Mij ook.quote:Op maandag 31 januari 2005 23:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar deze leek me de verstandigste
de eerste is wel het leukstequote:Op maandag 31 januari 2005 23:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zat te twijfelen over de titel:
"Deel 7: Misplaatste knoppen zijn niet erg"
"Deel 7: Outselling de DS in Japan"
"Deel 7: Nog 2 maanden"
Maar deze leek me de verstandigste
Voorlopig niet...quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:18 schreef kepler het volgende:
maar er is nog steeds geen duidelijkheid over de launch in de EU dus
Ik ben geen PSP bezitter maar voor zover ik ben geļnformeerd, is de laag transparant plastic die de hele bovenkant van de PSP (en dus ook het schermpje) bedekt enórm krasvast. Dit heeft natuurlijk wel tot gevolg dat het erg glad is en je de vingerafdrukken extra goed ziet.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:44 schreef Internationalist het volgende:
Hey PSP-bezitters, nog last van vingervlekken en krassen gehad op het o-zo kwetsbare scherm?
En zelfs dat valt meequote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben geen PSP bezitter maar voor zover ik ben geļnformeerd, is de laag transparant plastic die de hele bovenkant van de PSP (en dus ook het schermpje) bedekt enórm krasvast. Dit heeft natuurlijk wel tot gevolg dat het erg glad is en je de vingerafdrukken extra goed ziet.
Aren´t we all=quote:Op dinsdag 1 februari 2005 10:21 schreef Thomper het volgende:
De walkman van de 21ste eeuw... ik ben benieuwd hoe hij het in Europa en Amerika gaat doen.
als geopperd werd in vroege previews..quote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:53 schreef A.l.e.x het volgende:
het scherm is niet zo kwetsbaar als jij denkt
okquote:Op dinsdag 1 februari 2005 00:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik ben geen PSP bezitter maar voor zover ik ben geļnformeerd, is de laag transparant plastic die de hele bovenkant van de PSP (en dus ook het schermpje) bedekt enórm krasvast. Dit heeft natuurlijk wel tot gevolg dat het erg glad is en je de vingerafdrukken extra goed ziet.
Argumentatie?quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik zou wachten... Hell, ik wacht zelfs tot de zomer
Erg veel geld betalen, het risico lopen dat je nņg meer geld moet betalen, opgescheept zitten met een Japans spel, opgescheept zitten met een Japans apparaat wat lastig kan zijn bij het eventuele aanspraak maken op garantie... ņf 2 maandjes wachten. Ik zou het wel weten.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
*hevig twijfelt*
Laat ik een PSP via de taiwan route komen voor +/- 300 euro inc. Ridge Racer....
Met het risico dat de douna het pakket onderschept en ik invoerrechten moet betalen, plus de garantieperikelen eventueel.... (Maar WEL binnen een week gamen)
Of wacht ik op de Europese launch....
Eerlijk gezegd verwacht ik een launchprijs van rond de 200 euro in Europa. Games zullen ook tussen de 30 en 50 euro kosten, ben je alles bij elkaar niet gek veel meer kwijt.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Erg veel geld betalen, het risico lopen dat je nņg meer geld moet betalen, opgescheept zitten met een Japans spel, opgescheept zitten met een Japans apparaat wat lastig kan zijn bij het eventuele aanspraak maken op garantie... ņf 2 maandjes wachten. Ik zou het wel weten.
Prijs en risico.quote:
Lezen... ik koop 'm niet bij lik-sang, maar via een ander route. De kans op invoerrechten is redelijk klein.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:18 schreef Thomper het volgende:
Jazeker wel. Koop je een pakketje bij Lik-Sang voor 250 euro, en dan loop je de kans dat je import belasting moet betalen. Hoppa, nog meer geld erbij.
En vooral dąt is ook een goed argument.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
...en zijn er meer games beschikbaar.
is die kans niet even groot gewoon? Tenminste als je hem met de post laat versturen dan. Want Lik-Sang verstuurt volgens mij ook als giftsquote:Op dinsdag 1 februari 2005 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lezen... ik koop 'm niet bij lik-sang, maar via een ander route. De kans op invoerrechten is redelijk klein.
Maar er zit natuurlijk een zeker risico aan. Ik twijfel nog even verder
Er komt hier dagelijks ongeveer een pakje of 10 aan uit taiwan, welke NOOIT door de doune gecontroleerd worden.quote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:19 schreef kepler het volgende:
[..]
is die kans niet even groot gewoon? Tenminste als je hem met de post laat versturen dan. Want Lik-Sang verstuurt volgens mij ook als gifts
aha, dan is de kans wel klein natuurlijkquote:Op dinsdag 1 februari 2005 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er komt hier dagelijks ongeveer een pakje of 10 aan uit taiwan, welke NOOIT door de doune gecontroleerd worden.
quote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:34 schreef knater het volgende:
ik wacht zelfs ook nog op de euro release of usa release en koop er dan nog een
...
maar ik draaf door
Ik ben wel een gadgetfreak, zelfs 1 met een behoorlijk inkomen, maar ik heb ook en huis, een vrouw met een fotogadget verslaving, een kind. Daarnaast heb ik naast mijn gadget verslaving nog meerdere verslavingenquote:Op dinsdag 1 februari 2005 19:34 schreef knater het volgende:
Ik denk dat als je het echt niet meer houden kunt je em wel kan bestellen, ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van, ik wacht zelfs ook nog op de euro release of usa release en koop er dan nog een, het liefst een witte, qua games heb je niet mega veel keuze nu en het is allemaal japans, ik heb nog wel veel plezier met ridge racers, maar ik wil toch meer games, vooral rpg'sook qua films kijken wil ik graag goede ondersteuning zien, als mp3 speler lijkt het me nutteloos imho, tegenwoordig zit er al meer geheugen op je telefoon dan die lousy 32 mb die je bij het value pack krijgt.
maar ik draaf door, als je ook maar iets twijfelt zou ik in ieder geval wachten, als je een gadget freak bent en je kan niet wachten zul je er geen spijt van hebben
ps: aankomende week ga ik naar brazilie, neem de psp en de ds mee en ga naar dezelfde winkel waar ik een paar maanden geleden een 1-up nintendo dobbelsteen setje voor aan je auto spiegel wilde kopen maar de verkoper van die gamezaak zei dattie niet te koop was, even toch de ogen uitsteken
![]()
Ghehe, dat klinkt misschien gek, maar er is wel over nagedachtquote:Op woensdag 2 februari 2005 01:21 schreef kiddyl het volgende:
Niet importeren zou je volgens mij nu eventueel alleen nog maar uitstellen vanwege de garantie. De prijzen zijn al zo dat het vergelijkbaar is met de launchprijs denk ik. Hierboven had iemand het over risico en prijs en dan gaat hij hem kopen in New York :S. Prijs zal wel goed zijn, maar voor garantie moet je dan nog steeds in de VS zijn.
Het grootste voordeel is imho dat je al NU van je PSP kan genieten
garantie is bij mij wel de grootste factor, zeker nu ik lees over die gare knopjes enzo. Dat soort dingen overkomen mij altijdquote:Op woensdag 2 februari 2005 01:21 schreef kiddyl het volgende:
Niet importeren zou je volgens mij nu eventueel alleen nog maar uitstellen vanwege de garantie. De prijzen zijn al zo dat het vergelijkbaar is met de launchprijs denk ik. Hierboven had iemand het over risico en prijs en dan gaat hij hem kopen in New York :S. Prijs zal wel goed zijn, maar voor garantie moet je dan nog steeds in de VS zijn.
Het grootste voordeel is imho dat je al NU van je PSP kan genieten
Na een videokaart met ratelende ventilator, een kapotte voeding, 2! tv's in een maand tijd met dode pixels, een DS met een dode pixel en een laptop die al zeven keer ter reparatie is opgestuurd begin ik ook te geloven in slecht karmaquote:Op woensdag 2 februari 2005 13:02 schreef kepler het volgende:
[..]
garantie is bij mij wel de grootste factor, zeker nu ik lees over die gare knopjes enzo. Dat soort dingen overkomen mij altijd
Dit is wat Jeux-France zegt, maar van Sony heb ik nog niks gehoord.quote:Op woensdag 2 februari 2005 14:50 schreef Robhimself het volgende:
Heren, begin maar met importeren!!
Release PSP pas halverwege April....
het ergste dat die 15 april geeneens een releasedatum schijnt te zijn. Sony heeft gezegd dat de PSP iig niet voor die datum in europa uitkomtquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:50 schreef Robhimself het volgende:
Heren, begin maar met importeren!!
Release PSP pas halverwege April....
Sony heeft dus nog helemaal niks gezegd.quote:Op woensdag 2 februari 2005 15:45 schreef kepler het volgende:
Sony heeft gezegd...
...maar het blijft nog wel een gerucht
Als je hier een sony apparaat koopt, krijg je een Europees garantiebewijs en samen met je aankoopbon heb je dan een jaar garantie. Als je een PSP importeert heb je dit niet en hier zouden ze een probleem van kunnen maken. Maar als het jou met je MD-speler wel is gelukt, dan zie ik niet waarom het met de PSP niet zou kunnen.quote:Op woensdag 2 februari 2005 19:05 schreef matthijst het volgende:
Ik geloof die gekke Fransen niet
Heb geen ervaring met import PS/PS2/PSP, maar een import MD-speler heeft Sony een keer of 3-4 gratis gerepareerd... Vraag me dus af of ze moelijk zullen doen over een PSP met slijmbrief erbij.
... kun jij nou NOOIT een fantsoenlijke vraag stellen hier? 't is echt ongelooflijk met je, ik loop me al tijden aan je te ergeren echt! En ik denk dat ik niet de enige ben! dus aub.. indien je wat te vertellen hebt, denk dan eens 765 keer na voordat je op de knop "invoeren" drukt. vraag het desnoods aan iemand anders, er moeten toch meer mensen zijn die vinden dat je echt alleen maar irritant bent..quote:Op woensdag 2 februari 2005 21:41 schreef rijkv het volgende:
Is dat ding al vol?!
quote:Op woensdag 2 februari 2005 22:04 schreef rammes het volgende:
[..]
... kun jij nou NOOIT een fantsoenlijke vraag stellen hier? 't is echt ongelooflijk met je, ik loop me al tijden aan je te ergeren echt! En ik denk dat ik niet de enige ben! dus aub.. indien je wat te vertellen hebt, denk dan eens 765 keer na voordat je op de knop "invoeren" drukt. vraag het desnoods aan iemand anders, er moeten toch meer mensen zijn die vinden dat je echt alleen maar irritant bent..
![]()
laat ik het zo zeggen: Jeux-France heeft gezegd dat Sony heeft gezegdquote:Op woensdag 2 februari 2005 16:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Sony heeft dus nog helemaal niks gezegd.
Je stelt een vraag en geeft vervolgens zelf het antwoord.quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:31 schreef matthijst het volgende:
Kunnen we hier ook niet efkes de laagst gevonden importprijzen (+ verzendkosten, ex tax) vermelden?
O, ja... weet ik eigenlijk niet. Ik verdiep me niet echt in importshops!quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:46 schreef matthijst het volgende:
Oh, is dat al de aller-aller-aller-laagste? Ik ken niet alle importshops
www.otaku.com (Japan)quote:Op donderdag 3 februari 2005 08:31 schreef matthijst het volgende:
Kunnen we hier ook niet efkes de laagst gevonden importprijzen (+ verzendkosten, ex tax) vermelden?
EA heeft nieuwe PAL launch data bekend gemaakt, en daar zitten ook games bij van de PSP.quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef matthijst het volgende:
Het 15 april bericht is weer weggehaald van jeux-france
Dit verbaast me HELEMAAL niks!quote:Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef matthijst het volgende:
Het 15 april bericht is weer weggehaald van jeux-france
Hier!quote:Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef rammes het volgende:
iemand al een adresje dat een 1gb memorystick duo leverT?
Dat is de prijs voor de Value Pack. Over de Standaard versie is nog niks bekend gemaakt.quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
PSP 24 maart 250 dollar USA
Toch nog duur.
thnxquote:Op donderdag 3 februari 2005 14:26 schreef P-Style het volgende:
[..]
Hier!
...maar in plaats van een Sony, kun je natuurlijk net zo goed een SanDisk nemen. Die zijn een stuk goedkoper!
Nou... ik heb laatst nog een review gelezen over de Value Pack op IGN. En ik ben het eigenlijk met ze eens. Het komt erop neer dat je véél beter een standaard PSP kunt nemen en er zelf een grote Memory Stick Duo en een fatsoenlijke koptelefoon bij kopen. Die afstandsbediening is waardeloos en dat zogenaamde beschermhoesje is ook niet alles. Je kunt ook best zonder dat touwtje.quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
Kan wel zijn, maar je wilt toch een Value Pack lijkt me. Een kale PSP is ook maar zo kaal.
Dat is ook weer waar. Wil je fatsoenlijk gebruik kunnen maken van de mediafuncties zal je een grotere Mem Stick nodig hebben. Bovendien gebruik ik inderdaad toch wel mijn eigen koptelefoonquote:Op donderdag 3 februari 2005 16:35 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nou... ik heb laatst nog een review gelezen over de Value Pack op IGN. En ik ben het eigenlijk met ze eens. Het komt erop neer dat je véél beter een standaard PSP kunt nemen en er zelf een grote Memory Stick Duo en een fatsoenlijke koptelefoon bij kopen. Die afstandsbediening is waardeloos en dat zogenaamde beschermhoesje is ook niet alles/
Gelukkig zijn we niet allemaal zoals jij...quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:22 schreef rijkv het volgende:
Ik zou een value pack nemen, daar zit een tasje bij enz. als je net als mij bent is je PSP na een week stuk zonder tasje/hoesje.
Jij bent makkelijk te overtuigen!quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat is ook weer waar. Wil je fatsoenlijk gebruik kunnen maken van de mediafuncties zal je een grotere Mem Stick nodig hebben. Bovendien gebruik ik inderdaad toch wel mijn eigen koptelefoon
Ok, dan wachten we even op de kale PSP
Tja... de non-high speed versie van Sony gaan maar tot 512MB.quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:26 schreef rammes het volgende:
thnxmaar dat is de high speed versie.. dat is toch niet nodig. die andere is dus weer niet leverbaar
![]()
quote:Op donderdag 3 februari 2005 16:40 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gelukkig zijn we niet allemaal zoals jij...
niet iedereen is zo slim natuurlijkquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:06 schreef rijkv het volgende:
Ik vind het wel dom van Sony dat ze die media converter uit gaan brengen, alsof niemand weet dat je gewoon een programmaatje kan downloaden.
Niet iedereen is zo intelligent als JIJ rijkv.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:08 schreef Thomper het volgende:
Niet iedereen is zo intelligent als jouw rijkv (:')), en zie het gewoon als een gratis extraatje.
mpg4quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Welk formaat leest de PSP trouwens voor video?
Voor audio iig MP3 toch?
Dan is het een flinke berg flessentrekkerij, 20 euro bijbetalen zodat je een beetje video op die PSP kan bekijken, doe het dan tenminste in de Value Pack ofzo.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:09 schreef rammes het volgende:
[..]
niet iedereen is zo slim natuurlijk![]()
Ik zie het p-style ook niet doen.quote:Op donderdag 3 februari 2005 17:20 schreef MMaRsu het volgende:
Dude EDIT JE BERICHTEN EENS!
het kost geloof ik 11 euro. Maar dat betekent wel dat het in 1 keer goed is op je PSP, dan hoef je dus niet te kloten met formaten/framerates/codecs en weet ik wat nog meerquote:Op donderdag 3 februari 2005 17:13 schreef rijkv het volgende:
[..]
Dan is het een flinke berg flessentrekkerij, 20 euro bijbetalen zodat je een beetje video op die PSP kan bekijken, doe het dan tenminste in de Value Pack ofzo.
quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:12 schreef spenky het volgende:
ik zag net op een site staan dat die psp alleen maar de value pack uit komt in de states.... dus geen standart pack
"De PSP zal 249,99 dollar kosten. Sony heeft besloten dat de PSP alleen met extra's gekocht kan worden, dus een goedkopere versie is er voorlopig niet. "
Bron: Games.fok.nl
quote:Op donderdag 3 februari 2005 15:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
PSP 24 maart 250 dollar USA
Toch nog duur.
quote:Op donderdag 3 februari 2005 18:54 schreef mordradead het volgende:
mp3 functie is niet meer dan een leuke gadget... wie stopt er nou een mp3 speler van 17cm bij 4cm in zijn broekzak
hey?! is dat een psp of ben je blij me te zienquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:54 schreef mordradead het volgende:
mp3 functie is niet meer dan een leuke gadget... wie stopt er nou een mp3 speler van 17cm bij 4cm in zijn broekzak
quote:Op donderdag 3 februari 2005 19:19 schreef rammes het volgende:
[..]
hey?! is dat een psp of ben je blij me te zien![]()
![]()
JASzak, gaat primaquote:Op donderdag 3 februari 2005 18:54 schreef mordradead het volgende:
In de tram niet.....voor zover ik daar op let...quote:Op donderdag 3 februari 2005 21:29 schreef Jebus het volgende:
en krijg je veel bekijks als je nu in het openbaar met een psp gamed?
Achja de geschiedenis herhaalt zich...quote:
Nee, want er was toen geen fatsoenlijke concurrentiequote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:08 schreef P-Style het volgende:
Uiteindlijk zal 'ie een enorm succes worden?
Maar Amerika is groter!quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Amerika de voorkeur geven boven Europa is een domme zet van Sony.
In Europa is de economie harder, de euro sterker dan de dollar en europeanen zijn meer in voor vernieuwing.
Verander die '1' maar in een '2'quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:36 schreef Jebus het volgende:
America heeft toch maar iets van 140 miljoen inwoners? Daar komen we wel overheen
EU is 455 miljoen en Europa 800 miljoen...quote:Op vrijdag 4 februari 2005 15:07 schreef Jebus het volgende:
Shit 290 miljoen zelfs. En dan nog Canada erbij. Ik denk ook altijd klein
www.google.comquote:Op zaterdag 5 februari 2005 11:09 schreef rijkv het volgende:
Waar kan ik de link van die site vinden waar je een film naar MPEG4 kan converten.
Je bedoelt... je kan niet wachten tot je met je PSP kunt spelen. Ik neem aan dat je je geconverteerde filmpjes al wel eens gezien hebt.quote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:47 schreef rijkv het volgende:
15 films al geconverteerd. Ik kan niet wachten tot ik ze ook kan kijken
Of je negeert het gewoon.....net zo makkelijk.... Dat gezeik ook altijd...quote:Op zondag 6 februari 2005 21:40 schreef A.l.e.x het volgende:
rijkv, kan je geen dagboek kopen waar je dit soort, voor niemand interessante, info in kunt zetten?
Is 'ie toch wel krasgevoelig?quote:Op maandag 7 februari 2005 13:46 schreef RicoBoy het volgende:
Ik heb er ook éénben er zee tevreden mee! Op één ding na, het scherm. Hij is dan wel zo groot, en helder. Maar zooooo vlek- en krasgevoelig. Dat is echt jammer
![]()
http://shop.brando.com.hk/screenprotector.phpquote:Op maandag 7 februari 2005 13:46 schreef RicoBoy het volgende:
Ik heb er ook éénben er zee tevreden mee! Op één ding na, het scherm. Hij is dan wel zo groot, en helder. Maar zooooo vlek- en krasgevoelig. Dat is echt jammer
![]()
Verbaast je dat zo?quote:
Nou ja... Ik dacht in ieder geval dat het wel meeviel met de krasgevoeligheid.quote:
(bron)quote:Will the PSP's screen be protected?
Yes, it is covered by hard coating. Apparently, this is basically indestructible. Journalists tried to scratch it with keys, steel wool and permanent marker pens. Nothing made a scratch, and the journalist could just wipe off the permanent marker pen without any problems. It took a hard ram with a knife to scratch it.
Ik heb ook geen flauw idee hoe het in elkaar zit.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
In Europa is de economie harder, de euro sterker dan de dollar en europeanen zijn meer in voor vernieuwing.
Ik denk dat Amerika als markt toch een stuk gemakkelijker te bespelen is als Europa. Zo heeft Amerika geen taalbarrieres, waardoor schaalvoordelen te behalen zijn. Bovendien zijn er ook landelijke reclamemogelijkheden die er in Europa niet zijn. Bovendien denk ik niet dat Europeanen meer in zijn voor vernieuwing vergeleken met Amerikanen. Amerika staat veel meer bekend om innovaties en kenniseconomie dan Europa. De grootste wens van veel Amerikanen is om een eigen bedrijf te hebben, in Europa heeft men hele andere wensen. Dit wijst volgens mij veel meer naar Amerika als centrum van innovatie en vernieuwing.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
ECTS? Op E3 na de grootste game -en consoleshow ter wereld in Londen. Best te doen dacht ik zoquote:Op maandag 7 februari 2005 18:07 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik heb ook geen flauw idee hoe het in elkaar zit.
CES wordt bijv. ook in Amerika gehouden. Wij (europeanen) doen zulke shows enzo ook wel, alleen die krijgen veel minder steun en publiciteit...
Het is zelfs een bekend gegeven dat bij ECHTE vernieuwingen eerst een pilot in Nederland gedraaid wordt.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:02 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik denk dat Amerika als markt toch een stuk gemakkelijker te bespelen is als Europa. Zo heeft Amerika geen taalbarrieres, waardoor schaalvoordelen te behalen zijn. Bovendien zijn er ook landelijke reclamemogelijkheden die er in Europa niet zijn. Bovendien denk ik niet dat Europeanen meer in zijn voor vernieuwing vergeleken met Amerikanen. Amerika staat veel meer bekend om innovaties en kenniseconomie dan Europa. De grootste wens van veel Amerikanen is om een eigen bedrijf te hebben, in Europa heeft men hele andere wensen. Dit wijst volgens mij veel meer naar Amerika als centrum van innovatie en vernieuwing.
Verder heb ik geen gegevens, maar ik heb het vermoeden dat men in de VS meer uitgeeft aan gadgets en electronica dan in Europa.
Dat zal ook met de prijzen te maken hebben. Net als de verkoop van games e.d.quote:Verder heb ik geen gegevens, maar ik heb het vermoeden dat men in de VS meer uitgeeft aan gadgets en electronica dan in Europa.
Al LANG niet meer. Het komt denk ik op een vijfde, zesde plek ofzo. Veel populairder zijn de Tokyo Game Show (iedereen mag erin), of de Leipzig Game Show (ofzo, ieder jaar in Duitsland en groeit explosief, ook voor iedereen). Of in Engeland zelf zijn nadat de ECTS zo flut werd andere dingen opgericht die voor iedereen waren, bijvoorbeeld EGN en GameStars Live, die het allebei al beter doen dan ECTS.quote:Op maandag 7 februari 2005 19:51 schreef Robhimself het volgende:
[..]
ECTS? Op E3 na de grootste game -en consoleshow ter wereld in Londen. Best te doen dacht ik zo
Verkopen van 17-23 januari.quote:Rank - Game Title - System - Units Sold - Total Sold
1 - Monster Hunter G - Capcom - PS2 - 128,051 - 128,051
2 - Fuun Bakumatsu Den - PS2 - 54,729 - 54,729
3 - Gran Turismo 4 - PS2 - 33,497 - 924,579
4 - Sawaru Made in Wario - NDS - 26,883 - 604,809
5 - Mahou Sensei Negima! 1 Tokime: Magister Negi Magi - PS2 - 26,877 - 26,877
6 - Mario Party Advance - GBA - 26,514 - 99,629
7 - Super Mario 64 DS - NDS - 26,078 - 386,253
8 - Dragon Quest & Final Fantasy in Itadaki Street Special - PS2 - 21,535 - 328,777
9 - Everybody's Golf Portable - PSP - 18,022 - 245,804
10 - Neon Genesis Evangelion: Koutetsu no Girlfriend 2nd - PS2 - 17,421 - 17,421
11 - Bouken-Ou Beet: Busters Road - GBA - 14,510 - 14,510
12 - Daiko Giken Official Pachislot Simulator Yoshimune - PS2 - 13,442 - 359,609
13 - Yoshitsune Eiyuuden - PS2 - 13,162 - 53,258
14 - Ridge Racers - PSP - 12,844 - 198,820
15 - Rockman EXE 5: Team of Blues - GBA - 12,191 - 323,916
16 - Dragon Quest VIII: Sora to Umi to Daichi to Morowareshi Himigimi - PS2 - 11,611 - 3,417,898
17 - Metal Gear Solid 3: Snake Eater - PS2 - 10,050 - 770,620
18 - Shin Sangoku Musou - PSP - 9,781 - 190,204
19 Piposaru Academia: Dossari! Sarugee Daizenshuu - PSP - 9,479 - 61,302
20 - Pokemon Dash - NDS - 8,603 - 274,125
21 - Tales of the World: Narikiri Dungeon 3 - GBA - 8,131 - 93,468
22 - Pokemon Emerald - GBA - 7,824 - 1,427,709
23 - Momotarou Dentetsu USA - PS2 - 7,188 - 322,377
24 - Tales of Rebirth - PS2 - 7,175 - 546,726
25 - Mario Party 6 - GC - 7,041 - 483,362
26 - Naruto: Gekitou Ninja Taisen 3 - GC - 6,833 - 356,589
27 - Jissen Pachislot Hisshouhou Hokutonoken - PS2 - 6,757 - 945,959
28 - Daigassou! Band Bros. - DS - 6,644 - 126,476
29 - Metal Gear Acid - PSP - 6,590 - 82,499
30 - Kotoba no Puzzle Mojipittan Daijiten - PSP - 6,538 - 61,530
Vreemd dat de PSP games eigenlijk helemaal niet zo goed verkopen. Pas eentje over de 200 000... De verkopen van de hardware gaan duidelijk beter dan software. Zou het zo zijn dat er veel Japanners zo'n ding als gadget halen voor MP3 en films? En dan af en toe maar een game spelen?quote:
Alwaar ze zien dat de PSP het duidelijk beter doet qua hardware, maar de DS beter met software.quote:Verkoop van Software:
1 PS2 Another Century’s Episode Banpresto 180,885 new
2 PS2 Radiata Stories Square Enix 174,281 new
3 GC Biohazard 4 Capcom 142,025 new
4 DS Catch! Touch! Yoshi! Nintendo 63,733 new
5 PS2 Digital Devil Saga: Avatar Tuner 2 Atlus 51,246 new
6 PS2 Death by Degrees: Nina Williams Namco 36,683 new
7 PS2 Monster Hunter G Capcom 26,206 154,052
8 PS2 Gran Turismo 4 SCE 23,524 907,909
9 DS Sawaru Made in Wario Nintendo 22,817 628,561
10 DS Super Mario 64 DS Nintendo 19,824 638,601
Verkoop van Hardware:
1 PSP 74,405 66,543 267,602
2 PlayStation 2 58,673 56,374 305,285
3 Nintendo DS 43,226 44,608 249,922
4 GameBoy Advance SP 11,589 13,317 114,046
5 GameCube 8,214 5,359 40,751
6 Xbox 467 498 2,650
7 Gameboy Advance 399 332 3,038
Het scheelt nog geen 20 000 over geheel 2005quote:Alwaar ze zien dat de PSP het duidelijk beter doet qua hardwar
Voor de prijs waar ik ze jou ze voor zie verkopen maak je er zelf weinig winst op heb ik het idee.quote:Op dinsdag 8 februari 2005 16:46 schreef kiddyl het volgende:
De Japanners hier kopen inderdaad niet altijd een spel er bij. Eerst gewoon kijken hoe dat ding is enzo. Dat is blijkbaar normaal in een Gadget Geil land als Japan. Eerst kopen dan kijken of je er wat mee kan
Maar als de Nederlanders dat ook willen dan kan ik ze nog steeds leveren hoor.
Kloptquote:Op dinsdag 8 februari 2005 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Voor de prijs waar ik ze jou ze voor zie verkopen maak je er zelf weinig winst op heb ik het idee.
Een site als www.dimensionplus.nl is een prima site voor een NL'se winkel. Je moet er alleen rekening mee houden dat er nog niet bekend is welke packs er in Europa komen, misschien wel alleen een Value Pack, net als in de USA.quote:Op woensdag 9 februari 2005 12:19 schreef Mister_T het volgende:
Nadat ik nu al een tijdje het nieuws om de PSP volg heb ik besloten er een te reserveren.
Bij welke winkelketen/gameshop hebben jullie de reservering staan. Wat zijn een beetje de goede gameshops om iets te bestellen? Ik zoek niet de standaard uitgave maar de Value pack. Enig idee waar ik die kan reserveren? Ik was al op de site gameshop gekomen. Is dat een beetje een betrouwbare site, ook qua levertijd?
Welke talen in games beschikbaar zijn, hangt volledig van de games zčlf af. Daar hebben de PSP instellingen niks mee te maken.quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:13 schreef Mister_T het volgende:
Maar talen in games en van de PSP zelf kan je dus omzetten?
Nee, Gran Turismo voor de PSP is voorlopig nog niet af.quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:19 schreef Mister_T het volgende:
Grand Turismo voor de PSP is in Japan toch al uit? Kan hem nergens vinden
Ik heb het idee dat die UMD-movies niet zo'n succes kopen. Meer mensen gaan films en series enzo op hun Memorystick zetten.quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sony zegt dat de PSP voor games regiovrij is, voor films niet. Hoe en of dat precies werkt moet blijken als de USA versie er is.
Ik heb het idee dat die UMD-movies niet zo'n succes worden. Meer mensen gaan films en series enzo op hun Memorystick zetten.quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
Sony zegt dat de PSP voor games regiovrij is, voor films niet. Hoe en of dat precies werkt moet blijken als de USA versie er is.
Wat een KUL uitspraak en dat ook nog eens 2xquote:Op woensdag 9 februari 2005 14:11 schreef rijkv het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat die UMD-movies niet zo'n succes worden. Meer mensen gaan films en series enzo op hun Memorystick zetten.
helemaal geen kul uitspraak. Ik koop veel liever een DVD die ik dan eventueel op een memory-stick zet. Waarom zou ik zo'n UMD-film kopen als de DVD-versie ook te krijgen is (en ook af te spelen op de PSP na converteren)quote:
Lelijk.quote:
Nee, dat ligt aan de foto.quote:
Doe mij maar baby-blauw metallicquote:
hehehe af en toe moet ik best om je lachen... kep gewoon het idee dat je de hele dag door teut bentquote:Op woensdag 9 februari 2005 20:06 schreef rijkv het volgende:
Alles is gelukt met hulp van mensen.
Het beeld ziet er echt ongelovelijk uit, geen dode pixels oid, echt heel knap
Ik vind het allang knap dat iemand van 13 het voor elkaar gekregen heeftquote:Op woensdag 9 februari 2005 20:38 schreef rammes het volgende:
[..]
hehehe af en toe moet ik best om je lachen... kep gewoon het idee dat je de hele dag door teut bent![]()
![]()
wat had je verkeerd gedaan dan?quote:Op woensdag 9 februari 2005 20:06 schreef rijkv het volgende:
Alles is gelukt met hulp van mensen.
Het beeld ziet er echt ongelovelijk uit, geen dode pixels oid, echt heel knap
Heb je nog nooit eerder een Ridge Racer gespeeld?quote:Op donderdag 10 februari 2005 10:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ridge Racers snel saai?Kut, dat leek me nou wel een aardige titel eigenlijk...
Alleen in de arcades. Is dat altijd zo bij RR games dan?quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:08 schreef P-Style het volgende:
[..]
Heb je nog nooit eerder een Ridge Racer gespeeld?
Ja. Ze zijn vrij saai en lijken allemaal op elkaar!quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
Alleen in de arcades. Is dat altijd zo bij RR games dan?
Gran Turismo's hebben dat niet!quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:13 schreef Tain het volgende:
Is dat niet iets wat alle racers hebben of ben ik de enige die dat heeft?
Burnout 3 en mario kart vind ik nu ook saai en dat is na 10 uurtjes spelen, het is niet zo aan mij besteed, maar als ik een psp heb dan wil ik ridge racers er wel bij hebbenquote:Op donderdag 10 februari 2005 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Tain, sommige racers zijn echt geniaal. Ik ben zelf geen racer, maar Burnout en Mario Kart zijn geweldig en niet snel saai. Ridge Racer leek me ook een erg toffe titel.
Maar hoe snel saai is het? 5u? 10u? 20u? Als het na 10u saai wordt is het nog steeds interessant.
Meen je dit serieus?quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
Als het na 10u saai wordt is het nog steeds interessant.
Ik ken zoveel games die nog geen 5u duren maar wel geweldig zijn. Metroid Zero MIssion op de GBA, PN03 op de Cube en DK Jungle Beat waarschijnlijk ook. Het gaat me om de ervaring. PoP en BG&E duurde ook maar 10u.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?Een spel met me minimaal 30 uur kunnen vermaken čn een hoge replayability-factor hebben voordat ik het koop!
ik denk dat ze games voor de PSP juist ontwikkelen voor (relatief) korte game-sessies. Vooral omdat dit een portable game-console is zullen veel mensen eventjes een spelletje spelen.quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:18 schreef P-Style het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?Een spel met me minimaal 30 uur kunnen vermaken čn een hoge replayability-factor hebben voordat ik het koop!
waar heb je die stick gekocht?quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:03 schreef crackanimal het volgende:
<Ook maar gelijk een memory stick van 1GB gekocht om een film op kwijt te kunnen, en dit gaat goed! moet alleen op een wel erg apparte manier naar 3gp (mp4) omzetten, ben nog een goed programma aan het zoeken.
Maar als de replayability hoog is, dan gaan er natuurlijk ook veel uren in zitten.quote:Op donderdag 10 februari 2005 17:10 schreef kepler het volgende:
ik denk dat ze games voor de PSP juist ontwikkelen voor (relatief) korte game-sessies. Vooral omdat dit een portable game-console is zullen veel mensen eventjes een spelletje spelen.
Dus vooral veel verslavende spelletjes met niet al te veel uren erin, maar wel veel replayability. Dus inderdaad even snel een race rijden met GT4, of een puzzel oplossen met mercury.
ja okquote:Op donderdag 10 februari 2005 17:36 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar als de replayability hoog is, dan gaan er natuurlijk ook veel uren in zitten.
Mag ik vragen waar je hem gereserveerd hebt?quote:Op donderdag 10 februari 2005 22:27 schreef NutKees het volgende:
Ik heb 3 US value-packs ge-reserveerd voor mij en 2 maten, en daar zit waarschijnlijk dus ook de Spiderman 2 UMD bij. Al die extra'tjes voor ± 40 euro meer (prijs van de standard pack is nog steeds niet bekend) vind ik toch echt wel te doen hoor.
Dat is helemaal niet veel. En zo'n fidelity kaart zal wel niet iedereen hebben of kan je die gewoon aanvragen?quote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:54 schreef NutKees het volgende:
Dat mag zeker: bij Dvdsoon. Daar krijg je nu ook nog eens 14% korting met je fidelity kaart, Ik geloof dat je dan op zo'n 169 euro uit komt
Jammer, want heb helaas geen CC tot mijn beschikking. Zou fijn zijn als de amerikanen je ook gewoon geld lieten overschrijven dmv bv zo'n BIC code, want dat kan wel gewoon via internetbankierenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:03 schreef NutKees het volgende:
Om bij dvdsoon te kunnen bestellen heb je inderdaad een cc nodig. En zo'n fidelity kaart kost gewoon geld, maar je krijgt er 2 dvd's - gratis verzenden - korting en spaarpunten voor terug. Het is wel maar een jaar geldig maar als je regelmatig wat games en dvd's besteld heb je het er zo uit.
Het is wel erg waarschijnlijk dat je nog invoerrechten moet betalen ja... (19%). Met een beetje geluk glipt je pakketje er misschien door, maar ik zou er niet van uit gaan.
Mailtje gestuurdquote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:25 schreef NutKees het volgende:
Retail prijs in Canada (Dvdsoon) = 300 CAD (±195 euro).
Als je er graag een wil pre-orderen moet je me anders maar even mailen. Als ik me niet vergis kom ik bij je uit de buurt (vage v&a herinnering).
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:20 schreef H.Flick het volgende:
Europa heeft toch ook Region 2?
Geen flauw idee hoe jij dat nou weet. Er is niks bekend over het hele 'region' gebeuren.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:23 schreef rijkv het volgende:
Ik denk het wel [...]
quote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:27 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
[..]
Geen flauw idee hoe jij dat nou weet. Er is niks bekend over het hele 'region' gebeuren.
Jaquote:Op vrijdag 11 februari 2005 20:35 schreef H.Flick het volgende:
Ik had het trouwens over de regions bij DVD's... daar hebben Japan en Europa toch dezelfde?
Geen probleem:quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:47 schreef Aether het volgende:
Het gaar dus om deze '2' op de achterkant van Ridge Racers.
Er staat echter naast 'film' maar het blijft vreemd dat dit bij een spel wordt vermeld.
spellen hebben ook gewoon een regioquote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:47 schreef Aether het volgende:
Het gaar dus om deze '2' op de achterkant van Ridge Racers.
Er staat echter naast 'film' maar het blijft vreemd dat dit bij een spel wordt vermeld.
Hier een heel artikel op IGNquote:Op vrijdag 11 februari 2005 22:58 schreef Poepoog het volgende:
Ik ga naar volgende week naar Japan, is het aan te raden om zo'n PSP te halen daar, hoe zit het met de Energie?
Als je kan wachten scheelt het je zo'n 100 euroquote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:08 schreef Poepoog het volgende:
Meen je dat??
Ok.. dan ga ik er even 10 halen of zo
Sorry, maar ik kan de link op de site niet vindenquote:Op vrijdag 11 februari 2005 13:25 schreef NutKees het volgende:
Retail prijs in Canada (Dvdsoon) = 300 CAD (±195 euro).
Als je er graag een wil pre-orderen moet je me anders maar even mailen. Als ik me niet vergis kom ik bij je uit de buurt (vage v&a herinnering).
Zie posting boven de jouwe.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 23:15 schreef Poepoog het volgende:
Hoezo?
Dan klopt het wel, denk ik.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:11 schreef Poepoog het volgende:
http://www.scei.co.jp/products/psp.html
Ik ging van deze site uit, 26.000 yen. Dus incl. BTW die ik niet hoef te betalen in sommige taxfree winkels ongeveer 180 euro.
Dat is als je hem echt invoert. Als je op bv op Schiphol wordt gepakt dan komt er meestal een boete bij, via de post gaan ze van de geschatte prijs uit die hoger uitvalt, vandaar ook de 80 euro invoersrechten die iemand eerder hier moest betalen.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:22 schreef matthijst het volgende:
't is toch gewoon 19% op spelcomputers? Tenminste, ik neem aan dat de belastingdient dat goed heeft....
Gewoon naar jezelf opsturenquote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:17 schreef Poepoog het volgende:
Ik weet niet waarom iedereen het heeft over invoersrechten van 19% want het word altijd meer.
En ik ga ze niet los opsturen, ik weet wel een paar weggetje
Vanuit HK nog nooit een probleem gehad.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:34 schreef Poepoog het volgende:
Nah... Ik vertrouw de postale diensten van de betreffende landen niet echt.
Japan wel overigens...
Dat weet ik; het gaat me erom dat er een regio code staat op een spel en dat er naast de regio code (in het Japans) staat dat dit alleen voor films geldt.quote:Op vrijdag 11 februari 2005 21:57 schreef Thomper het volgende:
[..]
Geen probleem:
Here are the region numbers:
Waar heb je'm gezien?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 20:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik heb hem vandaag gezien, ziet er super uitTis echt een gadget. Ben het ook wel eens met de Edge die het de meest sexy console ooit noemt. Dit ding is echt top. Nu nog genoeg games die ik interessant vind
GT mobile?quote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:07 schreef P-Style het volgende:
Ik zat me laatst eens af te vragen... wąt voor spel zou mij over halen om een PSP in huis te halen. Ik ben er nog niet helemaal uit.
Ja echt niet normaal, gewoon een los pakketquote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:06 schreef Tain het volgende:
ook leuk prijskaartje daar400 euro voor alleen je psp en 90 euro voor een spel
Hmmm... tja... GT mobile is natuurlijk wel leuk. Maar de GT's op de "huiskamer-playstations" zijn natuurlijk veel groter en uitgebreider.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef Slomy het volgende:
GT mobile?
(voor wanneer staat die eigenlijk in de planning?)
FF7: CCquote:Op zaterdag 12 februari 2005 21:07 schreef P-Style het volgende:
Ik zat me laatst eens af te vragen... wąt voor spel zou mij over halen om een PSP in huis te halen. Ik ben er nog niet helemaal uit.
Hmmm.. goed punt.quote:Op zaterdag 12 februari 2005 22:54 schreef Internationalist het volgende:
FF7: CC
Zal kijken of ik een verhaaltje van Lumines kan makenquote:Op zaterdag 12 februari 2005 23:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mag ik zo onbeleefd zijn om van degene met een PSP en wat games te vragen of ze een Userreview willen schrijven van de PSP en/of de game(s) die ze bezitten?
Hoe lang duurt het voordat je pakketje aankomt vanuit HK??quote:Op zaterdag 12 februari 2005 00:39 schreef Crashcat het volgende:
[..]
Vanuit HK nog nooit een probleem gehad.
Alleen weet ik nu wel dat ik ze later beter moet inpakken, als er iets van electronica in de doos zit.
Ik werk nu momenteel bij TPG en sommigen hebben er schijt aan hoe ze de dozen behandelen![]()
Maar ik niet hoor, vind het zelf ook niet leuk als ik zo'n verfrommelde pakket voor mijn neus heb staan.
Met UPS Xpres service duurde het 3 dagen...erg snel dus :-)quote:Op dinsdag 15 februari 2005 04:59 schreef Mashi-Maro het volgende:
[..]
Hoe lang duurt het voordat je pakketje aankomt vanuit HK??![]()
Dat verklaart gelijk die "1~333MHz", die je altijd in de specs van de PSP ziet staan bij CPU. Die CPU is schaalbaar en heeft een variabele clockfrequentie! In princiepe hadden ze nog wel in meer in Ridge Racer kunnen stoppen, maar dan wel ten koste van de batterij... Nou ja, het is een goed compromis dat ze hebben gemaakt bij Namco.quote:Op woensdag 16 februari 2005 11:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
In een interview in de Edge staat dat de makers van Ridge Racer de processor snelheid omlaag hebben gebracht om batterij te sparen. Normaal kan die processor op 333Mhz draaien, maar in RR draait ie op 300 Mhz.
Dat is wel handig dan, als een game niet veel rekenkracht vereist kan ie mooi langzamer draaien. (Of is dat overal zo)
Ongetwijfeld... moet alleen nog aangekondigd worden door Konami.quote:Op woensdag 16 februari 2005 13:28 schreef Poepoog het volgende:
Komt er binnenkort een PRO EVO versie voor de PSP?
klopt, dat is met de meeste PDA's en Laptops ook zo. Pas gebruik maken van de snelheid als je het echt nodig hebtquote:Op woensdag 16 februari 2005 11:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
In een interview in de Edge staat dat de makers van Ridge Racer de processor snelheid omlaag hebben gebracht om batterij te sparen. Normaal kan die processor op 333Mhz draaien, maar in RR draait ie op 300 Mhz.
Dat is wel handig dan, als een game niet veel rekenkracht vereist kan ie mooi langzamer draaien. (Of is dat overal zo)
Goed voor puzzelspelletjes, e.d.quote:Op woensdag 16 februari 2005 14:42 schreef kepler het volgende:
klopt, dat is met de meeste PDA's en Laptops ook zo. Pas gebruik maken van de snelheid als je het echt nodig hebtScheelt een berg aan batterijen
En hij ligt al in Utrecht.....misschien vandaag zelfs wel binnenquote:Op woensdag 16 februari 2005 09:25 schreef Mister_T het volgende:
Mijn PSP is zojuist verzonden
UPS doe je best....
quote:Marshall Foster, the Executive Vice President of SPHE (Sony Pictures Home Entertainment), has announced the suggested retail price and release dates for the initial line of UMD movies to be released for use with the Playstation Portable.
On April 19 you will be able to find the first line of UMD titles which include XXX and Hellboy on store shelves for $19.95 each. Also on April 19 you'll be able to pick up the previously unannounced House of Flying Daggers; however, it will cost you $28.95. House of Flying Daggers' inflated price is likely due to special features of some sort, but right now no details are available.
Was met mijn DS ook zo, het duurt een dag ongeveer nadat hij in nederland is gearriveerdquote:Op donderdag 17 februari 2005 13:06 schreef Mister_T het volgende:
Beetje vreemd dat mijn pakketje er langer over doet om vanuit Utrecht hierheen te komen dan dat hij er over deed om van Hong Kong naar utrecht te komen
Hopelijk heb ik hem morgenquote:Op donderdag 17 februari 2005 13:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Was met mijn DS ook zo, het duurt een dag ongeveer nadat hij in nederland is gearriveerd
valt wel mee hoor, je kan wel een film kwijt op een 256 Mb kaartje. Je kan het filmpje veel kleiner maken natuurlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:47 schreef Ruzbeh het volgende:
De boel op memory stick zetten? Dan heb je toch denk ik minimaal een 1GB memory stick nodig.
Die is rond 120 euro. Of misschien wel op een 512MB memory stick.
Als je echt heel graag films kijkt op je PSP is een UMD eigelijk wel handig.
Zo'n 1 gb stick zal ik toch wel vroeg of laat aanschaffen, al is het maar om er een hoop muziek op te zetten. Ik heb overigens al een aflevering van Futurama (21 min) omgezet naar een redelijke mp4 van 150 mb. Een film van 2 uur krijg je dus wel op zo'n stick geperst, en die kan je natuurlijk later nog eens recyclen.quote:Op donderdag 17 februari 2005 12:47 schreef Ruzbeh het volgende:
De boel op memory stick zetten? Dan heb je toch denk ik minimaal een 1GB memory stick nodig.
Die is rond 120 euro. Of misschien wel op een 512MB memory stick.
Als je echt heel graag films kijkt op je PSP is een UMD eigelijk wel handig.
De PSP maakt gebruik van de "Memory Stick Pro Duo"-specificatie. Memory Stick Pro's kunnen theoretisch tot 32GB groot zijn (de gewone Memory Sticks, zonder Pro dus, konden maximaal 128MB groot zijn).quote:Op donderdag 17 februari 2005 13:32 schreef NutKees het volgende:
Weet iemand overigens hoe het zit met nog grotere kaarten? Stel:, over een jaar of wat zijn er al duo sticks van 2 gb te krijgen, kunnen die gewoon op de PSP gebruikt worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |