abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 februari 2005 @ 01:25:20 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25067015
In 1982 regisseerde Tobe Hooper een film genaamd Poltergeist waarbij het verhaal geschreven was door Steven Spielberg himself. Hierin komen o.a. poltergeist activiteiten voor. Poltergeist staat officieel voor 'Klopgeest' maar er worden meer ervaringen onder gerekend. De meest bekende is het verplaatsen van voorwerpen zonder dat er direct een oorzaak voor gevonden kan worden.

Voorbeelden die ik ooit gehoord heb (veelal op Discovery of bij een ander tv programma):
  • Een beeld van een glazen schedel ergens in het magazijn van een museum waarbij de medewerkers aangaven dat het af en toe verplaatst. Hierbij komen ze op hun werk en het beeld staat ergens anders.
  • Discopersoneel dat aan het einde van de avond wat napraat waarna er een glas op de bar begint te zweven en kapot gesmeten wordt (althans zo'n beweging was het).
  • Deuren die worden tegengehouden als je ze wilt opendoen en mensen die worden geduwd op een trap (waardoor ze bijna naar beneden kukelen)
  • Schilderijen die meerdere malen bij thuiskomst ineens tegen de muur zijn neergezet.
  • Deuren die vanzelf open en dicht gaan, andere voorwerpen die zweven en zo kan ik nog wel even doorgaan

Wie heeft er wel eens zo'n poltergeist activiteit meegemaakt (dit hierboven is slecht een hele kleine selectie en er zijn veel meer varianten/mogelijkheden bekend)?

Even voor de duidelijkheid: Er zijn tig getuigen en ervaringen die door meerdere mensen zijn waargenomen. Hallucinatie is dus, IMO, geen afdoende verklaring en blijkbaar is het een fenomeen dat kan voorkomen. Nu zijn er natuurlijk wel verklaringen bedacht door de mens (we kunnen het ook niet laten ) maar in de praktijk is er maar heel weinig bekend.
    Als je over de oorzaak van poltergeist activiteiten wilt discussieren wil ik er best een apart topic voor openen maar hou deze schoon voor ervaringen als je wilt.
    Zo niet dan laat ik je alle hoeken van het forum zien
  • Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
      zondag 13 februari 2005 @ 01:42:30 #2
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25067329
    Ervaringen:
  • Ik vroeg of er iemand anders in mijn kamer aanwezig was, en zo ja, of hij/zij/het dan een teken kon geven. Nog geen 5 secs later valt er iets van mij bureau. Ik schrik me rot, maar er ligt helemaal níks!
  • je ineens rot schrikken omdat de deur dicht is in plaats van open. terwijl je nog geen 50 cm er vanaf zit en je de deur kan zien vanuit je ooghoeken..
  • It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      zondag 13 februari 2005 @ 16:24:36 #3
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25074001
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 01:42 schreef qu63 het volgende:
  • Ik vroeg of er iemand anders in mijn kamer aanwezig was, en zo ja, of hij/zij/het dan een teken kon geven. Nog geen 5 secs later valt er iets van mij bureau. Ik schrik me rot, maar er ligt helemaal níks!
  • Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn (althans niet echt veroorzaakt worden door dingen die vallen) . Een andere vorm van poltergeist activiteit. Weer eens wat anders dan een klopgeest
    quote:
  • je ineens rot schrikken omdat de deur dicht is in plaats van open. terwijl je nog geen 50 cm er vanaf zit en je de deur kan zien vanuit je ooghoeken..
  • Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart. Best Freaky

[ Bericht 12% gewijzigd door livEliveD op 13-02-2005 20:57:50 ]
    Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_25075366
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 16:24 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn. Ook cool
    [..]

Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart.
    Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?

You're weird....
      zondag 13 februari 2005 @ 21:00:18 #5
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25075783
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
    Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?
    Mja bij nader inzien bedoelde ik het anders dan dat ik het schreef. Heb het reeds geedit. Daarnaast had ik het er al met hem over gehad
    quote:
    You're weird....
    Das idd wel waar
    pi_25075889
    Ja nou je weet wat ik allemaal mee heb gemaakt dus vertel ik een beetje aan andere. Wel cool dat je dit topic hebt geopent! Alles van schaduwen, koud en warm op lichaam, deuren die dicht en open gaan, koffiezet apparaat die opeens aan gaat, kanalen van de tv die verranderen, stereos die aan gaan, radios ook al was de stekker eruit, kinds haar spullen die opeens vanuit zichzelf beginnen te bewegen etc etc etc.....

Poltergeist..... ik dacht dat het maar met kwade spoken had te maken? Spoken die overduidelijk willen laten zien dat ze er zijn.
    .Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
      zondag 13 februari 2005 @ 21:10:16 #7
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25075950
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
    Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET

Snap je?

En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
    It's Time To Shine
    pi_25076033
    Geen ervaringen gehad, maar hier toch iets interessants voor jullie.

Ik heb eens lange tijd geleden, een film gezien en die zou gebaseerd zijn op "waargebeurde" feiten.

Dat was "The Entity" http://wintersteel.homestead.com/The_Entity.html
    Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
    pi_25076091
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:

[..]

Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET

Snap je?

En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
    OUCH!! but oh so true
    .Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
    pi_25076160
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:

[..]

Snap je?

juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...
      zondag 13 februari 2005 @ 21:52:53 #11
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25076540
    Ik voel me erg vereerd!
    Maar zullen we nu allemaal aardig gaan doen en ervaringen op gaan pennen?
      zondag 13 februari 2005 @ 21:57:48 #12
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25076617
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:23 schreef Thrilled het volgende:
    juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...
    Een snelle blik op je history zei mij dat je vooral in KLB en ONZ postte. ik heb de inhoud van de topics niet doorgenomen, dus mijn excuses daarvoor.

Ik weet niet of je liveLiveD zijn posts ooit tegen bent gekomen op fok, maar ga maar eens zoeken.. De meeste useres kennen hem en weten dus dat hij dit topic niet opende om "verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?" Vandaar dat ik zijn reactie ook kon waarderen. Als jij zo op mij had gereageerd stond daar iets heeeel anders
    It's Time To Shine
      zondag 13 februari 2005 @ 22:00:05 #13
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25076663
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:06 schreef lunamoon het volgende:
    Ja nou je weet wat ik allemaal mee heb gemaakt dus vertel ik een beetje aan andere. Wel cool dat je dit topic hebt geopent! Alles van schaduwen, koud en warm op lichaam, deuren die dicht en open gaan, koffiezet apparaat die opeens aan gaat, kanalen van de tv die verranderen, stereos die aan gaan, radios ook al was de stekker eruit, kinds haar spullen die opeens vanuit zichzelf beginnen te bewegen etc etc etc.....
    Ik heb wel het een en ander gelezen in het andere topic. Kun je meer details geven? Welke spullen bewogen er precies? Was dit in een bepaalde periode?
    quote:
    Poltergeist..... ik dacht dat het maar met kwade spoken had te maken? Spoken die overduidelijk willen laten zien dat ze er zijn.
    Daar lijkt het soms wel op. Niemand die het echt weet volgens mij.
      zondag 13 februari 2005 @ 22:06:17 #14
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25076760
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:15 schreef andromeda1968 het volgende:
    Geen ervaringen gehad, maar hier toch iets interessants voor jullie.
    Ik heb eens lange tijd geleden, een film gezien en die zou gebaseerd zijn op "waargebeurde" feiten.
    Dat was "The Entity" http://wintersteel.homestead.com/The_Entity.html
    Weet iemand hoeveel er waar van is? En wat gebeurd er zoal in die film?
    pi_25076817
    Het paard.... Toen mijn dochter 1 jaar werd kreeg ze een hobbelpaard van haar vader. Het paard had twee knoppen op zijn buik. De ene was om het paard uit te doen (thank the higher powers for the on/off button!) de tweede knop is voor het aan zetten van het geluid als het kind hetzelf niet kan doen...you see, als het kind op het paard gaat "rijden" , dan maakt ie geluiden alsof ie aan het galopperen is en dan gaat ie ook hinniken. Mijn dochter vond het paard GEWELDIG!!! maar zij niet alleen......

Een paar weken na dat zij het paard had gekregen werd ik opeens wakker een nacht en hoorde het paard hinniken... ik dacht.. verrek? wat nu? misschien had iets hem per ongeluk beweegt....dus met die gedachten ga ik terug slapen.... half uur laten werd ik weer wakker van het paard... weer het geluid! nu was ik echt te moe dus ik ging weer slapen...
    de volgende nacht gebeurde hetzelfde, en de nacht na dat en de nacht na dat! Nu was het wel erg vreemd dacht ik... Moet onze geesten zijn die ook met het paard willen spelen... na ander half week van konstant geluid van dat paard besloot ik toch dat ik nu eindelijk een hele nacht wou slapen dus stond ik op om hem uit te zetten. Toen ik terug in mijn bed lag hoorde ik opeens *click click* en toen was het stil. De ene nadeel was dat toen mijn dochter er weer op wou, waren de batterijen leeg.
    pi_25082569
    Nou ja, poltergeist...

Ik ben wel al tijden alle foto's kwijt waar ik alleen op stond. Alle foto's van na mijn zwangerschap zijn foetsie. En geloof me, ik heb me het apelazerus gezocht. .

Ondanks het feit dat altijd alle foto's in één doos zitten, heb ik dagenlang het hele huis doorzocht. Zelfs mijn moeder is hier komen meezoeken. . Zij was er zeker van dat ik waarschijnlijk alle foto's van mezelf op een stapeltje had gelegd en dat ze achter mijn boeken in de boekenkast waren gevallen. (Mja, briljante theorieen die vrouw. . )

Woensdag was ze hier en toen hebben we eens die hele boekenkast leeggehaald. Uiteraard geen foto's gevonden.

Zeker een verliefde poltergeist dan. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_25083054
    Ik heb een aantal jaar geleden wel iets heel bijzonders meegemaakt, maar of het Poltergeist-waardig is......I don't know, beoordeel het zelf maar

Ff een stukje voorgeschiedenis voor de duidelijkheid. 10 jaar geleden ben ik door een zwangerschapsvergiftiging mijn eerste kindje verloren vlak voor de geboorte en sindsdien heb ik een aantal hele mooie bijzondere dingen meegemaakt. Dit is er 1 van:

We waren op vakantie in een bungalow-park op de veluwe (nee, niet "even helemaal weg", een ander park ) en mijn man en kinderen waren zo lief om mij even rust te gunnen en waren naar het dorp gegaan voor wat boodschappen. Bakje koffie, tijdschriftje, fluitende vogeltjes, boslucht.........en rennende lachende kinderen vlak buiten het huisje. Huh, dacht ik, dat kan niet........ik zit net, ze kunnen nog niet terug zijn.

Toch maar even kijken. Nee, niks........niemand in geen velden of wegen te bekennen. Dus ik ga weer zitten en nog geen 10 seconden later precies hetzelfde. Ja, dacht ik, maar nu zijn jullie mijn. Ik schoot overeind en draaide me direct om naar de geluiden die echt vlak achter me waren. Weer niks. Toch maar naar buiten gegaan om de omgeving te checken op rondrennende kindertjes. In geen velden of wegen ook maar een teken of geluid wat ook maar in de richting kwam (het was juist uitermate stil en de omliggende huisjes waren nog onbezet).

Derde keer hetzelfde verhaal. Weer niks te zien en toch duidelijk hard gelach en geren vlak achter me. Even voor de duidelijkheid, ik zat met mijn rug naar een raam waarachter een tegelpaadje liep naar de achterdeur van het huisje.

Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het geweest is, maar ik heb zo mijn vermoedens Ik was overigens helemaal niet bang, alleen lichtelijk geirriteerd...........Had ik eindelijk rust gaan ze van gene zijde lopen klieren
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      maandag 14 februari 2005 @ 12:05:12 #18
    64831 2NutZ
    Non-profit paardenstylist.
    pi_25084406
    lunamoon jij schijnt wel heel veel en heel vaak mee te maken.......
    heb je geen camera ofso? dat je een keer wat op kan nemen en dan hier posten?
    * Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
    pi_25084870
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
    Ik krijg als het goed is vandaag een kaart toegestuurd van mijn vader, want mijn USB port is stuk (ben nog al clumsy dus liet Lappie de laptop op grond vallen), de USB port stuk.,. Maar goed... als ie er is ga ik meteen beginnen met opnemen want de geesten zijn momenteel HEEL erg actief... niet met poltergeist dingen, maar meer dat ze er zijn.. aanrakingen en gister proberde ze duidelijk kontakt op te nemen toen ik in bed zat. Ik zal proberen om special voor jou 2NutZ iets te vangen oke?
    pi_25085002
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:38 schreef lunamoon het volgende:

[..]
    Ik zal proberen om special voor jou 2NutZ iets te vangen oke?
    Mag ik het dan ook zien, ik ben supernieuwsgierig

Geintje, ik ben echt heel benieuwd of ze zich op beeld laten vangen
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      maandag 14 februari 2005 @ 13:01:45 #21
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085137
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:49 schreef Morwen het volgende:
    Geintje, ik ben echt heel benieuwd of ze zich op beeld laten vangen
    Ja dat vraag ik me ook af. Als er voorwerpen worden verplaatst zou het toch moeten lukken. Ook temperatuurschommelingen kunnen worden vastgelegt. Maar een echte entiteit (en dan anders als een orb) vraag ik me wel af.
    pi_25085378
    Een keer deed ik samen met een vriend van me, gewoon voor de gein de cam aan om te zien... Hij is heel erg skeptisch en ik wou hem laten zien dat ze wel bestaan... Die avond voelde ik de geesten ook heel sterk aan dus was wel een mooi moment dacht ik. Had ik de cam aangezet (via msn natuurlijk) en het eerste wat ik zag was een zwarte schaduw er langs lopen (een de andere kant van de kamer dan)... Ik helemaal opgewonderd bijna schreeuwend aan hem vragen of ie dat had gezien... nee is zijn antword... hij was eventjes met iets anders bezig... Oh!!!! better luck next time.. het is ook zo moelijk om op de webcams iets te vangen omdat het beeld steeds loopt.... Maar voor jullie, lieve mensen , zal ik mijn best doen
      maandag 14 februari 2005 @ 13:56:50 #23
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085787
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 09:27 schreef MUUS het volgende:
    Ik ben wel al tijden alle foto's kwijt waar ik alleen op stond. Alle foto's van na mijn zwangerschap zijn foetsie. En geloof me, ik heb me het apelazerus gezocht. .
    Dit is echt maf. Ik neem aan dat je nog wel foto's kunt herinneren waarop je alleen staat (vast wel anders zou je niet zo gezocht hebben)? Misschien is het wel zo dat er nog meer foto's weg zijn waarop wel anderen op staan? Heb je nog wel digitale foto's waar je wel alleen op staat? En foto's die eventueel bij familie en kenissen liggen is niks mee aan de hand neem ik aan? Niemand in huis die er iets mee gedaan kan hebben? En stel ik teveel vragen?

Het blijft hoe dan ook maf en ik vind dat je het ergens idd als poltergeist activiteit kunt zien. Ooit las ik ook zoiets over een boek dat spoorloos was. Systematisch het huis doorzocht en niks gevonden. Een week later lag het ineens op het bureau.
    quote:
    Zeker een verliefde poltergeist dan. .
    Mja of een stalker (van Fok )
      maandag 14 februari 2005 @ 14:08:25 #24
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085926
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 10:26 schreef Morwen het volgende:
    Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het geweest is, maar ik heb zo mijn vermoedens
    Wat een tragische gebeurtenis met je eerste kindje

Het horen (of zien) van dingen wordt vaak gezien als contact met een entiteit en dat zou maar zo kunnen. Je bent 1 van de vele getuigen voor dit soort ervaringen. We zullen denk ik nooit weten wat het echt geweest is maar wel tof dat je het hebt meegemaakt (en hier hebt gepost ).
      maandag 14 februari 2005 @ 14:13:08 #25
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085984
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
    Precies. Capturen en posten die hap
    pi_25086068
    we zaten een keer met 5 mensen beneden 's nachts.
    het was tegen half 5 ofzo.. en ik had een boomblaster echt asociaal hard staan.
    Toen ging het volume van dat ding uit zichzelf naar een acceptabel niveau, terwijl iedereen muisstil op zn plaats zat en met open mond zat te kijken.
    de afstandbedieding van dat ding lag boven.
    Dat was wel vreemd, weet niet of het daadwerkelijk iets moeillijk-verklaarbaars is.
    pi_25086120
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 14:18 schreef Salvad0R het volgende:
    we zaten een keer met 5 mensen beneden 's nachts.
    het was tegen half 5 ofzo.. en ik had een boomblaster echt asociaal hard staan.
    Toen ging het volume van dat ding uit zichzelf naar een acceptabel niveau, terwijl iedereen muisstil op zn plaats zat en met open mond zat te kijken.
    de afstandbedieding van dat ding lag boven.
    Dat was wel vreemd, weet niet of het daadwerkelijk iets moeillijk-verklaarbaars is.
    Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?
    pi_25086903
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 13:56 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dit is echt maf. Ik neem aan dat je nog wel foto's kunt herinneren waarop je alleen staat (vast wel anders zou je niet zo gezocht hebben)? Misschien is het wel zo dat er nog meer foto's weg zijn waarop wel anderen op staan? Heb je nog wel digitale foto's waar je wel alleen op staat? En foto's die eventueel bij familie en kenissen liggen is niks mee aan de hand neem ik aan? Niemand in huis die er iets mee gedaan kan hebben? En stel ik teveel vragen?
    Ik sta niet zo heel vaak op foto's en ik kan me dus goed foto's herinneren. Ik was op zoek naar bepaalde foto's en kon die niet vinden, daarna ben ik de rest van die doos gaan doorspitten en toen viel me op dat alles weg was. Foto's waarop ik zwanger ben zijn er nog wel, maar ja, daar sta ik niet alleen op he. .
    Foto's van mij bij anderen is idd niets mee aan de hand voor zover ik weet.
    Nope, niemand die ze mee kan hebben genomen oid. Ik heb geen vrienden die zomaar in mijn kasten zouden gaan snuffelen en bovendien zou ik niet eens weten wanneer ze dat dan gedaan moeten hebben.

En nee, vraag maar een end weg. .
    quote:
    Het blijft hoe dan ook maf en ik vind dat je het ergens idd als poltergeist activiteit kunt zien. Ooit las ik ook zoiets over een boek dat spoorloos was. Systematisch het huis doorzocht en niks gevonden. Een week later lag het ineens op het bureau.
    Mijn moeder is er ook van overtuigd dat ze op een dag ineens voor mijn neus liggen, maar ik weet het niet. Ergens heb ik het idee dat gewoon voor altijd verdwenen zijn.
    quote:
    Mja of een stalker (van Fok )
    Dude. . Liever een poltergeist dan. .
    Oi!
    pi_25086975
    Wow Muus.. Dat is echt heel interesant! En een beeje creepy heb je nog iets andere meegemaakt in dat huis? of iets raars toen je zwanger was?
    pi_25096510
    Zat, maar niets wat onder 'poltergeist' valt imo. .
    Oi!
    pi_25096782
    Mag ik ook iets posten ? Niet echt een poltergeist, maar ej, wel een mooi verhaaltje.

Mijn grootouders hadden een bakkerij, en mn oom ging altijd met zijn brommertje naar het werk toe. Op een ochtend kwam ie weer beneden, helemaal chagrijnig, zegt niets tegen zn ouders, gaat naar zn brommertje toe en naar zijn werk. Mijn grootouders halen de schouders op, en gaan weer verder met kneden Maar een kwartier later komt m'n oom weer beneden, dit keer helemaal vrolijk, spreekt mn grootouders toe, en mijn grootouders natuurlijk verbaasd. Maar hij was toch echt net beneden, volgens hem.

Ook hebben we een boerderij in de buurt staan, waar het schijnt dat de schedel van een van de vorige bewoners nog ergens in een kast ligt. Het is een paar keer geprobeerd om em weg te halen, maar dan gebeurden er allemaal dingen in de trend van wat livEliveD in zn OP beschrijft. Weet niet of het waar is, maar toch leuk
    pi_25098053
    Ik werd een keer 's nachts wakker omdat er buiten een kind hard huilde. Echt hard dus, als ik op 2 hoog het kon horen. Ik weet nog dat het had geregend, ik ben nog uit het raam gaan kijken en alles was pikkedonker op wat verlichte etalages na en de straten glommen nog van de regen. Ik woonde midden in het centrum van ons dorp, zonder echt rechtstreekse buren (alleen schuin tegenover woonden mensen maar dat was een wat ouder stel, ze hadden wel een immer krolse kutkat maar die klinkt anders) en de mensen die zo'n 50 meter aan de achterkant van ons gebouw woonden kon ik hier voor nooit horen, en wat doet een klein kind nou midden in de nacht in de regen op straat? Wtf? Ik ben toch wel snelw eer gaan slapen en begin me nu niet af te vragen of ik niet gewoon aan het dromen/ijlen/slaapwandelen was.

Mijn afstandsbediening ben ik ook regelmatig kwijt, en ook vaak dingen die gewoon pleitos zijn terwijl ik wist dat ze bijv. bij m'n computer lagen maar dat is meer mijn eigen slordigheid.

's Nachts wakker worden van niets, eigenlijk, maar ik was klaarwakker, kom overeind, scheurt ineens één van m'n favoriete posters van de muur. Misschien dat hij al eerder wat had gescheurd maar toen ik wakker werd hing alles nog gewoon zoals het altijd hing en niet los oid.

Toen ik 15/16 was klootten een vriendin en ik wel vrij veel aan met een ouija bord. Lekker verantwoord enzo. Ik praatte veel met mijn gids, en 's nachts had ik ineens het dolle idee dat ik hem wel wilde zien en aanraken. Dus ik steek mijn klauw uit de lucht in, paar centimeter van mijn gezicht af, en strijk als het ware langs een onzichtbare wang. Ik wist niet hoe hard ik moest rennen.

Mijn moeder heeft van haar moeder en diens moeder rozenkransjes geërfd; hele mooie in speciale blikjes, de oudste is dus al zo'n honderd jaar oud schat ik. Ze liet ze aan me zien, ik 'oooh' en 'aaah' want ik vind dat soort dingen altijd ontzettend mooi. Ze doet ze terug, volgende dag laat ze ze weer uit het blikje, is er ineens eentje kapot. Echt ook niet zo'n klein beetje ook; gewoon een heel schakeltje was naar de klote. Het leek me sterk dat ze die rozenkrans er met zoveel geweld in gepropt had de dag ervoor dat er een schakeltje helemaal losgegaan was. Ik kreeg natuurlijk de schuld maar toch.

Mijn televisie ging tot een paar jaar terug weleens zomaar heel hard qua geluid. Maar dat kan ook aan de tv liggen, is een beetje oud ding.

Niet echt poltergeist activiteiten maar wel vreemd. Misschien is alles wat ik hier heb opgeschreven gewoon allemaal natuurlijk te verklaren, maar ik had vooral bij dat huilende kind 's nachts en toen ik die onzichtbare wang voelde het idee dat ik weer even bij m'n ouders wilde slapen
    Tap tap tap
      dinsdag 15 februari 2005 @ 11:46:53 #33
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25098133
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 10:00 schreef Haushofer het volgende:
    Mag ik ook iets posten ? Niet echt een poltergeist, maar ej, wel een mooi verhaaltje.
    Tuuwk! Idd niet echt poltergeist maar zeker tof om te lezen.

Ze hebben trouwens in de serie most haunted (paar lui die elke aflevering een nacht doorbrengen op een beroemde spooklocatie) beelden van poltergeist activiteiten. Een van de mooiste is er eentje waar een sceptische parapsycholoog een test neerzet die werkt. Hierbij werd er een stuk papier neergelegd met daarop een kruis. Dit kruis werd omlijnd zodat ze konden zien of het bewoog en de deur van de kamer ging op slot. Paar uur later was het kruis iets verschoven en gelukkig voor de kijker was er de gehele tijd een camera aanwezig. Je ziet idd beweging uit het niets maar de camera was zo ver ingezoomd dat ook iemand stiekem aan het papier kon trekken om het te faken.

Zal zo ff kijken of ik screenshots kan maken (weet iemand een server om plaatjes te hosten?)
    pi_25098234
    Tap tap tap
    pi_25099595
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 14:23 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?
    heb het volume niet meer harder gezet, zag het gewoon als teken dat het misschien maar beter was om het volume op acceptabel niveau te houden.
    er gebeuren wel vaker dat soort dingen.. maar aangezien het alleen maar goede dingen zijn die er gebeuren, heb ik er geen last van
    Wat ook misschien wel waard is om te vermelden... de administratie van het verloop van mn moeders ziekte (triple hersentumoren) lag hier beneden in de kast..
    En elke dag lagen er formulieren uit die stapel op de grond. Alsof iemand ze eruit had getrokken en daar neer had gelegd.
    De eerste paar keer dat dat gebeurde gaf ik gewoon mn kat de schuld.. Maar op een gegeven moment lagen er formulieren op de grond die ik bewust heel erg goed in een map had gestopt.
    Toen heb ik alles wat ik over mn moeder kon vinden in die kast bij elkaar gezocht en in 1 map ergens op m'n kamer gelegd .. sindsdien is de vloer niet meer bezaaid met formulieren 's ochtends.
    Misschien is het gewoon verklaarbaar, maar persoonlijk heb ik wel het gevoel alsof er meer achter zit. Krijg het gevoel dat ik binnenkort maar eens het hele verloop van het eind van haar leven moet gaan doorspitten.
    anyway.. verder gebeuren er niet zoveel vreemde dingen, geen zwevende voorwerpen, geklop op muren, onverklaarbare stemmen... Niets van dat al.
      woensdag 16 februari 2005 @ 21:38:57 #36
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25116891
    Om u allen een impressie te geven heb ik wat screenshots van de betreffende Most Haunted uitzending achter elkaar gezet (de kwaliteit van de beelden op de DVD is uiteraard beter)

Tekenen:

Laten zien dat ie bewogen heeft:

Wat er op de cam te zien was:

Hopelijk krijg ik geen advocaat achter me aan
    pi_25117869
    Vet cool livElilveD... ik neem aan dat dit wat andere mensen hun nieuwsgierigheid zal opwekken... heel mooi gedaan..... nu maar hopen dat die lawyers weg blijven.....
    pi_25126335
    's avonds nog even wat lekker s uit de vriezer uit de schuur halen..
    ze je opeens je hond voorbij lopen.. met iemand erachter aan... niks aan de hand...denk je, zal wel uitgelaten worden.

kom je binnen met je frikandellen...zit mijn pa gewoon op de bank... uh jij was toch de hond uitlaten :S?

wat ik zag was nog geen 1.5 meter van me vandaan, alleen ik stond in het lucht en hij/zij/het liep onder onze niet verlichte carport.

mijn opa lag in het ziekenhuis vanwege longkanker,

ik had de dag voordat hij stierf een droom dat waarin ik riep dat ie niet weg mocht gaan en ik liep aan em te trekken e.d. om een tegen te houden... hij zei dat ie moest gaan enzo en ik heb echt in mijn slaap lopen schreeuwen, mijn andere opa en oma waar ik op dat moment sliep hebben dit ook gehoord.

dag later was hij dus niet meer.

[ Bericht 25% gewijzigd door nexhil op 17-02-2005 13:19:05 ]
      donderdag 24 februari 2005 @ 20:07:39 #39
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25237864
    subtiele schop
    pi_25242494
    Ik heb weleens met mijn ex vriendin zeer uitvoerig over geesten e.d. gepraat op mijn kamer. Na een tijd van toch wel zeer intensief erover praten ging mijn stereo toren ineens uit zich zelf gek doen. Veranderen van source (cd, md, tape, radio etc) en het volume ging ineens op mute (heb grote volume knop met rood lampje erop en als je op mute drukt draait die knop langzaam naar links met een knipperend rood ledje)

We zijn toen maar opgehouden met erover praten. Pas toen ik een knop op de stereo indrukte gebeurde er niks meer. Nooit eerder meegemaakt en later ook nooit meer.

Dit noem ik geen poltergeist verhaal verder

Ik heb trouwens wel gelezen over het fenomeen poltergeist en naar wat ik vernomen had is het vaak zo dat mensen met een traumatische ervaring een bepaald soort van geesten aantrekken of energie wellicht die erg nadrukkelijk aanwezig zijn. Maar dan in de vorm van objecten bewegen, laten zweven, mensen beinvloeden, mensen bezitten (bezetenheid), mensen laten zweven. Ik heb ook gelezen dat dit veelvuldiger voorkomt bij jonge meisjes/vrouwen in hun pubertijd met een traumatische ervaring. Ik kan helaas de bron niet meer terugvinden maar het was wel heel fasinerend.

Wat ik tot nog toe hier in dit topic lees komt dus als het verhaal klopt niet over als een echte poltergeist ervaring. Dingen die verdwijnen zoals bij MUUS, ik ken mensen die dat ook weleens hebben en het later weer op de meest vreemde plekken weer terug vinden. Objecten die bewegen, koude wind, stemmen de hele mikmak.

Eng maar wel intrigrerend vind ik het
    pi_25242635
    Heb trouwens ook een keer een vrij enge droom gehad die tegelijkertijd een beetje karikatuurachtig aandeed. Het ging erover dat er een soort van helse demonen (denk aan hellboy achtige figuren maar dan heel kwaad en sarcastisch en heel zwartdenkende humor, voor de duidelijkheid, de film hellboy bestond toen nog niet ) mijn vrienden (in mijn droom dan, ik ken ze totaal niet in het echt) op een gruwelijke manier af aan het slachten waren. Voor hun was het puur een spel van opjagen en met bijlen speren van zeer grote afmetingen en later zelfs hoofdschoten. Veel gelach. Ik was duidelijk niet hun doelwit maar "mijn beste vrienden" moesten ze wel hebben. Het bleef maar doorgaan, veel gejaag en gelach en op een gegeven moment per persoon zijn onvermijdelijke martelende dood.

Opeens was er een klap vanuit mijn kamer. Kon me nog duidelijk herrineren precies van uit welke hoek en dat het een klap op hout was (mijn bureau). Als een keiharde vuiste tegen een houten plank. Ik was wakker. Alsof iets of iemand me weerhield. beschermde om er verder van te dromen.

Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
    pi_25264674
    Toen ik afgelopen week tv aan het kijken was en rond een uur of half twee de tv uit deed om te gaan slapen ging de tv uit zichzelf weer aan, ik stond al op de trap en schrok mijzelf echt kapot. Vroeger toen ik klein was gingen ik altijd zappen, met een sterke universele AB sneaky bij iemand`s huis staan en dan kanalen verwisselen en het geluid keihard of juist heel zacht zetten enzo, maar dat is bij mijn huis niet mogelijk dus ik heb echt geen flauw idee hoe het kan dat mijn tv uit het niets weer aanging.
    eeeh
    pi_25264937
    Darksoulz begint over iets waar ik ook aan zat te denken bij dit topic. .

Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.

Ik denk dat we hier vooral de 'gewone' verhalen over geesten lezen. .
    Oi!
    pi_25265020
    Ah kijk:
    quote:
    "Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".

Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances
    Klopgeest. . Dingen laten bewegen zou dan wel onder poltergeist vallen, hoewel dit toch iets anders is dan wat wij meemaken:

.
    Oi!
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:45:57 #45
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265178
    quote:
    Op vrijdag 25 februari 2005 00:35 schreef Darksoulz het volgende:
    Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
    Please, do tell.
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:49:09 #46
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265219
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 13:07 schreef DaveHarris het volgende:
    tv ervaring
    Wow, Dave. Ik zou echt raar kijken volgens mij (Was het wel hetzelfde kanaal waar ie op stond?)
    pi_25265226
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
    Ik werd een keer 's nachts wakker omdat er buiten een kind hard huilde. Echt hard dus, als ik op 2 hoog het kon horen. Ik weet nog dat het had geregend, ik ben nog uit het raam gaan kijken en alles was pikkedonker op wat verlichte etalages na en de straten glommen nog van de regen. Ik woonde midden in het centrum van ons dorp, zonder echt rechtstreekse buren (alleen schuin tegenover woonden mensen maar dat was een wat ouder stel, ze hadden wel een immer krolse kutkat maar die klinkt anders) en de mensen die zo'n 50 meter aan de achterkant van ons gebouw woonden kon ik hier voor nooit horen, en wat doet een klein kind nou midden in de nacht in de regen op straat? Wtf? Ik ben toch wel snelw eer gaan slapen en begin me nu niet af te vragen of ik niet gewoon aan het dromen/ijlen/slaapwandelen was.
    denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
    Hello there, peeps
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:58:49 #48
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265356
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
    Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.
    Dat is ook wel wat fuzzy idd. Als er ‘fysiek’ iets met voorwerpen gebeurt zou ik zeggen maar dan valt een klopgeest eigenlijk af en dat is de definitie van de Van Dale. Ach het maakt ook niet zoveel uit want er staan super toffe verhalen in het topic en daar gaat het ergens om.

Kan een waxine lichtje trouwens uit zichzelf weer aangaan? Er stonden er 3 op een rij. Deze zijn uitgemaakt en vervolgens is gechecked of ze ook echt uit waren. 10 seconden later liep de persoon weg en toen waren ze nog steeds uit. Bij terugkomst brandde de middelste van de 3. Geen idee of het kan komen omdat die dingen nog warm zijn en daardoor opnieuw vlam vatten. Zo niet: Tja tis gebeurd. Zo wel: Oh!
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:59:38 #49
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265367
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 13:49 schreef DeutschNepal het volgende:
    denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
    Ik denk dat we het nooit zullen weten
    pi_25275764
    www.espiritoshp.hpg.ig.com.br/poltergeist.jpg

Dat je van zulke dudes snachts tegenkomt op weg naar de koelkast
    pi_25276042
    Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
    Back in business.
    pi_25276312
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 01:56 schreef Shirley het volgende:
    Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
    Dat komt door de kaars zelf dat gebeurt bij mij ook.

Teminste ik hoop maar dat het daardoor komt dan
      zondag 27 februari 2005 @ 15:57:45 #53
    104091 ttboy
    Taalpuristen: opzouten!
    pi_25282768
    Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
    "Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
    pi_25284357
    wat is een poltergeist eigenlijk?
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_25284390
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 15:57 schreef ttboy het volgende:
    Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
    toch geloof ik niet dat dat echt gebeurd is. ook al is dat voor de perceptie van die persoon ongetwijfeld wel zo.

ik denk dat het een soort hallucinatie is. een beeld wat die persoon - met moeilijke jeugd (gek, dat is altijd zo!! - zelf maakt. niet zodat dode papa verder kan leven, maar zodat hij of zij zélf kan doorleven!
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_25285734
    Heb ook nog wel iets. Niet echt eng ofzo maar wel vreemd.

Toen 3 maand geleden mijn oma overleed had ik der een brief geschreven. Daar stond in of ze iets van zich wilde laten horen als ze opa gevonden had (opa is al 14 jaar dood).
    Op een avond was ik met de hond aan het spelen. Gooi zijn speeltje weg, hij brengt het weer. Ik gooi speeltje weer weg, hond blijft kijken maar pakt hem niet. Hij keek naar de hoek van de deur en kroop steeds verder weg. Ik werd er bang van omdat ik wel eens gehoord had dat dieren geesten kunnen zien/voelen. Ik de hond oppakken om hem in die hoek te zetten, nou hij hield me echt letterlijk vast zo bang was ie.
    De volgende dag deed ie het nog een keer naar dezelfde deur

Dus denk gewoon dat mijn oma even wilde laten weten dat ze mijn opa gevonden had en dat het goed was zo!!
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_25286109
    door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
      zondag 27 februari 2005 @ 23:57:54 #58
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25290386
    Dat met die dieren gebeurd wel vaker idd. Die beesten pikken gewoon meer op wat het dan ook is. Moeilijk om erachter te komen. Net als met die vader. Het kan waar zijn maar kan ook perceptie zijn. Het gaat er denk ik om wat de betrokken personen voor conclusie trekken en de rest is ergens irrelevant omdat het toch niet valt te controleren.

Ik las trouwens in de veronica gids dat Keanu Reeves op een hele vroege leeftijd een schim voorbij zag vliegen waarbij eigenlijk alleen de torso te zien was. Hij vondt het niet eng maar de oppasser schrok zich te tering (dus ja meerdere zagen hetzelfde)
      zondag 27 februari 2005 @ 23:58:14 #59
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25290391
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
    Zie de rest van het topic
    pi_25290527
    in het kort?
    pi_25295092
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 20:03 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
    door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
    Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
    Liefde
    pi_25295501
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
    "Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".

Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances

pi_25302294
    quote:
    Op maandag 28 februari 2005 09:47 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
    en jij niet?
    pi_25308089
    oke oke... nu moet ik wel wat tijd vrij nemen om iets hier te posten.... samen met een goede vriend van me hadden we vorig week zondag (dus niet de vorige, maar de zondag daarvoor) glaasen draaien gedaan... met suc6 ook al kregen we geen definitive antwoorden. Het glas ging een beetje naar nee toen we vroegen of het een man was, en hij draaide stevig rond, en verschoof zich tussen de d en de k dacht ik dat het was. We hebben het op film!!!! yes!!! maar goed... vele mensen hebben waarschuwingen gegeven omdat je dan geesten los laat, dus wat ik me toen afvroeg is...hoe kan je nou geesten "losmaken" als ze er al zijn? Dus met dat in me achterhoofd gingen we aan de slag. Nu is het zo dat er wel vreemde dingen hier zijn gebeurd. De ochtend na het glaasendraaien stond er opeens een geurkaars midden op tafel die niemand daar neer had gezet. De slaapkamer deur ging ook wat later van uit het niks open, en mijn konijnen zijn ook heel erg onrustig 's nachts. Een spotlight in de keuken is ook ineens kapot, en het licht in de wc staat vaak te flikkeren.... leuk als je daar diep in de nacht zit te plassen :S Gisteren avond toen ik in bed lag proberen te slapen zag ik een orb! het was echt een lichtbal die ongeveer 3 seconden sweef voor me ogen. en paar minuten later zag ik een grote schaduw naast me bed... Daar schrok ik wel behoorlijk van. Momenten later werd mijn webcam vanaf de lamp afgeduwd en ik hoorde en klap van de televisie die naast mijn bed staat. Dat met de tv kon natuurlijk toeval zijn want het was echt koud op me kamer! zo koud dat ik later sokken aan heb getrokken... dat was tot nu toe de update van mijn gespookte huis

[ Bericht 0% gewijzigd door lunamoon op 01-03-2005 09:24:12 ]
    pi_25311582
    Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
    Oi!
      dinsdag 1 maart 2005 @ 13:09:56 #66
    64831 2NutZ
    pi_25311669
    Ik heb al meer dan 1x gehad dat mijn klerekast uitzichzelf open gaat middenin de nacht.....
    Wordt ik in ene wakker om 3 uur snachts van gepiep en gekraak van mn kastdeur, kijjk om me heen pikke donker en zie ik toch weer mn ksatdeur op een kier staan. Je ziet dus duidelijk de zwarte kier van dat de duer open is gaan staan.

Maar dat komt denk ik meer doordat et hout gaat werken door de kou, want ik vergeet vaak mn raam dicht te doen hehe.
    * Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
    pi_25311696
    quote:
    Op maandag 28 februari 2005 22:02 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

en jij niet?
    Nee!! Erg???
    Liefde
    pi_25312064
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 13:04 schreef MUUS het volgende:
    Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
    Omdat ik erg benieuwd was of er iets zou gebeuren... ik heb zo vaak kwaade geesten mee gemaakt dat dit niet anders zou zijn...en het valt wel mee hoor.. ik heb VEEL erger mee gemaakt
      dinsdag 1 maart 2005 @ 13:52:35 #69
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25312318
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 13:11 schreef MeNicole het volgende:
    Nee!! Erg???
    Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
    pi_25312956
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 13:52 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
    Hear Hear
      dinsdag 1 maart 2005 @ 17:31:07 #71
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25315350
    Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
    pi_25315697
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
    Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
    inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.
    Hello there, peeps
    pi_25317251
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
    ik heb het dus wel op film
    pi_25317306
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 19:41 schreef lunamoon het volgende:

[..]

laat zien dan
    Hello there, peeps
    pi_25317542
    Hoe kan ik het op de computer zetten? keep in mind...ik heb een HELE oude laptop
      dinsdag 1 maart 2005 @ 20:18:04 #76
    38229 kanaiken
    Een lieve gezeisde kanaiken
    pi_25317749
    tvp-tje
    Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
    Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
    >>> Geen referrertje in sigs <<<
      dinsdag 1 maart 2005 @ 20:22:16 #77
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25317837
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 17:54 schreef DeutschNepal het volgende:
    inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.
    Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaat
    pi_25318027
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 20:22 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaat
    Ja dat is uit de aflevering van Pendle Hill... De live uitzending... Ik denk dat het de tweede nacht is
    pi_25325681
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
    Darksoulz begint over iets waar ik ook aan zat te denken bij dit topic. .

Ik denk dat we hier vooral de 'gewone' verhalen over geesten lezen. .
    Ik heb nu een stukje gevonden waarover ik het had wat de betekenis van een echte poltergeist fenomeen is of kan zijn.
    quote:
    Het woord 'poltergeist' komt uit het duits en betekent 'rumoerige geest'.
    Het grootste verschil tussen spoken en poltergeist is dat de laatste zich over het algemeen aan een persoon hecht en niet aan een plek. Waar deze persoon - of epicentrum - ook gaat of staat, volgen de activiteiten van de poltergeist. Typerend voor poltegeistb fenomeen is dat ze vaak te maken hebben met een jong persoon, meestal een vrouw, die last van stress heeft.
    De leeftijden waren volgens mij zo tussen de 15 en de 17 jaar maar er zullen vast ook wel andere leeftijden aan verbonden zijn. In ieder geval ging het om jonge meisjes in de pubertijd die last hebben van een traumatische ervaring of hebben gehad. De vraag die toen overbleef was of het wel een externe entiteit was die het veroorzaakte en het "slachtoffer" overal achtervolgt of dat het de persoon zelf is die het eigenlijk zelf veroorzaakt. Volgend stukje handelt hier ook over
    quote:
    Andrew Green , een paranormale onderzoeker, is er van overtuigd dat poltergeist-activiteiten eigenlijk voorbeelden zijn van psychokinese (het op paranormale wijze in beweging brengen van voorwerpen en doen onstaan van geluiden) zijn.
    Hij beweert dat dit door het onderbewustzijn wordt gecreëerd, en bij mensen van beide seksen, tussen 3 en 40 jaar, kan gebeuren, meestal als gevolg van een psychisch trauma.
    Deze mening wordt gedeeld door de Amerikaanse parapsycholoog William G. Roll, die ontdekte dat van 92 gevallen waarin sprake was van op personen geconcentreerde poltergeist, vier van deze zogenaamde epicentra, aan epilepsie bleken te lijden.
    Green is het ermee eens dat sommige poltergeistgevallen ook het resultaat kunnen zijn van tijdelijke temporaal kwabepilepsie. Iemand die hieraan lijdt, kan gedurende een minuut tot een half uur een black-out hebben, gedurende deze tijdelijke bewusteloosheid kan er uit de geest een bepaalde kracht loskomen die RSPK (regelmatig terugkerende spontane psychokinese) doet ontstaan. Maar epilepsie speelt slechts bij een klein percentage van de gevallen een rol.
    Green ontdekte, in zijn eigen onderzoek, ook een mogelijk verband met schizofrenie.

Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
    Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeen
    pi_25331241
    Een poltergeist waar ik als 12 jarige wakker van lag sinds ik erover las in het Reader's Digest Boek 'De Wereld van het Ongrijpbare' (ontzettend mooi boek, nog vaak te krijgen bij De Slegte):

http://www.bellwitch.org/

En is dit een poltergeist?
    http://www.prairieghosts.com/sallie.html
    Was ooit een aflevering van bij het programma Sightings, kwam op zondagmiddag op RTL5 ooit, en er is ook een tv film van gemaakt.
    Tap tap tap
      woensdag 2 maart 2005 @ 14:17:11 #81
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25332102
    quote:
  • pictures would be found hanging upside-down on the walls
  • one night, the family returned from a night out to find all of the toys in the nursery arranged in circle in the middle of the floor.
  • Een man die op mysterieuze krassen krijgt.
  • Zoals gesteld wordt is een deel niet na te gaan maar als het waar is dan lijkt het me puur poltergeist idd.
    pi_25332333
    Ik zou zó graag die Sightings aflevering weer eens willen zien...
    Tap tap tap
      woensdag 2 maart 2005 @ 15:23:56 #83
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25332732
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 03:43 schreef Darksoulz het volgende:
    Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
    ...
    Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeen
    Ok, toch maar even een uitstapje:
    Tja tis maar hoe je het bekijkt. Als je poltergeist ziet als het bewegen van dingen door een entiteit dan is daar überhaupt geen bewijs voor zover ik weet. Sommige situaties maken het echter wel aannemelijk. Het meeste komt op mij echter over als willekeurige activiteit die je natuurkundig kunt verklaren alhoewel we nog in het prille begin staan van een goed model.

Soms lijkt het erop dat de persoon zijn hersenpan als een soort katalysator werkt en theoretisch kan dit idd. Vreemd is wel dat er verschillende ervaringen zijn die zich herhalen en dat zou, volgens deze onbewust theorie, eigenlijk niet moeten gebeuren maar misschien weet ik er te weinig vanaf. Ook is het opmerkelijk dat dit zou afhangen van een trauma of een bepaalde leeftijd. Dat statistiek dit uitwijst is blijkbaar zo maar ik kan het niet rijmen met de huidige hersenkennis die we hebben. Beetje alsof ze koste wat kost het in het huidige model moeten proppen terwijl ze het eigenlijk mysterieuzer en vreemder maken. Ach wie weet wordt het ooit nog opgehelderd. Ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen je onderbewuste is wat het doet maar dat ook de ruimte en bepaalde voorwerpen invloed hebben.

Ik vind het trouwens altijd leuk hoe ze met de term energie smijten alsof dat iets verklaart i.p.v. benoemd. Interessant om te lezen heur, daar niet van
      woensdag 2 maart 2005 @ 15:34:55 #84
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25332865
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 19:41 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....

Je geeft zelf al weer aan dat het niet mogelijk is etc.. zoals altijd dus...

Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
      woensdag 2 maart 2005 @ 15:41:58 #85
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25332934
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
    Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
    Iets zegt me dat het wel waar is hoor Sommige dingen zijn misschien op meerdere manieren uit te leggen maar dat heb je altijd
    pi_25334031
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....

Je geeft zelf al weer aan dat het niet mogelijk is etc.. zoals altijd dus...

Kom je naar de meet 12 maart? Dan neem ik het band mee en geloof me.. ik heb er niks aan verandert want voor het eerste ben ik niet zo technisch... en voor het tweede heb ik een laptop vanuit de jaren 80 waar op als ik geluk heb... pacman kan spelen.
    pi_25335840
    kleine schop en tvp
    Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
    Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
    Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
    Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
      woensdag 2 maart 2005 @ 20:19:59 #88
    64831 2NutZ
    pi_25336161
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 14:35 schreef CherryLips het volgende:
    Ik zou zó graag die Sightings aflevering weer eens willen zien...
    Ik heb deze niet lang terug nog gezien.
    Die kan je ook 'kopen' op die plek waar je ook MH 'koopt'
    pi_25338204
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 20:19 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik heb deze niet lang terug nog gezien.
    Die kan je ook 'kopen' op die plek waar je ook MH 'koopt'
    Waar 'koop' jij je MH? Ik heb gezocht in verschillende 'winkels' maar zonder succes. En bij één bepaalde 'winkel', mijn favoriete, zijn de wachttijden en de levertijden erg lang, maar die hebben de aflevering ook niet...
    Tap tap tap
    pi_25344784
    poltergeist is toch ook op waarheid gebasseerd?
    jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
      donderdag 3 maart 2005 @ 11:53:43 #91
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25344905
    Mja, hoe zal ik het zeggen, het is wat geromantiseerd. Als de gehele inboedel van een kinderkamer door de lucht vliegt dan is dit geen waarheid meer. Alhoewel ik ooit voor Nederlands een krantenartikel uit Engeland moest lezen waarbij glaasje draaien uitliep op het constant open-dicht gaan van deuren en ramen. Toen de politie was gearriveerd wisten ze ook niet echt wat ze eraan moesten doen. Poltergeist ervaringen zoals in dit topic komen over de gehele wereld voor idd en er zijn talloze getuigen verslagen van vastgelegd.
    pi_25345043
    en waarom is dat woord duits ??
    jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
    pi_25349030
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 11:53 schreef livEliveD het volgende:
    Mja, hoe zal ik het zeggen, het is wat geromantiseerd. Als de gehele inboedel van een kinderkamer door de lucht vliegt dan is dit geen waarheid meer. Alhoewel ik ooit voor Nederlands een krantenartikel uit Engeland moest lezen waarbij glaasje draaien uitliep op het constant open-dicht gaan van deuren en ramen. Toen de politie was gearriveerd wisten ze ook niet echt wat ze eraan moesten doen. Poltergeist ervaringen zoals in dit topic komen over de gehele wereld voor idd en er zijn talloze getuigen verslagen van vastgelegd.
    Dat artikel! Jij hebt zeker geen idee meer waar dat was in Engeland of wanneer? .
    Oi!
      donderdag 3 maart 2005 @ 18:04:25 #94
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25349103
    Het is precies 10 jaar terug dat ik het moest lezen. Ik sta niet bekend om een slecht geheugen maar er zijn grenzen
    pi_25350106
    Een aantal jaar geleden had ik iets met een meisje en in het huis waar ze toen woonde bij haar moeder spookt het. Er waren al eens mensen langs geweest die meer konden zien en voelen en hadden geconstateerd dat er daar de geest van een meisje en een man wonen. Het meisje was lief en de man was boos. Waarschijnlijk omdat dit huis al voor de oorlog is gebouwd komen deze mensen ook uit rond die tijd in de oorlog. Er schenen ook toendertijd Duitsers in het huis te hebben gezeten of iets dergelijks. Mijn ex vriendin vertelde dat er wel vaker dingen gebeurden zoals schimmen. Haar moeder had dat meisje al een keer aan haar bed zien staan op een goede nacht. Haar broertje had de man weleens gezien snachts. Ook aan zijn bed. Mijn ex vriendin had het meisje nooit gezien maar vertelde me dat het meisje haar 's nachts weleens "instopte". Ze lag dan al te slapen of nog wakker onder de dekens en dan voelde ze dat onzichtbare handen het dekbed tegen haar benen drukte. Zoals je moeder je vroeger instopte als je klein was.

Op een avond toen ik daar ook sliep voelde ik midden in de nacht ineens iets wat op vingertoppen leken die ook het dekbed tegen me benen drukten. Ik dacht aanvankelijk dat er een kat op bed zat dus ik ging snel overeind zitten. Er was geen kat te bekennen en ik hoorde ook geen kat van het bed afspringen. Ik twijfel geen moment dat dat het meisje moet zijn geweest.

Iemand had al eens gezegd dat het slecht is om een spiegel recht tegenover je deur te hangen omdat je op zo'n manier een soort van poort maakt waarbij het makkelijker is voor geesten om in een huis te komen oid. Weet niet meer precies hoe en wat. Mijn ex vriendin had dit dus en ik raadde haar aan er snachts in ieder geval een handdoek voor te hangen zodat het verbroken zou worden. Die nacht was het boven rustig (je hoorde weleens voetstappen e.d. terwijl iedereen zeker weten sliep). Dit keer niet, maar beneden in de huiskamer hoorde ik gebonk en blijkbaar waren ze er nioet zo blij mee. De katten die het op zich fijn vonden om beneden te slapen kwamen allemaal naar boven.

Het huis waar ik het over heb straalt ook veel spanning af om wat er binnen deze familie ook allemaal is gebeurd. Je voelt je er niet prettig als je er binnen komt. Het voelt er slecht. Ik ben verder niet gevoelig voor dit soort zaken.

Er zijn nog wel meer dingen gebeurd zoals een vriend die daar zat te playstationen en opeens de joystick uit zijn hand gerukt werd.
    pi_25350260
    Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen. . En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.

Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.

Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig.

.
    Oi!
    pi_25350366
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
    Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen. . En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.

Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.

Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig.

.
    Bij jou is het 's nachts dus ook altijd een gezellige boel

Ja dat haren wegstrijken had ze volgens mij ook weleens ondervonden. Ze kon er zelf niet zo om lachen als jij

Denk wel dat zoiets gaat wennen na een tijd. Dan weet je het wel.
    pi_25351701
    quote:

.
    Hmmmm klinikt allemaal erg bekent in me oren... of iemand die in je oor ademt terwijl je haar rond en rond wordt gesponnen....of het dekbed wat heeeeeeel zachtjes naar beneden wordt getrokken terwijl je helemaal stijf van de schrik ligt..... het zware gevoel heb ik ook vaak meegemaakt... onmogelijk om je dan te bewegen....
    pi_25353025
    is dat idd zo.... van die spiegel?
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
    pi_25353184
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 22:08 schreef vamperotica het volgende:
    is dat idd zo.... van die spiegel?
    Ik heb het gehoord van iemand die zelf helderziend is en waar ik vertrouwd mee omga. Deze persoon zal echt niet tegen mij liegen of kulverhalen ophangen. En het effect dat ineens beneden allemaal gerommel was en niet meer boven in de gang en in de slaapkamer was er ook ineens na de spiegel te hebben afgedekt. Heb er verder nooit research naar gedaan in ieder geval. Misschien dat er andere mensen zijn die er meer vanaf weten

Enige wat ik via Google kan vinden is dat de Feng Shui erover zegt dat een spiegel tegenover een deur de goede energie weer terugkaatst. Ik zal het nog eens navragen aan die persoon.

[ Bericht 11% gewijzigd door Darksoulz op 03-03-2005 22:21:47 ]
    pi_25354200
    Oh.
    Ik heb 5 jaar lang een spiegel tegenover m'n deur gehad
    Tap tap tap
    pi_25354908
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 22:57 schreef CherryLips het volgende:
    Oh.
    Ik heb 5 jaar lang een spiegel tegenover m'n deur gehad
    BOOH cherrylips Is ie nu weg?
      vrijdag 4 maart 2005 @ 10:00:42 #103
    104091 ttboy
    Taalpuristen: opzouten!
    pi_25360186
    quote:

.
    Ehm...en daar wordt je niet 'bang' van? Als zoiets extreems in mijn huis zou gebeuren zou ik of meteen verkopen of een serieus iemand erbij halen die ze kan 'wegjagen'!

Hoe gaan jullie hier mee om ben ik wel benieuwd?!

Wat ik me ook afvraag is of deze geestverschijningen zich bewust zijn van hun situatie en of ze je dus expres aan het bangmaken zijn, of op zijn minst proberen. Of zijn ze van die geestverschijningen die zo gefocusses waren op het materiële dat ze na hun dood niet doorhadden dat ze dus dood zijn? En in dat geval dat al die activiteiten voor hen 'normaal' zijn?
    "Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
      vrijdag 4 maart 2005 @ 10:36:41 #104
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25360710
    Waarom hebben sommige huizen wel geesten in sommige huizen niet Heeft met de geschiedenis van een locatie te maken? Ik woon in een simpel rijtjeshuis die gebouwd is in 1985.... en heb nog NOOIT iets vreemds mee gemaakt hier in huis... en sta er toch wel open voor...
      vrijdag 4 maart 2005 @ 10:37:55 #105
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25360732
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 22:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Waar 'koop' jij je MH? Ik heb gezocht in verschillende 'winkels' maar zonder succes. En bij één bepaalde 'winkel', mijn favoriete, zijn de wachttijden en de levertijden erg lang, maar die hebben de aflevering ook niet...
    IRC... mail me maar.... ook goed voor Ghosthunters, erg fijne zaak
      vrijdag 4 maart 2005 @ 10:53:39 #106
    39581 Salvad0R
    universal
    pi_25361013
    ik heb ook vaak dat ik een kat op mn bed "voel" liggen.. zo tegen mn been aan, het is daar warmer en het lijkt serieus alsof er "gewicht" op ligt.. echt apart
    Meestal slaapt mn kat dan aan de andere kant van hetzelfde bed.
      vrijdag 4 maart 2005 @ 10:54:37 #107
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25361030
    quote:
    Op vrijdag 4 maart 2005 10:53 schreef Salvad0R het volgende:
    ik heb ook vaak dat ik een kat op mn bed "voel" liggen.. zo tegen mn been aan, het is daar warmer en het lijkt serieus alsof er "gewicht" op ligt.. echt apart
    Meestal slaapt mn kat dan aan de andere kant van hetzelfde bed.
    Is het Little Fishie met GHB?
      vrijdag 4 maart 2005 @ 11:00:11 #108
    39581 Salvad0R
    universal
    pi_25361138
    wat vinden jullie van de wet van behoud van energie.
    hoeveelheid energie voor reactie = hoeveelheid energie na reactie.
    waar blijft onze hersensenergie.. onze constante impulsiviteit van gedachtes..
      vrijdag 4 maart 2005 @ 11:01:37 #109
    39581 Salvad0R
    universal
    pi_25361163
    quote:
    Op vrijdag 4 maart 2005 10:54 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Is het Little Fishie met GHB?
    LoL
    Heb er wel een ban van 2weken in R&P aan overgehouden
    pi_25361829
    quote:
    Op vrijdag 4 maart 2005 10:37 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

IRC... mail me maar.... ook goed voor Ghosthunters, erg fijne zaak
    Ja ik haal ze ook bij IRC vandaan, alleen die Sightings aflevering kan ik niet vinden
    Tap tap tap
      vrijdag 4 maart 2005 @ 13:04:11 #111
    64831 2NutZ
    pi_25362654
    cherrylips hij heeft ook een andere naam waar dat in voor komt.
    Most Shocking hauntings ofso iets is et.
      vrijdag 4 maart 2005 @ 13:12:13 #112
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25362754
    quote:
    Op vrijdag 4 maart 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja ik haal ze ook bij IRC vandaan, alleen die Sightings aflevering kan ik niet vinden
    Maar IRC heeft meerdere filialen he
    pi_25363286
    quote:
    Op vrijdag 4 maart 2005 10:36 schreef Rietvaerder het volgende:
    Waarom hebben sommige huizen wel geesten in sommige huizen niet Heeft met de geschiedenis van een locatie te maken? Ik woon in een simpel rijtjeshuis die gebouwd is in 1985.... en heb nog NOOIT iets vreemds mee gemaakt hier in huis... en sta er toch wel open voor...
    Het heeft inderdaad met de geschiedenis van het huis te maken en ook weleens de grond. Bij mij in de buurt is een blok huizen op een oud kerhof gebouwd. Ik ken iemand die daar woont en die heeft op zijn zachtst gezegd zeer enge dingen. Denk onder andere aan bezeten zijn eens in het jaar met kerst.

Het ligt eraan welke mensen er hebben gewoond en wat ze hebben meegemaakt. Is er iemand traumatisch gestorven? Heeft iemand ooit zelfmoord gepleegd in dat huis? Etc. Soms blijven er dan dingen hangen of ook geesten die nog niet weg kunnen/willen.

Een huis uit 1985 is nog vrij jong dus de kans dat er voor jij woonde iets gebeurd is, is zeer gering tot niet zeg maar. Dus vandaar dat je nergens last van hebt. Ik woon in een huis die in 1934 is afgebouwd. Er zit of zat hier wel iemand, maar we hebben nooit geen last van hem. Soms staren de katen naar een hoek van de kamer en worden ze helemaal bang en gaan dan ook ontzettend miauwen. Daar merk ik het aan. Huis van mijn ex stamt volgens mij ook uit deze tijd, maar daar is gewoon meer gebeurd.
      vrijdag 4 maart 2005 @ 14:04:23 #114
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25363351
    Dacht ik al. Wel scary...

Wat maakt hij allemaal mee dan? Ervaringen! Wij zin de eerste bewoners trouwens
    pi_25363646
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 22:15 schreef Darksoulz het volgende:

[..]

Ik heb het gehoord van iemand die zelf helderziend is en waar ik vertrouwd mee omga. Deze persoon zal echt niet tegen mij liegen of kulverhalen ophangen. En het effect dat ineens beneden allemaal gerommel was en niet meer boven in de gang en in de slaapkamer was er ook ineens na de spiegel te hebben afgedekt. Heb er verder nooit research naar gedaan in ieder geval. Misschien dat er andere mensen zijn die er meer vanaf weten

Enige wat ik via Google kan vinden is dat de Feng Shui erover zegt dat een spiegel tegenover een deur de goede energie weer terugkaatst. Ik zal het nog eens navragen aan die persoon.
    als je mijn slaapkamer binnekomt staat er recht tegenover de deur een best grote spiegel.....
    Schuin daar weer tegenover staat nog een spiegel...... Zelf voel ik er niets wat ik ergens anders niet zou voelen....
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
      vrijdag 4 maart 2005 @ 14:37:59 #116
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25363818
    Wat is met een spiegel dan?
    pi_25365208
    Mijn huis is gebouw net voor tweede wereld oorlog, maar ik denk dat de geesten die wji hier hebben ons hebben gevolgd. Ik weet wel dat mijn vaders zijn huis op iemands zijn begraafplaats gebouwd is. Daar woont er namelijk een hele familie, en niet alleen ik heb ze gemerkt, maar ook me broertje, zijin vriendin en me moeder. En ja.. mijn dochter ook maar zij heeft eenmaal die gave.
      zaterdag 5 maart 2005 @ 01:16:06 #118
    59136 Aurora025
    1649 - Siege of Drogheda
    pi_25374482
    Poltergeist fenomenen hebben meestal niets met spoken of andere entiteiten te maken. Wat dit fenomeen veroorzaakt zijn wij, de mens. Men noemt dit psychokinese.
    Alles bestaat uit energie, ook materie. Daarom zijn wij in staat deze energie met onze energie te beinvloeden.
    The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
      zaterdag 5 maart 2005 @ 12:20:51 #119
    64831 2NutZ
    pi_25378528
    dat ook weer opgelost
    pi_25392486
    oke...ff een update. Ik had mannelijk bezoek en we begonnen een beetje te flikflooien. Na een tijdje horen we een crash, en we schrikken er allebij van. Ik kijk wat er was en een speeker van mijn laptop was opeens van een stoel gevallen. Erg raar omdat die midden van de stoel stond.... En ik had hem zo gelegd dat ie niet er f kon donderen zodat ie niet stuk kon....Hmmmmmmm....
      zondag 6 maart 2005 @ 11:41:05 #121
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25393595
    Dat krijg je ervan als je gaat lopen rotzooien voordat je officieel getrouwd bent
    pi_25393829
    Interessante topic, LED. Als je nog wat leuke en mooie plaatjes nodig hebt, moet je echt even hier kijken, ook al ben ik zelf de Webmaster hiervan, de enorme hoeveelheid top kwalitatieve plaatjes zal je niet teleurstellen:

http://www.doorhetraam.nl/Afbeeldingen.htm

En mijn site gaat dan ook over uittredingen en buitenlichamelijke ervaringen. Geesten en geestverschijningen vind je ook vele terug in de afbeeldingenpagina's.

Groetjes,

Stenny

Sten Oomen Webmaster Door Het Raam
    pi_25394474
    Leuke topic.
    Ik heb ook diverse ervaringen maar dat zijn geen poltergeist dingen maar wel scary, misschien vermeld ik ze wel eens.
      zondag 6 maart 2005 @ 12:50:01 #124
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25394582
    Als je wilt graag
      zondag 6 maart 2005 @ 12:54:12 #125
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25394658
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 12:42 schreef Dr.Nikita het volgende:
    Leuke topic.
    Ik heb ook diverse ervaringen maar dat zijn geen poltergeist dingen maar wel scary, misschien vermeld ik ze wel eens.
    Ben jij Miranda uit Alblasserdam?
    pi_25394845
    Oké dan.

Jaren geleden werd ik badend in het zweet wakker door wat ik dacht dat het een droom was. Door mijn hoofd ging alleen maar "dood, dood, dood". Naja, een droom, maar echt lekker was ik die dag niet. Tegen de middag ging de telefoon, dat was mijn zwager aan de lijn en zegt, "Ik heb een rotte mededeling, pa is dood", heel plompverloren. Het was of ik een klap van een voorhamer kreeg en bracht dit naderhand ook met die "droom" in verband. Mijn schoonvader en ik hadden dan wel een bijzonder goede band met elkaar en waren meer vrienden dan gewoon schoonpa en schoondochter.
    Zo heb ik nog vrij veel scary dingen meegemaakt, vooral toen ik nog wat jonger was.

Ps

Mijn schoonvader overleed exact op de tijd waarop ik wakker was geworden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dr.Nikita op 06-03-2005 13:13:33 (Ps toevoeging) ]
    pi_25394884
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 12:54 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ben jij Miranda uit Alblasserdam?
    Nee, ik heet in het echt ook Nikita.
      zondag 6 maart 2005 @ 13:25:36 #128
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25395123
    Kee
    pi_25399096
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 11:41 schreef livEliveD het volgende:
    Dat krijg je ervan als je gaat lopen rotzooien voordat je officieel getrouwd bent
    Ja maar daar ging het niiet om...ZUCHT!!!! Maar was wel grappig dat het gebeurde zomaar geen reden voor dt ie naar beneden zou moeten vallen
    pi_25406200
    Ik vraag me nog steeds af of dat poltergeist gebeuren,80 van de 100 keer toch een menselijke handeling is.
    Maar goed je weet het nooit
    pi_25407031
    iedereen kent het bekende verhaal wel dat iemands horloge crasht zo gauw een dierbaar iemand dood gaat?

ik heb wel ooit een zware hoofpijn aanval gehad op school op het tijdstip dat mijn buurvrouw overleed. toen ik naar huis fietste (en nog van niks wist) zag ik haar ook staan aan de overkant van de weg, met een continu vreemd onaangenaam gevoel in je romp. best vaag als je dan thuiskomt en je hoort dat slechte nieuws.
    ik heb het 2 weken geleden ook gehad, mijn overleed, ik ging de hond uitlaten en keek een beetje rond over het veld. toen zag ik hem ook staan in zijn 3/4 jas.
    mijn oom keek heel triest terwijl mijn buurvrouw juist een heel ontspannen tevreden blik had. ze is 30 geworden (zwangerschapsvergiftiging, zij overleed, kindje maakt het erg goed) en mijn oom 55 (plotselinge hartaanval) geworden
      maandag 7 maart 2005 @ 14:16:38 #132
    96267 machiavezistme
    lekker boeiend
    pi_25412053
    quote:
    Op zondag 6 maart 2005 09:19 schreef lunamoon het volgende:
    oke...ff een update. Ik had mannelijk bezoek en we begonnen een beetje te flikflooien. Na een tijdje horen we een crash, en we schrikken er allebij van. Ik kijk wat er was en een speeker van mijn laptop was opeens van een stoel gevallen. Erg raar omdat die midden van de stoel stond.... En ik had hem zo gelegd dat ie niet er f kon donderen zodat ie niet stuk kon....Hmmmmmmm....
    je hebt last van een jaloerse mannelijke geest lijkt me duidelijk
      zaterdag 12 maart 2005 @ 13:06:59 #133
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25488286
    quote:
    Op maandag 7 maart 2005 01:40 schreef newsman het volgende:
    Ik vraag me nog steeds af of dat poltergeist gebeuren,80 van de 100 keer toch een menselijke handeling is.
    Maar goed je weet het nooit
    Bij sommige dingen kan dit zo zijn idd. Bij andere ervaringen is dit compleet uit te sluiten. Aan de andere kant denk ik dat er ook heel veel over het hoofd wordt gezien. Een deur die ineens openstaat waarbij je dit niet zelf hebt gedaan maar dit vergeten bent waardoor het niet opvalt enzo.
    Iemand nog een verhaal?
    pi_25491159
    Interessant topic
    Ik heb ook wel het een en ander meegemaakt wat ik behoorlijk vreemd vond.
    In de badkamer heb ik een lamp hangen met een glazen bol eromheen --> geen dik glas overigens.
    Naja, ik kwam op een gegeven moment thuis, liep de badkamer in, zag ik die glazenbol INTACT op de grond liggen. En je weet het, tegels in de badkamer zijn behoorlijk hard.
    Die glazen bol bleek dus ongeveer 2,5 meter naar beneden gevallen te zijn op die tegels. Ik denk niet dat ie dan normaal gesproken nog heel gebleven zou zijn maar goed

Daarnaast voel ik ook wel eens dat ik aangeraken word.
    Soms als ik aan het studeren ben, voel ik iemand over mijn rug strijken. Dan kijk ik achter mij en zie ik niemand Best wel creepy vind ik
      zondag 13 maart 2005 @ 06:03:47 #135
    106570 hardcorehooligans
    No one likes us, but we don&am
    pi_25501988
    mijn ervaring is dat ik in een woning woonde waar konstant op de muur werd geklopt.
    terwijl het een leeg staand huis naast ons was.
    heb ook veel aan glaasje draaien gedaan. sinds dien heb ik mee gemaakt dat ik wakker werd geschud. maar ik was alleen thuis. ben ook een keer vast gedrukt in mijn bed. en heb me met geweld moeten bevrijden. na de dood van mijn vader zie ik soms dingen die ik niet kan plaatsen.
    maar ik geloof in niks maar zie het wel. weet niet wat ik er mee moet. het is er eenmaal.
    they not gonna get us
      donderdag 17 maart 2005 @ 11:55:29 #136
    64831 2NutZ
    pi_25540256
    Zou et ook mogelijk zijn dat poltergeisten of geesten meegaan in bijv. meubels?
    Wij hebben thuis veel antiek ( kast van hout gemaakt van hout dat 100 jaar oud is, tafel van 80 jaar oud ) en ik vraag me af of ze ook zeg maar mee kunnen gaan naar een lokatie door deze meubels.
      donderdag 17 maart 2005 @ 12:17:59 #137
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25540510
    In het algemeen worden er drie dingen aangegeven waaraan entiteiten verbonden zijn:
    Personen
    Gebouwen
    Spullen <- Volgens mij kan het dus best zo zijn
    pi_25542103
    Toch apart om dit allemaal te lezen. (eerste keer in dit forum)
    Maar wel erg interessant!
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:06 schreef lunamoon het volgende:
    koffiezet apparaat die opeens aan gaat
    Ik wou dat ik dat had...Dan had ik niet van mijn luie reet af hoeven komen..
      zondag 20 maart 2005 @ 01:14:47 #139
    24184 speedfreakssj
    Bryan Adams- Run to you :9~
    pi_25602244
    telt een schaduw die voorbijkomt terwijl je bezig bent je deur dicht te doen ook? kan trouwens ook van de TV geweest zijn.
      zondag 20 maart 2005 @ 02:00:14 #140
    110248 leen-lo
    Want some candy?
    pi_25603111
    Interessant Topic idd.
    Ik heb ook weleens vage dingen meegemaakt/gezien, geen poltergeist verhalen maar misschien wel het posten waard.

Zo lag ik 's ochtends half slapend op bed, ik was nog een beetje aan het doezelen.
    Staat er in ene een jong meisje aan mijn voeteneind, ik schatte haar een jaar of 8, ze had een wit jurkje aan en schreeuwde mijn naam. Ik kon me op dat moment niet bewegen, terwijl ik totaal in paniek was. Een paar tellen later was ze verdwenen en hoorde ik haar (?) voetstappen naar de zijkant van mij bed verplaatsen (terwijl ik vloerbeddeking heb, het klonk alsof ze op plavuizen oid dergelijks liep) toen verscheen ze weer, dit keer naast me. Ze schreeuwde om hulp, en weg was ze. Had ze me ergens voor nodig? Heb haar daarna niet meer gezien.
    Misschien is dit te verklaren hoor, omdat ik half sliep, misschien iets met het onderbewustzijn te maken? ik heb geen idee.

Ook heb ik vermoedelijk mijn overleden oma eens gevoeld. Zo zat ik op een avond tv te kijken en voelde ik een aanwezigheid, jullie kennen het vast wel, het gevoel dat er iemand is terwijl je toch echt alleen bent. Plots voelde ik een hand over mijn hoofd aaien. Ik schrok er niet van, integendeel zelfs. Ik had meteen het gevoel dat het mijn oma was. Zij gaf me vroeger toen ik klein was altijd een aai over m'n bol. Het voelde gewoon vertrouwd.
    Toen ze nog niet zolang overleden was heb ik me een tijdje schuldig gevoeld omdat ik haar een beetje heb "verwaarloosd". Ik ging liever leuke dingen doen met m'n vriendinnen in plaats van een bezoekje te brengen aan mijn oma. Erg veel spijt van gehad achteraf. Maar ik denk dat ze me na dit voorval vergeven heeft.

Verder heb ik weleens verschijningen en schimmen gezien, maar die zijn het vermelden niet echt waard.
    Life's a riddle, keep answering the questions
      zondag 20 maart 2005 @ 02:41:56 #141
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25603553
    quote:
    Op zondag 20 maart 2005 02:00 schreef leen-lo het volgende:
    Misschien is dit te verklaren hoor, omdat ik half sliep, misschien iets met het onderbewustzijn te maken? ik heb geen idee.
    Leuk om te lezen
    Ja je kunt zat verklaringen verzinnen en niemand die het (in dit geval) kan bepalen. Het kunnen meerdere dingen zijn maar jouw interpretatie is het enige dat telt voor jou ongeacht wat de rest denkt! Je geeft me trouwens zojuist ideeen voor een nieuw topic

Die hand door je haar kun je ergens als poltergeist opvatten, vind ik.
    pi_25682775
    quote:
    Op donderdag 17 maart 2005 11:55 schreef 2NutZ het volgende:
    Zou et ook mogelijk zijn dat poltergeisten of geesten meegaan in bijv. meubels?
    Wij hebben thuis veel antiek ( kast van hout gemaakt van hout dat 100 jaar oud is, tafel van 80 jaar oud ) en ik vraag me af of ze ook zeg maar mee kunnen gaan naar een lokatie door deze meubels.
    Daar ben ik zelf heilig van overtuigd. Mijn ouders, die heel erg houden van antieke meubelen, kochten een hele oude met de hand gemaakte eiken slaapkamer. Mijn moeder heeft van sindsdien nooit een rustige nacht gehad. Enge dromen, badend in het angstzweet wakker worden. 'S ochtends vertelde ze me dan over haar dromen en hoe er steeds maar weer paarden in opdoken. Ook hoorde ze steeds geroep alsof er iemand in nood zat. Ook starende pupilloze ogen die haar dreigend aankeken. De dromen waren zelfs zo heftig dat ze ook de reuk kon beschrijven die erbij hoorde. Ikzelf kan me niet voorstellen dat ik in een droom kan ruiken. Ze beschreef een brandlucht (kan men vader van meepraten..... menige keren heeft ie moeten het huis rondlopen om mijn moeder ervan gerust te stellen dat alles in huis nog ok was). Het ging zelfs zover dat mijn moeder bijna in een grote depressie terechtkwam, omdat ze er bijna niet in slaagde om een goeie nachtrust te hebben. Haar problemen verdwenen als sneeuw voor de zon toen ze door verbouwingswerken werden gedwongen om in de logeerkamer te slapen (met een moderne slaapkamer in). De problemen begonnen terug toen ze terug beneden sliepen in hun antiek slaapkamer. Mijn vader die nogal nuchter is op paranormaal vlak wou mijn moeder eerst niet geloven, maar zwichte daarna onder haar druk om die hele slaapkamer terug te verkopen. Mijn moeder had al de link gelegd. Na een andere slaapkamer te hebben geinstalled... heeft ze nooit meer een angstdroom gehad.
    Mijn broer en ik zijn dan beginnen zoeken naar de oorsprong van die slaapkamer.....maar de verkoper wist helemaal niet waar de oorsprong lag van die slaapkamer, zodat we de zoektocht al moesten staken nog voor we goed en wel waren begonnen.
    +++Suicide is a way of telling God, "You can't fire me, because I QUIT!"+++
    pi_25780860
    http://www.amazon.com/gp/reader/0964324458/ref=sib_rdr_fc/104-8117613-6531153?%5Fencoding=UTF8&p=S001#reader-page

Boek over 'behekste' meubels, er is ook nog een deel 2 van!

[ Bericht 12% gewijzigd door robina op 27-03-2005 15:19:12 (addition) ]
      maandag 28 maart 2005 @ 13:26:29 #144
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25804039
    Cool Ook wel grappig als je die achterkant leest. Mocht ik ooit nog door me huidige boekenstapel heen komen dan bestel ik hem denk ik wel. Kun je misschien wel ff de link inkorten? Fok zijn layout houdt niet zo van lange links:
    [ url=wwwadres ] Klik [ /url ] maar dan zonder spaties
    pi_26039489
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:

Mijn televisie ging tot een paar jaar terug weleens zomaar heel hard qua geluid. Maar dat kan ook aan de tv liggen, is een beetje oud ding.
    Dat maakt het imo alleenmaar vreemder
    Meestal gaat het volume van een tv (vooral bij ouden dus) nog met een knop.
    Analoog, dus. niet digitaal zoals tegenwoordig, wat kort gezegt inhoud dat er daadwerlijkelijk iets aan die knop moet draaien om het volume hoog te krijge
    pi_26040233
    quote:
    Op donderdag 7 april 2005 03:54 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dat maakt het imo alleenmaar vreemder
    Meestal gaat het volume van een tv (vooral bij ouden dus) nog met een knop.
    Analoog, dus. niet digitaal zoals tegenwoordig, wat kort gezegt inhoud dat er daadwerlijkelijk iets aan die knop moet draaien om het volume hoog te krijge
    Hij werkt wel op afstandsbediening, maar daar moet je met grof geweld de knoppen indrukken. Het kwam vooral voor bij CNN, dat ineens het geluid keihard ging; dus als je de balk met streepjes had, was hij halverwege.
    Maargoed, de tv staat ook niet toe dat er een zender op kanaal 13 geprogrammeerd wordt (staat ook in de handleiding)...
    Tap tap tap
    pi_26052244
    quote:
    Op donderdag 7 april 2005 08:47 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij werkt wel op afstandsbediening, maar daar moet je met grof geweld de knoppen indrukken. Het kwam vooral voor bij CNN, dat ineens het geluid keihard ging; dus als je de balk met streepjes had, was hij halverwege.
    Maargoed, de tv staat ook niet toe dat er een zender op kanaal 13 geprogrammeerd wordt (staat ook in de handleiding)...
    Hmm dan is het een oude nieuwe ;p
    wel vaag dattie op kanaal 13 niets doet
    pi_26063958
    OK, ik weet nu niet wat jullie hier van gaan denken maar ik moet mijn verhaal kwijt

Op een nacht een jaar ofzo geleden werd ik plots wakker, denk dat het zo rond 4 uur snachts moest geweest zijn. Het eerste wat ik rook was een ongeloofelijke brand geur, zo een geur die je ruikt als mensen bomen of hout verbranden, ik op slag klaar wakker en loop naar mijn slaapkamerdeur, en tot mijn allergrootste verbazing is deze op slot, dit terwijl ik nog nooit de sleutel van die deur gezien heb en daarbij doe ik mijn deur nooit dicht, ze staat altijd op een kier, dus ik schiet in paniek, begin op de deur te bonken en op de muur (ouders slapen in de kamer naast miij)
    mijn ouders werden wakker en komen naar mijn slaapkamerdeur, en krijgen die ook met geen middelen open, tenslotte heeft men pa ze dan maar ingebeukt, ik heb alles dan verteld en zij hadden niks geroken. ik het volledige huis 2 keer onderzocht en nergens een spoor van brand of gelijk wat, spreekt voor zich dat ik die nacht natuurlijk niet meer geslapen heb

een paar weken later was er een tentoonstelling over de geschiedenis van het dorp, dus ik daar naartoe gewoon omdat ik dit voorval niet kon los laten. blijkt dat er op de plek waar mijn vader ons huis gebouwd heeft eerst nog een ander huis stond dat in 1932 afgebrand is, en hier moest ik gestopt hebben met verder te willen zoeken, maar ik was zo erin aan het opgaan dat ik aan mensen die ook op die tentoonstelling waren gewoon ging gaan rondvragen of ze iets wisten van de geschiedenis van dat huis, tot ik plots uitkwam bij de dochter van de broer van de buurman (ik weet het het is ver maar ik geloofde die vrouw, en wat haar oom haar verteld heeft toch echt), blijkt nu dat de vrouw die daar woonden (in het afgebrande huis), gestorven is aan een lang slepende ziekte die haar altijd maar deed verzwakken, ze stierf in 1928. na haar dood was haar man zeer mensenschuw geworden en kwam bijna nooit meer uit zijn huis, toen het huis afbrande in 1932 is hij gestorven in de brand.

de grond is onbebouwd gebleven tot men pa in 1950 ons huis er heeft op gebouwd, toen was hij een jaar getrouwd met zijn eerste vrouw, zij is in 1979 overleden aan MS (Multiple Sclerose)
    een lang slepende ziekte. hij is in 1983 hertrouwd met mijn ma en ik ben in 1987 geboren en ik denk tot op de dag van vandaag van overtuigd dat wij min of meer meemaakten wat die andere mensen hebben meegemaakt.

zo dat lucht op,en blijkbaar heb ik hier een half boek zitten schrijven.
    ik neem jullie het niet kwalijk als het teveel is om te lezen.
    pi_26065022
    Nee het was absolut niet te lang om te lezen.,.. Juist heel erg spannend! Wel apart dat je die brandlucht rook! Was het toevallg een "jubileum' van de brand? Zijn er ook andere dingen gebeurt? Bedankt voor jou verhaal! Erg interesant
    pi_26067038
    nee anders niets heel er speciaal gebeurd, alleen hebben we soms dat de kachel ofwel super hoog ofwel zeer laag begint te branden
    en over dat jublileum, ik dacht (maar ben niet zeker), dat het huis begin maart moet zijn afgebrand
    pi_26073141
    Is het normaal als je deurbel 's nachts 4x achter elkaar afgaat, je dan uit je slaapkamerraam kijkt en er niemand blijkt te staan?
    Dat heb ik namelijk laatst gehad.
    Ik werd wakker door de hond die begon te brommen en ineens bij mij kwam liggen.
    Toen hoorde ik dat de deurbel ging (3/4 uur 's nachts).
    Toen ik uit mijn slaapkamer raam keek stond er niemand, daarna ben ik naar de voordeur gelopen, waar nog steeds niemand stond.
    Vervolgens even op straat gaan kijken, waar helemaal niemand te bekennen was.
    pi_26075912
    hmmmm klinkt alsof 4 uur spitsuur voor geesten is! Heb het nu weer dat ik elke nacht om precies kwart over 4 wakker wordt.. Kan bijna de klok zetten na mezelf! hahahaha :p
      zaterdag 9 april 2005 @ 18:15:38 #153
    54830 FunnyValentine
    Wat kijk je nou?
    pi_26102634
    quote:
    Op vrijdag 8 april 2005 17:02 schreef lunamoon het volgende:
    hmmmm klinkt alsof 4 uur spitsuur voor geesten is! Heb het nu weer dat ik elke nacht om precies kwart over 4 wakker wordt.. Kan bijna de klok zetten na mezelf! hahahaha :p
    ... Do you know how a lost heart feels - The thought of reminiscing - And how lips that taste of tears - Lose their taste for kissing ...
      zaterdag 9 april 2005 @ 18:17:49 #154
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26102679
    Je maakt precies hetzelfde mee, grappige cupido?
      zaterdag 9 april 2005 @ 18:17:59 #155
    54830 FunnyValentine
    Wat kijk je nou?
    pi_26102681
    Mmm... 4 uur.... Gisternacht werd ik om 4 uur wakker van glasgerinkel... de volgende dag bleek er een schilderij van de muur gedonderd te zijn...

En die avond ervoor zat ik met een vriend wat te drinken. Hij zette zijn glas neer, dat verschoof een paar tellen later een centimeter Allebij zagen we het en riepen we het!
    ... Do you know how a lost heart feels - The thought of reminiscing - And how lips that taste of tears - Lose their taste for kissing ...
      zaterdag 9 april 2005 @ 18:18:33 #156
    54830 FunnyValentine
    Wat kijk je nou?
    pi_26102691
    quote:
    Op zaterdag 9 april 2005 18:17 schreef livEliveD het volgende:
    Je maakt precies hetzelfde mee, grappige cupido?
    Was n foutje!
      zaterdag 9 april 2005 @ 18:21:46 #157
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26102765
    Das wel apart en spooky Puur poltergeist idd
    pi_26103295
    quote:
    Op vrijdag 8 april 2005 14:59 schreef ReadMe het volgende:
    Is het normaal als je deurbel 's nachts 4x achter elkaar afgaat, je dan uit je slaapkamerraam kijkt en er niemand blijkt te staan?
    Dat heb ik namelijk laatst gehad.
    Ik werd wakker door de hond die begon te brommen en ineens bij mij kwam liggen.
    Toen hoorde ik dat de deurbel ging (3/4 uur 's nachts).
    Toen ik uit mijn slaapkamer raam keek stond er niemand, daarna ben ik naar de voordeur gelopen, waar nog steeds niemand stond.
    Vervolgens even op straat gaan kijken, waar helemaal niemand te bekennen was.
    Dat heb ik ook weleens. Maar dat zijn dan gewoon vervelende levenden
    Tap tap tap
    pi_26103993
    quote:
    Op zaterdag 9 april 2005 18:17 schreef FunnyValentine het volgende:
    Mmm... 4 uur.... Gisternacht werd ik om 4 uur wakker van glasgerinkel... de volgende dag bleek er een schilderij van de muur gedonderd te zijn...

En die avond ervoor zat ik met een vriend wat te drinken. Hij zette zijn glas neer, dat verschoof een paar tellen later een centimeter Allebij zagen we het en riepen we het!
    Kan dat niet toeval zijn dan? Dat het misschen nat was onder het glas, en dat de spijker van het schilderij opeens op had gegeven?
      zaterdag 9 april 2005 @ 19:42:24 #160
    54830 FunnyValentine
    Wat kijk je nou?
    pi_26104688
    quote:
    Op zaterdag 9 april 2005 19:17 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Kan dat niet toeval zijn dan? Dat het misschen nat was onder het glas, en dat de spijker van het schilderij opeens op had gegeven?
    Spijker zat nog in de muur, het lijstje zal niet al te sterk zijn geweest denk ik, hoop ik! Maar dat glas was wel raar, het verschoof best snel, er lag niets onder, geen water, niets anders, daar keken we nog even naar.
    pi_26104814
    jeetje... dat klinkt wel heel erg raar dan! Klinkt alsof jullie idd geesten hebben of iets dergeljks.. SPANNEND!!!
      zaterdag 9 april 2005 @ 19:58:44 #162
    54830 FunnyValentine
    Wat kijk je nou?
    pi_26105221
    quote:
    Op zaterdag 9 april 2005 19:46 schreef lunamoon het volgende:
    jeetje... dat klinkt wel heel erg raar dan! Klinkt alsof jullie idd geesten hebben of iets dergeljks.. SPANNEND!!!
    Maar niemand houdt zich er mee bezig bij ons in huis... We hebben wel een paar keer per jaar een raar gebonk in een muur op zolder. Gelukkig slaap mijn zusje daar. Het is dan net of er iemand met een hele zware hamer aan de binnenkant klopt. We hebben aan die zijde geen buren... Toen mijn usje er nog niet sliep hoorde ik (ik sliep in een kamer onder de zolder) zacht gebons alsof er mensen op zolder rondwandelden.

Laatst heb ik wel gevraagd toen ik achter mijn pceetje zat of mijn oma's of opa wilde laten weten dat ze er waren... (ik had spannende topics gelezen over mensen die dat deden... dus laat ik het ook eens proberen!) opa 1 en oma 1 en 2 reageerden niet, laatste opa dan... Het werd koud in de kamer, en zachtjes hoorde ik een lieflijk vioolmuziekje. Ik ging luisteren of dat van de tv beneden vandaag kwam, dat was niet zo. Het kwam meer van mn oude slaapkamer af... ik liep daar naar toe en toen kwam het weer uit mijn huidige kamer. Ik ben snel in bed gekropen (ik was bang!!!) en ben gaan slapen. Volgende dag vertelde ik het aan mn ouders ("wat ik nu weer mee maakte!!!"). Mn moeder vertelde dat die opa viool speelde...

Ach het zal allemaal wel toeval zijn!!!
      maandag 11 april 2005 @ 18:27:21 #163
    70514 littledrummergirl
    voor uw vrijmibo
    pi_26152643
    quote:
    Op zaterdag 9 april 2005 19:58 schreef FunnyValentine het volgende:

[..]

Volgende dag vertelde ik het aan mn ouders ("wat ik nu weer mee maakte!!!"). Mn moeder vertelde dat die opa viool speelde...

Ach het zal allemaal wel toeval zijn!!!
    dat klinkt wel liev als je het mij vraagt , wist je dat je opa viool speelde?
    In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
    Everybody needs a bosom for a pillow!
      maandag 11 april 2005 @ 19:19:50 #164
    54830 FunnyValentine
    Wat kijk je nou?
    pi_26153846
    quote:
    Op maandag 11 april 2005 18:27 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat klinkt wel liev als je het mij vraagt , wist je dat je opa viool speelde?
    Ja ik vond het ook erg lief, het was een mooi lieflijk wijsje... Ik wist niet dat hij viool speelde...
      maandag 11 april 2005 @ 19:24:31 #165
    107118 Leannetjuh-gurl
    Ik Zie Alles..!
    pi_26153959
    Creepy!
    DoN't Be A LiAr, TeLl ThE TrUtH
      vrijdag 15 april 2005 @ 15:52:12 #166
    59608 Blubberzwijn
    appelboomwijngaarden
    pi_26250353
    ik hoor soms gekraak op zolder maar dat is hoop ik gewoon door warmte en kou dat het inkrimpt en weer uitzet m'n moeder is wel een keer krijsend wakker geworden toen ze droomde dat er een lang wezen oid op zolder liep.. en nu krijg ik elke keer als ik op zolder wat moet pakken (is beetje creepy daar en je moet om de kachel heenlopen) zo'n stom angstig gevoel
    you are too late to save the child, now you will join him.. in hell
      maandag 18 april 2005 @ 09:46:22 #167
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26316244
    Ik denk dat iedereen dat wel heeft op donkere plaatsen met veel onbekende geluiden. Zelfs de grootste sceptische mensen heb ik zien zweten en die geloven toch nergens in om bang voor te zijn. Tis vaak angst voor een adrenaline klap en aangezien je amper de situatie kunt overzien in het donker....

Ik hoorde ooit op tv van een kerel dat ie in een spookhuis woonde. Voetstappen op de trap terwijl ie alleen thuis was enzo. Medium erbij gehaald en die wees een stoel op zolder aan als favoriet van de entiteit. Paar dagen later stond er een afdruk in alsof er iemand op gezeten had die nacht.
      maandag 18 april 2005 @ 09:52:32 #168
    107693 Dannytjeuh
    Watjeuuuuuz
    pi_26316325
    quote:
    Op maandag 18 april 2005 09:46 schreef livEliveD het volgende:
    Ik hoorde ooit op tv van een kerel dat ie in een spookhuis woonde. Voetstappen op de trap terwijl ie alleen thuis was enzo. Medium erbij gehaald en die wees een stoel op zolder aan als favoriet van de entiteit. Paar dagen later stond er een afdruk in alsof er iemand op gezeten had die nacht.
    Brrrrrr da's pas spooky
    +++Suicide is a way of telling God, "You can't fire me, because I QUIT!"+++
    pi_26329299
    Ik heb een wekker die snachts af gaat op tijdstippen die geneens bestaan.
    En een tv met sterke voorkeur voor rtl 4..
    pi_26329404
    Vanmiddag was ik fors chagrijnig en opeens flikkerde er een mes, wat ik welis waar richting de rand van het aanrecht gelegd had maar zeker niet OVER de rand, zomaar van het aanrecht af. En goed ook; het hele handvat lag uit elkaar
    Tap tap tap
    pi_26425573
    Ongeveer 1,5 jaar geleden liep ik 's avonds ff naar de keuken. In de keuken ernaast(studentenhuis, 2 gecombineerde douche/keukens naast elkaar) stond de kraan vol open. Ik was als enige van die verdieping aanwezig en m'n benedenburen zijn geen mensen die voor de grap dat soort zaken doen.
    Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
      vrijdag 22 april 2005 @ 14:27:38 #172
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_26431780
    quote:
    Op vrijdag 8 april 2005 17:02 schreef lunamoon het volgende:
    Ik wordt ook elke nacht zo rond vieren wakker, maar dan moet ik gewoon plassen. Hihiihi! Verder heb ik weleens ervaringen gehad, maar ik laat het liever rusten. Dan laat het mij ook rusten.
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
      vrijdag 22 april 2005 @ 14:47:24 #173
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26432276
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 14:27 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
    Ik wordt ook elke nacht zo rond vieren wakker, maar dan moet ik gewoon plassen. Hihiihi! Verder heb ik weleens ervaringen gehad, maar ik laat het liever rusten. Dan laat het mij ook rusten.
    Je wilt ze niet hier vertellen?
      vrijdag 22 april 2005 @ 14:50:30 #174
    119411 Paradijsvogeltje
    is veilig geland!
    pi_26432364
    Als je verhalen vertelt, breng je ze tot leven. Misschien wil ik dit soort verhalen liever niet tot leven brengen... no offence
    Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
    Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
      vrijdag 22 april 2005 @ 16:29:04 #175
    64831 2NutZ
    pi_26434790
    quote:
    Als je verhalen vertelt, breng je ze tot leven.

Wat is dat voor onzin? :\
    Mensen die over de WOII vertellen zorgen toch ook nie voor dat er weer oorlog komt ;o
    Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal
    pi_26437306
    haha in dat geval heb ik nog wel wat verhalen
    spannend
      vrijdag 22 april 2005 @ 21:58:03 #177
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26442533
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 16:29 schreef 2NutZ het volgende:
    Mensen die over de WOII vertellen zorgen toch ook nie voor dat er weer oorlog komt ;o
    Ik hou niet van pushen en tis een appel en peren vergelijking. Ik denk dat ik haar wel begrijp.
    Tuuwk ben ik ook benieuwd wat het is maar ik heb wel meer wensen die niet uitkomen
      vrijdag 22 april 2005 @ 22:00:48 #178
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26442599
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 18:23 schreef Fahrion het volgende:
    haha in dat geval heb ik nog wel wat verhalen
    spannend
    Ik begreep niet wat je vorige opmerking in dit topic met poltergeist activiteit te maken had maar bij deze ontgaat me ook een beetje waar je op doelt. Soms kan het als spannend worden ervaren ja. Soms loopt het een stuk negatiever af
    pi_26509217
    Arrrgh, dit soort topics lees ik altijd vlak voor het slapen gaan, en dat is zo ontzettend onverstandig!
    I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
    pi_26513137
    quote:
    Op vrijdag 22 april 2005 16:29 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Bingo! Ben het helemaak met je eens:)
      dinsdag 26 april 2005 @ 09:36:15 #181
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26513539
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 09:13 schreef lunamoon het volgende:
    Bingo! Ben het helemaak met je eens:)
    Of we wachten gewoon op mensen die hun verhaal wel kwijt willen en laten het pushen voor wat het is
    pi_26514749
    quote:
    Op maandag 7 maart 2005 03:44 schreef Prego het volgende:
    iedereen kent het bekende verhaal wel dat iemands horloge crasht zo gauw een dierbaar iemand dood gaat?

ik heb wel ooit een zware hoofpijn aanval gehad op school op het tijdstip dat mijn buurvrouw overleed. toen ik naar huis fietste (en nog van niks wist) zag ik haar ook staan aan de overkant van de weg, met een continu vreemd onaangenaam gevoel in je romp. best vaag als je dan thuiskomt en je hoort dat slechte nieuws.
    ik heb het 2 weken geleden ook gehad, mijn overleed, ik ging de hond uitlaten en keek een beetje rond over het veld. toen zag ik hem ook staan in zijn 3/4 jas.
    mijn oom keek heel triest terwijl mijn buurvrouw juist een heel ontspannen tevreden blik had. ze is 30 geworden (zwangerschapsvergiftiging, zij overleed, kindje maakt het erg goed) en mijn oom 55 (plotselinge hartaanval) geworden
    dit heeft een wetenschappelijke naam... schijnt niets met paranormaal en al die shit te maken te hebben... het heeft gewoon iets te maken met het verwerken enzo; er is pas iemand overleden, en opeens zie je hem/haar overal.

heb het zelf ook gehad, ik was nogal jong 12 ofzo, en toen m'n oma overleden was dacht ik haar ook een paar keer gezien te hebben. er is een naam/verklaring voor, maar google levert me zo snel even niets op.
      dinsdag 26 april 2005 @ 10:47:07 #183
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26514834
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 10:42 schreef cs-Blade het volgende:
    dit heeft een wetenschappelijke naam... schijnt niets met paranormaal en al die shit te maken te hebben... het heeft gewoon iets te maken met het verwerken enzo; er is pas iemand overleden, en opeens zie je hem/haar overal.

heb het zelf ook gehad, ik was nogal jong 12 ofzo, en toen m'n oma overleden was dacht ik haar ook een paar keer gezien te hebben. er is een naam/verklaring voor, maar google levert me zo snel even niets op.
    Beetje lullig dat ie er dan nog geen kennis van had en dus nog helemaal niet met het verwerkingsproces bezig zou moeten zijn.
    pi_26515742
    mijn onder buurvrouw heeft ook er last van maar ik denk dat het streken zijn ,maar ik word altijd wakker wanneer er ook maar iets gebeurd
    -
    pi_26519951
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 09:36 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Of we wachten gewoon op mensen die hun verhaal wel kwijt willen en laten het pushen voor wat het is
    daar hadden we het dus niet over livEliveD, maar we hadden het over dat als je een verhaal vertelt dat het dan ook niet waar komt Dus wat ik bedoelde was niet een poging om iemand te pushen.
    pi_26522376
    een klopgeest is een energie die zig heeft vast gebonden aan een opject waar het niet hoord en daar door tot overlast kan zorgen tot dat het"vrij"gelaten wordt
    -
      dinsdag 26 april 2005 @ 23:31:54 #187
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26533141
    quote:
    Op dinsdag 26 april 2005 14:35 schreef lunamoon het volgende:
    daar hadden we het dus niet over livEliveD, maar we hadden het over dat als je een verhaal vertelt dat het dan ook niet waar komt Dus wat ik bedoelde was niet een poging om iemand te pushen.
    Nogmaals ik snap denk ik hoe ze het bedoeld en dus waarom ze het niet verteld. Ten tweede zeg je zelf dat je het helemaal eens was met de post, das ten eerste dus die appel en peer vergelijking en dus ook: "Hoppa! je hebt ons nu nieuwsgierig gemaakt, knikker neer dat verhaal ". Dat komt op mij over als pushen

Anyway: Komt u maar met die ervaringen
      woensdag 27 april 2005 @ 17:40:46 #188
    43172 crN
    The Excessum
    pi_26548684
    quote:
    Op vrijdag 4 maart 2005 14:00 schreef Darksoulz het volgende:

[..]

Het heeft inderdaad met de geschiedenis van het huis te maken en ook weleens de grond. Bij mij in de buurt is een blok huizen op een oud kerhof gebouwd. Ik ken iemand die daar woont en die heeft op zijn zachtst gezegd zeer enge dingen. Denk onder andere aan bezeten zijn eens in het jaar met kerst.

Het ligt eraan welke mensen er hebben gewoond en wat ze hebben meegemaakt. Is er iemand traumatisch gestorven? Heeft iemand ooit zelfmoord gepleegd in dat huis? Etc. Soms blijven er dan dingen hangen of ook geesten die nog niet weg kunnen/willen.

Een huis uit 1985 is nog vrij jong dus de kans dat er voor jij woonde iets gebeurd is, is zeer gering tot niet zeg maar. Dus vandaar dat je nergens last van hebt. Ik woon in een huis die in 1934 is afgebouwd. Er zit of zat hier wel iemand, maar we hebben nooit geen last van hem. Soms staren de katen naar een hoek van de kamer en worden ze helemaal bang en gaan dan ook ontzettend miauwen. Daar merk ik het aan. Huis van mijn ex stamt volgens mij ook uit deze tijd, maar daar is gewoon meer gebeurd.
    Ons huis is rond 1790 gebouwd. (Ja echt).
    En ik moet zeggen dat ik hier nog nooit rare dingen heb meegemaakt. Toch is dit huis een schuilplek geweest voor heel veel mensen in de 2e wereld oorlog. (Groot huis, ongeveer 330 vierkante meter.)

Gelukkig maar eigenlijk (nu maar hopen dat er vanaf nu rare shit gebeurt).
      woensdag 27 april 2005 @ 18:35:29 #189
    54830 FunnyValentine
    Wat kijk je nou?
    pi_26549773
    Leuk zeg, een weekje geleden... rond 4 uur ja... viel er weer een kapstok in onze kelderkast naar beneden! Ik heb niets gehoord, mijn ouders wel...
      vrijdag 6 mei 2005 @ 19:43:58 #190
    83895 GnAgn
    Love You So Much
    pi_26785556
    Gisternacht ik ga nog even een toetje eten aan de keukentafel.. opeens hoor ik POK..

* gaat verder met toetje eten..

POK.. het kwam van de lampenkap af van de lamp die in de keuken hing en het was best een harde pok .. ach ik denk et zal wel maarja het bleef maar doorpokken, en het gekke was zodra ik er niet meer naar keek hield het op... toen ik de keuken uitliep nog 1 keer pok en toen was het over

Meer krijgen betekent niet altijd minder missen
    Own Style
      zaterdag 7 mei 2005 @ 19:08:35 #191
    62520 Hert
    *bambi bijt*
    pi_26807113
    Ik geloof eigenlijk niet in dat soort dingen.

Maar onlangs ging mijn vriend naar zijn werk, en ik sliep nog eventjes door (in zijn apartement), en toen ik half wakker/half in slaap was, voelde ik dat er iemand op de gang, langs de slaapkamer liep (de deur was open van de slaapkamer). De vloer kraakte ook af en toe.
    Die persoon (een vrouw) bleef maar op en neer lopen en naar binnen kijken.
    Het voelde ook echt alsof er iemand was.

Toen ik dit 's avonds aan mijn vriend vertelde, zei hij dat hij hetzelfde had gehad, een aantal dagen ervoor. Alleen liep ze toen door de slaapkamer.

Hij liegt niet over dat soort dingen, dus het was best toevallig.
    Zal best gewoon fantasie kunnen zijn, maar ik vond het iig geen prettig gevoel.
    Ik wou dat ik twee hertjes was....
    pi_26819931
    De geesten in mijn huis beginnen weer wakker te worden. De konijnen lopen ook de hele nacht als wilden rond in hun kooi, wat meestal een goede indicatie is. Ik had mijn mobiele telefoon naast me liggen vanacht, en opeen is het batterij leeg. Had nog twee stippjes over :S ? Verder veel voetstappen op zolder. Veel hout wat kraakt, speciaal boven mijn dochter haar kamer. Ze heeft ook wat meer vrienden bij, zoals Natasha en Kouldrun. (Of hoe je dat nou mag schrijven) Snap niet waar ze die namen vandaan haal! Ben wel blij dat ze er nu weer zijn! Was wel een beetje eenzaam deze twee laatste maanden. Heb verder ook een aantal gezichten in het plafond gezien toen ik ging slapen. Ik slaap natuurlijk met een lichtje aan... LOL anders durf ik niet te slapen. Dat was dan wel de update van mijn huis, so far...:)
      zondag 8 mei 2005 @ 13:12:49 #193
    64831 2NutZ
    pi_26822158
    maar ok lunamoon jij ziet in elke pixel gezichten. Hout kraakt ook nou eenmaal.
    pi_26823715
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 13:12 schreef 2NutZ het volgende:
    maar ok lunamoon jij ziet in elke pixel gezichten. Hout kraakt ook nou eenmaal.
    Het is wel wat anders om in een foto een gezicht te zien dan in het plafond En ja...hou kraakt idd, maar het klinkt niet van zichzelf alsof iemand erop loopt.. Vind het jammer dat je zo'n dom commentaar geef als je de rest van mijn posts duidelijk niet hebt gelezen
      zondag 8 mei 2005 @ 23:17:39 #195
    22636 MUUS
    Kiwi.
    pi_26839425
    quote:
    Op zaterdag 7 mei 2005 19:08 schreef Hert het volgende:
    Ik geloof eigenlijk niet in dat soort dingen.

Maar onlangs ging mijn vriend naar zijn werk, en ik sliep nog eventjes door (in zijn apartement), en toen ik half wakker/half in slaap was, voelde ik dat er iemand op de gang, langs de slaapkamer liep (de deur was open van de slaapkamer). De vloer kraakte ook af en toe.
    Die persoon (een vrouw) bleef maar op en neer lopen en naar binnen kijken.
    Het voelde ook echt alsof er iemand was.

Toen ik dit 's avonds aan mijn vriend vertelde, zei hij dat hij hetzelfde had gehad, een aantal dagen ervoor. Alleen liep ze toen door de slaapkamer.

Hij liegt niet over dat soort dingen, dus het was best toevallig.
    Zal best gewoon fantasie kunnen zijn, maar ik vond het iig geen prettig gevoel.
    Fantasie terwijl jullie allebei hetzelfde voelen zonder het er vantevoren met elkaar over te hebben? En zelfs het geslacht weten en geluiden horen?

Mwoah... .
    Oi!
      maandag 9 mei 2005 @ 12:18:24 #196
    64831 2NutZ
    pi_26848819
    quote:
    Op zondag 8 mei 2005 14:15 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Het is wel wat anders om in een foto een gezicht te zien dan in het plafond En ja...hou kraakt idd, maar het klinkt niet van zichzelf alsof iemand erop loopt.. Vind het jammer dat je zo'n dom commentaar geef als je de rest van mijn posts duidelijk niet hebt gelezen
    Juist wel en ik vind jouw posts allemaal iets TE mooi om waar te zijn
    Sorry voor mn gezond sceptische kant.
      maandag 9 mei 2005 @ 12:24:04 #197
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_26848962
    Oeh feel the love stelletje onvolwassen mensen
    pi_26879233
    Een tijdje geleden dook ik mijn bed in nadat ik een paar afleveringen van Most Haunted had bekeken. Het is toch altijd wat scary om na het kijken van iets over geesten of spoken om dan door het donker heen te moeten lopen of in het donker te moeten liggen, althans, dat vind ik. Ik ging lekker liggen en mijn gedachte dwaalde gelukkig al snel af van het hele spookgebeuren en binnen een paar minuten lag ik te slapen. Totdat ik in 1 keer wakker werd van de tv op mijn kamer die uitzichzelf aangezet was, ik schrok me echt de pleuris en dacht van het zal toch niet waar zijn. Ik zette de tv dus zelf maar weer uit en heb een lampje aan gezet en ben weer veder gaan slapen. Ik heb de dagen daarna mij natuurlijk afgevraagd hoe dit mogelijk zou kunnen zijn maar ik heb er echt geen verklaring voor vinden.

Mijn tv maakt voordat het beeld op de buis komt een speciaal geluid als je hem aanzet. Een paar weken na dit gebeuren lag ik half te slapen en ik hoorde dat geluid alsof mijn tv aanging, ik sprong dus echt rechtop in mijn bed, mijn nekharen stonden recht overeind, en jawel hoor de tv ging weer uit het niets aan. Ik deed gelijk de lampen aan en stak maar ff een peuk op om er eens over na te denken. Wederom kon ik er geen logische verklarign voor vinden en heb die nacht dus maar weer met de lichten aan geslapen. Ik heb er maar niet meer aan proberen te denken want je schiet er niets mee op. Maar dit is iig echt geen onzin of een hersenspinsel ofzo
    eeeh
    pi_26987672
    *vriendin van smoke*

Iedereen die zo geintreseerd is weet vast ook wel dat kinderen voor deze dimensie
    erg open staan.

Ik heb zelf meegemaakt op 3jarige leeftijd dat mijn opa afscheid is komen nemen
    bij zijn overlijden. En op dat moment waren we op vakantie in garderen.
    dus ik ben ervan overtuigd dat als ze je willen zien, ze weten waar je bent.

Nu ben ik zelf moeder en heb in een huis gewoond waar mijn zoontje
    iedere nacht zo hysterisch was, dat ik -zolang als we er hebben gewoond-(8 mnd)
    elke avond naast zijn bedje moest zitten anders sliep hij niet in. ik had een creepy gevoel op de bovenverdieping en mijn vriend ook..

Later te horen gekregen dat een vrouw zich in het trapsgat had
    opgehangen, pal naast de kamer van mijn zoontje.
    joodse traditie..met zn allen gezellig allerlei dingen niet eten...
    pi_26988979
    Een keer was ik alleen thuis en zat achter de computer. De gangdeur was dicht en sloeg opeens open . Dus ik sta op, doe de deur weer dicht en ga weer zitten. Een paar minuten later gaat de deur weer open, ik doe hem weer dicht, en dit herhaalt zich nog een stuk of 3x.
    Toen m'n ouders thuis kwamen heb ik dit niet meer meegemaakt.

Ook een keer gebeurde er iets met een lamp, zo'n 7 jaar geleden ofzo. Mijn broertje ging naar de wc, alleen daarna kon ie z'n broek niet meer dicht krijgen (hij was nog best jong). Hij loopt de wc uit om naar m'n moeder te gaan, horen we opeens een knal. De lamp die op de wc hing (waar m'n broertje dus nog een moment terug onder stond) was naar beneden gevallen.

Maargoed, dit hoeft niet per se een poltergeist te zijn natuurlijk
    pi_27233825
    Drie weken geleden begonnen de geesten met iets nieuw. Ik lag in bed en opeens hoorde ik iemand met hele zware voetstappen naar boven komen... 4 keer gebeurde dit in een uur...een ze kwamen alleenmaar naar boven. Een week later stond ik in de keuken en was aan het afwassen toen ik hele snele voetstappen naar beneden komen. Dacht eerst dat het mijn dochter was die van de trap half afviel dus ik ging kijken of ze oke was... alleen... er was niemand daar.... Vanavond lag ik in bed met mijn vriend toen opeens er werd geklopt op de slaapkamer deur... twee harde kloppen. Natuurlijk was er niemand daar en heb nooit mijn vriend zo bang gezien... hahahaha
    pi_27234853
    Al eens eerder over geschreven.

Een paar jaar geleden in de Ardennen. Oude boerderij die werd verhuurd als vakantiehuisje. Het stikte van de vliegen, sinistere en donkere bedoening, geen leuke sfeer. In het huis was een gangetje met een toilet. Je moest door een deur die klemde over de vloer, de groeven waren duidelijk te zien. In dat gangetje hing een onbeschrijvelijke sfeer. Toen ik met een vriendin op 'spokenjacht' ging in het halletje knalde na een minuut of wat achter ons ineens die klemmende deur dicht.

Een andere keer was in een oud deftig herenhuis in Amsterdam waarvan de bewoners beweerden dat het er spookte. Terwijl we op het balkon zitten in de warme zomernacht vertellen die mensen wat er zoal gebeurt, zoals het knipperen van lichten. Even later zien we dat ook gebeuren terwijl er vanuit het niets een koud briesje te voelen is. Iedereen stond versteld. Later die nacht vliegt er bij een kamer de klink uit de deur en zitten de logees opgesloten in het stikkedonker. De lamp deed het niet meer. Dat was in de kamer waar de voormalige vrouw des huizes overleden was, waarvan gezegd werd dat ze nog steeds in het huis was. Zelfs door haar kinderen werd het beweerd. Op de begane grond was een grote leegstaande kamer. De bewoner daar was verhuisd nadat ie meerdere malen enge dingen had meegemaakt met verschijningen en geluiden. In die kamer was de voormalige eigenaar van het huis na een slopende ziekte aan z'n einde gekomen.

Redactie Frontpage zondag 22 mei 2005 @ 01:32:00 #203
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_27235696
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 00:52 schreef Keromane het volgende:
    Al eens eerder over geschreven.

Een paar jaar geleden in de Ardennen. Oude boerderij die werd verhuurd als vakantiehuisje. Het stikte van de vliegen, sinistere en donkere bedoening, geen leuke sfeer. In het huis was een gangetje met een toilet. Je moest door een deur die klemde over de vloer, de groeven waren duidelijk te zien. In dat gangetje hing een onbeschrijvelijke sfeer. Toen ik met een vriendin op 'spokenjacht' ging in het halletje knalde na een minuut of wat achter ons ineens die klemmende deur dicht.

Een andere keer was in een oud deftig herenhuis in Amsterdam waarvan de bewoners beweerden dat het er spookte. Terwijl we op het balkon zitten in de warme zomernacht vertellen die mensen wat er zoal gebeurt, zoals het knipperen van lichten. Even later zien we dat ook gebeuren terwijl er vanuit het niets een koud briesje te voelen is. Iedereen stond versteld. Later die nacht vliegt er bij een kamer de klink uit de deur en zitten de logees opgesloten in het stikkedonker. De lamp deed het niet meer. Dat was in de kamer waar de voormalige vrouw des huizes overleden was, waarvan gezegd werd dat ze nog steeds in het huis was. Zelfs door haar kinderen werd het beweerd. Op de begane grond was een grote leegstaande kamer. De bewoner daar was verhuisd nadat ie meerdere malen enge dingen had meegemaakt met verschijningen en geluiden. In die kamer was de voormalige eigenaar van het huis na een slopende ziekte aan z'n einde gekomen.

[afbeelding]
    Wat heeft die foto met je verhaal te maken ? Had je die steen gefotografeerd bij dat herenhuis in Amsterdam ?
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
    pi_27694410
    Vanmorgen kwam mijn dochter naar mijn slaap kamer binnen rennen.. helemaal hysterisch en vloog in mijn amen. Wat is er aan de hand vraag ik natuurlijk. Mama, een dood mens liep naar beneden. Een wit spook.,..hmm nu weet ik dat we de laatste tijd traplopers in huis hebben maar dat ze zich zo duidelijk zouden laten zien... time for the exorcist!!! Kent iemand trouwens een gooie?
    pi_27694488
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 23:33 schreef lunamoon het volgende:
    Vanmorgen kwam mijn dochter naar mijn slaap kamer binnen rennen.. helemaal hysterisch en vloog in mijn amen. Wat is er aan de hand vraag ik natuurlijk. Mama, een dood mens liep naar beneden. Een wit spook.,..hmm nu weet ik dat we de laatste tijd traplopers in huis hebben maar dat ze zich zo duidelijk zouden laten zien... time for the exorcist!!! Kent iemand trouwens een gooie?
    Waarom meteen zulke drastische maatregelen? Waarom niet eerst praten met je dochter en uitzoeken wat en hoe precies? Waarom niet eerst zelf proberen het op te lossen?

Meteen iemand in huis halen brengt juist onrust bij je dochter, lijkt me.
    Oi!
    pi_27694605
    quote:
    Op maandag 6 juni 2005 23:36 schreef MUUS het volgende:

[..]

Waarom meteen zulke drastische maatregelen? Waarom niet eerst praten met je dochter en uitzoeken wat en hoe precies? Waarom niet eerst zelf proberen het op te lossen?

Meteen iemand in huis halen brengt juist onrust bij je dochter, lijkt me.
    Ik maakte ook maar een grapje over de exorcist... Zolang dat ze ons niet pijn doen en ze het respecteren als ik ze vraag of ons even alleen te laten mogen ze wat mij betreft blijven. Ik heb het vaak met mijn dochter over en ze vertelt meestal ook heel erg gedetallied hoe ze eruit zien enzo. En het pijn doen hebben ze al 13 jaar niet gedaan dus denk niet dat ze het snel gaan doen....we hebben alles onder controlle
    pi_27697101
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 01:32 schreef Djeez het volgende:

[..]

Wat heeft die foto met je verhaal te maken ? Had je die steen gefotografeerd bij dat herenhuis in Amsterdam ?
    Eehm, dat was een tekeningetje. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n steen daadwerkelijk ergens geplaatst zou worden.
    pi_39637718
    quote:
    Ook een keer gebeurde er iets met een lamp, zo'n 7 jaar geleden ofzo. Mijn broertje ging naar de wc, alleen daarna kon ie z'n broek niet meer dicht krijgen (hij was nog best jong). Hij loopt de wc uit om naar m'n moeder te gaan, horen we opeens een knal. De lamp die op de wc hing (waar m'n broertje dus nog een moment terug onder stond) was naar beneden gevallen.
    aaaaaaah, ik heb dat ook gehad, hij viel recht op m'n hoofd :|
    refrusrepus
    pi_39639589
    oja, ik werd ruim een week geleden een paar keer 's nachts wakker van voetstappen op m'n kamer. ik was meer geirriteerd dan bang, en viel dus steeds weer gewoon in slaap omdat ik moe was.
    een dag later was het precies 2 jaar geleden dat m'n oma was overleden, zo tussen 11 en 1 uur ('s nachts) waren we toen verteld. Om vijf voor 1 ben ik met een ventilator aan het klooien, begint er opeens een oud speeldoosje op m'n kamer te spelen. Nou ja, spelen, er kwam wat geluid uit en hij bewoog dus ook.
    Ik heb geen oog meer dicht gedaan
    Tap tap tap
      maandag 10 juli 2006 @ 12:35:20 #210
    62525 Bibikuif22
    <3 <3 <3 <3 <3
    pi_39686805
    Zo iets als wat op de eerste blz staat over het paard heb ik pas meegemaakt.

Mijn dochtertje heeft in haar slaapkamer een loopkikker, een kikker aan een stok en als je hem voortduwt gaat hij kwaken. (werkt op batterijen)
    Een paar maanden terug dochter naar bed gebracht en viel (als altijd) gelijk in slaap. Na een paar minuten hoorde ik ineens die kikker door de babyfoon dus ik naar beneden, helemaal niks te zien en kikker stond gewoon nog. Zo ging het een keer of 4. Ik nog een paar keer met die kikker lopen om te zien of hij niet bleef hangen ofzo. Mijn man hoorde het ook. Zelfs mijn moeder (daar wonen we even tijdelijk) was naar boven naar mijn dochters kamer toe gelopen om te kijken waarom ze om zo'n tijdstip nog met de kikker aan het spelen was.

Op een gegeven moment heb ik hem maar meegenomen naar onze kamer en nergens meer last van gehad.
    Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
      maandag 10 juli 2006 @ 19:57:21 #211
    150152 Queen_Bee
    See ya in another life, brotha
    pi_39699892
    Mijn ex heeft in z'n huis wel dat apparaten in de keuken aangaan. Planten die spontaan van de vensterbank vallen wanneer de gordijnen dicht zijn. Voordat ik dat hoorde had ik ook een vervelend gevoel in dat huis, hij ook, zijn ex ook. 1 keer toen we in bed lagen hoorde we ook ineens dikke knal Wij meteen een logische verklaring bedenken, de geiser oid, maar die is nooit zo hard

En ik had eens een ouijabord gemaakt met een vriendin. Zaten we in de speeltuin, stelde een vraag, komt er ineens rook van dat bord af. Ik heb m weggegooid en halsover kop naar mn fiets gerend

En heel wat jaar geleden werd ik 's nachts wakker omdat mn tv van de ene op de andere zender ging

Verder kan ik ff niets meer herinneren hehe

Oh ja mn ex weer.
    Vroeger sliep die met zn broer op een kamer, en zijn broer zag 's nachts een monnik bij z'n bed staan. Mijn ex heeft nooit wat gezien. Later heeft die broer verteld dat die monnik altijd bij 't bed van m'n ex stond, hij wilde hem vroeger alleen niet banger maken.
    En in datzelfde huis bij de schuur in de tuin schijnt het ook alles behalve prettig te zijn
    I'm super sonic man
    Do you wanna buy a rocket
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')