Uhm jaquote:
Ook die combo met Play the World is wel een aanrader...quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:14 schreef ThatsMeThatsRight het volgende:
Is CivIII zo goedkoop? Ik dacht dat het een vrij prijzig spel was. Misschien toch maar bestellen dan![]()
[taalpurist]quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:53 schreef Frollo het volgende:
Welkom bij deel 5 alweer in dé reeks over hét ultieme turnbased strategy game:
Tenzij je van plan bent ooit Conquests aan te schaffen want daarin wordt PTW gewoon braaf meegeleverd.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:54 schreef Poepoog het volgende:
Ook die combo met Play the World is wel een aanrader...
Verhip, je hebt gelijkquote:Op donderdag 27 januari 2005 15:10 schreef Koobus het volgende:
[taalpurist]
Welkom bij deel 5 alweer in dé reeks over dé ultieme turnbased strategy game:
[/taalpurist]
Ja... Ben je langzaam begonnen, kan je gewoon het spel niet afmakenquote:Op donderdag 27 januari 2005 19:04 schreef Operc het volgende:
ERG leuk spel, aleen vind ik nog steeds dat eht raar is om maar 540 beurten te hebben...
* Koobus ook!quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:25 schreef Frollo het volgende:
[..]
En dat terwijl ik zelf ook taalpurist ben. Sterker nog, ik verdien er m'n brood mee
Ja, dan moet je een scenario maken, wat redelijk simpel is. Maar je moet maar even kijken en zoeken op http://forums.civfanatics.com/ .quote:Op vrijdag 28 januari 2005 19:03 schreef Operc het volgende:
Hoe?
Nou ja, ik bedoel: ik kan nu niet controleren of-ie er al is.quote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:10 schreef George-Butters het volgende:
Mon, met zo'n houding komen we nergens. Je moet het weten! Niet denken!
Ik weet dat de PBEM nu bij George-Butters isquote:Op vrijdag 4 februari 2005 14:10 schreef George-Butters het volgende:
Je moet het weten! Niet denken!
sinds vanacht al niet meerquote:Op zaterdag 5 februari 2005 18:28 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik weet dat de PBEM nu bij George-Butters is.
Wat wil je nu bewijzen met dit soort grootspraak?quote:Op maandag 7 februari 2005 13:51 schreef Monidique het volgende:
Ik liep een paar techs achter, maar na deze combinatie kwam het allemaal weer goed:
Beurt 1: Sanitation. Beurt 2: Theory of Evolution>Combustion en Flight + Sanitation verkocht voor 173gp/t. Beurt 3: Wall Street.
En ook nog Beurt 4: Forbidden Palace, maar dat is erg laat, behoorlijk nutteloos, in de verkeerde stad denk ik, etc... Ach ja.
Maar tempels en cathedrals dragen wel bij aan de cultural influence. Marketplaces niet. Dat moet je niet uitvlakken.quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:41 schreef Frollo het volgende:
Als ik du_ke even mag aanvullen: het beste happiness-gebouw is niet de temple, niet de cathedral, maar... de marketplace.
Normaal maakt elke luxury één unhappy face content of één content face happy. Aangezien er 8 verschillende luxuries in het spel zijn, kun je met luxuries dus maximaal 8 happy faces in een stad krijgen. De marketplace vermenigvuldigt dit aantal echter, en wel op de volgende manier:
luxury 1-2: 1 happy face per luxury
luxury 3-4: 2 happy faces per luxury
luxury 5-6: 3 happy faces per luxury
luxury 7-8: 4 happy faces per luxury
Dus als een stad een marketplace heeft én toegang tot bijvoorbeeld silks, dyes en gems, dan levert dat 1+1+2=4 happy faces op. Nog twee luxuries erbij, bijvoorbeeld furs en incense, dan wordt het 1+1+2+2+3=9 happy faces.
Bij alle acht de luxuries zit je aan 20 happy faces! Daar kan geen tempel tegenop!
Ach ja, SMAC...quote:Op woensdag 9 februari 2005 11:56 schreef Monidique het volgende:
En anders gewoon nerve staple. Oh nee...
maar elke keer als ik dat doe dan heb ik een shortage in mijn voedsel.. en dan verhongeren ze.. en waar ik ook op het land aanklik ik krijg gewoon niet meer voedsel..quote:Op dinsdag 8 februari 2005 22:39 schreef du_ke het volgende:
Ik zal eens een begin maken.
Als je een vlakje in je cityscreen aanklikt met productie dan gaat die productie weg en komt er een entertainer in je population gedeelte te staan (met op dat figuurtje klikken kan je het veranderen in een taxcollector of scientist maar dat van later zorg). Zo'n entertainer zorgt er inderdaad ook voor dat er meer gelukkige mensen in je stad zijn.
Als het met Temples en Cathedrals niet lukt, dan moet je meer luxuries opsporen en aan je wegennetwerk koppelen. Dan kunnen de inwoners gewoon op het land blijven werken en hoeven ze geen entertainers te worden. Je kunt ook je luxury rate verhoren: druk op F1 en schuif de onderste slider naar rechts en kijk wat er gebeurt.quote:Op woensdag 9 februari 2005 19:26 schreef Ericjuh het volgende:
maar elke keer als ik dat doe dan heb ik een shortage in mijn voedsel.. en dan verhongeren ze.. en waar ik ook op het land aanklik ik krijg gewoon niet meer voedsel..
Mwoah, eigenlijk wel ja. Als een stad zo corrupt is dat er maar 1 commerce overblijft, heeft het geen zin er een Library neer te zetten, laat staan een University. Een Aqueduct in een dorp dat size 4 heeft en wegens te weinig voedsel daar toch nooit voorbij zal groeien, is ook nutteloos. Zo'n dorp hoeft ook geen Colosseum te hebben om de bevolking tevreden te houden; een Temple is genoeg. Granaries zijn ook zeker niet overal nodig, alleen in steden die veel voedsel produceren en die je om die reden tot settler of worker factory aanwijst.quote:owhh en trouwens is het verkeerd om gewoon alles te bouwen wat maar te bouwen valt ?
edit: Vraag het in een Settlerstopic?quote:
Jazeker wel! Ookal gaat het nog zo traag en blijft het maar een leveltje of twee interessant, het is af en toe toch leuk om die guitige kereltjes aan het werk te zienquote:
Ik heb hier nog wel 2 back-ups liggen van het spel.... In Groningen nog wel, ik woon achter het station.quote:Op woensdag 16 februari 2005 17:36 schreef du_ke het volgende:
hmm maar dan nog heb ik maar 1 cd met het spel en om die elke keer mee te sjouwen.
Neem anders 2 blanco cds mee, dan komt het zeker goedquote:Op donderdag 17 februari 2005 10:11 schreef George-Butters het volgende:
[..]
Ik heb hier nog wel 2 back-ups liggen van het spel.... In Groningen nog wel, ik woon achter het station.
Ik zie je wel verschijnen?![]()
Volgens mij zit daar een random element in, dus het is niet precies te zeggen wannéér het gebeurt. Maar dát het gaat gebeuren, dat is duidelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2005 23:45 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben nu een potje aan het spelen met eenkaart van Europa. Erg toevallig, ik zit met de Ottomanen in Turkije. Maar anyway, ik heb Japan en Greece met 80 nukes terug in de middeleeuwen gebombardeerd, en het zonnetje is nu erg angstaanjagend rood aan het worden. Wanneer treed de Global Warming nu precies in?
Het is een aardig grote kaart, waar 16 civs bijna een vereist minimum is om elkaar nog een beetje in de weg te zitten. Ik zit nu in Turkije, en dat is eigenlijk een te sterke locatie qua Lux. 7 van de 8 lux zijn daar te vinden, en resterende gebieden komen niet verder dan 4.quote:Op vrijdag 18 februari 2005 09:12 schreef Frollo het volgende:
Mooie kaart trouwens, die van Europa? Doe eens screentje posten?
Ik ben door computerproblemen even offline geweest, maar volgens mij heb ik de nieuwe beurt nog niet gehad. Als dat wel het geval is (Ype?) is het handig als ie even opnieuw gestuurd wordtquote:Op zondag 20 februari 2005 20:45 schreef George-Butters het volgende:
Waar blijft die PBEM? Ik heb m voor het laatst 8 februari gezien! 9-2 heb ik m doorgestuurd.
Als het zo moet hoeft het van mij niet meer. Dit is echt associaal.
En wanneer gaat nu de rest dood? Kill and ATTACK!quote:Op maandag 21 februari 2005 22:33 schreef Sidekick het volgende:
Hier is een screenie van mijn huidige kaart. Let op, het is 3,4 Mb groot.
http://dim.vanderkleyn.com/fok/Europa.jpg
Ik heb alle techs al ontwikkeld en alle (noodzakelijke) city imporvements al gebouwd. Dus blijft Wealth over.quote:Op maandag 21 februari 2005 22:44 schreef du_ke het volgende:
Leuke kaart!
(mij te groot overigens)
Maar waarom heb je zoveel steden op wealth staan? Kan je niet beter even je tax omhoog gooien? Scheelt je een partij nuttige productie zo.
Ik wilde French zijn, alleen heb ik de naam veranderd voor de savegames.quote:Op vrijdag 25 februari 2005 10:54 schreef Frollo het volgende:
(Waarom trouwens de kop van Joan als je Netherlands bent?)
En weer onderwegquote:Op vrijdag 25 februari 2005 18:44 schreef du_ke het volgende:
Ype heeft de pbem als het goed is weer.
Hehehehehe Eindelijk binnen na ruim 2 weken!quote:
De ... is een reactie op mij, als in *sprakeloos* vanwege mijn redenatie.quote:Op zaterdag 26 februari 2005 06:42 schreef Isabeau het volgende:
Wat betekenen ... en ''' nou weer? Zijn dat heel erg verkapte tvp's of zo?![]()
Kom dan een kopie halen van de benodigde cdeee.... Het is 5 minuten fietsen van jouw naar mijn huisquote:Op dinsdag 8 maart 2005 15:46 schreef du_ke het volgende:
Dat er weer wat oponthoud was kwam door mij. Heb het een beetje druk enzo.
Je mag een kopie maken! van het origineelquote:Op vrijdag 11 maart 2005 12:37 schreef Frollo het volgende:
Warez! Slotje!
Die Zulu's zijn altijd zo vreselijk aggressief .... gek word ik er van ...quote:Op donderdag 24 februari 2005 18:00 schreef Sidekick het volgende:
[afbeelding]
Wij blanke Europeanen zullen die zwartjes eens laten zien wat het sterkere ras is.
Dat had je vroeger met Call to Power ...quote:Op donderdag 27 januari 2005 23:29 schreef DeHovenier het volgende:
540 is genoeg. Ik moet er niet aan denken als die aantal beurten nog wordt verlengd naar bv 600 beurten. Tenzij er nog techs bij komen, bv The Future Age, dat je dan mechs kan bouwen enzo.....dan is het niet erg
Dat was leuk!quote:Op woensdag 9 februari 2005 13:06 schreef Frollo het volgende:
Sid Meier's Alpha Centauri. Een soort Civ in space.
Zie (bijvoorbeeld) de recensie op Avault.com
[afbeelding]
Ziet er vertrouwd uit, nietwaar?
Het is weer tijd om tussen de pr0n te zoekenquote:Op dinsdag 8 maart 2005 10:51 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb m gevonden tussen alle pron mailtjes!
Heb ik net 2 uur geleden de pc geformateerdquote:Op maandag 4 april 2005 19:33 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is weer tijd om tussen de pr0n te zoeken.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 18:19 schreef Monidique het volgende:
Deze keer ben ik het écht niet, hoor.
Meisje toch, wellicht dat ik wel iets voor je zou kunnen betekenen via IRC.quote:Op zaterdag 9 april 2005 22:51 schreef George-Butters het volgende:
[..]
ik ben 1 cd kwijt geraakt en net mijn pc geformateerd. Hij staat in de download.
Even mIRC installeren. totzoquote:Op zaterdag 9 april 2005 22:53 schreef Monidique het volgende:
[..]
Meisje toch, wellicht dat ik wel iets voor je zou kunnen betekenen via IRC.
quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:31 schreef Sidekick het volgende:
Goed, George_Butters moeten we dus even compleet afslachten om het spel sneller te kunnen spelen.
quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:31 schreef Sidekick het volgende:
Goed, George_Butters moeten we dus even compleet afslachten om het spel sneller te kunnen spelen.
Wat heb je nu uiteindelijk gedaan?quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:22 schreef Monidique het volgende:
Gisteren en vanmiddag had ik weer even een spelletje gespeeld. De Amerikanen zijn me recent voorbij gestreefd in score, en dat vind ik niet leuk. Nu hebben ze de Engelsen aangevallen, wat zal betekenen dat ze nóg machtiger worden, want de Engelsen gaan verliezen. Wat zal ik doen? De Amerikanen de oorlog verklaren en hopen dat er achteraf wat landen mee willen doen wat nu niet het geval is, de Engelsen de oorlog verklaren om dan toch maar de Amerikanen voor te zijn zoals ik eerder deed met wat Duitse steden, of toch maar gewoon een willekeurig ander land annexeren?
Of nog beter, stook alle landen op tegen Amerika. Dan zal het een stuk lastiger voor Amerika worden om Engeland te veroveren, gezien ze nu op meerdere fronten moeten vechtenquote:Op woensdag 13 april 2005 11:20 schreef cyber_rebel het volgende:
Val zowel de engelsen en amerikanen aan![]()
Of beter nog verklaar alle volken de oorlog, zet ze op tegen elkaar zodat iedereen met iedereen oorlog heeft en sluit dan met ze allemaal de vrede![]()
Dat ligt eraan hoe populair Amerika is in de wereld. Zijn ze populair, dan moet je ze steunen en proberen Engelse steden in te nemen voordat de Amerikanen het doen. Zijn ze niet populair, ga dan de Engelsen helpen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 15:22 schreef Monidique het volgende:
Gisteren en vanmiddag had ik weer even een spelletje gespeeld. De Amerikanen zijn me recent voorbij gestreefd in score, en dat vind ik niet leuk. Nu hebben ze de Engelsen aangevallen, wat zal betekenen dat ze nóg machtiger worden, want de Engelsen gaan verliezen. Wat zal ik doen? De Amerikanen de oorlog verklaren en hopen dat er achteraf wat landen mee willen doen wat nu niet het geval is, de Engelsen de oorlog verklaren om dan toch maar de Amerikanen voor te zijn zoals ik eerder deed met wat Duitse steden, of toch maar gewoon een willekeurig ander land annexeren?
Ik hoop het, anders stuur ik wat geavanceerde aanvalseenheden op je af,quote:Op maandag 18 april 2005 23:55 schreef Litpho het volgende:
Zeg Monidique, ik ben uiteraard slechts op bezoek.
LOLquote:Op woensdag 20 april 2005 12:56 schreef du_ke het volgende:
te lang, het schiet niet echt op (vanaf kerst ofzo) en we zitten nu rond 2200 voor christus. En de PBEM is weer bij mij aangeland maar doorsturen zal helaas niet voor vrijdag lukken
Iddquote:Op woensdag 20 april 2005 13:01 schreef Roquefort het volgende:
[..]
LOL
Het duurt dus wel ongeveer tot 2050 voordat jullie in 2050 zijn aangeland?![]()
Op zich niet, maar om nou te zeggen dat ik echt in het spel zit, nou nee. Het is meer iets waar ik eens in de anderhalve week eens vijf minuten aan besteed. Maar goed, als mijn rijk meer mogelijkheden biedt kom ik er wel beter inquote:Op woensdag 20 april 2005 13:27 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het niet zo erg. Het mag wel íéts sneller gaan, maar dat het vrij lang duurt op zich, vind ik niet erg.
De CD ligt 90 km verderop en het spel staat hier nog altijd niet op de PCquote:Op woensdag 20 april 2005 13:19 schreef Monidique het volgende:
Waarom niet, du_ke?
Dan moet-ie hier dus zo snel mogelijk op de PC komen.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
De CD ligt 90 km verderop en het spel staat hier nog altijd niet op de PC.
Nee, daar!quote:Op woensdag 20 april 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Dan moet-ie hier dus zo snel mogelijk op de PC komen.
Heb wekenlang die CD mee heen en weer gesleeptquote:Op woensdag 20 april 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 20 april 2005 13:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
De CD ligt 90 km verderop en het spel staat hier nog altijd niet op de PC.
ik woon bij het stationquote:Op woensdag 20 april 2005 21:17 schreef du_ke het volgende:
Ja weet je wel hoever?
Moest vanochtend al om 9.00 op Zernike zijn. Om kwart voor 9 je kamer uitstappen is dan eigenlijk net te laat
, als je je fiets nog uit de schuur moet halen
.
Gelukkig kwam hij vandaag weer hier en is hij nu dus weer daar.quote:Op woensdag 20 april 2005 13:36 schreef Monidique het volgende:
Neem het aantal deelnemers aan het spel, vermenigvuldig dit met 2 (aannemende dat iedereen wel 1 keer per jaar minimaal 2 weken op vakantie is) en je hebt een heel conservatieve schatting van het aantal weken per jaar dat jullie pbem plat ligt.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind dat we een deadline moeten invoeren. Iemand die niet binnen een week de savegame kan doorsturen moet van het spel worden verstoten. Eventueel kan er in bijzondere omstandigheden (vakantie) van worden afgeweken.
Lijkt dit fair, of is het te rigoreus?
Dit is wel vermoeiend inderdaad. Ik heb m iig niet.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik vind dat we een deadline moeten invoeren. Iemand die niet binnen een week de savegame kan doorsturen moet van het spel worden verstoten. Eventueel kan er in bijzondere omstandigheden (vakantie) van worden afgeweken.
Ik kreeg m een lange tijd 2 keer per week. Maar sinds Du_ke is gaan studeren en op kamersquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:10 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Neem het aantal deelnemers aan het spel, vermenigvuldig dit met 2 (aannemende dat iedereen wel 1 keer per jaar minimaal 2 weken op vakantie is) en je hebt een heel conservatieve schatting van het aantal weken per jaar dat jullie pbem plat ligt.![]()
Kweeniehoeveelhoor, maar als jullie met 7 man spelen, dan heb je al snel 14-20 weken per jaar met die 'bijzondere omstandigheden'.En dan de gewone omstandigheden nog erbij n'turluk.
Het is vrij rigoreus. Het is ook vrij traag.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:53 schreef Sidekick het volgende:
Ik denk dat Du_Ke schuldig is. Van de Martinitoren met hemquote:Op vrijdag 6 mei 2005 12:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is vrij rigoreus. Het is ook vrij traag.
Ten overvloede, ik heb hem ook niet en dat betekent vermoedelijk dat Ype hem ook niet heeft (die is voor zover ik kan overzien altijd wel snel).
Yep, en als we niet vóór stemmen, leidt dat tot oorlog!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 12:23 schreef Sidekick het volgende:
Zullen we een grondwettelijk verdrag afsluiten met die deadline erin?
du_ke heeft hem nu weer. Ene Michael Valentine Smith was hem vergeten.quote:Op vrijdag 6 mei 2005 11:46 schreef Frollo het volgende:
Hey, wie heeft hem eigenlijk nu?
Wiequote:Op maandag 9 mei 2005 22:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
du_ke heeft hem nu weer. Ene Michael Valentine Smith was hem vergeten.
En? Meteen weer begonnen dus? Vertel vertel! Welk volk, welke difficulty, hoe ver ben je?quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:11 schreef MrWizzel het volgende:
tvp; Civ is echt te gek; al lang niet meer gespeeld, maar nu ik er weer een topic over tegenkom, begint het meteen weer te kriebelen
Nee, jammer genoeg nog geen voldoende tijd gehad om er echt voor te gaan zitten; maar ik hou jullie op de hoogte wanneer ik vorderingen heb gemaakt; om er in te komen begin ik denk ik nog maar even niet op het allerhoogste moeilijkheidsniveau... en welk volk ik kies wil ik graag aan jullie over latenquote:Op donderdag 12 mei 2005 09:34 schreef Frollo het volgende:
[..]
En? Meteen weer begonnen dus? Vertel vertel! Welk volk, welke difficulty, hoe ver ben je?
Het wordt tijd dat we hier weer eens gewoon mooie Civ-verhalen gaan posten, in plaats van enkel 'Wie heeft de pbem nu?'
Op het gevaar af de twee te combineren, mijn andere pbem (niet alsof ik geen tijd overheb er twee te runnen en dit is met maar twee spelers en 6 AI) is opgezet als Archipelago met alle Seafaring civ's. Intussen 500 AD bereikt en bijna toe aan Invention voor de broodnodige Berserkers om eens vrolijk bij buren op bezoek te gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:34 schreef Frollo het volgende:
Het wordt tijd dat we hier weer eens gewoon mooie Civ-verhalen gaan posten, in plaats van enkel 'Wie heeft de pbem nu?'
Ik vind gewoon random toch nog steeds het leukstequote:Op donderdag 12 mei 2005 10:24 schreef MrWizzel het volgende:
en welk volk ik kies wil ik graag aan jullie over laten![]()
Horen lijkt me sterk. Lezen kan ik me iets bij voorstellen...quote:Op donderdag 12 mei 2005 13:10 schreef Uhmmie het volgende:
hoor ik civ4?
Die schijnt onderweg te zijn jaquote:Op donderdag 12 mei 2005 13:10 schreef Uhmmie het volgende:
hoor ik civ4?
¤ 8,99 zie ik, maar hij ligt voor 5 euro bij de V&D en Dynabyte in de budgetbakkenquote:Op donderdag 12 mei 2005 17:05 schreef One_conundrum het volgende:
Got ik lees nu terug over Alpha Centauri. Ook zo geniaal eerst kijken hoe duur dat is bij bol.com
Tjessus ook maar 8,99 moet ik ook maares bestellen. Eerst civ3 maar uitspelenquote:Sid Meier's Alpha Centauri voert Sid Meiers legendarische verslavend strategische gameplay naar een nieuw thuis voor de mens in de ruimte. Nadat ze de haveloze resten van de aarde hebben verlaten om een buitenaardse kolonie te
stichten, worden onderweg alle verbindingen op mysterieuze wijze verbroken. Er breekt muiterij uit en de bemanning verdeelt zich over zeven vijandige en argwanende groepen, elk met hun eigen krachten en beperkingen. Als leider van één van deze groepen land je met een Commandocapsule en een handvol volgelingen op Alpha Centauri. Vanuit deze bescheiden positie verken je de nieuwe wereld, ontdek je fantastische nieuwe technologieën, bouw je een groot rijk en versla je je vijanden, terwijl je plannen maakt voor de toekomst van de mens en de ruimte..
Play By E-Mail -- een multiplayervorm waarbij je na het spelen van je beurt de savegame doorstuurt naar de volgende deelnemer.quote:
Ik ben behoorlijk fan van de Ottomanen, vanwege de UU. De Sipahi is namelijk superieur met zijn 8.3.3. De beste verdediger van die tijd is de musketman (2.4.1), dus heb je een aanvalskracht van 8 tegenover een defensie van 4. Tot de Infantry beschikbaar komt voor andere volkeren heb je dus een behoorlijke tijd om je slag te slaan. Daarnaast zijn de Ottomanen Scientific en Industrial. Vooral Industrial is zeer handig.quote:
iemand?quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:08 schreef One_conundrum het volgende:
Enuh ik zag ik het begin 3 patches. Waar zijn die goed voor?
Zoals ook erbij vermeld, dit zijn de laatste (meest recente) patches voor de drie verschillende variaties op Civ 3, het origineel en de twee uitbreidingssetsquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:16 schreef One_conundrum het volgende:
iemand?
Nou vooruit dan maar:quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:34 schreef Frollo het volgende:
Het wordt tijd dat we hier weer eens gewoon mooie Civ-verhalen gaan posten
Daar heb je ook gelijk in idd, maarja ik ben nogal fan om tegen een human player te knokken, zoveel leuker als je hem sneaky met een grote aanval belaagtquote:Op maandag 16 mei 2005 02:21 schreef JedaiNait het volgende:
@blue-102
ik vind het leuke van deze map, dat je dus echt begint als nederlanders en dat je locatie dus ook klopt, gevolg is wel dat je in je eerste turn france al kan zien en england en germany had ik beide ook binnen 3 turns gevonden, maar dat maakt de uitdaging wel groter. Opzich bieden random maps meer verassing, maar real world vind ik ook wat hebben
Ja dat is zoiezo een beetje het probleem bij Civ 3, de AI duurt lang...........quote:Op maandag 16 mei 2005 12:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb ook een paar keer op de kaart van Europa gespeeld. Het is wel leuk om een 'realistische' kaart te gebruiken. Het blijft altijd aftasten waar de vijand precies zit.
Alleen was die kaart wel erg groot, en kostte het behoorlijk wat tijd om de AI's te laten spelen.
Maar ik wil wel alle bewegingen zien.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:36 schreef du_ke het volgende:
Je kan een aantal instellingen veranderen zodat de AI niet meer geannimeerd wordt en niet alle bewegingen worden getoond dat scheelt aardig in de snelheid.
Ja, het doorberekenen alleen al kost veel op een grote kaart met veel AI's.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:05 schreef JedaiNait het volgende:
Zelfs met animaties uit duren de ai turns nu al een kwartier ofzo....iets teveel volken op de kaart ben ik bang voor...
Nou ja, toch maar weer geladen. Hooverdam gebouwd, Wallstreet, Military Academy en Battlefield Hospital. Ook heb ik Tanks uitgevonden de vorige beurt en over enkele beurten heb ik Flight. Komt goed op tijd, want de Maya's zijn met drie infantry mijn terrein opgewandeld en dat is duidelijk een teken dat ze oorlog willen, men weet wel wat ik bedoel.quote:
Je eigen steden? Nou goed, dat is een beslissing die jij alleen kan maken. Maar vraag jezelf wel af: "Zou ik Aruba ook van de kaart af nuken als ik minister-president zou zijn?"quote:Op maandag 16 mei 2005 18:05 schreef Monidique het volgende:
Net toen ik mijn vorig bericht had gepost, verklaarde de Azteken mij de oorlog. Alleen, ik zit met nogal lastige supply lines naar het Azteekse schiereiland en elk unit dat ik maak, kan ik goed gebruiken tegen de Amerikanen. Ik wil ook geen vrede sluiten, want dat zouden mijn bondgenoten, waartoe verrassend genoeg de Maya's ook behoren, niet leuk vinden. Daarom dacht ik eraan om de steden gewoon te vernietigen, is dat nog erg?
Nee, niet mijn eigen steden. Steden die ik later verover.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je eigen steden? Nou goed, dat is een beslissing die jij alleen kan maken. Maar vraag jezelf wel af: "Zou ik Aruba ook van de kaart af nuken als ik minister-president zou zijn?"
Je hebt een optie "Culturally Linked Start Loc" die je kan aanvinken in het "Player Setup" scherm (waar je oa je civ kan kiezen, je tegenstanders en de moeilijkheidsgraad).quote:Op maandag 16 mei 2005 20:40 schreef One_conundrum het volgende:
Ik doe nu met de gewone Civ3 het scenario earth large, maar is dat wel zo realistisch? Ik ben de duitsers en de eerste twee volken die ik tegenkwam waren de babyloniers en de zulu's...
Nou ja, je wilt kennelijk alle resources inzetten in je anti-Amerikaanse campagne, en dus is het niet handig om daar (bij de Azteken) veel aanvallers of verdedigers te hebben.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, niet mijn eigen steden. Steden die ik later verover.
of linkershift inhouden voor alle irrelevante zakenquote:Op maandag 16 mei 2005 12:36 schreef du_ke het volgende:
Je kan een aantal instellingen veranderen zodat de AI niet meer geannimeerd wordt en niet alle bewegingen worden getoond dat scheelt aardig in de snelheid.
Ik heb redelijk wat Cavalry aan het Azteekse front, maar die worden niet aangevuld. Als ik dus ga verdedigen, worden mijn eenheden langzaam aan afgemaakt, maar ga ik aanvallen, dan hou ik steeds minder troepen per stad over, wat de verdediging zwakker maakt en een cultural flip aannemelijker. Dat zijn dus al twee opties die niet echt succesvol zullen zijn, vrees ik. Ik zou wel troepen willen overbrengen naar het Azteekse schiereiland, maar de tanks kan ik eerlijk gezegd wel gebruiken tegen de Amerikanen en vrede sluiten is mogelijk, maar dan nog steeds hebben ze een Mutual Protection Pact met de Amerikanen, dus lang zou zo'n vrede niet duren, en het zou mijn bondgenoten alleen maar pissig maken. Kortom, ik dénk dat de beste optie nu is om steden in te nemen en tot de grond toe plat te branden, de bevolking af te slachten en het gehele land der Azteken in rook en bloed achter te laten. Mijn Army van drie Cavalry plus nog wat andere Cavalry staan al op een berg nabij de vijandelijke hoofdstad, dus dat zou een goed en strategisch begin zijn.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou ja, je wilt kennelijk alle resources inzetten in je anti-Amerikaanse campagne, en dus is het niet handig om daar veel aanvallers of verdedigers te hebben.
ja. tegen die tijd ben ik meestal zo ver voor op de AI dat het een koud kunstje is om ze compleet af te slachten. en dan is een diplomatic victory een stuk eenvoudigerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:29 schreef Kaalhei het volgende:
Ik speelde eigenlijk altijd zeer defensief, gericht op uitbreiding en op technologisch ontwikkeling. Totdat ik de (modern) armor had, dan werd er gereld. Meer mensen die deze tactief volgen?
Bij jou. Ik heb hem van het weekend (geloof zaterdag) weer naar jou doorgestuurd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:37 schreef George-Butters het volgende:
Waar is de PBEM???
Vorige maand heb ik voor het laatst gespeeld volgens mij....
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bij jou. Ik heb hem van het weekend (geloof zaterdag) weer naar jou doorgestuurd.
En welke moeilijkheidsgraad?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:25 schreef Frollo het volgende:
Welke mod speel je eigenlijk, Sidekick?
"The Ancient Mediterranean": http://www.cdgroup.org/forums/tbs/civ3/index.php?h=1&pf=21quote:Op vrijdag 20 mei 2005 09:25 schreef Frollo het volgende:
Welke mod speel je eigenlijk, Sidekick?
Mijn mailadres van lycos werkt niet meer.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef George-Butters het volgende:
[..]Daarom vroeg ik het ook
Ik zal m wel weer over het hoofd gezien hebben....
Staat genoteerdquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:11 schreef George-Butters het volgende:
Mijn mailadres van lycos werkt niet meer.
stuur aub in het vervolg naar:
[email-adres verwijderd om de schijn op te houden dat je anoniem kan zijn op het internet]
Ja die heb ik niet ontvangenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:15 schreef Litpho het volgende:
[..]
Staat genoteerd. Als je de afgelopen save nog nodig hebt, mail je me maar op mijn hotmail.
Hij staat natuurlijk ook in mijn wishlistquote:Op maandag 23 mei 2005 12:50 schreef Monidique het volgende:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=108315#em
Als 'ie uitkomt, koop ik 'm echt vrijwel meteen.
Ik vind het dikke nep. Ik speelde op moeilijkheidsgraad emperor.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 12:13 schreef blue-102 het volgende:
ja dat is zelfs de tactiek van het spel maar dan net niet meer zo leuk aangezien je dan vaak riflemen aa het afknallen bent met je zieke tanks..
maar ik vind dat qua moeilijkheid ze het wel goed hebben gedaan ! , wat hadden ze anders moeten doen ? de computer sterkere legers moeten geven dan word het helemaal te gek. en ja betere strategie, ik kweenie of dat nu zo makkelijk kan.
nee want in het begin betekent dat simpelweg dat je veel kleiner bent dan de AI, ookal doe je alles perfect. het houdt in dat je alleen door het voeren van oorlog een net zo groot rijk als de AI kunt creeren. dat is gewoon oneerlijk. het zou leuker zijn als de AI gewoon meer tegengas zou geven. desnoods door gezamelijk flink tegen je op te treden.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:
Hé, je wilde een wat grotere uitdaging, toch?
Niet schrikken, maar de AI had waarschijnlijk ook al 2 steden tegen de tijd dat jouw eerste warrior af wasquote:Op maandag 23 mei 2005 15:35 schreef -erwin- het volgende:
Ik vind het dikke nep. Ik speelde op moeilijkheidsgraad emperor. [...] Ik zou accepteren dat de moeilijkheidsgraad van de AI zich pas in latere stadia eventueel oneerlijk zou gaan gedragen, maar NIET in het begin!![]()
quote:Op maandag 23 mei 2005 12:50 schreef Monidique het volgende:
http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=108315#em
Als 'ie uitkomt, koop ik 'm echt vrijwel meteen.
quote:* The Technology Tree, just like its technologies, is smart and flexible. You will have the ability to research different things, but they will lead to the same level of technologies. It will offer unique paths to guide your empire along. There are no longer static eras, as in Civ III’s case
* There are different ways to discover technologies, like the already mentioned Great People, and probably by the Tech-Tree’s flexibility itself
* You will also be allowed to skip whole branches of the Tech-Tree if you wish
* NEW! Moving up the Tech Tree will also unlock Civics options like Freedom of Speech and Slavery, which will have far-reaching consequences for your entire domain.
* Future Technology research gives you extra health and happiness
* The first civilization to discover the technology Polytheism for example, founds Hinduism. The direction of your research will have an impact on the kind of Great People that are born. The player is free to choose any path whether it be all-military, all-science, balanced, etc. You also don’t need all the techs that connect to the one you want. A connection to it is all that is needed
quote:We've also been doing a lot of work on the game's internal architecture to allow for easy player-modification (mods) using the industry-standard Python and XML programs, and we confidently expect you folks to come up with some great new maps, scenarios, units and even entire civs!
Oeh, dit klinkt als de oorlogsstrategie van Empire Earth, alleen in een turn-based omgeving als civ komt deze strategische vernieuwing beter uit zijn verf omdat het de haast en de chaos minder is.quote:There are no longer separate attack or defense bonuses such as in Civ III. They will have only one base strength that might or might not increase or decrease. Units also have advantages or disadvantages against certain units. Pikemen will have a decided advantage over mounted units and axmen will be especially good against melee units
Ok, ik ben om. Ik wil het.quote:In the co-op mode, several players will also be able to run one nation at once
Staat als het goed is op de CD-rom.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:49 schreef One_conundrum het volgende:
Weet iemand nog een goeie handleiding van Civ3 op internet te vinden, want bij de doormij aangeschafte versie zat geen boekje en ik heb het idee dat ik de helft van de opties niet gebruik...
Ach, vrienden zijn snel gemaakt hier op Fok!quote:Op maandag 23 mei 2005 20:19 schreef blue-102 het volgende:
Ik wil hem ook wel coop lijkt me idd wel cool... maarja moet je ook mensen hebben om mee te spelen.. er zijn geen vrienden meer van mij die het nog ooit spelen....
Ik las november van dit jaar.quote:Al specefieker wanneer het uit komt ?![]()
Warrior, warrior, warrior, settler en dan zien wel.quote:Op maandag 23 mei 2005 20:45 schreef One_conundrum het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk als je de eerste stad hebt gebouwd? Ik maak daarna altijd gelijk een settler. en dan 2 a 3 workers dan barracks en dan weer een settler.
Gelijk een settler? Maar dan moet je toch eerst een tijd wachten totdat je hoofdstad is gegroeid tot 3?quote:Op maandag 23 mei 2005 20:45 schreef One_conundrum het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk als je de eerste stad hebt gebouwd? Ik maak daarna altijd gelijk een settler. en dan 2 a 3 workers dan barracks en dan weer een settler.
Uiteraard ben ik bekend met het fenomeen cheatende AI. Echter vind ik dit soort zaken wel te ver gaan. Zoals gezegd zijn dit soort zaken later in het spel geen ramp, maar het is gewoon onredelijk om dergelijke verschillen in het begin van het spel al te laten optreden. En ik wil het spel dus WEL graag moeilijker dan Monarch hebben, maar niet door dit soort trucs.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:44 schreef Frollo het volgende:
[..]
Niet schrikken, maar de AI had waarschijnlijk ook al 2 steden tegen de tijd dat jouw eerste warrior af was
Het is toch een bekend gegeven dat de AI cheat? No flame intended hoor, maar het verbaast me eerlijk gezegd dat iemand die zo vertrouwd is met het spel dat hij kennelijk Emperor aankan, dit niet weet.
Pbem is play by email ?quote:Op maandag 23 mei 2005 23:50 schreef du_ke het volgende:
pff ben al met de pbem bezig en dat duurt al lang zat.
Dan hoop ik dat je de goeie gemaild hebt, want ik ben Martijn/Frollo en ik krijg de pbem juist van jou i.p.v. omgekeerdquote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:12 schreef George-Butters het volgende:
Ik heb Jasper/Frollo gemaild dat hij mij de PBEM nog een keer moet toesturen.
Ja ik heb Jasper gemaild...quote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:28 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat je de goeie gemaild hebt, want ik ben Martijn/Frollo en ik krijg de pbem juist van jou i.p.v. omgekeerd
Ja, na een beurt moet je de savegame doorsturen nar de volgende. Ik vind het wel een leuke manier van multiplayeren, maar met 8 personen (nu nog maar 7) duurt het wel lang.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 10:27 schreef blue-102 het volgende:
[..]
Pbem is play by email ?
Is dat een beetje prettige manier van spelen ?
Is het dan gewoon hetzelfde dat ieder steeds een beurt doet dan terug mailt?
Hoelang ben je al bezig dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:06 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, na een beurt moet je de savegame doorsturen nar de volgende. Ik vind het wel een leuke manier van multiplayeren, maar met 8 personen (nu nog maar 7) duurt het wel lang.
Goeie vraag... Hoe lang zijn we al bezig, mensen? Half jaartje of zo?quote:
Ik heb hem nu twee keer naar je student.rug.nl adres verstuurd, dus ik zou zeggen dat je je spamfilter eens moet bijstellenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 12:45 schreef George-Butters het volgende:
Ja ik heb Jasper gemaild...Maar zit dus nog te wachten nu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |