abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 januari 2005 @ 13:11:22 #51
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24450911
Ladybos wat een mooie avatar
pi_24451345
Zit er even helemaal tegen aan te hikken om me aan te kleden.
We gaan zo de geboortekaartjes regelen , we zijn er dus uitgekomen
Verder even boodschappen doen en gordijnen bestellen , want alleen de luxaflex is te tochterig en de kleine zal straks ook bij ons op de slaapkamer komen de eerste maanden , dus ik wil er zware gordijnen voor hebben hangen.
Maar ik word zo moe als ik me aankleed
Het kost me zoveel energie om een onderbroek , broek , sokken en schoenen aan te krijgen.
Zeker als de kleine verkeerd ligt dan kan ik mijn sokken niet eens zelfstandig aan krijgen hahaha....
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:18:36 #53
106326 Snowwww
Hevig verliefd...
pi_24452296
Afgelopen dinsdag zijn we (vriendjelief was mee) voor het eerst naar de verloskundige geweest. Leuke meid (het is een praktijk met 4 meiden, de andere 3 moet ik dus nog leren kennen).
Eerst even de vragenlijst doorgenomen, dan naar het hartje luisteren. Ik had me nog even zorgen gemaakt omdat ik had gelezen dat je bij 12 weken niet altijd het hartje kan horen omdat de kleine dan nog onder je schaambeen kon zitten. Maar nee hoor, mijn baarmoeder kwam al boven het schaambeen uit en tjoeketjoeketjoek, daar was het stoomtreintje dat het hartje van onze kleine was!!!

Vervolgens bloed afnemen.. Bleh! Maar het hoort er natuurlijk bij. Meteen maar even laten controleren of ik al toxoplasmose heb gehad, niet dat ik dan weer enthousiast de kattenbak ga schoonmaken, maar meer voor mijn eigen gevoel, kan ik ietsje minder voorzichtig zijn.
Eerst in mijn rechterarm geprikt. Gevolg: een grote blauwe plek, de verlos heeft door mijn ader heen geprikt Dan maar de linkerarm, die ging zonder problemen.

Nog even wat vraagjes gesteld over sporten en thee en cola drinken tijdens de zwangerschap, en vervolgens met een tasje vol folders weer naar huis. We zijn de wachtkamer nog niet uit of mijn vriend laat het tasje of de grond kletteren, als ik me verbaasd omdraai zie ik dat meneer nog wel staat, maar dat ie er zelf niet meer is! Ik vraag of het gaat en of ie even wil gaan zitten. Hij zegt nog van het gaat wel en zakt vervolgens in elkaar. Ik laat hem voorzichtig op de grond zakken en spurt naar de verloskundige om te vragen of ze kan helpen. Als ik me weer omdraai komt mijn vriend gelukkig al weer bij.
Hij is dus mooi flauwgevallen! Nu is dat al een paar keer eerder gebeurt, namelijk 2 keer bij de dierenarts (een keer moest bij een kat de blaas leeggeknepen worden, en 1 keer werd er bij een kat een lakmoespapiertje onder het ooglid geschoven).
Nou is mijn vriend dus heel erg bang dat het bij de bevalling ook mis zal gaan. Iemand enig idee of er iets aan te doen is? Moet hij misschien langs de huisarts ofzo? Hij is niet bang voor bloed, ik denk dat het meer een combinatie van het hulpeloze gevoel en de behandelkamer is......
  vrijdag 7 januari 2005 @ 15:57:58 #54
61800 Rottdog
pi_24452847
Ten eerste natuurlijk lekker voor je dat je het hebt gehoort

Tjeetje Snowww dat het zo'n impact heeft op je vriend zeg enige waar ik zo aan zat te denken is misschien samen naar een zwangerschapscursus en zoveel mogelijk er over lezen, telkens dus een beetje de neus op de feiten drukken zeg maar. Net zolang dat het een beetje "normaal" wordt, zou het anders ook niet weten.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:48:39 #55
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_24453504
Ze hebben hartstikke fijne stoeltjes op de verloskamers staan , en anders vast een bedje bijschuiven .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 17:35:54 #56
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_24454064
smirre en smirreman gefeli met Cas en Liz! en als tante natuurlijk ook gefeliciteerd... welkom op de wereld bubjes!

Snowww> ik denk dat het wel een idee is wat Rottdog zegt: overvoeren met info en ook van die foute tvprogrammas kijken, baat t niet dan schaadt t niet (of nauwelijks )
..en laat gaan...
pi_24455342
Snowww misschien heeft het ermee te maken dat hij het moeilijk vind om een ander pijn te zien lijden. Dat heb ik tenminste heel erg, ik kan al flauwvallen als ik er aan denk dat mijn man iets heeft, ook al heb ik niet echt iets gezien (bloed o.i.d.). Ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat je eraan zou moeten doen, wat bij mij werkt is me ergens anders op concentreren en mijn hoofd tussen mijn knieën als ik het aan voel komen, maar ja tijdens de bevalling kan hij moeilijk de hele tijd met zijn hoofd tussen zijn knieën gaan zitten lijkt me.. Ik zou er inderdaad wel voor zorgen dat hij heel goed voorbereid is, dat hij niet bij de eerste de beste kreun of schreeuw van jou plat gaat. Niet eens zo zeer voor hem maar voor jou lijkt het me heel remmend werken als hij er zo op reageert. Dus hij moet goed weten wat hij kan verwachten zeg maar.
pi_24455620
arm sneeuwmannetje!

tip van G: zet 'm een helm op tijdens de bevalling!

maar om 'm nou te dwingen om al die bevallingsprogramma's te bekijken... kweetniet hoor... succes ermee!
pi_24460293
Hey allemaal,
Nou vanacht heb ik waarschijnlijk de prop die de baarmoeder tijdens de zwangerschap afsluit verloren slijmerig en bloederig
Is dit ook het teken dat de bevalling gaat beginnen of kan het ook nog wel een week duren?
tis allemaal wat
pi_24460321
Bietjuh, helaas, het kan nog weken duren.. Zegt helemaal niets.

Snowww, in elk geval weet de verloskundige er nu ook van, dat is weer een voordeel. Als hij bij de bevalling overal bij betrokken wordt is de kans groot dat hij niet eens tijd heeft om flauw te vallen (of daaraan te denken).
quote:
Angst om te falen tijdens de bevalling

Studies wijzen uit de 80 procent van de vaders bezorgd zijn over het verloop van de bevalling. Angst om het te laten afweten: overgeven, flauwvallen, ... Deze angsten worden telkens opnieuw bevestigd in de vele films en sitcoms die vaders op die manier in beeld brengen tijdens de bevalling.

Laat je als vader hierdoor echter niet van de wijs brengen want diezelfde studies wijzen uit dat hoogstens 1 % van de vaders het moeilijk hebben tijdens de bevalling. Als je als vader echt niet tegen bloed kunt, dan is het toch beter om buiten te wachten.

Ontken deze angst niet, praat erover met andere vaders die het al hebben meegemaakt.
Bron: Papa en zijn angsten.
  zaterdag 8 januari 2005 @ 10:15:29 #61
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_24460351
bietjuh, 3 weken nadat ik mijn slijmprop was verloren braken mijn vliezen dus nee, het zegt niks
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_24460883
Toch spannend Biertjuh , weer een stap dichter bij de bevalling.

Gisteren de geboortekaartjes besteld en onze wensen wat betreft het drukken aangegeven.
We hadden in 1 van de kaarten nl. een erg leuke manier van drukken gezien die we beiden erg leuk vonden omdat deze afwijkt van het normale.
En gelukkig was het mogelijk
Wel vind ik dat er een behoorlijk verschil in drukkosten zit tussen de verschillende drukkerijen.
Kan gewoon oplopen tot wek 20 euro (ex. BTW).
Wij hebben een drukkerij die geen extra kosten in rekening brengt voor het drukken in kleur , wat erg goed uitkomt aangezien wij dus in kleur gedrukt willen hebben.
Woensdag over een week kunnen we de drukproef en de enveloppen ophalen.

Verder ben ik weer eens onzeker , de kleine beweegt anders sinds gisteren, lijkt wel rustiger en ik voel m niet steeds meer tegen mijn ribben aan.(Waar ik juist blij om zou moeten zijn).
Maar doordat het nu allemaal anders voelt , is het net of ik m helemaal niet meer voel...
Gisteravond heb ik nog duidelijk een ben voelen bewegen onder mijn hand dus hij zal het vast nog wel gewoon doen , maar de onzekerheid he?
pi_24461282
hihi xanthe het is niet biertjuh maar bietjuh hoor! fijn dat je 't kaartje geregeld hebt. heb ik ook pas afgelopen donderdag(!) gedaan, erg he. maar gelukkig dus nog op tijd. en misschien is je baby wel ingedaald waardoor hij/zij minder hard tegen je ribben aantrapt (want lager ligt). zolang je nog regelmatig wat beweging voelt zou ik me geen zorgen maken hoor.

en bietjuh zelf: waah spannend de slijmprop! er is in ieder geval iets gaande moet je maar denken. maar 't kan inderdaad ook nog best een paar weken duren. succes!
pi_24462249
LOL wat stom zeg , heb ik er altijd een letter teveel tussen gelezen en geschreven....
Sorry Bietjuh , ik zal die R er in het vervolg uitlaten

Volgens de gyn was de kleine nog niet aan het indalen , althand letterlijk zei ze afgelopen donderdag dat ie nog erg hoog lag en het hoofdje nog lekker kon draaien (wat ie vervolgens op de echo ook deed).
Maar ik weet natuurlijk ook niet alles van indalen enzo af.
Weet niet eens wanneer het nou eigenlijk zou moeten beginnen met indalen.
En dat de 2e pas later indaalt heb ik al meerdere malen gehoord/ gelezen , maar moet ik deze nu als 1e zien? Of is Ezra mijn 1e hierin (was toen 18 weken zwanger).

Ik ben enorm blij dat die kaarten nu eindelijk geregeld zijn , waar ik wel van baal is dat ik straks nog de enveloppen moet gaan beschrijven en dan ben ik alweer bijna 37 weken zwanger en we hebben geen lekkere keuken stoelen om op te zitten , misschien moet ik het anders maar lekker aan Jeroen overlaten , scheelt mij weer hahaha.
De kleine zelf is nu weer ietsje drukker , dus dat zit wel goed , ik voel m nu alleen meer onderin , zullen de handjes en/of armpjes wel zijn.
pi_24467225
Ik denk dat dit nu als eerste keer geldt Xanthe, maar als je dat zeker wilt weten kun je het beter aan de gyn vragen denk ik.
Je kunt de kaartjes ook een tijdje na de geboorte nog versturen. Wij hebben er mee gewacht ivm niet-zo-ideaal verlopen kraamtijd, ong. een weekje na de geboorte was alles verstuurd.

Bix, wat ga jij hard zeg.. Nog 2 weken en je bent al weer uitgerekend van 'Gerrie'.
pi_24469760
Ik zie het niet echt zitten om de kaarten "laat" de deur uit te doen.
Ik vind het juist wel prettig als er ook in het begin als we nog kraamhulp hebben al wat bezoek komt , zeker omdat die mensen het bezoek de deur weer uit werkt en ze dan ook de koffie zet enzo.
Niet dat we in die eerste week meteen iedereen langs willen hebben hoor , dat hoeft voor mij ook weer niet
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 20:24:25 #67
81992 Githa
pi_24470134
hoi Dames
Gister weer bij de VK geweest voor een APK en een echo
Kleintje was al helemaal ingedaald en lag netjes klaar voor de start de groote viel wel mee vond zij, al kon ze niet meer goed meten omdat hij al zover was ingedaald maaruh schatting van haar is een 7 ponder daar doen we het voor klein zal hij niet zijn omdat wij beide redelijk lang zijn. 1.78 en 1.98
Een hele geruststelling toch want ik begon me stiekem toch wel druk te maken over hoe ik zo'n grote baby eruit moest krijgen

Verder was ik wel afgevallen maar dat zal door het spugen komen en mijn bloeddruk was weer netjes 111/70
Donderdag weer voor de volgende APK

Vandaag naar de verjaardag van mijn nichtje geweest die 3 werd heb de hele dag last gehad naar wat ik vermoed oefenweeen zijn verder voelde ik me wel goed eigenlijk ....niet misselijk geweest dus da's een mijlpaal ! maar echt een maaltijd durf ik nog niet echt aan

Bix, voor jou begint het nu toch ook echt op te schieten hoor net zo spannend als bij Piet of kijk je er toch anders tegen aan nu ?
pi_24471152
fijn dat alles weer in orde bleek githa. hebben ze nou ook nog weer naar die vingers & tenen gekeken of niet? fijn dat je misselijkheid wat afgenomen is, hopelijk blijft die nu ook wat langer & vaker weg! bij mij is het in ieder geval alweer stukken minder momenteel gelukkig. wel nog steeds (en steeds opnieuw lijkt 't wel) snipverkouden, vrij irritant maar niet onoverkomenlijk. wat betreft je vraag: ik vind het wel weer heel spannend maar toch ook anders dan bij Piet, omdat ik iets beter weet (ahum dénk te weten... ) wat me te wachten staat. ik kijk er niet bepaald naar uit maar hoop gewoon dat het allemaal weer redelijk voorspoedig mag verlopen. en wie weet wat sneller dan de vorige keer, al mag ik met m'n 13 uur nog niet eens klagen als ik sommige veel langduriger verhalen hoor.
  † In Memoriam † zaterdag 8 januari 2005 @ 21:29:57 #69
81992 Githa
pi_24471402
Ze hebben even gekeken naar de vingertjes en voetjes maar zij kon niks vinden nu wilde hij wederom niet stil liggen hoor dus we zullen het moeten afwachten .... de reden dat ik nu een echo kreeg was omdat ze de groote van het kindje nog eens wilde checken en om te kijken of hij in de goeie houding lag.

Tjah, iedere bevalling is anders zeggen ze maar kan me voorstellen dat je er anders tegenaan kijkt als je er al een hebt meegemaakt, al is het maar het herkennen van de tekenen en weten wat dan te doen ik heb geen flauw idee wat er allemaal gaat gebeuren straks en hoe dat verloopt enz. enz. de 25 ste komt de kraamzorg pas langs ...... het was erg druk en eerder konden ze niet hun excuus maar goed dat zien wel allemaal wel.
Dan gaan we nu voor binnen een etmaal Bix moet te doen zijn toch ....en ik heb wel vaker gehoord kan een fabeltje zijn dat wanneer een zwangere verkouden is dit bijna de gehele zwangerschap blijft. Ik ga duimen dat het iig voor de bevalling helemaal weg is hoor en dat de misselijkheid maar helemaal weg mag blijven
  zaterdag 8 januari 2005 @ 23:26:36 #70
61800 Rottdog
pi_24473777
Is bijna de hele zwangerschap verkouden geweest, telkens als mijn schoonmoeder belde was het eerste wat ze vroeg "ben je ziek" je klinkt zo verkouden.

Lekker Githa dat de beebie er voor ligt
pi_24480486
Goeiemorgen!
Ik werd wat raar wakker vanmorgen , raar gevoel in mijn buik en dus maar eens richting de wc.
En toen begon ik te twijfelen of ik wel plaste of dat mijn vruchtwater gebroken was...
Het rook ook helemaal nergens naar , was ook niet gelig
Maar goed het lijkt me sterk dat het mijn vruchtwater was , ben "nog maar" 35 weken zwanger...
Terug op bed begon ik te twijfelen of ik nou harde buiken had of dat de kleine gewoon druk was.
Sinds de laatste CTG weet ik het verschil niet meer hiertussen.
Toen dacht ik de kleine te voelen en gaf dat apparaat een harde buik aan...
Ondertussen is alles in mijn buik wel weer rustig.

Hoe is het met de rest?
  zondag 9 januari 2005 @ 12:01:25 #72
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24481488
Xanthe, wat raar... Hou je het wel een beetje in de gaten?
  zondag 9 januari 2005 @ 12:24:18 #73
46794 Berkery
Fat bastard
pi_24481826
Xanthe en als je hard op je hand blaast
zou anders gewoon de VK bellen hoor, je moet niet ongerust blijven

it's I Rottdog
No Dukes of Hazzard in the classroom
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 12:29:04 #74
43556 miss_dynastie
pi_24481912
Xanthe, bij twijfel de vlos bellen hoor!!!!
pi_24481983
De hand test deed ik ook al op de wc...
Laat ik het zo zeggen ik kon ophouden met die waterval...
En daarna weer verder gaan , vergat ik dus te vermelden in mijn berichtje.
Het lijkt mij niet dat je vruchtwater kunt ophouden. Of ben ik nou gek?
Tijdens het ophouden deed ik dus die blaas test... Ja dat helpt
Maar als ik het nu doe (deed ik ook toen ik helemaal klaar was) kwam er niets uit.

Maar hoe kan ik nou die harde buiken weer herkennen?
Ik weet dus echt niet of ik harde buiken had of dat het de kleine was.
Om nou weer het ziekenhuis te bellen.... Niet echt zin in , voel me zo'n zeur en tot nu toe was er steeds niets aan de hand en Jeroen moet zo werken dus komt ook niet echt uit om nu richting het ziekenhuis te moeten...
  zondag 9 januari 2005 @ 12:41:25 #76
46794 Berkery
Fat bastard
pi_24482133
Dan maar een zeur Xanthe het gaat wel om je eigen hoor
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_24482441
Krijg weer een hart filmpje om me gerust te stellen dus tot straks.
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 15:08:47 #78
81992 Githa
pi_24484463
Ik ben benieuwd Xanthe ....bij twijfel altijd beter om wel even t ebellen
  zondag 9 januari 2005 @ 15:33:32 #79
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24484831
en Xante? Hoe is het afgelopen?
pi_24485511
Zo weer thuis , Jeroen had de pc eerst ingepikt omdat vlak voordat we vertrokken het i-net er ineens uit lag en dit dus nog even hersteld moest worden.

Kindje had een aardige hartslag variërend van 170 tot 135 slagen pm.
Verder moest ik het gewoon goed in de gaten houden van ze en konden ze me weinig meer vertellen...
pi_24485771
Ik heb steeds na het eten zo'n leeg gevoel in mijn maagstreek , bijna misselijk makend...
En om nou steeds aan dat gevoel toe te moeten geven lijkt me niet echt verstandig aangezien ik al de slankste niet ben...
Herkenbaar? En wat kun je er tegen doen?
  zondag 9 januari 2005 @ 16:38:38 #82
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24485928
quote:
Op zondag 9 januari 2005 16:29 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb steeds na het eten zo'n leeg gevoel in mijn maagstreek , bijna misselijk makend...
En om nou steeds aan dat gevoel toe te moeten geven lijkt me niet echt verstandig aangezien ik al de slankste niet ben...
Herkenbaar? En wat kun je er tegen doen?
Ik zou gewoon nog wat eten. Voorlopig eet je nog voor twee en om nu al aan je figuur te denken is het nog een beetje te vroeg voor. Zodra de kleine er is is het vroeg genoeg om daar mee te beginnen . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zondag 9 januari 2005 @ 16:42:23 #83
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24486003
je figuur komt atraks wel weer hoor xanthe... denk dat je gewoon alles moet aanpakken zodat je je lekker voelt, dat is toch het belangrijkste
PS... een bord brinta doet wonderen ... vult lekker
Fijn dat er verder niks aan de hand was ....
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 17:09:39 #84
81992 Githa
pi_24486488
Fijn dat ze even hebben gekeken en dat alles goed was ...

Leeg gevoel niet herkenbaar Ik heb precies de andere kant en zou wel willen dat ik me ff leeg voelde een broodje is al te veel om in 1 x te eten en dat terwijl het nu weer goed gaat .....de laatste weken at ik praktisch niks, of beter gezegd, ik at wel maar hield het niet binnen. Ik zou gewoon af gaan op wat je lichaam aangeeft hoor Xanthe dus als je een honger gevoel hebt gewoon wat eten en niet eten verbeterd je figuur ook niet zie hier het levende bewijs pak gewoon wat gezonds dan gaan we na onze bevalling wel een nieuw topic openen over hoe we het er allemaal weer af gaan krijgen

pi_24487389
Het gaat ook niet alleen om mijn figuur , op zich maak ik me er niet al te druk daarom.
In het begin maakte ik me juist zorgen dat ik afviel Ondertussen zijn er een heleboel kilo's bijgekomen en ben ik best erg zwaar
Maar om nou de gehele dag te zitten eten....
Als ik 4 boterhammen heb gegeten heb ik nog honger , heb ik een bord warm eten op binnen een kwartier heb ik weer honger...
Het is dus dat ik dat gevoel de gehele dag houd , gegeten of niet gegeten.
En als ik dan denk ik eet nog maar een extra bord eten dan word ik eerst even misselijk om daarna weer dat honger gevoel te krijgen
In dat opzicht wil ik er dus niet aan gaan toegeven en dan straks nog 20 kilo extra aan gekomen te zijn.
Mijn gyn vind dat ik niet meer dan 5 kilo mocht aankomen gedurende de zwangerschap , maar ondertussen zijn dat er al bijna 14 geworden.
  zondag 9 januari 2005 @ 18:38:57 #86
87436 ThunderChild
Mighty pirate!
pi_24488136
quote:
Op zondag 9 januari 2005 17:58 schreef Xanthe het volgende:
Het gaat ook niet alleen om mijn figuur , op zich maak ik me er niet al te druk daarom.
In het begin maakte ik me juist zorgen dat ik afviel Ondertussen zijn er een heleboel kilo's bijgekomen en ben ik best erg zwaar
Maar om nou de gehele dag te zitten eten....
Dan zit je toch de hele dag eten, wat maakt het uit ?? Beebje heeft nu al honger en over kilo's hoef je geen zorgen te maken, die raakt je wel kwijt achter de wandelwagen met een hondje aan verbonden . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  zondag 9 januari 2005 @ 20:12:12 #87
95733 meneerdeman
Why do Birds suddenly appear?
pi_24489958
Dinsdag is mijn lieve kleine Sanna Leonie geboren. Het is zo'n moppie. Onze eigenwijze meid lag in stuit en is dus via de keizersnede geboren. Ze is erg klein .... maar oooohhhh zo fijn. Ze weegt maar 2580 gram en is 46 centimeter groot. Moeder de vrouw is na vier dagen thuis gekomen en het echte genieten is begonnen. Mijn vriendin heeft na een zware eerste dag na de operatie het hersteld snel in gezet en rent het huis al weer rond. En wat is het heerlijk om de oma's en de opa te zien stralen van geluk. Ik kan het proberen, maar ik ook krijg de smile niet van mijn gezicht...
pi_24490006
Gefeliciteerd!
pi_24490096
Gefeliciteerd meneerdeman Heb je niet een leuke foto van je meissie?
je dochter bedoel ik dan hè!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 9 januari 2005 @ 20:58:33 #90
34891 melonovy
La Kutschie
pi_24490701
Yeah, leuk, weer een meisje erbij! Gefeli met Sanna!
En papademan zit lekker op een roze wolk zo te lezen!
Blijf lekker genieten, vertroetel je vrouw maar goed en kom snel even terug om een foto te posten!!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_24491429
Xanthe maar 5 kilo aankomen ?? Dat is wel heeeeeeeeel weinig hoor. Ik geloof dat het gemiddelde voor een zwangerschap zo'n 14 kilo is, als je echt heel veel overgewicht had toen je zwanger werd mag het iets minder zijn maar 9 kilo minder vind ik wel heel heftig. 14 kilo lijkt me hartstikke netjes. Probeer zoveel mogelijk dingen te eten die je een voldaan gevoel geven, let op je vet en suiker, en verder zou ik me er niet teveel zorgen over maken, gewoon eten als je echt trek hebt hoor !
pi_24491567
Gefeliciteerd met Sanna!

Dat van die 5 kilo kwam van mijn gyn en ja ik had al een behoorlijke overgewicht toen ik zwanger werd.
En het spuiten van de hormonen om zwanger te worden hielpen hier niet positief in bij (en een miskraam ook niet ).
Volgens de weegschaal van het ziekenhuis ben ik nu dus 14 kilo aangekomen , volgens mijn weegschaal thuis 10 kilo en dit is zonder de kilo's die ik in het begin ben afgevallen , dus gewoon gerekend met het gewicht dat ik had voordat ik zwanger werd.
Van mijn gyn kreeg ik zelfs al op mijn kop (de mannelijke) dat ik niets meer mocht snoepen omdat ik zo aan kwam (was toen 6 kilo aangekomen in 6 weken tijd).
Het blijft gewoon raar dat ondanks dat ik wel eet ik steeds dat honger gevoel blijf houden
Als dit blijft aanhouden moet ik misschien toch eens contact opnemen met de huisarts...
  FOK!fossiel zondag 9 januari 2005 @ 21:56:41 #93
2628 Karin
pi_24491689
meneerdeman van harte gefeliciteerd met de geboorte van Sanna Leonie Fijn dat het zo goed met haar en haar moeder gaat (en met jou natuurlijk!).

en als je wilt kan je natuurlijk ook een eigen topic maken voor alle felicitaties
pi_24491788
Xanthe, het is niet zo gek hoor dat je zoveel honger hebt. Je kindje groeit de laatste weken behoorlijk in gewicht. En dus eet hij ook van jouw en kost jou veel energie. Dat je misselijk wordt van het eten komt omdat je maag niet zoveel ruimte heeft en dus zou je eigenlijk steeds beetjes moeten eten de hele dag door als je daar zin in hebt. En voor zover ik weet is 14 kilo erbij heel mooi voor een zwangerschap. Totaal helemaal niks mis mee hoor. Ik had er 15 kilo aanzitten met mijn eerste zwangerschap.
En die waren er door de bv ook zo weer af. Maar dat hoeft ook niet altijd bij iedereen zo te werken. Om gewicht zou ik me dus niet zo heel erg druk maken.

Meneerdeman en Mevrouwdeman van Harte met jullie dochtertje Sanne
pi_24491939
Meneer de man en mevrouw de moeder en alle stralende opa's en oma's van harte gefeliciteerd met Sanna Leonie!!!!

Xanthe, het is misschien een beetje mosterd na de maaltijd. Ik verloor ook vruchtwater maar de hand blaas test deed niets hier. het bleek achteraf dat de vliezen slechts gescheurd waren. je kan dan wel bij bv plotsteling opstaan vruchtwater verliezen.
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 22:14:36 #96
81992 Githa
pi_24492042
meneer en mevrouw deman gefeliciteerd met dochter Sanne
een fotootje mag best hoor
pi_24492206
Ik denk toch dat het gewoon plas was , aangezien er verder niets meer nat is geworden.
  † In Memoriam † zondag 9 januari 2005 @ 22:27:15 #98
81992 Githa
pi_24492302
Wel spannend he Xanthe zo aan het einde en niet precies weten wat je allemaal moet voelen, zien of krijgen ik herken het wel
pi_24492463
Gefeliciteerd meneerdeman

Xanthe gelukkig is alles oke!! En als je honger hebt gewoon wat eten hoor. Stukje fruit ofzo is ook nog goed voor je
pi_24495023
Jep Githa , het is ineens alsof je nog meer op elk dingetje in je lijf gaat letten.
Zo is de kleine meestal s'avonds erg druk.
En was dat tot een tijdje terug meestal een uurtje is het nu de hele avond.
Maar zo was een tijdje terug de kleine altijd even druk als we net op bed gingen en s'morgens als ik wakker werd omdat ik dan ontzettend aan het draaikonten sla...
Maar nu? s'nachts rustig en s'morgens meestal ook en dan ga ik meteen weer denken en voelen aan mijn buik in de hoop op een klein beetje beweging
Elk gevoel wat maar even anders is dan anders ga je ook meteen extra op letten...
Super spannend allemaal , maar toch moet ie nog even blijven zitten hoor!

Fruit mmmm.... Probleem is alleen dat ik voor veel fruit soorten allergisch ben
Banaan gaat ook zo vervelen en mandarijntjes komen bijna mijn neus uit nadat we er de nodige kistjes al van in huis hebben gehad.
Maar zoals ik al zei , het honger gevoel gaat niet weg....
Misschien dat het gewoon iets met mijn maag is...???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')