Amen to that!quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:38 schreef m@x het volgende:
Nog even één ding en dan houd ik er over op. Waarom is het zo dat zeggen wat je ergens van vindt door sommigen als een aanval of boosheid wordt beschouwd? Het hoeft toch niet alleen maar "kus", "knuffel", "kwijl" te zijn?
Dat is toch ook gewoon kl*** dat je al die plannen niet kunt uitvoeren en zo beperkt bent in je doen en laten!quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:41 schreef Anitra het volgende:
Ik voel me niet aan gevallen hoor Rewimo. Ik zei al misschien is het mijn eigen boosheid wel. Ik ben van een drukken jonge vrouw met 2 banen en een leuk sociaal leven gegaan naar een vrouw die bijna niks kan, die alles af moet wegen tegen elkaar want als ik dit doe dan kan ik dat niet. En ja het doet verdomd veel pijn als je niks meer kan terwijl ik zoveel plannen had. Zou mijn eigen bedrijfje opstarten en nog een boel en dat gaat nu niet.
Daar kunnen Xanthe en dr gyn toch niks aan doenquote:Op woensdag 2 februari 2005 19:41 schreef Anitra het volgende:
Ik voel me niet aan gevallen hoor Rewimo. Ik zei al misschien is het mijn eigen boosheid wel. Ik ben van een drukken jonge vrouw met 2 banen en een leuk sociaal leven gegaan naar een vrouw die bijna niks kan, die alles af moet wegen tegen elkaar want als ik dit doe dan kan ik dat niet. En ja het doet verdomd veel pijn als je niks meer kan terwijl ik zoveel plannen had. Zou mijn eigen bedrijfje opstarten en nog een boel en dat gaat nu niet.
Whatever the reason, tis toch lekker dat je weet dat het eind zeer snel in zicht is . . .quote:Op woensdag 2 februari 2005 18:50 schreef Xanthe het volgende:
Maar we hebben zelf toch echt wel de indruk gekregen dat hij er wel degelijk een reden voor had maar dat dat langs ons heen is gegaan of misschien niet eens verteld.
Ja ik twijfelde ook in welk topic ik de vraag moest stellen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:43 schreef Plunderbunny het volgende:
He Lizzzzy! Welkom hier, en ik kan het alleen maar eens zijn met Brighteyes, kom naar het streepjestopic!
Als ik jou was zou ik gewoon stoppen met de pil. De kans dat je meteen zwanger bent is niet zo heel groot en elke cyclus is meegenomen toch?
enne... wat doe ik hier al dagen/weken lang braaf?quote:Op donderdag 3 februari 2005 10:44 schreef Beaker het volgende:
Bixvanaf nu moet jij je aan de meldplicht gaan houden
Die vliezen breken niet zomaar.quote:Op donderdag 3 februari 2005 09:30 schreef LadyS het volgende:
Ik heb vannacht gedroomd dat bix haar vliezen waren gebroken! Om 00.15 uur ongeveer
Maar toen ik wakker werd vanmorgen was ze nog niet bevallen![]()
bixsucces nog met het wachten
of niet natuurlijk
![]()
Ik kwam zelfs nog bij je langs om je te steunen tijdens je weeënquote:Op donderdag 3 februari 2005 11:22 schreef bixister het volgende:
evengoed leuk dat er van mij gedroomd wordt!![]()
![]()
![]()
Kyra had 3 krassen op haar koppie!quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:18 schreef poemojn het volgende:
Die vliezen breken niet zomaar.
Gelukkig hebben verloskundigen wel van die prikkertjes.
dat 'bix had nergens last van' gedeelte bevalt (huhhuh) me in elke geval wel!quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:40 schreef LadyS het volgende:
zie!! ik kan voorspellend dromen!!
Gerrie is on the way![]()
![]()
Luiwammes !!quote:
Ja, ik hoorde pas een verhaal over een kind dat op haar derde nog de littekens op haar billen had.. Ze had in stuitligging gelegen maar de verloskundige had dat niet door.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
Kyra had 3 krassen op haar koppie!
De vliezen wilden ook niet echt...
ik sta vroeg genoeg op hoor TC, maar heb 's ochtends andere bezigheden.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:41 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Luiwammes !!![]()
![]()
![]()
Sta je een uurtje eerder op (meer mag ook) . . .![]()
Bix, ben er wel een beetje aan gewend maar vind het nog wel beetje angstig... Bij jou is het lekker spannend.. en wat heeft een Piet een lekker smoeltje zeg!quote:Op woensdag 2 februari 2005 20:26 schreef bixister het volgende:
vicky, ben je al een ietsiepietsie aan 't idee gewend?
en utrecht, jou had ik nog niet gefeliciteerd, bij deze! fijn dat alles goed gaat!
Ik hou mijn gegevens hier i.v.m. meelezers nogal vaag, maar ik woon wel in de provincie Utrecht. en op laten we zeggen "fietsafstand" van Zeistquote:Op donderdag 3 februari 2005 21:45 schreef melonovy het volgende:hmm hmm Ma-Maatje, ik woon in Zeist, jij ook hier in die buurt??
Bix, ik hoop dat je vannacht nog goed lang kunt slapen om morgen met lekker veel energie "aan het werk" te gaan.quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:56 schreef bixister het volgende:
bix meldt zich nog ff af voor de dag: geen nieuws hoor.![]()
serieus??quote:Op donderdag 3 februari 2005 22:59 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Damn ik had echt nooit moeten verhuizen... echt iedereen woont in het midden van het land :S grrr Doorn i come back soon !!!
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:48 schreef Spindizzy het volgende:
Succes Bix... Je houdt iedereen wel bezig hoor want nu heb ik vannacht van je gedroomtDroomde dat je helemaal geen tijd had om te bevallen want je was shopaholic geworden. Heel Gerries kamertje zat propvol met kleertjes, jongens- en meisjeskleren want tja... Je wist nog niet welke van de twee je nodig ging hebben. Er was helemaal geen plek meer voor Gerrie
![]()
Hoe het met mij gaat....quote:Op vrijdag 4 februari 2005 09:47 schreef melonovy het volgende:
Xanthe, kom je eens melden joh!
Ik heb wel een beetje begrip voor je afwezigheid, maar ben zo nieuwsgierig hoe het nu met je gaat!!
Ik vond het niet belachelijk dat je wordt ingeleid. Ik had er alleen mijn vraagtekens bij omdat de reden tot inleiding op mij heel vreemd overkwam. Ik vind dat dat best gezegd mag worden. Het hoeft toch allemaal niet continu alleen maar geknuffel te zijn?quote:Op vrijdag 4 februari 2005 10:26 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Hoe het met mij gaat....
Ik was om heel eerlijk te zijn niet eens meer van plan om hier nog te gan reageren.
Ik voel me ontzettend verdrietig en boos om het feit dat ik me hier zo moest gaan verdedigen omdat
ik ingeleid ga worden as. maandag.
Zowel het voor jezelf moeten opkomen hierover als de familie problemen die nu spelen omtrent ons huwelijk maakt dat ik me ontzettend afwezig voel en nergens meer zin in heb , ik wil mijn energie gaan steken in de aankomende bevalling , de dingen die geregeld moeten zijn en het herstel daarna om in elk geval met zijn 3-tjes nog een leuke dag te hebben 14 februari. (En voordegene die zich niet kon voorstellen dat je op zo'n korte termijn nog kon trouwen op die datum.... ik woon in ee dorp en er zijn maar weinig mensen die op maandag om 9.00 al willen gaan trouwen, dus zo knap is dat niet).
Gisteren toen Jeroen zei van dat ik ervoor moest zorgen dat ik wel ingelogd zou zijn op fok omdat ie anders maandag als hij thuis mocht komen van het ziekenhuis geen berichtje kon plaatsen , had ik zelfs zoiets van laat maar joh.
Want waarom moet je mensen inlichten die het toch maar belachelijk vinden dat ik word ingeleid?
De reden van het inleiden is dat er mogelijk een hoog scheurtje zit in het vlies en mijn schommelden temperatuur en hij bang is dat er anders misschien toch infectie gevaar is.
Zo had Jeroen het dus al wel meteen begrepen en zo heeft de gyn het dus ook gezegd , maar is het dus op dat moment langs mij heen gegaan.
Dat schiet toch ook niet op . . .quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:55 schreef bixister het volgende:
sorry, ben ik weer met nog steeds dezelfde bollebuik en 'tzelfde nieuws: alles ok met Gerrie en mij, we gaan weer verder met afwachten. zondag weer een controle.
Spannend hoor Gomorrah. Heel veel succes met geduldig afwachten.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:58 schreef Gomorrah het volgende:
* Gomorrah schrikt van zijn naam bovenaan de lijst.
Updateje dan maar even: Al 2 en een halve week voorweeën. Nog geen zicht op kind..![]()
Vlos komt maandag thuis langs... ben benieuwd...
tot snel.. met goed nieuws hoop ik![]()
quote:Op vrijdag 4 februari 2005 13:55 schreef bixister het volgende:
sorry, ben ik weer met nog steeds dezelfde bollebuik en 'tzelfde nieuws: alles ok met Gerrie en mij, we gaan weer verder met afwachten. zondag weer een controle.
Goeie vraag, misschien dat ze haar gaan 'strippen' oid? De praktijk zit ongeveer op 300 meter, dus daar is het niet voor.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:25 schreef Ma-Maatje het volgende:
[..]
Nieuwsgierig: waarom komt de vk bij jullie thuis langs? Zit de praktijk ver weg of kan je vrouw/vriendin moeilijk lopen of zo?
Nou al ??quote:Op zaterdag 5 februari 2005 00:38 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb net de slijmprop verloren geloof ik....
Maar dat zegt nog niet zoveel als ik me niet vergis...
Voor ThunderChild -->quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:01 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Iemand nog een gootsteen ontstopper ??![]()
luchtbel, wij hebben 't hier natuurlijk ook voortdurend over. de kwestie heeft 2 kanten, nu inleiden zou juist ook slecht voor 't kind kunnen zijn, het is niet alleen afwachten tot het slecht gaat, maar juist/ook afwachten tot de omstandigheden voor het beginnen van de bevalling wat beter zijn. het is lastig afwegen wat het beste moment is om in te gaan grijpen.als mijn baarmoedermond nou een beetje uit zichzelf zou verweken zou het al veel gunstiger zijn. maar als we morgen weer naar huis gestuurd worden gaan we wel 'eisen' dat er maandag uiterlijk wat gaat gebeuren. niet weer 2 dagen overbruggen, dat wordt me echt te lang.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:27 schreef Luchtbel het volgende:
Nou Bix, ik kan het me helemaal voorstellen.
Als er morgen nog niks veranderd is duidelijk aangeven dat je wil dat er wat gaat gebeuren. Hoe vervelend ook en ze wachten totdat het minder goed gaat met moeder en kind. Dat is eigenlijk zo'n onzin, pas als het niet meer goed gaat ingrijpen?? Ik vind dat die stress en het wachten en de bui die je daardoor krijgt ook al dat het minder goed gaat, je moet nog wel normaal die bevalling in kunnen gaan. Kom op he
Tis een dorp vlak erbijquote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:03 schreef danosa het volgende:
Xanthe, het einde is in zicht, wel een lekker gevoel hè!
Enne ik geloof idd dat er de 14e in Beertha-town niet zoveel willen trouwenroept maar gewoon een durrup in verweggistan
Datum 2-ling??quote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:40 schreef bixister het volgende:
[..]
luchtbel, wij hebben 't hier natuurlijk ook voortdurend over. de kwestie heeft 2 kanten, nu inleiden zou juist ook slecht voor 't kind kunnen zijn, het is niet alleen afwachten tot het slecht gaat, maar juist/ook afwachten tot de omstandigheden voor het beginnen van de bevalling wat beter zijn. het is lastig afwegen wat het beste moment is om in te gaan grijpen.als mijn baarmoedermond nou een beetje uit zichzelf zou verweken zou het al veel gunstiger zijn. maar als we morgen weer naar huis gestuurd worden gaan we wel 'eisen' dat er maandag uiterlijk wat gaat gebeuren. niet weer 2 dagen overbruggen, dat wordt me echt te lang.
Ja ik bedoel ook niet afwachten tot het escaleert maar vaak is het wel zo dat je als zwangere vrouw echt slechter bent na 42 weken. Simpelweg omdat het ook een psychisch gedoe is, ik bedoel het niet zo lomp als dat het er staat hoor. Bedeolde gewoon dat het met jou ook nog goed moet gaanquote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:40 schreef bixister het volgende:
[..]
luchtbel, wij hebben 't hier natuurlijk ook voortdurend over. de kwestie heeft 2 kanten, nu inleiden zou juist ook slecht voor 't kind kunnen zijn, het is niet alleen afwachten tot het slecht gaat, maar juist/ook afwachten tot de omstandigheden voor het beginnen van de bevalling wat beter zijn. het is lastig afwegen wat het beste moment is om in te gaan grijpen.als mijn baarmoedermond nou een beetje uit zichzelf zou verweken zou het al veel gunstiger zijn. maar als we morgen weer naar huis gestuurd worden gaan we wel 'eisen' dat er maandag uiterlijk wat gaat gebeuren. niet weer 2 dagen overbruggen, dat wordt me echt te lang.
het wordt inderdaad hoog tijd dat jij ook eens van me droomt!!quote:Op zaterdag 5 februari 2005 20:16 schreef easy-going het volgende:
Nee, ik heb nog niet over je gedroomd, maar het moet niet te lang duren allemaal hoor!
quote:Op zondag 6 februari 2005 06:31 schreef Xanthe het volgende:
Wie weet jah....
Maar ik ben alweer evn wakker....
Ga zo weer ffies proberen te slapen...
Jij bent ook vroeg trouwens , komt dat door jou kleintje?
Ik vroeg ook dus al of de mogelijkheid er was dat de kleine pas op dinsdag zou komen.quote:Op zondag 6 februari 2005 07:05 schreef Luchtbel het volgende:
Nou Xanthe, ik hoop voor je dat het allemaal zo mooi gaat als gepland. Hou er echter wel rekening mee dat het ook heel anders kan gaan. Wat gebeurd er als het langer duurt, wordt er dan ingegrepen ofzo?
Die onverwachtse visite mag best komen hoor...quote:Op zondag 6 februari 2005 09:52 schreef miss_dynastie het volgende:
Xanthe, rustig aan vandaag he! Gewoon een beetje rommelen, niet al teveel doen (geen onverwachte visite), dan is het zo morgen!!
Ik wil je niet uit je droom helpen waarbij je maandagmiddag je kindje in je armen hebt liggen en de maandag daarna in staat bent om te gaan trouwen en een worst case scenario is ook niet nodig. Maar ik vind de manier waarop de dat tegen je gezegd hebben wel een beetje vreemd om eerlijk te zijn. Zeker als je baarmoedermond nog niet rijp is en er nog met gel gewerkt moet worden et cetera. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel toch is het wel zo dat de gemiddelde ingeleide bevalling vrij lang duurt. Daarnaast weet ik niet wat voor ziekenhuis het is maar als er tussendoor nog 3 bevallende vrouwen binnenkomen dan ben jij echt degene die moet wachten. Een beetje jammer vind ik dus hun uitleg naar jou toe. Misschien moet je het volgende document eens lezen, dit gaat over het inleiden van een bevalling http://www.flevoziekenhui(...)d8-8fc3-06bc001e5c3bquote:Op zondag 6 februari 2005 10:45 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik vroeg ook dus al of de mogelijkheid er was dat de kleine pas op dinsdag zou komen.
Bedoel ik hield er zelf al rekening mee dat het misschien pas dan zou komen...
Maar volgens hun was dat zeer uitzonderlijk en gebeurde die dingen daar eigenlijk nooit.
Dat komt dus ook omdat ze pas gaan inleiden als het ook echt kan en de kleine dus ver genoeg is
ingedaalt , de baarmoedermond ver genoeg gerijpt is.
En ook hun zeiden dus dat die 2 dingen al in orde moesten zijn voordat mijn gyn uberhaupt zou in gaan leiden....
Ik ga dus maar gewoon vanuit dat ik bij de standaard groep hoor en in elk geval in de avond uren ergens mijn kindje heb....
Wil geen worstcase scenario in mijn hoofd hebben wat betreft de bevalling
Indien nodig mag ik er toch vanuit gaan dat ik op een erg goede plek zit al.
De kinderarts zit in de buurt , de gyn en de zusters....
Het inleiden met gel is een eigen keus.quote:Op zondag 6 februari 2005 11:44 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik wil je niet uit je droom helpen waarbij je maandagmiddag je kindje in je armen hebt liggen en de maandag daarna in staat bent om te gaan trouwen en een worst case scenario is ook niet nodig. Maar ik vind de manier waarop de dat tegen je gezegd hebben wel een beetje vreemd om eerlijk te zijn. Zeker als je baarmoedermond nog niet rijp is en er nog met gel gewerkt moet worden et cetera. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel toch is het wel zo dat de gemiddelde ingeleide bevalling vrij lang duurt. Daarnaast weet ik niet wat voor ziekenhuis het is maar als er tussendoor nog 3 bevallende vrouwen binnenkomen dan ben jij echt degene die moet wachten. Een beetje jammer vind ik dus hun uitleg naar jou toe. Misschien moet je het volgende document eens lezen, dit gaat over het inleiden van een bevalling http://www.flevoziekenhui(...)d8-8fc3-06bc001e5c3b
Heb je niet zo'n folder meegekregen? Ik dacht dat je dat altijd kreeg als vaststond dat je zou worden ingeleid of als je al een tijd over 40 weken heen bent. Ik vond het zelf toen ook niet leuk om te lezen maar het gaf me wel een goed beeld. Succes ermee.
Humorquote:Op zondag 6 februari 2005 15:30 schreef Xanthe het volgende:
Hoe alles me bevallen is hoor je later wel![]()
Xanthe niet om te zeiken ofzo, maar ik vind de informatie van je gyn nogal summier en het schept nogal een verwachtingspatroon. Tuurlijk gaat het in de meeste gevallen zo, al is mijn ervaring dat die vrouwen die bevallen van hun eerste kind pas laat in de avond bevallenquote:Op zondag 6 februari 2005 10:45 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik vroeg ook dus al of de mogelijkheid er was dat de kleine pas op dinsdag zou komen.
Bedoel ik hield er zelf al rekening mee dat het misschien pas dan zou komen...
Maar volgens hun was dat zeer uitzonderlijk en gebeurde die dingen daar eigenlijk nooit.
Dat komt dus ook omdat ze pas gaan inleiden als het ook echt kan en de kleine dus ver genoeg is
ingedaalt , de baarmoedermond ver genoeg gerijpt is.
En ook hun zeiden dus dat die 2 dingen al in orde moesten zijn voordat mijn gyn uberhaupt zou in gaan leiden....
Ik ga dus maar gewoon vanuit dat ik bij de standaard groep hoor en in elk geval in de avond uren ergens mijn kindje heb....
Wil geen worstcase scenario in mijn hoofd hebben wat betreft de bevalling
Indien nodig mag ik er toch vanuit gaan dat ik op een erg goede plek zit al.
De kinderarts zit in de buurt , de gyn en de zusters....
Ja nogal.quote:Op zondag 6 februari 2005 23:33 schreef jessie het volgende:
Rommelt t nog steeds Xanthe?
Een Bixelquote:
quote:
We kunnen de spanning niet meer aanquote:Op maandag 7 februari 2005 10:13 schreef snoopy het volgende:
[..]
![]()
![]()
1,2,3,4, komt er nog wat van
Gerrie, Gerrie, we wachten al zo lang
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |