abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 april 2005 @ 05:00:33 #51
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26289428
Erg interessant om te lezen zeg
Wat een hoopmystiek hangt er toch om dat geloof.
"En dan verkondigen wij nu.... het mysterie van het geloof"

Tevens TVP
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 07:36:21 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26289672
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 23:51 schreef MouseOver het volgende:
Het is een beetje een crosspost, maar omdat ik *erg* nieuwsgierig hiernaar ben doe ik het stiekem toch:
[..]

Iemand
Dat zou je kunnen denken idd. Maar bij veel kwam pas tijdens hun pausschap (of hoe dat heet ) 'de voorspelling' uit. Of soms pas na hun dood.

Paus Johannes Paulus II zijn omschrijving was bijvoorbeeld 'Het werk van de Zon'. Wat is het werk van de zon?? Warmte geven? Zorgen voor daglicht? De seizoenen bepalen?

Achteraf is dit de paus geweest die van alle het meest heeft gereist. De meeste landen bezocht en de hele globe rondgegaan. De Zon moet elke dag de aarde rond, dat is haar werk.
  zondag 17 april 2005 @ 07:44:05 #53
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_26289682
quote:
Op donderdag 17 februari 2005 03:23 schreef zoalshetis het volgende:
in de kelder van het vaticaan is een bijzondere kamer. daar zijn plaatsen gereserveerd voor de portretten van de heersende pausen (x aantal, dacht iets in de 40). het verhaal gaat dat zodra de plekken allemaal zijn opgevuld, het einde nabij is. nu is het zo dat er nog maar 2 of 3 plaatsen vrij zijn. dus hierna nog een of twee pausen.

wie kent dit verhaal en heeft er meer info over?
Dan moeten ze maar snel jongere pauzen kiezen anders zijn die plekken binnen nu en 20 jaar al gevuld
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_26289693
Je moet even "Imprimatur" van Monaldi & Sorti lezen, daar wordt het in uitgelegd. Ik kan het ook wel even voor je opzoeken, maar momenteel is dat een beetje moeilijk, omdat ik nu op mijn werk zit en mijn boek op de dorm ligt. als ik me goed herinner is er ooit een voorspelling gedaan wie er allemaal Paus ging worden en tot nu toe klopte dat heel erg goed. Ik geloof inderdaad dat er hierna nog twee Pausen zijn voorspeld en de laatste is de allerheiligste Paus ofzoiets.

Ik weet het niet meer precies, ik zoek het voor je op...
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  maandag 18 april 2005 @ 01:23:38 #55
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26313395
quote:
Op zondag 17 april 2005 07:49 schreef De Wouzeraar het volgende:
Je moet even "Imprimatur" van Monaldi & Sorti lezen, daar wordt het in uitgelegd. Ik kan het ook wel even voor je opzoeken, maar momenteel is dat een beetje moeilijk, omdat ik nu op mijn werk zit en mijn boek op de dorm ligt. als ik me goed herinner is er ooit een voorspelling gedaan wie er allemaal Paus ging worden en tot nu toe klopte dat heel erg goed. Ik geloof inderdaad dat er hierna nog twee Pausen zijn voorspeld en de laatste is de allerheiligste Paus ofzoiets.

Ik weet het niet meer precies, ik zoek het voor je op...
coolio. er staat trouwens ook een lijstje in dit topic (vrij in het begin). maar meer info is altijd goed.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26314962
shit, vergeten

maar komt eraan
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
  maandag 18 april 2005 @ 07:24:34 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26314982
ok
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 08:17:22 #58
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26315199
quote:

Following John Paul II, only two popes remain in the prophecy. The next motto is Gloria Olivae, the glory of the olive. This motto has led to speculation that the next pontiff will be from the Order of Saint Benedict or will at least choose Benedict as his papal name. Others think that "olive" may mean that the new pope is somehow connected to Israel, because St. Malachy is known to have used the name "Olive" for that region. Also, Our Lady of Guadaloupe is described as being "olive-skinned" as are the peoples of Central America; several papabili currently hail from that area. Alternatively, less specific interpreters have predicted that the next pope will promote world peace.

wikipedia

quote:

The 111th prophecy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The meaning of the olive is unclear. The Order of Saint Benedict – not St. Malachy – has claimed that this pope will come from its ranks and Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its final fight against evil.

NewsMax

quote:
The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.

knightinink

Nu is er momenteel maar 1 kardinaal uit de 'Orde der Benedictijnen' en dat is Paul Augustin Mayer. Alleen is die al dik in de negentig.
pi_26354818
Die ratzinger wordt wel benedictus geneomt..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 19:10:55 #60
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_26355484
quote:
Following John Paul II, only two popes remain in the prophecy. The next motto is Gloria Olivae, the glory of the olive. This motto has led to speculation that the next pontiff will be from the Order of Saint Benedict or will at least choose Benedict as his papal name. Others think that "olive" may mean that the new pope is somehow connected to Israel, because St. Malachy is known to have used the name "Olive" for that region. Also, Our Lady of Guadaloupe is described as being "olive-skinned" as are the peoples of Central America; several papabili currently hail from that area. Alternatively, less specific interpreters have predicted that the next pope will promote world peace.

Wikipedia
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_26355685
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:10 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
hmmm... Ze doen 't netjes volgens de profetie, dus.

En deze paus is al oud, dus dat wordt wat...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_26355718
Beetje nostradamus gebrabbel
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_26355961
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 19:19 schreef Jordy-B het volgende:

hmmm... Ze doen 't netjes volgens de profetie, dus.

En deze paus is al oud, dus dat wordt wat...
In principe dus de laatste paus... want na Ratzinger komt de duivel zelf op de "troon".

1. The Burning Fire. PIUS X. 1903-1914.

2. Religion Laid Waste. BENEDICT XV. 1914-1922.

3. Unshaken Faith. PIUS XI. 1922-1939.

4. An Angelic Shepherd. PIUS XII. 1939-1958.

5. Pastor and Mariner. JOHN XXIII. 1958-1963.

6. Flower of Flowers. PAUL VI. 1963-1978.

7. Of the Half Moon. JOHN PAUL I. 1978-1978.

8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-2005.

9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.

10. PETER THE ROMAN - This final Pope will likely be Satan, taking the form of a man named Peter who will gain a worldwide allegiance and adoration. He will be the final antichrist which prophecy students have long foretold. If it were possible, even the very elect would be deceived. The 112th prophesy states: "In the final persecution of the Holy Roman Church there will reign Petrus Romanus, who will feed his flock amid many tribulations; after which the seven-hilled city will be destroyed and the dreadful Judge will judge the people. The End."
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:35:17 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26356054
Ik hoop maar dat 't niet uitkomt Einde van de wereld zie ik niet zo zitten eigenlijk...

Misschien bedoeld die Malachy een take-over van de Islam?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:02:16 #65
66422 dutch-mamma
Silence, Exile, Cunning...
pi_26356647
quote:
8. The Labor of the Son. JOHN PAUL II. 1978-Present.

9. The Glory of the Olive. The Order of St. Benedict has said this Pope will come from their order. It is interesting that Jesus gave his apocalyptic prophecy about the end of time from the Mount of Olives. This Pope will reign during the beginning of the tribulation Jesus spoke of. The 111th prophesy is "Gloria Olivae" (The Glory of the Olive). The Order of Saint Benedict has claimed that this pope will come from their ranks. Saint Benedict himself prophesied that before the end of the world his Order, known also as the Olivetans, will triumphantly lead the Catholic Church in its fight against evil.
En... hoe heet die nieuwe paus...?

Interessant! Maar... ik ga vanavond toch rustig slapen, hoor
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:03:57 #66
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_26356680
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:02 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

En... hoe heet die nieuwe paus...?

Interessant! Maar... ik ga vanavond toch rustig slapen, hoor
ik ook, kan wel op stage roepen dat het einde der tijden nabij is, maar dat geloven ze toch nooit
Bij tijd en wijle aanwezig...
  dinsdag 19 april 2005 @ 20:42:18 #67
66422 dutch-mamma
pi_26357538
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:03 schreef greatgonzo het volgende:

[..]

ik ook, kan wel op stage roepen dat het einde der tijden nabij is, maar dat geloven ze toch nooit
Jij wel?
Never explain; your friends do not need it and your enemies will not believe you anyway. (Elbert Hubbard, US author, 1856 - 1915)
pi_26357877
Overigens, de olivetanen zijn een onder-orde van de benedictijnen, genoemd naar een kooster in Toscana: Monte Olivetta Maggiore (met wandschilderingen van Luca signorelli, die afgemaakt zijn door "Sodoma' een zeer 'wereldlijke' (zie zn naam) schilder die vaak 'oneerbaar schilderde, en er zitten ook veel ietwat vreemde en bijna dandy-achtige elementen in) ..
het klooster zelf heeft een hel strenge anti-wereldlijke sfeer (Olivetanen mogen bv. niet spreken)

Vanuit benedictus zelf is niet een direkte link naar 'olijf' vast te stellen ... hogstens worden hier twee legendes makkelijk samengevoegd, namelijk dat de benedictijnen zelf de legende hebben dat de laatste paus uit hun orde komt.

verder malachy heeft nergens duidelijk gesteld dat er helemaal geen paus tussen 'fde glorie van de Olijf' zou zitten en 'Petrus Romanus',
enkel is de glorie van de olijf de 'laatste opgesomde paus' bij Malachy en is daarna aangegeven dat Petrus Romanus de laatste paus zou zijn, en de paus van de eindtijd (en volgens openbaringen zou dat de anti-christ moeten zijn...)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_26358395
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:57 schreef RM-rf het volgende:
Overigens, de olivetanen zijn een onder-orde van de benedictijnen, genoemd naar een kooster in Toscana: Monte Olivetta Maggiore (met wandschilderingen van Luca signorelli, die afgemaakt zijn door "Sodoma' een zeer 'wereldlijke' (zie zn naam) schilder die vaak 'oneerbaar schilderde, en er zitten ook veel ietwat vreemde en bijna dandy-achtige elementen in) ..
het klooster zelf heeft een hel strenge anti-wereldlijke sfeer (Olivetanen mogen bv. niet spreken)

Vanuit benedictus zelf is niet een direkte link naar 'olijf' vast te stellen ... hogstens worden hier twee legendes makkelijk samengevoegd, namelijk dat de benedictijnen zelf de legende hebben dat de laatste paus uit hun orde komt.

verder malachy heeft nergens duidelijk gesteld dat er helemaal geen paus tussen 'fde glorie van de Olijf' zou zitten en 'Petrus Romanus',
enkel is de glorie van de olijf de 'laatste opgesomde paus' bij Malachy en is daarna aangegeven dat Petrus Romanus de laatste paus zou zijn, en de paus van de eindtijd (en volgens openbaringen zou dat de anti-christ moeten zijn...)
Ik ben benieuwd
pi_26358496
quote:
Joseph Ratzinger werd geboren in Beieren. In 1939 begon hij aan zijn priesterstudie aan het seminarie. In 1943, op 16-jarige leeftijd, werd hij, net als de rest van zijn klas, ingezet bij het luchtafweergeschut. In 1944 werd hij soldaat bij de Wehrmacht en in 1945 werd hij door de Amerikanen krijgsgevangen gemaakt.
(wikipedia) ....
pi_26358859
Hoe tellen ze trouwens, inclusief tegenpausen en dubbele pausen (Avignon e.d.) ?
pi_26359343
Nice, een paus die in zn jeugd bij de Hitlerjugend zat
Sex is not the answer. Sex is the question. 'Yes' is the answer.
Nu ook op foto verkrijgbaar
  dinsdag 19 april 2005 @ 22:03:00 #73
66422 dutch-mamma
pi_26359566
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 21:55 schreef Keios het volgende:
Nice, een paus die in zn jeugd bij de Hitlerjugend zat
Ik heb begrepen dat hij daar min of meer toe werd gedwongen... Echt veel vrije wil had je niet in Nazi-Duitsland...
pi_26359915
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 22:03 schreef dutch-mamma het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat hij daar min of meer toe werd gedwongen... Echt veel vrije wil had je niet in Nazi-Duitsland...
Bovendien werd men van jongs af aan geïndoctrineerd door een door een totalitaire staat beheerste propaganda machine, waardoor men lastig ratio kon ontwikkelen (lees ik allemaal net in mijn geschiedenisboekje )
pi_26359930
Wat ik me afvraag is of de kardinalen zich laten leiden hebben door deze voorspellingen.

Ik geloof daar eigenlijk geen barst van (van die voorspellingen), maar dat komt omdat ik niet geloof. Nu kunnen die kerkleiders toch moeilijk hun eigen mensen niet geloven he ?

Zouden ze die Benedictus naam nu gekozen hebben omdat het zo staat voorgeschreven in de profetie, of is dat een toeval ....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')