abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25021642
Slaapmeisje!

Go Slaapzaadjes!
Go Slaapeitjes!
W ~ H ~ T
pi_25021661
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 11:45 schreef Slaapmeisje het volgende:
6,4 miljoen jompelzaadjes in stelling gebracht en "ready to rumble"

De opkomst was minder dan de vorige keren, maar wel met een hoge beweeglijkheid van 95%. Volgens mij hebben ze er zin an Ik vroeg nog aan de gyn of ik nu een hogere kans op zwangerschap heb, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Als ik al zwanger word, dan is de kans op meerlingen hoger. En ik maar denken dat ik door drie eitjes meer kans maak stiekum denk ik dat het toch ietsie uitmaakt of je er 1 of 3 hebt, maar goe...

O ja, ik mag 26 februari een test doen als ik nog niet ongi ben. Vanavond weer een onderhoudsdosis Pregnyl prikken en dan zaterdag en maandag nog een Pregnyl injectie. Daarna heerlijk even geen geprik in mijn buikje, want daar moet gewerkt worden
Ach, wat weet zo'n gyn. nou van slaapeitjes?
Ik denk al sinds ik las van je 3 follikels: 3x = scheepsrecht en die drie keer krijg je nu in 1 poging
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25021686
*lurkpost* Slaapmeisje, you go girl, Slaapventje, goed gedaan, dat wordt een Slaapkindje, ik voel het gewoon.

*/lurkerpost*
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:26:33 #229
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25021748
Als je nul eitjes hebt heb je nul kans op een zwangerschap. Dus is het toch hartstikke logisch dat als je drie eitjes hebt dat je drie keer zoveel kans hebt op een zwangerschap.

Kijk: het moet ook wel een beetje leuk klikken tussen zo'n zaadcelletje en zo'n eitje he. Voor hetzelfde geld is het een beetje een zeurpieteneitje (een Minoeseitje, zeg maar) dan denkt zo'n zaadje ook: "Jaaa daahaaaaag, ik ga me een beetje met zo'n zeikerd versmelten ". Nu kunnen ze lekker doorzwemmen naar het volgende eitje die ze dan een stuk aardiger vinden. Want hoe groot is de kans dat het alle drie vervelende eitjes zijn?
Volgens mij zit het helemaal goed deze keer
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:30:03 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25021797
* 26 februari in agenda noteert!
*duim* *duim*
pi_25021830
Volgens mij ook 3 x meer kans . En volgens mij zijn Slaapeitjes geen zeureitjes
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 10 februari 2005 @ 12:33:38 #232
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_25021863
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:31 schreef snoopy het volgende:
En volgens mij zijn Slaapeitjes geen zeureitjes
Nee, dat zie ik ook niet gauw gebeuren.
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_25021935
Uhm.. Tja Minoes..

Veel handicaps komen pas ná de geboorte aan het licht.. Of worden zoms zelfs door complicaties bij de bevalling veroorzaakt... En dan? Wil je het dan ook niet?

Ik ben ook allergisch voor de vraag-en-antwoord: "Wat hoop je dat het word?" "Maakt mij niet uit als het maar gezond is.."
Ja ik snap ook heus wel dat je toch het meest hoopt op een gezond kindje. Maar toch..

Ik heb al eens iets naar het hoofd van een collega van Michiel geslingerd waar iedereen ook even stil van werd. We waren op het bruiloftsfeestje van een andere collega. Madam was zwanger en stond eerst binnen hevig te hossen en te dansen. Binnen werd het al lekker warm en benauwd dus stonden we op een gegeven moment buiten even wat af te koelen. Buiten was de bass van de muziek best hard waarop Madam iets zegt van "Goh kan het niet wat minder? M'n kind kan er wel doof van worden" Waarop ik antwoord dat ze er dan eerst ook niet zelf in moet gaan staan hossen, en wat dan nog.. Als het kind wel doof is wil je het dan niet meer? Het was precies in de tijd dat wij de MMM in zouden, wat iedereen daar dus ook wist, en het schoot me net het verkeerde keelgat in. Dame in kwestie uitgeluld, en iedereen om ons heen stil.
Het bleek later wel dat dame wel wat ingedamd is, ze zeurde namelijk op het werk ook nogal vaak dat ze dingen niet mocht en kon omdat dat slecht zou zijn voor haar baby. Dat bleek na dit voorval behoorlijk minder te zijn geworden.
W ~ H ~ T
pi_25022003
Go Slaapzaadjes
tuurlijk heb je met 3 eitjes meer kans op een zwangerschap dan met 1 eitje, daarom doen ze toch ook die hormoonstimulatie, om meer eitjes te verkrijgen en dus een grotere kans op een zwangerschap ik ben effies van het pad hier, misschien een spraakverwarring met de gyn geweest?

Welkom Apie25, krijg je IUI met of zonder hormoonstimulatie?

Verder vind ik dat Minoes alle recht van de wereld heeft ervoor te kiezen geen grotere kans te lopen op een meerling en er dus voor te kiezen geen hormoonstimulatie te willen. Dat zal waarschijnlijk inhouden dat ze alleen IUI in eigen cyclus kan krijgen en dat het dan verder ophoudt qua vruchtbaarheidsbehandelingen. Prima toch? Als dat nou haar keuze is. Baas in eigen buik, zelfbeschikkingsrecht, ik dacht dat we daar al 30 jaar geleden uit waren.
Gelukkig is er altijd nog een keuze voor wel of geen vruchtbaarheidsbehandelingen en op welke grond die keuze wordt gemaakt heeft niemand een reet mee te maken, behalve degene die de keuze moeten maken. Die keuze dient de omgeving te respecteren of je het nou wel of niet eens bent met de argumentatie.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 12:47:07 #235
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25022054
zomaar even vraagje hoor, maar waarom mogen vrouwen die op een natuurlijke wijze zwanger geworden zijn wel zeggen: ik wil geen gehandicapt kind en iemand die in de mmm zit niet?
omdat ze dankbaar moet zijnd DAT ze uberhaupt zwanger is geworden? dat gaat er bij mij niet zo in eigenlijk.
(wat overigens weer niet wil zeggen dat ik een eventueel gehandicapt kind weg had laten halen).

en wat die meerling betreft: ik heb ook wel eens geroepen: als ik er meer dan 1 krijg, ga ik ze op de markt uitdelen. maar als je dr voor komt te staan geloof ik niet dat je kan beslissen om er ook maar eentje af te staan (op welke manier dan ook)

ik ken trouwens een vrouw die drie keer zwanger is geweest van een meerling. een keer van een achtling, een keer van een zevenling en een keer van een tweeling.
de zwangerschappen van de acht- en zevenling zijn door de medici beeindigd, wat me overigens heel logisch lijkt, maar wat een verdriet moet dat zijn geweest voor die vrouw (en haar man natuurlijk)
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 12:48:20 #236
37843 lady-wrb
kortaf
pi_25022067
maar ik wil er wel even bijzeggen dat ik minoes af en toe een vreselijke zeur vind

[ Bericht 20% gewijzigd door lady-wrb op 10-02-2005 12:51:35 (zo dat is beter) ]
pi_25022130
En waarom mag Spindizzy er wel voor kiezen niet de MMM in te gaan en mag Minoes om haar redenen niet stoppen met de MMM? Wij kiezen ervoor niet te willen adopteren. Dat is onze keuze, daar hebben wij onze redenen voor en daar heeft niemand iets over te zeggen.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  † In Memoriam † donderdag 10 februari 2005 @ 12:55:09 #238
43556 miss_dynastie
pi_25022150
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:47 schreef lady-wrb het volgende:
de zwangerschappen van de acht- en zevenling zijn door de medici beeindigd, wat me overigens heel logisch lijkt, maar wat een verdriet moet dat zijn geweest voor die vrouw (en haar man natuurlijk)
Waarom de hele zwangerschap beeindigen en niet een of twee kindjes ter wereld brengen? Omdat dat emotioneel te zwaar is? Al lijkt dit me ook erg zwaar.
Heb jij enig idee? Of iemand anders?
pi_25022158
Mij heb je dat niet horen (lezen ) zeggen hoor..

De dame in kwestie waar ik dat toen tegen zei was ook via de natuurlijke weg zwanger geworden. Ik zelf uiteindelijk beide keren ook maar al was het een zesling of gehandicapt dan was/ben ik er net zo blij mee.
Het gaat mij meer om het idee dat een gehandicapt kind niet goed genoeg is, niet volwaardig ofzo...
W ~ H ~ T
  donderdag 10 februari 2005 @ 13:01:03 #240
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_25022225
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:53 schreef Merisse het volgende:
En waarom mag Spindizzy er wel voor kiezen niet de MMM in te gaan en mag Minoes om haar redenen niet stoppen met de MMM? Wij kiezen ervoor niet te willen adopteren. Dat is onze keuze, daar hebben wij onze redenen voor en daar heeft niemand iets over te zeggen.
Volgens mij gaan de meeste opmerkingen er op dit moment over dat men zich af vraagt hoe handig het is voor Minoes om wel de MMM in te gaan ivm een verhoogde kans op meerlingen en haar pertinente wens die niet te krijgen. Niemand zegt dat ze iets niet mag hoor...

En ik kan me de vragen die hier gesteld worden wel voorstellen hoor... Dat heeft niks met zwanger worden via de MMM of 'gewoon' te maken... Op het moment dat je bezig bent met zwanger worden is dat toch het enige waar je aan denkt? Denk ik dan... Natuurlijk wel willen allemaal een 100% gezond kindje en het is ook niet meer dan reeel om na te denken over wat de consequenties zouden zijn als dat niet zo blijkt te zijn, maar al voordat je uberhaupt zwanger bent hier al glashard 'als-dan' te gaan lopen verkondigen... Ik vind dat best heftig hoor.

En het algehele 'leven en laten leven'... Natuurlijk het is ieders keuze, maar zeker als je dingen op een openbaar forum post kan je tegengas en vragen krijgen. Zo werkt het nou eenmaal.

En zolang iedereen daar een beetje bij in zijn waarde word gelaten is er verder ook niks aan de hand lijkt mij...
pi_25022279
Minoes mag best stoppen met de MMM! Alleen vind ik het overkomen of neemt ze een kind op bestelling, als die niet bevalt dat ze m dan niet meer wil.

Als blijkt dat ik zwanger ben van een meervoudig gehandicapt kind of een kind wat niet levensvatbaar is dan zal ik er denk ik ook voor kiezen om die zwangerschap af te breken, maar dat is eigenlijk ook inet te zeggen want ik heb nooit voor die keuze gestaan.
pi_25022419
Ik wil hier helemaal niet de discussie over wel of geen gehandicapt kind gaan voeren. daar heb ik al een forum op zien kapotgaan, die discussie is gewoon te ingewikkeld. Natuurlijk moet iedereen zijn eigen keuzes maken, maar het komt nogal gek over als je aan de ene kant klaagt dat je niet zwanger wordt en aan de andere kant allerlei voorwaarden stelt aan dat eventuele kind. Een zwangerschap is een all-or-nothing-deal, je kunt niet gaan afvinken onder welke voorwaarden je het wel of niet wil. En iemand die niet bereid is _alle_ gevolgen van een zwangerschap te aanvaarden, die kan misschien beter nog eens denken over zwanger worden. Of je nou in de MMM zit of niet. Maar zeker in een topic als dit, waar mensen alles maar dan ook alles over hebben voor een kindje vind ik dat gewoon bot en respectloos.
mooi he, alles
pi_25022440
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 12:55 schreef Jonnetje het volgende:
Mij heb je dat niet horen (lezen ) zeggen hoor..

De dame in kwestie waar ik dat toen tegen zei was ook via de natuurlijke weg zwanger geworden. Ik zelf uiteindelijk beide keren ook maar al was het een zesling of gehandicapt dan was/ben ik er net zo blij mee.
Het gaat mij meer om het idee dat een gehandicapt kind niet goed genoeg is, niet volwaardig ofzo...
Ik denk dat het ieders goed recht is om geen gehandicapt kind te willen, en daar dus niet blij mee te zijn. Ongeacht op welke moeilijke of gemakkelijke manier iemand zwanger is geworden.

Ik denk wel dat als het om meerlingen gaat, je bij jezelf de vraag moet stellen of het zo slim is om de mmm in te stappen. Als je bijvoorbeeld net als Slaapmeisje telkens langsmoet voor een echo en zit te wachten op een eitje, en het blijken er dan 2 of 3, dan lijkt het me vreselijk moeilijk om dan te moeten zeggen dat je deze poging niet verder wilt gaan om dat de kans op een meerling bestaat. Maar doorgaan kun je dan dus ook niet. En de kans op ene meerling wordt gewoon groter als je met hormonen aan de gang gaat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25022504
Ten eerste be,zit ik al in de mmm.
Ten tweede,nee,natuurlijk geef ik geen kind weg,als het er 2 of 3 zijn,maar natuurlijk heb ik ook geroepen:ach,dan geef ik er 1 weg.........omdat je daar nietvanuit gaat.
En dat er kans op een meerling is snap ik ook wel,ik lees de folders ook wel hoor.
En ik heb ook nagedacht ,wat ik zou doen of kunnen doen,als ik zwanger blijk te zijn van een meerling.
Maar met al deze dillema's kom je op t zelfde uit:je kunt er pas over mee praten of over beslissen,als je ervoor staat en je daadwerkelijk een keuze moet maken.
Maar ik heb al keuze's van te voren gemaakt,ALS het zover zou komen.
En daar heeft niemand iets over te zeggen.Want net als Merisse zegt:baas in eigen buik.
En Phileine,denk je nou werkelijk dat ik daar niet over nadenk???Al 12 jaar lang,voordat mijn 1e geboren werd....vind je dat lang genoeg???
En ik denk er nu nog steeds over na,wat te doen als........
Als je dat niet doet,ben je maar dom bezig.
Dus denk asjeblieft niet,dat ik over 1 nacht ijs ga,want jullie hebben het volledig mis.

Groetjes,Minoes
pi_25022586
minoes, laat ik dan vooral verduidelijken dat het me om je manier van formuleren gaat. Nogmaals, jouw keuzes zijn jouw keuzes, maar ik mag toch wel laten weten dat de manier waarop je die dingen zegt me nogal in het verkeerde keelgat schieten? Misschien bedoel je het niet zo rot, maar het komt er gewoon ontzettend verwend uit.
mooi he, alles
pi_25022998
slaapmeisje
geweldig meis... jouw eitjes zijn super (ik heb toch zo'n sterk voorgevoel datr het dit keer super raak is)

anderen meiden

liefs shir
pi_25023478
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:13 schreef phileine het volgende:
... maar het komt nogal gek over als je aan de ene kant klaagt dat je niet zwanger wordt en aan de andere kant allerlei voorwaarden stelt aan dat eventuele kind. Een zwangerschap is een all-or-nothing-deal, je kunt niet gaan afvinken onder welke voorwaarden je het wel of niet wil...
...Maar zeker in een topic als dit, waar mensen alles maar dan ook alles over hebben voor een kindje vind ik dat gewoon bot en respectloos.
Ik ben het niet met je eens. Omdat je niet zwanger wordt zou je daar dan niet over mogen klagen als je daarbij ook aangeeft eigenlijk graag alleen maar een gezond kindje te willen

'Klagen' dat je niet zwanger wordt doet toch elke vrouw die er op moet wachten en elke vrouw die zwanger wilt worden wilt uiteindelijk een gezond kindje in haar armen houden.
En waarom zou dat bot en respectloos zijn? Ik heb er zelf ook lang op moeten wachten en ik ben ook niet zonder medische hulp zwanger geraakt, nu ben ik dan ruim 15 weken zwanger maar nog steeds ben ik van mening dat ik een gezond kindje wil hebben. Ale er aan het licht zou komen dat ons kind zwaar gehandicapt zou zijn of iets zou ik er (indien nog mogelijk) voor kiezen om de zwangerschap af te breken, hoeveel tijd, moeite en verdriet me het ook gekost heeft voordat ik zwanger was.

Zelfde als dat wij er niet voor zouden kiezen om te adopteren. Iedereen vrij toch. Spindizzy zegt:
"Ik wil gewoon een kind, punt" maar kiest ervoor om niet de MMM in te gaan. Prima, haar keus, respecteer ik.
Ik zeg: "Ik wil een kind van mezelf dat gezond is" eigenlijk de meest basic wens die iedereen die zwanger wil worden heeft, maar dat zou je dan niet mogen zeggen? Voor wie niet dan?

En dan kunnen mensen zeggen dat Minoes een zeur is en misschien is dat ook wel zo, ik ken haar verder niet dus kan er ook weinig over zeggen. Maar ik zie hier (in mijn ogen) ontzettend veel 'zeikerds' en 'mutsen' voorbij komen dus ach...
Iedereen is anders denk ik dan maar...

Slaapmeisje, way to go! Laat 't alsjeblieft raak zijn dit keer!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_25023776
quote:
Op donderdag 10 februari 2005 13:04 schreef mallemeid het volgende:
Minoes mag best stoppen met de MMM! Alleen vind ik het overkomen of neemt ze een kind op bestelling, als die niet bevalt dat ze m dan niet meer wil.

Als blijkt dat ik zwanger ben van een meervoudig gehandicapt kind of een kind wat niet levensvatbaar is dan zal ik er denk ik ook voor kiezen om die zwangerschap af te breken, maar dat is eigenlijk ook inet te zeggen want ik heb nooit voor die keuze gestaan.
Ik ben het helemaal met je eens...

Wat dat met die meervoudige handicaps of een kind wat niet levensvatbaar is betreft.. Dan wil ik alleen nog even uitleggen dat (mocht er hier zoiets gebeuren) er hier ook eerst heel uitvoerig overlegd word.
Natuurlijk kijk je eerst wat je zo'n kindje kunt bieden, eerst alles tegen elkaar afwegen en dán pas beslissen. Stel je laat een kindje komen maar kunt het in geen enkel opzicht aan, wat doe je zo'n kindje dan aan? Dan is het gewoon voor alle partijen beter om dezwangerschap te beëindigen/afbreken. Maar dan zijn de mogelijkheden (als die er al zijn) wel overwogen..
Maar vaak hoor je alleen maar nee dat wil ik niet! Klaar.. Al bij voorbaat en zonder er bij na te denken.. En dát stoot me tegen het hoofd..

Enne... Ik moet wel zeggen dat Minoes waarschijnlijk een (hoe zeg ik dit) vreemde manier heeft van uiten/posten.. Het meeste zal niet zo bedoeld zijn maar komt vaak wel zo vreemd/raar over.

Zo en nu hou ik erverder over op...

W ~ H ~ T
pi_25025337
Igraine.....wij denken er dus hetzelfde over.Ik vind het van de zotte,omdat ik met hulp zwanger zou kunnen raken(even voorzichtig gezegd)dat ik dan maar blij moet zijn,met bv.een meerling of een gehadicapt kind?
Nee dus,want dat is niet mijn keuze.En er zijn tegenwoordig onderzoeken,die bij mijn leeftijd aangeboden worden,om dit te onderzoeken.En daar wil ik gebruik van maken.
Waarom zouden die onderzoeken er zijn dames?Om te kijken of er iets mis is met het kind,want dat is met mijn leeftijd ook nog eens een heet hangijzer.En dan kun je de keuze maken,laat je het komen of niet,die mogelijkheid heb je dan.
En Jonnetje,ik roep niet ZOMAAR,dat ik dat niet wil,ik heb er heel goed over nagedacht.
En verder....ach ja,het komt bij mij wel meer verkeerd mijn strot uit,maar hoe moet ik het dan omschrijven?Omzichtig en eromheen draaien?Je kan hier toch zeggen wat je bedoeld,want anders snapt men je weer niet en krijg je daar weer allerlei discussies over.
En iets wat getypt is,komt al vaak verkeerd over,want je ziet de persoon niet en je hoort de stem ook niet,dat wil ik er graag ook nog ff bijzeggen.

Zo en nu ben ik er ook wel klaar mee,of eigenlijk,ik ben t ff zat om me te moeten verdedigen,om iets
waar ik weloverwogen mee ben begonnen en waarvan ik nu het gevoel krijg,dat ik verantwoording moet afleggen tegenover een paar dames,kom op zeg.......,ik hoef helemaal niks aan niemand uit te leggen hier.
pi_25026501
van mij mag je heus zeggen wat je wil, alleen dan mag ik daar toch ook op reageren als het me verkeerd schiet? Zeggen "ik wil graag een gezond kindje" is heel wat anders dan zeggen "ik zit niet te wachten op een ongezond kind" en "een tweeling zou slecht uitkomen" heel iets anders dan "ik wil er echt maar één". Je lijkt dan wel dat mens uit die lotto-reclame, die bij het zien van de boot die haar man voor haar heeft gekocht verontwaardigd roept "wat, een witte?!"

Hoe jeukerig ik de term ook vind, een zwangerschap is een geschenk. En natuurlijk kun je je keuzes maken of een geschenk weigeren, maar het komt over alsof jij er wel behoorlijk wat condities aan stelt. Dat je in de mmm loopt doet niet zoveel af aan jouw wensen en keuzes, maar het zou je misschien wat meer doen beseffen hoe groot het geschenk van een zwangerschap eigenlijk is.
mooi he, alles
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')