De profetien van Malachyquote:Op donderdag 17 februari 2005 03:23 schreef zoalshetis het volgende:
wie kent dit verhaal en heeft er meer info over?
Heb ook nog wel wat sites erover. moment.quote:Malachy (1094 - 1148)
Malachy werd door de Roomse Kerk naar Ierland gestuurd om de gemeenschappen daar in overeenstemming te brengen met Roomse. Van Malachy wordt gezegd dat hij verschillende paranormale krachten bezat zoals levitatie, genezing en helderziendheid.
Toen hij in 1139 door Paus Innocent II ontboden werd in Rome kreeg hij onderweg naar het Vaticaan een visioen en in een trance zag hij één voor één alle toekomstige pausen. Vanaf de opvolger van Paus Innocent II tot aan de laatste Paus van 'de eindtijd' en de komst van Peter van Rome.
Malachy schreef wat hij gezien had op en maakte een lijst van alle toekomstige Pausen waarbij hij van elke Paus een kleine karakterisering gaf in de vorm van een paar woorden. Deze omschrijvingen hebben vaak betrekking op de familienaam van de Paus, of de geboorteplaats, zijn persoonlijk wapen, het werk dat hij deed voordat hij Paus werd etc.
Bij Pius II schreef hij bijvoorbeeld "De Parvo Homine" (van een kleine man). De familienaam van Pius II was Piccolomini, wat 'kleine man' betekent.
Clement XIV werd omschreven als "Ursus Velox" (de noeste beer). Op het wapen van Clement XIV stond een beer.
Over Gregory XVI schreef hij "De Balneis Etruriae" (van Balnea in Etruria). Gregory was afkomstig uit de orde van Camaldoli, die haar stoel in Balnea in Etruria had.
De Profetiën van Malachy zijn verbazingwekkend correct gebleken. (btw had hij ook zijn eigen dood juist voorspeld). Beginnende met de opvolger van Paus Innocent II zouden er "tot het einde der tijden" nog 112 Pausen komen volgens Malachy.
Dit zijn de laatse 10
103 - Het Brandend Vuur
104 - Religie in Ruines
105 - Moedig Geloof
106 - De Goede Herder
107 - De Herder en de Zeeman
108 - Bloem der Bloemen
109 - Van de Halve Maan
110 - Het werk van de Zon
111 - Van de Glorieuze Olijf
112 - Peter van Rome
http://www.crystalinks.com/papalprophecies.htmlquote:1. The Burning Fire. PIUS X. 1903-1914.
2. Religion Laid Waste. BENEDICT XV. 1914-1922.
3. Unshaken Faith. PIUS XI. 1922-1939.
4. An Angelic Shepherd. PIUS XII. 1939-1958.
5. Pastor and Mariner. JOHN XXIII. 1958-1963.
6. Flower of Flowers. PAUL VI. 1963-1978.
7. Of the Half Moon. JOHN PAUL I. 1978-1978.
8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.
9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.
10. PETER THE ROMAN - This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived. The 112th prophesy states: "In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End."
Uit dit topic: De bijbelcodequote:Op maandag 20 december 2004 01:38 schreef mineo39-76 het volgende:
En volgens deze site wordt de volgende paus de Fransman kardinaal Jean-Marie Lustiger (1926) en hij is de anti-christ...![]()
Die houdt het nog wel even vol hoor, kijk hem eens vrolijk zijn nogquote:Op donderdag 17 februari 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Als die twee pausen het net zo lang volhouden als de huidige, dan kan ik nog wel een paar jaar van mijn leventje genieten geloof ik.
hmm, ik weet niet of dit nou het topic is om dit soort pics te plaatsen. neemt niet weg dat ik een flinke glimlach kreeg.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 13:40 schreef Bullpit het volgende:
[..]
Die houdt het nog wel even vol hoor, kijk hem eens vrolijk zijn nog![]()
[afbeelding]
Noudat hebben we nog een Paus te gaan na deze de volgende zou dan de duivel moeten zijnquote:Op donderdag 17 februari 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Als die twee pausen het net zo lang volhouden als de huidige, dan kan ik nog wel een paar jaar van mijn leventje genieten geloof ik.
prachtig he dat die voorspelling van Titor op deze profetie zijn gebaseerd !quote:De profetien van Malachy
Dat is dus meestal het geval met profetieen...... ze zijn vaag en roepen meestal meer vragen op dan ze beantwoorden...quote:Op zondag 27 maart 2005 18:06 schreef Natalie het volgende:
Ik ken dit verhaal niet, maar als ik het goed begrijp dan komen er na de huidige Paus dus nog twee Pausen en dan is het voorbij.
Maar ik vraag me dan meteen af: wat volgt daarna?
Waarom houdt het op?
Dat is maar één interpretatie.quote:Op zondag 27 maart 2005 18:20 schreef Locusta het volgende:
Maar zoals ik het begrepen heb, is Petrus Romanus de laatste paus en ontpopt zich als de antichrst. Ik neem aan dat dan, volgens de voorspelling, het leven (of de katholieke kerk) voorbij is.
Vriend van mij woont in Rome, was helemaal overtuigt van dit verhaal.quote:
Ehm, nee dus.quote:Op maandag 4 april 2005 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze,
In het vaticaan is grote paniek, men is het zilveren hamertje kwijt waar men de dood van de paus mee vast steld, de paus overleed naar alle waarschijnlijkheid vannacht ( 01.04.05) om 01:55, maar dit kan vooralsnog niet officieel worden vastgesteld.
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: 'Papa vere mortuus est' ('de paus is werkelijk dood')
Bij dit ritueel zijn verder aanwezig:
* de pauselijke ceremoniarus
* de prelaten
* de secretaris en kanselier van de Apostolische Kamer
De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.
Daar de dood niet officieel kan worden vastgesteld vreest men dat iemand anders de pauselijke authoriteit kan overnemen met de ring van de paus, en heeft de Zwitserse Garde de vertrekken van de paus hermetisch afgesloten. Alleen de Ceremoniarus, de prelaten, de secretaris en de kanselier worden toegelaten, maar geen van de kardinalen.
Volgens mij is dit ritueel tijdje geleden al afgeschaft...quote:Op maandag 4 april 2005 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Deze,
In het vaticaan is grote paniek, men is het zilveren hamertje kwijt waar men de dood van de paus mee vast steld, de paus overleed naar alle waarschijnlijkheid vannacht ( 01.04.05) om 01:55, maar dit kan vooralsnog niet officieel worden vastgesteld.
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: 'Papa vere mortuus est' ('de paus is werkelijk dood')
Bij dit ritueel zijn verder aanwezig:
* de pauselijke ceremoniarus
* de prelaten
* de secretaris en kanselier van de Apostolische Kamer
De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.
Daar de dood niet officieel kan worden vastgesteld vreest men dat iemand anders de pauselijke authoriteit kan overnemen met de ring van de paus, en heeft de Zwitserse Garde de vertrekken van de paus hermetisch afgesloten. Alleen de Ceremoniarus, de prelaten, de secretaris en de kanselier worden toegelaten, maar geen van de kardinalen.
Dacht ik ook ja...quote:Op maandag 4 april 2005 10:12 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Volgens mij is dit ritueel tijdje geleden al afgeschaft...
Ja, deze paus heeft dat ritueel vaststellen van de dood afgeschaft, dus geen hamertje meer en niet meer het 3x roepen van de doopnaam ...quote:Op maandag 4 april 2005 10:12 schreef dewitteparel het volgende:
Volgens mij is dit ritueel tijdje geleden al afgeschaft...
Dit zijn echter wel lopende zaken waar de paus al niet direct bij betrokken was.quote:Op maandag 4 april 2005 10:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, deze paus heeft dat ritueel vaststellen van de dood afgeschaft, dus geen hamertje meer en niet meer het 3x roepen van de doopnaam ...
het vernietigen van de ring en het zegel, en het verzegelen van het bureau gebeurt nog wel.
Het gezag van de paus wordt momenteel overgenomen door een college van 3 kardinalen (naar ik meen is Ratzinger daar één van) die echter zeer beperkt zijn in wat zij mogen doen: ze mogen én geen handelingen doen die mogelijk niet door de vorige paus goedgekeurt zouden zijn en evenmin zaken doe die een toekomstige paus kunnen compromiteren ...
oftewel het college van 3 kardinalen kan enkel lopende zaken afhandelen.
Hij heeft vooral de lijst van heilig en zalig spreking drastisch weten in te korten, zodat hij zelf snel aan de beurt is.quote:Op maandag 4 april 2005 10:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit zijn echter wel lopende zaken waar de paus al niet direct bij betrokken was.
Lopende zaken van de paus zijn door Kasteel op orde gebracht en verzegeld voor de volgende paus. Volgens hem had deze paus aardig doorgewerkt en waren er vrijwel geen lopende zaken meer.
JP II was een grandioos politicus, communicator ... een goed en interessant theoloog en ethicus ...quote:Op maandag 4 april 2005 10:34 schreef Nembrionic het volgende:
Volgens hem had deze paus aardig doorgewerkt en waren er vrijwel geen lopende zaken meer.
Van wat ik heb begrepen is het egdeeltelijk afgeschaft. Alleen het hamertje wordt niet meer gebruikt, is al in 1996 door de paus zelf afgeschaft. Het drie keer noemen van de doopnaam gebeurd, voor zover ik weet echter nog wel.quote:Op maandag 4 april 2005 10:28 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja, deze paus heeft dat ritueel vaststellen van de dood afgeschaft, dus geen hamertje meer en niet meer het 3x roepen van de doopnaam ...
het vernietigen van de ring en het zegel, en het verzegelen van het bureau gebeurt nog wel.
Het gezag van de paus wordt momenteel overgenomen door een college van 3 kardinalen (naar ik meen is Ratzinger daar één van) die echter zeer beperkt zijn in wat zij mogen doen: ze mogen én geen handelingen doen die mogelijk niet door de vorige paus goedgekeurt zouden zijn en evenmin zaken doe die een toekomstige paus kunnen compromiteren ...
oftewel het college van 3 kardinalen kan enkel lopende zaken afhandelen.
Jup zag het vanmorgenquote:Op dinsdag 5 april 2005 10:06 schreef fratsman het volgende:
Er stond een artikel over "de laatste paus" vanochtend in Dagblad De Limburger. Eens kijken of ze het online hebben staan.
Iemandquote:Just curious: dat lijstje met de laatste pausen had ik een paar jaar geleden al eens gezien.. maar ik snap eigenlijk niet goed hoe je het moet zien.
Elke nieuwe paus tot nu toe zal ook van het bestaan op de hoogte geweest zijn. In hoeverre is er dan nog spraken van een "vrije" keuze (maw, elke nieuwe paus heeft eigenlijk de keus of hij dat lijstje laat uitkomen of niet). Weet iemand hoe dit tot nu toe gegaan is?
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat men de boel manipuleert, zoals de pausen al ongeveer sinds het begin van hun bestaan doen...quote:Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef MouseOver het volgende:
Het is een beetje een crosspost, maar omdat ik *erg* nieuwsgierig hiernaar ben doe ik het stiekem toch:
[..]
Iemand
de relaties worden _altijd_ achteraf gelegd, ik zou het erg knap vinden als jij nu met zekerheid kunt zeggen wie de 'Glorie van de Olijf' is, maar achteraf zal er een prima verklaring voor zijnquote:Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef MouseOver het volgende:
Het is een beetje een crosspost, maar omdat ik *erg* nieuwsgierig hiernaar ben doe ik het stiekem toch:
[..]
Iemand
Dat zou je kunnen denken idd. Maar bij veel kwam pas tijdens hun pausschap (of hoe dat heetquote:Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Iemand
Dan moeten ze maar snel jongere pauzen kiezenquote:Op donderdag 17 februari 2005 03:23 schreef zoalshetis het volgende:
in de kelder van het vaticaan is een bijzondere kamer. daar zijn plaatsen gereserveerd voor de portretten van de heersende pausen (x aantal, dacht iets in de 40). het verhaal gaat dat zodra de plekken allemaal zijn opgevuld, het einde nabij is. nu is het zo dat er nog maar 2 of 3 plaatsen vrij zijn. dus hierna nog een of twee pausen.
wie kent dit verhaal en heeft er meer info over?
coolio. er staat trouwens ook een lijstje in dit topic (vrij in het begin). maar meer info is altijd goed.quote:Op zondag 17 april 2005 07:49 schreef De Wouzeraar het volgende:
Je moet even "Imprimatur" van Monaldi & Sorti lezen, daar wordt het in uitgelegd. Ik kan het ook wel even voor je opzoeken, maar momenteel is dat een beetje moeilijk, omdat ik nu op mijn werk zit en mijn boek op de dorm ligt. als ik me goed herinner is er ooit een voorspelling gedaan wie er allemaal Paus ging worden en tot nu toe klopte dat heel erg goed. Ik geloof inderdaad dat er hierna nog twee Pausen zijn voorspeld en de laatste is de allerheiligste Paus ofzoiets.
Ik weet het niet meer precies, ik zoek het voor je op...
quote:
Following John Paul II, only two popes remain in the prophecy. The next motto is Gloria Olivae, the glory of the olive. This motto has led to speculation that the next pontiff will be from the Order of Saint Benedict or will at least choose Benedict as his papal name. Others think that "olive" may mean that the new pope is somehow connected to Israel, because St. Malachy is known to have used the name "Olive" for that region. Also, Our Lady of Guadaloupe is described as being "olive-skinned" as are the peoples of Central America; several papabili currently hail from that area. Alternatively, less specific interpreters have predicted that the next pope will promote world peace.
wikipedia
quote:
The 111th prophecy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The meaning of the olive is unclear. The Order of Saint Benedict – not St. Malachy – has claimed that this pope will come from its ranks and Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its final fight against evil.
NewsMax
Nu is er momenteel maar 1 kardinaal uit de 'Orde der Benedictijnen' en dat is Paul Augustin Mayer. Alleen is die al dik in de negentig.quote:The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.
knightinink
quote:Following John Paul II, only two popes remain in the prophecy. The next motto is Gloria Olivae, the glory of the olive. This motto has led to speculation that the next pontiff will be from the Order of Saint Benedict or will at least choose Benedict as his papal name. Others think that "olive" may mean that the new pope is somehow connected to Israel, because St. Malachy is known to have used the name "Olive" for that region. Also, Our Lady of Guadaloupe is described as being "olive-skinned" as are the peoples of Central America; several papabili currently hail from that area. Alternatively, less specific interpreters have predicted that the next pope will promote world peace.
Wikipedia
hmmm... Ze doen 't netjes volgens de profetie, dus.quote:
In principe dus de laatste paus... want na Ratzinger komt de duivel zelf op de "troon".quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:19 schreef Jordy-B het volgende:
hmmm... Ze doen 't netjes volgens de profetie, dus.
En deze paus is al oud, dus dat wordt wat...![]()
En... hoe heet die nieuwe paus...?quote:8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.
9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.
ik ook, kan wel op stage roepen dat het einde der tijden nabij is, maar dat geloven ze toch nooitquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:02 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
En... hoe heet die nieuwe paus...?
Interessant! Maar... ik ga vanavond toch rustig slapen, hoor
Jij wel?quote:Op dinsdag 19 april 2005 20:03 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
ik ook, kan wel op stage roepen dat het einde der tijden nabij is, maar dat geloven ze toch nooit
Ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:57 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, de olivetanen zijn een onder-orde van de benedictijnen, genoemd naar een kooster in Toscana: Monte Olivetta Maggiore (met wandschilderingen van Luca signorelli, die afgemaakt zijn door "Sodoma' een zeer 'wereldlijke' (zie zn naam) schilder die vaak 'oneerbaar schilderde, en er zitten ook veel ietwat vreemde en bijna dandy-achtige elementen in) ..
het klooster zelf heeft een hel strenge anti-wereldlijke sfeer (Olivetanen mogen bv. niet spreken)
Vanuit benedictus zelf is niet een direkte link naar 'olijf' vast te stellen ... hogstens worden hier twee legendes makkelijk samengevoegd, namelijk dat de benedictijnen zelf de legende hebben dat de laatste paus uit hun orde komt.
verder malachy heeft nergens duidelijk gesteld dat er helemaal geen paus tussen 'fde glorie van de Olijf' zou zitten en 'Petrus Romanus',
enkel is de glorie van de olijf de 'laatste opgesomde paus' bij Malachy en is daarna aangegeven dat Petrus Romanus de laatste paus zou zijn, en de paus van de eindtijd (en volgens openbaringen zou dat de anti-christ moeten zijn...)
(wikipedia) ....quote:Joseph Ratzinger werd geboren in Beieren. In 1939 begon hij aan zijn priesterstudie aan het seminarie. In 1943, op 16-jarige leeftijd, werd hij, net als de rest van zijn klas, ingezet bij het luchtafweergeschut. In 1944 werd hij soldaat bij de Wehrmacht en in 1945 werd hij door de Amerikanen krijgsgevangen gemaakt.
Ik heb begrepen dat hij daar min of meer toe werd gedwongen... Echt veel vrije wil had je niet in Nazi-Duitsland...quote:Op dinsdag 19 april 2005 21:55 schreef Keios het volgende:
Nice, een paus die in zn jeugd bij de Hitlerjugend zat![]()
Bovendien werd men van jongs af aan geïndoctrineerd door een door een totalitaire staat beheerste propaganda machine, waardoor men lastig ratio kon ontwikkelen (lees ik allemaal net in mijn geschiedenisboekjequote:Op dinsdag 19 april 2005 22:03 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat hij daar min of meer toe werd gedwongen... Echt veel vrije wil had je niet in Nazi-Duitsland...
Er staat duidelijk bij Wikipedia dat ze de dubbele en tegenpauzen niet meetellenquote:Op dinsdag 19 april 2005 21:37 schreef dewitteparel het volgende:
Hoe tellen ze trouwens, inclusief tegenpausen en dubbele pausen (Avignon e.d.) ?
Ja precies dat vraag ik me dus ook af.quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:14 schreef 8675309 het volgende:
Wat ik me afvraag is of de kardinalen zich laten leiden hebben door deze voorspellingen.
Ik geloof daar eigenlijk geen barst van (van die voorspellingen), maar dat komt omdat ik niet geloof. Nu kunnen die kerkleiders toch moeilijk hun eigen mensen niet geloven he ?
Zouden ze die Benedictus naam nu gekozen hebben omdat het zo staat voorgeschreven in de profetie, of is dat een toeval ....
Ratzinger schijnt een enorm intelligent persoon te zijn met enorme kennis en vaardigheden, gaat hij proberen de vrede (betekenis van olijf en Benedictus) weer te herstellen tussen mens en god?quote:De lauriertak (...) krijgt betekenis als symbool van vrede en wijsheid.
Bron: www.vivatoraenge.nl
Het klinkt logisch, maar ja, achteraf kun je vaak wel woorden verklaren... dus ik weet het niet zo goed eigenlijkquote:Olijfboom
(Olea), in de Oudheid met de godin Athene in verband gebracht, die hem op de Akropolis schiep tijdens een wedkamp met de zeegod Poseidon om de heerschappij over Attica. Uit het hout van olijfbomen werden godenbeelden gesneden; het heilige bos in Olympia bestond uit olijfbomen, en takken daaruit werden overhandigd aan overwinnaars bij de spelen. Olijfkransen - naast lauwerkransen - tooiden bij verschillende gelegenheden overwinnaars en triomfators. Was de olijftak in het oude Rome in eerste instantie het symbool van de vredesgodin (Pax), daarnaast droegen soldaten bij een triomftocht kransen van olijftakken, omdat de godin Athene (bij de Romeinen Minerva) tevens als krijgshaftige godheid gold. Gezanten die vrede en bescherming kwamen afsmeken droegen vaak met wol bijeengebonden olijftakken in hun hand. In de bijbel brengt de duif die Noach na de zondvloed vanuit de ark had uitgezonden een olijftak in zijn snavel mee terug als teken van de herstelde vrede tussen God en mens. Olie 'bedaart de golven', kalmeert, reinigt, voedt en levert brandstof voor lampen en luchters. Hij doet ook dienst bij de zalvingsceremonie van koningen, priesters en zieken. Jakob zalfde de steen van Beth-El met olie na zijn droomvisioen van de hemelladder. De Verlosser, Messias, heet in het Hebreeuws Maschiach, 'de gezalfde'. Olie wordt ook gebruikt bij de behandeling van wonden, zoals de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan laat zien. In het christendom wordt zuivere olijfolie met balsem vermengd, met kruiden gearomatiseerd en 'Chrisam' genoemd. Bij doop, vormsel, priesterwijding en oliesel (viaticum) wordt hiermee gezalfd. Ook bij kroningsceremoniën had sinds de zevende eeuw een zalving met olie plaats. Volgens de islamitische legende waren de beide verboden bomen van het paradijs een olijfboom en een vijgeboom.
Bron: users.telenet.be/bomenmeteenverhaal/boomwoordenboek/O%20Boomwoordenboek.html
Het werk vd zon, lijkt me nogal duidelijk verhaal als je in ogenschouw neemt dat er mogelijk een Zon-aanbeden-rituelen-cultuur heerst onder de heersers van deze Aarde.quote:Op zondag 17 april 2005 07:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Paus Johannes Paulus II zijn omschrijving was bijvoorbeeld 'Het werk van de Zon'. Wat is het werk van de zon?? Warmte geven? Zorgen voor daglicht? De seizoenen bepalen?
Sorry niet gezienquote:Op dinsdag 19 april 2005 22:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Er staat duidelijk bij Wikipedia dat ze de dubbele en tegenpauzen niet meetellen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Benedictus_XVI#1_terug
onderaan, bij voetnoot
Je hebt me aangestoken. Morgen eens allemaal lezenquote:Op dinsdag 19 april 2005 23:06 schreef Tiemie het volgende:
schaamteloze tvp.
erg interessant allemaal.
Volgens de profitie is deze paus de glorie van de olijf, dus dat zou een 'ja' moeten betekenen...quote:Op dinsdag 19 april 2005 22:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ratzinger schijnt een enorm intelligent persoon te zijn met enorme kennis en vaardigheden, gaat hij proberen de vrede (betekenis van olijf en Benedictus) weer te herstellen tussen mens en god?
[..]
Hier nog een pagina: http://www.catholic-pages.com/grabbag/malachy.aspquote:Op dinsdag 19 april 2005 23:29 schreef JaWi het volgende:
Je hebt me aangestoken. Morgen eens allemaal lezen.
Op zich intressant, maar elke site is helaas van het kaliber van David Icke en zijn reptielenmens verhalen. Jammerquote:Op donderdag 17 februari 2005 03:50 schreef NorthernStar het volgende:
De huidige paus is trouwens de twee na laatste:
[..]
http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html
http://www.catholic-pages.com/grabbag/malachy.asp
http://www.truecatholic.org/pope/stmalachyprophecy.htm
http://www.biblebelievers.org.au/malachy.htm
Dan kan het eind der tijden dus snel komen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:16 schreef artbritt het volgende:
Mij werd toen inderdaad verteld dat wanneer alle schilden hun paus hadden dat het 'het einde der tijden' zou zijn.
Wetende dat de nieuwe paus al 78 jaar oud is... pfff...
dit vind ik toch enigzins freaky nu we een benedictus paus hebben..quote:[
Nu is er momenteel maar 1 kardinaal uit de 'Orde der Benedictijnen' en dat is Paul Augustin Mayer. Alleen is die al dik in de negentig.
Brr, ja.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:57 schreef Stringer het volgende:
[..]
dit vind ik toch enigzins freaky nu we een benedictus paus hebben..
Het klopt niet helemaal met die Order of Saint Benedict, maar kwa naam lijkt het er wel weer op. Enne, gedurende het volgende pontificaat zal waarschijnlijk dat geheimzinnige jaartal 2012 langskomen...quote:De huidige paus is trouwens de twee na laatste:
[..]
8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.
10. PETER THE ROMAN - This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived. The 112th prophesy states: "In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End."
Christus zal heersen op aarde. Maar voordat het zover is zal de anti-christ heersen in het westen en de Katholieke kerk strijd leveren met dit verdervelijke figuur. Een van de kenmerken van de eindtijd is de komst van een komeet.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:52 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dan kan het eind der tijden dus snel komen.![]()
En wat zou er dan gebeuren?
Betekent dat dat jij bijvoorbeeld de volgende paus (als dat 'hem' zou zijn) als anti-christus zult zien en niet zult erkennen? En/of andere Katholieken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?quote:Op woensdag 20 april 2005 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..] Maar voordat het zover is zal de anti-christ heersen in het westen en de Katholieke kerk strijd leveren met dit verdervelijke figuur. [..]
2012, het jaar waarin Ratzinger overlijdt? Zou goed kunnen, dan is hij 85, mooie tijd om te gaanquote:Op woensdag 20 april 2005 00:08 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Brr, ja.Ik zat net deze reactie van 17 februari te lezen (die vaker wordt genoemd maar hier voor de dood van JP2):
[..]
Het klopt niet helemaal met die Order of Saint Benedict, maar kwa naam lijkt het er wel weer op. Enne, gedurende het volgende pontificaat zal waarschijnlijk dat geheimzinnige jaartal 2012 langskomen...
Leg eens uit, ik weet wel het een en ander van de hersentjes, maar ken dit niet, dus ben zeer geïnteresseerdquote:Op dinsdag 19 april 2005 23:16 schreef artbritt het volgende:
Die olivae? zou dat kunnen slaan op een deel van de hersenen (bij de hersenstam). Misschien heeft hij een bepaalde kwaal dat hem zal kenmerken.
En achter die komeet schuilt een groen mannetje?quote:Op woensdag 20 april 2005 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Christus zal heersen op aarde. Maar voordat het zover is zal de anti-christ heersen in het westen en de Katholieke kerk strijd leveren met dit verdervelijke figuur. Een van de kenmerken van de eindtijd is de komst van een komeet.
Je moet "hem" voorstellen als een vriendelijke man die vele conflicten zal oplossen en wonderen zal verrichten, valse, echte, blijvende en zeer tijdelijke. Hij zal ook een modernist zijn die vele tradities zal afschaffen. Hij zal "meester van de mensheid" genoemd worden vanwege de voorgaande en komende gebeurtenissen. Daarna zal hij zich ontpoppen als de anti-christ en de katholieken vervolgen. Daarna zullen de legers van het christendom tegen de legers van de anti-christ tegen elkaar vechten, wat tot een overwinning van het christendom zal leiden. De modernisten, progressieven, leden van andere religies en de mensen die openlijk en heimelijk de anti-christ aanhangen zullen dan tijdens het laatste oordeel tot de hel veroordeeld worden.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:22 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Betekent dat dat jij bijvoorbeeld de volgende paus (als dat 'hem' zou zijn) als anti-christus zult zien en niet zult erkennen? En/of andere Katholieken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ik zie inderdaad zo iemand voor het volgende (langere) pontificaat en juist daarom verbaasde de huidige keuze me niet. De mate waarin dat 'modernistische' zal gelden ben ik echter allerminst zeker van.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je moet "hem" voorstellen als een vriendelijke man die vele conflicten zal oplossen en wonderen zal verrichten, valse, echte, blijvende en zeer tijdelijke. Hij zal ook een modernist zijn die vele tradities zal afschaffen. Hij zal "meester van de mensheid" genoemd worden vanwege de voorgaande en komende gebeurtenissen.
Als deze paus voorgenoemde 'modernistische' eigenschappen heeft, afhankelijk in welke mate, dan zullen velen hem, al dan niet terecht, gaan verafschuwen. Er zullen mensen zijn die de profetieën werkelijkheid zien worden, en het is mogelijk dat zij ernaast zitten.quote:Daarna zal hij zich ontpoppen als de anti-christ en de katholieken vervolgen. Daarna zullen de legers van het christendom tegen de legers van de anti-christ tegen elkaar vechten, wat tot een overwinning van het christendom zal leiden.
Dat strookt niet met de toenaderingen die de vorige paus heeft gedaan aan allereerst de joden (de oude broeders) en vervolgens aan andere wereldreligies in het algemeen, getuige de jaarlijkse ontmoetingen in Assisië en het oprichten van een departement voor interreligieuze dialoog (waar kardinaal Francis Arinze momenteel geloof ik werkt, om de samenzweringstheorie-machine op gang te houden).quote:De modernisten, progressieven, leden van andere religies en de mensen die openlijk en heimelijk de anti-christ aanhangen zullen dan tijdens het laatste oordeel tot de hel veroordeeld worden.
Het zijn inderdaad tekenen die ik opnoemde. Ik geloof er zelf niet zozeer in, al zal het niet mij niet als een donderslag bij heldere hemel komen als het ook daadwerkelijk gebeurd. Er is al veel gebeurd wat daadwerkelijk duid op "het begin van de eindtijd" zoals die sinds het begin van de religie geformuleerd wordt.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:46 schreef Philosocles het volgende:
...... Geloof je zelf dat Benedictus XVI de één na laatste is overigens? Of zijn dat alleen die tekenen die je noemde.
Je kunt er donder op zeggen dat er enige kometen te zien zullen zijn gedurende het volgende pontificaat. Er zullen mensen zijn die zullen menen dergelijke tekenen te zien.quote:Op woensdag 20 april 2005 01:03 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het zijn inderdaad tekenen die ik opnoemde. Ik geloof er zelf niet zozeer in, al zal het niet mij niet als een donderslag bij heldere hemel komen als het ook daadwerkelijk gebeurd.
quote:
Pope choice fulfills ancient prophecy?
Saint wrote of 'Glory of the Olive,' which relates to Benedictine Order
A prophecy by a 12th-century Catholic saint that predicted characteristics of the last 112 popes appears to have been strengthened by the election of the new pontiff today.
The prophecy labels the new pope "the Glory of the Olive." The Benedictine Order is known as the Olivetans and has as its symbol the olive branch. The new pope, though not of that order, chose as his name Benedict XVI.
St. Malachy, an Irish Catholic bishop, was known as a gifted prophet, even predicting the date of his own death in 1148. He was canonized in 1190 by Pope Clement III.
Joseph Ratzinger, 78, who was elected pope today by the College of Cardinals, chose as his name Benedict XVI. The name Benedict comes from the Latin word for "blessing."
"St. Malachy predicts, 'In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign "Petrus Romanus" (Peter the Roman), who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people,'" wrote Lindsey.
"If any of this is true, then I suspect that the 111th pope will not live very long. We are just too close to the final events before Christ's return for him to reign for a long period."
The rest of Lindsey's column analyzes how the last pope – the one after Benedict XVI, according to the prophecy, called "Peter the Roman" – would fit in with End Times biblical prophecy.
quote:
Eerie Prophecies Predicted Benedict XVI
One internet Web site, CatholicPlanet.com, has published a book by Ronald Conte entitled "The Bible and the Future of the World."
The site says it reveals, from a Catholic viewpoint in Sacred Scripture, God's plan for the future of the Church and the world. "Many specific and startling predictions of events in the near and distant future are revealed," the site says.
The author claims that in 2009 or 2010, "Pope Benedict XVI" will die and be replaced by the last pope.
The selection of this pope seems to be intertwined with an "end times” biblical view.
On the site prophecies.us, a discussion in January 2005 of who might succeed Pope John Paul II had a post by "Dan," who predicted that on February 22, 2005 a new pope "will appear, and will call himself Pope Benedict XVI, the Pope of Peace, who will lead his church, all the faithful followers of the Lord Jesus Christ to their martyrdom, at the foot of the Cross that stands upon the Mount of Olives."
Dan addsed, "Whereupon the Monarch entering Israel, becomes Elijah, the gentile olive tree, and one of the two witnesses of Revelation 11. "But Gloriae Olivae [The Glory of the Olives] will tear down the walls of the Vatican, auctioning off all the objects within, in order to feed and enlighten those in the 3rd World who have not yet heard the Gospel according to Christ, nor the prophet Pope's message that accompanies it.
"And he will convert hundreds of millions, for the Hand and Spirit of the Lord is upon him to fulfill His Will, for the sake of the Gentile nations, for which innocent must be shed, or there is no salvation for them."
Dan's reference to the The Glory of the Olives comes from St. Malachy.
Interestingly, writing well before the news that Cardinal Ratzinger had been selected, Spence details the connection between Malachy's prophecy for this pope and why many predicted this pope would call himself "Benedict XVI."
"According to Malachy, the 267th pope is called 'Gloria Olivae,' or 'glory of the olive.' Traditionally, the olive branch has been associated with peace, but in both the Old and New Testaments, it also serves as an emblem for the Jews.
"Putting the two together, some commentators believe that the reign of this pope will be dedicated to peace. However, some believe that Malachy's description may instead refer to St. Benedict's sixth-century prophecy that a member of his order will lead the Church in its fight against evil just before the Apocalypse.
"The Benedictine Order is known by another name, Olivetans.
"Those mystic observers in Rome believe if this is true, the next pope will go by the name of Pope Benedict XVI, in imitation of Saint Benedict and Pope Benedict XV. Benedict XV was a pope obsessed with peace: he sought peace and spoke of peace and wrote documents seeking peace."
Je scenario past imo niet bij de voorspelling.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:00 schreef Rainboww het volgende:
Waarom regeert er nou niemand op mijn Stelling![]()
eventjes hierover, dit is een typisch voorbeeld van een slappe 'copy-paste.mentaliteit' in de media die je in het tijdperk van internet sterk ziet ...quote:Op woensdag 20 april 2005 03:23 schreef NorthernStar het volgende:
====
The prophecy labels the new pope "the Glory of the Olive." The Benedictine Order is known as the Olivetans and has as its symbol the olive branch. The new pope, though not of that order, chose as his name Benedict XVI.
====
quote:Father Brennan: When the Jews return to Zion / And a comet rips the sky / And the Holy Roman Empire rises, / Then You and I must die. / From the eternal sea he rises, / Creating armies on either shore, / Turning man against his brother / 'Til man exists no more.
Sorry dat ik het zeg.quote:Op woensdag 20 april 2005 00:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Je moet "hem" voorstellen als een vriendelijke man die vele conflicten zal oplossen en wonderen zal verrichten, valse, echte, blijvende en zeer tijdelijke. Hij zal ook een modernist zijn die vele tradities zal afschaffen. Hij zal "meester van de mensheid" genoemd worden vanwege de voorgaande en komende gebeurtenissen. Daarna zal hij zich ontpoppen als de anti-christ en de katholieken vervolgen. Daarna zullen de legers van het christendom tegen de legers van de anti-christ tegen elkaar vechten, wat tot een overwinning van het christendom zal leiden. De modernisten, progressieven, leden van andere religies en de mensen die openlijk en heimelijk de anti-christ aanhangen zullen dan tijdens het laatste oordeel tot de hel veroordeeld worden.
een groot deel der teksten uit die film zijn gejat van vroeg-christelijke eindtijd voorspellingen, openbaringen e.d.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:43 schreef fratsman het volgende:
De voorspelling uit "The Omen" gaat uitkomen, let maar op!
[..]![]()
De vervulling van 'de Glorie van de Olijf' alleen op basis van de verbintenis die deze paus heeft gekozen met de naam 'Benedictus' zou idd nogal mager zijn.quote:
nee, feitelijk heeft de term 'olijf' geheel geen relatie tot Benedictus, punt.quote:Op woensdag 20 april 2005 10:51 schreef NorthernStar het volgende:
Desalniettemin een goed begin aangezien de enige 'benedicijnse' kardinaal uitgesloten was op basis van leeftijd. (was ook een duitser btw).
quote:Op maandag 18 april 2005 18:58 schreef Casual het volgende:
(...)
Waar willen de profeten ons dan voor waarschuwen?
Alle profeten zijn het er in dit boek over eens dat er een scheuring in de katholieke kerk zal komen. Wanneer? Profeten noemen de opvolging van de Paus. Volgens profeet Malachias zullen 111 Pausen komen, Paus Johannes Paulus II is de 109e Paus. Deze scheuring zal door de vrijmetselaars (de Illumnati) gerealiseerd worden. Bij de komende Paus verkiezingen van 18 april 2005 beweren de profeten dat een Paus gekozen zal worden, die niet als zodanig herkend zal worden.
Dit zal een jonge Paus zijn van Franse afkomst, de zovaak genoemde Glorende Olijf. Echter, omwille van de wens van de vrijmetselaars om de macht in het Vaticaan te verkrijgen, zullen zij deze gekozen Paus (de Franse Paus) gevangen zetten, en een eigen Antipaus naar voren schuiven. De profeten willen ons mededelen dat, wanneer er na 18 April 2005 het Habemus Papam wordt geroepen en men de Paus zal tonen, dit de Antipaus zal zijn!!! Spoedig zal naar voren komen dat men de boel gemanipuleerd heeft…maar dan zal het te laat zijn voor ons.
De echte Paus zal tijdelijk in het geheim gevangen gezet worden !!!
(...)
Inmiddels zal men vernemen dat de paus niet de gekozen Paus zal zijn. De nieuwe Paus, de Glorende Olijf, zal door aanhangers van de Kerk, bevrijd worden uit de kerkers van het Vaticaan en naar veiliger oorden gebracht worden. Hij zal vergezeld worden door een klein aantal kardinalen die in hem de oprechte, door God gekozen jonge Franse Paus, zullen zien.
Ongetwijfeld zal men de bevrijdde paus ( u zult deze zelf al kunnen herkennen op basis van de lijst van de kardinalen die over 2 weken zullen stemmen over de nieuwe Paus) willen herbergen in zijn moederland, Frankrijk. Men beweert, dat omdat de nieuwe Paus door profeet Malachias metaforisch gezien wordt als de Glorende Olijf, mogelijk een getinte huidskleur, of passende achtergrond, zal hebben.
Van oudsher noemt men Frankrijk al de oudste dochter van de Katholieke Kerk. Dit omdat Koning Clovis (in de 5e eeuw) door aanroeping van de God van zijn (christelijke) vrouw, de overwinning behaald heeft. Als belofte heeft Clovis heel Europa christelijk gemaakt, het is hierdoor dat sinds de 5e eeuw Europa Christelijk is geworden. Nazaten van het Franse Koningshuis monden uiteindelijk uit bij het geslacht Bourbon.
Profeten maken duidelijk dat het laatste Franse Koningshuis, de Bourbon, welke in 1789 afgezet zijn door de revolutie, in wezen als hoeders van de Christelijke Kerk, voor Europa aangesteld zijn. Lodwijk XVI, onthoofd op het schavot, was de laatste Koning van Frankrijk, alvorens de vrijmetselaars in 1789 de monarchie op illegale wijze afschafte en de republiek instelden. Sindsdien verkeert Frankrijk in een illegale status van de republiek. Zijn zoon, Lodewij XVII, is ten tijde van de Revolutie, door de Monarchisten bevrijd uit het gevangeniscomplex Le Temple, ontzet, en via omwegen is zijn nageslacht op dit moment (anno 2005) woonachtig in Canada. De lijn van het Franse Koningshuis, is dus wel degelijk doorgezet …..aldus de profetieen. En er zal nog een Koning uit voort komen !
De profeten voorspellen een escalatie van conflicten, die uiteindelijk zullen uitmonden in een nucleaire oorlog van niet eerder geziene omvang. Een oorlog tussen Rusland en China, een oorlog tussen de VS en het midden Oosten, een oorlog tussen Europa en de Arabieren, de geofysiche ineenstorting van Amerika, een oorlog tussen China enerzijds, en de opeengepakte strijdende legers van Europa, Rusland en de Arabieren op Duits/Tsjechische grondgebied anderzijds….zijn allen voorspeld….tegelijkertijd geschiedend.
De profeten beweren dat na WOIII maar liefst 2/3 van de wereldbevolking zal zijn overleden, deze zal tussen 6 weken en 3 maanden duren, en in september of oktober van jaar 200x afgelopen zijn. De profeten beweren dat de aarde 180 graden zal kantelen, of dat wij geraakt zullen worden door een meteoriet of zonneuitbarsting, die binnen 3 dagen een einde zullen maken aan het leed en het strijden. Mogelijk zal planeet Niburu een groot aandeel in de aardse geofysiche veranderingen voor haar rekening nemen.
Het zal zo zijn, dat na WOIII, de wereld gezuiverd zal zijn van de vrijmetselaars, en dat de weg vrij zal zijn voor de nieuwe Paus om de wereld terug te brengen tot de Katholieke Kerk, in de meest basale, oprechte en gezuiverde vorm. Deze Paus zal gesteund worden door een groot leger, die hem zal steunen om de wereld weer te ordenen.
Deze Paus zal volgens de profeten gesteund worden door een Franse Koning, die ‘van verre’ zal komen. Het is heel goed mogelijk dat een afstammeling van de Bourbon-familie, samen met de geallieerden (de Canadezen), ten tijde van WOIII zal landen aan de kust van Bretagne. Frankrijk, dat door zal hebben dat haar regering het eigen land te gronde zal proberen te richten, zal de hoop in de republiek opgeven en terug wensen te gaan naar de Monarchie. Het Franse volk zal de Bourbon prins, die voet op Frans grondgebied zal zetten en zijn land zal willen redden van de ondergang, weer herkennen en hem kronen als koning van Frankrijk. Over korte tijd, maar pas NA de komende Franse Revolutie, zal Frankrijk de Monarchie dus weer instellen. Dit zal het teken zijn tot beter tijden voor Frankrijk en de wereld.
De Nieuwe, Franse Jonge Paus, zal de hulp van de koning (die de profeten omschrijven als de Grote Monarch) vragen en zal door het Frans/Canadese Leger op de troon in het Vaticaan gezet worden. Tegelijkertijd zullen alle Europese landen door de paus en de Grote Monarch bevrijd worden van de Russen, Chinezen en Arabieren. Voor zover deze nog aanwezig zullen zijn na de cataclysmen die ons in de nabije toekomst te wachten staan.
De Heilige Stoel zal door de Monarch in Israel gezet worden en vandaar uit zal men Europa regeren, en de wereld zal tot een geloof gesmeed worden. Het boek “ De Laatste Zegels” gaat met name over het Zesde Zegel, dus tot aan de komst van de Antichrist. Wanneer het Beest uit de Aarde zal komen, de Grote Monarch zal overlijden door een aardbeving, zal een machtsvacuum ontstaan die de weg vrijmaken voor de 3 ½ jaar terreur van de Antichrist.
Hierover is nog niet veel geschreven, ongetwijfeld zal in de nabije toekomst hier meer over geschreven gaan worden.
Men doet er verstandig aan, dat wanneer deze profetieen uit lijken te komen, met zich op passende wijze zal voorbereiden. Voldoende water en voedsel zal men nodig hebben om in een van de duisterste momenten van de aardse geschiedenis te kunnen overleven. Het opmerkelijke is dat de profeten voorspellen dat de periode van onrust, dus van onlusten, revoluties, WOIII en de 3 dagen duisternis, net iets meer dan 1 jaar zal duren.
Onze roerige komende periode zal dus kort, maar zeer hevig zijn.
Dat is niet hoe de poster van dat stukje het brengt imhoquote:Op woensdag 20 april 2005 11:11 schreef RM-rf het volgende:
PPL, dat is volgens mij geen voorspelling, maar een stukje geschiedschrijving,
Zo is het eerlijk gezegd inderdaad ook te interpreteren.quote:namelijk een sterke verwijzing naar de 'pauselijk ballingsschap' in Avignon, wel sterk geschreven vanuit een pro-frans standpunt (een huidige visie is eerder dat de franse koning toen de paus tot verblijf in Avignon dwong om zo meer macht over hem te kunnen uitoefenen)
Leuk bedacht, maar er staat: Labor of the Son.quote:Op zondag 17 april 2005 07:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat zou je kunnen denken idd. Maar bij veel kwam pas tijdens hun pausschap (of hoe dat heet) 'de voorspelling' uit. Of soms pas na hun dood.
Paus Johannes Paulus II zijn omschrijving was bijvoorbeeld 'Het werk van de Zon'. Wat is het werk van de zon?? Warmte geven? Zorgen voor daglicht? De seizoenen bepalen?
Achteraf is dit de paus geweest die van alle het meest heeft gereist. De meeste landen bezocht en de hele globe rondgegaan. De Zon moet elke dag de aarde rond, dat is haar werk.
thats it, ik ga nu naar huis, graaf een atoombunker en kom er de komende 30 jaar zowieso niet uitquote:
Jah joh, door al die vertalingen en bewerkingen (oa door Constantijn de Grote) is die bijbel lekker betrouwbaar!quote:Op woensdag 20 april 2005 19:00 schreef Flying_nomad het volgende:
Waarom niet wat tijd gestoken in een onderzoen naar de geschriften van Jesaja, Ezechiel, Daniel, Openbaringen etc.........
Behoorlijk wat betrouwbaarder materiaal dan vage middel eeuwse zieners..
Waar haal je dat weg?quote:Op woensdag 20 april 2005 11:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Leuk bedacht, maar er staat: Labor of the Son.
En dat is dus Zoon, niet Zon
quote:Op woensdag 20 april 2005 19:00 schreef Flying_nomad het volgende:
Waarom niet wat tijd gestoken in een onderzoen naar de geschriften van Jesaja, Ezechiel, Daniel, Openbaringen etc.........
Behoorlijk wat betrouwbaarder materiaal dan vage middel eeuwse zieners..
Ach........quote:Op woensdag 20 april 2005 19:08 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Jah joh, door al die vertalingen en bewerkingen (oa door Constantijn de Grote) is die bijbel lekker betrouwbaar!![]()
Nog een bericht wat dit ondersteuntquote:Op woensdag 20 april 2005 00:24 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
2012, het jaar waarin Ratzinger overlijdt? Zou goed kunnen, dan is hij 85, mooie tijd om te gaan![]()
quote:'Benedictus XVI waarschijnlijk tussenpaus'
BREDA - Benedictus XVI zal waarschijnlijk een tussenpaus worden. Dat verwacht bisschop Muskens van Breda.
De Duitse kardinaal Ratzinger, die nu dus tot paus is gekozen, is al 78 jaar oud. Ook heeft hij een broze gezondheid.
Muskens geeft de nieuwe paus een jaar of vijf. Dan zal er volgens hem wel weer een nieuwe gekozen moeten worden. Wat Muskens betreft, mag dat een Aziaat worden.
Verheugd
Muskens is verheugd over de keuze van Joseph Ratzinger tot paus. In een korte reactie roemt hij zijn soberheid en nederigheid. "Kardinaal Ratzinger is een hyperintelligent persoon die te intelligent is om een harde conservatief te zijn. Hij spreekt vloeiend Italiaans, Frans, Duits en Engels. Dit is van groot belang omdat hij met iedere bisschop in zijn eigen taal kan converseren."
Bisschop Muskens kent de paus uit Rome. "Ik ontmoette hem regelmatig. Ik was bestuurslid van de Duitse colleges Campo Santo Teutonico en de Anima. Kardinaal Ratzinger kwam daar regelmatig. Hij viel op door zijn eenvoud. Hij straalt een grote spiritualiteit uit. Hij is een verinnerlijkt mens, een man van gebed. Hij zal geen moeite doen om op te vallen. Hij kan in eenvoudige taal diepgaande dingen zeggen."
"Bij de recente begrafenis van de stichter van de Italiaanse jongerenbeweging Communio e Liberazione, Luigi Giussani zei hij in zijn preek: "Het christendom is geen denksysteem of organisatie maar een ontmoeting." Zo'n op het oog eenvoudige opmerking zet je wel aan het denken."
Bisschop Muskens is hoopvol over zijn beleid. Hij weigert Ratzinger te duiden als een conservatief. "Van groter belang is het of hij open staat voor de inbreng van bisschoppen. Kardinaal Ratzinger is niet dezelfde als paus Benedictus XVI. Hij is in staat tot verrassende initiatieven. Ik hoop dat hij alle bisschoppen bij elkaar roept om over de grote problemen van Kerk en wereld te spreken. Hij heeft immers het Tweede Vaticaanse Concilie meegemaakt en kent uit eigen ervaring de kracht van een concilie."
(Op = Openbaringen)quote:Let's see ............... ik geef dus gewoon de kale tekst, geen interpretatie van mijzelf.
Waarom kom je dan weer met de bijbel aankakken?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:37 schreef Flying_nomad het volgende:
Oke, laat ik eens proberen bij het topic te blijven........
hij mag natuurlijk best vanuit de bijbel het verhaal van malachy proberen te analyseren, maar het gaat daar weer meer over allerlei niet relevante verwijzingen enzo...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom kom je dan weer met de bijbel aankakken?
Ah nou ok. Gaan jullie het verder maar over de bijbel en de antichrist en al die blabla hebben.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij mag natuurlijk best vanuit de bijbel het verhaal van malachy proberen te analyseren, maar het gaat daar weer meer over allerlei niet relevante verwijzingen enzo...
ik kom er mee (zoals jij dat noemt) aankakken ;-| omdat het net zo goed een relevantie kan hebben op de Paus als de andere profetieen in dit topicquote:Op woensdag 20 april 2005 22:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom kom je dan weer met de bijbel aankakken?
quote:Op woensdag 20 april 2005 22:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah nou ok. Gaan jullie het verder maar over de bijbel en de antichrist en al die blabla hebben.Jammer was een leuk topic.
Ja dat zei je net ook al.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:54 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
ik kom er mee (zoals jij dat noemt) aankakken ;-| omdat het net zo goed een relevantie kan hebben op de Paus als de andere profetieen in dit topic
Is dat verboden ofzo ??? of heb je gewoon een hekel aan alles wat Bijbel, Israel, Christen is.........
'k weenie hoor, lijkt alleen maar zo............maar ben al stil......
zou zomaar kunnen. vinden andere primaten straks dvd's en verbazen ze erover hoe klein we waren.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:26 schreef longinus het volgende:
Zou die brok steen die op de aarde dreigt in te slaan er iets mee te maken hebben
Doe niet zo dramatisch. Dat stukje steen is "maar" ongeveer 400 meter. Dat is iig niet genoeg om major damage aan de wereldpopulatie aan te richten.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou zomaar kunnen. vinden andere primaten straks dvd's en verbazen ze erover hoe klein we waren.
quote:Op donderdag 21 april 2005 00:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch. Dat stukje steen is "maar" ongeveer 400 meter. Dat is iig niet genoeg om major damage aan de wereldpopulatie aan te richten.
Welke van de 128?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:26 schreef longinus het volgende:
Zou die brok steen die op de aarde dreigt in te slaan er iets mee te maken hebben
Ik had het hamertje nog niet horen vallen en dacht dat het constructief was.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En die discussie was er al geweest, dus ga jij nou niet alsnog beginnen...
Joh, relaxxxxx, 't is zaterdag.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En die discussie was er al geweest, dus ga jij nou niet alsnog beginnen...
volgens mij behoort men Son toch echt te vertalen met zoon, niet met zonquote:Op zondag 17 april 2005 07:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
quote:Op zondag 24 april 2005 00:16 schreef madjacksss het volgende:
[..]
volgens mij behoort men Son toch echt te vertalen met zoon, niet met zon
lezenquote:Op woensdag 20 april 2005 19:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waar haal je dat weg?
De originele zin luidt "De labore solis". ongeveer "Het werk van de zon" of in het engels "Labor of the Sun". Geen son of zoon.
edit: ik zie het al. op http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html is een fout gemaakt en die lijst is gecopy/paste
hartelijk dank voor de info. idd. zoals het vaak met profetiën is, zal het 'einde der tijden' vaak staan voor het einde van een periode van een stroming. meestal is het de stroming zelf die de profetien verkondigd.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef courtland het volgende:
Hallo zoalshetis,
Op Marktplaats wordt het boek DE LAATSTE PAUS van JOHN HOGUE aangeboden.
De ondertitel luidt: Verval en ondergang van de kerk van Rome.
Dit boek is gebaseerd op de voorspellingen van Nostradamus.
Mijns inziens is er na de laatste paus geen sprake van het einde van de wereld, maar van dat van de kerk van Rome.
Het verhaal van de kamer met de portretten van de pausen lijkt mij wat ver gezocht.
Groeten, COURTLAND
Ik zelf denk dat dit het einde kan zijn van hoe de Katholieke kerk nu bestaat. Dus dat er hierna geen paus meer is, maar een Rooms-katholieke leider in een andere vorm.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef courtland het volgende:
Hallo zoalshetis,
Op Marktplaats wordt het boek DE LAATSTE PAUS van JOHN HOGUE aangeboden.
De ondertitel luidt: Verval en ondergang van de kerk van Rome.
Dit boek is gebaseerd op de voorspellingen van Nostradamus.
Mijns inziens is er na de laatste paus geen sprake van het einde van de wereld, maar van dat van de kerk van Rome.
Het verhaal van de kamer met de portretten van de pausen lijkt mij wat ver gezocht.
Groeten, COURTLAND
de 'eindtijd' is een gegeven dat zeer sterk uit de joodse cultuur stamt ....quote:Op donderdag 28 april 2005 09:57 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Ik zelf denk dat dit het einde kan zijn van hoe de Katholieke kerk nu bestaat. Dus dat er hierna geen paus meer is, maar een Rooms-katholieke leider in een andere vorm.
Het eind van de wereld geloof ik niet zo in, aangezien de Katholieke kerk niet de enige religie op aarde is. Zijn er ook zulke verhalen over het boedhisme en islam ?
Hehehe...... gelukkig letten er nog meer mensen opquote:Op woensdag 20 april 2005 13:26 schreef dewitteparel het volgende:
Krijgt Donner toch nog gelijk met zijn oorlog als we tegen de grondwet stemmen
... olivae ...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:30 schreef artbritt het volgende:
zie:
www.ataxie.nl/ataxie/verklaring_van_begrippen.html
Ah, daar kan ik al een beetje mee googlen, maar... weet iemand ook de originele (niet-Nederlandse) naam? Dat googelt nog makkelijker...!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:46 schreef artbritt het volgende:
Die geschilderde medaillons van de pausen zijn te bekijken in de St. Paulus-buiten-de Muren
quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:42 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ah, daar kan ik al een beetje mee googlen, maar... weet iemand ook de originele (niet-Nederlandse) naam? Dat googelt nog makkelijker...!
Bedankt in ieder geval!
Dank je!quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
St. Paul Outside the Walls (Basilica di San Paolo Fuori le Mura)
Met enige fantasie, wat je ook wel moet hebben met profetieen, is het toch wel redelijk uitgekomen, olives -> Benedictijnenen -> Benedictus XVI. Maarja, hij kan het lot natuurlijk ook gewoon een handje hebben geholpen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 03:50 schreef NorthernStar het volgende:
De huidige paus is trouwens de twee na laatste:
[..]
http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html
http://www.catholic-pages.com/grabbag/malachy.asp
http://www.truecatholic.org/pope/stmalachyprophecy.htm
http://www.biblebelievers.org.au/malachy.htm
maar aan een ring bijvoorbeeld, of een cirkel, nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
maar aan alles komt een eind. daar zijn we mee doorspekt.
of het lemniscaat teken? ik denk dat ook een ring of circel een einde kent zodra het verstoord wordt in de perfecte boog.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
maar aan een ring bijvoorbeeld, of een cirkel, niet
Mooi gefotografeerd, hoeveel plekjes vallen buiten het fotobeeld?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:25 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
Hier die foto van de desbetreffende muur in st Paulus
Die foto komt juist van een website die nogal sceptisch staat tegen die profetie van Malachias. dit is het bijschrift van de foto:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:34 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Mooi gefotografeerd, hoeveel plekjes vallen buiten het fotobeeld?
bron:http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2233f.htmquote:In de Sint-Paulus-buiten-de-muren is nog maar plaats voor één pausafbeelding naast Johannes Paulus II. Maar op de muur ernaast is nog ruimte
maar vaak is het eind van het een, synoniem met het begin van het ander.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of het lemniscaat teken? ik denk dat ook een ring of circel een einde kent zodra het verstoord wordt in de perfecte boog.
helemaal mee eens, ik zie het dan ook vaak als de huid van een slang. of de brand in een bos.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:54 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
maar vaak is het eind van het een, synoniem met het begin van het ander.
klopt, maar ze hebben nooit meer lijstjes gemaakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:49 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Die foto komt juist van een website die nogal sceptisch staat tegen die profetie van Malachias. dit is het bijschrift van de foto:
[..]
bron:http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2233f.htm
Zo, nu heb ik dit topic (helemaal gelezen!) ook in mijn AT.quote:Paus: rijen sluiten tegen terrorisme.
KEULEN Paus Benedictus heeft moslims opgeroepen
samen met christenen de strijd aan te gaan met het
terrorisme. Zij moeten samen de godsdienstvrijheid
beschermen, zei de paus na een gesprek met
moslimleiders in Keulen. Moslimleiders spelen volgens de
paus een belangrijke rol in het voorkomen van
moslimterreur. Zij moeten jongeren via onderwijs duidelijk
maken wat de islam werkelijk betekent, vindt de paus.
Benedictus XVI vindt de dialoog tussen religies van groot
belang. Vrijdag was hij in een synagoge in Keulen, waar hij
zijn zorg uitte over het toenemende anti-semitisme.
Teletekst
Dit is vooral een visie uit de protestantse hoek, vanuit katholieke hoek gezien zou Petrus Romanus vooral een heldenrol spelen en de kerk door een periode van onderdrukking leiden. Hoe dan ook ik ga het nog eens rustig overlezen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 06:58 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm dan ben je er nog niet helemaal APK ...![]()
Vind dat jij dan ook onderstaande maar eens helemaal moet lezen.
Een nieuw Romeins duivels gelovig en gedoemd rijk.
is topic related.![]()
Ik vind dat je daar zelf je mening over moet vormen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
ff offtopic; zou dit 'em zij? de antichrist?
[afbeelding]
bron:
http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm
ik weet het niet hoor
Een "helden" rol ja, todat het beest weer in volle glorie kan oprijzen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
mjah... Dat is vooral een visie uit de protestantse hoek, vanuit katholieke hoek gezien zou Petrus Romanus vooral een heldenrol spelen en de kerk door een periode van onderdrukking leiden.
Respect dat je u gebruikt maar ik ben van mening dat ik niet boven jou sta in tegendeel ik dien jullie.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Beste mnr.Tiesemans
Ik heb dat stuk van u gelezen.
Het is een anti-christen aangezien Hij ontkend dat Heere Jezus, De Zoon van Here God is.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
En ik geloof wel dat er een antichrist komt, en veel van wat er in het stuk geschreven staat, onderschrijf ik in grote lijnen (New age=duivels en ontkent dat zelf ook niet),maar dat deze man de antichrist is en niet zomaar een van de vele bedriegers die er rondlopen, daar ben ik nog niet over uit.
Je weet méér dan vele (ongelovige) Nederlanders, laat staan vele gelovige Nederlanders, dus met alle respect je twijfel is zeker niet onterecht.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Ik heb me er namelijk wel een tijdje mee beziggehouden dit verschijnsel te onderzoeken,
maar het valt me zo op dat het bij dat Share int. zo amateuristisch aan toe gaat.
De verklaringsdag die al zo'n 25 jaar uitgesteld wordt, het feit dat Creme's Maitreya geen openbare bijeenkomsten heeft gegeven sinds 1987 (geen foto's althans) en de kleinschaligheid van Share int., dat zijn allemaal zaken die het wat twijfelachtig maken.
Natuurlijk weet ik ook niet alles, en het zou zomaar kunnen dat ik hier ongelijk in heb.
Terwijl er ook genoeg aannemingen zijn waaruit mogelijk zou blijken dat Petrus Romanus en de "ware" kerk (eveneens) "satanistisch" van opzet zullen blijken.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Over de katholieken, de katholieke eschatologie gaat er grofweg van uit dat het overgrote deel van de katholieken zal vallen voor de antichrist, maar dat de paus Petrus Romanus en de ware kerk ondergronds zullen gaan.
Op Amerikaanse sites als Cutting Edge wordt met veel numerologisch gegoochel 'aangetoond' dat de leiding van de katholieke kerk al in handen is van satan, of dit zo is weet ik niet, maar numerologie wordt wel door de Bijbel veroordeeld.
Ik zal kijken of ik het boek waar je over schrijft te pakken kan krijgen.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Ik vond zelf het boek Lijnen naar de eindtijd van Dr.Piet Borst (niet te verwarren met prof Piet 'darwinist' Borst) http://www.novapres.nl/docs.asp?ID=360 erg goed en ook veel steviger onderbouwd dan het voorspellingswerk van Hal Lindsey en de zijnen die in mijn ogen de Bijbel te veel lezen als een telefoonboek, de af en toe ronduit hatelijke toonzetting doet het in mijn ogen ook weinig goed.
Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de lijn tussen goed en kwaad wel eens dwars door door de kerkgenootschappen kan lopen i.p.v. de goede protestanten tegen de slechte katholieken.
Maar ook dat is slechts een mening en ik kan er makkelijk naast zitten, ik ben ook slechts een kleine man.
Mocht je enigszinds bot zijn geweest mij is het niet opgevallen, evenzo moge het je vergeven zijn.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Dan nog iets wat ik op dit moment even wat belangrijker vind, ik had met mijn voorgaande posts getracht dit moeilijke onderwerp wat te verluchtigen, maar ik heb dit misschien op een wat te botte wijze gedaan, ik zal daarom wat aanpassingen maken.
Rest mij u verder een welgemeende goedeavond te wensen!![]()
[afbeelding]
Hey Tiesemans, met alle respect, ik wil graag iets van je weten en ik bedoel het niet negatief en ik hoop ook dat je mij wil beantwoorden in gangbare taalquote:Op maandag 22 augustus 2005 07:35 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Het is een anti-christen aangezien Hij ontkend dat Heere Jezus, De Zoon van Here God is.
En dat hij een van hen is die beweerd de Christus te zijn daar ben ik ook zeker van.
Maar of het ook De anti Christ is ... Neen ik geloof van niet.
Je geeft in de volgende alinea namelijk al enkele redenen welk mij ook ertoe bewegen er ook zo over denk
Dan zou Peter van Rome toch niet nummer 112 zijnquote:Op maandag 22 augustus 2005 17:06 schreef Minkeltje het volgende:
Weet niet of t al gezegd was, maar als ik me niet vergis kan het zo zijn (volgens de profetie) dat er tussen de 111e (ratzinger) en de 112e (Peter van Rome) nog een aantal pausen zitten. Volgens mij was dat nl niet echt duidelijk in die profetie.
Good point.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:46 schreef Minkeltje het volgende:
T zou me trouwens ook wel een 'stunt' lijken, als er voor deze nieuwe paus gewoon gekozen is voor die naam om het verhaal van malachy te ondersteunen om zo nog extra publiciteit voor de kerk en Rome ansich te creeeren. En mocht iemand zeggen, das negatieve publiciteit, dan kan dat wel kloppen, maar in elk geval: publiciteit = publiciteit.
"Yo RatzMan, we vinden eigenlijk dat jij de minst geschikte kandidaat bent, maarja, je hebt toevallig wat met olijven, dusseh.. "quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:56 schreef APK het volgende:
[..]
Good point.![]()
Ik neem aan dat ze in Rome de voorspellingen van Malachy wel kennen.
Dat weten we dus niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:
toch gaan we het nog meemaken dat de laatste paus aan zijn lijstje begint.
lol. als hij dood is of aftreedt is zijn plek vervuld.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:04 schreef APK het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet.
Misschien kondigt de volgende Paus vol trots aan dat Hij Petrus-de-zoveelste genoemd wil worden en krijgen we daarna zoalshetis-de-eerste.
Het zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:26 schreef rutger05 het volgende:
Zijn er echt mensen die dit verhaal serieus nemen?
Kort maar krachtig want ontkennen dat Heere Jezus Christus de Zoon van Here God is moet je zelf weten, aangezien hij voor mij niet slechts een profeet was.quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:09 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Hey Tiesemans, met alle respect, ik wil graag iets van je weten en ik bedoel het niet negatief en ik hoop ook dat je mij wil beantwoorden in gangbare taal
Ben je je ervan bewust dat de 'Godheid' van Jezus Christus op het Concilie van Nicea is vastgesteld door Constantijn en kornuiten? Dat in die 3 eeuwen daarvoor men Jezus met name zag als een liefdevolle persoon, een voorbeeldige profeet? Dat in de bijbel bewust de 'goddelijke' evangelïen zijn opgenomen, om de stelling van de (katholieke)kerk te onderbouwen? Dat in vele andere evangeliën Jezus als mens wordt neergezet?
Dit is geen gewauwel, maar kan historisch onderbouwd worden.
Ik vraag me dat gewoon af. Het is natuurlijk een kwestie van welk verhaal geloof je, maar ik krijg het gevoel dat je te a-kritisch bent mbt je eigen overtuiging (dit is geen belediging ofzo).
Ik probeer hier gewoon serieus over na te denken, dus als je mij het een en ander kan uitleggen zou ik dat op prijs stellen![]()
Openbaring 22,6-21 (slot)Zou Constantijn werkelijk zo naief zijn geweest om van de Bijbel woorden af te nemen en zo z'n naam uit het boek des levens weg te schrijven ?quote:En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden van de profetie van dit boek niet, want de tijd is nabij.
Wie onrecht doet, hij doe nog meer onrecht; wie vuil is, hij worde nog vuiler; wie rechtvaardig is, hij bewijze nog meer rechtvaardigheid; wie heilig is, hij worde nog meer geheiligd.
Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is.
Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.
Zalig zij, die hun gewaden wassen, opdat zij recht mogen hebben op het geboomte des levens en door de poorten ingaan in de stad.
Buiten zijn de honden en de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder, die de leugen liefheeft en doet.
Ik, Jezus, heb mijn engel gezonden, om ulieden dit te betuigen voor de gemeenten.
Ik ben de wortel en het geslacht van David, de blinkende morgenster.
En de Geest en de bruid zeggen: Kom!
En wie het hoort, zegge: Kom!
En wie dorst heeft, kome, en wie wil, neme het water des levens om niet.
Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort:
Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn;
en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie,
God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad,
welke in dit boek beschreven zijn.
Hij, die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig.
Amen, kom, Here Jezus!
De genade van de Here Jezus zij met allen.
Het huis des Vaders staat niet in Rome, geloof ik.quote:Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben.
Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien.
Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg.
Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet?
Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader?
Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is?
De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken.
Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf.
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde.
Indien gij Mij iets vraagt in Mijn naam, Ik zal het doen.
Bedankt voor je reactie, dat andere topic is een hele goede verwijzing!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 04:33 schreef Tiesemans het volgende:
Rutger geef toe,als je de profetie kent, en het verloop van de pausen ook., dan zijn dat ietwat te veel 'toevalligheden'quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:26 schreef rutger05 het volgende:
Zijn er echt mensen die dit verhaal serieus nemen?
Nou dat valt wel mee. "De kracht van deze voorspellingen ligt in de vaagheid van formulering ", wordt gezegd op een katholieke site over die profetiën. Achteraf lullen is veel makkelijker!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:33 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
Rutger geef toe,als je de profetie kent, en het verloop van de pausen ook., dan zijn dat ietwat te veel 'toevalligheden'
maar bij malachy is het vaak juist vooraf gelul.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:38 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee. "De kracht van deze voorspellingen ligt in de vaagheid van formulering ", wordt gezegd op een katholieke site over die profetiën. Achteraf lullen is veel makkelijker!
Nee hij omschrijft iets zo vaag dat je het achteraf altijd kan toepassenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:38 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar bij malachy is het vaak juist vooraf gelul.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |