Ik zit niet veel in het ouderforum, maar nu kan ik me echt niet inhouden van te reageren.quote:Op donderdag 10 februari 2005 18:36 schreef phileine het volgende:
van mij mag je heus zeggen wat je wil, alleen dan mag ik daar toch ook op reageren als het me verkeerd schiet? Zeggen "ik wil graag een gezond kindje" is heel wat anders dan zeggen "ik zit niet te wachten op een ongezond kind" en "een tweeling zou slecht uitkomen" heel iets anders dan "ik wil er echt maar één". Je lijkt dan wel dat mens uit die lotto-reclame, die bij het zien van de boot die haar man voor haar heeft gekocht verontwaardigd roept "wat, een witte?!"
Hoe jeukerig ik de term ook vind, een zwangerschap is een geschenk. En natuurlijk kun je je keuzes maken of een geschenk weigeren, maar het komt over alsof jij er wel behoorlijk wat condities aan stelt. Dat je in de mmm loopt doet niet zoveel af aan jouw wensen en keuzes, maar het zou je misschien wat meer doen beseffen hoe groot het geschenk van een zwangerschap eigenlijk is.
Nee, eigenlijk hadden ze het niet moeten doen. Maar ik kan het ze écht niet kwalijk nemen, kan het heel goed begrijpen. Volgens mij gaat dan het allesomvattende verlangen naar een kind overheersen. En als het je dan zo wordt voorgehouden, dan kan ik me voorstellen dat je het aangrijpt...quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Aan de andere kant vraag ik me af of ze wel tegen het advies van de arts in hadden moeten gaan sexen. Wat vinden jullie hiervan?
Ik denk dat die ouders hoop hebben geput uit het idee er toch nog twee te hebben. Hoe je het ook wendt of keert, hadden ze naar de artsen geluisterd, dan was een zwangerschap sowieso uitgebleven...quote:Het lijkt me zo moeilijk om ten eerste niet toch de kans te moeten grijpen als je 6 follikels hebt en als je dan uiteindelijk zwanger bent, toch 1 van de 3 te moeten laten gaan.
Ik zou het ook doen denk ik...weet het wel zeker. Je wil iets zooooo verschrikkelijk ontzettend graag !quote:Op donderdag 10 februari 2005 23:55 schreef katinka het volgende:
En over die zelfhormoonpraktijken kan ik ook meepraten. Ik heb de Gonal-F die overbleef in de pen (ruim voldoende voor een volledige IUI stimulatie) in gespoten volgens mijn IUI schema omdat ik het niet weg kon gooien. Heeft niks opgeleverd overigens...als ik er nu aan terug denk, schrik ik er zelf van. Wat een rare sprongen een mens kan maken. Het risico! Ongelooflijk. Blijkbaar schakel je met al je emoties toch een groot deel van je gezonde verstand uit...![]()
Ik weet niet of ik het gedaan zou hebben (het sexen dan he) maar ik kan het me wel heel goed voorstellen. Het is denk ik ook wel een beetje afhankelijk van hoelang je al bezig bent, hoeveelste IUI poging het is e.d. Als het de eerste IUI poging zou zijn, zou ik denk ik wel gewoon een ronde overgeslagen hebben en er vanuit gegaan zijn dat bijv de dosis hormonen te hoog geweest is.quote:Op donderdag 10 februari 2005 21:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
Op een ander forum waar ik schrijf is een vrouw waarvan de IUI is afgeblazen omdat ze 6 follikels had. Tegen het advies van de arts in zijn ze toch aan de KvK gegaan. Later bleek dat ze zwanger is van een drieling. Natuurlijk helemaal super dat ze zwanger is, maar de artsen raadden hun sterk aan om 1tje weg te laten halen. Ze stonden voor een erg moeilijke beslissing, maar toen ze de statistieken hoorden (50% kans op een succesvolle zwangerschap bij een 3-ling, 85% bij een 2-ling en 95% bij een 1-ling) hebben ze besloten om afscheid te nemen van 1 embryo...
Jeejquote:Op vrijdag 11 februari 2005 12:56 schreef E.T. het volgende:
toen ik 28 eitjes had a.g.v. overstimulatie bij ICSI hebben we toch maar wel een condoom gebruikt..
dat werd me iets te veel
Klinkt goed zo'n verwen/rustperiode Slaapmeisje. Ik zie Phileine's "rogers" in gedachten al weer voor me in je slaapbuikie ik bedoel natuurlijk de rogers van slaapvriendjequote:Op vrijdag 11 februari 2005 17:51 schreef Slaapmeisje het volgende:
...
Voor de komende twee weken heb ik besloten om mezelf lekker te verwennen en veel rust te nemen. Ik hoop dat de jompelzaadjes de slaapeitjes inmiddels hebben wakker gemaakt en dat ze een feestje aan het bouwen zijn daarbinnen. Gisteravond heb ik nog een onderhoudsdosis Pregnyl gespoten en hierna nog 2 x om de dag. Ben dit keer zo superbenieuwd wat de uitslag zal zijn, maar als ik al jullie enthousiaste en lieve reacties hier lees, dan moet het wel goed komen
...
Hey echte bikkel, maak je geen zorgen over een koutje. Dat kan volgens mij zelfs positief zijn.quote:Op woensdag 16 februari 2005 12:48 schreef Slaapmeisje het volgende:
Met mij gaat het niet zo goed. Volgens mij heb ik de griep te pakken, maar ik zit wel gewoon op kantoor (wat ben ik toch een bikkel *uch*). Ik heb een ontzettend rauwe keel, ben wankel op de beentjes en alles doet zeer. Hopelijk heeft dit geen invloed op een eventuele bevruchting, maar het speelt op dit moment wel door mijn hoofd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |