abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25027252
Waarom denk je,dat ik die mmm ben begonnen?
Iemand die daar es over nadenkt,dat doe je ook niet zo van:ach,laat ik dat es doen,lijkt me leuk.
Ik zit niet voor niks in dit topic.En dan zou ik niet weten,wat voor een cadeautje een zwangerschap is?Ik krijg dat al iedere maand, 2,5 jaar lang ,voor m'n kiezen,wat voor geschenk dat is.
En denk je dat ik de enige ben,die wensen heeft,ook al zit ze in de mmm?Moet je es gaan horen in het ziekenhuis,zit een wachtkamer vol van,hoor.
En wat is er mis met die wensen,volgens mij zijn we weer terug bij het verhaal:als je met hulp zwanger word,moet je overal maar blij mee zijn....
Ik ben alleen degene die ze uitspreekt,want je kan mij niet wijsmaken,dat er niet meer vrouwen zijn,die dit wensen.
Groetjes,Minoes
pi_25028321
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 18:36 schreef phileine het volgende:
van mij mag je heus zeggen wat je wil, alleen dan mag ik daar toch ook op reageren als het me verkeerd schiet? Zeggen "ik wil graag een gezond kindje" is heel wat anders dan zeggen "ik zit niet te wachten op een ongezond kind" en "een tweeling zou slecht uitkomen" heel iets anders dan "ik wil er echt maar één". Je lijkt dan wel dat mens uit die lotto-reclame, die bij het zien van de boot die haar man voor haar heeft gekocht verontwaardigd roept "wat, een witte?!"

Hoe jeukerig ik de term ook vind, een zwangerschap is een geschenk. En natuurlijk kun je je keuzes maken of een geschenk weigeren, maar het komt over alsof jij er wel behoorlijk wat condities aan stelt. Dat je in de mmm loopt doet niet zoveel af aan jouw wensen en keuzes, maar het zou je misschien wat meer doen beseffen hoe groot het geschenk van een zwangerschap eigenlijk is.
Ik zit niet veel in het ouderforum, maar nu kan ik me echt niet inhouden van te reageren.

Weet jij wel wat het is om een gehandicapt kind te hebben? Weet je wat voor een shok dat dat is, is het niet DOODNORMAAL dat je wil dat je kindje gezond is. Ik ook niet, maar ik weet wel dat ik door handicaps in de familie voor een ZEER moeilijke keuze sta als ik aan kinderen wil beginnen.

Als moeder wil je toch gewoon een gezond kindje, ik zit ook niet te wachten op een gehandicapt kind. Of moet ik dit vriendelijker formuleren voor jou misschien ? Wat niet wil zeggen dat ik dat kindje O0K HEEL HEEL graag zou zien !

En wat een eenling of een meerling betreft, mag minoes daar geen voorkeur in hebben of wat, en ik ken meerdere mensen in mjin vriendenkring die roepen: liever geen tweeling, is zoooooooooo'n werk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik heb die mensen nooit als " verwend" beschouwd

Ik heb minoes nooit horen zeggen: ik wil een blond kindje met blauwe ogen dat bij de geboorte 3;4 kilo weegt en 51 cm groot is, een kindje dat nooit huilt en dat alle curves volgt qua lengte en grootte in zijn evolutie, ik had ook graag gehad dat mijn kindje hersenchirurg of kernfysicus is, heel veel vrienden zal hebben en superpopulair zal zijn.

Dit heb ik minoes nooit horen zeggen !! Wat ze wenst is in mijn ogen volkomen normaal en niet verwend.

Dus hou je moraalridderig lichtgeraakt gezeik voor jezelf !
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 21:51:17 #253
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25029178
Allereerst wil ik even zeggen dat ik het jammer vind dat minoes zo word aangepakt omdat ze wellicht een wat ongelukkige woordkeuze heeft gebruikt. Afgezien daarvan is de discussie wel interessant al vraag ik me wel af of dat in dit topic thuishoort of niet. Kom op meiden, we hoeven echt geen kus, knuf clubje te zijn, maar ik hoop wel dat iedereen hier gewoon lekker zijn ei (of slaapei) kwijt kan zonder eerst 3x te hoeven nadenken voordat diegene op de knop "invoeren" klikt.

Op een ander forum waar ik schrijf is een vrouw waarvan de IUI is afgeblazen omdat ze 6 follikels had. Tegen het advies van de arts in zijn ze toch aan de KvK gegaan. Later bleek dat ze zwanger is van een drieling. Natuurlijk helemaal super dat ze zwanger is, maar de artsen raadden hun sterk aan om 1tje weg te laten halen. Ze stonden voor een erg moeilijke beslissing, maar toen ze de statistieken hoorden (50% kans op een succesvolle zwangerschap bij een 3-ling, 85% bij een 2-ling en 95% bij een 1-ling) hebben ze besloten om afscheid te nemen van 1 embryo. Gelukkig kunnen ze dit tegenwoordig doen met weinig risico, maar het blijft een hartverscheurende beslissing natuurlijk. Aan de andere kant vraag ik me af of ze wel tegen het advies van de arts in hadden moeten gaan sexen. Wat vinden jullie hiervan? Het lijkt me zo moeilijk om ten eerste niet toch de kans te moeten grijpen als je 6 follikels hebt en als je dan uiteindelijk zwanger bent, toch 1 van de 3 te moeten laten gaan.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 22:09:52 #254
43556 miss_dynastie
pi_25029532
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me af of ze wel tegen het advies van de arts in hadden moeten gaan sexen. Wat vinden jullie hiervan?
Nee, eigenlijk hadden ze het niet moeten doen. Maar ik kan het ze écht niet kwalijk nemen, kan het heel goed begrijpen. Volgens mij gaat dan het allesomvattende verlangen naar een kind overheersen. En als het je dan zo wordt voorgehouden, dan kan ik me voorstellen dat je het aangrijpt...
quote:
Het lijkt me zo moeilijk om ten eerste niet toch de kans te moeten grijpen als je 6 follikels hebt en als je dan uiteindelijk zwanger bent, toch 1 van de 3 te moeten laten gaan.
Ik denk dat die ouders hoop hebben geput uit het idee er toch nog twee te hebben. Hoe je het ook wendt of keert, hadden ze naar de artsen geluisterd, dan was een zwangerschap sowieso uitgebleven...
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:10:58 #255
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25029554
Oef, ik geloof dat ik mss toch ook eigenwijs geweest zou zijn... Ik zou het geloof ik 'zonde' vinden om zo'n kans voorbij te laten gaan...
pi_25029737
6 follikels onverrichterzake weer laten verdwijnen? Dat is denk ik voor veel mensen te moeilijk! Een kans op een zwangerschap, wetende dat je inderdaad follikels hebt, zomaar voorbij laten gaan als je al zo lang wacht, lijkt me bijna onmogelijk. Natuurlijk wel verstandiger, maar ja...

De beslissing om met 2 verder te gaan zal heel zwaar geweest zijn, maar de kans dat het anders fout gaat en je misschien alsnog met lege handen staat, is zoveel groter dat het een verstandige keuze is.

Pfff, moeilijk hoor...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 22:21:13 #257
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25029740
ik kan een beetje praten uit eigen ervaring. ik ben zwanger geworden door hormonen. gelijk de eerste keer dat ik ze gebruikt had al. ik had de spullen voor de volgende maand al liggen.
die zwangerschap is toen uitgelopen op een miskraam helaas. en daarmee bleek meteen dat ik voor een tweede poging weer onderaan moest beginnen, wat betekende dat ik voor een half jaar de kast weer in kon. dan ligt zo'n strip pillen wel te springen op je wastafel moet ik zeggen. na twee maanden zat ik er emotioneel helemaal doorheen en ik heb ze gewoon genomen. zonder doktersbegeleiding of wat ook.
en verdomd, weer zwanger. toen had ik dus een probleem. ik moest mijn arts bekennen dat ik stiekem die pillen had ingenomen en met lood in mijn schoenen meldde ik me bij de huisarts.
die reageerde heel lakoniek met : nou dat is fijn toch? en stuurde me meteen weer door naar de gyn waar ik de pillen van voorgeschreven heb gekregen.
pi_25029788
petilapin ik heb zeer intensief gewerkt met zwaar verstandelijk gehandicapten, dus ja ik weet wat het inhoudt. En ik heb al herhaaldelijk gezegd dat NATUURLIJK iedereen een gezond kind wenst. Ik heb zelfs gezegd dat ik de discussie over de ethiek van een abortus van een gehandicapt kind niet wil aangaan, omdat die te ingewikkeld is. Uiteindelijk moeten mensen hun eigen keuzes maken om hun eigen redenen. Maar ik zal mezelf nogeens herhalen: zeggen "ik wil graag een gezond kind" is iets heel anders dan zeggen "ik wil alléén maar een gezond kind". Die fijne nuance is waar ik moeite mee heb, vooral omdat de meeste handicaps niet prenataal te diagnostiseren zijn. Dus wat als nou na de geboorte blijkt dat het kindje van Minoes gehandicapt is? Dan zit ze met een kind "waar ze niks mee heeft en niet op zit te wachten". En misschien zou jij zo'n kindje toch nog graag zien, maar Minoes niet want dat citaat dat ze niet zit te wachten op zo'n kind, komt uit haar verklaring waarom ze een gehandicapt kind zou aborteren.

En die meerlingen, alle recht om het niet te willen, maar ze komen nou eenmaal gewoon voor. En in de meeste mmm-behandelingen is die kans significant verhoogd. En nogmaals, hoe cru het ook klinkt, als je niet zit te wachten op een kind met problemen of een meerling, dan zit je gewoon niet te wachten op een zwangerschap. It's part of the deal.

overigens wie ben jij om mij te vertellen dat ik mijn moraalridderig lichtgeraakt gezeik voor mezelf mag houden? Als minoes ervoor kiest om haar opvattingen op een openbaar discussieforum te posten, dan mogen andere daar hun mening over geven. Toch? Of mag ik alleen maar ja en amen zeggen? ik heb de nieuwe regels nog niet gelezen dus het zou kunnen, in dat geval mijn excuses

Goed ik zal het omdraaien en het vriendelijk brengen. Ik wens Minoes (maar vooral haar kind) een gezonde eenling toe die nooit voor enige problemen zal zorgen en een blakende gezondheid heeft. En ik wens de minderbedeelde kindjes op deze wereld ouders toe als Moussy, Phluphy en Lois, wiens harten groot genoeg zijn om moeders te zijn van deze kindjes. Zo dan?

[ Bericht 5% gewijzigd door phileine op 11-02-2005 00:12:15 ]
mooi he, alles
  donderdag 10 februari 2005 @ 22:36:55 #259
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_25030070
Voor zover ik het begrepen heb, komen de meeste handicaps door een geboortetrauma, en er zijn uiteraard nog heel veel handicaps die niet door prenataal onderzoek zijn op te sporen.

Dan heb je dus niets meer te kiezen...
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_25030336
maar nou heb ik me verdorie toch laten verleiden tot die discussie en ik had gezegd dat ik dat niet zou doen want dat loopt toch nooit goed af.

het topic was wat als zwanger worden/blijven niet makkelijk gaat en de eitjes van Slaapmeisje die samen met de zwemmertjes van Slaapjongetje een superprestatie gaan leveren en een supergezonde tweeling gaan afleveren (want drieling vind ik toch te riskant hoor...). Laten we daar al onze positieve energie maar op richten de komende twee weken, da's veel leuker.
mooi he, alles
pi_25030456
Slaapeitjes zullen jullie een beetje lief zijn tegen de slaapzwemmertjes? Als jullie lief samen gaan spelen, krijgen jullie over 9 maanden een heel groot kado: de liefste ouders die je kunt wensen
Afgesproken?
pi_25030754
Slaapmeisje, lady-wrb, ik had naar alle waarschijnlijkheid hetzelfde gedaan.

Phileine, ik ben het met je eens dat minoes of wie dan ook de consequenties van een hormoonbehandeling dwz een grotere kans op een meerling voor lief zou moeten nemen of besluiten de behandeling niet te willen ondergaan omdat dat risico te groot is. Kan ook natuurlijk.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
pi_25031738
Hey, Slaapmeis, ik duim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duimduim-duim-duim-duim voor jullie!

En wat hierboven gezegd werd over die afgebroken IUI met 6 eitjes....ik had ook geklust, zeker weten.....Afscheid nemen van 1 van de 3 lijkt me onwijs moeilijk, maar het gevoel van geluk dat je er 2 hopelijk wel (gezond) ter wereld kunt brengen, moet toch wel sterker zijn. Hoe verdrietig het afscheid nemen ook moge zijn....Zo'n kans....eigenlijk 6 IUI behandelingen ineens! Had ik echt niet laten lopen.

En over die zelfhormoonpraktijken kan ik ook meepraten. Ik heb de Gonal-F die overbleef in de pen (ruim voldoende voor een volledige IUI stimulatie) in gespoten volgens mijn IUI schema omdat ik het niet weg kon gooien. Heeft niks opgeleverd overigens...als ik er nu aan terug denk, schrik ik er zelf van. Wat een rare sprongen een mens kan maken. Het risico! Ongelooflijk. Blijkbaar schakel je met al je emoties toch een groot deel van je gezonde verstand uit...
pi_25036685
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef katinka het volgende:
En over die zelfhormoonpraktijken kan ik ook meepraten. Ik heb de Gonal-F die overbleef in de pen (ruim voldoende voor een volledige IUI stimulatie) in gespoten volgens mijn IUI schema omdat ik het niet weg kon gooien. Heeft niks opgeleverd overigens...als ik er nu aan terug denk, schrik ik er zelf van. Wat een rare sprongen een mens kan maken. Het risico! Ongelooflijk. Blijkbaar schakel je met al je emoties toch een groot deel van je gezonde verstand uit...
Ik zou het ook doen denk ik...weet het wel zeker. Je wil iets zooooo verschrikkelijk ontzettend graag !
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_25038317
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:

Op een ander forum waar ik schrijf is een vrouw waarvan de IUI is afgeblazen omdat ze 6 follikels had. Tegen het advies van de arts in zijn ze toch aan de KvK gegaan. Later bleek dat ze zwanger is van een drieling. Natuurlijk helemaal super dat ze zwanger is, maar de artsen raadden hun sterk aan om 1tje weg te laten halen. Ze stonden voor een erg moeilijke beslissing, maar toen ze de statistieken hoorden (50% kans op een succesvolle zwangerschap bij een 3-ling, 85% bij een 2-ling en 95% bij een 1-ling) hebben ze besloten om afscheid te nemen van 1 embryo...

Ik weet niet of ik het gedaan zou hebben (het sexen dan he) maar ik kan het me wel heel goed voorstellen. Het is denk ik ook wel een beetje afhankelijk van hoelang je al bezig bent, hoeveelste IUI poging het is e.d. Als het de eerste IUI poging zou zijn, zou ik denk ik wel gewoon een ronde overgeslagen hebben en er vanuit gegaan zijn dat bijv de dosis hormonen te hoog geweest is.

Het weghalen van 1 embryo ten behoeven van 2 andere, moeilijke keus maar zou ik denk ik wel doen. Het verschil tussen 50% en 85% vind ik toch wel heel erg groot wat dat betreft. Daarbij denk ik dat 't leven erna op zich ook veel makkelijker zou zijn met een tweeling dan met een drieling, al zou dat dan weer geen reden op zich zijn voor mij om er 1 weg te laten halen....Hooguit een verzachtende omstandigheid die je in dit geval voor jezelf ook zou kunnen aanvoeren.

Phileine van mij hoef je je mening niet voor je te houden...Iedereen mag zeggen wat zij ervan vindt, en iedereen mag zeggen dat ze het daar niet mee eens is...Tis zo lastig discussieren als iedereen waar je het niet mee eens bent z'n klep maar dicht moet houden he.

Maar hoe zit 't als je het vanuit het kind bekijkt? Dus niet of je als moeder wel of niet zit te 'wachten' op een gehandicapt kind. (Waar in mijn ogen niemand op zit te 'wachten' want dat zou ook behoorlijk twisted zijn.) Maar of zo'n kind wel of geen redelijke kwaliteit van leven kan hebben.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_25038687
Kan die discussie over wel of niet een gehandicapt kind niet ergens anders? Alstjeblieft?

Wat het dilemma betreft dat Slaapmeisje voorlegde. Ik weet niet of ik die had laten liggen. Ik denk het niet. Niet bij de zoveelste keer althans zoals Igraine zegt. Maar ja, dan gaan we er alsmaar vanuit dat het 'probleem van niet zwanger worden' bij de vrouw ligt. Als zaadjes niet zwemmen dan heb je aan je mooie follikels ook niks.

Slaapmeisje ik leef met je mee
  vrijdag 11 februari 2005 @ 12:56:34 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25038750
toen ik 28 eitjes had a.g.v. overstimulatie bij ICSI hebben we toch maar wel een condoom gebruikt..
dat werd me iets te veel
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:15:23 #268
1087 Merisse
broddeltante
pi_25039091
tjeeesss 28! tja, dan wordt het een ander verhaal, wat eng ET
  Moderator vrijdag 11 februari 2005 @ 13:30:17 #269
5428 crew  miss_sly
pi_25039346
Hier is wat meer te vinden over over/hyperstimulatie.

http://www.fertimagazine.nl/behandeling/iv_ohss.htm

Het is ook echt een probleem, niet zozeer mbt eventuele meerlingen (wat moet je in hemelsnaam met 10 of meer follikels beginnen? ) maar ook omdat het zelfs levensbedreigend kan zijn (en in het verleden ook was) als het niet wordt onderkend en behandeld.
pi_25039428
Wat me zo maar door mijn hoofd schoot:als je bv.6 eitjes hebt,is er dan geen mogelijkheid om er een paar weg te halen?Geen idee,of dit bestaat hoor,maar dan zou je wel die IUI behandeling af kunnen maken,toch?Maar ja,als je er 28 hebt....tjee,wat een hoeveelheid......dat lijkt me ook geen pretje om te doen dan.Maar voor ivf worden er toch eitjes (hoe zeg ik dat)geprikt of opgezogen,voor de bevruchting?Of bestaat er dan een kans,dat de eitjes die je wilt laten zitten,beschadigen o.i.d?
Groetjes,Minoes
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:48:57 #271
103793 kozakken
Living the life
pi_25039615
Wilde eigenlijk gewoon even zeggen dat ik het fijn vind om naast alle narigheid en verdriet ook alle moed en doorzettingsvermogen te mogen lezen.
voor iedereen. (en slaapmeisje nog een extra voor alle slaapeitjes ;*)
  vrijdag 11 februari 2005 @ 13:51:26 #272
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_25039662
28 is te veel om weg te halen met een punctie. de ei-blaasjes vullen zich na een 'ei-sprong' met vocht dat onttrokken wordt uit je bloed. En 28 ei-blaasjes kan je lichamelijk gewoon niet aan. Je zult dan ook zeer waarschijnlijk opgenomen moeten worden in het ziekenhuis aan een infuus om je bloed weer te verdunnen.
Bij mij werd de behandeling afgebroken en dan verschrompelt een deel van de eitjes en evt. zullen er een paar springen. (via natuurlijke weg is dit minder schadelijk) En na je menstruatie is alles weer 'normaal'

en een paar eitjes weghalen bij een IUI als er bijv. 6 zijn? Er zal geen gyneacoloog zijn die dat doet. Een punctie is na een bevalling zo'n beetje het ergste wat je op gyn.gebied kunt ondergaan.. Dat wil je echt niet vrijwillig ondergaan, alleen als er echt geen andere mogelijkheid is. Je krijgt niet voor niks slaappillen en 'rustgevende pilletjes' mee om je maar kalm te houden.
Verstandiger is idd zo'n behandeling afbreken (maar ja, verstand en gevoel zijn 2 heel verschillende dingen...)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_25039749

Slaapeitjes, zijn jullie een beetje liev voor de slaapzaadjes?? Kies maar een goede uit, keus zat

voor Slaapmeisje
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_25039907
Even offtopic vraag!
ET> Heb je daar wat literatuur van, dat een punctie zo erg is?

Mijn vriendin heeft zich bij haar allereerste punctie zo 'misdragen' dat het ziekenhuis haar eigenlijk niet eens meer voor een derde poging wilde laten komen (1e afgebroken door overstimulatie, 2e keer wel punctie, maar deed enorm pijn, ze heeft gegild, benen uit beugels TIJDENS de punctie... etc.) Zelf heeft ze eerst een paar maanden rust en afstand genomen. Toen ze vorige week belde voor een nieuwe afspraak zeiden ze dus wat hier staat. Ze behandelen nu toch, maar zij en haar man wilden wel nog een gesprek over de punctie, ze hoopten op iets meer verdoving/ontspanningsmedicatie.

even tussendoor Slaapeitjes !!! Gooooo !!
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 17:51:22 #275
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25043546
Ik had waarschijnlijk ook wel gesexed, maar Slaapvriendje niet... hij zou het risico niet willen nemen. En het weg laten halen van 1 embryo geeft de overgeblevenen zoveel meer kans dan is de keuze wel iets makkelijker natuurlijk. Tja het blijft altijd risky business als je met hormonen stoeit. Ben wel blij dat ze nu nog IUI met hormoonstimulatie doen want als ik de trend een beetje volg dan zal dat voor de toekomst steeds minder vaak gebeuren. Er word nu zelfs al gesproken over IVF in eigen cyclus dus ik mag blij wezen dat ze ons deze kans nog geven.

Voor de komende twee weken heb ik besloten om mezelf lekker te verwennen en veel rust te nemen. Ik hoop dat de jompelzaadjes de slaapeitjes inmiddels hebben wakker gemaakt en dat ze een feestje aan het bouwen zijn daarbinnen. Gisteravond heb ik nog een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en hierna nog 2 x om de dag. Ben dit keer zo superbenieuwd wat de uitslag zal zijn, maar als ik al jullie enthousiaste en lieve reacties hier lees, dan moet het wel goed komen

lieve phileine, jouw betrokkenheid siert je alleen maar hoor en wat zou een discussieforum zijn zonder mensen zoals jij met het hart op de tong
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † vrijdag 11 februari 2005 @ 18:01:26 #276
43556 miss_dynastie
pi_25043712
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 12:56 schreef E.T. het volgende:
toen ik 28 eitjes had a.g.v. overstimulatie bij ICSI hebben we toch maar wel een condoom gebruikt..
dat werd me iets te veel
Jeej

Gisteren was op net5 een reportage van de eerste gezonde zesling in Groot Brittanië, de reportage was ter ere van hun 18de verjaardag, ik moest direct aan dit topic en de discussie denken
pi_25044202
SMS van vriendin net gekregen: ze gaan haar toch behandelen en de punctie is in april !
Ik krijg d'r niet te pakken, dus meer weet ik nog niet.

MIss-D: Die vader had wel humor he, ik had die docu al eens gezien.
pi_25053035
E.T,bedankt voor de uitleg.Ik dacht ook niet,dat ze zoiets zouden doen,maar je weet het te genwoordig nooit,ze kunnen zoveel.............
Heb jij er toen geen last van gehad dan,met die 28 eitjes,erg pijnlijke ongi o.i.d?

Groetjes,Minoes
pi_25062877
quote:
Op vrijdag 11 februari 2005 17:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
...

Voor de komende twee weken heb ik besloten om mezelf lekker te verwennen en veel rust te nemen. Ik hoop dat de jompelzaadjes de slaapeitjes inmiddels hebben wakker gemaakt en dat ze een feestje aan het bouwen zijn daarbinnen. Gisteravond heb ik nog een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en hierna nog 2 x om de dag. Ben dit keer zo superbenieuwd wat de uitslag zal zijn, maar als ik al jullie enthousiaste en lieve reacties hier lees, dan moet het wel goed komen

...
Klinkt goed zo'n verwen/rustperiode Slaapmeisje. Ik zie Phileine's "rogers" in gedachten al weer voor me in je slaapbuikie ik bedoel natuurlijk de rogers van slaapvriendje
pi_25084147
Slaapmeisje....zit je lekker in de kussentjes,voetjes omhoog,doossie sjokola van je vriendje voor Valentijn erbij Rustig aan en laat die zaadjes maar zwemmen
Groetjes,Minoes
pi_25084575
Slaapmeisje geniet van je voorgenomen rust

Jompelzaadjes en Slaapeitjes Have fun
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  † In Memoriam † maandag 14 februari 2005 @ 12:44:40 #282
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25084946
We gaan ervoor deze ronde

Afgelopen weekend alleen maar leuke dingen gedaan, helaas moet ik deze week gewoon werken dus ik kan niet als prinsesje op de bank liggen. Vanavond de laatste onderhoudsdosis Pregnyl spuiten. Heeft iemand ervaringen met de bijwerkingen? Ik ben namelijk nogal emo en kan al huilen bij het minste geringste. Kan natuurlijk ook gewoon de ontlading zijn van de opgebouwde spanning van de laatste tijd
pi_25085282
Slaapmeisje, ik vind het echt zo spannend, maar heb zulke goede hoop voor je!
Ik ga even lekker meejompelen
... en die tranen zullen wel een combi van factoren zijn. Good Luck!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_25085458
Succes Slaapmeisje
pi_25086907
Slaapmeisje ik denk aan je Sterkte de komende twee weken en we gaan voor een tweeling, ok?
  dinsdag 15 februari 2005 @ 09:41:20 #286
1087 Merisse
broddeltante
pi_25096567
Een tweeling *zucht* ... ik zou er voor tekenen hoor, zeker omdat het bij mij om (hopelijk) één zwangerschap zal gaan maar zeker niet meer. Het is allemaal zo dubbel nu. Ik ben een boek aan 't lezen over onvrijwillige kinderloosheid (Odile van Eck, Een onvervulde kinderwens) waarin ik lees over verdriet en rouw en samen verder. Heavy stuff en ik huil mijn ogen uit mijn hoofd maar ik wil het WEL onder ogen zien en er niet voor weglopen. Aan de andere kant is het moeilijk om te rouwen als je nog hoop hebt. Al is het maar een sprankje..

Ik heb al een jaar geleden ofzo eens gezegd dat ik een nieuwe auto zou gaan kopen als er geen kindje zou komen. Slaat helemaal nergens op natuurlijk want hoe kan een auto nou het gemis van een kind "goedmaken". No way! En bovendien WIL ik helemaal geen nieuwe auto, ik wil een kind! Illustratief was dat wij een paar dagen geleden in een winkelstraat voor een stoplicht stonden te wachten en mijn man naar buiten kijkend verzuchtte: "leuk he?", waarop ik "ja" terugzuchtte. Toen bleek dat hij de Peugeot 206CC bedoelde (de auto die ik evt. zou willen) die geparkeerd stond voor, jawel, een boetiek met baby en kinderkleding. Ik zat dus naar die schattige kleertjes in de etalage te kijken. Heel die auto interesseert en interesseerde me geen reet.

Ik heb overigens ook besloten lid te worden van Freya. Dat is ook iets wat je niet zomaar doet maar waar een proces aan voorafgaat. Dat las ik laatst ergens: Freya, is wel de laatste club waar je bij wil horen! Maar goed ik realiseer me dat ik er ook nog veel aan kan hebben mocht er geen kindje komen, ze hebben namelijk ook een afdeling "samen verder".

Dit moest ik ff kwijt. Ik verwacht geen medelijden of goede raad, ik misbruik dit topic gewoon even als dagboek
pi_25096676
*knuf* voor Merisse

Slaapmeisje, ik duim met je mee hoor Onwijs spannend.
pi_25096964
Slaapmeisje we draaien de duimen al rond hoor!!! en dat gaat 24/7 door!!!

Merisse, knap dat je die stap gezet heb! En ja die auto kan je gestolen worden een kindje betekend zoveel meer en is onbetaalbaar. Ik denk nog steeds aan je
pi_25101216
Merisse ook aan jou wordt hier nog steeds gedacht hoor Het lijkt me inderdaad een vreselijk moleilijk proces waar je doorheen gaat, te meer daar je nog steeds op de wip zit of het nou wel of niet gaat lukken. Dus echt voor ' samen verder' gaan kun je ook niet nu. Ik hoop dat er toch nog een zwangerschap voor je inzit en dan uiteraard eentje tot het eind. Sterkte !!!
pi_25104919
Lieve Merisse, ik heb wel een nieuwe auto gekocht
Maar je hebt gelijk; dit maakt het gemis echt niet goed.
Hij rijd overigens wel heel lekker...
En daar geniet ik nu toch wel 2x per dag van

Meid toch, die boeken moet je eigenlijk pas lezen als je geen sprankje meer hebt he. Ach wat lul ik nou; ik heb er ook 1 gelezen. Maar dat doe ik voorlopig niet meer.

dikke knuf voor joe.

pi_25108412
Merisse, ik kan me voorstellen dat je je al probeert "in te lezen" in dat gevoel en het afscheid, maar volgens mij ben je veel te pessimistisch. Ik ben een tijdje lid geweest van een mailinglist over herhaalde miskramen, en de grote angst van iedereen is altijd dat je behoort tot die 80% waarbij nooit een oorzaak wordt gevonden voor de miskramen, of bij die 5% bij wie een oorzaak wordt gevonden waar niets aan te doen is. Iedereen die het onderzoek ingaat hoopt op die stollingsfactor omdat daar betrekkelijk eenvoudig wat aan te doen is. Jij bent in het verleden een aantal keren vrij makkelijk zwanger geworden, er is geen enkele reden om te denken dat dat niet nog een keer gaat lukken, en omdat jij een van de "mazzelaars" bent met een stollingsfactor, is er ook geen reden meer om te denken dat een volgende zwangerschap ook mis zal gaan. Dus weg die boeken en terug met dat positief denken!
mooi he, alles
pi_25108489
Merisse
Iets beters weet ik niet op dit moment...
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 12:48:28 #293
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25111909
Lieve Merisse wat is het af en toe toch ontzettend moeilijk voor je. Wel dapper dat je je alvast een beetje aan het inlezen bent en je aan het orienteren bent op de "samen verder" fase. Natuurlijk hoop en bid ik dat het voor jullie niet van toepassing zal zijn. Heel veel sterkte en ik sluit me bij phileine aan en stuur je wat positieve denkkracht (kan ik meteen een beetje voor mezelf reserveren).

Met mij gaat het niet zo goed. Volgens mij heb ik de griep te pakken, maar ik zit wel gewoon op kantoor (wat ben ik toch een bikkel *uch*). Ik heb een ontzettend rauwe keel, ben wankel op de beentjes en alles doet zeer. Hopelijk heeft dit geen invloed op een eventuele bevruchting, maar het speelt op dit moment wel door mijn hoofd.
pi_25112334
Lief Slaapmeisje, als vrouwen alleen maar zwanger zouden worden als ze 100% lichamelijk en geestelijk in orde zijn op het moment van bevruchting, zou het niet half zo druk zijn op deze aardbol
  woensdag 16 februari 2005 @ 13:44:48 #295
1087 Merisse
broddeltante
pi_25112723
Volgens mij heeft het geen invloed Slaapmeisje, maar het kan natuurlijk nooit kwaad om jezelf te (laten) vertroetelen als je niet lekker bent. Hetzelfde beestje had mij vorige week te pakken, gelukkig was het met een paar dagen over. Beterschap!

Vanmorgen hadden we weer een geboortkaartje in de bus, J.'s beste vriendinnetje is opnieuw moeder geworden. Ik zou in deze tijd uitgerekend zijn van mijn 3e zwangerschap. Ik heb daar weer echt een kutdag door. Ik wil dat niet maar ik kan het niet helpen. Ik wil ook op kraamvisite maar ik kan het niet. Alleen al bij het idee giert de paniek door mijn lijf. En ik vind het zo kinderachtig van mezelf.
Wat J. dan weer niet zo goed begrijpt is dat ik op Fok juist de zwangeren en de babietjes opzoek maar er irl moeite mee heb, zelfs als het kennissen/vrienden betreft. Ik kan het ook niet goed verklaren maar ik weet wel dat degenen met wie ik zo'n moeite heb ook in dezelfde tijd als ik zwanger en uitgerekend waren. Met mijn buurjongetje van 1 heb ik bijv. weer geen enkele moeite.

Phileine, Ik weet dat ik ik de goede categorie val qua diagnose en ik weet dat ik voor mijn leeftijd vorig jaar steeds snel zwanger was maar ik ben wel 40 en het is inmiddels exact 9 maanden geleden dat ik voor het laatst zwanger was (waarvan de laatste 7 maanden geprobeerd zwanger te raken). Ik weet niet of het reeel is om nog veel hoop te hebben.
Jij hebt je nooit laten onderzoeken toen he? Die mailinglijst, was dat de Freya mailinglijst? Daar ben ik ook een tijdje bij geweest maar aan Fok had ik meer dus ik ben er ook weer weg.

Katinka, wat grappig dat jij wel een nieuwe auto hebt gekocht Hoe gaat het nou met jou?

[ Bericht 12% gewijzigd door Merisse op 16-02-2005 14:44:52 ]
  † In Memoriam † woensdag 16 februari 2005 @ 16:20:09 #296
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_25114307
Bedankt voor de geruststellende woorden. In deze fase van de wachtweken grijp ik elk moment aan om te gaan twijfelen, maar ik ga nu gewoon lekker vroeg onder de wol en hoop dat ik me snel weer beter voel.

Merisse, dat van die kraamvisite is heel bekend hoor. Ik heb doorgaans ook alleen maar moeite met bekenden en niet zozeer de zwangeren of moeders van Fok. Vanuit mijn functie als secretaresse moet ik vaak mee op kraamvisites van collega's, maar ik heb bij mijn baas aangegeven dat ik daar, gezien de omstandigheden, niet meer naartoe ga. Ook ik kreeg het spaans benauwd bij het idee alleen al. Gelukkig hebben ze er hier op kantoor wel begrip voor.
pi_25118039
Merisse en Slaapmeisje, ik ben een soort van opgelucht betere term weet ik even niet om hier te lezen dat de confrontatie met zwangeren en moeders in real life voor jullie heel anders is dan hier op fok. Ik leef altijd erg met jullie mee, maar heb bij ieder bericht dat ik voor jullie post ook meteen het idee dat ik jullie er dan weer met je neus bovenop druk dat ik wel zwanger ben.

Merisse heeft me al eerder verteld dat het juist fijn is om "succes-stories" te lezen (mijn huidige zwangerschap volgt kort op twee miskramen, waardoor het een hele tijd heeft geduurd voor ik geloofde dat het deze keer wel goed zou gaan), maar toch... iedere keer als ik van één van jullie een felicitatie of een aanmoediging lees in het Z&G topic krijg ik een brok in mijn keel, zo geweldig vind ik dat van jullie.

Ik herken het trouwens wel hoor, dat je met de meiden op fok in alle opzichten mee kunt leven, terwijl een dikke buik van een wildvreemde in het winkelcentrum je volledig over je toeren kan maken (laat staan dikke buiken/baby's van vrienden, kennissen en onbekende mutsen op verjaardagen). Fijn dat ze op kantoor wat betreft die kraamvisites begrip voor je hebben Slaapmeisje.

Ik blijf jullie volgen lieve meiden.

Liefs van Ma-Maatje.
pi_25119459
ik wil ff de mensjes hier een hart onder de riem steken die het nodig hebben nu.

hele dikke knuffel van een onzichtbare maar zeker een aanwezige girly
pi_25122373
Girly.........
Hoe is het met jou?En wat zijn jouw plannen nu?
Dikke knuf vanuit hier,kom je weer es wat vaker?
Groetjes,Minoes
pi_25122447
quote:
Op woensdag 16 februari 2005 12:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed. Volgens mij heb ik de griep te pakken, maar ik zit wel gewoon op kantoor (wat ben ik toch een bikkel *uch*). Ik heb een ontzettend rauwe keel, ben wankel op de beentjes en alles doet zeer. Hopelijk heeft dit geen invloed op een eventuele bevruchting, maar het speelt op dit moment wel door mijn hoofd.
Hey echte bikkel, maak je geen zorgen over een koutje. Dat kan volgens mij zelfs positief zijn.
Je weerstand wordt namelijk wat minder rond deze dagen; je lichaam staat (tijdelijk) toe dat er iets 'vreemds' in je lichaam kan nestelen (!). Dan kun je toch ook vatbaarder zijn voor een koutje lijkt mij.
Ik wil je hiermee geen false hoop geven, maar hoop dat je je minder zorgen maakt.

* Hier wordt nog steeds geduimd *
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')