quote:Op woensdag 20 april 2005 19:00 schreef Flying_nomad het volgende:
Waarom niet wat tijd gestoken in een onderzoen naar de geschriften van Jesaja, Ezechiel, Daniel, Openbaringen etc.........
Behoorlijk wat betrouwbaarder materiaal dan vage middel eeuwse zieners..
Ach........quote:Op woensdag 20 april 2005 19:08 schreef dewitteparel het volgende:
[..]
Jah joh, door al die vertalingen en bewerkingen (oa door Constantijn de Grote) is die bijbel lekker betrouwbaar!![]()
Nog een bericht wat dit ondersteuntquote:Op woensdag 20 april 2005 00:24 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
2012, het jaar waarin Ratzinger overlijdt? Zou goed kunnen, dan is hij 85, mooie tijd om te gaan![]()
quote:'Benedictus XVI waarschijnlijk tussenpaus'
BREDA - Benedictus XVI zal waarschijnlijk een tussenpaus worden. Dat verwacht bisschop Muskens van Breda.
De Duitse kardinaal Ratzinger, die nu dus tot paus is gekozen, is al 78 jaar oud. Ook heeft hij een broze gezondheid.
Muskens geeft de nieuwe paus een jaar of vijf. Dan zal er volgens hem wel weer een nieuwe gekozen moeten worden. Wat Muskens betreft, mag dat een Aziaat worden.
Verheugd
Muskens is verheugd over de keuze van Joseph Ratzinger tot paus. In een korte reactie roemt hij zijn soberheid en nederigheid. "Kardinaal Ratzinger is een hyperintelligent persoon die te intelligent is om een harde conservatief te zijn. Hij spreekt vloeiend Italiaans, Frans, Duits en Engels. Dit is van groot belang omdat hij met iedere bisschop in zijn eigen taal kan converseren."
Bisschop Muskens kent de paus uit Rome. "Ik ontmoette hem regelmatig. Ik was bestuurslid van de Duitse colleges Campo Santo Teutonico en de Anima. Kardinaal Ratzinger kwam daar regelmatig. Hij viel op door zijn eenvoud. Hij straalt een grote spiritualiteit uit. Hij is een verinnerlijkt mens, een man van gebed. Hij zal geen moeite doen om op te vallen. Hij kan in eenvoudige taal diepgaande dingen zeggen."
"Bij de recente begrafenis van de stichter van de Italiaanse jongerenbeweging Communio e Liberazione, Luigi Giussani zei hij in zijn preek: "Het christendom is geen denksysteem of organisatie maar een ontmoeting." Zo'n op het oog eenvoudige opmerking zet je wel aan het denken."
Bisschop Muskens is hoopvol over zijn beleid. Hij weigert Ratzinger te duiden als een conservatief. "Van groter belang is het of hij open staat voor de inbreng van bisschoppen. Kardinaal Ratzinger is niet dezelfde als paus Benedictus XVI. Hij is in staat tot verrassende initiatieven. Ik hoop dat hij alle bisschoppen bij elkaar roept om over de grote problemen van Kerk en wereld te spreken. Hij heeft immers het Tweede Vaticaanse Concilie meegemaakt en kent uit eigen ervaring de kracht van een concilie."
(Op = Openbaringen)quote:Let's see ............... ik geef dus gewoon de kale tekst, geen interpretatie van mijzelf.
Waarom kom je dan weer met de bijbel aankakken?quote:Op woensdag 20 april 2005 22:37 schreef Flying_nomad het volgende:
Oke, laat ik eens proberen bij het topic te blijven........
hij mag natuurlijk best vanuit de bijbel het verhaal van malachy proberen te analyseren, maar het gaat daar weer meer over allerlei niet relevante verwijzingen enzo...quote:Op woensdag 20 april 2005 22:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom kom je dan weer met de bijbel aankakken?
Ah nou ok. Gaan jullie het verder maar over de bijbel en de antichrist en al die blabla hebben.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hij mag natuurlijk best vanuit de bijbel het verhaal van malachy proberen te analyseren, maar het gaat daar weer meer over allerlei niet relevante verwijzingen enzo...
ik kom er mee (zoals jij dat noemt) aankakken ;-| omdat het net zo goed een relevantie kan hebben op de Paus als de andere profetieen in dit topicquote:Op woensdag 20 april 2005 22:47 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waarom kom je dan weer met de bijbel aankakken?
quote:Op woensdag 20 april 2005 22:54 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ah nou ok. Gaan jullie het verder maar over de bijbel en de antichrist en al die blabla hebben.Jammer was een leuk topic.
Ja dat zei je net ook al.quote:Op woensdag 20 april 2005 22:54 schreef Flying_nomad het volgende:
[..]
ik kom er mee (zoals jij dat noemt) aankakken ;-| omdat het net zo goed een relevantie kan hebben op de Paus als de andere profetieen in dit topic
Is dat verboden ofzo ??? of heb je gewoon een hekel aan alles wat Bijbel, Israel, Christen is.........
'k weenie hoor, lijkt alleen maar zo............maar ben al stil......
zou zomaar kunnen. vinden andere primaten straks dvd's en verbazen ze erover hoe klein we waren.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:26 schreef longinus het volgende:
Zou die brok steen die op de aarde dreigt in te slaan er iets mee te maken hebben
Doe niet zo dramatisch. Dat stukje steen is "maar" ongeveer 400 meter. Dat is iig niet genoeg om major damage aan de wereldpopulatie aan te richten.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zou zomaar kunnen. vinden andere primaten straks dvd's en verbazen ze erover hoe klein we waren.
quote:Op donderdag 21 april 2005 00:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Doe niet zo dramatisch. Dat stukje steen is "maar" ongeveer 400 meter. Dat is iig niet genoeg om major damage aan de wereldpopulatie aan te richten.
Welke van de 128?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:26 schreef longinus het volgende:
Zou die brok steen die op de aarde dreigt in te slaan er iets mee te maken hebben
Ik had het hamertje nog niet horen vallen en dacht dat het constructief was.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En die discussie was er al geweest, dus ga jij nou niet alsnog beginnen...
Joh, relaxxxxx, 't is zaterdag.quote:Op zaterdag 23 april 2005 13:20 schreef BBQ-kip het volgende:
En die discussie was er al geweest, dus ga jij nou niet alsnog beginnen...
volgens mij behoort men Son toch echt te vertalen met zoon, niet met zonquote:Op zondag 17 april 2005 07:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Paus Johannes Paulus II zijn omschrijving was bijvoorbeeld 'Het werk van de Zon'. Wat is het werk van de zon?? Warmte geven? Zorgen voor daglicht? De seizoenen bepalen?
quote:Op zondag 24 april 2005 00:16 schreef madjacksss het volgende:
[..]
volgens mij behoort men Son toch echt te vertalen met zoon, niet met zon
lezenquote:Op woensdag 20 april 2005 19:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Waar haal je dat weg?
De originele zin luidt "De labore solis". ongeveer "Het werk van de zon" of in het engels "Labor of the Sun". Geen son of zoon.
edit: ik zie het al. op http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html is een fout gemaakt en die lijst is gecopy/paste
hartelijk dank voor de info. idd. zoals het vaak met profetiën is, zal het 'einde der tijden' vaak staan voor het einde van een periode van een stroming. meestal is het de stroming zelf die de profetien verkondigd.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef courtland het volgende:
Hallo zoalshetis,
Op Marktplaats wordt het boek DE LAATSTE PAUS van JOHN HOGUE aangeboden.
De ondertitel luidt: Verval en ondergang van de kerk van Rome.
Dit boek is gebaseerd op de voorspellingen van Nostradamus.
Mijns inziens is er na de laatste paus geen sprake van het einde van de wereld, maar van dat van de kerk van Rome.
Het verhaal van de kamer met de portretten van de pausen lijkt mij wat ver gezocht.
Groeten, COURTLAND
Ik zelf denk dat dit het einde kan zijn van hoe de Katholieke kerk nu bestaat. Dus dat er hierna geen paus meer is, maar een Rooms-katholieke leider in een andere vorm.quote:Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef courtland het volgende:
Hallo zoalshetis,
Op Marktplaats wordt het boek DE LAATSTE PAUS van JOHN HOGUE aangeboden.
De ondertitel luidt: Verval en ondergang van de kerk van Rome.
Dit boek is gebaseerd op de voorspellingen van Nostradamus.
Mijns inziens is er na de laatste paus geen sprake van het einde van de wereld, maar van dat van de kerk van Rome.
Het verhaal van de kamer met de portretten van de pausen lijkt mij wat ver gezocht.
Groeten, COURTLAND
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |