abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25063330
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:04 schreef flubub het volgende:
haha ja nouja ik moet er nog aan beginnen.. een paar niet zulke heel geweldige dagen 8er de rug dus dat moet nog maar even. In welke werkgroepen zit jij eik, misschien zitten we bij toeval nog wel ergens bij elkaar ofzo
Ik heb die 'analyse' ( samenvatting ) vanmiddag ingeleverd, ben ik daar ook vanaf en zo

Ik zit trouwens in werkgroep CB, en in werkcollege C
Что было, то прошло..
pi_25063545
Ha! Ik zit ook in werkcollege C, maar dan in werkgroep CA @ Vex In welke werkgroep heb jij die vent dan?
pi_25063710
............

[ Bericht 99% gewijzigd door Andoire op 12-02-2005 22:30:44 (bleeegh) ]
Что было, то прошло..
pi_25063718
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef flubub het volgende:
Ha! Ik zit ook in werkcollege C, maar dan in werkgroep CA @ Vex In welke werkgroep heb jij die vent dan?
Gezellig bij Tim Wolff dus
Dat werkcollege was ontzettend kort he, we waren om kwart over twee al vrij..
Что было, то прошло..
pi_25063819
Ja inderdaad, niet dat ik er echt mee kon zitten ofzo, ik vind het wel prima zo, mag wat mij betreft altijd
pi_25063863
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:35 schreef flubub het volgende:
Ja inderdaad, niet dat ik er echt mee kon zitten ofzo, ik vind het wel prima zo, mag wat mij betreft altijd
Heheh, zolang ik voldoende info krijg over Hoe ik die &*%$^%# analyses moet maken vind ik alles best
Uit CB hebben nu 6 mensen waaronder ik hun analyse ingeleverd.. en het zijn eigenlijk bijna allemaal soort-van-samenvattingen.
Niemand heeft het dus echt begrepen geloof ik

Что было, то прошло..
pi_25063989
Wow 6 al ...Bij mij nog helemaal niemand, das mooi, voel ik me ook niet schuldig dat ik het nog niet gedaan heb Ik ken trouwens paar mensen uit CB, hoe heet jij?

[ Bericht 8% gewijzigd door flubub op 12-02-2005 22:50:46 ]
pi_25064179
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:45 schreef flubub het volgende:
Wow 6 al ...Bij mij nog helemaal niemand, das mooi, voel ik me ook niet schuldig dat ik het nog niet gedaan heb Ik ken trouwens paar mensen uit CB, hoe heet jij?
Ik ken maar 2 mensen uit CB, waaronder iemand uit mn oude wg

...

[ Bericht 3% gewijzigd door Andoire op 12-02-2005 23:48:29 (naam ff weggehaald :P) ]
Что было, то прошло..
pi_25064918
Hmm.. jou ken ik niet
pi_25090335
Vanmiddag vergaderd met de staf van contractenrecht en ik heb een succesje geboekt!! Die belachelijke tussentoetsregeling is veranderd!! Nu kunnen ook mensen die niet aan de tussentoets hebben deelgenomen (wegens ziekte of een baantje o.i.d) ook gewoon de volle tien punten halen op het eerstekans tentamen!! Dat in plaats van maximaal een 7 en een half maximaal.
En de mensen die wel de tussentoets hebben gemaakt mogen die punten gewoon inzetten op hun tentamen en hoeven dus minder vragen te maken. Veel eerlijker.
geniet nooit met mate
pi_25091767
quote:
Op maandag 14 februari 2005 21:05 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanmiddag vergaderd met de staf van contractenrecht en ik heb een succesje geboekt!! Die belachelijke tussentoetsregeling is veranderd!! Nu kunnen ook mensen die niet aan de tussentoets hebben deelgenomen (wegens ziekte of een baantje o.i.d) ook gewoon de volle tien punten halen op het eerstekans tentamen!! Dat in plaats van maximaal een 7 en een half maximaal.
En de mensen die wel de tussentoets hebben gemaakt mogen die punten gewoon inzetten op hun tentamen en hoeven dus minder vragen te maken. Veel eerlijker.
Ik las het net op BB, ben het er helemaal mee eens
Nu wordt het gewoon een vrijstelling (net als bij constitutioneel), dus ook als je die tussentoets vern**kt kan je uiteindelijk hoger dan een 7.5 halen
Heel veel mensen zullen ontzettend blij zijn met deze regeling, Good Job gimme.shelter !
Что было, то прошло..
  dinsdag 15 februari 2005 @ 16:45:01 #62
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_25101909
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef flubub het volgende:
Ik zit geloof ik werkgroep P.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_25195474
Constitutioneel gehaald

Nu nog de andere 4 vakken
Что было, то прошло..
  maandag 21 februari 2005 @ 21:40:27 #64
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25195817
^ Goed zo.
pi_25195841
quote:
Op maandag 21 februari 2005 21:02 schreef Andoire het volgende:
Constitutioneel gehaald

Nu nog de andere 4 vakken
Trots ben ik op je!!! GEWELDIG!!!
geniet nooit met mate
  maandag 21 februari 2005 @ 21:51:22 #66
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25195942
Ah, dus híer is het centrale rechten-slowchattopic
pi_25196006
Yep!! Had vandaag bij de vergadering van contractenrecht klachten van mijn cheffin "over dat Blackboard te veel op slow chat begon te lijken....."dat moeten de kids maar ergens anders doen". Nou, op FOK dus!! (Maar dat laatste heb ik der maar niet aan der neus gehangen!!)
geniet nooit met mate
pi_25196083
Wow.. lekker gezellig mailtje hebben we ook van contractenrecht gehad
"Jullie kunnen alleen deelnemen aan het intensieve onderwijs als jullie de stof GRONDIG voorbereiden (...) Studenten die niet aan de vereisten voldoen worden van verdere deelname uitgesloten." en nog een paar dingen benadrukt met HOOFDLETTERS, inhoud op forum enzo

@ andoire, gefeliciteerd!!!
  maandag 21 februari 2005 @ 22:42:46 #69
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25196626
Slowchat op Blackboard, toe maar! Hier op de UvT is BB meestal maar een dooie boel.
  maandag 21 februari 2005 @ 22:42:58 #70
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25196631
^ Wie wil er nu deelnemen aan intensief onderwijs?
  maandag 21 februari 2005 @ 22:45:32 #71
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25196683
quote:
Op maandag 21 februari 2005 22:42 schreef Sovereign het volgende:
^ Wie wil er nu deelnemen aan intensief onderwijs?
Ik vind het meestal wel fijn hoor, dan heb je wat meer interactie met de docent. Hoewel ik laatst het extensieve college voor strafprocesrecht wel relaxed vond. Een beetje lui achteroverzittend de uitleg van de docent neerpennen zonder bang te zijn dat je een vraag moet beantwoorden.
  maandag 21 februari 2005 @ 22:52:35 #72
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25196819
Interactie met de docent is overrated. In het derde jaar volgde ik zelfs geen hoorcolleges meer, alles extensief. Wie gaf strafprocesrecht?
  maandag 21 februari 2005 @ 22:58:53 #73
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25196931
Hoorcollege door Groenhuijsen.
Werkcollege van Muskens.

Om het tentamen te halen is het hoorcollege niet echt nodig, maar het geeft wel een wat levendigere achtergrond aan de droge theorie. Groenhuijsen kan wel goed vertellen en hij haalt de actualiteit er steeds bij.
  maandag 21 februari 2005 @ 23:01:40 #74
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25196971
Groenhuijsen had ik, voordat ik het mastervak strafprocessuele rechtsmiddelen volgde, nog nooit gezien. Muskens kan wel goed uitleggen.
pi_25197025
ik ben bang als ik geen intensief doe..dat ik dan helemaaaal niks meer aan me studie doe
  maandag 21 februari 2005 @ 23:37:47 #76
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25197694
Dat zou best kunnen, het vereist de nodige discipline.
pi_25198167
Voor mij werkt intensief veel beter dan extensief. Stel je hebt een vraag ergens over, dan kan je dat heel makkelijk aan de docent stellen, ipv ermee rondlopen tot het werkgroepvervangend college.
Ik vind het iig fijn, ook al is het misschien wat schools

Dat mailtje van contractenrecht was indd erg gezellig twee van mijn ex-werkgroepgenoten kregen een soort van ruzie op contractenrecht discussieforum, dus ik denk dat ze daarop doelden met ' df is niet voor persoonlijke zaken bedoeld'.

Ik begin nu trouwens wel allemaal horror dingen te denken dat Dankers op een gegeven moment zegt van ; "Okee, nu wil ik dat jullie r.o. 5.3 uit arrest *blabla* citeren, en ik wil straks ook al jullie huiswerk op mijn tafel zien, FOUTLOOS! "

Что было, то прошло..
  dinsdag 22 februari 2005 @ 00:42:48 #78
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25198743
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 00:12 schreef Andoire het volgende:
Voor mij werkt intensief veel beter dan extensief. Stel je hebt een vraag ergens over, dan kan je dat heel makkelijk aan de docent stellen, ipv ermee rondlopen tot het werkgroepvervangend college.
Zelf alles uitvogelen is ook leuk. Past meer bij mij persoonlijk, mijn insteek is dat je alles zoveel mogelijk zelf zou moeten kunnen.
pi_25215219
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 00:12 schreef Andoire het volgende:
Ik vind het iig fijn, ook al is het misschien wat schools

Dat mailtje van contractenrecht was indd erg gezellig twee van mijn ex-werkgroepgenoten kregen een soort van ruzie op contractenrecht discussieforum, dus ik denk dat ze daarop doelden met ' df is niet voor persoonlijke zaken bedoeld'.

Ik begin nu trouwens wel allemaal horror dingen te denken dat Dankers op een gegeven moment zegt van ; "Okee, nu wil ik dat jullie r.o. 5.3 uit arrest *blabla* citeren, en ik wil straks ook al jullie huiswerk op mijn tafel zien, FOUTLOOS! "

Nou zeg, dat zal ze toch echt niet gaan doen!! We zitten wel op een universiteit hoor, en niet op een lagere school o.i.d!!

geniet nooit met mate
pi_25223628
quote:
Op woensdag 23 februari 2005 14:59 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]
Nou zeg, dat zal ze toch echt niet gaan doen!! We zitten wel op een universiteit hoor, en niet op een lagere school o.i.d!!

Dat deden ze zelfs bij ons op de lagere school niet ( maar wij hoefden sowieso al weinig te doen, Montessori basis onderwijs )

Morgen wordt de Poort bezet! Vraag me af of ik het gebouw dan nog wel binnen kom, want ik heb om 11 uur ( tijdstip van de verzameling) werkgroep van Diana.
Of zou Diana meedoen met de tocht naar het Maagdenhuis?
Что было, то прошло..
pi_25223803
quote:
Op dinsdag 22 februari 2005 00:42 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Zelf alles uitvogelen is ook leuk. Past meer bij mij persoonlijk, mijn insteek is dat je alles zoveel mogelijk zelf zou moeten kunnen.
Dat is natuurlijk ook wel zo, je moet niet álles voorgeschoteld krijgen.
Maar voor nu ben ik uitermate tevreden met het intensieve onderwijs.
Что было, то прошло..
pi_25228566
Ja, ik vraag mij opzich ook wel af hoe dat protest van zo gaat verlopen..
Zou het nou vet druk zijn? Ik heb zelf niet veel mensen gehoord die mee doen..
Zouden er veel leraren meelopen? Die vent van hoorcollege contractenrecht vond het in ieder geval al onzin, en die vent van college van bestuur ook (las ik in de krant).
Dus... we zullen et zo wel zien
pi_25231363
Ik ben sowieso niet gegaan, ben ontzettend verkouden
En ik kom net mn bed uit, dus ik heb Diana niet eens kunnen mailen dat ik niet kom.. shit
Что было, то прошло..
pi_25234228
Dan was je toch gewoon aan het staken voor de goede zaak!! Ik heb igg wel de werkgroep platgelegd om naar het Maagdenhuis te gaan. we worden afgescheept met een paar rotcenten en er zijn nou al jaren te weinig werkgroepen.
Het was wel lachen ze hadden de deuren van het Maagdenhuis op slot gedaan. De watjes!!!
geniet nooit met mate
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:28:05 #85
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25241296
Tja, voor meer geld & kwaliteit zijn jullie altijd welkom in Tilburg hoor.

Mét een compacte campus inclusief centrale bibliotheek. Aan de zachte g, de lelijke gebouwen en het gebrek aan trams en grachten wen je vanzelf.
  donderdag 24 februari 2005 @ 23:59:58 #86
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25241907
^ Rechten verhuist dit jaar.

En andoire, ik ben ook al zo ziek als een hond.
pi_25245326
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:28 schreef Pool het volgende:
Tja, voor meer geld & kwaliteit zijn jullie altijd welkom in Tilburg hoor.

Mét een compacte campus inclusief centrale bibliotheek. Aan de zachte g, de lelijke gebouwen en het gebrek aan trams en grachten wen je vanzelf.
Tilburg is idd een perfecte opleiding; er zitten daar hele goede mensen.
Bij ons is het meer roeien met de (weinige) riemen die we hebben!!
geniet nooit met mate
  vrijdag 25 februari 2005 @ 08:56:11 #88
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25245653
quote:
Op donderdag 24 februari 2005 23:59 schreef Sovereign het volgende:
^ Rechten verhuist dit jaar.

En andoire, ik ben ook al zo ziek als een hond.
Ja, de juridische faculteit komt 100 meter verderop te zitten. Komende zomer gezellig verhuizen. Maar vanuit Amsterdams perspectief is de campus dan nog steeds compact. Ik weet trouwens niet of er in het nieuwe gebouw ook collegezalen zitten of dat de colleges nog steeds in de oude gebouwen worden gegeven.

Beterschap voor alle zieken trouwens.

@gimme.shelter:Ja, ik hoor inderdaad vaak dat hier in Tilburg goede docenten en onderzoekers zitten. Ik zou alleen zelf niet weten wie nu precies de echte 'toppers' zijn hier, van binnenuit is dat best lastig te bepalen.
Maar op zich is de UvA qua namen toch ook niet echt onderbedeeld? Ook dat IVIR bij jullie staat vrij goed bekend.
pi_25248096
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Andoire op 25-02-2005 12:15:07 ]
Что было, то прошло..
pi_25248098
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 08:56 schreef Pool het volgende:

[..]

Ja, de juridische faculteit komt 100 meter verderop te zitten. Komende zomer gezellig verhuizen. Maar vanuit Amsterdams perspectief is de campus dan nog steeds compact. Ik weet trouwens niet of er in het nieuwe gebouw ook collegezalen zitten of dat de colleges nog steeds in de oude gebouwen worden gegeven.

Beterschap voor alle zieken trouwens. [afbeelding]

@gimme.shelter:Ja, ik hoor inderdaad vaak dat hier in Tilburg goede docenten en onderzoekers zitten. Ik zou alleen zelf niet weten wie nu precies de echte 'toppers' zijn hier, van binnenuit is dat best lastig te bepalen.
Maar op zich is de UvA qua namen toch ook niet echt onderbedeeld? Ook dat IVIR bij jullie staat vrij goed bekend.
De VU is ook wel compact, ze hebben een campus en zo ( alleen vind ik de VU persoonlijk niet echt geweldig ).
De UvA faculteiten zitten verspreid over de hele stad, maar de FDR zit op de mooiste lokatie
Wat wel een beetje minder is, is dat onze tentamens in de IWO zalen zijn, dat zijn zalen in een vaag gebouw bij het AMC ziekenhuis ( heel erg ver )

En de docenten hier zijn volgens mij heel erg okee, het zijn er alleen veel te weinig om alle studenten intensief onderwijs te kunnen bieden ( vandaar dus die demonstratie gisteren).
Что было, то прошло..
pi_25249765
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 08:56 schreef Pool het volgende:

[..]

Beterschap voor alle zieken trouwens. [afbeelding]

IVIR staat idd goed bekend, maar voor de rest is het niet zoveel vind ik.
Bij jullie in Tilburg was tot een paar jaar geleden Schoordijk natuurlijk een grootheid, en nu vind ik Jan Vranken heel erg goed!
geniet nooit met mate
pi_25253731
Ik vind jou anders ook erg goed hoor Gimme.shelter.. als ik er als 1ejaars iets over zeggen mag
  vrijdag 25 februari 2005 @ 20:08:51 #93
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25255166
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 14:03 schreef gimme.shelter het volgende:

[..]

IVIR staat idd goed bekend, maar voor de rest is het niet zoveel vind ik.
Bij jullie in Tilburg was tot een paar jaar geleden Schoordijk natuurlijk een grootheid, en nu vind ik Jan Vranken heel erg goed!
Ja, Schoordijk is helaas een beetje voor mijn tijd, hoewel ik hem nog wel een enkele keer voor de gezelligheid heb zien langskomen. Maar dat was wel dé grote naam inderdaad; het juridische onderzoeksinstituut en de juridische boekenreeks zijn naar hem vernoemd. En Jan Vranken is inderdaad erg goed bezig, gezien de onderscheidingen die hij eind vorig jaar mocht ontvangen.

Werk jij trouwens ook met Chris Jansen? Daar heb ik in het eerste jaar elementair privaatrecht van gehad en die is vorig jaar naar de UvA gegaan (en Albert Verheij geloof ik precies andersom van de UvA naar de UvT).
pi_25258151
Chris jansen werkt nu aan de VU, ik aan de UvA.
Ben net terug van een snel, maar heel gezellig etentje met de oudste dochter van Schoordijk. Zij is mijn beste (studie)vriendinnetje. Na ons afstuderen hebben we samen ons eerste wetenschappelijke artikel geschreven voor het WPNR. Dat was in 1992. En trots dat we waren!!
Vanavond hebben we het gehad over mijn werkgroepen, hoe het ging, hoe de studenten zijn, over de staking van gister. Heel leuk.
Maar vandaar dat ik wel iets weet van Tilburg, ben er best wel vaak geweest, als ik op bezoek was bij de familie Schoordijk. Goede faculteit!
geniet nooit met mate
pi_25258188
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:38 schreef flubub het volgende:
Ik vind jou anders ook erg goed hoor Gimme.shelter.. als ik er als 1ejaars iets over zeggen mag
Dank je lievie!!! Probeer mijn best te doen!
geniet nooit met mate
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:26:34 #96
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_25258458
Waarom ben je eigenlijk les gaan geven? Ik neem trouwens aan dat je tijdens je studie je hebt onderscheiden van andere studenten in de zin dat je redelijke cijfers had? Die zie je immers meestal eindigen in zulke posities.
pi_25258547
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 23:13 schreef gimme.shelter het volgende:
Vanavond hebben we het gehad over mijn werkgroepen, hoe het ging, hoe de studenten zijn, over de staking van gister. Heel leuk.
Laat me raden.. een hele klas die eigenlijk het antwoord op de vraag wel weet, maar niemand die het durft te zeggen (gwoon de schuld aan het middelbaar onderwijs geven, toen mocht je niks door de klas roepen )
  vrijdag 25 februari 2005 @ 23:58:53 #98
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_25258916
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 23:13 schreef gimme.shelter het volgende:
Chris jansen werkt nu aan de VU, ik aan de UvA.
Vergat ik weer even die andere uni in Amsterdam. Ik hoorde dat hij naar Amsterdam ging, maar ben toen automatisch van de UvA uitgegaan.
quote:
Ben net terug van een snel, maar heel gezellig etentje met de oudste dochter van Schoordijk. Zij is mijn beste (studie)vriendinnetje. Na ons afstuderen hebben we samen ons eerste wetenschappelijke artikel geschreven voor het WPNR. Dat was in 1992. En trots dat we waren!!
Maar vandaar dat ik wel iets weet van Tilburg, ben er best wel vaak geweest, als ik op bezoek was bij de familie Schoordijk. Goede faculteit!
Zo, dan bevond je je in goede wetenschappelijke kringen! En een artikel in het WPNR is ook al niet verkeerd om meteen mee te beginnen; ik neem aan dat daarna nog meer publicaties gevolgd hebben.
pi_25265055
Wat een vragen, maar dat is niet erg!
Waarom ik les ben gaan geven? Ik ben er gewoon ingerold. Ikwas net klaar met Nederlands recht, en moest de notariele studierichting nog afmaken. Toen werd er een ud ziek en toen ben ik gevraagd om die te vervangen voor een periode van 6 maanden.Ik dacht: het kan nooit kwaad voor mijn cv en ik verdien ook nog wat dus alla, vooruit met de geit. Dat beviel wederzijds goed want daarna vroeg prof. Abas me of ik wilde blijven en of ik interesse zou hebben om te promoveren.
Over de publicaties: na ons debuut in het WPNR heb ik nog wel meer gepubliceerd, maar voornamelijk aan mijn proefschrift gewerkt (met tussenpozen vanwege het les geven). Uiteindelijk ben ik eind oktober 2001 gepromoveerd op "de vaststellingsovereenkomst in strijd met dwingend recht". Mijn laatste publicatie staat in het NTBR; een stukje over het wetsvoorstel massaschade.
En dan de vraag van flubub: je zit er naast. We hebben het gehad over mijn aanpak, wat volgens mij de belangrijkste onderwerpen zijn, hoe ik ze ga uitlegeen en wat zij daar van vind. Ze werkt op een groot kantoor en heeft veel te maken met pas afgestudeerden; dus ze weet waar de zwakke punten zitten. Het is af en toe verfrissend om met zo iemend over de stof te praten! En dat doen we dus ook regelmatig. Ik vind het prettig om af en toe wat feedback te krijgen van een verstandig iemand die me door en door kent (we hebben de hele studie samen doorlopen).
geniet nooit met mate
pi_25337177
Bericht voor Pool; heb net het nieuwe boek van Jan Vranken uit. Asser, Algemeen Deel, een vervolg. Echt schitterend (alhoewel ik het niet met alles eens ben, maar dat hoeft niet).
De man staat in juridisch Nederland op eenzame hoogte. Een aanrader voor niet alleen Pool, maar eigenlijk voor iedereen (Sovereign!).
Anyway, prachtig boek.
geniet nooit met mate
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')