de 'eindtijd' is een gegeven dat zeer sterk uit de joodse cultuur stamt ....quote:Op donderdag 28 april 2005 09:57 schreef Nuongirl het volgende:
[..]
Ik zelf denk dat dit het einde kan zijn van hoe de Katholieke kerk nu bestaat. Dus dat er hierna geen paus meer is, maar een Rooms-katholieke leider in een andere vorm.
Het eind van de wereld geloof ik niet zo in, aangezien de Katholieke kerk niet de enige religie op aarde is. Zijn er ook zulke verhalen over het boedhisme en islam ?
Hehehe...... gelukkig letten er nog meer mensen opquote:Op woensdag 20 april 2005 13:26 schreef dewitteparel het volgende:
Krijgt Donner toch nog gelijk met zijn oorlog als we tegen de grondwet stemmen
... olivae ...quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:30 schreef artbritt het volgende:
zie:
www.ataxie.nl/ataxie/verklaring_van_begrippen.html
Ah, daar kan ik al een beetje mee googlen, maar... weet iemand ook de originele (niet-Nederlandse) naam? Dat googelt nog makkelijker...!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 11:46 schreef artbritt het volgende:
Die geschilderde medaillons van de pausen zijn te bekijken in de St. Paulus-buiten-de Muren
quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:42 schreef dutch-mamma het volgende:
[..]
Ah, daar kan ik al een beetje mee googlen, maar... weet iemand ook de originele (niet-Nederlandse) naam? Dat googelt nog makkelijker...!
Bedankt in ieder geval!
Dank je!quote:Op woensdag 4 mei 2005 01:54 schreef Dagonet het volgende:
[..]
St. Paul Outside the Walls (Basilica di San Paolo Fuori le Mura)
Met enige fantasie, wat je ook wel moet hebben met profetieen, is het toch wel redelijk uitgekomen, olives -> Benedictijnenen -> Benedictus XVI. Maarja, hij kan het lot natuurlijk ook gewoon een handje hebben geholpen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 03:50 schreef NorthernStar het volgende:
De huidige paus is trouwens de twee na laatste:
[..]
9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.
http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html
http://www.catholic-pages.com/grabbag/malachy.asp
http://www.truecatholic.org/pope/stmalachyprophecy.htm
http://www.biblebelievers.org.au/malachy.htm
maar aan een ring bijvoorbeeld, of een cirkel, nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
maar aan alles komt een eind. daar zijn we mee doorspekt.
of het lemniscaat teken? ik denk dat ook een ring of circel een einde kent zodra het verstoord wordt in de perfecte boog.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
maar aan een ring bijvoorbeeld, of een cirkel, niet
Mooi gefotografeerd, hoeveel plekjes vallen buiten het fotobeeld?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:25 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
Hier die foto van de desbetreffende muur in st Paulus
Die foto komt juist van een website die nogal sceptisch staat tegen die profetie van Malachias. dit is het bijschrift van de foto:quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:34 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Mooi gefotografeerd, hoeveel plekjes vallen buiten het fotobeeld?
bron:http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2233f.htmquote:In de Sint-Paulus-buiten-de-muren is nog maar plaats voor één pausafbeelding naast Johannes Paulus II. Maar op de muur ernaast is nog ruimte
maar vaak is het eind van het een, synoniem met het begin van het ander.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
of het lemniscaat teken? ik denk dat ook een ring of circel een einde kent zodra het verstoord wordt in de perfecte boog.
helemaal mee eens, ik zie het dan ook vaak als de huid van een slang. of de brand in een bos.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:54 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
maar vaak is het eind van het een, synoniem met het begin van het ander.
klopt, maar ze hebben nooit meer lijstjes gemaakt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:49 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
Die foto komt juist van een website die nogal sceptisch staat tegen die profetie van Malachias. dit is het bijschrift van de foto:
[..]
bron:http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2233f.htm
Zo, nu heb ik dit topic (helemaal gelezen!) ook in mijn AT.quote:Paus: rijen sluiten tegen terrorisme.
KEULEN Paus Benedictus heeft moslims opgeroepen
samen met christenen de strijd aan te gaan met het
terrorisme. Zij moeten samen de godsdienstvrijheid
beschermen, zei de paus na een gesprek met
moslimleiders in Keulen. Moslimleiders spelen volgens de
paus een belangrijke rol in het voorkomen van
moslimterreur. Zij moeten jongeren via onderwijs duidelijk
maken wat de islam werkelijk betekent, vindt de paus.
Benedictus XVI vindt de dialoog tussen religies van groot
belang. Vrijdag was hij in een synagoge in Keulen, waar hij
zijn zorg uitte over het toenemende anti-semitisme.
Teletekst
Dit is vooral een visie uit de protestantse hoek, vanuit katholieke hoek gezien zou Petrus Romanus vooral een heldenrol spelen en de kerk door een periode van onderdrukking leiden. Hoe dan ook ik ga het nog eens rustig overlezen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 06:58 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm dan ben je er nog niet helemaal APK ...![]()
Vind dat jij dan ook onderstaande maar eens helemaal moet lezen.
Een nieuw Romeins duivels gelovig en gedoemd rijk.
is topic related.![]()
Ik vind dat je daar zelf je mening over moet vormen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
ff offtopic; zou dit 'em zij? de antichrist?
[afbeelding]
bron:
http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm
ik weet het niet hoor
Een "helden" rol ja, todat het beest weer in volle glorie kan oprijzen.quote:Op zondag 21 augustus 2005 09:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[..]
mjah... Dat is vooral een visie uit de protestantse hoek, vanuit katholieke hoek gezien zou Petrus Romanus vooral een heldenrol spelen en de kerk door een periode van onderdrukking leiden.
Respect dat je u gebruikt maar ik ben van mening dat ik niet boven jou sta in tegendeel ik dien jullie.quote:Op zondag 21 augustus 2005 22:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Beste mnr.Tiesemans
Ik heb dat stuk van u gelezen.
Het is een anti-christen aangezien Hij ontkend dat Heere Jezus, De Zoon van Here God is.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
En ik geloof wel dat er een antichrist komt, en veel van wat er in het stuk geschreven staat, onderschrijf ik in grote lijnen (New age=duivels en ontkent dat zelf ook niet),maar dat deze man de antichrist is en niet zomaar een van de vele bedriegers die er rondlopen, daar ben ik nog niet over uit.
Je weet méér dan vele (ongelovige) Nederlanders, laat staan vele gelovige Nederlanders, dus met alle respect je twijfel is zeker niet onterecht.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Ik heb me er namelijk wel een tijdje mee beziggehouden dit verschijnsel te onderzoeken,
maar het valt me zo op dat het bij dat Share int. zo amateuristisch aan toe gaat.
De verklaringsdag die al zo'n 25 jaar uitgesteld wordt, het feit dat Creme's Maitreya geen openbare bijeenkomsten heeft gegeven sinds 1987 (geen foto's althans) en de kleinschaligheid van Share int., dat zijn allemaal zaken die het wat twijfelachtig maken.
Natuurlijk weet ik ook niet alles, en het zou zomaar kunnen dat ik hier ongelijk in heb.
Terwijl er ook genoeg aannemingen zijn waaruit mogelijk zou blijken dat Petrus Romanus en de "ware" kerk (eveneens) "satanistisch" van opzet zullen blijken.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Over de katholieken, de katholieke eschatologie gaat er grofweg van uit dat het overgrote deel van de katholieken zal vallen voor de antichrist, maar dat de paus Petrus Romanus en de ware kerk ondergronds zullen gaan.
Op Amerikaanse sites als Cutting Edge wordt met veel numerologisch gegoochel 'aangetoond' dat de leiding van de katholieke kerk al in handen is van satan, of dit zo is weet ik niet, maar numerologie wordt wel door de Bijbel veroordeeld.
Ik zal kijken of ik het boek waar je over schrijft te pakken kan krijgen.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Ik vond zelf het boek Lijnen naar de eindtijd van Dr.Piet Borst (niet te verwarren met prof Piet 'darwinist' Borst) http://www.novapres.nl/docs.asp?ID=360 erg goed en ook veel steviger onderbouwd dan het voorspellingswerk van Hal Lindsey en de zijnen die in mijn ogen de Bijbel te veel lezen als een telefoonboek, de af en toe ronduit hatelijke toonzetting doet het in mijn ogen ook weinig goed.
Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de lijn tussen goed en kwaad wel eens dwars door door de kerkgenootschappen kan lopen i.p.v. de goede protestanten tegen de slechte katholieken.
Maar ook dat is slechts een mening en ik kan er makkelijk naast zitten, ik ben ook slechts een kleine man.
Mocht je enigszinds bot zijn geweest mij is het niet opgevallen, evenzo moge het je vergeven zijn.quote:LodewijkNapoleon schreef het volgende:
Dan nog iets wat ik op dit moment even wat belangrijker vind, ik had met mijn voorgaande posts getracht dit moeilijke onderwerp wat te verluchtigen, maar ik heb dit misschien op een wat te botte wijze gedaan, ik zal daarom wat aanpassingen maken.
Rest mij u verder een welgemeende goedeavond te wensen!![]()
[afbeelding]
Hey Tiesemans, met alle respect, ik wil graag iets van je weten en ik bedoel het niet negatief en ik hoop ook dat je mij wil beantwoorden in gangbare taalquote:Op maandag 22 augustus 2005 07:35 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Het is een anti-christen aangezien Hij ontkend dat Heere Jezus, De Zoon van Here God is.
En dat hij een van hen is die beweerd de Christus te zijn daar ben ik ook zeker van.
Maar of het ook De anti Christ is ... Neen ik geloof van niet.
Je geeft in de volgende alinea namelijk al enkele redenen welk mij ook ertoe bewegen er ook zo over denk
Dan zou Peter van Rome toch niet nummer 112 zijnquote:Op maandag 22 augustus 2005 17:06 schreef Minkeltje het volgende:
Weet niet of t al gezegd was, maar als ik me niet vergis kan het zo zijn (volgens de profetie) dat er tussen de 111e (ratzinger) en de 112e (Peter van Rome) nog een aantal pausen zitten. Volgens mij was dat nl niet echt duidelijk in die profetie.
Good point.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:46 schreef Minkeltje het volgende:
T zou me trouwens ook wel een 'stunt' lijken, als er voor deze nieuwe paus gewoon gekozen is voor die naam om het verhaal van malachy te ondersteunen om zo nog extra publiciteit voor de kerk en Rome ansich te creeeren. En mocht iemand zeggen, das negatieve publiciteit, dan kan dat wel kloppen, maar in elk geval: publiciteit = publiciteit.
"Yo RatzMan, we vinden eigenlijk dat jij de minst geschikte kandidaat bent, maarja, je hebt toevallig wat met olijven, dusseh.. "quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:56 schreef APK het volgende:
[..]
Good point.![]()
Ik neem aan dat ze in Rome de voorspellingen van Malachy wel kennen.
Dat weten we dus niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:
toch gaan we het nog meemaken dat de laatste paus aan zijn lijstje begint.
lol. als hij dood is of aftreedt is zijn plek vervuld.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:04 schreef APK het volgende:
[..]
Dat weten we dus niet.
Misschien kondigt de volgende Paus vol trots aan dat Hij Petrus-de-zoveelste genoemd wil worden en krijgen we daarna zoalshetis-de-eerste.
Het zou zomaar kunnen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:26 schreef rutger05 het volgende:
Zijn er echt mensen die dit verhaal serieus nemen?
Kort maar krachtig want ontkennen dat Heere Jezus Christus de Zoon van Here God is moet je zelf weten, aangezien hij voor mij niet slechts een profeet was.quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:09 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Hey Tiesemans, met alle respect, ik wil graag iets van je weten en ik bedoel het niet negatief en ik hoop ook dat je mij wil beantwoorden in gangbare taal
Ben je je ervan bewust dat de 'Godheid' van Jezus Christus op het Concilie van Nicea is vastgesteld door Constantijn en kornuiten? Dat in die 3 eeuwen daarvoor men Jezus met name zag als een liefdevolle persoon, een voorbeeldige profeet? Dat in de bijbel bewust de 'goddelijke' evangelïen zijn opgenomen, om de stelling van de (katholieke)kerk te onderbouwen? Dat in vele andere evangeliën Jezus als mens wordt neergezet?
Dit is geen gewauwel, maar kan historisch onderbouwd worden.
Ik vraag me dat gewoon af. Het is natuurlijk een kwestie van welk verhaal geloof je, maar ik krijg het gevoel dat je te a-kritisch bent mbt je eigen overtuiging (dit is geen belediging ofzo).
Ik probeer hier gewoon serieus over na te denken, dus als je mij het een en ander kan uitleggen zou ik dat op prijs stellen![]()
Openbaring 22,6-21 (slot)Zou Constantijn werkelijk zo naief zijn geweest om van de Bijbel woorden af te nemen en zo z'n naam uit het boek des levens weg te schrijven ?quote:En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden van de profetie van dit boek niet, want de tijd is nabij.
Wie onrecht doet, hij doe nog meer onrecht; wie vuil is, hij worde nog vuiler; wie rechtvaardig is, hij bewijze nog meer rechtvaardigheid; wie heilig is, hij worde nog meer geheiligd.
Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is.
Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.
Zalig zij, die hun gewaden wassen, opdat zij recht mogen hebben op het geboomte des levens en door de poorten ingaan in de stad.
Buiten zijn de honden en de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder, die de leugen liefheeft en doet.
Ik, Jezus, heb mijn engel gezonden, om ulieden dit te betuigen voor de gemeenten.
Ik ben de wortel en het geslacht van David, de blinkende morgenster.
En de Geest en de bruid zeggen: Kom!
En wie het hoort, zegge: Kom!
En wie dorst heeft, kome, en wie wil, neme het water des levens om niet.
Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort:
Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn;
en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie,
God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad,
welke in dit boek beschreven zijn.
Hij, die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig.
Amen, kom, Here Jezus!
De genade van de Here Jezus zij met allen.
Het huis des Vaders staat niet in Rome, geloof ik.quote:Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben.
Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien.
Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg.
Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet?
Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader?
Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is?
De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken.
Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf.
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde.
Indien gij Mij iets vraagt in Mijn naam, Ik zal het doen.
Bedankt voor je reactie, dat andere topic is een hele goede verwijzing!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 04:33 schreef Tiesemans het volgende:
Rutger geef toe,als je de profetie kent, en het verloop van de pausen ook., dan zijn dat ietwat te veel 'toevalligheden'quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 01:26 schreef rutger05 het volgende:
Zijn er echt mensen die dit verhaal serieus nemen?
Nou dat valt wel mee. "De kracht van deze voorspellingen ligt in de vaagheid van formulering ", wordt gezegd op een katholieke site over die profetiën. Achteraf lullen is veel makkelijker!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:33 schreef Minkeltje het volgende:
[..]
Rutger geef toe,als je de profetie kent, en het verloop van de pausen ook., dan zijn dat ietwat te veel 'toevalligheden'
maar bij malachy is het vaak juist vooraf gelul.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:38 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Nou dat valt wel mee. "De kracht van deze voorspellingen ligt in de vaagheid van formulering ", wordt gezegd op een katholieke site over die profetiën. Achteraf lullen is veel makkelijker!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |