abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 februari 2005 @ 21:38:57 #36
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25116891
Om u allen een impressie te geven heb ik wat screenshots van de betreffende Most Haunted uitzending achter elkaar gezet (de kwaliteit van de beelden op de DVD is uiteraard beter)

Tekenen:

Laten zien dat ie bewogen heeft:

Wat er op de cam te zien was:

Hopelijk krijg ik geen advocaat achter me aan
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25117869
Vet cool livElilveD... ik neem aan dat dit wat andere mensen hun nieuwsgierigheid zal opwekken... heel mooi gedaan..... nu maar hopen dat die lawyers weg blijven.....
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_25126335
's avonds nog even wat lekker s uit de vriezer uit de schuur halen..
ze je opeens je hond voorbij lopen.. met iemand erachter aan... niks aan de hand...denk je, zal wel uitgelaten worden.

kom je binnen met je frikandellen...zit mijn pa gewoon op de bank... uh jij was toch de hond uitlaten :S?

wat ik zag was nog geen 1.5 meter van me vandaan, alleen ik stond in het lucht en hij/zij/het liep onder onze niet verlichte carport.

mijn opa lag in het ziekenhuis vanwege longkanker,

ik had de dag voordat hij stierf een droom dat waarin ik riep dat ie niet weg mocht gaan en ik liep aan em te trekken e.d. om een tegen te houden... hij zei dat ie moest gaan enzo en ik heb echt in mijn slaap lopen schreeuwen, mijn andere opa en oma waar ik op dat moment sliep hebben dit ook gehoord.

dag later was hij dus niet meer.

[ Bericht 25% gewijzigd door nexhil op 17-02-2005 13:19:05 ]
  donderdag 24 februari 2005 @ 20:07:39 #39
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25237864
subtiele schop
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25242494
Ik heb weleens met mijn ex vriendin zeer uitvoerig over geesten e.d. gepraat op mijn kamer. Na een tijd van toch wel zeer intensief erover praten ging mijn stereo toren ineens uit zich zelf gek doen. Veranderen van source (cd, md, tape, radio etc) en het volume ging ineens op mute (heb grote volume knop met rood lampje erop en als je op mute drukt draait die knop langzaam naar links met een knipperend rood ledje)

We zijn toen maar opgehouden met erover praten. Pas toen ik een knop op de stereo indrukte gebeurde er niks meer. Nooit eerder meegemaakt en later ook nooit meer.

Dit noem ik geen poltergeist verhaal verder

Ik heb trouwens wel gelezen over het fenomeen poltergeist en naar wat ik vernomen had is het vaak zo dat mensen met een traumatische ervaring een bepaald soort van geesten aantrekken of energie wellicht die erg nadrukkelijk aanwezig zijn. Maar dan in de vorm van objecten bewegen, laten zweven, mensen beinvloeden, mensen bezitten (bezetenheid), mensen laten zweven. Ik heb ook gelezen dat dit veelvuldiger voorkomt bij jonge meisjes/vrouwen in hun pubertijd met een traumatische ervaring. Ik kan helaas de bron niet meer terugvinden maar het was wel heel fasinerend.

Wat ik tot nog toe hier in dit topic lees komt dus als het verhaal klopt niet over als een echte poltergeist ervaring. Dingen die verdwijnen zoals bij MUUS, ik ken mensen die dat ook weleens hebben en het later weer op de meest vreemde plekken weer terug vinden. Objecten die bewegen, koude wind, stemmen de hele mikmak.

Eng maar wel intrigrerend vind ik het
pi_25242635
Heb trouwens ook een keer een vrij enge droom gehad die tegelijkertijd een beetje karikatuurachtig aandeed. Het ging erover dat er een soort van helse demonen (denk aan hellboy achtige figuren maar dan heel kwaad en sarcastisch en heel zwartdenkende humor, voor de duidelijkheid, de film hellboy bestond toen nog niet ) mijn vrienden (in mijn droom dan, ik ken ze totaal niet in het echt) op een gruwelijke manier af aan het slachten waren. Voor hun was het puur een spel van opjagen en met bijlen speren van zeer grote afmetingen en later zelfs hoofdschoten. Veel gelach. Ik was duidelijk niet hun doelwit maar "mijn beste vrienden" moesten ze wel hebben. Het bleef maar doorgaan, veel gejaag en gelach en op een gegeven moment per persoon zijn onvermijdelijke martelende dood.

Opeens was er een klap vanuit mijn kamer. Kon me nog duidelijk herrineren precies van uit welke hoek en dat het een klap op hout was (mijn bureau). Als een keiharde vuiste tegen een houten plank. Ik was wakker. Alsof iets of iemand me weerhield. beschermde om er verder van te dromen.

Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
pi_25264674
Toen ik afgelopen week tv aan het kijken was en rond een uur of half twee de tv uit deed om te gaan slapen ging de tv uit zichzelf weer aan, ik stond al op de trap en schrok mijzelf echt kapot. Vroeger toen ik klein was gingen ik altijd zappen, met een sterke universele AB sneaky bij iemand`s huis staan en dan kanalen verwisselen en het geluid keihard of juist heel zacht zetten enzo, maar dat is bij mijn huis niet mogelijk dus ik heb echt geen flauw idee hoe het kan dat mijn tv uit het niets weer aanging.
eeeh
pi_25264937
Darksoulz begint over iets waar ik ook aan zat te denken bij dit topic. .

Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.

Ik denk dat we hier vooral de 'gewone' verhalen over geesten lezen. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_25265020
Ah kijk:
quote:
"Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".

Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances
Klopgeest. . Dingen laten bewegen zou dan wel onder poltergeist vallen, hoewel dit toch iets anders is dan wat wij meemaken:

.
Oi!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:45:57 #45
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25265178
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 00:35 schreef Darksoulz het volgende:
Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
Please, do tell.
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:49:09 #46
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25265219
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:07 schreef DaveHarris het volgende:
tv ervaring
Wow, Dave. Ik zou echt raar kijken volgens mij (Was het wel hetzelfde kanaal waar ie op stond?)
pi_25265226
quote:
Op dinsdag 15 februari 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik werd een keer 's nachts wakker omdat er buiten een kind hard huilde. Echt hard dus, als ik op 2 hoog het kon horen. Ik weet nog dat het had geregend, ik ben nog uit het raam gaan kijken en alles was pikkedonker op wat verlichte etalages na en de straten glommen nog van de regen. Ik woonde midden in het centrum van ons dorp, zonder echt rechtstreekse buren (alleen schuin tegenover woonden mensen maar dat was een wat ouder stel, ze hadden wel een immer krolse kutkat maar die klinkt anders) en de mensen die zo'n 50 meter aan de achterkant van ons gebouw woonden kon ik hier voor nooit horen, en wat doet een klein kind nou midden in de nacht in de regen op straat? Wtf? Ik ben toch wel snelw eer gaan slapen en begin me nu niet af te vragen of ik niet gewoon aan het dromen/ijlen/slaapwandelen was.
denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
Hello there, peeps
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:58:49 #48
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25265356
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.
Dat is ook wel wat fuzzy idd. Als er ‘fysiek’ iets met voorwerpen gebeurt zou ik zeggen maar dan valt een klopgeest eigenlijk af en dat is de definitie van de Van Dale. Ach het maakt ook niet zoveel uit want er staan super toffe verhalen in het topic en daar gaat het ergens om.

Kan een waxine lichtje trouwens uit zichzelf weer aangaan? Er stonden er 3 op een rij. Deze zijn uitgemaakt en vervolgens is gechecked of ze ook echt uit waren. 10 seconden later liep de persoon weg en toen waren ze nog steeds uit. Bij terugkomst brandde de middelste van de 3. Geen idee of het kan komen omdat die dingen nog warm zijn en daardoor opnieuw vlam vatten. Zo niet: Tja tis gebeurd. Zo wel: Oh!
  zaterdag 26 februari 2005 @ 13:59:38 #49
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25265367
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:49 schreef DeutschNepal het volgende:
denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
Ik denk dat we het nooit zullen weten
pi_25275764
www.espiritoshp.hpg.ig.com.br/poltergeist.jpg

Dat je van zulke dudes snachts tegenkomt op weg naar de koelkast
pi_25276042
Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
Back in business.
pi_25276312
quote:
Op zondag 27 februari 2005 01:56 schreef Shirley het volgende:
Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
Dat komt door de kaars zelf dat gebeurt bij mij ook.

Teminste ik hoop maar dat het daardoor komt dan
  zondag 27 februari 2005 @ 15:57:45 #53
104091 ttboy
Taalpuristen: opzouten!
pi_25282768
Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
"Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
pi_25284357
wat is een poltergeist eigenlijk?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_25284390
quote:
Op zondag 27 februari 2005 15:57 schreef ttboy het volgende:
Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
toch geloof ik niet dat dat echt gebeurd is. ook al is dat voor de perceptie van die persoon ongetwijfeld wel zo.

ik denk dat het een soort hallucinatie is. een beeld wat die persoon - met moeilijke jeugd (gek, dat is altijd zo!! - zelf maakt. niet zodat dode papa verder kan leven, maar zodat hij of zij zélf kan doorleven!
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_25285734
Heb ook nog wel iets. Niet echt eng ofzo maar wel vreemd.

Toen 3 maand geleden mijn oma overleed had ik der een brief geschreven. Daar stond in of ze iets van zich wilde laten horen als ze opa gevonden had (opa is al 14 jaar dood).
Op een avond was ik met de hond aan het spelen. Gooi zijn speeltje weg, hij brengt het weer. Ik gooi speeltje weer weg, hond blijft kijken maar pakt hem niet. Hij keek naar de hoek van de deur en kroop steeds verder weg. Ik werd er bang van omdat ik wel eens gehoord had dat dieren geesten kunnen zien/voelen. Ik de hond oppakken om hem in die hoek te zetten, nou hij hield me echt letterlijk vast zo bang was ie.
De volgende dag deed ie het nog een keer naar dezelfde deur

Dus denk gewoon dat mijn oma even wilde laten weten dat ze mijn opa gevonden had en dat het goed was zo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_25286109
door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
  zondag 27 februari 2005 @ 23:57:54 #58
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25290386
Dat met die dieren gebeurd wel vaker idd. Die beesten pikken gewoon meer op wat het dan ook is. Moeilijk om erachter te komen. Net als met die vader. Het kan waar zijn maar kan ook perceptie zijn. Het gaat er denk ik om wat de betrokken personen voor conclusie trekken en de rest is ergens irrelevant omdat het toch niet valt te controleren.

Ik las trouwens in de veronica gids dat Keanu Reeves op een hele vroege leeftijd een schim voorbij zag vliegen waarbij eigenlijk alleen de torso te zien was. Hij vondt het niet eng maar de oppasser schrok zich te tering (dus ja meerdere zagen hetzelfde)
  zondag 27 februari 2005 @ 23:58:14 #59
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25290391
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Zie de rest van het topic
pi_25290527
in het kort?
pi_25295092
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:03 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
Liefde
pi_25295501
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
"Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".

Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances

pi_25302294
quote:
Op maandag 28 februari 2005 09:47 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
en jij niet?
pi_25308089
oke oke... nu moet ik wel wat tijd vrij nemen om iets hier te posten.... samen met een goede vriend van me hadden we vorig week zondag (dus niet de vorige, maar de zondag daarvoor) glaasen draaien gedaan... met suc6 ook al kregen we geen definitive antwoorden. Het glas ging een beetje naar nee toen we vroegen of het een man was, en hij draaide stevig rond, en verschoof zich tussen de d en de k dacht ik dat het was. We hebben het op film!!!! yes!!! maar goed... vele mensen hebben waarschuwingen gegeven omdat je dan geesten los laat, dus wat ik me toen afvroeg is...hoe kan je nou geesten "losmaken" als ze er al zijn? Dus met dat in me achterhoofd gingen we aan de slag. Nu is het zo dat er wel vreemde dingen hier zijn gebeurd. De ochtend na het glaasendraaien stond er opeens een geurkaars midden op tafel die niemand daar neer had gezet. De slaapkamer deur ging ook wat later van uit het niks open, en mijn konijnen zijn ook heel erg onrustig 's nachts. Een spotlight in de keuken is ook ineens kapot, en het licht in de wc staat vaak te flikkeren.... leuk als je daar diep in de nacht zit te plassen :S Gisteren avond toen ik in bed lag proberen te slapen zag ik een orb! het was echt een lichtbal die ongeveer 3 seconden sweef voor me ogen. en paar minuten later zag ik een grote schaduw naast me bed... Daar schrok ik wel behoorlijk van. Momenten later werd mijn webcam vanaf de lamp afgeduwd en ik hoorde en klap van de televisie die naast mijn bed staat. Dat met de tv kon natuurlijk toeval zijn want het was echt koud op me kamer! zo koud dat ik later sokken aan heb getrokken... dat was tot nu toe de update van mijn gespookte huis

[ Bericht 0% gewijzigd door lunamoon op 01-03-2005 09:24:12 ]
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_25311582
Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
Oi!
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:09:56 #66
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25311669
Ik heb al meer dan 1x gehad dat mijn klerekast uitzichzelf open gaat middenin de nacht.....
Wordt ik in ene wakker om 3 uur snachts van gepiep en gekraak van mn kastdeur, kijjk om me heen pikke donker en zie ik toch weer mn ksatdeur op een kier staan. Je ziet dus duidelijk de zwarte kier van dat de duer open is gaan staan.

Maar dat komt denk ik meer doordat et hout gaat werken door de kou, want ik vergeet vaak mn raam dicht te doen hehe.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_25311696
quote:
Op maandag 28 februari 2005 22:02 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

en jij niet?
Nee!! Erg???
Liefde
pi_25312064
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:04 schreef MUUS het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
Omdat ik erg benieuwd was of er iets zou gebeuren... ik heb zo vaak kwaade geesten mee gemaakt dat dit niet anders zou zijn...en het valt wel mee hoor.. ik heb VEEL erger mee gemaakt
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:52:35 #69
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25312318
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:11 schreef MeNicole het volgende:
Nee!! Erg???
Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
pi_25312956
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:52 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
Hear Hear
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')