abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 februari 2005 @ 01:25:20 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_25067015
In 1982 regisseerde Tobe Hooper een film genaamd Poltergeist waarbij het verhaal geschreven was door Steven Spielberg himself. Hierin komen o.a. poltergeist activiteiten voor. Poltergeist staat officieel voor 'Klopgeest' maar er worden meer ervaringen onder gerekend. De meest bekende is het verplaatsen van voorwerpen zonder dat er direct een oorzaak voor gevonden kan worden.

Voorbeelden die ik ooit gehoord heb (veelal op Discovery of bij een ander tv programma):
  • Een beeld van een glazen schedel ergens in het magazijn van een museum waarbij de medewerkers aangaven dat het af en toe verplaatst. Hierbij komen ze op hun werk en het beeld staat ergens anders.
  • Discopersoneel dat aan het einde van de avond wat napraat waarna er een glas op de bar begint te zweven en kapot gesmeten wordt (althans zo'n beweging was het).
  • Deuren die worden tegengehouden als je ze wilt opendoen en mensen die worden geduwd op een trap (waardoor ze bijna naar beneden kukelen)
  • Schilderijen die meerdere malen bij thuiskomst ineens tegen de muur zijn neergezet.
  • Deuren die vanzelf open en dicht gaan, andere voorwerpen die zweven en zo kan ik nog wel even doorgaan

Wie heeft er wel eens zo'n poltergeist activiteit meegemaakt (dit hierboven is slecht een hele kleine selectie en er zijn veel meer varianten/mogelijkheden bekend)?

Even voor de duidelijkheid: Er zijn tig getuigen en ervaringen die door meerdere mensen zijn waargenomen. Hallucinatie is dus, IMO, geen afdoende verklaring en blijkbaar is het een fenomeen dat kan voorkomen. Nu zijn er natuurlijk wel verklaringen bedacht door de mens (we kunnen het ook niet laten ) maar in de praktijk is er maar heel weinig bekend.
    Als je over de oorzaak van poltergeist activiteiten wilt discussieren wil ik er best een apart topic voor openen maar hou deze schoon voor ervaringen als je wilt.
    Zo niet dan laat ik je alle hoeken van het forum zien
  • Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
      zondag 13 februari 2005 @ 01:42:30 #2
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25067329
    Ervaringen:
  • Ik vroeg of er iemand anders in mijn kamer aanwezig was, en zo ja, of hij/zij/het dan een teken kon geven. Nog geen 5 secs later valt er iets van mij bureau. Ik schrik me rot, maar er ligt helemaal níks!
  • je ineens rot schrikken omdat de deur dicht is in plaats van open. terwijl je nog geen 50 cm er vanaf zit en je de deur kan zien vanuit je ooghoeken..
  • It's Time To Shine
    [i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
      zondag 13 februari 2005 @ 16:24:36 #3
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25074001
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 01:42 schreef qu63 het volgende:
  • Ik vroeg of er iemand anders in mijn kamer aanwezig was, en zo ja, of hij/zij/het dan een teken kon geven. Nog geen 5 secs later valt er iets van mij bureau. Ik schrik me rot, maar er ligt helemaal níks!
  • Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn (althans niet echt veroorzaakt worden door dingen die vallen) . Een andere vorm van poltergeist activiteit. Weer eens wat anders dan een klopgeest
    quote:
  • je ineens rot schrikken omdat de deur dicht is in plaats van open. terwijl je nog geen 50 cm er vanaf zit en je de deur kan zien vanuit je ooghoeken..
  • Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart. Best Freaky

[ Bericht 12% gewijzigd door livEliveD op 13-02-2005 20:57:50 ]
    Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
    Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
    pi_25075366
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 16:24 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Das dus eigenlijk meer een soort van geluiden oppikken die er niet zijn. Ook cool
    [..]

Dus ineens was de deur dicht terwijl deze eerst nog open stond? Zonder geluid te produceren. Das wel apart.
    Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?

You're weird....
      zondag 13 februari 2005 @ 21:00:18 #5
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25075783
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
    Dus je opent een topic om verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?
    Mja bij nader inzien bedoelde ik het anders dan dat ik het schreef. Heb het reeds geedit. Daarnaast had ik het er al met hem over gehad
    quote:
    You're weird....
    Das idd wel waar
    pi_25075889
    Ja nou je weet wat ik allemaal mee heb gemaakt dus vertel ik een beetje aan andere. Wel cool dat je dit topic hebt geopent! Alles van schaduwen, koud en warm op lichaam, deuren die dicht en open gaan, koffiezet apparaat die opeens aan gaat, kanalen van de tv die verranderen, stereos die aan gaan, radios ook al was de stekker eruit, kinds haar spullen die opeens vanuit zichzelf beginnen te bewegen etc etc etc.....

Poltergeist..... ik dacht dat het maar met kwade spoken had te maken? Spoken die overduidelijk willen laten zien dat ze er zijn.
    .Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
      zondag 13 februari 2005 @ 21:10:16 #7
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25075950
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 20:28 schreef Thrilled het volgende:
    Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET

Snap je?

En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
    It's Time To Shine
    pi_25076033
    Geen ervaringen gehad, maar hier toch iets interessants voor jullie.

Ik heb eens lange tijd geleden, een film gezien en die zou gebaseerd zijn op "waargebeurde" feiten.

Dat was "The Entity" http://wintersteel.homestead.com/The_Entity.html
    Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
    pi_25076091
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:

[..]

Sommige users bouwen een soort van reputatie op hier in TRU. (netzoals andere subfora geloof ik) Aan jouw postgeschiedenis te zien zijn de topics die je zelf opend gedoemd te mislukken en geef je alleen maar nutteloze bijdrages. Vandaar da tik de reactie van livEliveD kan waarderen en die van jou dus NIET

Snap je?

En nu mag je weer terug naar ONZ en KLB, waar je je geloof ik wat beter thuis voelt
    OUCH!! but oh so true
    .Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
    pi_25076160
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:10 schreef qu63 het volgende:

[..]

Snap je?

juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...
      zondag 13 februari 2005 @ 21:52:53 #11
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25076540
    Ik voel me erg vereerd!
    Maar zullen we nu allemaal aardig gaan doen en ervaringen op gaan pennen?
      zondag 13 februari 2005 @ 21:57:48 #12
    62215 qu63
    ..de tijd drinkt..
    pi_25076617
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:23 schreef Thrilled het volgende:
    juist, sommige users, ik niet, ik kom hier voor de lol, en vermaak me zeer bij topics in Klaagbaak en Onzin. ik open af en toe topics en geef reacties om te lachen, niet om "bekend" te worden op Fok!, ik zit hier nou een jaar ofzo? en het enigste gebied waar ik serieus ben is Truth, als je het wtc topic bekijkt ben ik serieus, spooktopics, ben ik serieus. niet voor de reputatie, maar omdat het me interesseert. en of dan een of ander heikneutertje (excuse my language) als jij nou waarde aan mn quote op een reply van iemand anders hecht, boeit me geen ene aarsch...
    Een snelle blik op je history zei mij dat je vooral in KLB en ONZ postte. ik heb de inhoud van de topics niet doorgenomen, dus mijn excuses daarvoor.

Ik weet niet of je liveLiveD zijn posts ooit tegen bent gekomen op fok, maar ga maar eens zoeken.. De meeste useres kennen hem en weten dus dat hij dit topic niet opende om "verhalen van mensen te horen om ze daarna "af te kraken" en/of te weerleggen alsof er niets gebeurd is?" Vandaar dat ik zijn reactie ook kon waarderen. Als jij zo op mij had gereageerd stond daar iets heeeel anders
    It's Time To Shine
      zondag 13 februari 2005 @ 22:00:05 #13
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25076663
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:06 schreef lunamoon het volgende:
    Ja nou je weet wat ik allemaal mee heb gemaakt dus vertel ik een beetje aan andere. Wel cool dat je dit topic hebt geopent! Alles van schaduwen, koud en warm op lichaam, deuren die dicht en open gaan, koffiezet apparaat die opeens aan gaat, kanalen van de tv die verranderen, stereos die aan gaan, radios ook al was de stekker eruit, kinds haar spullen die opeens vanuit zichzelf beginnen te bewegen etc etc etc.....
    Ik heb wel het een en ander gelezen in het andere topic. Kun je meer details geven? Welke spullen bewogen er precies? Was dit in een bepaalde periode?
    quote:
    Poltergeist..... ik dacht dat het maar met kwade spoken had te maken? Spoken die overduidelijk willen laten zien dat ze er zijn.
    Daar lijkt het soms wel op. Niemand die het echt weet volgens mij.
      zondag 13 februari 2005 @ 22:06:17 #14
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25076760
    quote:
    Op zondag 13 februari 2005 21:15 schreef andromeda1968 het volgende:
    Geen ervaringen gehad, maar hier toch iets interessants voor jullie.
    Ik heb eens lange tijd geleden, een film gezien en die zou gebaseerd zijn op "waargebeurde" feiten.
    Dat was "The Entity" http://wintersteel.homestead.com/The_Entity.html
    Weet iemand hoeveel er waar van is? En wat gebeurd er zoal in die film?
    pi_25076817
    Het paard.... Toen mijn dochter 1 jaar werd kreeg ze een hobbelpaard van haar vader. Het paard had twee knoppen op zijn buik. De ene was om het paard uit te doen (thank the higher powers for the on/off button!) de tweede knop is voor het aan zetten van het geluid als het kind hetzelf niet kan doen...you see, als het kind op het paard gaat "rijden" , dan maakt ie geluiden alsof ie aan het galopperen is en dan gaat ie ook hinniken. Mijn dochter vond het paard GEWELDIG!!! maar zij niet alleen......

Een paar weken na dat zij het paard had gekregen werd ik opeens wakker een nacht en hoorde het paard hinniken... ik dacht.. verrek? wat nu? misschien had iets hem per ongeluk beweegt....dus met die gedachten ga ik terug slapen.... half uur laten werd ik weer wakker van het paard... weer het geluid! nu was ik echt te moe dus ik ging weer slapen...
    de volgende nacht gebeurde hetzelfde, en de nacht na dat en de nacht na dat! Nu was het wel erg vreemd dacht ik... Moet onze geesten zijn die ook met het paard willen spelen... na ander half week van konstant geluid van dat paard besloot ik toch dat ik nu eindelijk een hele nacht wou slapen dus stond ik op om hem uit te zetten. Toen ik terug in mijn bed lag hoorde ik opeens *click click* en toen was het stil. De ene nadeel was dat toen mijn dochter er weer op wou, waren de batterijen leeg.
    pi_25082569
    Nou ja, poltergeist...

Ik ben wel al tijden alle foto's kwijt waar ik alleen op stond. Alle foto's van na mijn zwangerschap zijn foetsie. En geloof me, ik heb me het apelazerus gezocht. .

Ondanks het feit dat altijd alle foto's in één doos zitten, heb ik dagenlang het hele huis doorzocht. Zelfs mijn moeder is hier komen meezoeken. . Zij was er zeker van dat ik waarschijnlijk alle foto's van mezelf op een stapeltje had gelegd en dat ze achter mijn boeken in de boekenkast waren gevallen. (Mja, briljante theorieen die vrouw. . )

Woensdag was ze hier en toen hebben we eens die hele boekenkast leeggehaald. Uiteraard geen foto's gevonden.

Zeker een verliefde poltergeist dan. .
    Oi!
    Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
    Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
    pi_25083054
    Ik heb een aantal jaar geleden wel iets heel bijzonders meegemaakt, maar of het Poltergeist-waardig is......I don't know, beoordeel het zelf maar

Ff een stukje voorgeschiedenis voor de duidelijkheid. 10 jaar geleden ben ik door een zwangerschapsvergiftiging mijn eerste kindje verloren vlak voor de geboorte en sindsdien heb ik een aantal hele mooie bijzondere dingen meegemaakt. Dit is er 1 van:

We waren op vakantie in een bungalow-park op de veluwe (nee, niet "even helemaal weg", een ander park ) en mijn man en kinderen waren zo lief om mij even rust te gunnen en waren naar het dorp gegaan voor wat boodschappen. Bakje koffie, tijdschriftje, fluitende vogeltjes, boslucht.........en rennende lachende kinderen vlak buiten het huisje. Huh, dacht ik, dat kan niet........ik zit net, ze kunnen nog niet terug zijn.

Toch maar even kijken. Nee, niks........niemand in geen velden of wegen te bekennen. Dus ik ga weer zitten en nog geen 10 seconden later precies hetzelfde. Ja, dacht ik, maar nu zijn jullie mijn. Ik schoot overeind en draaide me direct om naar de geluiden die echt vlak achter me waren. Weer niks. Toch maar naar buiten gegaan om de omgeving te checken op rondrennende kindertjes. In geen velden of wegen ook maar een teken of geluid wat ook maar in de richting kwam (het was juist uitermate stil en de omliggende huisjes waren nog onbezet).

Derde keer hetzelfde verhaal. Weer niks te zien en toch duidelijk hard gelach en geren vlak achter me. Even voor de duidelijkheid, ik zat met mijn rug naar een raam waarachter een tegelpaadje liep naar de achterdeur van het huisje.

Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het geweest is, maar ik heb zo mijn vermoedens Ik was overigens helemaal niet bang, alleen lichtelijk geirriteerd...........Had ik eindelijk rust gaan ze van gene zijde lopen klieren
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      maandag 14 februari 2005 @ 12:05:12 #18
    64831 2NutZ
    Non-profit paardenstylist.
    pi_25084406
    lunamoon jij schijnt wel heel veel en heel vaak mee te maken.......
    heb je geen camera ofso? dat je een keer wat op kan nemen en dan hier posten?
    * Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
    pi_25084870
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
    Ik krijg als het goed is vandaag een kaart toegestuurd van mijn vader, want mijn USB port is stuk (ben nog al clumsy dus liet Lappie de laptop op grond vallen), de USB port stuk.,. Maar goed... als ie er is ga ik meteen beginnen met opnemen want de geesten zijn momenteel HEEL erg actief... niet met poltergeist dingen, maar meer dat ze er zijn.. aanrakingen en gister proberde ze duidelijk kontakt op te nemen toen ik in bed zat. Ik zal proberen om special voor jou 2NutZ iets te vangen oke?
    pi_25085002
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:38 schreef lunamoon het volgende:

[..]
    Ik zal proberen om special voor jou 2NutZ iets te vangen oke?
    Mag ik het dan ook zien, ik ben supernieuwsgierig

Geintje, ik ben echt heel benieuwd of ze zich op beeld laten vangen
    I used to work in a morgue........I am a people person
    Only Human
      maandag 14 februari 2005 @ 13:01:45 #21
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085137
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:49 schreef Morwen het volgende:
    Geintje, ik ben echt heel benieuwd of ze zich op beeld laten vangen
    Ja dat vraag ik me ook af. Als er voorwerpen worden verplaatst zou het toch moeten lukken. Ook temperatuurschommelingen kunnen worden vastgelegt. Maar een echte entiteit (en dan anders als een orb) vraag ik me wel af.
    pi_25085378
    Een keer deed ik samen met een vriend van me, gewoon voor de gein de cam aan om te zien... Hij is heel erg skeptisch en ik wou hem laten zien dat ze wel bestaan... Die avond voelde ik de geesten ook heel sterk aan dus was wel een mooi moment dacht ik. Had ik de cam aangezet (via msn natuurlijk) en het eerste wat ik zag was een zwarte schaduw er langs lopen (een de andere kant van de kamer dan)... Ik helemaal opgewonderd bijna schreeuwend aan hem vragen of ie dat had gezien... nee is zijn antword... hij was eventjes met iets anders bezig... Oh!!!! better luck next time.. het is ook zo moelijk om op de webcams iets te vangen omdat het beeld steeds loopt.... Maar voor jullie, lieve mensen , zal ik mijn best doen
      maandag 14 februari 2005 @ 13:56:50 #23
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085787
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 09:27 schreef MUUS het volgende:
    Ik ben wel al tijden alle foto's kwijt waar ik alleen op stond. Alle foto's van na mijn zwangerschap zijn foetsie. En geloof me, ik heb me het apelazerus gezocht. .
    Dit is echt maf. Ik neem aan dat je nog wel foto's kunt herinneren waarop je alleen staat (vast wel anders zou je niet zo gezocht hebben)? Misschien is het wel zo dat er nog meer foto's weg zijn waarop wel anderen op staan? Heb je nog wel digitale foto's waar je wel alleen op staat? En foto's die eventueel bij familie en kenissen liggen is niks mee aan de hand neem ik aan? Niemand in huis die er iets mee gedaan kan hebben? En stel ik teveel vragen?

Het blijft hoe dan ook maf en ik vind dat je het ergens idd als poltergeist activiteit kunt zien. Ooit las ik ook zoiets over een boek dat spoorloos was. Systematisch het huis doorzocht en niks gevonden. Een week later lag het ineens op het bureau.
    quote:
    Zeker een verliefde poltergeist dan. .
    Mja of een stalker (van Fok )
      maandag 14 februari 2005 @ 14:08:25 #24
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085926
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 10:26 schreef Morwen het volgende:
    Tot op de dag van vandaag weet ik niet wat het geweest is, maar ik heb zo mijn vermoedens
    Wat een tragische gebeurtenis met je eerste kindje

Het horen (of zien) van dingen wordt vaak gezien als contact met een entiteit en dat zou maar zo kunnen. Je bent 1 van de vele getuigen voor dit soort ervaringen. We zullen denk ik nooit weten wat het echt geweest is maar wel tof dat je het hebt meegemaakt (en hier hebt gepost ).
      maandag 14 februari 2005 @ 14:13:08 #25
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25085984
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 12:05 schreef 2NutZ het volgende:
    Precies. Capturen en posten die hap
    pi_25086068
    we zaten een keer met 5 mensen beneden 's nachts.
    het was tegen half 5 ofzo.. en ik had een boomblaster echt asociaal hard staan.
    Toen ging het volume van dat ding uit zichzelf naar een acceptabel niveau, terwijl iedereen muisstil op zn plaats zat en met open mond zat te kijken.
    de afstandbedieding van dat ding lag boven.
    Dat was wel vreemd, weet niet of het daadwerkelijk iets moeillijk-verklaarbaars is.
    pi_25086120
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 14:18 schreef Salvad0R het volgende:
    we zaten een keer met 5 mensen beneden 's nachts.
    het was tegen half 5 ofzo.. en ik had een boomblaster echt asociaal hard staan.
    Toen ging het volume van dat ding uit zichzelf naar een acceptabel niveau, terwijl iedereen muisstil op zn plaats zat en met open mond zat te kijken.
    de afstandbedieding van dat ding lag boven.
    Dat was wel vreemd, weet niet of het daadwerkelijk iets moeillijk-verklaarbaars is.
    Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?
    pi_25086903
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 13:56 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Dit is echt maf. Ik neem aan dat je nog wel foto's kunt herinneren waarop je alleen staat (vast wel anders zou je niet zo gezocht hebben)? Misschien is het wel zo dat er nog meer foto's weg zijn waarop wel anderen op staan? Heb je nog wel digitale foto's waar je wel alleen op staat? En foto's die eventueel bij familie en kenissen liggen is niks mee aan de hand neem ik aan? Niemand in huis die er iets mee gedaan kan hebben? En stel ik teveel vragen?
    Ik sta niet zo heel vaak op foto's en ik kan me dus goed foto's herinneren. Ik was op zoek naar bepaalde foto's en kon die niet vinden, daarna ben ik de rest van die doos gaan doorspitten en toen viel me op dat alles weg was. Foto's waarop ik zwanger ben zijn er nog wel, maar ja, daar sta ik niet alleen op he. .
    Foto's van mij bij anderen is idd niets mee aan de hand voor zover ik weet.
    Nope, niemand die ze mee kan hebben genomen oid. Ik heb geen vrienden die zomaar in mijn kasten zouden gaan snuffelen en bovendien zou ik niet eens weten wanneer ze dat dan gedaan moeten hebben.

En nee, vraag maar een end weg. .
    quote:
    Het blijft hoe dan ook maf en ik vind dat je het ergens idd als poltergeist activiteit kunt zien. Ooit las ik ook zoiets over een boek dat spoorloos was. Systematisch het huis doorzocht en niks gevonden. Een week later lag het ineens op het bureau.
    Mijn moeder is er ook van overtuigd dat ze op een dag ineens voor mijn neus liggen, maar ik weet het niet. Ergens heb ik het idee dat gewoon voor altijd verdwenen zijn.
    quote:
    Mja of een stalker (van Fok )
    Dude. . Liever een poltergeist dan. .
    Oi!
    pi_25086975
    Wow Muus.. Dat is echt heel interesant! En een beeje creepy heb je nog iets andere meegemaakt in dat huis? of iets raars toen je zwanger was?
    pi_25096510
    Zat, maar niets wat onder 'poltergeist' valt imo. .
    Oi!
    pi_25096782
    Mag ik ook iets posten ? Niet echt een poltergeist, maar ej, wel een mooi verhaaltje.

Mijn grootouders hadden een bakkerij, en mn oom ging altijd met zijn brommertje naar het werk toe. Op een ochtend kwam ie weer beneden, helemaal chagrijnig, zegt niets tegen zn ouders, gaat naar zn brommertje toe en naar zijn werk. Mijn grootouders halen de schouders op, en gaan weer verder met kneden Maar een kwartier later komt m'n oom weer beneden, dit keer helemaal vrolijk, spreekt mn grootouders toe, en mijn grootouders natuurlijk verbaasd. Maar hij was toch echt net beneden, volgens hem.

Ook hebben we een boerderij in de buurt staan, waar het schijnt dat de schedel van een van de vorige bewoners nog ergens in een kast ligt. Het is een paar keer geprobeerd om em weg te halen, maar dan gebeurden er allemaal dingen in de trend van wat livEliveD in zn OP beschrijft. Weet niet of het waar is, maar toch leuk
    pi_25098053
    Ik werd een keer 's nachts wakker omdat er buiten een kind hard huilde. Echt hard dus, als ik op 2 hoog het kon horen. Ik weet nog dat het had geregend, ik ben nog uit het raam gaan kijken en alles was pikkedonker op wat verlichte etalages na en de straten glommen nog van de regen. Ik woonde midden in het centrum van ons dorp, zonder echt rechtstreekse buren (alleen schuin tegenover woonden mensen maar dat was een wat ouder stel, ze hadden wel een immer krolse kutkat maar die klinkt anders) en de mensen die zo'n 50 meter aan de achterkant van ons gebouw woonden kon ik hier voor nooit horen, en wat doet een klein kind nou midden in de nacht in de regen op straat? Wtf? Ik ben toch wel snelw eer gaan slapen en begin me nu niet af te vragen of ik niet gewoon aan het dromen/ijlen/slaapwandelen was.

Mijn afstandsbediening ben ik ook regelmatig kwijt, en ook vaak dingen die gewoon pleitos zijn terwijl ik wist dat ze bijv. bij m'n computer lagen maar dat is meer mijn eigen slordigheid.

's Nachts wakker worden van niets, eigenlijk, maar ik was klaarwakker, kom overeind, scheurt ineens één van m'n favoriete posters van de muur. Misschien dat hij al eerder wat had gescheurd maar toen ik wakker werd hing alles nog gewoon zoals het altijd hing en niet los oid.

Toen ik 15/16 was klootten een vriendin en ik wel vrij veel aan met een ouija bord. Lekker verantwoord enzo. Ik praatte veel met mijn gids, en 's nachts had ik ineens het dolle idee dat ik hem wel wilde zien en aanraken. Dus ik steek mijn klauw uit de lucht in, paar centimeter van mijn gezicht af, en strijk als het ware langs een onzichtbare wang. Ik wist niet hoe hard ik moest rennen.

Mijn moeder heeft van haar moeder en diens moeder rozenkransjes geërfd; hele mooie in speciale blikjes, de oudste is dus al zo'n honderd jaar oud schat ik. Ze liet ze aan me zien, ik 'oooh' en 'aaah' want ik vind dat soort dingen altijd ontzettend mooi. Ze doet ze terug, volgende dag laat ze ze weer uit het blikje, is er ineens eentje kapot. Echt ook niet zo'n klein beetje ook; gewoon een heel schakeltje was naar de klote. Het leek me sterk dat ze die rozenkrans er met zoveel geweld in gepropt had de dag ervoor dat er een schakeltje helemaal losgegaan was. Ik kreeg natuurlijk de schuld maar toch.

Mijn televisie ging tot een paar jaar terug weleens zomaar heel hard qua geluid. Maar dat kan ook aan de tv liggen, is een beetje oud ding.

Niet echt poltergeist activiteiten maar wel vreemd. Misschien is alles wat ik hier heb opgeschreven gewoon allemaal natuurlijk te verklaren, maar ik had vooral bij dat huilende kind 's nachts en toen ik die onzichtbare wang voelde het idee dat ik weer even bij m'n ouders wilde slapen
    Tap tap tap
      dinsdag 15 februari 2005 @ 11:46:53 #33
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25098133
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 10:00 schreef Haushofer het volgende:
    Mag ik ook iets posten ? Niet echt een poltergeist, maar ej, wel een mooi verhaaltje.
    Tuuwk! Idd niet echt poltergeist maar zeker tof om te lezen.

Ze hebben trouwens in de serie most haunted (paar lui die elke aflevering een nacht doorbrengen op een beroemde spooklocatie) beelden van poltergeist activiteiten. Een van de mooiste is er eentje waar een sceptische parapsycholoog een test neerzet die werkt. Hierbij werd er een stuk papier neergelegd met daarop een kruis. Dit kruis werd omlijnd zodat ze konden zien of het bewoog en de deur van de kamer ging op slot. Paar uur later was het kruis iets verschoven en gelukkig voor de kijker was er de gehele tijd een camera aanwezig. Je ziet idd beweging uit het niets maar de camera was zo ver ingezoomd dat ook iemand stiekem aan het papier kon trekken om het te faken.

Zal zo ff kijken of ik screenshots kan maken (weet iemand een server om plaatjes te hosten?)
    pi_25098234
    Tap tap tap
    pi_25099595
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 14:23 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Wat gebeurde er toen? Deed je het geluid weer harder aan? Is dat vaker gebeurd?
    heb het volume niet meer harder gezet, zag het gewoon als teken dat het misschien maar beter was om het volume op acceptabel niveau te houden.
    er gebeuren wel vaker dat soort dingen.. maar aangezien het alleen maar goede dingen zijn die er gebeuren, heb ik er geen last van
    Wat ook misschien wel waard is om te vermelden... de administratie van het verloop van mn moeders ziekte (triple hersentumoren) lag hier beneden in de kast..
    En elke dag lagen er formulieren uit die stapel op de grond. Alsof iemand ze eruit had getrokken en daar neer had gelegd.
    De eerste paar keer dat dat gebeurde gaf ik gewoon mn kat de schuld.. Maar op een gegeven moment lagen er formulieren op de grond die ik bewust heel erg goed in een map had gestopt.
    Toen heb ik alles wat ik over mn moeder kon vinden in die kast bij elkaar gezocht en in 1 map ergens op m'n kamer gelegd .. sindsdien is de vloer niet meer bezaaid met formulieren 's ochtends.
    Misschien is het gewoon verklaarbaar, maar persoonlijk heb ik wel het gevoel alsof er meer achter zit. Krijg het gevoel dat ik binnenkort maar eens het hele verloop van het eind van haar leven moet gaan doorspitten.
    anyway.. verder gebeuren er niet zoveel vreemde dingen, geen zwevende voorwerpen, geklop op muren, onverklaarbare stemmen... Niets van dat al.
      woensdag 16 februari 2005 @ 21:38:57 #36
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25116891
    Om u allen een impressie te geven heb ik wat screenshots van de betreffende Most Haunted uitzending achter elkaar gezet (de kwaliteit van de beelden op de DVD is uiteraard beter)

Tekenen:

Laten zien dat ie bewogen heeft:

Wat er op de cam te zien was:

Hopelijk krijg ik geen advocaat achter me aan
    pi_25117869
    Vet cool livElilveD... ik neem aan dat dit wat andere mensen hun nieuwsgierigheid zal opwekken... heel mooi gedaan..... nu maar hopen dat die lawyers weg blijven.....
    pi_25126335
    's avonds nog even wat lekker s uit de vriezer uit de schuur halen..
    ze je opeens je hond voorbij lopen.. met iemand erachter aan... niks aan de hand...denk je, zal wel uitgelaten worden.

kom je binnen met je frikandellen...zit mijn pa gewoon op de bank... uh jij was toch de hond uitlaten :S?

wat ik zag was nog geen 1.5 meter van me vandaan, alleen ik stond in het lucht en hij/zij/het liep onder onze niet verlichte carport.

mijn opa lag in het ziekenhuis vanwege longkanker,

ik had de dag voordat hij stierf een droom dat waarin ik riep dat ie niet weg mocht gaan en ik liep aan em te trekken e.d. om een tegen te houden... hij zei dat ie moest gaan enzo en ik heb echt in mijn slaap lopen schreeuwen, mijn andere opa en oma waar ik op dat moment sliep hebben dit ook gehoord.

dag later was hij dus niet meer.

[ Bericht 25% gewijzigd door nexhil op 17-02-2005 13:19:05 ]
      donderdag 24 februari 2005 @ 20:07:39 #39
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25237864
    subtiele schop
    pi_25242494
    Ik heb weleens met mijn ex vriendin zeer uitvoerig over geesten e.d. gepraat op mijn kamer. Na een tijd van toch wel zeer intensief erover praten ging mijn stereo toren ineens uit zich zelf gek doen. Veranderen van source (cd, md, tape, radio etc) en het volume ging ineens op mute (heb grote volume knop met rood lampje erop en als je op mute drukt draait die knop langzaam naar links met een knipperend rood ledje)

We zijn toen maar opgehouden met erover praten. Pas toen ik een knop op de stereo indrukte gebeurde er niks meer. Nooit eerder meegemaakt en later ook nooit meer.

Dit noem ik geen poltergeist verhaal verder

Ik heb trouwens wel gelezen over het fenomeen poltergeist en naar wat ik vernomen had is het vaak zo dat mensen met een traumatische ervaring een bepaald soort van geesten aantrekken of energie wellicht die erg nadrukkelijk aanwezig zijn. Maar dan in de vorm van objecten bewegen, laten zweven, mensen beinvloeden, mensen bezitten (bezetenheid), mensen laten zweven. Ik heb ook gelezen dat dit veelvuldiger voorkomt bij jonge meisjes/vrouwen in hun pubertijd met een traumatische ervaring. Ik kan helaas de bron niet meer terugvinden maar het was wel heel fasinerend.

Wat ik tot nog toe hier in dit topic lees komt dus als het verhaal klopt niet over als een echte poltergeist ervaring. Dingen die verdwijnen zoals bij MUUS, ik ken mensen die dat ook weleens hebben en het later weer op de meest vreemde plekken weer terug vinden. Objecten die bewegen, koude wind, stemmen de hele mikmak.

Eng maar wel intrigrerend vind ik het
    pi_25242635
    Heb trouwens ook een keer een vrij enge droom gehad die tegelijkertijd een beetje karikatuurachtig aandeed. Het ging erover dat er een soort van helse demonen (denk aan hellboy achtige figuren maar dan heel kwaad en sarcastisch en heel zwartdenkende humor, voor de duidelijkheid, de film hellboy bestond toen nog niet ) mijn vrienden (in mijn droom dan, ik ken ze totaal niet in het echt) op een gruwelijke manier af aan het slachten waren. Voor hun was het puur een spel van opjagen en met bijlen speren van zeer grote afmetingen en later zelfs hoofdschoten. Veel gelach. Ik was duidelijk niet hun doelwit maar "mijn beste vrienden" moesten ze wel hebben. Het bleef maar doorgaan, veel gejaag en gelach en op een gegeven moment per persoon zijn onvermijdelijke martelende dood.

Opeens was er een klap vanuit mijn kamer. Kon me nog duidelijk herrineren precies van uit welke hoek en dat het een klap op hout was (mijn bureau). Als een keiharde vuiste tegen een houten plank. Ik was wakker. Alsof iets of iemand me weerhield. beschermde om er verder van te dromen.

Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
    pi_25264674
    Toen ik afgelopen week tv aan het kijken was en rond een uur of half twee de tv uit deed om te gaan slapen ging de tv uit zichzelf weer aan, ik stond al op de trap en schrok mijzelf echt kapot. Vroeger toen ik klein was gingen ik altijd zappen, met een sterke universele AB sneaky bij iemand`s huis staan en dan kanalen verwisselen en het geluid keihard of juist heel zacht zetten enzo, maar dat is bij mijn huis niet mogelijk dus ik heb echt geen flauw idee hoe het kan dat mijn tv uit het niets weer aanging.
    eeeh
    pi_25264937
    Darksoulz begint over iets waar ik ook aan zat te denken bij dit topic. .

Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.

Ik denk dat we hier vooral de 'gewone' verhalen over geesten lezen. .
    Oi!
    pi_25265020
    Ah kijk:
    quote:
    "Poltergeist" comes from the German words poltern, "to knock" and geist, "spirit".

Poltergeists move objects, make noises and create general disturbances
    Klopgeest. . Dingen laten bewegen zou dan wel onder poltergeist vallen, hoewel dit toch iets anders is dan wat wij meemaken:

.
    Oi!
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:45:57 #45
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265178
    quote:
    Op vrijdag 25 februari 2005 00:35 schreef Darksoulz het volgende:
    Heb trouwens nog wel meer meegemaakt maar dat bewaar ik even
    Please, do tell.
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:49:09 #46
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265219
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 13:07 schreef DaveHarris het volgende:
    tv ervaring
    Wow, Dave. Ik zou echt raar kijken volgens mij (Was het wel hetzelfde kanaal waar ie op stond?)
    pi_25265226
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 11:40 schreef CherryLips het volgende:
    Ik werd een keer 's nachts wakker omdat er buiten een kind hard huilde. Echt hard dus, als ik op 2 hoog het kon horen. Ik weet nog dat het had geregend, ik ben nog uit het raam gaan kijken en alles was pikkedonker op wat verlichte etalages na en de straten glommen nog van de regen. Ik woonde midden in het centrum van ons dorp, zonder echt rechtstreekse buren (alleen schuin tegenover woonden mensen maar dat was een wat ouder stel, ze hadden wel een immer krolse kutkat maar die klinkt anders) en de mensen die zo'n 50 meter aan de achterkant van ons gebouw woonden kon ik hier voor nooit horen, en wat doet een klein kind nou midden in de nacht in de regen op straat? Wtf? Ik ben toch wel snelw eer gaan slapen en begin me nu niet af te vragen of ik niet gewoon aan het dromen/ijlen/slaapwandelen was.
    denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
    Hello there, peeps
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:58:49 #48
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265356
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 13:27 schreef MUUS het volgende:
    Wanneer is het een poltergeist en wanneer is het 'gewoon' een geest? Bij poltergeist denken we toch al gauw aan schrammen op het lijf, dingen die met volle vaart door de kamer vliegen en tegen de muur kapotslaan, etc. Dingen waar je echt last van hebt of misschien zelfs gevaar door loopt.
    Dat is ook wel wat fuzzy idd. Als er ‘fysiek’ iets met voorwerpen gebeurt zou ik zeggen maar dan valt een klopgeest eigenlijk af en dat is de definitie van de Van Dale. Ach het maakt ook niet zoveel uit want er staan super toffe verhalen in het topic en daar gaat het ergens om.

Kan een waxine lichtje trouwens uit zichzelf weer aangaan? Er stonden er 3 op een rij. Deze zijn uitgemaakt en vervolgens is gechecked of ze ook echt uit waren. 10 seconden later liep de persoon weg en toen waren ze nog steeds uit. Bij terugkomst brandde de middelste van de 3. Geen idee of het kan komen omdat die dingen nog warm zijn en daardoor opnieuw vlam vatten. Zo niet: Tja tis gebeurd. Zo wel: Oh!
      zaterdag 26 februari 2005 @ 13:59:38 #49
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25265367
    quote:
    Op zaterdag 26 februari 2005 13:49 schreef DeutschNepal het volgende:
    denk dat het toch gewoon die kat was... als ze echt in de stemming zijn (dus krols, pijn, of in gevaar) kunnen ze heel vreemd klinken, ongeveer als een huilende baby.
    Ik denk dat we het nooit zullen weten
    pi_25275764
    www.espiritoshp.hpg.ig.com.br/poltergeist.jpg

Dat je van zulke dudes snachts tegenkomt op weg naar de koelkast
    pi_25276042
    Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
    Back in business.
    pi_25276312
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 01:56 schreef Shirley het volgende:
    Ik heb wel soms dat als ik kaarsjes aansteek dat 1 of 2 vlammen na een tijdje branden ineens heel erg gaan flikkeren, zonder dat er wind of wat is. Maar dat zal wel door de kaars zelf komen
    Dat komt door de kaars zelf dat gebeurt bij mij ook.

Teminste ik hoop maar dat het daardoor komt dan
      zondag 27 februari 2005 @ 15:57:45 #53
    104091 ttboy
    Taalpuristen: opzouten!
    pi_25282768
    Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
    "Er zijn zo'n 250 miljard sterren in de Melkweg. Zelfs als maar één op de 250 000 sterren een planeet heeft met daarop intelligent leven, praten we toch al over één miljoen verschillende samenlevingen!"
    pi_25284357
    wat is een poltergeist eigenlijk?
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_25284390
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 15:57 schreef ttboy het volgende:
    Op zich heb ik zelf geen klassieke Poltergeist ervaringen gehad (iets wat ik ook graag zo wil houden), wel hele bizarre dingen meegemaakt. Maar wat vaak het probleem is is dat het nooit echt duidelijk is wat er nu gebeurt is (je wordt bijvoorbeeld wakker en de volgende ochtend ga je het rationaliseren door te denken 'oh, ik zal het wel gedroomd hebben'). Iets wat ik zelf dan vaak heb na zo'n situatie, en wat ik zo lees is dat andere mensen dat volgens mij ook hebben.

Eén situatie die een familielid van mij had en wat tot op heden niet te verklaren valt is dat een paar dagen nadat haar vader overleden was liep ze haar slaapkamer binnen 's avonds. In haar slaapkamer stond haar vader. Nu had ze een niet bepaald leuke jeugd gehad door zijn schuld. Ze hebben ruim een uur zitten praten en waar het op neerkwam is dat hij haar om vergiffenis vroeg om verder te kunnen...uiteindelijk heeft ze hem vergeven en daarna heeft ze hem nooit meer gezien of gehoord. En dat is dan een verhaal waar m'n nekharen recht van overeind gaan staan
    toch geloof ik niet dat dat echt gebeurd is. ook al is dat voor de perceptie van die persoon ongetwijfeld wel zo.

ik denk dat het een soort hallucinatie is. een beeld wat die persoon - met moeilijke jeugd (gek, dat is altijd zo!! - zelf maakt. niet zodat dode papa verder kan leven, maar zodat hij of zij zélf kan doorleven!
    Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
    pi_25285734
    Heb ook nog wel iets. Niet echt eng ofzo maar wel vreemd.

Toen 3 maand geleden mijn oma overleed had ik der een brief geschreven. Daar stond in of ze iets van zich wilde laten horen als ze opa gevonden had (opa is al 14 jaar dood).
    Op een avond was ik met de hond aan het spelen. Gooi zijn speeltje weg, hij brengt het weer. Ik gooi speeltje weer weg, hond blijft kijken maar pakt hem niet. Hij keek naar de hoek van de deur en kroop steeds verder weg. Ik werd er bang van omdat ik wel eens gehoord had dat dieren geesten kunnen zien/voelen. Ik de hond oppakken om hem in die hoek te zetten, nou hij hield me echt letterlijk vast zo bang was ie.
    De volgende dag deed ie het nog een keer naar dezelfde deur

Dus denk gewoon dat mijn oma even wilde laten weten dat ze mijn opa gevonden had en dat het goed was zo!!
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_25286109
    door je hond bang te maken? lekkere oma heb je dan
      zondag 27 februari 2005 @ 23:57:54 #58
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25290386
    Dat met die dieren gebeurd wel vaker idd. Die beesten pikken gewoon meer op wat het dan ook is. Moeilijk om erachter te komen. Net als met die vader. Het kan waar zijn maar kan ook perceptie zijn. Het gaat er denk ik om wat de betrokken personen voor conclusie trekken en de rest is ergens irrelevant omdat het toch niet valt te controleren.

Ik las trouwens in de veronica gids dat Keanu Reeves op een hele vroege leeftijd een schim voorbij zag vliegen waarbij eigenlijk alleen de torso te zien was. Hij vondt het niet eng maar de oppasser schrok zich te tering (dus ja meerdere zagen hetzelfde)
      zondag 27 februari 2005 @ 23:58:14 #59
    55946 livEliveD
    Cogito ergo doleo
    pi_25290391
    quote:
    Op zondag 27 februari 2005 17:54 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
    wat is een poltergeist eigenlijk?
    Zie de rest van het topic
    pi_25290527
    in het kort?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')