abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24650446
Vervolg van Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat -deel 5-

OK, we gaan dus op reis met Fluf als reisleider. Waarheen en hoe is nog niet geheel duidelijk.

* Merisse heeft deze zomer in Verona de borst aangeraakt van een beeld van Julia (die van Romeo) en op een kerkhof in Parijs een beeld van Victor Noir in zijn kruis getast. Beide omdat het de vruchtbaarheid zou bevorderen. Zonder resultaat dus.

Iemand nog een ander leuk idee voor een bestemming?

[ Bericht 9% gewijzigd door Merisse op 20-01-2005 14:12:51 ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 14:09:04 #2
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24650927
* Slaapmeisje heeft ook de meest gekke dingen gedaan om de vruchtbaarheid te bevorderen

Ik zal vanavond ook even googlen voor een pelgrimstocht
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_24650936
Merisse....heej,dat van dat beeld in Verona wistik niet,dan had ik ook ff een poging gewaagd,hahaha.Nou,de bus loopt al aardig vol zo te lezen en plupf gaat sturen,dat word gezellie.Tja,waar naartoe......je hoort ook wel over lourdes,maar daar geloof ik niet zo in.
Anders maar een reisje langs de rijn en mac donalds toe,voor de vreethormonen
Groetjes,Minoes

Slaapmeisje......das waar ook,bij jou geen prikken...nou,nu weet ik het ook niet meer hoor,ik wacht het wel af.Hoe staat het met jou nu,nog steeds aan de gang met injecties en met wat en tot hoelang(zo,heppie ff wat te doen.... )
pi_24651076
Moeten jullie ook niet een koelboxje in de bus hebben voor het ZVO
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 14:21:13 #5
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24651079
Dan moet je in het vorige deeltje even teruglezen muts (zow, heb jij ook weer wat te doen ) Ik zit op dit moment op mijn werk en heb het eigenlijk heel druk maar heb niet veel zin meer

Kleine update toch maar: door de verhoging van de dosis hormonen lijk ik wel weer ietsies meer last te krijgen (heel erg moe en hoofdpijn). Waarschijnlijk moet mijn lichaam weer even wennen. Hopelijk morgenochtend het goede nieuws dat mijn follies nu wel gegroeid zijn.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 14:23:27 #6
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24651120
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:20 schreef snoopy het volgende:
Moeten jullie ook niet een koelboxje in de bus hebben voor het ZVO
jaaaaaa die was ik bijna vergeten

is trouwens een goed idee hoor snoop want dan kan ik meteen mijn medicijntjes erbij zetten. Puregon moet namelijk in de koelkast bewaard worden
pi_24651190
Daar had ik geen zin in,medemuts Wie weet zijn je follies beter gegroeid nou,met je verhoogde dosis,ik duim voor je.
Ik heb ff gegoogeld,maar daar kom je op de meest rare sites,ik waarschuw alvast maar ff.Maar wat je er vind,is toch meestal Mekka en dat lijkt me toch iets verder dan de follies in le paris,hahhahaha.Wat dachten jullie van de Dam in A'dam en dan zetten we een doos eieren aan de voet ervan en doen we een vruchtbaarheidsdans???En dan,om ons te trakteren,ff shoppen
Snoopy.....hoe had je dat gedacht dan?Sta jij in t middanpad met een spuit klaar,om de dames te vullen
Groetjes,Minoes
pi_24651247
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:26 schreef minoes_ het volgende:
Snoopy.....hoe had je dat gedacht dan?Sta jij in t middanpad met een spuit klaar,om de dames te vullen
Daar ben ik dan weer niet te beroerd voor hoor Als jullie er geen probleem mee hebben, heb ik het ook niet
De Dam vind ik wel handig dan, dat is hier bijna om de hoek
pi_24651519
Of Manneke Pis,in belgië,dat kan ook.Maar ik dacht.....dat lange ding op de Dam en dan een doos eieren erbij....nah....zijn allbei de sexen toch weer mooi vertegenwoordigd
Groetjes,Minoes

(en dan na afloop een rondleiding van Snoopy)en dat allemaal in het belang van de vruchtbaarheid,men ,dat wordt een topdag
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:43:47 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24656159
Miss Sly, voor jullie word ik zelfs astronaut, als de bestemming op Mars of de Maan blijkt te zijn.

Noem ik mezelf Fluf Okkels, klinkt wel lekker in één zin met follicles en zo.

... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 20:47:44 #11
43556 miss_dynastie
pi_24656221
Lourdes, daar was toch ook iets mee?? De pastor heeft het daar tenminste wel ooit over gehad, maaruh
pi_24656242
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:46 schreef minoes_ het volgende:
Of Manneke Pis,in belgië,dat kan ook.
Dan roep je mij er toch bij eh?

Ik werk namelijk op een paar kilometer van Brussel waar dat ventje te bewonderen is
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:47:11 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24657269
Nog iemand nodig voor bemoedigende liedjes en yells?
pi_24657611
Yep,BE , jij kan ook mee en dan steek je je koppie maar door t dak van de bus,hahaha.Het buske komt al aardig vol zo en de touroperators bieden zich van alle kanten aan....A'dam,Brussel....dat worden leuke reisjes
Groetjes,Minoes
pi_24657683
Ach ja en zo maken we er maar weer een lollige dag van,met de zorgen weer ff op de achtergrond,moet ook kunnen,meiden.
Maar weer ff ontopic
Slaapmeisje,hoe laat moet je morgen voor je echo?En ga je alleen of samen met slaapvriendje?.
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 08:56:33 #16
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24663521
Goedemorgen. Nou ja goed Vanmorgen weer voor de echo geweest en die eitjes van mij schieten echt geen moer op zeg. In elke eierstok een follikel van 10 mm. , mijn baarmoederslijmvlies was wel van 4 naar 6 gegaan, maar het was wel een fikse teleurstelling zo op mijn nuchtere maag. Nu moet ik woensdag weer terugkomen en voorlopig even doorprikken
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 09:01:58 #17
5428 crew  miss_sly
pi_24663598
Slaapmeisje, wat een domper!
Bij mij was het inderdaad ook een tijdje zoeken naar de juiste hoeveelheid en hoe lang spuiten, maar het komt echt goed hoor! De teleurstelling iedere keer is wel groot, en het idee 'cyclus' is ook helemaal verdwenen. Er zijn zelfs wel een paar pogingen afgebroken om na de menstruatie weer opnieuw te beginnen. De follikels wilden dan te lang niet groeien of er was zelfs sprake van overstimulatie.

Ik hoop dat het er woensdag lekker helemaal goed uitziet met een fantastisch follikel!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24663624
Slaapmeisje.......hè,getsie,waar hebben die follies van jou nu weer last van?
Ah,ik weet het al,ze wachten natuurlijk op wat aanmoediging,nou ,bij deze dan

(en nou groeien...... )

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 09:10:05 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24663700
Miss_sly, het kan dus ook zo zijn dat ze een poging afbreken omdat de eitjes te lang niet groeien? Pfff, dat lijkt me helemaal een teleurstelling zeg. Overstimulatie is natuurlijk de andere kant op en net zo erg omdat ze dan ook de behandeling staken. Heb ik voor niks al die tijd twee prikken in mijn buik gepropt Grrrr, sorry hoor, ik moet het even kwijt....

Minoes, dank je voor de aanmoedigingsmeisjes, hopelijk helpen ze!
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 09:14:58 #20
5428 crew  miss_sly
pi_24663759
Ik heb nooit te veel gezegd, omdat mijn verhalen niet zo rooskleurig zijn, en ik weet niet of je daarop zit te wachten. Ik kan me voorstellen dat je, nu je er midden in zit, meer kunt halen uit de positieve verhalen met een goede afloop. Maar ja, als het te lang duurde voor het follikel echt wilde gaan groeien, werd de behandeling afgebroken en werd gestart met een nieuwe poging. Is misschien ook wel logisch, want je kunt natuurlijk niet weken/maanden blijven spuiten in de hoop dat dat enen follikel het alsnog wil gaan doen. Een nieuwe poging geeft de eierstokken ook weer de kans met een verse follikel te komen.

Het is frustrerend als het afgebroken wordt, of het nou door overstimulatie komt of omdat ze niet groeien. Dus ik ga voor je duimen dat het niet hoeft en er een groeispurt komt!
pi_24663809
Groei follie Groei

kleine aanmoediging mijnerzijds. zijn die follies nou helemaal betoeterd?

[ Bericht 3% gewijzigd door snoopy op 21-01-2005 10:49:14 ]
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 09:29:13 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24663943
miss_sly ik zit op alle ervaringsverhalen te wachten hoor en ook die niet zo rooskleurig zijn. Zo kan ik juist goed mijn eigen ervaringen tegen andere ervaringen aanhouden en het is voor mij juist goed om te weten. Ben juist heel erg blij dat hier dames zitten met eenzelfde soort ervaringen met hormonen prikken enzo. (al had ik natuurlijk liever gehad dat het bij niemand nodig hoeft te zijn). Hoeveel pogingen (wel en niet doorgaande) heb je eigenlijk gehad? Jij ook een op je roze bolletje.

snoops en minoes vooral streng blijven kijken hoor, zijn die follies nou helemaal belatafeld! Misschien moeten ze wat meer met de jompelmeisjes dansen, maar dan moeten ze wel eerst groter groeien, want dat soort activiteiten is alleen voor grote follies en niet voor minifollies
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:53:37 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24664281
Slaapmeisje... shit...
Groeien moeten die krengetjes!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:26:50 #24
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_24664844
Hè slaapmeisje toch!

Die follies van jou moeten groeien!!!!!!!!!!!!!!!!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:27:26 #25
1087 Merisse
broddeltante
pi_24665880
Gossie wat onzettend vervelend Slaapmeisje
Het lijkt me heel frustrerend, je hebt normaal een goede eisprong en nu met die ellendige prikken groeien ze niet
Ik gooi er ook maar even een jompeltje tegenaan hup Slaapfollies
pi_24667229
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
miss_sly ik zit op alle ervaringsverhalen te wachten hoor en ook die niet zo rooskleurig zijn. Zo kan ik juist goed mijn eigen ervaringen tegen andere ervaringen aanhouden en het is voor mij juist goed om te weten. Ben juist heel erg blij dat hier dames zitten met eenzelfde soort ervaringen met hormonen prikken enzo.
Oh ik durfde al niets te zeggen . Want ik heb geen rooskleurig verhaal te melden. Alleen herkenning.

Ik moest destijds net als jij maar doorprikken en doorprikken en de dosis verhogen. Ik liep tegen de muren op van de hoofdpijn en andere ellende.
Op een woensdag moest ik weer een echo maken, nog waren die follikels niet gegroeid, dus weer een verhoging. Die maandag daarna moest ik voor een echo komen. Dat leek mij rijkelijk lang, tussen woensdag en maandag, met een behoorlijke verhoging. Ik wilde graag op vrijdag nog een echo, maar volgens de ferti-arts hoefde dat echt niet.

Het zit me nog steeds (een jaar na dato) dwars dat ik niet heb doorgezet . Want toen ik maandag kwam bleek dat ik mijn eisprong op ongeveer zaterdag gehad had. Dat was zo'n drie weken hormonen spuiten voor niks. (en dan heb ik het nog niet eens over het geld wat het gekost heeft, dat lijkt op zo'n moment marginaal en je moet er ook niet eens over nadenken eigenlijk, maar toch...)

Ik volg je verhaal nauwkeurig en zie dat je veel/voldoende echo's krijgt. Maar hou het altijd in de gaten, is de tip die ik kan geven. Alert blijven, jij kent je lijf het beste, ook al is het nu een kunstmatige 'cyclus'.

Ik hoop nou wel dat je dit echt wilde weten
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:51:03 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24667476
Slaapmeisje, ook hier een afgebroken poging omdat ze niet wilden groeien.. (als je zo kijkt lijkt 't toch wel vaak voor te komen..)
't is k*t..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 13:37:03 #28
5428 crew  miss_sly
pi_24668276
Ik heb niet zo vele pogingen gehad, voornamelijk pogingen om tot een poging te komen.

Begonnen met een paar cycli clomid. Dit had geen enkel effect, ook geen menstruatie.
Daarna maand of 4 met een LH-pompje rondgelopen. Een klein apparaatje dat met een riempje om mijn buik zat en via een infuus een constante hoeveelheid hormoon mijn lichaam indruppelde. geen effect.

Daarna wigexcisie, zoals mijn gyn. het noemde, er is ook een andere naam voor, geloof ik. Tijdens een laparscopie werd er een stukje weggebrand van mijn eierstokken in de hoop dat het gezonde niet aangetaste weefsel eronder dan wel follikels volledig tot grooi kon laten komen.

Toch weer Clomid om te kijken of dat nu wel werkte. Niet dus.

Als ik het me goed herinner, heb ik daarna in bijna anderhalf jaar 3 IUI's gehad, waarvan de tweede resulteerde in een (korte) zwangerschap. Een 'cylcus' van bloeding tot bloeding (nog steeds geen menstruaties eigenlijk) kon echt weken duren. En er zijn er behoorlijk wat afgeblazen wegens te kleine follikels en 2 vanwege gevaar op overstimulatie en 1 vanwege overstimulatie.

En toch, ik zou het zo overdoen, want ook al is het verdrietig en pijnlijk en voel je je rot, je weet zo goed waar je het voor doet!
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 13:54:30 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24668575
Dit zijn nou juist de verhalen die ik wil lezen. Tinkerbell, ET, miss-sly ontzettend bedankt voor jullie openhartigheid. Ik dacht namelijk dat follikels niet kunnen springen zonder die Pregnyl injectie omdat ik nu naast Puregon ook Lucrin spuit. Het is goed om wat meer te weten te komen over ervaringen van anderen zodat ik ook alert blijf op mijn eigen lichaam en niet alles aan de arts overlaat. Verder kan ik me vast mentaal voorbereiden dat er een kans is dat deze poging wordt afgeblazen. Natuurlijk hoeft het niet zo ver te komen, maar ik kan het wel vast incalculeren.

Als ik jouw verhaal lees miss_sly dan heb ik wel heel veel mazzel gehad dat mijn 1e 3 x IUI in eigen cyclus zo vlot achter elkaar konden plaatsvinden.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:57:58 #30
1087 Merisse
broddeltante
pi_24668639
Och gossie miss_sly en dan te bedenken dat je overweegt al die ellende nogmaals te ondergaan, tenminste als je vriend ook zou willen... voor jou. Ik wist niet dat het bestond, een LH pompje
pi_24668728
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:54 schreef Slaapmeisje het volgende:

Als ik jouw verhaal lees miss_sly dan heb ik wel heel veel mazzel gehad dat mijn 1e 3 x IUI in eigen cyclus zo vlot achter elkaar konden plaatsvinden.
Ik bedenk ineens dat ik nooit IUI heb gehad met mijn eigen cyclus. Ik heb al jaren een volkomen normale cyclus (28 dagen, op de klok zowat). Het is nooit in me opgekomen te vragen om een IUI in mijn eigen cyclus, ik moest gewoon gelijk spuiten en heb daar nooit vragen over gesteld, terwijl er met mijn cyclus (en mij) niks mis is.

Stof tot overdenken ineens.
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 14:04:24 #32
5428 crew  miss_sly
pi_24668765
Ach, ik heb ergens ook wel geluk gehad. Omdat ik helemaal niet ongesteld werd, werd ik meteen doorverwezen en in de mmm opgenomen. Ik heb ontzettend veel bewondering voor mensen die zo lang zelf proberen en iedere keer die teleurstelling moeten slikken als ze weer ongesteld worden. Vreselijk lijkt me dat, keer op keer. Dat ken ik dus helemaal niet, want ongesteld word ik gewoon niet (de eerste dag van mijn laatste menstruatie is 6 mei 2004...dat maakt mijn cylcus nu......veeeel te veel dagen).

Merisse, mijn moeder vroeg zelfs of dat wel een goed idee was om er weer opnieuw in te stappen, vanwege alles wat dat met zich meebrengt. Waarschijnlijk niet, maar ja, wat moet je dan?

Ow ja, dat pompje was echt een ellende
je hebt constant een naald in je buik, die wil ook nog wel eens losschieten, moet je naar de EHBO om opnieuw te laten zetten. De ampul met vloeistof moet regelmatig worden verwisseld en in het begin moest dat ook in het ziekenhuis. Later mocht ik dat gelukkig zelf doen. En dan de hele tijd dat vervelende niet-passende vierkante vormpje in je broek, onder je trui...niet zwemmen terwijl het mooi weer was, en liever ook geen zomerkleding omdat je daar alles nog beter in ziet. Nee, was geen succes

[ Bericht 34% gewijzigd door miss_sly op 21-01-2005 14:11:19 ]
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 14:07:50 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24668833
Tinkerbell, die IUI in eigen cyclus waren voor mij ook helemaal niet zo belastend. Nu met die hormonen is het veel zwaarder, maar hoop ik wel meer kans te maken. Tegenwoordig wordt er zelfs gesproken om ook IVF zoveel mogelijk in eigen cyclus te gaan doen om de kans op meerlingen nog meer te beperken.
pi_24668945
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tinkerbell, die IUI in eigen cyclus waren voor mij ook helemaal niet zo belastend. Nu met die hormonen is het veel zwaarder, maar hoop ik wel meer kans te maken. Tegenwoordig wordt er zelfs gesproken om ook IVF zoveel mogelijk in eigen cyclus te gaan doen om de kans op meerlingen nog meer te beperken.
Je hebt me in elk geval tot nadenken gestemd. Want een IUI in eigen cyclus zie ik nog wel zitten, maar met hormonen spuiten niet meer. Ik hoop niet dat jullie me voor gek verklaren of boos op me worden dat ik dat zeg, maar dat ga ik niet meer trekken . Klaar over uit, dat doe ik niet meer. (ook in verband met ziekte)

Maar toch moet er worden nagedacht hier in huis, ik ben 37, op de gewone manier lukt het niet. Eventueel met een IUI nog wel (al heb ik de hoop allang opgegeven). In april/mei zouden we nog eventueel een IUI mogen proberen als we dat willen, maar ik zie het dus niet zitten. Ik heb verder een normale cyclus, geen baarmoeder/eierstok afwijkingen. Ik zou het dus wel willen proberen nog met een IUI in eigen cyclus. Wellicht kan daar nog over gepraat worden met de ferti-arts. Ik word er zowaar wat hoopvol van.
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 14:26:34 #35
5428 crew  miss_sly
pi_24669130
Tinkerbell, ik verklaar je absoluut niet voor gek! Integendeel, ik begrijp het helemaal. Ik ben destijds ook gestopt omdat ik het echt niet meer aan kon. En ik ben ergens ook wel bang voor het hele gedoe weer, maar ik denk dat ik het nu wat beter aan zou kunnen. En ik zou zo graag die laatste kans grijpen. Maar ik vind het niet gek als je het niet meer trekt, hoor.
pi_24687489
Bedoelen jullie met IUI in de eigen cyclus,dat je t zonder hormonen krijgt?
Ik dacht dat iedereen dat standaard kreeg,als er tenminste niks zichtbaars mis is bij je.Bij mij is nl ook niks gevonden,niet op de baarmoederfoto en niet met een kijkoperatie en ik ben ook 37 jaar,Tinkerbel,dus bij mij is het enige waar ze commentaar op kunnen hebben mijn leeftijd,die is natuurlijk niet gunstig.
Ik heb het eigenlijk nooit zo bekeken,maar als is goed kijk,dan veranderd dus je cyclus met die hormonen?Da's toch raar,want als je een goede eisprong hebt,hoeven ze toch alleen die eitjes een groeischopje te geven,ik dacht dat die hormonen daar voor waren.
Nah ja,zo zie je,gaan we toch weer ff nadenken over dat gesleutel in ons lijf,hihi.
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 13:37:23 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24705468
minoes, in principe was er ook niks mis met mijn cyclus (althans niet aantoonbaar), maar nu na 3 x IUI in eigen cyclus ben ik toch aan de hormonen. Dit wordt gedaan om meerdere follikels te stimuleren om te groeien (max. 3) om zo de kans op bevruchting te verhogen. Dat kan dus ook een reden zijn om over te gaan tot hormoonstimulatie. Helaas is het in veel gevallen nog zoeken naar de juiste dosis/verhouding.

Wanneer zijn jullie eigenlijk aan de beurt? Weet je al meer?
pi_24721282
Nou zoals beloofd was ik van plan hier een stukje te schrijven.
Maar ik weet niet meer wat ik neer kan zetten.

Ik zou vandaag 6 weken en 3 dagen zwanger zijn, alleen vloei ik nu al een tijd, en sinds vandaag incluisief de krampen... alleen meer in me rug en bovenbenen..
Dus ik denk dat uk ons weer verlaat.

Ik probeer het allemaal maar een draai te geven zodat het een plekje krijgt, misschien was uk er nog niet klaar voor, zit hij/zij nu op een wolkje terug te kijken en wachten op de dag dat het er wel tijd voor is, ik weet het niet.

Ik weet ook nog niet wat ik nu ga doen, ik wil niet het ziekenhuis in, heb geen zin in meer hormonen, maar denk dat ik er met der tijd toch aan zal moeten.

Als ik zo het hiernbovenstaande lees, kan ik me voorstellen dat het een beetje harrie in de waarie overkomt, en als ik wat rustiger ben, zal ik me verhaal wel wat duidelijker proberen te maken.

Liefs Renegate
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_24721367
renegate wat naar zeg... sterkte ermee, en ik hoop stiekem toch nog voor je op een wondertje. hoe lang zijn jullie nu bezig trouwens?
pi_24721383
pardon dubbel.
pi_24721912
Renegate wat erg.. Sterkte..
pi_24722050
Haai,

Me man en ik zijn nu zo een kleine anderhalf jaar van de pil af, en echt gericht aan het oefenen sinds een jaar of 2...

Vorig jaar mei heb ik ook al een miskraam gehad, na 2 maanden clomid geslikt te hebben (ik heb pco)
Sinds die tijd heb ik geen clomid geslikt, ivm cyste vorming, en heb deze zwangerschap dus als kadootje gekregen maar helaas mag deze ook niet blijven.

We weten nog niet helemaal wat we nu gaan doen, aan de ene kant wil ik dolgraag die molen weer in, al is het maar om zo snel mogenlijk weer zwanger te worden.
Maar aan de andere kant, zijn we dus bang voor weer een teleurstelling, en vragen ons af of het het allemaal wel waard is (ik weet het klinkt misschien hard, maar telkends van je wolk donderen word er ook niet leuker op, zoals helaas!!!! meerdere vrouwen over mee kunnen praten)
pi_24722064
Bovenstaande moet dus 2 en een half jaar zijn.
  maandag 24 januari 2005 @ 12:55:20 #44
1087 Merisse
broddeltante
pi_24722292
Renegate, die Clomid heb je volgens mij toen geslikt omdat je niet meer ongesteld werd. Maar je hebt sindsdien toch een cyclus? Dan hoef je ook niet meer aan de Clomid denk ik.

Ik ben toen na 2 miskramen naar een gyn gegaan en die heeft een inwendige echo gedaan en daarnaast wilde ze alleen chromosomenonderzoek bij mij en hubbie doen. Pas na 3 miskramen kreeg ik de hele batterij aan (bloed-)onderzoeken.

Maar neem maar eerst de tijd om deze klap weer te verwerken. Het is zo kloten.
Sterkte meissie
pi_24722413
Na mijn mk vorig jaar had ik cyste vorming in mijn eierstokken, moest ik 3 maanden niks doen geen clomid geen kluspartij niks..
Na die 3 maanden ben ik weer terug gegaan en toen zagen ze iets op de echo dat of een cyste was (zoals meerdere weten mag je dan ook geen clomid) of ene eisprong.. nu werd ik 4 dagen na die echo ongi, dus had ik al uitgevonden dat het dus geen eisprong was maar een cyste, de arts die belde voor de uitslag vond het nodig om mij uit te leggen dat het echt wel een eisprong was en geen cyste en dat ik dus gewoon door moest gaan.. ik kreeg de kans niet om te vertellend at ik al ongi was geweest.. Maar in mijn beleving kan je niet een lutheale fase hebben van 4 dagen.

Daarna heb ik dus geen cclomid mee rgeslikt en ben ik gekapt met de gyn, ik had gelezen en gehoord dat als je met pco af zou vallen (mits je overgewicht had) je eventueel je cyclus terug zou krijgen. Ivm vet dat testosteron vast zou houden en de eisprong bemoeilijkt.. (zal de details jullie besparen aangezien ik die zelf ook niet helemaal weet)

Dus ben ik in dat jaar 17 kilo kwijt geraakt en had sinds ongeveer november (weet geen excacte data meer sorry) een redelijke cyclus waarvan de laatste (voor ik zwanger werd) op 29 dagen zat.

Uiteindelijk had ik me nod op mijn verjaardag en bleek ik dus zwanger.. dus heb wel moeten knokken voor die cyclus maar het is me wel waard... ik hop alleen nu dat ik niet weer terug val en me cyclus weer niet weet wat ie wil.

Heb het hopenlijk nu een beetje duidelijker neergezet??
  maandag 24 januari 2005 @ 13:16:03 #46
1087 Merisse
broddeltante
pi_24722600
Ja duidelijk nu, sorry, heb misschien overhaaste conclusies getrokken.
Goed dat je zoveel afgevallen bent. Laten we hopen dat je lichaam zich snel herstelt en je cyclus weer snel op orde is. En dat de pco en de cystes tot het verleden behoren.
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 13:34:53 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24722913
Lieve Renegate, ik schrik heel erg van je berichtje zeg. Wat ontzettend oneerlijk dat je na je positieve test nu toch een miskraam dreigt te krijgen. Ik stuur je een enorm virtueel pakket met kracht, troost en warmte om de komende dagen mee door te komen
pi_24723135
Dank jullie wel.
Ik typ dan niet zo veel vind het toch fijn dat jullie 9al ben ik er niet altijd voor iedereen) me toch zo steunen en lieve wensen wensen.

Ik hoop voor jullie natuurlijk ook snel een gezond kindje....
Zo nu ga ik ff een potje onder de douche janken en met frisse moed me huissie opruimen..

dikke knuf Renate
pi_24723286
He verdorie Renegate, ik schrok al toen ik je naam in dit topic zag staan, maar hoopte nog dat je iemand anders alleen maar succes wou wensen. Wat gemeen toch weer en waarom komt dit verdorie zo vaak voor?
veel sterkte...
mooi he, alles
pi_24723621
Ow Renegate...........
Het is toch niet waar hé?Ow meissie,wat een nare toestand weer.Hoe gaat het nu met je en is het al doorgezet?Heb je al overleg gehad met je arts/gyn,wat te doen?.Getver,hebben we eindelijk weer een streep,willen we m wel houden hoor
Dikke knuf vanuit hier en veel sterkte gewenst.
Groetjes,Minoes
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:34:35 #51
1087 Merisse
broddeltante
pi_24736574
Vandaag precies een jaar geleden was ik de koning te rijk omdat ik een positieve zwangerschapstest had. Diezelfde dag werd ik ook tante dus het was dubbel feest. Vandaag verbijt ik mijn tranen. Mijn nichtje viert haar eerste verjaardag maar mijn zus wil mij niet meer zien. Vandaag heb ik dubbel verdriet
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:37:11 #52
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24736580
ik kan je niets anders als heel veel sterkte wensen een dikke knuf en geven.. en hopen dat je met steun van je hubby en je naasten de dag een beetje kunt doorkomen..
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:47:18 #53
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24736645
Merisse

Renegate

[ Bericht 47% gewijzigd door Sugar op 25-01-2005 08:52:28 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 25 januari 2005 @ 08:52:11 #54
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24736694
Lieve Merisse, ik kan me voorstellen dat je je superverdrietig voelt vandaag.
Als je maar wel weet dat je digi-neefje dol op je is en zijn mamma ook
... ♥ ik mis je ♥
pi_24736702
Lieve Merisse, ik wens je heel veel sterkte vandaag.
Zal aan je denken
pi_24737530
Lieve Merisse,

Heel veel sterkte vandaag!

Daarom draag ik mijn onderschrit op aan jouw!!

Als tranen een trap konden bouwen en herinneringen een brug,
dan klommem we hoog de Hemel in en haalden je terug!

Veel liefs, Beaker
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  dinsdag 25 januari 2005 @ 10:24:54 #57
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24737796
Merisse heel erg veel sterkte vandaag
  dinsdag 25 januari 2005 @ 12:40:31 #58
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_24739736
Och Merisse, de tranen staan in mijn ogen! Heel veel sterkte meis!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_24740265
Ach Merisse toch meisje Dikke knuffel voor jou, ik denk aan je
pi_24740346
En net lees ik ook nog jouw bericht Renegate Wat ontzettend verdrietig. Hoe is het nu met je?
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 13:52:32 #61
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24740976
Vandaag doet mijn hart pijn voor een heel lief forumvriendinnetje
Vandaag ben ik verdrietig om haar, om wat zij mee heeft moeten meemaken
Vandaag geef ik haar een hele dikke virtuele knuffel
Vandaag bied ik haar een schouder aan om op uit te huilen

Lieve Merisse, jij dappere vrouw. Vandaag is een ultradieptepunt, maar ik hoop met heel mijn hart dat het zonnetje weer snel zal schijnen bij jou en dat het vanaf nu alleen nog maar bergopwaarts gaat.

Heel veel jompels,
Slaapmeisje
pi_24741120
Merisse Heel veel sterkte vandaag
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 25 januari 2005 @ 14:03:04 #63
43556 miss_dynastie
pi_24741169
Merisse toch
Wat onwijs jammer dat het nog niet bijgelegd is met je zus, ik hoop dat een en ander in de toekomst nog lukken zal, verder kan ik je niet meer geven dan een hele dikke virtuele kus
pi_24741524
Ow Merisse.....
Wat een dubbel droef gedoe vandaag voor jou.Wat jammer van je zus en jou.
Een hele dikke knuf vanuit hier en sterkte
Groetjes,Minoes
pi_24743401
Ow.. een paar dagen hier niet geweest en dan lees ik dit

Renegate, Merisse... ik wou dat jullie de warme knuffel die ik jullie wil geven zo zou kunnen voelen.. Vanavond steek ik een kaarsje voor jullie op

pi_24743689
Merisse wat naar! Wat kan er in een jaar toch veel gebeuren hè? Wil je zus je niet meer zien naar aanleiding van dat nare weekend van enige tijd geleden in Spanje? Wat vreselijk eigenlijk dat een ruzie tussen volwassenen ook tot gevolg heeft dat je geen contact meer hebt met de kinderen hè? Veel sterkte meisje. En ik hoop met Slaapmeisje mee dat het na zo'n dieptepunt als vandaag alleen nog bergopwaarts zal gaan...

Renegate, wat een naar verhaal! Hoe is het nu met je, is het vloeien al gestopt? Veel sterkte voor jou en je man.
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:34:15 #67
1087 Merisse
broddeltante
pi_24755062
Bedankt voor alle lieve woorden doet me goed.
Ma-maatje, we zijn in Spanje min of meer de deur uitgezet dus ik voel me op dit moment niet geroepen contact op te nemen. Ze zijn overigens in NL nu maar ze heeft niet eens aan mijn moeder gevraagd hoe het met mij/ons is. Ik kan daar met mijn pet niet bij.

Slaapmeisje, succes vandaag met de nieuwe meting. Slaapfollies go go go
pi_24755177
Slaapmeisje, succes vandaag

Merisse, ik weet niet wat er allemaal gebeurd is, maar dat ze helemaal geen interesse meet toont in jullie situatie is natuurlijk vreselijk!

Vel sterkte!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 09:44:03 #69
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 09:46:18 #70
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24755235
Vanmorgen mijn 4e echo gehad voor deze poging. Het was een behoorlijke teleurstelling vanochtend. De eitjes schieten weer niks op en de arts dacht zelf dat mijn lichaam niet zo bijster goed reageert vanwege het PCO syndroom (iets dat ze 2 1/2 jaar geleden ook al dachten en toch maar niet en nu dan weer wel ). Volgens de ferti arts heb ik "onbetrouwbare eierstokken" en kan het een hele tijd stil blijven staan en dan plotsklaps ineens tig eitjes laten groeien ofzoiets. De dosis hormonen wordt nogmaals verhoogd en ik mag dus vrolijk door blijven prikken. Nu moet ik pas volgende week woensdag weer terugkomen. Ik zit vandaag al op cyclusdag 20 en dat betekent dat ik dan op cyclusdag 27 zit voor de volgende check. IUI kan dan minimaal plaatsvinden op dag 29 in verband met de eispronginjectie en daarna nog 2 weken wachten of het gelukt is... een totale lengte van minimaal 43 dagen voor deze cyclus (Zowat het dubbele van een normale cyclus van 28 dagen).

Anyway, zwaar vervelend ... ik kan wel janken maar dat gaat niet omdat ik op mijn werk zit. Het liefste ga ik nu naar huis en kruip in bed ofzo. Bah!
  woensdag 26 januari 2005 @ 09:51:33 #71
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24755314
een dikke ende knuf voor meisje en merisse van mij.. sterkte
pi_24755325
Slaapmeisje, wat een dikke vette tegenvaller zeg! Nou heb je weer onbetrouwbare eierstokken
Ik zou er ook niet goed van worden! Meissie, dikke knuffel en sterkte
pi_24755478
Slaapmeis jeutje, wat een tegenvaller! Hele dikke knuffel voor jullie
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 10:02:55 #74
43556 miss_dynastie
pi_24755485
He jakkes slaapmeisje
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 10:07:40 #75
81992 Githa
pi_24755561
slaapmeisje he bah! wat een tegenvaller een hele dikke knuffel vanuit deze kant
pi_24756476
Een maand of acht geleden hebben mijn vriendin en ik besloten dat we ook graag een kindje zouden willen. Mijn vriendin is vervolgens gestopt met de pil. Het vervelende is dat zij heel onregelmatig ongesteld is. Daarnaast zitten er 6-12 weken tussen en worden die periodes ook elke keer langer. Een bezoek aan de dokter (3 maanden terug) leverde alleen de tip op om de temperatuur bij te gaan houden.

Hoe nu verder. Eigenlijk zijn we het er overeens dat er opnieuw contact met de dokter zou moeten zijn. Alleen het probleem is mijn vriendin is bang voor slecht nieuws. Ze denkt dat er bij haar iets niet goed is.Het is zo pijnlijk om haar zo verdrietig te zien. Ik wil haar graag helpen om over die drempel heen te stappen. Ik heb haar al gezegd dat het ons probleem is en dat ik hoe dan ook van haar hou. Ook weet ze dat ik wel mee wil naar de dokter.

Wat denken jullie dat het beste is? Haar gevoelens eerst tot rust laten komen zodat eventueel slecht nieuws op te vangen is. Of toch zosnel mogelijk te zoeken naar een oplossing (typisch een mannen keuze natuurlijk)
pi_24756576
Slaapmeisje, wat een teleurstelling er bij.
Volgende week woensdag als ik het goed begrijp, dan is het de laatste kans voor deze ronde?

Ik hoop dat ze toch nog stiekum een groei spurt gaan houden
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:25:57 #78
1087 Merisse
broddeltante
pi_24759005
Lief Slaapmeisje wat een domper weer kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Ook omdat ze beginnen over onbetrouwbare eierstokken. Je hebt toch bij alle IUI cyclussen netjes een eisprong gehad? Hoe kunnen ze dat dan zeggen?

Maar it ain't over babe! Keep the faith!
Ding dong, wake up call voor de slaapfollies, groeie moeie!
  woensdag 26 januari 2005 @ 13:36:06 #79
1087 Merisse
broddeltante
pi_24759208
The Jump: aan de ene kant is het wel normaal dat haar cyclus even op gang moet komen maar van de andere kant als er na 8 maanden nog geen sprake is van een redelijke cyclus kun je je idd afvragen of er niet iets meer aan de hand is. Volgens mij hebben huisartsen in hun protocol staan dat ze na een jaar proberen pas doorverwijzen. Ik weet niet hoe oud jullie zijn en of jullie haast hebben? Als je niet teveel haast hebt zou je over een paar maanden een nieuwe afspraak kunnen maken. Het is trouwens mogelijk ook bij een onregelmatige/langere cyclus zwanger te raken dus misschien is het niet eens nodig.

P.s. lief dat je meegaat naar de huisarts

[ Bericht 2% gewijzigd door Merisse op 26-01-2005 13:45:21 ]
  † In Memoriam † woensdag 26 januari 2005 @ 14:05:08 #80
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24759762
Allemaal ontzettend bedankt voor de lieve reacties. Ik zal me vanavond verder gaan verdiepen in het PCO syndroom. Alle verschijnselen die zoal genoemd zijn heb ik (overgewicht moeilijk kwijt kunnen raken, acné, overbeharing en die vele kleine follikeltjes in de eierstokken). Het is wel duidelijk geworden dat ik toch moet gaan afvallen dus ik heb vanmorgen al verjaardagstaart afgeslagen en heb een keurige lunch genomen met twee bruine bammetjes en een beker karnemelk. Alle beetjes helpen.

Merisse, ik heb zonder die hormoonspuiten wel een redelijk regelmatige cyclus gehad (tussen de 31 en 38 dagen) dus daarom komt dit nieuws erg onverwacht. Jolene, voorlopig mag ik dus gewoon verderspuiten omdat mijn ferti arts zegt dat ze het pas opgeeft als ik na 40 dagen stimuleren nog niets ben opgeschoten of het moet meteen overstimulatie zijn aankomende woensdag, dat kan natuurlijk ook.
  woensdag 26 januari 2005 @ 14:14:50 #81
1087 Merisse
broddeltante
pi_24759931
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 09:46 schreef Slaapmeisje het volgende:
Volgens de ferti arts heb ik "onbetrouwbare eierstokken" en kan het een hele tijd stil blijven staan en dan plotsklaps ineens tig eitjes laten groeien ofzoiets.
Maar bij de IUI's in je eigen cyclus hebben ze toch ook echo's gemaakt? Als daar meerdere eitjes op springen hadden gestaan dan hadden ze dat toch moeten zien?
pi_24759973
quote:
Op woensdag 26 januari 2005 14:05 schreef Slaapmeisje het volgende:
Jolene, voorlopig mag ik dus gewoon verderspuiten omdat mijn ferti arts zegt dat ze het pas opgeeft als ik na 40 dagen stimuleren nog niets ben opgeschoten of het moet meteen overstimulatie zijn aankomende woensdag, dat kan natuurlijk ook.
Oke, dan is het me duidelijk
pi_24765185
The jump......als ik een advies mag geven,ga nogmaals naar de huisarts en vraag een verwijzing naar een gyn.Je kunt het wel voor je uitschuiven,maar ik denk dat zekerheid voor je vriendin toch belangrijker is.
Je kan beter even bang zijn voor een uitslag,dan al die tijd in onzekerheid zitten
Tenminste,dat was bij mij het geval.En je gaat je van alles in je hoofd halen en dat lijkt me voor het ontspannen "klussen"ook niet bevordelijk
Veel succes en laat ons weten,wat jullie gaan doen?
Groetjes,Minoes
  vrijdag 28 januari 2005 @ 12:10:36 #84
106814 The_Jump
't is me wat
pi_24795744
Merisse en Minoes,
Bedankt voor jullie reactie. We hebben er gisteren over gepraat en gaan even wachten totdat deze periode is afgelopen. Daarna gaan we naar de dokter voor een verwijzing.

Wat dat klussen betreft: Je probeert niet aan het "extra"-doel te denken. Maar hoe dan ook sluipt de gedachte je hoofd binnen. Ik zou wel blij zijn als we alleen maar hoeven te genieten.
pi_24795815
The_Jump, ik wil niks ontmoedigen, maar hou er wel rekening mee dat de meeste huisartsen pas doorverwijzen na een jaar. Ik zeg het maar om eventuele teleurstelling te voorkomen. Succes in elk geval
  zondag 30 januari 2005 @ 12:13:02 #86
1087 Merisse
broddeltante
pi_24830570
Slaapmeisje, ik denk aan je Wat duurt het toch lang tot woensdag. En jij maar prikken...
  † In Memoriam † zondag 30 januari 2005 @ 16:35:08 #87
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24834819
Merisse, jij lieverd! Dank je wel
pi_24836872
heb je woensdag follikel meting slaapmeisje? sorry heb geloof ik niet zo aandachtig gelezen maar ik maakte zoiets op uit merisse's verhaal.. heel veel succes!!
pi_24836921
slaapmeisje en wat betreft het afvallen. (heb ook overgewicht, acne vooral op de bovenrug, en overbeharing ) Ik kan je aanraden niet te veel suiker, ben van 2 klontjes naar 1 klontje in de koffie gegaan en dat soort dingetjes.

Pco heeft de neiging om zoetstoffen 3x zo veel op te slaan als bij mensen die geen pco hebben, ik gun mezelf de zaterdag om te snoepen en verder houd ik me aan crackers (ook appels en zo zitten zoetstoffen in en werkt niet mee)

Ikzelf ben nu in een jaar tijd 17 kilo kwijt geraakt misschien heb je er wat aan.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2005 @ 09:49:12 #90
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24858402
Ik zit ondertussen op cyclusdag 26 en heb morgen weer een follikelmeting (de 5e alweer voor deze poging). Grrrrr. ik hoop toch echt dat er nu iets gegroeid is hoor want ik begin een beetje prikmoe te worden. Gisteravond wilde het spuiten van de Lucrin helemaal niet lukken en uiteindelijk na 3 x prikken zat ie erin. Toen ik naar de naald keek was ie een beetje krom. Oef, de vloeistof zit erin, maar nu zie ik erg op tegen vanavond, dan hopelijk de laatste keer prikken voordat de Pregnyl erin mag of de poging wordt afgeblazen. Er moet nu iets gaan gebeuren want hier word ik knettergek van zeg!
pi_24858592
Ik duim alleszins voor jou! Slaapmeisje ik hoop echt dat het deze keer de goeie keer is!

Veel succes
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2005 @ 10:42:17 #92
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24859111
Renegate, dank je wel voor je tips. Ik gebruik helemaal geen suiker (in de koffie of thee) en snoep eigenlijk ook niet zoveel. Helaas komen de laatste paar weken de kilo's eraan echt niet meer normaal. Ben nu al sinds september vorig jaar 6 kg. aangekomen en daar wordt ik ook niet vrolijk van. Meer dan 1 kg. per maand *oef*. Ik zou dus eigenlijk meer aan lichaamsbeweging moeten doen, maar ik ben de laatste tijd zo ontzettend moe joh dat ik blij ben dat ik thuis even kan relaxen.

leonieke, dank je wel hoor. Ik hoop ook echt dat het deze keer iets oplevert, want zoals gezegd.... het duurt nu wel erg lang hoor. Ik heb uitgerekend dat ik ondertussen al 47 prikken in mijn buik heb gezet voor deze poging en het is lastig om nog een plekje te vinden waar ik ongestoord nog kan prikken.
pi_24859276
voor slaapmeisje
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 1 februari 2005 @ 19:06:47 #94
1087 Merisse
broddeltante
pi_24868013
Slaapmeisje morgen is het woensdag en ik ga hopen, bidden en duimen dat er een paar mooie slaapfollies gegroeid zijn.
  † In Memoriam † dinsdag 1 februari 2005 @ 21:27:36 #95
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24870825
Hey Merisse, dank je wel en ook Easy-G

Vanavond weer gespoten en wat blijkt? Deze naald was ook ietsie krom. Het begint er dus sterk op te lijken dat dit gewoon een kromme-naalden productieronde is geweest. Ik heb een manier gevonden om de naald er minder pijnlijk in te krijgen dus het prikken was te doen vanavond. Wat wel heel gek is, is dat ik vandaag vruchtbaar/rekbaar slijm had en dat mijn baarmoedermond helemaal omhoog en dus eisprongklaar lijkt te zijn Heel vaag allemaal, maar voor de zekerheid gaan we vanavond nog maar een KvKtje doen voor je weet maar nooit. Voor hetzelfde geld heeft mijn lichaam maling aan die extra hormonen en gaan de eitjes gewoon verder met hun eigen cyclus. Ik ben nu helemaaaaal benieuwd wat de follikelmeting morgenochtend laat zien
  dinsdag 1 februari 2005 @ 21:32:15 #96
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24870898
slaapmeisje zal voor je duimen
pi_24871042
Spannend Slaapmeisje! Ik ga voor je duimen
pi_24871070
Lief lief Slaapmeissie!!!!! Ik ga heel hard voor je duimen en aan je denken morgen..het moet potverdikke toch een keer goedkomen. Een hele dikke voor jou.
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  dinsdag 1 februari 2005 @ 22:06:42 #99
3011 E.T.
pi_24871572
Slaapmeisje, succes morgen!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator dinsdag 1 februari 2005 @ 22:41:44 #100
5428 crew  miss_sly
pi_24872373
Slaapmeisje, succes! Op naar een mooie follikel!
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 09:14:47 #101
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24878171
Net terug van de fertipoli en weer zijn de eitjes niet gegroeid. Er zitten een aantal kleintjes en dat ene follikel dat tijdens de eerste meting al tegen de 10mm aan zat, is nog steeds in de slaapstand. Conclusie: nog een week doorprikken en volgende week dinsdag terugkomen.

Ik had hier al eerder geschreven over de kromme naalden bij de Lucrin. Nu blijkt dat dit dus wel vaker voorkomt en sommige zijn ook wat botter dan andere naalden. Nou lekker dan, dat had ik wel even vantevoren willen weten voordat ik begon te twijfelen aan mijn eigen techniek.

Nog iets anders: toen wij bij de poli de deur uitliepen kwam ik net mijn buurvrouw tegen met haar hele gezin. Ter info: mijn buuv is nu 16 weken zwanger. Tjeetje dat was wel even confronterend zeg. Kom ik net de deur uit met mijn niet-groeiende eitjes en zij gaat naar binnen om naar haar babietje te kijken.
  woensdag 2 februari 2005 @ 09:22:46 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24878253
Balen, Slaapmeisje , jij hebt wel ongelooflijke eigenwijze eitjes.
En kan me voorstellen dat het confronterend is, hoor. Bij ons in het ziekenhuis hadden ze aparte dagen voor de tweede-streepjes dames en de zwangere dames, om pijnlijke confrontaties te voorkomen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator woensdag 2 februari 2005 @ 09:29:29 #103
5428 crew  miss_sly
pi_24878335
Slaapmeisje, wat een domper
Wat een vervelende eitjes
Hebben ze gezegd hoe lang ze je laten spuiten voor deze poging voordat ze het stopzetten om aan een nieuwe te beginnen? Je spuit nu al een behoorlijk tijdje, toch?
knuffel for you!
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 09:36:48 #104
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24878423
livelink het was zeker confronterend. Zeker omdat het ook nog eens mijn buurvrouw is en niet zomaar iemand die zwanger is. Toen ik stopte met de pil was zijn zwanger van haar tweede. Ter illustratie: haar tweede liep nu te rennen door de gang en is ondertussen ruim twee jaar oud.

miss_sly ze arts had gezegd dat ze eens zou gaan kijken om het stop te zetten als ik zo'n 40 dagen aan het spuiten ben. Ik zit nu op cyclusdag 26 dus voorlopig is ze nog niet van plan om het op te geven (alleen ben ik nu wel al behoorlijk moe van alles, maar ik zal me morgen vast weer wat beter voelen als deze klap weer verwerkt is).
pi_24878639
Slaapmeisje en & Slaapvriendje, wat een domper!

Sterkte
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator woensdag 2 februari 2005 @ 09:55:12 #106
5428 crew  miss_sly
pi_24878641
Slaapmeisje, het is gewoon een heel vermoeiend, pijnlijk en verdrietig traject, dus dat je je zo voelt is niet vreemd. Ik vond het zo ongeveer de moeilijkste (en eenzaamste) periode in mijn leven, het prik- en meetgedeelte van deze pogingen en de teleurstellingen telkens. Alleen de gedachte dat je weet waar je het voor doet, maakt dat je door kunt gaan.

En als je dadelijk toch eens jullie slaapkindje mag vasthouden....
pi_24878667
Wat ik vergeet te vragen

Lukt het jullie nog om deze tegenslagen keer op keer te verwerken? En wat zijn de volgende stappen die jullie gaan ondernemen als deze wijze niet blijkt te werken?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 09:58:21 #108
43556 miss_dynastie
pi_24878680
Slaapmeisje, wat kut, wat ongelooflijk kut
Ik blijf voor je duimen dat je volgende week wél wat beter nieuws krijgt.
Dikke
  woensdag 2 februari 2005 @ 10:00:53 #109
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24878699
Slaapmeisje, ik wou dat ik iets zinnigs kon zeggen, maar dat lukt me niet. Ik weet dat toen mijn broer en schoonzus in een vergelijkbare situatie zaten, iedereen af en toe de moed verloor, behalve een hele goede vriend van hen. Die bleef een rotsvast vertrouwen hebben. Dat was duidelijk niet gespeeld en hij straalde dat ook helemaal uit. Ik vond dat zo geweldig en ik weet dat mijn broer daar ook veel steun aan had. Ik hoop dat jij ook iemand in je omgeving hebt die dat weet uit te stralen.

Mijn schoonzusje is trouwens uiteindelijk zwanger geworden met zo'n hormoonapparaatje dat constant hormonen afgeeft. Ik las eerder wat negatieve ervaringen in dit topic hierover, maar bij haar heeft het perfect gewerkt en ook heel snel, waardoor ze hem ook maar kort heeft hoeven dragen
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24879773
slaapmeisje wat een vreselijke domper weer, zeg. hup slaapeitjes, wakker worden en groeien maar!

merisse, wat ellendig en ontzettend jammer die situatie met je zus.
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:16:11 #111
1087 Merisse
broddeltante
pi_24879823
Oh Slaapmeisje verdorie wat een domper weer. En dan ook nog een vrolijk zwangere buuv eroverheen... Wat kut, wat zwaar. Was die arts nog een beetje empatisch in die zin dat hij je een beetje gerust kon stellen dat dit vaker voorkomt? Dikke knuf weer
  woensdag 2 februari 2005 @ 11:21:36 #112
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24879923
Slaapmeisje...
Kut!

pi_24879952
Slaapmeisje, ik herken de ellende zo goed. Zo naar voor je allemaal, ik wou dat ik je even knuffelen kon

-------------

Hier in het ziekenhuis zit gynaecologie, de echoruimte en de fertiwachtkamer allemaal in 1 ruimte. Ik heb menigmaal moeten janken daar in dat kleine k*tgangetje terwijl ik zat te wachten op de ferti-arts terwijl de vrouw naast me met een megabuik de echoruimte in ging.
  woensdag 2 februari 2005 @ 12:03:47 #114
3011 E.T.
pi_24880788
Slaapmeisje, wat waardeloos
Net als bij Tinkerbell ook hier herkenbaar, maar dat maakt 't op dit moment niet minder kut natuurlijk..
  FOK!fossiel woensdag 2 februari 2005 @ 12:58:34 #115
2628 Karin
pi_24881732
Slaapmeisje wat vreselijk kut!! Wat duurt het allemaal lang

Even een dikke knuffel
pi_24881841
knuf, knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf,knuf
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_24882176
Slaapmeisje

en hier een oproep aan de slaapeitjes: WAKKER WORDEN JAH!!! er moet gegroeid worden
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 13:31:04 #118
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24882361
Hoi lieffies allemaal hier. Ontzettend bedankt voor de warme reacties. Ik ben gewoon moe, zo moe, zo ontzettend moe om weer een teleurstelling te verwerken, weer mijn geduld op de proef te stellen en me alweer op te moeten laden voor de volgende follikelmeting. Ik kan jullie steun nu hard gebruiken hoor en waardeer alle reacties enorm.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 13:38:00 #119
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24882494
slaapmeisje, volhouden he
dikke knuffel
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:38:55 #120
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24882510
Lief Slaapvrouwtje toch
Ik weet niets te zeggen dus geef ik alleen een dikke knuf
Fok!hokker... en NietKlieker.
  woensdag 2 februari 2005 @ 13:38:55 #121
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24882511
Lief Slaapvrouwtje toch
Ik weet niets te zeggen dus geef ik alleen een dikke knuf
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 14:25:38 #122
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24883483
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 09:57 schreef Beaker het volgende:
Wat ik vergeet te vragen

Lukt het jullie nog om deze tegenslagen keer op keer te verwerken? En wat zijn de volgende stappen die jullie gaan ondernemen als deze wijze niet blijkt te werken?
Hoi Schaapmeisje, zoals je kunt lezen is het op dit moment erg zwaar om de tegenslagen te verwerken. Als ik nou 100% garantie heb dat dit alles uiteindelijk zal leiden tot een mooi slaapkindje.. tja dan zou ik met alle liefde nog even doorspuiten. Helaas kan die garantie niet worden gegeven en dat maakt het juist zo zwaar. Over de volgende stappen wil ik liever nog niet nadenken want dat is op dit moment niet te overzien. Zoals Sugar ooit eens heeft gezegd; stap voor stap, boterham voor boterham en zo kruip ik langzaam dichterbij naar de volgende follikelmeting.
  † In Memoriam † woensdag 2 februari 2005 @ 14:30:28 #123
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24883582
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 11:16 schreef Merisse het volgende:
Oh Slaapmeisje verdorie wat een domper weer. En dan ook nog een vrolijk zwangere buuv eroverheen... Wat kut, wat zwaar. Was die arts nog een beetje empatisch in die zin dat hij je een beetje gerust kon stellen dat dit vaker voorkomt? Dikke knuf weer
Merisje, de arts is helaas weinig mededeelzaam en werkt de afspraken zeer geroutineerd af. De vele vragen die ik elke keer heb (zoals waarom moet ik in godsnaam ook die Lucrin erbij spuiten) komen elke keer weer achteraf. Ik heb nu aan Slaapvriendje gevraagd om die vraag te stellen volgende week, want zodra ik daar weer op die bank lig ben ik op dat moment alleen bezig met het hier en nu en het incasseren van weer een teleurstellende mededeling. Wat is het toch ontzettend jammer dat de meeste artsen zo bot/lomp zijn en je niet als een mens zien. Aan de andere kant is het denk ik ook niet lang vol te houden als ze dat wel zouden doen want anders huilen ze met iedereen mee die daar binnenkomt. Een gulden tussenweg zou mooi zijn, maar die hebben wij helaas niet getroffen. Uitwijken naar een ander ziekenhuis zie ik ook niet zitten. Onze poli is maar 10 minuten vanaf kantoor en zo verliezen we heel weinig tijd aan dit soort bezoekjes en ben ik zelfs nog op een normale tijd op mijn werk.
  woensdag 2 februari 2005 @ 14:35:54 #124
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24883659
* Brighteyes geeft slaapmeisje een hele dikke knuffel!
Meisje toch... En je weet dat je hier niet altijd maar moedig en sterkt hoeft te zijn he!
Even afreageren mag altijd!

pi_24883768
Hi,
ik ben nieuw hier op dit stukje forum.
Ik loop nu ook in het VU voor mijn hormoon probleem. Mijn bijschorsnier werkt niet goed en nu gaan ze dus kijken wat er aan gedaan kan worden om toch kindjes te kunnen krijgen. Het gaat wel een heel gedoe worden heb ik gehoord, maar we gaan er 100% voor natuurlijk! Ik ben nu al een paar keer terug geweest om bloed aftegeven en andere dingen te laten controleren. Het is nog een lange weg maar dat heb ik er graag voor over.
Heeft er nog iemand het zelfde probleem als ik? met de bijnieren?
Groetjes
  woensdag 2 februari 2005 @ 15:18:51 #126
54636 Eb
Le Big Mac
pi_24884413
quote:
Op woensdag 2 februari 2005 14:42 schreef mouschy het volgende:
Hi,
Ik loop nu ook in het VU voor mijn hormoon probleem. Mijn bijschorsnier werkt niet goed en nu gaan ze dus kijken wat er aan gedaan kan worden om toch kindjes te kunnen krijgen. Het gaat wel een heel gedoe worden heb ik gehoord, maar we gaan er 100% voor natuurlijk! Ik ben nu al een paar keer terug geweest om bloed aftegeven en andere dingen te laten controleren. Het is nog een lange weg maar dat heb ik er graag voor over.
Groetjes
Mijn moeder heeft dat. Haar bijnierschors werkt geloof ik zelfs helemaal niet. Je bijnierschors produceert nogal wat hormonen, waaronder cortison, bekend van de cortico-steroide zalf die ontstekingsremmend werkt. Er is ook een naam voor: De ziekte van Addison. John F. Kennedy had het ook. Het is niet zo ernstig dacht ik hoor, je kunt er heel oud mee worden. Mijn moeder leeft iig nog steeds
succes
pi_24884427
Getver, Slaapmeisje, wat balen weer
pi_24884574
Slaapmeisje wat balen zeg.
Hele dikke voor jou
  woensdag 2 februari 2005 @ 18:07:01 #129
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24886346
Gatverdegatverdegatver! Die eitjes zijn behoorlijk koppig!
Een heel dikke knuffel voor jou SleepyGirl!

Ik vraag me wel af (iemand anders kaartte het ook al aan) hoe lang de gyn je wil laten doorspuiten.
Wat zou er bv. kunnen gebeuren als je nu ineens met het spuiten ophield...zou(den) je eitje(s) dan alsnog ineens wèl gaan groeien?
En dan dat kromme-naalden-debacle...lekker dan!

Moeilijk moeilijk....om je steeds weer op te moeten laden voor het volgende moment. Petje af hoor...en ook al voel je je waarschijnlijk niet altijd zo...in mijn ogen kom je altijd hartstikke sterk en stoer over, daar kan menigeen een voorbeeld aan nemen. O zo.

Wederom dikke knuf, en de duimen draaien hier voor je!

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_24886519
Slaapmeissie..verschrikkelijk k*t en ba-len...bahbahbah..een heeeele dikke voor jou..

Ow en ik wilde Merisse ook nog even een megahug geven...
pi_24887346
Slaapmeisje, ik wil je net als de rest effe een dikke knuffel geven! Wat een kl*te zooi zeg.

Meid je bent onderhand een speldekussen! 40 dagen? Jeetje, da's wel heel lang.
Heeft je gyne nog iets gezegd over de kans dat deze follikels alsnog zullen gaan groeien? Tis om moedeloos van te worden.

Meid, ik leef met je mee
welliswaar op een beetje afstand...

[ Bericht 26% gewijzigd door katinka op 03-02-2005 00:01:31 ]
  Jubileum moderator woensdag 2 februari 2005 @ 20:28:42 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24888905
Slaapmeiske

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_24892764
Slaapmeisje...veel sterkte.
Groetjes,Minoes
  donderdag 3 februari 2005 @ 09:56:49 #134
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24897487
slaapmeisje heel veel sterkte
pi_24901220
quote:
p woensdag 2 februari 2005 14:42 schreef mouschy het volgende:
Hi,
Groetjes
quote:
Mijn moeder heeft dat. Haar bijnierschors werkt geloof ik zelfs helemaal niet. Je bijnierschors produceert nogal wat hormonen, waaronder cortison, bekend van de cortico-steroide zalf die ontstekingsremmend werkt. Er is ook een naam voor: De ziekte van Addison. John F. Kennedy had het ook. Het is niet zo ernstig dacht ik hoor, je kunt er heel oud mee worden. Mijn moeder leeft iig nog steeds
succes
Wat ik heb heeft geen naam zover ik weet. Maar wat ik wel weet is dat het wel een probleem gaat worden om zwanger te worden. Ik krijg ook hormonen en hoe en wat en zo hoor in einde van de maand. Dan is alles binnen van de onderzoeken. Dan weten we dus meer wat er allemaal gaat gebeuren.
Maar verder heeft dus niemand dit probleem ook?
Groetjes
pi_24901317
mouschy, wat zijn de symptomen van de niet werkende bijschorsnier? Wat voor hormonengebruik je en hoe (pil, injectie?)
  † In Memoriam † donderdag 3 februari 2005 @ 14:06:50 #137
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24902002
Hoi meiden,

Ben weer bijgekomen hoor van de teleurstelling van gisteren. Het kwam voornamelijk ook doordat ik na het slechte bericht van mijn niet-groeiende eitjes ook nog eens mijn zwangere buuv tegenkwam. Ook die rottige botte/kromme naalden bij de Lucrin helpen niet. Gelukkig kan ik vanmiddag weer een voorraadje hormonen ophalen en hopelijk zijn de naalden deze keer wat beter van kwaliteit. Ben zowieso van plan om een email naar de fabrikant te sturen. Hormonen prikken is al niet gemakkelijk, maar met zulke naalden maak je het er niet leuker op en ook niet gemakkelijker. Hopelijk volgende week in ieder geval wel een beslissing (ofwel stoppen met spuiten en de menstruatie afwachten ofwel mooie grote eitjes en dus inseminatie). Vanzelfsprekend hou ik jullie hier op de hoogte van het reilen en zeilen van project Slaapbaby!

mouschy, ik heb ook (gelukkig) geen ervaring met een slecht functionerende bijnierschors. Hoe lang zijn jullie al bezig voor een kindje? Is er zowieso al een actieplan opgesteld hoe de dokters te werk denken te gaan (vruchtbaarheidsbehandelingen of met medicatie eerst zelf aan de slag?). Veel sterkte ermee! Aanvulling: ik lees net dat je nog geen uitslagen hebt van de onderzoeken, dus dat ze later met een actieplan komen.
pi_24902138
Hi,

leuk dat jullie reageren,
HET PLAN krijg ik einde van de maand te horen. We zijn nog niet zo heel lang bezig voor een babietje omdat ik vantevoren wist dat het moeilijk gaat worden. Ik mag niet vanzelf zwanger worden want dan krijgen we een ongelukkig kindje. Dus we hebben het ook niet mogen proberen. Ik loop nu al 6 jaar in de VU voor mijn hormoon probleem. De symptomen zijn haar uitval, moe, hangerig, onregelmatige cyclus enz. Ik ben verplicht mijn hele leven de pil te slikken Diane. Want ik moet die hormonen binnen krijgen. Dus hoe ze het gaan aanpakken om zwanger te worden krijg ik einde vd maand te horen.
Wij wonen boven in NH dus het altijd een uur rijden naar de VU maar ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik alle vertrouwen heb ik een groot ziekenhuis.
Bye!
pi_24902151
Ik had ook die kromme naalden, prikken werd er niet leuker op. Gelukkig heb je jezelf een beetje hervonden. Zet hem op
pi_24910644
Hè Merisse, ik las net in 2e streepies dat die rotte weer gearriveerd zijn...kop op meis

donderdag 3 februari 2005 @ 23:24:57 #141
1087 Merisse
broddeltante
pi_24911235
* Merisse heeft (nu iig) wel de liefste man van de wereld
Hij kwam vanavond thuis met een grote bos bloemen en was zo lief voor me en ik kon lekker wegkruipen in z'n armen en dat geeft me dan ook weer zoveel vertrouwen dat we het ook met z'n 2-en wel rooien
  Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 08:46:18 #142
5428 crew  miss_sly
pi_24916276
Merisse, wat fijn dat hij zo lief is en jullie het samen zo goed hebben! Uiteindelijk is dat toch wel het allebelangrijkste, met of zonder kinderen!
  Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 08:48:08 #143
5428 crew  miss_sly
pi_24916288
Ik heb een kleine update: sinds ruim een week (begonnen in de vakantie, uiteraard, als je het niet kunt gebruiken en niets bij de hand hebt) verlies ik soms wat bloed. Het is (nog??) te vroeg om van een echte menstruatie te spreken, maar ik moet wel inlegkruisjes gebruiken. Misschien zit er wel een echte menstruatie aan te komen Na een cyclus van 9 maanden zou dat onderhand wel mogen, toch?
pi_24916342
Miss_Sly, die cyclus van jouw duurde net zo lang als die van mij en begon ook zo een beetje bij beetje door te komen!
Hopelijk zet het door meis!

Merisse, wat een lieverd
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 09:02:40 #145
5428 crew  miss_sly
pi_24916388
Beaker, is dat ook zoals het bij jou startte? Over langere periode wat druppels, met regelmaat (iedere dag dus) en soms wat meer, soms wat minder?
pi_24916542
Ja, en daarna kon het ook weer weg blijven
Had wat bruine afscheiding daarna wat bloed en dan niks meer! En zo kon het ook weer beginnen totdat het uiteindelijk goed doorzette in een menstruatie!

Ik weet niet jouw voorgeschiedenis kun je dat is vertellen?
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 09:24:28 #147
5428 crew  miss_sly
pi_24916599
Jaar of 8 geleden heb ik de mmm doorlopen met mijn toenmalige partner, omdat mijn menstruatie helemaal wegbleef toen ik met de pil stopte en we graag een kindje wilden. Uit onderzoeken bleek dat ik PCO heb.
Aangezien ik helemaal genoeg had van de pil, ben ik vorig jaar gestopt daarmee. Niet vanwege een kinderwens (hoewel die er bij mij wel is, maar bij mijn partner niet) maar gewoon omdat ik die rommel niet wilde. En omdat ik de laatste vruchtbare jaren niet helemaal weg wilde gooien, denk ik
De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 6 mei 2004.
pi_24916716
Jeutje,

Vorig jaar december zaten we in de verhuizing en ben toen een aantal pillen vergeten, ik slikte toen de pil net iets langer dan een jaar
Daarna werd ik maar niet ongesteld, eerst dachten we aan een zwangerschap. Na wat zwangerschapstestjes bleek ik echt niet zwanger te zijn en dus moest er wel wat anders aan de hand zijn!
Ik heb wat bloedonderzoeken gehad, echo's, en uiteindelijk een Primolut kuur, mijn menstruatie kwam op gang alleen was dat maar eenmalig want na het stoppen van de Primolut bleef het weer weg!

Ik bleek gewoon niks te mankeren op het gebied van hormonen, maar ik kon er ook niet erg tegen te kunnen!
Daarbij kwam ook nog is dat ik achteraf gezien niet lekker en mijn vel zat en dat overspannen gedrag mijn klachten veroorzaakte!
De dag dat ik me ziek melde op mijn werk om vervolgens een 3 maanden thuis te blijven werd ik na een week al ongesteld en bleef dat ook regelmatig worden!
Mijn cyclus ligt nu tussen de 30-35 dagen en slik geen pil meer, omdat de HA me adviseerde dat als we aan kindjes willen er rekening mee moeten houden dat het wel wat langer kan gaan duren

Vind het nog steeds heel vreemd dat je lichaam zo kan doen en reageren!

Sta jij onder controle voor je PCO??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 09:44:04 #149
5428 crew  miss_sly
pi_24916846
Ik heb in het begin ook primolut gehad, maar na een kuurtje en een menstruatie hield het dan weer op. Ik heb allerlei dingen gehad, maar met veel pijn en moeite en hormonen is er een eisprong op te wekken, en dan houdt het allemaal weer op. Het is bij mij dus niet stressgerelateerd, er is een duidelijke oorzaak. Ik hoopte dat het misschien in de loop van de jaren wat minder was geworden, en dat de wigexcisie na al die jaren alsnog een positief effect zou hebben. Niet dus

Ik sta niet onder controle, zolang ik de pil slikte hoefde dat ook niet. Nu wil ik toch eigenlijk een afspraak maken met de huisarts, maar ik blijf het maar uitstellen. Ben bang dat ze me weer aan de pil willen zetten, en dat wil ik absoluut niet tot zeker is dat mijn partner echt nooit een kind wil, of dat mijn vruchtbare dagen er echt op zitten. Ik heb nog een jaar of 5!!
Ik wilde na de wintersport een afspraak maken, maar nu met die druppeltjes ben ik het voor mezelf al weer aan het goedpraten dat ik het weer uitstel....
pi_24916958
Heel veel succes Miss_Sly!

Wij wilden pas over een jaar of 5 aan kinderen gaan denken, maar door deze situatie hebben we besloten om er eerder voor te gaan Nu nog niet, maar over een jaartje of 2 willen we het toch ook wel gaan proberen!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  Moderator vrijdag 4 februari 2005 @ 10:15:42 #151
5428 crew  miss_sly
pi_24917324
Dank je Beaker!

Ik ben 36, dus ik kan niet zo heel lang meer wachten, maar juist vanwege deze problemen wil ik niet nog een tijdje aan de pil...mocht mijn lief zich bedenken, wil ik er iig lichamelijk zo klaar voor zijn als mogelijk is

Spannend hoor Beaker, als je straks gaat beginnen En aangezien je nu een regelmatige (zij het lange) cyclus hebt, zijn de kansen toch wel goed!
pi_24917522
Ik word 26 dit jaar, maar mijn vriend word al 32
We zien wel waar het schip strand, voorlopig staat het op een laag pitje omdat we een hoop dingen geregeleld willen hebben voor die tijd
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24954036
Miss-sly......kun je niet beter aan de regenjasjes gaan Dan heb je die hormonen in ieder geval niet in je lijf.En die tijdsdruk,die ken ik(en Merisse ook)
Ik ben nu bijna 37,5....op naar de 40 en dat vin ik al zo oud

Nog ff update van mij:nog ongi.Ik denk dat ik morgen maar heel brutaal de telefoon pak en het zh ga bellen.Ik wil nu weten hoe het ervoor staat met de wachtlijst van de IUI.
Mijn ergste vrees is,dat ze zeggen: U staat helemaal niet op de wachtlijst,mevrouw.......
Mèn,dan ga ik toch uit m'n dak !!!!!!!.
Maar goed,ik zal niet op de zaken vooruit lopen en zal effe berichten hier,wat ik te horen heb gekregen.
Groetjes,Minoes
  Moderator zondag 6 februari 2005 @ 18:16:32 #154
5428 crew  miss_sly
pi_24956817
We gebruiken helemaal niets minoes. Vreemd genoeg vindt vriendje het geringe risico dat ik toch zwanger zou worden, geen probleem...dus anticonceptie gebruiken we niet. Ik ben alleen bang dat de ha me aan d epil wil doen om een, zij het kunstmatige, cyclus te verkijgen, en dat wil ik niet!

Gewoon bellen morgen, minoes! Ik ben benieuwd!
pi_24960705
Minoes, gewoon morgen bellen hoor!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 6 februari 2005 @ 22:49:46 #156
1087 Merisse
broddeltante
pi_24961407
Miss_sly dat zou toch vreemd zijn zeg want dat heeft toch helemaal geen zin om in jouw geval aan de pil te gaan

Minoes BELLEN
pi_24964948
zo meiden,

tis alweer inmiddels tijdje geleden dat ik verslag kwam doen. ik denk laat ik hier maar wat zetten aangezien ik niet dat hele mola topic omhoog wil gooien.
Het komt misschien heel lullig over dat ik zo weinig post hier, maar ik heb de laatste tijd niet zulke prettige dagen gehad (nog steeds niet).

Ik was op advies begonnen met microgynon30 maand geleden.. en sinds daarna ging het eigenlijk bergafwaarts.
De pil sloeg heel anders aan. en haalde al het negatieve uit mij, futteloos, chagrijnig. woede-aanvallen, agressie. alle kleine dingetjes die me niet aanstaan, en waar ik de grootste problemen om maakte.. ik ben na 1 maand gebruik er toch maar mee gekapt, want dit was zowel voor mij en omgeving alles behalve prettig.

Ik wist niet niet dat de pil zo erg je leven kon beinvloeden, ik was al eigenlijk met tegenzin eraan begonnen. maar toch dacht ik de beste manier (omdat het maar tijdelijk zou zijn).
Uiteindelijk heb ik maar het zkh gebeld of er misschien een andere mogelijkheid was van anticonceptie. enfin zou dus terug gebeld worden, Belt die gyn me op die me deze pil had voorgeschreven "Mevr ik zou u bellen voor de uitslag van het zwangerschapshormoon??
je raad het al, mijn hormonen gierde alweer door het lijf, want had notabene die baliemiep nog piekfijn uitgelegd wat voor problemen ik had met deze pil!
werd er vervolgens me ook nog doodleuk verteld " Nou ik denk niet dat het door de pil komt hoor dat u deze stemmingswisselingen heeft, lijk me sterk, het is een vrij lichte pil"
Ik weet zelf wel dondersgoed of het door de pil komt jah of nee, zelfs mijn omgeving viel het op. (kan er dan echt niet overuit dat artsen het dan net weer beter moeten weten)

Nu heeft hij me de Yasmin pil voorgeschreven. Schijnt de lichtste te zijn, met heel weinig progesteron , en dat was de reden dat het ook de duurste zou zijn , mede ook omdat het een nieuwe pil is. (schik je dan wel even van als je bij de apotheek staat en 25 euro moet betalen )
(moet nog uitzoeken of deze misschien nog vergoed wordt, maar dat betwijfel ik)
Ik hoop dat deze nu wel goed werkt bij mij, dus dat word afwachten. Begin er pas volgende maand mee aangezien het net na de stopweek was dat de gyn mij terug belde. zou dus nu niet meer veilig zijn.

Bloed prikken hoef ik nu iedere maand gelukkig, moet deze week weer, dus dan ben ik alweer 1 maandje verder (klinkt ziekelijk alsof ik iedere dag aftel, maar is niet zo, ik leef met de dag,en probeer het beste ervan te maken, ook al lukt het nu niet echt met mijn stemmingswisselingen)Ik zie wel hoe het afloopt.

slaapmeisje wat vervelend zeg al dat narigheid, geconfronteerd worden, ik weet hoe je je voelt, zoals tinkerbel hier poste, dat maakte ik dus elke week mee. vind toch nog steeds jammer dat ziekenhuizen niet goed hun afdelingen verdelen. ik had je voor de kerstdagen nog een berichtje achtergelaten in 2 streepjes topic (was toen je afstand had genomen) ik weet niet of het je ontgaan is. dikke knuffel voor jou, denk nog steeds mee op afstand

merisse tijdje geleden had ik hier naar jouw een berichtje gestuurd voor je email etc. spijt me dat ik daar niet eens meer aan heb gedacht, en dat ik dus niet op je had gereageerd. hoe gaat het met jou nu? (sorry dat ik het weer moet zeggen dat ik niet heb bijgelezen ) knuffel

best een rotgevoel dat ik elke keer weer moet zeggen dat ik niet heb bijgelezen. vervelend voor jullie ook, komt zo ongeinteresseerd over..

ik probeer elke keer weer wat bij te houden van mensen, maar lukt me niet echt.. gebeurd hier ook zoveel. de meeste kan ik nog wel bijposten omdat ik min of meer achtergrond weet. maar ook daarbij durf ik niet meer zo snel te posten, omdat ik bang ben door mekaar te halen, en dingen te zeggen wat totaal niet van toepassing is.

voor de rest van de meiden hier dikke knuffel ,sterkte en of succes..

heel veel liefs van shir
pi_24965484
wat een aparte gyn girly! Juist heel veel vrouwen hebben last van de microgynon! Ik ook, gigantisch depri enzo, boos worden om nix....Hopelijk is die nieuwe pil wel iets voor je.
  Moderator maandag 7 februari 2005 @ 08:23:06 #159
5428 crew  miss_sly
pi_24965775
quote:
Op zondag 6 februari 2005 22:49 schreef Merisse het volgende:
Miss_sly dat zou toch vreemd zijn zeg want dat heeft toch helemaal geen zin om in jouw geval aan de pil te gaan

Minoes BELLEN
Het gevaar van niet of nauwelijks menstrueren, is dat je een grotere kans hebt op baarmoederslijnmvlieskanker. Als niet telkens netjes je baarmoeder leeggemaakt wordt door een bloeding, hoopt het oude slijmvlies zich op. De gemakkelijkste manier om dat tegen te gaan, is uiteraardde pil. Ik weet neit hoe gemakkelijk een ha zal zijn met het regelmatig voorschrijven van een primolukuur om een bloeding op te wekken.
  Moderator maandag 7 februari 2005 @ 08:24:25 #160
5428 crew  miss_sly
pi_24965783
Girly, wat een verhaal weer! Ik hoop dat deze andere pil beter werkt voor je. En natuurlijk hoop ik dat het bloedprikken een supergoede uitslag gaat hebben!
pi_24966389
quote:
Op maandag 7 februari 2005 03:18 schreef Girly het volgende:

Nu heeft hij me de Yasmin pil voorgeschreven. Schijnt de lichtste te zijn, met heel weinig progesteron , en dat was de reden dat het ook de duurste zou zijn , mede ook omdat het een nieuwe pil is. (schik je dan wel even van als je bij de apotheek staat en 25 euro moet betalen )
(moet nog uitzoeken of deze misschien nog vergoed wordt, maar dat betwijfel ik)
Hey Girly

Ook ik heb drie jaar Yasmin geslikt. Het was idd vooral slikken de eerste keer dat ik bij de apotheek mijn pil ging ophalen. Mijn zus betaalde vroeger rond de 10 euro, ik betaalde er bijna 30 euro.

Mijn ervaring met Yasmin? Ik had voordat ik de pil genomen had nooit mijn maandstonden gehad. Nu na 3 jaar de pil te nemen en gestopt te zijn op 17 december 2004 heb ik al 1 keer mijn maandstonden gekregen. Was een heel aangename dag voor mij toen.
Of het iets met de pil te maken heeft? Ik heb er geen flauw idee van. Het enige wat ik weet is dat ze me altijd gezegd hebben dat ik mijn maandstonden niet zou krijgen zonder extra hormonen.
Nu is het gewoon afwachten tot de volgende
en ik hoop echt dat ze er zo gaan doorkomen.. want nu heb ik nog niets van zekerheid uiteraard

Klachten van Yasmin behalve het hoge bedrag heb ik eigenlijk nooit gehad. Ik voelde me er goed bij en kan alleen maar hopen dat die pil bij jou hetzelfde effect zal hebben.
Ik alleszins

straks lees ik nog eens bij iedereen bij.. paar dagen smallband gehad en dan ging het net iets té traag. Nu moet ik eigenlijk aan het inpakken zijn! Dus en tot binnenkort
pi_24966470
Girly, wat een verhaal!!

Die microgynon is gewoon een waardeloze pil (je kent mijn verhaal / ervaring) Hoewel er ook zat zijn die geen klachten hebben bij het gebruik van die pil

Hopelijk gaat het met die andere beter

Beaker
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  maandag 7 februari 2005 @ 09:59:03 #163
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_24966501
Hoi Girly, ook hier nog even een reactie: ik ben 21 en slik de microgynon 30 sinds mijn 16e. Het is zeker WEL zo dat je hierdoor bijwerkingen kunt krijgen hoor!! Ikzelf heb namelijk veel minder ''zin'' gekregen, gewoon eigenlijk bijna helemaal geen ''zin'', en ben sinds ik aan de pil ben veeeel meer een hongergevoel gaan krijgen, ik heb echt vreetbuien die ik daarvoor niet had.

Ik wens je veel succes en hoop dat de Yasmin je geen tot nauwelijks bijwerkingen geven gaat, maar je moet dus weten dat het echt NIET waar is wat de apotheker zei over de microgynon.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_24971264
mallemeid je zei dat ik een aparte gyn heb .. moest wel lachen eigenlijk toen ik het las.. want ik kan je wel dus vertellen dat er dus 10 van zulke rondlopen. en heb ze allemaal wel gesproken ondertussen. hun werkwijze vind ik maar vreemd. veelal schrijven niks op in dosier dus is het elke keer aan mij om vanaf het begin weer uit te leggen, vond gewoon zijn opmerking erover al heel vreemd. (mannen heh )

miss sly bedankt , zal dat trouwens niet per huisarts verschillend zijn over voorschrijvingen??

Leoniek ik heb nog nooit zoiets gehoord eigenlijk dat vrouwen alleen ongesteld zouden zijn met extra hormonen. kan dus ook. maar fijn dat de pil bij jouw wel goed werkt. ik ben ontzettend benieuwd.

beaker jaah klopt, en ik hoorde eigenlijk evenveel goede als negatieve ervaringen, was dus een poging die ik moest wagen, hij reageerd bij iedereen anders, zo te zien dus bij ons niet goed

mvrkorn wat jij hier zeg over vreetbuien, heb ik dus ook, al wilde ik de pil daarvan niet de schuld geven. ik blijf maar vreten, en probeer dat heel erg tegen te gaan, omdat ik gewoon niet dik wil worden. ontzettend vervelend, mijn maag knort te vaak. en dat is al een rotgevoel op zich.
waarom ben jij niet over gegaan op een andere pil?? dat jij het zolang ermee uithoud.
en tuurlijk weet ik wel dat door pil komt, die arts weet gewoon niet beter, tis een sukkel

(hmm ik tik de codes goed in. zie ik ze verkeerd opgesteld, als ik preview.. nou het zal wel

liefs van shir
  maandag 7 februari 2005 @ 15:55:33 #165
1087 Merisse
broddeltante
pi_24972305
Ha die Shir, hopelijk heb je minder last van die Yasmin pil. Het merk pil maakt veel uit als ik dat zo van anderen hoor. Ik zou het wel gek vinden als je voor die Yasmin zou moeten (bij)betalen en voor andere merken pil niet. Net alsof jij er wat aan kan doen dat je bijwerkingen hebt van een bepaald merk.

Voel je er niet rot over dat je niet alles bijhoudt hoor.
Met mij gaat het gewoon z'n gangetje, geen nieuwe ontwikkelingen.
Ik weet niet of je me nog wil mailen maar feel free hoor.
pi_24973073
quote:
Op maandag 7 februari 2005 15:55 schreef Merisse het volgende:
Ha die Shir, hopelijk heb je minder last van die Yasmin pil. Het merk pil maakt veel uit als ik dat zo van anderen hoor. Ik zou het wel gek vinden als je voor die Yasmin zou moeten (bij)betalen en voor andere merken pil niet. Net alsof jij er wat aan kan doen dat je bijwerkingen hebt van een bepaald merk.
Ik heb hier (als in: in België) altijd te horen gekregen dat je niets terugkrijgt van Yasmin omdat ze pil nog té nieuw is. Is ook een pil die vaak voorgeschreven wordt bij mensen die te veel gewicht bijkrijgen door de pil.
Bij ons is ze gewoon nog steeds (ja ik slikte ze tot voor kort toch zeker twee / drie jaar) té nieuw om opgenomen te worden in de deels-terugbetaalde medicijnen.

@Girly: ik heb tot voor kort gewoon nog nooit een eisprong gehad. Daarom dus ook nog nooit maandstonden gekregen zonder hormonen. Toen ik dufaston of de yasmin slikte, kreeg ik elke maand superstipt mijn maandstonden.
pi_24974583
Even over die vergoeding van de pil:volgens mij heb ik uit mijn ooghoek vanmorgen iets gelezen,dat dat helemaal niet meer vergoed wordt,alle merken niet volgens mij,tenminste,als je bij univé zit(dacht ik,maar misschien verkeerd gelezen)

Update:gebeld naar zh,de vrouw die erover gaat zit morgen tussen half 12 en half 1 aan de telefoon,dus dan moet ik weer vroeg mijn bedje uit heb nl.nachtdienst.Maar goed,ik heb maar 1 nachtje,dus kan morgenavond weer vroeg
Dus morgenmiddag meer nieuws van mij

Groetjes,Minoes
  dinsdag 8 februari 2005 @ 09:28:26 #168
1087 Merisse
broddeltante
pi_24983704
quote:
De Volkskrant Vrijdag 4 Februari 2005 / pagina 3
Artsen moeten hun verantwoordelijkheid nemen
Hoogleraar voortplantingsgeneeskunde Bart Fauser bezorgd over groeiend aantal meerlingen door iui-behandeling Afblazen van een behandeling is moeilijk te verkopen

Meerlingen brengen grotere gezondheidsrisico's met zich mee. Artsen zouden bij een iuibehandeling af moeten zien van inseminatie als blijkt dat meer dan twee eicellen zijn gerijpt. Maar dat is een 'papieren werkelijkheid'.
Twee voor de prijs van een. Dat speelt ouders met een kinderwens én hun gynaecologen vaak parten. Bij in vitro fertilisatie (ivf) willen ze twee embryo's terugplaatsen, dat is immers dubbele kans. Bij intra uteriene inseminatie - opgewerkt zaad insemineren in de baarmoeder -, krijgt de moeder in spe eerst hormonen zodat niet één maar twee of drie eicellen rijpen. Dat betekent een grotere kans op zwangerschap. Maar aanstaande ouders, noch artsen zijn voldoende doordrongen van de gezondheidsrisico's van die handelwijze, zegt hoogleraar voortplantingsgeneeskunde Bart Fauser.

Het afgelopen decennium is het aantal meerlingen dat werd geboren na een onvruchtbaarheidsbehandeling enorm gestegen. En meerlingen worden vaker te vroeg geboren, hebben een grotere kans op aangeboren afwijkingen en lopen een groter risico om te overlijden. Moeders hebben meer gezondheidsproblemen tijdens de zwangerschap. Ze ondergaan ook vaker een keizersnede.

Fauser, werkzaam in het UMC Utrecht, waarschuwt deze week in het wetenschappelijke tijdschrift The Lancet dat die enorme risico's niet langer acceptabel zijn. 'De kwaliteit van leven van kinderen die na een vruchtbaarheidsbehandeling worden geboren, neemt enorm toe als ze in hun eentje worden geboren.'

In de ivf-klinieken dringt die boodschap langzaam maar zeker door, weet Fauser: ivf-kinderen zijn steeds vaker eenlingen. Iui, een techniek die ten minste even vaak wordt toegepast als ivf, leidt daarentegen steeds vaker tot tweedrie-en soms vierlingen. Dat baart hem grote zorgen.

Voor vrouwen die niet spontaan zwanger raken is iui de laatste halte voordat de eventuele overstap naar een ivf-kliniek wordt gemaakt. Iui kan in elk ziekenhuis, door iedere gynaecoloog worden uitgevoerd.

Uit het sperma van de man worden de meest beweeglijke zaadcellen geselecteerd. Dit opgewerkte zaad wordt ingebracht in de baarmoederholte. Meestal wordt die inseminatie voorafgegaan door hyperstimulatie van de eierstokken: die worden met hormoontabletten of -injecties aangezet tot het produceren van meer dan een eicel.

Veel ziekenhuizen melden dat zij de inseminatie niet laten doorgaan als blijkt dat meer dan twee, of drie, eicellen zijn gerijpt. Maar dat is de papieren werkelijkheid, weet Fauser. 'Op een echo kun je niet altijd goed zien om hoeveel eicellen het gaat. En afblazen is moeilijk te verkopen, want dat is uiterst teleurstellend. Trouwens, het komt voor dat echtparen dan gewoon gemeenschap hebben en een spontane zwangerschap ontstaat. Van een drieling soms.'

Het wordt tijd dat artsen hun verantwoordelijkheid nemen, vindt Fauser en het succes van voortplantingstechnieken gaan afmeten aan de geboorte van één gezond kind. In zijn ziekenhuis kregen vrouwen die iui wensten tot begin dit jaar nog hormonen toegediend; ook onder zijn verantwoordelijkheid werden tot voor kort nog drielingen geboren. Dat is nu voorbij.

Utrechtse gynaecologen wachten de eisprong van de vrouw nu gewoon af en insemineren dan het sperma. Fauser: 'We zullen meer pogingen moeten doen voor hetzelfde resultaat. Maar de gezondheidswinst die we boeken is het wachten waard.'

Het heeft hem een jaar praten gekost om zijn collega's daarvan te overtuigen. 'Ik voelde me net een dominee op een preekstoel.' Ook voorlichting aan toekomstige ouders is hard nodig, zegt hij. Maar die zijn uiteindelijk niet zo moeilijk te overtuigen, is zijn ervaring.

In het Rotterdamse Erasmus MC, waar hij tot vorig jaar werkte, deed hij samen met het UMC Utrecht onderzoek naar de doelmatigheid van ivf-behandelingen. Daarvoor werd bij een aantal vrouwen slechts een embryo in de baarmoeder teruggeplaatst. Stellen kregen uitleg over de enorme gevolgen van het krijgen van meerlingen en werden vervolgens ingeloot. De paren die afhaakten, zaten in de groep waarin twee embryo's werden teruggeplaatst. Ze durfden het risico van de meerlingzwangerschap niet meer aan.
Verstandelijk geredeneerd allemaal heel begrijpelijk maar als je heel graag een kindje wil dat niet spontaan komt is het een heel ander verhaal. Dan heb je er veel voor over, ook het risico op een meerlingzwangerschap.

Slaapmeisje, heel veel succes vandaag. Ik hoop op een paar mooie grote slaapeitjes en duim voor je.
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 09:55:42 #169
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24984046
Vanochtend had ik een man als ferti arts en een volautomatische gynaecologische stoel *woeiiiii*.
Hij legde alles heel geduldig uit en dat gaf natuurlijk al veel meer vertrouwen in het hele gebeuren. Maar nu het belangrijkste. Het was een prachtige oogst vanmorgen:
1 x 21,5 mm.
1 x 21 mm.
1 x 20 mm.
Vanavond de Pregynl spuiten, donderdag de IUI en vanaf die avond ook nog 3 x Pregnyl spuiten. En dan twee weken rust YIEHAAA!

Jompels,
Paasmeisje met haar mooie eieren.

P.S. Merisse, interessant artikel en ik denk er net zo over hoor.
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:27:25 #170
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24984489
Een ei hoort erbij
Goed zo Slaapmeissie
... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 10:29:49 #171
43556 miss_dynastie
pi_24984530
He, eindelijk goed nieuws, slaapmeis
  dinsdag 8 februari 2005 @ 10:38:24 #172
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_24984643
quote:
mvrkorn wat jij hier zeg over vreetbuien, heb ik dus ook, al wilde ik de pil daarvan niet de schuld geven. ik blijf maar vreten, en probeer dat heel erg tegen te gaan, omdat ik gewoon niet dik wil worden. ontzettend vervelend, mijn maag knort te vaak. en dat is al een rotgevoel op zich.
waarom ben jij niet over gegaan op een andere pil?? dat jij het zolang ermee uithoud.
en tuurlijk weet ik wel dat door pil komt, die arts weet gewoon niet beter, tis een sukkel
Girly, ik ben nooit over gestapt op een andere pil, omdat voor de rest ik het er eigenlijk heel erg goed op doe, ben veel minder erg ongesteld en ook niet meer een volle week, mijn buikkrampen en rugpijn zijn ook verdwenen.
De vreetbuien zijn naar mijn idee echt ontstaan na het gebruik van de pil, ik ben 10/15 kilo aangekomen binnen 1,5 / 2 jaar en ben nu hard aan het proberen weer een normaal eetschema aan te houden, maar ik vind het erg moeilijk, mijn maag knort ook ! vooral voor en na het warm eten valt me zwaar, ik BLIJF gewoon honger houden.
Ik wens jou heel veel succes en hopelijk slaat deze pil goed aan en regelt ie snel weer een normale cyclus
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
pi_24984838
Yes! Eindelijk goed nieuws voor Slaapmeisje

Ik ben écht tevreden voor jou! You go girl
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 10:53:10 #174
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24984883
Allerliefste GirlyShir, wat fijn om je weer even te zien zeg. En het is hartstikke logisch dat je niet bijgelezen bent. Dat geeft toch helemaal niets joh, je had wel wat anders aan je hoofd met al die bloedonderzoeken en weet ik veel wat. Ik had je berichtje die je voor me had achtergelaten in het tweede streepje zeker gelezen en ik vond het zo ontzettend lief van je Hopelijk gaat het met die nieuwe pil een stuk beter en kun je voordat je het weet weer lekker aan de KvK.

Heel veel lieve jompels,
Slaapmeisje
pi_24984973
JOEHOE
Slaapmeisje !!! Mooi hoor
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  Moderator dinsdag 8 februari 2005 @ 11:04:08 #176
5428 crew  miss_sly
pi_24985093
Slaapmeisje, wat een geweldig nieuws!
3 supereitjes, dat kan bijna alleen maar goed gaan, toch?
  dinsdag 8 februari 2005 @ 11:16:43 #177
1087 Merisse
broddeltante
pi_24985302
Paasmeisje wat een heerlijk nieuws
Ik had er haast niet meer op durven hopen. Het duurde effe maar dan heb je ook wat!
pi_24986460
Wow Slaapmeisje dat is goed nieuws
pi_24986484
pi_24987514
Wat een goed nieuws Slaapmeisje..
En wat zijn ze ineens hard gegroeid..
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 13:51:46 #181
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24987713
Hihi, ja ik had het zelf ook helemaal niet meer verwacht dat er nog iets van activiteit zou zitten in die eitjes van mij na 1 maand hormoonstimulatie zonder resultaat. Ik was ook helemaal beduusd toen ik op de monitor die prachtige follikels zag
  dinsdag 8 februari 2005 @ 13:55:22 #182
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24987769
meisje duimpjes gaan hier weer omhoog
pi_24988510
Jeah!!! echt super goed nieuws! nou dat mag ook wel na zoveel tegenslagen!
pi_24988716
Slaapmeisje

dinsdag 8 februari 2005 @ 15:36:13 #185
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_24989013
Slaapvrouwtje

Luister Slaapeitjes, als de Slaapzwemmertjes van Slaapmannetje naar jullie toe komen zwemmen dan gaan jullie die gewoon met open Slaaparmpjes ontvangen WANT WE WILLEN NU VERDORIE EEN SLAAPBABIETJE!

Zó moet het ongeveer dus.. kijk goed!

dinsdag 8 februari 2005 @ 16:08:51 #186
88633 LittleWoodstock
Part of the Peanuts
pi_24989435
Ei ei ei, en ik ben zo blij, jouw eitjes zijn gegroeid ja en dat vieren wij!

Heerlijk, dit geeft de burger moed zeg!!! Gefeliciteerd lief Slaapvergietje!

En ik sluit me helemaal aan bij No Nick

Duimen draaien!!

LW
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wél gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt...
pi_24990211
Joehee,slaapmeisje!!!!!(plaatje van springende jompeleitjes)
EINDELIJK es turbo eieren,die hebben we nodig,hahaha.Goed zo meis,veel sterkte met prikken en de insemiinatie,we duimen weer voor je

Update:Vanmorgen het ziekenhuis weer gebelt en ik mag 22 februari al komen!.Dan gaat ze de behandeling uitleggen en leren prikken en dan komt de ongi als het goed is de 26e of 27e.
Mij benieuwen.
Groetjes,Minoes
pi_24990923
kewl, paasmeisje!!!
pi_24991008
Slaapmeisje! Ik ben trots

Paaseitjes
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_24991072
! Slaapmeisje !
  dinsdag 8 februari 2005 @ 18:27:46 #191
1087 Merisse
broddeltante
pi_24991094
Dus jij mag ook in de volgende cyclus al Minoes
wist je trouwens dat je meteen al iui MET hormonen kreeg?
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 20:58:48 #192
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24992335
MInoes wat een goed nieuws zeg. Jeutje en jij mag al meteen aan de hormonen? Nou, als je nog tips wil voor het spuiten.. gewoon 1, 2, 3, HUP

Mijn Pregnylspuit zit erin hoor. YESSSS. Het was wel behoorlijk ingewikkeld omdat ik zelf de spuit moest prepareren en de poeder moest mengen met oplosvloeistof. Deze eerste injectie moest ik ook meteen twee ampullen in mijn buikie (gelukkig hoefde ie niet intramusculair) en dat was best veel vloeistof. Nu eerst op naar de donderdag en dan nog 3 x Pregnyl. Ben zo ontiegelijk opgelucht dat ik eindelijk weer een stappie dichterbij ben. Wat zeg ik? Een behoorlijke stap dichterbij
pi_24992462
Slaapmeisje wat een goed nieuws
Ik denk dat ik maar even ga trainen, want over ongeveer 2 weken moet m'n F5-vinger natuurlijk weer in optimale vorm zijn

En Merisse, een hele dikke voor jou. Ik denk nog steeds veel aan je hoor! maar ik kom niet zo veel meer op Fok! dus volg niet helemaal alles meer...
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 21:30:54 #194
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24992844
Niet te hard trainen hoor met die F5 vinger piggie anders past ie niet meer bij de rest van je vingers

Wel grappig trouwens dat die arts begon over de verhoogde kans op meerlingen (meteen dat artikel uit de Volkskrant dat Merisse hier geplaatst had in mijn hoofd) en hij vroeg aan mij hoe ik hier over dacht. Dus ik zei: nou graag!
  FOK!fossiel dinsdag 8 februari 2005 @ 21:35:48 #195
2628 Karin
pi_24992929
Slaapmeisje Wat geweldig dat die eitjes een lekker groeispurtje hebben gemaakt!!
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 21:39:02 #196
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24992973
Jaaaa, en we gaan voor de zesling (3 tweelingen) Ik ben zo supertrots op mijn eitjes
pi_24993239
Slaap(m)eitje, wat goed
  FOK!fossiel dinsdag 8 februari 2005 @ 21:57:29 #198
2628 Karin
pi_24993318
quote:
Op dinsdag 8 februari 2005 21:54 schreef snoopy het volgende:
[afbeelding] Slaap(m)eitje, wat goed [afbeelding]
Die smileys
  † In Memoriam † dinsdag 8 februari 2005 @ 21:59:00 #199
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24993359
Wat een mooie eitjes snoopy Helaas kon ik de gezichtjes niet goed zien op de monitor, maar ze waren wel duidelijk aan het jompelen hoor
pi_24993472
Ze jompelen de pan uit, neem dat maar van mij aan
pi_24994219
Slaapmeisje en Merisse......euh....volgens mij krijg ik geen hormonen hoor
Ik dacht dat ze zei,dat ik 1x een prik moest geven(heb ff niet zo goed geluisterd,solly,was net wakker)
Maar het gaat wel hard zo,tjee.....ben er wel een beetje beduusd van
Maar ja,we mogen er nu ook wel es wat vaart achter zetten,na bijna 2,5 jaar
Groetjes,Minoes
pi_24994412
Nog even over dat stukje,waar Merisse mee kwam.....
Bij mij in de folder staat,dat ze met ovariële hyperstimulatie(typ ik dit goed )stoppen,als ze op de echo 2 of meerdere eitjes zien,juist om die meerlingzwangerschap te voorkomen.
En ik wil er echt niet meer dan 1,dus dat wordt nog wat...........
Groetjes,Minoes

ps:er staat trouwens wel,dat in mijn geval,die stimulatie wordt gedaan,om meer kansen te krijgen.En de kansen worden ook verhoogd door de zaadbewerking en de inseminatie.........
heej....ik krijg weer een beetje meer hoop
  woensdag 9 februari 2005 @ 12:11:08 #203
1087 Merisse
broddeltante
pi_25004521
Minoes ik dacht dat je hormonen zou moeten spuiten omdat je schreef dat je moest leren prikken. Wat zou je anders moeten spuiten? Moet je maar eens goed navragen van te voren. En je inlezen en vragen opschrijven.

Over de kans op een meerlingzwangerschap:
De kans op een zwangerschap wordt vergroot dmv hormonen omdat er door de hormonen
meerdere eitjes rijpen ipv zoals normaal één. En meerdere eitjes vergroten logischerwijs de kans op een meerlingzwangerschap.
quote:
Ovariële stimulatie blijkt alleen tot een hoger zwangerschapspercentage te leiden indien ook werkelijk multifolliculaire groei wordt verkregen.
Ze streven naar 2 tot 3 follikels en de IUI wordt afgeblazen als er meer dan 3 eitjes rijpen. Bron.
Hier las ik dat bij hormooninjecties de kans op een tweeling 20% zou zijn en de kans op een drieling 1%. Als je geen vergroot risico wil lopen op een meerling zou je dat dus van te voren moeten bespreken. Misschien dat ze bij jou dan IUI gaan doen in je eigen cyclus zonder hormonale stimulatie.
  † In Memoriam † woensdag 9 februari 2005 @ 13:33:38 #204
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25005706
Minoes, ik denk dat je alleen de Pregnyl prik dan zelf moet geven. Dat komt wel vaker voor bij IUI in eigen cyclus Bij ons laten ze de IUI niet doorgaan bij meer dan drie eitjes (oef hebben wij even mazzel met onze 3 slaapeitjes). Wel ontzettend spannend hoor voor jullie dat het nu eindelijk gaat beginnen.

Merisse wat fijn dat je die info even hebt opgezocht zeg. Omdat ik 3 prachtige eitjes heb ben ik wel wat angstig voor een 3-ling, maar die ene % is prima te doen. Een 2-ling daarentegen lijkt mij weer helemaal geweldig En ach... om eerlijk te zijn lijkt het me al helemaal goed als ik een 1-ling zou krijgen
pi_25006082
Slaapmeisje, een drieling is hartsikke leuk hoor mijn vriendin heeft een drieling als broertjes
Beetje druk, maar wel leuk
Staat toevallig een verhaal in de Flair over een stel dat een drieling kreeg

Eitjes
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 09:49:18 #206
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25019359
Beaker wauwie een drieling. Het zou volgens mij wel de eerste FOK drieling zijn dan

Vanmorgen weer de zwemmertjes weggebracht en ik ga ze zo om 10.30 weer halen
pi_25019398
Spannend Slaapmeisje!
en dan begint het grote wachten weer....
pi_25019423
Slaapmeis succes vandaag met de zwemmers

Bij haar ouders is het overigens spontaan een drieling geworden!

een tip van haar vader, Doe het nooit als je dronken bent, want dan krijg je er drie
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_25019507
kom op Slaapeitjes, ik wil wel eens een FOK-drieling zien
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:24:55 #210
3011 E.T.
pi_25019805
Slaapspermies doe jullie best om die mooie Slaapeitjes te grazen te nemen!!!!
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:30:39 #211
2873 No Nick
Unieker dan uniek
pi_25019897
10:30... GO! Slaapzwemmertjes GOGOGO!!!
  donderdag 10 februari 2005 @ 10:35:27 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25019987
Al een hele tijd niet aan dit topic toegekomen en wat zie ik... Slaapeitjes! 3 nog wel! En hele mooie!
En nu maar hopen dat de Slaapeitjes en de Slaapzaadjes er een mooi feestje van gemaakt hebben!

Meid, ik jompel en duim me suf de komende 2 weken!
pi_25020617
Wat goed slaapmeisje, nu moet het verdorie maar eens raak zijn bij jou. Je bent zo langzamerhand wel de "oudste" tweestreepjeser.

Minoes, wat ga je doen als je wel zwanger blijkt van een meerling? Dat kan namelijk zelfs in een gewone cyclus gebeuren. Misschien is het wel niet zo handig het medisch traject in te stappen als je per se geen meerling wil, want de meeste behandelingen vergroten die kans behoorlijk. Het valt me sowieso op dat voor iemand die zo graag zwanger wil worden, je toekomstige kindje wel aan veel voorwaarden moet voldoen. Niet gehandicapt want daar zit je niet op te wachten, geen meerling want dat wil je echt niet, etc. Nog wensen voor het iq? Graag groene ogen blond haar? Als het allemaal zo conditioneel is, is zwanger worden dan wel zo'n goede beslissing? Want niemand garandeert of het kind precies zo is als jij wil.
mooi he, alles
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 11:22:07 #214
43556 miss_dynastie
pi_25020717
Een drieling is wel leuk, maar voor het verloop van de zwangerschap en de gezondheid van mams en kindjes is het soms wel een risico heb ooit eens een reportage gezien van een drieling die met 30 weken ter wereld kwam, heel klein, allemaal in hetzelfde bedje toen ze uit de couveuse mochten , dat was dus wel goed gegaan, maar het blijft altijd spannender dan 'normaal' natuurlijk Slaapmeisje, ik duim heeeeeel hard, het wordt nu wel eens tijd voor slaapbaby !!!
pi_25020978
Phileine, wat jij daar schrijft dacht ik

de bavalling van de drieling is helemaal goed gegaan en zijn gewoon geboren op de manier waarop het normaal gesproken gaat, dus geen keizersnee en ze lagen alle drie in stuitligging

Slaapbabies
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 11:45:15 #216
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25021107
6,4 miljoen jompelzaadjes in stelling gebracht en "ready to rumble"

De opkomst was minder dan de vorige keren, maar wel met een hoge beweeglijkheid van 95%. Volgens mij hebben ze er zin an Ik vroeg nog aan de gyn of ik nu een hogere kans op zwangerschap heb, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Als ik al zwanger word, dan is de kans op meerlingen hoger. En ik maar denken dat ik door drie eitjes meer kans maak stiekum denk ik dat het toch ietsie uitmaakt of je er 1 of 3 hebt, maar goe...

O ja, ik mag 26 februari een test doen als ik nog niet ongi ben. Vanavond weer een onderhoudsdosis Pregnyl prikken en dan zaterdag en maandag nog een Pregnyl injectie. Daarna heerlijk even geen geprik in mijn buikje, want daar moet gewerkt worden
pi_25021184
slaapmeisje, die bewering geloven we gewoon niet. want mijn boerenverstand zegt ook dat drie eitjes lekker gewoon drie keer meer kans op een _bevrucht_ eitje is. dat klinkt toch veel logischer? Ach, wat weet zo'n gyn er nou ook helemaal van af...
dus wat mij betreft heb je ook drie keer meer kans!
mooi he, alles
pi_25021205
Ach,kijk,we gaan hier ook ff lekker zeiken,tjee......daar zit ik echt niet op te wachten
En het feit,dat ik niet kies voor een gehandicapt kind,is mijn keuze.Verder zou ik niet weten wat ik doe met een meerling......een paar verkopen???Jesus,Phil,misschien heb ik wel goede argumenten om er niet meer dan 1 te willen?Maar wat het jou schelen,jij denkt dat ik ik weet niet wat voor turbo baby" bestel"?Ik wil een gezond kindje,wie niet en nee,niet blond of met paarse stippen,dat laat ik lekker aan het lot over

Minoes
pi_25021207
Wat snel al, 26 februari!
pi_25021231
Slaapmeisje......
Toppie,dat klinkt goed,we duimen weer hier e je mag al snel testen,joepie,kom maar op met die plus.
Groetjes,Minoes
  donderdag 10 februari 2005 @ 11:54:54 #221
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_25021244
slaapmeisje
pi_25021253
Wat phileine zegt ben ik het ook wel mee eens minoes, je hebt behoorlijk wat wensen aan je kindje. Als je een 2-ling krijgt (na zóóóóó lang gewacht te hebben ) dan ben je toch juist dolgelukkig? Tenminste, dat zou ik zijn.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 11:58:48 #223
43556 miss_dynastie
pi_25021312
minoes_, ik snap je 'wat kan het jou schelen' niet zo goed? Jij post dat toch hier, dan is het toch logisch dat mensen als ze dat lezen daarover na gaan denken? En natuurlijk zijn het jouw zaken, maar 'ik wil per se geen meerling' strookt niet helemaal met 'ik ga de medische molen in', want daar weet je en word je ook verteld? dat de kansen op een meerling groter zijn. Dat mensen dat dan wat raar vinden, lijkt mij heel normaal.
pi_25021435
Het gaat meer om de manier waarop je het brengt Minoes. Iedereen heeft wensen en verlangens, en natuurlijk wil iedereen dat het gezond is, de redenen daarvoor doen er helemaal niets toe. maar jij brengt het op een nogal verwende manier, alsof je een auto uitzoekt die je weer kunt terugbrengen naar de dealer als hij je niet bevalt. Vind dat ook nogal respectloos naar de meiden toe hier die al jaren zitten te springen om een kindje.

Maar mochten het er nou twee worden, dan geef je gewoon de minst leuke aan Spindizzy. Opgelost toch?
mooi he, alles
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:07:21 #225
114181 Aapie25
Take it or leave it
pi_25021467
Nou ook aan deze kant heel veel herkenning. Ik ga deze maand IUI poging 3 doen. Op moment dat ik dit typ voel ik dat ik ongi ga worden dus ik denk morgen ziekehuis bellen en over 10 tot 14 dagen IUI
Ik vind t ook altijd fijn om verhalen positief en negatief van andere te lezen dat geeft me t gevoel dat ik er niet alleen zo voor sta !

En mocht ik een 2 , 3 , 4 , weet ik veel hoeveel ling krijgen Wauw ik zou nog steeds dol gelukkig zijn. Ik wilde ( voor dat ik wist dat t niet zo makkelijk zou lukken) ook altijd maar 1 kindje. Nu weet ik je hebt niks te willen je neemt geen kinderen maar je krijgt ze. dus alle baby's extra zijn eer dan welkom
Groetjes van mij
pi_25021642
Slaapmeisje!

Go Slaapzaadjes!
Go Slaapeitjes!
W ~ H ~ T
pi_25021661
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:45 schreef Slaapmeisje het volgende:
6,4 miljoen jompelzaadjes in stelling gebracht en "ready to rumble"

De opkomst was minder dan de vorige keren, maar wel met een hoge beweeglijkheid van 95%. Volgens mij hebben ze er zin an Ik vroeg nog aan de gyn of ik nu een hogere kans op zwangerschap heb, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Als ik al zwanger word, dan is de kans op meerlingen hoger. En ik maar denken dat ik door drie eitjes meer kans maak stiekum denk ik dat het toch ietsie uitmaakt of je er 1 of 3 hebt, maar goe...

O ja, ik mag 26 februari een test doen als ik nog niet ongi ben. Vanavond weer een onderhoudsdosis Pregnyl prikken en dan zaterdag en maandag nog een Pregnyl injectie. Daarna heerlijk even geen geprik in mijn buikje, want daar moet gewerkt worden
Ach, wat weet zo'n gyn. nou van slaapeitjes?
Ik denk al sinds ik las van je 3 follikels: 3x = scheepsrecht en die drie keer krijg je nu in 1 poging
pi_25021686
*lurkpost* Slaapmeisje, you go girl, Slaapventje, goed gedaan, dat wordt een Slaapkindje, ik voel het gewoon.

*/lurkerpost*
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:26:33 #229
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25021748
Als je nul eitjes hebt heb je nul kans op een zwangerschap. Dus is het toch hartstikke logisch dat als je drie eitjes hebt dat je drie keer zoveel kans hebt op een zwangerschap.

Kijk: het moet ook wel een beetje leuk klikken tussen zo'n zaadcelletje en zo'n eitje he. Voor hetzelfde geld is het een beetje een zeurpieteneitje (een Minoeseitje, zeg maar) dan denkt zo'n zaadje ook: "Jaaa daahaaaaag, ik ga me een beetje met zo'n zeikerd versmelten ". Nu kunnen ze lekker doorzwemmen naar het volgende eitje die ze dan een stuk aardiger vinden. Want hoe groot is de kans dat het alle drie vervelende eitjes zijn?
Volgens mij zit het helemaal goed deze keer
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:30:03 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25021797
* 26 februari in agenda noteert!
*duim* *duim*
pi_25021830
Volgens mij ook 3 x meer kans . En volgens mij zijn Slaapeitjes geen zeureitjes
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:33:38 #232
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25021863
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:31 schreef snoopy het volgende:
En volgens mij zijn Slaapeitjes geen zeureitjes
Nee, dat zie ik ook niet gauw gebeuren.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25021935
Uhm.. Tja Minoes..

Veel handicaps komen pas ná de geboorte aan het licht.. Of worden zoms zelfs door complicaties bij de bevalling veroorzaakt... En dan? Wil je het dan ook niet?

Ik ben ook allergisch voor de vraag-en-antwoord: "Wat hoop je dat het word?" "Maakt mij niet uit als het maar gezond is.."
Ja ik snap ook heus wel dat je toch het meest hoopt op een gezond kindje. Maar toch..

Ik heb al eens iets naar het hoofd van een collega van Michiel geslingerd waar iedereen ook even stil van werd. We waren op het bruiloftsfeestje van een andere collega. Madam was zwanger en stond eerst binnen hevig te hossen en te dansen. Binnen werd het al lekker warm en benauwd dus stonden we op een gegeven moment buiten even wat af te koelen. Buiten was de bass van de muziek best hard waarop Madam iets zegt van "Goh kan het niet wat minder? M'n kind kan er wel doof van worden" Waarop ik antwoord dat ze er dan eerst ook niet zelf in moet gaan staan hossen, en wat dan nog.. Als het kind wel doof is wil je het dan niet meer? Het was precies in de tijd dat wij de MMM in zouden, wat iedereen daar dus ook wist, en het schoot me net het verkeerde keelgat in. Dame in kwestie uitgeluld, en iedereen om ons heen stil.
Het bleek later wel dat dame wel wat ingedamd is, ze zeurde namelijk op het werk ook nogal vaak dat ze dingen niet mocht en kon omdat dat slecht zou zijn voor haar baby. Dat bleek na dit voorval behoorlijk minder te zijn geworden.
W ~ H ~ T
pi_25022003
Go Slaapzaadjes
tuurlijk heb je met 3 eitjes meer kans op een zwangerschap dan met 1 eitje, daarom doen ze toch ook die hormoonstimulatie, om meer eitjes te verkrijgen en dus een grotere kans op een zwangerschap ik ben effies van het pad hier, misschien een spraakverwarring met de gyn geweest?

Welkom Apie25, krijg je IUI met of zonder hormoonstimulatie?

Verder vind ik dat Minoes alle recht van de wereld heeft ervoor te kiezen geen grotere kans te lopen op een meerling en er dus voor te kiezen geen hormoonstimulatie te willen. Dat zal waarschijnlijk inhouden dat ze alleen IUI in eigen cyclus kan krijgen en dat het dan verder ophoudt qua vruchtbaarheidsbehandelingen. Prima toch? Als dat nou haar keuze is. Baas in eigen buik, zelfbeschikkingsrecht, ik dacht dat we daar al 30 jaar geleden uit waren.
Gelukkig is er altijd nog een keuze voor wel of geen vruchtbaarheidsbehandelingen en op welke grond die keuze wordt gemaakt heeft niemand een reet mee te maken, behalve degene die de keuze moeten maken. Die keuze dient de omgeving te respecteren of je het nou wel of niet eens bent met de argumentatie.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 12:47:07 #235
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25022054
zomaar even vraagje hoor, maar waarom mogen vrouwen die op een natuurlijke wijze zwanger geworden zijn wel zeggen: ik wil geen gehandicapt kind en iemand die in de mmm zit niet?
omdat ze dankbaar moet zijnd DAT ze uberhaupt zwanger is geworden? dat gaat er bij mij niet zo in eigenlijk.
(wat overigens weer niet wil zeggen dat ik een eventueel gehandicapt kind weg had laten halen).

en wat die meerling betreft: ik heb ook wel eens geroepen: als ik er meer dan 1 krijg, ga ik ze op de markt uitdelen. maar als je dr voor komt te staan geloof ik niet dat je kan beslissen om er ook maar eentje af te staan (op welke manier dan ook)

ik ken trouwens een vrouw die drie keer zwanger is geweest van een meerling. een keer van een achtling, een keer van een zevenling en een keer van een tweeling.
de zwangerschappen van de acht- en zevenling zijn door de medici beeindigd, wat me overigens heel logisch lijkt, maar wat een verdriet moet dat zijn geweest voor die vrouw (en haar man natuurlijk)
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 12:48:20 #236
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25022067
maar ik wil er wel even bijzeggen dat ik minoes af en toe een vreselijke zeur vind

[ Bericht 20% gewijzigd door lady-wrb op 10-02-2005 12:51:35 (zo dat is beter) ]
pi_25022130
En waarom mag Spindizzy er wel voor kiezen niet de MMM in te gaan en mag Minoes om haar redenen niet stoppen met de MMM? Wij kiezen ervoor niet te willen adopteren. Dat is onze keuze, daar hebben wij onze redenen voor en daar heeft niemand iets over te zeggen.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 12:55:09 #238
43556 miss_dynastie
pi_25022150
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:47 schreef lady-wrb het volgende:
de zwangerschappen van de acht- en zevenling zijn door de medici beeindigd, wat me overigens heel logisch lijkt, maar wat een verdriet moet dat zijn geweest voor die vrouw (en haar man natuurlijk)
Waarom de hele zwangerschap beeindigen en niet een of twee kindjes ter wereld brengen? Omdat dat emotioneel te zwaar is? Al lijkt dit me ook erg zwaar.
Heb jij enig idee? Of iemand anders?
pi_25022158
Mij heb je dat niet horen (lezen ) zeggen hoor..

De dame in kwestie waar ik dat toen tegen zei was ook via de natuurlijke weg zwanger geworden. Ik zelf uiteindelijk beide keren ook maar al was het een zesling of gehandicapt dan was/ben ik er net zo blij mee.
Het gaat mij meer om het idee dat een gehandicapt kind niet goed genoeg is, niet volwaardig ofzo...
W ~ H ~ T
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:01:03 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25022225
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:53 schreef Merisse het volgende:
En waarom mag Spindizzy er wel voor kiezen niet de MMM in te gaan en mag Minoes om haar redenen niet stoppen met de MMM? Wij kiezen ervoor niet te willen adopteren. Dat is onze keuze, daar hebben wij onze redenen voor en daar heeft niemand iets over te zeggen.
Volgens mij gaan de meeste opmerkingen er op dit moment over dat men zich af vraagt hoe handig het is voor Minoes om wel de MMM in te gaan ivm een verhoogde kans op meerlingen en haar pertinente wens die niet te krijgen. Niemand zegt dat ze iets niet mag hoor...

En ik kan me de vragen die hier gesteld worden wel voorstellen hoor... Dat heeft niks met zwanger worden via de MMM of 'gewoon' te maken... Op het moment dat je bezig bent met zwanger worden is dat toch het enige waar je aan denkt? Denk ik dan... Natuurlijk wel willen allemaal een 100% gezond kindje en het is ook niet meer dan reeel om na te denken over wat de consequenties zouden zijn als dat niet zo blijkt te zijn, maar al voordat je uberhaupt zwanger bent hier al glashard 'als-dan' te gaan lopen verkondigen... Ik vind dat best heftig hoor.

En het algehele 'leven en laten leven'... Natuurlijk het is ieders keuze, maar zeker als je dingen op een openbaar forum post kan je tegengas en vragen krijgen. Zo werkt het nou eenmaal.

En zolang iedereen daar een beetje bij in zijn waarde word gelaten is er verder ook niks aan de hand lijkt mij...
pi_25022279
Minoes mag best stoppen met de MMM! Alleen vind ik het overkomen of neemt ze een kind op bestelling, als die niet bevalt dat ze m dan niet meer wil.

Als blijkt dat ik zwanger ben van een meervoudig gehandicapt kind of een kind wat niet levensvatbaar is dan zal ik er denk ik ook voor kiezen om die zwangerschap af te breken, maar dat is eigenlijk ook inet te zeggen want ik heb nooit voor die keuze gestaan.
pi_25022419
Ik wil hier helemaal niet de discussie over wel of geen gehandicapt kind gaan voeren. daar heb ik al een forum op zien kapotgaan, die discussie is gewoon te ingewikkeld. Natuurlijk moet iedereen zijn eigen keuzes maken, maar het komt nogal gek over als je aan de ene kant klaagt dat je niet zwanger wordt en aan de andere kant allerlei voorwaarden stelt aan dat eventuele kind. Een zwangerschap is een all-or-nothing-deal, je kunt niet gaan afvinken onder welke voorwaarden je het wel of niet wil. En iemand die niet bereid is _alle_ gevolgen van een zwangerschap te aanvaarden, die kan misschien beter nog eens denken over zwanger worden. Of je nou in de MMM zit of niet. Maar zeker in een topic als dit, waar mensen alles maar dan ook alles over hebben voor een kindje vind ik dat gewoon bot en respectloos.
mooi he, alles
pi_25022440
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:55 schreef Jonnetje het volgende:
Mij heb je dat niet horen (lezen ) zeggen hoor..

De dame in kwestie waar ik dat toen tegen zei was ook via de natuurlijke weg zwanger geworden. Ik zelf uiteindelijk beide keren ook maar al was het een zesling of gehandicapt dan was/ben ik er net zo blij mee.
Het gaat mij meer om het idee dat een gehandicapt kind niet goed genoeg is, niet volwaardig ofzo...
Ik denk dat het ieders goed recht is om geen gehandicapt kind te willen, en daar dus niet blij mee te zijn. Ongeacht op welke moeilijke of gemakkelijke manier iemand zwanger is geworden.

Ik denk wel dat als het om meerlingen gaat, je bij jezelf de vraag moet stellen of het zo slim is om de mmm in te stappen. Als je bijvoorbeeld net als Slaapmeisje telkens langsmoet voor een echo en zit te wachten op een eitje, en het blijken er dan 2 of 3, dan lijkt het me vreselijk moeilijk om dan te moeten zeggen dat je deze poging niet verder wilt gaan om dat de kans op een meerling bestaat. Maar doorgaan kun je dan dus ook niet. En de kans op ene meerling wordt gewoon groter als je met hormonen aan de gang gaat.
pi_25022504
Ten eerste be,zit ik al in de mmm.
Ten tweede,nee,natuurlijk geef ik geen kind weg,als het er 2 of 3 zijn,maar natuurlijk heb ik ook geroepen:ach,dan geef ik er 1 weg.........omdat je daar nietvanuit gaat.
En dat er kans op een meerling is snap ik ook wel,ik lees de folders ook wel hoor.
En ik heb ook nagedacht ,wat ik zou doen of kunnen doen,als ik zwanger blijk te zijn van een meerling.
Maar met al deze dillema's kom je op t zelfde uit:je kunt er pas over mee praten of over beslissen,als je ervoor staat en je daadwerkelijk een keuze moet maken.
Maar ik heb al keuze's van te voren gemaakt,ALS het zover zou komen.
En daar heeft niemand iets over te zeggen.Want net als Merisse zegt:baas in eigen buik.
En Phileine,denk je nou werkelijk dat ik daar niet over nadenk???Al 12 jaar lang,voordat mijn 1e geboren werd....vind je dat lang genoeg???
En ik denk er nu nog steeds over na,wat te doen als........
Als je dat niet doet,ben je maar dom bezig.
Dus denk asjeblieft niet,dat ik over 1 nacht ijs ga,want jullie hebben het volledig mis.

Groetjes,Minoes
pi_25022586
minoes, laat ik dan vooral verduidelijken dat het me om je manier van formuleren gaat. Nogmaals, jouw keuzes zijn jouw keuzes, maar ik mag toch wel laten weten dat de manier waarop je die dingen zegt me nogal in het verkeerde keelgat schieten? Misschien bedoel je het niet zo rot, maar het komt er gewoon ontzettend verwend uit.
mooi he, alles
pi_25022998
slaapmeisje
geweldig meis... jouw eitjes zijn super (ik heb toch zo'n sterk voorgevoel datr het dit keer super raak is)

anderen meiden

liefs shir
pi_25023478
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:13 schreef phileine het volgende:
... maar het komt nogal gek over als je aan de ene kant klaagt dat je niet zwanger wordt en aan de andere kant allerlei voorwaarden stelt aan dat eventuele kind. Een zwangerschap is een all-or-nothing-deal, je kunt niet gaan afvinken onder welke voorwaarden je het wel of niet wil...
...Maar zeker in een topic als dit, waar mensen alles maar dan ook alles over hebben voor een kindje vind ik dat gewoon bot en respectloos.
Ik ben het niet met je eens. Omdat je niet zwanger wordt zou je daar dan niet over mogen klagen als je daarbij ook aangeeft eigenlijk graag alleen maar een gezond kindje te willen

'Klagen' dat je niet zwanger wordt doet toch elke vrouw die er op moet wachten en elke vrouw die zwanger wilt worden wilt uiteindelijk een gezond kindje in haar armen houden.
En waarom zou dat bot en respectloos zijn? Ik heb er zelf ook lang op moeten wachten en ik ben ook niet zonder medische hulp zwanger geraakt, nu ben ik dan ruim 15 weken zwanger maar nog steeds ben ik van mening dat ik een gezond kindje wil hebben. Ale er aan het licht zou komen dat ons kind zwaar gehandicapt zou zijn of iets zou ik er (indien nog mogelijk) voor kiezen om de zwangerschap af te breken, hoeveel tijd, moeite en verdriet me het ook gekost heeft voordat ik zwanger was.

Zelfde als dat wij er niet voor zouden kiezen om te adopteren. Iedereen vrij toch. Spindizzy zegt:
"Ik wil gewoon een kind, punt" maar kiest ervoor om niet de MMM in te gaan. Prima, haar keus, respecteer ik.
Ik zeg: "Ik wil een kind van mezelf dat gezond is" eigenlijk de meest basic wens die iedereen die zwanger wil worden heeft, maar dat zou je dan niet mogen zeggen? Voor wie niet dan?

En dan kunnen mensen zeggen dat Minoes een zeur is en misschien is dat ook wel zo, ik ken haar verder niet dus kan er ook weinig over zeggen. Maar ik zie hier (in mijn ogen) ontzettend veel 'zeikerds' en 'mutsen' voorbij komen dus ach...
Iedereen is anders denk ik dan maar...

Slaapmeisje, way to go! Laat 't alsjeblieft raak zijn dit keer!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_25023776
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:04 schreef mallemeid het volgende:
Minoes mag best stoppen met de MMM! Alleen vind ik het overkomen of neemt ze een kind op bestelling, als die niet bevalt dat ze m dan niet meer wil.

Als blijkt dat ik zwanger ben van een meervoudig gehandicapt kind of een kind wat niet levensvatbaar is dan zal ik er denk ik ook voor kiezen om die zwangerschap af te breken, maar dat is eigenlijk ook inet te zeggen want ik heb nooit voor die keuze gestaan.
Ik ben het helemaal met je eens...

Wat dat met die meervoudige handicaps of een kind wat niet levensvatbaar is betreft.. Dan wil ik alleen nog even uitleggen dat (mocht er hier zoiets gebeuren) er hier ook eerst heel uitvoerig overlegd word.
Natuurlijk kijk je eerst wat je zo'n kindje kunt bieden, eerst alles tegen elkaar afwegen en dán pas beslissen. Stel je laat een kindje komen maar kunt het in geen enkel opzicht aan, wat doe je zo'n kindje dan aan? Dan is het gewoon voor alle partijen beter om dezwangerschap te beëindigen/afbreken. Maar dan zijn de mogelijkheden (als die er al zijn) wel overwogen..
Maar vaak hoor je alleen maar nee dat wil ik niet! Klaar.. Al bij voorbaat en zonder er bij na te denken.. En dát stoot me tegen het hoofd..

Enne... Ik moet wel zeggen dat Minoes waarschijnlijk een (hoe zeg ik dit) vreemde manier heeft van uiten/posten.. Het meeste zal niet zo bedoeld zijn maar komt vaak wel zo vreemd/raar over.

Zo en nu hou ik erverder over op...

W ~ H ~ T
pi_25025337
Igraine.....wij denken er dus hetzelfde over.Ik vind het van de zotte,omdat ik met hulp zwanger zou kunnen raken(even voorzichtig gezegd)dat ik dan maar blij moet zijn,met bv.een meerling of een gehadicapt kind?
Nee dus,want dat is niet mijn keuze.En er zijn tegenwoordig onderzoeken,die bij mijn leeftijd aangeboden worden,om dit te onderzoeken.En daar wil ik gebruik van maken.
Waarom zouden die onderzoeken er zijn dames?Om te kijken of er iets mis is met het kind,want dat is met mijn leeftijd ook nog eens een heet hangijzer.En dan kun je de keuze maken,laat je het komen of niet,die mogelijkheid heb je dan.
En Jonnetje,ik roep niet ZOMAAR,dat ik dat niet wil,ik heb er heel goed over nagedacht.
En verder....ach ja,het komt bij mij wel meer verkeerd mijn strot uit,maar hoe moet ik het dan omschrijven?Omzichtig en eromheen draaien?Je kan hier toch zeggen wat je bedoeld,want anders snapt men je weer niet en krijg je daar weer allerlei discussies over.
En iets wat getypt is,komt al vaak verkeerd over,want je ziet de persoon niet en je hoort de stem ook niet,dat wil ik er graag ook nog ff bijzeggen.

Zo en nu ben ik er ook wel klaar mee,of eigenlijk,ik ben t ff zat om me te moeten verdedigen,om iets
waar ik weloverwogen mee ben begonnen en waarvan ik nu het gevoel krijg,dat ik verantwoording moet afleggen tegenover een paar dames,kom op zeg.......,ik hoef helemaal niks aan niemand uit te leggen hier.
pi_25026501
van mij mag je heus zeggen wat je wil, alleen dan mag ik daar toch ook op reageren als het me verkeerd schiet? Zeggen "ik wil graag een gezond kindje" is heel wat anders dan zeggen "ik zit niet te wachten op een ongezond kind" en "een tweeling zou slecht uitkomen" heel iets anders dan "ik wil er echt maar één". Je lijkt dan wel dat mens uit die lotto-reclame, die bij het zien van de boot die haar man voor haar heeft gekocht verontwaardigd roept "wat, een witte?!"

Hoe jeukerig ik de term ook vind, een zwangerschap is een geschenk. En natuurlijk kun je je keuzes maken of een geschenk weigeren, maar het komt over alsof jij er wel behoorlijk wat condities aan stelt. Dat je in de mmm loopt doet niet zoveel af aan jouw wensen en keuzes, maar het zou je misschien wat meer doen beseffen hoe groot het geschenk van een zwangerschap eigenlijk is.
mooi he, alles
pi_25027252
Waarom denk je,dat ik die mmm ben begonnen?
Iemand die daar es over nadenkt,dat doe je ook niet zo van:ach,laat ik dat es doen,lijkt me leuk.
Ik zit niet voor niks in dit topic.En dan zou ik niet weten,wat voor een cadeautje een zwangerschap is?Ik krijg dat al iedere maand, 2,5 jaar lang ,voor m'n kiezen,wat voor geschenk dat is.
En denk je dat ik de enige ben,die wensen heeft,ook al zit ze in de mmm?Moet je es gaan horen in het ziekenhuis,zit een wachtkamer vol van,hoor.
En wat is er mis met die wensen,volgens mij zijn we weer terug bij het verhaal:als je met hulp zwanger word,moet je overal maar blij mee zijn....
Ik ben alleen degene die ze uitspreekt,want je kan mij niet wijsmaken,dat er niet meer vrouwen zijn,die dit wensen.
Groetjes,Minoes
pi_25028321
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:36 schreef phileine het volgende:
van mij mag je heus zeggen wat je wil, alleen dan mag ik daar toch ook op reageren als het me verkeerd schiet? Zeggen "ik wil graag een gezond kindje" is heel wat anders dan zeggen "ik zit niet te wachten op een ongezond kind" en "een tweeling zou slecht uitkomen" heel iets anders dan "ik wil er echt maar één". Je lijkt dan wel dat mens uit die lotto-reclame, die bij het zien van de boot die haar man voor haar heeft gekocht verontwaardigd roept "wat, een witte?!"

Hoe jeukerig ik de term ook vind, een zwangerschap is een geschenk. En natuurlijk kun je je keuzes maken of een geschenk weigeren, maar het komt over alsof jij er wel behoorlijk wat condities aan stelt. Dat je in de mmm loopt doet niet zoveel af aan jouw wensen en keuzes, maar het zou je misschien wat meer doen beseffen hoe groot het geschenk van een zwangerschap eigenlijk is.
Ik zit niet veel in het ouderforum, maar nu kan ik me echt niet inhouden van te reageren.

Weet jij wel wat het is om een gehandicapt kind te hebben? Weet je wat voor een shok dat dat is, is het niet DOODNORMAAL dat je wil dat je kindje gezond is. Ik ook niet, maar ik weet wel dat ik door handicaps in de familie voor een ZEER moeilijke keuze sta als ik aan kinderen wil beginnen.

Als moeder wil je toch gewoon een gezond kindje, ik zit ook niet te wachten op een gehandicapt kind. Of moet ik dit vriendelijker formuleren voor jou misschien ? Wat niet wil zeggen dat ik dat kindje O0K HEEL HEEL graag zou zien !

En wat een eenling of een meerling betreft, mag minoes daar geen voorkeur in hebben of wat, en ik ken meerdere mensen in mjin vriendenkring die roepen: liever geen tweeling, is zoooooooooo'n werk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb die mensen nooit als " verwend" beschouwd

Ik heb minoes nooit horen zeggen: ik wil een blond kindje met blauwe ogen dat bij de geboorte 3;4 kilo weegt en 51 cm groot is, een kindje dat nooit huilt en dat alle curves volgt qua lengte en grootte in zijn evolutie, ik had ook graag gehad dat mijn kindje hersenchirurg of kernfysicus is, heel veel vrienden zal hebben en superpopulair zal zijn.

Dit heb ik minoes nooit horen zeggen !! Wat ze wenst is in mijn ogen volkomen normaal en niet verwend.

Dus hou je moraalridderig lichtgeraakt gezeik voor jezelf !
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 21:51:17 #253
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25029178
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het jammer vind dat minoes zo word aangepakt omdat ze wellicht een wat ongelukkige woordkeuze heeft gebruikt. Afgezien daarvan is de discussie wel interessant al vraag ik me wel af of dat in dit topic thuishoort of niet. Kom op meiden, we hoeven echt geen kus, knuf clubje te zijn, maar ik hoop wel dat iedereen hier gewoon lekker zijn ei (of slaapei) kwijt kan zonder eerst 3x te hoeven nadenken voordat diegene op de knop "invoeren" klikt.

Op een ander forum waar ik schrijf is een vrouw waarvan de IUI is afgeblazen omdat ze 6 follikels had. Tegen het advies van de arts in zijn ze toch aan de KvK gegaan. Later bleek dat ze zwanger is van een drieling. Natuurlijk helemaal super dat ze zwanger is, maar de artsen raadden hun sterk aan om 1tje weg te laten halen. Ze stonden voor een erg moeilijke beslissing, maar toen ze de statistieken hoorden (50% kans op een succesvolle zwangerschap bij een 3-ling, 85% bij een 2-ling en 95% bij een 1-ling) hebben ze besloten om afscheid te nemen van 1 embryo. Gelukkig kunnen ze dit tegenwoordig doen met weinig risico, maar het blijft een hartverscheurende beslissing natuurlijk. Aan de andere kant vraag ik me af of ze wel tegen het advies van de arts in hadden moeten gaan sexen. Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt me zo moeilijk om ten eerste niet toch de kans te moeten grijpen als je 6 follikels hebt en als je dan uiteindelijk zwanger bent, toch 1 van de 3 te moeten laten gaan.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 22:09:52 #254
43556 miss_dynastie
pi_25029532
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me af of ze wel tegen het advies van de arts in hadden moeten gaan sexen. Wat vinden jullie hiervan?
Nee, eigenlijk hadden ze het niet moeten doen. Maar ik kan het ze écht niet kwalijk nemen, kan het heel goed begrijpen. Volgens mij gaat dan het allesomvattende verlangen naar een kind overheersen. En als het je dan zo wordt voorgehouden, dan kan ik me voorstellen dat je het aangrijpt...
quote:
Het lijkt me zo moeilijk om ten eerste niet toch de kans te moeten grijpen als je 6 follikels hebt en als je dan uiteindelijk zwanger bent, toch 1 van de 3 te moeten laten gaan.
Ik denk dat die ouders hoop hebben geput uit het idee er toch nog twee te hebben. Hoe je het ook wendt of keert, hadden ze naar de artsen geluisterd, dan was een zwangerschap sowieso uitgebleven...
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:10:58 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25029554
Oef, ik geloof dat ik mss toch ook eigenwijs geweest zou zijn... Ik zou het geloof ik 'zonde' vinden om zo'n kans voorbij te laten gaan...
pi_25029737
6 follikels onverrichterzake weer laten verdwijnen? Dat is denk ik voor veel mensen te moeilijk! Een kans op een zwangerschap, wetende dat je inderdaad follikels hebt, zomaar voorbij laten gaan als je al zo lang wacht, lijkt me bijna onmogelijk. Natuurlijk wel verstandiger, maar ja...

De beslissing om met 2 verder te gaan zal heel zwaar geweest zijn, maar de kans dat het anders fout gaat en je misschien alsnog met lege handen staat, is zoveel groter dat het een verstandige keuze is.

Pfff, moeilijk hoor...
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 22:21:13 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25029740
ik kan een beetje praten uit eigen ervaring. ik ben zwanger geworden door hormonen. gelijk de eerste keer dat ik ze gebruikt had al. ik had de spullen voor de volgende maand al liggen.
die zwangerschap is toen uitgelopen op een miskraam helaas. en daarmee bleek meteen dat ik voor een tweede poging weer onderaan moest beginnen, wat betekende dat ik voor een half jaar de kast weer in kon. dan ligt zo'n strip pillen wel te springen op je wastafel moet ik zeggen. na twee maanden zat ik er emotioneel helemaal doorheen en ik heb ze gewoon genomen. zonder doktersbegeleiding of wat ook.
en verdomd, weer zwanger. toen had ik dus een probleem. ik moest mijn arts bekennen dat ik stiekem die pillen had ingenomen en met lood in mijn schoenen meldde ik me bij de huisarts.
die reageerde heel lakoniek met : nou dat is fijn toch? en stuurde me meteen weer door naar de gyn waar ik de pillen van voorgeschreven heb gekregen.
pi_25029788
petilapin ik heb zeer intensief gewerkt met zwaar verstandelijk gehandicapten, dus ja ik weet wat het inhoudt. En ik heb al herhaaldelijk gezegd dat NATUURLIJK iedereen een gezond kind wenst. Ik heb zelfs gezegd dat ik de discussie over de ethiek van een abortus van een gehandicapt kind niet wil aangaan, omdat die te ingewikkeld is. Uiteindelijk moeten mensen hun eigen keuzes maken om hun eigen redenen. Maar ik zal mezelf nogeens herhalen: zeggen "ik wil graag een gezond kind" is iets heel anders dan zeggen "ik wil alléén maar een gezond kind". Die fijne nuance is waar ik moeite mee heb, vooral omdat de meeste handicaps niet prenataal te diagnostiseren zijn. Dus wat als nou na de geboorte blijkt dat het kindje van Minoes gehandicapt is? Dan zit ze met een kind "waar ze niks mee heeft en niet op zit te wachten". En misschien zou jij zo'n kindje toch nog graag zien, maar Minoes niet want dat citaat dat ze niet zit te wachten op zo'n kind, komt uit haar verklaring waarom ze een gehandicapt kind zou aborteren.

En die meerlingen, alle recht om het niet te willen, maar ze komen nou eenmaal gewoon voor. En in de meeste mmm-behandelingen is die kans significant verhoogd. En nogmaals, hoe cru het ook klinkt, als je niet zit te wachten op een kind met problemen of een meerling, dan zit je gewoon niet te wachten op een zwangerschap. It's part of the deal.

overigens wie ben jij om mij te vertellen dat ik mijn moraalridderig lichtgeraakt gezeik voor mezelf mag houden? Als minoes ervoor kiest om haar opvattingen op een openbaar discussieforum te posten, dan mogen andere daar hun mening over geven. Toch? Of mag ik alleen maar ja en amen zeggen? ik heb de nieuwe regels nog niet gelezen dus het zou kunnen, in dat geval mijn excuses

Goed ik zal het omdraaien en het vriendelijk brengen. Ik wens Minoes (maar vooral haar kind) een gezonde eenling toe die nooit voor enige problemen zal zorgen en een blakende gezondheid heeft. En ik wens de minderbedeelde kindjes op deze wereld ouders toe als Moussy, Phluphy en Lois, wiens harten groot genoeg zijn om moeders te zijn van deze kindjes. Zo dan?

[ Bericht 5% gewijzigd door phileine op 11-02-2005 00:12:15 ]
mooi he, alles
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:36:55 #259
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25030070
Voor zover ik het begrepen heb, komen de meeste handicaps door een geboortetrauma, en er zijn uiteraard nog heel veel handicaps die niet door prenataal onderzoek zijn op te sporen.

Dan heb je dus niets meer te kiezen...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25030336
maar nou heb ik me verdorie toch laten verleiden tot die discussie en ik had gezegd dat ik dat niet zou doen want dat loopt toch nooit goed af.

het topic was wat als zwanger worden/blijven niet makkelijk gaat en de eitjes van Slaapmeisje die samen met de zwemmertjes van Slaapjongetje een superprestatie gaan leveren en een supergezonde tweeling gaan afleveren (want drieling vind ik toch te riskant hoor...). Laten we daar al onze positieve energie maar op richten de komende twee weken, da's veel leuker.
mooi he, alles
pi_25030456
Slaapeitjes zullen jullie een beetje lief zijn tegen de slaapzwemmertjes? Als jullie lief samen gaan spelen, krijgen jullie over 9 maanden een heel groot kado: de liefste ouders die je kunt wensen
Afgesproken?
pi_25030754
Slaapmeisje, lady-wrb, ik had naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde gedaan.

Phileine, ik ben het met je eens dat minoes of wie dan ook de consequenties van een hormoonbehandeling dwz een grotere kans op een meerling voor lief zou moeten nemen of besluiten de behandeling niet te willen ondergaan omdat dat risico te groot is. Kan ook natuurlijk.
pi_25031738
Hey, Slaapmeis, ik duim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duim voor jullie!

En wat hierboven gezegd werd over die afgebroken IUI met 6 eitjes....ik had ook geklust, zeker weten.....Afscheid nemen van 1 van de 3 lijkt me onwijs moeilijk, maar het gevoel van geluk dat je er 2 hopelijk wel (gezond) ter wereld kunt brengen, moet toch wel sterker zijn. Hoe verdrietig het afscheid nemen ook moge zijn....Zo'n kans....eigenlijk 6 IUI behandelingen ineens! Had ik echt niet laten lopen.

En over die zelfhormoonpraktijken kan ik ook meepraten. Ik heb de Gonal-F die overbleef in de pen (ruim voldoende voor een volledige IUI stimulatie) in gespoten volgens mijn IUI schema omdat ik het niet weg kon gooien. Heeft niks opgeleverd overigens...als ik er nu aan terug denk, schrik ik er zelf van. Wat een rare sprongen een mens kan maken. Het risico! Ongelooflijk. Blijkbaar schakel je met al je emoties toch een groot deel van je gezonde verstand uit...
pi_25036685
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef katinka het volgende:
En over die zelfhormoonpraktijken kan ik ook meepraten. Ik heb de Gonal-F die overbleef in de pen (ruim voldoende voor een volledige IUI stimulatie) in gespoten volgens mijn IUI schema omdat ik het niet weg kon gooien. Heeft niks opgeleverd overigens...als ik er nu aan terug denk, schrik ik er zelf van. Wat een rare sprongen een mens kan maken. Het risico! Ongelooflijk. Blijkbaar schakel je met al je emoties toch een groot deel van je gezonde verstand uit...
Ik zou het ook doen denk ik...weet het wel zeker. Je wil iets zooooo verschrikkelijk ontzettend graag !
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25038317
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:

Op een ander forum waar ik schrijf is een vrouw waarvan de IUI is afgeblazen omdat ze 6 follikels had. Tegen het advies van de arts in zijn ze toch aan de KvK gegaan. Later bleek dat ze zwanger is van een drieling. Natuurlijk helemaal super dat ze zwanger is, maar de artsen raadden hun sterk aan om 1tje weg te laten halen. Ze stonden voor een erg moeilijke beslissing, maar toen ze de statistieken hoorden (50% kans op een succesvolle zwangerschap bij een 3-ling, 85% bij een 2-ling en 95% bij een 1-ling) hebben ze besloten om afscheid te nemen van 1 embryo...

Ik weet niet of ik het gedaan zou hebben (het sexen dan he) maar ik kan het me wel heel goed voorstellen. Het is denk ik ook wel een beetje afhankelijk van hoelang je al bezig bent, hoeveelste IUI poging het is e.d. Als het de eerste IUI poging zou zijn, zou ik denk ik wel gewoon een ronde overgeslagen hebben en er vanuit gegaan zijn dat bijv de dosis hormonen te hoog geweest is.

Het weghalen van 1 embryo ten behoeven van 2 andere, moeilijke keus maar zou ik denk ik wel doen. Het verschil tussen 50% en 85% vind ik toch wel heel erg groot wat dat betreft. Daarbij denk ik dat 't leven erna op zich ook veel makkelijker zou zijn met een tweeling dan met een drieling, al zou dat dan weer geen reden op zich zijn voor mij om er 1 weg te laten halen....Hooguit een verzachtende omstandigheid die je in dit geval voor jezelf ook zou kunnen aanvoeren.

Phileine van mij hoef je je mening niet voor je te houden...Iedereen mag zeggen wat zij ervan vindt, en iedereen mag zeggen dat ze het daar niet mee eens is...Tis zo lastig discussieren als iedereen waar je het niet mee eens bent z'n klep maar dicht moet houden he.

Maar hoe zit 't als je het vanuit het kind bekijkt? Dus niet of je als moeder wel of niet zit te 'wachten' op een gehandicapt kind. (Waar in mijn ogen niemand op zit te 'wachten' want dat zou ook behoorlijk twisted zijn.) Maar of zo'n kind wel of geen redelijke kwaliteit van leven kan hebben.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_25038687
Kan die discussie over wel of niet een gehandicapt kind niet ergens anders? Alstjeblieft?

Wat het dilemma betreft dat Slaapmeisje voorlegde. Ik weet niet of ik die had laten liggen. Ik denk het niet. Niet bij de zoveelste keer althans zoals Igraine zegt. Maar ja, dan gaan we er alsmaar vanuit dat het 'probleem van niet zwanger worden' bij de vrouw ligt. Als zaadjes niet zwemmen dan heb je aan je mooie follikels ook niks.

Slaapmeisje ik leef met je mee
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:56:34 #267
3011 E.T.
pi_25038750
toen ik 28 eitjes had a.g.v. overstimulatie bij ICSI hebben we toch maar wel een condoom gebruikt..
dat werd me iets te veel
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:15:23 #268
1087 Merisse
broddeltante
pi_25039091
tjeeesss 28! tja, dan wordt het een ander verhaal, wat eng ET
  Moderator vrijdag 11 februari 2005 @ 13:30:17 #269
5428 crew  miss_sly
pi_25039346
Hier is wat meer te vinden over over/hyperstimulatie.

http://www.fertimagazine.nl/behandeling/iv_ohss.htm

Het is ook echt een probleem, niet zozeer mbt eventuele meerlingen (wat moet je in hemelsnaam met 10 of meer follikels beginnen? ) maar ook omdat het zelfs levensbedreigend kan zijn (en in het verleden ook was) als het niet wordt onderkend en behandeld.
pi_25039428
Wat me zo maar door mijn hoofd schoot:als je bv.6 eitjes hebt,is er dan geen mogelijkheid om er een paar weg te halen?Geen idee,of dit bestaat hoor,maar dan zou je wel die IUI behandeling af kunnen maken,toch?Maar ja,als je er 28 hebt....tjee,wat een hoeveelheid......dat lijkt me ook geen pretje om te doen dan.Maar voor ivf worden er toch eitjes (hoe zeg ik dat)geprikt of opgezogen,voor de bevruchting?Of bestaat er dan een kans,dat de eitjes die je wilt laten zitten,beschadigen o.i.d?
Groetjes,Minoes
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:48:57 #271
103793 kozakken
Living the life
pi_25039615
Wilde eigenlijk gewoon even zeggen dat ik het fijn vind om naast alle narigheid en verdriet ook alle moed en doorzettingsvermogen te mogen lezen.
voor iedereen. (en slaapmeisje nog een extra voor alle slaapeitjes ;*)
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:51:26 #272
3011 E.T.
pi_25039662
28 is te veel om weg te halen met een punctie. de ei-blaasjes vullen zich na een 'ei-sprong' met vocht dat onttrokken wordt uit je bloed. En 28 ei-blaasjes kan je lichamelijk gewoon niet aan. Je zult dan ook zeer waarschijnlijk opgenomen moeten worden in het ziekenhuis aan een infuus om je bloed weer te verdunnen.
Bij mij werd de behandeling afgebroken en dan verschrompelt een deel van de eitjes en evt. zullen er een paar springen. (via natuurlijke weg is dit minder schadelijk) En na je menstruatie is alles weer 'normaal'

en een paar eitjes weghalen bij een IUI als er bijv. 6 zijn? Er zal geen gyneacoloog zijn die dat doet. Een punctie is na een bevalling zo'n beetje het ergste wat je op gyn.gebied kunt ondergaan.. Dat wil je echt niet vrijwillig ondergaan, alleen als er echt geen andere mogelijkheid is. Je krijgt niet voor niks slaappillen en 'rustgevende pilletjes' mee om je maar kalm te houden.
Verstandiger is idd zo'n behandeling afbreken (maar ja, verstand en gevoel zijn 2 heel verschillende dingen...)
pi_25039749

Slaapeitjes, zijn jullie een beetje liev voor de slaapzaadjes?? Kies maar een goede uit, keus zat

voor Slaapmeisje
pi_25039907
Even offtopic vraag!
ET> Heb je daar wat literatuur van, dat een punctie zo erg is?

Mijn vriendin heeft zich bij haar allereerste punctie zo 'misdragen' dat het ziekenhuis haar eigenlijk niet eens meer voor een derde poging wilde laten komen (1e afgebroken door overstimulatie, 2e keer wel punctie, maar deed enorm pijn, ze heeft gegild, benen uit beugels TIJDENS de punctie... etc.) Zelf heeft ze eerst een paar maanden rust en afstand genomen. Toen ze vorige week belde voor een nieuwe afspraak zeiden ze dus wat hier staat. Ze behandelen nu toch, maar zij en haar man wilden wel nog een gesprek over de punctie, ze hoopten op iets meer verdoving/ontspanningsmedicatie.

even tussendoor Slaapeitjes !!! Gooooo !!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 17:51:22 #275
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25043546
Ik had waarschijnlijk ook wel gesexed, maar Slaapvriendje niet... hij zou het risico niet willen nemen. En het weg laten halen van 1 embryo geeft de overgeblevenen zoveel meer kans dan is de keuze wel iets makkelijker natuurlijk. Tja het blijft altijd risky business als je met hormonen stoeit. Ben wel blij dat ze nu nog IUI met hormoonstimulatie doen want als ik de trend een beetje volg dan zal dat voor de toekomst steeds minder vaak gebeuren. Er word nu zelfs al gesproken over IVF in eigen cyclus dus ik mag blij wezen dat ze ons deze kans nog geven.

Voor de komende twee weken heb ik besloten om mezelf lekker te verwennen en veel rust te nemen. Ik hoop dat de jompelzaadjes de slaapeitjes inmiddels hebben wakker gemaakt en dat ze een feestje aan het bouwen zijn daarbinnen. Gisteravond heb ik nog een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en hierna nog 2 x om de dag. Ben dit keer zo superbenieuwd wat de uitslag zal zijn, maar als ik al jullie enthousiaste en lieve reacties hier lees, dan moet het wel goed komen

lieve phileine, jouw betrokkenheid siert je alleen maar hoor en wat zou een discussieforum zijn zonder mensen zoals jij met het hart op de tong
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 18:01:26 #276
43556 miss_dynastie
pi_25043712
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:56 schreef E.T. het volgende:
toen ik 28 eitjes had a.g.v. overstimulatie bij ICSI hebben we toch maar wel een condoom gebruikt..
dat werd me iets te veel
Jeej

Gisteren was op net5 een reportage van de eerste gezonde zesling in Groot Brittanië, de reportage was ter ere van hun 18de verjaardag, ik moest direct aan dit topic en de discussie denken
pi_25044202
SMS van vriendin net gekregen: ze gaan haar toch behandelen en de punctie is in april !
Ik krijg d'r niet te pakken, dus meer weet ik nog niet.

MIss-D: Die vader had wel humor he, ik had die docu al eens gezien.
pi_25053035
E.T,bedankt voor de uitleg.Ik dacht ook niet,dat ze zoiets zouden doen,maar je weet het te genwoordig nooit,ze kunnen zoveel.............
Heb jij er toen geen last van gehad dan,met die 28 eitjes,erg pijnlijke ongi o.i.d?

Groetjes,Minoes
pi_25062877
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
...

Voor de komende twee weken heb ik besloten om mezelf lekker te verwennen en veel rust te nemen. Ik hoop dat de jompelzaadjes de slaapeitjes inmiddels hebben wakker gemaakt en dat ze een feestje aan het bouwen zijn daarbinnen. Gisteravond heb ik nog een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en hierna nog 2 x om de dag. Ben dit keer zo superbenieuwd wat de uitslag zal zijn, maar als ik al jullie enthousiaste en lieve reacties hier lees, dan moet het wel goed komen

...
Klinkt goed zo'n verwen/rustperiode Slaapmeisje. Ik zie Phileine's "rogers" in gedachten al weer voor me in je slaapbuikie ik bedoel natuurlijk de rogers van slaapvriendje
pi_25084147
Slaapmeisje....zit je lekker in de kussentjes,voetjes omhoog,doossie sjokola van je vriendje voor Valentijn erbij Rustig aan en laat die zaadjes maar zwemmen
Groetjes,Minoes
pi_25084575
Slaapmeisje geniet van je voorgenomen rust

Jompelzaadjes en Slaapeitjes Have fun
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 12:44:40 #282
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25084946
We gaan ervoor deze ronde

Afgelopen weekend alleen maar leuke dingen gedaan, helaas moet ik deze week gewoon werken dus ik kan niet als prinsesje op de bank liggen. Vanavond de laatste onderhoudsdosis Pregnyl spuiten. Heeft iemand ervaringen met de bijwerkingen? Ik ben namelijk nogal emo en kan al huilen bij het minste geringste. Kan natuurlijk ook gewoon de ontlading zijn van de opgebouwde spanning van de laatste tijd
pi_25085282
Slaapmeisje, ik vind het echt zo spannend, maar heb zulke goede hoop voor je!
Ik ga even lekker meejompelen
... en die tranen zullen wel een combi van factoren zijn. Good Luck!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25085458
Succes Slaapmeisje
pi_25086907
Slaapmeisje ik denk aan je Sterkte de komende twee weken en we gaan voor een tweeling, ok?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:41:20 #286
1087 Merisse
broddeltante
pi_25096567
Een tweeling *zucht* ... ik zou er voor tekenen hoor, zeker omdat het bij mij om (hopelijk) één zwangerschap zal gaan maar zeker niet meer. Het is allemaal zo dubbel nu. Ik ben een boek aan 't lezen over onvrijwillige kinderloosheid (Odile van Eck, Een onvervulde kinderwens) waarin ik lees over verdriet en rouw en samen verder. Heavy stuff en ik huil mijn ogen uit mijn hoofd maar ik wil het WEL onder ogen zien en er niet voor weglopen. Aan de andere kant is het moeilijk om te rouwen als je nog hoop hebt. Al is het maar een sprankje..

Ik heb al een jaar geleden ofzo eens gezegd dat ik een nieuwe auto zou gaan kopen als er geen kindje zou komen. Slaat helemaal nergens op natuurlijk want hoe kan een auto nou het gemis van een kind "goedmaken". No way! En bovendien WIL ik helemaal geen nieuwe auto, ik wil een kind! Illustratief was dat wij een paar dagen geleden in een winkelstraat voor een stoplicht stonden te wachten en mijn man naar buiten kijkend verzuchtte: "leuk he?", waarop ik "ja" terugzuchtte. Toen bleek dat hij de Peugeot 206CC bedoelde (de auto die ik evt. zou willen) die geparkeerd stond voor, jawel, een boetiek met baby en kinderkleding. Ik zat dus naar die schattige kleertjes in de etalage te kijken. Heel die auto interesseert en interesseerde me geen reet.

Ik heb overigens ook besloten lid te worden van Freya. Dat is ook iets wat je niet zomaar doet maar waar een proces aan voorafgaat. Dat las ik laatst ergens: Freya, is wel de laatste club waar je bij wil horen! Maar goed ik realiseer me dat ik er ook nog veel aan kan hebben mocht er geen kindje komen, ze hebben namelijk ook een afdeling "samen verder".

Dit moest ik ff kwijt. Ik verwacht geen medelijden of goede raad, ik misbruik dit topic gewoon even als dagboek
pi_25096676
*knuf* voor Merisse

Slaapmeisje, ik duim met je mee hoor Onwijs spannend.
pi_25096964
Slaapmeisje we draaien de duimen al rond hoor!!! en dat gaat 24/7 door!!!

Merisse, knap dat je die stap gezet heb! En ja die auto kan je gestolen worden een kindje betekend zoveel meer en is onbetaalbaar. Ik denk nog steeds aan je
pi_25101216
Merisse ook aan jou wordt hier nog steeds gedacht hoor Het lijkt me inderdaad een vreselijk moleilijk proces waar je doorheen gaat, te meer daar je nog steeds op de wip zit of het nou wel of niet gaat lukken. Dus echt voor ' samen verder' gaan kun je ook niet nu. Ik hoop dat er toch nog een zwangerschap voor je inzit en dan uiteraard eentje tot het eind. Sterkte !!!
pi_25104919
Lieve Merisse, ik heb wel een nieuwe auto gekocht
Maar je hebt gelijk; dit maakt het gemis echt niet goed.
Hij rijd overigens wel heel lekker...
En daar geniet ik nu toch wel 2x per dag van

Meid toch, die boeken moet je eigenlijk pas lezen als je geen sprankje meer hebt he. Ach wat lul ik nou; ik heb er ook 1 gelezen. Maar dat doe ik voorlopig niet meer.

dikke knuf voor joe.

pi_25108412
Merisse, ik kan me voorstellen dat je je al probeert "in te lezen" in dat gevoel en het afscheid, maar volgens mij ben je veel te pessimistisch. Ik ben een tijdje lid geweest van een mailinglist over herhaalde miskramen, en de grote angst van iedereen is altijd dat je behoort tot die 80% waarbij nooit een oorzaak wordt gevonden voor de miskramen, of bij die 5% bij wie een oorzaak wordt gevonden waar niets aan te doen is. Iedereen die het onderzoek ingaat hoopt op die stollingsfactor omdat daar betrekkelijk eenvoudig wat aan te doen is. Jij bent in het verleden een aantal keren vrij makkelijk zwanger geworden, er is geen enkele reden om te denken dat dat niet nog een keer gaat lukken, en omdat jij een van de "mazzelaars" bent met een stollingsfactor, is er ook geen reden meer om te denken dat een volgende zwangerschap ook mis zal gaan. Dus weg die boeken en terug met dat positief denken!
mooi he, alles
pi_25108489
Merisse
Iets beters weet ik niet op dit moment...
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 12:48:28 #293
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25111909
Lieve Merisse wat is het af en toe toch ontzettend moeilijk voor je. Wel dapper dat je je alvast een beetje aan het inlezen bent en je aan het orienteren bent op de "samen verder" fase. Natuurlijk hoop en bid ik dat het voor jullie niet van toepassing zal zijn. Heel veel sterkte en ik sluit me bij phileine aan en stuur je wat positieve denkkracht (kan ik meteen een beetje voor mezelf reserveren).

Met mij gaat het niet zo goed. Volgens mij heb ik de griep te pakken, maar ik zit wel gewoon op kantoor (wat ben ik toch een bikkel *uch*). Ik heb een ontzettend rauwe keel, ben wankel op de beentjes en alles doet zeer. Hopelijk heeft dit geen invloed op een eventuele bevruchting, maar het speelt op dit moment wel door mijn hoofd.
pi_25112334
Lief Slaapmeisje, als vrouwen alleen maar zwanger zouden worden als ze 100% lichamelijk en geestelijk in orde zijn op het moment van bevruchting, zou het niet half zo druk zijn op deze aardbol
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:44:48 #295
1087 Merisse
broddeltante
pi_25112723
Volgens mij heeft het geen invloed Slaapmeisje, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om jezelf te (laten) vertroetelen als je niet lekker bent. Hetzelfde beestje had mij vorige week te pakken, gelukkig was het met een paar dagen over. Beterschap!

Vanmorgen hadden we weer een geboortkaartje in de bus, J.'s beste vriendinnetje is opnieuw moeder geworden. Ik zou in deze tijd uitgerekend zijn van mijn 3e zwangerschap. Ik heb daar weer echt een kutdag door. Ik wil dat niet maar ik kan het niet helpen. Ik wil ook op kraamvisite maar ik kan het niet. Alleen al bij het idee giert de paniek door mijn lijf. En ik vind het zo kinderachtig van mezelf.
Wat J. dan weer niet zo goed begrijpt is dat ik op Fok juist de zwangeren en de babietjes opzoek maar er irl moeite mee heb, zelfs als het kennissen/vrienden betreft. Ik kan het ook niet goed verklaren maar ik weet wel dat degenen met wie ik zo'n moeite heb ook in dezelfde tijd als ik zwanger en uitgerekend waren. Met mijn buurjongetje van 1 heb ik bijv. weer geen enkele moeite.

Phileine, Ik weet dat ik ik de goede categorie val qua diagnose en ik weet dat ik voor mijn leeftijd vorig jaar steeds snel zwanger was maar ik ben wel 40 en het is inmiddels exact 9 maanden geleden dat ik voor het laatst zwanger was (waarvan de laatste 7 maanden geprobeerd zwanger te raken). Ik weet niet of het reeel is om nog veel hoop te hebben.
Jij hebt je nooit laten onderzoeken toen he? Die mailinglijst, was dat de Freya mailinglijst? Daar ben ik ook een tijdje bij geweest maar aan Fok had ik meer dus ik ben er ook weer weg.

Katinka, wat grappig dat jij wel een nieuwe auto hebt gekocht Hoe gaat het nou met jou?

[ Bericht 12% gewijzigd door Merisse op 16-02-2005 14:44:52 ]
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 16:20:09 #296
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25114307
Bedankt voor de geruststellende woorden. In deze fase van de wachtweken grijp ik elk moment aan om te gaan twijfelen, maar ik ga nu gewoon lekker vroeg onder de wol en hoop dat ik me snel weer beter voel.

Merisse, dat van die kraamvisite is heel bekend hoor. Ik heb doorgaans ook alleen maar moeite met bekenden en niet zozeer de zwangeren of moeders van Fok. Vanuit mijn functie als secretaresse moet ik vaak mee op kraamvisites van collega's, maar ik heb bij mijn baas aangegeven dat ik daar, gezien de omstandigheden, niet meer naartoe ga. Ook ik kreeg het spaans benauwd bij het idee alleen al. Gelukkig hebben ze er hier op kantoor wel begrip voor.
pi_25118039
Merisse en Slaapmeisje, ik ben een soort van opgelucht betere term weet ik even niet om hier te lezen dat de confrontatie met zwangeren en moeders in real life voor jullie heel anders is dan hier op fok. Ik leef altijd erg met jullie mee, maar heb bij ieder bericht dat ik voor jullie post ook meteen het idee dat ik jullie er dan weer met je neus bovenop druk dat ik wel zwanger ben.

Merisse heeft me al eerder verteld dat het juist fijn is om "succes-stories" te lezen (mijn huidige zwangerschap volgt kort op twee miskramen, waardoor het een hele tijd heeft geduurd voor ik geloofde dat het deze keer wel goed zou gaan), maar toch... iedere keer als ik van één van jullie een felicitatie of een aanmoediging lees in het Z&G topic krijg ik een brok in mijn keel, zo geweldig vind ik dat van jullie.

Ik herken het trouwens wel hoor, dat je met de meiden op fok in alle opzichten mee kunt leven, terwijl een dikke buik van een wildvreemde in het winkelcentrum je volledig over je toeren kan maken (laat staan dikke buiken/baby's van vrienden, kennissen en onbekende mutsen op verjaardagen). Fijn dat ze op kantoor wat betreft die kraamvisites begrip voor je hebben Slaapmeisje.

Ik blijf jullie volgen lieve meiden.

Liefs van Ma-Maatje.
pi_25119459
ik wil ff de mensjes hier een hart onder de riem steken die het nodig hebben nu.

hele dikke knuffel van een onzichtbare maar zeker een aanwezige girly
pi_25122373
Girly.........
Hoe is het met jou?En wat zijn jouw plannen nu?
Dikke knuf vanuit hier,kom je weer es wat vaker?
Groetjes,Minoes
pi_25122447
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed. Volgens mij heb ik de griep te pakken, maar ik zit wel gewoon op kantoor (wat ben ik toch een bikkel *uch*). Ik heb een ontzettend rauwe keel, ben wankel op de beentjes en alles doet zeer. Hopelijk heeft dit geen invloed op een eventuele bevruchting, maar het speelt op dit moment wel door mijn hoofd.
Hey echte bikkel, maak je geen zorgen over een koutje. Dat kan volgens mij zelfs positief zijn.
Je weerstand wordt namelijk wat minder rond deze dagen; je lichaam staat (tijdelijk) toe dat er iets 'vreemds' in je lichaam kan nestelen (!). Dan kun je toch ook vatbaarder zijn voor een koutje lijkt mij.
Ik wil je hiermee geen false hoop geven, maar hoop dat je je minder zorgen maakt.

* Hier wordt nog steeds geduimd *
pi_25122560
Slaapmeisje......net wat katinka zegt,volgens mij hoeft het helemaal niet ongunstig te zijn en kan er zo maar een beebje inzwemmen
Nou ja,zomaar.....maar je snapt wat ik bedoel.Voel je je al anders?Of heeft het griepje de overhand?
Koppie kippesoep misschien ?(zelf gemaakt,met kipfilet,reepjes ei en taugé)

Groetjes,Minoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')