abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 januari 2005 @ 07:53:03 #201
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24541535
Jdee, dit schreef ik voor Martineke laatst:
quote:
Martineke, vervelend, joh! Ik heb met ongeveer 34 weken (volgens mij) laten proberen te draaien. Ze deden dat met 3 mensen (gyn, pleeg, pleeg).

Je buik wordt helemaal ingesmeerd met echo-gel. De gyn pakte het koppie, de ene pleeg pakte onder het kontje (dus onder jouw schaambeen ) en ze wringen dan je baby door je buik heen op z'n koppie...
Bij mij kwamen ze tot diagonaal. De andere pleeg zit met een echo-apparaatje tussen al die handen op je buik, om het hartje in de gaten te blijven houden. Apie werd er niet zo vrolijk van en het hartje ging zakken, daarom zijn ze gestopt na nog wat keren proberen iets verder te komen.

Al met al voelt het alsof ze iets totaal onmogelijks aan het doen zijn. Zeg maar alsof ze je lurven ( ) helemaal naar je linkerschouder willen duwen, terwijl je huid dat natuurlijk belemmert. Gek en pijnlijk. (Sorry )
Maar ik moet je zeggen dat ik door mijn ogen te sluiten en vooral op ademhaling te letten, redelijk goed wist te surviven! Vond het sowieso ook wel een goeie pijnoefening voor de bevalling!

Sterkte! Ik hoop echt dat jouw kleintje vanzelf draait óf zich laat draaien zonder problemen!

Ik hoop echt dat het lukt, Jdee! Zou het wel proberen!
Sterkte en als je meer wilt weten: vraag maar raak!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 09:17:38 #202
81992 Githa
pi_24542137
Jdee dus toch een stuit, jammer! Ik hoop natuurlijk dat je kleintje het snel beu is en alsnog draait
Het draaien in de buik klinkt als een heel gebeuren maar ik denk dat het belangrijkste nog wel is dat je naar je gevoel luisterd.
Heel veel succes hoor die keuzes zijn niet makkelijk want je weet natuurlijk nooit echt waar je nu voor kiest tot je die ervaring hebt...

update :

Ik kan zo een baantje nemen in de bewaking elke uur ff een rondje
Gossie! slapen is er echt niet meer bij
Vraagje is het "erg"als je je kleintje 2 dagen praktisch niet voelt ? .... en dan bedoel ik dat ik hem niet voel bewegen maar ik voel hem wel hikken dus leven doet hij nog
Aan de ene kant denk je logisch want zoveel ruimte heeft ie niet meer en ik voel hem tenslotte nog hikken enzo maarja aan de andere kant heb je toch een twijfel.
Nou moet ik vanavond naar de VK dus dan zal ik dat wel vragen maar denken jullie dat het kwaad kan ?
pi_24542425
Altijd vragen hoor Githa, al is het alleen al voor je eigen gemoedsrust!
En inderdaad bewegen kindjes minder tegen het einde, omdat het krapper wordt in je buik.
pi_24543545
nou, ik vond Gerrie gisteren al wat raar liggen en vanochtend bij de VK bleek inderdaad dat hij/zij is dwarsgedraaid! dus morgen naar 't ziekenhuis, ook hier een draaipoging. m'n bloeddruk was iets gestegen (80/140) maar de urine eiwitvrij dus op zich niet alarmerend. ik voel de laatste dagen ook wel dat ik meer vocht vasthoud en dat 't allemaal op z'n end loopt. spannend hoor.

jdee, jij ook succes met draaien!

lily, meld je je nog ff vandaag of is 't begonnen?
pi_24543640
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 10:59 schreef bixister het volgende:
lily, meld je je nog ff vandaag of is 't begonnen?
nee hoor

jeetje, succes met het draaien hoor...
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 11:08:32 #206
81992 Githa
pi_24543701
Ohwjee Bix, ik wist niet dat hij de laatste week nog even vlug kon draaien. Ik wens je heel veel succes bij de draaipoging morgen
Heeft de draaipoging meer kans van slagen nu hij dwars ligt i.p.v. in een complete stuit ? spannend hoor zo in de laatste week
pi_24543908
tsja, mijn buik is kennelijk gewoon TE groot. en wat een eigenwijsie he. volgens de VK heeft zo'n terugdraaipoging inderdaad nog wel veel kans van slagen, zeker bij een dwarsligging en ook omdat ie pas zo kort geleden dwars is gaan liggen (heeft maaaandenlang goed gelegen!!)

lily, wélwaar, je hebt je gemeld.
pi_24543927
misschien had ik niet meer moeten gaan fietsen gisteren met Piet in 't fietsstoeltje voorop? maar ik vind 't juist zo fijn (en wonderlijk!) dat dat nog steeds gaat. fietsen is lichter voor me dan lopen, dus lopend is m'n bereik erg klein momenteel. en Piet vindt 't ook erg leuk, die noemt nu alles op wat we onderweg tegenkomen (al is 't meeste nog 'tata' hoor. ) binnenkort kan dat een heeeele tijd niet meer... naja, vandaag maar ff rustig aan en hopen dat 't terugdraaien morgen lukt.
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 11:25:29 #209
81992 Githa
pi_24543988
Da's iig al goed nieuws en met te veel ruimte in je buik lijkt het mij dat het draaien ook makkelijker moet gaan of lijkt dat alleen maar zo ?
Ik hoop dat het met niet al te veel moeite gaat lukken morgen

toch nog even lastig doen zoveel vraagjes
Mocht het lukken wat is de kans dat hij toch weer terug draait of kunnen ze dat voorkomen? omdat je zegt dat hij zoveel ruimte heeft
pi_24544260
tsja, geen idee. ik hoop gewoon dat ie dan snel indaalt (met het koppie dus en niet met de billen)! maar eerst maar es zien of dat draaien lukt.
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 12:00:09 #211
81992 Githa
pi_24544590
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 11:42 schreef bixister het volgende:
tsja, geen idee. ik hoop gewoon dat ie dan snel indaalt (met het koppie dus en niet met de billen)! maar eerst maar es zien of dat draaien lukt.
ik zal voor je duimen
  donderdag 13 januari 2005 @ 17:40:21 #212
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24549060
ik zal ook nog even benadrukken dat je goed naar je gevoel moet luisteren wat betreft draaipoging

ik ben achteraf blij dat ik gelijk ks heb gekozen, maxim had er vaginaal zoiezo niet uitgekund, en draaipoging had ook niet geholpen blijkt achteraf met zijn grootte.
pi_24549364
martineke, kan me goed voorstellen dat je er zo over dacht. maar gerrie heeft al die tijd wel met het hoofd naar beneden gelegen, het lijkt me stug dat het nu heel slecht voor hem/haar zou zijn om 'm weer even terug te draaien. toch vind ik 't ook wel spannend hoor! gelukkig wordt de hartslag van de baby tijdens en na 't draaien goed in de gaten gehouden.
  Jubileum moderator donderdag 13 januari 2005 @ 19:17:56 #214
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24550592
Jeetje Bix, wat een eigenwijze Gerrie Ik had er geen idee van dat kindjes die eenmaal goed liggen weer terug kunnen draaien.
Ik hoop dat het draaien morgen lukt!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 13 januari 2005 @ 19:25:34 #215
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24550690
Sugar, dankje voor het quoten, ik had het netjes genegeerd tot nu toe denk ik, eroverheen gelezen dus naja. Alhoewel t kindje toch al 2 maanden stuit ligt en ik er dus eigenlijk vanuit kon gaan zowat dat ie niet meer zelf zou draaien, of dat die kans toch iig erg klein was. Ik moet zeggen dat ze, toen de gyn voelde of t kontje al ingedaald was (ja), me niet zeer deed, hoewel ze zei "dit gaat even gemeen zeer doen" toen ze dr hand achter mn schaambot wrong. Maar ik houdt toch je truc van doorademen en focussen op de ademhaling in de gaten. Hebben ze het met of zonder dat relaxing middel gedaan waar je hartkloppingen van krijgt?

Martineke, ja heb ik aan gedacht, maar ik denk dat het heel erg uitmaakt hoe je gyn en vk het brengt, want ik heb er toch wel een optimistisch gevoel bij. En die van ons is niet zo groot, wordt een 7 ponder waarschijnlijk, dat scheelt absoluut!! Optimistisch is trouwens een te groot woord, ik geloof dat ik het draaien wel wil proberen maar er stiekum half vanuit ga dat t met een ingedaald kontje niet zo makkelijk lukken zal. Maar wie niet waagt die niet wint, en verder zijn de voorwaardes positief, geloof ik. En het speelt bij mij heel erg mee dat ik (onterechte deels, dat realiseer ik me) angst heb voor een ks en dus alles wil proberen om dat te voorkomen. Gek, heb toch een aantal piercings, maar meet mn ijzergehalte met een prikkertje in mn vinger en ik val bijna flauw

Bix wat een draaikont! draaien lukt morgen vast, duimen voor je .
..en laat gaan...
  donderdag 13 januari 2005 @ 20:10:07 #216
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24551359
succes morgen Bix
pi_24551484
Zo de baby is vandaag erkend bij het gemeentehuis, dus dat is ook weer geregeld, en ja bij een 2e of volgend kind moet je weer even langs voor erkenning...

Bix, wat vreemd, zon dwarsliggerdje, voelt het ook raar? Hey Gekke Gerrie, ga je nu al eigenwijs doen?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24551566
ah, doet 't forum het weer es. ja het voelde raar. nu weet ik 't ineens niet meer of hij teruggedraaid is of juist doorgedraaid ( ) maar volgens mij ligt Gekke Gerrietje nu wel weer wat verticaler. nog wel verkeerdom vrees ik dus doorgedraaid.
pi_24552683
Bix spannend morgen!!!!
Ik duim voor je dat dit eigenwijze gerritje (ja dit word een broertje voor Piet ) gewoon netjes met zijn koppie naar beneden duikelt!
Succes!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 23:12:38 #220
81992 Githa
pi_24553563
Vanavond weer de APK gehad en omdat ik mijn hummeltje al 3 dagen niet heb voelen bewegen op zo nu en dan de hik na moest ik gelijk door naar het ziekenhuis voor een CTG en een echo Ik had eigenlijk niet verwacht doorgestuurd te worden dus schrok wel een beetje want ik had hem toch voelen hikken. Volgens de Vk wilde dat niks zeggen en had ik eigenlijk gelijk al moeten bellen
Nou 3 uur later zijn we weer terug en alles is goed hoor ...gelukkig maar ! Na een half uur was hij die strakke band om mijn buik wel zat en probeerde die dan star weg te trappen hij deed het weer
Maar goed de gyn zei dus dat ik gelijk weer moest bellen/komen als er weinig tot geen activiteit was en meer rustpauzes moest inlassen maarja om daar nu steeds voor noppes te gaan liggen Voor vandaag heeft de gyn hem iig wakker geschud was trouwens een super aardige man

Ohwja bloeddruk was ietsie hoger maar nog niet te hoog 140/80 komt ook door het vocht...dussuh we gaan weer gewoon verder

[ Bericht 9% gewijzigd door Githa op 13-01-2005 23:18:49 ]
pi_24553740
Fok doet het steeds niet bij mij dus ik kan me ook niet melden Maar bij deze dus weer een melding voor vandaag Kruimeltje is erg druk maar vannacht had ik ook de hele nacht krampen (voorweeën ?) dus manlief is door het dolle heen en vraagt om het uur of mijn vliezen al gebroken zijn. "t is voor hem te hopen dat het gauw gebeurt anders wordt hij gek vrees ik, hij's zo ongeduldig
  † In Memoriam † donderdag 13 januari 2005 @ 23:24:57 #222
81992 Githa
pi_24553831
spannend Ladybos
  donderdag 13 januari 2005 @ 23:47:29 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24554342
Jdee, balen joh, hopenlijk lukt het draaien.

Bix, succes morgen , ook voor jouw hoop ik dat het lukt.

Ladybos, spannend zeg, hopenlijk blijft fok! het nu doen.

Githa, dat is schrikken zeg, gelukkig alles goed.

Mel, fijn dat dat ook geregeld is.

Hier gaat het nog steeds goed, heb net buikfoto's geplaatst, je kan er echt niet meer omheen, een flink buik dus.
nog meer vreemde handen die me aaien.

En verders heb ik voor mijn gevoel een droomzwangerschap, echt maar heel af en toe last van een harde buik, ik voel me goed en voor de maagzuur heb ik kauwtabletten dus dat is ook geen probleem.

Wel zenuwen hier aangezien eind deze maand mijn nichtje geboren wordt als het goed is, maar ze kon goed eerder komen volgens de verloskundige.

En 19 januari ben ik jarig en word ik 24 jaartjes jong.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 14 januari 2005 @ 07:34:48 #224
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24557551
Bix, succes vandaag! Doorademen!

Ladybos, nu dan?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24557677
Willen alle kindjes aub weer in de goed positie gaan liggen!

Ladybos, en, en, en????? Hoe is het nu?
* snoopy niet nieuwsgierig is hoor
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24558227
Spannend Ladybos! Als je echt denkt dat de bevalling heel binnenkort gaat beginnen kun je vandaag beter een siesta doen anders is je baby er eindelijk en ben je al doodop.

Bixister, succes bij de draaipoging!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 09:26:52 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24558255
Bixis! Succes vandaag!

En Ladybos! Het forum doet het hoor! Doe eens melden!
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 09:34:15 #228
43556 miss_dynastie
pi_24558322
Bix, heel veel succes

Ladybos, doe eens gauw melden
pi_24558537
Bix, veel succes vandaag
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 09:52:44 #230
81992 Githa
pi_24558570
Bix succes vandaag met het draaien

Ladybos
pi_24559147
hoi... nog berichtje van ons we hebben al vele foto's geschoten van de kleine.
ze waren allemaal bijna even leuk dus de keuze was moeilijk.
deze is genomen in het ziekenhuis toen ze net geboren was en net schoongemaakt en aangekleed.
ik hoop dat jullie hem mooi vinden,wij vinden hem iig heel erg leuk.
groetjes bietuh en fam.
tis allemaal wat
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:35:09 #232
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24559198
Ohhhh, de foto en jullie meisie is zeker heel mooi! Ik wil ook!!!

Bix en Buix, good luck vandaag!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24559224
vooruit hier nog 1 om het af te maken...
hier ligt ze heerlijk te badderen
tis allemaal wat
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:37:25 #234
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24559241
aaah wat schattig mooi meisje hoor
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:54:17 #235
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24559563
nog gefeliciteerd bietjuh met je mooie meissie

Bix succes vandaag en Jdee hopelijk lukt het
  † In Memoriam † vrijdag 14 januari 2005 @ 10:55:09 #236
43556 miss_dynastie
pi_24559587
Wat een lekker ding
pi_24559588
wat een liefje, biet!

bedankt allemaal, bixiseenbeetjezenuwachtig... heb de hele nacht van gedroomd van dat gedraai!
we zullen 't zo wel zien.
pi_24559734
Wat een scheet zeg Bietjuh en Bietjuh-man hebben goed hun best gedaan weer een mooie baby op aarde

[ Bericht 4% gewijzigd door Xanthe op 14-01-2005 11:52:11 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 januari 2005 @ 11:04:03 #239
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_24559743
Wat een schatje, Bietjuh

En succes, Bix!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_24560684
Is het erg als je al een paar dagen diaree hebt als je zwanger bent?
pi_24561929
Zou Ladybos soms aan het zijn?
pi_24561997
ik denk niet dat het heel erg is hoor, Xanthe! De baby krijgt iig genoeg voeding (ik neem aan dat je je daar "zorgen" om maakt?)

Snoopy, ze zou me van elke cm op de hoogte houden... ik heb alleen nog niks gehoord
pi_24562049
jahaa, maar ik zou toen ook iemand van hier op de hoogte houden en nu weet ik hoe die dingen gaan in werkelijkheid. Dan ben je daar niet echt mee bezig eerlijk gezegd
pi_24562067
Kan me zo voorstellen dat er te weinig voeding inderdaad terecht zou komen bij het beebje of dat er teveel vocht "verloren" gaat , al drink ik vind ik zelf best veel.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:02:54 #245
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24562149
Ladyboss is gewoon stiekem aan het bevallen hoor

Bietjuh, prachtig meisje hoor!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24562187
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:57 schreef snoopy het volgende:
jahaa, maar ik zou toen ook iemand van hier op de hoogte houden en nu weet ik hoe die dingen gaan in werkelijkheid. Dan ben je daar niet echt mee bezig eerlijk gezegd
ja dat is zo nou ja.. laten we dan maar hopen dat ze snel bij haar positieven is, zodat ze ons snel op de hoogte kan stellen!!

Xanthe, ik denk dat je wel een tijdje aan de diaree moet zijn, wil het gevaarlijk zijn voor de baby. Volgens mij ben jij de eerste de het merkt als er wat aan de hand is , niet je baby.
Maar dat is puur mijn gevoel, hoor je kan voor de zekerheid misschien even de assistente van de huisarts bellen of de vk?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:12:00 #247
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24562342
quote:
Op vrijdag 14 januari 2005 12:51 schreef snoopy het volgende:
Zou Ladybos soms aan het zijn?
Zou het ?? Dan maar een paar jes dan . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:42:20 #248
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_24563730
mooie babyfoto's. , lekker ding hoor.

ladybos maakt het ons wel spannend zeg.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_24563828
ladybos, ik ben benieuwd! if so: zet 'm op he!

goed nieuws: gekke gerrietje kan weer omgedoopt worden tot zoetelieve gerrietje: hij/zij bleek uit zichzelf alweer goed gedraaid te zijn op de echo.

[ Bericht 14% gewijzigd door bixister op 14-01-2005 15:40:02 ]
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:49:15 #250
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24563842
Ladybos zou wel weer niet kunnen fokken net als gister
stiekem heb ik wel zin in weer een nieuw babietje

Oke ff verder grappen diarree kan ook een teken wezen van een aankomende bevalling, maakt je lichaam zichzelf schoon zeg maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')