quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Ik zit al een tijdje ongeduldig te wiebelen tot mijn zus het zelf zou komen vertellen, maar dat zit er nog even niet in. Daarom doet deze trotse tante het nu maar: de tweeling van Smirre is dinsdagochtend 28 december geboren. Het zijn een jongentje en een meisje: Cas & Liz.
De kindjes zijn 5 weken te vroeg via de normale weg gekomen. Liz weegt 2000g en Cas 2600g. Ze maken het goed, zijn nog wel in het ziekenhuis om wat meer spekjes te kweken. Mijn zus is afgelopen maandag thuisgekomen en vult nu haar dagen met uitrusten en de kindjes bezoeken.
Bij deze dus: beschuit met roze en blauwe muisjes voor iedereen!
Nou 6 weken? Liever niet hoor!quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:07 schreef Jdee het volgende:
en ja Xanthe, ik weet het, onze kindjes moeten toch, vind ik, liefst nog iig 2 weken blijven zitten... maar liever nog 6, zullen we daar dan maar voor tekenen?
Gefeliciteerd! En Smirre heeft het vast te druk om naast die ziekenhuis bezoeken ook nog online te komen , dus wil je haar ook feleciteren?quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Ik zit al een tijdje ongeduldig te wiebelen tot mijn zus het zelf zou komen vertellen, maar dat zit er nog even niet in. Daarom doet deze trotse tante het nu maar: de tweeling van Smirre is dinsdagochtend 28 december geboren. Het zijn een jongentje en een meisje: Cas & Liz.
De kindjes zijn 5 weken te vroeg via de normale weg gekomen. Liz weegt 2000g en Cas 2600g. Ze maken het goed, zijn nog wel in het ziekenhuis om wat meer spekjes te kweken. Mijn zus is afgelopen maandag thuisgekomen en vult nu haar dagen met uitrusten en de kindjes bezoeken.
Bij deze dus: beschuit met roze en blauwe muisjes voor iedereen!
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 6 januari 2005 14:24 schreef Kimsomnia het volgende:
Bron: Papa en zijn angsten.quote:Angst om te falen tijdens de bevalling
Studies wijzen uit de 80 procent van de vaders bezorgd zijn over het verloop van de bevalling. Angst om het te laten afweten: overgeven, flauwvallen, ... Deze angsten worden telkens opnieuw bevestigd in de vele films en sitcoms die vaders op die manier in beeld brengen tijdens de bevalling.
Laat je als vader hierdoor echter niet van de wijs brengen want diezelfde studies wijzen uit dat hoogstens 1 % van de vaders het moeilijk hebben tijdens de bevalling. Als je als vader echt niet tegen bloed kunt, dan is het toch beter om buiten te wachten.
Ontken deze angst niet, praat erover met andere vaders die het al hebben meegemaakt.
Ik zou gewoon nog wat eten. Voorlopig eet je nog voor twee en om nu al aan je figuur te denken is het nog een beetje te vroeg voor. Zodra de kleine er is is het vroeg genoeg om daar mee te beginnen . . .quote:Op zondag 9 januari 2005 16:29 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb steeds na het eten zo'n leeg gevoel in mijn maagstreek , bijna misselijk makend...
En om nou steeds aan dat gevoel toe te moeten geven lijkt me niet echt verstandig aangezien ik al de slankste niet ben...
Herkenbaar? En wat kun je er tegen doen?
Dan zit je toch de hele dag eten, wat maakt het uit ?? Beebje heeft nu al honger en over kilo's hoef je geen zorgen te maken, die raakt je wel kwijt achter de wandelwagen met een hondje aan verbonden . . .quote:Op zondag 9 januari 2005 17:58 schreef Xanthe het volgende:
Het gaat ook niet alleen om mijn figuur , op zich maak ik me er niet al te druk daarom.
In het begin maakte ik me juist zorgen dat ik afvielOndertussen zijn er een heleboel kilo's bijgekomen en ben ik best erg zwaar
Maar om nou de gehele dag te zitten eten....
Gefeliciteerdquote:Op zondag 9 januari 2005 20:12 schreef meneerdeman het volgende:
Dinsdag is mijn lieve kleine Sanna Leonie geboren. Het is zo'n moppie. Onze eigenwijze meid lag in stuit en is dus via de keizersnede geboren. Ze is erg klein .... maar oooohhhh zo fijn. Ze weegt maar 2580 gram en is 46 centimeter groot. Moeder de vrouw is na vier dagen thuis gekomen en het echte genieten is begonnen. Mijn vriendin heeft na een zware eerste dag na de operatie het hersteld snel in gezet en rent het huis al weer rond. En wat is het heerlijk om de oma's en de opa te zien stralen van geluk. Ik kan het proberen, maar ik ook krijg de smile niet van mijn gezicht...
Gefeliciteerdquote:Op maandag 10 januari 2005 08:05 schreef bietjuh het volgende:
hoi ik ben de man van bietjuh.
gisterochtend is ons dochterje geboren genaamd marissa.
marissa is geboren om 5 voor 7 gisterochtend precies.
ze is 7 pond en kerngezond
Yeahquote:foto's volgen...
Gefeliciteerd!!quote:Op zondag 9 januari 2005 20:12 schreef meneerdeman het volgende:
Dinsdag is mijn lieve kleine Sanna Leonie geboren. Het is zo'n moppie. Onze eigenwijze meid lag in stuit en is dus via de keizersnede geboren. Ze is erg klein .... maar oooohhhh zo fijn. Ze weegt maar 2580 gram en is 46 centimeter groot. Moeder de vrouw is na vier dagen thuis gekomen en het echte genieten is begonnen. Mijn vriendin heeft na een zware eerste dag na de operatie het hersteld snel in gezet en rent het huis al weer rond. En wat is het heerlijk om de oma's en de opa te zien stralen van geluk. Ik kan het proberen, maar ik ook krijg de smile niet van mijn gezicht...
Heel graag, maar ehhhh hoe doe ik dat ?quote:Op maandag 10 januari 2005 06:13 schreef heavenswoman het volgende:
Van hart gefeliciteerd MeneerMan!!
Laat gauw eens een fotootje zien??
Ik dacht al dat het aan mij lag , maar ik kan m ook niet zien.quote:Op maandag 10 januari 2005 12:50 schreef heavenswoman het volgende:
meneerMan ik kan je foto niet zien helaas.....
Zelfs ik kan hem niet zien .... ga zo wel wat anders proberen. ...quote:Op maandag 10 januari 2005 12:58 schreef Xanthe het volgende:
[..]
Ik dacht al dat het aan mij lag , maar ik kan m ook niet zien.
Ja ze is echt mooi he! En ik ben ook zo trots op haar. Ze is nu na 7 dagen al 100 gram boven haar geboorte gewicht .... Als ze nu maar niet zo'n buikje als pappie krijgtquote:Op maandag 10 januari 2005 13:25 schreef kozakken het volgende:
Je foto doet ut! Wat een scheetje zeg![]()
Volgens mij vindt ze badderen wel leuk.
Igraine, wat fijn zeg dat alles goed is...quote:Op maandag 10 januari 2005 21:42 schreef Igraine het volgende:
Ik heb vandaag m'n 2e echo gehad, 10 weken en 6 dagen nu. Alles zag er goed uit, 2 armpjes, 2 beentjes, handjes en voetjes...hartje klopte en er werd naar ons gezwaaid...![]()
Alleen, heb ik er wel een beetje rotgevoel aan over gehouden door die echografiste...Raar mens was 't.
Bietjuh stuur maar ff naar 715@home.nl dan zet ik ze wel onlinequote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:53 schreef Xanthe het volgende:
Niemand waar Bietjuh een foto van haar meid heen kan sturen , ben onwijs nieuwsgierig en ik kan zelf ook geen foto's online zetten
dat dacht ik ook dat de gyn wel een redelijke schatting kon maken, 2 pond ernaast maar liefst.quote:Op maandag 10 januari 2005 12:14 schreef Githa het volgende:
of het geen joekel wordt weet je natuurlijk nooit zeker tot het er is maar ik denk dat een VK toch wel een redelijke schatting kan maken ???? een grote baby is opzich allemaal zo erg nog niet maar hij zal er ook uit moeten![]()
Lekkerquote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:37 schreef bixister het volgende:
ik ben druk m'n to-do-list af aan 't werken. de enveloppen voor de kaartjes zijn geschreven, olé.
Ik heb er dus helemaal geen last van. Ik heb welgeteld 1 keer "zomaar" gehuild en dat was eergisteren. Mijn man stomverbaasd: wat is er? Ik dus: niks....weeeh. Hij is het niet gewend dus begreep er niks van en keek me wat raar aan...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:00 schreef Githa het volgende:
Mel, vreselijk kunnen die hormonen zijn hedan weet je met jezelf geen raad
Zou kunnen dat het kleintje toch aan het indalen isquote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:49 schreef Xanthe het volgende:
Fijn Ladybos, zal je vast een beetje extra rust geven
Ik ga nog even op bed , ben moe , heb geen energie en een raar gevoel onderin mijn buik als ik zit.
Voelt een beetje als een combinatie van druk op mijn blaas en urineweg ontsteking en daar heb ik geen last van als ik lig.
Een zakkende buik? Niet echt volgens mij...quote:Op dinsdag 11 januari 2005 13:57 schreef Githa het volgende:
[..]
Zou kunnen dat het kleintje toch aan het indalen isje buik ook aan het zakken ?
Ik had een enome drukte maker in mijn buik maar Thijs is de rust zelfve, dus volgens mij zegt het niet veelquote:Op dinsdag 11 januari 2005 12:52 schreef melonovy het volgende:
Die kleine in mijn buik is echt een grote druktemaker, deze is echt een stuk actiever dan Chiara. Zegt dat eigenlijk iets over het karakter van het kindje als het eenmaal geboren is??
dankjewelquote:
Ik slaap ook al een paar weken heel slecht. Van linkerzij naar rechterzij en weer terug de hele nacht. Heel veel maagzuuraanvallen en de laatste tijd veel last van stekende pijn in armen en handen (door het vocht).quote:Op woensdag 12 januari 2005 08:12 schreef Xanthe het volgende:
Hoe is het met de nachtrust van de andere dames?
Net zoquote:Op woensdag 12 januari 2005 09:11 schreef lily het volgende:
[..]
[..]
Ik slaap ook al een paar weken heel slecht. Van linkerzij naar rechterzij en weer terug de hele nacht. Heel veel maagzuuraanvallen en de laatste tijd veel last van stekende pijn in armen en handen (door het vocht).
Ach ja, hoort erbij heh .....
Reken maar op de eerst komende jarenquote:
Straalturbine met injectiesysteem ??quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:56 schreef Xanthe het volgende:
Ik slaap zowiezo nooit diep , ben daardoor altijd erg snel wakker.
Maar met de genen van papa's kant is de kans erg groot dat het een makkelijk kind gaat worden![]()
Of je wederhelft extra lawaai maakt tijdens de nachtelijke uren . . .quote:Op woensdag 12 januari 2005 18:35 schreef Xanthe het volgende:
En TC ik snap je niet...
quote:Martineke, vervelend, joh! Ik heb met ongeveer 34 weken (volgens mij) laten proberen te draaien. Ze deden dat met 3 mensen (gyn, pleeg, pleeg).
Je buik wordt helemaal ingesmeerd met echo-gel. De gyn pakte het koppie, de ene pleeg pakte onder het kontje (dus onder jouw schaambeen) en ze wringen dan je baby door je buik heen op z'n koppie...
Bij mij kwamen ze tot diagonaal. De andere pleeg zit met een echo-apparaatje tussen al die handen op je buik, om het hartje in de gaten te blijven houden. Apie werd er niet zo vrolijk van en het hartje ging zakken, daarom zijn ze gestopt na nog wat keren proberen iets verder te komen.
Al met al voelt het alsof ze iets totaal onmogelijks aan het doen zijn. Zeg maar alsof ze je lurven () helemaal naar je linkerschouder willen duwen, terwijl je huid dat natuurlijk belemmert. Gek en pijnlijk. (Sorry
)
Maar ik moet je zeggen dat ik door mijn ogen te sluiten en vooral op ademhaling te letten, redelijk goed wist te surviven!Vond het sowieso ook wel een goeie pijnoefening voor de bevalling!
Sterkte! Ik hoop echt dat jouw kleintje vanzelf draait óf zich laat draaien zonder problemen!![]()
nee hoorquote:Op donderdag 13 januari 2005 10:59 schreef bixister het volgende:
lily, meld je je nog ff vandaag of is 't begonnen?
quote:Op donderdag 13 januari 2005 11:42 schreef bixister het volgende:
tsja, geen idee. ik hoop gewoon dat ie dan snel indaalt (met het koppie dus en niet met de billen)! maar eerst maar es zien of dat draaien lukt.
ja dat is zoquote:Op vrijdag 14 januari 2005 12:57 schreef snoopy het volgende:
jahaa, maar ik zou toen ook iemand van hier op de hoogte houden en nu weet ik hoe die dingen gaan in werkelijkheid. Dan ben je daar niet echt mee bezig eerlijk gezegd![]()
![]()
Zou het ?? Dan maar een paarquote:
Daarvoor is het nog even te vroeg , ben morgen nog maar 36 weken.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 14:49 schreef Rottdog het volgende:
Oke ff verder grappen diarree kan ook een teken wezen van een aankomende bevalling, maakt je lichaam zichzelf schoon zeg maar![]()
Ja, wie weet poept Rottdog er ineens na een paar maanden nog een baby uit!quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:17 schreef melonovy het volgende:
Sterkte met diaree Rottdog , en jij met online komen LadyBos!
Misschien studeert 'ie nou al voor slangenmens (dat, of je was berekend voor een vrachtwagencombinatie tweeling) . . .quote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:50 schreef bixister het volgende:ik ben er ook erg blij mee. maar tegelijkertijd blijf ik 't wat eng vinden dat hij/zij nog zo gemakkelijk draaien kan en ik niet zo goed kan voelen hoe hij/zij ligt. ik denk steeds: ojee, hoe ligt ie nu? lijkt wel weer wat dwarsig...! maar ja, wel fijn dat ie de terugweg kennelijk ook makkelijk kan vinden.
Ach jaquote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:20 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ja, wie weet poept Rottdog er ineens na een paar maanden nog een baby uit!![]()
Was van dat gebeuren toch wel een klein beetje genezen voorlopigquote:Op vrijdag 14 januari 2005 15:20 schreef Sugar het volgende:
[..]
Ja, wie weet poept Rottdog er ineens na een paar maanden nog een baby uit!![]()
Bloedprikken is ook erg raar bij mij , ga ik zitten is het mis , ga ik liggen is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:39 schreef Jdee het volgende:
bloedprikken is gewoon zuiver psychologisch. Verstandelijk snap ik best dat t allemaal maar peanuts is en zelfs for a very good cause, maar kom bijvoorbeeld ook niet bij me aan met soppende slangen die vet wegzuigen op tv want ik hang boven de wc. erg he
Het hartje was ook duidelijk te horen maar schijnbaar wil dat niks zeggen over de conditie van het kindjequote:Op vrijdag 14 januari 2005 22:10 schreef Jdee het volgende:
Daar krijg je van mij een Bossche Bol voor, Zoetelieve Gerrietje!, Goed zeg, dat ie nog gedraaid is. En nu wel even ophouden met dat gedraaikont.
En ik heb even met die van ons afgesproken dat dat nou een goed voorbeeld is, en dat we het helemaal niet erg vinden als t eens gewoon Gerrie als goede voorbeeld nam,
En ik wordt er maar onzeker van als hikken niet genoeg teken van leven is, zeg! dus nu gaat Neelix even proberen het hartje te horen met een wcrolletjeje
Goddank voelde ik dus vanacht wel beweging, zij het wel echt minder dan normaal. Hmmm... maar zo regelmatig nog even een trap, en wat gedraaikont, dat is toch echt wel het minimum... Maar houdt het in de gaten. ga zo nog even dutten, vanacht niet zoveel geslapen helaas...quote:Op zaterdag 15 januari 2005 09:00 schreef Githa het volgende:
[..]
Het hartje was ook duidelijk te horen maar schijnbaar wil dat niks zeggen over de conditie van het kindjeeen normale hartslag zit tussen de 120 en 160 maar ze willen juist pieken en dalen zien want dat betekend dat er leven is de hartslag gaat omhoog zodra het kindje beweegt .... en dat kun je niet zeggen door 1 min het hartje te horen. ik wil je natuurlijk niet ongerust maken maar als je geen beweging voelt moet je toch echt even bellen naar je VK
Zo hebben ze het mij uitgelegd iig![]()
quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:17 schreef Jdee het volgende:
[..]
en als je echt geschokt wil worden, nou... dan... dus... POEP!
![]()
psies! en het is ook zo dat ik het onderstaande dilemma herken:quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:25 schreef Githa het volgende:
[..]
maaruh minder beweging kan hoorheel normaal zelfs omdat je kleintje nu eenmaal steeds minder ruimte heeft maar je moet hem toch wel enkele malen voelen op een dag
die van mij ook! heb nog wel ergens klimtouw liggen, of anders mn klimgordelll, dat werkt vast ook (reageren zul je!quote:(...) want ik zie het niet zitten om weer voor niks daar te moeten liggenik zou me kapot schamen terwijl je ook weer niet het risico wil nemen een keer te weinig te gaan .....dillema's dillema's ..... hummeltje is nu al lastig
Zal zo is flink porren of die CTG band nabootsen waar hij zo'n hekel aan schijnt te hebben
![]()
iek!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 14:26 schreef Leah het volgende:
Mij is verteld dat je ongeveer 15 keer per dag beweging moet voelen, waarbij de kracht van de beweging ook van belang is. Als je het idee hebt dat de bewegingen steeds minder krachtig worden is dat ook een reden om aan de bel te trekken.
Bij mijn eerste was dat het geval, en ik "wilde niet zeuren, zou vast wel goed gaan", en ik moest toch de volgende dag op controle. Je wilt niet weten hoe ze die er uiteindelijk met spoed uitgetrokken hebben.
point takenquote:Niet om je bang te maken, wel om je op het hart te drukken heel alert te zijn!
bekend verhaal en ik ben bang dat het bij de laatste loodjes hoortquote:Op zaterdag 15 januari 2005 18:26 schreef Xanthe het volgende:
Ik ben het even helemaal zat.
Gisteren heb ik voor mijn doen niet eens zo heel veel gedaan , klein beetje gelopen in de stad en een paar boodschapjes , tas voor het ziekenhuis ingepakt en de laatste kleertjes gestreken.
Pijn alom in mijn bekken , ok misschien iets teveel...?
Maar vanmorgen kon ik de afwas doen en het gasfornuis schoonmaken en de was opvouwen en ik kon geen stap meer zetten en stond bijna te janken van de pijn.
Ik hoop op dit moment ook echt dat dit geen weken meer gaat duren en ik zou het helemaal niet erg vinden als ie nu al zou komen.....
Beetje late reactie..quote:Op dinsdag 11 januari 2005 10:56 schreef Githa het volgende:
Igraine...waarom gaf ze je toch een rot gevoel dan ?
Wel geweldig om zo'n hartje te zien kloppen he![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |