abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:12:01 #51
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24736872
pfff xanthe, dat is schrikken zeg, gelukkig is alles goed.

Ik zit nu dus de hele tijd naar 2 forums te kijken in spanning, op het andere forum worden er vandaag 2 geboeren als het goed is.
Misschien hier toch ook nog.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 25 januari 2005 @ 09:35:56 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_24737161
Nog geen bix gesignaleerd???
stormy waters...
sailin'
pi_24738753
hier ben ik! geen nieuws behalve dat Gerrie volgens mij weer dwars ligt.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:33:47 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24738844
Bix, ben jij nou nog steeds zwanger?
Denken ze dat hij dwars ligt dan, of ben je het gewoon beu?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24738912
ik voel het zelf dutchie. de baby is nog niet ingedaald en draait soms ineens dwars. beu ben ik het op zich nog niet, maar het is gewoon een zorgelijker uitgangssituatie als hij/zij niet gewoon met 't koppie naar beneden ligt.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 11:50:08 #56
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24739064
Ja idd. Op een keizersnee zit je nu niet te wachten met Piet erbij.
Voelt wel een beetje als een domper denk ik hè?
pi_24739115
Gerrie ga eens goed liggen (zou dit helpen?)
Bix, ik hoop dat het gewoon weer goed komt
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24739143
als 't op een keizersnede uit zou draaien, jammer maar helaas. het hoeft echter nog niet per se nodig te zijn hoor. als de vliezen maar niet breken terwijl Gerrie dwars ligt. als 't 'gewoon' met weeën begint kan Gerrie waarschijnlijk nog goed gedraaid worden. maar ik hoop dat ie zelf weer terugdraait vandaag, net als vorige week. toen heb jij hier zeker niet zo goed gelezen he?

snoopy, alle beetjes helpen! bedankt, ik hoop 't ook.
pi_24739864
Huh, Bix, jij hier??
Wat een eigenwijsje joh, die Gerrie van jou, ligt ie weer dwars, dat wordt straks.

Xanthe, lekker dat je je kindje weer gevoeld hebt, ze krijgen natuurlijk wel wat minder ruimte om te bewegen, dus het is ook wel verklaarbaar dat je even wat minder vaak die kleine voelt... Toch goed dat je even bent wezen checken!!

Githa, bleh, het schiet niet op he, als je het zo zat bent... Sterkte wijffie!!
En ik moet idd voorzichtig doen, gisteren ben ik een paar keer bijna gestruikeld, ik had er al wat angst in zitten dat ik echt zou gaan... Dus extra voorzichtigheid is wel op zn plaats...

Ik had van de week voor het eerst een harde buik, in de nacht dat Chiara ziek werd, en ik hoorde kotsen, ben ik zo hard mijn bed uit gesprongen dat ik dat moest bekopen met een paar harde buiken. En die bandenpijn, die is deze zwangerschap wel heel vervelend, de laatste weken kan het me behoorlijk pijn doen, vooral bij het lopen... das wel minder, dus deze zwangere muts doet het maar weer even rustig aan...
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 12:51:49 #60
81992 Githa
pi_24739925
owh Xanthe dat is een vermoeiend nachtje geweest ...mooi dat alles nu weer in orde is en jij je hummeltje weer voelt

Bix, Ik blijf ook duimen voor een normale bevalling hoor maar zei je de vorige keer niet dat ook al ligt hij dwars hij makkelijker gedraait kan worden omdat hij zoveel ruimte heeft ?
Ik hoop het iig

Nou ik ben ook weer thuis van de APK ...wederom een grondige want vanwege de bloeddruk moest ik weer door naar het ziekenhuis. Heel de riedel weer, bloed, urine, echo, CTG en weer naar huis alleen maakte ik me deze keer niet zo druk omdat ik de vorige keer ook gewoon naar huis mocht van de gyn....was dus nu ook zo.

i.v.m. de voorweeen die ik voel, heb ik een inwendig onderzoek gehad. Het blijkt niet helemaal normaal te zijn als je 2/3 dagen bijna continue voorweeen hebt en al helemaal niet als het gaat om je eerste kindje
Ze kon duidelijk voelen dat er al veel werk was verricht en had ook al ontsluiting op de echo bleek dat er ook nog maar weinig vruchtwater over was. Mocht het morgen nog steeds zo rommelen zonder dat er meer gebeurd dan moet ik even bellen in de middag dan bespreken we wat we verder kunnen doen ...en wat dat "verder kunnen doen" inhoud dat ontweek ze een beetje maar goed....
advies was lekker in bed te kruipen en rustig aan te doen en dat ga ik dan ook maar doen zodra kraamhulp is geweest, want die zou ook nog komen vandaag....

waar zelfs de verpleging in het ziekenhuis van stonden te kijken was dat ons hummeltje zo actief was dat zijn hartje tussen de 120 en 190 op en neer schoot en niet zomaar eenmalig maar dik een uur lang dat ie dat vlies maar is kapot trap met zijn actief zijn
pi_24739930
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:47 schreef melonovy het volgende:
Huh, Bix, jij hier??
eh, ja ik ben ook zwanger, remember! (tsssk die dementie ook!)
quote:
Wat een eigenwijsje joh, die Gerrie van jou, ligt ie weer dwars, dat wordt straks.
nou, vertel?! ik ben heel benieuwd wat 't wordt!
pi_24739980
We vinden het hier wel erg spannend worden allemaal.
Ik heb last van harde buiken en oefenweeën , sommigen doen echt onwijs zeer , dus die zie ik meer als wat ik me voorstel bij een echt wee.
We gaan in elk geval straks even wandelen , schijnt erg goed te zijn om de boel extra op te wekken als mijn lichaam echt op gang aan het komen is.

Ja vannacht was wel even erg spannend , vond het ook niet echt leuk , Jeroen ook niet en de schat belde toch maar even vanwege onze zorgen.
En de zusters zijn zo lief voor je , ze vinden het allemaal zo ontzettend logisch dat je je zo ongerust maakt.

Morgen komt de thuiszorg een bed ed. brengen , dus kan ik ook rustig in de woonkamer gaan rusten ipv alleen maar in de slaapkamer , wel een lekker idee

Vanavond is het volle maan en volgens het ziekenhuis betekend dat dat er donderdag meer baby's geboren zullen worden.
De bevalling start vaak de dag na volle maan.... Dus dames!!!!
pi_24739988
oh githa, wat spannend zeg. goed dat je zo goed in de gaten gehouden wordt. en gelukkig hebben al die voorweeën dus al wel wat effect gehad. misschien bedoelen ze dat de bevalling anders 'ingeleid' moet gaan worden? iets anders zou ik niet weten. ik hoop op zich niet voor je, want een spontane start schijnt over 't algemeen prettiger te zijn, maar als 't voor je kind beter is dat 't niet te lang meer duurt dan moet het maar he.

en over dat draaien van Gerrie: dat kan dus alleen nog als de vliezen niet gebroken zijn. vandaar dat ik hoop dat die zich dit keer ook weer braaf 'taai houden' net als de vorige keer.

nou Xanthe, je hebt de 37 weken in ieder geval bereikt, dus als je baby eraan toe is kan ie gewoon komen he.
pi_24740009
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:52 schreef bixister het volgende:

[..]

[..]

Jij hebt nog veel te veel praatjes ..... dat duurt nog wel even dus
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24740057
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:52 schreef bixister het volgende:

[..]

[..]

Het wordt wàt straks! En het wordt een jochie, weer zo'n stoer eigenwijs knulletje!
Je kan je goed uitleven he, op mijn warrige getik
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24740066
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:57 schreef easy-going het volgende:

[..]

Jij hebt nog veel te veel praatjes ..... dat duurt nog wel even dus
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:03:09 #67
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24740100
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 11:55 schreef bixister het volgende:
als 't op een keizersnede uit zou draaien, jammer maar helaas. het hoeft echter nog niet per se nodig te zijn hoor. als de vliezen maar niet breken terwijl Gerrie dwars ligt. als 't 'gewoon' met weeën begint kan Gerrie waarschijnlijk nog goed gedraaid worden. maar ik hoop dat ie zelf weer terugdraait vandaag, net als vorige week. toen heb jij hier zeker niet zo goed gelezen he?
Euh...
*topic weer stilletjes uitsluipt*
pi_24740114
Whaaah, Githa, het ziet er naar uit dat je nog wel in januari gaat bevallen hoor, als ik zo vrij mag zijn dit te beoordelen
SPANNEND !!!!
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 13:09:46 #69
81992 Githa
pi_24740207
Bix, inleiden zullen ze toch zomaar niet doen? ik weet wel dat mijn VK idd een grote voorstander is van een natuurlijke bevalling.
Misschien strippen ofzo ? ( of hoort dat ook onder de categorie inleiden ) ik weet niet goed wat de opties zijn?

We wachten het gewoon geduldig af en wie weet stopt het wel in 1 x.... enne jij moet eerst nog hoor
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 13:11:29 #70
81992 Githa
pi_24740243
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 13:03 schreef melonovy het volgende:
Whaaah, Githa, het ziet er naar uit dat je nog wel in januari gaat bevallen hoor, als ik zo vrij mag zijn dit te beoordelen
SPANNEND !!!!
spannend he
  dinsdag 25 januari 2005 @ 13:15:18 #71
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24740320
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 12:56 schreef Xanthe het volgende:
Vanavond is het volle maan en volgens het ziekenhuis betekend dat dat er donderdag meer baby's geboren zullen worden.
De bevalling start vaak de dag na volle maan.... Dus dames!!!!
Ik had juist gehoord dat er veel bevallingen op gang kwamen tijdens de nacht van de volle maan.
Maar goed, wanneer ze ook komen. Ze zijn allemaal van harte welkom!
pi_24740363
Bakerpraatjes, wel of geen volle maan, het kindje komt wel wanneer het er aan toe is.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24740673
Hoor toch van verschillende kanten dat men in het ziekenhuis er toch wel wat van merkt als het volle maan is en de geboorte van baby's , maar dat gaat natuurlijk niet op voor elke zwangere, dat snap ik ook wel.
pi_24740859
Ja bakerpraatjes of niet Mel, dit is echt wel zo. Hier in Engeland zeggen de vk's het ook dat het dan toch wat drukker is met bevallingen.

Githa het lijkt er inderdaad wel op dat ze misschien wel eventueel gaan helpen als het niet zelf op gang komt. Spannend meid, doe maar lekker rustig aan

Bix, ga jij eens effe een ananas eten ofzow, of 100 keer op en neer van die trap En ja Gerrie moet haast wel een jongetje zijn, klein eigenwijsje is het

Xanthe jij ook al aardig de goeie richting op met oefenweeen. Jeetje dames het begint hier weer aardig spannend te worden.
  dinsdag 25 januari 2005 @ 15:16:18 #75
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24742344
In de tijd dat mijn ex-schoonzus kraamverzorgster was stonden er altijd meer meiden 'op wacht' tijdens volle maan dan op 'normale' avonden/nachten. Er worden dan gewoon echt meer babies geboren..

Dus persen maar allemaal!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24742620
Vanaf wanneer heb je hier eigen meld plicht??
pi_24742966
Hoi meiden!

Eindelijk weer eens een update van Ma-Maatje, want... mijn verlof is ingegaan! Ik ben nu 36 weken zwanger en heb me erg verheugd op mijn verlofperiode van zeven maanden. Het werk zelf ging nog wel, maar de treinreis viel me steeds zwaarder de laatste weken.

De verlofperiode lijkt nu al goed gepland: niet alleen hoef ik nu niet door dit winterse glibberweer naar bus en trein te lopen, maar... Grote Zus (3) heeft de waterpokken. Ik ben blij dat ze het nu heeft en niet een paar weken later rond de bevalling (kan vooral voor jonge zuigelingen gevaarlijk zijn heb ik begrepen). Ik ben nu lekker thuis om haar de hele dag te vertroetelen. Ze ziet er erg zielig uit, maar samen komen we er goed doorheen.

Wat ons ukkie betreft: de laatste controle was weer goed. Het hoofdje ligt nu naar beneden en is zelfs al een beetje ingedaald, maar ik heb echt een enorme buik. Ik kreeg er dagelijks opmerkingen over (tweeling, groot kindje, veel vruchtwater?). Van de verloskundige mochten we daarom nog een echo laten maken, waaruit bleek dat ik inderdaad veel vruchtwater heb en dat het kindje inderdaad ook aardig groot is. Grote Zus woog bij de geboorte 4240 gram (bij 42 weken zwangerschap), dus dat dit kindje weer groot is verbaast ons niet. Bij de bovenbeen-meting bleek zelfs dat ukkie nu al bovenbeentjes heeft die passen bij 40 weken zwangerschap (slik, maar Pa-Paatje is dan ook 1.92 m).

Ik vul mijn dagen nu, naast de verzorging van Grote Zus, met het toegeven aan mijn nesteldrang (lekker poetsen!), rusten, het schrijven van de envelopjes, rusten, het wassen van babykleertjes, rusten, het wegdromen in het babykamertje, rusten etc.

Ik hoop me weer wat vaker te kunnen melden hier (al vind ik het zitten achter de pc niet echt een fijne houding meer) en ik ga nu lekker bijlezen hoe het met de anderen gaat.

Groetjes van Ma-Maatje!

P.S. Na een snell blik in het topic wil ik de volle-maan-meiden alvast heel veel sterkte toewensen!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:19:47 #78
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24743247
Gerrie wordt een meid, hoor!!

Bix, Githa en Xanthe.. veel sterkte met de laatste loodjes!!!

Heeft verder iedereen zich gemeld vandaag?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 16:26:17 #79
81992 Githa
pi_24743342
Het ziekenhuis belde net, ik moet toch worden opgenomen er was blijkbaar iets niet goed met de bloeduitslag en nu willen ze me even in de gaten houden, thuisbevallen zit er ook niet meer in
Even schrikken en slikken hoor want vanmorgen leek alles nog in orde te zijn.

Bix en Ladybos heel veel sterkte met de laatste loodjes

hopelijk tot heel snel weer
pi_24743367
Ik ben ook bevallen met volle maan, en ik had toen de laatste kraamkamer. Die verpleegster beweerde dat het altijd veel drukker is met volle maan qua bevallingen. Dus zet m maar op allemaal!
mooi he, alles
pi_24743435
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:26 schreef Githa het volgende:
Het ziekenhuis belde net, ik moet toch worden opgenomen er was blijkbaar iets niet goed met de bloeduitslag en nu willen ze me even in de gaten houden, thuisbevallen zit er ook niet meer in
Even schrikken en slikken hoor want vanmorgen leek alles nog in orde te zijn.

Bix en Ladybos heel veel sterkte met de laatste loodjes

hopelijk tot heel snel weer
Githa! Schrikken en slikken inderdaad meisje!
Positief bekeken: fijn dat ze je goed in de gaten houden.

Heel veel sterkte als je dit nog leest en hopelijk tot gauw!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:36:12 #82
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24743478
Githa, zijn ze bang voor een vorm van zwangerschapsvergiftiging?
Sterkte meid!
Ik werd ook eerder opgenomen; plusjes eiwit in de urine en er waren wat lichaamsfuncties van mijzelf (middels bloedtest gemeten) die niet helemaal meer in orde waren. Ik heb het niet erg gevonden die tijd in het ziekenhuis. Ookal heb ik echt wel een traantje moeten laten toen ik opgenomen werd. Het voordeel wat ik had was dat ik wist wanneer het kaboutertje geboren zou worden ivm een geplande ks. Dus ik wist wanneer.
Dat heb jij helaas niet, maar je bent gewoon mobiel ws, dus lekker met allemaal mensen afspreken en wat rondlopen. Niet teveel, want het moet niet teveel inspanning worden.
Ontspan, zorg dat je een paar heeeeel goede boeken hebt en hou ons via de sms op de hoogte.
Succes!
pi_24743508
Githa .... sterkte!
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_24743617
och jee githa.... sterkte en niet al te druk maken. je bent daar in goede handen moet je maar denken. wie weet heb je nu wel heel snel je kleintje in je armen...
mooi he, alles
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 16:48:47 #85
43556 miss_dynastie
pi_24743654
Githa.... succes, hoop dat je snel weer thuis bent
  dinsdag 25 januari 2005 @ 16:49:42 #86
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 16:51:49 #87
43556 miss_dynastie
pi_24743691
Oh ja...............
Gerrie is een meisje
pi_24743845
he jakkes githa, leuk is anders. maar hou je haaks he! komt vast allemaal goed! en het kamertje is klaar olé!
pi_24744038
Sterkte Githa! Schrikken is dat zeg...
Maar hou je taai hoor... straks kom je vast lekker met je beebje thuis!
Tot snel en doe je best
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:18:49 #90
81992 Githa
pi_24744112
Ik ben al weer thuis
Ze hadden de namen en telefoonnummers verwisseld en de gyn had dit pas door toen ze me zag .... hey! jou moet ik niet hebben.
1000 x excuus enz. enz.
Ik natuurlijk erg blij dat er niks aan de hand is maar jezus wat een schrik voor niks de waterlanders stromen ook ff hoor

toch bedankt allemaal voor de lieve reacties wat gigantisch stom he ! nog een geluk dat we praktisch naast het ziekenhuis wonen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:20:30 #91
81992 Githa
pi_24744153
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 16:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Githa.... succes, hoop dat je snel weer thuis bent
dit is wel het record he ?
pi_24744227
jeeeeuuuuhtje zeg. da's wel een domme fout! maar beter zo dan andersom meid!
pi_24744298
gelukkig Githa... das weer een hele opluchting!!
Vervelnd dat ze zich vergisten zeg.. kan me voorstellen dat dat er nu even "uit" moet ja, maar gelukkig is er niks aan de hand
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:33:29 #94
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_24744365
Lekker fijn zo'n fout! Maar ja, gelukkig kon je weer naar huis.

Ons beebje had ons vandaag laten schrikken. Bij het afvegen een klein beetje bloedverlies. Ik schrok behoorlijk. Vriendjelief belde meteen de verloskundige, die stelde ons al gerust dat er waarschijnlijk niks aan de hand was, omdat ik ook al harde ontlasting had, dus waarschijnlijk was er "gewoon" een beschadigingetje aan de baarmoedermond.
Ze vroeg of ik nog wilde langskomen om het hartje te horen, nou, dat wilde ik natuurlijk wel, want het was alweer 3 weken geleden en de volgende afspraak staat pas over 2 weken.
Toen ik op de tafel lag kon ze eerst ff het hartje niet vinden, ik weer schrikken, maar boemerdeboemerdeboem, daar was ie weer hoor. Met af en toe een harde knal, waarschijnljk kwam dat omdat beebje aan het rondturnen was. Ikke blij, vriendje blij
Daarna lekker meteen door naar het gemeentehuis, kindje erkennen. Dus mijn vriend heeft nu een mooi papiertje met dat ie nu officieel papa is. Je had hem moeten zien glunderen!

Ut is natuurlijk niet zo bijzonder misschien naast alle harde buiken en oefenweeen die ik hier zie langskomen (zet um op dames!!! ), maar wij waren natuurlijk superblij dat alles goed was!
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:35:53 #95
81992 Githa
pi_24744396
ik ben ook erg blij dat ik weer naar huis mocht maar die omschakeling en de schrik, dat moet er even uit denk ik.
Wat een stomme fout pfffff Nouja jullie ook allemaal voor niks ingelicht
  dinsdag 25 januari 2005 @ 17:36:59 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24744409
Githa! Jemig!
Wat een foutje zeg!
Maar wel lekker dat het dus toch ok was...

Nou... even lekker bijkomen maar...
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 17:40:09 #97
81992 Githa
pi_24744458
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:33 schreef Snowwww het volgende:
Ut is natuurlijk niet zo bijzonder misschien naast alle harde buiken en oefenweeen die ik hier zie langskomen (zet um op dames!!! ), maar wij waren natuurlijk superblij dat alles goed was!
Onzin snow ! het aantal weken doet niks af aan de bijzonderheid van een zwangerschap
Als er iets is, is net zo schrikken als met 38 weken .... maar gelukkig dat het hartje goed te horen was die harde knal zal idd welk een schopje zijn geweest leuk is dat he !
pi_24745606
Tis net zo bijzonder als de harde buiken en oefenweeën hoor Snowwww!!
Elke periode heeft zo zijn dingetjes en een ieder beleeft het op zijn eigen manier , maar dat houd niet in dat het één belangrijker is dan het andere!
Alle periodes zijn super spannend en bijzonder en dat zal waarschijnlijk zelfs zo blijven als de kleine er straks is.

Githa wat een schrik en wat een geluk dat ze de verkeerde hebben laten komen.
Maar natuurlijk 10x liever lekker thuis zijn en gewoon thuis mogen bevallen dan het scenario dat je had voordat je vertok richting het ziekenhuis.

We hebben heerlijk even gewandeld , maar wat onwijs koud zeg!
We hebben de auto gepakt en zijn echt naar de middel of nowhere gereden omdat onze hond niet met andere honden overweg kan.
Wat heeft dat beest genoten , heerlijk rennen alle kanten op en ik heb weer heerlijk van haar kunnen genieten.
Thuis gekomen nog wat druk bezig geweest en de nodige oefenweeën en harde buiken gehad.
Nu eerst maar eens wat eten en straks maar even zien wat we gaan doen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 18:59:28 #99
43556 miss_dynastie
pi_24745822
quote:
Op dinsdag 25 januari 2005 17:20 schreef Githa het volgende:

[..]

dit is wel het record he ?
Uuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh...
Ik ben blij dat je weer thuis bent, hoe stom de vergissing ook is, ik heb het liever zo dan dat ze je in paniek hadden moeten bellen met 'oh,oh'....
  dinsdag 25 januari 2005 @ 19:31:53 #100
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24746416
Volgens mij vergeten we massaal ladyBos, die ligt denk ik inmiddels al met kind in dr handen... en anders
Het voelt goed hè?
A je to!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')