Op die opmerking zou een fikse straf moeten staan.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:34 schreef demediadoodt het volgende:
maar ik vind er eigenlijk niets aan![]()
Ik had het inderdaad al vantevoren kunnen wetenquote:Op zondag 6 februari 2005 17:38 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Op die opmerking zou een fikse straf moeten staan.
Vreemd, in Tilburg worden dergelijke vaardigheden consistent ingeroosterd; of ze zijn verplicht, of niet.quote:Op zondag 6 februari 2005 17:46 schreef gimme.shelter het volgende:
Dat ligt er dus maar aan, als je bij mij zit iig niet!!
Niet echt, want dan zou iedere docent zomaar wat doen.Tenzij het niet meetelt in de beoordeling, lijkt mij enige consistentie wel geboden als het gaat om een vaardigheden traject.quote:Op zondag 6 februari 2005 18:59 schreef flubub het volgende:
waarom vind je dat vreemd? Een leraar mag toch zelf weten hoe hij zijn lessen invult?
Dank je lievie!! Ben blij dat t weer voorbij is; was vanmorgen toch brak!! Komt wel vaker voor hoor, na het tentamen aansprakelijkheidsrecht zei een studentje mij dat het na de laatste aflevering van Sex and the City wel heeel errug met me was.....quote:Op zondag 6 februari 2005 19:39 schreef Andoire het volgende:
Hoewel er in de leidraad staat dat een student een klein referaatje moet houden, mag de docent volgens mij wel zelf beslissen of er in zijn/haar werkgroep referaten gehouden worden.
Zolang de stof gewoon behandeld wordt is er geen probleem toch?
Oh en Gimme shelter, nog gefeliciteerd gister![]()
Sure.. ben je soms pissed dat jij wel referaten moet houden terwijl sommige leerlingen niet ofzoquote:Op zondag 6 februari 2005 21:12 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Niet echt, want dan zou iedere docent zomaar wat doen.Tenzij het niet meetelt in de beoordeling, lijkt mij enige consistentie wel geboden als het gaat om een vaardigheden traject.
quote:Op zondag 6 februari 2005 21:59 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Dank je lievie!! Ben blij dat t weer voorbij is; was vanmorgen toch brak!! Komt wel vaker voor hoor, na het tentamen aansprakelijkheidsrecht zei een studentje mij dat het na de laatste aflevering van Sex and the City wel heeel errug met me was.....![]()
quote:Op zondag 6 februari 2005 21:54 schreef gimme.shelter het volgende:
ik blijf lekker inconsistent!
Neen, want op de UvT was het vaardighedentraject altijd netjes uitgestippeld en verdeeld ten aanzien van de personen die daar aan deelnemen.quote:ben je soms pissed dat jij wel referaten moet houden terwijl sommige leerlingen niet ofzo
Bij encyclopedie moest je vertellen over het onderwerp van je werkstuk, of over iets anders als je dat zou willen, het maakte in principe niets uit (... ik grapte een keer of het ook over mijn huisdier mocht .. werd me niet in dank afgenomen.. encyclopedie docenten hebben geen humorquote:Op zondag 6 februari 2005 23:06 schreef gimme.shelter het volgende:
Mijn collega's denken dat het nut van de referaten is dat de studenten dan tenminste de arresten lezen.
quote:Op zondag 6 februari 2005 23:16 schreef Andoire het volgende:
ik grapte een keer of het ook over mijn huisdier mocht
Dat heeft wel wat, ik had ook altijd de voorkeur aan "gewoon les".quote:Op zondag 6 februari 2005 23:24 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik doe er dus absoluut niet aan!! Oprotten! Bij mij is het gewoon les, hoeveel gezeik ik ook krijg!
Rebelsquote:Op zondag 6 februari 2005 23:24 schreef gimme.shelter het volgende:
Nou, wat erg!
Ik doe er dus absoluut niet aan!! Oprotten! Bij mij is het gewoon les, hoeveel gezeik ik ook krijg!
Had je het niet getroffen, wij hoefden geen presentatie te houden met encyclopediequote:Op zondag 6 februari 2005 23:16 schreef Andoire het volgende:
[..]
Bij encyclopedie moest je vertellen over het onderwerp van je werkstuk, of over iets anders als je dat zou willen, het maakte in principe niets uit (... ik grapte een keer of het ook over mijn huisdier mocht .. werd me niet in dank afgenomen.. encyclopedie docenten hebben geen humor) en bij constitutioneel moest je een stelling verdedigen.
Tuurlijk, je kunt me vinden in E107. Altijd leuk vrijdagmorgen zo vroeg, lekker brakkig is iedereen dan!!!quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:06 schreef Whade het volgende:
mevrouw gimme.shelter,
ik heb vorig semester les van u gehad in aansprakelijkheidsrecht en dat beviel me uitermate goed, nu heb ik dit semester op vrijdag van 9 tot 11 het vak contracten recht maar helaas niet van u, is het mogelijk om dat uur dan toch bij u te kunnen volgen?
groeten Jeroen
Haha, ja het was idd wel vrij saai! En het leek wel alsof ie de trein van 5 over 1 nog wilde halen zo snel ging ie door die sheets heenquote:Op woensdag 9 februari 2005 14:04 schreef flubub het volgende:
Wat vonden jullie van het hoorcollege Contractenrecht.. ik viel echt nog nét niet in slaap.. schijnt dat ik niet de enige was..
Heet ze *huppelepup* - de Roo?quote:Op woensdag 9 februari 2005 18:29 schreef Sebastiaan2003 het volgende:
Nee, had ik ook al meteen door! Gaat helemaal niet over de geschiedenis...en dan heb ik nog wel een lerares van 80+ volgens mijIk Dacht dat ze al bijna overleden was, maarre ze was verder wel oké
![]()
Ja!! Dat is derquote:Op woensdag 9 februari 2005 21:50 schreef Andoire het volgende:
[..]
Heet ze *huppelepup* - de Roo?
Dan heb ik haar ookze is indd al erg oud, maar ze is wel aardig
Hm.. minder zeg... wie heb je dan als ik vragen mag? Ik heb een hele oude vrouw en zij is best okee ( wat ik tot nu toe heb gezien dan..), misschien kan je overstappen?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 11:58 schreef flubub het volgende:
Conflict beslechting is inderdaad nogal nutteloos, gezien het feit dat je en in werkcollege en in werkgroep geen fuck doet.. het vak opzich is wel grappig, maar we doen gewoon niks. Eu rechtsgeschiedenis valt tegen, omdat het niet over de geschiedenis gaat :S en die docent is echt vet raar 'ja wie 2x in 1 les zeg "ik heb geen idee" die staat als afwezig. wie het niet heeft voorbereid mag naar de studieruimte en in een andere werkgroep smiddags terugkomen' Great..
Op BB staat dus niet hóe je een analyse maakt. Wél wat er allemaal in verwerkt moet worden, maar er is niet zo iets als een stappenplan.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:53 schreef flubub het volgende:
Uhm ja een of andere vent.. nifterik ofzo? Hij leek vet aardig, totdat hij met al z'n regeltjes kwam.. ik kijk et nu maar ff aan.. misschien zijn het loze dreigementen (hoop ik). Van conflictbeslechting vind ik het wel leuk dat we gastcolleges krijgen enzo, hoe je een analyse moet maken staat btw wel op Blackboard, in de lessen is het niet verteld nee, we doen idd in die lessen ook écht géén fuck.
Ik kwam binnen en dacht op het eerste gezicht dat het een erg vriendelijke man was en dan komt ie opeens met van die ******regels. En dan nog zo'n smile op z'n gezicht erbijquote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:53 schreef flubub het volgende:
Uhm ja een of andere vent.. nifterik ofzo? Hij leek vet aardig, totdat hij met al z'n regeltjes kwam.. ik kijk et nu maar ff aan.. misschien zijn het loze dreigementen (hoop ik). Van conflictbeslechting vind ik het wel leuk dat we gastcolleges krijgen enzo, hoe je een analyse moet maken staat btw wel op Blackboard, in de lessen is het niet verteld nee, we doen idd in die lessen ook écht géén fuck.
Ik heb die 'analyse' ( samenvattingquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:04 schreef flubub het volgende:
hahaja nouja ik moet er nog aan beginnen.. een paar niet zulke heel geweldige dagen 8er de rug dus dat moet nog maar even. In welke werkgroepen zit jij eik, misschien zitten we bij toeval nog wel ergens bij elkaar ofzo
Gezellig bij Tim Wolff dusquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef flubub het volgende:
Ha! Ik zit ook in werkcollege C, maar dan in werkgroep CA@ Vex In welke werkgroep heb jij die vent dan?
![]()
Heheh, zolang ik voldoende info krijg over Hoe ik die &*%$^%# analyses moet maken vind ik alles bestquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:35 schreef flubub het volgende:
Ja inderdaad, niet dat ik er echt mee kon zitten ofzo, ik vind het wel prima zo, mag wat mij betreft altijd
Ik ken maar 2 mensen uit CB, waaronder iemand uit mn oude wgquote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:45 schreef flubub het volgende:
Wow 6 al ...Bij mij nog helemaal niemand, das mooi, voel ik me ook niet schuldig dat ik het nog niet gedaan hebIk ken trouwens paar mensen uit CB, hoe heet jij?
Ik las het net op BB, ben het er helemaal mee eensquote:Op maandag 14 februari 2005 21:05 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanmiddag vergaderd met de staf van contractenrecht en ik heb een succesje geboekt!! Die belachelijke tussentoetsregeling is veranderd!! Nu kunnen ook mensen die niet aan de tussentoets hebben deelgenomen (wegens ziekte of een baantje o.i.d) ook gewoon de volle tien punten halen op het eerstekans tentamen!! Dat in plaats van maximaal een 7 en een half maximaal.
En de mensen die wel de tussentoets hebben gemaakt mogen die punten gewoon inzetten op hun tentamen en hoeven dus minder vragen te maken. Veel eerlijker.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik zit geloof ik werkgroep P.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef flubub het volgende:
Ha! Ik zit ook in werkcollege C, maar dan in werkgroep CA@ Vex In welke werkgroep heb jij die vent dan?
![]()
Trots ben ik op je!!! GEWELDIG!!!quote:Op maandag 21 februari 2005 21:02 schreef Andoire het volgende:
Constitutioneel gehaald
Nu nog de andere 4 vakken
Ik vind het meestal wel fijn hoor, dan heb je wat meer interactie met de docent. Hoewel ik laatst het extensieve college voor strafprocesrecht wel relaxed vond. Een beetje lui achteroverzittend de uitleg van de docent neerpennen zonder bang te zijn dat je een vraag moet beantwoorden.quote:Op maandag 21 februari 2005 22:42 schreef Sovereign het volgende:
^ Wie wil er nu deelnemen aan intensief onderwijs?
Zelf alles uitvogelen is ook leuk.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:12 schreef Andoire het volgende:
Voor mij werkt intensief veel beter dan extensief. Stel je hebt een vraag ergens over, dan kan je dat heel makkelijk aan de docent stellen, ipv ermee rondlopen tot het werkgroepvervangend college.
quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:12 schreef Andoire het volgende:
Voor mij werkt intensief veel beter dan extensief. Stel je hebt een vraag ergens over, dan kan je dat heel makkelijk aan de docent stellen, ipv ermee rondlopen tot het werkgroepvervangend college.
Ik vind het iig fijn, ook al is het misschien wat schools
Dat mailtje van contractenrecht was indd erg gezelligtwee van mijn ex-werkgroepgenoten kregen een soort van ruzie op contractenrecht discussieforum, dus ik denk dat ze daarop doelden met ' df is niet voor persoonlijke zaken bedoeld'.
Ik begin nu trouwens wel allemaal horror dingen te denken dat Dankers op een gegeven moment zegt van ; "Okee, nu wil ik dat jullie r.o. 5.3 uit arrest *blabla* citeren, en ik wil straks ook al jullie huiswerk op mijn tafel zien, FOUTLOOS! "
Nou zeg, dat zal ze toch echt niet gaan doen!! We zitten wel op een universiteit hoor, en niet op een lagere school o.i.d!!![]()
![]()
Dat deden ze zelfs bij ons op de lagere school niet ( maar wij hoefden sowieso al weinig te doen, Montessori basis onderwijsquote:Op woensdag 23 februari 2005 14:59 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Nou zeg, dat zal ze toch echt niet gaan doen!! We zitten wel op een universiteit hoor, en niet op een lagere school o.i.d!!
![]()
![]()
Dat is natuurlijk ook wel zo, je moet niet álles voorgeschoteld krijgen.quote:Op dinsdag 22 februari 2005 00:42 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Zelf alles uitvogelen is ook leuk.Past meer bij mij persoonlijk, mijn insteek is dat je alles zoveel mogelijk zelf zou moeten kunnen.
Tilburg is idd een perfecte opleiding; er zitten daar hele goede mensen.quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:28 schreef Pool het volgende:
Tja, voor meer geld & kwaliteit zijn jullie altijd welkom in Tilburg hoor.![]()
Mét een compacte campus inclusief centrale bibliotheek. Aan de zachte g, de lelijke gebouwen en het gebrek aan trams en grachten wen je vanzelf.
Ja, de juridische faculteit komt 100 meter verderop te zitten. Komende zomer gezellig verhuizen. Maar vanuit Amsterdams perspectief is de campus dan nog steeds compact.quote:Op donderdag 24 februari 2005 23:59 schreef Sovereign het volgende:
^ Rechten verhuist dit jaar.
En andoire, ik ben ook al zo ziek als een hond.
De VU is ook wel compact, ze hebben een campus en zo ( alleen vind ik de VU persoonlijk niet echt geweldig ).quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, de juridische faculteit komt 100 meter verderop te zitten. Komende zomer gezellig verhuizen. Maar vanuit Amsterdams perspectief is de campus dan nog steeds compact.Ik weet trouwens niet of er in het nieuwe gebouw ook collegezalen zitten of dat de colleges nog steeds in de oude gebouwen worden gegeven.
Beterschap voor alle zieken trouwens. [afbeelding]
@gimme.shelter:Ja, ik hoor inderdaad vaak dat hier in Tilburg goede docenten en onderzoekers zitten. Ik zou alleen zelf niet weten wie nu precies de echte 'toppers' zijn hier, van binnenuit is dat best lastig te bepalen.
Maar op zich is de UvA qua namen toch ook niet echt onderbedeeld? Ook dat IVIR bij jullie staat vrij goed bekend.
IVIR staat idd goed bekend, maar voor de rest is het niet zoveel vind ik.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 08:56 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, de juridische faculteit komt 100 meter verderop te zitten. Komende zomer gezellig verhuizen. Maar vanuit Amsterdams perspectief is de campus dan nog steeds compact.Ik weet trouwens niet of er in het nieuwe gebouw ook collegezalen zitten of dat de colleges nog steeds in de oude gebouwen worden gegeven.
Beterschap voor alle zieken trouwens. [afbeelding]
@gimme.shelter:Ja, ik hoor inderdaad vaak dat hier in Tilburg goede docenten en onderzoekers zitten. Ik zou alleen zelf niet weten wie nu precies de echte 'toppers' zijn hier, van binnenuit is dat best lastig te bepalen.
Maar op zich is de UvA qua namen toch ook niet echt onderbedeeld? Ook dat IVIR bij jullie staat vrij goed bekend.
Ja, Schoordijk is helaas een beetje voor mijn tijd, hoewel ik hem nog wel een enkele keer voor de gezelligheid heb zien langskomen. Maar dat was wel dé grote naam inderdaad; het juridische onderzoeksinstituut en de juridische boekenreeks zijn naar hem vernoemd. En Jan Vranken is inderdaad erg goed bezig, gezien de onderscheidingen die hij eind vorig jaar mocht ontvangen.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 14:03 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
IVIR staat idd goed bekend, maar voor de rest is het niet zoveel vind ik.
Bij jullie in Tilburg was tot een paar jaar geleden Schoordijk natuurlijk een grootheid, en nu vind ik Jan Vranken heel erg goed!![]()
Dank je lievie!!!quote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:38 schreef flubub het volgende:
Ik vind jou anders ook erg goed hoor Gimme.shelter.. als ik er als 1ejaars iets over zeggen mag
Laat me raden.. een hele klas die eigenlijk het antwoord op de vraag wel weet, maar niemand die het durft te zeggenquote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:13 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanavond hebben we het gehad over mijn werkgroepen, hoe het ging, hoe de studenten zijn, over de staking van gister. Heel leuk.
Vergat ik weer even die andere uni in Amsterdam.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 23:13 schreef gimme.shelter het volgende:
Chris jansen werkt nu aan de VU, ik aan de UvA.
Zo, dan bevond je je in goede wetenschappelijke kringen! En een artikel in het WPNR is ook al niet verkeerd om meteen mee te beginnen; ik neem aan dat daarna nog meer publicaties gevolgd hebben.quote:Ben net terug van een snel, maar heel gezellig etentje met de oudste dochter van Schoordijk. Zij is mijn beste (studie)vriendinnetje. Na ons afstuderen hebben we samen ons eerste wetenschappelijke artikel geschreven voor het WPNR. Dat was in 1992. En trots dat we waren!!
Vanavond hebben we het gehad over mijn werkgroepen, hoe het ging, hoe de studenten zijn, over de staking van gister. Heel leuk.
Maar vandaar dat ik wel iets weet van Tilburg, ben er best wel vaak geweest, als ik op bezoek was bij de familie Schoordijk. Goede faculteit!
quote:Op woensdag 2 maart 2005 21:27 schreef gimme.shelter het volgende:
Bericht voor Pool; heb net het nieuwe boek van Jan Vranken uit. Asser, Algemeen Deel, een vervolg. Echt schitterend (alhoewel ik het niet met alles eens ben, maar dat hoeft niet).
De man staat in juridisch Nederland op eenzame hoogte. Een aanrader voor niet alleen Pool, maar eigenlijk voor iedereen (Sovereign!).
Anyway, prachtig boek.![]()
![]()
![]()
![]()
jezus, van wie hoorde je dat !!!!quote:Op vrijdag 11 maart 2005 09:30 schreef flubub het volgende:
Nja.. ik hoorde van iemand uit een werkgroep bij Dankers, dat daar 2 mensen weg waren en ze vroeg "waar zijn die?" ja die zijn overgestapt naar een andere werkgroep. "oh op een andere tijd?" nee, wel op dezelfde tijd. Dat geeft dan toch te denken..
quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:26 schreef gimme.shelter het volgende:
Gewoon niet doen! We hadden gisteren nabespreking van aansprakelijkheidsrecht (was errug leuk, agressieve typjes, niet normaal meer!, maar dat terzijde). Toen vroeg ze ook aan ons dat er mensen waren weggelopen uit haar werkgroep en of wij dat wisten. Mijn antwoord was: "als jij midden in het trimester weggaat met vakantie,kan je verwachten dat mensen ergens anders blijven plakken." Sorry hoor, maar als bij mij mensen niet meer komen zit ik daar echt niet mee! Ze is gewoon zo onzeker , en hier heeft ze dus echt niks mee te maken. Studenten zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen. Maak je maar niet druk, zorg maar dat je je tentamen haalt. Jij zit er niet voor ons, wij zitten er voor jou!!
Ik mag Diana best, maar dat onzekere gedoe over studenten die niet meer bij haar de les volgen....boeiend!! Anyway, laat het maar aan mij over. Grote kans dat ze het volgende week al vergeten is!!
Uhm ja, ik vertelde dus tegen iemand bij conflictbeslechting dat m'n lessen contractenrecht zo leuk waren (wat moet je anders tijdens conflict doenquote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:15 schreef Andoire het volgende:
[..]
jezus, van wie hoorde je dat !!!!
Gaat dat zo fucking snel of zo?! Ik ben nml degene die is overgestapt ( + iemand is met me meegegaan), en heb vandaag ook mail gehad van Dankers hierover. Ze vindt het duidelijk niet leuk, want ze wil echt uitleg hierover ( begrijpelijk ook, maar goed..)
Ik denk dat ik volgende week even langs Dankers ga om het uit te leggen. Maar hoe doe je dat zonder 'persoonlijk' te worden...
![]()
Hahaha, ja zo denk ik er ook een beetje over, dat meisje belde me een beetje 'overstuur' van Ja, na de les vroeg Dankers allemaal vragen over jou en zo.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:44 schreef gimme.shelter het volgende:
Jezus, wat een pijnlijke geschiedenis allemaal! Ging ze echt een ander meisje naar jou vragen?? Ik snap er helemaal NIETS van!! Dat moet ze toch niet doen!! Ze pleegt een beetje emotionele chantage hier vind ik, en daar moeten we maar even niet aan meedoen.
En ik schrik er helemaal van dat ze je een "best wel persoonlijk e-mail"stuurt. Dat mag ze toch niet doen. Get a life!!
Het heeft denk ik niks met jou of iemand anders te maken. Ze is kennelijk fundamenteel onzeker, maar daar moet jij geen slachtoffer van worden, en je moet je zeker niet tot iest verplicht voelen. Ik ken haar; het waait wel weer over...komt wel goed. Pfff...word gek van die onzekere, stuntelende collagaas. Doe jullie werk!! En zeik niet!! En ga geen mailtjes sturen naar studentjes!! Opzouten!!
Jij zit toch ook in CB bij conflictbeslechting?quote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:48 schreef flubub het volgende:
[..]
Uhm ja, ik vertelde dus tegen iemand bij conflictbeslechting dat m'n lessen contractenrecht zo leuk waren (wat moet je anders tijdens conflict doen) en zij zat bij Dankers en toen vertelde ze dat..
Nee, zit in CAquote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:52 schreef Andoire het volgende:
[..]
Jij zit toch ook in CB bij conflictbeslechting?
Haha ja dat idee heb ik ook, dat ze me gewoon graag mocht of zo ( ik mag haar ook heel graag, maar niet in de lesquote:Op vrijdag 11 maart 2005 22:56 schreef gimme.shelter het volgende:
Andoire, je bent gewoon populair bii Dankers!! Je valt op; wees blij!! Het waait wel weer over; ik help Diana er heus wel weer over heen. Zorg jij nou maar voor je zelf!
En flubub....lullen is dus gevaarlijk, kennelijk. Bah!
Nou, jongelui, we praten morgen verder, want Gimme Shelter gaat nu uit met een aantal andere Desperate Housewives en we maken het laat!! Je moet wat op mijn leeftijd; reageer morgenochtend weer!! Maak er een fijn weekend van!!
Oh, ik zag de grappenmaker helemaal over het hoofdquote:
Nou ja, dank je wel zeg! Alsof ik niet serieus kan zijn.quote:Op vrijdag 11 maart 2005 23:08 schreef Andoire het volgende:
Oh, ik zag de grappenmaker helemaal over het hoofd![]()
Verschrikkelijk. Solliciteren, 30 worden, komt allemaal tegelijk. Kon niet erger.quote:Hoe gaat het met sovereign?
Ah joh, 30 is niet zo erg... mannen van 30 kunnen nog steeds best seksie zijn whehehquote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:08 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Nou ja, dank je wel zeg! Alsof ik niet serieus kan zijn.
[..]
Verschrikkelijk. Solliciteren, 30 worden, komt allemaal tegelijk. Kon niet erger.
Naar wat voor banen solliciteer je?quote:Op zaterdag 12 maart 2005 12:08 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Nou ja, dank je wel zeg! Alsof ik niet serieus kan zijn.
[..]
Verschrikkelijk. Solliciteren, 30 worden, komt allemaal tegelijk. Kon niet erger.
30?! Dat is bejaaaard!!quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:18 schreef Andoire het volgende:
[..]
Ah joh, 30 is niet zo erg... mannen van 30 kunnen nog steeds best seksie zijn wheheh![]()
En solliciteren is meestal stom, hoelang ben je al bezig?
Bij mij breekt de spiegel.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 13:18 schreef Andoire het volgende:
Ah joh, 30 is niet zo erg... mannen van 30 kunnen nog steeds best seksie zijn wheheh![]()
Het aantal sollicitaties dat ik op de bus heb gedaan sinds januari, dat waren er een stuk of tien geloof ik. Niet enorm veel, maar toch...quote:En solliciteren is meestal stom, hoelang ben je al bezig?
Ja, die CV-neukerverhalen hoor ik inderdaad vaker. Best wel matig, vooral als je kijkt naar wat zo'n commissie- of bestuursjaartje nou werkelijk voorstelt. Want daar gaat het dan toch vaak over wat CV's betreft.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 15:49 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Bij mij breekt de spiegel.![]()
[..]
Het aantal sollicitaties dat ik op de bus heb gedaan sinds januari, dat waren er een stuk of tien geloof ik. Niet enorm veel, maar toch...
Pool:
Ik probeer de advocatuur in te komen. Maar afgezien dat er weinig vacatures zijn voor starters, heb ik zo het idee dat veel kantoren grote CV neukers zijn. Soort zoekt soort, om het zo maar uit te drukken. Dit naar aanleiding van een gesprek dat ik afgelopen week had met een goede kennis die sinds een aantal maanden advocaat is en die me vertelde waarop werd gelet bij het kantoor waar hij werkzaam is.
Maar als me een functie bij de overheid voor de voeten loopt (stafjurist bij de rechtbank b.v.), ook goed. Helaas is daar (Hof Den Bosch) vooralsnog geen opening.
quote:Op zondag 13 maart 2005 00:32 schreef Andoire het volgende:
Sovereign, het komt wel goed![]()
Geen spiegels in huis hangen is een eerste stap. Solliciteren bij de Mac de tweede.
![]()
![]()
Ja, een klein kantoor lijkt me ook leuker. Brrr, moet er niet aan denken om in zo'n grote juristenfabriek te zitten. Een baan bij de overheid trekt me trouwens ook wel, juist omdat daar de werktijden tenminste regelmatig zijn. Dan weet je ook zeker dat je niet 60 uur per week hoeft te werken, zekerheid die ik wel prima vind want mijn vrije tijd telt zwaar.quote:Op zaterdag 12 maart 2005 16:55 schreef gimme.shelter het volgende:
Bij kleinere kantoren heb je juist vaak best goede banen., is mijn bescheiden indruk. Ik zou er niet aan moeten denken om bij een groot kantoor te werken, dan kan je ook in het weekend nog aan de slag, brrrr. Een aantal vrienden van mij werkt bij een groot kantoor, als we een eeetafspraak maken komen ze vaak uitgeput pas om 21 uur opdagen...![]()
Anyway, Sovereign succes!! En 30 worden is echt niet zo erg hoor; je moet maar denken niet dertig worden, dat is pas klote!!![]()
Leuk dat je dat mag doen! Dan komt het ook wel van pas dat je het boek al zo snel hebt uitgelezen. Hier in Tilburg wordt er op 7 april ook een speciaal symposium ter gelegenheid van dit werk gegeven. Daar ga ik misschien wel kijken, hoewel de dag me eigenlijk slecht uitkomt. Vanmiddag bij het hoorcollege rechtsfilosofie was de professor in elk geval ook erg enthousiast over het boek.quote:Op dinsdag 15 maart 2005 22:32 schreef gimme.shelter het volgende:
Pool: Jan Vranken komt 25 april over zijn nieuwe boek vertellen bij ons en ik ben de co-referent. leuk, ga me wel zwaar voorbereiden! Maar leuk!
Weeeeet je hoe blij ik ben, toch weer 30 euro uitgespaardquote:
Okee danquote:Op donderdag 17 maart 2005 19:25 schreef flubub het volgende:
* flubub pakt even haar editie erbij, ja 7e is de goede druk
ja het voorgeschreven boek contract is op z'n zachtst gezegd uhm.. wat minder interessant
Nice to meet you IRL btw
Ja dat was ik, Andoirequote:Op donderdag 17 maart 2005 22:22 schreef Andoire het volgende:
[..]
Nice 2 meet u tooVandaag kwam een jongen van conflictbeslechting wg naar me toe en vroeg Ben jij Andoire van Fok? Ik zat echt van
wtf wie ben jij dan hoe weet je dat.
Blijkt dat hij jou kent en via jou erachter kwam dat ik ook op Fok zat...toevallig dat ik met hem in wg zit. Small world
Bedankt voor het aanbod!!quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:24 schreef gimme.shelter het volgende:
Jullie mogen het ook van mij kopieren hoor!! Neem het zo voor julie mee! Het is een fantastisch boek!!
Heb hem paar weken geleden ook gekocht! Boek leest veel beter dan die drie rode boeken. Die rode boeken zijn net zo spannend als het hoorcollege.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:24 schreef gimme.shelter het volgende:
Jullie mogen het ook van mij kopieren hoor!! Neem het zo voor julie mee! Het is een fantastisch boek!!
Ik heb vandaag contractenrecht gehadquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:40 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Ja dat was ik, Andoire. Hoe laat heb jij morgen contractenrecht? Ook bij gimmie.shelter om 11.00? Of heb jij dat niet morgen?
Hoorcollege vind ik juist wel oke hoor! Die man is echt stoerquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:48 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Heb hem paar weken geleden ook gekocht! Boek leest veel beter dan die drie rode boeken. Die rode boeken zijn net zo spannend als het hoorcollege.
Ligt zeker aan mij, het enige dat ik heb onthouden is 'mijn naam is Marco Loos'.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:50 schreef Andoire het volgende:
[..]
Hoorcollege vind ik juist wel oke hoor! Die man is echt stoer!
Alleen het laatste kwartiertje ben ik er nooit geheel bij, maar dat komt omdat ik de rest van de tijd heel goed oplet wedden![]()
Het enige wat ik van die man niet weet is zijn naam... Marco dus, bedanktquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:52 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Ligt zeker aan mij, het enige dat ik heb onthouden is 'mijn naam is Marco Loos'.
Haha, geloof je het zelf? Nee, het meeste leer ik tijdens de werkgroepen. Alleen die arrestenquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:54 schreef Andoire het volgende:
[..]
Het enige wat ik van die man niet weet is zijn naam... Marco dus, bedankt
Maar serieus, probeer voor de gein eens een beetje op te letten; hij vertelt ook meteen waar de arresten over gaan en zo.. maakt de stof een stuk begrijpelijker!!
Het is niet super leuk en boeiend, maar echt wel de moeite waard hoor.
Drie rode boeken? Je bedoelt toch niet de Studiereeks Burgerlijk Recht van Kluwer? Die vind ik superfijn en beter leesbaar dan Brahn.quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:48 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Heb hem paar weken geleden ook gekocht! Boek leest veel beter dan die drie rode boeken. Die rode boeken zijn net zo spannend als het hoorcollege.
Ik vind ze deplorabel. Ik bewaar ze evenwel, misschien nog handig voor wat verdieping (als ik maar niet in slaap kan komen, volgens mij ben je zo weg met die shitquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Drie rode boeken? Je bedoelt toch niet de Studiereeks Burgerlijk Recht van Kluwer? Die vind ik superfijn en beter leesbaar dan Brahn.![]()
ja die bedoel ik juist welquote:Op donderdag 17 maart 2005 22:57 schreef Pool het volgende:
[..]
Drie rode boeken? Je bedoelt toch niet de Studiereeks Burgerlijk Recht van Kluwer? Die vind ik superfijn en beter leesbaar dan Brahn.![]()
Yup, nogmaals, probeer gewoon een klein beetje op te letten..quote:Op donderdag 17 maart 2005 22:57 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Haha, geloof je het zelf? Nee, het meeste leer ik tijdens de werkgroepen. Alleen die arresten![]()
Ik vind het echt zo'n gelikt ventje (niet echt een professorale uitstraling ofzo), de laatste keer viel het op zich mee. Ik blijf het gruwelijk irritant vinden dat ie vraagt: "wat vind jij ervan?"quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:05 schreef Andoire het volgende:
[..]
Yup, nogmaals, probeer gewoon een klein beetje op te letten..
Ik vind de hoorcolleges wél handig, hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn
Ik ben dan weer zo nerd die alles gaat lezen...quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:07 schreef Pool het volgende:
Ja, het zal ook wel de manier zijn waarop je ze gebruikt. Ik heb er nooit echt grote stukken uit hoeven leren. Ze zijn heel fijn tijdens open-boek tentamens en als naslagwerk bij het schrijven van papers e.d. Ze gaan wat dat betreft ook wat dieper dan Brahn.
Maar in het eerste jaar had ik inderdaad ook het boek van Brahn. Daar lees je wat makkelijker de algemene lijnen in.
Die heb ik volgens mij nooit irl gezienquote:Op donderdag 17 maart 2005 23:10 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo'n gelikt ventje (niet echt een professorale uitstraling ofzo), de laatste keer viel het op zich mee. Ik blijf het gruwelijk irritant vinden dat ie vraagt: "wat vind jij ervan?"
Het spijt me het je te zeggen, maar ik vond Jit Peters veel grappiger! Alleen dat accent al :-) En dan die naam daarbij (ik dacht eerst dat ie Jip heette)
nooit??quote:Op donderdag 17 maart 2005 23:14 schreef Andoire het volgende:
[..]
Die heb ik volgens mij nooit irl gezienwel mail van gehad
![]()
![]()
Ja indd, het was iets met een spiraaltjequote:Op vrijdag 18 maart 2005 21:19 schreef flubub het volgende:
Wrongful birth ging over een vrouw die een spiraaltje had, ze werd door een arts geopereerd oid en hij vergat na die operatie haar spiraaltje weer terug te plaatsen, waarvan zij dacht dat die er nog gewoon in zat. Vervolgens werd ze zwanger en kreeg een kind (wel gezond overigens), de arts moest alle kosten voor levensonderhoud ed. voor dat kind gaan betalen.
Ik heb wat kleine stukjes gelezen vanochtend, en het leest echt een stuk makkelijker dan de rode reeks.quote:Op vrijdag 18 maart 2005 22:15 schreef gimme.shelter het volgende:
Lieve Andoire, bevalt Brahn je een beetje? Of vraag ik het te vroeg??
Misschien was ze gewoon vrolijk, omdat de lente is begonnen...quote:
quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:29 schreef flubub het volgende:
uhm.. ik heb toen ik me kamer op ging ruimen.. 2 dagen terug.. M'n rode boeken eens uit het plastic gehaald..
ROFLMAO, twee van mij liggen onder mijn bed, maar waar die derde is? We hebben toch een derde?quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:44 schreef flubub het volgende:
Ze staan nu wel heel wijs in me nieuwe kast![]()
Yup, het zijn er 3 waarvan je al 1 had voor aansprakelijkheidsrecht.quote:Op zaterdag 19 maart 2005 16:01 schreef DeTinux het volgende:
[..]
ROFLMAO, twee van mij liggen onder mijn bed, maar waar die derde is? We hebben toch een derde?
Dat is mooi!! En lekker laten staan daar!quote:Op vrijdag 18 maart 2005 23:44 schreef flubub het volgende:
Ze staan nu wel heel wijs in me nieuwe kast![]()
lol, wat is er mis met mijn kamer?quote:
Oh wat is dat toch lekker netjes!quote:Op zaterdag 19 maart 2005 19:22 schreef DeTinux het volgende:
[..]
lol, wat is er mis met mijn kamer?(ik zie overigens wel een tweetal wetboeken liggen, dus die heb ik altijd binnen handbereik
)
[afbeelding]
Succesquote:
BRAVO! BRAVO! BRAVO!quote:Op zondag 20 maart 2005 14:38 schreef gimme.shelter het volgende:
Arme studentjes!! Dat conflictenbeslechting is echt zo'n belachelijk vak!!![]()
![]()
![]()
Ik snap er ook geen reet van; het is bedacht door een aantal van die gekken die nog in de zestiger jaren van de vorige eeuw leven. Linkse, gefrustreerde eikels zijn het; ik haat die mensen echt!!![]()
![]()
(zij mij gelukkig ook, dat maakt veel goed).
En dan zijn die geitenwollen sokken ook nog eens heel arrogant en uit de hoogte, want zij verschaffen de studie natuurlijk het "wetenschappelijk karakter".
Afschieten die lui, allemaal!!!
quote:Op zondag 20 maart 2005 14:38 schreef gimme.shelter het volgende:
Ik snap er ook geen reet van; het is bedacht door een aantal van die gekken die nog in de zestiger jaren van de vorige eeuw leven. Linkse, gefrustreerde eikels zijn het; ik haat die mensen echt!!![]()
![]()
Allebeiquote:Op zondag 20 maart 2005 16:15 schreef DeTinux het volgende:
Andoire, doe jij nou alleen 9, of ook 10?
Oh dat ben jij... ik dacht dat M.V die blonde jongen met die krullen was ...quote:Op zondag 20 maart 2005 16:26 schreef DeTinux het volgende:
Ej, Andoire, beantwoord mijn post op het algemene forum van werkgroep cb s
quote:Op zondag 20 maart 2005 16:45 schreef gimme.shelter het volgende:
De Tinux!! heel goed, lekker lang maken, laat die gasten maar stikken in hun eigen slappe, subjectieve gewauwel!!
Morgen moet ik al weer naar mijn werk, bah!! Mijn vak en de studenten vind ik echt heel leuk, maar die collega's.... Binnenkort schop ik er echt eens een de gracht in!!
Mja. jullie hebben het moeilijker met zo'n achterlijk vak. Vroeger kregen we tenminste nog gewoon burgerlijk procesrecht; daar had je nog eens wat aan.
Dus antwoord je maar niet?quote:Op zondag 20 maart 2005 16:43 schreef Andoire het volgende:
[..]
Oh dat ben jij... ik dacht dat M.V die blonde jongen met die krullen was ...![]()
Moet u zijn boek 'Recht, een introductie' eens lezen! Poetisch hoogstandje, UHUM. Die man heeft net zoveel literair talent als gevoel voor humorquote:Op zondag 20 maart 2005 16:54 schreef gimme.shelter het volgende:
En dan die ome Bob Brouwer...Die loopt de boel ook al jaren te vervelen!!
Du perron is cool.quote:Op zondag 20 maart 2005 17:05 schreef DeTinux het volgende:
Nu we het toch over uw collega's hebben, Edgar du Perron (trouwens wel iemand naar wie ik soms wel boeiend geluisterd heb. Al die voorbeelden met zijn kinderen waren wel grappig), heeft die een vreemde tic? Hij beweegt elke keer zo grappig met zijn hoofd, nadat hij een zin heeft uitgebraakt?
Als u de heer Guus van Nifterik de gracht in gaat werpen, dan zie ik mezelf gaarne bereid mee te werken.
Ja ik ga hem op alles een 1 geven muwahaha. Hij bedelde al tegen Marjolein en mij dat we op het werkgroepforum alsjeblieft aardig over hem moesten doen, omdat ie alles kon lezen. LOLquote:Op zondag 20 maart 2005 17:15 schreef gimme.shelter het volgende:
[...] En dat ie zun onderwijsevaluaties wel kon vergeten als ie zo door ging. [...]
Hij wordt bang!!! Ach jee.....quote:Op zondag 20 maart 2005 17:25 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Ja ik ga hem op alles een 1 geven muwahaha. Hij bedelde al tegen Marjolein en mij dat we op het werkgroepforum alsjeblieft aardig over hem moesten doen, omdat ie alles kon lezen. LOL
Lees de algemene voorwaarden nog even (die staan er wel inquote:Op zondag 20 maart 2005 17:55 schreef DeTinux het volgende:
Nu ik er toch aan denk: welke pagina's in Brahn/Reehuis komen overeen met de voor het naderende tentamen te bestuderen stof? Ik heb nu 'al' gelezen van pagina 200 tot 250, en het hoofdstuk daarna over wilsgebreken. Daarna ben ik een beetje gestopt
Ik heb goed opgelet de laatste werkgroep, toen ging het daarover. Ik zit in een nogal indolente werkgroep, dat is wel grappig, maar een beetje sneu, hoewel ik net zo weinig zeg als de rest. Ik zit met wat van die koorsletjes, op zich wel aardig, maar echt inhoudsloos. Maar wel met Flubub!quote:Op zondag 20 maart 2005 18:04 schreef Andoire het volgende:
[..]
Lees de algemene voorwaarden nog even (die staan er wel in)
Maar ik heb nog niets gevonden over vertegenwoordiging.
Anders doen we het toch in het Crea? Het stinkt daar wel naar links activisme, maar er is iig bier/whisky (en ze hebben er vast ook wijn). Een kwestie van rondmailen, lijkt me.quote:Op zondag 20 maart 2005 21:57 schreef gimme.shelter het volgende:
Volgens mij geef ik vrijdag gewoon wel les hoor! Of gooien ze de Poort dicht??
Dat zou wel kut zijn ivm. de tussentoets! Die ik zelf nooit zou doen...even logisch nadenken. Na 6 weken ben je nooit zo goed als na 14 weken. Dus is het veel handiger om gewoon het tentamen te doen.
Zit net te denken, misschien is de Poort gewoon wel open en hebben mijn collega's zich vrijdag een vrije dag toebedeeld. Ga er zelf van uit dat ik gewoon wel les draai. (de saaiste van het hele jaar..vertegenwoordiging is echt walgelijk!)
zijn we toen ook niet overgegaan tot galgje?quote:Op zondag 20 maart 2005 22:11 schreef DeTinux het volgende:
Dat van vertegenwoordiging had ik niet helemaal begrepen tijdens het hoorcollege. Het was nogal een bewerkelijk verhaal, en nogal saai.
Ja moslimgalgje met van die burqua's hangend aan de galg. Integratie moet tenslotte van twee kanten komen.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:15 schreef flubub het volgende:
[..]
zijn we toen ook niet overgegaan tot galgje?
Ik dacht dat het van 16.00-17.00 uur was, maar op HC zei die man dat het van 13 tot 14 isquote:Op zondag 20 maart 2005 22:08 schreef flubub het volgende:
In hoelaat is die tussentoets nou?? In me mail staat namelijk een andere tijd dan die die vent van hoorcollege zei..
Welke ook alweer?quote:Op zondag 20 maart 2005 22:18 schreef flubub het volgende:
hahahaha... ik geloof ook dat ik nog weet wat voor rare zin ik moest raden
Crea kan natuurlijk ook! Maken we er een minimeetje van en dan kunnen jullie me ook nog vraagjes stellen. Enne...idd wel met bier, whisky en wijn!!quote:Op zondag 20 maart 2005 22:13 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Anders doen we het toch in het Crea? Het stinkt daar wel naar links activisme, maar er is iig bier/whisky (en ze hebben er vast ook wijn). Een kwestie van rondmailen, lijkt me.
quote:Op zondag 20 maart 2005 22:30 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Crea kan natuurlijk ook! Maken we er een minimeetje van en dan kunnen jullie me ook nog vraagjes stellen. Enne...idd wel met bier, whisky en wijn!!
Misschien wel een leuk idee!![]()
Heheh, ja naja, tenzij alles op donderdag zó duidelijk is dat ik het kan dromen.... ( ja, vastquote:
Alleen jij kan dat weghalen, klik op dat knopje tussen de "quote" en de "bekijk profiel" ( dus dat rode pijltje en dat poppetje). Knopje heet "wijzig bericht".quote:Op zondag 20 maart 2005 22:42 schreef gimme.shelter het volgende:
Wil jij dat dan even voor me doen?ben al oud en weet niet hoe dat moet! Haal maar weg svp.
We kunnen twee dingen doen, of ik krijg e-mail adressen, maar wrsch. is het veiliger en nuttiger als we elkaar vrijdag om 11.00 in Crea ontmoeten!! Eensch???
Jij mag altijd komen!! We kunnen wat mij betreft ook later afspreken hoor, om een uurtje of haf vijf, werken aan de tussentoets, wat borrelen en daarna een hapje eten.... Ik hoor het wel. Fubbie verwijder jij nog ff de gevoelige posts??quote:Op zondag 20 maart 2005 22:38 schreef Andoire het volgende:
[..]
Oh dan ben ik er ook !
Mag dat?
Ik heb dan wel werkgroep op donderdag, maar vertegenwoordiging vind ik een rotonderwerp dus twee keer komen kan geen kwaad. Zeker als het in de Crea is, met drank en zo![]()
Ik had eik een datequote:Op zondag 20 maart 2005 22:46 schreef gimme.shelter het volgende:
[..]
Jij mag altijd komen!! We kunnen wat mij betreft ook later afspreken hoor, om een uurtje of haf vijf, werken aan de tussentoets, wat borrelen en daarna een hapje eten.... Ik hoor het wel. Fubbie verwijder jij nog ff de gevoelige posts??
Als je zou moeten werken, meld je je toch ziek?quote:Op zondag 20 maart 2005 22:55 schreef Andoire het volgende:
Shit, ik kan vrijdag middag niet, alleen vrijdag ochtend.
Kom je niet naar Eelco en Danny?quote:Op zondag 20 maart 2005 22:53 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Ik had eik een date, maar die was toch met een ex
![]()
![]()
![]()
![]()
dus half vijf is wel goed, wat mij betreft! Dan beloof ik dat ik donderdag niet naar conflictbeslechting ga en Brahn/Reehuis iig volledig gelezen heb. Bij dezen.
Niet, geen werk maar familie. En die kan ik ^^$@@ niet afzeggen of even opschuiven of zo.quote:Op zondag 20 maart 2005 22:56 schreef DeTinux het volgende:
[..]
Als je zou moeten werken, meld je je toch ziek?
Ah joh! Dan doen we het gewoon 's ochtends. Maar dan ga ik niet aan de whisky. Kdrink wel bierquote:Op zondag 20 maart 2005 22:59 schreef Andoire het volgende:
[..]
Niet, geen werk maar familie. En die kan ik ^^$@@ niet afzeggen of even opschuiven of zo.![]()
( heb om 15:00 afgesproken, dus s ochtends is voor mij de enige optie).
Als Flubub ook liever 16:30 heeft dan gaat het voor mij gewoon even niet door, ik val gimme.shelter dan wel lastig met mijn vragen op donderdag tijdens werkgroep of zo
wa kom jij hier doenquote:Op zondag 20 maart 2005 22:59 schreef HeatWave het volgende:
zal ik mijn aantekeningen van 1994 ook meenemen?.
geintje Andoire, ik zag je toevallig als laatste poster staan.
moet je vooral op fok! doenquote:Op zondag 20 maart 2005 23:00 schreef Andoire het volgende:
[..]
wa kom jij hier doenHier wordt uiterst vertrouwelijke info behandeld ja
![]()
![]()
quote:Op zondag 20 maart 2005 23:04 schreef DeTinux het volgende:
We doen het dus 's ochtends, gimme.shelter. Maar u hoeft zich niet te schamen als u toch een alcoholische versnapering niet kunt weerstaan hoor. Bijvoorbeeld om een casus toe te lichten.
Jep, met twee vingers schuimquote:Op zondag 20 maart 2005 23:07 schreef Andoire het volgende:
[..]
Jij zal vast alleen maar appelssssap drinken he
Kun jij niet lezen?quote:Op zondag 20 maart 2005 23:17 schreef flubub het volgende:
gastcollege dinsdag? gastcollege maandag zul je bedoelen, waar je uiteraard wel heengaaten daarna werkcollege op dinsdag..waar ik ook nogal tegenop zie..kan beter ff eu rechtsgs leren
![]()
wtf.. zo gek is dat niet; ik dement - jij gek.quote:Op zondag 20 maart 2005 23:20 schreef flubub het volgende:
wtf.. er stond echt iets anders.. of ben ik gek aant worden
quote:Op zondag 20 maart 2005 23:07 schreef Andoire het volgende:
[..]
Oke dan zien we elkaar vrijdag om 11 uur in het CREA cafe!
nee naïefquote:Op zondag 20 maart 2005 23:20 schreef flubub het volgende:
wtf.. er stond echt iets anders.. of ben ik gek aant worden
Die paar euro lijkt me niet echt het probleemquote:Op maandag 21 maart 2005 23:07 schreef flubub het volgende:
+ dat nu blijkt dat ons ov as vrijdag niet geldt vanwege goede vrijdag
Dat lijkt me dan HEEL DUIDELIJK!! Je gaat vol voor het tentamen Europese rechtsgeschiedenis!!!quote:Op maandag 21 maart 2005 22:21 schreef DeTinux het volgende:
DeTinux heeft wijze raad nodig, en vermoedt dat alleen gimme.shelter (waarom neigt mijn typvaardigheid toch altijd 'gimmie.shelter' te typen? :S) me daarbij een kleine aanwijzing zal kunnen geven.
Donderdag over een week is het tentamen europese rechtsgeschiedenis. De stof schijnt erg veel en moeilijk te zijn, maar ik heb er nog niet echt notie van genomen. Het is evenwel belangrijk om hem te halen, want dan heb ik mijn eerste jaar veilig gesteld.
Dat impliceert dus dat ik een ander vijfpuntsvak niet gehaald heb: aansprakelijkheidsrecht. Ik had hier een 4 voor, en wist wel min of meer wat de doctrine te vertellen had over dit deelgebied, maar had totááááál geen idee hoe je dat op het tentamen in de praktijk bracht. Daarom vind ik het óók belangrijk contractenrecht te maken, naast europese rechtsgeschiedenis. Alleen vrijdag oefenen en werken in Crea wil dus wel zeggen dat ik die dag niet kan besteden aan Europese rechtsgeschiedenis.
Wat moet ik nou doen? :S Ik heb zeker wel wat behoefte aan het maken van een proeftentamen ofzo, maar dat europese rechtsgeschiedenis is zo fucking veel. Damn, elke keer neem ik me weer voor élk vak bij te houden, maar in de praktijk lukt dat maar met 1,5 vak, laat staan met drie
Groetjes, DeTinux
Dank u!quote:
ons aller docent conflictbeslechtingquote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:27 schreef gimme.shelter het volgende:
Enne: wie is Tim Wolff???
Doen we! Toch die rode boeken even zoekenquote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:27 schreef gimme.shelter het volgende:
Oke, jullie gaan gewoon het tentamen rechtsgeschiedenis halen!! Dus we doen vrijdag niks; iedereen gaat thuis rechtsgeschiedenis leren!
voor degenen die toch de tussentoest willen doen: het gaat over de hele stof van de eerste zeven weken uit de Leidraad; dat is dus fors. Volgens mij worden de algemene voorwaarden en de volmacht niet uitgebreid behandels in Brahn, dus die moet je dan uit de rode rotboeken doen.
Maar omdat rechtsgeschiedenis een echt tentamen is (had ik me niet gerealiseerd) kun je beter je tijd daaraan besteden en dat wergwerken.
Wat ik wel kan voortstellen is dat we met het FOK-clubje ongeveer een week voor het tentamen contractenrecht bij elkaar komen op een ochtend of middag om daarvoor dan de puntjes op de i te zetten. Maar as. vrijdag allemaal fijn thuis geschiedenis bestuderen.
Dank je, heb er vandaag al mijn colleges voor geskipt.quote:Iedreen succes!!
Lijkt mij een érg goed planquote:Op dinsdag 22 maart 2005 16:27 schreef gimme.shelter het volgende:
tentamen is (had ik me niet gerealiseerd) kun je beter je tijd daaraan besteden en dat wergwerken.
Wat ik wel kan voortstellen is dat we met het FOK-clubje ongeveer een week voor het tentamen contractenrecht bij elkaar komen op een ochtend of middag om daarvoor dan de puntjes op de i te zetten. Maar as. vrijdag allemaal fijn thuis geschiedenis bestuderen.
Iedreen succes!!
![]()
Enne: wie is Tim Wolff???
Zie mijn post boven van vanochtend. Die vond ik ook al gefokt. En bij de links-sectie op blackboard staat dus: "heb je nog een interessante suggestie, mail dan naar tim.wolff@gmail.com". Nou dat heb ik dus gedaan. Ik heb 20+ sites naar hem gemaild, en nog een mailtje met allemaal artikelen, toen kreeg ik terug:quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:50 schreef Andoire het volgende:
[..]
Lijkt mij een érg goed plan![]()
En Tim Wolff is indd onze docent Conflictbeslechting....
Hij had vandaag zijn dag niet, zat de hele tijd te grommen en reageerde nogal denigrerend toen niemand wist wat de afweerrechten in de 18e eeuw of zo waren.
Begon hij met zo'n naar toontje van : Goh, dat wordt vast niets he, dat tentamen Rechtsgeschiedenis volgende week...
Wij zaten allemaal van![]()
wat lul je nou, we hebben het over Romeins recht, en niet over afweerrechten oid..
Hij was iig heeeeeeeeel chagrijnig vandaag.
Mediation zit ook bij procesrecht in het 3e jaar. Of is dat niet langer het geval?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:05 schreef Pool het volgende:
Soft gedoe.Nouja, er zit wel iets in, maar ik krijg het gelukkig pas in mijn 4e jaar voor het eerst. Leer mij maar eerst hoe het juridisch zit, dan komt daarna het handjeklappen en polderen wel.
![]()
Waarom krijg ik het idee dat jullie allemaal huiswerk hebben?quote:Op dinsdag 22 maart 2005 20:56 schreef DeTinux het volgende:
Dat is opeens wel weer enthousiast. Heeft ie nog iets verteld over werkplannen inleveren enzo? En moeten we nou zondag écht nog een tekst analyseren?
geloof jij die schijnheilige onzin? dit is gewoon omdat ze denken dat eerstejaars dom zijn - en geloof mij: dat is niet zonder reden! tering, wat werden er gisteren bij prof. drs. Paul Scheffer een ongelooflijk domme vragen gesteld, echt niet normaal. Bij dezen ben ik dan ook voor een intellectueel censuskiesrecht, maar dat terzijde - en ze ons lekker makkelijk denken te kunnen indoctrineren. Ook dat lukt aardig, want in de werkgroep bij mij redeneren ze nu allemaal als brave culturele relativistjes en brabbelen ze onzin als dat als je geld aan iemand leent, het jouw schuld is dat diegene dat niet meer terug kan betalen. Ongelooflijk zeg ik!quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:02 schreef flubub het volgende:
Jawellwant als we al verder zijn dan kunnen we niet meer vanuit extern perspectief het recht bekijken en zitten we al teveel in het systeem
dat zouden we niet willen uiteraard..
Hee jullie begonnen.quote:
Die zijn er wel, maar wij doen intensief. En dan word je dus opgezadeld met elke week verplicht een analyse inleveren ( zondag avond 18:00 uur).quote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:11 schreef Sovereign het volgende:
[..]
Waarom krijg ik het idee dat jullie allemaal huiswerk hebben?
Zijn er geen extensieve colleges?
Volgens mij welquote:Op dinsdag 22 maart 2005 21:17 schreef flubub het volgende:
Ja maar dat overdoen was voor jezelf toch..? Toch niet opnieuw inleveren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |