abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 januari 2005 @ 23:54:58 #1
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_24855361

"De Walkman Van De 21e Eeuw"
Het nieuwste lid van Sony's Playstation®-familie en tevens Sony's eerste poging op de handheldmarkt.

De Specs:
  • Afmetingen: 170mm x 23mm x 74mm
  • Gewicht: 280g (incl. batterij)
  • CPU & Ram: PSP CPU (system clock frequency 1~333MHz), 32MB, embedded DRAM 4MB
  • Display: 4.3 inch, 16:9 breedbeeld TFT LCD, 480 x 272 pixel, 16.77 miljoen kleuren, Max. luminance 180 / 130 / 80cd/m2 (batterij), Max. luminance 200 / 180 / 80cd/m2 (AC adapter)
  • Geluid: Built-in stereo speakers
  • I/O: IEEE 802.11b (Wi-Fi), USB 2.0 (mini-B), Memory Stick PRO Duo, IrDA, IR Remote
  • Aansluitingen: Memory Stick Duo Slot, USB connector, DC OUT connector, DC IN 5V connector, Headset connector
  • UMD-Media: PSP Game, UMD Audio (ATRAC3plus, MP3), UMD Video (H.264 / AVC MP Level3)
  • Draadloze communicatie: Infrastructure mode, Ad hoc mode (max 16 consoles)
  • Meegeleverde accessories: AC adapter, Battery pack

Eventuele toekomstige uitbreidingen:
  • GSM-functionaliteit
  • Webbrowser

Voorgaande PSP-Topics:
    [PSP 01] - [PSP 02] - [PSP 03] - [PSP 04] - [PSP 05] - [PSP 06]

Interessante Links:
  • Officiėle PSP Site (Japans)
  • Fok!games
  • IGN
  • Gamespot

Verwachte Europese release: Eind maart 2005

(Bron van OP)
  • The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
    Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
      maandag 31 januari 2005 @ 23:56:33 #2
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24855394
    Ik zat te twijfelen over de titel:

"Deel 7: Misplaatste knoppen zijn niet erg"
    "Deel 7: Outselling de DS in Japan"
    "Deel 7: Nog 2 maanden"

Maar deze leek me de verstandigste
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_24855472
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 23:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Mij ook.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 00:18:37 #4
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24855850
    quote:
    Op maandag 31 januari 2005 23:56 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik zat te twijfelen over de titel:

"Deel 7: Misplaatste knoppen zijn niet erg"
    "Deel 7: Outselling de DS in Japan"
    "Deel 7: Nog 2 maanden"

de eerste is wel het leukste

maar er is nog steeds geen duidelijkheid over de launch in de EU dus
    The line is a dot to you!
    pi_24856211
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 00:18 schreef kepler het volgende:
    maar er is nog steeds geen duidelijkheid over de launch in de EU dus
    Voorlopig niet...
    pi_24856424
    Hey PSP-bezitters, nog last van vingervlekken en krassen gehad op het o-zo kwetsbare scherm?
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 00:44 schreef Internationalist het volgende:
    Hey PSP-bezitters, nog last van vingervlekken en krassen gehad op het o-zo kwetsbare scherm?
    Ik ben geen PSP bezitter maar voor zover ik ben geļnformeerd, is de laag transparant plastic die de hele bovenkant van de PSP (en dus ook het schermpje) bedekt enórm krasvast. Dit heeft natuurlijk wel tot gevolg dat het erg glad is en je de vingerafdrukken extra goed ziet.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 09:30:30 #9
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_24858188
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 00:56 schreef P-Style het volgende:

[..]

Ik ben geen PSP bezitter maar voor zover ik ben geļnformeerd, is de laag transparant plastic die de hele bovenkant van de PSP (en dus ook het schermpje) bedekt enórm krasvast. Dit heeft natuurlijk wel tot gevolg dat het erg glad is en je de vingerafdrukken extra goed ziet.
    En zelfs dat valt mee Je ziet het alleen duidelijk als er direct een lamp op de PSP staat, anders zie je die vingervlekken niet. Zodra je m onder de lamp houdt, WHOA, MAMA!! vlekken, vlekken....

Maargoed ik heb op mn werk een setje TFT reinigingsdoekjes en een speciale spray gekocht. FF poetsen en voorlopig geen last van vlekken
    Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
    Jeremy Clarkson - Aston Martin DB9 vs. Eurostar train
    pi_24858776
    De walkman van de 21ste eeuw... ik ben benieuwd hoe hij het in Europa en Amerika gaat doen.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 11:41:29 #11
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24860180
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 10:21 schreef Thomper het volgende:
    De walkman van de 21ste eeuw... ik ben benieuwd hoe hij het in Europa en Amerika gaat doen.
    Aren´t we all=
    The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
    pi_24860340
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 00:53 schreef A.l.e.x het volgende:
    het scherm is niet zo kwetsbaar als jij denkt
    als geopperd werd in vroege previews..
    Op dinsdag 1 februari 2005 00:56 schreef P-Style het volgende:

[..]

ok
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 februari 2005 @ 12:55:48 #14
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24861506
    *hevig twijfelt*

Laat ik een PSP via de taiwan route komen voor +/- 300 euro inc. Ridge Racer....
    Met het risico dat de douna het pakket onderschept en ik invoerrechten moet betalen, plus de garantieperikelen eventueel.... (Maar WEL binnen een week gamen)

Of wacht ik op de Europese launch....
      dinsdag 1 februari 2005 @ 13:03:36 #15
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24861652
    Ik zou wachten... Hell, ik wacht zelfs tot de zomer
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 februari 2005 @ 13:07:20 #16
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24861716
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:03 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik zou wachten... Hell, ik wacht zelfs tot de zomer
    Argumentatie?
    pi_24861743
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
    *hevig twijfelt*

Laat ik een PSP via de taiwan route komen voor +/- 300 euro inc. Ridge Racer....
    Met het risico dat de douna het pakket onderschept en ik invoerrechten moet betalen, plus de garantieperikelen eventueel.... (Maar WEL binnen een week gamen)

Of wacht ik op de Europese launch....
    Erg veel geld betalen, het risico lopen dat je nņg meer geld moet betalen, opgescheept zitten met een Japans spel, opgescheept zitten met een Japans apparaat wat lastig kan zijn bij het eventuele aanspraak maken op garantie... ņf 2 maandjes wachten. Ik zou het wel weten.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 februari 2005 @ 13:16:34 #18
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24861903
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:08 schreef P-Style het volgende:

[..]

Erg veel geld betalen, het risico lopen dat je nņg meer geld moet betalen, opgescheept zitten met een Japans spel, opgescheept zitten met een Japans apparaat wat lastig kan zijn bij het eventuele aanspraak maken op garantie... ņf 2 maandjes wachten. Ik zou het wel weten.
    Eerlijk gezegd verwacht ik een launchprijs van rond de 200 euro in Europa. Games zullen ook tussen de 30 en 50 euro kosten, ben je alles bij elkaar niet gek veel meer kwijt.

Als Sony nu eens een launchdatum bekend maakte .
    pi_24861939
    Jazeker wel. Koop je een pakketje bij Lik-Sang voor 250 euro, en dan loop je de kans dat je import belasting moet betalen. Hoppa, nog meer geld erbij.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 13:21:28 #20
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24861988
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Argumentatie?
    Prijs en risico.

Ikzelf ga hem van de zomer halen omdat ik van plan ben naar NY te gaan Tegen die tijd is de prijs misschien al gezakt en zijn er meer games beschikbaar.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 februari 2005 @ 13:23:04 #21
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24862022
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:18 schreef Thomper het volgende:
    Jazeker wel. Koop je een pakketje bij Lik-Sang voor 250 euro, en dan loop je de kans dat je import belasting moet betalen. Hoppa, nog meer geld erbij.
    Lezen... ik koop 'm niet bij lik-sang, maar via een ander route. De kans op invoerrechten is redelijk klein.

Maar er zit natuurlijk een zeker risico aan. Ik twijfel nog even verder
    pi_24862101
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
    ...en zijn er meer games beschikbaar.
    En vooral dąt is ook een goed argument.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:19:33 #23
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24863082
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Lezen... ik koop 'm niet bij lik-sang, maar via een ander route. De kans op invoerrechten is redelijk klein.

Maar er zit natuurlijk een zeker risico aan. Ik twijfel nog even verder
    is die kans niet even groot gewoon? Tenminste als je hem met de post laat versturen dan. Want Lik-Sang verstuurt volgens mij ook als gifts
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 februari 2005 @ 14:24:09 #24
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24863148
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:19 schreef kepler het volgende:

[..]

is die kans niet even groot gewoon? Tenminste als je hem met de post laat versturen dan. Want Lik-Sang verstuurt volgens mij ook als gifts
    Er komt hier dagelijks ongeveer een pakje of 10 aan uit taiwan, welke NOOIT door de doune gecontroleerd worden.
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:25:34 #25
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24863174
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 14:24 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Er komt hier dagelijks ongeveer een pakje of 10 aan uit taiwan, welke NOOIT door de doune gecontroleerd worden.
    aha, dan is de kans wel klein natuurlijk
      dinsdag 1 februari 2005 @ 14:40:26 #26
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24863485
    Lik-Sang verstuurt duidelijk NIET als gift. Er staat groot op de doos "Electronic Gadgets, value: 200 dollar"
    pi_24868511
    Ik denk dat als je het echt niet meer houden kunt je em wel kan bestellen, ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van, ik wacht zelfs ook nog op de euro release of usa release en koop er dan nog een, het liefst een witte, qua games heb je niet mega veel keuze nu en het is allemaal japans, ik heb nog wel veel plezier met ridge racers, maar ik wil toch meer games, vooral rpg's ook qua films kijken wil ik graag goede ondersteuning zien, als mp3 speler lijkt het me nutteloos imho, tegenwoordig zit er al meer geheugen op je telefoon dan die lousy 32 mb die je bij het value pack krijgt.
    maar ik draaf door, als je ook maar iets twijfelt zou ik in ieder geval wachten, als je een gadget freak bent en je kan niet wachten zul je er geen spijt van hebben

ps: aankomende week ga ik naar brazilie, neem de psp en de ds mee en ga naar dezelfde winkel waar ik een paar maanden geleden een 1-up nintendo dobbelsteen setje voor aan je auto spiegel wilde kopen maar de verkoper van die gamezaak zei dattie niet te koop was , even toch de ogen uitsteken
    pi_24868805
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 19:34 schreef knater het volgende:
    ik wacht zelfs ook nog op de euro release of usa release en koop er dan nog een
    ...
    maar ik draaf door
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 1 februari 2005 @ 21:09:36 #29
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24870473
    quote:
    Op dinsdag 1 februari 2005 19:34 schreef knater het volgende:
    Ik denk dat als je het echt niet meer houden kunt je em wel kan bestellen, ik heb er tot op de dag van vandaag geen spijt van, ik wacht zelfs ook nog op de euro release of usa release en koop er dan nog een, het liefst een witte, qua games heb je niet mega veel keuze nu en het is allemaal japans, ik heb nog wel veel plezier met ridge racers, maar ik wil toch meer games, vooral rpg's ook qua films kijken wil ik graag goede ondersteuning zien, als mp3 speler lijkt het me nutteloos imho, tegenwoordig zit er al meer geheugen op je telefoon dan die lousy 32 mb die je bij het value pack krijgt.
    maar ik draaf door, als je ook maar iets twijfelt zou ik in ieder geval wachten, als je een gadget freak bent en je kan niet wachten zul je er geen spijt van hebben

ps: aankomende week ga ik naar brazilie, neem de psp en de ds mee en ga naar dezelfde winkel waar ik een paar maanden geleden een 1-up nintendo dobbelsteen setje voor aan je auto spiegel wilde kopen maar de verkoper van die gamezaak zei dattie niet te koop was , even toch de ogen uitsteken
    Ik ben wel een gadgetfreak, zelfs 1 met een behoorlijk inkomen, maar ik heb ook en huis, een vrouw met een fotogadget verslaving, een kind. Daarnaast heb ik naast mijn gadget verslaving nog meerdere verslavingen

Ik heb dus 350,- minimaal vrij te besteden en dat wil ik wel optimaal doen natuurlijk.

Ik wacht denk ik maar tot de launch...

i k w i l e e n l a u n c h d a t u m ! ! !
      dinsdag 1 februari 2005 @ 21:59:28 #30
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_24871417
    Ghe, ben nu een aflevering van pimp my ride aan het omzetten voor in de tram morgen

512 MB Duo rules (en de PSP ook).

Sure beats the hell outta playing Yoshi
    Get out of the way, you foolish lorry! Why are you cluttering our roads with Latvian milk!?
    pi_24875885
    Niet importeren zou je volgens mij nu eventueel alleen nog maar uitstellen vanwege de garantie. De prijzen zijn al zo dat het vergelijkbaar is met de launchprijs denk ik. Hierboven had iemand het over risico en prijs en dan gaat hij hem kopen in New York :S. Prijs zal wel goed zijn, maar voor garantie moet je dan nog steeds in de VS zijn.

Het grootste voordeel is imho dat je al NU van je PSP kan genieten
      woensdag 2 februari 2005 @ 01:24:26 #32
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24875927
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 01:21 schreef kiddyl het volgende:
    Niet importeren zou je volgens mij nu eventueel alleen nog maar uitstellen vanwege de garantie. De prijzen zijn al zo dat het vergelijkbaar is met de launchprijs denk ik. Hierboven had iemand het over risico en prijs en dan gaat hij hem kopen in New York :S. Prijs zal wel goed zijn, maar voor garantie moet je dan nog steeds in de VS zijn.

Ghehe, dat klinkt misschien gek, maar er is wel over nagedacht In de zomer is de PSP al een tijdje uit en in de US zijn die dingen veel goedkoper dan in NL. Dat prijsverschil is het wel waard om geen gemakkelijke garantie te hebben.

Bovendien bedoelde ik niet dat garantie voor mij een reden is om te wachten, maar dat het een reden kan zijn om te wachten. De belangrijkste reden om nu NIET te importeren is echt wel de prijs. Meneer Sony (weet niet meer welke) schijnt gezegd te hebben dat de PSP nog geen 200 dollar gaat kosten in de USA. Dan lijkt wachten me toch echt wel de moeite waard op dit moment
    pi_24881087
    Nog geen 200 dollar? *Reken reken*. Misschien zal ik er ooit eens eentje tweedehands gaan scoren .
      woensdag 2 februari 2005 @ 13:02:50 #34
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24881797
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 01:21 schreef kiddyl het volgende:

garantie is bij mij wel de grootste factor, zeker nu ik lees over die gare knopjes enzo. Dat soort dingen overkomen mij altijd
    pi_24882403
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 13:02 schreef kepler het volgende:

[..]

garantie is bij mij wel de grootste factor, zeker nu ik lees over die gare knopjes enzo. Dat soort dingen overkomen mij altijd
    Na een videokaart met ratelende ventilator, een kapotte voeding, 2! tv's in een maand tijd met dode pixels, een DS met een dode pixel en een laptop die al zeven keer ter reparatie is opgestuurd begin ik ook te geloven in slecht karma .
      woensdag 2 februari 2005 @ 14:50:30 #36
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_24883921
    Heren, begin maar met importeren!!

Release PSP pas halverwege April....
    pi_24884734
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 14:50 schreef Robhimself het volgende:

Dit is wat Jeux-France zegt, maar van Sony heb ik nog niks gehoord.
      woensdag 2 februari 2005 @ 15:45:02 #38
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24884847
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 14:50 schreef Robhimself het volgende:

het ergste dat die 15 april geeneens een releasedatum schijnt te zijn. Sony heeft gezegd dat de PSP iig niet voor die datum in europa uitkomt

maar het blijft nog wel een gerucht
    pi_24884943
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 15:45 schreef kepler het volgende:
    Sony heeft gezegd...

...maar het blijft nog wel een gerucht
    Sony heeft dus nog helemaal niks gezegd.
      woensdag 2 februari 2005 @ 19:05:49 #40
    28167 matthijst
    In a New York State of Mind
    pi_24887352
    Ik geloof die gekke Fransen niet

Heb geen ervaring met import PS/PS2/PSP, maar een import MD-speler heeft Sony een keer of 3-4 gratis gerepareerd... Vraag me dus af of ze moelijk zullen doen over een PSP met slijmbrief erbij.
    Haters everywhere but I don't really care.
    pi_24887702
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 19:05 schreef matthijst het volgende:
    Ik geloof die gekke Fransen niet

Heb geen ervaring met import PS/PS2/PSP, maar een import MD-speler heeft Sony een keer of 3-4 gratis gerepareerd... Vraag me dus af of ze moelijk zullen doen over een PSP met slijmbrief erbij.
    Als je hier een sony apparaat koopt, krijg je een Europees garantiebewijs en samen met je aankoopbon heb je dan een jaar garantie. Als je een PSP importeert heb je dit niet en hier zouden ze een probleem van kunnen maken. Maar als het jou met je MD-speler wel is gelukt, dan zie ik niet waarom het met de PSP niet zou kunnen.
      woensdag 2 februari 2005 @ 21:32:35 #42
    28167 matthijst
    pi_24890326
    Ja, dat bedoelde ik dus eigenlijk ook: de kans dat zo'n PSP kapot gaat lijkt me sowieso erg klein en als ie kapot gaat kun je met een slijmbrief nog een heel eind komen "ik heb hem geimporteerd ruim voordat hij hier verkrijgbaarb was. Het was me dus niet te doen om het prijsverschil, maar puur omdat ik hem zo graag wilde hebben"

Wacht het zelf nog even af, als het echt op zijn vroegst 15 april wordt denk ik dat ik dr ook 1 bestel: audiocubes.com, 217 euro inclusief verzenden.
    pi_24890524
    Is dat ding al vol?!

edit: Ik word keihard gedisst.

btw: Blij dat ik mn PSP al besteld heb, ik twijfelde nog of ik zou w88, maar hij komt niet uit tot na 15 april.

rammes..stfu

[ Bericht 82% gewijzigd door rijkv op 02-02-2005 22:13:38 ]
    pi_24890754
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 21:41 schreef rijkv het volgende:
    Is dat ding al vol?!
    ... kun jij nou NOOIT een fantsoenlijke vraag stellen hier? 't is echt ongelooflijk met je, ik loop me al tijden aan je te ergeren echt! En ik denk dat ik niet de enige ben! dus aub.. indien je wat te vertellen hebt, denk dan eens 765 keer na voordat je op de knop "invoeren" drukt. vraag het desnoods aan iemand anders, er moeten toch meer mensen zijn die vinden dat je echt alleen maar irritant bent..

FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 februari 2005 @ 22:34:53 #45
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24891395
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 22:04 schreef rammes het volgende:

[..]

... kun jij nou NOOIT een fantsoenlijke vraag stellen hier? 't is echt ongelooflijk met je, ik loop me al tijden aan je te ergeren echt! En ik denk dat ik niet de enige ben! dus aub.. indien je wat te vertellen hebt, denk dan eens 765 keer na voordat je op de knop "invoeren" drukt. vraag het desnoods aan iemand anders, er moeten toch meer mensen zijn die vinden dat je echt alleen maar irritant bent..

woensdag 2 februari 2005 @ 23:56:46 #46
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24893351
    quote:
    Op woensdag 2 februari 2005 16:32 schreef P-Style het volgende:

[..]

Sony heeft dus nog helemaal niks gezegd.
    laat ik het zo zeggen: Jeux-France heeft gezegd dat Sony heeft gezegd
      donderdag 3 februari 2005 @ 08:07:06 #47
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_24896504
    In V&A is nu ook een te koop. Alleen heeft die wel een gare pixel en wat krasjes op het scherm
    Drop you like an ill, bad habit
      donderdag 3 februari 2005 @ 08:31:18 #48
    28167 matthijst
    pi_24896613
    Kunnen we hier ook niet efkes de laagst gevonden importprijzen (+ verzendkosten, ex tax) vermelden?

Audiocubes.com
    Standard pack $269 + $14 = $283 == ¤221 ex. -> 262 incl invoerrechten
    Value pack $329 + $16 = $345 ==== ¤270 ex. -> 321 incl invoerrechten
    pi_24896642
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 08:31 schreef matthijst het volgende:
    Kunnen we hier ook niet efkes de laagst gevonden importprijzen (+ verzendkosten, ex tax) vermelden?
    Je stelt een vraag en geeft vervolgens zelf het antwoord.
      donderdag 3 februari 2005 @ 08:46:56 #50
    28167 matthijst
    pi_24896708
    Oh, is dat al de aller-aller-aller-laagste? Ik ken niet alle importshops
    pi_24896743
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 08:46 schreef matthijst het volgende:
    Oh, is dat al de aller-aller-aller-laagste? Ik ken niet alle importshops
    O, ja... weet ik eigenlijk niet. Ik verdiep me niet echt in importshops!
      donderdag 3 februari 2005 @ 10:03:30 #52
    28167 matthijst
    pi_24897570
    Oh ja: weet iemand of er in Den Haag een gameshop is waar de PSP te zien is?
    Moet morgen die kant op en wil d'r nu wel eens een irl zien.

edti: Gameshop: Schoolstraat 31 - 2511 AW Den Haag - Tel. 070-3656523
    (Centrum Den Haag)
    pi_24898694
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 08:31 schreef matthijst het volgende:
    www.otaku.com (Japan)
    PSP-1000 @ US$249,95 (~¤192)
    PSP-1000K @ US$299,95 (~¤230)
    When the student is ready, the teacher will appear.
    When the student is truly ready, the teacher will disappear.
      donderdag 3 februari 2005 @ 11:29:46 #54
    28167 matthijst
    pi_24898914
    Het 15 april bericht is weer weggehaald van jeux-france
      donderdag 3 februari 2005 @ 11:43:01 #55
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24899166
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef matthijst het volgende:
    EA heeft nieuwe PAL launch data bekend gemaakt, en daar zitten ook games bij van de PSP.
    En die games komen gewoon 24 maart uit

http://games.fok.nl/news.php?newsid=2916
    pi_24899495
    europese playstation site van sony is not availeble ivm onderhoud/update..
    pi_24899573
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 11:29 schreef matthijst het volgende:
    Dit verbaast me HELEMAAL niks!
    pi_24901255
    iemand al een adresje dat een 1gb memorystick duo leverd?
    pi_24902433
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 13:32 schreef rammes het volgende:
    iemand al een adresje dat een 1gb memorystick duo leverT?
    Hier!

...maar in plaats van een Sony, kun je natuurlijk net zo goed een SanDisk nemen. Die zijn een stuk goedkoper!

[ Bericht 11% gewijzigd door P-Style op 03-02-2005 14:35:06 ]
      donderdag 3 februari 2005 @ 15:43:22 #60
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24903754
    pi_24903812
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 15:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
    PSP 24 maart 250 dollar USA

Toch nog duur.
    Dat is de prijs voor de Value Pack. Over de Standaard versie is nog niks bekend gemaakt.
      donderdag 3 februari 2005 @ 16:19:46 #62
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24903850
    Kan wel zijn, maar je wilt toch een Value Pack lijkt me. Een kale PSP is ook maar zo kaal.
    pi_24903883
    Ik zit er toch ernstig aan te twijfelen om er eentje uit het verre oosten te halen.

Waar hebben de mensen die er al eentje hebben hem besteld? En hoeveel zijn de invoerrechten als ik die moet betalen?

Misschien is het trouwens ook handig om deze informatie ook in de OP te zetten zodat iedereen het makkelijk kan uitzoeken.
    pi_24903889
    Aah! Ik vermeld het maar even voordat ik gillend over de grond ga rollen, de betaling is binnen expansys, en het word nu opgestuurd.

Ik zou een value pack nemen, daar zit een tasje bij enz. als je net als mij bent is je PSP na een week stuk zonder tasje/hoesje.
    pi_24903955
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 14:26 schreef P-Style het volgende:

[..]

Hier!

...maar in plaats van een Sony, kun je natuurlijk net zo goed een SanDisk nemen. Die zijn een stuk goedkoper!
    thnx maar dat is de high speed versie.. dat is toch niet nodig. die andere is dus weer niet leverbaar
    pi_24904025
    DVDBoxoffice geeft 349,95 CAD aan als prijs, dat is 217 euro omgerekend voor een kale psp
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_24904071
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 16:19 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Kan wel zijn, maar je wilt toch een Value Pack lijkt me. Een kale PSP is ook maar zo kaal.
    Nou... ik heb laatst nog een review gelezen over de Value Pack op IGN. En ik ben het eigenlijk met ze eens. Het komt erop neer dat je véél beter een standaard PSP kunt nemen en er zelf een grote Memory Stick Duo en een fatsoenlijke koptelefoon bij kopen. Die afstandsbediening is waardeloos en dat zogenaamde beschermhoesje is ook niet alles. Je kunt ook best zonder dat touwtje.

Ik zou genoegen nemen met een standaard PSP-pakket!
      donderdag 3 februari 2005 @ 16:39:58 #68
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24904142
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 16:35 schreef P-Style het volgende:

[..]

Nou... ik heb laatst nog een review gelezen over de Value Pack op IGN. En ik ben het eigenlijk met ze eens. Het komt erop neer dat je véél beter een standaard PSP kunt nemen en er zelf een grote Memory Stick Duo en een fatsoenlijke koptelefoon bij kopen. Die afstandsbediening is waardeloos en dat zogenaamde beschermhoesje is ook niet alles/
    Dat is ook weer waar. Wil je fatsoenlijk gebruik kunnen maken van de mediafuncties zal je een grotere Mem Stick nodig hebben. Bovendien gebruik ik inderdaad toch wel mijn eigen koptelefoon

Ok, dan wachten we even op de kale PSP
    pi_24904153
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 16:22 schreef rijkv het volgende:
    Ik zou een value pack nemen, daar zit een tasje bij enz. als je net als mij bent is je PSP na een week stuk zonder tasje/hoesje.
    Gelukkig zijn we niet allemaal zoals jij...
    pi_24904171
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 16:39 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Dat is ook weer waar. Wil je fatsoenlijk gebruik kunnen maken van de mediafuncties zal je een grotere Mem Stick nodig hebben. Bovendien gebruik ik inderdaad toch wel mijn eigen koptelefoon

Ok, dan wachten we even op de kale PSP
    Jij bent makkelijk te overtuigen!
    pi_24904331
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 16:26 schreef rammes het volgende:
    thnx maar dat is de high speed versie.. dat is toch niet nodig. die andere is dus weer niet leverbaar
    Tja... de non-high speed versie van Sony gaan maar tot 512MB.
    pi_24904513
    Ik vind het wel dom van Sony dat ze die media converter uit gaan brengen, alsof niemand weet dat je gewoon een programmaatje kan downloaden.
    pi_24904541
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 16:40 schreef P-Style het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we niet allemaal zoals jij...

[ Bericht 7% gewijzigd door rijkv op 03-02-2005 17:22:42 ]
    pi_24904544
    Niet iedereen is zo intelligent als jij bent, rijkv ( ), en zie het gewoon als een gratis extraatje.

[ Bericht 13% gewijzigd door Thomper op 03-02-2005 17:23:29 ]
    pi_24904558
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 17:06 schreef rijkv het volgende:
    Ik vind het wel dom van Sony dat ze die media converter uit gaan brengen, alsof niemand weet dat je gewoon een programmaatje kan downloaden.
    niet iedereen is zo slim natuurlijk
      donderdag 3 februari 2005 @ 17:10:53 #76
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24904584
    Welk formaat leest de PSP trouwens voor video?

Voor audio iig MP3 toch?
    pi_24904588
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 17:08 schreef Thomper het volgende:
    Niet iedereen is zo intelligent als jouw rijkv (:')), en zie het gewoon als een gratis extraatje.
    Niet iedereen is zo intelligent als JIJ rijkv.

Als je iemand gaat lopen dissen, let dan zelf eerst even op hoe dom je bent.
    pi_24904599
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 17:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Welk formaat leest de PSP trouwens voor video?

Voor audio iig MP3 toch?
    mpg4
    pi_24904624
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 17:09 schreef rammes het volgende:

[..]

niet iedereen is zo slim natuurlijk
    Dan is het een flinke berg flessentrekkerij, 20 euro bijbetalen zodat je een beetje video op die PSP kan bekijken, doe het dan tenminste in de Value Pack ofzo.
      donderdag 3 februari 2005 @ 17:20:44 #80
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_24904741
    Dude EDIT JE BERICHTEN EENS!
    welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
    pi_24904755
    Inderdaad.

Maar goed, dat Value Pack ziet er mooi uit, maar ik heb al een DSje besteld. Mocht ie nog 150 worden dan zie ik wel.
    pi_24904850
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 17:20 schreef MMaRsu het volgende:
    Dude EDIT JE BERICHTEN EENS!
    Ik zie het p-style ook niet doen.

Maar goed: Ds lijkt me eigenlijk een beetje suf. Nadat Perfect Dark uitkwam ben ik eigenlijk een beetje in Nintendo teleurgesteld.
      donderdag 3 februari 2005 @ 17:33:50 #83
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_24904975
    Oke true, hij mag z'n berichten ook wel eens editten!

Ds vind ik zelf erg leuk, maar ik ga ook nog een Psp halen als hij wat goedkoop word .
      donderdag 3 februari 2005 @ 17:40:06 #84
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24905094
    Gedoe altijd om die berichten. Het gaat er niet om dat iemand drie keer na elkaar post maar om WAT hij post en zijn staat van dienst

Danny post ook weleens 3 keer na elkaar Anyway. Laten we proberen het nivo iig wat hoog te houden. Ik ben blij dat Sony iig de Amerikaanse launch bekend heeft gemaakt Nu Europa nog en we zijn klaar.
      donderdag 3 februari 2005 @ 18:04:04 #85
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24905469
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 17:13 schreef rijkv het volgende:

[..]

Dan is het een flinke berg flessentrekkerij, 20 euro bijbetalen zodat je een beetje video op die PSP kan bekijken, doe het dan tenminste in de Value Pack ofzo.
    het kost geloof ik 11 euro. Maar dat betekent wel dat het in 1 keer goed is op je PSP, dan hoef je dus niet te kloten met formaten/framerates/codecs en weet ik wat nog meer
      donderdag 3 februari 2005 @ 18:12:34 #86
    39838 spenky
    ja, zit je dan
    pi_24905605
    ik zag net op een site staan dat die psp alleen maar de value pack uit komt in de states.... dus geen standart pack

"De PSP zal 249,99 dollar kosten. Sony heeft besloten dat de PSP alleen met extra's gekocht kan worden, dus een goedkopere versie is er voorlopig niet. "
    Bron: Games.fok.nl
    Wie niet waagt doet niet...
    Fotoboekje
    :)
    pi_24905750
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 18:12 schreef spenky het volgende:
    ik zag net op een site staan dat die psp alleen maar de value pack uit komt in de states.... dus geen standart pack

"De PSP zal 249,99 dollar kosten. Sony heeft besloten dat de PSP alleen met extra's gekocht kan worden, dus een goedkopere versie is er voorlopig niet. "
    Bron: Games.fok.nl
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 15:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
    PSP 24 maart 250 dollar USA

Toch nog duur.
    Games.Fok is ook Fok.
      donderdag 3 februari 2005 @ 18:54:29 #88
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_24906206
    mp3 functie is niet meer dan een leuke gadget... wie stopt er nou een mp3 speler van 17cm bij 4cm in zijn broekzak
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_24906299
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 18:54 schreef mordradead het volgende:
    mp3 functie is niet meer dan een leuke gadget... wie stopt er nou een mp3 speler van 17cm bij 4cm in zijn broekzak
    pi_24906315
    Komt THUG 2 ook uit in Japan?
    pi_24906574
    quote:
    hey?! is dat een psp of ben je blij me te zien
    pi_24907333
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 19:19 schreef rammes het volgende:

[..]

hey?! is dat een psp of ben je blij me te zien
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
      donderdag 3 februari 2005 @ 21:26:21 #93
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_24908687
    quote:
    JASzak, gaat prima Deze week al meerdere malen gebruik gemaakt van de MP3 functie.

Het leuke is dat wanneer je een headset gebruikt, je ook presets kan gebruiken

Heavy, pops, unique en nog een paar met een druk op het muzieknootje Dit werkt dus niet met de normale speakers, waarschijnlijk omdat ze anders uit elkaar knallen
    pi_24908750
    en krijg je veel bekijks als je nu in het openbaar met een psp gamed?
    Sold my Soul to Sony
      donderdag 3 februari 2005 @ 22:10:00 #95
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_24909568
    quote:
    Op donderdag 3 februari 2005 21:29 schreef Jebus het volgende:
    en krijg je veel bekijks als je nu in het openbaar met een psp gamed?
    In de tram niet.....voor zover ik daar op let...
      donderdag 3 februari 2005 @ 22:57:59 #96
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_24910553
    Hmm ik denk dat idd veel mensen toch zoiets hebben van ehm tja wat heeft hij nou weer voor gameboy geval
    pi_24910974
    Tja, Sony heeft nog niets gezegd over een 'kale' PSP in Noord-Amerika. Daar schijnen ze mee te wachten tot deze 'duurdere' lichting is uitverkocht, na een miljoen stuks dus. Hopelijk eerder .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
      vrijdag 4 februari 2005 @ 11:20:19 #98
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24918463
    pi_24919307
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 11:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
    PSP definitief vertraagd
    Achja de geschiedenis herhaalt zich...

De Playstation 2 zou ook in Oktober 2000 in de VS čn Europa verschijnen. Uiteindelijk werd de Europese release een maand uitgesteld. Toen 'ie eenmaal in de winkels lag was 'ie stervensduur (véél duurder dan de Amerikaanse versie) en was er nog maandenlang een tekort. Uiteindelijk werd de PS2 een erorm succes!

Nu met de PSP verschijnt 'ie in Europa ook later, zal 'ie zeer waarschijnlijk ook een stuk duurder zijn dan de Amerikaanse versie en zullen we de eerste paar maanden moeten kampen met tekorten. Uiteindlijk zal 'ie een enorm succes worden?
    pi_24919471
    wel balen dat de games dan ook later komen
      vrijdag 4 februari 2005 @ 12:23:03 #101
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24919547
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 12:08 schreef P-Style het volgende:

Uiteindlijk zal 'ie een enorm succes worden?
    Nee, want er was toen geen fatsoenlijke concurrentie
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 februari 2005 @ 12:53:48 #102
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24919682
    Amerika de voorkeur geven boven Europa is een domme zet van Sony.
    In Europa is de economie harder, de euro sterker dan de dollar en europeanen zijn meer in voor vernieuwing.
    pi_24919901
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
    In Europa is de economie harder, de euro sterker dan de dollar en europeanen zijn meer in voor vernieuwing.
    Maar Amerika is groter!
    pi_24921420
    America heeft toch maar iets van 140 miljoen inwoners? Daar komen we wel overheen
    Sold my Soul to Sony
    pi_24921769
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 14:36 schreef Jebus het volgende:
    America heeft toch maar iets van 140 miljoen inwoners? Daar komen we wel overheen
    Verander die '1' maar in een '2'
    pi_24921961
    Shit 290 miljoen zelfs. En dan nog Canada erbij. Ik denk ook altijd klein
    Sold my Soul to Sony
    pi_24922182
    quote:
    Op vrijdag 4 februari 2005 15:07 schreef Jebus het volgende:
    Shit 290 miljoen zelfs. En dan nog Canada erbij. Ik denk ook altijd klein
    EU is 455 miljoen en Europa 800 miljoen...
    Al die talen en verschillende belastingen maken het er hier niet makkelijker op (alhoewel het in de EU al beter wordt).
    pi_24923808
    Hmm, dan toch nog één goede reden om Turkije bij Europa te betrekken .
    pi_24932486
    Er kwam net een busje langs van de TPG
    pi_24932846
    Waar kan ik de link van die site vinden waar je een film naar MPEG4 kan converten.
    pi_24932878
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 11:09 schreef rijkv het volgende:
    Waar kan ik de link van die site vinden waar je een film naar MPEG4 kan converten.
    www.google.com
    pi_24932967
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 11:12 schreef P-Style het volgende:

[..]

www.google.com
    o god het begint weer
    pi_24935298
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 10:40 schreef rijkv het volgende:
    Er kwam net een busje langs van de TPG
    De hamvraag is: stopte die ook .
    pi_24935429
    Hij stopte wel ja, maar niet om m'n PSP te brengen Slechts een memorystick
    pi_24940760
    15 films al geconverteerd. Ik kan niet wachten tot ik ze ook kan kijken
    pi_24941271
    quote:
    Op zaterdag 5 februari 2005 18:47 schreef rijkv het volgende:
    15 films al geconverteerd. Ik kan niet wachten tot ik ze ook kan kijken
    Je bedoelt... je kan niet wachten tot je met je PSP kunt spelen. Ik neem aan dat je je geconverteerde filmpjes al wel eens gezien hebt.
    pi_24960016
    rijkv, kan je geen dagboek kopen waar je dit soort, voor niemand interessante, info in kunt zetten?
      maandag 7 februari 2005 @ 10:07:16 #118
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_24966636
    quote:
    Op zondag 6 februari 2005 21:40 schreef A.l.e.x het volgende:
    rijkv, kan je geen dagboek kopen waar je dit soort, voor niemand interessante, info in kunt zetten?
    Of je negeert het gewoon.....net zo makkelijk.... Dat gezeik ook altijd...
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 februari 2005 @ 10:33:57 #119
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24967013
    WHOOOOHOOOOO...

zojuist mijn eerste handson met een PSP...
    wat een bizar gaaf apparaat!

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 07-02-2005 10:42:07 ]
    pi_24970400
    Ik heb er ook één ben er zee tevreden mee! Op één ding na, het scherm. Hij is dan wel zo groot, en helder. Maar zooooo vlek- en krasgevoelig. Dat is echt jammer
    pi_24970543
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 13:46 schreef RicoBoy het volgende:
    Ik heb er ook één ben er zee tevreden mee! Op één ding na, het scherm. Hij is dan wel zo groot, en helder. Maar zooooo vlek- en krasgevoelig. Dat is echt jammer
    Is 'ie toch wel krasgevoelig?
    pi_24970752
    Ja zeker wel. Kijk, als ik zeg maar de vlekjes wil weg halen (die je heeel snel krijgt) pak ik zo'n brillendoekje, en haal ik heel voorzichtig de vlekjes weg. Maar dan kan hij wel weer schoon zijn, maar het zit gelijk onder de krassen. Gelukkig zie je die duizenden krasjes alleen als je PSP tegen een lichtbron aanleg, maar toch... De PSP is echt zo'n apparaatje die onder de vlekken en krassen komt te zitten. Komt door dat soort van plastic spul. Voor de rest echt een TOP ding!
      maandag 7 februari 2005 @ 14:21:56 #123
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_24970963
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 13:46 schreef RicoBoy het volgende:
    http://shop.brando.com.hk/screenprotector.php

kan ik echt iedereen aanraden. Het beschermd je scherm echt goed te gen krassen en die dingen kosten geen drol. Als de PSP hier te koop is zullen ze vast wel die dingen gewoon inde winkel verkopen
    pi_24971021
    Tnx Heb het nu alleen niet meer nodig. Want hij heeft toch al duizeden krasjes ... Ach, als de PSP hier uit is, en het is ZOO erg, dan laat ik hem repareren, en stop ik er gelijk screen protector op.
    pi_24971242
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 13:54 schreef P-Style het volgende:

[..]

Is 'ie toch wel krasgevoelig?
    Verbaast je dat zo?
    Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
    Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
    pi_24971447
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 14:39 schreef Cerbie het volgende:
    Verbaast je dat zo?
    Nou ja... Ik dacht in ieder geval dat het wel meeviel met de krasgevoeligheid. Maar goed... ik merk het vanzelf wel, als ik zelf een PSP heb.
    quote:
    Will the PSP's screen be protected?
    Yes, it is covered by hard coating. Apparently, this is basically indestructible. Journalists tried to scratch it with keys, steel wool and permanent marker pens. Nothing made a scratch, and the journalist could just wipe off the permanent marker pen without any problems. It took a hard ram with a knife to scratch it.
    (bron)
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 februari 2005 @ 16:11:48 #127
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24972510
    M'n collega had ook een screenprotector
      maandag 7 februari 2005 @ 18:07:42 #128
    65330 Ruzbeh
    Five inches but its thick
    pi_24974145
    quote:
    Ik heb ook geen flauw idee hoe het in elkaar zit.

Maar Amerika is center of the world. Populariteit in Amerika is populariteit in de hele wereld. Populariteit in Europa is populariteit in Europa.

CES wordt bijv. ook in Amerika gehouden. Wij (europeanen) doen zulke shows enzo ook wel, alleen die krijgen veel minder steun en publiciteit...
    De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
    pi_24974948
    quote:
    Ik denk dat Amerika als markt toch een stuk gemakkelijker te bespelen is als Europa. Zo heeft Amerika geen taalbarrieres, waardoor schaalvoordelen te behalen zijn. Bovendien zijn er ook landelijke reclamemogelijkheden die er in Europa niet zijn. Bovendien denk ik niet dat Europeanen meer in zijn voor vernieuwing vergeleken met Amerikanen. Amerika staat veel meer bekend om innovaties en kenniseconomie dan Europa. De grootste wens van veel Amerikanen is om een eigen bedrijf te hebben, in Europa heeft men hele andere wensen. Dit wijst volgens mij veel meer naar Amerika als centrum van innovatie en vernieuwing.

Verder heb ik geen gegevens, maar ik heb het vermoeden dat men in de VS meer uitgeeft aan gadgets en electronica dan in Europa.
      maandag 7 februari 2005 @ 19:51:33 #130
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_24975616
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 18:07 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik heb ook geen flauw idee hoe het in elkaar zit.

CES wordt bijv. ook in Amerika gehouden. Wij (europeanen) doen zulke shows enzo ook wel, alleen die krijgen veel minder steun en publiciteit...
    ECTS? Op E3 na de grootste game -en consoleshow ter wereld in Londen. Best te doen dacht ik zo
      FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 februari 2005 @ 22:59:38 #131
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24978940
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 19:02 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Ik denk dat Amerika als markt toch een stuk gemakkelijker te bespelen is als Europa. Zo heeft Amerika geen taalbarrieres, waardoor schaalvoordelen te behalen zijn. Bovendien zijn er ook landelijke reclamemogelijkheden die er in Europa niet zijn. Bovendien denk ik niet dat Europeanen meer in zijn voor vernieuwing vergeleken met Amerikanen. Amerika staat veel meer bekend om innovaties en kenniseconomie dan Europa. De grootste wens van veel Amerikanen is om een eigen bedrijf te hebben, in Europa heeft men hele andere wensen. Dit wijst volgens mij veel meer naar Amerika als centrum van innovatie en vernieuwing.

Verder heb ik geen gegevens, maar ik heb het vermoeden dat men in de VS meer uitgeeft aan gadgets en electronica dan in Europa.
    Het is zelfs een bekend gegeven dat bij ECHTE vernieuwingen eerst een pilot in Nederland gedraaid wordt.

Europeanen zijn redelijk gadget geil.
    pi_24981768
    quote:
    Dat zal ook met de prijzen te maken hebben. Net als de verkoop van games e.d.
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_24984483
    Voor de mensen die er wat mee kunnen: bij DVDsoon zijn de pre-orders beschikbaar. Zo heb ik voor $302 cad een PSP, Fidelity I-card, 2 films (Incredibles en Total Recall - gratis bij je I-card) en verzendkosten. Goeie deal als je het mij vraagt.
    pi_24984742
    quote:
    Op maandag 7 februari 2005 19:51 schreef Robhimself het volgende:

[..]

ECTS? Op E3 na de grootste game -en consoleshow ter wereld in Londen. Best te doen dacht ik zo
    Al LANG niet meer. Het komt denk ik op een vijfde, zesde plek ofzo. Veel populairder zijn de Tokyo Game Show (iedereen mag erin), of de Leipzig Game Show (ofzo, ieder jaar in Duitsland en groeit explosief, ook voor iedereen). Of in Engeland zelf zijn nadat de ECTS zo flut werd andere dingen opgericht die voor iedereen waren, bijvoorbeeld EGN en GameStars Live, die het allebei al beter doen dan ECTS.
    pi_24985429
    quote:
    Rank - Game Title - System - Units Sold - Total Sold
    1 - Monster Hunter G - Capcom - PS2 - 128,051 - 128,051
    2 - Fuun Bakumatsu Den - PS2 - 54,729 - 54,729
    3 - Gran Turismo 4 - PS2 - 33,497 - 924,579
    4 - Sawaru Made in Wario - NDS - 26,883 - 604,809
    5 - Mahou Sensei Negima! 1 Tokime: Magister Negi Magi - PS2 - 26,877 - 26,877
    6 - Mario Party Advance - GBA - 26,514 - 99,629
    7 - Super Mario 64 DS - NDS - 26,078 - 386,253
    8 - Dragon Quest & Final Fantasy in Itadaki Street Special - PS2 - 21,535 - 328,777
    9 - Everybody's Golf Portable - PSP - 18,022 - 245,804
    10 - Neon Genesis Evangelion: Koutetsu no Girlfriend 2nd - PS2 - 17,421 - 17,421
    11 - Bouken-Ou Beet: Busters Road - GBA - 14,510 - 14,510
    12 - Daiko Giken Official Pachislot Simulator Yoshimune - PS2 - 13,442 - 359,609
    13 - Yoshitsune Eiyuuden - PS2 - 13,162 - 53,258
    14 - Ridge Racers - PSP - 12,844 - 198,820
    15 - Rockman EXE 5: Team of Blues - GBA - 12,191 - 323,916
    16 - Dragon Quest VIII: Sora to Umi to Daichi to Morowareshi Himigimi - PS2 - 11,611 - 3,417,898
    17 - Metal Gear Solid 3: Snake Eater - PS2 - 10,050 - 770,620
    18 - Shin Sangoku Musou - PSP - 9,781 - 190,204
    19 Piposaru Academia: Dossari! Sarugee Daizenshuu - PSP - 9,479 - 61,302
    20 - Pokemon Dash - NDS - 8,603 - 274,125
    21 - Tales of the World: Narikiri Dungeon 3 - GBA - 8,131 - 93,468
    22 - Pokemon Emerald - GBA - 7,824 - 1,427,709
    23 - Momotarou Dentetsu USA - PS2 - 7,188 - 322,377
    24 - Tales of Rebirth - PS2 - 7,175 - 546,726
    25 - Mario Party 6 - GC - 7,041 - 483,362
    26 - Naruto: Gekitou Ninja Taisen 3 - GC - 6,833 - 356,589
    27 - Jissen Pachislot Hisshouhou Hokutonoken - PS2 - 6,757 - 945,959
    28 - Daigassou! Band Bros. - DS - 6,644 - 126,476
    29 - Metal Gear Acid - PSP - 6,590 - 82,499
    30 - Kotoba no Puzzle Mojipittan Daijiten - PSP - 6,538 - 61,530
    Verkopen van 17-23 januari.

Oei oei, had Namco speciaal 700.000 exemplaren van Ridge Racers gemaakt, maar ze halen amper de 200.000.
      dinsdag 8 februari 2005 @ 11:25:19 #136
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24985442
      dinsdag 8 februari 2005 @ 11:28:06 #137
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24985507
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 11:24 schreef Thomper het volgende:

Verkopen van 17-23 januari.
    Vreemd dat de PSP games eigenlijk helemaal niet zo goed verkopen. Pas eentje over de 200 000... De verkopen van de hardware gaan duidelijk beter dan software. Zou het zo zijn dat er veel Japanners zo'n ding als gadget halen voor MP3 en films? En dan af en toe maar een game spelen?
    pi_24985695
    Hetzelfde is met de DS hoor. Je ziet gewoon dat mensen er maar 1 game bij kopen maximaal. Bij de DS zitten Pictochat en een demo van Metroid (alhoewel die demo niet in Japan is), plus je kan er je GBA spellen op spelen. Waardoor je dus geen DS spellen nodig hebt.

De PSP heeft al die andere multimedia mogelijkheden, en daardoor hebben mensen nog geen spellen nodig.

Zodra er killer-aps als Mario Kart en Gran Turismo 4 uitkomen, dan gaan de verkopen echt pijlsnel omhoog.
    pi_24985718
    Overigens zijn er van een andere bron de cijfers van de week daarna:
    quote:
    Verkoop van Software:

1 PS2 Another Century’s Episode Banpresto 180,885 new
    2 PS2 Radiata Stories Square Enix 174,281 new
    3 GC Biohazard 4 Capcom 142,025 new
    4 DS Catch! Touch! Yoshi! Nintendo 63,733 new
    5 PS2 Digital Devil Saga: Avatar Tuner 2 Atlus 51,246 new
    6 PS2 Death by Degrees: Nina Williams Namco 36,683 new
    7 PS2 Monster Hunter G Capcom 26,206 154,052
    8 PS2 Gran Turismo 4 SCE 23,524 907,909
    9 DS Sawaru Made in Wario Nintendo 22,817 628,561
    10 DS Super Mario 64 DS Nintendo 19,824 638,601

Verkoop van Hardware:

1 PSP 74,405 66,543 267,602
    2 PlayStation 2 58,673 56,374 305,285
    3 Nintendo DS 43,226 44,608 249,922
    4 GameBoy Advance SP 11,589 13,317 114,046
    5 GameCube 8,214 5,359 40,751
    6 Xbox 467 498 2,650
    7 Gameboy Advance 399 332 3,038
    Alwaar ze zien dat de PSP het duidelijk beter doet qua hardware, maar de DS beter met software.

[ Bericht 0% gewijzigd door Thomper op 08-02-2005 11:51:24 (typfoutje) ]
      dinsdag 8 februari 2005 @ 11:44:23 #140
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_24985812
    quote:
    Alwaar ze zien dat de PSP het duidelijk beter doet qua hardwar
    Het scheelt nog geen 20 000 over geheel 2005 Dus de strijd gaat lekker gelijk op.
      dinsdag 8 februari 2005 @ 11:46:11 #141
    28167 matthijst
    pi_24985856
    PSP is gewoon een mooie gadget, da's iig de reden dat ik d'r een besteld heb; spellen zijn leuk voor in het vliegtuig enzo en het lijkt me een leuk ding om een beetje mee te klooien met filmpjes etc...
    Die verkopen voor de DS zullen vast hoger zijn, maar ja; weer Wario, Mario, Yoshi etc. Ben ik een beetje klaar mee... PSP is wat dat betreft "nieuw" voor mij. Wel een PS2 gehad maar eigenlijk nooit op gespeeld
    Ridge Racers en Lumines erbij besteld. Wacht met smart op GTA en GT4. NBA Street ziet er ook wel cool uit.... En lijkt me leuk als ze met een wireless browser komen
    pi_24985967
    Bij de DS (en bij heel Nintendo trouwens) heb ik het gevoel dat ze proberen te innoveren om het innoveren. Al die dingen met dual-screen, touch screen, trommels, vage GBA-GC links enzo zijn voor mij totaal niet interessant. Ik zou veel liever zien dat ze zich richten op het maken van goede games ipv het maken van nutteloze innovaties. Daarom trekt de PSP me ook meer dan de DS.

Maar voordat dit weer een PSP vs DS topic wordt zeg ik wel dat iedereen natuurlijk zelf moet weten wat hij leuk vindt en dat er ongetwijfeld genoeg mensen zullen zijn die graag een DS of een GameCube hebben.
      dinsdag 8 februari 2005 @ 12:02:21 #143
    28167 matthijst
    pi_24986102
    Zeker. De DS is op zich een mooi apparaat. Persoonlijk heb ik echter ondertussen teveel Mario etc. gespeeld om het nog leuk te vinden en zo innovatief als Mario 64 wordt een spel nooit meer denk ik
    pi_24986277
    [beetje off-topic]
    Aaaargh GT4 doet het goehoehoed!!!

[on-topic]
    Het verbaast me niks dat de hardware beter verkoopt dan de software. Zoals min of meer al gezegd... De software stelt gewoon nog niet zoveel voor! (een normaal verschijnsel bij launch-titels) en de PSP heeft gewoon een enórm hebbe-ding-gehalte! Die extra features zoals muziek- en movieplayback dragen ook zeker bij aan de populariteit van de hardware.

Toen ik destijds mijn PS2 kocht (half jaar na launch en na de eerste kleine prijsverlaging), toen had ik er één spel bijgekocht (DOA2) en speelde ik er toch vooral nog GT2 en Final Fantasy 9 op. Twee Playstation 1 titels dus. Je wilt gewoon die mooie nieuwe hardware hebben en de goeie games die volgen vanzelf wel!
    pi_24989770
    De Japanners hier kopen inderdaad niet altijd een spel er bij. Eerst gewoon kijken hoe dat ding is enzo. Dat is blijkbaar normaal in een Gadget Geil land als Japan. Eerst kopen dan kijken of je er wat mee kan

Maar als de Nederlanders dat ook willen dan kan ik ze nog steeds leveren hoor.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 februari 2005 @ 18:31:57 #146
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_24991162
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 16:46 schreef kiddyl het volgende:
    De Japanners hier kopen inderdaad niet altijd een spel er bij. Eerst gewoon kijken hoe dat ding is enzo. Dat is blijkbaar normaal in een Gadget Geil land als Japan. Eerst kopen dan kijken of je er wat mee kan

Maar als de Nederlanders dat ook willen dan kan ik ze nog steeds leveren hoor.
    Voor de prijs waar ik ze jou ze voor zie verkopen maak je er zelf weinig winst op heb ik het idee.
    pi_25004655
    Nadat ik nu al een tijdje het nieuws om de PSP volg heb ik besloten er een te reserveren.
    Bij welke winkelketen/gameshop hebben jullie de reservering staan. Wat zijn een beetje de goede gameshops om iets te bestellen? Ik zoek niet de standaard uitgave maar de Value pack. Enig idee waar ik die kan reserveren? Ik was al op de site gameshop gekomen. Is dat een beetje een betrouwbare site, ook qua levertijd?
    Xbox Live: Anormius
      woensdag 9 februari 2005 @ 12:25:24 #148
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_25004750
    quote:
    Op dinsdag 8 februari 2005 18:31 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Voor de prijs waar ik ze jou ze voor zie verkopen maak je er zelf weinig winst op heb ik het idee.
    Klopt Hij wil gewoon Nederlanders aan een PSP helpen, bij mij is het prima gegaan!

Geen douanekosten of whatever

Prima gast

Nogmaals arigatou, Kiddyl
      woensdag 9 februari 2005 @ 12:45:43 #149
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25005058
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 12:19 schreef Mister_T het volgende:
    Nadat ik nu al een tijdje het nieuws om de PSP volg heb ik besloten er een te reserveren.
    Bij welke winkelketen/gameshop hebben jullie de reservering staan. Wat zijn een beetje de goede gameshops om iets te bestellen? Ik zoek niet de standaard uitgave maar de Value pack. Enig idee waar ik die kan reserveren? Ik was al op de site gameshop gekomen. Is dat een beetje een betrouwbare site, ook qua levertijd?
    Een site als www.dimensionplus.nl is een prima site voor een NL'se winkel. Je moet er alleen rekening mee houden dat er nog niet bekend is welke packs er in Europa komen, misschien wel alleen een Value Pack, net als in de USA.
    pi_25005245
    Ben een beetje aan het rondkijken op lik-sang.com
    De verleiding wordt nu tcoh wel heel erg groot om er een te importeren.....dan krijg ik dus een japanse.....kan je die wel gewoon omzetten naar het engels? Lijkt mij wel....zal ook wel gelden voor de games neem ik aan? En wat als ik nou games koop in NL zodra ze uitzijn...kunnen die er ook gewoon op? Zoja dan bestel ik nu een Value pack bij lik-sang
      woensdag 9 februari 2005 @ 13:07:30 #151
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25005339
    Sony zegt dat de PSP voor games regiovrij is, voor films niet. Hoe en of dat precies werkt moet blijken als de USA versie er is.
    pi_25005422
    Maar talen in games en van de PSP zelf kan je dus omzetten?
      woensdag 9 februari 2005 @ 13:17:28 #153
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25005481
    Dat moeten degene die hem geimporteerd maar even melden, dat weet ik ook niet precies
    pi_25005519
    Ok, dan wacht ik dat nog ff af...
    Grand Turismo voor de PSP is in Japan toch al uit? Kan hem nergens vinden
    pi_25005809
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 13:13 schreef Mister_T het volgende:
    Maar talen in games en van de PSP zelf kan je dus omzetten?
    Welke talen in games beschikbaar zijn, hangt volledig van de games zčlf af. Daar hebben de PSP instellingen niks mee te maken.
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 13:19 schreef Mister_T het volgende:
    Grand Turismo voor de PSP is in Japan toch al uit? Kan hem nergens vinden
    Nee, Gran Turismo voor de PSP is voorlopig nog niet af.
    pi_25006277
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 13:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Sony zegt dat de PSP voor games regiovrij is, voor films niet. Hoe en of dat precies werkt moet blijken als de USA versie er is.
    Ik heb het idee dat die UMD-movies niet zo'n succes kopen. Meer mensen gaan films en series enzo op hun Memorystick zetten.
    pi_25006292
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 13:07 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik heb het idee dat die UMD-movies niet zo'n succes worden. Meer mensen gaan films en series enzo op hun Memorystick zetten.
    pi_25006382
    Jah dat lijkt mij ook makkelijker en vooral goedkoper...je kijkt ze toch maar 1 keer.
    Zojuist besloten om over 2 weken mijn order bij lik-sang te plaatsen...ff wachten op salaris zodat ik meteen wat extra's en 3 a 4 games erbij kan kopen i.p.v 1 game

[ Bericht 2% gewijzigd door Mister_T op 09-02-2005 14:22:53 ]
      woensdag 9 februari 2005 @ 14:19:21 #159
    12902 pmponer
    One Punch is enough
    pi_25006426
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 14:11 schreef rijkv het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat die UMD-movies niet zo'n succes worden. Meer mensen gaan films en series enzo op hun Memorystick zetten.
    Wat een KUL uitspraak en dat ook nog eens 2x
    Drop you like an ill, bad habit
      woensdag 9 februari 2005 @ 14:42:26 #160
    28167 matthijst
    pi_25006737
    Je kan de PSP gewoon op Engels zetten en NL games kun je op je Japanse import PSP spelen...
    Misschien kan je hem zelfs wel naar de Europese versie flashen, aangezien Sony ook "schuift" met het uitleveren van die 3 miljoen PSP's: eerst zouden ze naar Europa EN VS gaan, nu alleen naar de VS, dus zullen alle PSP qua hardware wel exact gelijk zijn?

Waarom bestellen op Lik-Sang en niet bij Fok's hofleverancier kiddyl?
      woensdag 9 februari 2005 @ 14:45:43 #161
    112068 MMaRsu
    I need some paprika
    pi_25006778
    pmponer, ik heb precies hetzelfde idee...waarom zou je in godsnaam een film extra op umd gaan kopen als je hem al op dvd hebt? Ik zou dat nooit doen, ik zou idd de film op memstick zetten!
    pi_25007325
    Bestel hem toch maar vanavond Moet toch met cc en die wordt pas aant eind van de maand afgeschreven en dan is mijn salaris er....volgende week eindelijk mijn psp
      woensdag 9 februari 2005 @ 15:44:55 #163
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_25007482
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 14:19 schreef pmponer het volgende:

[..]

Wat een KUL uitspraak
    helemaal geen kul uitspraak. Ik koop veel liever een DVD die ik dan eventueel op een memory-stick zet. Waarom zou ik zo'n UMD-film kopen als de DVD-versie ook te krijgen is (en ook af te spelen op de PSP na converteren)
    pi_25007531
    PSP is nu aan het opladen, oeh, hij voelt zo geil
    pi_25008010
    Ik heb wat Pimp My Rides geconverteerd naar Image Converter, daarna zet ik ze op mn psp met de USB-kabel, en er staat ook dat er minder filesize beschikbaar is geworden enzo, klopt allemaal, maar als ik naar video ga, staat dat er geen video files zijn
      woensdag 9 februari 2005 @ 17:08:40 #166
    65330 Ruzbeh
    pi_25008163
    Pimp My Ride...
    pi_25008252
    het is als test, ik zou liever hebben dat je helpt
      woensdag 9 februari 2005 @ 17:22:22 #168
    65330 Ruzbeh
    pi_25008360
    Films kijken op een handheld is onzinnig.

Daarnaast heb ik ook geen pr0n op 16:9 verhouding.
    pi_25008426
    Christ, weet je wel een oplossing in plaats van dat gezeik?
      woensdag 9 februari 2005 @ 17:29:19 #170
    65330 Ruzbeh
    pi_25008449
    Je video files staan in de verkeerde plek.
    pi_25008459
    huh, waar moet ik ze dan neerzetten? moet ik een map maken oid?
    pi_25008566
    ik heb een map met MP_root gemaakt, daarin nog een map, daarin de file geplaatst, en nog steeds is het niet goed
    pi_25008618
    wat een gedoe
      woensdag 9 februari 2005 @ 17:53:29 #174
    65330 Ruzbeh
    pi_25008809
    Gebruik Google, gebruik je edit knop en weet je soms niet dat je fucking usericoon niet werkt!?!!?!!

Moet je mij eens horen zeg! Brrrrr!! Ik lijk wel een GoT Mod.
    pi_25008917
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_25008947
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 18:01 schreef Roi het volgende:
    [afbeelding]
    Nieuw kleurtje? Leuk.
    pi_25008968
    Ik heb op Google gezocht, ik vind steeds hetzelfde, ik doe het allemaal, maar het werkt niet
      woensdag 9 februari 2005 @ 18:20:00 #178
    65330 Ruzbeh
    pi_25009154
    quote:
    [afbeelding]
    Lelijk.

Ze hadden op z'n minst de knopjes ook een ander kleur kunnen geven...
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 18:04 schreef Thomper het volgende:

[..]

Nieuw kleurtje?
    Nee, dat ligt aan de foto.
    pi_25010502
    En mijn PSP is besteld
    Beetje jammer dat het nu nieuwjaar is daar en dat de orders pas vanaf maandag worden verwerkt...maar ik heb hem in iedergeval veel eerder dan dat ik zou moeten wachten op de Europese release.

Order Summary / Shipping Details:
    1 x Sony PSP Value Pack
    1 x Ridge Racers

Hopelijk is ie dan eind volgende week binnen
    pi_25010740
    Alles is gelukt met hulp van mensen.

Het beeld ziet er echt ongelovelijk uit, geen dode pixels oid, echt heel knap
      woensdag 9 februari 2005 @ 20:20:08 #181
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25010971
    quote:
    [afbeelding]
    Doe mij maar baby-blauw metallic
    pi_25011343
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 20:06 schreef rijkv het volgende:

hehehe af en toe moet ik best om je lachen... kep gewoon het idee dat je de hele dag door teut bent
    pi_25012322
    gymnasium
      woensdag 9 februari 2005 @ 21:57:36 #184
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_25012857
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 20:38 schreef rammes het volgende:

[..]

hehehe af en toe moet ik best om je lachen... kep gewoon het idee dat je de hele dag door teut bent
    Ik vind het allang knap dat iemand van 13 het voor elkaar gekregen heeft Hoeveel mensen van die leeftijd ken je die video's kan converteren? Hij weet (na uitleg van mij) zelfs wat de bitrate van een videobestand met de uiteindelijke kwaliteit en grootte doet. Petje af!

Serieus, via MSN blijft ie ook doorvragen, maargoed ik vind dat soort interesse wel ok.

Hier op Fok......different story all together...
    pi_25015293
    Nu de launch hier in Europa is uitgesteld denk ik dat ik hem toch maar ga importeren wanneer die in Amerika uitkomt.

Alleen even uitzoeken of ik dat via Ebay ga doen of gewoon via een import/web shop.
    ......
      woensdag 9 februari 2005 @ 23:52:44 #186
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_25015377
    quote:
    Op woensdag 9 februari 2005 20:06 schreef rijkv het volgende:

wat had je verkeerd gedaan dan?
    pi_25015848
    * meld zich aan als psp eigenaar.... als je vragen heb hoor ik t wel
    pi_25017965
    Ik zie dat er steeds meer mensen een PSP hebben. En ik zag zelfs dat ik als 'hofleverancier' werd genoemd Zo wordt ik nog bekend onder de PSP community.

17/2 komt Need for Speed: Rivals uit. Ik ga hem meteen kopen denk ik dan test ik hem uit en laat ik mijn bevindingen hier wel achter. Lijkt me zowiezo een leuk spel, leuker dan Ridge Racers die toch wel snel verveeld.
    pi_25019261
    ridge racers is leuk, maar verveeld sneller dan verwacht. de uitdaging zit em in het kampioenschap maar daar is het ook steeds het zelfde.. is need for speed ook engels of weet je dat niet?

ik heb mijn zinnen gezet op colin mcrea rally
      donderdag 10 februari 2005 @ 10:57:50 #190
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25020346
    Ridge Racers snel saai? Kut, dat leek me nou wel een aardige titel eigenlijk...
    pi_25020520
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 10:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ridge Racers snel saai? Kut, dat leek me nou wel een aardige titel eigenlijk...
    Heb je nog nooit eerder een Ridge Racer gespeeld?
      donderdag 10 februari 2005 @ 11:10:10 #192
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25020544
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 11:08 schreef P-Style het volgende:

[..]

Heb je nog nooit eerder een Ridge Racer gespeeld?
    Alleen in de arcades. Is dat altijd zo bij RR games dan?
    pi_25020585
    Is dat niet iets wat alle racers hebben of ben ik de enige die dat heeft?
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_25020598
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Alleen in de arcades. Is dat altijd zo bij RR games dan?
    Ja. Ze zijn vrij saai en lijken allemaal op elkaar! Zo had ik ten tijde van de Playstation 1 Ridge Racer 4 gekocht, terwijl ik al Gran Turismo had. Later vroeg ik me af waarom ik Ridge Racer 4 in vredesnaam gekocht had. 't zal de hype wel geweest zijn, waar ik toen nog wat gevoeliger voor was.
    pi_25020611
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 11:13 schreef Tain het volgende:
    Is dat niet iets wat alle racers hebben of ben ik de enige die dat heeft?
    Gran Turismo's hebben dat niet!
      donderdag 10 februari 2005 @ 11:16:16 #196
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25020630
    Tain, sommige racers zijn echt geniaal. Ik ben zelf geen racer, maar Burnout en Mario Kart zijn geweldig en niet snel saai. Ridge Racer leek me ook een erg toffe titel.

Maar hoe snel saai is het? 5u? 10u? 20u? Als het na 10u saai wordt is het nog steeds interessant.
    pi_25020666
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Tain, sommige racers zijn echt geniaal. Ik ben zelf geen racer, maar Burnout en Mario Kart zijn geweldig en niet snel saai. Ridge Racer leek me ook een erg toffe titel.

Maar hoe snel saai is het? 5u? 10u? 20u? Als het na 10u saai wordt is het nog steeds interessant.
    Burnout 3 en mario kart vind ik nu ook saai en dat is na 10 uurtjes spelen, het is niet zo aan mij besteed, maar als ik een psp heb dan wil ik ridge racers er wel bij hebben
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_25020671
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 11:16 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Als het na 10u saai wordt is het nog steeds interessant.
    Meen je dit serieus? Een spel met me minimaal 30 uur kunnen vermaken čn een hoge replayability-factor hebben voordat ik het koop!
      donderdag 10 februari 2005 @ 11:22:49 #199
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25020731
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 11:18 schreef P-Style het volgende:

[..]

Meen je dit serieus? Een spel met me minimaal 30 uur kunnen vermaken čn een hoge replayability-factor hebben voordat ik het koop!
    Ik ken zoveel games die nog geen 5u duren maar wel geweldig zijn. Metroid Zero MIssion op de GBA, PN03 op de Cube en DK Jungle Beat waarschijnlijk ook. Het gaat me om de ervaring. PoP en BG&E duurde ook maar 10u.
    pi_25020984
    hoho, ik vind het nog steeds een gewelig spel hoor. maar het blijft racen. tis iets anders dan dat ik eerder altijd speelde. red alert achtige games. daar is het steeds weer anders. en daar vergeleek ik mee.
    pi_25025287
    <quote>
    Ik zie dat er steeds meer mensen een PSP hebben. En ik zag zelfs dat ik als 'hofleverancier' werd genoemd Zo wordt ik nog bekend onder de PSP community.

17/2 komt Need for Speed: Rivals uit. Ik ga hem meteen kopen denk ik dan test ik hem uit en laat ik mijn bevindingen hier wel achter. Lijkt me zowiezo een leuk spel, leuker dan Ridge Racers die toch wel snel verveeld.
    </quote>

Ook ik heb een PSP geimporteerd, met ridge racers. Leuk spel, maar ik vind qua racing games NFS (en vooral NFSU2) nog wel het beste. Kan dus niet wachten tot NFS:Rivals uitkomt op de PSP! Mits deze in het engels uitkomt wil ik deze ook wel importeren :-) Anders zal ik daarmee gewoon wachten tot maart...

ik had mijn PSP via Lik-Sang geimporteerd, was na 3 dagen al bij mij thuis. Erg snel dus, sneller als dat je hier in NL iets besteld zo onderhand :-) Echter werd ik wel met 82 euro kosten aan invoerbelasting-shit e.d. verrast, voordat ik de PSP in ontvangst mocht nemen...balen dus!

Ook al die horrorverhalen gehoord over dode pixels, niet werkende knopjes e.d....echter heb ik (nog) niets gemerkt! werkt perfect, en het scherm...geen enkele dode of half werkende pixel...

Ook maar gelijk een memory stick van 1GB gekocht om een film op kwijt te kunnen, en dit gaat goed! moet alleen op een wel erg apparte manier naar 3gp (mp4) omzetten, ben nog een goed programma aan het zoeken.
      donderdag 10 februari 2005 @ 17:10:05 #202
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_25025359
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 11:18 schreef P-Style het volgende:

[..]

ik denk dat ze games voor de PSP juist ontwikkelen voor (relatief) korte game-sessies. Vooral omdat dit een portable game-console is zullen veel mensen eventjes een spelletje spelen.

Dus vooral veel verslavende spelletjes met niet al te veel uren erin, maar wel veel replayability. Dus inderdaad even snel een race rijden met GT4, of een puzzel oplossen met mercury.
    pi_25025412
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 17:03 schreef crackanimal het volgende:
    <Ook maar gelijk een memory stick van 1GB gekocht om een film op kwijt te kunnen, en dit gaat goed! moet alleen op een wel erg apparte manier naar 3gp (mp4) omzetten, ben nog een goed programma aan het zoeken.
    waar heb je die stick gekocht?
    pi_25025717
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 17:10 schreef kepler het volgende:
    ik denk dat ze games voor de PSP juist ontwikkelen voor (relatief) korte game-sessies. Vooral omdat dit een portable game-console is zullen veel mensen eventjes een spelletje spelen.

Dus vooral veel verslavende spelletjes met niet al te veel uren erin, maar wel veel replayability. Dus inderdaad even snel een race rijden met GT4, of een puzzel oplossen met mercury.
    Maar als de replayability hoog is, dan gaan er natuurlijk ook veel uren in zitten.
      donderdag 10 februari 2005 @ 18:09:43 #205
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_25026166
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 17:36 schreef P-Style het volgende:

[..]

Maar als de replayability hoog is, dan gaan er natuurlijk ook veel uren in zitten.
    ja ok
    pi_25028098
    Hmm, het lukt me maar niet om mp3'tjes op mn PSP te zetten
    pi_25028372
    dat meen je niet... is toch echt simpel... heb je niet de dir structuur verneukt door al het gepruts?
    pi_25029320
    Aah, wat gaaf, het is allemaal zo makkelijk
    pi_25029329
    Mwaahh, ik vind de value-pack niet echt een value pack.
    32mb kaartje, case, strap en oordopjes voor vijftig dollar meer.
    Wie hebben er allemaal een value pack of een standard pack gekozen?
    なんだっけ
    pi_25029889
    Ik heb 3 US value-packs ge-reserveerd voor mij en 2 maten, en daar zit waarschijnlijk dus ook de Spiderman 2 UMD bij. Al die extra'tjes voor ± 40 euro meer (prijs van de standard pack is nog steeds niet bekend) vind ik toch echt wel te doen hoor.
    pi_25030132
    Ghehe, ik zat op een oudere pagina te kijken waar ik op wilde qouten .

Maar in the Us gaan de psp's 250 dollar kosten?
    Bij lik sang kosten zij nu voor de value pack dan, 130 dollar duurder

Het invoeren betreft, hoe gaat dat met de Europese vestiging van lik sang waar zij zonder invoerrechten spullen kunnen versturen

Uit de site van lik sang: http://www.lik-sang.com/europe.php

You can still order all products from Hong Kong directly with the best service as usual and without paying extra bucks due to EU taxes and labour cost. Lik Sang Europe is an independent shipping centre established to provide COD shipping and other advantages of the European Union.
    なんだっけ
    pi_25035771
    De PSP units zitten nu helaas allemaal in HK. Je moet dus altijd invoerbelasting betalen als je een PSP koopt bij Lik-Sang.
    pi_25038453
    quote:
    Op donderdag 10 februari 2005 22:27 schreef NutKees het volgende:
    Ik heb 3 US value-packs ge-reserveerd voor mij en 2 maten, en daar zit waarschijnlijk dus ook de Spiderman 2 UMD bij. Al die extra'tjes voor ± 40 euro meer (prijs van de standard pack is nog steeds niet bekend) vind ik toch echt wel te doen hoor.
    Mag ik vragen waar je hem gereserveerd hebt?
    ......
    pi_25038716
    Dat mag zeker: bij Dvdsoon. Daar krijg je nu ook nog eens 14% korting met je fidelity kaart, Ik geloof dat je dan op zo'n 169 euro uit komt
    pi_25038789
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 12:54 schreef NutKees het volgende:
    Dat mag zeker: bij Dvdsoon. Daar krijg je nu ook nog eens 14% korting met je fidelity kaart, Ik geloof dat je dan op zo'n 169 euro uit komt
    Dat is helemaal niet veel. En zo'n fidelity kaart zal wel niet iedereen hebben of kan je die gewoon aanvragen?
    Maar je zult wel weer een CC nodig hebben om hem te kunnen bestellen/kopen ofniet?

En enig idee of er dan nog invoerrechten over betaald moeten worden ?
    ......
    pi_25038870
    Om bij dvdsoon te kunnen bestellen heb je inderdaad een cc nodig. En zo'n fidelity kaart kost gewoon geld, maar je krijgt er 2 dvd's - gratis verzenden - korting en spaarpunten voor terug. Het is wel maar een jaar geldig maar als je regelmatig wat games en dvd's besteld heb je het er zo uit.

Het is wel erg waarschijnlijk dat je nog invoerrechten moet betalen ja... (19%). Met een beetje geluk glipt je pakketje er misschien door, maar ik zou er niet van uit gaan.
    pi_25038935
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 13:03 schreef NutKees het volgende:
    Om bij dvdsoon te kunnen bestellen heb je inderdaad een cc nodig. En zo'n fidelity kaart kost gewoon geld, maar je krijgt er 2 dvd's - gratis verzenden - korting en spaarpunten voor terug. Het is wel maar een jaar geldig maar als je regelmatig wat games en dvd's besteld heb je het er zo uit.

Het is wel erg waarschijnlijk dat je nog invoerrechten moet betalen ja... (19%). Met een beetje geluk glipt je pakketje er misschien door, maar ik zou er niet van uit gaan.
    Jammer, want heb helaas geen CC tot mijn beschikking. Zou fijn zijn als de amerikanen je ook gewoon geld lieten overschrijven dmv bv zo'n BIC code, want dat kan wel gewoon via internetbankieren , maar helaas doen ze dat niet (ook wel beetje begrijpelijk).

Hoeveel was de PSP daar dan? Want geloof dat de retail prijs in Amerika 249 dollar werd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Slomy op 11-02-2005 13:15:39 ]
    ......
    pi_25039275
    Retail prijs in Canada (Dvdsoon) = 300 CAD (±195 euro).

Als je er graag een wil pre-orderen moet je me anders maar even mailen. Als ik me niet vergis kom ik bij je uit de buurt (vage v&a herinnering).
    pi_25039580
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 13:25 schreef NutKees het volgende:

Als je er graag een wil pre-orderen moet je me anders maar even mailen. Als ik me niet vergis kom ik bij je uit de buurt (vage v&a herinnering).
    Mailtje gestuurd
    ......
    pi_25045794
    Ik kan die Sony Image Converter niet meer terugvinden, erg vreemd. Google schijnt de link verwijdert te hebben. Weet iemand de link?
    pi_25045821
    Woah, zie ik net op dat doosje van Ridge Racers zo'n symbooltje staan van Region 2, ik hoop niet dat ik nu alleen maar kan spelen met Japanse spellen.
      vrijdag 11 februari 2005 @ 20:15:08 #222
    65330 Ruzbeh
    pi_25045998
    Ik hoop van wel.

Lijkt me namelijk heel grappig.
    pi_25046065
    Dankjewel zeg, ik vraag me af waar dat op slaat.
    pi_25046076
    Europa heeft toch ook Region 2?
    pi_25046116
    Ik denk het wel, de reactie van Ruzbeh is erg bijzonder.

Maar..weet iemand de link. Ben zo dom geweest hem niet in mijn favorieten gezet.
      vrijdag 11 februari 2005 @ 20:27:17 #226
    65330 Ruzbeh
    pi_25046190
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 20:20 schreef H.Flick het volgende:
    Europa heeft toch ook Region 2?
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 20:23 schreef rijkv het volgende:
    Ik denk het wel [...]
    Geen flauw idee hoe jij dat nou weet. Er is niks bekend over het hele 'region' gebeuren.
    pi_25046207
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 20:27 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

[..]

Geen flauw idee hoe jij dat nou weet. Er is niks bekend over het hele 'region' gebeuren.
    pi_25046320
    Ik had het trouwens over de regions bij DVD's... daar hebben Japan en Europa toch dezelfde?
      vrijdag 11 februari 2005 @ 20:53:43 #229
    28167 matthijst
    pi_25046705
    Rijkv, hier staat info over het encoden van filmpjes:
    http://mysite.verizon.net/res6vlxa/encoders.htm
    pi_25047044
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 20:35 schreef H.Flick het volgende:
    Ik had het trouwens over de regions bij DVD's... daar hebben Japan en Europa toch dezelfde?
    Ja
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_25047754
    Het gaar dus om deze '2' op de achterkant van Ridge Racers.
    Er staat echter naast 'film' maar het blijft vreemd dat dit bij een spel wordt vermeld.
    pi_25047970
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 21:47 schreef Aether het volgende:
    Er staat echter naast 'film' maar het blijft vreemd dat dit bij een spel wordt vermeld.
    Geen probleem:

Here are the region numbers:

Region 0 or E: Universal for cartoons, older films and educational titles.

Region 1: Canada, United States and its territories.

Region 2: Japan, Europe, South Africa, Middle East.

Region 3: South-East Asia, East Asia. Region

4: Australia, New Zealand, Pacific Islands, Central America, Mexico, South America, Caribbean.

Region 5: Former Soviet Union, Indian Subcontinent, Africa (also North Korea, Mongolia).

Region 6: China.
    pi_25048062
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 21:47 schreef Aether het volgende:
    spellen hebben ook gewoon een regio
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_25048276
    Ik ga naar volgende week naar Japan, is het aan te raden om zo'n PSP te halen daar, hoe zit het met de Energie?
    pi_25048392
    Enorm bedankt voor alles. Gek dat Japan en Europa dezelfde Region hebben.

Poepoog: Als je een valuepack koopt krijg je er als het goed is een stekker bij die je ook in Europa kan gebruiken.
    pi_25048482
    Meen je dat??

Ok.. dan ga ik er even 10 halen of zo
    pi_25048485
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 22:58 schreef Poepoog het volgende:
    Ik ga naar volgende week naar Japan, is het aan te raden om zo'n PSP te halen daar, hoe zit het met de Energie?
    Hier een heel artikel op IGN
    なんだっけ
    pi_25048511
    Gaaf dank je...
    pi_25048601
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 23:08 schreef Poepoog het volgende:
    Meen je dat??

Ok.. dan ga ik er even 10 halen of zo
    Als je kan wachten scheelt het je zo'n 100 euro \
    なんだっけ
    pi_25048624
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 13:25 schreef NutKees het volgende:

Sorry, maar ik kan de link op de site niet vinden
    なんだっけ
    pi_25048628
    Hoezo?
    pi_25048723
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 23:15 schreef Poepoog het volgende:
    Hoezo?
    Zie posting boven de jouwe.
    USA retail dan he.. Daar kosten de psp rond de 250 dollar
    なんだっけ
    pi_25048792
    Japan zijn ze toch 175 euro of zo
    pi_25049425
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 23:22 schreef Poepoog het volgende:
    Japan zijn ze toch 175 euro of zo
    Volgens deze japanner kost een standard 290 usd. Himeya
    Een eerdere link in deze draadje kost 260 usd. Otaku

Maar waar zijn de PSP-nuts die hem al hebben gekocht
    なんだっけ
    pi_25049486
    http://www.scei.co.jp/products/psp.html

Ik ging van deze site uit, 26.000 yen. Dus incl. BTW die ik niet hoef te betalen in sommige taxfree winkels ongeveer 180 euro.
      zaterdag 12 februari 2005 @ 00:16:15 #246
    28167 matthijst
    pi_25049572
    En als je d'r 10 haalt ga je ze allemaal "los" opsturen in de hoop niet gepakt te worden voor btw ofzo?
    19% invoerrechten tikt ook aan...
    pi_25049595
    Ik weet niet waarom iedereen het heeft over invoersrechten van 19% want het word altijd meer.

En ik ga ze niet los opsturen, ik weet wel een paar weggetje
    pi_25049607
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 00:11 schreef Poepoog het volgende:
    http://www.scei.co.jp/products/psp.html

Ik ging van deze site uit, 26.000 yen. Dus incl. BTW die ik niet hoef te betalen in sommige taxfree winkels ongeveer 180 euro.
    Dan klopt het wel, denk ik.
    Eerlijk gezegd ken ik meer HK shops dan Japanse. Begin net een beetje Japans te leren lezen en schrijven.
    なんだっけ
      zaterdag 12 februari 2005 @ 00:22:13 #249
    28167 matthijst
    pi_25049689
    't is toch gewoon 19% op spelcomputers? Tenminste, ik neem aan dat de belastingdient dat goed heeft....
    pi_25049746
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 00:22 schreef matthijst het volgende:
    't is toch gewoon 19% op spelcomputers? Tenminste, ik neem aan dat de belastingdient dat goed heeft....
    Dat is als je hem echt invoert. Als je op bv op Schiphol wordt gepakt dan komt er meestal een boete bij, via de post gaan ze van de geschatte prijs uit die hoger uitvalt, vandaar ook de 80 euro invoersrechten die iemand eerder hier moest betalen.
    pi_25049799
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 00:17 schreef Poepoog het volgende:
    Ik weet niet waarom iedereen het heeft over invoersrechten van 19% want het word altijd meer.

En ik ga ze niet los opsturen, ik weet wel een paar weggetje
    Gewoon naar jezelf opsturen
    なんだっけ
    pi_25049930
    Nah... Ik vertrouw de postale diensten van de betreffende landen niet echt.

Japan wel overigens...
    pi_25050001
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 00:34 schreef Poepoog het volgende:
    Nah... Ik vertrouw de postale diensten van de betreffende landen niet echt.

Japan wel overigens...
    Vanuit HK nog nooit een probleem gehad.
    Alleen weet ik nu wel dat ik ze later beter moet inpakken, als er iets van electronica in de doos zit.
    Ik werk nu momenteel bij TPG en sommigen hebben er schijt aan hoe ze de dozen behandelen
    Maar ik niet hoor , vind het zelf ook niet leuk als ik zo'n verfrommelde pakket voor mijn neus heb staan.
    なんだっけ
    pi_25054363
    Ik heb nu dus Windows 98 omdat de andere computer is gecrasht. Ik probeerde Image Converter 2.1 te installeren, alles ging goed, ik had de keycode gekopieerd, maar ik kreeg geen kans om em te plakken, dus kreeg ik een soort errormelding in het vraagteken/apenstaartje-dialect, wat is er fout gegaan?
    pi_25056905
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 21:57 schreef Thomper het volgende:

[..]

Geen probleem:

Here are the region numbers:
    Dat weet ik; het gaat me erom dat er een regio code staat op een spel en dat er naast de regio code (in het Japans) staat dat dit alleen voor films geldt.
    Dus: of spellen hebben wel een regiocode óf niet maar dan is het vreemd dat deze wel op een spel wordt vermeld.
      zaterdag 12 februari 2005 @ 20:47:07 #256
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25062028
    Ik heb hem vandaag gezien, ziet er super uit Tis echt een gadget. Ben het ook wel eens met de Edge die het de meest sexy console ooit noemt. Dit ding is echt top. Nu nog genoeg games die ik interessant vind
    pi_25062201
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 20:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Ik heb hem vandaag gezien, ziet er super uit Tis echt een gadget. Ben het ook wel eens met de Edge die het de meest sexy console ooit noemt. Dit ding is echt top. Nu nog genoeg games die ik interessant vind
    Waar heb je'm gezien? Ik wil dit ding ook wel eens bewonderen.
      zaterdag 12 februari 2005 @ 21:03:13 #258
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25062283
    Hij lag in een vitrine in een winkel op Schiphol Plaza Echt alleen 'gezien' dus
    pi_25062336
    ook leuk prijskaartje daar 400 euro voor alleen je psp en 90 euro voor een spel
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_25062359
    Ik zat me laatst eens af te vragen... wąt voor spel zou mij over halen om een PSP in huis te halen. Ik ben er nog niet helemaal uit.
    pi_25063549
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 21:07 schreef P-Style het volgende:
    Ik zat me laatst eens af te vragen... wąt voor spel zou mij over halen om een PSP in huis te halen. Ik ben er nog niet helemaal uit.
    GT mobile?

(voor wanneer staat die eigenlijk in de planning?)
    ......
    pi_25063771
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 21:06 schreef Tain het volgende:
    ook leuk prijskaartje daar 400 euro voor alleen je psp en 90 euro voor een spel
    Ja echt niet normaal, gewoon een los pakket .
    Ik had hem trouwens groter verwacht, valt erg mee!
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
    pi_25063810
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 22:21 schreef Slomy het volgende:
    GT mobile?

(voor wanneer staat die eigenlijk in de planning?)
    Hmmm... tja... GT mobile is natuurlijk wel leuk. Maar de GT's op de "huiskamer-playstations" zijn natuurlijk veel groter en uitgebreider.
    pi_25064145
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 21:07 schreef P-Style het volgende:
    FF7: CC
    Op zaterdag 12 februari 2005 22:54 schreef Internationalist het volgende:
    FF7: CC
    Hmmm.. goed punt.
      zaterdag 12 februari 2005 @ 23:21:19 #266
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25064691
    Lumines, Tales of Eternia, Core Crisis, Mercury. Dat is mijn lijstje op dit moment geloof ik
      zaterdag 12 februari 2005 @ 23:25:44 #267
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25064792
    Mag ik zo onbeleefd zijn om van degene met een PSP en wat games te vragen of ze een Userreview willen schrijven van de PSP en/of de game(s) die ze bezitten?
      zondag 13 februari 2005 @ 12:30:50 #268
    20569 Robhimself
    Heeere's you sign!
    pi_25070731
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 23:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
    Mag ik zo onbeleefd zijn om van degene met een PSP en wat games te vragen of ze een Userreview willen schrijven van de PSP en/of de game(s) die ze bezitten?
    Zal kijken of ik een verhaaltje van Lumines kan maken
      maandag 14 februari 2005 @ 23:48:19 #269
    28167 matthijst
    pi_25092754
    PSP vandaag opgehaald op Schiphol (douane). Ridge Racers & Lumines erbij en een standaard pack. Ik had zo'n beetje "alle" filmpjes wel bekeken vantevoren, maar het ziet er toch even iets cooler uit als je hem in handen hebt. Tering wat een apparaat, echt genieten
    Het apparaat zelf is kleiner dan verwacht, maar het scherm is echt super mooi en enorm groot.
    Ridge Racers is te ziek voor woorden; nogmaals, ik had de filmpjes gezien maar WOW! dat ze zoiets in zo'n kleing ding hebben weten te proppen. Respect voor Sony.

Kan niet wachten op GTA, NBA Street, Wipeout en hopelijk SSX... Kan hem iedereen aanraden!

Zou er trouwens wel meteen zo'n screenprotectorstickertje bij bestellen (Ebay) want dat scherm krast volgens mij als de ziekte

[ Bericht 1% gewijzigd door matthijst op 15-02-2005 07:45:26 ]
      dinsdag 15 februari 2005 @ 04:59:03 #270
    110259 Mashi-Maro
    What goes up, must come down
    pi_25095679
    quote:
    Op zaterdag 12 februari 2005 00:39 schreef Crashcat het volgende:

[..]

Vanuit HK nog nooit een probleem gehad.
    Alleen weet ik nu wel dat ik ze later beter moet inpakken, als er iets van electronica in de doos zit.
    Ik werk nu momenteel bij TPG en sommigen hebben er schijt aan hoe ze de dozen behandelen
    Maar ik niet hoor , vind het zelf ook niet leuk als ik zo'n verfrommelde pakket voor mijn neus heb staan.
    Hoe lang duurt het voordat je pakketje aankomt vanuit HK??
    "I live my life a quarter mile at a time.
    For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
    pi_25096221
    quote:
    Op dinsdag 15 februari 2005 04:59 schreef Mashi-Maro het volgende:

[..]

Hoe lang duurt het voordat je pakketje aankomt vanuit HK??
    Met UPS Xpres service duurde het 3 dagen...erg snel dus :-)
    met 'normale' service 7 tot 14 dagen geloof ik.
      woensdag 16 februari 2005 @ 01:02:32 #272
    110259 Mashi-Maro
    What goes up, must come down
    pi_25106337
    Ja Inderdaad erg snel jah.. dus met UPS Xpres service ga ik ff bekijken thnks
    "I live my life a quarter mile at a time.
    For those ten seconds or least I'm free nothing else matter"
      woensdag 16 februari 2005 @ 02:08:08 #273
    39256 Bonobo11
    Have a good time, all the time
    pi_25107289
    Wat betaal je nu dan uiteindelijk in euro's voor die PSP japanse versie? Dat is toch degene die jullie bestellen? Als je vliegt kost tie op Schiphol 350 euro, hoef je hem niet meer aan te geven als je binnen europa vliegt.
    Feyenoord!!! * Barēa
    pi_25107459
    Hoeveel uur doettie het nou op 1 accu!?
    pi_25107595
    ligt eraan wat je ermee doet, verschilt ook per game

er staat ergens een linkje van een site die dit goed getest had
      woensdag 16 februari 2005 @ 08:10:05 #276
    28167 matthijst
    pi_25108436
    Ik heb er nu (want 19% btw) 425 voor betaald, inclusief RR & Lumines (standard pack). Was 80 euro BTW & douane. Op zich vrij duur, maar het is een ongenadig mooi apparaat en ik vind het het geld meer dan waard!!!

Hij gaat iets van 3 uur mee op de accu, als je Ridge Racers met helderste displayinstelling speelt.

Maar dan heb je dus wel praktisch een PS2 op handformaat, dus ik vind het nog behoorlijk lang. Als je ziet wat de Gamegear vroeger deed; 30-60 minuten op een paar penlites ofzo?
    pi_25109017
    Mijn PSP is zojuist verzonden
    UPS doe je best....
      woensdag 16 februari 2005 @ 11:46:04 #278
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_25110858
    In een interview in de Edge staat dat de makers van Ridge Racer de processor snelheid omlaag hebben gebracht om batterij te sparen. Normaal kan die processor op 333Mhz draaien, maar in RR draait ie op 300 Mhz.

Dat is wel handig dan, als een game niet veel rekenkracht vereist kan ie mooi langzamer draaien. (Of is dat overal zo )
    pi_25111485
    quote:
    Op woensdag 16 februari 2005 11:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
    In een interview in de Edge staat dat de makers van Ridge Racer de processor snelheid omlaag hebben gebracht om batterij te sparen. Normaal kan die processor op 333Mhz draaien, maar in RR draait ie op 300 Mhz.

Dat is wel handig dan, als een game niet veel rekenkracht vereist kan ie mooi langzamer draaien. (Of is dat overal zo )
    Dat verklaart gelijk die "1~333MHz", die je altijd in de specs van de PSP ziet staan bij CPU. Die CPU is schaalbaar en heeft een variabele clockfrequentie! In princiepe hadden ze nog wel in meer in Ridge Racer kunnen stoppen, maar dan wel ten koste van de batterij... Nou ja, het is een goed compromis dat ze hebben gemaakt bij Namco.
    pi_25112483
    Komt er binnenkort een PRO EVO versie voor de PSP?
    pi_25112649
    quote:
    Op woensdag 16 februari 2005 13:28 schreef Poepoog het volgende:
    Komt er binnenkort een PRO EVO versie voor de PSP?
    Ongetwijfeld... moet alleen nog aangekondigd worden door Konami.
      woensdag 16 februari 2005 @ 14:42:03 #282
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_25113047
    quote:
    Op woensdag 16 februari 2005 11:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

klopt, dat is met de meeste PDA's en Laptops ook zo. Pas gebruik maken van de snelheid als je het echt nodig hebt Scheelt een berg aan batterijen
    pi_25115185
    quote:
    Op woensdag 16 februari 2005 14:42 schreef kepler het volgende:
    klopt, dat is met de meeste PDA's en Laptops ook zo. Pas gebruik maken van de snelheid als je het echt nodig hebt Scheelt een berg aan batterijen
    Goed voor puzzelspelletjes, e.d.
    pi_25122076
    quote:
    Op woensdag 16 februari 2005 09:25 schreef Mister_T het volgende:
    Mijn PSP is zojuist verzonden
    UPS doe je best....
    En hij ligt al in Utrecht.....misschien vandaag zelfs wel binnen
    pi_25123720
    Tering ik moet even een paar leuke spellen uitzoeken maar gewoon geen voetbal spel
      donderdag 17 februari 2005 @ 10:48:20 #286
    28167 matthijst
    pi_25123809
    FIFA komt toch in maart?
    pi_25124009
    Je hebt gelijk...

Hoe zit het trouwens met spellen uit Japan voor de PSP, is de gevoerde taal in de spellen ook Japan
      donderdag 17 februari 2005 @ 11:13:18 #288
    28167 matthijst
    pi_25124252
    In Ridge Racer spreken ze gewoon Engels. menuutjes zijn alleen half Japans. Is op zich wel gewoon te spelen hoor: gewoon de hele tijd doorklikken totdat je in de auto zit
      donderdag 17 februari 2005 @ 11:30:47 #289
    65330 Ruzbeh
    pi_25124571
    quote:
    Marshall Foster, the Executive Vice President of SPHE (Sony Pictures Home Entertainment), has announced the suggested retail price and release dates for the initial line of UMD movies to be released for use with the Playstation Portable.

On April 19 you will be able to find the first line of UMD titles which include XXX and Hellboy on store shelves for $19.95 each. Also on April 19 you'll be able to pick up the previously unannounced House of Flying Daggers; however, it will cost you $28.95. House of Flying Daggers' inflated price is likely due to special features of some sort, but right now no details are available.
    pi_25125582
    Ook voor die 20 dollar per UMD film loop ik niet echt warm, laat staan bijna 30 dollar. Dan koop ik liever de dvd om daarna de boel op memory-stick te zetten. Ik vrees dus dat die dingen niet echt goed gaan verkopen met zo'n prijskaartje.
      donderdag 17 februari 2005 @ 12:47:30 #291
    65330 Ruzbeh
    pi_25125953
    De boel op memory stick zetten? Dan heb je toch denk ik minimaal een 1GB memory stick nodig.

Die is rond 120 euro. Of misschien wel op een 512MB memory stick.

Als je echt heel graag films kijkt op je PSP is een UMD eigelijk wel handig.
      donderdag 17 februari 2005 @ 13:02:13 #292
    28167 matthijst
    pi_25126165
    Je kan coderen op 768 kbit/sec -> 5.5 - 6MB per minuut. Kan krap een film op 512MB dan denk ik.
    Heb er zelf een paar videoclips op gezet, die zijn rond de 18-24MB stuk.
    pi_25126239
    Beetje vreemd dat mijn pakketje er langer over doet om vanuit Utrecht hierheen te komen dan dat hij er over deed om van Hong Kong naar utrecht te komen
    pi_25126334
    quote:
    Op donderdag 17 februari 2005 13:06 schreef Mister_T het volgende:
    Beetje vreemd dat mijn pakketje er langer over doet om vanuit Utrecht hierheen te komen dan dat hij er over deed om van Hong Kong naar utrecht te komen
    Was met mijn DS ook zo, het duurt een dag ongeveer nadat hij in nederland is gearriveerd
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_25126357
    quote:
    Op donderdag 17 februari 2005 13:12 schreef Tain het volgende:

[..]

Was met mijn DS ook zo, het duurt een dag ongeveer nadat hij in nederland is gearriveerd
    Hopelijk heb ik hem morgen
    pi_25126548
    Ik denk dat ze alleen kans maken UMD-films te verkopen als ze de prijs niet hoger maken dan $9,99/¤9,99. Voor ¤19,99 koopt niemand ze natuurlijk! DVD's zijn tegenwoordig zelfs goedkoper! Zo'n UMD is wel leuk, maar de kwaliteit is natuurlijk wel wat minder dan van een dvd (wat lagere resolutie, stereo geluid i.p.v. 5.1 DD/DTS). Verder is de PSP voorlopig het enige apparaat waarop je ze kunt afspelen. Voor 10 euro zou ik er misschien wel eentje willen kopen, maar voor meer niet!
    pi_25126593
    idd, ik bestel lekker een 1gb memorykaart zodra ze in NL uit zijn.... Lekker filmpies daarop zetten en kijken op school/trein/bus enz Maar ze kopen voor zo'n bedrag doe ik niet. Kan je trouwens ook gebrande dvd's converten en die op je psp zetten
      donderdag 17 februari 2005 @ 13:27:32 #298
    34586 kepler
    No bounce, no play
    pi_25126600
    quote:
    Op donderdag 17 februari 2005 12:47 schreef Ruzbeh het volgende:
    De boel op memory stick zetten? Dan heb je toch denk ik minimaal een 1GB memory stick nodig.

valt wel mee hoor, je kan wel een film kwijt op een 256 Mb kaartje. Je kan het filmpje veel kleiner maken natuurlijk.

Mindere resolutie: de PSP is natuurlijk kleiner dan een TV
    Lagere FPS: die kan je op 15 zetten ofzo, het verschil merk je niet
    Lagere bitrate: kan ook naar 400 ofzo, dat is goed genoeg.

(dit is uit ervaring met films op een Tapwave Zodiac, met een resolutie van 480*320). Ik heb hier op ook friends afleveringen van 35 Mb staan, geen superkwaliteit maar wel leuk om te kijken.
    pi_25126675
    quote:
    Op donderdag 17 februari 2005 12:47 schreef Ruzbeh het volgende:
    Zo'n 1 gb stick zal ik toch wel vroeg of laat aanschaffen, al is het maar om er een hoop muziek op te zetten. Ik heb overigens al een aflevering van Futurama (21 min) omgezet naar een redelijke mp4 van 150 mb. Een film van 2 uur krijg je dus wel op zo'n stick geperst, en die kan je natuurlijk later nog eens recyclen.

Weet iemand overigens hoe het zit met nog grotere kaarten? Stel:, over een jaar of wat zijn er al duo sticks van 2 gb te krijgen, kunnen die gewoon op de PSP gebruikt worden?
    pi_25127067
    quote:
    Op donderdag 17 februari 2005 13:32 schreef NutKees het volgende:
    Weet iemand overigens hoe het zit met nog grotere kaarten? Stel:, over een jaar of wat zijn er al duo sticks van 2 gb te krijgen, kunnen die gewoon op de PSP gebruikt worden?
    De PSP maakt gebruik van de "Memory Stick Pro Duo"-specificatie. Memory Stick Pro's kunnen theoretisch tot 32GB groot zijn (de gewone Memory Sticks, zonder Pro dus, konden maximaal 128MB groot zijn).

Dus, ja. De PSP zal toekomstige grotere Memory Sticks aankunnen. En mochten er zich problemen voordoen, dan verschijnt er heus wel een firmware upgrade!

Ik hoop trouwens dat je straks in spellen de mogelijkheid krijgt om custom soundtracks af te spelen. Dat je dus je eigen mp3's (op Memory Stick) als gamemuziek kan gebruiken.
    pi_25128013
    Ah, da's mooi! En het zou inderdaad een leuke feature zijn als je je eigen muziek kon afspelen tijdens bepaalde spellen. Als ik bijvoorbeeld naar de soundtracks van Ridge Racer 5 luister krijg ik bijna hoofdpijn...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')