abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 mei 2005 @ 20:40:06 #226
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_27063350
Ik doe nu met de gewone Civ3 het scenario earth large, maar is dat wel zo realistisch? Ik ben de duitsers en de eerste twee volken die ik tegenkwam waren de babyloniers en de zulu's...
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  maandag 16 mei 2005 @ 21:03:42 #227
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27064154
quote:
Op maandag 16 mei 2005 18:05 schreef Monidique het volgende:
Net toen ik mijn vorig bericht had gepost, verklaarde de Azteken mij de oorlog. Alleen, ik zit met nogal lastige supply lines naar het Azteekse schiereiland en elk unit dat ik maak, kan ik goed gebruiken tegen de Amerikanen. Ik wil ook geen vrede sluiten, want dat zouden mijn bondgenoten, waartoe verrassend genoeg de Maya's ook behoren, niet leuk vinden. Daarom dacht ik eraan om de steden gewoon te vernietigen, is dat nog erg?
Je eigen steden? Nou goed, dat is een beslissing die jij alleen kan maken. Maar vraag jezelf wel af: "Zou ik Aruba ook van de kaart af nuken als ik minister-president zou zijn?"
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_27064414
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:03 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Je eigen steden? Nou goed, dat is een beslissing die jij alleen kan maken. Maar vraag jezelf wel af: "Zou ik Aruba ook van de kaart af nuken als ik minister-president zou zijn?"
Nee, niet mijn eigen steden. Steden die ik later verover.
  maandag 16 mei 2005 @ 21:15:29 #229
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27064573
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:40 schreef One_conundrum het volgende:
Ik doe nu met de gewone Civ3 het scenario earth large, maar is dat wel zo realistisch? Ik ben de duitsers en de eerste twee volken die ik tegenkwam waren de babyloniers en de zulu's...
Je hebt een optie "Culturally Linked Start Loc" die je kan aanvinken in het "Player Setup" scherm (waar je oa je civ kan kiezen, je tegenstanders en de moeilijkheidsgraad).

Staat die optie aan, dan kom je in de buurt van civs met een verwante cultuur.
  maandag 16 mei 2005 @ 21:20:01 #230
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27064728
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:11 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, niet mijn eigen steden. Steden die ik later verover.
Nou ja, je wilt kennelijk alle resources inzetten in je anti-Amerikaanse campagne, en dus is het niet handig om daar (bij de Azteken) veel aanvallers of verdedigers te hebben.
  maandag 16 mei 2005 @ 21:22:32 #231
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27064828
quote:
Op maandag 16 mei 2005 12:36 schreef du_ke het volgende:
Je kan een aantal instellingen veranderen zodat de AI niet meer geannimeerd wordt en niet alle bewegingen worden getoond dat scheelt aardig in de snelheid.
of linkershift inhouden voor alle irrelevante zaken

edit:
tvp dan maar?
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_27065040
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:20 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou ja, je wilt kennelijk alle resources inzetten in je anti-Amerikaanse campagne, en dus is het niet handig om daar veel aanvallers of verdedigers te hebben.
Ik heb redelijk wat Cavalry aan het Azteekse front, maar die worden niet aangevuld. Als ik dus ga verdedigen, worden mijn eenheden langzaam aan afgemaakt, maar ga ik aanvallen, dan hou ik steeds minder troepen per stad over, wat de verdediging zwakker maakt en een cultural flip aannemelijker. Dat zijn dus al twee opties die niet echt succesvol zullen zijn, vrees ik. Ik zou wel troepen willen overbrengen naar het Azteekse schiereiland, maar de tanks kan ik eerlijk gezegd wel gebruiken tegen de Amerikanen en vrede sluiten is mogelijk, maar dan nog steeds hebben ze een Mutual Protection Pact met de Amerikanen, dus lang zou zo'n vrede niet duren, en het zou mijn bondgenoten alleen maar pissig maken. Kortom, ik dénk dat de beste optie nu is om steden in te nemen en tot de grond toe plat te branden, de bevolking af te slachten en het gehele land der Azteken in rook en bloed achter te laten. Mijn Army van drie Cavalry plus nog wat andere Cavalry staan al op een berg nabij de vijandelijke hoofdstad, dus dat zou een goed en strategisch begin zijn.
  maandag 16 mei 2005 @ 21:31:11 #233
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27065187
Ja, aanval is hier de beste verdediging, omdat je zo snel mogelijk dit dreigende gevaar wilt stoppen om je handen vrij te maken voor de Amerikanen.
pi_27066884
Kan je niet beter gewoon verdedigen en vanaf andere stukken van de wereld legers aanvoeren aan de andere kant van de wereld ? dan moeten hun legers verdelen en pak je met je misschien uitgedunde cavalary aanvallen ? dan heb je een mooie strategie, daarbij verliezen hun zoveel legers.. wel een tip destroy de steden want houden is geen optie,je kan beter later het opnieuw opbouwen dat gaat veel soepeler en beter..

maandag 16 mei 2005 @ 22:26:10 #235
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27067429
Ik ben trouwens nu een nieuwe civ-game begonnen. De laatste tijd heb ik weinig gewone potjes gespeeld, en eigenlijk speel ik nu ook niet een normaal potje. Ik ben namelijk in het jaar 8000 voor Christus begonnen, en zit nu in 6400BC. Het is een gemodificeerd scenario, waarbij je onder andere zelfs het bouwen van wegen moet gaan uitvinden, en eindigd het spel al in 600AD waarbij Railroad het technische eindstation is.

Het speelt zich af rondom de middellandse zee, en ik speel met de Grieken. Op basis van wat ik al verkend heb, zou ik zeggen dat ik in de hiel van de laars van Italie zit. In het noorden heeft mijn verkennende warrior al een unit uit Etruria gespot, en de handel verliep goed.

Het is een leuke twist, vooral qua techs. De normale gang van het begin tot Railroad is namelijk nu verspreid over meer dan 2 Ages, en zijn er dus techs toegevoegd om het te complementeren. Zo begon ik met Agriculture, waarbij Wheat op de kaart verschijnt, en ik de mogelijkheid heb om te irrigeren en bossen aan te leggen. Zo moet ik zometeen ook nog Domestication uitvinden, waarbij Cow op de kaart verschijnt, en is nodig om Horseback-Riding te kunnen onderzoeken. Daarnaast zijn er ook extra units, resources etc. Het lijkt me wel leuk om dit wat te testen.
pi_27071202
Nou, nou, nou, wat een strijd! Ach, het valt eigenlijk wel mee. Zesendertig jaar oorlog, van 1790 tot en met 1826, heeft het volgende opgeleverd: Bijna de gehele vernietiging van de Azteekse beschaving van het vaste land, de Amerikanen flink teruggedrongen en controle verkregen over Berlijn en Londen.

1790 - 1826

De Azteekse Vlakte is zo grondig gezuiverd van vijandige elementen dat er zelfs een barbaars kamp der Bourgondiërs opgericht is in de jaren twintig van de negentiende eeuw!
  dinsdag 17 mei 2005 @ 00:29:25 #237
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_27071384
Ik speelde eigenlijk altijd zeer defensief, gericht op uitbreiding en op technologisch ontwikkeling. Totdat ik de (modern) armor had, dan werd er gereld. Meer mensen die deze tactief volgen?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 17 mei 2005 @ 00:35:23 #238
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_27071492
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 00:29 schreef Kaalhei het volgende:
Ik speelde eigenlijk altijd zeer defensief, gericht op uitbreiding en op technologisch ontwikkeling. Totdat ik de (modern) armor had, dan werd er gereld. Meer mensen die deze tactief volgen?
ja. tegen die tijd ben ik meestal zo ver voor op de AI dat het een koud kunstje is om ze compleet af te slachten. en dan is een diplomatic victory een stuk eenvoudiger overigens is het aanvallen van medieval infantery met cavalery ook wel leuk hoor

ik vind alleen wel dat de AI na difficulty monarch toch wel erg vals begint te spelen door stiekem hogere productie en science advance te hebben en dergelijke.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
pi_27079184
ja dat is zelfs de tactiek van het spel maar dan net niet meer zo leuk aangezien je dan vaak riflemen aa het afknallen bent met je zieke tanks..

maar ik vind dat qua moeilijkheid ze het wel goed hebben gedaan ! , wat hadden ze anders moeten doen ? de computer sterkere legers moeten geven dan word het helemaal te gek. en ja betere strategie, ik kweenie of dat nu zo makkelijk kan.
pi_27128391
  • In addition, AI leaders will have certain favorite Civics and they may ask you to either switch to theirs or stop using the one that offends them.

• To speed up the process, you can create missionaries and send them out to try to convert other cities. Also, just like the Civics, AI leaders may try to get you to convert to their religion.

• In diplomacy, you will be able to broker peace between two warring Civs or ask a Civ to go to war with another even if you are not currently at war with that Civ.

• Also, rivers work like roads so two cities on the same river are connected even if no roads have been built.

http://www.civfanatics.com/news2/comments.php?id=306

Ik !MOET! CivIV.
  • pi_27128559
    Geil .
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
      woensdag 18 mei 2005 @ 21:10:56 #242
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27129404
    De aanpassingen klinken goed, maar toch een beetje weinig, eigenlijk. De grotere rol voor religie en de uitgebreidere diplomatie zijn leuk.
      woensdag 18 mei 2005 @ 21:20:58 #243
    61891 zakjapannertje
    rijksmonument
    pi_27129741
    lijkt een beetje op Children of the Nile vind ik, met dat diep in- en uitzoomen en dat landschap, ziet er mooi uit
    pi_27135350
    Zeker... ben nu nog tevreden maar of dat blijft...
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:14:24 #245
    15967 Frollo
    You know I am a righteous man
    pi_27141797
    Mja, ik ben nog niet echt onder de indruk. De interface is maar lomp vergeleken bij de elegante controls van Civ III, en de multi-units maken het er ook al niet overzichtelijker op.
    Wel ben ik heel benieuwd hoe ze religie en civics hebben geïmplementeerd en ik ga hem dan ook zeker kopen!
      donderdag 19 mei 2005 @ 10:37:19 #246
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27142567
    Waar is de PBEM???

Vorige maand heb ik voor het laatst gespeeld volgens mij....
    60% of what you say is crap.
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
    pi_27142811
    Heb hem zaterdag naar ype gegooid voro zover ik weet.
    pi_27146460
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 10:37 schreef George-Butters het volgende:
    Waar is de PBEM???

Vorige maand heb ik voor het laatst gespeeld volgens mij....
    Bij jou. Ik heb hem van het weekend (geloof zaterdag) weer naar jou doorgestuurd.
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
      donderdag 19 mei 2005 @ 13:19:28 #249
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27148019
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 12:36 schreef Litpho het volgende:

[..]

Bij jou. Ik heb hem van het weekend (geloof zaterdag) weer naar jou doorgestuurd.
    Daarom vroeg ik het ook Ik zal m wel weer over het hoofd gezien hebben....
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      donderdag 19 mei 2005 @ 22:53:57 #250
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27168626
    Zo, ik ben alweer wat verder met mijn prehistorisch modified scenario aan de middellandse zee. Ik zit alweer in het jaar 840 BC en heb Italie bedekt met 9 steden.

Het trieste nieuws maar eerst: ik heb geen lux. Ik heb (nog) geen strategic resources zoals Copper en Timber waar ik wel de technologische capaciteit heb om die te herbergen. Maar geen van die zaken dus zelfs maar in de buurt. Vanwege het ontbreken van lux kom ik aardig in de knoei met de grootte van de steden, en dat gaat nog een groot probleem vormen voor de benodigde inkomsten. Nu ben ik nog in de settler-fabricage-fase, dus nu is het nog niet ernstig. Het vervelende aan het missen van Timber en Copper is dat ik geen Galley kan bouwen en ook geen Axemen kan opleiden. De galley is niet zo erg, ik ben niet zo maritiem ingesteld, maar de Axemen (3.1.1) zou een goede aanvulling op mijn Archers (2(2).1.1) zijn.

Qua militaire status zit het vooralsnog goed, ik heb de beschikking over Hoplites (1.4.1), en ze zijn ook veelvuldig aanwezig. Daarnaast dus nog een leuk legertje Archers die in deze mod ook nog een bombard hebben van 2. Een leuke twist.

In den beginne had ik oorlog met de Etrurianen omdat ik niet inging op hun chantage. Na een lange oorverdovende stilte heb ik zelfs wat voordeel kunnen pakken bij de beeindiging. Ik heb net een oorlog met de Dacians achter de rug. Ik heb een stad van hen ingenomen en de lokale bevolking met veel argumenten en garrison weten te overtuigen om voor de goede zaak te strijden. Natuurlijk wisten de ongelovigen niet dat die stad op een verkeerde plek stond, en dat die stad wel handig kon gebruiken voor het maken van een gratis slaaf. Daarna heb ik de overige mannen uitgemoord, hun vrouwen verkracht, en de rest van hun waardigheid afgenomen door de stad plat te branden. Het bleek mezelf een uitstekende onderhandelingspositie te geven voor het bewerkstelligen van vrede.

Qua technologieen gaat het niet al te goed. Ik merk dat de twee andere beschavingen die ik heb ontmoet toch een stapje verder zijn. Niet onoverkomelijk, maar misschien al een teken voor de toekomst. Door de kleine groottes van mijn steden loop ik immers geld mis. Ik zal alles op alles moeten zetten om The Great Library te ontdekken, die, volgens Civilopedia, het gehele spel zal werken. The Great Library is als een van de eerste techs in de Hellenistic Age (het tweede tijdperk) te ontdekken, en ik krijg als Griekenland een gratis tech aan het begin van een nieuw tijdperk. Misschien heb ik geluk.

Verder ligt er nog een goody-hut te wachten in de bergen, alleen heb ik nog geen units die Mauntains kunnen beklimmen, dus dat moet nog even wachten.
    Dergelijke aanpassingen geven het een originele twist. Erg leuk om dat te ontdekken.
      donderdag 19 mei 2005 @ 23:00:43 #251
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_27168989
    Skitterend verhaal. morgen ben ik vrij en dan de hele dag maar civ3 doen. Conquer the World
    pi_27170837
    Moet conquests ook hebben ...
      vrijdag 20 mei 2005 @ 09:25:44 #253
    15967 Frollo
    pi_27175689
    Welke mod speel je eigenlijk, Sidekick?
    pi_27176759
    quote:
    Op vrijdag 20 mei 2005 09:25 schreef Frollo het volgende:
    En welke moeilijkheidsgraad?
      zaterdag 21 mei 2005 @ 00:17:16 #255
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27203844
    quote:
    Op vrijdag 20 mei 2005 09:25 schreef Frollo het volgende:
    "The Ancient Mediterranean": http://www.cdgroup.org/forums/tbs/civ3/index.php?h=1&pf=21

Moeilijkheidsgraad is Monarch.
      zaterdag 21 mei 2005 @ 20:11:43 #256
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27224806
    quote:
    Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef George-Butters het volgende:

[..]

Daarom vroeg ik het ook Ik zal m wel weer over het hoofd gezien hebben....
    Mijn mailadres van lycos werkt niet meer.
    stuur aub in het vervolg naar:
    a.s.wernsen (apenstaartje) student.rug.nl
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
    pi_27229467
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 20:11 schreef George-Butters het volgende:
    Mijn mailadres van lycos werkt niet meer.
    stuur aub in het vervolg naar:
    [email-adres verwijderd om de schijn op te houden dat je anoniem kan zijn op het internet]
    Staat genoteerd . Als je de afgelopen save nog nodig hebt, mail je me maar op mijn hotmail.
    "If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
      zaterdag 21 mei 2005 @ 22:23:47 #258
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27229837
    quote:
    Op zaterdag 21 mei 2005 22:15 schreef Litpho het volgende:

[..]

Staat genoteerd . Als je de afgelopen save nog nodig hebt, mail je me maar op mijn hotmail.
    Ja die heb ik niet ontvangen De laatste die ik ontvangen heb is van 23 april....
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
    pi_27271549
    http://forums.civfanatics.com/showthread.php?t=108315#em

Als 'ie uitkomt, koop ik 'm echt vrijwel meteen.
      maandag 23 mei 2005 @ 13:07:47 #260
    15967 Frollo
    pi_27272100
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 12:50 schreef Monidique het volgende:

Hij staat natuurlijk ook in mijn wishlist
    pi_27277088
    wanneer komt hij eigenlijk uit ? ik bedoel ben erg benieuwt maar bang dat ze het allemaal te mooi willen maken en daardoor ook minder duidelijk...
    Of te uitgebreid dat het niet meer bij te houden is... ik vond 3 uitgebreid genoeg, een beetje extra mag maar niet te extreem..
    pi_27277172
    Het wordt niet alleen uitgebreid, maar ook versimpeld. Pollution hoef je bijvoorbeeld niet meer op te ruimen.
      maandag 23 mei 2005 @ 15:35:41 #263
    76407 -erwin-
    liberaal intellectueel
    pi_27277335
    quote:
    Op dinsdag 17 mei 2005 12:13 schreef blue-102 het volgende:
    ja dat is zelfs de tactiek van het spel maar dan net niet meer zo leuk aangezien je dan vaak riflemen aa het afknallen bent met je zieke tanks..

maar ik vind dat qua moeilijkheid ze het wel goed hebben gedaan ! , wat hadden ze anders moeten doen ? de computer sterkere legers moeten geven dan word het helemaal te gek. en ja betere strategie, ik kweenie of dat nu zo makkelijk kan.
    Ik vind het dikke nep. Ik speelde op moeilijkheidsgraad emperor.
    turn 1: bouw stad -> bouw warrior (5 turns)
    Turn 6: warrior klaar. ik zet 1 stap buiten mijn stad, en kom daar een tegenstander tegen. een spearman.

Ofwel; in de tijd dat ik een warrior gebouwd heb heeft mijn tegenstander een spearman gebouwd, en deze naar mijn stad verplaatst. Ik heb later even gekeken, en die 5 turns was ongeveer wat hij daar voor nodig zou hebben vanaf zijn beginpositie. Ofwel, de AI begint gewoon met die spearman. Dat soort dingen vind ik gewoon oneerlijk. Juist in het begin is het van extreem belang om zo efficient mogelijk te zijn, en dan komt de AI doodleuk met gratis units aanzetten. Ik zou accepteren dat de moeilijkheidsgraad van de AI zich pas in latere stadia eventueel oneerlijk zou gaan gedragen, maar NIET in het begin!
    fotoboek.fok.nl/-erwin-
    pi_27277375
    Hé, je wilde een wat grotere uitdaging, toch?
      maandag 23 mei 2005 @ 15:43:39 #265
    76407 -erwin-
    liberaal intellectueel
    pi_27277611
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 15:36 schreef Monidique het volgende:
    Hé, je wilde een wat grotere uitdaging, toch?
    nee want in het begin betekent dat simpelweg dat je veel kleiner bent dan de AI, ookal doe je alles perfect. het houdt in dat je alleen door het voeren van oorlog een net zo groot rijk als de AI kunt creeren. dat is gewoon oneerlijk. het zou leuker zijn als de AI gewoon meer tegengas zou geven. desnoods door gezamelijk flink tegen je op te treden.
    fotoboek.fok.nl/-erwin-
      maandag 23 mei 2005 @ 15:44:49 #266
    15967 Frollo
    pi_27277640
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 15:35 schreef -erwin- het volgende:

Ik vind het dikke nep. Ik speelde op moeilijkheidsgraad emperor. [...] Ik zou accepteren dat de moeilijkheidsgraad van de AI zich pas in latere stadia eventueel oneerlijk zou gaan gedragen, maar NIET in het begin!
    Niet schrikken, maar de AI had waarschijnlijk ook al 2 steden tegen de tijd dat jouw eerste warrior af was

Het is toch een bekend gegeven dat de AI cheat? No flame intended hoor, maar het verbaast me eerlijk gezegd dat iemand die zo vertrouwd is met het spel dat hij kennelijk Emperor aankan, dit niet weet.
      maandag 23 mei 2005 @ 17:28:16 #267
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27280984
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 12:50 schreef Monidique het volgende:

quote:
    * The Technology Tree, just like its technologies, is smart and flexible. You will have the ability to research different things, but they will lead to the same level of technologies. It will offer unique paths to guide your empire along. There are no longer static eras, as in Civ III’s case

* There are different ways to discover technologies, like the already mentioned Great People, and probably by the Tech-Tree’s flexibility itself

* You will also be allowed to skip whole branches of the Tech-Tree if you wish

* NEW! Moving up the Tech Tree will also unlock Civics options like Freedom of Speech and Slavery, which will have far-reaching consequences for your entire domain.

* Future Technology research gives you extra health and happiness

* The first civilization to discover the technology Polytheism for example, founds Hinduism. The direction of your research will have an impact on the kind of Great People that are born. The player is free to choose any path whether it be all-military, all-science, balanced, etc. You also don’t need all the techs that connect to the one you want. A connection to it is all that is needed
    quote:
    We've also been doing a lot of work on the game's internal architecture to allow for easy player-modification (mods) using the industry-standard Python and XML programs, and we confidently expect you folks to come up with some great new maps, scenarios, units and even entire civs!
      maandag 23 mei 2005 @ 17:34:45 #268
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27281185
    quote:
    There are no longer separate attack or defense bonuses such as in Civ III. They will have only one base strength that might or might not increase or decrease. Units also have advantages or disadvantages against certain units. Pikemen will have a decided advantage over mounted units and axmen will be especially good against melee units
    Oeh, dit klinkt als de oorlogsstrategie van Empire Earth, alleen in een turn-based omgeving als civ komt deze strategische vernieuwing beter uit zijn verf omdat het de haast en de chaos minder is.
      maandag 23 mei 2005 @ 17:45:04 #269
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27281530
    quote:
    In the co-op mode, several players will also be able to run one nation at once
    Ok, ik ben om. Ik wil het.
      maandag 23 mei 2005 @ 17:49:44 #270
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_27281667
    Weet iemand nog een goeie handleiding van Civ3 op internet te vinden, want bij de doormij aangeschafte versie zat geen boekje en ik heb het idee dat ik de helft van de opties niet gebruik...
    pi_27281862
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 17:49 schreef One_conundrum het volgende:
    Weet iemand nog een goeie handleiding van Civ3 op internet te vinden, want bij de doormij aangeschafte versie zat geen boekje en ik heb het idee dat ik de helft van de opties niet gebruik...
    Staat als het goed is op de CD-rom.
      maandag 23 mei 2005 @ 19:06:08 #272
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_27283954
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 17:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Staat als het goed is op de CD-rom.
    Ah Ik zal der even om zoeken
    pi_27286516
    Ik wil hem ook wel coop lijkt me idd wel cool... maarja moet je ook mensen hebben om mee te spelen.. er zijn geen vrienden meer van mij die het nog ooit spelen....

Al specefieker wanneer het uit komt ?
      maandag 23 mei 2005 @ 20:41:29 #274
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27287324
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 20:19 schreef blue-102 het volgende:
    Ik wil hem ook wel coop lijkt me idd wel cool... maarja moet je ook mensen hebben om mee te spelen.. er zijn geen vrienden meer van mij die het nog ooit spelen....
    Ach, vrienden zijn snel gemaakt hier op Fok!
    quote:
    Al specefieker wanneer het uit komt ?
    Ik las november van dit jaar.
      maandag 23 mei 2005 @ 20:45:32 #275
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_27287461
    Wat doen jullie eigenlijk als je de eerste stad hebt gebouwd? Ik maak daarna altijd gelijk een settler. en dan 2 a 3 workers dan barracks en dan weer een settler.
    pi_27287480
    nouja , ik zou zeggen bring it on

maarja hoe gaat het makkelijkste
    pi_27287525
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 20:45 schreef One_conundrum het volgende:
    Wat doen jullie eigenlijk als je de eerste stad hebt gebouwd? Ik maak daarna altijd gelijk een settler. en dan 2 a 3 workers dan barracks en dan weer een settler.
    Warrior, warrior, warrior, settler en dan zien wel.
      maandag 23 mei 2005 @ 20:58:45 #278
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27287939
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 20:45 schreef One_conundrum het volgende:
    Gelijk een settler? Maar dan moet je toch eerst een tijd wachten totdat je hoofdstad is gegroeid tot 3?

Ik bouw eerst een Warrior, de goedkoopste unit om zo snel mogelijk de omgeving te verkennen, daarna een spearman (of een andere defensieve unit, en anders weer een warrior) om de verdediging een beetje op orde te hebben en eventuele verdere verkenningen. Daarna is de hoofdstad wel zo ver gegroeid dat er een settler gebouwd kan worden.

Soms bouw ik ok vrij snel een granary in de hoofdstad als de tiles om de stad een beetje vruchtbaar lijken. Maar ik heb toch liever een andere stad met een granary om zodoende wat sneller Settlers te produceren. Dan kan de hoofdstad Wonders gaan bouwen.
    pi_27288383
    Eerst een warrior ofzo om m'n eerste tegenstander uit te schakelen. Daarna rustig op gaan bouwen.
      maandag 23 mei 2005 @ 21:11:21 #280
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_27288398
    Volgens mij moet de stad dan 2 groot zijn, want als de bouwperiode van de settler voorbij is duurt het nog enkele beurten, tot de stad 2 groot is, voordat ik em daadwerkelijk krijg. Misschien moet ik eerst wat anders maken, maar gelijk nog een settker erbij na 18 á 19 beurten is wel zo handig
    pi_27288483
    Met wat mazzel heb je met een snelle warrior tegen die tijd ook een goodie hut of een zwakke tegenstander.
      maandag 23 mei 2005 @ 22:36:57 #282
    76407 -erwin-
    liberaal intellectueel
    pi_27291630
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 15:44 schreef Frollo het volgende:

[..]

Niet schrikken, maar de AI had waarschijnlijk ook al 2 steden tegen de tijd dat jouw eerste warrior af was

Het is toch een bekend gegeven dat de AI cheat? No flame intended hoor, maar het verbaast me eerlijk gezegd dat iemand die zo vertrouwd is met het spel dat hij kennelijk Emperor aankan, dit niet weet.
    Uiteraard ben ik bekend met het fenomeen cheatende AI. Echter vind ik dit soort zaken wel te ver gaan. Zoals gezegd zijn dit soort zaken later in het spel geen ramp, maar het is gewoon onredelijk om dergelijke verschillen in het begin van het spel al te laten optreden. En ik wil het spel dus WEL graag moeilijker dan Monarch hebben, maar niet door dit soort trucs.
    fotoboek.fok.nl/-erwin-
    pi_27294040
    simpel warior warior setler setler setler setler (granary kost 1 ik doe het liefse uitvinden.. knowledge is power!!)

als iemand zin heeft om een keer een potje te spellen say ai
    pi_27294161
    pff ben al met de pbem bezig en dat duurt al lang zat .
      dinsdag 24 mei 2005 @ 00:24:35 #285
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_27295057
    Ik heb nu toch mijn game maar gesaved... Morgen 830 beginnen
    pi_27300720
    quote:
    Op maandag 23 mei 2005 23:50 schreef du_ke het volgende:
    pff ben al met de pbem bezig en dat duurt al lang zat .
    Pbem is play by email ?

Is dat een beetje prettige manier van spelen ?
    Is het dan gewoon hetzelfde dat ieder steeds een beurt doet dan terug mailt?
      dinsdag 24 mei 2005 @ 12:12:23 #287
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27303933
    Ik heb Jasper/Frollo gemaild dat hij mij de PBEM nog een keer moet toesturen. Mijn mailadres is naar de kloten.
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      dinsdag 24 mei 2005 @ 12:28:54 #288
    15967 Frollo
    pi_27304425
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 12:12 schreef George-Butters het volgende:
    Ik heb Jasper/Frollo gemaild dat hij mij de PBEM nog een keer moet toesturen.
    Dan hoop ik dat je de goeie gemaild hebt, want ik ben Martijn/Frollo en ik krijg de pbem juist van jou i.p.v. omgekeerd
      dinsdag 24 mei 2005 @ 12:45:34 #289
    62977 George-Butters
    Super Geil Klasse
    pi_27304974
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 12:28 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat je de goeie gemaild hebt, want ik ben Martijn/Frollo en ik krijg de pbem juist van jou i.p.v. omgekeerd
    Ja ik heb Jasper gemaild... Maar zit dus nog te wachten nu.
    Donner 1
    Donner 2
    Streng!
      dinsdag 24 mei 2005 @ 12:56:04 #290
    15967 Frollo
    pi_27305274
    OK, dan wachten we mee
    pi_27308984
    Niemand meer zin in een potje pbem ?
      dinsdag 24 mei 2005 @ 17:06:00 #292
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27313929
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 10:27 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Pbem is play by email ?

Is dat een beetje prettige manier van spelen ?
    Is het dan gewoon hetzelfde dat ieder steeds een beurt doet dan terug mailt?
    Ja, na een beurt moet je de savegame doorsturen nar de volgende. Ik vind het wel een leuke manier van multiplayeren, maar met 8 personen (nu nog maar 7) duurt het wel lang.
      dinsdag 24 mei 2005 @ 17:26:48 #293
    102865 One_conundrum
    zeg maar Conundrum
    pi_27314593
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 17:06 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ja, na een beurt moet je de savegame doorsturen nar de volgende. Ik vind het wel een leuke manier van multiplayeren, maar met 8 personen (nu nog maar 7) duurt het wel lang.
    Hoelang ben je al bezig dan?
      dinsdag 24 mei 2005 @ 17:36:28 #294
    15967 Frollo
    pi_27314886
    quote:
    Op dinsdag 24 mei 2005 17:26 schreef One_conundrum het volgende:

Hoelang ben je al bezig dan?
    Goeie vraag... Hoe lang zijn we al bezig, mensen? Half jaartje of zo?

De meesten hebben inmiddels 2 à 3 steden. Gaat lekker vlot dus
    pi_27315021
    Ik heb inderdaad enkele prachtige nederzettingen .
      dinsdag 24 mei 2005 @ 17:45:05 #296
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27315135
    Ik heb de eerste savegame ontvangen op 6 september 2004. We zitten nu in 2150BC.

Dat zijn 41 turns in 260 dagen, dat is 1 turn per 6,3 dagen.

Dus zeg maar 1 turn per week. Met 540 turns, is dat 540 weken = 10 jaar.
      dinsdag 24 mei 2005 @ 17:46:14 #297
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27315174
    Maar daar hebben we dus nu al 8 maanden van opzitten.
    pi_27315190
    Oh dat gaat prima .
      dinsdag 24 mei 2005 @ 17:50:38 #299
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_27315298
    Ik doe nu ook mee aan een PBEM met wat POL-users. Daar zijn we overigens net begonnen, maar daar gaat het wat sneller. Daar hebben we nu 6 turns in 7 dagen afgewerkt. Dat spelen we dan ook 'maar' met z'n vieren.
    pi_27315345
    Dat is inderdaad een wat beter aantal...
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')