abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25121563
in de kelder van het vaticaan is een bijzondere kamer. daar zijn plaatsen gereserveerd voor de portretten van de heersende pausen (x aantal, dacht iets in de 40). het verhaal gaat dat zodra de plekken allemaal zijn opgevuld, het einde nabij is. nu is het zo dat er nog maar 2 of 3 plaatsen vrij zijn. dus hierna nog een of twee pausen.

wie kent dit verhaal en heeft er meer info over?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_25121585
Hmz, dat verschillende dingen uit Openbaringen zichtbaar worden en dat de Katholieke Kerk er later ook in mee zal spelen is duidelijk, maar ik heb nog niet gehoord van zo'n kamer.
pi_25121588
Hoe vaak is het einde der tijden wel niet aangekondigd? Maar ik ken het verhaal niet
  † In Memoriam † donderdag 17 februari 2005 @ 03:46:07 #4
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25121593
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 03:23 schreef zoalshetis het volgende:

wie kent dit verhaal en heeft er meer info over?
De profetien van Malachy

Ik wilde er eens een TRU topic over openen maar verder dan dit ben ik niet gekomen:
quote:
Malachy (1094 - 1148)

Malachy werd door de Roomse Kerk naar Ierland gestuurd om de gemeenschappen daar in overeenstemming te brengen met Roomse. Van Malachy wordt gezegd dat hij verschillende paranormale krachten bezat zoals levitatie, genezing en helderziendheid.

Toen hij in 1139 door Paus Innocent II ontboden werd in Rome kreeg hij onderweg naar het Vaticaan een visioen en in een trance zag hij één voor één alle toekomstige pausen. Vanaf de opvolger van Paus Innocent II tot aan de laatste Paus van 'de eindtijd' en de komst van Peter van Rome.

Malachy schreef wat hij gezien had op en maakte een lijst van alle toekomstige Pausen waarbij hij van elke Paus een kleine karakterisering gaf in de vorm van een paar woorden. Deze omschrijvingen hebben vaak betrekking op de familienaam van de Paus, of de geboorteplaats, zijn persoonlijk wapen, het werk dat hij deed voordat hij Paus werd etc.

Bij Pius II schreef hij bijvoorbeeld "De Parvo Homine" (van een kleine man). De familienaam van Pius II was Piccolomini, wat 'kleine man' betekent.
Clement XIV werd omschreven als "Ursus Velox" (de noeste beer). Op het wapen van Clement XIV stond een beer.
Over Gregory XVI schreef hij "De Balneis Etruriae" (van Balnea in Etruria). Gregory was afkomstig uit de orde van Camaldoli, die haar stoel in Balnea in Etruria had.

De Profetiën van Malachy zijn verbazingwekkend correct gebleken. (btw had hij ook zijn eigen dood juist voorspeld). Beginnende met de opvolger van Paus Innocent II zouden er "tot het einde der tijden" nog 112 Pausen komen volgens Malachy.

Dit zijn de laatse 10

103 - Het Brandend Vuur

104 - Religie in Ruines

105 - Moedig Geloof

106 - De Goede Herder

107 - De Herder en de Zeeman

108 - Bloem der Bloemen

109 - Van de Halve Maan

110 - Het werk van de Zon

111 - Van de Glorieuze Olijf

112 - Peter van Rome
Heb ook nog wel wat sites erover. moment.
  † In Memoriam † donderdag 17 februari 2005 @ 03:50:50 #5
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25121599
De huidige paus is trouwens de twee na laatste:
quote:
1. The Burning Fire. PIUS X. 1903-1914.

2. Religion Laid Waste. BENEDICT XV. 1914-1922.

3. Unshaken Faith. PIUS XI. 1922-1939.

4. An Angelic Shepherd. PIUS XII. 1939-1958.

5. Pastor and Mariner. JOHN XXIII. 1958-1963.

6. Flower of Flowers. PAUL VI. 1963-1978.

7. Of the Half Moon. JOHN PAUL I. 1978-1978.

8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.

9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.

10. PETER THE ROMAN - This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived. The 112th prophesy states: "In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End."
http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html
http://www.catholic-pages.com/grabbag/malachy.asp
http://www.truecatholic.org/pope/stmalachyprophecy.htm
http://www.biblebelievers.org.au/malachy.htm
pi_25121656
dank je!
pi_25121665
quote:
Op maandag 20 december 2004 01:38 schreef mineo39-76 het volgende:
En volgens deze site wordt de volgende paus de Fransman kardinaal Jean-Marie Lustiger (1926) en hij is de anti-christ...
Uit dit topic: De bijbelcode
pi_25121939
Als die twee pausen het net zo lang volhouden als de huidige, dan kan ik nog wel een paar jaar van mijn leventje genieten geloof ik.
pi_25144248
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Als die twee pausen het net zo lang volhouden als de huidige, dan kan ik nog wel een paar jaar van mijn leventje genieten geloof ik.
Die houdt het nog wel even vol hoor, kijk hem eens vrolijk zijn nog

I know it sounds like I'm in denial, but I'm not.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 13:42:07 #10
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25144271
quote:
Op vrijdag 18 februari 2005 13:40 schreef Bullpit het volgende:

[..]

Die houdt het nog wel even vol hoor, kijk hem eens vrolijk zijn nog

[afbeelding]
hmm, ik weet niet of dit nou het topic is om dit soort pics te plaatsen. neemt niet weg dat ik een flinke glimlach kreeg.
  vrijdag 18 februari 2005 @ 17:14:52 #11
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_25147284
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 07:14 schreef indahnesia.com het volgende:
Noudat hebben we nog een Paus te gaan na deze de volgende zou dan de duivel moeten zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_25147581
wow.... dat gaan we vanavond even lezen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  zondag 20 februari 2005 @ 13:19:59 #13
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_25177542
quote:
De profetien van Malachy
prachtig he dat die voorspelling van Titor op deze profetie zijn gebaseerd !
pi_25784676
Als de profetie waar is, dan is Petrus Romanus al geboren.
Als een paus de Heilige Stoel mag betreden, zijn ze (schat ik) zo'n 60/70 jaar oud. Het pausschap is een pontificaat voor het leven. Gemiddeld is een pas zo'n 10/20 jaar aan de macht.

Stel dat de paus die nu aan de macht is, Johannes Paulus II, nog 1 jaar leeft (gezien zijn gezondheid) dan wordt er volgend jaar een nieuwe paus gekozen. Die blijft zo'n 10/20 jaar aan de macht en daarna komt Petrus Romanus aan de macht. Hij zal nu dan rond de 40/50 jaar oud zijn.

Kennen we iemand die aan de beschrijving van "antichrist" voldoet en genoeg macht heeft in de kerk om in de nabije toekomst tot paus te worden benoemd?

Op zich wel een interessant verhaal en het stemt me zeker tot nadenken, maar met dit soort voorspellingen is het net als alle andere: we kunnen alleen maar afwachten en de tijd zal het leren....
  zondag 27 maart 2005 @ 18:06:03 #15
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25784947
Ik ken dit verhaal niet, maar als ik het goed begrijp dan komen er na de huidige Paus dus nog twee Pausen en dan is het voorbij.
Maar ik vraag me dan meteen af: wat volgt daarna?
Waarom houdt het op?
(Un)masking for the greater good.
pi_25785297
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:06 schreef Natalie het volgende:
Ik ken dit verhaal niet, maar als ik het goed begrijp dan komen er na de huidige Paus dus nog twee Pausen en dan is het voorbij.
Maar ik vraag me dan meteen af: wat volgt daarna?
Waarom houdt het op?
Dat is dus meestal het geval met profetieen...... ze zijn vaag en roepen meestal meer vragen op dan ze beantwoorden...
Maar zoals ik het begrepen heb, is Petrus Romanus de laatste paus en ontpopt zich als de antichrst. Ik neem aan dat dan, volgens de voorspelling, het leven (of de katholieke kerk) voorbij is.
  † In Memoriam † zondag 27 maart 2005 @ 21:55:13 #17
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_25791270
quote:
Op zondag 27 maart 2005 18:20 schreef Locusta het volgende:

Maar zoals ik het begrepen heb, is Petrus Romanus de laatste paus en ontpopt zich als de antichrst. Ik neem aan dat dan, volgens de voorspelling, het leven (of de katholieke kerk) voorbij is.
Dat is maar één interpretatie.

Een andere is dat vlak voor of tijdens het ambt van die Petrus 'de antichrist' een wereldoorlog zal ontketennen, het bijbelse Armageddon. Eén paus moet uit Rome vluchten; de opvolger van de huidige, waarschijnlijk vanwege dus vanwege die oorlog. Petrus Romanus is dan de paus die weer terugkomt waarmee dan een nieuw tijdperk voor de wereld begint. Wat er nog van over is dan.
  maandag 28 maart 2005 @ 14:34:51 #18
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_25805706
Dus de ene profetie zegt dat 't het einde van het leven zal betekenen. Dat zou dan inhouden dat we over een x aantal jaren de mensheid dal ophouden te bestaan? Hmm, ik het moeite dat te geloven. Dat de mens eens ten einde zal komen, dan geloof ik, maar zo snel al?
Toch leeft het geloof nog bij zovelen dat ik vraagtekens zijn bij het einde van de Katholieke kerk.

Wellicht een nieuw begin, zoals NS zegt.
(Un)masking for the greater good.
pi_25877291
Misschien onthuld de laatste paus de waarheid. Dan worden geheimen onthuld die ze altijd ontkend hebben of heeft het iets te maken met de nazaat van Jezus, die volgens "Holy Blood, Holy Grail" door Michael Baigent, Richard Leigh, Henry Lincoln zou moeten bestaan.
"Mr. Anderson! Welcome back, we missed you"
pi_25879212
dec. 2012 anyone?
pi_25880471
De profetieen zijn in 1590 door Abt Cucherat ontdekt, iedere referentie eraan voor die tijd ontbreekt ..

Verder is er binnen de lijst een direkte verwijzing te vinden naar de pure motto's of wapenschilden van de pauzen voor 1590, terwijl de relatie na 1590 met de 'beschrijving' meestal veel vager is, bijna toevallig er af en toe een erelatie gevonden kan worden met herkomst, orde van herkomst ... of, zoals bij Johannes Paulus I, de duur van zijn pausschap (de 'paus van de halve maan', werd verkozen tijdens een halve maan, en een mand later, tijdens weer een halve maan, vermoord) ..
of de tijdsperiode, de paus voor WO1 werd 'Vuur in de lucht' (Pius IX, tot 1914) genoemd

Met de komende paus is het mogelijk om 'glory of the Olives' te vertalen naar misschien een zwarte paus (olijfzwart, twee afrikaanse kardinalen zijn redelijke kanshebbers) of misschien een keuze voor toch weer een italiaanse paus (de olijf staat ook misschien voor Italie).

Persoonlijk denk ik wel dat juist het punt dat de 'voorspelling' zeer open is voor interpüretatie, namelijk een vage omschrijving, waar mensen vervolgens een invulling 'in kunnen lezen' het al snel een instant-voorspelling maken,
net als de verzen van 'nostradamus' biedt het breeduit de mogelijk op zoek te gaan naar de voorspellende factor, als iets eenmaal tot een feit geworden is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_25944760
Interessant (tvp dus)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 3 april 2005 @ 00:35:43 #23
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25944794
nog twee te gaan dus. riv paus.
  zondag 3 april 2005 @ 00:38:27 #24
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_25944859
en allemaal bedankt voor de vele verwijzingen!
  zondag 3 april 2005 @ 19:05:41 #25
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_25959563
Nu mogen we straks hier raden ..wie is nu nieuwe paus..
  zondag 3 april 2005 @ 19:15:08 #26
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25959779
Leuke theorieën allemaal.

Ik denk persoonlijk dat er gewoon geen ruimte meer aan de muur was. Een gebouw kunt je niet oneindig groot bouwen, dus het houdt een keer op.

Lijkt me nogal voor de hand liggen
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_25964402
[Offtopic]
Nog wat andere leuke Pauselijke weetjes:
(je zult verbaast staan )

http://caesu.web-log.nl/
en kijk bij 2 april 2005

Verder ook nog deze site:
http://en.wikipedia.org/w(...)rrounding_the_Papacy
[/Offtopic]

Er zijn 4 theorieën over de profetieën van Malachy:

1) Vervalslingen uit de 16 eeuw
2) Echt, maar de laatste profetie (Peter van Rome) is er in 1870 bijverzonnen
3) Echt, maar tussen de laatste en voorlaatste paus zit nog een aantal 'niet-gedefinieerde' pausen
4) Echt, and time's running out

Nog 2 sites over deze :
http://en.wikipedia.org/wiki/Prophecy_of_the_Popes
http://en.wikipedia.org/wiki/St_Malachy

[ Bericht 8% gewijzigd door Rainboww op 04-04-2005 10:32:32 ]
pi_25970726
(tvp)

Ben benieuwd wie er nu gekozen word. Als het een Fransman is kan ik het ook, die worden altijd onder een olijfboom geboren
pi_25970807
Wat ook zou kunnen is dat de nieuwe paus familie heeft die in de olijfolie zit of zoiets, weet je wel van die flesjes olijven die je bij de Aldi kan kopen. Ben dus wel een beetje benieuwd, ze komen zometeen samen om de begrafenis te regelen, en binnenkort komt er dus een nieuwe.
  maandag 4 april 2005 @ 09:26:04 #30
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_25970835
misschien komt hij uit israel... Dit word ook de olijfboom genoemd..
  maandag 4 april 2005 @ 09:34:04 #31
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25970934
Deze,

In het vaticaan is grote paniek, men is het zilveren hamertje kwijt waar men de dood van de paus mee vast steld, de paus overleed naar alle waarschijnlijkheid vannacht ( 01.04.05) om 01:55, maar dit kan vooralsnog niet officieel worden vastgesteld.
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.
5. Hij declameert: 'Papa vere mortuus est' ('de paus is werkelijk dood')

Bij dit ritueel zijn verder aanwezig:

* de pauselijke ceremoniarus
* de prelaten
* de secretaris en kanselier van de Apostolische Kamer

De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.

Daar de dood niet officieel kan worden vastgesteld vreest men dat iemand anders de pauselijke authoriteit kan overnemen met de ring van de paus, en heeft de Zwitserse Garde de vertrekken van de paus hermetisch afgesloten. Alleen de Ceremoniarus, de prelaten, de secretaris en de kanselier worden toegelaten, maar geen van de kardinalen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_25970985
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:
...
Bron?
  maandag 4 april 2005 @ 09:41:03 #33
45206 Pietverdriet
pi_25971021
quote:
Op maandag 4 april 2005 09:37 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Bron?
Vriend van mij woont in Rome, was helemaal overtuigt van dit verhaal.
  maandag 4 april 2005 @ 09:53:05 #34
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25971179
quote:
Deze,

In het vaticaan is grote paniek, men is het zilveren hamertje kwijt waar men de dood van de paus mee vast steld, de paus overleed naar alle waarschijnlijkheid vannacht ( 01.04.05) om 01:55, maar dit kan vooralsnog niet officieel worden vastgesteld.
Zodra de paus sterft volgt een nauwgezette procedure. De carmenlengo, het hoofd van de Apostolische Kamer, wordt geroepen om het overlijden officieel te maken. Hij voert het volgende ritueel op:
1. Driemaal roept hij de doopnaam van de paus om te verifiëren of hij niet slaapt.
2. Hij houdt een spiegeltje onder de mond en neus van de paus om eventuele ademhaling te bespeuren.
3. Met een zilveren hamertje klopt hij driemaal op het voorhoofd van de paus, zodat vaststaat dat hij dood is.
4. De camerlengo verwijdert de ring van de vinger van de paus en vermorzelt die, om te voorkomen dat iemand anders de pauselijke autoriteit overneemt.

* de prelaten

De kanselier stelt vervolgens de authentieke overlijdensakte op. De camerlengo verzegelt het bureau en de kamer van de paus.

Daar de dood niet officieel kan worden vastgesteld vreest men dat iemand anders de pauselijke authoriteit kan overnemen met de ring van de paus, en heeft de Zwitserse Garde de vertrekken van de paus hermetisch afgesloten. Alleen de Ceremoniarus, de prelaten, de secretaris en de kanselier worden toegelaten, maar geen van de kardinalen.
Ehm, nee dus.

Karel Kasteel(die NIET de camerlengo is) verzegelde trouwens de studeerkamer en het vertrek.

Meer info.
http://www.katholiekneder(...)s/nieuws_565534.html

Gisteren een interview gezien met Kasteel. Dat hamertjes verhaal is waardeloos en onzin(dat het kwijt is dan)
pi_25971466
quote:
Deze,

* de prelaten

Volgens mij is dit ritueel tijdje geleden al afgeschaft...
  maandag 4 april 2005 @ 10:13:55 #36
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25971489
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:12 schreef dewitteparel het volgende:

[..]

Dacht ik ook ja...
  maandag 4 april 2005 @ 10:26:25 #37
45206 Pietverdriet
pi_25971699
Blijft een mooi verhaal, toch?
  maandag 4 april 2005 @ 10:28:11 #38
33189 RM-rf
1/998001
pi_25971748
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:12 schreef dewitteparel het volgende:

Ja, deze paus heeft dat ritueel vaststellen van de dood afgeschaft, dus geen hamertje meer en niet meer het 3x roepen van de doopnaam ...

het vernietigen van de ring en het zegel, en het verzegelen van het bureau gebeurt nog wel.
Het gezag van de paus wordt momenteel overgenomen door een college van 3 kardinalen (naar ik meen is Ratzinger daar één van) die echter zeer beperkt zijn in wat zij mogen doen: ze mogen én geen handelingen doen die mogelijk niet door de vorige paus goedgekeurt zouden zijn en evenmin zaken doe die een toekomstige paus kunnen compromiteren ...
oftewel het college van 3 kardinalen kan enkel lopende zaken afhandelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 4 april 2005 @ 10:34:28 #39
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_25971875
Staat ook in de Henoch Prophecies, weet niet of die betrouwbaar zijn

After the turn of the millennium, the papacy will exist only a short period. Pope John Paul II is the third from last in this position. After him, only one additional pontificate will follow. Then a Pontifex Maximus follows who will be known as Petrus Romanus. Under his religious rule, the end of the Catholic Church will come, a total collapse becoming inevitable. That will be the beginning of the worst catastrophe that will ever have befallen the human beings and the Earth. Many Catholic clerics, priests, bishops, cardinals and many others will be killed and their blood will flow in streams. But also the reformed version of Christianity will become just as infinitely small, as does Catholicism.

http://www.nexusmagazine.com/articles/Henoch%20Prophecies.html
  maandag 4 april 2005 @ 10:34:44 #40
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_25971881
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja, deze paus heeft dat ritueel vaststellen van de dood afgeschaft, dus geen hamertje meer en niet meer het 3x roepen van de doopnaam ...

het vernietigen van de ring en het zegel, en het verzegelen van het bureau gebeurt nog wel.
Het gezag van de paus wordt momenteel overgenomen door een college van 3 kardinalen (naar ik meen is Ratzinger daar één van) die echter zeer beperkt zijn in wat zij mogen doen: ze mogen én geen handelingen doen die mogelijk niet door de vorige paus goedgekeurt zouden zijn en evenmin zaken doe die een toekomstige paus kunnen compromiteren ...
Dit zijn echter wel lopende zaken waar de paus al niet direct bij betrokken was.
Lopende zaken van de paus zijn door Kasteel op orde gebracht en verzegeld voor de volgende paus. Volgens hem had deze paus aardig doorgewerkt en waren er vrijwel geen lopende zaken meer.
  maandag 4 april 2005 @ 10:45:08 #41
45206 Pietverdriet
pi_25972075
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:34 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Dit zijn echter wel lopende zaken waar de paus al niet direct bij betrokken was.
Lopende zaken van de paus zijn door Kasteel op orde gebracht en verzegeld voor de volgende paus. Volgens hem had deze paus aardig doorgewerkt en waren er vrijwel geen lopende zaken meer.
Hij heeft vooral de lijst van heilig en zalig spreking drastisch weten in te korten, zodat hij zelf snel aan de beurt is.
Deze Paus zal deze eeuw nog heilig worden gesproken, met als grootste wonder dat hiju heeft volbracht de val van het communisme.
  maandag 4 april 2005 @ 10:58:05 #42
33189 RM-rf
1/998001
pi_25972366
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:34 schreef Nembrionic het volgende:
Volgens hem had deze paus aardig doorgewerkt en waren er vrijwel geen lopende zaken meer.
JP II was een grandioos politicus, communicator ... een goed en interessant theoloog en ethicus ...
echter, eveneens een taak van de paus is eerder gericht op administratieve zaken: financiele zaken, benoemingen ... De kerk is natuurlijk ook een grote multinationale onderneming, met bezittingen, grote investeringen (Vaticaanse bank).

Juist op dat punt was deze paus uiterst zwak en daarop heeft hij enorme machtswinst van conservatieve Opus Dei leden toegestaan, door eigenlijk kritiekloos alles te ondertekenen wat zijn secretaris (Ratzinger) hem voorlegde.
Duidelijke geruchten van grootscheepse corruptie bij de Vaticaanse Bank (wat mogelijk leidde tot de vroege dood van JP I, die had aangegeven juist financieel orde op zaken te willen stellen) werden onder JP II nooit onderzocht.

De Opus Dei-leden hebben het benoemingssysteem van de kerk benut om de conservatieve krachten te sterken en juist progressieve geestelijken weg te krijgen, regelmatig met succes ... dat leidde tot grote protesten in duitstalige landen, nederland en zuid-amerika, alswel tot het mislukken van toenaderingspogingen tot de anglicaanse en orthodoxe kerken; feitelijk is in de afgelopen 26 jaar alle progressie van het Tweede Vaticaanse Concillie onder Johannes XXIII, welke juist gericht was op een versterking van de invloed en macht van de kleinere parochies, lokalisering van geloof en terugkeer naar de burgers op hun niveau, teruggedraait....

Een nieuwe paus moet ook beslissen wat hij precies wil zijn, zo'n rituele en mythische paus-figuur, populair bij mensen, maar die feitelijk de opus dei-agenda van anderen uitvoert ...
IIg mag het huidige 'bestuur' daarover geen beslissingen nemen, zelfs belangrijke benoemingen mogen _nu_ niet vallen, zij moeten nu wachten op een volgende paus die werkelijk weer een aanzet kan geven tot een vernieuwing.
  maandag 4 april 2005 @ 11:16:42 #43
45206 Pietverdriet
pi_25972756
Ja, die Ratzinger, die is duidelijk de ware macht in het vaticaan, de puppetmaster.
Hij is ook de schrijver van de boeken doe onder de naam van de paus verschenen zijn naar het schijnt.
pi_25972764
Weet iemand stiekum wie er kanshebbers zijn?
Ik dacht die ene franse kardinaal (naam even kwijt) en de aartsbisschop van Bombay ofzo?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 4 april 2005 @ 13:55:02 #45
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_25976130
quote:
Op maandag 4 april 2005 10:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen is het egdeeltelijk afgeschaft. Alleen het hamertje wordt niet meer gebruikt, is al in 1996 door de paus zelf afgeschaft. Het drie keer noemen van de doopnaam gebeurd, voor zover ik weet echter nog wel.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_25994172
Er stond een artikel over "de laatste paus" vanochtend in Dagblad De Limburger. Eens kijken of ze het online hebben staan.
pi_25994637
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 10:06 schreef fratsman het volgende:
Er stond een artikel over "de laatste paus" vanochtend in Dagblad De Limburger. Eens kijken of ze het online hebben staan.
Jup zag het vanmorgen
In de haast heb ik het wel maar half kunnen lezen.

3x de doopnaam noemen is nog in gebruik.
Het tikken met het zilveren hamertje op het voorhoofd is inderdaad afgeschaft.
Het hamertje word echter wel nog gebruikt om de pauselijke ring kapot te slaan.

In Dagblad De Limburger stond tevens het verhaal over de profetieën .
(zou de redacteur ons topic hebben gelezen )
Hierin werd tevens melding gemaakt van een einddatum.
Peter van Rome, volgens Malachias de laatste paus, zou ook wel Petrus II genoemd worden.
En aangezien er dan precies 2000 jaar tussen Petrus I en II zitten, zou de wereld vergaan in: 2033.

[ Bericht 13% gewijzigd door Rainboww op 05-04-2005 10:44:55 ]
  dinsdag 5 april 2005 @ 23:51:45 #48
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26012340
Het is een beetje een crosspost, maar omdat ik *erg* nieuwsgierig hiernaar ben doe ik het stiekem toch:
quote:
Just curious: dat lijstje met de laatste pausen had ik een paar jaar geleden al eens gezien.. maar ik snap eigenlijk niet goed hoe je het moet zien.

Elke nieuwe paus tot nu toe zal ook van het bestaan op de hoogte geweest zijn. In hoeverre is er dan nog spraken van een "vrije" keuze (maw, elke nieuwe paus heeft eigenlijk de keus of hij dat lijstje laat uitkomen of niet). Weet iemand hoe dit tot nu toe gegaan is?
Iemand
Vampire Romance O+
pi_26015972
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef MouseOver het volgende:
Het is een beetje een crosspost, maar omdat ik *erg* nieuwsgierig hiernaar ben doe ik het stiekem toch:
[..]

Iemand
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat men de boel manipuleert, zoals de pausen al ongeveer sinds het begin van hun bestaan doen...
pi_26019357
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef MouseOver het volgende:
[..]

Iemand
de relaties worden _altijd_ achteraf gelegd, ik zou het erg knap vinden als jij nu met zekerheid kunt zeggen wie de 'Glorie van de Olijf' is, maar achteraf zal er een prima verklaring voor zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')