abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 22:17:33 #76
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26360013
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:37 schreef dewitteparel het volgende:
Hoe tellen ze trouwens, inclusief tegenpausen en dubbele pausen (Avignon e.d.) ?
Er staat duidelijk bij Wikipedia dat ze de dubbele en tegenpauzen niet meetellen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Benedictus_XVI#1_terug
onderaan, bij voetnoot
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:34:44 #77
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_26360544
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:14 schreef 8675309 het volgende:
Wat ik me afvraag is of de kardinalen zich laten leiden hebben door deze voorspellingen.

Ik geloof daar eigenlijk geen barst van (van die voorspellingen), maar dat komt omdat ik niet geloof. Nu kunnen die kerkleiders toch moeilijk hun eigen mensen niet geloven he ?

Zouden ze die Benedictus naam nu gekozen hebben omdat het zo staat voorgeschreven in de profetie, of is dat een toeval ....
Ja precies dat vraag ik me dus ook af.
En ik denk dat het niet toevallig is.
Ik denk dat ze zich hebben laten leiden door de profetie OF het is gewoon puur toeval.......
Maar ik denk het eerste.
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:36:57 #78
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26360627
quote:
De lauriertak (...) krijgt betekenis als symbool van vrede en wijsheid.
Bron: www.vivatoraenge.nl
Ratzinger schijnt een enorm intelligent persoon te zijn met enorme kennis en vaardigheden, gaat hij proberen de vrede (betekenis van olijf en Benedictus) weer te herstellen tussen mens en god?
quote:
Olijfboom
(Olea), in de Oudheid met de godin Athene in verband gebracht, die hem op de Akropolis schiep tijdens een wedkamp met de zeegod Poseidon om de heerschappij over Attica. Uit het hout van olijfbomen werden godenbeelden gesneden; het heilige bos in Olympia bestond uit olijfbomen, en takken daaruit werden overhandigd aan overwinnaars bij de spelen. Olijfkransen - naast lauwerkransen - tooiden bij verschillende gelegenheden overwinnaars en triomfators. Was de olijftak in het oude Rome in eerste instantie het symbool van de vredesgodin (Pax), daarnaast droegen soldaten bij een triomftocht kransen van olijftakken, omdat de godin Athene (bij de Romeinen Minerva) tevens als krijgshaftige godheid gold. Gezanten die vrede en bescherming kwamen afsmeken droegen vaak met wol bijeengebonden olijftakken in hun hand. In de bijbel brengt de duif die Noach na de zondvloed vanuit de ark had uitgezonden een olijftak in zijn snavel mee terug als teken van de herstelde vrede tussen God en mens. Olie 'bedaart de golven', kalmeert, reinigt, voedt en levert brandstof voor lampen en luchters. Hij doet ook dienst bij de zalvingsceremonie van koningen, priesters en zieken. Jakob zalfde de steen van Beth-El met olie na zijn droomvisioen van de hemelladder. De Verlosser, Messias, heet in het Hebreeuws Maschiach, 'de gezalfde'. Olie wordt ook gebruikt bij de behandeling van wonden, zoals de gelijkenis van de Barmhartige Samaritaan laat zien. In het christendom wordt zuivere olijfolie met balsem vermengd, met kruiden gearomatiseerd en 'Chrisam' genoemd. Bij doop, vormsel, priesterwijding en oliesel (viaticum) wordt hiermee gezalfd. Ook bij kroningsceremoniën had sinds de zevende eeuw een zalving met olie plaats. Volgens de islamitische legende waren de beide verboden bomen van het paradijs een olijfboom en een vijgeboom.
Bron: users.telenet.be/bomenmeteenverhaal/boomwoordenboek/O%20Boomwoordenboek.html
Het klinkt logisch, maar ja, achteraf kun je vaak wel woorden verklaren... dus ik weet het niet zo goed eigenlijk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:37:21 #79
38486 Sasami
Tomorrow never knows
pi_26360644
-dubbel-
pi_26361086
Iedereen roept dat hij hoopt dat het niet uitkomt, maar volgens mij, diep van binnen, toch wel!
pi_26361122
quote:
Op zondag 17 april 2005 07:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Paus Johannes Paulus II zijn omschrijving was bijvoorbeeld 'Het werk van de Zon'. Wat is het werk van de zon?? Warmte geven? Zorgen voor daglicht? De seizoenen bepalen?
Het werk vd zon, lijkt me nogal duidelijk verhaal als je in ogenschouw neemt dat er mogelijk een Zon-aanbeden-rituelen-cultuur heerst onder de heersers van deze Aarde.
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:06:13 #82
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_26361539
schaamteloze tvp.

erg interessant allemaal .
pi_26361810
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:17 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Er staat duidelijk bij Wikipedia dat ze de dubbele en tegenpauzen niet meetellen
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paus_Benedictus_XVI#1_terug
onderaan, bij voetnoot
Sorry niet gezien

In mijn ogen klopt de hele telling niet, aangezien de benoeming van pausen zo nu en dan zeeeer dubieus is verlopen..
pi_26361831
Zo'n 25 jaar geleden heb ik Rome bezocht. Er was dar inderdaad een gebouw waar de pausen afgebeeld waren. In die tijd was de toen pas paus geworden Johannes Paulus II nog niet geschilderd en er waren toen 3 plaatsen vrij. Mij werd toen inderdaad verteld dat wanneer alle schilden hun paus hadden dat het 'het einde der tijden' zou zijn.
Wetende dat de nieuwe paus al 78 jaar oud is... pfff...

Die olivae? zou dat kunnen slaan op een deel van de hersenen (bij de hersenstam). Misschien heeft hij een bepaalde kwaal dat hem zal kenmerken.
  dinsdag 19 april 2005 @ 23:24:39 #85
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26362118
het wordt idd spannend.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26362264
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 23:06 schreef Tiemie het volgende:
schaamteloze tvp.

erg interessant allemaal .
Je hebt me aangestoken. Morgen eens allemaal lezen .
slettebak [@] gmail.com
pi_26362599
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:36 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ratzinger schijnt een enorm intelligent persoon te zijn met enorme kennis en vaardigheden, gaat hij proberen de vrede (betekenis van olijf en Benedictus) weer te herstellen tussen mens en god?
[..]
Volgens de profitie is deze paus de glorie van de olijf, dus dat zou een 'ja' moeten betekenen...

Stelling:

• De volgende paus word de 1e zwarte paus na 1600 jaar.
    Een van de belangrijke kandidaten, kardinaal Arinze uit Nigeria, zou mogelijk ook beschikbaar kunnen zijn bij het volgend conclaaf.
    Hij staat bekend als als zeer conservatief, vooral t.o.v. condooms.
    Hij wint de pausverkiezing, en veroorzaakt een nieuw kerkelijk schisma door hardnekking te blijven vasthouden aan zijn traditionele standpunten, terwijl Afrika door aids word geteisterd.
    Schisma ---> einde huidige katholieke kerk ??
  • pi_26362636
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 23:29 schreef JaWi het volgende:

Je hebt me aangestoken. Morgen eens allemaal lezen .
    Hier nog een pagina: http://www.catholic-pages.com/grabbag/malachy.asp
    pi_26362692
    quote:
    Op zich intressant, maar elke site is helaas van het kaliber van David Icke en zijn reptielenmens verhalen. Jammer
      dinsdag 19 april 2005 @ 23:52:38 #90
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_26362929
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 23:16 schreef artbritt het volgende:
    Mij werd toen inderdaad verteld dat wanneer alle schilden hun paus hadden dat het 'het einde der tijden' zou zijn.
    Wetende dat de nieuwe paus al 78 jaar oud is... pfff...
    Dan kan het eind der tijden dus snel komen.

En wat zou er dan gebeuren?
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      dinsdag 19 april 2005 @ 23:57:25 #91
    20758 Stringer
    You have a nice day
    pi_26363072
    quote:
    [
    Nu is er momenteel maar 1 kardinaal uit de 'Orde der Benedictijnen' en dat is Paul Augustin Mayer. Alleen is die al dik in de negentig.
    dit vind ik toch enigzins freaky nu we een benedictus paus hebben..
    "Als de toekomst een optelsom is van wat er mijn leven in het verleden is gebeurd, dan ga ik een ***vette tijd tegemoet."
      woensdag 20 april 2005 @ 00:08:54 #92
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_26363362
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 23:57 schreef Stringer het volgende:
    [..]
    dit vind ik toch enigzins freaky nu we een benedictus paus hebben..
    Brr, ja. Ik zat net deze reactie van 17 februari te lezen (die vaker wordt genoemd maar hier voor de dood van JP2):
    quote:
    De huidige paus is trouwens de twee na laatste:
    [..]
    8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.

9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.

10. PETER THE ROMAN - This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived. The 112th prophesy states: "In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End."
    Het klopt niet helemaal met die Order of Saint Benedict, maar kwa naam lijkt het er wel weer op. Enne, gedurende het volgende pontificaat zal waarschijnlijk dat geheimzinnige jaartal 2012 langskomen...

[ Bericht 0% gewijzigd door Philosocles op 20-04-2005 00:19:27 ]
    iedereen is uniek behalve ik
    pi_26363376
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 23:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dan kan het eind der tijden dus snel komen.

En wat zou er dan gebeuren?
    Christus zal heersen op aarde. Maar voordat het zover is zal de anti-christ heersen in het westen en de Katholieke kerk strijd leveren met dit verdervelijke figuur. Een van de kenmerken van de eindtijd is de komst van een komeet.
      woensdag 20 april 2005 @ 00:22:58 #94
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_26363728
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:
    [..] Maar voordat het zover is zal de anti-christ heersen in het westen en de Katholieke kerk strijd leveren met dit verdervelijke figuur. [..]
    Betekent dat dat jij bijvoorbeeld de volgende paus (als dat 'hem' zou zijn) als anti-christus zult zien en niet zult erkennen? En/of andere Katholieken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
      woensdag 20 april 2005 @ 00:24:45 #95
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_26363765
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 00:08 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Brr, ja. Ik zat net deze reactie van 17 februari te lezen (die vaker wordt genoemd maar hier voor de dood van JP2):
    [..]

Het klopt niet helemaal met die Order of Saint Benedict, maar kwa naam lijkt het er wel weer op. Enne, gedurende het volgende pontificaat zal waarschijnlijk dat geheimzinnige jaartal 2012 langskomen...
    2012, het jaar waarin Ratzinger overlijdt? Zou goed kunnen, dan is hij 85, mooie tijd om te gaan

Maar is wat er na de laatste Paus komt, "het einde", niet gewoon symbolisch? Dat het net als lopen over water e.d. ergens anders voor staat. Het einde aan een wereld / tijdperk / you name it, zoals wij dat kennen en een omwenteling of nieuwe ontwikkeling in de wereld?

Who knows
    Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
      woensdag 20 april 2005 @ 00:26:26 #96
    82814 BBQ-kip
    never say no to panda!
    pi_26363800
    quote:
    Op dinsdag 19 april 2005 23:16 schreef artbritt het volgende:
    Die olivae? zou dat kunnen slaan op een deel van de hersenen (bij de hersenstam). Misschien heeft hij een bepaalde kwaal dat hem zal kenmerken.
    Leg eens uit, ik weet wel het een en ander van de hersentjes, maar ken dit niet, dus ben zeer geïnteresseerd
      woensdag 20 april 2005 @ 00:29:30 #97
    13347 Nembrionic
    AKQ Fundamentalist
    pi_26363887
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 00:09 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Christus zal heersen op aarde. Maar voordat het zover is zal de anti-christ heersen in het westen en de Katholieke kerk strijd leveren met dit verdervelijke figuur. Een van de kenmerken van de eindtijd is de komst van een komeet.
    En achter die komeet schuilt een groen mannetje?
    - "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
    pi_26363923
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 00:22 schreef Philosocles het volgende:

[..]

Betekent dat dat jij bijvoorbeeld de volgende paus (als dat 'hem' zou zijn) als anti-christus zult zien en niet zult erkennen? En/of andere Katholieken? Wat moet ik me daarbij voorstellen?
    Je moet "hem" voorstellen als een vriendelijke man die vele conflicten zal oplossen en wonderen zal verrichten, valse, echte, blijvende en zeer tijdelijke. Hij zal ook een modernist zijn die vele tradities zal afschaffen. Hij zal "meester van de mensheid" genoemd worden vanwege de voorgaande en komende gebeurtenissen. Daarna zal hij zich ontpoppen als de anti-christ en de katholieken vervolgen. Daarna zullen de legers van het christendom tegen de legers van de anti-christ tegen elkaar vechten, wat tot een overwinning van het christendom zal leiden. De modernisten, progressieven, leden van andere religies en de mensen die openlijk en heimelijk de anti-christ aanhangen zullen dan tijdens het laatste oordeel tot de hel veroordeeld worden.
      woensdag 20 april 2005 @ 00:46:27 #99
    15449 Philosocles
    blogito ergo sum
    pi_26364303
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 00:31 schreef DrWolffenstein het volgende:
    [..]
    Je moet "hem" voorstellen als een vriendelijke man die vele conflicten zal oplossen en wonderen zal verrichten, valse, echte, blijvende en zeer tijdelijke. Hij zal ook een modernist zijn die vele tradities zal afschaffen. Hij zal "meester van de mensheid" genoemd worden vanwege de voorgaande en komende gebeurtenissen.
    Ik zie inderdaad zo iemand voor het volgende (langere) pontificaat en juist daarom verbaasde de huidige keuze me niet. De mate waarin dat 'modernistische' zal gelden ben ik echter allerminst zeker van.
    quote:
    Daarna zal hij zich ontpoppen als de anti-christ en de katholieken vervolgen. Daarna zullen de legers van het christendom tegen de legers van de anti-christ tegen elkaar vechten, wat tot een overwinning van het christendom zal leiden.
    Als deze paus voorgenoemde 'modernistische' eigenschappen heeft, afhankelijk in welke mate, dan zullen velen hem, al dan niet terecht, gaan verafschuwen. Er zullen mensen zijn die de profetieën werkelijkheid zien worden, en het is mogelijk dat zij ernaast zitten.
    quote:
    De modernisten, progressieven, leden van andere religies en de mensen die openlijk en heimelijk de anti-christ aanhangen zullen dan tijdens het laatste oordeel tot de hel veroordeeld worden.
    Dat strookt niet met de toenaderingen die de vorige paus heeft gedaan aan allereerst de joden (de oude broeders) en vervolgens aan andere wereldreligies in het algemeen, getuige de jaarlijkse ontmoetingen in Assisië en het oprichten van een departement voor interreligieuze dialoog (waar kardinaal Francis Arinze momenteel geloof ik werkt, om de samenzweringstheorie-machine op gang te houden).

Geloof je zelf dat Benedictus XVI de één na laatste is overigens? Of is dat alleen op basis van zo'n teken als kometen?

Best treurig om te zien eigenlijk hoe het idee van God = liefde na enige decennia al weer aan kracht in begint te boeten getuige dit soort ideeën. Want, als ik je goed begrijp dan zat de vorige paus ernaast met zijn interreligieuze ontmoetingen, het zijn immers gesprekken en prayer sessions met toekomstige verdoemden. Waarom zou een paus dat doen? Het ging hem er niet om die leiders te bekeren.

[ Bericht 5% gewijzigd door Philosocles op 20-04-2005 01:08:21 ]
    pi_26364645
    quote:
    Op woensdag 20 april 2005 00:46 schreef Philosocles het volgende:

...... Geloof je zelf dat Benedictus XVI de één na laatste is overigens? Of zijn dat alleen die tekenen die je noemde.
    Het zijn inderdaad tekenen die ik opnoemde. Ik geloof er zelf niet zozeer in, al zal het niet mij niet als een donderslag bij heldere hemel komen als het ook daadwerkelijk gebeurd. Er is al veel gebeurd wat daadwerkelijk duid op "het begin van de eindtijd" zoals die sinds het begin van de religie geformuleerd wordt.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')