wishfull thinkingquote:Op zondag 6 februari 2005 23:51 schreef Waxxer het volgende:
Hahaha *pfieuw* gelukkig!
Wel raar he als je erbij nadenkt, wat mensen er al niet voor over hebben om naar vier personen die muziek maken op een podium te kijkenMaar WAT voor mensen..... En toch.... als het systeem nou plat lag omdat ik drie keer in de Arena zou staan om uit mijn weblog voor te lezen...
*ahum*quote:
Er is iig nog ruimte in het schema, maar dat wordt dan half juli wel erg vol.quote:Op maandag 7 februari 2005 00:03 schreef Waxxer het volgende:,,Volgende punt... mijn visie op de BioStabiel..."
*kuch*
Hey maaarrrrrrrr natuurlijk beginnen de eerste panische berichtjes al te komen:
xtra 4e concert in ahoy - rotterdam
Misschien een 4e concert
vet grappig, lid van "fanclub" en geen kaartjesquote:Op maandag 7 februari 2005 00:03 schreef Waxxer het volgende:,,Volgende punt... mijn visie op de BioStabiel..."
*kuch*
Hey maaarrrrrrrr natuurlijk beginnen de eerste panische berichtjes al te komen:
xtra 4e concert in ahoy - rotterdam
Misschien een 4e concert
Juist, is enigste waar ik ook een vreemd gevoel bij heb, je zult maar de hele nacht daar gelegen hebben en mensen zoals mij die om 8 uur aankwamen hebben betere plaatsen......excuse me (not realy)quote:Op maandag 7 februari 2005 02:36 schreef Atreidez het volgende:
Nah, is weer lekker gegaan die kaartverkoop als ik t zo zieWel lame van ze dat ze later pas bekend maakte van extra concerten. Ze wisten dondersgoed dat ze makkelijk 3 concerten konden uitverkopen, als t niet op de eerste dag was dan wel in de week erna. Nu hebben mensen die er vroeg stonden en geen veldkaarten konden krijgen zitplekken achterin en staan mensen die niet eens lang hebben gewacht recht voor t podium..
"Die gasten van .. " klint beter?quote:Op maandag 7 februari 2005 00:22 schreef Waxxer het volgende:
Oh ja, misschien de knuppel-in-het-hoenderhok-gooiend, maar ik krijg altijd zoooo'n jeuk als mensen het over "de jongens (van)...." hebben als het U2 betreft
Ja lekker, liefst met pindasausquote:Op maandag 7 februari 2005 09:43 schreef RosesKing het volgende:
Szerintem az uj u2 album nem valami nagy szám!
* Luni hoopt op de Kuipquote:Op maandag 7 februari 2005 09:31 schreef calvobbes het volgende:
Gerard Ekdom,. 3FM DJ, had het er net op de radio over over dat die het gevoel had dat er nog wel extra concerten bij zouden komen.
Dat hebben wel meer mensen. Maar hij zei ook nog dat die niet wist of die dat wel bekend mocht maken....
Ik ben helemaal afgestapt van veldkaarten, in stadions. Het heeft een bepaalde status, mensen noemen hier ook altijd trots dat ze veldkaarten hebben, maar in wezen krijg je m.i. het concert veel beter mee als je goede (!) zitplaatsen hebt. Zeker als je minder dan 1.90 bent. Ik zag zaterdag ook weer wat van die kleine wijffies, echt smurfjes van 1.60, helemaal door het lint gaan omdat de veldkaarten op waren. Wees blij dacht ik, dan zié je U2 tenminste een keer echt tijdens een concert.quote:Op maandag 7 februari 2005 11:53 schreef Meneer_Aart het volgende:
Zouden we het veld in vakken gaan opdelen, of zouden ze één groot veld doen?
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen staanplaatsen (en 24 uur voor het stadion liggen) en zitplaatsen (heb allebei de mogelijkheden). Als je in de achterste helft van het veld komt kun je toch echt beter voor zitplaatsen gaan m.i.
Kijk, daar heb ik wat aan.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben helemaal afgestapt van veldkaarten, in stadions. Het heeft een bepaalde status, mensen noemen hier ook altijd trots dat ze veldkaarten hebben, maar in wezen krijg je m.i. het concert veel beter mee als je goede (!) zitplaatsen hebt. Zeker als je minder dan 1.90 bent. Daarnaast zijn bierpomp en toiletten vaak beter bereikbaar, en een mooi uitzicht over de massa is ook altijd leuk vind ik.
En je hebt ook nog eens een vaste plek, dus je kunt rustig een kwartier voor tijd binnen komen lopen.
Wat wel een vereiste is, vind ik, is dat mensen lekker gaan staan als het concert begint, want de beleving is een stuk minder als je zittend een concert moet bekijken. Maar dat "zit" bij U2 wel goed, in het Gelredome stond iederéén. Op de stoelen.
Zie boven. Bij U2 kun je je "emo" wel kwijt op de tribune. Ik zou het laten afhangen van de zitplaatsen die je kan bemachtigen. Als je helemaal achterin het stadion zit, dan zou ik voor veldkaarten gaan. Door een verrekijker moeten loeren is niks. En achter het podium zitten lijkt me ook risky, het zal ongetwijfeld een open podium zijn, maar er zal net een paal of een kudde boxen in de weg zitten.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:31 schreef Meneer_Aart het volgende:
Degene met wie ik ga is wel klein idd.
Moet je voor een beetje staanplaats 24 uur van tevoren aanwezig zijn?
Kun je bij zitplaatsen een beetje je emo kwijt zoals bij staanplaatsen?
[afbeelding]
vak 118-119
Ik denk dat je voor het betere geluid in de arena toch beter veldkaarten kan hebben.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik ben helemaal afgestapt van veldkaarten, in stadions. Het heeft een bepaalde status, mensen noemen hier ook altijd trots dat ze veldkaarten hebben, maar in wezen krijg je m.i. het concert veel beter mee als je goede (!) zitplaatsen hebt. Zeker als je minder dan 1.90 bent. Ik zag zaterdag ook weer wat van die kleine wijffies, echt smurfjes van 1.60, helemaal door het lint gaan omdat de veldkaarten op waren. Wees blij dacht ik, dan zié je U2 tenminste een keer echt tijdens een concert.
Daarnaast zijn bierpomp en toiletten vanaf de tribunes over het algemeen beter bereikbaar, en een mooi uitzicht over de massa is ook altijd leuk vind ik.
En je hebt ook nog eens een vaste plek, dus je kunt rustig een kwartier voor tijd binnen komen lopen.
Wat wel een vereiste is, vind ik, is dat mensen lekker gaan staan als het concert begint, want de beleving is een stuk minder als je zittend een concert moet bekijken. Maar dat "zit" bij U2 wel goed, in het Gelredome stond iederéén. Op de stoelen.
De duurste zitplaatsen, 1e ring dus aan de goede kant van het veld schuin voor het podium, hebben echt geen minder geluid hoor. Wel heb ik van een ander concert van mensen gehoord die tweehoog achterin Arena zaten, dat het geluid niet zo best was. Maar of dat aan de afstelling van het geluid heeft gelegen of dat het geluid ver van het podium altíjd kut is, dat weet ik verder niet. Je zult zo'n eind van het podium in ieder geval al wel synchroniteitsverschil ervaren tussen wat je ziet en wat je hoor lijkt me.quote:Op maandag 7 februari 2005 12:41 schreef Luni het volgende:
[..]Ik denk dat je voor het betere geluid in de arena toch beter veldkaarten kan hebben.
Kolere, ik heb ingang zuid G, zou ikdan in een vak ergens achteraan belanden?quote:Op maandag 7 februari 2005 17:34 schreef JeanClaude_Ballzack het volgende:
Ik heb staanplaatsen met de ingang Zuid (H),...
Zijn er dus staankaarten met een andere ingang? Zijn er dus op het veld ook vakken gepland?
Vast niet.quote:Op maandag 7 februari 2005 18:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Kolere, ik heb ingang zuid G, zou ikdan in een vak ergens achteraan belanden?![]()
als ze vakken afzetten lijkt me dat logisch.Ver van te voren aanwezig zijn lijkte me slimquote:Op maandag 7 februari 2005 18:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Kolere, ik heb ingang zuid G, zou ikdan in een vak ergens achteraan belanden?![]()
Lijkt me stug, heb ook ingang G en dat waren zowat bijna de eerste uitdraaien voor het 2e concert... Zal idd iets te maken hebben dat niet alles en iedereen vlug door 1 ingang kan.quote:Op maandag 7 februari 2005 18:38 schreef Murray het volgende:
[..]
Zie ook vorige topic. Dat valt af te leiden uit de prijzen die voor de vakken gevraagd worden.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:32 schreef greatgonzo het volgende:
wie zegt dat het zeker is dat het podium op de korte kant staat?
Backstage noemen ze datquote:Op maandag 7 februari 2005 21:51 schreef Waxxer het volgende:
OMG zometeen kijk ik gewoon over het stadion heen ipv naar het podium
quote:DOETINCHEM – ,,Je bent echt niet goed bij je hoofd, als je dit doet. En dat voor vier mensen die toevallig goede muziek maken”, wordt er tegen elkaar gezegd. ,,Nee, we sporen sowieso niet”, is al snel de realisatie. En iedereen bibbert en rilt verder. Bij het opkomen van de zon wordt de tijd neurotisch in de gaten gehouden: is het al bijna tien uur?
Zaterdagochtend begon de voorverkoop van drie U2-concerten die op 13, 15 en 16 juli in de Amsterdam Arena plaatsvinden. Vrijdagavond om 18 uur lagen de eerste fans al voor het postkantoor in Doetinchem. Zeven uur later stond de teller al over de 50, en uiteindelijk hoopten er meer dan 300 mensen kaartjes te bemachtigen.
De tijd werd gedood met onafgebroken U2-muziek, er werd volop gevegeteerd en uiteraard was er doorlopende gezelligheid. Op die manier hoopten de fans niet al te veel stil te staan bij de temperaturen die terugliepen tot vijf graden onder het vriespunt. Hoop hield ze op de been.
Binnen anderhalf uur waren de drie concerten, 150.000 tickets in totaal, uitverkocht. En dat ondanks de overbelasting van de website en de telefoonlijnen van Ticketservice én het systeem bij het postkantoor zelf. Met dolblije fans, maar ook zwaar teleurgestelde laatkomers als resultaat.
Er kúnnen nog kaarten worden gekocht. Reken dan wel op woekerprijzen: het begint bij arrangementen van 250 euro, en in de zwarte handel zijn bedragen van 600 euro al lang geen uitzondering meer. Dat dit alles behalve legaal is, blijkt wel uit de Kamervragen die naar aanleiding van dit gebeuren worden gesteld.
quote:Op maandag 7 februari 2005 21:51 schreef Waxxer het volgende:
OMG zometeen kijk ik gewoon over het stadion heen ipv naar het podium
Dan ben jij de 14e ook fan.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:54 schreef Constantinople het volgende:
Ik ga de 13e, vriendin van mn moeder had een kaartje teveel gekochtTerwijl ik geen U2 fan ben.
En ik ben nieuw![]()
jij bent inderdaad nieuw, maak eens snel een topic iin ONZquote:Op dinsdag 8 februari 2005 12:54 schreef Constantinople het volgende:
Ik ga de 13e, vriendin van mn moeder had een kaartje teveel gekochtTerwijl ik geen U2 fan ben.
En ik ben nieuw![]()
1x naar Parijs met mijn engelquote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:04 schreef Murray het volgende:
Ik ga de 13e (zitten vak 119) en de 16e (veldkaart).
Naar Gelsenkirchen leek mij ook wel leuk, maar dan moet ik weer aan kaarten zien te komen en 2 keer de Arena is al mooi zat.
Tjah dat is iets wat ze zichzelf dan wijs maken. In de ogen van een fan kan Bono ook niks verkeerds doen al zou die op het podium een meid verkrachten bij het nummer with or without you, een fan zou nog roepen pick me pick mequote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom gaan mensen eigenlijk naar meerdere concerten...ik las in de krant over superfans die U2 al meer dan 50 keer gezien hebben. Nu begrijp ik sowieso niet de superfan in het algemeen (je kunt ook overdrijven, denk ik dan) maar 50 keer U2 (aannemend verdeeld over 5 of 6 tours)... dat is toch overkill. Dan komt je I Will Follow op een gegeven moment toch je strot uit...
quote:
12e juni Gelsenkirchenquote:Op dinsdag 8 februari 2005 13:53 schreef ArmaniMania het volgende:
[..]
OT: Wie gaat er naar meerdere concerten van U2? Of gaan de meeste alleen naar Amsterdam?
Ik zit de 13e ook in vak 119, rij 4. Heb jij al een id waar de rijen beginnen, beneden of boven?quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:04 schreef Murray het volgende:
Ik ga de 13e (zitten vak 119) en de 16e (veldkaart).
..
VVK begint vrijdag of zaterdag, dus je kan nog gaanquote:Op woensdag 9 februari 2005 00:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Verhip. Gelsenkirchen is voor mij dichter bij
Je zit helemaal vooraan, de rijen zijn van onderaf genummerd...quote:Op maandag 7 februari 2005 21:22 schreef Murray het volgende:
Weet iemand hoe het zit met die rijen? Kan een kaartje ruilen voor vak 119, rij 2..
Dit is het zicht vanaf vak 119
[afbeelding]
Zit je dan helemaal vooraan, of beginnen ze met het nummeren van rijen vanaf boven?
www.u2.com...quote:Op dinsdag 8 februari 2005 10:26 schreef RigorMortis het volgende:
Weet er iemand trouwens een shop of site waar je redelijke t-shirts van U2 kan krijgen voor redelijke prijzen. Die van mij zijn namelijk al redelijk versleten...
Agree, tijdens de Elevation tour heb ik 6 concerten bezocht en hoewel ze allemaal een ander karakter hebben, heb ik gemerkt dat je gaandeweg het concert wat minder enthousiast wordt.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
waarom gaan mensen eigenlijk naar meerdere concerten...ik las in de krant over superfans die U2 al meer dan 50 keer gezien hebben. Nu begrijp ik sowieso niet de superfan in het algemeen (je kunt ook overdrijven, denk ik dan) maar 50 keer U2 (aannemend verdeeld over 5 of 6 tours)... dat is toch overkill. Dan komt je I Will Follow op een gegeven moment toch je strot uit...
Je hebt dit al eens eerder genoemd en ik snap niet zo goed wat hier nou het probleem aan is. Okay het is niet spontaan, maar dat is de toegift bijvoorbeeld ook niet. Hij kan het toch wel menen?quote:Op woensdag 9 februari 2005 10:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Vooral als je Bono (die voor mij absoluut niet heilig is, om even in te haken op een ander bericht) voor de 6e keer hoort zeggen 'Thank you for giving us a great life', wat volgens mij als standaardzin op de setlist geschreven was vóór Walk On.
ik ben ook fan hoor. Niet zo'n beetje ookquote:Op woensdag 9 februari 2005 23:31 schreef Waxxer het volgende:
Ik vind het wel een erg goed album, maar ik ben fan en kan het niet objectief bekijkenIk vraag me nl wel af waarom er nog geen enkjele journalist is geweest, die vindt dat het een album is, gemaakt door een stel 40'ers in een midlife crisis, die verlangen naar hun levendige beginperiode
Ik denk dat een recensent zich een beetje belachelijk maakt om dat te beweren omdat het wel zo cliché is om dat over een band te schrijven die al zolang meegaat.quote:Op woensdag 9 februari 2005 23:31 schreef Waxxer het volgende:
Ik vind het wel een erg goed album, maar ik ben fan en kan het niet objectief bekijkenIk vraag me nl wel af waarom er nog geen enkjele journalist is geweest, die vindt dat het een album is, gemaakt door een stel 40'ers in een midlife crisis, die verlangen naar hun levendige beginperiode
Ik vind het nieuwe album juist stukken betern dan ATYCLB. Dat vond ik juist een 'ouwe lullen' album, met weinig pit en weinig originaliteit.quote:Op donderdag 10 februari 2005 00:06 schreef merino het volgende:
heb net ATUCLB en HTDAAB naast elkaar gelegt en beetje nummertjes lopen vergelijken en het is in mijn optiek zo onverduidelijk dat dit nieuwe cd'tje stukken minder is. Ik kon het de eerste keer ook niet geloven dat ik naar een U2 zat te luisteren.
madness echt...
het nieuwe verfrissender en aangenamer om snel te luisteren....quote:Op donderdag 10 februari 2005 07:31 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ik vind het nieuwe album juist stukken betern dan ATYCLB. Dat vond ik juist een 'ouwe lullen' album, met weinig pit en weinig originaliteit.
Dat vind ik op het nieuwe album een stuk beter
Ja? nu ook zeker voor alle shows? Begin van de week ging het over 5 of 6 shows waar zij het voorprog zouden doen, waaronder antwerpen. Maar nu staat het dus echt vast?quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Snow Patrol wordt het voorprogramma.
In Brussel, Manchester, Dublin Berlijn en Parijs ja, voor overige steden worden The Thrills genoemd.quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:07 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Snow Patrol wordt het voorprogramma.
Nou dat zou "ze", dwz de agents en Mojo geen hol interesseren, als er nog eens 50.000 x 60 = 3 miljoen euro met twee uurtjes U2 gescoord kon worden. Maar het past gewoon niet in het schema, en de band is rijk genoeg om een miljoentje te kunnen laten liggen. Bovendien zou het ten koste gaan van andere concerten, want de stem van Bono is kwetsbaar.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 08:57 schreef greatgonzo het volgende:
er komt sowieso geen extra concert rond de geplande data, anders hadden ze dat wel afgelopen zaterdag erbij verkocht. Ze gaan namelijk echt niet nog een keer iedereen voor het postkantoor laten liggen.
Het zal ze wel interesseren, mocht er nog een dag komen, dan moeten ze nog meer mensen achter de ticketlijn zetten, via ticketbox. Plus kosten voor Postkantoor GWK enz. Als de mogelijkheid voor een 4e concert er was geweest, dan wisten ze dat vorige week zaterdag ook al wel, en hadden ze het er dan bij verkocht ipv op een nieuwe dag.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Nou dat zou "ze", dwz de agents en Mojo geen hol interesseren, als er nog eens 50.000 x 60 = 3 miljoen euro met twee uurtjes U2 gescoord kon worden. Maar het past gewoon niet in het schema, en de band is rijk genoeg om een miljoentje te kunnen laten liggen. Bovendien zou het ten koste gaan van andere concerten, want de stem van Bono is kwetsbaar.
Ik denk dat dit het gewoon is, klaar. En voor de mensen die geen kaarten hebben: ik neem aan dat U2 toch nog wel één album maakt voordat ze er mee ophouden, dus pak 'm beet in 2007 komen ze wel wéér naar Nederland.
Ja, zit ook weer wat in.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:33 schreef greatgonzo het volgende:
Als de mogelijkheid voor een 4e concert er was geweest, dan wisten ze dat vorige week zaterdag ook al wel, en hadden ze het er dan bij verkocht ipv op een nieuwe dag.
In dat tourschema wat al een maand bekend is zijn ondertussen al 2 concerten van data veranderd ten bate van een extra concert in Parijsquote:Op vrijdag 11 februari 2005 11:33 schreef greatgonzo het volgende:
Als de mogelijkheid voor een 4e concert er was geweest, dan wisten ze dat vorige week zaterdag ook al wel, en hadden ze het er dan bij verkocht ipv op een nieuwe dag.
Dat tourschema is al een maand bekend (en achter de schermen waarschijnlijk nog langer), dus dan had men het wel tegelijkertijd verkocht
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |