abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24713349
Vervolg van: Zwangerschap en geboorte deel 123
2005

***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
3 februari 2005: Edje34 (papa)
7 februari 2005: DaanBanaantje
8 februari 2005: Githa
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
21 februari 2005: Ma-Maatje
17 maart 2005: TearSong
18 maart 2005: Luisa
18 maart 2005: DrFonk (papa)
21 maart 2005: weirdmiss
1 april 2005: renzell
2 april 2005: Superted (papa)
15 april 2005: Wiseguy79 (papa)
26 april 2005: melonovy
2 mei 2005: Snakelady
4 mei 2005: Lewis.de.boxer
5 mei 2005: Roxie
10 mei 2005: Yfke en SPIRO
15 mei 2005: Romek (papa)
01 juni 2005: Mobious (papa)
18 juni 2005: Jonnetje
05 juli 2005: Basset (papa)
14 juli 2005: 1-of-6Billion (papa)
19 juli 2005: Snowwww
2 augustus 2005: Igraine

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Karin op 27-01-2005 09:35:42 ]
  zondag 23 januari 2005 @ 22:54:51 #2
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24713428
Bix bovenaan!
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_24713439
Rustig aan kletsen dan in dit deel, dan wordt dit het deel voor BabyBos en Gerrie!

Hoe gaat het eigenlijk met de papa's? Dop, Gomorrah, Edje34, kom eens vertellen!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 23:10:31 #4
43556 miss_dynastie
pi_24713773
En ladybos, heeft het al geholpen ??
pi_24714302
Wanneer is het weer volle maan? Misschien dat de beebjes daar op wachten?
pi_24714615
Ja Dop, doe Lentemeisje eens wat annanassen geven, plekje aan de binnenkant van dr enkel masseren, veel wandelen, andere dingen ook nog veel doen. Ik wil nu best al wel tante worden hoor
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 23:45:30 #7
81992 Githa
pi_24714678
quote:
Op zondag 23 januari 2005 23:30 schreef Xanthe het volgende:
Wanneer is het weer volle maan? Misschien dat de beebjes daar op wachten?
Dinsdag de 25 ste
  maandag 24 januari 2005 @ 00:03:55 #8
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24715186
oe, dan wordt het misschien dinsdag wel babydag.

Gisteren nogal eeen rotopmerking gekregen van mijn schoonmoeder, ik wilde het voor me houden wat we krijgen i.v.m. misschien wel meelezers maar ik moet mijn hart even luchten.

Gisterenochtend was ik aan het werk, ik werk samen met mijn schoonmoeder en mijn schoonvader kwam even op de koffie.
Automatisch kwam het gesprek op de baby en ook naar het gokken van het geslacht.
Mijn schoonmoeder maakte toen de opmerking, ik denk een jongen en zo niet dan hebben we pech.
Je raad het al, ze heeft pech.
Mijn schoonvader heeft iets meer hersens en die riep erachter aan, of juist geluk.
Meer omdat hij denk ik een vermoeden heeft dat het een meisje is.

Wij zijn kei blij met onze kleine meid maar zoiets hakt er toch wel even in.

Nu weten jullie het dus toch, Frutselke is een meisje.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_24715296
Ow en meisjes zijn zo kjoet
Was het niet een hele lullige gemene manier om er achter te komen wat het geslacht is van je schoonmoeder. Zo van ik zeg zoiets dan zegt ze zelf wel van, nou lekker lullig het is een meisje.
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 24 januari 2005 @ 00:10:52 #10
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24715374
Geen idee, ze heeft altijd wel te kenne gegeven dat ze liever een kleinzoon heeft maar ik dacht dat als ik eenmaal echt een buik heb enzo het wel goed zou komen.
Voor mijn verjaardag die ik gisteren heb gevierd heb ik ook echte jongensrompertjes gekregen, met zo'n combatprint zeg maar.
Ze heeft het ook altijd over hem en hij en andere dingen die erop wijzen dat ze echt een jochie verwacht, zelfs een keer kleinzoon.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_24715464
(als je die rompers van de hema bedoelt, he, die heb ik voor Janneke ook gekocht die zijn stoer ja )
Wat lullig snakelady!
Nou ze zal t toch met een meissie moeten doen he
Het voelt heerlijk!!!!
  maandag 24 januari 2005 @ 00:15:24 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24715525
Nee niet die van de hema, dat zijn die met die kikkertjes geloof ik toch? die zouden nog wel kunnen vind ik
Nee deze waren van een andere winkel weet niet meer welke maar in een blauwe/grijze combatprint.

en idd, ze moet het er maar mee doen, wij zijn er kei blij mee hoor.
pi_24716552
Erg lullig snakelady erg frustrerend zoiets.

En dinsdag baby dag!!!!

De pijntjes beginnen zich hier ook al flink te uiten , dat maakt het allemaal wel erg spannend.
Soms lijkt het wel of iemand een brede riem heel strak aantrekt , best een naar gevoel , zullen wel bij de oefen weeën horen.
pi_24718491
Snakelady wat lullig zeg Maar wel heeeeeel leuk dat jullie een meisje krijgen

Hier geen nieuws behalve dan dat ik bijna niet heb geslapen vannacht, ik droom steeds dat het begonnen is en dan wordt ik weer wakker enzo, ben erg onrustig. Het heeft hier ook behoorlijk gestormd dus dat helpt ook niet.
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 08:54:48 #15
81992 Githa
pi_24718714
Bix en Ladybos? nou ga ik het niet leuk meer vinden hoor .....

Snakelady wat vervelend dat ze je het gevoel geven dat een meisje niet zo gewens zou zijn...hier zijn ze er ook altijd van uit gegaan dat het een ventje zou worden en ik kreeg dan idd ook echt jongens kleren en sokjes met een voetbal erop kon niet duidelijker nu krijg ik ook een jongen maar ik denk dat ze net zo gelukkig waren geweest met een meid hoor soms kunnen mensen zich wat ongelukkig uitdrukken.
maaruh gefeliciteerd hoor da's dan mooi een kandidaat voor die van mij Tilburg / den Bosch is goed om te doen

Hier nog steeds oefenweeen maar het aantal is wat afgenomen ....ze komen nu wat minder vaak dus ik denk dat alles wel weer rustiger gaat worden in de loop van de dag....moet maar zo denken dat alles wat ik nu doe al mooi gebeurd is toch
pi_24718715
Bix, hoe gaat het met jou ? Ben je het al zat ? Al voorweeën, ontsluiting ?
  maandag 24 januari 2005 @ 08:59:32 #17
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24718755
quote:
Op maandag 24 januari 2005 08:54 schreef Ladybos het volgende:
Bix, hoe gaat het met jou ? Ben je het al zat ? Al voorweeën, ontsluiting ?
Baby?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24718805
quote:
Op maandag 24 januari 2005 00:03 schreef snakelady het volgende:
oe, dan wordt het misschien dinsdag wel babydag.

Gisteren nogal eeen rotopmerking gekregen van mijn schoonmoeder, ik wilde het voor me houden wat we krijgen i.v.m. misschien wel meelezers maar ik moet mijn hart even luchten.

Gisterenochtend was ik aan het werk, ik werk samen met mijn schoonmoeder en mijn schoonvader kwam even op de koffie.
Automatisch kwam het gesprek op de baby en ook naar het gokken van het geslacht.
Mijn schoonmoeder maakte toen de opmerking, ik denk een jongen en zo niet dan hebben we pech.
Je raad het al, ze heeft pech.
Mijn schoonvader heeft iets meer hersens en die riep erachter aan, of juist geluk.
Meer omdat hij denk ik een vermoeden heeft dat het een meisje is.

Wij zijn kei blij met onze kleine meid maar zoiets hakt er toch wel even in.

Nu weten jullie het dus toch, Frutselke is een meisje.
Hmmmm, zie je mijn (bijna ex)schoonouders zijn niet de enige vreemde wezens op deze planeet....
Die waren zo vriendleijk om mijn hele eerste zwangerschap van Damien te roepen dat het een meid MOEST worden. tja pech voor hun want het werd een jongen.
Nu hebben we geen contact meer met ze.... ( ook om andere redenen hoor) ze hebben Damien ( 4 en half) nog geen 10 keer gezien en Duncan (bijna 2) nog nooit.
Sommige mensen sporen nu eenmaal niet helemaal en daar moet je je echt bij neerleggen. Leuk is anders maar ja je moet toch wat
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 09:19:45 #19
43556 miss_dynastie
pi_24718937
Wat vreselijk snakelady
Echt ongelooflijk hoe dom en kortzichtig sommige mensen zijn: hoe kun je nou pech hebben als je het mooiste kleinkind van de wereld krijgt?? Trek je er niks van aan meiske, als zij dat echt als pech zien, zijn ze dom en niet goed snik!!!!
het verbaast me dat jij nog niet het geslacht had verteld... frutselke was in mijn hoofd toch echt een meisje... nou ja, dat heb ik dan blijkbaar zelf geraden
pi_24719100
quote:
Op maandag 24 januari 2005 08:59 schreef Sugar het volgende:

[..]

Baby?
O ja, die optie was ik even vergeten
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 09:41:03 #21
81992 Githa
pi_24719176
quote:
Op maandag 24 januari 2005 09:33 schreef Ladybos het volgende:

[..]

O ja, die optie was ik even vergeten

Ladybos, je bent toch niet vergeten dat die optie bij jou ook erg sterk aanwezig is
pi_24719633
hihi nee hoor, nog helemaal niks gebeurd hier. qua baby dan. ik vond de maan vanmorgen ook echt prachtig rond eruitzien. maar morgen dus officieel pas vol? nou ja, daar heeft Piet zich de vorige keer ook niks van aangetrokken trouwens.
pi_24719650
snake, wat raar van je schoonmoeder. lekker puh dat ze d'r zin niet krijgt.
pi_24719764
Snake... frutselmeisjes zijn juist leuk!!!
Kunnen oma's ook lekker mee tutten hoor.
Het is een wel raar dat ze het zei...maar trek het je niet aan hoor... ze bedoelde het misschien niet zo bot/rot
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_24719986
Ik zou in staat zijn na de geboorte d'r te bellen en te roepen: Het is lekker een MEISJE!! HA HA! En dan vragen of ze de bon nog heeft van die rompertjes En als ze op bezoek is steeds te zeggen als er anderen bij zijn: Ja ZIJ wilde graag een jongen, HA HA, heeft die even pech!

Weet iedereen meteen hoe belachelijk ze is.
Mijn ex-schoonmoeder zou ik hier ook voor aanzien. Hoe erg ik het eerst vond dat het uit was, ik was zo blij dat ik dat mens nooit meer hoefde te zien zeg.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_24720277
Mijn ouders laten zich niet uit over mijn zwangerschap , verder heeft iedereen in onze omgeving wel een "gevoel" en die maken ze ook kenbaar.
Volgens mij meer omdat men denkt dat wij allang weten wat het is.
En we weten het lekker niet....
pi_24721559
Tja, dat is het grote nadelige dirisco van een echo, denk ik, als je weet wat het wordt gaan mensen het proberen te achterhalen. Jammer blijft het wel, dat je zulke domme reacties krijgt, hoe triest kun je zijn als je teleurgesteld bent in het geslacht van je eerste kleinkind, pfff, kan daar niet bij.
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 24 januari 2005 @ 12:16:32 #28
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_24721619
quote:
Op maandag 24 januari 2005 10:40 schreef Syrena het volgende:
Ik zou in staat zijn na de geboorte d'r te bellen en te roepen: Het is lekker een MEISJE!! HA HA! En dan vragen of ze de bon nog heeft van die rompertjes En als ze op bezoek is steeds te zeggen als er anderen bij zijn: Ja ZIJ wilde graag een jongen, HA HA, heeft die even pech!
Zou ik ook doen Of een poosje weigeren om oma haar kleindochter te laten vasthouden. Niet eens als straf maar ik zou denk ik te kwaad zijn om haar een knuffelpartijtje te gunnen.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  maandag 24 januari 2005 @ 13:27:09 #29
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24722773
Wat een nare schoonmama zeg. Naja, misschien bedoelde ze het echt zo bot niet (en vind ze gewoon dat je volgens de bakerpraatjes duidelijk een jongen draagt). Heel misschien.

net bij de haptonome bijna de jongensnaam verklapt bijna. Niet dat het heel erg zou zijn als ze het zou weten maar toch . Ik ben echt zo blij dat we dus niet weten wat het wordt (en dat geheim zouden willen houden), want dat zou echt moeilijk worden. Het is precies wat je zegt Mel; als mensen weten dat je het weet...

Het is trouwens toch wel meer definitief, de namen, nu we de proefdrukken van de tekst in de geboortekaartjes hebben geacordeerd bij de drukkerij... Hebben meer mensen het gevoel dat je kindje dan nog die 2 namen heeft, ze horen er gewoon allebei bij, hoewel het er uiteindelijk maar 1 van de 2 wordt... gekke Jdee
..en laat gaan...
  maandag 24 januari 2005 @ 15:21:47 #30
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_24724696
Heel gek idee Jdee! Had ik het gister ook met vriendje over. Op dit moment heeft onze kleine haas zowel de jongens als de meisjes, als ook nog eens de werktitel als naam. En alledrie horen ze er evenveel bij, terwijl het er toch maar 1 kan worden....
Heb je trouwens veel tekst in je geboortekaartje of houd je het heel simpel? Ook zoiets waar je ineens over na moet denken. Ik vind het moeilijk. Ben geneigd het vooral heel eenvoudig te houden.
Hoe is het trouwens hier? Jdee? Xanthe? Githa? Snakelady?
Ben zo benieuwd naar jullie!
Nog steeds afgesloten van de wereld, heel vervelend, maar als het goed is komt vananvond de computer en ga ik vriendje dwingen om internet te installeren!
Tot snel dus allemaal!
Dikke en tot heel snel weer!
  maandag 24 januari 2005 @ 15:30:09 #31
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_24724818
quote:
Op maandag 24 januari 2005 12:16 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Zou ik ook doen Of een poosje weigeren om oma haar kleindochter te laten vasthouden. Niet eens als straf maar ik zou denk ik te kwaad zijn om haar een knuffelpartijtje te gunnen.
Ik heb zo'n oma. Alleen jongetjes zijn lief, bij meisjes ontbreekt duidelijk iets... Mijn ouders hebben 4 meiden . Ik heb dat eigenlijk nooit zo doorgehad (mijn opa was een grote schat, dus ik kwam er best regelmatig). Toen Daan geboren was, steeg ik duidelijk in aanzien . Ze informeerde regelmatig hoe het met Daan ging. Toen Judith geboren was, was dat enthousiasme een stuk minder. Ze was zelfs haar eerste verjaardag vergeten (terwijl ze altijd heel stipt is met kaartjes sturen).
Ik heb ook nooit Judith bij haar op schoot laten zitten, maar daar taalt ze ook helemaal niet naar. Ze wil van Daan een kusje (krijgt ze niet ), Judith kijkt ze niet eens aan.

Ik hoop dat je schoonmoeder niet zo is, snakelady!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 24 januari 2005 @ 15:43:39 #32
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_24725003
Tjee... het zou je schoonmoeder maar zijn....Ik denk, ik laat ook weer eens wat van me horen.
Morgen ben ik 15 weekjes op weg. Iedereen die ik ken en ook zwanger is is eerder uitgerekend dan ik. Gelukkig ben ik hier niet meer de laatste op de lijst
Niet zoveel te melden eigenlijk. Kraamzorg en pufcursus zijn geregeld (althans, de formulieren zijn op de post gegaan). Nu nog beebje erkennen bij de gemeente.
Mijn ouders zijn al helemaal gek met de kleine, terwijl we nog een hele tijd moeten wachten. Mijn moeder is al druk aan het breien, elke keer als we bij hun op visite komen krijgen we een kadootje en ze betalen de kinderwagen!! Wat een schatten

Wat ik me trouwens afvroeg. We willen onze kleine vernoemen naar zijn of haar grootouders, maar we willen hem of haar niet laten dopen. Kan je je kindje gewoon net zoveel namen geven als je zelf wilt, zijn daar regels aan verbonden of kan je kind alleen meerdere namen krijgen als het gedoopt wordt?

Gister trouwens een van mijn tantes: of we nog gingen trouwen voordat de kleine er was. Omdat het anders wel heel erg veel werk was voor mijn vriend om als vader erkend te worden ! Die wilde zeker nog ff snel een feestje extra!
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 16:01:15 #33
43556 miss_dynastie
pi_24725247
quote:
Op maandag 24 januari 2005 15:43 schreef Snowwww het volgende:
Wat ik me trouwens afvroeg. We willen onze kleine vernoemen naar zijn of haar grootouders, maar we willen hem of haar niet laten dopen. Kan je je kindje gewoon net zoveel namen geven als je zelf wilt, zijn daar regels aan verbonden of kan je kind alleen meerdere namen krijgen als het gedoopt wordt?
De doopnamen in de Kerk staan los van de burgerlijke stand, dus je kunt je kindje meerdere namen geven zonder het ooit te dopen. Ik weet niet of je het kindje net zoveel namen kunt geven als je wilt, weet wel dat er ergens in Amsterdam een jochie loopt met de 11 namen van de basisspelers van het succesvolle Ajax in de jaren negentig, dus misschien kun je daar wel mee uit de voeten
pi_24725545
Nou als ik dan zo'n schoonmoeder had dan had ik echt ontploft zeg. Wat onbeschoft, om dus Daan wel een kus te willen geven en niet geinteresseerd te zijn in Judith. Of je accepteert ze allebei of je kunt ernaar fluiten. Maar ja dat zullen mijn mormonen wel zijn op dit moment
pi_24725927
quote:
Op maandag 24 januari 2005 16:21 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Nou als ik dan zo'n schoonmoeder had dan had ik echt ontploft zeg. Wat onbeschoft, om dus Daan wel een kus te willen geven en niet geinteresseerd te zijn in Judith. Of je accepteert ze allebei of je kunt ernaar fluiten. Maar ja dat zullen mijn mormonen wel zijn op dit moment
Ik heb geen last van hormonen ( de pil ) maar als mijn ex-schoonma me dat zou flikken waren de rapen gaar. Ik probeerde altijd over de opmerkingen en steken heen te stappen, maar ik denk niet dat me dat dan nog lukt. Mijn beebje, wat doe je...

Misschien zou ik bij 'eigen' familie sneller denken van: Ach ze is nu eenmaal zo.

Ik weet het niet, ik hoop gewoon maar dat iedereen staat te springen om mijn kindjes later
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  maandag 24 januari 2005 @ 17:23:26 #36
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24726166
ik heb net iedereen persoonlijk bedankt en ik wilde het plaatsen en fok! viel weg dus doe het nu even zo.

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE REACTIES
pi_24726425
Ik heb hier niet meer gelezen maar wil wel nog ff de laatste loodjes dames heel veel succes wensen
pi_24726467
quote:
Op maandag 24 januari 2005 17:23 schreef snakelady het volgende:
ik heb net iedereen persoonlijk bedankt en ik wilde het plaatsen en fok! viel weg dus doe het nu even zo.

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE REACTIES
terug je krijg een meissie

Zo, en nu wil ik wel een vers beebje zien Ladybos? Bix? Voelt iemand zich al aangesproken?!
  maandag 24 januari 2005 @ 17:40:43 #39
1087 Merisse
broddeltante
pi_24726471
Snake, wat een domme en ongevoelige opmerking van je schoonmoeder zeg Gaat Remco er nog iets van zeggen denk je?

Jdee, die haptonoom, is dat haptonomische zwangerschapsbegeleiding? Is dat i.p.v. of naast de pufclub? En wat vind je ervan, heb je er iets aan? ik was ooit van plan haptonomische zwangerschapsbegeleiding te gaan doen omdat ik zelf bij een haptonoom onder behandeling ben geweest en ik dat erg prettig vond
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_24726831
quote:
Op maandag 24 januari 2005 13:27 schreef Jdee het volgende:
Ik ben echt zo blij dat we dus niet weten wat het wordt (en dat geheim zouden willen houden), want dat zou echt moeilijk worden. Het is precies wat je zegt Mel; als mensen weten dat je het weet...
Men hoeft alleen maar het idee te hebben dat je het wel weet...
Door 1 bepaald stel zijn we al bijna voor leugenaars uitgemaakt omdat we dus zeggen dat we het niet weten.
(het komt er nog net niet met zoveel woorden uit , maar de manier waarop ze zo door kunnen gaan met zeuren )
  maandag 24 januari 2005 @ 19:39:58 #41
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24728370
Nou, Remco is momenteel zo boos dat hij niks meer tegen zijn moeder wil zeggen.

En idd, we krijgen een meisje

wij hebben er geen spijt van dat we het weten, alleen wel dat we tegen anderen gezegt hebben dat we het weten.
pi_24732369
nou bix gaat weer gewoon met bollebuik slapen hoor.

oja xanthe mijn moeder dacht op een gegeven moment ook dat wij 't stiekem al wel wisten! (die kon zich vast niet voorstellen dat ik mijn nieuwsgierigheid zo in bedwang kon houden )

word de laatste dagen wel platgebeld door jan & alleman over hoe 't gaat en of de baby er nog niet is. grappig hoor. en vanmiddag in de supermarkt keek de caissière me verbaasd aan en vroeg bijna verontwaardigd "maar u was toch allang uitgerekend?!" (ze had me ± een week geleden gevraagd wanneer de uitgerekende datum was). dus ik heb haar even uitgelegd dat dat maar een gemiddelde is... maar lief dat ze 't zo goed onthouden had.
  maandag 24 januari 2005 @ 23:21:01 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24732759
Ik wil verse babietjes!

Enneh Snakelady...excusez le mot, maar wat een naar mens zeg, jouw schoonmoeder...
  maandag 24 januari 2005 @ 23:24:42 #44
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24732856
Oh Bix, op het laatst kwam er bij mij bijna iedere avond wel een vriendinnetje voor de gezelligheid en meestal liep ik mee op naar het station. Op een gegeven moment vroeg de avondbewaking van het station of ik niet vergeten was dat ik ook nog moest bevallen
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 02:12:14 #45
81992 Githa
pi_24735592
Nou bix vandaag is het jou dag hoor !

ik heb het ook ffies helemaal gehad gister en vandaag de hele dag weeen ,voornamelijk in de rug, die ook steeds pijnlijker worden maar ze stoppen steeds weer de hoop wordt zo veel te hoog gehouden dus met mijn hummeltje zojuist afgesproken dat het zo mooi is geweest en hij maar is moet kiezen wat ie wil ! ....der in of der uit !
pi_24736230
verse beebjes dag vandaag???
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 07:37:26 #47
81992 Githa
pi_24736308
morgen allemaal

Nou Bix ik wacht met spanning je melding af tis vandaag nog volle maan ook

Er ligt hier ontzettend veel sneeuw en ik mag er zo doorheen voor een nieuwe APK
Willen alle zwangere trouwens voorzichtig doen vandaag met dit weer heb je zo een smakkerd gemaakt!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 07:52:13 #48
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24736367
C'mon Bix, you can do it !!
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:27:44 #49
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24736545
ga met spanning hier vandaag kijken.
pi_24736566
Vannacht nog in het ziekenhuis gezeten, de hele dag de kleine niet gevoeld en zelfs op commando kregen we geen enkele beweging.
Jeroen had ook al flink op de buik lopen porren , maar niets.
Nou had ik gedurende de avond wel steeds harde buiken en oefen weeën.
Zelfs zo erg dat ik soms voelde dat de druk op mijn blaas te groot werd door die harde buiken
De nodige onderbroeken wel ververst in elk geval.

In het ziekenhuis dus weer een CTG en ja hoor.... meneer of mevrouw liet zich snel horen en blijkbaar had ie er lol in want vlak erna ging ie me toch te keer.
Heeft aardig het etterige en pesterige karakter van zijn/haar papa
Wat lichte harde buiken gehad in het ziekenhuis die niets zijn vergeleken met degene die ik thuis heb.
En we kregen nu een stukje van het papier mee voor het plakboek.
Om 2 uur waren we weer thuis en ben ik lekker naar bed gegaan.
Ik slaap alleen zo slecht in mijn bedje.
Gisteravond hebben we ook maar eens het luchtbed in de kamer neer gezet , hierop kan ik water beter liggen zonder zo'n pijn in mijn heupen te krijgen.
Dus ik ga nu maar even proberen om hier nog een beetje slaap op te krijgen.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:12:01 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24736872
pfff xanthe, dat is schrikken zeg, gelukkig is alles goed.

Ik zit nu dus de hele tijd naar 2 forums te kijken in spanning, op het andere forum worden er vandaag 2 geboeren als het goed is.
Misschien hier toch ook nog.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:35:56 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_24737161
Nog geen bix gesignaleerd???
stormy waters...
sailin'
pi_24738753
hier ben ik! geen nieuws behalve dat Gerrie volgens mij weer dwars ligt.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:33:47 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24738844
Bix, ben jij nou nog steeds zwanger?
Denken ze dat hij dwars ligt dan, of ben je het gewoon beu?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24738912
ik voel het zelf dutchie. de baby is nog niet ingedaald en draait soms ineens dwars. beu ben ik het op zich nog niet, maar het is gewoon een zorgelijker uitgangssituatie als hij/zij niet gewoon met 't koppie naar beneden ligt.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:50:08 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24739064
Ja idd. Op een keizersnee zit je nu niet te wachten met Piet erbij.
Voelt wel een beetje als een domper denk ik hè?
pi_24739115
Gerrie ga eens goed liggen (zou dit helpen?)
Bix, ik hoop dat het gewoon weer goed komt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24739143
als 't op een keizersnede uit zou draaien, jammer maar helaas. het hoeft echter nog niet per se nodig te zijn hoor. als de vliezen maar niet breken terwijl Gerrie dwars ligt. als 't 'gewoon' met weeën begint kan Gerrie waarschijnlijk nog goed gedraaid worden. maar ik hoop dat ie zelf weer terugdraait vandaag, net als vorige week. toen heb jij hier zeker niet zo goed gelezen he?

snoopy, alle beetjes helpen! bedankt, ik hoop 't ook.
pi_24739864
Huh, Bix, jij hier??
Wat een eigenwijsje joh, die Gerrie van jou, ligt ie weer dwars, dat wordt straks.

Xanthe, lekker dat je je kindje weer gevoeld hebt, ze krijgen natuurlijk wel wat minder ruimte om te bewegen, dus het is ook wel verklaarbaar dat je even wat minder vaak die kleine voelt... Toch goed dat je even bent wezen checken!!

Githa, bleh, het schiet niet op he, als je het zo zat bent... Sterkte wijffie!!
En ik moet idd voorzichtig doen, gisteren ben ik een paar keer bijna gestruikeld, ik had er al wat angst in zitten dat ik echt zou gaan... Dus extra voorzichtigheid is wel op zn plaats...

Ik had van de week voor het eerst een harde buik, in de nacht dat Chiara ziek werd, en ik hoorde kotsen, ben ik zo hard mijn bed uit gesprongen dat ik dat moest bekopen met een paar harde buiken. En die bandenpijn, die is deze zwangerschap wel heel vervelend, de laatste weken kan het me behoorlijk pijn doen, vooral bij het lopen... das wel minder, dus deze zwangere muts doet het maar weer even rustig aan...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 12:51:49 #60
81992 Githa
pi_24739925
owh Xanthe dat is een vermoeiend nachtje geweest ...mooi dat alles nu weer in orde is en jij je hummeltje weer voelt

Bix, Ik blijf ook duimen voor een normale bevalling hoor maar zei je de vorige keer niet dat ook al ligt hij dwars hij makkelijker gedraait kan worden omdat hij zoveel ruimte heeft ?
Ik hoop het iig

Nou ik ben ook weer thuis van de APK ...wederom een grondige want vanwege de bloeddruk moest ik weer door naar het ziekenhuis. Heel de riedel weer, bloed, urine, echo, CTG en weer naar huis alleen maakte ik me deze keer niet zo druk omdat ik de vorige keer ook gewoon naar huis mocht van de gyn....was dus nu ook zo.

i.v.m. de voorweeen die ik voel, heb ik een inwendig onderzoek gehad. Het blijkt niet helemaal normaal te zijn als je 2/3 dagen bijna continue voorweeen hebt en al helemaal niet als het gaat om je eerste kindje
Ze kon duidelijk voelen dat er al veel werk was verricht en had ook al ontsluiting op de echo bleek dat er ook nog maar weinig vruchtwater over was. Mocht het morgen nog steeds zo rommelen zonder dat er meer gebeurd dan moet ik even bellen in de middag dan bespreken we wat we verder kunnen doen ...en wat dat "verder kunnen doen" inhoud dat ontweek ze een beetje maar goed....
advies was lekker in bed te kruipen en rustig aan te doen en dat ga ik dan ook maar doen zodra kraamhulp is geweest, want die zou ook nog komen vandaag....

waar zelfs de verpleging in het ziekenhuis van stonden te kijken was dat ons hummeltje zo actief was dat zijn hartje tussen de 120 en 190 op en neer schoot en niet zomaar eenmalig maar dik een uur lang dat ie dat vlies maar is kapot trap met zijn actief zijn
pi_24739930
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:47 schreef melonovy het volgende:
Huh, Bix, jij hier??
eh, ja ik ben ook zwanger, remember! (tsssk die dementie ook!)
quote:
Wat een eigenwijsje joh, die Gerrie van jou, ligt ie weer dwars, dat wordt straks.
nou, vertel?! ik ben heel benieuwd wat 't wordt!
pi_24739980
We vinden het hier wel erg spannend worden allemaal.
Ik heb last van harde buiken en oefenweeën , sommigen doen echt onwijs zeer , dus die zie ik meer als wat ik me voorstel bij een echt wee.
We gaan in elk geval straks even wandelen , schijnt erg goed te zijn om de boel extra op te wekken als mijn lichaam echt op gang aan het komen is.

Ja vannacht was wel even erg spannend , vond het ook niet echt leuk , Jeroen ook niet en de schat belde toch maar even vanwege onze zorgen.
En de zusters zijn zo lief voor je , ze vinden het allemaal zo ontzettend logisch dat je je zo ongerust maakt.

Morgen komt de thuiszorg een bed ed. brengen , dus kan ik ook rustig in de woonkamer gaan rusten ipv alleen maar in de slaapkamer , wel een lekker idee

Vanavond is het volle maan en volgens het ziekenhuis betekend dat dat er donderdag meer baby's geboren zullen worden.
De bevalling start vaak de dag na volle maan.... Dus dames!!!!
pi_24739988
oh githa, wat spannend zeg. goed dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. en gelukkig hebben al die voorweeën dus al wel wat effect gehad. misschien bedoelen ze dat de bevalling anders 'ingeleid' moet gaan worden? iets anders zou ik niet weten. ik hoop op zich niet voor je, want een spontane start schijnt over 't algemeen prettiger te zijn, maar als 't voor je kind beter is dat 't niet te lang meer duurt dan moet het maar he.

en over dat draaien van Gerrie: dat kan dus alleen nog als de vliezen niet gebroken zijn. vandaar dat ik hoop dat die zich dit keer ook weer braaf 'taai houden' net als de vorige keer.

nou Xanthe, je hebt de 37 weken in ieder geval bereikt, dus als je baby eraan toe is kan ie gewoon komen he.
pi_24740009
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:52 schreef bixister het volgende:

[..]

[..]

Jij hebt nog veel te veel praatjes ..... dat duurt nog wel even dus
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24740057
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:52 schreef bixister het volgende:

[..]

[..]

Het wordt wàt straks! En het wordt een jochie, weer zo'n stoer eigenwijs knulletje!
Je kan je goed uitleven he, op mijn warrige getik
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24740066
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:57 schreef easy-going het volgende:

[..]

Jij hebt nog veel te veel praatjes ..... dat duurt nog wel even dus
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:03:09 #67
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24740100
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:55 schreef bixister het volgende:
als 't op een keizersnede uit zou draaien, jammer maar helaas. het hoeft echter nog niet per se nodig te zijn hoor. als de vliezen maar niet breken terwijl Gerrie dwars ligt. als 't 'gewoon' met weeën begint kan Gerrie waarschijnlijk nog goed gedraaid worden. maar ik hoop dat ie zelf weer terugdraait vandaag, net als vorige week. toen heb jij hier zeker niet zo goed gelezen he?
Euh...
*topic weer stilletjes uitsluipt*
pi_24740114
Whaaah, Githa, het ziet er naar uit dat je nog wel in januari gaat bevallen hoor, als ik zo vrij mag zijn dit te beoordelen
SPANNEND !!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 13:09:46 #69
81992 Githa
pi_24740207
Bix, inleiden zullen ze toch zomaar niet doen? ik weet wel dat mijn VK idd een grote voorstander is van een natuurlijke bevalling.
Misschien strippen ofzo ? ( of hoort dat ook onder de categorie inleiden ) ik weet niet goed wat de opties zijn?

We wachten het gewoon geduldig af en wie weet stopt het wel in 1 x.... enne jij moet eerst nog hoor
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 13:11:29 #70
81992 Githa
pi_24740243
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:03 schreef melonovy het volgende:
Whaaah, Githa, het ziet er naar uit dat je nog wel in januari gaat bevallen hoor, als ik zo vrij mag zijn dit te beoordelen
SPANNEND !!!!
spannend he
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:15:18 #71
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24740320
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:56 schreef Xanthe het volgende:
Vanavond is het volle maan en volgens het ziekenhuis betekend dat dat er donderdag meer baby's geboren zullen worden.
De bevalling start vaak de dag na volle maan.... Dus dames!!!!
Ik had juist gehoord dat er veel bevallingen op gang kwamen tijdens de nacht van de volle maan.
Maar goed, wanneer ze ook komen. Ze zijn allemaal van harte welkom!
pi_24740363
Bakerpraatjes, wel of geen volle maan, het kindje komt wel wanneer het er aan toe is.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24740673
Hoor toch van verschillende kanten dat men in het ziekenhuis er toch wel wat van merkt als het volle maan is en de geboorte van baby's , maar dat gaat natuurlijk niet op voor elke zwangere, dat snap ik ook wel.
pi_24740859
Ja bakerpraatjes of niet Mel, dit is echt wel zo. Hier in Engeland zeggen de vk's het ook dat het dan toch wat drukker is met bevallingen.

Githa het lijkt er inderdaad wel op dat ze misschien wel eventueel gaan helpen als het niet zelf op gang komt. Spannend meid, doe maar lekker rustig aan

Bix, ga jij eens effe een ananas eten ofzow, of 100 keer op en neer van die trap En ja Gerrie moet haast wel een jongetje zijn, klein eigenwijsje is het

Xanthe jij ook al aardig de goeie richting op met oefenweeen. Jeetje dames het begint hier weer aardig spannend te worden.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 15:16:18 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24742344
In de tijd dat mijn ex-schoonzus kraamverzorgster was stonden er altijd meer meiden 'op wacht' tijdens volle maan dan op 'normale' avonden/nachten. Er worden dan gewoon echt meer babies geboren..

Dus persen maar allemaal!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24742620
Vanaf wanneer heb je hier eigen meld plicht??
pi_24742966
Hoi meiden!

Eindelijk weer eens een update van Ma-Maatje, want... mijn verlof is ingegaan! Ik ben nu 36 weken zwanger en heb me erg verheugd op mijn verlofperiode van zeven maanden. Het werk zelf ging nog wel, maar de treinreis viel me steeds zwaarder de laatste weken.

De verlofperiode lijkt nu al goed gepland: niet alleen hoef ik nu niet door dit winterse glibberweer naar bus en trein te lopen, maar... Grote Zus (3) heeft de waterpokken. Ik ben blij dat ze het nu heeft en niet een paar weken later rond de bevalling (kan vooral voor jonge zuigelingen gevaarlijk zijn heb ik begrepen). Ik ben nu lekker thuis om haar de hele dag te vertroetelen. Ze ziet er erg zielig uit, maar samen komen we er goed doorheen.

Wat ons ukkie betreft: de laatste controle was weer goed. Het hoofdje ligt nu naar beneden en is zelfs al een beetje ingedaald, maar ik heb echt een enorme buik. Ik kreeg er dagelijks opmerkingen over (tweeling, groot kindje, veel vruchtwater?). Van de verloskundige mochten we daarom nog een echo laten maken, waaruit bleek dat ik inderdaad veel vruchtwater heb en dat het kindje inderdaad ook aardig groot is. Grote Zus woog bij de geboorte 4240 gram (bij 42 weken zwangerschap), dus dat dit kindje weer groot is verbaast ons niet. Bij de bovenbeen-meting bleek zelfs dat ukkie nu al bovenbeentjes heeft die passen bij 40 weken zwangerschap (slik, maar Pa-Paatje is dan ook 1.92 m).

Ik vul mijn dagen nu, naast de verzorging van Grote Zus, met het toegeven aan mijn nesteldrang (lekker poetsen!), rusten, het schrijven van de envelopjes, rusten, het wassen van babykleertjes, rusten, het wegdromen in het babykamertje, rusten etc.

Ik hoop me weer wat vaker te kunnen melden hier (al vind ik het zitten achter de pc niet echt een fijne houding meer) en ik ga nu lekker bijlezen hoe het met de anderen gaat.

Groetjes van Ma-Maatje!

P.S. Na een snell blik in het topic wil ik de volle-maan-meiden alvast heel veel sterkte toewensen!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:19:47 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24743247
Gerrie wordt een meid, hoor!!

Bix, Githa en Xanthe.. veel sterkte met de laatste loodjes!!!

Heeft verder iedereen zich gemeld vandaag?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 16:26:17 #79
81992 Githa
pi_24743342
Het ziekenhuis belde net, ik moet toch worden opgenomen er was blijkbaar iets niet goed met de bloeduitslag en nu willen ze me even in de gaten houden, thuisbevallen zit er ook niet meer in
Even schrikken en slikken hoor want vanmorgen leek alles nog in orde te zijn.

Bix en Ladybos heel veel sterkte met de laatste loodjes

hopelijk tot heel snel weer
pi_24743367
Ik ben ook bevallen met volle maan, en ik had toen de laatste kraamkamer. Die verpleegster beweerde dat het altijd veel drukker is met volle maan qua bevallingen. Dus zet m maar op allemaal!
mooi he, alles
pi_24743435
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:26 schreef Githa het volgende:
Het ziekenhuis belde net, ik moet toch worden opgenomen er was blijkbaar iets niet goed met de bloeduitslag en nu willen ze me even in de gaten houden, thuisbevallen zit er ook niet meer in
Even schrikken en slikken hoor want vanmorgen leek alles nog in orde te zijn.

Bix en Ladybos heel veel sterkte met de laatste loodjes

hopelijk tot heel snel weer
Githa! Schrikken en slikken inderdaad meisje!
Positief bekeken: fijn dat ze je goed in de gaten houden.

Heel veel sterkte als je dit nog leest en hopelijk tot gauw!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:36:12 #82
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24743478
Githa, zijn ze bang voor een vorm van zwangerschapsvergiftiging?
Sterkte meid!
Ik werd ook eerder opgenomen; plusjes eiwit in de urine en er waren wat lichaamsfuncties van mijzelf (middels bloedtest gemeten) die niet helemaal meer in orde waren. Ik heb het niet erg gevonden die tijd in het ziekenhuis. Ookal heb ik echt wel een traantje moeten laten toen ik opgenomen werd. Het voordeel wat ik had was dat ik wist wanneer het kaboutertje geboren zou worden ivm een geplande ks. Dus ik wist wanneer.
Dat heb jij helaas niet, maar je bent gewoon mobiel ws, dus lekker met allemaal mensen afspreken en wat rondlopen. Niet teveel, want het moet niet teveel inspanning worden.
Ontspan, zorg dat je een paar heeeeel goede boeken hebt en hou ons via de sms op de hoogte.
Succes!
pi_24743508
Githa .... sterkte!
pi_24743617
och jee githa.... sterkte en niet al te druk maken. je bent daar in goede handen moet je maar denken. wie weet heb je nu wel heel snel je kleintje in je armen...
mooi he, alles
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 16:48:47 #85
43556 miss_dynastie
pi_24743654
Githa.... succes, hoop dat je snel weer thuis bent
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:49:42 #86
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 16:51:49 #87
43556 miss_dynastie
pi_24743691
Oh ja...............
Gerrie is een meisje
pi_24743845
he jakkes githa, leuk is anders. maar hou je haaks he! komt vast allemaal goed! en het kamertje is klaar olé!
pi_24744038
Sterkte Githa! Schrikken is dat zeg...
Maar hou je taai hoor... straks kom je vast lekker met je beebje thuis!
Tot snel en doe je best
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:18:49 #90
81992 Githa
pi_24744112
Ik ben al weer thuis
Ze hadden de namen en telefoonnummers verwisseld en de gyn had dit pas door toen ze me zag .... hey! jou moet ik niet hebben.
1000 x excuus enz. enz.
Ik natuurlijk erg blij dat er niks aan de hand is maar jezus wat een schrik voor niks de waterlanders stromen ook ff hoor

toch bedankt allemaal voor de lieve reacties wat gigantisch stom he ! nog een geluk dat we praktisch naast het ziekenhuis wonen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:20:30 #91
81992 Githa
pi_24744153
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Githa.... succes, hoop dat je snel weer thuis bent
dit is wel het record he ?
pi_24744227
jeeeeuuuuhtje zeg. da's wel een domme fout! maar beter zo dan andersom meid!
pi_24744298
gelukkig Githa... das weer een hele opluchting!!
Vervelnd dat ze zich vergisten zeg.. kan me voorstellen dat dat er nu even "uit" moet ja, maar gelukkig is er niks aan de hand
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:33:29 #94
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_24744365
Lekker fijn zo'n fout! Maar ja, gelukkig kon je weer naar huis.

Ons beebje had ons vandaag laten schrikken. Bij het afvegen een klein beetje bloedverlies. Ik schrok behoorlijk. Vriendjelief belde meteen de verloskundige, die stelde ons al gerust dat er waarschijnlijk niks aan de hand was, omdat ik ook al harde ontlasting had, dus waarschijnlijk was er "gewoon" een beschadigingetje aan de baarmoedermond.
Ze vroeg of ik nog wilde langskomen om het hartje te horen, nou, dat wilde ik natuurlijk wel, want het was alweer 3 weken geleden en de volgende afspraak staat pas over 2 weken.
Toen ik op de tafel lag kon ze eerst ff het hartje niet vinden, ik weer schrikken, maar boemerdeboemerdeboem, daar was ie weer hoor. Met af en toe een harde knal, waarschijnljk kwam dat omdat beebje aan het rondturnen was. Ikke blij, vriendje blij
Daarna lekker meteen door naar het gemeentehuis, kindje erkennen. Dus mijn vriend heeft nu een mooi papiertje met dat ie nu officieel papa is. Je had hem moeten zien glunderen!

Ut is natuurlijk niet zo bijzonder misschien naast alle harde buiken en oefenweeen die ik hier zie langskomen (zet um op dames!!! ), maar wij waren natuurlijk superblij dat alles goed was!
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:35:53 #95
81992 Githa
pi_24744396
ik ben ook erg blij dat ik weer naar huis mocht maar die omschakeling en de schrik, dat moet er even uit denk ik.
Wat een stomme fout pfffff Nouja jullie ook allemaal voor niks ingelicht
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:36:59 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24744409
Githa! Jemig!
Wat een foutje zeg!
Maar wel lekker dat het dus toch ok was...

Nou... even lekker bijkomen maar...
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:40:09 #97
81992 Githa
pi_24744458
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:33 schreef Snowwww het volgende:
Ut is natuurlijk niet zo bijzonder misschien naast alle harde buiken en oefenweeen die ik hier zie langskomen (zet um op dames!!! ), maar wij waren natuurlijk superblij dat alles goed was!
Onzin snow ! het aantal weken doet niks af aan de bijzonderheid van een zwangerschap
Als er iets is, is net zo schrikken als met 38 weken .... maar gelukkig dat het hartje goed te horen was die harde knal zal idd welk een schopje zijn geweest leuk is dat he !
pi_24745606
Tis net zo bijzonder als de harde buiken en oefenweeën hoor Snowwww!!
Elke periode heeft zo zijn dingetjes en een ieder beleeft het op zijn eigen manier , maar dat houd niet in dat het één belangrijker is dan het andere!
Alle periodes zijn super spannend en bijzonder en dat zal waarschijnlijk zelfs zo blijven als de kleine er straks is.

Githa wat een schrik en wat een geluk dat ze de verkeerde hebben laten komen.
Maar natuurlijk 10x liever lekker thuis zijn en gewoon thuis mogen bevallen dan het scenario dat je had voordat je vertok richting het ziekenhuis.

We hebben heerlijk even gewandeld , maar wat onwijs koud zeg!
We hebben de auto gepakt en zijn echt naar de middel of nowhere gereden omdat onze hond niet met andere honden overweg kan.
Wat heeft dat beest genoten , heerlijk rennen alle kanten op en ik heb weer heerlijk van haar kunnen genieten.
Thuis gekomen nog wat druk bezig geweest en de nodige oefenweeën en harde buiken gehad.
Nu eerst maar eens wat eten en straks maar even zien wat we gaan doen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 18:59:28 #99
43556 miss_dynastie
pi_24745822
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:20 schreef Githa het volgende:

[..]

dit is wel het record he ?
Uuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh...
Ik ben blij dat je weer thuis bent, hoe stom de vergissing ook is, ik heb het liever zo dan dat ze je in paniek hadden moeten bellen met 'oh,oh'....
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:31:53 #100
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24746416
Volgens mij vergeten we massaal ladyBos, die ligt denk ik inmiddels al met kind in dr handen... en anders
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:36:04 #101
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24746500
Oja, over die volle maan, ik dacht eerst ook echt dat het onvloed heeft, doordat de maan vol is, is de zwaartekracht van water naar de maan toe groter, dus moet dat ook invloed hebben op vruchtwater. (net als eb en vloed) Toen ik dat vertelde aan mijn gyn, destijds met Chiara, vertelde hij me dat dit bakerpraatjes waren.... Ook prima... ik weet het fijne er ook niet van.

Ik ben bevallen tijdens een enorme geboortegolf hier in de omgeving, en er was geen volle maan!
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:18:46 #102
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24748340
dubbel
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:19:10 #103
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24748351
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 15:32 schreef Xanthe het volgende:
Vanaf wanneer heb je hier eigen meld plicht??
Maakt dat wat uit dan, je bent hier toch elke dag/de hele dag?
Hyves!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:21:01 #104
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24748396
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:19 schreef LadyS het volgende:
Gerrie wordt een meid, hoor!!

Bix, Githa en Xanthe.. veel sterkte met de laatste loodjes!!!

Heeft verder iedereen zich gemeld vandaag?
Tja....volgens mij niet!
Hyves!
pi_24748447
Ik mis er idd ook 1tje
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:26:17 #106
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24748514
ik ook
zou het zo zijn?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:29:43 #107
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24748575
Nu jullie het zeggen......
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:50:37 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_24748922
Ik heb bix vandaag nog gezien iig hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 25 januari 2005 @ 21:52:24 #109
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24748943
wat dacht je van ladybos ?
pi_24749051
Ladybos, hoe is het met je?
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 22:31:27 #111
43556 miss_dynastie
pi_24749686
Ladybaby
pi_24749734
Het is wel heel erg spannund eigenlijk
pi_24750159
Zou ze stiekem bezig zijn?
  dinsdag 25 januari 2005 @ 23:05:40 #114
1087 Merisse
broddeltante
pi_24750398
Beter een keer teveel gejompeld LadyBaby
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 00:32:38 #115
81992 Githa
pi_24752520
Ladybos zou het nu dan wel zo zijn ?
Ik hoop het echt voor je dus meissie kom op he we moeten iig 1 volle maan baby hebben
pi_24754049
Nog niks van Lady gehoord???
Spannend
pi_24754070
En bix?? Hoe is het bij jou??
Voor jou ook wat jompels

Dames laat eens wat horen ...
  woensdag 26 januari 2005 @ 07:44:45 #118
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24754193
-

[ Bericht 53% gewijzigd door Luchtbel op 26-01-2005 07:50:43 ]
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 07:45:39 #119
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_24754199
* just me gaat werken en veel lurken in dit topic
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 09:04:48 #120
81992 Githa
pi_24754710
vandaag krijgen we verse bb'tjes
Ladybos nog steeds geen bericht en Bix mag gewoon niet meer melden vandaag is het bb'tjes dag

Xanthe hoe heb je geslapen op je luchtbedje ? kun je nog wel omhoog komen vanaf dat ding ?
Ik moet er niet aan denken, ik kom nooit meer omhoog dat wordt dan een takelwagen huren ....

Jdee, hoe gaat het met jou buikje ?
pi_24754721
Ik heb een dagje vrij, dus ik kan F5-en, kom maar op dames
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:49:41 #122
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24755274
Kom maar met die babietjes!
pi_24755399
Ik ben er ook klaar voor
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 10:04:40 #124
81992 Githa
pi_24755511
Ze zouden nu toch wel iets hebben laten horen anders ?
pi_24755639
dat zou je denken ja
pi_24755656
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 09:04 schreef Githa het volgende:

Xanthe hoe heb je geslapen op je luchtbedje ? kun je nog wel omhoog komen vanaf dat ding ?
Ik moet er niet aan denken, ik kom nooit meer omhoog dat wordt dan een takelwagen huren ....
Ow dat luchtbedje heb ik alleen gister ochtend op liggen pitten nadat ik niet langer in bed kon blijven liggen omdat alles zo zeer deed.
Luchtbedje was gistermiddag alweer opgeruimd hoor
En lekker geslapen heb ik ook niet , het rommelt gigantisch in mijn buik je merkt echt dat alles aan het voorbereiden is.
De kleine is in elk geval wel aanwezig , die voel ik af en toe wel even bewegen.
En mijn heupen doen onwijs zeer weer , ik kon gister avond niet eens het bed uit komen toen ik nog even moest plassen
Jeroen vroeg al moet ik je duwen .
Nog even door bijten en ik hoop dat alles wat betreft mijn lichaam dan weer normaal gaat worden en het slapen weer zonder pijn kan.

Nog steeds geen verse babytjes gemeld? Die zijn vast stiekum begonnen , of hadden gisteren niet de tijd om te wachten tot ze hun berichtje konden achter laten hier op fok omdat alles weer zo onwijs traag was...

Maar even wat jompels voor de zekerheid.

Hoe is met de andere hoogzwangere dames?
En de dames die nog even te gaan hebben , hoe is alles bij jullie? Nog last van kwaaltjes of juist nieuwe kwaaltjes in de plek van de oude gekregen?
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:16:20 #127
631 GHaven
Dementerende borstenbetaster.
pi_24755682
Gerrie wacht nog even tot de volgende volle maan. .
Haalt gelijk bij rechter.
pi_24755692
Het zou niet vreemd zijn.
Gister ben ik bijna de hele dag niet online geweest, en wat gebeurt er altijd als je langer dan 5 uur offline bent....
Juist! Dan worden er baby'tjes geboren..

(ik ben net ook achter de pc gekropen in de veronderstelling dat 'Gerrie' er nu wel zou zijn..)

Enne huppetee... voor alle LLM
Toe maar!

W ~ H ~ T
pi_24755724
Potverdikkie..
Je kunt het ook niet af tikken...

Babybos is geboren!!
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 10:37:35 #130
81992 Githa
pi_24756016
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:16 schreef GHaven het volgende:
de volgende
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 10:39:03 #131
43556 miss_dynastie
pi_24756036
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:16 schreef GHaven het volgende:
Oei, vroeg gevalletje puberteit dus
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:41:25 #132
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24756066
yes hehe, eindelijk een verse beeb.

Over de Volle Maan, dat is dus geen fabel maar ook echt bewezen dat het zo is, niet alleen bevallen er meer vrouwen maar ook aan de dieren en gewassen merk je het.
Ook gebeuren er met volle maan meer ongelukken, in het ziekenhuis is het dan een stuk drukker.
pi_24756084
Dat is dan 24 februari
  woensdag 26 januari 2005 @ 10:47:42 #134
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24756161
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 10:41 schreef snakelady het volgende:
yes hehe, eindelijk een verse beeb.

Over de Volle Maan, dat is dus geen fabel maar ook echt bewezen dat het zo is, niet alleen bevallen er meer vrouwen maar ook aan de dieren en gewassen merk je het.
Ook gebeuren er met volle maan meer ongelukken, in het ziekenhuis is het dan een stuk drukker.
Absoluut ook mijn ervaring!!!
Hyves!
pi_24756168
hoeraaah babyBos is er!

enne ik kan hier over 't algemeen echt niet voor 10.00u zijn hoor, dan heb ik een vol Piet-programma. maar zoals Gerrie senior al zei: Gerrie jr wacht nog even.
  woensdag 26 januari 2005 @ 11:04:14 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_24756403
Het wordt wel februari dus begrijp ik bix?
stormy waters...
sailin'
pi_24756885
zou goed kunnen belana!

al hoop ik dat ik tot die tijd wat betere nachten heb dan de afgelopen nacht: heb echt úren liggen vechten tegen misselijkheid & maagzuur. als ik maar even anders ging liggen was 't weer raak, of eigenlijk mis. yak. zo komen we natuurlijk niet uitgerust aan de eindstreep!
pi_24757690
Bix! Gezellig dat je er weer bent!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 12:39:06 #139
81992 Githa
pi_24758199
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:30 schreef bixister het volgende:
zou goed kunnen belana!

al hoop ik dat ik tot die tijd wat betere nachten heb dan de afgelopen nacht: heb echt úren liggen vechten tegen misselijkheid & maagzuur. als ik maar even anders ging liggen was 't weer raak, of eigenlijk mis. yak. zo komen we natuurlijk niet uitgerust aan de eindstreep!
jah vies is dat he ....maar dat gevecht zoals je het omschrijft, zo is het ook echt he Ik hoop dat het niet al te lang meer gaat duren hoor Bix
Bij mij werkt het beter om op mijn linker zij te liggen, recht sis echt fataal
maar daar schijnt ook een verklaring voor te zijn.
pi_24758502
BIX je doet het erom hè, gewoon een hele ochtend je verkneukelen voor je pc-tje en iedereen maar laten denken dat je ligt te puffen
Gaat he tnog een beetje meid?

Githa, wat een schrik zeg! Ik kkan me heel goed voorstellen dat je ff flink de tranen hebt laten gaan. Pure spanning!! Wat een fout zeg, gelukkig maar eigenlijk zou je zeggen, je mag gewoon weer thuis bevallen.
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:46:47 #141
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24759410
Wat een stelletje knuppels daar in het ziekenhuis Githa! Ook lekker voor degene die ze wél moesten hebben.
Maar goed, je bent iig weer thuis en dat is toch wel weer positief.
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:32:12 #142
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24760204
Mijn zus is gestript. Nou wil ze weten wanneer dit kán gaan werken. Was ze vergeten te vragen. Zwangerschapsdementie..
pi_24761167
Help ik heb een opstapje nodig!
Het kraambed is door de thuiszorg gebracht en t*r*ng wat is dat ding hoog zeg.
Wel handig voor het opvouwen van de was , maar ik kom er dus echt niet in
Nog tips? Want de ruimte om er met een aanloopje op te springen is er ook niet
  woensdag 26 januari 2005 @ 15:24:14 #144
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24761174
Is s'morgens gestript en s'nachts kreeg ik weeën
maar het is zo verschillend
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 15:39:35 #145
81992 Githa
pi_24761454
Xanthe, een kratje op z'n kop ervoor als opstapje ? en anders idd een aanloopje en springen

Dutchie, nou he maar vandaag kan ik wel weer om lachen hoor
Je zus is nu ook al zo'n 8 / 10 dagen overtijd toch ???? dat schiet ook niet op maaruh ik kan je niet helpen met info over strippen

Hier voorweeen om de 4 a 5 min en dan ineens een half uur weer ff niet, zolang er zo nu en dan dat half uur ff niet tussen zit mag ik er vanuit gaan dat ik nog niet begonnen ben zei de VK. Ik weet alleen nu niet goed wanneer ik mijn vriend moet bellen dat het gaat gebeuren want die 4 a 5 min zijn nu niet meer het uitgangspunt moet ik dan gaan wachten tot misschien dat half uur ff niet komt ??? want dan kan het natuurlijk zijn dat vriendlief te laat komt zekers met al dit voorwerk dat ik dan al heb gedaan.
Iemand tips ? .....jemig dat bevallen zo ingewikkeld is zeg ik dacht altijd ....vliezen breken, weeen, puffen en persen
pi_24762075
nou githa ik vind 't toch wel spannend klinken hoor, en behoorlijk regelmatig. zijn ze erg pijnlijk die weeën? hoe lang doet je vriend erover om thuis te zijn? lastig hoor die onduidelijkheid. en nee, 't begint laaang niet altijd met vliezen breken. de vorige keer bij mij ook niet. die hebben ze in 't ziekenhuis op 't laatst pas gebroken.

dutchie, ook spannend van je zus! ik heb geen idee hoe snel dat kan werken! zij zit ook al een tijd te wachten geloof ik he?

danosa jahoor, ik trek 't nog wel ff, tnx.

volgens mij ligt Gerrie nu wel weer goed trouwens.
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 16:53:39 #147
43556 miss_dynastie
pi_24762243
Githa, spannend

Gerrie
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 17:18:26 #148
81992 Githa
pi_24762675
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 16:42 schreef bixister het volgende:
nou githa ik vind 't toch wel spannend klinken hoor, en behoorlijk regelmatig. zijn ze erg pijnlijk die weeën? hoe lang doet je vriend erover om thuis te zijn? lastig hoor die onduidelijkheid. en nee, 't begint laaang niet altijd met vliezen breken. de vorige keer bij mij ook niet. die hebben ze in 't ziekenhuis op 't laatst pas gebroken.
De Vk zei dat het vanavond kon maar ook pas over 2 weken zolang dat half uur er tussen blijft zal dat niet veranderen zei ze.
Pijnlijk zijn ze wel maar ook wel goed te houden hoor... de onderrug komt steeds als een golf opzetten die van achter naar de zijkant over mijn heupen naar de buik trekt, niet zo van auw auw maar wel dat je je akelig voelt, beetje ziekerig en dan natuurlijk de steken ertussen door.
Mijn vriend doet er ruim een half uur over dus dat gaat hij wel halen alleen moet ik wel weten wanneer te bellen klinkt wat sullig maar zoals ik het nu bekijk moet ik pas gaan bellen als ik al zo wat kan gaan persen .... wil ik eerder bellen heb ik geen idee hoe ik verschil met nu moet herkennen. Snappen jullie hem nog ? beetje spanning spreekt hier
Ik probeer het allemaal maar te laten gebeuren en bel gewoon wanneer het echt niet meer te houden is maar je zult zien dat het 42 weken gaan worden echt weer iets voor mij om gewoon 3 weken onduidelijkheid te scheppen alom

Ik probeer op Inet al te zoeken op voorweeen maar ik kom nou nergens een vergelijkbaar verhaal tegen, dat iemand 4 dagen zowat continue voorweeen heeft alleen er geen echte regelmaat in krijgt.....

wat helpt het beste om weeen op te wekken ? ...springen, huppelen of juist slapen
Vriendlief kwam al met een tang en zeef aan een zeef ? ..... jah om het kindje op te vangen
pi_24762851
potje vrijen schijnt ook te helpen githa. maar of je daar tussen de (voor?)weeën door zin in hebt...
  woensdag 26 januari 2005 @ 18:06:56 #150
1087 Merisse
broddeltante
pi_24763453
Probeer te slapen anders Githa, of het helpt om je weeen op te wekken weet ik niet, maar de tijd schiet wel lekker op. Sterkte meis
pi_24763552
Spannend Githa , het is al zo lastig om te weten wat je nou wel en niet moet gaan voelen en dan ook nog deze extra onzekerheid...
Van het mensendieck kreeg ik te horen bij weeën juist te gaan lopen/wandelen en niet te gaan zitten , dit zou er voor zorgen dat als je weeën beginnen ze beter op gang zouden komen.
Maar ervaring heb ik er nog niet mee kunnen op doen zoals je weet

Dat van een kratje had ik zelf ook helemaal niet bedacht , stom eigenlijk...
Jeroen zat al te geinen dat ie nu extra snel moest gaan door drinken om zijn kratje (net afgelopen weekend gekocht) leeg moest gaan drinken

Ik heb vanmiddag nog even lekker op bed gelegen , kreeg het niet eens warm in bed.
Sinds ik ben opgestaan heb ik als ik sta zo onwijs veel buikpijn , vaag allemaal...
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 18:20:02 #152
81992 Githa
pi_24763655
dat wordt dus eerst vrijen en dan slapen
pi_24763730
Heel verhaal ingetypt en nu is het foetsie

Ik had er in elk geval niet aangedacht om een kratje te gebruiken als opstapje , maar een goed plan.
Jeroen zei al meteen dat ie nu een goed excuus had om zijn (afgelopen weekend gekochte) kratje extra snel leeg te drinken
Ach ja je kunt de flesjes er ook gewoon uit halen hoor

Githa wat spannend zeg! En wat een onzekerheid!
Exta goed uitkijken dus als je naar de wc moet omdat je denkt dat je moet poepen
Wat je het beste kunt doen? Ik weet het niet uit ervaring , maar bij mensendieck kreeg ik juist te horen goed in beweging te blijven en te gaan lopen/wandelen als je weeën beginnen , maar ja dan blijf je aan de gang volgens mij
Als je rustig ging zitten zouden de weeën minder snel heftiger worden.
Maar zoals je weet heb ik hier nog geen ervaring mee kunnen opdoen en lijkt yhet me ook lekker om nog af en toe even extra te proberen te rusten voor het geval de bevalling echt gaat beginnen.

Ik heb sinds 5 uur behoorlijk buikpijn , zodra ik sta is het echt een goede kramp in mijn onderbuik.
Verder is alles rustig hier.

Merk wel dat er nu ineens meer gebeld word met de vraag hoe het er hier voor staat.
Begin er wel wat geïriteerd door te worden als Jeroen daardoor soms uren aan de telefoon hangt met het gesprek op de handsfree.
Ik heb dus ook meteen gezegd dat ze het vanzelf wel horen als de kleine er is.
Mijn schoonmoeder verwacht dat we bellen als de echte weeën beginnen en was zelfs verontwaardigd dat we pas bellen als de kleine er straks is.
En zo zijn er dus meer mensen.
Jeroen heeft in elk geval wel gezegd dat er geen lijstjes dubbel gebeld gaan worden en dat er dus alleen gebeld gaat worden als de kleine er is en er geen uitzonderingen zijn.

Volgens mij is de telefoonlijn vandaag zeker zo'n 3 uur bezet geweest :S
Na 8 uur word ie automatisch doorgeschakeld naar het antwoordapparaat dus lekker rustig
pi_24764168
* Jonnetje gooit ook een idee'tje in de groep.. *

Even lekker onder de douche?
(op een krukje of stoel kun je éven relaxen en misschien dat de boel dan op gang komt?)
W ~ H ~ T
  woensdag 26 januari 2005 @ 21:14:14 #155
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_24766972
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 11:30 schreef bixister het volgende:

Oow jah, herkenning. Ook lekker, wakker worden terwijl je een laatste heldhaftige poging doet om het zuur weg te slikken, wat natuurlijk niet helpt. En élke ochtend spugen, echt ongelofelijk, ik dacht dat dat alleen het eerste trimester was, nou, mooi niet, , het is minstens even erg in het derde trimester. (Voordeel is wel dat het aantal gewonnen kilo's lekker beperkt blijft op deze manier )

Rennies helpen wel tegen maagzuur trouwens.

Voor de statistieken, ik ben bijna 34 weken zwanger nu. Maar ik heb gelezen dat het ergens eind februari volle maan wordt, en hoop dan ontzettend mee te doen met de aanstaande babyboom
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_24772707
Goeie morgen.
Ik was al aardig vroeg wakker doordat ik iets voelde druppelen.
Ik heb nog steeds geen idee wat het geweest is.
2 uur eerder een volle blaas geleegd , dus ik dacht dat er wel wat vruchtwater kon druppelen , maar nu weet ik het al helemaal niet meer...
Zou ook wel afscheiding kunnen zijn...
Nadeel is dat ik helemaal niets meer kan ruiken op het moment.

Verder een vraagje , hoort het bij het einde van een zwangerschap om een behoorlijke buikpijn te hebben , wel iets krampachtig , maar absoluut geen menstruatie gevoel?
En hier heb ik dus af en toe maar last van als ik ga staan vanuit een stoel/bank/bed en daarna als ik dus loop en bv in bed stap.
Als ik eenmaal rustig weer zit/lig is het weer over.
Het is er ook niet continu.
  donderdag 27 januari 2005 @ 08:18:54 #157
1087 Merisse
broddeltante
pi_24772960
Xanthe how about the blaastest (blazen op hand : vochtverlies = vruchtwater?)
Ik heb absoluut ineens het gevoel dat er vandaag een babietje geboren gaat worden hier maar niet noodzakelijkerwijs van Xanthe
pi_24773020
Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Githa is en met Bixister, maar die gaf aan niet voor tienen te kunnen reageren ivm Piet.

En wat Merisse zegt Xanthe, probeer eens de blaastest
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 08:56:16 #159
81992 Githa
pi_24773245
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 06:58 schreef Xanthe het volgende:
Goeie morgen.
Ik was al aardig vroeg wakker doordat ik iets voelde druppelen.
Ik heb nog steeds geen idee wat het geweest is.
2 uur eerder een volle blaas geleegd , dus ik dacht dat er wel wat vruchtwater kon druppelen , maar nu weet ik het al helemaal niet meer...
Zou ook wel afscheiding kunnen zijn...
Nadeel is dat ik helemaal niets meer kan ruiken op het moment.

Verder een vraagje , hoort het bij het einde van een zwangerschap om een behoorlijke buikpijn te hebben , wel iets krampachtig , maar absoluut geen menstruatie gevoel?
En hier heb ik dus af en toe maar last van als ik ga staan vanuit een stoel/bank/bed en daarna als ik dus loop en bv in bed stap.
Als ik eenmaal rustig weer zit/lig is het weer over.
Het is er ook niet continu.
Dat druppelen kan erg goed urine zijn hoor Xanthe, 2 uur eerder je blaas legen zegt daar niks over ik heb dat zelfs na 10 sec alweer maar verwarrend kan het wel zijn idd.
Wat betreft de krampen. Voorweeen kenmerken zich o.a. dat ze toenemen bij inspanning en afnemen bij ontspanning, onregelmatig komen en dat ze niet heftiger worden.
Kan natuurlijk goed dat je ook al wat werk aan het verrichten bent Bij de volgende APK ook zeker even vermelden bij je VK hoor.
Als je het zelf nou niet vertrouwd dan gewoon eerder bellen.

Hier helemaal niks veranderd we gaan gewoon nog ff door. Al die voorweeen zijn iig niet voor niks en bij de laatste echo schreef de gyn dat er nog maar weinig vruchtwater was dus 3 weken zal het vast niet meer duren sprak zij zichzelf moed in
pi_24773247
Ik denk ook dat we vandaag weer een vers beebje krijgen ....
Dus ik kom ff virtueel meepuffen en jompelen voor de LLM's
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 08:57:16 #161
81992 Githa
pi_24773258
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 08:18 schreef Merisse het volgende:
Xanthe how about the blaastest (blazen op hand : vochtverlies = vruchtwater?)
Ik heb absoluut ineens het gevoel dat er vandaag een babietje geboren gaat worden hier maar niet noodzakelijkerwijs van Xanthe
we zitten allemaal netjes op Bix te wachten
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:01:12 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24773288
Goedemorgen allemaal, lekker gesexed en geslapen?
Bixis, mijn zus is nu 2 weken en 2 dagen over tijd.
Het is net een diesel.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 09:03:49 #163
81992 Githa
pi_24773312
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:01 schreef dutchie het volgende:
Goedemorgen allemaal, lekker gesexed en geslapen?
Bixis, mijn zus is nu 2 weken en 2 dagen over tijd.
Het is net een diesel.
zo lang al .... jeetje, waar wacht ze op ?
pi_24773440
He ladybos mag van t lijstje.
En als Bixis nu ffGerrit eruit gooit. Dan staat Lentemeisje met Dop bovenaan. En dan word ik heeeel snel tante

Hou vol he meiden
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 09:15:11 #165
81992 Githa
pi_24773448
vriendje belde net hij is weer op weg naar huis Zijn baas vond dat hij ook best thuis kon werken in deze periode en dat gezien de omstandigheden het risico te groot is dat hij het zou missen. Ze hebben dus wat aangepast werk gezocht, laptopje mee en hij is onderweg
Fijn idee om hem in de buurt te hebben moet ik zeggen
  donderdag 27 januari 2005 @ 09:23:02 #166
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24773546
Hè Githa, wat fijn voor jullie! Nu kan het beebje wel komen dus, papa is immers in de buurt.
Ja idd, zo lang al. Waar ze op wacht? Volgens mij op de zomer.
pi_24773567
Dat is lekker Githa
vandaag is een mooie dag voor een vers babietje
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 09:48:15 #168
43556 miss_dynastie
pi_24773856
Githa, wat onwijs gaaf geregeld voor je! Pluim voor de baas van het vriendje van Githa
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:07:58 #169
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24774103
Githa goed geregeld zeg! Lijkt me een hele geruststelling. En wat spannend met al die (voor)weeën bij jou. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren, hoop niet te lang meer, voor je! Sterkte nog eventjes

Bix, het is al 10 uur geweest, waar ben je?

Vandaag is een mooie dag voor verse babietjes vind ik
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 27 januari 2005 @ 10:16:00 #170
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24774199
wat fijn Githa dat vriendje thuis mag gaan werken
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 10:17:55 #171
43556 miss_dynastie
pi_24774224
Bix ???
pi_24774669
hier ben ik weer hoor. rond & gezond.

héérlijk geslapen! en Piet sliep ook lekker lang, dus het hele ochtendprogramma liep ook een beetje uit.
pi_24774693
* Jonnetje is het helemaal met miss_d eens. Puim voor de baas van het vriendje van Githa! *

Over die blaastest. Dat zegt ook niet altijd alles..

Ik had een scheurtje in mijn vliezen en verloor dus wel kleine beetjes vruchtwater. Maar die blaastest wees bij mij niks uit. Ik moest namelijk liggen (op bed) en dan hard op mijn hand blazen. Ik kon blazen tot ik een ons woog (kon lang duren met mijn gewicht ) er kwam geen water. Wat bleek nou? Als ik liep of zat verloor ik water (dan was er ruimte bij het scheurtje) als ik lag werd het scheurtje afgedicht dus dan was er niks te vinden.

Wat ik je aan kan raden is als je nog af en toe wat vocht verliest even een maandverbandje of inlegkruisje in je onderbroek te doen. Als je dan nog wat verliest komt het daarin en kan je VK (of eventueel iemand anders) even ruiken of het idd vruchtwater is.
W ~ H ~ T
pi_24774714
Githa, je haalt me vast in! en ga gerust je gang, ik benijd je niks met al die voorweeën.
en Jessie, ik houd Lentemeisje & Dop ook niet tegen hoor.
Xanthe, ik weet niet of dat normaal is die krampen, ik zou 't de VK maar even vragen als ik jou was.
pi_24774733
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:47 schreef bixister het volgende:
hier ben ik weer hoor. rond & gezond.
das het belangrijkste, maar ik word nu wel nieuwsgierig hoor

werd je vandaag niet gestript?
pi_24774807
ja, vandaag niet. morgen mogelijk wel, althans een poging tot. ik heb gehoord dat dat pas kan als je al 1 cm ontsluiting hebt. bovendien kunnen ze er misschien niet zo goed bij omdat de baby niet is ingedaald (dan zit er natuurlijk minder druk op de baarmoedermond dus is die minder makkelijk bereikbaar). maar ik weet niet hoor, van mij hoeft 't ook niet per se. stomme is de vorige keer wilde ik 't graag en toen was m'n VK er niet zo voor in. nu doen ze 't standaard en denk ik 'moet dat echt?'. nou ja als ik 't echt niet zou willen kan ik 't vast wel tegenhouden, maar zoveel bezwaren heb ik ook niet hoor.

lily, dat jij alweer achter de pc zit zeg, gaat 't een beetje? en lukt 't ook om uit te rusten tussendoor?
pi_24775027
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 10:54 schreef bixister het volgende:
nou ja als ik 't echt niet zou willen kan ik 't vast wel tegenhouden, maar zoveel bezwaren heb ik ook niet hoor.

lily, dat jij alweer achter de pc zit zeg, gaat 't een beetje? en lukt 't ook om uit te rusten tussendoor?
Ik zou ook gestript worden en zag dat dus ook niet zitten. Ben gelukkig een dag ervoor bevallen. In ieder geval veel succes

Ik voel me vandaag voor het eerst goed. De kraamverzorgster is net weg, David slaapt en Damon is naar de psz dus ik dacht: even bijlezen op fok. Nu ben ik wel weer moe dus duik mijn bed weer in.
pi_24775208
Ik ben nog even een paar uuurtjes gaan slapen en net weer wakker.
Ik heb wel een klein beetje vocht in mijn onderbroek gekregen tijdens het slapen , maar daar blijft het dus bij.
En de blaas test had ik al gedaan , er komt wel iets , maar dat kan dus ook rustig urine zijn omdat er tijdens het blazen ook extra druk hier op komt.
Jeroen dacht vanmorgen in elk geval dat het of urine of afscheiding was , maar kon zich niet voorstellen dat het vruchtwater was want het rook niet zoetig volgens hem.
Wel heb steeds een onwijs vochtige schede
En ik voel me zo onwijs vies , maar ja 1000x van onderen gaan wassen is natuurlijk ook weer niet goed.

Bix het word tijd voor een baby Dan kunnen we weer een beetje opschuiven want we zitten allemaal te wachten tot jij geweest bent

Githa wat lekker dat je vriendje thuis mag gaan werken.
Heerlijk om hem zo in je buurt te hebben in deze periode!
Neemt weer een stukje onzekerheid weg want hij is in elk geval op tijd thuis als het begint.
pi_24775952
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 09:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Githa, wat onwijs gaaf geregeld voor je! Pluim voor de baas van het vriendje van Githa
Nou... uuuuh... als je lekker wezenloos en verdwaasd op je werk rond gaat lopen en meer mensen tot last ben dan gemak, dan sturen ze je zo naar huis hoor.

Twas overigens mijn eigen idee om het zo te doen. Maar toch ben ik wel blij dat het zo kon.
Im hung like Einstein
And Smart as a Horse
pi_24776137
Xanthe wat mijn VK toen zei was:
"Als je het kunt 'ophouden' is het urine. Kun je het niet 'ophouden' is het waarschijnlijk vruchtwater"

Tijdens het slapen kan het idd ook gewoon urine zijn omdat je je hele lichaam dan volledig ontspant.

Maar ik zou gewoon een maandverbandje of inlegkruisje pakken of nog beter probeer iets in een potje op te vangen!
Als je wat in een potje ofzo weet op te vangen zou ik gewoon even de VK bellen, dan heb je toch iets meer zekerheid.
W ~ H ~ T
pi_24776505
Probleem is met opvangen dat ik een rare houding ga aannemen waardoor er helemaal niets meer uit komt.
Heb het dus al geprobeerd.
Ziekenhuis zegt dat ik geen maandverband mag gebruiken en dat ik maar een extra onderbroek moet gebruiken (vaker verschonen dus) omdat het maandverband de boel te goed opneemt en ze het dan ook niet meer kunnen testen ofzo.

Ik wacht gewoon nog ff af en anders moet Jeroen vanmiddag maar ff helpen.
Die is ondertussen onwijs brak omdat ik van bed af ga om te plassen enzo...
Krijg al een beetje zoiets van dat ie maar lekker op een andere plek moet gaan slapen , want
vanmiddag gaat ie meteen weer op bed zei hij al
pi_24776577
Whaaah, wat is het spannend hier met die LLM!

Het gaat hier wel weer een beetje, was ziek geweest, en gisteren had ik echt geen energie meer over. Ik legde mijn hoofd gisteravond op mijn kussen en vertrok eigenlijk direct naar dromenland. Heb vanacht heerlijk geslapen, voel me vandaag daarom ook wel weer wat fitter, maar nog niet helemaal de oude.

Het laatste trimenster is ingegaan Ik denk dat ik het wel heavy ga krijgen, maar goed, ik kan er nog wel heerlijk van genieten!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 27 januari 2005 @ 14:11:37 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24778896
ik kom maar even heel snel kijken, ik ben namenlijk druk bezig met de babykamer.

LLM, kom op he dames, jullie kunnen het.

Zou er bijna nog Tjakka achter zetten maar ik mag die vent niet dus doe het niet .
pi_24779720
Sjonge jonge, wat zijn die LLM stil zeg...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 15:54:45 #185
81992 Githa
pi_24780636
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 14:56 schreef melonovy het volgende:
Sjonge jonge, wat zijn die LLM stil zeg...
het schiet ook niet op moet zo wel naar de Vk om ff te checken of de afscheiding die ik verlies ook echt afscheiding is want ik zie dat niet hoor
enne ruiken ? .... tjah ik ruik meer wc papier of inlegkruisje als iets anders
pi_24780687
githa & xanthe, wat zijn jullie toch aan 't druppelen meiden. zal mij benieuwen! hier alles nog hoog & droog. veel meer valt er niet over te zeggen, sorry melonovy!
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 16:04:38 #187
81992 Githa
pi_24780788
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 15:57 schreef bixister het volgende:
githa & xanthe, wat zijn jullie toch aan 't druppelen meiden. zal mij benieuwen! hier alles nog hoog & droog. veel meer valt er niet over te zeggen, sorry melonovy!
Tis nu al een lastig kind dat hij er maar gewoon uit wil komen en anders stil blijft liggen.
Al dat wazig en onduidelijk gedoe is helemaal niet goed voor de zenuwen

van mij mogen ze straks nog ff toucheren hoor al heb ik daar een bloedhekel aan maar dan kan kunnen ze misschien wat meer zeggen want zo wordt je ook niet goed.

Bix, ik vind toch echt dat jij eerst moet gaan hoor maaruh dat alles hoog en droog is wil niks zeggen...dat is zo anders en daar is Lily het bewijs van
pi_24780901
Hier precies hetzelfde ik ruik ondertussen wel weer het een en ander , maar als ik aan het wc papier ruik , ruik ik ook papier en niets anders , tenzij ik geplast heb.
Absoluut geen zoetigheid of andere geuren als het om iets uit mijn schede gaat...
Ik ben benieuwd wat ze over jou gaan zeggen zometeen Githa...
pi_24780921
ik verloor de vorige keer wel eerst de slijmprop, en vervolgens duurde 't nog 2 dagen voor 't echt begon. nu heb ik dus 't gevoel -omdat ik nog geen spóór van een slijmprop ben verloren- dat 't nog laaang niet begint. zul je zien dat 't dit keer heel anders gaat natuurlijk.
pi_24781074
Ah, daar zijn ze... alle 3 nog zwanger hoor

Githa, succes bij de Vk!

Xanthe, jij ook nog een dosis sterkte, die onzekerheid en het rommelen is ook 3x niets natuurlijk!

En Bix, nog VOLop aan het genieten van het zwanger zijn, grappig dat je het nog zo goed volhoudt, ik denk niet dat ik je dat zo eenvoudig na ga doen...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24781183
ach, ik heb niet 't gevoel dat ik daarin veel keus heb. het gaat gewoon nog wel. bovendien ben ik er dit keer beter op ingesteld omdat het de vorige keer ook vrij lang duurde. heb net via 'www.uitzendinggemist.nl' een stukje van de programma 'vinger aan de pols' teruggezien dat gisteren over vroeggeboortes ging (met o.a. het verhaal Anky van Grunsven), nou dan heb ik toch 10 keer liever een wat late bevalling. hoewel, officieel is alles tussen 37 en 42 weken op tijd he, pas daar na is 't laat. ik denk dat ik me dan ook wel echt wat zorgen zou gaan maken.

doet me denken aan je zus Dutchie, spannend zeg. heb je nog nieuws van d'r?
  donderdag 27 januari 2005 @ 17:21:22 #192
24188 Belana
kloon van belana
pi_24781261
Oe dat programma heb ik gisteravond zitten kijken, dat was best indrukwekkend!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 17:52:43 #193
43556 miss_dynastie
pi_24781736
Ik vond het ook erg indrukwekkend. Vooral die mensen die één compleet gezond kindje hebben en één zwaar meervoudig gehandicapt kindje, een ontzettend groot contrast, en ontzettend lief hoe dat meisje met haar zusje omging. Ik vond Anky echt onwijs nuchter, rustig en vol vertrouwen. Las op haar site dat vanavond bij Shownieuws op SBS6 de thuiskomst van Yannick te zien is
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 17:57:15 #194
81992 Githa
pi_24781802
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 16:12 schreef Xanthe het volgende:

Ik ben benieuwd wat ze over jou gaan zeggen zometeen Githa...
nou niet veel want er was niet veel op te vangen ze denkt dat het wel meevalt aangezien er daar niet veel uitkwam.
verder geen inwendig onderzoek gehad had ze van mij best ff mogen doen dan had ik misschien wat meer geweten , maar goed we gaan verder met wachten....

Iemand kopje thee ?

Bix, die slijmprop kan ook in deeltjes zijn gekomen hebben ze mij verteld en dan heb je het niet eens doorgehad waarschijnlijk.
pi_24782463
Bij mijn man op het werk is een collegaatje vandaag papa geworden zijn zijn 2de zoon Raph, bevallen via een keizersnede ivm de grote van het kindje en doordat het kindje enorm drukte op het bekken.
Moest wel lachen vanmorgen, want de papa was zo nerveus dat hij mijn mannetje wakker belde om 4 uur vanmorgen met de tekst: je vrouw haar vliezen zijn gebroken
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_24782935
Hahahahahahaha Bar_en_Mar dan kijk je ook wel ff raar op denk ik
Bix bij mij begont t beide keren inderdaad ook met die slijmprop. De eerste keer kwam dat ding bijna in 1 keer. En duurde het een dag of 2 voordat alles op gang kwam. En de 2e keer verloor ik het wat meer in deeltjes en duurde het ook een dag of 2. De eerste keer was ik 13 dagen overtijd de 2e keer 14. Was jij de 1e keer nou ook overtijd? Tegen mij zeiden ze namelijk doordat het de 1e keer 2 weken later was dat dit hoogstwaarschijnlijk bij de 2e ook wel een stuk later zou zijn. (dit zal heus niet altijd opgaan, maar zo vertelde ze het mij)
Hou vol hoor meid!!!
En al dat gedruppel. Ik moet er wel om lachen. Sorry meiden. De eerste keer was ik ook bang voor een natte plens enzo. Maar allebei de keren hebben ze de vliezen moeten breken.
Hou vol hoor.
En Githa je mag toch best om dat toucheren vragen als je dat graag wil?

[ Bericht 0% gewijzigd door jessie op 27-01-2005 19:28:16 ]
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24783141
Mijn buurman die op het consultatie bureau heeft gewerkt vroeg of ik al melk gaf , meestal als je melk begint te geven (gaat niet voor elke vrouw op helaas) kun je de bevalling binnen 24 uur gaan verwachten...
Dat word dus tiet kijken

Jammer Githa , nog geen duidelijkheid.
Hier ook te weinig om iets op te kunnen vangen en ondertussen aan onderbroek nummer 5 toe
  Jubileum moderator donderdag 27 januari 2005 @ 19:37:06 #198
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24783450
Wat een natte boel hier Xanthe Jeetje joh wat krijg jij een hoop onduidelijke signalen van je lichaam. Ik keek net even naar je uitgerekende datum en begreep ineens dat je nog wel eventjes moet als je pech hebt. Pffff, ik hoop dat het snel doorzet of dat je nog een paar rustige weekjes krijgt.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24783578
Xanthe, dat zegt ook echt niet alles hoor, die melk-signalen. de vorige keer had ik daar ruim een maand voor de bevalling al af en toe last van. dit keer overigens niet.

jessie, ja Piet was ook vrij laat (11 dagen na de uitgerekende datum). en ik weet dat dat een redelijke voorspeller is voor de volgende zwangerschap dus ik rekende er ook een beetje op dat 't dit keer weer langer dan 40 weken zou zijn. ik zou meer geschrokken zijn van een vroegerd! ik maak me er ook niet zo druk om. jessie wij zijn gewoon langdragig!
o en die slijmprop verliezen zou ik denk ik toch wel in de gaten hebben hoor, al was 't in beetjes.
pi_24783733
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 19:19 schreef Xanthe het volgende:
Mijn buurman die op het consultatie bureau heeft gewerkt vroeg of ik al melk gaf , meestal als je melk begint te geven (gaat niet voor elke vrouw op helaas) kun je de bevalling binnen 24 uur gaan verwachten...
Dat word dus tiet kijken

Jammer Githa , nog geen duidelijkheid.
Hier ook te weinig om iets op te kunnen vangen en ondertussen aan onderbroek nummer 5 toe
Dan heb ik waarschijnlijk een probleem.........

Mijn boobs zijn al aardig op gang en ik lek dus al anderhalf week.
Niet heel erg, de ene dag niks, de andere dag (gelukkig maar) een paar druppels. Heel soms denk ik ook iets van toeschiet-tintelingetjes te voelen.
Dat lekken had ik bij Wilyan trouwens ook al vrij vroeg. Maar wel later dan nu. Toen kreeg ik het toen ik een maand of zes zwanger was.
W ~ H ~ T
pi_24783823
Behoorlijk irritant al die signalen en je weet niet wat ze betekenen.
Ik heb nu in elk geval een hele harde "bobbel" op mijn buik waar een paar voetjes/knietjes oid onder verscholen zit en die heel hard aan mijn huid trekt...
Hoe leg je zoiets nou uit hahaha???
Zaterdag ben ik 38 weken heen , dus ja het kan nog ff duren hier....
Al hoop ik dat het niet zo lang duren gaat , tenzij ik minder pijn aan mijn heupen/bekken krijg.
Ik kan soms echt niet meer omdraaien en uit bed komen van de pijn , het lijken wel 2 los zittende botten in mijn bekken die bij het draaien achter elkaar en over elkaar heen schuiven...
Tja zal wel bij het week worden voor de bevalling horen.

Jammer dat die melk-signalen niet echt te vertrouwen zijn... was anders ook wel handig geweest als richt lijn....
pi_24783878
Oftopic , maar ik zie soms mijn pas geposte berichten niet meer terug en dan denk ik dat ze er niet zijn en blijken ze later toch online te staan....
Ook heb ik steeds als ik een reactie plaats dat ik een lege pagina krijg met alleen het snel reageren vakje. Ik moet dan op vernieuwen klikken om de pagina weer te kunnen openen.
Hebben meer mensen dit?
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:03:49 #203
109497 Icaä
pi_24783888
O sorry, oprechte excuses, het was mij niet bekend dat dit een besloten clubje was.

Ik kruip wel weer nederig terug onder mijn steentje.

pi_24783918
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:03 schreef Icaä het volgende:
O sorry, oprechte excuses, het was mij niet bekend dat dit een besloten clubje was.

???? Dit is geen besloten clubje hoor... Iedereen is hier even welkom...
pi_24783941
Wat een natte boel hier! Ik kan het bijna niet meer droog houden

Zeg Bix, ligt Gerrie nog dwars?

Ik word dik meiden, echt niet normaal, het is natuurlijk heel normaal dat een zwangere vrouw dikker wordt, maar na die groeispurt lijkt het wel enorm geworden En ik moet nog 3 maanden!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:33:39 #206
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24784519
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:03 schreef Xanthe het volgende:

Ook heb ik steeds als ik een reactie plaats dat ik een lege pagina krijg met alleen het snel reageren vakje. Ik moet dan op vernieuwen klikken om de pagina weer te kunnen openen.
Hebben meer mensen dit?
jupz heb ik ook, zwaar irritant moet ik eerlijk toegeven, maar ach t went
  donderdag 27 januari 2005 @ 20:34:04 #207
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24784529
quote:

Harder klagen, Icaa, harder klagen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 20:36:03 #208
81992 Githa
pi_24784582
idd icaa, helemaal geen besloten clubje dus voel je welkom hier.... Je treft ons alleen ff in een drukke periode waarin veel gebeurd en dan wil het nog wel eens gebeuren dat zo'n post als bijv. die van jou er tussendoor glipt

maaruh leuk dat je meekletst ...ook een kopje thee tijdens het wachten ?

Xanthe, eigenlijk is niks een echte maatstaaf en is het bij iedereen anders om het makkelijk te houden. De enige zekerheden zijn wanneer de vliezen breken, je zowat persweeen hebt of je over de 43 weken bent
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 20:37:21 #209
81992 Githa
pi_24784609
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:34 schreef Leah het volgende:

[..]

klagen mag ook zijn we goed in hier .....kopje thee ?
pi_24784997
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:34 schreef Leah het volgende:

[..]

Nog harder klagen meid, nog veel harder!
pi_24785176
quote:

nau nau nau

Alsof je stelselmatig genegeerd word, doe ff normaal zeg!
Ik heb laatst nog naar je gevraagd, en daar kreeg ik geen reactie op... Beetje triest om zo te reageren hoor! Maar goed, zullen wel de hormonen zijn!

Alles goed verder, trek jij het nog een beetje met zoonlief en en baby?
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 27 januari 2005 @ 21:06:50 #212
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24785260
Ow, maar er worden genoeg mensen hier stelselmatig genegeerd hoor , ik zie ze tenminste regelmatig voorbij komen
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_24785311
quote:

pas jij daar nog onder dan
  donderdag 27 januari 2005 @ 21:14:27 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24785405
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 20:33 schreef Martineke het volgende:

[..]

jupz heb ik ook, zwaar irritant moet ik eerlijk toegeven, maar ach t went
Xanthe en Martineke! Kijk even hier: [bug]IE XP SP2
Daar staat de oplossing voor jullie probleem!
  donderdag 27 januari 2005 @ 21:17:51 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24785493
Even een andere toon...
Het komt er allemaal zo stug uit...

Maar wat ik dus wilde zeggen is dat deze discussie niet hier thuis hoort. Als hij al gevoerd moet worden dan in het mod-topic.

Gaan we het hier gewoon hebben over lekkend vruchtwater, oefenweeen en vooral echte weeen natuurlijk.

[ Bericht 74% gewijzigd door BE op 27-01-2005 21:42:21 ]
pi_24786289
Het nieuwe VK advies, we mogen nu helemaal niet meer drinken
Nu dronk ik haast geen alcohol, het aantal alcoholische consumpties in deze zwangerschap kan ik op 1 hand tellen, maar nu dus het advies om helemaal geen alcoholische consumpties meer te nuttigen, omdat ze niet weten welke gevolgen dat kan hebben...
Bij Chiara dronk ik op zaterdag wel eens een biertje, 1tje maar. Gewoon omdat ik het lekker vond, maar daar heb ik niet eens zo veel trek in, dit keer... We houden ons netjes aan de adviezen
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24786391
Ik denk inderdaad dat je sowieso al zo "netjes" mogelijk leef tijdens een zwangerschap. Maar als t advies uitdrukkelijk komt je je er nog bewuster van bent.

Die smileys!!!! Waar haal je ze toch vandaan. Leuk!

Als ik al die zwangerschapsperikelen lees krijg ik bijna heimwee Ook al is het zeker niet allemaal rozegeur en maneschijn. Het is toch wel t bijzonderste wat er is vind ik
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:19:21 #218
109497 Icaä
pi_24786840
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 21:01 schreef melonovy het volgende:

[..]

Alles goed verder, trek jij het nog een beetje met zoonlief en en baby?
Ja hoor, gaat lekker!
Nog maar 2 daagjes werken (waarvan 1 vrijwillig), en dan....... verlof!!!

Al wordt dat ook hard werken hoor, want ja, het huis moet schoon, de kamers aan kant, de kleren gewassen, de geboortekaartjes besteld, en ga zo maar door

Mmmmm, verheug me nu al op de middagslaapjes, lekker bijtanken!
pi_24786887
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 17:18 schreef Githa het volgende:

[..]

De Vk zei dat het vanavond kon maar ook pas over 2 weken zolang dat half uur er tussen blijft zal dat niet veranderen zei ze.
Pijnlijk zijn ze wel maar ook wel goed te houden hoor... de onderrug komt steeds als een golf opzetten die van achter naar de zijkant over mijn heupen naar de buik trekt, niet zo van auw auw maar wel dat je je akelig voelt, beetje ziekerig en dan natuurlijk de steken ertussen door.
Mijn vriend doet er ruim een half uur over dus dat gaat hij wel halen alleen moet ik wel weten wanneer te bellen klinkt wat sullig maar zoals ik het nu bekijk moet ik pas gaan bellen als ik al zo wat kan gaan persen .... wil ik eerder bellen heb ik geen idee hoe ik verschil met nu moet herkennen. Snappen jullie hem nog ? beetje spanning spreekt hier
Ik probeer het allemaal maar te laten gebeuren en bel gewoon wanneer het echt niet meer te houden is maar je zult zien dat het 42 weken gaan worden echt weer iets voor mij om gewoon 3 weken onduidelijkheid te scheppen alom

Ik probeer op Inet al te zoeken op voorweeen maar ik kom nou nergens een vergelijkbaar verhaal tegen, dat iemand 4 dagen zowat continue voorweeen heeft alleen er geen echte regelmaat in krijgt.....

wat helpt het beste om weeen op te wekken ? ...springen, huppelen of juist slapen
Vriendlief kwam al met een tang en zeef aan een zeef ? ..... jah om het kindje op te vangen
githa: probeer je er bij neer te leggen dat het niet anders is. Ga er maar gewoon vanuit dat je het echt weet wanneer het echt begint (ook al kan dit pas laat tot je doordringen) en je genoeg tijd hebt om je vriend te bellen en de laatste zaken te regelen. Ik heb 15wkn en 5 dagen weeen gehad om de 5 minuten, om de 2 minuten om weer terug te zakken naar om het kwartier en toen het opeens wel doorzette wist ik het gewoon, net of je lichaam dan de wee anders registreerd (had toen wel al heerlijk 7 cm weggewerkt in al die weken).

weeen opwekken er is genoeg te vinden wat zou kunnen werken, maar ik geloof er niet meer in na Jayden. Ik had genoeg activiteit van mezelf, heb alles geprobeerd wat er te vinden viel. Zelfs een half flesje wonderolie naar binnen gedronken, maar vergeet het maar niets orgde voor dat laatste zetje.
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 22:27:45 #220
81992 Githa
pi_24787043
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:21 schreef Knorretje het volgende:

[..]

githa: probeer je er bij neer te leggen dat het niet anders is. Ga er maar gewoon vanuit dat je het echt weet wanneer het echt begint (ook al kan dit pas laat tot je doordringen) en je genoeg tijd hebt om je vriend te bellen en de laatste zaken te regelen. Ik heb 15wkn en 5 dagen weeen gehad om de 5 minuten, om de 2 minuten om weer terug te zakken naar om het kwartier en toen het opeens wel doorzette wist ik het gewoon, net of je lichaam dan de wee anders registreerd (had toen wel al heerlijk 7 cm weggewerkt in al die weken).
jemig knor ....dat is een positief vooruitzicht ik hoop dat het er iig niet meer als 3 weken gaan worden hoor
Ergens weet ik ook wel dat al die middeltjes uit grootmoeders tijd niet werken maar je blijft er mee bezig he.
We gaan er dan ook maar vanuit dat we het net zoals je zegt wel merken wanneer het echt raak is maar omdat het allemaal zo nieuw is vraag je je dat bij elke voorwee af onzekerheid speelt een grote rol..... Heb jij het allemaal wel vol kunnen houden toen ? 15 weken lang !
  † In Memoriam † donderdag 27 januari 2005 @ 22:30:02 #221
81992 Githa
pi_24787104
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:19 schreef Icaä het volgende:

[..]

Ja hoor, gaat lekker!
Nog maar 2 daagjes werken (waarvan 1 vrijwillig), en dan....... verlof!!!

Al wordt dat ook hard werken hoor, want ja, het huis moet schoon, de kamers aan kant, de kleren gewassen, de geboortekaartjes besteld, en ga zo maar door

Mmmmm, verheug me nu al op de middagslaapjes, lekker bijtanken!
geniet nog maar van de middagslaapjes zolang dat gaat Ik ben al blij wanneer ik niet hoef te liggen want zodra ik ga liggen of maar nijg schuin naar achter te gaan komt alles al omhoog daar gaat de droom van lekker lang in bed liggen .......
  donderdag 27 januari 2005 @ 22:33:54 #222
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24787227
Githa, mijn zus haat ananas en zij heeft dus zo'n heel ding weg zitten eten tot kapotte tong aan toe maar mooi niets hoor. En dat was op de dag dat ze 2 weken over tijd was... 3 dagen later was Kyra er pas...
pi_24787239
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:27 schreef Githa het volgende:

[..]

jemig knor ....dat is een positief vooruitzicht ik hoop dat het er iig niet meer als 3 weken gaan worden hoor
Ergens weet ik ook wel dat al die middeltjes uit grootmoeders tijd niet werken maar je blijft er mee bezig he.
We gaan er dan ook maar vanuit dat we het net zoals je zegt wel merken wanneer het echt raak is maar omdat het allemaal zo nieuw is vraag je je dat bij elke voorwee af onzekerheid speelt een grote rol..... Heb jij het allemaal wel vol kunnen houden toen ? 15 weken lang !
ik heb een tijdje weeenremmers en bedrust gehad en tig aftelkalenders gemaakt met dochterlief. En tja volhouden, wanneer is iets volhouden of knap als je geen keuze hebt ?

Maar komt vast goed,joh
pi_24787305
Hoi meiden!

Wat een voorwerk-verhalen lees ik hier zeg (bijna 16 weken weeën bij Knorretje!). Sterkte met volhouden meiden!

Even over dat alcoholverbod dat Melonovy al noemde:
ik ben er zo een die tijdens mijn zwangerschap zelfs geen kersenbonbons eet vanwege de alcohol, maar na de geboorte van onze oudste heb ik wel regelmatig donker bier (oud-bruin) gedronken, omdat dat zo goed zou zijn voor de borstvoeding. Ik heb nu begrepen dat het onthoudingsadvies van vandaag geldt voor mensen die zwanger willen worden, voor zwangeren en voor vrouwen die borstvoeding geven. Nogal tegenstrijdig. Toch maar eens navragen bij de vk...

Groetjes van Ma-Maatje!
pi_24787877
Aaaarggghhhhhh.....
Nu was het echt natte boel!
Jeroen had gedouched vanavond en was vergeten de wc bril te drogen , dus ik zat op een beslagen wc bril
Maar normaal is dat dus nooit onwijs nat tussen mijn benen en nu stond ik op en was het gewoon een natte vlek op dat punt....
Rook niet naar urine en weer anders dan vanmorgen volgens hem , ik rook alleen wc papier.
Dus nog een papiertje van onderen erdoor gehaald en dat rook net zo , dacht eerst nog even dat het dan toch echt water moest zijn geweest....
Het rook iets wat zoetig in elk geval volgens Jeroen.
De blaastest gedaan met een potje eronder , maar dan komt er dus niets....
We gaan het maar gewoon extra in de gaten houden en anders bellen we morgen wel.
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:02:28 #226
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24788073
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:36 schreef Ma-Maatje het volgende:
Ik heb nu begrepen dat het onthoudingsadvies van vandaag geldt voor mensen die zwanger willen worden, voor zwangeren en voor vrouwen die borstvoeding geven. Nogal tegenstrijdig. Toch maar eens navragen bij de vk...
Ik had juist begrepen dat juist vanwege die tegenstrijdigheden ze nu zeggen dat je helemaal geen alcohol moet drinken. Sommige artsen enzow zeggen dat één drankje per dag zou kunnen, en andere menen dat ook dat al schade kan veroorzaken, of dat ze niet weten of dat chade en zo ja hoeveel schade het zou kunnen veroorzaken. Daarom dus maar beter helemaal niets, dan kan het sowieso geen schade doen.

Ik heb trouwens ook wel af en toe één drankje gedronken, of een slokje van Micha. Ook gewoon voor het lekekr. Maar heb het verder niet echt gemist eigenlijk Al vind ik het wel lekker dat het nu weer gewoon mag

Oh en Xanthe en Githa, toen mijn vliezen gebroken waren kwam er ook zo weinig in het begin dat ik het onduidelijk vond, en het rook idd ook nergens naar. Dus dat hoeft niets te zeggen, maar jah dan heb je ook nog steeds geen duidelijkheid he... Sterkte allebei!
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  donderdag 27 januari 2005 @ 23:05:41 #227
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24788152
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 22:55 schreef Xanthe het volgende:
Aaaarggghhhhhh.....
Nu was het echt natte boel!
Jeroen had gedouched vanavond en was vergeten de wc bril te drogen , dus ik zat op een beslagen wc bril
Maar normaal is dat dus nooit onwijs nat tussen mijn benen en nu stond ik op en was het gewoon een natte vlek op dat punt....
Rook niet naar urine en weer anders dan vanmorgen volgens hem , ik rook alleen wc papier.
Dus nog een papiertje van onderen erdoor gehaald en dat rook net zo , dacht eerst nog even dat het dan toch echt water moest zijn geweest....
Het rook iets wat zoetig in elk geval volgens Jeroen.
De blaastest gedaan met een potje eronder , maar dan komt er dus niets....
We gaan het maar gewoon extra in de gaten houden en anders bellen we morgen wel.
Dat klinkt toch wel een beetje zoals het bij mij ook ging... 9 uur ;s avonds verloor ik steeds een heel klein beetje en twijfelde ik ook heel erg wat het nou was. Na 1 uur 's nachts verloor ik opeens een hele plens en toen was het voor mij wel duidelijk eigenlijk...

Nou zei mijn verloskundige dat ik pas 's ochtends hoefde te bellen, maar als het bij jou ook echt vruchtwater is, dan loop je waarschijnlijk al wel iets langer ermee rond...
©Dumbo
pi_24788317
Ik heb niets gedronken , had echt zoiets van zolang men niet zeker weet of het schadelijk is of niet is het voor mij een kleine moeite om niet te drinken.

Texelonia je had wel mogen vertellen dat je een site had gemaakt ( www.babylonia.be )
Tja die duidelijkheid komt uiteindelijk vanzelf , we wachten in spanning af en ondertussen vreten we ons op bij elke verandering en staan er ook bij elke gebeurtenis extra stil....
Uiteindelijk komt die kleine er toch wel uit , alleen de anloop tijd erheen is best spannend , omdat je niet zo goed weet wat je nou allemaal wel en niet voelen moet.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 07:59:36 #229
81992 Githa
pi_24792211
morgen allemaal ......

Xanthe, als je zoveel vocht blijft verliezen en je bent niet zeker van wat het is kun je beter even bellen hoor. Want mocht het toch vruchtwater zijn dan is het van belang dat je niet te veel verliest of dat de kleine snel komt..... iig succes

Bix is het vandaag dan de dag ? Hoe voel je je ? Duren de dagen steeds langer of is het allemaal nog te overzien.....

Dutchie al Tante ondertussen ? ....
  vrijdag 28 januari 2005 @ 08:56:19 #230
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24792538
*brutaal inbreekt en over alle zwangeren heen walst*
mijn nifje is onderweg! mijn nifje is onderweg! mijn nifje is onderweg!
Zuslief is eindelijk na 2 weken en 3 dagen tijd vanmorgen om 05.30 opgenomen in het ziekenhuis met weëen. Het ging allemaal heel voorspoedig en ze verwachten dat de kleine er uiterlijk vanmiddag is.
mijn nifje is onderweg! mijn nifje is onderweg! mijn nifje is onderweg!
Nu gaat deze tante sporten! Ff afleiding.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 09:04:09 #231
43556 miss_dynastie
pi_24792613
Dutchie
Even een paar voor je zus!!!
Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiixxxxxxxxxxxxxxxxxxxx, voor jou ook maar een paar , het wordt nu wel een keertje tijd
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 09:39:17 #232
81992 Githa
pi_24793031
ooohw Dutchie wat spannend
  vrijdag 28 januari 2005 @ 09:48:22 #233
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24793162
Dutsjie wat gaaf!
Oeh!
Ik wil ook een nifje!!!! (18 maart, 18 maart, 18 maart)

Ik hoop dat ie heeeeeel snel komt, Dutsj!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24793414
Dutchie wat spannend!!!!!

Andere LLM veel sterkte met wachten!!!!!
pi_24793480
Dutchie spannend
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  vrijdag 28 januari 2005 @ 10:13:42 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_24793522
dutchie, wat leuk!!

Bix, u daar? Ik zit hier iedere ochtend rond 10 uur af te wachten of je binnen komt wandelen hoor
stormy waters...
sailin'
pi_24793582
dutchieeee! spannend!

hier nog geen veranderingen te melden. vanmorgen weer bij de verloskundige geweest: bloeddruk nog ok, kind lag goed, maar nog steeds verre van ingedaald. ze heeft me toch maar niet gestript, omdat ze het risico te groot vond dat ze per ongeluk de vliezen zou breken (en omdat het kind nog niet ingedaald is we dan allerlei extra risico's lopen). bovendien was er een grote kans dat ze er nog niet goed bij zou kunnen. maandagmiddag ga ik er weer heen, dan maken we ook een afspraak bij de gynaecoloog, mocht de bevalling niet voor 't eind van de 42 weken begonnen zijn. het komt hoe dan ook dichtbij nu, spannend.

oja knor, je noemde wonderolie, maar ik wil even benadrukken dat dat toch echt niet gezond is. niet alleen de moeder maar ook het kind wordt daardoor namelijk gestimuleerd tot poepen, en dat is voor die kleine juist nog niet de bedoeling zolang hij/zij in de buik zit. dus wanhopige LLM--ers: niet aan de wonderolie gaan!
ook ananashart & tonic zou ik afraden, omdat de werkzame stof (kinine) in feite vergif is. en om je kind nou met gif uit te drijven...

en over die alcohol, heb ik me beide zwangerschappen braaf geheel van onthouden. het is niet echt aangetoond dat het schadelijk is, maar wel is nu duidelijk dat de foetus een tijdje helemaal stopt met activiteit zodra je alcohol genuttigd hebt, begreep ik. is vast niet zo goed, dus beter het zekere voor het onzekere nemen.
pi_24793780
oja en melonovy: nog gefeliciteerd met 't ingaan van je 3e trimester! wat gaat dat toch hard he.

en icaa: ik heb je bericht wel gelezen maar had er niet zoveel op te zeggen. balen dat maagzuur, maar ja dat had ik al geschreven. ik dacht ook eigenlijk dat je je al eerder een keer hier gemeld had, maar blijkbaar niet dus? was niet zo duidelijk, sorry. gewoon mee blijven schrijven hoor.
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 10:45:46 #239
81992 Githa
pi_24794127
snakelady wanneer krijgen we een uodate van dat kamertje waar zo hard aan gewerkt wordt

* Githa is wel nieuwsgierig
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:15:17 #240
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24794611
Whaaah, is Dutchie al tante??

En alle LLM hebben zich weer gemeld, hmmmzzz... Die kleintjes van jullie hebben het gewoon nog reuze naar hun zin in die baarmoeder, en das ook een goed teken hoor!

Zondag komt er een fokdrieling! Let op mijn woorden
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:26:45 #241
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24794839
Dutchie, spannend zeg, mijn nichtje kan ook elk moment geboren worden, mijn schoonzus had al weeën gisterenavond.

Githa, zodra we geschilderd hebben maak ik weer foto's.
Er moet nog 1 muur en het plafon afgesmeerd worden en dan kan ik gaan schilderen.

LLM, kom op joh, wordt tijd.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:53:09 #242
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24795364
LLM de baby's hebben het goed bij jullie
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:11:21 #243
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24795762
Oe Snakelady, dus voor jou is ook zo spannend aan de zijlijn!
Hier nog geen nieuws, zit nu gespannen te wachten op het verlossende telefoontje. Voor hetzelfde geld wordt die kleine pas vannacht geboren.
Ben zo benieuwd;
Is het een jongentje of meisje
Hoe zal hij of zij heten?
pi_24796860
Dutchie en Snakelady, spannend meiden!!!!!!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24797364
Snake en Dutchie
Spannend ....!!!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:49:02 #246
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24797592
En Snake wordt ook tante, wat leuk! 2 meisjes dicht op elkaar, super cute!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:58:01 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24797730
Ik heb een neefje Luc
Ik zit hier te snotteren, erger dan bij mijn eigen bevalling volgens mij.
3890 gram en 51 cm lang.
pi_24797753
ow wat snel!!! gefeliciteerd Tante Dutchie
Alles goed gegaan?
pi_24797787
Dutch! Gefeliciteerd!!!!!!!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:10:03 #250
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24797930
dutch gefeliciteerd !!!!!!!!!!!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:10:37 #251
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24797941
Alles goed gegaan. Ze heeft slechts 9 minuten geperst en toen was Luc eral. Of is dat normaal voor persen?
Ja, ik heb geen idee joh, ik kreeg een ritssluiting destijds dus ging heel anders.
pi_24797957
wow tante dutch, van harte! alles ok met Luc & je zus?
pi_24797961
Gefeliciteerd Dutchie
pi_24798007
Wow Dutchie!! Gefeliciteerd zeg!
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 14:17:23 #255
81992 Githa
pi_24798053
Tante Dutchie gefeliciteerd een neefje

Luc leuke naam
pi_24798094
Zo das snel zeg!!! 9 minuten!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:38:48 #257
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24798431
Gefeli tante Dutch, wat leuk!
Het voelt goed hè?
A je to!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:39:48 #258
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24798447
Bixis, alles goed met moeder en zoon. Ookal dacht ze zelf altijd dat ze 2 meiden zou krijgen. Nu heeft ze er 1 van allebei. Ik zal haar nog wel waarschuwen over de stand van het piemeltjes als de luier af is.
Hoe is het met jou nu? Nog geen gerommel?
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:40:05 #259
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24798451
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:10 schreef dutchie het volgende:
Alles goed gegaan. Ze heeft slechts 9 minuten geperst en toen was Luc eral. Of is dat normaal voor persen?
Ja, ik heb geen idee joh, ik kreeg een ritssluiting destijds dus ging heel anders.
Tegen mij zeiden ze dat bij een eerste bevalling een uur persen normaal is. Dus 9 minuten lijkt me vrij rap

Gefeliciteerd met je neefje!!!
©Dumbo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:43:52 #260
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24798516
Gefeliciteerd Dutsj! Wat leuk, een jochie!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:48:22 #261
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24798586
Tante Dutch gefeliciteerd met je neefje

* Jambo wacht ook heel (on)geduldig op haar nifje, welke omstreeks 6 februari verwacht wordt.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_24798827
Dutchie gefeliciteerd!

Hier niets bijzonders op het moment.
Buikje is rustig , weinig harde buiken en al helemaal geen oefenweeën meer gehad.
Voor de rest ook weinig nattigheid...
Heb wel wat lichte buikpijn aan de zijkanten , maar dat zegt volgens mij helemaal niets.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:04:09 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24798848
Dutch! Gefeliciteerd!
Leuk he! Speciaal he!
pi_24799074
Dutchie van harte met je neefje Luc
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 28 januari 2005 @ 15:29:41 #265
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24799233
Dutchie, van harte gefeliciteerd met je neefje, helemaal super!!!!!!!!!!!!!!!!!!.
  FOK!fossiel vrijdag 28 januari 2005 @ 15:43:43 #266
2628 Karin
pi_24799443
Tante Dutchie van harte gefeliciteerd!
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 17:51:40 #267
81992 Githa
pi_24801704
Xanthe, fijn dat het weer wat rustiger is....al die voorweeen zonder echte actie is ook niet alles

Snakelady, dan wacht ik met spanning af

Hier nog niks veranderd, jah misschien dat het allemaal wat pijnlijker wordt maar dat kan natuurlijk ook komen omdat mijn buik gewoon helemaal beurs is/voelt van al dat voorwerk.
Zusje van mijn zwager die 3 weken later is uitgerekend is net naar het ziekenhuis gegaan, haar vliezen waren gebroken dus mijn zus belde net nog ff of het allemaal toch nog wel rustig bleef Ik mag dus vandaag niet
  vrijdag 28 januari 2005 @ 18:53:33 #268
24188 Belana
kloon van belana
pi_24802699
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:10 schreef dutchie het volgende:
Gefeli dutch!!

9 minuten normaal? bij mij duurde het 1,5 uur (maar dat was niet normaal lieve zwangere meiden hier )
stormy waters...
sailin'
pi_24802746
En toen werd het weer vochtig en ze moeten we toch voor controle naar het ziekenhuis.
Krijgen een CTG en ze gaan kijken of de vliezen misschien toch gebroken zijn scheurtje of een scheurtje erin zit...
Tot laters!
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 19:13:23 #270
81992 Githa
pi_24803037
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 18:55 schreef Xanthe het volgende:
En toen werd het weer vochtig en ze moeten we toch voor controle naar het ziekenhuis.
Krijgen een CTG en ze gaan kijken of de vliezen misschien toch gebroken zijn scheurtje of een scheurtje erin zit...
Tot laters!
heel veel succes Xanthe....
  Jubileum moderator vrijdag 28 januari 2005 @ 19:35:59 #271
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24803414
Dutch gefeliciteerd met je neefje

Xanthe, spannend!!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24803813
Dutchie Gefeliciteerd

Oe Xanthe .... spannend!!!

Bix, hoe voel je je, is het nog een beetje te doen??? (jaja, ik weet dat je geen keus hebt )
  vrijdag 28 januari 2005 @ 20:14:37 #273
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24804168
Oeh, Xan, wat spannend allemaal!
Githa, jij ook veel sterkte dit weekend!
En BikkelBix, je hebt hier al een paar uur niets meer van je laten horen grapje!
Ik verheug me gewoon op jullie kindertjes
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 21:56:07 #274
43556 miss_dynastie
pi_24805201
Xanthe, spannundddddd....

Tante Dutsj, van harte
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:00:22 #275
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24805279
Xante spannend hoor

githa en bix
succes dit weekend
  vrijdag 28 januari 2005 @ 22:18:49 #276
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24805717
Xanthe, het blijft verdacht stil nu.

We zijn net terug van het bezoekje aan mijn zus en zwager en Maudje met haar kleine broertje Luc. Toen Maudje Luc in de maxicosi zag toen mijn zus en zwager thuis kwamen van het ziekenhuis, riep ze: "Neon! Neon mee!" (Neon = Léon)
Ze was nog wel een beetje in de war over Luc of Léon. Maar als ze het doorhad was het niet zomaar Luc, maar "mijn Luc".

Luc is een lief klein schatje (wat is Léon dan al weer groot zeg ) en hij lag lekker te slapen in het rode shirtje van zijn 'grote' neef. Ze dachten nl. echt dat ze weer een meisje zouden krijgen. Gelukkig had ik laatst alle kleertjes 50/56 van Léon doorgeschoven. Fotootje plaats ik binnenkort nog wel even.
pi_24806022
Van harte met je neefje Luc Dutchie

Xanthe, Spannend hoor Succes!!

Githa, jij moet nog even wachten, Bix moet eerst
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † vrijdag 28 januari 2005 @ 22:36:33 #278
81992 Githa
pi_24806118
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 22:32 schreef Beaker het volgende:
[afbeelding] Van harte met

Githa, jij moet nog even wachten, Bix moet eerst
Ik weet het beaker...dat ze maar is opschiet

Xanthe, tis idd verdacht stil rondom uwus

Dutchie, ik ben benieuwd naar de foto's
pi_24806181
Go Bix Go Bix

Succes Githa met de laatste loodjes
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24806977
Ben ik weer....
Ik moest op een po gaan zitten om te kijken of er dan ook iets uit zou komen....
Niet dus , maar dat had ik al gemeld aangezien dit thuis ook steeds niet het geval was.
Vruchtwater verklikkertjes hebben ze ook niet meer , waarom? Zou ik niet weten.
Dus moest ik maar een tijdje met een maandverbandje gaan rond huppelen enzo.
Het was allemaal te weinig om te kunnen controleren
Misschien een hoog scheurtje maar daar doen ze dan niets aan voorlopig.

Wel weer een tijd aan de CTG gelegen , hartje begon over de 190 , dus wel erg hoog.
Dat hield ook best een tijd aan.
Buik was een heel stuk zachter dan "normaal" kwamen we achter...Druk was normaal rond de 18/20 en nu lag de druk eerst rond de 17 en later rond de 10/12.
Weet niet of die dingen jullie iets zeggen.
Op het laatst schoot het wel weer omhoog en voelde hij weer zoals het normaal voor mij aanvoelt , nadat ik dus een flinke hardebuik kreeg maar zat ie tussen de 33 en 56.
Na een tijdje was de hartslag van de kleine weer normaal tussen de 150/160 en dat bleef een tijdje mooi stabiel.
Kindje zelf was rustiger dan anders vond ik , maar in het ziekenhuis vonden ze hem nog beweegelijk... Het zal zo zijn ik heb er geen verstand van en die apparaten geven het toch wel goed aan.
Hartslag ging uit eindelijk weer flink op en neer tussen de 132 en 192.
Mijn temperatuur moest gemeten worden en deze was wel wat verhoogd 37.9 , voor mijn doen normaal erg hoog.
Mijn normale temperatuur voordat ik zwanger was ligt altijd rond de 36.3.
Ik moet nu mijn temperatuur goed in de gaten gaan houden en als deze boven de 38,5 uit komt moet ik direct kontakt opnemen met ze.
Voor nu mag ik dus rustig thuis blijven en is alles volgens het ziekenhuis in orde...
  vrijdag 28 januari 2005 @ 23:28:29 #281
62233 Jelief
ikke lief!
pi_24807233
Xante wat een hoop cijfertjes, het zegt mij allemaal weinig tot niets maar ik hoop wel dat het idd goed is, maar dat zullen ze inhet ziekenhuis toch echt wel weten. Voor vannacht dan maar lekker slapen en morgen vroeg weer netjes melden hier . knuf van mij...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_24809094
Die lage temperatuur die ik normaal gesproken heb kijken ze niet naar.
Ik ga zo voor het slapen gaan dus nog maar eens tempen en dan morgen gewoon weer.
Ondertussen heb ik een vaag gevoel onderin mijn buik alsof de kleine ergens heel hard in loopt te knijpen , kan natuurlijk helemaal niet haha.
Ga nu nog even douchen , want word hier ineens helemaal bibberig alsof ik het ijskoud heb , terwijl ik me niet koud voel en dan lekker naar bed.
Morgen weer een dag...
pi_24809269
Dutchie gefeliciteerd met je neefje
9 minuten ze lijkt mijn schoonzus wel Dat is heel snel hoor met Djen heb ik van ruim 3 uur bezig geweest met persen, even voor de LLM dit kwam omdat de weeen weg gevallen waren en er dus op gevoel geperst moest worden en datis best uitzonderlijk Met Djulian had ik ook een ritssluiting en dat was helemaal zo gedaan
pi_24810903
blegh.. maagzuur is niks zo smorgens vroeg waardoor je niet meer kunt slapen Kwam er net achter door de banner op mn desktop dat ik nog 9 daagjes moet wachten! nou heb ik het idee dat ie vast te laat gaat komen dus waarschijnlijk nog iets meer! Zit nu maar aan de warme melk, hoop dat dat wat helpt!

meiden wat een verhalen toch weer allemaal.. ik post dan wel niet regelmatig maar ik hou jullie elke dag in de gaten hoor! hihi! Hier eigenlijk nog helemaal geen natte bedoeling.. zeer weinig harde buiken en heel af en toe een beetje voorweeen.. dus ik denk dat het hier nog wel even gaat duren! is wel mooi want we gaan aankomende dinsdag nog verhuizen en dan mag EINDELIJK het kamertje in elkaar.. *zucht*

Meiden heel veel succes de laatste paar dagen/weekjes/maandjes! en ik blijf jullie volgen

liefs.. Danielle
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 09:02:15 #285
81992 Githa
pi_24811065
verhuizen jemig, waar haal je de energie vandaan Daanbanaantje!

Xanthe, let je wel goed op jezelf.... die hoge hartslag van je kleintje is niet zo raar hoor, de mijne had dat ook en dat wil eigenlijk zeggen dat hij vol actie is daarbinnen hier ging het ook tussen de 120 en 190 op en neer.
die harde buiken ligt aan de instelling van het apparaat, zoals ze het mij hebben uitgelegd tenminste. Als het goed is moet hij op 0 staan als jij een ontspannen buik hebt. bij harde buiken gaat hij omhoog en je kunt pas echt spreken van een wee ( en dan nog een lichte) wanneer hij boven de 60/70 komt.
Vervelende is wel dat heel veel vrouwen rug/ been weeen hebben en dat kan niet geregistreerd worden om te weten of er al wat actie is of is geweest daarbinnen dan is toucheren nog de beste oplossing.
Doe het lekker rustig aan vandaag en hou ons vooral op de hoogte

Bix, hoe gaat ie vandaag bij jou ?
Hoe is het eigenlijk met die bija chronische verkoudheid waar jij zo'n last van had? is dat nu wel een beetje over....
pi_24811509
Mijn temperatuur is weer mooi gedaalt zit nu weer onder de 37.
Wel weer onwijs veel last van mijn heup , maar goed daarin ben ik niet de enige...
Het valt me wel op dat mijn buik thuis veel harder voelt constant dan in het ziekenhuis , maar ook dit zal wel erg weinig betekenen en is alleen erg lastig bij het slapen.
Verder voel ik me niet al te lekker en verwacht ik de komende dagen de kleine nog niet.
Ik merk dat ik meer harde buiken en voorweeën heb gehad in de vrije dagen van Jeroen en zodra er visites komen en hij druk bezig is of aan het werk deze erg afzakken tot zelfs geen 1.
Dus de wie weet na dinsdag.....

Daan jeetje ik schrok ervan verhuizen.....
Moet er zelf niet aan denken , von de verhuizing met 20 weken zwangerschap al erg en zwaar en daardoor zijn nog steeds niet alle dozen uitgepakt en opgeruimd (ook door het ruimte gebrek).
Ik hoop dus dat je veel hulp hebt.

Githa hoe is het bij jou?

En Bix natuurlijk.... vertel alles goed daar?
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:34:23 #287
43556 miss_dynastie
pi_24811599
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 06:16 schreef DaanBanaantje het volgende:
is wel mooi want we gaan aankomende dinsdag nog verhuizen en dan mag EINDELIJK het kamertje in elkaar.. *zucht*

Heb je wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hulp ingeschakeld zodat je zelf alleen orders hoeft uit te delen??
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:35:22 #288
43556 miss_dynastie
pi_24811613
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:22 schreef Xanthe het volgende:
Mijn temperatuur is weer mooi gedaalt zit nu weer onder de 37.
Goed zo

Bix???????????????????? Zou het dan, zou het dan, zou het dan??
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:41:04 #289
81992 Githa
pi_24811672
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:22 schreef Xanthe het volgende:

Githa hoe is het bij jou?

En Bix natuurlijk.... vertel alles goed daar?
ja wel goed, ik durf niet meer in te schatten wanneer hij zou kunnen komen soms denk ik wel eens dat hij nog lekker 6 weken blijft zitten maar dat kan natuurlijk helemaal niet.
Gistermiddag/avond/nacht weer erg veel voorweeen gehad, waarvan de meeste stukken pijnlijker als daarvoor en dan wacht je af of er regelmaat in gaat komen.....dat doet het dus niet en vervolgens zwakt het na heel wat uren weer af om vervolgens na 3 uurtjes rust weer langzaam aan opnieuw op te starten.
We wachten dus lekker verder op DE doorbraak vriendje is erg gespannen en vraagt bij elke mimiek die ik maak of het erger wordt
Heb gister nog wel ff alles wat nog niet voor de 4de x gepoetst was, gepoetst ik heb gewoon de afleiding nodig.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 10:42:13 #290
81992 Githa
pi_24811683
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 10:35 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Goed zo

Bix???????????????????? Zou het dan, zou het dan, zou het dan??
Tis weekend dus misschien is het dan 11.00u i.p.v. 10.00u melden
Bix je maakt het wel spannend hoor
pi_24811727
Dat heb ik ook , zodra ik even mijn ogen sluit of met mijn hande op mijn buik ga liggen of iets aders waaruit hij opmaakt dat er iets gebeurd in mijn buik of met mij dan zit hij ook meteen "gaat het?"
Hij word op het moment nog erger dan mij , loopt als een zenuwpees door het huis heen en heeft op zijn manier nesteldrang
Is nog vergeetachtiger dan mij en maakt nu zelfs lijstjes met wat hij gedaan moet hebben...
Heerlijk zoals hij mee kan leven , maar soms ook wel frustrerend dat ik het gevoel heb dat ik m weer met beide benen op de grond moet plaatsen odat het nog wel weken kan duren.
Hij word in elk geval nu al heen en weer geschud door emoties , dat word nog wat als de kleine straks eindelijke geboren word hahaha....
En hij slaapt volgens mij nog slechter dan mij door al die zenuwen , rare is dat ik dat van hem niet gewend ben , hij was tot op heden altijd degene die zo ontspannen kon blijven in onze relatie en mij eerder met de beentjes op de vloer hield

Ik hoop dat de regelmaat snel mag komen voor je Githa , want het lijkt mij in elk geval erg zwaar zoals het nu gaat...
pi_24811775
Mag ik toch heel stiekum zeggen dat ik vind dat zwanger zijn iets moois is?
Ik zou erg blij voor je zijn Xanthe als je kleine geboren is! Jij wordt zo langzamerhand paranoia van je lichaam heb ik het idee. Ervaar je hetzelf ook zo?

Enne...Bix-lief alles goed in Maarssen-City???

Oei Githa lekker aan de poets? Heb nog wel wat klusjes voor je hier

Dutchie gefeliciteerd met je kleine neefje

Danielle succes met het verhuizen, zwangeren kunnen erg goed delegeren hè?
pi_24811935
Zeker weten Danosa, komt ook door de angsten die ik maar niet weg kan krijgen.
Het voelt alsof je elke kriebel , elke druppel elke wat dan ook zo duidelijk voelt en er uiteindelijk nu de datum zo dichtbij gaat komen (en het nog wel weken kan gaan duren) je het extra voelt.
Ik vraag meestal ook maar aan Jeroen of sommige dingen wel zo zijn zoals ik ze ervaar.
Maar zoals bv. die hardheid van mijn buik , maar daar waren we het dan ook echt samen over eens.
pi_24811964
hihi heb even gewacht tot Danosa zich gemeld had maar hier ben ik weer hoor. nog nix bij bix, of misschien beter gezegd: álles zit nog bij/in bix...
deze moeder mocht lekker uitslapen vanochtend, dus daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. en net nog even lekker met Piet in 't grote bad geweest, ik denk bij al die dingen 'dat zou voorlopig wel eens de laatste keer kunnen zijn' dus ik geniet er extra van.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 11:13:53 #295
81992 Githa
pi_24811988
quote:
Op zaterdag 29 januari 2005 11:11 schreef bixister het volgende:
hihi heb even gewacht tot Danosa zich gemeld had maar hier ben ik weer hoor. nog nix bij bix, of misschien beter gezegd: álles zit nog bij/in bix...
deze moeder mocht lekker uitslapen vanochtend, dus daar heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. en net nog even lekker met Piet in 't grote bad geweest, ik denk bij al die dingen 'dat zou voorlopig wel eens de laatste keer kunnen zijn' dus ik geniet er extra van.
Groot gelijk heb je Bix lekker van genieten.
pi_24812037
xanthe, wat vervelend die angst & onzekerheid. hopelijk hoef je niet al te lang meer in spanning te zitten en lukt het om als 't echt begint je er toch zoveel mogelijk aan over te geven, en heb je een soepele bevalling. en als we het hartslagregeltje op jouw kindje mogen toepassen wordt het vast een meisje!

githa, ook nog geen nieuws? en van het zusje van je zwager? die is er wel heel vroeg bij geloof ik dan he? heb wel lekker geslapen met je beurse buik? ik wel ( ) en heb ook nog een heel mooi boek uitgelezen: het leven van Pi, van Yann Martel. bizar maar prachtig, dus een aanrader!
oja je vroeg nog naar mijn verkoudheid: die is nog heel lichtjes aanwezig, maar niet meer echt storend. alleen dat maagzuur houdt ook een vervelend kriebelhoestje in stand heb ik 't idee, en vice versa. maar op zich valt 't wel mee nu hoor.

daanbanaantje wat een onderneming joh, nu nog verhuizen. heel veel succes ermee!

easy-going, ik voel me best ok, zeker na weer een goede nachtrust. ik vind 't wel spannend hoor, zeker weer na opmerkingen van de VK dat als de vliezen breken en de baby dwars ligt, dat ik dan moet voelen of er niet een handje uitsteekt ofzo! en als de navelstreng er dan uitzakt, dat ik 'm dan terug moet stoppen ivm risico dat die teveel afkoelt. allemaal scenario's die hopelijk geen werkelijkheid zullen worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door bixister op 29-01-2005 11:33:35 ]
  zaterdag 29 januari 2005 @ 11:24:01 #297
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24812085
Bix, ga jij G 'ns ff flink verleiden vanavond..
"t wachten duurt nu wel lang hoor
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  † In Memoriam † zaterdag 29 januari 2005 @ 11:33:59 #298
81992 Githa
pi_24812202
Bix, van dat hoesten zouden je vliezen toch moeten breken hoor, zo braken ze gister bij het zusje van mijn zwager iig wel
Ze is nog niet bevallen, ze hopen dat ze weer wat nieuw vruchtwater aanmaakt want ze was nog niet alles verloren maar als je het mij vraagt kan dat nooit lang meer duren 2 weken terug ofzo had ze ook al weeen en haar eerste kindje is ook met 36 weken al geboren.
Zul je zien dat zij en ik beide 10 februari bevallen want dan is het dochtertje van mijn zus jarig ....Leuk! 3 verjaardagen op 1 dag
pi_24812596
Onzekerheden horen denk ik ook wel bij een zwangerschap en zeker als je zo op het laatst loopt , je weet niet wat je verwachten moet , al lees je er 100.000 boeken over.
De komende 3 dagen verwacht ik in elk geval nog geen baby hier

En nog een nieuwtje aangezien ik hier toch lekker niemand ken irl...
We hebben plannen om te trouwen , kwam nogal out of the blue , maar om een aantal zaakjes toch iets beter geregeld te hebben , hebben we hier toe besloten.
Als alles lukt gaan we zelfs nog op korte termijn trouwen maar dat is afhankelijk van onze gemeente aangezien die moeilijk doen over het geboorteakte van Jeroen.
Dat krijgen we in elk geval maandag te horen of ze er wel of niet mee akkoord gaan.
Als ze er wel mee akkoord gaan is de kans aanwezig dat we over 2 weken dus gaan trouwen.
In zeer besloten kring , zonder feest en hopenlijk nog met dikke buik
Behalve onze ouders en zwager weet niemand hier vanaf op het moment en dat vinden we wel prima zo.
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:18:31 #300
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24812671
Job lag ook dwars en daar kreeg ik ook allemaal enge adviezen voor als de vliezen zouden breken. Het kwam er eigenlijk op neer dat ik in dat geval in vliegende vaart naar het ziekenhuis moest komen.
Als ik niet direct een auto kon charteren dan mocht ik het ziekenhuis bellen en dan zouden zij het regelen. Ik vond het wel angstig, maar uiteindelijk zijn mijn vliezen helemaal niet gebroken.

De gyn schatte die kans ook niet zo heel hoog in omdat met Katja de vliezen ook niet waren gebroken. Hoe zat dat met de geboorte van Piet? Zijn bij jou toen vooraf de vliezen gebroken, Bix?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24812745
Gefeli Xanthe, wat een leuk nieuws.
Je kent het verhaal he, laatst was er een vrouw die op haar huwelijksdag mama werd, dr dag kon niet meer stuk

Bix, wat een enge scenario's, ik werd er een beetje giechelig van om heel eerlijk te zijn... Succes dan maar!

Zijn er hier trouwens nog meer zwangeren die thuis willen bevallen, of iig thuis willen beginnen?
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 29 januari 2005 @ 12:46:04 #302
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24813037
xante wat leuk alvast gefeliciteerd hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')