abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24650446
Vervolg van Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat -deel 5-

OK, we gaan dus op reis met Fluf als reisleider. Waarheen en hoe is nog niet geheel duidelijk.

* Merisse heeft deze zomer in Verona de borst aangeraakt van een beeld van Julia (die van Romeo) en op een kerkhof in Parijs een beeld van Victor Noir in zijn kruis getast. Beide omdat het de vruchtbaarheid zou bevorderen. Zonder resultaat dus.

Iemand nog een ander leuk idee voor een bestemming?

[ Bericht 9% gewijzigd door Merisse op 20-01-2005 14:12:51 ]
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 14:09:04 #2
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24650927
* Slaapmeisje heeft ook de meest gekke dingen gedaan om de vruchtbaarheid te bevorderen

Ik zal vanavond ook even googlen voor een pelgrimstocht
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_24650936
Merisse....heej,dat van dat beeld in Verona wistik niet,dan had ik ook ff een poging gewaagd,hahaha.Nou,de bus loopt al aardig vol zo te lezen en plupf gaat sturen,dat word gezellie.Tja,waar naartoe......je hoort ook wel over lourdes,maar daar geloof ik niet zo in.
Anders maar een reisje langs de rijn en mac donalds toe,voor de vreethormonen
Groetjes,Minoes

Slaapmeisje......das waar ook,bij jou geen prikken...nou,nu weet ik het ook niet meer hoor,ik wacht het wel af.Hoe staat het met jou nu,nog steeds aan de gang met injecties en met wat en tot hoelang(zo,heppie ff wat te doen.... )
pi_24651076
Moeten jullie ook niet een koelboxje in de bus hebben voor het ZVO
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 14:21:13 #5
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24651079
Dan moet je in het vorige deeltje even teruglezen muts (zow, heb jij ook weer wat te doen ) Ik zit op dit moment op mijn werk en heb het eigenlijk heel druk maar heb niet veel zin meer

Kleine update toch maar: door de verhoging van de dosis hormonen lijk ik wel weer ietsies meer last te krijgen (heel erg moe en hoofdpijn). Waarschijnlijk moet mijn lichaam weer even wennen. Hopelijk morgenochtend het goede nieuws dat mijn follies nu wel gegroeid zijn.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 14:23:27 #6
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24651120
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:20 schreef snoopy het volgende:
Moeten jullie ook niet een koelboxje in de bus hebben voor het ZVO
jaaaaaa die was ik bijna vergeten

is trouwens een goed idee hoor snoop want dan kan ik meteen mijn medicijntjes erbij zetten. Puregon moet namelijk in de koelkast bewaard worden
pi_24651190
Daar had ik geen zin in,medemuts Wie weet zijn je follies beter gegroeid nou,met je verhoogde dosis,ik duim voor je.
Ik heb ff gegoogeld,maar daar kom je op de meest rare sites,ik waarschuw alvast maar ff.Maar wat je er vind,is toch meestal Mekka en dat lijkt me toch iets verder dan de follies in le paris,hahhahaha.Wat dachten jullie van de Dam in A'dam en dan zetten we een doos eieren aan de voet ervan en doen we een vruchtbaarheidsdans???En dan,om ons te trakteren,ff shoppen
Snoopy.....hoe had je dat gedacht dan?Sta jij in t middanpad met een spuit klaar,om de dames te vullen
Groetjes,Minoes
pi_24651247
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:26 schreef minoes_ het volgende:
Snoopy.....hoe had je dat gedacht dan?Sta jij in t middanpad met een spuit klaar,om de dames te vullen
Daar ben ik dan weer niet te beroerd voor hoor Als jullie er geen probleem mee hebben, heb ik het ook niet
De Dam vind ik wel handig dan, dat is hier bijna om de hoek
pi_24651519
Of Manneke Pis,in belgië,dat kan ook.Maar ik dacht.....dat lange ding op de Dam en dan een doos eieren erbij....nah....zijn allbei de sexen toch weer mooi vertegenwoordigd
Groetjes,Minoes

(en dan na afloop een rondleiding van Snoopy)en dat allemaal in het belang van de vruchtbaarheid,men ,dat wordt een topdag
  donderdag 20 januari 2005 @ 20:43:47 #10
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24656159
Miss Sly, voor jullie word ik zelfs astronaut, als de bestemming op Mars of de Maan blijkt te zijn.

Noem ik mezelf Fluf Okkels, klinkt wel lekker in één zin met follicles en zo.

... ♥ ik mis je ♥
  † In Memoriam † donderdag 20 januari 2005 @ 20:47:44 #11
43556 miss_dynastie
pi_24656221
Lourdes, daar was toch ook iets mee?? De pastor heeft het daar tenminste wel ooit over gehad, maaruh
pi_24656242
quote:
Op donderdag 20 januari 2005 14:46 schreef minoes_ het volgende:
Of Manneke Pis,in belgië,dat kan ook.
Dan roep je mij er toch bij eh?

Ik werk namelijk op een paar kilometer van Brussel waar dat ventje te bewonderen is
  donderdag 20 januari 2005 @ 21:47:11 #13
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24657269
Nog iemand nodig voor bemoedigende liedjes en yells?
pi_24657611
Yep,BE , jij kan ook mee en dan steek je je koppie maar door t dak van de bus,hahaha.Het buske komt al aardig vol zo en de touroperators bieden zich van alle kanten aan....A'dam,Brussel....dat worden leuke reisjes
Groetjes,Minoes
pi_24657683
Ach ja en zo maken we er maar weer een lollige dag van,met de zorgen weer ff op de achtergrond,moet ook kunnen,meiden.
Maar weer ff ontopic
Slaapmeisje,hoe laat moet je morgen voor je echo?En ga je alleen of samen met slaapvriendje?.
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 08:56:33 #16
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24663521
Goedemorgen. Nou ja goed Vanmorgen weer voor de echo geweest en die eitjes van mij schieten echt geen moer op zeg. In elke eierstok een follikel van 10 mm. , mijn baarmoederslijmvlies was wel van 4 naar 6 gegaan, maar het was wel een fikse teleurstelling zo op mijn nuchtere maag. Nu moet ik woensdag weer terugkomen en voorlopig even doorprikken
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 09:01:58 #17
5428 crew  miss_sly
pi_24663598
Slaapmeisje, wat een domper!
Bij mij was het inderdaad ook een tijdje zoeken naar de juiste hoeveelheid en hoe lang spuiten, maar het komt echt goed hoor! De teleurstelling iedere keer is wel groot, en het idee 'cyclus' is ook helemaal verdwenen. Er zijn zelfs wel een paar pogingen afgebroken om na de menstruatie weer opnieuw te beginnen. De follikels wilden dan te lang niet groeien of er was zelfs sprake van overstimulatie.

Ik hoop dat het er woensdag lekker helemaal goed uitziet met een fantastisch follikel!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_24663624
Slaapmeisje.......hè,getsie,waar hebben die follies van jou nu weer last van?
Ah,ik weet het al,ze wachten natuurlijk op wat aanmoediging,nou ,bij deze dan

(en nou groeien...... )

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 09:10:05 #19
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24663700
Miss_sly, het kan dus ook zo zijn dat ze een poging afbreken omdat de eitjes te lang niet groeien? Pfff, dat lijkt me helemaal een teleurstelling zeg. Overstimulatie is natuurlijk de andere kant op en net zo erg omdat ze dan ook de behandeling staken. Heb ik voor niks al die tijd twee prikken in mijn buik gepropt Grrrr, sorry hoor, ik moet het even kwijt....

Minoes, dank je voor de aanmoedigingsmeisjes, hopelijk helpen ze!
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 09:14:58 #20
5428 crew  miss_sly
pi_24663759
Ik heb nooit te veel gezegd, omdat mijn verhalen niet zo rooskleurig zijn, en ik weet niet of je daarop zit te wachten. Ik kan me voorstellen dat je, nu je er midden in zit, meer kunt halen uit de positieve verhalen met een goede afloop. Maar ja, als het te lang duurde voor het follikel echt wilde gaan groeien, werd de behandeling afgebroken en werd gestart met een nieuwe poging. Is misschien ook wel logisch, want je kunt natuurlijk niet weken/maanden blijven spuiten in de hoop dat dat enen follikel het alsnog wil gaan doen. Een nieuwe poging geeft de eierstokken ook weer de kans met een verse follikel te komen.

Het is frustrerend als het afgebroken wordt, of het nou door overstimulatie komt of omdat ze niet groeien. Dus ik ga voor je duimen dat het niet hoeft en er een groeispurt komt!
pi_24663809
Groei follie Groei

kleine aanmoediging mijnerzijds. zijn die follies nou helemaal betoeterd?

[ Bericht 3% gewijzigd door snoopy op 21-01-2005 10:49:14 ]
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 09:29:13 #22
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24663943
miss_sly ik zit op alle ervaringsverhalen te wachten hoor en ook die niet zo rooskleurig zijn. Zo kan ik juist goed mijn eigen ervaringen tegen andere ervaringen aanhouden en het is voor mij juist goed om te weten. Ben juist heel erg blij dat hier dames zitten met eenzelfde soort ervaringen met hormonen prikken enzo. (al had ik natuurlijk liever gehad dat het bij niemand nodig hoeft te zijn). Hoeveel pogingen (wel en niet doorgaande) heb je eigenlijk gehad? Jij ook een op je roze bolletje.

snoops en minoes vooral streng blijven kijken hoor, zijn die follies nou helemaal belatafeld! Misschien moeten ze wat meer met de jompelmeisjes dansen, maar dan moeten ze wel eerst groter groeien, want dat soort activiteiten is alleen voor grote follies en niet voor minifollies
  vrijdag 21 januari 2005 @ 09:53:37 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24664281
Slaapmeisje... shit...
Groeien moeten die krengetjes!
  vrijdag 21 januari 2005 @ 10:26:50 #24
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_24664844
Hè slaapmeisje toch!

Die follies van jou moeten groeien!!!!!!!!!!!!!!!!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 21 januari 2005 @ 11:27:26 #25
1087 Merisse
broddeltante
pi_24665880
Gossie wat onzettend vervelend Slaapmeisje
Het lijkt me heel frustrerend, je hebt normaal een goede eisprong en nu met die ellendige prikken groeien ze niet
Ik gooi er ook maar even een jompeltje tegenaan hup Slaapfollies
pi_24667229
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 09:29 schreef Slaapmeisje het volgende:
miss_sly ik zit op alle ervaringsverhalen te wachten hoor en ook die niet zo rooskleurig zijn. Zo kan ik juist goed mijn eigen ervaringen tegen andere ervaringen aanhouden en het is voor mij juist goed om te weten. Ben juist heel erg blij dat hier dames zitten met eenzelfde soort ervaringen met hormonen prikken enzo.
Oh ik durfde al niets te zeggen . Want ik heb geen rooskleurig verhaal te melden. Alleen herkenning.

Ik moest destijds net als jij maar doorprikken en doorprikken en de dosis verhogen. Ik liep tegen de muren op van de hoofdpijn en andere ellende.
Op een woensdag moest ik weer een echo maken, nog waren die follikels niet gegroeid, dus weer een verhoging. Die maandag daarna moest ik voor een echo komen. Dat leek mij rijkelijk lang, tussen woensdag en maandag, met een behoorlijke verhoging. Ik wilde graag op vrijdag nog een echo, maar volgens de ferti-arts hoefde dat echt niet.

Het zit me nog steeds (een jaar na dato) dwars dat ik niet heb doorgezet . Want toen ik maandag kwam bleek dat ik mijn eisprong op ongeveer zaterdag gehad had. Dat was zo'n drie weken hormonen spuiten voor niks. (en dan heb ik het nog niet eens over het geld wat het gekost heeft, dat lijkt op zo'n moment marginaal en je moet er ook niet eens over nadenken eigenlijk, maar toch...)

Ik volg je verhaal nauwkeurig en zie dat je veel/voldoende echo's krijgt. Maar hou het altijd in de gaten, is de tip die ik kan geven. Alert blijven, jij kent je lijf het beste, ook al is het nu een kunstmatige 'cyclus'.

Ik hoop nou wel dat je dit echt wilde weten
  vrijdag 21 januari 2005 @ 12:51:03 #27
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24667476
Slaapmeisje, ook hier een afgebroken poging omdat ze niet wilden groeien.. (als je zo kijkt lijkt 't toch wel vaak voor te komen..)
't is k*t..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 13:37:03 #28
5428 crew  miss_sly
pi_24668276
Ik heb niet zo vele pogingen gehad, voornamelijk pogingen om tot een poging te komen.

Begonnen met een paar cycli clomid. Dit had geen enkel effect, ook geen menstruatie.
Daarna maand of 4 met een LH-pompje rondgelopen. Een klein apparaatje dat met een riempje om mijn buik zat en via een infuus een constante hoeveelheid hormoon mijn lichaam indruppelde. geen effect.

Daarna wigexcisie, zoals mijn gyn. het noemde, er is ook een andere naam voor, geloof ik. Tijdens een laparscopie werd er een stukje weggebrand van mijn eierstokken in de hoop dat het gezonde niet aangetaste weefsel eronder dan wel follikels volledig tot grooi kon laten komen.

Toch weer Clomid om te kijken of dat nu wel werkte. Niet dus.

Als ik het me goed herinner, heb ik daarna in bijna anderhalf jaar 3 IUI's gehad, waarvan de tweede resulteerde in een (korte) zwangerschap. Een 'cylcus' van bloeding tot bloeding (nog steeds geen menstruaties eigenlijk) kon echt weken duren. En er zijn er behoorlijk wat afgeblazen wegens te kleine follikels en 2 vanwege gevaar op overstimulatie en 1 vanwege overstimulatie.

En toch, ik zou het zo overdoen, want ook al is het verdrietig en pijnlijk en voel je je rot, je weet zo goed waar je het voor doet!
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 13:54:30 #29
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24668575
Dit zijn nou juist de verhalen die ik wil lezen. Tinkerbell, ET, miss-sly ontzettend bedankt voor jullie openhartigheid. Ik dacht namelijk dat follikels niet kunnen springen zonder die Pregnyl injectie omdat ik nu naast Puregon ook Lucrin spuit. Het is goed om wat meer te weten te komen over ervaringen van anderen zodat ik ook alert blijf op mijn eigen lichaam en niet alles aan de arts overlaat. Verder kan ik me vast mentaal voorbereiden dat er een kans is dat deze poging wordt afgeblazen. Natuurlijk hoeft het niet zo ver te komen, maar ik kan het wel vast incalculeren.

Als ik jouw verhaal lees miss_sly dan heb ik wel heel veel mazzel gehad dat mijn 1e 3 x IUI in eigen cyclus zo vlot achter elkaar konden plaatsvinden.
  vrijdag 21 januari 2005 @ 13:57:58 #30
1087 Merisse
broddeltante
pi_24668639
Och gossie miss_sly en dan te bedenken dat je overweegt al die ellende nogmaals te ondergaan, tenminste als je vriend ook zou willen... voor jou. Ik wist niet dat het bestond, een LH pompje
pi_24668728
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 13:54 schreef Slaapmeisje het volgende:

Als ik jouw verhaal lees miss_sly dan heb ik wel heel veel mazzel gehad dat mijn 1e 3 x IUI in eigen cyclus zo vlot achter elkaar konden plaatsvinden.
Ik bedenk ineens dat ik nooit IUI heb gehad met mijn eigen cyclus. Ik heb al jaren een volkomen normale cyclus (28 dagen, op de klok zowat). Het is nooit in me opgekomen te vragen om een IUI in mijn eigen cyclus, ik moest gewoon gelijk spuiten en heb daar nooit vragen over gesteld, terwijl er met mijn cyclus (en mij) niks mis is.

Stof tot overdenken ineens.
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 14:04:24 #32
5428 crew  miss_sly
pi_24668765
Ach, ik heb ergens ook wel geluk gehad. Omdat ik helemaal niet ongesteld werd, werd ik meteen doorverwezen en in de mmm opgenomen. Ik heb ontzettend veel bewondering voor mensen die zo lang zelf proberen en iedere keer die teleurstelling moeten slikken als ze weer ongesteld worden. Vreselijk lijkt me dat, keer op keer. Dat ken ik dus helemaal niet, want ongesteld word ik gewoon niet (de eerste dag van mijn laatste menstruatie is 6 mei 2004...dat maakt mijn cylcus nu......veeeel te veel dagen).

Merisse, mijn moeder vroeg zelfs of dat wel een goed idee was om er weer opnieuw in te stappen, vanwege alles wat dat met zich meebrengt. Waarschijnlijk niet, maar ja, wat moet je dan?

Ow ja, dat pompje was echt een ellende
je hebt constant een naald in je buik, die wil ook nog wel eens losschieten, moet je naar de EHBO om opnieuw te laten zetten. De ampul met vloeistof moet regelmatig worden verwisseld en in het begin moest dat ook in het ziekenhuis. Later mocht ik dat gelukkig zelf doen. En dan de hele tijd dat vervelende niet-passende vierkante vormpje in je broek, onder je trui...niet zwemmen terwijl het mooi weer was, en liever ook geen zomerkleding omdat je daar alles nog beter in ziet. Nee, was geen succes

[ Bericht 34% gewijzigd door miss_sly op 21-01-2005 14:11:19 ]
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2005 @ 14:07:50 #33
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24668833
Tinkerbell, die IUI in eigen cyclus waren voor mij ook helemaal niet zo belastend. Nu met die hormonen is het veel zwaarder, maar hoop ik wel meer kans te maken. Tegenwoordig wordt er zelfs gesproken om ook IVF zoveel mogelijk in eigen cyclus te gaan doen om de kans op meerlingen nog meer te beperken.
pi_24668945
quote:
Op vrijdag 21 januari 2005 14:07 schreef Slaapmeisje het volgende:
Tinkerbell, die IUI in eigen cyclus waren voor mij ook helemaal niet zo belastend. Nu met die hormonen is het veel zwaarder, maar hoop ik wel meer kans te maken. Tegenwoordig wordt er zelfs gesproken om ook IVF zoveel mogelijk in eigen cyclus te gaan doen om de kans op meerlingen nog meer te beperken.
Je hebt me in elk geval tot nadenken gestemd. Want een IUI in eigen cyclus zie ik nog wel zitten, maar met hormonen spuiten niet meer. Ik hoop niet dat jullie me voor gek verklaren of boos op me worden dat ik dat zeg, maar dat ga ik niet meer trekken . Klaar over uit, dat doe ik niet meer. (ook in verband met ziekte)

Maar toch moet er worden nagedacht hier in huis, ik ben 37, op de gewone manier lukt het niet. Eventueel met een IUI nog wel (al heb ik de hoop allang opgegeven). In april/mei zouden we nog eventueel een IUI mogen proberen als we dat willen, maar ik zie het dus niet zitten. Ik heb verder een normale cyclus, geen baarmoeder/eierstok afwijkingen. Ik zou het dus wel willen proberen nog met een IUI in eigen cyclus. Wellicht kan daar nog over gepraat worden met de ferti-arts. Ik word er zowaar wat hoopvol van.
  Moderator vrijdag 21 januari 2005 @ 14:26:34 #35
5428 crew  miss_sly
pi_24669130
Tinkerbell, ik verklaar je absoluut niet voor gek! Integendeel, ik begrijp het helemaal. Ik ben destijds ook gestopt omdat ik het echt niet meer aan kon. En ik ben ergens ook wel bang voor het hele gedoe weer, maar ik denk dat ik het nu wat beter aan zou kunnen. En ik zou zo graag die laatste kans grijpen. Maar ik vind het niet gek als je het niet meer trekt, hoor.
pi_24687489
Bedoelen jullie met IUI in de eigen cyclus,dat je t zonder hormonen krijgt?
Ik dacht dat iedereen dat standaard kreeg,als er tenminste niks zichtbaars mis is bij je.Bij mij is nl ook niks gevonden,niet op de baarmoederfoto en niet met een kijkoperatie en ik ben ook 37 jaar,Tinkerbel,dus bij mij is het enige waar ze commentaar op kunnen hebben mijn leeftijd,die is natuurlijk niet gunstig.
Ik heb het eigenlijk nooit zo bekeken,maar als is goed kijk,dan veranderd dus je cyclus met die hormonen?Da's toch raar,want als je een goede eisprong hebt,hoeven ze toch alleen die eitjes een groeischopje te geven,ik dacht dat die hormonen daar voor waren.
Nah ja,zo zie je,gaan we toch weer ff nadenken over dat gesleutel in ons lijf,hihi.
Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † zondag 23 januari 2005 @ 13:37:23 #37
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24705468
minoes, in principe was er ook niks mis met mijn cyclus (althans niet aantoonbaar), maar nu na 3 x IUI in eigen cyclus ben ik toch aan de hormonen. Dit wordt gedaan om meerdere follikels te stimuleren om te groeien (max. 3) om zo de kans op bevruchting te verhogen. Dat kan dus ook een reden zijn om over te gaan tot hormoonstimulatie. Helaas is het in veel gevallen nog zoeken naar de juiste dosis/verhouding.

Wanneer zijn jullie eigenlijk aan de beurt? Weet je al meer?
pi_24721282
Nou zoals beloofd was ik van plan hier een stukje te schrijven.
Maar ik weet niet meer wat ik neer kan zetten.

Ik zou vandaag 6 weken en 3 dagen zwanger zijn, alleen vloei ik nu al een tijd, en sinds vandaag incluisief de krampen... alleen meer in me rug en bovenbenen..
Dus ik denk dat uk ons weer verlaat.

Ik probeer het allemaal maar een draai te geven zodat het een plekje krijgt, misschien was uk er nog niet klaar voor, zit hij/zij nu op een wolkje terug te kijken en wachten op de dag dat het er wel tijd voor is, ik weet het niet.

Ik weet ook nog niet wat ik nu ga doen, ik wil niet het ziekenhuis in, heb geen zin in meer hormonen, maar denk dat ik er met der tijd toch aan zal moeten.

Als ik zo het hiernbovenstaande lees, kan ik me voorstellen dat het een beetje harrie in de waarie overkomt, en als ik wat rustiger ben, zal ik me verhaal wel wat duidelijker proberen te maken.

Liefs Renegate
Wie gebreken ziet aan het mijne, ga naar huis en bekijk de zijne.
Ziet hij daar dan geen gebreken, mag hij van het mijne spreken.
pi_24721367
renegate wat naar zeg... sterkte ermee, en ik hoop stiekem toch nog voor je op een wondertje. hoe lang zijn jullie nu bezig trouwens?
pi_24721383
pardon dubbel.
pi_24721912
Renegate wat erg.. Sterkte..
pi_24722050
Haai,

Me man en ik zijn nu zo een kleine anderhalf jaar van de pil af, en echt gericht aan het oefenen sinds een jaar of 2...

Vorig jaar mei heb ik ook al een miskraam gehad, na 2 maanden clomid geslikt te hebben (ik heb pco)
Sinds die tijd heb ik geen clomid geslikt, ivm cyste vorming, en heb deze zwangerschap dus als kadootje gekregen maar helaas mag deze ook niet blijven.

We weten nog niet helemaal wat we nu gaan doen, aan de ene kant wil ik dolgraag die molen weer in, al is het maar om zo snel mogenlijk weer zwanger te worden.
Maar aan de andere kant, zijn we dus bang voor weer een teleurstelling, en vragen ons af of het het allemaal wel waard is (ik weet het klinkt misschien hard, maar telkends van je wolk donderen word er ook niet leuker op, zoals helaas!!!! meerdere vrouwen over mee kunnen praten)
pi_24722064
Bovenstaande moet dus 2 en een half jaar zijn.
  maandag 24 januari 2005 @ 12:55:20 #44
1087 Merisse
broddeltante
pi_24722292
Renegate, die Clomid heb je volgens mij toen geslikt omdat je niet meer ongesteld werd. Maar je hebt sindsdien toch een cyclus? Dan hoef je ook niet meer aan de Clomid denk ik.

Ik ben toen na 2 miskramen naar een gyn gegaan en die heeft een inwendige echo gedaan en daarnaast wilde ze alleen chromosomenonderzoek bij mij en hubbie doen. Pas na 3 miskramen kreeg ik de hele batterij aan (bloed-)onderzoeken.

Maar neem maar eerst de tijd om deze klap weer te verwerken. Het is zo kloten.
Sterkte meissie
pi_24722413
Na mijn mk vorig jaar had ik cyste vorming in mijn eierstokken, moest ik 3 maanden niks doen geen clomid geen kluspartij niks..
Na die 3 maanden ben ik weer terug gegaan en toen zagen ze iets op de echo dat of een cyste was (zoals meerdere weten mag je dan ook geen clomid) of ene eisprong.. nu werd ik 4 dagen na die echo ongi, dus had ik al uitgevonden dat het dus geen eisprong was maar een cyste, de arts die belde voor de uitslag vond het nodig om mij uit te leggen dat het echt wel een eisprong was en geen cyste en dat ik dus gewoon door moest gaan.. ik kreeg de kans niet om te vertellend at ik al ongi was geweest.. Maar in mijn beleving kan je niet een lutheale fase hebben van 4 dagen.

Daarna heb ik dus geen cclomid mee rgeslikt en ben ik gekapt met de gyn, ik had gelezen en gehoord dat als je met pco af zou vallen (mits je overgewicht had) je eventueel je cyclus terug zou krijgen. Ivm vet dat testosteron vast zou houden en de eisprong bemoeilijkt.. (zal de details jullie besparen aangezien ik die zelf ook niet helemaal weet)

Dus ben ik in dat jaar 17 kilo kwijt geraakt en had sinds ongeveer november (weet geen excacte data meer sorry) een redelijke cyclus waarvan de laatste (voor ik zwanger werd) op 29 dagen zat.

Uiteindelijk had ik me nod op mijn verjaardag en bleek ik dus zwanger.. dus heb wel moeten knokken voor die cyclus maar het is me wel waard... ik hop alleen nu dat ik niet weer terug val en me cyclus weer niet weet wat ie wil.

Heb het hopenlijk nu een beetje duidelijker neergezet??
  maandag 24 januari 2005 @ 13:16:03 #46
1087 Merisse
broddeltante
pi_24722600
Ja duidelijk nu, sorry, heb misschien overhaaste conclusies getrokken.
Goed dat je zoveel afgevallen bent. Laten we hopen dat je lichaam zich snel herstelt en je cyclus weer snel op orde is. En dat de pco en de cystes tot het verleden behoren.
  † In Memoriam † maandag 24 januari 2005 @ 13:34:53 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_24722913
Lieve Renegate, ik schrik heel erg van je berichtje zeg. Wat ontzettend oneerlijk dat je na je positieve test nu toch een miskraam dreigt te krijgen. Ik stuur je een enorm virtueel pakket met kracht, troost en warmte om de komende dagen mee door te komen
pi_24723135
Dank jullie wel.
Ik typ dan niet zo veel vind het toch fijn dat jullie 9al ben ik er niet altijd voor iedereen) me toch zo steunen en lieve wensen wensen.

Ik hoop voor jullie natuurlijk ook snel een gezond kindje....
Zo nu ga ik ff een potje onder de douche janken en met frisse moed me huissie opruimen..

dikke knuf Renate
pi_24723286
He verdorie Renegate, ik schrok al toen ik je naam in dit topic zag staan, maar hoopte nog dat je iemand anders alleen maar succes wou wensen. Wat gemeen toch weer en waarom komt dit verdorie zo vaak voor?
veel sterkte...
mooi he, alles
pi_24723621
Ow Renegate...........
Het is toch niet waar hé?Ow meissie,wat een nare toestand weer.Hoe gaat het nu met je en is het al doorgezet?Heb je al overleg gehad met je arts/gyn,wat te doen?.Getver,hebben we eindelijk weer een streep,willen we m wel houden hoor
Dikke knuf vanuit hier en veel sterkte gewenst.
Groetjes,Minoes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')