abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2005 @ 19:24:53 #126
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_26382915
quote:
Op woensdag 20 april 2005 19:00 schreef Flying_nomad het volgende:

Waarom niet wat tijd gestoken in een onderzoen naar de geschriften van Jesaja, Ezechiel, Daniel, Openbaringen etc.........

Behoorlijk wat betrouwbaarder materiaal dan vage middel eeuwse zieners..

tuurlijk.... Bijbel is wat dat betreft net zo betrouwbaar
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
  woensdag 20 april 2005 @ 19:34:32 #127
34294 Flying_nomad
Kijkt nu waar het ziet en weet
pi_26383159
quote:
Op woensdag 20 april 2005 19:08 schreef dewitteparel het volgende:

[..]

Jah joh, door al die vertalingen en bewerkingen (oa door Constantijn de Grote) is die bijbel lekker betrouwbaar!
Ach........

de oude Bijbelgeschriften die ik noemde (afkomstig uit oud testamentische gedeelte) zijn na de ontdekking van de dode zee rollen toch wel redelijk accuraat gebleken...........dacht ik zo.
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
  woensdag 20 april 2005 @ 21:38:45 #128
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26386796
20 April 2005 19:39
Amerikaan bezit domeinnaam paus
SAN FRANCISCO Een programmeur uit de Amerikaanse staat Florida heeft de domeinnaam op internet van de nieuwe paus in handen. Hij kocht op 1 april www.benedictXVI.com voor 12 dollar.

Rogers Cadenhead (38) besloot 2,5 week geleden de namen van alle pausen sinds 1700 te kopen om een gokje te kunnen wagen. Hij had een vaag vermoeden dat Benedictus de naam van de nieuwe paus zou kunnen worden.

Cadenhead schrijft op zijn eigen site dat hij nu met zijn katholieke oma gaat overleggen wat hij met zijn bezit gaat doen."Maar ik ga in geen geval 1,1 miljard gelovigen tegen me opzetten."

bron: teletekst

lurker
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 20 april 2005 @ 22:30:56 #129
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26388485
quote:
Op woensdag 20 april 2005 00:24 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

2012, het jaar waarin Ratzinger overlijdt? Zou goed kunnen, dan is hij 85, mooie tijd om te gaan
Nog een bericht wat dit ondersteunt
quote:
'Benedictus XVI waarschijnlijk tussenpaus'

BREDA - Benedictus XVI zal waarschijnlijk een tussenpaus worden. Dat verwacht bisschop Muskens van Breda.

De Duitse kardinaal Ratzinger, die nu dus tot paus is gekozen, is al 78 jaar oud. Ook heeft hij een broze gezondheid.

Muskens geeft de nieuwe paus een jaar of vijf. Dan zal er volgens hem wel weer een nieuwe gekozen moeten worden. Wat Muskens betreft, mag dat een Aziaat worden.

Verheugd
Muskens is verheugd over de keuze van Joseph Ratzinger tot paus. In een korte reactie roemt hij zijn soberheid en nederigheid. "Kardinaal Ratzinger is een hyperintelligent persoon die te intelligent is om een harde conservatief te zijn. Hij spreekt vloeiend Italiaans, Frans, Duits en Engels. Dit is van groot belang omdat hij met iedere bisschop in zijn eigen taal kan converseren."

Bisschop Muskens kent de paus uit Rome. "Ik ontmoette hem regelmatig. Ik was bestuurslid van de Duitse colleges Campo Santo Teutonico en de Anima. Kardinaal Ratzinger kwam daar regelmatig. Hij viel op door zijn eenvoud. Hij straalt een grote spiritualiteit uit. Hij is een verinnerlijkt mens, een man van gebed. Hij zal geen moeite doen om op te vallen. Hij kan in eenvoudige taal diepgaande dingen zeggen."

"Bij de recente begrafenis van de stichter van de Italiaanse jongerenbeweging Communio e Liberazione, Luigi Giussani zei hij in zijn preek: "Het christendom is geen denksysteem of organisatie maar een ontmoeting." Zo'n op het oog eenvoudige opmerking zet je wel aan het denken."

Bisschop Muskens is hoopvol over zijn beleid. Hij weigert Ratzinger te duiden als een conservatief. "Van groter belang is het of hij open staat voor de inbreng van bisschoppen. Kardinaal Ratzinger is niet dezelfde als paus Benedictus XVI. Hij is in staat tot verrassende initiatieven. Ik hoop dat hij alle bisschoppen bij elkaar roept om over de grote problemen van Kerk en wereld te spreken. Hij heeft immers het Tweede Vaticaanse Concilie meegemaakt en kent uit eigen ervaring de kracht van een concilie."
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 20 april 2005 @ 22:37:21 #130
34294 Flying_nomad
pi_26388755
Oke, laat ik eens proberen bij het topic te blijven........

De meesten halen profetieen aan van diverse 'zieners' of genoemde 'profeten' die betrekking (lijken) te hebben op de Paus en het verloop van het Petrus Ambt.

Anyway........... ik wil even enkele teksten aanhalen die de Bijbel noemt met betrekking tot wat wellicht relevant kan zijn.

(let op !........ wellicht, ik weet net zo weinig als de rest, alles blijft voorlopig speculatie aangezien de teksten een globaal inzicht geven en dit is voorlopig nog niet op iemand toepasbaar)

Toch..........wanneer die tijd daar is, is het wel handig een beetje meer te weten........(denk ik)
quote:
Let's see ............... ik geef dus gewoon de kale tekst, geen interpretatie van mijzelf.
(Op = Openbaringen)

Op 13:3b …en de gehele aarde ging het beest met verbazing achterna.

Op 13:4 en zij aanbaden de draak, omdat hij aan het beest de macht gegeven had, en zij aanbaden het beest, zeggende; Wie is aan het beest gelijk? En; Wie kan er oorlog tegen voeren?

--

2 Thess 2:8-12 Dan zal de wetteloze zich openbaren, hem zal Yeshua (Jezus) doden door de adem zijns mond en machteloos maken door zijn verschijning, als Hij komt. Daarentegen is diens(de wetteloze) komst naar de werking des satans met allerlei krachten, tekenen en bedrieglijke wonderen, en met allerlei verlokkende ongerechtigheid, voor hen die verloren gaan, omdat zij de liefde tot de waarheid niet aanvaard hebben, waardoor zij hadden kunnen behouden worden. En daarom zendt God hun een dwaling, die bewerkt, dat zij de leugen geloven, opdat allen geoordeeld worden, die de waarheid niet geloofd hebben, doch een welgevallen hebben gehad in de ongerechtigheid.

Op 13:17-18 …en dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. Hier is de wijsheid; wie verstand heeft, berekene het getal van het beest, want het is het getal van een mens, en zijn getal is 666

Op 17:8 Het beest dat gij zaagt, was en is niet, en het zal opkomen uit de afgrond en het vaart ten verderve; en zij, die op de aarde wonen, wier naam niet geschreven is in het boek des levens van de grondlegging der wereld af, zullen zich verbazen, als zij zien, dat het beest was en niet is en er toch zal zijn

Op 13:11 En ik zag een ander beest opkomen uit de aarde en het had twee horens als die van het lam

(dit andere beest zou de valse profeet kunnen aanduiden, note van mij)

Op 13:12 En het oefent al de macht van het eerste beest voor diens ogen uit. En het bewerkt, dat de aarde en zij, die daarop wonen, het eerste beest zullen aanbidden, welks dodelijke wond genezen was

Op 13:14 En het verleidt hen, die op de aarde wonen, wegens de tekenen, die hem gegeven zijn te doen voor de ogen van het beest. En het zegt tot hen, die op de aarde wonen, dat zij een beeld moeten maken voor het beest, dat de wond van het zwaard had en weer levend geworden is

Vers 15 En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken, dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden

-----

Er zijn ongelooflijk veel onderzoekers die denken deze teksten te kunnen verklaren, wellicht zitten ze er echt dichtbij..........of misschien wel helemaal niet. Internet staat vol van site's die verklaringen geven....

-----

Mijn persoonlijke idee(geen vaststaand feit dus !) is dat het best mogelijk zou kunnen zijn dat de valse profeet iemand uit het Vaticaan, een Paus zou kunnen zijn.

De Antichrist (degene die in de eindtijd wordt bedoeld) is iemand die zo'n impact heeft dat hij (alle) macht naar zich toe trekt / krijgt vanwege zijn (politiek) prestatie's / uitstraling.

Wellicht is het iemand die afkomstig is uit het nieuwe Romeinse rijk (Verenigd Europa), voor de rest zullen velen hem wel herkennen zodra ie in de schijnwerpers komt.............. nu nog te vroeg om ook maar enige mogelijke kandidaat te benoemen.

------

Maar goed, kans lijkt mij persoonlijk klein dat een Paus de Antichrist zou kunnen worden / zijn........... kans is veel groter dat de functie van de naaste medewerker van de Antichrist de valse profeet dus........... een Paus zou kunnen zijn.........

[ Bericht 3% gewijzigd door Flying_nomad op 20-04-2005 22:50:04 ]
Everything which has a beginning has a cause, the universe has a beginning, therefore it has a cause.........
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 22:47:24 #131
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26389108
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:37 schreef Flying_nomad het volgende:
Oke, laat ik eens proberen bij het topic te blijven........
Waarom kom je dan weer met de bijbel aankakken?
  woensdag 20 april 2005 @ 22:48:50 #132
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26389157
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

hij mag natuurlijk best vanuit de bijbel het verhaal van malachy proberen te analyseren, maar het gaat daar weer meer over allerlei niet relevante verwijzingen enzo...
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 22:54:27 #133
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26389354
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:48 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij mag natuurlijk best vanuit de bijbel het verhaal van malachy proberen te analyseren, maar het gaat daar weer meer over allerlei niet relevante verwijzingen enzo...
Ah nou ok. Gaan jullie het verder maar over de bijbel en de antichrist en al die blabla hebben. Jammer was een leuk topic.
  woensdag 20 april 2005 @ 22:54:58 #134
34294 Flying_nomad
pi_26389371
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:47 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

ik kom er mee (zoals jij dat noemt) aankakken ;-| omdat het net zo goed een relevantie kan hebben op de Paus als de andere profetieen in dit topic

Is dat verboden ofzo ??? of heb je gewoon een hekel aan alles wat Bijbel, Israel, Christen is.........

'k weenie hoor, lijkt alleen maar zo............maar ben al stil......
  woensdag 20 april 2005 @ 22:57:01 #135
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26389437
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:54 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ah nou ok. Gaan jullie het verder maar over de bijbel en de antichrist en al die blabla hebben. Jammer was een leuk topic.
en dat is het ook en daarom heb ik vanmiddag gepost of hij/zij ontopic wilde blijven, maar dat is weg...en daarom zeg ik dat zijn posts totnutoe idd nergens op sloegen of offtopic waren.

hence: "maar het gaat daar weer meer over allerlei niet relevante verwijzingen enzo..."
  † In Memoriam † woensdag 20 april 2005 @ 23:09:38 #136
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26389847
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:54 schreef Flying_nomad het volgende:

[..]

ik kom er mee (zoals jij dat noemt) aankakken ;-| omdat het net zo goed een relevantie kan hebben op de Paus als de andere profetieen in dit topic

Is dat verboden ofzo ??? of heb je gewoon een hekel aan alles wat Bijbel, Israel, Christen is.........

'k weenie hoor, lijkt alleen maar zo............maar ben al stil......
Ja dat zei je net ook al.

Nee ik heb er geen hekel aan, ik vind het in deze discussie 'vervuilend'. De bijbel is erg interessant maar is een apart verhaal. Malachy heeft het nergens over een antichrist, noch dat die Petrus van Rome een antichrist zou zijn of dat er in die tijd een antichrist op aarde zou zijn. Dat is er allemaal opgeplakt vanuit de bijbel.

Sint Hildegrad, Johannes Friede, Holzhauser, Stormberger en al die anderen hebben het nergens over antichristen (of Israel), komt allemaal uit de bijbel. De drie geheimen van Fatima noemen geen antichrist. enzovoort.

De bijbel komt uit een andere traditie.
pi_26390546
Zou die brok steen die op de aarde dreigt in te slaan er iets mee te maken hebben
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 20 april 2005 @ 23:31:27 #138
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26390827
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:26 schreef longinus het volgende:
Zou die brok steen die op de aarde dreigt in te slaan er iets mee te maken hebben
zou zomaar kunnen. vinden andere primaten straks dvd's en verbazen ze erover hoe klein we waren.
pi_26392072
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

zou zomaar kunnen. vinden andere primaten straks dvd's en verbazen ze erover hoe klein we waren.
Doe niet zo dramatisch. Dat stukje steen is "maar" ongeveer 400 meter. Dat is iig niet genoeg om major damage aan de wereldpopulatie aan te richten.
  donderdag 21 april 2005 @ 00:14:48 #140
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26392171
quote:
Op donderdag 21 april 2005 00:11 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Doe niet zo dramatisch. Dat stukje steen is "maar" ongeveer 400 meter. Dat is iig niet genoeg om major damage aan de wereldpopulatie aan te richten.
sorry... nee maar ik had het gewoon over de hele tendens van ijstijd, signalen van ozonvermindering, aardbevingen en vulkaanuitbarstingen die er zijn en gaan komen gewoon net als de dinosauriërs.
  donderdag 21 april 2005 @ 08:15:05 #141
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_26395900
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:26 schreef longinus het volgende:
Welke van de 128?
Vampire Romance O+
  zaterdag 23 april 2005 @ 12:48:55 #142
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_26451811
Ik moet zeggen dat ik het verhaal over de laatste paus erg interessant vind, vooral omdat deze nieuwe paus het nooit erg lang kan uithouden, maximaal een jaartje of twaalf, dus de meesten van ons zullen de "laatste"paus meemaken

Ik vind het trouwens bijzonder typisch, dat het hier gaat over de paus en de kerk en de profetien rondom de paus en dat de bijbel dan wordt afgedaan als irrelevant.
Dat is net zoiets als roepen dat Mohammed niets met de Islam te maken heeft.
Carpe diem
  zaterdag 23 april 2005 @ 13:20:55 #143
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26452349
En die discussie was er al geweest, dus ga jij nou niet alsnog beginnen...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 23 april 2005 @ 14:10:55 #144
67399 marchien
Wijze vrouw
pi_26453210
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik had het hamertje nog niet horen vallen en dacht dat het constructief was.

-Mea Culpa-
Carpe diem
  zaterdag 23 april 2005 @ 14:20:11 #145
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26453386
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 13:20 schreef BBQ-kip het volgende:
Joh, relaxxxxx, 't is zaterdag.
Komt allemaal wel in orde. Marchien trapt nergens tegen steentjes, zover ik kan zien.
(Un)masking for the greater good.
pi_26464743
quote:
Op zondag 17 april 2005 07:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Paus Johannes Paulus II zijn omschrijving was bijvoorbeeld 'Het werk van de Zon'. Wat is het werk van de zon?? Warmte geven? Zorgen voor daglicht? De seizoenen bepalen?
volgens mij behoort men Son toch echt te vertalen met zoon, niet met zon
moh
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 24 april 2005 @ 00:51:16 #147
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26465451
quote:
Op zondag 24 april 2005 00:16 schreef madjacksss het volgende:

[..]

volgens mij behoort men Son toch echt te vertalen met zoon, niet met zon
quote:
Op woensdag 20 april 2005 19:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waar haal je dat weg?

De originele zin luidt "De labore solis". ongeveer "Het werk van de zon" of in het engels "Labor of the Sun". Geen son of zoon.

edit: ik zie het al. op http://www.crystalinks.com/papalprophecies.html is een fout gemaakt en die lijst is gecopy/paste
lezen
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_26553807
Hallo zoalshetis,

Op Marktplaats wordt het boek DE LAATSTE PAUS van JOHN HOGUE aangeboden.
De ondertitel luidt: Verval en ondergang van de kerk van Rome.

Dit boek is gebaseerd op de voorspellingen van Nostradamus.

Mijns inziens is er na de laatste paus geen sprake van het einde van de wereld, maar van dat van de kerk van Rome.

Het verhaal van de kamer met de portretten van de pausen lijkt mij wat ver gezocht.

Groeten, COURTLAND
  donderdag 28 april 2005 @ 00:42:58 #149
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26559103
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef courtland het volgende:
Hallo zoalshetis,

Mijns inziens is er na de laatste paus geen sprake van het einde van de wereld, maar van dat van de kerk van Rome.

Het verhaal van de kamer met de portretten van de pausen lijkt mij wat ver gezocht.

Groeten, COURTLAND
hartelijk dank voor de info. idd. zoals het vaak met profetiën is, zal het 'einde der tijden' vaak staan voor het einde van een periode van een stroming. meestal is het de stroming zelf die de profetien verkondigd.
  Voormalig Sport Koningin donderdag 28 april 2005 @ 09:57:04 #150
35237 Nuongirl
pi_26563255
quote:
Op woensdag 27 april 2005 21:23 schreef courtland het volgende:
Hallo zoalshetis,

Groeten, COURTLAND
Ik zelf denk dat dit het einde kan zijn van hoe de Katholieke kerk nu bestaat. Dus dat er hierna geen paus meer is, maar een Rooms-katholieke leider in een andere vorm.

Het eind van de wereld geloof ik niet zo in, aangezien de Katholieke kerk niet de enige religie op aarde is. Zijn er ook zulke verhalen over het boedhisme en islam ?
Geluk is niet afhankelijk van dingen buiten ons,
maar van de manier waarop wij die zien. (Tolstoj)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')