Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn (althans niet echt veroorzaakt worden door dingen die vallen) . Een andere vorm van poltergeist activiteit. Weer eens wat anders dan een klopgeestquote:Op zondag 13 februari 2005 01:42 schreef qu63 het volgende:Ik vroeg of er iemand anders in mijn kamer aanwezig was, en zo ja, of hij/zij/het dan een teken kon geven. Nog geen 5 secs later valt er iets van mij bureau. Ik schrik me rot, maar er ligt helemaal níks!
Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart.quote:je ineens rot schrikken omdat de deur dicht is in plaats van open. terwijl je nog geen 50 cm er vanaf zit en je de deur kan zien vanuit je ooghoeken..
Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?quote:Op zondag 13 februari 2005 16:24 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn. Ook cool
[..]
Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart.
Mja bij nader inzien bedoelde ik het anders dan dat ik het schreef. Heb het reeds geedit. Daarnaast had ik het er al met hem over gehadquote:Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?
Das idd wel waarquote:You're weird....
Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIETquote:Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?
OUCH!! but oh so truequote:Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET
Snap je?
En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...quote:Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:
[..]
Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET
Snap je?
En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
Een snelle blik op je history zei mij dat je vooral in KLB en ONZ postte. ik heb de inhoud van de topics niet doorgenomen, dus mijn excuses daarvoor.quote:Op zondag 13 februari 2005 21:23 schreef Thrilled het volgende:
juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...
Ik heb wel het een en ander gelezen in het andere topic. Kun je meer details geven? Welke spullen bewogen er precies? Was dit in een bepaalde periode?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:06 schreef lunamoon het volgende:
Ja nou je weet wat ik allemaal mee heb gemaakt dus vertel ik een beetje aan andere. Wel cool dat je dit topic hebt geopent! Alles van schaduwen, koud en warm op lichaam, deuren die dicht en open gaan, koffiezet apparaat die opeens aan gaat, kanalen van de tv die verranderen, stereos die aan gaan, radios ook al was de stekker eruit, kinds haar spullen die opeens vanuit zichzelf beginnen te bewegen etc etc etc.....
Daar lijkt het soms wel op. Niemand die het echt weet volgens mij.quote:Poltergeist..... ik dacht dat het maar met kwade spoken had te maken? Spoken die overduidelijk willen laten zien dat ze er zijn.
Weet iemand hoeveel er waar van is? En wat gebeurd er zoal in die film?quote:Op zondag 13 februari 2005 21:15 schreef andromeda1968 het volgende:
Geen ervaringen gehad, maar hier toch iets interessants voor jullie.
Ik heb eens lange tijd geleden, een film gezien en die zou gebaseerd zijn op "waargebeurde" feiten.
Dat was "The Entity" http://wintersteel.homestead.com/The_Entity.html
quote:Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
lunamoon jij schijnt wel heel veel en heel vaak mee te maken.......
heb je geen camera ofso? dat je een keer wat op kan nemen en dan hier posten?
Mag ik het dan ook zien, ik ben supernieuwsgierigquote:Op maandag 14 februari 2005 12:38 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Ik zal proberen om special voor jou 2NutZ iets te vangen oke?![]()
Ja dat vraag ik me ook af. Als er voorwerpen worden verplaatst zou het toch moeten lukken. Ook temperatuurschommelingen kunnen worden vastgelegt. Maar een echte entiteit (en dan anders als een orb) vraag ik me wel af.quote:Op maandag 14 februari 2005 12:49 schreef Morwen het volgende:
Geintje, ik ben echt heel benieuwd of ze zich op beeld laten vangen![]()
Dit is echt maf.quote:Op maandag 14 februari 2005 09:27 schreef MUUS het volgende:
Ik ben wel al tijden alle foto's kwijt waar ik alleen op stond. Alle foto's van na mijn zwangerschap zijn foetsie. En geloof me, ik heb me het apelazerus gezocht..
Mja of een stalker (van Fokquote:Zeker een verliefde poltergeist dan..
Wat een tragische gebeurtenis met je eerste kindjequote:Op maandag 14 februari 2005 10:26 schreef Morwen het volgende:
Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het geweest is, maar ik heb zo mijn vermoedens![]()
Precies. Capturen en posten die hapquote:Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
lunamoon jij schijnt wel heel veel en heel vaak mee te maken.......
heb je geen camera ofso? dat je een keer wat op kan nemen en dan hier posten?
Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?quote:Op maandag 14 februari 2005 14:18 schreef Salvad0R het volgende:
we zaten een keer met 5 mensen beneden 's nachts.
het was tegen half 5 ofzo.. en ik had een boomblaster echt asociaal hard staan.
Toen ging het volume van dat ding uit zichzelf naar een acceptabel niveau, terwijl iedereen muisstil op zn plaats zat en met open mond zat te kijken.
de afstandbedieding van dat ding lag boven.
Dat was wel vreemd, weet niet of het daadwerkelijk iets moeillijk-verklaarbaars is.
Ik sta niet zo heel vaak op foto's en ik kan me dus goed foto's herinneren. Ik was op zoek naar bepaalde foto's en kon die niet vinden, daarna ben ik de rest van die doos gaan doorspitten en toen viel me op dat alles weg was. Foto's waarop ik zwanger ben zijn er nog wel, maar ja, daar sta ik niet alleen op he.quote:Op maandag 14 februari 2005 13:56 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dit is echt maf.Ik neem aan dat je nog wel foto's kunt herinneren waarop je alleen staat (vast wel anders zou je niet zo gezocht hebben)? Misschien is het wel zo dat er nog meer foto's weg zijn waarop wel anderen op staan? Heb je nog wel digitale foto's waar je wel alleen op staat? En foto's die eventueel bij familie en kenissen liggen is niks mee aan de hand neem ik aan? Niemand in huis die er iets mee gedaan kan hebben? En stel ik teveel vragen?
![]()
Mijn moeder is er ook van overtuigd dat ze op een dag ineens voor mijn neus liggen, maar ik weet het niet. Ergens heb ik het idee dat gewoon voor altijd verdwenen zijn.quote:Het blijft hoe dan ook maf en ik vind dat je het ergens idd als poltergeist activiteit kunt zien. Ooit las ik ook zoiets over een boek dat spoorloos was. Systematisch het huis doorzocht en niks gevonden. Een week later lag het ineens op het bureau.
Dude.quote:Mja of een stalker (van Fok)
Tuuwk! Idd niet echt poltergeist maar zeker tof om te lezen.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 10:00 schreef Haushofer het volgende:
Mag ik ook iets posten ?Niet echt een poltergeist, maar ej, wel een mooi verhaaltje.
heb het volume niet meer harder gezet, zag het gewoon als teken dat het misschien maar beter was om het volume op acceptabel niveau te houden.quote:Op maandag 14 februari 2005 14:23 schreef lunamoon het volgende:
[..]
Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?![]()
Klopgeest.quote:"Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".
Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances
Please, do tell.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 00:35 schreef Darksoulz het volgende:
Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
Wow, Dave. Ik zou echt raar kijken volgens mijquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:07 schreef DaveHarris het volgende:
tv ervaring
denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.quote:Op dinsdag 15 februari 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
Ik werd een keer 's nachts wakker omdat er buiten een kind hard huilde. Echt hard dus, als ik op 2 hoog het kon horen. Ik weet nog dat het had geregend, ik ben nog uit het raam gaan kijken en alles was pikkedonker op wat verlichte etalages na en de straten glommen nog van de regen. Ik woonde midden in het centrum van ons dorp, zonder echt rechtstreekse buren (alleen schuin tegenover woonden mensen maar dat was een wat ouder stel, ze hadden wel een immer krolse kutkat maar die klinkt anders) en de mensen die zo'n 50 meter aan de achterkant van ons gebouw woonden kon ik hier voor nooit horen, en wat doet een klein kind nou midden in de nacht in de regen op straat? Wtf? Ik ben toch wel snelw eer gaan slapen en begin me nu niet af te vragen of ik niet gewoon aan het dromen/ijlen/slaapwandelen was.
Dat is ook wel wat fuzzy idd. Als er ‘fysiek’ iets met voorwerpen gebeurt zou ik zeggen maar dan valt een klopgeest eigenlijk af en dat is de definitie van de Van Dale. Ach het maakt ook niet zoveel uit want er staan super toffe verhalen in het topic en daar gaat het ergens om.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.
Ik denk dat we het nooit zullen wetenquote:Op zaterdag 26 februari 2005 13:49 schreef DeutschNepal het volgende:
denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
Dat komt door de kaars zelf dat gebeurt bij mij ook.quote:Op zondag 27 februari 2005 01:56 schreef Shirley het volgende:
Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
toch geloof ik niet dat dat echt gebeurd is. ook al is dat voor de perceptie van die persoon ongetwijfeld wel zo.quote:Op zondag 27 februari 2005 15:57 schreef ttboy het volgende:
Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.
Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
Zie de rest van het topicquote:Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
wat is een poltergeist eigenlijk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |