Zo oefenen nu binnen hè.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:11 schreef Waxxer het volgende:
Wat raar eigenlijk, dat er nog geen pics van zijnIk bedoel, bij bijv Popmart was dat al veeeeeelll eerder, met die gele boog in de woestijn enz. En Elevation weet ik eigenlijk niet, maar ik was "vroegah" echt compleet bezeten van U2
Klopt ook niks van, ze zullen die nummers vast wel in die volgorde gespeeld hebben, maar het is onzin om maar aan te nemen dat dat meteen de setlst voor de tour is.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:42 schreef greatgonzo het volgende:
ze beginnen daar met een ballad, en niet met een knaller?
Lijkt me dat dit alleen om het repeteren van de songs ging, en dat de volgorde verder onbelangrijk is. Starten met een ballad doen ze niet, het kan haast niet anders of ze knallen er in met Vertigo.quote:Op woensdag 23 maart 2005 10:42 schreef greatgonzo het volgende:
ze beginnen daar met een ballad, en niet met een knaller?
Ojee! Begint 'ie weerquote:Op woensdag 23 maart 2005 17:40 schreef Waxxer het volgende:Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
nog een paar dagen en dan barst het bootleg geweld los.quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:29 schreef ArmaniMania het volgende:
Nog maar een paar maandjes..... [afbeelding]
Als ze meerdere concerten geven in een stad varieren ze de setlist meestal behoorlijk ja.quote:Op vrijdag 25 maart 2005 17:57 schreef Evertjan het volgende:
ik kan me nog herinneren dat met de concerten in het Gelredome dat ze ook verschillende setlists hadden. Dus ik denk dat nu ook wel zo is. Ze zullen niet 3 avonden het zelfde spelen in ieder geval niet dezelfde volgorde
quote:U2-koorts laait op
Door Stefan Raatgever
De populariteit van rockband U2 kent geen grenzen. Bijna alle concerten van de Vertigo-wereldtournee - ook die in Nederland - waren binnen een paar uur uitverkocht.
Foto Paul Bergen
Maandag is de wereldpremière in San Diego. Een vooruitblik.
Donkere wolken en veel regen. De Sports Arena van San Diego mag dan in het uiterste zuiden van het normaal zo zonnige Californië liggen, vier dagen voordat U2 er zijn wereldtournee begint, zijn de omstandigheden Hollands.
De onpersoonlijke metalen kolos ligt er verlaten bij. Geen stalletjes met T-shirts, posters of andere voor de ware fan onmisbare U2-relikwieën. Gabriel Martinez, verkoopmedewerker van de sport- en muziektempel weet waarom. ,,De opbouw begint pas maandagochtend vroeg. Op zondagavond wordt er hier nog ge-ijshockeyd. Daarna verwachten we de eerste fans.''
Maar Tilburger Dirk Brands (28) staat nu al te dringen. Hij heeft al maanden een ticket en kan niet wachten om in San Diego voor het eerst van zijn leven een tournee-opening van zijn favoriete band mee te maken. Hij heeft er een lange vliegreis, vier vakantiedagen en bij elkaar een kleine 1000 euro voor over om U2 maandag te zien. ,,Waarom? Een eerste concert is al jaren mijn ultieme droom. Je weet dat de hele wereld meekijkt naar het optreden waar jíj bij bent. Dat maakt het spannend. Het is misschien een beetje raar om zover te reizen voor een optreden, maar we hebben het hier wel over Bono.''
Het is bij lange na niet de eerste U2-show voor Brands. ,,In 1993 zag ik de band voor het eerst in De Kuip. Daarna was ik er elke tour meerdere keren bij. Ik wil steeds meer. Een openingsconcert had ik nog nooit gezien. Nu komt het er eindelijk van. Als ik nu niet zou gaan, had ik mijn hele leven spijt gehad. Daarom ben ik een jaar geleden begonnen met sparen.''
Omdat de vriend met wie hij naar San Diego zou gaan, niet mee kon, maakt Brands de reis noodgedwongen alleen. Wel heeft hij met leden van de U2-fanclub afgesproken. Brands verwacht in totaal enkele tientallen landgenoten. Heel vreemd vindt hij hun reislust niet. ,,Ik weet dat er ook fans zijn die ruim een half jaar vrij nemen en de band over de hele wereld volgen. Zo ver komt het met mij hopelijk niet.''
Brands, in het dagelijks leven vertegenwoordiger, gaat vandaag even bij het stadion kijken. Veel wijzer zal hij er niet van worden. De podiumopstelling - bij U2 al decennialang een specifiek onderdeel van de show - blijft tot op de dag van het concert geheim. Zo stond er tijdens de Popmart-tour van 1997 bijvoorbeeld een gigantische, gele 'M' in McDonald's-stijl op het toneel. Geruchten zijn er echter al voldoende: een cirkelvormig podium met binnenin ruimte voor zeker duizend fans in het midden van de zaal bijvoorbeeld. Of, ook heel vernieuwend: een roterende, ronde bühne.
Hoewel het kwartet in alle beslotenheid repeteerde, zijn al wel de ingestudeerde nummers uitgelekt. De lijst doet vermoedelijk elke U2-fan watertanden. Werk van de twee recentste cd's, zoals Beautiful day, Elevation en Vertigo, wordt aangevuld met klassiekers als Sunday bloody Sunday, One en With or without you.
In San Diego, een miljoenenstad nabij de Mexicaanse grens, laait de U2-koorts vier dagen voor aanvang langzaam op. De VVV biedt geen speciale U2-arrangementen aan, maar constateert wel een stijging van het aantal hotelboekingen. Op lokale radiozenders gaan fans uit hun dak bij het winnen van de laatste kaartjes voor de show óf de laatste repetitie, vanavond in Los Angeles.
Voor Dirk Brands kan het, hoewel hij later dit jaar ook kaartjes heeft voor een concert in Dublin en twee shows in Amsterdam, niet snel genoeg Tweede Paasdag zijn. ,,U2 blijft elke cd én tournee verrassen. De band maakt op dit moment de beste muziek ter wereld en hoort in het rijtje Rolling Stones, Beatles en Queen.''
Het is juist de ultieme kick. Niks weten, alles gewoon over je heen laten komen.quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:13 schreef Waxxer het volgende:
het is onmenselijk als je het openingsconcert bezoekt en het enige dat je weet is wie er gaan optredens-l-o-p-e-n-d voor die fans.
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:18 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Het is juist de ultieme kick. Niks weten, alles gewoon over je heen laten komen.
* MuadDib zal z'n best doen om zo weinig mogelijk te weten te komen, maar ja, geen info t/m juli is schier onmogelijk...
quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:18 schreef MuadDib het volgende:
Het is juist de ultieme kick. Niks weten, alles gewoon over je heen laten komen.
* MuadDib zal z'n best doen om zo weinig mogelijk te weten te komen, maar ja, geen info t/m juli is schier onmogelijk...
Ik zei al dat het schier onmogelijk was om niks te weten te komenquote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:21 schreef Waxxer het volgende:
En dan moet jij vanaf dinsdag gewoon ontzettend dit topic mijden, net als alle muziek-programma's op tv en sites enz enz.Ik wens je veel succes!
Kijk, heb ik al voor je geregeld: U2 gaat weer op tournee in 2005 ZONDER FOTO'S!!!!!!!!!!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:36 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Ik zei al dat het schier onmogelijk was om niks te weten te komen
Maar ik kan het altijd proberen, toch?
U2 gaat weer op tournee in 2005! NIETS POSTEN AUB!quote:Op zaterdag 26 maart 2005 19:37 schreef Waxxer het volgende:
Kijk, heb ik al voor je geregeld: U2 gaat weer op tournee in 2005 ZONDER FOTO'S!!!!!!!!!!
Hoezo open deur in trappen...quote:De lijst doet vermoedelijk elke U2-fan watertanden. Werk van de twee recentste cd's, zoals Beautiful day, Elevation en Vertigo, wordt aangevuld met klassiekers als Sunday bloody Sunday, One en With or without you.
Ben toch benieuwd met welk nummer ze nou gaan openen....quote:Rehearsal Provides First Clues
U2 rehearsed their new show before a group of fans in Los Angeles tonight, opening with City of Blinding Lights and closing with 40.
As well as those who won competitions through US radio stations, the band also invited in a crowd of fans who had been waiting outside the Los Angeles Sports Arena.
City of Blinding Lights, played in front of a startling curtain of lights descending from the top of the stage, was immediately followed by a a trio of songs from Boy.
‘We’re going back to where it started for us,’ said Bono.
But not for long. Next up was Beautiful Day, the crowd already screaming the house down, and we were soon into three more songs from the new album: Miracle Drug, Sometimes You Can’t Make it On Your Own and Love and Peace.
As well as a great set of tracks, new and old, there were a series of dazzling production innovations providing clues to the look and staging of ‘Vertigo 2005’.
But we don’t want to give too much away because that might spoil the surprise for Monday - and anyway the band may decide to change the set completely.
Production insiders have told us that they have rehearsed a huge number of song so there is a lot to choose from.
En nummers als An Cat Dubh en Into the Heart niet te vergetenquote:Op zondag 27 maart 2005 13:29 schreef u2boy.nl het volgende:
March 26, 2005 / Los Angeles, CA
Venue: Sports Arena
Main Set: City of Blinding Lights, The Electric Co., An Cat Dubh / Into the Heart, Beautiful Day, Miracle Drug, Sometimes You Can't Make It On Your Own, Love and Peace or Else, Elevation, Stuck In A Moment..., Yahweh, Bullet the Blue Sky, Running to Stand Still, Zoo Station, The Fly, Vertigo
Encore(s): Pride, Where the Streets Have No Name, One, All Because Of You, 40
Comments: Dress rehearsal for the Vertigo Tour. Larry plays keyboards during 'Yahweh.' Bono helps with the drumming on 'Love and Peace or Else' by playing from the edge of the egg while Larry plays on the main stage. The traditional red backdrop of 'Streets' is replaced by a screen showing the flags of countries on the African continent. '40' is performed as it was in the 80s, with each band member leaving the stage separately and Larry finishing with a brief drum solo to close the show.
Bono aan het drummen?
Verder opvallend dat ze Zoo Station gespeeld hebben!!
With or without you en Bad ook wel eigenlijkquote:Op zondag 27 maart 2005 13:59 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
En nummers als An Cat Dubh en Into the Heart niet te vergeten. Ik 'mis' SBS in deze tracklist.
Truequote:Op zondag 27 maart 2005 14:16 schreef Dandelion het volgende:
[..]
With or without you en Bad ook wel eigenlijk
En Until the end of the world... is toch ook een geweldig live nummer.quote:Op zondag 27 maart 2005 14:16 schreef Dandelion het volgende:
[..]
With or without you en Bad ook wel eigenlijk
Klopt wel hoor, gisteren is er nog een ijshockeywedstijd gespeeld.. (Gulls vs. Gwinnett. 3-2quote:Op maandag 28 maart 2005 14:24 schreef LeonH het volgende:
Mensen wat spannend. Nog een paar uur en dan breekt het Vertigo-circus los!
Maar ff over die cam: is dat niet een ander stadion ofzo? Lijkt me toch stug dat ze dat hele podium nou pas opbouwen
quote:Op maandag 28 maart 2005 15:46 schreef Tourniquet het volgende:
Of zouden ze eerst het licht op de grond opbouwen, dan naar boven takelen en dan het hele podium naar links verplaatsen?
quote:Op maandag 28 maart 2005 21:38 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik denk dat het het beste voor Waxxer is, als we hem tot de tweede week van juli in een coma doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |