Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn (althans niet echt veroorzaakt worden door dingen die vallen) . Een andere vorm van poltergeist activiteit. Weer eens wat anders dan een klopgeestquote:Op zondag 13 februari 2005 01:42 schreef qu63 het volgende:Ik vroeg of er iemand anders in mijn kamer aanwezig was, en zo ja, of hij/zij/het dan een teken kon geven. Nog geen 5 secs later valt er iets van mij bureau. Ik schrik me rot, maar er ligt helemaal níks!
Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart.quote:je ineens rot schrikken omdat de deur dicht is in plaats van open. terwijl je nog geen 50 cm er vanaf zit en je de deur kan zien vanuit je ooghoeken..
Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?quote:Op zondag 13 februari 2005 16:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn. Ook cool
[..]
Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart.
Mja bij nader inzien bedoelde ik het anders dan dat ik het schreef. Heb het reeds geedit. Daarnaast had ik het er al met hem over gehadquote:Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?
Das idd wel waarquote:You're weird....
Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIETquote:Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?
OUCH!! but oh so truequote:Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET
Snap je?
En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...quote:Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET
Snap je?
En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
Een snelle blik op je history zei mij dat je vooral in KLB en ONZ postte. ik heb de inhoud van de topics niet doorgenomen, dus mijn excuses daarvoor.quote:Op zondag 13 februari 2005 21:23 schreef Thrilled het volgende:
juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...
Ik heb wel het een en ander gelezen in het andere topic. Kun je meer details geven? Welke spullen bewogen er precies? Was dit in een bepaalde periode?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:06 schreef lunamoon het volgende:
Ja nou je weet wat ik allemaal mee heb gemaakt dus vertel ik een beetje aan andere. Wel cool dat je dit topic hebt geopent! Alles van schaduwen, koud en warm op lichaam, deuren die dicht en open gaan, koffiezet apparaat die opeens aan gaat, kanalen van de tv die verranderen, stereos die aan gaan, radios ook al was de stekker eruit, kinds haar spullen die opeens vanuit zichzelf beginnen te bewegen etc etc etc.....
Daar lijkt het soms wel op. Niemand die het echt weet volgens mij.quote:Poltergeist..... ik dacht dat het maar met kwade spoken had te maken? Spoken die overduidelijk willen laten zien dat ze er zijn.
Weet iemand hoeveel er waar van is? En wat gebeurd er zoal in die film?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:15 schreef andromeda1968 het volgende:
Geen ervaringen gehad, maar hier toch iets interessants voor jullie.
Ik heb eens lange tijd geleden, een film gezien en die zou gebaseerd zijn op "waargebeurde" feiten.
Dat was "The Entity" http://wintersteel.homestead.com/The_Entity.html
quote:Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
lunamoon jij schijnt wel heel veel en heel vaak mee te maken.......
heb je geen camera ofso? dat je een keer wat op kan nemen en dan hier posten?
Mag ik het dan ook zien, ik ben supernieuwsgierigquote:Op maandag 14 februari 2005 12:38 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Ik zal proberen om special voor jou 2NutZ iets te vangen oke?![]()
Ja dat vraag ik me ook af. Als er voorwerpen worden verplaatst zou het toch moeten lukken. Ook temperatuurschommelingen kunnen worden vastgelegt. Maar een echte entiteit (en dan anders als een orb) vraag ik me wel af.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:49 schreef Morwen het volgende:
Geintje, ik ben echt heel benieuwd of ze zich op beeld laten vangen![]()
Dit is echt maf.quote:Op maandag 14 februari 2005 09:27 schreef MUUS het volgende:
Ik ben wel al tijden alle foto's kwijt waar ik alleen op stond. Alle foto's van na mijn zwangerschap zijn foetsie. En geloof me, ik heb me het apelazerus gezocht..
Mja of een stalker (van Fokquote:Zeker een verliefde poltergeist dan..
Wat een tragische gebeurtenis met je eerste kindjequote:Op maandag 14 februari 2005 10:26 schreef Morwen het volgende:
Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het geweest is, maar ik heb zo mijn vermoedens![]()
Precies. Capturen en posten die hapquote:Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
lunamoon jij schijnt wel heel veel en heel vaak mee te maken.......
heb je geen camera ofso? dat je een keer wat op kan nemen en dan hier posten?
Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?quote:Op maandag 14 februari 2005 14:18 schreef Salvad0R het volgende:
we zaten een keer met 5 mensen beneden 's nachts.
het was tegen half 5 ofzo.. en ik had een boomblaster echt asociaal hard staan.
Toen ging het volume van dat ding uit zichzelf naar een acceptabel niveau, terwijl iedereen muisstil op zn plaats zat en met open mond zat te kijken.
de afstandbedieding van dat ding lag boven.
Dat was wel vreemd, weet niet of het daadwerkelijk iets moeillijk-verklaarbaars is.
Ik sta niet zo heel vaak op foto's en ik kan me dus goed foto's herinneren. Ik was op zoek naar bepaalde foto's en kon die niet vinden, daarna ben ik de rest van die doos gaan doorspitten en toen viel me op dat alles weg was. Foto's waarop ik zwanger ben zijn er nog wel, maar ja, daar sta ik niet alleen op he.quote:Op maandag 14 februari 2005 13:56 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dit is echt maf.Ik neem aan dat je nog wel foto's kunt herinneren waarop je alleen staat (vast wel anders zou je niet zo gezocht hebben)? Misschien is het wel zo dat er nog meer foto's weg zijn waarop wel anderen op staan? Heb je nog wel digitale foto's waar je wel alleen op staat? En foto's die eventueel bij familie en kenissen liggen is niks mee aan de hand neem ik aan? Niemand in huis die er iets mee gedaan kan hebben? En stel ik teveel vragen?
![]()
Mijn moeder is er ook van overtuigd dat ze op een dag ineens voor mijn neus liggen, maar ik weet het niet. Ergens heb ik het idee dat gewoon voor altijd verdwenen zijn.quote:Het blijft hoe dan ook maf en ik vind dat je het ergens idd als poltergeist activiteit kunt zien. Ooit las ik ook zoiets over een boek dat spoorloos was. Systematisch het huis doorzocht en niks gevonden. Een week later lag het ineens op het bureau.
Dude.quote:Mja of een stalker (van Fok)
Tuuwk! Idd niet echt poltergeist maar zeker tof om te lezen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:00 schreef Haushofer het volgende:
Mag ik ook iets posten ?Niet echt een poltergeist, maar ej, wel een mooi verhaaltje.
heb het volume niet meer harder gezet, zag het gewoon als teken dat het misschien maar beter was om het volume op acceptabel niveau te houden.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:23 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?![]()
Klopgeest.quote:"Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".
Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances
Please, do tell.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:35 schreef Darksoulz het volgende:
Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
Wow, Dave. Ik zou echt raar kijken volgens mijquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:07 schreef DaveHarris het volgende:
tv ervaring
denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik werd een keer 's nachts wakker omdat er buiten een kind hard huilde. Echt hard dus, als ik op 2 hoog het kon horen. Ik weet nog dat het had geregend, ik ben nog uit het raam gaan kijken en alles was pikkedonker op wat verlichte etalages na en de straten glommen nog van de regen. Ik woonde midden in het centrum van ons dorp, zonder echt rechtstreekse buren (alleen schuin tegenover woonden mensen maar dat was een wat ouder stel, ze hadden wel een immer krolse kutkat maar die klinkt anders) en de mensen die zo'n 50 meter aan de achterkant van ons gebouw woonden kon ik hier voor nooit horen, en wat doet een klein kind nou midden in de nacht in de regen op straat? Wtf? Ik ben toch wel snelw eer gaan slapen en begin me nu niet af te vragen of ik niet gewoon aan het dromen/ijlen/slaapwandelen was.
Dat is ook wel wat fuzzy idd. Als er ‘fysiek’ iets met voorwerpen gebeurt zou ik zeggen maar dan valt een klopgeest eigenlijk af en dat is de definitie van de Van Dale. Ach het maakt ook niet zoveel uit want er staan super toffe verhalen in het topic en daar gaat het ergens om.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.
Ik denk dat we het nooit zullen wetenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:49 schreef DeutschNepal het volgende:
denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
Dat komt door de kaars zelf dat gebeurt bij mij ook.quote:Op zondag 27 februari 2005 01:56 schreef Shirley het volgende:
Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
toch geloof ik niet dat dat echt gebeurd is. ook al is dat voor de perceptie van die persoon ongetwijfeld wel zo.quote:Op zondag 27 februari 2005 15:57 schreef ttboy het volgende:
Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.
Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
Zie de rest van het topicquote:Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat is een poltergeist eigenlijk?
Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.quote:Op zondag 27 februari 2005 20:03 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
"Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".quote:Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat is een poltergeist eigenlijk?
en jij niet?quote:Op maandag 28 februari 2005 09:47 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
Omdat ik erg benieuwd was of er iets zou gebeuren... ik heb zo vaak kwaade geesten mee gemaakt dat dit niet anders zou zijn...en het valt wel mee hoor.. ik heb VEEL erger mee gemaaktquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:04 schreef MUUS het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellenquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:11 schreef MeNicole het volgende:
Nee!! Erg???
Hear Hearquote:Op dinsdag 1 maart 2005 13:52 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
ik heb het dus wel op filmquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaatquote:Op dinsdag 1 maart 2005 17:54 schreef DeutschNepal het volgende:
inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.
Ja dat is uit de aflevering van Pendle Hill... De live uitzending... Ik denk dat het de tweede nacht isquote:Op dinsdag 1 maart 2005 20:22 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaat
Ik heb nu een stukje gevonden waarover ik het had wat de betekenis van een echte poltergeist fenomeen is of kan zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
Darksoulz begint over iets waar ik ook aan zat te denken bij dit topic..
Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.
Ik denk dat we hier vooral de 'gewone' verhalen over geesten lezen..
De leeftijden waren volgens mij zo tussen de 15 en de 17 jaar maar er zullen vast ook wel andere leeftijden aan verbonden zijn. In ieder geval ging het om jonge meisjes in de pubertijd die last hebben van een traumatische ervaring of hebben gehad. De vraag die toen overbleef was of het wel een externe entiteit was die het veroorzaakte en het "slachtoffer" overal achtervolgt of dat het de persoon zelf is die het eigenlijk zelf veroorzaakt. Volgend stukje handelt hier ook overquote:Het woord 'poltergeist' komt uit het duits en betekent 'rumoerige geest'.
Het grootste verschil tussen spoken en poltergeist is dat de laatste zich over het algemeen aan een persoon hecht en niet aan een plek. Waar deze persoon - of epicentrum - ook gaat of staat, volgen de activiteiten van de poltergeist. Typerend voor poltegeistb fenomeen is dat ze vaak te maken hebben met een jong persoon, meestal een vrouw, die last van stress heeft.
Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeenquote:Andrew Green , een paranormale onderzoeker, is er van overtuigd dat poltergeist-activiteiten eigenlijk voorbeelden zijn van psychokinese (het op paranormale wijze in beweging brengen van voorwerpen en doen onstaan van geluiden) zijn.
Hij beweert dat dit door het onderbewustzijn wordt gecreëerd, en bij mensen van beide seksen, tussen 3 en 40 jaar, kan gebeuren, meestal als gevolg van een psychisch trauma.
Deze mening wordt gedeeld door de Amerikaanse parapsycholoog William G. Roll, die ontdekte dat van 92 gevallen waarin sprake was van op personen geconcentreerde poltergeist, vier van deze zogenaamde epicentra, aan epilepsie bleken te lijden.
Green is het ermee eens dat sommige poltergeistgevallen ook het resultaat kunnen zijn van tijdelijke temporaal kwabepilepsie. Iemand die hieraan lijdt, kan gedurende een minuut tot een half uur een black-out hebben, gedurende deze tijdelijke bewusteloosheid kan er uit de geest een bepaalde kracht loskomen die RSPK (regelmatig terugkerende spontane psychokinese) doet ontstaan. Maar epilepsie speelt slechts bij een klein percentage van de gevallen een rol.
Green ontdekte, in zijn eigen onderzoek, ook een mogelijk verband met schizofrenie.
Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
Zoals gesteld wordt is een deel niet na te gaan maar als het waar is dan lijkt het me puur poltergeist idd.quote:pictures would be found hanging upside-down on the walls one night, the family returned from a night out to find all of the toys in the nursery arranged in circle in the middle of the floor. ![]()
Een man die op mysterieuze krassen krijgt.
Ok, toch maar even een uitstapje:quote:Op woensdag 2 maart 2005 03:43 schreef Darksoulz het volgende:
Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
...
Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeen
Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....quote:
Iets zegt me dat het wel waar is hoorquote:Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
Kom je naar de meet 12 maart? Dan neem ik het band mee en geloof me.. ik heb er niks aan verandert want voor het eerste ben ik niet zo technisch... en voor het tweede heb ik een laptop vanuit de jaren 80 waar op als ik geluk heb... pacman kan spelen.quote:Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....
Je geeft zelf al weer aan dat het niet mogelijk is etc.. zoals altijd dus...
Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
Ik heb deze niet lang terug nog gezien.quote:Op woensdag 2 maart 2005 14:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik zou zó graag die Sightings aflevering weer eens willen zien...
Waar 'koop' jij je MH?quote:Op woensdag 2 maart 2005 20:19 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ik heb deze niet lang terug nog gezien.
Die kan je ook 'kopen' op die plek waar je ook MH 'koopt'
Dat artikel! Jij hebt zeker geen idee meer waar dat was in Engeland of wanneer?quote:Op donderdag 3 maart 2005 11:53 schreef livEliveD het volgende:
Mja, hoe zal ik het zeggen, het is wat geromantiseerd. Als de gehele inboedel van een kinderkamer door de lucht vliegt dan is dit geen waarheid meer. Alhoewel ik ooit voor Nederlands een krantenartikel uit Engeland moest lezen waarbij glaasje draaien uitliep op het constant open-dicht gaan van deuren en ramen. Toen de politie was gearriveerd wisten ze ook niet echt wat ze eraan moesten doen. Poltergeist ervaringen zoals in dit topic komen over de gehele wereld voor idd en er zijn talloze getuigen verslagen van vastgelegd.
Bij jou is het 's nachts dus ook altijd een gezellige boelquote:Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen.. En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.
Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.
Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig..
Hmmmm klinikt allemaal erg bekent in me oren... of iemand die in je oor ademt terwijl je haar rond en rond wordt gesponnen....of het dekbed wat heeeeeeel zachtjes naar beneden wordt getrokken terwijl je helemaal stijf van de schrik ligt..... het zware gevoel heb ik ook vaak meegemaakt... onmogelijk om je dan te bewegen....quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen.. En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.
Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.
Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig..
Ik heb het gehoord van iemand die zelf helderziend is en waar ik vertrouwd mee omga. Deze persoon zal echt niet tegen mij liegen of kulverhalen ophangen. En het effect dat ineens beneden allemaal gerommel was en niet meer boven in de gang en in de slaapkamer was er ook ineens na de spiegel te hebben afgedekt. Heb er verder nooit research naar gedaan in ieder geval. Misschien dat er andere mensen zijn die er meer vanaf wetenquote:
BOOH cherrylipsquote:Op donderdag 3 maart 2005 22:57 schreef CherryLips het volgende:
Oh.
Ik heb 5 jaar lang een spiegel tegenover m'n deur gehad
Ehm...en daar wordt je niet 'bang' van? Als zoiets extreems in mijn huis zou gebeuren zou ik of meteen verkopen of een serieus iemand erbij halen die ze kan 'wegjagen'!quote:Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
IRC... mail me maar.... ook goed voor Ghosthunters, erg fijne zaakquote:Op woensdag 2 maart 2005 22:51 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Waar 'koop' jij je MH?Ik heb gezocht in verschillende 'winkels' maar zonder succes. En bij één bepaalde 'winkel', mijn favoriete, zijn de wachttijden en de levertijden erg lang, maar die hebben de aflevering ook niet...
Is het Little Fishie met GHB?quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:53 schreef Salvad0R het volgende:
ik heb ook vaak dat ik een kat op mn bed "voel" liggen.. zo tegen mn been aan, het is daar warmer en het lijkt serieus alsof er "gewicht" op ligt.. echt apart
Meestal slaapt mn kat dan aan de andere kant van hetzelfde bed.
Ja ik haal ze ook bij IRC vandaan, alleen die Sightings aflevering kan ik niet vindenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:37 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
IRC... mail me maar.... ook goed voor Ghosthunters, erg fijne zaak![]()
Maar IRC heeft meerdere filialen hequote:Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja ik haal ze ook bij IRC vandaan, alleen die Sightings aflevering kan ik niet vinden![]()
Het heeft inderdaad met de geschiedenis van het huis te maken en ook weleens de grond. Bij mij in de buurt is een blok huizen op een oud kerhof gebouwd. Ik ken iemand die daar woont en die heeft op zijn zachtst gezegd zeer enge dingen. Denk onder andere aan bezeten zijn eens in het jaar met kerst.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 10:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Waarom hebben sommige huizen wel geesten in sommige huizen nietHeeft met de geschiedenis van een locatie te maken? Ik woon in een simpel rijtjeshuis die gebouwd is in 1985.... en heb nog NOOIT iets vreemds mee gemaakt hier in huis... en sta er toch wel open voor...
als je mijn slaapkamer binnekomt staat er recht tegenover de deur een best grote spiegel.....quote:Op donderdag 3 maart 2005 22:15 schreef Darksoulz het volgende:
[..]
Ik heb het gehoord van iemand die zelf helderziend is en waar ik vertrouwd mee omga. Deze persoon zal echt niet tegen mij liegen of kulverhalen ophangen. En het effect dat ineens beneden allemaal gerommel was en niet meer boven in de gang en in de slaapkamer was er ook ineens na de spiegel te hebben afgedekt. Heb er verder nooit research naar gedaan in ieder geval. Misschien dat er andere mensen zijn die er meer vanaf weten
Enige wat ik via Google kan vinden is dat de Feng Shui erover zegt dat een spiegel tegenover een deur de goede energie weer terugkaatst. Ik zal het nog eens navragen aan die persoon.
Ben jij Miranda uit Alblasserdam?quote:Op zondag 6 maart 2005 12:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
Leuke topic.
Ik heb ook diverse ervaringen maar dat zijn geen poltergeist dingen maar wel scary, misschien vermeld ik ze wel eens.
Ja maar daar ging het niiet om...ZUCHT!!!!quote:Op zondag 6 maart 2005 11:41 schreef livEliveD het volgende:
Dat krijg je ervan als je gaat lopen rotzooien voordat je officieel getrouwd bent![]()
je hebt last van een jaloerse mannelijke geest lijkt me duidelijkquote:Op zondag 6 maart 2005 09:19 schreef lunamoon het volgende:
oke...ff een update. Ik had mannelijk bezoek en we begonnen een beetje te flikflooien. Na een tijdje horen we een crash, en we schrikken er allebij van. Ik kijk wat er was en een speeker van mijn laptop was opeens van een stoel gevallen. Erg raar omdat die midden van de stoel stond.... En ik had hem zo gelegd dat ie niet er f kon donderen zodat ie niet stuk kon....Hmmmmmmm....![]()
Bij sommige dingen kan dit zo zijn idd. Bij andere ervaringen is dit compleet uit te sluiten. Aan de andere kant denk ik dat er ook heel veel over het hoofd wordt gezien. Een deur die ineens openstaat waarbij je dit niet zelf hebt gedaan maar dit vergeten bent waardoor het niet opvalt enzo.quote:Op maandag 7 maart 2005 01:40 schreef newsman het volgende:
Ik vraag me nog steeds af of dat poltergeist gebeuren,80 van de 100 keer toch een menselijke handeling is.
Maar goed je weet het nooit
Ik wou dat ik dat had...Dan had ik niet van mijn luie reet af hoeven komen..quote:Op zondag 13 februari 2005 21:06 schreef lunamoon het volgende:
koffiezet apparaat die opeens aan gaat
Leuk om te lezenquote:Op zondag 20 maart 2005 02:00 schreef leen-lo het volgende:
Misschien is dit te verklaren hoor, omdat ik half sliep, misschien iets met het onderbewustzijn te maken? ik heb geen idee.

Daar ben ik zelf heilig van overtuigd. Mijn ouders, die heel erg houden van antieke meubelen, kochten een hele oude met de hand gemaakte eiken slaapkamer. Mijn moeder heeft van sindsdien nooit een rustige nacht gehad. Enge dromen, badend in het angstzweet wakker worden. 'S ochtends vertelde ze me dan over haar dromen en hoe er steeds maar weer paarden in opdoken. Ook hoorde ze steeds geroep alsof er iemand in nood zat. Ook starende pupilloze ogen die haar dreigend aankeken. De dromen waren zelfs zo heftig dat ze ook de reuk kon beschrijven die erbij hoorde. Ikzelf kan me niet voorstellen dat ik in een droom kan ruiken. Ze beschreef een brandlucht (kan men vader van meepraten..... menige keren heeft ie moeten het huis rondlopen om mijn moeder ervan gerust te stellen dat alles in huis nog ok was). Het ging zelfs zover dat mijn moeder bijna in een grote depressie terechtkwam, omdat ze er bijna niet in slaagde om een goeie nachtrust te hebben. Haar problemen verdwenen als sneeuw voor de zon toen ze door verbouwingswerken werden gedwongen om in de logeerkamer te slapen (met een moderne slaapkamer in). De problemen begonnen terug toen ze terug beneden sliepen in hun antiek slaapkamer. Mijn vader die nogal nuchter is op paranormaal vlak wou mijn moeder eerst niet geloven, maar zwichte daarna onder haar druk om die hele slaapkamer terug te verkopen. Mijn moeder had al de link gelegd. Na een andere slaapkamer te hebben geinstalled... heeft ze nooit meer een angstdroom gehad.quote:Op donderdag 17 maart 2005 11:55 schreef 2NutZ het volgende:
Zou et ook mogelijk zijn dat poltergeisten of geesten meegaan in bijv. meubels?
Wij hebben thuis veel antiek ( kast van hout gemaakt van hout dat 100 jaar oud is, tafel van 80 jaar oud ) en ik vraag me af of ze ook zeg maar mee kunnen gaan naar een lokatie door deze meubels.
Dat maakt het imo alleenmaar vreemderquote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
Mijn televisie ging tot een paar jaar terug weleens zomaar heel hard qua geluid. Maar dat kan ook aan de tv liggen, is een beetje oud ding.
Hij werkt wel op afstandsbediening, maar daar moet je met grof geweld de knoppen indrukken. Het kwam vooral voor bij CNN, dat ineens het geluid keihard ging; dus als je de balk met streepjes had, was hij halverwege.quote:Op donderdag 7 april 2005 03:54 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dat maakt het imo alleenmaar vreemder
Meestal gaat het volume van een tv (vooral bij ouden dus) nog met een knop.
Analoog, dus. niet digitaal zoals tegenwoordig, wat kort gezegt inhoud dat er daadwerlijkelijk iets aan die knop moet draaien om het volume hoog te krijge
Hmm dan is het een oude nieuwe ;pquote:Op donderdag 7 april 2005 08:47 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Hij werkt wel op afstandsbediening, maar daar moet je met grof geweld de knoppen indrukken. Het kwam vooral voor bij CNN, dat ineens het geluid keihard ging; dus als je de balk met streepjes had, was hij halverwege.
Maargoed, de tv staat ook niet toe dat er een zender op kanaal 13 geprogrammeerd wordt (staat ook in de handleiding)...![]()
quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:02 schreef lunamoon het volgende:
hmmmm klinkt alsof 4 uur spitsuur voor geesten is! Heb het nu weer dat ik elke nacht om precies kwart over 4 wakker wordt.. Kan bijna de klok zetten na mezelf! hahahaha :p
Was n foutje!quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:17 schreef livEliveD het volgende:
Je maakt precies hetzelfde mee, grappige cupido?
Dat heb ik ook weleens. Maar dat zijn dan gewoon vervelende levendenquote:Op vrijdag 8 april 2005 14:59 schreef ReadMe het volgende:
Is het normaal als je deurbel 's nachts 4x achter elkaar afgaat, je dan uit je slaapkamerraam kijkt en er niemand blijkt te staan?
Dat heb ik namelijk laatst gehad.
Ik werd wakker door de hond die begon te brommen en ineens bij mij kwam liggen.
Toen hoorde ik dat de deurbel ging (3/4 uur 's nachts).
Toen ik uit mijn slaapkamer raam keek stond er niemand, daarna ben ik naar de voordeur gelopen, waar nog steeds niemand stond.
Vervolgens even op straat gaan kijken, waar helemaal niemand te bekennen was.
Kan dat niet toeval zijn dan? Dat het misschen nat was onder het glas, en dat de spijker van het schilderij opeens op had gegeven?quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:17 schreef FunnyValentine het volgende:
Mmm... 4 uur.... Gisternacht werd ik om 4 uur wakker van glasgerinkel... de volgende dag bleek er een schilderij van de muur gedonderd te zijn...
En die avond ervoor zat ik met een vriend wat te drinken. Hij zette zijn glas neer, dat verschoof een paar tellen later een centimeterAllebij zagen we het en riepen we het!
Spijker zat nog in de muur, het lijstje zal niet al te sterk zijn geweest denk ik, hoop ik! Maar dat glas was wel raar, het verschoof best snel, er lag niets onder, geen water, niets anders, daar keken we nog even naar.quote:Op zaterdag 9 april 2005 19:17 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Kan dat niet toeval zijn dan? Dat het misschen nat was onder het glas, en dat de spijker van het schilderij opeens op had gegeven?
Maar niemand houdt zich er mee bezig bij ons in huis... We hebben wel een paar keer per jaar een raar gebonk in een muur op zolder. Gelukkig slaap mijn zusje daar. Het is dan net of er iemand met een hele zware hamer aan de binnenkant klopt. We hebben aan die zijde geen buren... Toen mijn usje er nog niet sliep hoorde ik (ik sliep in een kamer onder de zolder) zacht gebons alsof er mensen op zolder rondwandelden.quote:Op zaterdag 9 april 2005 19:46 schreef lunamoon het volgende:
jeetje... dat klinkt wel heel erg raar dan! Klinkt alsof jullie idd geesten hebben of iets dergeljks.. SPANNEND!!!
dat klinkt wel liev als je het mij vraagtquote:Op zaterdag 9 april 2005 19:58 schreef FunnyValentine het volgende:
[..]
Volgende dag vertelde ik het aan mn ouders ("wat ik nu weer mee maakte!!!"). Mn moeder vertelde dat die opa viool speelde...
Ach het zal allemaal wel toeval zijn!!!![]()
Ja ik vond het ook erg lief, het was een mooi lieflijk wijsje... Ik wist niet dat hij viool speelde...quote:Op maandag 11 april 2005 18:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
dat klinkt wel liev als je het mij vraagt, wist je dat je opa viool speelde?
Brrrrrrquote:Op maandag 18 april 2005 09:46 schreef livEliveD het volgende:
Ik hoorde ooit op tv van een kerel dat ie in een spookhuis woonde. Voetstappen op de trap terwijl ie alleen thuis was enzo. Medium erbij gehaald en die wees een stoel op zolder aan als favoriet van de entiteit. Paar dagen later stond er een afdruk in alsof er iemand op gezeten had die nacht.
Ik wordt ook elke nacht zo rond vieren wakker, maar dan moet ik gewoon plassen. Hihiihi! Verder heb ik weleens ervaringen gehad, maar ik laat het liever rusten. Dan laat het mij ook rusten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:02 schreef lunamoon het volgende:
hmmmm klinkt alsof 4 uur spitsuur voor geesten is! Heb het nu weer dat ik elke nacht om precies kwart over 4 wakker wordt.. Kan bijna de klok zetten na mezelf! hahahaha :p
Je wilt ze niet hier vertellen?quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik wordt ook elke nacht zo rond vieren wakker, maar dan moet ik gewoon plassen. Hihiihi! Verder heb ik weleens ervaringen gehad, maar ik laat het liever rusten. Dan laat het mij ook rusten.
quote:Als je verhalen vertelt, breng je ze tot leven.
Ik hou niet van pushen en tis een appel en peren vergelijking. Ik denk dat ik haar wel begrijp.quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:29 schreef 2NutZ het volgende:
Wat is dat voor onzin? :\
Mensen die over de WOII vertellen zorgen toch ook nie voor dat er weer oorlog komt ;o
Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal
Ik begreep niet wat je vorige opmerking in dit topic met poltergeist activiteit te maken had maar bij deze ontgaat me ook een beetje waar je op doelt. Soms kan het als spannend worden ervaren ja. Soms loopt het een stuk negatiever afquote:Op vrijdag 22 april 2005 18:23 schreef Fahrion het volgende:
haha in dat geval heb ik nog wel wat verhalen
spannend
Bingo! Ben het helemaak met je eens:)quote:Op vrijdag 22 april 2005 16:29 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Wat is dat voor onzin? :\
Mensen die over de WOII vertellen zorgen toch ook nie voor dat er weer oorlog komt ;o
Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal
Of we wachten gewoon op mensen die hun verhaal wel kwijt willen en laten het pushen voor wat het isquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:13 schreef lunamoon het volgende:
Bingo! Ben het helemaak met je eens:)
dit heeft een wetenschappelijke naam... schijnt niets met paranormaal en al die shit te maken te hebben... het heeft gewoon iets te maken met het verwerken enzo; er is pas iemand overleden, en opeens zie je hem/haar overal.quote:Op maandag 7 maart 2005 03:44 schreef Prego het volgende:
iedereen kent het bekende verhaal wel dat iemands horloge crasht zo gauw een dierbaar iemand dood gaat?
ik heb wel ooit een zware hoofpijn aanval gehad op school op het tijdstip dat mijn buurvrouw overleed. toen ik naar huis fietste (en nog van niks wist) zag ik haar ook staan aan de overkant van de weg, met een continu vreemd onaangenaam gevoel in je romp. best vaag als je dan thuiskomt en je hoort dat slechte nieuws.
ik heb het 2 weken geleden ook gehad, mijn overleed, ik ging de hond uitlaten en keek een beetje rond over het veld. toen zag ik hem ook staan in zijn 3/4 jas.
mijn oom keek heel triest terwijl mijn buurvrouw juist een heel ontspannen tevreden blik had. ze is 30 geworden (zwangerschapsvergiftiging, zij overleed, kindje maakt het erg goed) en mijn oom 55 (plotselinge hartaanval) geworden
Beetje lullig dat ie er dan nog geen kennis van had en dus nog helemaal niet met het verwerkingsproces bezig zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:42 schreef cs-Blade het volgende:
dit heeft een wetenschappelijke naam... schijnt niets met paranormaal en al die shit te maken te hebben... het heeft gewoon iets te maken met het verwerken enzo; er is pas iemand overleden, en opeens zie je hem/haar overal.
heb het zelf ook gehad, ik was nogal jong 12 ofzo, en toen m'n oma overleden was dacht ik haar ook een paar keer gezien te hebben. er is een naam/verklaring voor, maar google levert me zo snel even niets op.
daar hadden we het dus niet over livEliveD, maar we hadden het over dat als je een verhaal vertelt dat het dan ook niet waar komtquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:36 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Of we wachten gewoon op mensen die hun verhaal wel kwijt willen en laten het pushen voor wat het is![]()
Nogmaals ik snap denk ik hoe ze het bedoeld en dus waarom ze het niet verteld. Ten tweede zeg je zelf dat je het helemaal eens was met de post, das ten eerste dus die appel en peer vergelijking en dus ook: "Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal ". Dat komt op mij over als pushenquote:Op dinsdag 26 april 2005 14:35 schreef lunamoon het volgende:
daar hadden we het dus niet over livEliveD, maar we hadden het over dat als je een verhaal vertelt dat het dan ook niet waar komt![]()
Dus wat ik bedoelde was niet een poging om iemand te pushen.
Ons huis is rond 1790 gebouwd. (Ja echt).quote:Op vrijdag 4 maart 2005 14:00 schreef Darksoulz het volgende:
[..]
Het heeft inderdaad met de geschiedenis van het huis te maken en ook weleens de grond. Bij mij in de buurt is een blok huizen op een oud kerhof gebouwd. Ik ken iemand die daar woont en die heeft op zijn zachtst gezegd zeer enge dingen. Denk onder andere aan bezeten zijn eens in het jaar met kerst.
Het ligt eraan welke mensen er hebben gewoond en wat ze hebben meegemaakt. Is er iemand traumatisch gestorven? Heeft iemand ooit zelfmoord gepleegd in dat huis? Etc. Soms blijven er dan dingen hangen of ook geesten die nog niet weg kunnen/willen.
Een huis uit 1985 is nog vrij jong dus de kans dat er voor jij woonde iets gebeurd is, is zeer gering tot niet zeg maar. Dus vandaar dat je nergens last van hebt. Ik woon in een huis die in 1934 is afgebouwd. Er zit of zat hier wel iemand, maar we hebben nooit geen last van hem. Soms staren de katen naar een hoek van de kamer en worden ze helemaal bang en gaan dan ook ontzettend miauwen. Daar merk ik het aan. Huis van mijn ex stamt volgens mij ook uit deze tijd, maar daar is gewoon meer gebeurd.
Het is wel wat anders om in een foto een gezicht te zien dan in het plafondquote:Op zondag 8 mei 2005 13:12 schreef 2NutZ het volgende:
maar ok lunamoon jij ziet in elke pixel gezichten. Hout kraakt ook nou eenmaal.
Fantasie terwijl jullie allebei hetzelfde voelen zonder het er vantevoren met elkaar over te hebben? En zelfs het geslacht weten en geluiden horen?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Hert het volgende:
Ik geloof eigenlijk niet in dat soort dingen.
Maar onlangs ging mijn vriend naar zijn werk, en ik sliep nog eventjes door (in zijn apartement), en toen ik half wakker/half in slaap was, voelde ik dat er iemand op de gang, langs de slaapkamer liep (de deur was open van de slaapkamer). De vloer kraakte ook af en toe.
Die persoon (een vrouw) bleef maar op en neer lopen en naar binnen kijken.
Het voelde ook echt alsof er iemand was.
Toen ik dit 's avonds aan mijn vriend vertelde, zei hij dat hij hetzelfde had gehad, een aantal dagen ervoor. Alleen liep ze toen door de slaapkamer.
Hij liegt niet over dat soort dingen, dus het was best toevallig.
Zal best gewoon fantasie kunnen zijn, maar ik vond het iig geen prettig gevoel.
Juist wel en ik vind jouw posts allemaal iets TE mooi om waar te zijnquote:Op zondag 8 mei 2005 14:15 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Het is wel wat anders om in een foto een gezicht te zien dan in het plafondEn ja...hou kraakt idd, maar het klinkt niet van zichzelf alsof iemand erop loopt.. Vind het jammer dat je zo'n dom commentaar geef als je de rest van mijn posts duidelijk niet hebt gelezen
![]()
Wat heeft die foto met je verhaal te maken ? Had je die steen gefotografeerd bij dat herenhuis in Amsterdam ?quote:Op zondag 22 mei 2005 00:52 schreef Keromane het volgende:
Al eens eerder over geschreven.
Een paar jaar geleden in de Ardennen. Oude boerderij die werd verhuurd als vakantiehuisje. Het stikte van de vliegen, sinistere en donkere bedoening, geen leuke sfeer. In het huis was een gangetje met een toilet. Je moest door een deur die klemde over de vloer, de groeven waren duidelijk te zien. In dat gangetje hing een onbeschrijvelijke sfeer. Toen ik met een vriendin op 'spokenjacht' ging in het halletje knalde na een minuut of wat achter ons ineens die klemmende deur dicht.
Een andere keer was in een oud deftig herenhuis in Amsterdam waarvan de bewoners beweerden dat het er spookte. Terwijl we op het balkon zitten in de warme zomernacht vertellen die mensen wat er zoal gebeurt, zoals het knipperen van lichten. Even later zien we dat ook gebeuren terwijl er vanuit het niets een koud briesje te voelen is. Iedereen stond versteld. Later die nacht vliegt er bij een kamer de klink uit de deur en zitten de logees opgesloten in het stikkedonker. De lamp deed het niet meer. Dat was in de kamer waar de voormalige vrouw des huizes overleden was, waarvan gezegd werd dat ze nog steeds in het huis was. Zelfs door haar kinderen werd het beweerd. Op de begane grond was een grote leegstaande kamer. De bewoner daar was verhuisd nadat ie meerdere malen enge dingen had meegemaakt met verschijningen en geluiden. In die kamer was de voormalige eigenaar van het huis na een slopende ziekte aan z'n einde gekomen.
[afbeelding]
Waarom meteen zulke drastische maatregelen? Waarom niet eerst praten met je dochter en uitzoeken wat en hoe precies? Waarom niet eerst zelf proberen het op te lossen?quote:Op maandag 6 juni 2005 23:33 schreef lunamoon het volgende:
Vanmorgen kwam mijn dochter naar mijn slaap kamer binnen rennen.. helemaal hysterisch en vloog in mijn amen. Wat is er aan de hand vraag ik natuurlijk. Mama, een dood mens liep naar beneden. Een wit spook.,..hmm nu weet ik dat we de laatste tijd traplopers in huis hebben maar dat ze zich zo duidelijk zouden laten zien... time for the exorcist!!! Kent iemand trouwens een gooie?
Ik maakte ook maar een grapje over de exorcist... Zolang dat ze ons niet pijn doen en ze het respecteren als ik ze vraag of ons even alleen te laten mogen ze wat mij betreft blijven. Ik heb het vaak met mijn dochter over en ze vertelt meestal ook heel erg gedetallied hoe ze eruit zien enzo. En het pijn doen hebben ze al 13 jaar niet gedaan dus denk niet dat ze het snel gaan doen....we hebben alles onder controllequote:Op maandag 6 juni 2005 23:36 schreef MUUS het volgende:
[..]
Waarom meteen zulke drastische maatregelen? Waarom niet eerst praten met je dochter en uitzoeken wat en hoe precies? Waarom niet eerst zelf proberen het op te lossen?
Meteen iemand in huis halen brengt juist onrust bij je dochter, lijkt me.
Eehm, dat was een tekeningetje. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n steen daadwerkelijk ergens geplaatst zou worden.quote:Op zondag 22 mei 2005 01:32 schreef Djeez het volgende:
[..]
Wat heeft die foto met je verhaal te maken ? Had je die steen gefotografeerd bij dat herenhuis in Amsterdam ?
aaaaaaah, ik heb dat ook gehad, hij viel recht op m'n hoofd :|quote:Ook een keer gebeurde er iets met een lamp, zo'n 7 jaar geleden ofzo. Mijn broertje ging naar de wc, alleen daarna kon ie z'n broek niet meer dicht krijgen (hij was nog best jong). Hij loopt de wc uit om naar m'n moeder te gaan, horen we opeens een knal. De lamp die op de wc hing (waar m'n broertje dus nog een moment terug onder stond) was naar beneden gevallen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |