abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26563859
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:57 schreef Nuongirl het volgende:

[..]

Ik zelf denk dat dit het einde kan zijn van hoe de Katholieke kerk nu bestaat. Dus dat er hierna geen paus meer is, maar een Rooms-katholieke leider in een andere vorm.

Het eind van de wereld geloof ik niet zo in, aangezien de Katholieke kerk niet de enige religie op aarde is. Zijn er ook zulke verhalen over het boedhisme en islam ?
de 'eindtijd' is een gegeven dat zeer sterk uit de joodse cultuur stamt ....
Deze kent het principe van 'exodus', verlossing door een messias ... Het bereiken van het 'Beloofde Land'
(er zijn zelfs Joden die weigeren Israel te erkennen, omdat het ontstaan van dat land voor hen eigenlijk het aanbreken van de 'eindtijd' betekent)

Er bestaat een onderscheid tussen bepaalde leren die zo'n verlossing eerder 'geestelijk' zien, of die het juist zeer 'wereldlijk' zien ...
De geestelijke verlossers zullen eerder neigen naar zaken als 'nirvana' zoals het in hindu-boedhistische culturen bestaat, een persoonlijke verlossing..
Of het verlossingsbegrip binnen het Zoroastrianisme van Zarathustra (niet overeenkjomstig met het Nietzsche-karakter, maar een uitdenker van een relgieieuze leer die voor de jaartelling erg sterk in het midden-oosten was, en als eerste mono-theistische religie te zien valt, zelfs voor het Jodendom)

Aangezien religies vaak toch ook in wereldlijke maatschappijen een sterke rol spelen, en machthebbers dit ook nodig hebben, om hun macht en positie te rechtvaardigen, is anderszijds juist zo'n eindtijd-idee ook vaak als wereldlijk begrip gesterkt ...
de gemeenschap van gelovigen wordt dan gezien als één geheel die gelijktijdig 'bevrijd' worden.

De löeer van het eindtijdsbegrip in verschillende religies staat bekend als 'Eschatologie', van het griekse begrip 'eschaton' wat letterlijk 'eindtijd' betekent:
http://en.wikipedia.org/wiki/Eschatology

Overigens, Ratzinger is als dogmatisch Theoloog een van de grootste kenners en vormgevers van het moderne Eschatologische begrip binnen de kerk, en heeft hierover ook binnen de Catechsimus van begin 90'er jaren sterk stelling in genomen, als zou de 'eindtijd' een puur zielsbegrip zijn, maar wel een dogmatisch iets dat gerelateerd is aan conformatie aan de geloofsgemeenschap: de ziel van de mens leeft door in de gemeenschap zelf.

ratzinger schreef in 1989 het boek 'Eschatology : Death and Eternal Life'..
Tijdens zijn professoraat in Tübingen was dit een van zijn belangrijkste thema's en daaruit bestaat ook een groot deel van zijn conflict met de concurerende theoloog Küng
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 3 mei 2005 @ 05:47:36 #152
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_26686019
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:26 schreef dewitteparel het volgende:
Krijgt Donner toch nog gelijk met zijn oorlog als we tegen de grondwet stemmen
Hehehe...... gelukkig letten er nog meer mensen op

[ Bericht 2% gewijzigd door Tiesemans op 03-05-2005 06:02:04 ]
pi_26690439
quote:
... olivae ...
pi_26690766
Die geschilderde medaillons van de pausen zijn te bekijken in de St. Paulus-buiten-de Muren
pi_26715276
Nu heb ik toch bij Wikipedia gelezen dat hij in 1991 een hersenbloeding heeft gehad zeker!
Het zit em misschien toch in de hersentjes.

In elk geval hij blijft maar 4 jaar onze paus. ... Hij is toch een duitser, en bij de hitlerjugend geweest!
ok! flauw ...
  woensdag 4 mei 2005 @ 01:42:50 #157
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_26716899
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 11:46 schreef artbritt het volgende:
Die geschilderde medaillons van de pausen zijn te bekijken in de St. Paulus-buiten-de Muren
Ah, daar kan ik al een beetje mee googlen, maar... weet iemand ook de originele (niet-Nederlandse) naam? Dat googelt nog makkelijker...!

Bedankt in ieder geval!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  woensdag 4 mei 2005 @ 01:54:29 #158
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26717079
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 01:42 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ah, daar kan ik al een beetje mee googlen, maar... weet iemand ook de originele (niet-Nederlandse) naam? Dat googelt nog makkelijker...!

Bedankt in ieder geval!

St. Paul Outside the Walls (Basilica di San Paolo Fuori le Mura)
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_26728791
Schaamteloze TVP
Vanavond toch maar even doorlezen... apart allemaal...
  donderdag 5 mei 2005 @ 00:15:50 #160
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_26743804
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 01:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

St. Paul Outside the Walls (Basilica di San Paolo Fuori le Mura)
Dank je!
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_29805456
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 03:50 schreef NorthernStar het volgende:
De huidige paus is trouwens de twee na laatste:
[..]
9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.

http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html
http://www.catholic-pages.com/grabbag/malachy.asp
http://www.truecatholic.org/pope/stmalachyprophecy.htm
http://www.biblebelievers.org.au/malachy.htm
Met enige fantasie, wat je ook wel moet hebben met profetieen, is het toch wel redelijk uitgekomen, olives -> Benedictijnenen -> Benedictus XVI. Maarja, hij kan het lot natuurlijk ook gewoon een handje hebben geholpen.
pi_29811514
Einde der Dagen is toch niet perse apocalyps, maar eerder einde van een tijdperk --> verschuiving van ideologiën? (jaja , ik lees ook de Da Vinci Code )
pi_29811881
maar dat is de klassieke apocalyps ook:
Antichrist wordt wereldleider, Jezus komt terug en verslaat hem en dan 1000 jaar vrede, dan wordt satan nog eenmaal losgelaten en definitief verslagen. Alle eindtijd scenario's zijn ook weer het begin van iets nieuws.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 15:33:43 #164
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29812455
maar aan alles komt een eind. daar zijn we mee doorspekt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_29814083

Hier die foto van de desbetreffende muur in st Paulus
pi_29814232
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 15:33 schreef zoalshetis het volgende:
maar aan alles komt een eind. daar zijn we mee doorspekt.
maar aan een ring bijvoorbeeld, of een cirkel, niet
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:31:59 #167
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29814289
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:30 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

maar aan een ring bijvoorbeeld, of een cirkel, niet
of het lemniscaat teken? ik denk dat ook een ring of circel een einde kent zodra het verstoord wordt in de perfecte boog.

[ Bericht 1% gewijzigd door zoalshetis op 20-08-2005 16:37:09 ]
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:34:54 #168
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29814384
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:25 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
[afbeelding]
Hier die foto van de desbetreffende muur in st Paulus
Mooi gefotografeerd, hoeveel plekjes vallen buiten het fotobeeld?
Vampire Romance O+
pi_29814850
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:34 schreef MouseOver het volgende:

[..]

Mooi gefotografeerd, hoeveel plekjes vallen buiten het fotobeeld?
Die foto komt juist van een website die nogal sceptisch staat tegen die profetie van Malachias. dit is het bijschrift van de foto:
quote:
In de Sint-Paulus-buiten-de-muren is nog maar plaats voor één pausafbeelding naast Johannes Paulus II. Maar op de muur ernaast is nog ruimte
bron:http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2233f.htm
pi_29815009
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

of het lemniscaat teken? ik denk dat ook een ring of circel een einde kent zodra het verstoord wordt in de perfecte boog.
maar vaak is het eind van het een, synoniem met het begin van het ander.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:55:06 #171
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29815036
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:54 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

maar vaak is het eind van het een, synoniem met het begin van het ander.
helemaal mee eens, ik zie het dan ook vaak als de huid van een slang. of de brand in een bos.
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 16:56:15 #172
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29815073
quote:
Op zaterdag 20 augustus 2005 16:49 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Die foto komt juist van een website die nogal sceptisch staat tegen die profetie van Malachias. dit is het bijschrift van de foto:
[..]

bron:http://www.katholieknieuwsblad.nl/actueel22/kn2233f.htm
klopt, maar ze hebben nooit meer lijstjes gemaakt.
pi_29815465
quote:
klopt, maar ze hebben nooit meer lijstjes gemaakt.
Hoe bedoel je?
pi_29818456
Woei, interessant eigenlijk, ik vraag me af wat er dan gebeurt als we die portretten gevuld hebben...misschien komt er dan wel rode rook uit die schoorsteen van ze
I know this sounds insane. But this is an insane world.
pi_29818811
Zouden die portretten net zoals in Hogwarts ook kunnen praten? Zouden wijze oude mannen met grijze baarden en brillen ons dan wat kunnen mededelen? O jee, verkeerde topic
  zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:28:39 #176
6941 APK
Factual, I think.
pi_29819497
quote:
Paus: rijen sluiten tegen terrorisme.

KEULEN Paus Benedictus heeft moslims opgeroepen
samen met christenen de strijd aan te gaan met het
terrorisme. Zij moeten samen de godsdienstvrijheid
beschermen, zei de paus na een gesprek met
moslimleiders in Keulen. Moslimleiders spelen volgens de
paus een belangrijke rol in het voorkomen van
moslimterreur. Zij moeten jongeren via onderwijs duidelijk
maken wat de islam werkelijk betekent, vindt de paus.
Benedictus XVI vindt de dialoog tussen religies van groot
belang. Vrijdag was hij in een synagoge in Keulen, waar hij
zijn zorg uitte over het toenemende anti-semitisme.

Teletekst
Zo, nu heb ik dit topic (helemaal gelezen!) ook in mijn AT.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zondag 21 augustus 2005 @ 06:58:15 #177
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29831896
Mmm dan ben je er nog niet helemaal APK ...
Vind dat jij dan ook onderstaande maar eens helemaal moet lezen.

Een nieuw Romeins duivels gelovig en gedoemd rijk.

is topic related.
pi_29832475
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 06:58 schreef Tiesemans het volgende:
Mmm dan ben je er nog niet helemaal APK ...
Vind dat jij dan ook onderstaande maar eens helemaal moet lezen.

Een nieuw Romeins duivels gelovig en gedoemd rijk.

is topic related.
Dit is vooral een visie uit de protestantse hoek, vanuit katholieke hoek gezien zou Petrus Romanus vooral een heldenrol spelen en de kerk door een periode van onderdrukking leiden. Hoe dan ook ik ga het nog eens rustig overlezen.

[ Bericht 5% gewijzigd door LodewijkNapoleon op 21-08-2005 23:02:15 (zie onder) ]
pi_29832539
Zou dit de antichrist zijn?

bron:
http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm
ik ben er nog niet over uit

[ Bericht 27% gewijzigd door LodewijkNapoleon op 21-08-2005 22:58:15 (kwetsende dingen gewijzigd en/of gewist) ]
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:02:32 #180
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29851044
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:58 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
ff offtopic; zou dit 'em zij? de antichrist ?
[afbeelding]
bron:
http://www.shareintl.org/maitreya/Ma_main.htm
ik weet het niet hoor
Ik vind dat je daar zelf je mening over moet vormen.
Ik echter geloof dat deze man een valse profeet en nog erger een valse leraar is.
Met betrekking tot mijn standpunt.
Wie is de Maitreya.
  zondag 21 augustus 2005 @ 21:03:58 #181
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29851109
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 09:48 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

mjah... Dat is vooral een visie uit de protestantse hoek, vanuit katholieke hoek gezien zou Petrus Romanus vooral een heldenrol spelen en de kerk door een periode van onderdrukking leiden.
Een "helden" rol ja, todat het beest weer in volle glorie kan oprijzen.
pi_29854503
Beste mnr.Tiesemans
Ik heb dat stuk van u gelezen, en ik geloof wel dat er een antichrist komt, en veel van wat er in het stuk geschreven staat, onderschrijf ik in grote lijnen (New age=duivels en ontkent dat zelf ook niet), maar dat deze man de antichrist is en niet zomaar een van de vele bedriegers die er rondlopen, daar ben ik nog niet over uit. Ik heb me er namelijk wel een tijdje mee beziggehouden dit verschijnsel te onderzoeken, maar het valt me zo op dat het bij dat Share int. zo amateuristisch aan toe gaat, die verklaringsdag die al zo'n 25 jaar uitgesteld wordt, het feit dat Creme's Maitreya geen openbare bijeenkomsten heeft gegeven sinds 1987 (geen foto's althans) en de kleinschaligheid van Share int., dat zijn allemaal zaken die het wat twijfelachtig maken. Natuurlijk weet ik ook niet alles, en het zou zomaar kunnen dat ik hier ongelijk in heb. Over de katholieken, de katholieke eschatologie gaat er grofweg van uit dat het overgrote deel van de katholieken zal vallen voor de antichrist, maar dat de paus Petrus Romanus en de ware kerk ondergronds zullen gaan. Op Amerikaanse sites als Cutting Edge wordt met veel numerologisch gegoochel 'aangetoond' dat de leiding van de katholieke kerk al in handen is van satan, of dit zo is weet ik niet, maar numerologie wordt wel door de Bijbel veroordeeld. Ik vond zelf het boek Lijnen naar de eindtijd van Dr.Piet Borst (niet te verwarren met prof Piet 'darwinist' Borst) http://www.novapres.nl/docs.asp?ID=360 erg goed en ook veel steviger onderbouwd dan het voorspellingswerk van Hal Lindsey en de zijnen die in mijn ogen de Bijbel te veel lezen als een telefoonboek, de af en toe ronduit hatelijke toonzetting doet het in mijn ogen ook weinig goed. Persoonlijk denk ik dat de lijn tussen goed en kwaad wel eens dwars door door de kerkgenootschappen kan lopen i.p.v. de goede protestanten tegen de slechte katholieken. Maar ook dat is slechts een mening en ik kan er makkelijk naast zitten, ik ben ook slechts een kleine man.

Dan nog iets wat ik op dit moment even wat belangrijker vind, ik had met mijn voorgaande posts getracht dit moeilijke onderwerp wat te verluchtigen, maar ik heb dit misschien op een wat te botte wijze gedaan, ik zal daarom wat aanpassingen maken.
Rest mij u verder een welgemeende goedeavond te wensen!
  maandag 22 augustus 2005 @ 07:35:26 #183
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29859640
quote:
Op zondag 21 augustus 2005 22:56 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Beste mnr.Tiesemans
Ik heb dat stuk van u gelezen.
Respect dat je u gebruikt maar ik ben van mening dat ik niet boven jou sta in tegendeel ik dien jullie.
Kortom .. "je" of Ties(emans) .. ok ?
quote:
LodewijkNapoleon schreef het volgende:
En ik geloof wel dat er een antichrist komt, en veel van wat er in het stuk geschreven staat, onderschrijf ik in grote lijnen (New age=duivels en ontkent dat zelf ook niet),maar dat deze man de antichrist is en niet zomaar een van de vele bedriegers die er rondlopen, daar ben ik nog niet over uit.
Het is een anti-christen aangezien Hij ontkend dat Heere Jezus, De Zoon van Here God is.
En dat hij een van hen is die beweerd de Christus te zijn daar ben ik ook zeker van.
Maar of het ook De anti Christ is ... Neen ik geloof van niet.
Je geeft in de volgende alinea namelijk al enkele redenen welk mij ook ertoe bewegen er ook zo over denk.
quote:
Ik heb me er namelijk wel een tijdje mee beziggehouden dit verschijnsel te onderzoeken,
maar het valt me zo op dat het bij dat Share int. zo amateuristisch aan toe gaat.
De verklaringsdag die al zo'n 25 jaar uitgesteld wordt, het feit dat Creme's Maitreya geen openbare bijeenkomsten heeft gegeven sinds 1987 (geen foto's althans) en de kleinschaligheid van Share int., dat zijn allemaal zaken die het wat twijfelachtig maken.
Natuurlijk weet ik ook niet alles, en het zou zomaar kunnen dat ik hier ongelijk in heb.
Je weet méér dan vele (ongelovige) Nederlanders, laat staan vele gelovige Nederlanders, dus met alle respect je twijfel is zeker niet onterecht.
Ook ik nogmaals heb sterke twijfel bij deze persoon en z'n clubje new-agers.
quote:
Over de katholieken, de katholieke eschatologie gaat er grofweg van uit dat het overgrote deel van de katholieken zal vallen voor de antichrist, maar dat de paus Petrus Romanus en de ware kerk ondergronds zullen gaan.
Op Amerikaanse sites als Cutting Edge wordt met veel numerologisch gegoochel 'aangetoond' dat de leiding van de katholieke kerk al in handen is van satan, of dit zo is weet ik niet, maar numerologie wordt wel door de Bijbel veroordeeld.
Terwijl er ook genoeg aannemingen zijn waaruit mogelijk zou blijken dat Petrus Romanus en de "ware" kerk (eveneens) "satanistisch" van opzet zullen blijken.
("Waar mogelijk nog de uitverkorenen doen verleiden" ) remember !
Ik bespaar mijzelf liever het oordelen over wie wel en wie niet (al) satanisch te werk gaan binnen de (false) geloof denominaties, waaronder de katholieke kerk maar ook de protestantse kerk(en).
Ik houd mijn blik stevig op de belofte van Heere Jezus Christus gericht, namelijk dat Hij weder zou keren om (mede) mij van het eind-oordeel te sparen.
quote:
Ik vond zelf het boek Lijnen naar de eindtijd van Dr.Piet Borst (niet te verwarren met prof Piet 'darwinist' Borst) http://www.novapres.nl/docs.asp?ID=360 erg goed en ook veel steviger onderbouwd dan het voorspellingswerk van Hal Lindsey en de zijnen die in mijn ogen de Bijbel te veel lezen als een telefoonboek, de af en toe ronduit hatelijke toonzetting doet het in mijn ogen ook weinig goed.
Ik zal kijken of ik het boek waar je over schrijft te pakken kan krijgen.
Altijd weer intressant wat de geest in een mens al dan afkomende van Here God of de duivel, weet te openbaren of niet.
quote:
Persoonlijk denk ik dat de lijn tussen goed en kwaad wel eens dwars door door de kerkgenootschappen kan lopen i.p.v. de goede protestanten tegen de slechte katholieken.
Maar ook dat is slechts een mening en ik kan er makkelijk naast zitten, ik ben ook slechts een kleine man.
Hij hield hun een andere gelijkenis voor: ‘Het is met het koninkrijk van de hemel als met een mens die goed zaad op zijn akker uitzaaide.
Terwijl de mensen sliepen, kwam zijn vijand onkruid tussen het graan zaaien en vertrok weer.
Toen het jonge gewas opschoot en vrucht begon te dragen, kwam ook het onkruid te voorschijn.
De knechten kwamen de heer des huizes vragen:
“Heer, hebt u soms geen goed zaad op uw akker gezaaid?
Waar komt dat onkruid dan vandaan?”
Hij antwoordde: “Dat is het werk van een vijand.”
De knechten zeiden tegen hem: “Wilt u dat wij er het onkruid tussenuit wieden?”
Hij antwoordde: “Nee, want dan zouden jullie met het onkruid ook het graan lostrekken.
Laat beide samen opgroeien tot aan de oogst, dan zal ik, wanneer het oogsttijd is, tegen de maaiers zeggen: ‘Wied eerst het onkruid, bind het in bundels bij elkaar en verbrand het.
Breng dan het graan bijeen in mijn schuur.’”’

Gij weet wat Heere Jezus heeft gezegd :
Hij zei tegen hen: ‘Wie dit kind in mijn naam bij zich opneemt, neemt mij op; en wie mij opneemt, neemt hem op die mij gezonden heeft.
Want wie de kleinste onder jullie allen is, die is werkelijk groot.’
Daarop zei Johannes: ‘Meester, we hebben iemand gezien die in uw naam demonen uitdreef en we hebben geprobeerd hem dat te beletten, omdat hij u niet samen met ons volgt.’
Jezus zei tegen hem: ‘Verhinder het niet! Want wie niet tegen jullie is, is voor jullie.’
quote:
Dan nog iets wat ik op dit moment even wat belangrijker vind, ik had met mijn voorgaande posts getracht dit moeilijke onderwerp wat te verluchtigen, maar ik heb dit misschien op een wat te botte wijze gedaan, ik zal daarom wat aanpassingen maken.
Rest mij u verder een welgemeende goedeavond te wensen!
[afbeelding]
Mocht je enigszinds bot zijn geweest mij is het niet opgevallen, evenzo moge het je vergeven zijn.
Je oprechtheid om in een moeilijk onderwerp als deze luchtig te blijven is te meer reden om respect te hebben voor je inzet en geduld.
Vandaar ook dat ik jou dus een welgemeende goede dag toe wens!

Ten slotte, zoek uw kracht in de Heer, in de kracht van zijn macht.
Trek de wapenrusting van God aan om stand te kunnen houden tegen de listen van de duivel.
Onze strijd is niet gericht tegen mensen maar tegen hemelse vorsten, de heersers en de machthebbers van de duisternis, tegen de kwade geesten in de hemelsferen.
Neem daarom de wapens van God op om weerstand te kunnen bieden op de dag van het kwaad, om goed voorbereid stand te kunnen houden.
pi_29861929
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 07:35 schreef Tiesemans het volgende:

[..]

Het is een anti-christen aangezien Hij ontkend dat Heere Jezus, De Zoon van Here God is.
En dat hij een van hen is die beweerd de Christus te zijn daar ben ik ook zeker van.
Maar of het ook De anti Christ is ... Neen ik geloof van niet.
Je geeft in de volgende alinea namelijk al enkele redenen welk mij ook ertoe bewegen er ook zo over denk
Hey Tiesemans, met alle respect, ik wil graag iets van je weten en ik bedoel het niet negatief en ik hoop ook dat je mij wil beantwoorden in gangbare taal

Ben je je ervan bewust dat de 'Godheid' van Jezus Christus op het Concilie van Nicea is vastgesteld door Constantijn en kornuiten? Dat in die 3 eeuwen daarvoor men Jezus met name zag als een liefdevolle persoon, een voorbeeldige profeet? Dat in de bijbel bewust de 'goddelijke' evangelïen zijn opgenomen, om de stelling van de (katholieke)kerk te onderbouwen? Dat in vele andere evangeliën Jezus als mens wordt neergezet?

Dit is geen gewauwel, maar kan historisch onderbouwd worden.

Ik vraag me dat gewoon af. Het is natuurlijk een kwestie van welk verhaal geloof je, maar ik krijg het gevoel dat je te a-kritisch bent mbt je eigen overtuiging (dit is geen belediging ofzo).
Ik probeer hier gewoon serieus over na te denken, dus als je mij het een en ander kan uitleggen zou ik dat op prijs stellen

[ Bericht 11% gewijzigd door dewitteparel op 22-08-2005 11:16:53 ]
  maandag 22 augustus 2005 @ 17:06:07 #185
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_29867226
Weet niet of t al gezegd was, maar als ik me niet vergis kan het zo zijn (volgens de profetie) dat er tussen de 111e (ratzinger) en de 112e (Peter van Rome) nog een aantal pausen zitten. Volgens mij was dat nl niet echt duidelijk in die profetie.
Zeg meneer Minkeltje hebben wij gedronken?
Ach agent, slechts de golven zullen zeggen.....!
  maandag 22 augustus 2005 @ 18:29:01 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_29868528
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 17:06 schreef Minkeltje het volgende:
Weet niet of t al gezegd was, maar als ik me niet vergis kan het zo zijn (volgens de profetie) dat er tussen de 111e (ratzinger) en de 112e (Peter van Rome) nog een aantal pausen zitten. Volgens mij was dat nl niet echt duidelijk in die profetie.
Dan zou Peter van Rome toch niet nummer 112 zijn
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:44:51 #187
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_29874637
klopt. Moet ff t hele riedeltje van Malachy nog een keer erop nalezen, maar blijkt dus dat t niet zeker is of dus de paus in de orde van de olijf, direct wordt opgevolgd door Peter van Rome.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:46:05 #188
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_29874677
T zou me trouwens ook wel een 'stunt' lijken, als er voor deze nieuwe paus gewoon gekozen is voor die naam om het verhaal van malachy te ondersteunen om zo nog extra publiciteit voor de kerk en Rome ansich te creeeren. En mocht iemand zeggen, das negatieve publiciteit, dan kan dat wel kloppen, maar in elk geval: publiciteit = publiciteit.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:56:13 #189
6941 APK
Factual, I think.
pi_29874945
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:46 schreef Minkeltje het volgende:
T zou me trouwens ook wel een 'stunt' lijken, als er voor deze nieuwe paus gewoon gekozen is voor die naam om het verhaal van malachy te ondersteunen om zo nog extra publiciteit voor de kerk en Rome ansich te creeeren. En mocht iemand zeggen, das negatieve publiciteit, dan kan dat wel kloppen, maar in elk geval: publiciteit = publiciteit.
Good point.

Ik neem aan dat ze in Rome de voorspellingen van Malachy wel kennen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:00:11 #190
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29875054
ze hebben vanaf het begin de hoeveelheid lijstjes bedacht. dat helpt wellicht mee aan een profetie. immers ze kunnen ook gewoon doorgaan op de vloer, plafond of andere kamer. en áls de profetie waarheid is, dan zou extra lijstjes niet de uitkomst gaan worden.

toch gaan we het nog meemaken dat de laatste paus aan zijn lijstje begint.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:02:04 #191
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_29875097
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:56 schreef APK het volgende:

[..]

Good point.

Ik neem aan dat ze in Rome de voorspellingen van Malachy wel kennen.
"Yo RatzMan, we vinden eigenlijk dat jij de minst geschikte kandidaat bent, maarja, je hebt toevallig wat met olijven, dusseh.. "
Vampire Romance O+
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:04:28 #192
6941 APK
Factual, I think.
pi_29875145
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:00 schreef zoalshetis het volgende:

toch gaan we het nog meemaken dat de laatste paus aan zijn lijstje begint.
Dat weten we dus niet.
Misschien kondigt de volgende Paus vol trots aan dat Hij Petrus-de-zoveelste genoemd wil worden en krijgen we daarna zoalshetis-de-eerste.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:06:11 #193
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29875186
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:04 schreef APK het volgende:

[..]

Dat weten we dus niet.
Misschien kondigt de volgende Paus vol trots aan dat Hij Petrus-de-zoveelste genoemd wil worden en krijgen we daarna zoalshetis-de-eerste.
lol. als hij dood is of aftreedt is zijn plek vervuld.
pi_29875563
Zijn er echt mensen die dit verhaal serieus nemen?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:32:52 #195
6941 APK
Factual, I think.
pi_29875662
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:26 schreef rutger05 het volgende:
Het zou zomaar kunnen.

Misschien toevallig, misschien niet.
Maar ik vind het leuk om iig de info te lezen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 04:33:21 #196
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_29877490
quote:
Op maandag 22 augustus 2005 11:09 schreef dewitteparel het volgende:

[..]

Hey Tiesemans, met alle respect, ik wil graag iets van je weten en ik bedoel het niet negatief en ik hoop ook dat je mij wil beantwoorden in gangbare taal

Ben je je ervan bewust dat de 'Godheid' van Jezus Christus op het Concilie van Nicea is vastgesteld door Constantijn en kornuiten? Dat in die 3 eeuwen daarvoor men Jezus met name zag als een liefdevolle persoon, een voorbeeldige profeet? Dat in de bijbel bewust de 'goddelijke' evangelïen zijn opgenomen, om de stelling van de (katholieke)kerk te onderbouwen? Dat in vele andere evangeliën Jezus als mens wordt neergezet?

Dit is geen gewauwel, maar kan historisch onderbouwd worden.

Ik vraag me dat gewoon af. Het is natuurlijk een kwestie van welk verhaal geloof je, maar ik krijg het gevoel dat je te a-kritisch bent mbt je eigen overtuiging (dit is geen belediging ofzo).
Ik probeer hier gewoon serieus over na te denken, dus als je mij het een en ander kan uitleggen zou ik dat op prijs stellen
Kort maar krachtig want ontkennen dat Heere Jezus Christus de Zoon van Here God is moet je zelf weten, aangezien hij voor mij niet slechts een profeet was.
Ik geloof dat Heere Jezus Christus wil dat wij Hem kennen zoals Gods Woord dit openbaard aan hen welk het voorbestemd is te geloven.
Ongeacht wat Constantijn en geboefte hebben getracht te bereiken.
Gij zult immers wanneer je zo denkt net zo bekend zijn als hem voor de medemens.
Vandaar dat ik dus de Bijbel erbij genomen heb, en rustig gevraagd heb om een passend antwoord met betrekking tot jou oprechte vraag.
Nogmaals zouden Constantijn en co zo naief zijn om Gods woord af te sluiten met :
quote:
En hij zeide tot mij: Verzegel de woorden van de profetie van dit boek niet, want de tijd is nabij.
Wie onrecht doet, hij doe nog meer onrecht; wie vuil is, hij worde nog vuiler; wie rechtvaardig is, hij bewijze nog meer rechtvaardigheid; wie heilig is, hij worde nog meer geheiligd.
Zie, Ik kom spoedig en mijn loon is bij Mij om een ieder te vergelden, naardat zijn werk is.
Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.
Zalig zij, die hun gewaden wassen, opdat zij recht mogen hebben op het geboomte des levens en door de poorten ingaan in de stad.
Buiten zijn de honden en de tovenaars, de hoereerders, de moordenaars, de afgodendienaars en ieder, die de leugen liefheeft en doet.
Ik, Jezus, heb mijn engel gezonden, om ulieden dit te betuigen voor de gemeenten.
Ik ben de wortel en het geslacht van David, de blinkende morgenster.
En de Geest en de bruid zeggen: Kom!
En wie het hoort, zegge: Kom!
En wie dorst heeft, kome, en wie wil, neme het water des levens om niet.
Ik betuig aan een ieder, die de woorden der profetie van dit boek hoort:
Indien iemand hieraan toevoegt, God zal hem toevoegen de plagen, die in dit boek beschreven zijn;
en indien iemand afneemt van de woorden van het boek dezer profetie,
God zal zijn deel afnemen van het geboomte des levens en van de heilige stad,
welke in dit boek beschreven zijn.
Hij, die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig.
Amen, kom, Here Jezus!
De genade van de Here Jezus zij met allen.
Openbaring 22,6-21 (slot)Zou Constantijn werkelijk zo naief zijn geweest om van de Bijbel woorden af te nemen en zo z'n naam uit het boek des levens weg te schrijven ?
En tevens z'n deel van de heilige stad te verliezen, om zichzelf en het rooms Katholieke systeem eer te bewijzen door zichzelf elke plaag op te leggen die in De Bijbel staat door aan de Bijbel toe te voegen omwille van Katholieke overheersing ten gunste van Heere Jezus ?
Ik ben geen katholiek nog protestant en geloof, wat getoetst aan het Woord Gods, overeind blijft.
Ik heb met de Bijbel gecontroleerd en de auteur van de verschafte tekst moet wel onder invloed van Godvrucht tot zulk een werk zijn gekomen en niet door invloed van een protestantse of katholieke opleiding c.q geloofsbeleiding, tevens zou een theoloog zulks niet kunnen verteren als gegeven in het verschafte werk.
Dus gelovende dat Jezus Christus vandaag is, wie Hij was, en gelovende dat Hij er zal zijn tot aan het einde der tijden, maakt dat ik werkelijk geloof dat elke katholiek of protestant (ect ect) die het in z'n hoofd haalt om de aan de woorden der profetie toe te voegen of af te nemen z'n verdiende loon ontvangt en HOE !

Tevens volg, wanneer je blieft, deze discussie op het fok forum en zie hoe Stormseeker oprecht en met geloof in Heere Jezus ongeveer een en dezelfde kwestie beantwoord.
Vraagje voor de Christenen m.b.t. hun claim

Absoluut last but not least vind ik nogmaals Constantijns invloed door Here God zelve geneutraliseerd.
Want toetsende de opzet van geest omtrend Concilie van Nicea kom ik tot de conclusie dat ze eerder zonder olie in hun lampen achter gebleven zijn dan dat ze de olie van de overige bruiden heeft kunnen veroveren.

Ik kan namelijk Constantijns visie niet terug vinden in de woorden van Heere Jezus in onderstaande:
quote:
Jezus zeide tot hem: Ik ben de weg en de waarheid en het leven; niemand komt tot de Vader dan door Mij.
Indien gij Mij kendet, zoudt gij ook mijn Vader gekend hebben.
Van nu aan kent gij Hem en hebt gij Hem gezien.
Filippus zeide tot Hem: Here, toon ons de Vader en het is ons genoeg.
Jezus zeide tot hem: Ben Ik zolang bij u, Filippus, en kent gij Mij niet?
Wie Mij gezien heeft, heeft de Vader gezien; hoe zegt gij dan: Toon ons de Vader?
Gelooft gij niet, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is?
De woorden, die Ik tot u spreek, zeg Ik uit Mijzelf niet; maar de Vader, die in Mij blijft, doet zijn werken.
Gelooft Mij, dat Ik in de Vader ben en de Vader in Mij is: of anders, gelooft om de werken zelf.
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader; en wat gij ook vraagt in mijn naam, Ik zal het doen, opdat de Vader in de Zoon verheerlijkt worde.
Indien gij Mij iets vraagt in Mijn naam, Ik zal het doen.
Het huis des Vaders staat niet in Rome, geloof ik.
pi_29878483
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 04:33 schreef Tiesemans het volgende:
Bedankt voor je reactie, dat andere topic is een hele goede verwijzing!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:33:20 #198
42700 Minkeltje
Ondertitel hier
pi_29880010
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 01:26 schreef rutger05 het volgende:
Rutger geef toe,als je de profetie kent, en het verloop van de pausen ook., dan zijn dat ietwat te veel 'toevalligheden'
pi_29920346
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 10:33 schreef Minkeltje het volgende:

[..]

Rutger geef toe,als je de profetie kent, en het verloop van de pausen ook., dan zijn dat ietwat te veel 'toevalligheden'
Nou dat valt wel mee. "De kracht van deze voorspellingen ligt in de vaagheid van formulering ", wordt gezegd op een katholieke site over die profetiën. Achteraf lullen is veel makkelijker!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:38:42 #200
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_29920367
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 14:38 schreef dewitteparel het volgende:

[..]

Nou dat valt wel mee. "De kracht van deze voorspellingen ligt in de vaagheid van formulering ", wordt gezegd op een katholieke site over die profetiën. Achteraf lullen is veel makkelijker!
maar bij malachy is het vaak juist vooraf gelul.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')