abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25276042
Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
Back in business.
pi_25276312
quote:
Op zondag 27 februari 2005 01:56 schreef Shirley het volgende:
Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
Dat komt door de kaars zelf dat gebeurt bij mij ook.

Teminste ik hoop maar dat het daardoor komt dan
  zondag 27 februari 2005 @ 15:57:45 #53
104091 ttboy
Taalpuristen: opzouten!
pi_25282768
Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
"Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
pi_25284357
wat is een poltergeist eigenlijk?
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_25284390
quote:
Op zondag 27 februari 2005 15:57 schreef ttboy het volgende:
Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
toch geloof ik niet dat dat echt gebeurd is. ook al is dat voor de perceptie van die persoon ongetwijfeld wel zo.

ik denk dat het een soort hallucinatie is. een beeld wat die persoon - met moeilijke jeugd (gek, dat is altijd zo!! - zelf maakt. niet zodat dode papa verder kan leven, maar zodat hij of zij zélf kan doorleven!
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_25285734
Heb ook nog wel iets. Niet echt eng ofzo maar wel vreemd.

Toen 3 maand geleden mijn oma overleed had ik der een brief geschreven. Daar stond in of ze iets van zich wilde laten horen als ze opa gevonden had (opa is al 14 jaar dood).
Op een avond was ik met de hond aan het spelen. Gooi zijn speeltje weg, hij brengt het weer. Ik gooi speeltje weer weg, hond blijft kijken maar pakt hem niet. Hij keek naar de hoek van de deur en kroop steeds verder weg. Ik werd er bang van omdat ik wel eens gehoord had dat dieren geesten kunnen zien/voelen. Ik de hond oppakken om hem in die hoek te zetten, nou hij hield me echt letterlijk vast zo bang was ie.
De volgende dag deed ie het nog een keer naar dezelfde deur

Dus denk gewoon dat mijn oma even wilde laten weten dat ze mijn opa gevonden had en dat het goed was zo!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_25286109
door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
  zondag 27 februari 2005 @ 23:57:54 #58
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25290386
Dat met die dieren gebeurd wel vaker idd. Die beesten pikken gewoon meer op wat het dan ook is. Moeilijk om erachter te komen. Net als met die vader. Het kan waar zijn maar kan ook perceptie zijn. Het gaat er denk ik om wat de betrokken personen voor conclusie trekken en de rest is ergens irrelevant omdat het toch niet valt te controleren.

Ik las trouwens in de veronica gids dat Keanu Reeves op een hele vroege leeftijd een schim voorbij zag vliegen waarbij eigenlijk alleen de torso te zien was. Hij vondt het niet eng maar de oppasser schrok zich te tering (dus ja meerdere zagen hetzelfde)
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 27 februari 2005 @ 23:58:14 #59
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25290391
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
Zie de rest van het topic
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_25290527
in het kort?
pi_25295092
quote:
Op zondag 27 februari 2005 20:03 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
Liefde
pi_25295501
quote:
Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
"Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".

Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances

pi_25302294
quote:
Op maandag 28 februari 2005 09:47 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Haha nee maar hij heeft het vast gemerkt dat ze er was.
en jij niet?
pi_25308089
oke oke... nu moet ik wel wat tijd vrij nemen om iets hier te posten.... samen met een goede vriend van me hadden we vorig week zondag (dus niet de vorige, maar de zondag daarvoor) glaasen draaien gedaan... met suc6 ook al kregen we geen definitive antwoorden. Het glas ging een beetje naar nee toen we vroegen of het een man was, en hij draaide stevig rond, en verschoof zich tussen de d en de k dacht ik dat het was. We hebben het op film!!!! yes!!! maar goed... vele mensen hebben waarschuwingen gegeven omdat je dan geesten los laat, dus wat ik me toen afvroeg is...hoe kan je nou geesten "losmaken" als ze er al zijn? Dus met dat in me achterhoofd gingen we aan de slag. Nu is het zo dat er wel vreemde dingen hier zijn gebeurd. De ochtend na het glaasendraaien stond er opeens een geurkaars midden op tafel die niemand daar neer had gezet. De slaapkamer deur ging ook wat later van uit het niks open, en mijn konijnen zijn ook heel erg onrustig 's nachts. Een spotlight in de keuken is ook ineens kapot, en het licht in de wc staat vaak te flikkeren.... leuk als je daar diep in de nacht zit te plassen :S Gisteren avond toen ik in bed lag proberen te slapen zag ik een orb! het was echt een lichtbal die ongeveer 3 seconden sweef voor me ogen. en paar minuten later zag ik een grote schaduw naast me bed... Daar schrok ik wel behoorlijk van. Momenten later werd mijn webcam vanaf de lamp afgeduwd en ik hoorde en klap van de televisie die naast mijn bed staat. Dat met de tv kon natuurlijk toeval zijn want het was echt koud op me kamer! zo koud dat ik later sokken aan heb getrokken... dat was tot nu toe de update van mijn gespookte huis

[ Bericht 0% gewijzigd door lunamoon op 01-03-2005 09:24:12 ]
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_25311582
Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:09:56 #66
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_25311669
Ik heb al meer dan 1x gehad dat mijn klerekast uitzichzelf open gaat middenin de nacht.....
Wordt ik in ene wakker om 3 uur snachts van gepiep en gekraak van mn kastdeur, kijjk om me heen pikke donker en zie ik toch weer mn ksatdeur op een kier staan. Je ziet dus duidelijk de zwarte kier van dat de duer open is gaan staan.

Maar dat komt denk ik meer doordat et hout gaat werken door de kou, want ik vergeet vaak mn raam dicht te doen hehe.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_25311696
quote:
Op maandag 28 februari 2005 22:02 schreef TheWilliedockSaints het volgende:

[..]

en jij niet?
Nee!! Erg???
Liefde
pi_25312064
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:04 schreef MUUS het volgende:
Waarom ben je eigenlijk gaan glaasje draaien?
Omdat ik erg benieuwd was of er iets zou gebeuren... ik heb zo vaak kwaade geesten mee gemaakt dat dit niet anders zou zijn...en het valt wel mee hoor.. ik heb VEEL erger mee gemaakt
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
  dinsdag 1 maart 2005 @ 13:52:35 #69
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25312318
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:11 schreef MeNicole het volgende:
Nee!! Erg???
Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
pi_25312956
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 13:52 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Tuuwk niet. Gebeurd veel vaker hoor. Geen idee waarom de ene dingen ziet en de ander niet. Als mensen dat niet accepteren lekker laten gaan. Ze weten niet beter anders zouden ze dit soort vragen niet stellen
Hear Hear
  dinsdag 1 maart 2005 @ 17:31:07 #71
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_25315350
Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
pi_25315697
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat mij opvalt is, dat er zoveel glaasje gedraaid word, en er gebeurt altijd iets maar niemand heeft het op film...
inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.
Hello there, peeps
pi_25317251
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:31 schreef Rietvaerder het volgende:
ik heb het dus wel op film
pi_25317306
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 19:41 schreef lunamoon het volgende:

[..]

laat zien dan
Hello there, peeps
pi_25317542
Hoe kan ik het op de computer zetten? keep in mind...ik heb een HELE oude laptop
  dinsdag 1 maart 2005 @ 20:18:04 #76
38229 kanaiken
Een lieve gezeisde kanaiken
pi_25317749
tvp-tje
Stel dat er geen hypothetische veronderstellingen bestaan.
Is dit een schijnvraag waarin het antwoord al besloten ligt?
>>> Geen referrertje in sigs <<<
  dinsdag 1 maart 2005 @ 20:22:16 #77
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25317837
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 17:54 schreef DeutschNepal het volgende:
inderdaad... lijkt me dat als er iets waar is van die verhalen er zo onderhand toch wel eens wat opgenomen moet zijn nu zowat iedereen beschikt over webcams, digicams en mobiele telefoons met camera's.
Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaat
pi_25318027
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 20:22 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik heb nog niet alle afleveringen gezien van Most Haunted maar ik heb me laten vertellen dat 1 van de afleveringen er glaasje draaien in heeft zitten waarbij het glas eraan kapot gaat
Ja dat is uit de aflevering van Pendle Hill... De live uitzending... Ik denk dat het de tweede nacht is
pi_25325681
quote:
Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
Darksoulz begint over iets waar ik ook aan zat te denken bij dit topic. .

Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.

Ik denk dat we hier vooral de 'gewone' verhalen over geesten lezen. .
Ik heb nu een stukje gevonden waarover ik het had wat de betekenis van een echte poltergeist fenomeen is of kan zijn.
quote:
Het woord 'poltergeist' komt uit het duits en betekent 'rumoerige geest'.
Het grootste verschil tussen spoken en poltergeist is dat de laatste zich over het algemeen aan een persoon hecht en niet aan een plek. Waar deze persoon - of epicentrum - ook gaat of staat, volgen de activiteiten van de poltergeist. Typerend voor poltegeistb fenomeen is dat ze vaak te maken hebben met een jong persoon, meestal een vrouw, die last van stress heeft.
De leeftijden waren volgens mij zo tussen de 15 en de 17 jaar maar er zullen vast ook wel andere leeftijden aan verbonden zijn. In ieder geval ging het om jonge meisjes in de pubertijd die last hebben van een traumatische ervaring of hebben gehad. De vraag die toen overbleef was of het wel een externe entiteit was die het veroorzaakte en het "slachtoffer" overal achtervolgt of dat het de persoon zelf is die het eigenlijk zelf veroorzaakt. Volgend stukje handelt hier ook over
quote:
Andrew Green , een paranormale onderzoeker, is er van overtuigd dat poltergeist-activiteiten eigenlijk voorbeelden zijn van psychokinese (het op paranormale wijze in beweging brengen van voorwerpen en doen onstaan van geluiden) zijn.
Hij beweert dat dit door het onderbewustzijn wordt gecreëerd, en bij mensen van beide seksen, tussen 3 en 40 jaar, kan gebeuren, meestal als gevolg van een psychisch trauma.
Deze mening wordt gedeeld door de Amerikaanse parapsycholoog William G. Roll, die ontdekte dat van 92 gevallen waarin sprake was van op personen geconcentreerde poltergeist, vier van deze zogenaamde epicentra, aan epilepsie bleken te lijden.
Green is het ermee eens dat sommige poltergeistgevallen ook het resultaat kunnen zijn van tijdelijke temporaal kwabepilepsie. Iemand die hieraan lijdt, kan gedurende een minuut tot een half uur een black-out hebben, gedurende deze tijdelijke bewusteloosheid kan er uit de geest een bepaalde kracht loskomen die RSPK (regelmatig terugkerende spontane psychokinese) doet ontstaan. Maar epilepsie speelt slechts bij een klein percentage van de gevallen een rol.
Green ontdekte, in zijn eigen onderzoek, ook een mogelijk verband met schizofrenie.

Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeen
pi_25331241
Een poltergeist waar ik als 12 jarige wakker van lag sinds ik erover las in het Reader's Digest Boek 'De Wereld van het Ongrijpbare' (ontzettend mooi boek, nog vaak te krijgen bij De Slegte):

http://www.bellwitch.org/

En is dit een poltergeist?
http://www.prairieghosts.com/sallie.html
Was ooit een aflevering van bij het programma Sightings, kwam op zondagmiddag op RTL5 ooit, en er is ook een tv film van gemaakt.
Tap tap tap
  woensdag 2 maart 2005 @ 14:17:11 #81
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25332102
quote:
  • pictures would be found hanging upside-down on the walls
  • one night, the family returned from a night out to find all of the toys in the nursery arranged in circle in the middle of the floor.
  • Een man die op mysterieuze krassen krijgt.
  • Zoals gesteld wordt is een deel niet na te gaan maar als het waar is dan lijkt het me puur poltergeist idd.
    pi_25332333
    Ik zou zó graag die Sightings aflevering weer eens willen zien...
    Tap tap tap
      woensdag 2 maart 2005 @ 15:23:56 #83
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25332732
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 03:43 schreef Darksoulz het volgende:
    Andrew Green meent dat poltergeistactiviteiten uitsluitend door het onderbewuste worden voorgebracht en dat ze een uitdrukking zijn van de creatieve kracht die mensen bij zichzelf kunnen oproepen om hun ondergedrukte gevoelens en emotionele conflicten aan te kunnen.
    ...
    Naar mijn idee is een echte poltergeist ervaring veel zeldzamer dan mensen dus denken. Een klopje op je muur of de koude adem in je nek is niet perse een poltergeist fenomeen
    Ok, toch maar even een uitstapje:
    Tja tis maar hoe je het bekijkt. Als je poltergeist ziet als het bewegen van dingen door een entiteit dan is daar überhaupt geen bewijs voor zover ik weet. Sommige situaties maken het echter wel aannemelijk. Het meeste komt op mij echter over als willekeurige activiteit die je natuurkundig kunt verklaren alhoewel we nog in het prille begin staan van een goed model.

Soms lijkt het erop dat de persoon zijn hersenpan als een soort katalysator werkt en theoretisch kan dit idd. Vreemd is wel dat er verschillende ervaringen zijn die zich herhalen en dat zou, volgens deze onbewust theorie, eigenlijk niet moeten gebeuren maar misschien weet ik er te weinig vanaf. Ook is het opmerkelijk dat dit zou afhangen van een trauma of een bepaalde leeftijd. Dat statistiek dit uitwijst is blijkbaar zo maar ik kan het niet rijmen met de huidige hersenkennis die we hebben. Beetje alsof ze koste wat kost het in het huidige model moeten proppen terwijl ze het eigenlijk mysterieuzer en vreemder maken. Ach wie weet wordt het ooit nog opgehelderd. Ik ben ervan overtuigd dat het niet alleen je onderbewuste is wat het doet maar dat ook de ruimte en bepaalde voorwerpen invloed hebben.

Ik vind het trouwens altijd leuk hoe ze met de term energie smijten alsof dat iets verklaart i.p.v. benoemd. Interessant om te lezen heur, daar niet van
      woensdag 2 maart 2005 @ 15:34:55 #84
    35786 Rietvaerder
    'Ringvaerder'
    pi_25332865
    quote:
    Op dinsdag 1 maart 2005 19:41 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....

Je geeft zelf al weer aan dat het niet mogelijk is etc.. zoals altijd dus...

Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
      woensdag 2 maart 2005 @ 15:41:58 #85
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25332934
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:
    Nogmaals, ik geloof zeker wel dat er meer is tussen hemel en aarde, ook in geesten, maar ik weet ook dat HEEL VEEL mensen aandacht willen hebben en dingen gaan lopen verzinnen... dus daarom geloof ik ook niet zomaar iets.
    Iets zegt me dat het wel waar is hoor Sommige dingen zijn misschien op meerdere manieren uit te leggen maar dat heb je altijd
    pi_25334031
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 15:34 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja... tussen het op film hebben en het laten zien aan de mensen is een groot verschil....

Je geeft zelf al weer aan dat het niet mogelijk is etc.. zoals altijd dus...

Kom je naar de meet 12 maart? Dan neem ik het band mee en geloof me.. ik heb er niks aan verandert want voor het eerste ben ik niet zo technisch... en voor het tweede heb ik een laptop vanuit de jaren 80 waar op als ik geluk heb... pacman kan spelen.
    pi_25335840
    kleine schop en tvp
    Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
    Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
    Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
    Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
      woensdag 2 maart 2005 @ 20:19:59 #88
    64831 2NutZ
    Non-profit paardenstylist.
    pi_25336161
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 14:35 schreef CherryLips het volgende:
    Ik zou zó graag die Sightings aflevering weer eens willen zien...
    Ik heb deze niet lang terug nog gezien.
    Die kan je ook 'kopen' op die plek waar je ook MH 'koopt'
    * Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
    pi_25338204
    quote:
    Op woensdag 2 maart 2005 20:19 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Ik heb deze niet lang terug nog gezien.
    Die kan je ook 'kopen' op die plek waar je ook MH 'koopt'
    Waar 'koop' jij je MH? Ik heb gezocht in verschillende 'winkels' maar zonder succes. En bij één bepaalde 'winkel', mijn favoriete, zijn de wachttijden en de levertijden erg lang, maar die hebben de aflevering ook niet...
    Tap tap tap
    pi_25344784
    poltergeist is toch ook op waarheid gebasseerd?
    jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
      donderdag 3 maart 2005 @ 11:53:43 #91
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25344905
    Mja, hoe zal ik het zeggen, het is wat geromantiseerd. Als de gehele inboedel van een kinderkamer door de lucht vliegt dan is dit geen waarheid meer. Alhoewel ik ooit voor Nederlands een krantenartikel uit Engeland moest lezen waarbij glaasje draaien uitliep op het constant open-dicht gaan van deuren en ramen. Toen de politie was gearriveerd wisten ze ook niet echt wat ze eraan moesten doen. Poltergeist ervaringen zoals in dit topic komen over de gehele wereld voor idd en er zijn talloze getuigen verslagen van vastgelegd.
    pi_25345043
    en waarom is dat woord duits ??
    jullie zijn allemaal kneuzen die niks beters te doen hebben dan op fok te gaan zitten, omdat het rustig is op MSN.... ik blij dat ik het nu alleen even doe omdat het buiten regent.
    pi_25349030
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 11:53 schreef livEliveD het volgende:
    Mja, hoe zal ik het zeggen, het is wat geromantiseerd. Als de gehele inboedel van een kinderkamer door de lucht vliegt dan is dit geen waarheid meer. Alhoewel ik ooit voor Nederlands een krantenartikel uit Engeland moest lezen waarbij glaasje draaien uitliep op het constant open-dicht gaan van deuren en ramen. Toen de politie was gearriveerd wisten ze ook niet echt wat ze eraan moesten doen. Poltergeist ervaringen zoals in dit topic komen over de gehele wereld voor idd en er zijn talloze getuigen verslagen van vastgelegd.
    Dat artikel! Jij hebt zeker geen idee meer waar dat was in Engeland of wanneer? .
    Oi!
      donderdag 3 maart 2005 @ 18:04:25 #94
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25349103
    Het is precies 10 jaar terug dat ik het moest lezen. Ik sta niet bekend om een slecht geheugen maar er zijn grenzen
    pi_25350106
    Een aantal jaar geleden had ik iets met een meisje en in het huis waar ze toen woonde bij haar moeder spookt het. Er waren al eens mensen langs geweest die meer konden zien en voelen en hadden geconstateerd dat er daar de geest van een meisje en een man wonen. Het meisje was lief en de man was boos. Waarschijnlijk omdat dit huis al voor de oorlog is gebouwd komen deze mensen ook uit rond die tijd in de oorlog. Er schenen ook toendertijd Duitsers in het huis te hebben gezeten of iets dergelijks. Mijn ex vriendin vertelde dat er wel vaker dingen gebeurden zoals schimmen. Haar moeder had dat meisje al een keer aan haar bed zien staan op een goede nacht. Haar broertje had de man weleens gezien snachts. Ook aan zijn bed. Mijn ex vriendin had het meisje nooit gezien maar vertelde me dat het meisje haar 's nachts weleens "instopte". Ze lag dan al te slapen of nog wakker onder de dekens en dan voelde ze dat onzichtbare handen het dekbed tegen haar benen drukte. Zoals je moeder je vroeger instopte als je klein was.

Op een avond toen ik daar ook sliep voelde ik midden in de nacht ineens iets wat op vingertoppen leken die ook het dekbed tegen me benen drukten. Ik dacht aanvankelijk dat er een kat op bed zat dus ik ging snel overeind zitten. Er was geen kat te bekennen en ik hoorde ook geen kat van het bed afspringen. Ik twijfel geen moment dat dat het meisje moet zijn geweest.

Iemand had al eens gezegd dat het slecht is om een spiegel recht tegenover je deur te hangen omdat je op zo'n manier een soort van poort maakt waarbij het makkelijker is voor geesten om in een huis te komen oid. Weet niet meer precies hoe en wat. Mijn ex vriendin had dit dus en ik raadde haar aan er snachts in ieder geval een handdoek voor te hangen zodat het verbroken zou worden. Die nacht was het boven rustig (je hoorde weleens voetstappen e.d. terwijl iedereen zeker weten sliep). Dit keer niet, maar beneden in de huiskamer hoorde ik gebonk en blijkbaar waren ze er nioet zo blij mee. De katten die het op zich fijn vonden om beneden te slapen kwamen allemaal naar boven.

Het huis waar ik het over heb straalt ook veel spanning af om wat er binnen deze familie ook allemaal is gebeurd. Je voelt je er niet prettig als je er binnen komt. Het voelt er slecht. Ik ben verder niet gevoelig voor dit soort zaken.

Er zijn nog wel meer dingen gebeurd zoals een vriend die daar zat te playstationen en opeens de joystick uit zijn hand gerukt werd.
    pi_25350260
    Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen. . En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.

Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.

Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig.

.
    Oi!
    pi_25350366
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:
    Oh ja, dat gevoel alsof er een kat bij je komt liggen. . En mijn katten komen/mogen niet in de slaapkamers, dus een kat is het zeker niet wat ik dan voel.

Of het gevoel alsof iemand zichzelf heel langzaam op me laat zakken als ik in bed ligt, alsof iemand op mij gaat liggen ipv op het bed.

Of een hand die de haren uit mijn gezicht strijkt als ik in bed lig of even met een vinger langs mijn nek glijdt terwijl ik toch echt alleen in bed lig.

.
    Bij jou is het 's nachts dus ook altijd een gezellige boel

Ja dat haren wegstrijken had ze volgens mij ook weleens ondervonden. Ze kon er zelf niet zo om lachen als jij

Denk wel dat zoiets gaat wennen na een tijd. Dan weet je het wel.
    pi_25351701
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 19:17 schreef MUUS het volgende:

.
    Hmmmm klinikt allemaal erg bekent in me oren... of iemand die in je oor ademt terwijl je haar rond en rond wordt gesponnen....of het dekbed wat heeeeeeel zachtjes naar beneden wordt getrokken terwijl je helemaal stijf van de schrik ligt..... het zware gevoel heb ik ook vaak meegemaakt... onmogelijk om je dan te bewegen....
    pi_25353025
    is dat idd zo.... van die spiegel?
    No farewell could be the last one.
    If you long to meet again...
    pi_25353184
    quote:
    Op donderdag 3 maart 2005 22:08 schreef vamperotica het volgende:
    is dat idd zo.... van die spiegel?
    Ik heb het gehoord van iemand die zelf helderziend is en waar ik vertrouwd mee omga. Deze persoon zal echt niet tegen mij liegen of kulverhalen ophangen. En het effect dat ineens beneden allemaal gerommel was en niet meer boven in de gang en in de slaapkamer was er ook ineens na de spiegel te hebben afgedekt. Heb er verder nooit research naar gedaan in ieder geval. Misschien dat er andere mensen zijn die er meer vanaf weten

Enige wat ik via Google kan vinden is dat de Feng Shui erover zegt dat een spiegel tegenover een deur de goede energie weer terugkaatst. Ik zal het nog eens navragen aan die persoon.

[ Bericht 11% gewijzigd door Darksoulz op 03-03-2005 22:21:47 ]
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')