Hoi meiden!
Eindelijk weer eens een update van Ma-Maatje, want... mijn verlof is ingegaan! Ik ben nu 36 weken zwanger en heb me erg verheugd op mijn verlofperiode van zeven maanden. Het werk zelf ging nog wel, maar de treinreis viel me steeds zwaarder de laatste weken.
De verlofperiode lijkt nu al goed gepland: niet alleen hoef ik nu niet door dit winterse glibberweer naar bus en trein te lopen, maar... Grote Zus (3) heeft de waterpokken. Ik ben blij dat ze het nu heeft en niet een paar weken later rond de bevalling (kan vooral voor jonge zuigelingen gevaarlijk zijn heb ik begrepen). Ik ben nu lekker thuis om haar de hele dag te vertroetelen. Ze ziet er erg zielig uit, maar samen komen we er goed doorheen.
Wat ons ukkie betreft: de laatste controle was weer goed. Het hoofdje ligt nu naar beneden en is zelfs al een beetje ingedaald, maar ik heb echt een enorme buik. Ik kreeg er dagelijks opmerkingen over (tweeling, groot kindje, veel vruchtwater?). Van de verloskundige mochten we daarom nog een echo laten maken, waaruit bleek dat ik inderdaad veel vruchtwater heb en dat het kindje inderdaad ook aardig groot is. Grote Zus woog bij de geboorte 4240 gram (bij 42 weken zwangerschap), dus dat dit kindje weer groot is verbaast ons niet. Bij de bovenbeen-meting bleek zelfs dat ukkie nu al bovenbeentjes heeft die passen bij 40 weken zwangerschap (slik, maar Pa-Paatje is dan ook 1.92 m).
Ik vul mijn dagen nu, naast de verzorging van Grote Zus, met het toegeven aan mijn nesteldrang (lekker poetsen!), rusten, het schrijven van de envelopjes, rusten, het wassen van babykleertjes, rusten, het wegdromen in het babykamertje, rusten etc.
Ik hoop me weer wat vaker te kunnen melden hier (al vind ik het zitten achter de pc niet echt een fijne houding meer) en ik ga nu lekker bijlezen hoe het met de anderen gaat.
Groetjes van Ma-Maatje!
![]()
P.S. Na een snell blik in het topic wil ik de volle-maan-meiden alvast heel veel sterkte toewensen!