quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:20 schreef snoopy het volgende:
Moeten jullie ook niet een koelboxje in de bus hebben voor het ZVO![]()
Daar ben ik dan weer niet te beroerd voor hoorquote:Op donderdag 20 januari 2005 14:26 schreef minoes_ het volgende:
Snoopy.....hoe had je dat gedacht dan?Sta jij in t middanpad met een spuit klaar,om de dames te vullen![]()
Dan roep je mij er toch bij eh?quote:Op donderdag 20 januari 2005 14:46 schreef minoes_ het volgende:
Of Manneke Pis,in belgië,dat kan ook.
Oh ik durfde al niets te zeggenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 09:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
miss_sly ik zit op alle ervaringsverhalen te wachten hoor en ook die niet zo rooskleurig zijn. Zo kan ik juist goed mijn eigen ervaringen tegen andere ervaringen aanhouden en het is voor mij juist goed om te weten. Ben juist heel erg blij dat hier dames zitten met eenzelfde soort ervaringen met hormonen prikken enzo.
Ik bedenk ineens dat ik nooit IUI heb gehad met mijn eigen cyclus. Ik heb al jaren een volkomen normale cyclus (28 dagen, op de klok zowat). Het is nooit in me opgekomen te vragen om een IUI in mijn eigen cyclus, ik moest gewoon gelijk spuiten en heb daar nooit vragen over gesteld, terwijl er met mijn cyclus (en mij) niks mis is.quote:Op vrijdag 21 januari 2005 13:54 schreef Slaapmeisje het volgende:
Als ik jouw verhaal lees miss_sly dan heb ik wel heel veel mazzel gehad dat mijn 1e 3 x IUI in eigen cyclus zo vlot achter elkaar konden plaatsvinden.
Je hebt me in elk geval tot nadenken gestemd. Want een IUI in eigen cyclus zie ik nog wel zitten, maar met hormonen spuiten niet meer. Ik hoop niet dat jullie me voor gek verklaren of boos op me worden dat ik dat zeg, maar dat ga ik niet meer trekkenquote:Op vrijdag 21 januari 2005 14:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tinkerbell, die IUI in eigen cyclus waren voor mij ook helemaal niet zo belastend. Nu met die hormonen is het veel zwaarder, maar hoop ik wel meer kans te maken. Tegenwoordig wordt er zelfs gesproken om ook IVF zoveel mogelijk in eigen cyclus te gaan doen om de kans op meerlingen nog meer te beperken.
Maar bij de IUI's in je eigen cyclus hebben ze toch ook echo's gemaakt? Als daar meerdere eitjes op springen hadden gestaan dan hadden ze dat toch moeten zien?quote:Op woensdag 26 januari 2005 09:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Volgens de ferti arts heb ik "onbetrouwbare eierstokken" en kan het een hele tijd stil blijven staan en dan plotsklaps ineens tig eitjes laten groeien ofzoiets.
Oke, dan is het me duidelijkquote:Op woensdag 26 januari 2005 14:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jolene, voorlopig mag ik dus gewoon verderspuiten omdat mijn ferti arts zegt dat ze het pas opgeeft als ik na 40 dagen stimuleren nog niets ben opgeschoten of het moet meteen overstimulatie zijn aankomende woensdag, dat kan natuurlijk ook.
Hoi Schaapmeisje, zoals je kunt lezen is het op dit moment erg zwaar om de tegenslagen te verwerken. Als ik nou 100% garantie heb dat dit alles uiteindelijk zal leiden tot een mooi slaapkindje.. tja dan zou ik met alle liefde nog even doorspuiten. Helaas kan die garantie niet worden gegeven en dat maakt het juist zo zwaar. Over de volgende stappen wil ik liever nog niet nadenken want dat is op dit moment niet te overzien. Zoals Sugar ooit eens heeft gezegd; stap voor stap, boterham voor boterham en zo kruip ik langzaam dichterbij naar de volgende follikelmeting.quote:Op woensdag 2 februari 2005 09:57 schreef Beaker het volgende:
Wat ik vergeet te vragen![]()
Lukt het jullie nog om deze tegenslagen keer op keer te verwerken? En wat zijn de volgende stappen die jullie gaan ondernemen als deze wijze niet blijkt te werken?
Merisje, de arts is helaas weinig mededeelzaam en werkt de afspraken zeer geroutineerd af. De vele vragen die ik elke keer heb (zoals waarom moet ik in godsnaam ook die Lucrin erbij spuiten) komen elke keer weer achteraf. Ik heb nu aan Slaapvriendje gevraagd om die vraag te stellen volgende week, want zodra ik daar weer op die bank lig ben ik op dat moment alleen bezig met het hier en nu en het incasseren van weer een teleurstellende mededeling. Wat is het toch ontzettend jammer dat de meeste artsen zo bot/lomp zijn en je niet als een mens zien. Aan de andere kant is het denk ik ook niet lang vol te houden als ze dat wel zouden doen want anders huilen ze met iedereen mee die daar binnenkomt. Een gulden tussenweg zou mooi zijn, maar die hebben wij helaas niet getroffen. Uitwijken naar een ander ziekenhuis zie ik ook niet zitten. Onze poli is maar 10 minuten vanaf kantoor en zo verliezen we heel weinig tijd aan dit soort bezoekjes en ben ik zelfs nog op een normale tijd op mijn werk.quote:Op woensdag 2 februari 2005 11:16 schreef Merisse het volgende:
Oh Slaapmeisje verdorie wat een domper weer. En dan ook nog een vrolijk zwangere buuv eroverheen... Wat kut, wat zwaar. Was die arts nog een beetje empatisch in die zin dat hij je een beetje gerust kon stellen dat dit vaker voorkomt? Dikke knuf weer
Mijn moeder heeft dat. Haar bijnierschors werkt geloof ik zelfs helemaal niet. Je bijnierschors produceert nogal wat hormonen, waaronder cortison, bekend van de cortico-steroide zalf die ontstekingsremmend werkt. Er is ook een naam voor: De ziekte van Addison. John F. Kennedy had het ook. Het is niet zo ernstig dacht ik hoor, je kunt er heel oud mee worden. Mijn moeder leeft iig nog steedsquote:Op woensdag 2 februari 2005 14:42 schreef mouschy het volgende:
Hi,
ik ben nieuw hier op dit stukje forum.
Ik loop nu ook in het VU voor mijn hormoon probleem. Mijn bijschorsnier werkt niet goed en nu gaan ze dus kijken wat er aan gedaan kan worden om toch kindjes te kunnen krijgen. Het gaat wel een heel gedoe worden heb ik gehoord, maar we gaan er 100% voor natuurlijk! Ik ben nu al een paar keer terug geweest om bloed aftegeven en andere dingen te laten controleren. Het is nog een lange weg maar dat heb ik er graag voor over.
Heeft er nog iemand het zelfde probleem als ik? met de bijnieren?
Groetjes![]()
quote:p woensdag 2 februari 2005 14:42 schreef mouschy het volgende:
Hi,
ik ben nieuw hier op dit stukje forum.
Ik loop nu ook in het VU voor mijn hormoon probleem. Mijn bijschorsnier werkt niet goed en nu gaan ze dus kijken wat er aan gedaan kan worden om toch kindjes te kunnen krijgen. Het gaat wel een heel gedoe worden heb ik gehoord, maar we gaan er 100% voor natuurlijk! Ik ben nu al een paar keer terug geweest om bloed aftegeven en andere dingen te laten controleren. Het is nog een lange weg maar dat heb ik er graag voor over.
Heeft er nog iemand het zelfde probleem als ik? met de bijnieren?
Groetjes
Wat ik heb heeft geen naam zover ik weet. Maar wat ik wel weet is dat het wel een probleem gaat worden om zwanger te worden. Ik krijg ook hormonen en hoe en wat en zo hoor in einde van de maand. Dan is alles binnen van de onderzoeken. Dan weten we dus meer wat er allemaal gaat gebeuren.quote:Mijn moeder heeft dat. Haar bijnierschors werkt geloof ik zelfs helemaal niet. Je bijnierschors produceert nogal wat hormonen, waaronder cortison, bekend van de cortico-steroide zalf die ontstekingsremmend werkt. Er is ook een naam voor: De ziekte van Addison. John F. Kennedy had het ook. Het is niet zo ernstig dacht ik hoor, je kunt er heel oud mee worden. Mijn moeder leeft iig nog steeds
succes
Het gevaar van niet of nauwelijks menstrueren, is dat je een grotere kans hebt op baarmoederslijnmvlieskanker. Als niet telkens netjes je baarmoeder leeggemaakt wordt door een bloeding, hoopt het oude slijmvlies zich op. De gemakkelijkste manier om dat tegen te gaan, is uiteraardde pil. Ik weet neit hoe gemakkelijk een ha zal zijn met het regelmatig voorschrijven van een primolukuur om een bloeding op te wekken.quote:Op zondag 6 februari 2005 22:49 schreef Merisse het volgende:
Miss_sly dat zou toch vreemd zijn zeg want dat heeft toch helemaal geen zin om in jouw geval aan de pil te gaan
MinoesBELLEN
Hey Girlyquote:Op maandag 7 februari 2005 03:18 schreef Girly het volgende:
Nu heeft hij me de Yasmin pil voorgeschreven. Schijnt de lichtste te zijn, met heel weinig progesteron, en dat was de reden dat het ook de duurste zou zijn , mede ook omdat het een nieuwe pil is. (schik je dan wel even van als je bij de apotheek staat en 25 euro moet betalen
)
(moet nog uitzoeken of deze misschien nog vergoed wordt, maar dat betwijfel ik)
Ik heb hier (als in: in België) altijd te horen gekregen dat je niets terugkrijgt van Yasmin omdat ze pil nog té nieuw is. Is ook een pil die vaak voorgeschreven wordt bij mensen die te veel gewicht bijkrijgen door de pil.quote:Op maandag 7 februari 2005 15:55 schreef Merisse het volgende:
Ha die Shir, hopelijk heb je minder last van die Yasmin pil. Het merk pil maakt veel uit als ik dat zo van anderen hoor. Ik zou het wel gek vinden als je voor die Yasmin zou moeten (bij)betalen en voor andere merken pil niet. Net alsof jij er wat aan kan doen dat je bijwerkingen hebt van een bepaald merk.
Verstandelijk geredeneerd allemaal heel begrijpelijk maar als je heel graag een kindje wil dat niet spontaan komt is het een heel ander verhaal. Dan heb je er veel voor over, ook het risico op een meerlingzwangerschap.quote:De Volkskrant Vrijdag 4 Februari 2005 / pagina 3
Artsen moeten hun verantwoordelijkheid nemen
Hoogleraar voortplantingsgeneeskunde Bart Fauser bezorgd over groeiend aantal meerlingen door iui-behandeling Afblazen van een behandeling is moeilijk te verkopen
Meerlingen brengen grotere gezondheidsrisico's met zich mee. Artsen zouden bij een iuibehandeling af moeten zien van inseminatie als blijkt dat meer dan twee eicellen zijn gerijpt. Maar dat is een 'papieren werkelijkheid'.
Twee voor de prijs van een. Dat speelt ouders met een kinderwens én hun gynaecologen vaak parten. Bij in vitro fertilisatie (ivf) willen ze twee embryo's terugplaatsen, dat is immers dubbele kans. Bij intra uteriene inseminatie - opgewerkt zaad insemineren in de baarmoeder -, krijgt de moeder in spe eerst hormonen zodat niet één maar twee of drie eicellen rijpen. Dat betekent een grotere kans op zwangerschap. Maar aanstaande ouders, noch artsen zijn voldoende doordrongen van de gezondheidsrisico's van die handelwijze, zegt hoogleraar voortplantingsgeneeskunde Bart Fauser.
Het afgelopen decennium is het aantal meerlingen dat werd geboren na een onvruchtbaarheidsbehandeling enorm gestegen. En meerlingen worden vaker te vroeg geboren, hebben een grotere kans op aangeboren afwijkingen en lopen een groter risico om te overlijden. Moeders hebben meer gezondheidsproblemen tijdens de zwangerschap. Ze ondergaan ook vaker een keizersnede.
Fauser, werkzaam in het UMC Utrecht, waarschuwt deze week in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet dat die enorme risico's niet langer acceptabel zijn. 'De kwaliteit van leven van kinderen die na een vruchtbaarheidsbehandeling worden geboren, neemt enorm toe als ze in hun eentje worden geboren.'
In de ivf-klinieken dringt die boodschap langzaam maar zeker door, weet Fauser: ivf-kinderen zijn steeds vaker eenlingen. Iui, een techniek die ten minste even vaak wordt toegepast als ivf, leidt daarentegen steeds vaker tot tweedrie-en soms vierlingen. Dat baart hem grote zorgen.
Voor vrouwen die niet spontaan zwanger raken is iui de laatste halte voordat de eventuele overstap naar een ivf-kliniek wordt gemaakt. Iui kan in elk ziekenhuis, door iedere gynaecoloog worden uitgevoerd.
Uit het sperma van de man worden de meest beweeglijke zaadcellen geselecteerd. Dit opgewerkte zaad wordt ingebracht in de baarmoederholte. Meestal wordt die inseminatie voorafgegaan door hyperstimulatie van de eierstokken: die worden met hormoontabletten of -injecties aangezet tot het produceren van meer dan een eicel.
Veel ziekenhuizen melden dat zij de inseminatie niet laten doorgaan als blijkt dat meer dan twee, of drie, eicellen zijn gerijpt. Maar dat is de papieren werkelijkheid, weet Fauser. 'Op een echo kun je niet altijd goed zien om hoeveel eicellen het gaat. En afblazen is moeilijk te verkopen, want dat is uiterst teleurstellend. Trouwens, het komt voor dat echtparen dan gewoon gemeenschap hebben en een spontane zwangerschap ontstaat. Van een drieling soms.'
Het wordt tijd dat artsen hun verantwoordelijkheid nemen, vindt Fauser en het succes van voortplantingstechnieken gaan afmeten aan de geboorte van één gezond kind. In zijn ziekenhuis kregen vrouwen die iui wensten tot begin dit jaar nog hormonen toegediend; ook onder zijn verantwoordelijkheid werden tot voor kort nog drielingen geboren. Dat is nu voorbij.
Utrechtse gynaecologen wachten de eisprong van de vrouw nu gewoon af en insemineren dan het sperma. Fauser: 'We zullen meer pogingen moeten doen voor hetzelfde resultaat. Maar de gezondheidswinst die we boeken is het wachten waard.'
Het heeft hem een jaar praten gekost om zijn collega's daarvan te overtuigen. 'Ik voelde me net een dominee op een preekstoel.' Ook voorlichting aan toekomstige ouders is hard nodig, zegt hij. Maar die zijn uiteindelijk niet zo moeilijk te overtuigen, is zijn ervaring.
In het Rotterdamse Erasmus MC, waar hij tot vorig jaar werkte, deed hij samen met het UMC Utrecht onderzoek naar de doelmatigheid van ivf-behandelingen. Daarvoor werd bij een aantal vrouwen slechts een embryo in de baarmoeder teruggeplaatst. Stellen kregen uitleg over de enorme gevolgen van het krijgen van meerlingen en werden vervolgens ingeloot. De paren die afhaakten, zaten in de groep waarin twee embryo's werden teruggeplaatst. Ze durfden het risico van de meerlingzwangerschap niet meer aan.
Girly, ik ben nooit over gestapt op een andere pil, omdat voor de rest ik het er eigenlijk heel erg goed op doe, ben veel minder erg ongesteld en ook niet meer een volle week, mijn buikkrampen en rugpijn zijn ook verdwenen.quote:mvrkorn wat jij hier zeg over vreetbuien, heb ik dus ook, al wilde ik de pil daarvan niet de schuld geven. ik blijf maar vreten, en probeer dat heel erg tegen te gaan, omdat ik gewoon niet dik wil worden. ontzettend vervelend, mijn maag knort te vaak. en dat is al een rotgevoel op zich.
waarom ben jij niet over gegaan op een andere pil?? dat jij het zolang ermee uithoud.
en tuurlijk weet ik wel dat door pil komt, die arts weet gewoon niet beter, tis een sukkel
quote:Op dinsdag 8 februari 2005 21:54 schreef snoopy het volgende:
[afbeelding] Slaap(m)eitje, wat goed [afbeelding]
Ze streven naar 2 tot 3 follikels en de IUI wordt afgeblazen als er meer dan 3 eitjes rijpen. Bron.quote:Ovariële stimulatie blijkt alleen tot een hoger zwangerschapspercentage te leiden indien ook werkelijk multifolliculaire groei wordt verkregen.
Ach, wat weet zo'n gyn. nou van slaapeitjes?quote:Op donderdag 10 februari 2005 11:45 schreef Slaapmeisje het volgende:6,4 miljoen jompelzaadjes in stelling gebracht en "ready to rumble"
De opkomst was minder dan de vorige keren, maar wel met een hoge beweeglijkheid van 95%. Volgens mij hebben ze er zin anIk vroeg nog aan de gyn of ik nu een hogere kans op zwangerschap heb, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Als ik al zwanger word, dan is de kans op meerlingen hoger. En ik maar denken dat ik door drie eitjes meer kans maak
stiekum denk ik dat het toch ietsie uitmaakt of je er 1 of 3 hebt, maar goe...
O ja, ik mag 26 februari een test doen als ik nog niet ongi ben. Vanavond weer een onderhoudsdosis Pregnyl prikken en dan zaterdag en maandag nog een Pregnyl injectie. Daarna heerlijk even geen geprik in mijn buikje, want daar moet gewerkt worden![]()
Nee, dat zie ik ook niet gauw gebeuren.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:31 schreef snoopy het volgende:
En volgens mij zijn Slaapeitjes geen zeureitjes![]()
Waarom de hele zwangerschap beeindigen en niet een of twee kindjes ter wereld brengen? Omdat dat emotioneel te zwaar is? Al lijkt dit me ook erg zwaar.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:47 schreef lady-wrb het volgende:
de zwangerschappen van de acht- en zevenling zijn door de medici beeindigd, wat me overigens heel logisch lijkt, maar wat een verdriet moet dat zijn geweest voor die vrouw (en haar man natuurlijk)
Volgens mij gaan de meeste opmerkingen er op dit moment over dat men zich af vraagt hoe handig het is voor Minoes om wel de MMM in te gaan ivm een verhoogde kans op meerlingen en haar pertinente wens die niet te krijgen. Niemand zegt dat ze iets niet mag hoor...quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:53 schreef Merisse het volgende:
En waarom mag Spindizzy er wel voor kiezen niet de MMM in te gaan en mag Minoes om haar redenen niet stoppen met de MMM? Wij kiezen ervoor niet te willen adopteren. Dat is onze keuze, daar hebben wij onze redenen voor en daar heeft niemand iets over te zeggen.
Ik denk dat het ieders goed recht is om geen gehandicapt kind te willen, en daar dus niet blij mee te zijn. Ongeacht op welke moeilijke of gemakkelijke manier iemand zwanger is geworden.quote:Op donderdag 10 februari 2005 12:55 schreef Jonnetje het volgende:
Mij heb je dat niet horen (lezen) zeggen hoor..
De dame in kwestie waar ik dat toen tegen zei was ook via de natuurlijke weg zwanger geworden. Ik zelf uiteindelijk beide keren ook maar al was het een zesling of gehandicapt dan was/ben ik er net zo blij mee.
Het gaat mij meer om het idee dat een gehandicapt kind niet goed genoeg is, niet volwaardig ofzo...
Ik ben het niet met je eens. Omdat je niet zwanger wordt zou je daar dan niet over mogen klagen als je daarbij ook aangeeft eigenlijk graag alleen maar een gezond kindje te willenquote:Op donderdag 10 februari 2005 13:13 schreef phileine het volgende:
... maar het komt nogal gek over als je aan de ene kant klaagt dat je niet zwanger wordt en aan de andere kant allerlei voorwaarden stelt aan dat eventuele kind. Een zwangerschap is een all-or-nothing-deal, je kunt niet gaan afvinken onder welke voorwaarden je het wel of niet wil...
...Maar zeker in een topic als dit, waar mensen alles maar dan ook alles over hebben voor een kindje vind ik dat gewoon bot en respectloos.
Ik ben het helemaal met je eens...quote:Op donderdag 10 februari 2005 13:04 schreef mallemeid het volgende:
Minoes mag best stoppen met de MMM! Alleen vind ik het overkomen of neemt ze een kind op bestelling, als die niet bevalt dat ze m dan niet meer wil.
Als blijkt dat ik zwanger ben van een meervoudig gehandicapt kind of een kind wat niet levensvatbaar is dan zal ik er denk ik ook voor kiezen om die zwangerschap af te breken, maar dat is eigenlijk ook inet te zeggen want ik heb nooit voor die keuze gestaan.
Ik zit niet veel in het ouderforum, maar nu kan ik me echt niet inhouden van te reageren.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:36 schreef phileine het volgende:
van mij mag je heus zeggen wat je wil, alleen dan mag ik daar toch ook op reageren als het me verkeerd schiet? Zeggen "ik wil graag een gezond kindje" is heel wat anders dan zeggen "ik zit niet te wachten op een ongezond kind" en "een tweeling zou slecht uitkomen" heel iets anders dan "ik wil er echt maar één". Je lijkt dan wel dat mens uit die lotto-reclame, die bij het zien van de boot die haar man voor haar heeft gekocht verontwaardigd roept "wat, een witte?!"
Hoe jeukerig ik de term ook vind, een zwangerschap is een geschenk. En natuurlijk kun je je keuzes maken of een geschenk weigeren, maar het komt over alsof jij er wel behoorlijk wat condities aan stelt. Dat je in de mmm loopt doet niet zoveel af aan jouw wensen en keuzes, maar het zou je misschien wat meer doen beseffen hoe groot het geschenk van een zwangerschap eigenlijk is.
Nee, eigenlijk hadden ze het niet moeten doen. Maar ik kan het ze écht niet kwalijk nemen, kan het heel goed begrijpen. Volgens mij gaat dan het allesomvattende verlangen naar een kind overheersen. En als het je dan zo wordt voorgehouden, dan kan ik me voorstellen dat je het aangrijpt...quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me af of ze wel tegen het advies van de arts in hadden moeten gaan sexen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik denk dat die ouders hoop hebben geput uit het idee er toch nog twee te hebben. Hoe je het ook wendt of keert, hadden ze naar de artsen geluisterd, dan was een zwangerschap sowieso uitgebleven...quote:Het lijkt me zo moeilijk om ten eerste niet toch de kans te moeten grijpen als je 6 follikels hebt en als je dan uiteindelijk zwanger bent, toch 1 van de 3 te moeten laten gaan.
Ik zou het ook doen denk ik...weet het wel zeker. Je wil iets zooooo verschrikkelijk ontzettend graag !quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef katinka het volgende:
En over die zelfhormoonpraktijken kan ik ook meepraten. Ik heb de Gonal-F die overbleef in de pen (ruim voldoende voor een volledige IUI stimulatie) in gespoten volgens mijn IUI schema omdat ik het niet weg kon gooien. Heeft niks opgeleverd overigens...als ik er nu aan terug denk, schrik ik er zelf van. Wat een rare sprongen een mens kan maken. Het risico! Ongelooflijk. Blijkbaar schakel je met al je emoties toch een groot deel van je gezonde verstand uit...![]()
Ik weet niet of ik het gedaan zou hebben (het sexen dan he) maar ik kan het me wel heel goed voorstellen. Het is denk ik ook wel een beetje afhankelijk van hoelang je al bezig bent, hoeveelste IUI poging het is e.d. Als het de eerste IUI poging zou zijn, zou ik denk ik wel gewoon een ronde overgeslagen hebben en er vanuit gegaan zijn dat bijv de dosis hormonen te hoog geweest is.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Op een ander forum waar ik schrijf is een vrouw waarvan de IUI is afgeblazen omdat ze 6 follikels had. Tegen het advies van de arts in zijn ze toch aan de KvK gegaan. Later bleek dat ze zwanger is van een drieling. Natuurlijk helemaal super dat ze zwanger is, maar de artsen raadden hun sterk aan om 1tje weg te laten halen. Ze stonden voor een erg moeilijke beslissing, maar toen ze de statistieken hoorden (50% kans op een succesvolle zwangerschap bij een 3-ling, 85% bij een 2-ling en 95% bij een 1-ling) hebben ze besloten om afscheid te nemen van 1 embryo...
Jeejquote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:56 schreef E.T. het volgende:
toen ik 28 eitjes had a.g.v. overstimulatie bij ICSI hebben we toch maar wel een condoom gebruikt..
dat werd me iets te veel
Klinkt goed zo'n verwen/rustperiode Slaapmeisje. Ik zie Phileine's "rogers" in gedachten al weer voor me in je slaapbuikie ik bedoel natuurlijk de rogers van slaapvriendjequote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
...
Voor de komende twee weken heb ik besloten om mezelf lekker te verwennen en veel rust te nemen. Ik hoop dat de jompelzaadjes de slaapeitjes inmiddels hebben wakker gemaakt en dat ze een feestje aan het bouwen zijn daarbinnen. Gisteravond heb ik nog een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en hierna nog 2 x om de dag. Ben dit keer zo superbenieuwd wat de uitslag zal zijn, maar als ik al jullie enthousiaste en lieve reacties hier lees, dan moet het wel goed komen
...
Hey echte bikkel, maak je geen zorgen over een koutje. Dat kan volgens mij zelfs positief zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed. Volgens mij heb ik de griep te pakken, maar ik zit wel gewoon op kantoor (wat ben ik toch een bikkel *uch*). Ik heb een ontzettend rauwe keel, ben wankel op de beentjes en alles doet zeer. Hopelijk heeft dit geen invloed op een eventuele bevruchting, maar het speelt op dit moment wel door mijn hoofd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |