abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Jubileum moderator zaterdag 15 januari 2005 @ 20:24:25 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24586242
Vervolg van: Zwangerschap en Geboorte 122

2005

***20 januari 2005: Bixister en GHaven***
26 januari 2005: Ladybos
2 februari 2005: Lentemeisje en Dop
2 februari 2005: Gomorrah (papa)
3 februari 2005: Edje34 (papa)
7 februari 2005: DaanBanaantje
8 februari 2005: Githa
12 februari 2005: Xanthe
13 februari 2005: Jdee
21 februari 2005: Ma-Maatje
17 maart 2005: TearSong
18 maart 2005: Luisa
18 maart 2005: DrFonk (papa)
21 maart 2005: weirdmiss
1 april 2005: renzell
2 april 2005: Superted (papa)
15 april 2005: Wiseguy79 (papa)
26 april 2005: melonovy
2 mei 2005: Snakelady
4 mei 2005: Lewis.de.boxer
5 mei 2005: Roxie
10 mei 2005: Yfke en SPIRO
15 mei 2005: Romek (papa)
01 juni 2005: Mobious (papa)
18 juni 2005: Jonnetje
05 juli 2005: Basset (papa)
14 juli 2005: 1-of-6Billion (papa)
19 juli 2005: Snowwww
2 augustus 2005: Igraine

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 50% gewijzigd door BE op 23-01-2005 16:36:05 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24586314
Ok, ik zet 'm hier dan ook maar...
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 10:56 schreef Githa het volgende:

Igraine...waarom gaf ze je toch een rot gevoel dan ?
Wel geweldig om zo'n hartje te zien kloppen he

Beetje late reactie..
Maar door alle leuke nieuwe babietjes had ik er overheen gelezen....

Nou bijvoorbeeld bij de echo begon ze alle op te noemen wat ze zag, 2 armpjes, 2 beentjes, handjes, voetjes....Dus ik zeg in m'n enthousiasme "Alles zit erop en eraan" kijkt ze me heel raar aan en zegt "Nou dat zou ik nog niet durven beamen"
Dus ik dacht gelijk: "Jezus, ga gewoon effe mee in mijn enthousiasme en zeg zoiets als 'ja voor zover we nu kunnen zien wel". Ik kom ook niet uit een ei, dus ik weet best dat ze me geen garantie kan geven...

En na de echo schoot me ineens te binnen dat er aan de telefoon gezegd was dat er ook een nekplooimeting gedaan zou worden dus ik vroeg dat nog aan haar...
Toen reageerde ze ook heel vreemd alsof ik iets heeeeel raars vroeg. En of ik wel wist wat het was en ik daar wel goed over nagedacht had over wat voor consequenties dat zou kunnen hebben...

Dus ik ging helemaal niet met zo'n blij gevoel weg, terwijl ik wel gewoon m'n kindje had gezien en het hartje klopte en z'n armpjes bewogen

Maar ik ben d'r nu wel overheen hoor, ik weet nog niet of ik die nekplooimeting laat doen maar daar heb ik 't nog wel even met m'n verloskundige over...
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:35:13 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24586393
Vaak realiseren ze zich helemaal niet niet hoe gevoelig je bent op het moment dat je zwanger bent.
Ik kan achter een stembuiging al iets zoeken, en ben idd ook weleens met een kater vertrokken vanwege een wel heel nuchtere gyn/echoscopist.

Of doodleuk iets constateren waarvan dan later blijkt dat ze het niet goed hadden. Ondertussen heb jij dan al twee nachten niet geslapen .

Ik hoop dat je het met je VK beter treft!
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 20:35:17 #4
81992 Githa
pi_24586396
Igraine, vervelend is dat zeg als je zo iemand treft en dat gelijk bij een eerste echo Kan me voorstellen dat dat een domper zet op je enthousiasme.

Tjah en over die nekplooimeting ....gewoon laten informeren door je verloskundigen, het heeft zijn risico's maar die moet je samen gewoon tegen elkaar afwegen.
Op Inet is er anders ook erg veel over te vinden maar daar was je vast al van op de hoogte
Wanneer is je volgende afspraak?
pi_24586416
Lullig zo'n ervaring Igraine, je gaat toch een beetje met een rot gevoel weg lijkt me...

Fluf, het gaat ook allemaal vreselijk snel...het verbaast mij ook steeds weer...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24586434
igraine, hoever ben je nu? zo'n nekplooimeting kan dacht ik 't best tussen week 12 en week 14 (?) gedaan worden dus als je 't echt wilt moet je misschien wel snel zijn. vervelend dat je zo'n stug type trof, ik had ook een keer zo iemand (was 't toevallig in 't WKZ?).

lily, morgen de 40 weken bereikt! het wordt nu spannend vind je ook niet?
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 20:41:07 #7
81992 Githa
pi_24586511
quote:
[b]Op zaterdag 15 januari 2005 20:37

lily, morgen de 40 weken bereikt! het wordt nu spannend vind je ook niet?
nu pas ?

ik vind het vanaf week 34 al erg spannend worden .....
pi_24586640
27 januari moet ik weer naar de vlos, en ik ben nu bijna 12 weken, dus voor die nekplooimeting was 't so wie so te vroeg, maar 't ging puur om haar reactie.

Ik heb 't er idd nog wel over met m'n vlos, ik heb wel van alles gelezen op inet maar ik bespreek het toch nog wel even met haar.
Ik zit niet in 'n risocgroep qua leeftijd (ik ben 30) en ook in onze beide families komen geen afwijkingen in die zin voor maar ik weet niet, ik wil toch graag alles zo veel mogelijk uitsluiten (of aan laten tonen).

Mijn vriend en ik hebben van tevoren uitvoerig besproken wat eventueel te doen bij een vroeg aangetoonde ernstige handicap. Dat is 1 van de consequenties waar zij het over had, dat je dan na moest gaan denken wat te doen, maar dat weten we al van elkaar dus dat scheelt.

nee 't was in 't SFG in R'dam
  zaterdag 15 januari 2005 @ 20:49:40 #9
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24586675
darn ik sta dus NET niet in de top 10

Hup sanne72! hup Lily/b]!

[b]Igraine
wat een apart mens had je daar te pakken zeg. Niet echt sociaal vaardig ofzo. Succes met de komende 2 weken, wanneer hoor je het eigenlijk als ze de nekplooimeting gedaan hebben, meteen of duurt het even (ik heb werkelijk geen idee, sorry).

Githa, ja hielp wel,

maar mag ik ff zeuren? Toch beetje stomme dag verder want kijk uit! lang verhaal waarin hormonen de hoofdrol spelen, ik beken! ik had dus echt al tijjjjjden stoofpeertjes in huis gehaald en die moesten zo lang mogelijk stoven, vond ik (nog nooit eerder gedaan, dus netjes volgens het boekje dat het lekker lang moest). Neelix houdt er niet van, maar ik had er echt zin in. En die stoofpeertjes moesten maar eens gegeten worden, vond ik.
Maar ik moest echt ff plat, dus ik vroeg of hij er dan om de 20 mins even naar wilde kijken en water bij wilde voegen (tegen droogkoken), maar Neelix had niet helemaal door dat hoge bubbels betekent dat het waterpeil bijna nul is, en het niet nog 20 mins kan zonder water bijgevuld, dus na 1,5 uur ga ik naar beneden omdat ik aangebrande caramel ruik. Neelix had het niet geroken omdat ie in de huiskamer met de deur dicht (voor de warmte) aan het xboxen was Grrrrr. Ik geschrokken(wat als..), kwaad, Neelix onschuldig kijkend "ja maar 20 mins geleden zaten de bubbels nog zo hoog!", grrrrr... Lekker SLIM vriendje van me, grrrr. Die hormormels zorgden er ook vanzelfsprekend voor (want zo ben ik in het echt eeeeecccchhht niet hoor )dat ik me ONTZETTEND onbegrepen en zielig voelde, dus ik boven op bed effe lekker liggen janken, in slaap gevallen, maakt ie me wakker na 2,5 uur, ik ruik stoofpeertjes en het eerste wat ik denk is "god die lucht gaat ook niet weg, wat naar!".

heeft ie stoofpeertjes gemaakt, maar dan gekookt ("ik hoefde helemaal geen water toe te voegen, heb ze gewoon onder gezet!" zucht), wat dan wel weer erg aandoenlijk was, en ik kan dan ook niet boos blijven omdat ie het wel geprobeerd heeft, en speciaal voor mij stoofpeertjes is gaan kopen. maar ergens denk ik weleens dat ie met een cursusje common sense (en klussen!) niet slecht af zou zijn. en dat vind ik dan weer onaardig van me zo dat lucht lekker op zeg

maar om op je vraag terug te komen, kindje bewoog wel minder vaak, maar niet minder hard of enthousiast, en nu ook weer 'op verzoek'. En heb alleen maar de klimgordel hoeven noemen, was genoeg Zolang vooral de bewegingen nog zo heftig zijn en ook op 'verzoek' worden gedaan, is het ok. Zeker omdat ik ook wat steken had boven mn schaambot gisternacht en ik dus vermoed dat t wat meer is ingedaald wat de mindere beweging goed zou verklaren. Wel stom hoor, want t moet er maandag echt weer on-ingedaald uitge'schept' worden, dus t zou fijn zijn als t niet verder zou indalen. maar komt wel goed. zelfs al lukt t draaien niet

[ Bericht 15% gewijzigd door Jdee op 15-01-2005 20:59:53 ]
..en laat gaan...
pi_24586815
hihi githa, ja maar nu NOG spannender.

haha jdee waren de stoof/kookpeertjes nog wel een beetje lekker?
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 20:58:48 #11
81992 Githa
pi_24586843
jah de mijne schrok ook wel van het woord gordel dus vanaf nu hebben we chantage matriaal

Jdee ik herken dat wel hoor mannen kunnen soms zo onschuldig doen terwijl ........... laat ik maar gewoon niks zeggen en helemaal als de XboX in beeld is
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:04:49 #12
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24586931
Nekplooi is toch juist VOOR de 12 weken??
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 21:09:55 #13
81992 Githa
pi_24587017
nekplooimeting

Tussen de 11 en 14 weken staat hier
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:13:38 #14
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24587079
Aha! Dat wist ik niet.
pi_24587154
volgens mijn VK moest het in week 12/13. daarnaast doen ze 't hier alleen nog maar in combinatie met een bloedtest die rond de 10 weken gedaan moet worden. (die gecombineerde uitslag zou veel betrouwbaarder voorspellen dan slechts 1 v/d 2 testen). maar daarom wel iets dat je heel tijdig moet regelen/afspreken.

de leeftijd van de moeder speelt trouwens ook mee in de betrouwbaarheid van de uitslag. hoe jonger de moeder, hoe minder betrouwbaar de uitslag.
pi_24587211
Ja dat zei jij vorige keer ook Bixister, maar ik vroeg dat aan die echografiste maar die zei dat dat dus niet zo was. Ze liet me ook nog een of andere tabel zien waar dat niet uit bleek. Met nekplooi cm's behorende bij de verschillende leeftijden van de moeders.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:20:58 #17
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24587216
Dat wist ik wel . Ben een ouwe sok van een moeder, en wij hadden een goede nekplooi.
Desondanks herken ik jouw gevoel uit een ander topic Bix, dat "laat het in godsnaam allemaal goed zijn".

Hormonen en ouderdom, vermoed ik
pi_24587270
oh wat gek igraine, dat heb ik destijds (bij m'n 1e zwangerschap) toch echt gelezen. nou ja. leah, hier ook een goede nekplooi gelukkig. maar dat sluit natuurlijk niet alles uit. en 't blijft spannend he...
pi_24587302
Hoe oud zijn jullie dan Leah en Bix? Zitten/zaten jullie wel in een risicogroep of hebben jullie het ook meer uit voorzorg gedaan?
pi_24587337
ik ben 36. was dat nog niet toen ik zwanger werd dus ik kreeg 't niet automatisch aangeboden, maar wilde het wel.
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:30:29 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24587394
Ik ben 36. En ik heb alleen een nekplooimeting gehad, dus niet in combinatie met andere testen.
Wel een stuk of 6 echo's inmiddels, en dat ziet er allemaal goed uit.
pi_24587405
Dus ook voor je eigen gemoedsrust, ja dat zou 't bij mij ook zijn. Ik weet wel dat de percentages heel laag zijn voor moeders van mijn leeftijd maar toch...
Ik weet niet, misschien ben ik gewoon para...
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:33:36 #23
63367 Jdee
pi_24587450
de stoofpeertjes? ja, maar het was wel ANDERS dan stoofpeertjes. beetje uitgedroogd, strangely enough...

Tsja, die xbox, het IS dat er films op staan, het als dvdspeler fungeert en spelletjes als puzzlebobble, maar anders gebruikte ik m helemaal niet. Het is ook zo lekker mannelijk van m dat ie dan weer nieuwe speeltjes wil: Begint ie met glunderende oogjes 2 weken terug opeens enthousiast te kwijlen over een playstation... mannen en hun speeltjes, zucht!

En die gordel, http://www.bergsportshop.com/images/petzlcalidris.jpg wil je dan misschien wel in gedachten houden, voor het beeld, dan komt het dreigement wat beter over

igraine als er 1 ding is wat ik wel heb geleerd in de afgelopen maanden is dat paranoide niet handig, maar ook wel te vergeven is. Het doet je kindje ook niet goed als je je onzeker voelt of zelfs jezelf opeet van onzekerheid en als die nekplooimeting daar een einde aan kan maken en dat je dan met wat meer zekerheid lekker van je zwangerschap kan genieten lijkt het me nuttig en de moeite waard van het uitzoeken. al IS het dan niet 100% zekerheid (die heb je toch nooit).
..en laat gaan...
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2005 @ 21:37:40 #24
81992 Githa
pi_24587532
  zaterdag 15 januari 2005 @ 21:39:18 #25
63367 Jdee
pi_24587558
kijk je uit dat je er niet inblijft, dan heb ik een hikkende en schokkende Githa op me waar geen kamillethee tegenaan te gooien valt!
..en laat gaan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')