wishfull thinkingquote:Op zondag 6 februari 2005 23:51 schreef Waxxer het volgende:
Hahaha *pfieuw* gelukkig!
Wel raar he als je erbij nadenkt, wat mensen er al niet voor over hebben om naar vier personen die muziek maken op een podium te kijkenMaar WAT voor mensen..... En toch.... als het systeem nou plat lag omdat ik drie keer in de Arena zou staan om uit mijn weblog voor te lezen...
*ahum*quote:
Er is iig nog ruimte in het schema, maar dat wordt dan half juli wel erg vol.quote:Op maandag 7 februari 2005 00:03 schreef Waxxer het volgende:,,Volgende punt... mijn visie op de BioStabiel..."
*kuch*
Hey maaarrrrrrrr natuurlijk beginnen de eerste panische berichtjes al te komen:
xtra 4e concert in ahoy - rotterdam
Misschien een 4e concert
vet grappig, lid van "fanclub" en geen kaartjesquote:Op maandag 7 februari 2005 00:03 schreef Waxxer het volgende:,,Volgende punt... mijn visie op de BioStabiel..."
*kuch*
Hey maaarrrrrrrr natuurlijk beginnen de eerste panische berichtjes al te komen:
xtra 4e concert in ahoy - rotterdam
Misschien een 4e concert
Juist, is enigste waar ik ook een vreemd gevoel bij heb, je zult maar de hele nacht daar gelegen hebben en mensen zoals mij die om 8 uur aankwamen hebben betere plaatsen......excuse me (not realy)quote:Op maandag 7 februari 2005 02:36 schreef Atreidez het volgende:
Nah, is weer lekker gegaan die kaartverkoop als ik t zo zieWel lame van ze dat ze later pas bekend maakte van extra concerten. Ze wisten dondersgoed dat ze makkelijk 3 concerten konden uitverkopen, als t niet op de eerste dag was dan wel in de week erna. Nu hebben mensen die er vroeg stonden en geen veldkaarten konden krijgen zitplekken achterin en staan mensen die niet eens lang hebben gewacht recht voor t podium..
"Die gasten van .. " klint beter?quote:Op maandag 7 februari 2005 00:22 schreef Waxxer het volgende:
Oh ja, misschien de knuppel-in-het-hoenderhok-gooiend, maar ik krijg altijd zoooo'n jeuk als mensen het over "de jongens (van)...." hebben als het U2 betreft
Ja lekker, liefst met pindasausquote:Op maandag 7 februari 2005 09:43 schreef RosesKing het volgende:
Szerintem az uj u2 album nem valami nagy szám!
* Luni hoopt op de Kuipquote:Op maandag 7 februari 2005 09:31 schreef calvobbes het volgende:
Gerard Ekdom,. 3FM DJ, had het er net op de radio over over dat die het gevoel had dat er nog wel extra concerten bij zouden komen.
Dat hebben wel meer mensen. Maar hij zei ook nog dat die niet wist of die dat wel bekend mocht maken....
Ik ben helemaal afgestapt van veldkaarten, in stadions. Het heeft een bepaalde status, mensen noemen hier ook altijd trots dat ze veldkaarten hebben, maar in wezen krijg je m.i. het concert veel beter mee als je goede (!) zitplaatsen hebt. Zeker als je minder dan 1.90 bent. Ik zag zaterdag ook weer wat van die kleine wijffies, echt smurfjes van 1.60, helemaal door het lint gaan omdat de veldkaarten op waren. Wees blij dacht ik, dan zié je U2 tenminste een keer echt tijdens een concert.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:53 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zouden we het veld in vakken gaan opdelen, of zouden ze één groot veld doen?
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen staanplaatsen (en 24 uur voor het stadion liggen) en zitplaatsen (heb allebei de mogelijkheden). Als je in de achterste helft van het veld komt kun je toch echt beter voor zitplaatsen gaan m.i.
Kijk, daar heb ik wat aan.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben helemaal afgestapt van veldkaarten, in stadions. Het heeft een bepaalde status, mensen noemen hier ook altijd trots dat ze veldkaarten hebben, maar in wezen krijg je m.i. het concert veel beter mee als je goede (!) zitplaatsen hebt. Zeker als je minder dan 1.90 bent. Daarnaast zijn bierpomp en toiletten vaak beter bereikbaar, en een mooi uitzicht over de massa is ook altijd leuk vind ik.
En je hebt ook nog eens een vaste plek, dus je kunt rustig een kwartier voor tijd binnen komen lopen.
Wat wel een vereiste is, vind ik, is dat mensen lekker gaan staan als het concert begint, want de beleving is een stuk minder als je zittend een concert moet bekijken. Maar dat "zit" bij U2 wel goed, in het Gelredome stond iederéén. Op de stoelen.
Zie boven. Bij U2 kun je je "emo" wel kwijt op de tribune. Ik zou het laten afhangen van de zitplaatsen die je kan bemachtigen. Als je helemaal achterin het stadion zit, dan zou ik voor veldkaarten gaan. Door een verrekijker moeten loeren is niks. En achter het podium zitten lijkt me ook risky, het zal ongetwijfeld een open podium zijn, maar er zal net een paal of een kudde boxen in de weg zitten.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:31 schreef Meneer_Aart het volgende:
Degene met wie ik ga is wel klein idd.
Moet je voor een beetje staanplaats 24 uur van tevoren aanwezig zijn?
Kun je bij zitplaatsen een beetje je emo kwijt zoals bij staanplaatsen?
[afbeelding]
vak 118-119
Ik denk dat je voor het betere geluid in de arena toch beter veldkaarten kan hebben.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben helemaal afgestapt van veldkaarten, in stadions. Het heeft een bepaalde status, mensen noemen hier ook altijd trots dat ze veldkaarten hebben, maar in wezen krijg je m.i. het concert veel beter mee als je goede (!) zitplaatsen hebt. Zeker als je minder dan 1.90 bent. Ik zag zaterdag ook weer wat van die kleine wijffies, echt smurfjes van 1.60, helemaal door het lint gaan omdat de veldkaarten op waren. Wees blij dacht ik, dan zié je U2 tenminste een keer echt tijdens een concert.
Daarnaast zijn bierpomp en toiletten vanaf de tribunes over het algemeen beter bereikbaar, en een mooi uitzicht over de massa is ook altijd leuk vind ik.
En je hebt ook nog eens een vaste plek, dus je kunt rustig een kwartier voor tijd binnen komen lopen.
Wat wel een vereiste is, vind ik, is dat mensen lekker gaan staan als het concert begint, want de beleving is een stuk minder als je zittend een concert moet bekijken. Maar dat "zit" bij U2 wel goed, in het Gelredome stond iederéén. Op de stoelen.
De duurste zitplaatsen, 1e ring dus aan de goede kant van het veld schuin voor het podium, hebben echt geen minder geluid hoor. Wel heb ik van een ander concert van mensen gehoord die tweehoog achterin Arena zaten, dat het geluid niet zo best was. Maar of dat aan de afstelling van het geluid heeft gelegen of dat het geluid ver van het podium altíjd kut is, dat weet ik verder niet. Je zult zo'n eind van het podium in ieder geval al wel synchroniteitsverschil ervaren tussen wat je ziet en wat je hoor lijkt me.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:41 schreef Luni het volgende:
[..]Ik denk dat je voor het betere geluid in de arena toch beter veldkaarten kan hebben.
Kolere, ik heb ingang zuid G, zou ikdan in een vak ergens achteraan belanden?quote:Op maandag 7 februari 2005 17:34 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:
Ik heb staanplaatsen met de ingang Zuid (H),...
Zijn er dus staankaarten met een andere ingang? Zijn er dus op het veld ook vakken gepland?
Vast niet.quote:Op maandag 7 februari 2005 18:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Kolere, ik heb ingang zuid G, zou ikdan in een vak ergens achteraan belanden?![]()
als ze vakken afzetten lijkt me dat logisch.Ver van te voren aanwezig zijn lijkte me slimquote:Op maandag 7 februari 2005 18:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Kolere, ik heb ingang zuid G, zou ikdan in een vak ergens achteraan belanden?![]()
Lijkt me stug, heb ook ingang G en dat waren zowat bijna de eerste uitdraaien voor het 2e concert... Zal idd iets te maken hebben dat niet alles en iedereen vlug door 1 ingang kan.quote:Op maandag 7 februari 2005 18:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Zie ook vorige topic. Dat valt af te leiden uit de prijzen die voor de vakken gevraagd worden.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:32 schreef greatgonzo het volgende:
wie zegt dat het zeker is dat het podium op de korte kant staat?
Backstage noemen ze datquote:Op maandag 7 februari 2005 21:51 schreef Waxxer het volgende:
OMG zometeen kijk ik gewoon over het stadion heen ipv naar het podium
quote:DOETINCHEM – ,,Je bent echt niet goed bij je hoofd, als je dit doet. En dat voor vier mensen die toevallig goede muziek maken”, wordt er tegen elkaar gezegd. ,,Nee, we sporen sowieso niet”, is al snel de realisatie. En iedereen bibbert en rilt verder. Bij het opkomen van de zon wordt de tijd neurotisch in de gaten gehouden: is het al bijna tien uur?
Zaterdagochtend begon de voorverkoop van drie U2-concerten die op 13, 15 en 16 juli in de Amsterdam Arena plaatsvinden. Vrijdagavond om 18 uur lagen de eerste fans al voor het postkantoor in Doetinchem. Zeven uur later stond de teller al over de 50, en uiteindelijk hoopten er meer dan 300 mensen kaartjes te bemachtigen.
De tijd werd gedood met onafgebroken U2-muziek, er werd volop gevegeteerd en uiteraard was er doorlopende gezelligheid. Op die manier hoopten de fans niet al te veel stil te staan bij de temperaturen die terugliepen tot vijf graden onder het vriespunt. Hoop hield ze op de been.
Binnen anderhalf uur waren de drie concerten, 150.000 tickets in totaal, uitverkocht. En dat ondanks de overbelasting van de website en de telefoonlijnen van Ticketservice én het systeem bij het postkantoor zelf. Met dolblije fans, maar ook zwaar teleurgestelde laatkomers als resultaat.
Er kúnnen nog kaarten worden gekocht. Reken dan wel op woekerprijzen: het begint bij arrangementen van 250 euro, en in de zwarte handel zijn bedragen van 600 euro al lang geen uitzondering meer. Dat dit alles behalve legaal is, blijkt wel uit de Kamervragen die naar aanleiding van dit gebeuren worden gesteld.
quote:Op maandag 7 februari 2005 21:51 schreef Waxxer het volgende:
OMG zometeen kijk ik gewoon over het stadion heen ipv naar het podium
Dan ben jij de 14e ook fan.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:54 schreef Constantinople het volgende:
Ik ga de 13e, vriendin van mn moeder had een kaartje teveel gekochtTerwijl ik geen U2 fan ben.
En ik ben nieuw![]()
jij bent inderdaad nieuw, maak eens snel een topic iin ONZquote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:54 schreef Constantinople het volgende:
Ik ga de 13e, vriendin van mn moeder had een kaartje teveel gekochtTerwijl ik geen U2 fan ben.
En ik ben nieuw![]()
1x naar Parijs met mijn engelquote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:04 schreef Murray het volgende:
Ik ga de 13e (zitten vak 119) en de 16e (veldkaart).
Naar Gelsenkirchen leek mij ook wel leuk, maar dan moet ik weer aan kaarten zien te komen en 2 keer de Arena is al mooi zat.
Tjah dat is iets wat ze zichzelf dan wijs maken. In de ogen van een fan kan Bono ook niks verkeerds doen al zou die op het podium een meid verkrachten bij het nummer with or without you, een fan zou nog roepen pick me pick mequote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom gaan mensen eigenlijk naar meerdere concerten...ik las in de krant over superfans die U2 al meer dan 50 keer gezien hebben. Nu begrijp ik sowieso niet de superfan in het algemeen (je kunt ook overdrijven, denk ik dan) maar 50 keer U2 (aannemend verdeeld over 5 of 6 tours)... dat is toch overkill. Dan komt je I Will Follow op een gegeven moment toch je strot uit...
quote:
12e juni Gelsenkirchenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:53 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
OT: Wie gaat er naar meerdere concerten van U2? Of gaan de meeste alleen naar Amsterdam?
Ik zit de 13e ook in vak 119, rij 4. Heb jij al een id waar de rijen beginnen, beneden of boven?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:04 schreef Murray het volgende:
Ik ga de 13e (zitten vak 119) en de 16e (veldkaart).
..
VVK begint vrijdag of zaterdag, dus je kan nog gaanquote:Op woensdag 9 februari 2005 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Verhip. Gelsenkirchen is voor mij dichter bij
Je zit helemaal vooraan, de rijen zijn van onderaf genummerd...quote:Op maandag 7 februari 2005 21:22 schreef Murray het volgende:
Weet iemand hoe het zit met die rijen? Kan een kaartje ruilen voor vak 119, rij 2..
Dit is het zicht vanaf vak 119
[afbeelding]
Zit je dan helemaal vooraan, of beginnen ze met het nummeren van rijen vanaf boven?
www.u2.com...quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:26 schreef RigorMortis het volgende:
Weet er iemand trouwens een shop of site waar je redelijke t-shirts van U2 kan krijgen voor redelijke prijzen. Die van mij zijn namelijk al redelijk versleten...
Agree, tijdens de Elevation tour heb ik 6 concerten bezocht en hoewel ze allemaal een ander karakter hebben, heb ik gemerkt dat je gaandeweg het concert wat minder enthousiast wordt.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom gaan mensen eigenlijk naar meerdere concerten...ik las in de krant over superfans die U2 al meer dan 50 keer gezien hebben. Nu begrijp ik sowieso niet de superfan in het algemeen (je kunt ook overdrijven, denk ik dan) maar 50 keer U2 (aannemend verdeeld over 5 of 6 tours)... dat is toch overkill. Dan komt je I Will Follow op een gegeven moment toch je strot uit...
Je hebt dit al eens eerder genoemd en ik snap niet zo goed wat hier nou het probleem aan is. Okay het is niet spontaan, maar dat is de toegift bijvoorbeeld ook niet. Hij kan het toch wel menen?quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vooral als je Bono (die voor mij absoluut niet heilig is, om even in te haken op een ander bericht) voor de 6e keer hoort zeggen 'Thank you for giving us a great life', wat volgens mij als standaardzin op de setlist geschreven was vóór Walk On.
ik ben ook fan hoor. Niet zo'n beetje ookquote:Op woensdag 9 februari 2005 23:31 schreef Waxxer het volgende:
Ik vind het wel een erg goed album, maar ik ben fan en kan het niet objectief bekijkenIk vraag me nl wel af waarom er nog geen enkjele journalist is geweest, die vindt dat het een album is, gemaakt door een stel 40'ers in een midlife crisis, die verlangen naar hun levendige beginperiode
Ik denk dat een recensent zich een beetje belachelijk maakt om dat te beweren omdat het wel zo cliché is om dat over een band te schrijven die al zolang meegaat.quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:31 schreef Waxxer het volgende:
Ik vind het wel een erg goed album, maar ik ben fan en kan het niet objectief bekijkenIk vraag me nl wel af waarom er nog geen enkjele journalist is geweest, die vindt dat het een album is, gemaakt door een stel 40'ers in een midlife crisis, die verlangen naar hun levendige beginperiode
Ik vind het nieuwe album juist stukken betern dan ATYCLB. Dat vond ik juist een 'ouwe lullen' album, met weinig pit en weinig originaliteit.quote:Op donderdag 10 februari 2005 00:06 schreef merino het volgende:
heb net ATUCLB en HTDAAB naast elkaar gelegt en beetje nummertjes lopen vergelijken en het is in mijn optiek zo onverduidelijk dat dit nieuwe cd'tje stukken minder is. Ik kon het de eerste keer ook niet geloven dat ik naar een U2 zat te luisteren.
madness echt...
het nieuwe verfrissender en aangenamer om snel te luisteren....quote:Op donderdag 10 februari 2005 07:31 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ik vind het nieuwe album juist stukken betern dan ATYCLB. Dat vond ik juist een 'ouwe lullen' album, met weinig pit en weinig originaliteit.
Dat vind ik op het nieuwe album een stuk beter
Ja? nu ook zeker voor alle shows? Begin van de week ging het over 5 of 6 shows waar zij het voorprog zouden doen, waaronder antwerpen. Maar nu staat het dus echt vast?quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Snow Patrol wordt het voorprogramma.
In Brussel, Manchester, Dublin Berlijn en Parijs ja, voor overige steden worden The Thrills genoemd.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Snow Patrol wordt het voorprogramma.
Nou dat zou "ze", dwz de agents en Mojo geen hol interesseren, als er nog eens 50.000 x 60 = 3 miljoen euro met twee uurtjes U2 gescoord kon worden. Maar het past gewoon niet in het schema, en de band is rijk genoeg om een miljoentje te kunnen laten liggen. Bovendien zou het ten koste gaan van andere concerten, want de stem van Bono is kwetsbaar.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 08:57 schreef greatgonzo het volgende:
er komt sowieso geen extra concert rond de geplande data, anders hadden ze dat wel afgelopen zaterdag erbij verkocht. Ze gaan namelijk echt niet nog een keer iedereen voor het postkantoor laten liggen.
Het zal ze wel interesseren, mocht er nog een dag komen, dan moeten ze nog meer mensen achter de ticketlijn zetten, via ticketbox. Plus kosten voor Postkantoor GWK enz. Als de mogelijkheid voor een 4e concert er was geweest, dan wisten ze dat vorige week zaterdag ook al wel, en hadden ze het er dan bij verkocht ipv op een nieuwe dag.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Nou dat zou "ze", dwz de agents en Mojo geen hol interesseren, als er nog eens 50.000 x 60 = 3 miljoen euro met twee uurtjes U2 gescoord kon worden. Maar het past gewoon niet in het schema, en de band is rijk genoeg om een miljoentje te kunnen laten liggen. Bovendien zou het ten koste gaan van andere concerten, want de stem van Bono is kwetsbaar.
Ik denk dat dit het gewoon is, klaar. En voor de mensen die geen kaarten hebben: ik neem aan dat U2 toch nog wel één album maakt voordat ze er mee ophouden, dus pak 'm beet in 2007 komen ze wel wéér naar Nederland.
Ja, zit ook weer wat in.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:33 schreef greatgonzo het volgende:
Als de mogelijkheid voor een 4e concert er was geweest, dan wisten ze dat vorige week zaterdag ook al wel, en hadden ze het er dan bij verkocht ipv op een nieuwe dag.
In dat tourschema wat al een maand bekend is zijn ondertussen al 2 concerten van data veranderd ten bate van een extra concert in Parijsquote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:33 schreef greatgonzo het volgende:
Als de mogelijkheid voor een 4e concert er was geweest, dan wisten ze dat vorige week zaterdag ook al wel, en hadden ze het er dan bij verkocht ipv op een nieuwe dag.
Dat tourschema is al een maand bekend (en achter de schermen waarschijnlijk nog langer), dus dan had men het wel tegelijkertijd verkocht
Bono zal misschien best wel menen wat hij zegt, maar de onspontane, clichématige manier maakt het een stuk ongeloofwaardiger.quote:Op woensdag 9 februari 2005 21:52 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Je hebt dit al eens eerder genoemd en ik snap niet zo goed wat hier nou het probleem aan is. Okay het is niet spontaan, maar dat is de toegift bijvoorbeeld ook niet. Hij kan het toch wel menen?
Ben het deels wel met je eens hoor, over dat het allemaal wat minder sprankelend is. Maar aan de andere kant: zo is de band nu. Het zijn veertigers. Ze verloochenen zichzelf tenminste niet, door geforceerd jong te willen overkomen. Overigens heb ik U2 ook nooit horen zeggen dat ze terug zouden gaan naar de jaren 80-sound. Ook bij het vorige album werd dit geroepen, maar volgens mij is dit gewoon wishful thinking van fans. Ook toen zei the Egde al in een interview dat dit onzin was, dat de band zich verder had ontwikkeld en dat dat een onomkeerbaar proces was.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 14:23 schreef MadMaster het volgende:
Toen gesteld werd dat het nieuwe album terug ging naar de stijl/sound van de 80'er jaren, was ik zeer verheugd. Na het beluisteren van het album was ik dan ook zwaar teleurgesteld, ik hoor die 80'er jaren sound/stijl er namelijk niet op terug.
Wat de overige shows voor voorprog brengen is dus nog afwachtenquote:Snow Patrol, Killers, First Support Dates.
Snow Patrol and The Killers will be supporting U2 in Europe this summer at the following shows.
Snow Patrol will be playing support on the 'Vertigo Tour' at shows in Brussels, Manchester, Dublin (June 24th), Berlin and Paris.
The Killers will be on duty for shows in Cardiff, Katowice, Vienna and Amsterdam (July 13th).
het album zelf misschien wel maar het hele gevolg van het album + de tour ging toch wel aardig die kant op. Ze noemde zichzelf toen geloof ik ook best band of the world...quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:35 schreef greatgonzo het volgende:
het spreekt elkaar ook wel weer tegen. Het idee van ATUCLB was om terug te gaan naar de basis, toen ze dus nog klein waren pure rock maakten. Vervolgens ga je met een album wat teruggrijpt naar die kleine setting, solliciteren naar de titel best band of the world
http://www.kartenhaus.de/quote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:43 schreef Frenkel het volgende:
Wat is het telefoonummer van de Duitse ticketservice?!?!
Kan het echt nergens vinden, en wil morgen belleeen!!!
Voor concert in Gelsenkirchen !!
Och ja, had me toch verslapen... De druk om kaartjes is toch wat minder als je al veldtickets hebt voor de Arenaquote:U2-Vorverkauf: Ticket-System bei Vorverkaufsstart zusammengebrochen
Der Andrang übertraf alle Erwartungen: Beim Start des Kartenvorverkaufs für die Deutschland-Konzerte der irischen Rock-Superstars hielt das Rechner-System dem Ansturm der Fans nicht stand.
Sowohl am S04-ServiceCenter als auch bundesweit an vielen anderen Vorverkaufsstellen war es den Mitarbeitern nicht möglich, die heiß begehrten Karten zu verbuchen oder auszudrucken. Die EDV-Experten des Veranstalters arbeiten fieberhaft an einer Lösung des Problems.
Zur Zeit ist es aber nicht möglich, auf der Schalker Geschäftsstelle Tickets zu erwerben oder zu reservieren. Sobald das Problem behoben ist, wird dies auf arena-aufschalke.de bekanntgegeben.
Als Somebody told me en Mr. Brightside hun slechtste platen zijn, zijn ze steen-ubergoed!!quote:Op zaterdag 12 februari 2005 18:01 schreef greatgonzo het volgende:
zijn de killers nog een beetje goed?
Heeft iemand deze middag toevallig de boel gecaptured? Ik heb t namelijk gemist ivm werk....quote:Op dinsdag 15 februari 2005 23:09 schreef greatgonzo het volgende:
Morgen U2 dag:
13:00-14:00 Fight for your right: Diary of Bono and Chris Tucker aiding Africa
14:00-15.00 The story of U2 (alle clips met achtergrond info)
15:00-15:30 MTV Jammed: U2 het geheime concert dus!
15:30-16:00 U2 makes a video (Vertigo)
16:00-17:00 The essential U2
mtv
quote:While the Elevation tour was about getting back to basics, the Vertigo tour will be about spectacle. A source has revealed to The Mirror that U2’s tour will employ five video screens, a huge sound system, more than 3,000 lights (probably 2,000 will light Bono alone), and — get this! — special effects designed by some of the world’s top magicians. Images of Larry being sawed in half and Edge pulling a rabbit out of his beanie are popping into our head.
All of this spectacle will come to us fans at great expense to the band. It will cost a reported EUR1million (US$1.3 million) a night to stage the show.
Of nog erger, Hans Klok...quote:Op donderdag 17 februari 2005 08:17 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
cool.. U2 gaat toeren met Hans Kazan![]()
Niet zo gek dat die kaarten zo duur zijn!quote:Op woensdag 16 februari 2005 23:27 schreef calvobbes het volgende:
It will cost a reported EUR1million (US$1.3 million) a night to stage the show.
My thoughts exactly...quote:Op donderdag 17 februari 2005 09:42 schreef Luni het volgende:
[..]
Niet zo gek dat die kaarten zo duur zijn!
Ja in de jaren 80 was het allemaal veel mooier en beter.quote:Op donderdag 17 februari 2005 08:17 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
cool.. U2 gaat toeren met Hans Kazan![]()
Het hele artikel http://www.u2tours.com/news/article.src?ID=952quote:After watching the Grammys, there were several moments that stuck with you. Kanye West's onstage death and resurrection, Green Day's pyro-fueled punk rock, and Alicia Keys and Jamie Foxx's tender tribute to Ray Charles all spring to mind, but it was one of the show's quietest moments that left some people talking loudest.
When U2 took the stage to accept their third Grammy of the evening -- for Best Rock Performance by a Duo or Group With Vocals -- Bono seemed genuinely shocked. And in a rare inarticulate moment, he had nothing to say. So drummer Larry Mullen stepped to the mic and delivered a hushed, humbled and heartfelt apology to the band's fans.
"Due to circumstances beyond our control, a lot of our long-suffering fans ... didn't get tickets [to our tour]," he said. "And I'd like to take this opportunity on behalf of the band to apologize for that."
[knip]
"Our audience is very important to us; they've supported us through peaks and troughs and we haven't always made it easy for them. So when something like tickets go astray, and people wait online for hours, and they don't get the seats they want, or they don't get seats at all, it's hard for us," he said. "It's personal, because when you walk down the street, people say 'I tried to go to your concert, but I couldn't go.' So it's not like it's in the background, it's right in your face."
Mullen promised that the band is working hard at fixing the problems that dogged the presale for the spring. He hopes fans will be able to log on with confidence when the presale for the fall North American tour begins, but he can't promise everything will be perfect.
"Next time, we're going to make some changes in the way tickets are distributed. But you know what? We'll never get it right. There's always going to be scalpers, there's always going to be screw-ups," he said. "But we'll certainly not allow what happened this time to happen again. But we can't keep everybody happy all the time. We'd like to, but it's not possible."
En dat is terecht. Maar het siert ze dan ok wel om dat toe te geven en toch te vermelden dat ze proberen er wat aan te doenquote:Op donderdag 17 februari 2005 23:19 schreef calvobbes het volgende:
Ze zitten er nog steeds mee in hun maag dat de kaartverkoop niet zo goed ging
Ik denk dat hij het had over de kaartverkoop via U2.comquote:Op vrijdag 18 februari 2005 11:52 schreef NwankoKanu het volgende:
Ja ach..terecht... het is wel oke dat ze er wat over zeggen, maar verder kunnen zijn er ook niet veel aan doen, vind het erger dat ze bij het postkantoor niet eens berekent zijn op een grote groep mensen als je kaartjes wil hebben :S En dat je zelf de hele nacht daar ligt en dat andere mensen gewoon voor iets van 30 euro extra al kaartjes konden bestellen via de ticketline een week eerder ofzo....
Jouw ook al niet? :-pquote:Op vrijdag 18 februari 2005 14:53 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb niet voor niets een nacht lang moeten wachten, dus die info doet me he-le-maal niets![]()
4.02 gb voor een paar liedjes? Dat gaat nog wel ff duren. Waarom is die avi niet compressed met divx ofzo?quote:Op vrijdag 18 februari 2005 18:11 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:
Mag ik even de aandacht!
http://www.thetradersden.org/forums/showthread.php?t=1143
![]()
Omdat er 4,7 Gb op een DVD past en je de beste kwaliteit wilt hebben.quote:Op zaterdag 19 februari 2005 10:07 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
4.02 gb voor een paar liedjes? Dat gaat nog wel ff duren. Waarom is die avi niet compressed met divx ofzo?
als je comprimeerd met divx heb je nagenoeg geen kwaliteitsverlies. Maar misschien kan ik via een of ander p2p progje nog een compactere versie vindenquote:Op woensdag 23 februari 2005 15:30 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat er 4,7 Gb op een DVD past en je de beste kwaliteit wilt hebben.![]()
Ik heb deze opname al een tijdje geleden gedownload en voor een audience-opname met de omstandigheden zoals die er op de 22 november in New York waren, is het een zeer acceptabele opname.
Uiteraard kan die niet tippen aan de MTV Jammed versie (ook via The Traders Den beschikbaar), maar dat is dan ook een professionele opname, echter met minder songs, maar weer wel met de Apple clip van Vertigo er ingemonteerd.
quote:The wait is almost over. The official tour announcement is just hours away, and we've got a little something that may make you more excited about it if you are a general admission lover.
Since the revelation that there would be a U2 tour in 2005, fans have been speculating about the band having a special general admission section similar to the heart during the Elevation Tour. Speculate no more! We are happy to report that there will indeed be a special general admission section for the Vertigo Tour.
The design of the special general admission section is oval, or egg-shaped, and features a unique entrance. We can't say that we know a lot about the design and how fans will fit inside of it, but we can show you what it looks like as configured for the opening show at San Diego Sports Arena.
Denk aan dat grote scherm tijdens de Popmart tour.quote:http://www.brilliantstages.com/Latest%20News.htm
Brilliant ship the revolutionary LED screen deployment units to System Technologies in Belgium for 2005 U2 tour.
Hahaha en alles rose.... Ik bedoel, U2 wil verrassen en steeds weer anders zijn, dan maken ze er dit keer maar een grote glossy & glitter nichtenshow vanquote:Op zondag 27 februari 2005 23:12 schreef greatgonzo het volgende:
dat is wel cool, ze komen dus waarschijnlijk van een trap af tijden de opening (het lijkt tenminste op een trap)
spiegeltjequote:Op maandag 28 februari 2005 08:11 schreef calvobbes het volgende:
Hmmmm... Ik zie wel gewoon. Maar dat zal wel komen omdat ik 'm al gezien heb via de officiele weg
http://www.u2tour.de/news/article2036.html dan maar of voor het plaatje: http://www.u2tour.de/newspics/2005/2005-02-10_stagemunich2.jpg
ik niet...quote:Op maandag 28 februari 2005 08:39 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
spiegeltje
[afbeelding]
zie ik nu kabelbanen waarlangs ze naar beneden komen??
Ah, t plan was goed hoorquote:Op maandag 28 februari 2005 09:01 schreef greatgonzo het volgende:
nu zie ik het ook staan, obstructed view
zeg zelf, dat zou wel mega vet zijn...quote:
Dan zou Bono ook een poedelcoupe en legging moeten dragen a la Jon Bon Jovi toen die dat deed...quote:Op maandag 28 februari 2005 20:43 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
zeg zelf, dat zou wel mega vet zijn...
en btw, die 1 miljoen moet toch ergens aan op gaan.
Ze hadden het toch ook ergens over dat Edge een "controlpanel" krijgt waarmee hij boxen door het stadion kan laten gaan. Dat je dus z'n gitaargeluiden in Dolby, DTS en alles hoort. Dus dat je geweldig uit je dak staat te gaan en opeens boxen over je heen ziet vliegen. Welquote:Op maandag 28 februari 2005 08:39 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
zie ik nu kabelbanen waarlangs ze naar beneden komen??
Dan moet ik je toch teleurstellenquote:Op maandag 28 februari 2005 22:37 schreef LeonH het volgende:
Ze hadden het toch ook ergens over dat Edge een "controlpanel" krijgt waarmee hij boxen door het stadion kan laten gaan. Dat je dus z'n gitaargeluiden in Dolby, DTS en alles hoort. Dus dat je geweldig uit je dak staat te gaan en opeens boxen over je heen ziet vliegen. Welnatuurlijk
nu ik dat allemaal zo hoor ben ik blij dat we kaartjes hebben voor het veld, dan zit je er tenminste echt midden in.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan moet ik je toch teleurstellen
Die boxen gaan niet fysiek door het stadion vliegenofzo. Ze hebben nu een systeem ontwikkeld waarbij ze het geluid als een soort volgspot door de zaal kunnen laten gaan, dat is iets anders
[/offtopic]quote:BONO has revealed that he wants BOB DYLAN and PAVAROTTI played at his funeral.
The U2 singer describes the send-off he would like in a new book, ’Bono In Conversation’, due to be published in April to coincide with the commencement of the band's 'Vertigo' world tour.
"I would like lots of weeping and wailing," he says. "The music would have to be good. Bob Dylan singing ‘Death Is Not The End’. I think I'll have Pavarotti singing ’La Traviata’."
In the book, written with interviewer Michka Assayas and due to be published by Riverhead Books, he also reveals private conversations with the likes of Tony Blair, George Bush and Bill Clinton.
He verdorie. Sorry dan heb ik het blijkbaar verkeerd gelezen/begrepen. Was wel cool geweest eigenlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 00:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dan moet ik je toch teleurstellen
Die boxen gaan niet fysiek door het stadion vliegenofzo. Ze hebben nu een systeem ontwikkeld waarbij ze het geluid als een soort volgspot door de zaal kunnen laten gaan, dat is iets anders
Ja, Barco dus.quote:A fully integrated show control system based on Barco's D320 platform, the Events Controller enables the control of all daylight and projection displays, as well as the Catalyst System™, automated and conventional lighting devices, smoke machines, image generators, truss motors, hydraulics and other show equipment. Recognized by industry experts as the cutting-edge in show control, Barco is proud to incorporate Medialon's software in its renowned Events Controller.
"The ViewScape and D320 together with control software represents a very powerful solution in image processing to achieve exciting combination of video images,” stated Alex Carru, Medialon, “We are proud to be part of the development of this highly innovative product.”
Of de mensen in de Arena met de goedkoopste kaartjes, namelijk achter het podium, hebben vreselijke mazzel dat het podium ineens roterend blijkt en dat nog wel vlak voor hun snufferd.quote:Op dinsdag 1 maart 2005 22:35 schreef calvobbes het volgende:
Zeker in Europa zal dat niet gebeuren. Als je naar de plattegrond van Munchen kijkt en de kaartverkoop van A'dam wijst alles op een "normaal" podium aan een korte kant van het stadion.
Hopelijk gaan ze dat ovale podium (verschillende opstellingen mogelijk?) ook gebruiken in de grote stadions. Lijkt me logisch dat dat zo zal zijn, Elevation kwam ook naar europa met dat beroemde hart.quote:This information was posted on the HP Pavillion at San Jose site. Notice what they have under arena setup:
Event:
U2
no video or audio recorders. No cameras
Club TBD
Restaurant TBD
Arena Setup: 360 degree concert
tja, je ziet dan misschien en half minuutje een rug, daarna draait het weer jouw kant op. Met een vast podium kijken mensen die kaartjes voor achter het podium hebben altijd tegen de ruggen aan.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:34 schreef calvobbes het volgende:
Dat stadionpodium ziet er wel "betrouwbaar" uit. Maar dat indoor podium... Blijf het raar vinden als ze met 4 man op een podium in het midden van de zaal gaan spelen. Dan ziet het publiek toch echt erg veel ruggen. Want het lijkt me niet dat The Edge en Clayton ook als een gek rond gaan rennen of dat het podium constant draait.
Waar komen deze tekeningen eigenlijk vandaan?
Herstel.quote:Op woensdag 2 maart 2005 23:34[/url] schreef calvobbes het volgende:
Dat stadionpodium ziet er wel "betrouwbaar" uit.
als ze ook kaarten achter het podium verkopen, lijkt het me dat er een ronddraaiend podium komt. Des te beter, kom je makkelijker vooraan te staan. Hoe dan ook, aan de cijfers te zien wordt het wel groot.quote:Op donderdag 3 maart 2005 08:16 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Herstel.
Als er voor de Amsterdam concerten ook echt kaarten zijn verkocht voor o.a. de vakken 413 en 414 zou dat wel oplichterij zijn ofzo, want dat is recht achter het podium. En met een podium als dit zul je dan erg weinig van de show zien.
Maar in Munchen houden ze daar dus wel rekening mee.
Vaag
The Killers dus op de 13de, Snow Patrol op 15 & 16quote:03.03.2005
Take Me Out !
Franz Ferdinand are set for European dates with U2 on 'Vertigo 2005'.
The Scottish art rockers, whose self-titled debut album won huge acclaim in
2004, are confirmed to play support to U2 at shows in San Sebastian
(August 9th) and Madrid (August 11th).
We also hear that Snow Patrol have added more dates when they will be on the
road with U2 - now supporting on EIGHT shows this summer.
They will be performing in Brussels (June 10th), Manchester (June 14th), Dublin (June 24th), Berlin (July 7th), Paris (July 9th and July 10th) and Amsterdam (July 15th and 16th).
More news on 'Vertigo Tour 2005' as we get it
Jammer dat ik de 13e ga ...quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:29 schreef calvobbes het volgende:
Van de officiele U2 site:
[..]
The Killers dus op de 13de, Snow Patrol op 15 & 16
quote:http://www.muchmusic.com
Much Pop Culture Reporter Hannah Sung traveled to Ireland to engage U2
frontman Bono & drummer Larry Mullen Jr. in exclusive conversation on
their current hit album, "How to Dismantle an Atomic Bomb." Taped on
location at U2's private recording studio in Hanover Quay and at various
Dublin hotspots, we uncover the secret to U2's longevity in the music biz.
Featuring exclusive footage of U2 performing the new track Miracle Drug,
commentary from the rock legends' long-time manager Paul McGuinness
and a guided tour of this supergroup's childhood hangouts by their lifetime
friend Gavin Friday.
Ik ga de 15e maar had liever The Killers gezien die dacht ik ook eerder genoemd werden. Maar Snow Patrol is ook heul gaaf.quote:Op donderdag 3 maart 2005 12:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Jammer dat ik de 13e ga ...Had liever Snow Patrol gezien.
Mja ik zat ook een beetje naar de logica te kijkenquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:10 schreef Dandelion het volgende:
[..]
October ???
lijkt me sterk\
-edit-
op UV en October na weinig verrassend overigens...
Ja maar ik WIL Ultra Violetquote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:14 schreef calvobbes het volgende:
Houd er maar rekening mee dat de setlist elke avond anders zal zijn hoor.
Waarschijnlijk zijn er hooguit een stuk of 4 nummers die ze elke avond spelen, voor de rest is het anders.
Tja inderdaad.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:14 schreef Waxxer het volgende:
[..]
Mja ik zat ook een beetje naar de logica te kijken
Eerst Beautiful Day en dan SundayBloody Sunday - dus dan gok ik een echte Bono-speech tussendoor
volgens mij word jij later een heeeelll strenge vaderquote:
Maar dan wel nádat hij Balkenende heeft gebeld en met het publiek een stukje van Help heeft gezongen!quote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:23 schreef Waxxer het volgende:
[..]
volgens mij word jij later een heeeelll strenge vaderZit je de krant te lezen in de stoel, en dan zo zuchtend "kinderen die willen......." met de Volkskrant opengevouwen.... Nou, en óf de boodschap overkomt!
Ik ben al blij als ze hem spelen!quote:Op zaterdag 5 maart 2005 14:04 schreef Mister_Slide het volgende:
Running to stand still mag alleen na Bullet the Blue Sky
Ik laat me de 13e wel verrassen.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:08 schreef Waxxer het volgende:
op www.u2fanclub.nl staat een setlist die nu zou worden gerepeteerd
Waar baseer je dit op? Ik help het je hopen maar kijkend naar U2's tour verleden mag je dit toch eigenlijk niet verwachten. Eerder het tegenovergestelde.quote:Op vrijdag 4 maart 2005 23:14 schreef calvobbes het volgende:
Houd er maar rekening mee dat de setlist elke avond anders zal zijn hoor.
Waarschijnlijk zijn er hooguit een stuk of 4 nummers die ze elke avond spelen, voor de rest is het anders.
quote:From atu2.com:
Video is now available of Bono's recent appearance at the TED conference, where he accepted the TED prize of $100,000 and offered three wishes for how that money can be used to further the goals of the ONE Campaign. The whole video runs about 40 minutes - good stuff. And if you stick through to the end, you'll learn about a unique plan for the Vertigo Tour: while U2 performs "One," fans will be able to send an SMS message via cellphone in support of the ONE Campaign. The names of fans who sign this virtual petition will appear on the video screen as U2 plays , and those fans will later be invited to formally join the ONE Campaign.
http://www.u2tours.com/detail.src?ID=20010731quote:Op woensdag 9 maart 2005 09:46 schreef mazzle het volgende:
Ik verwacht dat ze net als toen een nummertje of 3, 4 zullen roteren indien ze meerdere avonden in dezelfde stad staan.
lekker dan...quote:Op woensdag 9 maart 2005 20:50 schreef calvobbes het volgende:
Godver
Ondertussen is er weer gedoe met de presale voor de nieuwe concerten in Amerika:{
Mijn code word geweigerd en het schijnt ook dat andere codes geweigerd worden zonder duidelijke reden waarom
Vergelijk de 1e show in Arnhem eens met de 1e in Antwerpen, dan zul je zien wat ik bedoel. Op twee acappella regeltjes na dezelfde set. En zo is dat bij meerdere 'first nights', hooguit één of twee nummers verschil. Je verwijst naar de drie concerten in Arnhem en dat is precies wat ik bedoel, daar variëren ze omdat ze meerdere nachten in dezelfde stad staan. Maar dat gaat toch echt maar om een slot of 4/5 per avond. En niet zoals jij voorspelt het tegenovergestelde, namelijk dat er 4/5 vaste nummers zijn en dat de rest varieert.quote:Op woensdag 9 maart 2005 19:38 schreef calvobbes het volgende:
[..]
http://www.u2tours.com/detail.src?ID=20010731
http://www.u2tours.com/detail.src?ID=20010801
http://www.u2tours.com/detail.src?ID=20010803
Links naar de setlist van de concerten in Arnhem tijdens de Elevation tour.
Daar staan zat verschillende nummers tussen.
In totaal hebben ze tijdens die tour een stuk of 60 verschillende nummers gespeeld. Heel wat meer afwisselingen dan een anderen artiest.
En het is mij nergens opgevallen dat elke eerste show in een andere stad, hetzelfde is.
verdorie zeg. das echt kut....quote:Op donderdag 10 maart 2005 09:14 schreef calvobbes het volgende:
Ja
Ik had me speciaal voor een show in de VS geregistreerd zelfs
En daar ga jij natuurlijk uitgebreid verslag van doenquote:Op donderdag 10 maart 2005 19:07 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes gaat naar New Yorkmoet nog wel vlucht en hotel regelen
Ik denk weet dat ze gewoon een fantastich concert gaan geven en dat ik dan weer alle ergernis en frustratie van de afgelopen 2 dagen snel vergeet
onbescheiden vraag, maar wat denk je dat dit grapje je ongeveer gaat kosten?quote:Op donderdag 10 maart 2005 19:07 schreef calvobbes het volgende:
* calvobbes gaat naar New Yorkmoet nog wel vlucht en hotel regelen
Vanmorgen met Fanfire gebeld, die gaan over de codes. En die hebben mijn code opnieuw ingevoerd of wat dan ook. In ieder geval kon ik net kaarten bestellen voor 10 oktober
Kost me wel 2 ribben uit mijn lijfde goedkope staanplaatsen waren (natuurlijk) al op... Maar ja, dit zal ook wel de enie keer zijn dat ik dit ga doen
Op het zootopia forum zie ik zo ook meerdere mensen staan die op deze manier alsnog aan kaarten zij gekomen, dus ik denk niet dat Larry weer uitgebreid zijn excuses aan gaat bieden.
Ik denk weet dat ze gewoon een fantastich concert gaan geven en dat ik dan weer alle ergernis en frustratie van de afgelopen 2 dagen snel vergeet
Daar wil ik nu nog niet teveel aan denken jahquote:Op donderdag 10 maart 2005 20:11 schreef greatgonzo het volgende:
onbescheiden vraag, maar wat denk je dat dit grapje je ongeveer gaat kosten?
Tof voor je, calv|half!quote:
quote:NEW @U2 VERTIGO: STAGE, TICKETS, REHEARSALS
March 10, 2005
posted by: m2
These two images -- one and two -- are doing the rounds online, but ... they're not real. They're the work, we're told, of a Dutch U2 fan who's obviously got an eye for graphic design.
@U2 has shared the images with a source who has seen the Vertigo stage, and we were told "Neither are close to what I saw in terms of shape." Our source tells us the Vertigo stage does employ an oval-shaped area much like the Elevation heart, but the oval extends further out onto the floor than the heart did. The stage is described to us as "very clean" with very little to block the view of fans sitting to the sides and behind the band. There are reportedly more than 3,000 lights built into the stage floor, and a new video screen technology will have large LEDs on a drape-like fabric. And that's all we know about the stage at this point.
quote:**********************EN DAN DIT... ***
Bono geen kandidaat voor Wereldbank
WASHINGTON Bono,de zanger van de Ierse
band U2,is geen kandidaat-directeur van
de Wereldbank.Zijn naam wordt genoemd,
zeker nadat de Amerikaanse minister van
Financiën Snow onlangs zijn bewondering
voor Bono had uitgesproken.
"Bono is vereerd,maar hij is niet in de
running.Ik kan zelf niet geloven dat ik
dit moet zeggen",zei directeur Drummond
van DATA,de stichting waarmee Bono de
aandacht vestigt op Afrika.
Het gerucht over Bono bracht satiricus
Andy Borowitz tot de opmerking dat Alan
Greenspan in de markt is voor U2.Die
zei gisteren in New York dat niet te
te kunnen bevestigen,noch ontkennen.
Nou "koop" Run van ze dan maar es... prachtplaat. Weet je ook beetje wat ze voor muziek maken. Weet niet of hun hele album dit soort nummers heeft want dat heb ik (nog) niet...quote:Op vrijdag 11 maart 2005 13:32 schreef Qwea het volgende:
hmmz 16 juli heeft snowpatrolals voor programma.Iemand enig idee of die een beetje te doen zijn? Wat doen ze? Rock?
Dus ff op en neer vliegen naar Amerika voor een kaartje? Of hoe moet ik het begrijpen?quote:Op dinsdag 15 maart 2005 18:03 schreef calvobbes het volgende:
Argh.....
Ze gaan nog meer extra concerten in New York geven en nu kan ik alsnog een General Admission kaartje kopen. (omdat ik op wonderbaarlijke wijze een nieuwe code heb gekregen vorige week)
Maar ik heb al een kaartje wat ik niet zomaar kan doorverkopen omdat ik het persoonlijk op moet halen bij de kassa.
quote:17.03.2005
'Comb Your Hair'
With band rehearsals underwayu in Vancouver, Show Designer Willie Williams drops us the odd hint.
Willie, who has been working with U2 since the early 1980's, is also an unrivalled tour diarist and his behind-the-scenes take on life on the road will start appearing on U2.Com shortly.
His day job - designing the show - means he is pretty preoccupied at present. And the other problem is that he doesn't want to give the game away before showtime! All the same he took a few minutes out to drop us some hints and clues as to how it's all going.
How many crew are at work on the new show ?
Seventy five.
Is it going well so far ?
So far so good - band saw it all in one place for the first time yesterday and were very excited. Bono commented he's never heard the crew so excited about a production either, which is rare.
Will the show be very different from the last time ?
Yes and no.....
Can we expect more of Zoo TV, Popmart, or Elevation in the new show ?
I commented yesterday that the spirit of all three of these shows is very definitely present in the building.
Are there songs you are especially looking forward to having in the set ?
Yes yes yes. But I can't tell you what they are. Something old, something new, something borrowed, something bluesy...
Do the crew rehearse the set without the band ?
Yes.
Is that odd ?
Perhaps, but its far less trouble.
Are there particular technological innovations that might surprise audiences ?
Yes. Anyone might end up being part of the show (even if you're in the back row) so wear something smart and comb your hair.
On a scale of one to ten, how nervous are you about it all coming together on time?
Knackered, yes, but nervous ? No, not really. It always comes together on time - it has to. Whatever we've got ready by 8.45pm on March 28th is what we go with. Besides, I can already sense that this show will grow as it goes along.
Does getting a U2 show together compare in any way with getting a show together for any other act ?
No. The combined energy of their vision, music, determination, visual intelligence, humour and ambition is something I haven't seen equalled
anywhere else.
quote:U2 (bio | tickets | CDs - DVDs - books) has added two dates to their orginal two-night stay in Toronto, a second night in Montreal and has set an onsale date for a second Miami show after an active morning of ticket sales.
As the band moves into its final week of preparation before the launch of its 2005 tour, tickets in 13 markets went on sale Saturday morning (3/19). The resulting rush landed new shows on Sept 16th and 17th in Toronto, where the fall leg of the tour will kick off. In Montreal, a show was added on Nov 28th after tickets to the band's originally announced single date sold out in under a half hour, according to venue officials.
In Miami, the band and promoter opted to set a new onsale date of March 26th for a second show, which will take place Nov 14th. Tickets for a pair of added shows at New York's Madison Square Garden will roll out Monday (3/21).
As buzz for opening night builds, word has surfaced through radio stations in several parts of the country that the band will host a private dress rehearsal concert at the Los Angeles Sports Arena on Saturday, March 26th. The event will reportedly be open only to a small group of contest winners from participating stations, which include KMMT in Seattle, 107.1 The Peak in White Plains, New York, KISS 108 in Boston and TIC-FM in Hartford, CT. U2 fan site U2log.com lists additional stations that could not be verified at press time.
The latest round of additions brings U2's North American tour schedule to a total of 73 announced shows (not counting the dress rehearsal). In 2001, the band played 80 North American dates on their Elevation tour behind their CD release "All That You Can't Leave Behind." U2's current release, "How To Dismantle an Atomic Bomb" currently holds the #54 slot on Billboard's Top 200 pop albums chart.
Ik heb de volledige tekst. Tja ik kreeg hem gratisquote:Op zondag 20 maart 2005 12:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://telegraaf-i.telegr(...)050320_25/pagina.php
niemand die de volledige tekst heeft?
Zo oefenen nu binnen hč.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:11 schreef Waxxer het volgende:
Wat raar eigenlijk, dat er nog geen pics van zijnIk bedoel, bij bijv Popmart was dat al veeeeeelll eerder, met die gele boog in de woestijn enz. En Elevation weet ik eigenlijk niet, maar ik was "vroegah" echt compleet bezeten van U2
Klopt ook niks van, ze zullen die nummers vast wel in die volgorde gespeeld hebben, maar het is onzin om maar aan te nemen dat dat meteen de setlst voor de tour is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:42 schreef greatgonzo het volgende:
ze beginnen daar met een ballad, en niet met een knaller?
Lijkt me dat dit alleen om het repeteren van de songs ging, en dat de volgorde verder onbelangrijk is. Starten met een ballad doen ze niet, het kan haast niet anders of ze knallen er in met Vertigo.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:42 schreef greatgonzo het volgende:
ze beginnen daar met een ballad, en niet met een knaller?
Ojee! Begint 'ie weerquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:40 schreef Waxxer het volgende:Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
nog een paar dagen en dan barst het bootleg geweld los.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:29 schreef ArmaniMania het volgende:
Nog maar een paar maandjes..... [afbeelding]
Als ze meerdere concerten geven in een stad varieren ze de setlist meestal behoorlijk ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:57 schreef Evertjan het volgende:
ik kan me nog herinneren dat met de concerten in het Gelredome dat ze ook verschillende setlists hadden. Dus ik denk dat nu ook wel zo is. Ze zullen niet 3 avonden het zelfde spelen in ieder geval niet dezelfde volgorde
quote:U2-koorts laait op
Door Stefan Raatgever
De populariteit van rockband U2 kent geen grenzen. Bijna alle concerten van de Vertigo-wereldtournee - ook die in Nederland - waren binnen een paar uur uitverkocht.
Foto Paul Bergen
Maandag is de wereldpremičre in San Diego. Een vooruitblik.
Donkere wolken en veel regen. De Sports Arena van San Diego mag dan in het uiterste zuiden van het normaal zo zonnige Californië liggen, vier dagen voordat U2 er zijn wereldtournee begint, zijn de omstandigheden Hollands.
De onpersoonlijke metalen kolos ligt er verlaten bij. Geen stalletjes met T-shirts, posters of andere voor de ware fan onmisbare U2-relikwieën. Gabriel Martinez, verkoopmedewerker van de sport- en muziektempel weet waarom. ,,De opbouw begint pas maandagochtend vroeg. Op zondagavond wordt er hier nog ge-ijshockeyd. Daarna verwachten we de eerste fans.''
Maar Tilburger Dirk Brands (28) staat nu al te dringen. Hij heeft al maanden een ticket en kan niet wachten om in San Diego voor het eerst van zijn leven een tournee-opening van zijn favoriete band mee te maken. Hij heeft er een lange vliegreis, vier vakantiedagen en bij elkaar een kleine 1000 euro voor over om U2 maandag te zien. ,,Waarom? Een eerste concert is al jaren mijn ultieme droom. Je weet dat de hele wereld meekijkt naar het optreden waar jíj bij bent. Dat maakt het spannend. Het is misschien een beetje raar om zover te reizen voor een optreden, maar we hebben het hier wel over Bono.''
Het is bij lange na niet de eerste U2-show voor Brands. ,,In 1993 zag ik de band voor het eerst in De Kuip. Daarna was ik er elke tour meerdere keren bij. Ik wil steeds meer. Een openingsconcert had ik nog nooit gezien. Nu komt het er eindelijk van. Als ik nu niet zou gaan, had ik mijn hele leven spijt gehad. Daarom ben ik een jaar geleden begonnen met sparen.''
Omdat de vriend met wie hij naar San Diego zou gaan, niet mee kon, maakt Brands de reis noodgedwongen alleen. Wel heeft hij met leden van de U2-fanclub afgesproken. Brands verwacht in totaal enkele tientallen landgenoten. Heel vreemd vindt hij hun reislust niet. ,,Ik weet dat er ook fans zijn die ruim een half jaar vrij nemen en de band over de hele wereld volgen. Zo ver komt het met mij hopelijk niet.''
Brands, in het dagelijks leven vertegenwoordiger, gaat vandaag even bij het stadion kijken. Veel wijzer zal hij er niet van worden. De podiumopstelling - bij U2 al decennialang een specifiek onderdeel van de show - blijft tot op de dag van het concert geheim. Zo stond er tijdens de Popmart-tour van 1997 bijvoorbeeld een gigantische, gele 'M' in McDonald's-stijl op het toneel. Geruchten zijn er echter al voldoende: een cirkelvormig podium met binnenin ruimte voor zeker duizend fans in het midden van de zaal bijvoorbeeld. Of, ook heel vernieuwend: een roterende, ronde bühne.
Hoewel het kwartet in alle beslotenheid repeteerde, zijn al wel de ingestudeerde nummers uitgelekt. De lijst doet vermoedelijk elke U2-fan watertanden. Werk van de twee recentste cd's, zoals Beautiful day, Elevation en Vertigo, wordt aangevuld met klassiekers als Sunday bloody Sunday, One en With or without you.
In San Diego, een miljoenenstad nabij de Mexicaanse grens, laait de U2-koorts vier dagen voor aanvang langzaam op. De VVV biedt geen speciale U2-arrangementen aan, maar constateert wel een stijging van het aantal hotelboekingen. Op lokale radiozenders gaan fans uit hun dak bij het winnen van de laatste kaartjes voor de show óf de laatste repetitie, vanavond in Los Angeles.
Voor Dirk Brands kan het, hoewel hij later dit jaar ook kaartjes heeft voor een concert in Dublin en twee shows in Amsterdam, niet snel genoeg Tweede Paasdag zijn. ,,U2 blijft elke cd én tournee verrassen. De band maakt op dit moment de beste muziek ter wereld en hoort in het rijtje Rolling Stones, Beatles en Queen.''
Het is juist de ultieme kick. Niks weten, alles gewoon over je heen laten komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:13 schreef Waxxer het volgende:
het is onmenselijk als je het openingsconcert bezoekt en het enige dat je weet is wie er gaan optredens-l-o-p-e-n-d voor die fans.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:18 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Het is juist de ultieme kick. Niks weten, alles gewoon over je heen laten komen.
* MuadDib zal z'n best doen om zo weinig mogelijk te weten te komen, maar ja, geen info t/m juli is schier onmogelijk...
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:18 schreef MuadDib het volgende:
Het is juist de ultieme kick. Niks weten, alles gewoon over je heen laten komen.
* MuadDib zal z'n best doen om zo weinig mogelijk te weten te komen, maar ja, geen info t/m juli is schier onmogelijk...
Ik zei al dat het schier onmogelijk was om niks te weten te komenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:21 schreef Waxxer het volgende:
En dan moet jij vanaf dinsdag gewoon ontzettend dit topic mijden, net als alle muziek-programma's op tv en sites enz enz.Ik wens je veel succes!
Kijk, heb ik al voor je geregeld: U2 gaat weer op tournee in 2005 ZONDER FOTO'S!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:36 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ik zei al dat het schier onmogelijk was om niks te weten te komen
Maar ik kan het altijd proberen, toch?
U2 gaat weer op tournee in 2005! NIETS POSTEN AUB!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:37 schreef Waxxer het volgende:
Kijk, heb ik al voor je geregeld: U2 gaat weer op tournee in 2005 ZONDER FOTO'S!!!!!!!!!!
Hoezo open deur in trappen...quote:De lijst doet vermoedelijk elke U2-fan watertanden. Werk van de twee recentste cd's, zoals Beautiful day, Elevation en Vertigo, wordt aangevuld met klassiekers als Sunday bloody Sunday, One en With or without you.
Ben toch benieuwd met welk nummer ze nou gaan openen....quote:Rehearsal Provides First Clues
U2 rehearsed their new show before a group of fans in Los Angeles tonight, opening with City of Blinding Lights and closing with 40.
As well as those who won competitions through US radio stations, the band also invited in a crowd of fans who had been waiting outside the Los Angeles Sports Arena.
City of Blinding Lights, played in front of a startling curtain of lights descending from the top of the stage, was immediately followed by a a trio of songs from Boy.
‘We’re going back to where it started for us,’ said Bono.
But not for long. Next up was Beautiful Day, the crowd already screaming the house down, and we were soon into three more songs from the new album: Miracle Drug, Sometimes You Can’t Make it On Your Own and Love and Peace.
As well as a great set of tracks, new and old, there were a series of dazzling production innovations providing clues to the look and staging of ‘Vertigo 2005’.
But we don’t want to give too much away because that might spoil the surprise for Monday - and anyway the band may decide to change the set completely.
Production insiders have told us that they have rehearsed a huge number of song so there is a lot to choose from.
En nummers als An Cat Dubh en Into the Heart niet te vergetenquote:Op zondag 27 maart 2005 13:29 schreef u2boy.nl het volgende:
March 26, 2005 / Los Angeles, CA
Venue: Sports Arena
Main Set: City of Blinding Lights, The Electric Co., An Cat Dubh / Into the Heart, Beautiful Day, Miracle Drug, Sometimes You Can't Make It On Your Own, Love and Peace or Else, Elevation, Stuck In A Moment..., Yahweh, Bullet the Blue Sky, Running to Stand Still, Zoo Station, The Fly, Vertigo
Encore(s): Pride, Where the Streets Have No Name, One, All Because Of You, 40
Comments: Dress rehearsal for the Vertigo Tour. Larry plays keyboards during 'Yahweh.' Bono helps with the drumming on 'Love and Peace or Else' by playing from the edge of the egg while Larry plays on the main stage. The traditional red backdrop of 'Streets' is replaced by a screen showing the flags of countries on the African continent. '40' is performed as it was in the 80s, with each band member leaving the stage separately and Larry finishing with a brief drum solo to close the show.
Bono aan het drummen?
Verder opvallend dat ze Zoo Station gespeeld hebben!!
With or without you en Bad ook wel eigenlijkquote:Op zondag 27 maart 2005 13:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En nummers als An Cat Dubh en Into the Heart niet te vergeten. Ik 'mis' SBS in deze tracklist.
Truequote:Op zondag 27 maart 2005 14:16 schreef Dandelion het volgende:
[..]
With or without you en Bad ook wel eigenlijk
En Until the end of the world... is toch ook een geweldig live nummer.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:16 schreef Dandelion het volgende:
[..]
With or without you en Bad ook wel eigenlijk
Klopt wel hoor, gisteren is er nog een ijshockeywedstijd gespeeld.. (Gulls vs. Gwinnett. 3-2quote:Op maandag 28 maart 2005 14:24 schreef LeonH het volgende:
Mensen wat spannend. Nog een paar uur en dan breekt het Vertigo-circus los!
Maar ff over die cam: is dat niet een ander stadion ofzo? Lijkt me toch stug dat ze dat hele podium nou pas opbouwen
quote:Op maandag 28 maart 2005 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
Of zouden ze eerst het licht op de grond opbouwen, dan naar boven takelen en dan het hele podium naar links verplaatsen?
quote:Op maandag 28 maart 2005 21:38 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik denk dat het het beste voor Waxxer is, als we hem tot de tweede week van juli in een coma doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |