Play By E-Mail -- een multiplayervorm waarbij je na het spelen van je beurt de savegame doorstuurt naar de volgende deelnemer.quote:
Ik ben behoorlijk fan van de Ottomanen, vanwege de UU. De Sipahi is namelijk superieur met zijn 8.3.3. De beste verdediger van die tijd is de musketman (2.4.1), dus heb je een aanvalskracht van 8 tegenover een defensie van 4. Tot de Infantry beschikbaar komt voor andere volkeren heb je dus een behoorlijke tijd om je slag te slaan. Daarnaast zijn de Ottomanen Scientific en Industrial. Vooral Industrial is zeer handig.quote:
iemand?quote:Op donderdag 12 mei 2005 17:08 schreef One_conundrum het volgende:
Enuh ik zag ik het begin 3 patches. Waar zijn die goed voor?
Zoals ook erbij vermeld, dit zijn de laatste (meest recente) patches voor de drie verschillende variaties op Civ 3, het origineel en de twee uitbreidingssetsquote:Op donderdag 12 mei 2005 22:16 schreef One_conundrum het volgende:
iemand?
Nou vooruit dan maar:quote:Op donderdag 12 mei 2005 09:34 schreef Frollo het volgende:
Het wordt tijd dat we hier weer eens gewoon mooie Civ-verhalen gaan posten
Daar heb je ook gelijk in idd, maarja ik ben nogal fan om tegen een human player te knokken, zoveel leuker als je hem sneaky met een grote aanval belaagtquote:Op maandag 16 mei 2005 02:21 schreef JedaiNait het volgende:
@blue-102
ik vind het leuke van deze map, dat je dus echt begint als nederlanders en dat je locatie dus ook klopt, gevolg is wel dat je in je eerste turn france al kan zien en england en germany had ik beide ook binnen 3 turns gevonden, maar dat maakt de uitdaging wel groter. Opzich bieden random maps meer verassing, maar real world vind ik ook wat hebben
Ja dat is zoiezo een beetje het probleem bij Civ 3, de AI duurt lang...........quote:Op maandag 16 mei 2005 12:02 schreef Sidekick het volgende:
Ik heb ook een paar keer op de kaart van Europa gespeeld. Het is wel leuk om een 'realistische' kaart te gebruiken. Het blijft altijd aftasten waar de vijand precies zit.
Alleen was die kaart wel erg groot, en kostte het behoorlijk wat tijd om de AI's te laten spelen.
Maar ik wil wel alle bewegingen zien.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:36 schreef du_ke het volgende:
Je kan een aantal instellingen veranderen zodat de AI niet meer geannimeerd wordt en niet alle bewegingen worden getoond dat scheelt aardig in de snelheid.
Ja, het doorberekenen alleen al kost veel op een grote kaart met veel AI's.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:05 schreef JedaiNait het volgende:
Zelfs met animaties uit duren de ai turns nu al een kwartier ofzo....iets teveel volken op de kaart ben ik bang voor...
Nou ja, toch maar weer geladen. Hooverdam gebouwd, Wallstreet, Military Academy en Battlefield Hospital. Ook heb ik Tanks uitgevonden de vorige beurt en over enkele beurten heb ik Flight. Komt goed op tijd, want de Maya's zijn met drie infantry mijn terrein opgewandeld en dat is duidelijk een teken dat ze oorlog willen, men weet wel wat ik bedoel.quote:
Je eigen steden? Nou goed, dat is een beslissing die jij alleen kan maken. Maar vraag jezelf wel af: "Zou ik Aruba ook van de kaart af nuken als ik minister-president zou zijn?"quote:Op maandag 16 mei 2005 18:05 schreef Monidique het volgende:
Net toen ik mijn vorig bericht had gepost, verklaarde de Azteken mij de oorlog. Alleen, ik zit met nogal lastige supply lines naar het Azteekse schiereiland en elk unit dat ik maak, kan ik goed gebruiken tegen de Amerikanen. Ik wil ook geen vrede sluiten, want dat zouden mijn bondgenoten, waartoe verrassend genoeg de Maya's ook behoren, niet leuk vinden. Daarom dacht ik eraan om de steden gewoon te vernietigen, is dat nog erg?
Nee, niet mijn eigen steden. Steden die ik later verover.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:03 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Je eigen steden? Nou goed, dat is een beslissing die jij alleen kan maken. Maar vraag jezelf wel af: "Zou ik Aruba ook van de kaart af nuken als ik minister-president zou zijn?"
Je hebt een optie "Culturally Linked Start Loc" die je kan aanvinken in het "Player Setup" scherm (waar je oa je civ kan kiezen, je tegenstanders en de moeilijkheidsgraad).quote:Op maandag 16 mei 2005 20:40 schreef One_conundrum het volgende:
Ik doe nu met de gewone Civ3 het scenario earth large, maar is dat wel zo realistisch? Ik ben de duitsers en de eerste twee volken die ik tegenkwam waren de babyloniers en de zulu's...
Nou ja, je wilt kennelijk alle resources inzetten in je anti-Amerikaanse campagne, en dus is het niet handig om daar (bij de Azteken) veel aanvallers of verdedigers te hebben.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:11 schreef Monidique het volgende:
[..]
Nee, niet mijn eigen steden. Steden die ik later verover.
of linkershift inhouden voor alle irrelevante zakenquote:Op maandag 16 mei 2005 12:36 schreef du_ke het volgende:
Je kan een aantal instellingen veranderen zodat de AI niet meer geannimeerd wordt en niet alle bewegingen worden getoond dat scheelt aardig in de snelheid.
Ik heb redelijk wat Cavalry aan het Azteekse front, maar die worden niet aangevuld. Als ik dus ga verdedigen, worden mijn eenheden langzaam aan afgemaakt, maar ga ik aanvallen, dan hou ik steeds minder troepen per stad over, wat de verdediging zwakker maakt en een cultural flip aannemelijker. Dat zijn dus al twee opties die niet echt succesvol zullen zijn, vrees ik. Ik zou wel troepen willen overbrengen naar het Azteekse schiereiland, maar de tanks kan ik eerlijk gezegd wel gebruiken tegen de Amerikanen en vrede sluiten is mogelijk, maar dan nog steeds hebben ze een Mutual Protection Pact met de Amerikanen, dus lang zou zo'n vrede niet duren, en het zou mijn bondgenoten alleen maar pissig maken. Kortom, ik dénk dat de beste optie nu is om steden in te nemen en tot de grond toe plat te branden, de bevolking af te slachten en het gehele land der Azteken in rook en bloed achter te laten. Mijn Army van drie Cavalry plus nog wat andere Cavalry staan al op een berg nabij de vijandelijke hoofdstad, dus dat zou een goed en strategisch begin zijn.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nou ja, je wilt kennelijk alle resources inzetten in je anti-Amerikaanse campagne, en dus is het niet handig om daar veel aanvallers of verdedigers te hebben.
ja. tegen die tijd ben ik meestal zo ver voor op de AI dat het een koud kunstje is om ze compleet af te slachten. en dan is een diplomatic victory een stuk eenvoudigerquote:Op dinsdag 17 mei 2005 00:29 schreef Kaalhei het volgende:
Ik speelde eigenlijk altijd zeer defensief, gericht op uitbreiding en op technologisch ontwikkeling. Totdat ik de (modern) armor had, dan werd er gereld. Meer mensen die deze tactief volgen?
Bij jou. Ik heb hem van het weekend (geloof zaterdag) weer naar jou doorgestuurd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 10:37 schreef George-Butters het volgende:
Waar is de PBEM???
Vorige maand heb ik voor het laatst gespeeld volgens mij....
quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef Litpho het volgende:
[..]
Bij jou. Ik heb hem van het weekend (geloof zaterdag) weer naar jou doorgestuurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |