Bron: Frontpagequote:In Indonesië weigeren radicale moslims in Atjeh de aangereikte hulp van christenen en christelijke organisaties. Ook hulp van Amerikanen en Europeanen wordt door deze groep structureel geweigerd, terwijl de lokale bevolking in acute nood verkeert als gevolg van de zeebeving. Dat zegt de bisschop van Medan, mgr. Anicetus Sinaga.
Het bisdom in het rampgebied heeft twee ploegen met hulpverleners naar de getroffen streek gezonden. Die hebben inmiddels duizenden gevluchte mensen opgevangen. "Zij komen uit Banda Atjeh. Die stad is een spookstad. De stank van de lijken is er niet te harden. Mensen willen er dan ook weg. Ze willen alles zo snel mogelijk vergeten en doorgaan met hun leven", zo zegt Sinaga.
De meeste lokale bewoners verwelkomen de buitenlandse hulp van harte. Bij de radicale moslims is dat niet het geval. Sinaga: "Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Atjeh te kerstenen. Als wij mensen helpen, doen wij dat maar omwille van één ding: humaniteit en niet om zieltjes te winnen."
Je moet het toch eigenlijk wel eens zijn met de stelling dat bovenstaand nieuwsbericht nu een schoolvoorbeeld is van niet-parasiteren.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:34 schreef Compile het volgende:
Achja, zal weer eens niet. Moslims? Waarom verbaasd me dit niet
Dat kutvolk doet ook echt overal moeilijk over! Parasieten
Erm, het gaat over radicale moslims en niet over de gemiddelde moslim. Er wonen een miljard moslims en hoeveel daarvan plegen aanslagen of hebben haat tegen het westen? Ik kan het je verzekeren. Dat is hooguit een paar procent.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:44 schreef Compile het volgende:
Achja, maar dit is nou hoe een gemiddelde moslim in elkaar zitRonduit schandalig
Droom lekker verderquote:Op maandag 3 januari 2005 22:14 schreef WarSnake het volgende:
[..]
Erm, het gaat over radicale moslims en niet over de gemiddelde moslim. Er wonen een miljard moslims en hoeveel daarvan plegen aanslagen of hebben haat tegen het westen? Ik kan het je verzekeren. Dat is hooguit een paar procent.![]()
Ah. Dus jij vindt het niet accepteren van hulp een voorbeeld van parasiteren. Briljant.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:24 schreef Compile het volgende:
Aha, links Nederland is weer vertegenwoordigd in dit topic
Hoi
Is toch wel eens anders geweestquote:Als wij mensen helpen, doen wij dat maar omwille van één ding: humaniteit en niet om zieltjes te winnen
Hoe wil je het anders noemen dan?quote:Op maandag 3 januari 2005 22:30 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ah. Dus jij vindt het niet accepteren van hulp een voorbeeld van parasiteren. Briljant.
Ehm, hulp weigeren, misschien?quote:Op maandag 3 januari 2005 22:33 schreef Compile het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders noemen dan?
Doe ff normaal zeg
Dus nee, parasiteren zou ik het niet willen noemen. En dan doe ik best normaal.quote:pa·ra·si·te·ren op (ww.)
1 op schadelijke wijze profiteren van => klaplopen
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:33 schreef Compile het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders noemen dan?
Doe ff normaal zeg
Hij is eng ende gevaarlijk en immer op uw centen belust.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:29 schreef Monidique het volgende:
Waakt voor den Eeuwige Moslim, broeders.
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:53 schreef Compile het volgende:
Achja, ik heb nergens het woordje parasiteren genoemd. Enkel dat ze gewoon obstandig zijn. Weer een leuk voorbeeld van hoe woorden je in de mond wordt gelegd
quote:Op maandag 3 januari 2005 21:34 schreef Compile het volgende:
In strikte zin heb je gelijk:quote:Op maandag 3 januari 2005 22:53 schreef Compile het volgende:
Achja, ik heb nergens het woordje parasiteren genoemd. Enkel dat ze gewoon obstandig zijn. Weer een leuk voorbeeld van hoe woorden je in de mond wordt gelegd
Maar voor vrijspraak is het wat karig.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:34 schreef Compile het volgende:
Wat een virtuoos! Eerst ontkennen dat je iets gezegd hebt, al is het nog geen etmaal geleden, en dan de draad weer oppakken!quote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Compile het volgende:
Oh, bovendien is het toch echt wel een vorm van parasiteren, omdat het toch in hun voordeel is. Ze gaan dan namelijk naar allah toen omdat ze hun werk goed hebben gedaan!
sukkel!
Nee, het bericht spreekt nergens over dwang om de hulp te stoppen, enkel over het feit dat een aantal radicalen de hulp niet wil. Even goede vrienden, denk ik, voor hun 10 anderen.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dus omdat een groepje in die regio geen hulp wil, moeten we alle hulp aan die gebieden maar stoppen?
Door de hulpverleners aldaar zijn al duizenden mensen opgevangen. Die willen de hulp dus wel. Maar die moeten we dan ook maar aan hun lot overlaten?
allah bestaat nietquote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Compile het volgende:
Oh, bovendien is het toch echt wel een vorm van parasiteren, omdat het toch in hun voordeel is. Ze gaan dan namelijk naar allah toen omdat ze hun werk goed hebben gedaan!
sukkel!
Ga jij het woord 'parasiteren' vanavond nog begrijpen of continueer je liever met losse flodders zoals bovenstaand gedrocht?quote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Compile het volgende:
sukkel!
idd, het probleem lost zichzelf wel op zo...quote:Op maandag 3 januari 2005 23:05 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Nee, het bericht spreekt nergens over dwang om de hulp te stoppen, enkel over het feit dat een aantal radicalen de hulp niet wil. Even goede vrienden, denk ik, voor hun 10 anderen.
"Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Atjeh te kerstenen.''quote:Op maandag 3 januari 2005 23:05 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Nee, het bericht spreekt nergens over dwang om de hulp te stoppen, enkel over het feit dat een aantal radicalen de hulp niet wil. Even goede vrienden, denk ik, voor hun 10 anderen.
Ik reageerde even op de 'stelling' in de topictitel.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:05 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dat men zich opwindt over een stelletje randgroepfundamentalisten. En dat met verve.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:07 schreef tommytheman het volgende:
En wat is nu de conclusie?
Ja, dreigend klinken kunnen ze als geen ander. Vooral gezien de middelen die ze, zeker op dit moment, hebbenquote:Op maandag 3 januari 2005 23:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
"Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Atjeh te kerstenen.''
Ik vind dit toch behoorlijk dreigend klinken.
Ja, ik zag later dat je het zo bedoelde. Ik dacht dat je het over de groep zelf had.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:13 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja, dreigend klinken kunnen ze als geen ander. Vooral gezien de middelen die ze, zeker op dit moment, hebben. Of wat, gaan ze hun huis kapot maken? Of misschien familieleden laten verdwijnen?
Natuurlijk is het een vervelend bericht maar ik lees niet meer dan dat ze binnen hun eigen groep deze ongein uithalen. Mij best, denk ik dan, zolang ze de mainstream hulp niet verstoren..
Ga jij nog een keer snappen dat het wel degelijk parasieten zijn, ookal is het niet in de context? begrijpend lezen is voor jou moeilijk mongooltjequote:Op maandag 3 januari 2005 23:06 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ga jij het woord 'parasiteren' vanavond nog begrijpen of continueer je liever met losse flodders zoals bovenstaand gedrocht?
zo is het dus hoe de gemiddelde fokker in elkaar zit....quote:Op maandag 3 januari 2005 21:44 schreef Compile het volgende:
Achja, maar dit is nou hoe een gemiddelde moslim in elkaar zitRonduit schandalig
Juist niet, want anders was iedereen het wel met me eensquote:Op maandag 3 januari 2005 23:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
zo is het dus hoe de gemiddelde fokker in elkaar zit....![]()
Pleur toch een eind op met je nikszeggende beledigende oneliners, stakkerquote:Op maandag 3 januari 2005 23:17 schreef Compile het volgende:
[..]
Ga jij nog een keer snappen dat het wel degelijk parasieten zijn, ookal is het niet in de context? begrijpend lezen is voor jou moeilijk mongooltje
Dat we dit gespuis niet moeten helpen!quote:Op maandag 3 januari 2005 23:07 schreef tommytheman het volgende:
En wat is nu de conclusie?
Nog iets zinnis te zeggen? Argumentatie enzo ipv zeiken?quote:Op maandag 3 januari 2005 23:19 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De enige die droomt ben jij DrWolffenstein. No-Brainer.
Sterker nog, ze willen niet eens worden geholpen!quote:Op maandag 3 januari 2005 23:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat we dit gespuis niet moeten helpen!
Anders leer je eerst even Nederlands. Over no-brainers gesproken.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
zo is het dus hoe de gemiddelde fokker in elkaar zit....![]()
Begin jij eerst maar eens te beargumenteren waar je het hele parasietenverhaal vandaan haaltquote:Op maandag 3 januari 2005 23:23 schreef Compile het volgende:
[..]
Nog iets zinnis te zeggen? Argumentatie enzo ipv zeiken?
Is goed schatjequote:Op maandag 3 januari 2005 23:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Pleur toch een eind op met je nikszeggende beledigende oneliners, stakker.
Ga eerst maar eens de vierde klas afmaken, dan praten we verder.
Maak dat die mongolen die tegen torens aanvliegen en zichzelf opblazen maar eens wijs.quote:
Compile, ik hoop van harte dat er een moderator komt die even flink over je heen laxeert. Je verstiert dit topic behoorlijk met je gedrein.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:27 schreef Compile het volgende:
[..]
Ga jij eerst maar eens teruglezen wat ik zei hierover.Het zijn en blijven parasieten
Maargoed, dat jij islamknuffelaar bent kan ik niet helpen. Veel plezier nog in de moskee morgen
Wat een argumentatie zeg. Waarom droom ik? Ik ben hier niet diegene die niet doorheeft dat fundamentalisme de hoofdstroming is binnen de islam.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:19 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De enige die droomt ben jij DrWolffenstein. No-Brainer.
Tuurlijk, nu heb ik het gedaan. Ik heb gewoon een mening en vervolgens komen er hier een handje vol mensen die ff alles gaan ontleden, en de islam in bescherming nemen.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:29 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Compile, ik hoop van harte dat er een moderator komt die even flink over je heen laxeert. Je verstiert dit topic behoorlijk met je gedrein.
Ik ben het niet eens met het deel waarin je zegt te vinden dat iemand het verdient te sterven om zijn opvattingen. Verder is het wel een aardig standpunt.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:31 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Saudi-Arabie heeft wel degelijk geld gestuurd.
Hoe kun je nou zeggen dat alle moslims zo zijn terwijl er op dit ogenblijk waarschijnlijk wel moslims sterven omdat ze strijden tegen fundamentalisten (Iraakse politie, Saudische politie).
De enigste die het verdient te sterven is de makkelijk uit zijn luie stoel pratende rechtse puberale nooit-iets-meeheeftgemaakte verwende kutkaaskop.
maar ik ben een lui zwijnquote:Op maandag 3 januari 2005 23:26 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Maak dat die mongolen die tegen torens aanvliegen en zichzelf opblazen maar eens wijs.
Ah, de Iedere-Moslim-Die-Naar-De-Moskee-Gaat-Is-Een-Fundamentalist-(c)-X-Ray-methode. Goed, heel goed. Verhelderend.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat een argumentatie zeg. Waarom droom ik? Ik ben hier niet diegene die niet doorheeft dat fundamentalisme de hoofdstroming is binnen de islam.
De spijker op zn kopquote:Op maandag 3 januari 2005 23:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Wat een argumentatie zeg. Waarom droom ik? Ik ben hier niet diegene die niet doorheeft dat fundamentalisme de hoofdstroming is binnen de islam.
Volgens die knoop uit Limburg? Mensen uit Limburg moet je sowieso niet al te serieus nemen.quote:
Jij, ondatnks je onhandige woordgebruik, maakt min of meer duidelijk dat je iets hebt tegen moslims die klaplopen, zij die profiteren van het Westen. Mijn eerste reactie was behoorlijk terughoudend. Namelijk de mededeling van mijn mening dat hier niet over parasiteren kan worden gesproken. Zie mijn post over het bejubelen van hun gedrag, zojuist. Daar zou je je in moeten kunnen vinden.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:32 schreef Compile het volgende:
[..]
Tuurlijk, nu heb ik het gedaan. Ik heb gewoon een mening en vervolgens komen er hier een handje vol mensen die ff alles gaan ontleden, en de islam in bescherming nemen.
rot eens op, je begint toch zelf?
Het gaat hier niet om de vraag of fundamentalisme de hoofdstroming is binnen de islam. Al is dat zo, er zijn voldoende moslims in de getroffen gebieden die niet zo fundamentalistisch zijn dat ze de hulp weigeren.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:30 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Geen hulp meer geven dus. Het cirkeltje is rond, want daar begon het topic mee en daar ben je het dus mee eens.quote:Immers, wat zij beslissen en doen moeten ze toch zelf weten? Of zou je graag de hulp die geboden wordt aan ze opdringen, terwijl ze er niet van gediend zijn?
Waarom moet je nu in dit topic je xenofobie etaleren? Het gaat hier om moslims die behoorlijk ver weg wonen...quote:Op maandag 3 januari 2005 23:35 schreef Compile het volgende:
[..]
De spijker op zn kop
Maar ach, er zijn nog veel mensen blind. Laten ze lekker de hand reiken aan de 'gematigde' moslimOver een jaar of 10 gaan ze zitten janken en klagen dat het allemaal zo erg is. Goh, ja.... hoe zou dat toch zijn gekomen? Misschien eens geen handje uitreiken en gewoon eens de realiteit onder ogen zien? Het feit dat Europa islamiseerd? Het feit dat we onder de voeten worden gelopen? Het feit dat zij, de vijand als trojaanse paarden in heel Europa zitten? Het feit dat er zometeen hier een oorlog in Europa word uitgevochten?
Nou, hier laat ik het maar bijquote:Op maandag 3 januari 2005 23:35 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Jij, ondatnks je onhandige woordgebruik,
Parasietquote:Op maandag 3 januari 2005 23:38 schreef Compile het volgende:
[..]
Nou, hier laat ik het maar bij
Jij kan woorden niet eens gebruiken zie ik alhahahahaa!!
Zegt iemand die een aantal reacties terug obstandig i.p.v. opstandig typtquote:Op maandag 3 januari 2005 23:38 schreef Compile het volgende:
[..]
Alsof die ozo anders zijn dan die moslims hierquote:Op maandag 3 januari 2005 23:38 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Waarom moet je nu in dit topic je xenofobie etaleren? Het gaat hier om moslims die behoorlijk ver weg wonen...
Haha ik wist al dat je er zo een was. Eentje die last van iemand heeft en om het voor zichzelf makkelijk te maken die hele groep over een kam scheert. Zo van: Ey die Jood schold mij uit. Dus zullen alle Joden wel zo zijn. Dat is makkelijker dan mensen als individuen zien.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:35 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Volgens die knoop uit Limburg? Mensen uit Limburg moet je sowieso niet al te serieus nemen.
Ja en nee. In de TT staat iets over 'gebieden'. Daar ben ik het dus niet mee eens. Het lijkt me een inhumane aanpak een heel gebied hulp te onthouden terwijl slechts een gedeelte van de bevolking die hulp weigert.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:38 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Geen hulp meer geven dus. Het cirkeltje is rond, want daar begon het topic mee en daar ben je het dus mee eens.
een typfout is wat anders dan niet weten wat een bepaald woord betekent...quote:Op maandag 3 januari 2005 23:38 schreef Compile het volgende:
[..]
Daar zat ik al op te wachten namelijkquote:Op maandag 3 januari 2005 23:39 schreef Noca het volgende:
[..]
Zegt iemand die een aantal reacties terug obstandig i.p.v. opstandig typt
Je zegt dat ze parasiteren. Maar ze nemen niets aan. Dat is toch een behoorlijk verschil met de moslims in Nederland, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:40 schreef Compile het volgende:
[..]
Alsof die ozo anders zijn dan die moslims hierWat dat betreft is het net een VHS tape
Overal de standaard
Haha, je doet zelf precies hetzelfdequote:Op maandag 3 januari 2005 23:41 schreef Compile het volgende:
[..]
Daar zat ik al op te wachten namelijkWant jij bewijst dus waar ik het al over had.
Dat jij niet weet van de regel stam + t, enzo?quote:Op maandag 3 januari 2005 23:41 schreef Compile het volgende:
[..]
Daar zat ik al op te wachten namelijkWant jij bewijst dus waar ik het al over had.
tuurlijk, DE moslim...ze zijn allemaal één pot nat, net als DE christen, DE Nederlander, DE Amerikaan etc etc...quote:Op maandag 3 januari 2005 23:40 schreef Compile het volgende:
[..]
Alsof die ozo anders zijn dan die moslims hierWat dat betreft is het net een VHS tape
Overal de standaard
Je vergeetquote:Op maandag 3 januari 2005 23:43 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
tuurlijk, DE moslim...ze zijn allemaal één pot nat, net als DE christen, DE Nederlander, DE Amerikaan etc etc...
In welk hokje zit jij? Xenofoob 3-B?
Jij bent een stoere jongen zeg! Hulde!quote:Op maandag 3 januari 2005 23:40 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Haha ik wist al dat je er zo een was. Eentje die last van iemand heeft en om het voor zichzelf makkelijk te maken die hele groep over een kam scheert. Zo van: Ey die Jood schold mij uit. Dus zullen alle Joden wel zo zijn. Dat is makkelijker dan mensen als individuen zien.
Je komt er nog wel achter kleuter
en anders......
tsja dan sterf je toch lekker af als een norse ouwe lul![]()
Oh en nog wat, die geert waar jij natte dromen van krijgt, komt uit venloquote:Op maandag 3 januari 2005 23:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jij bent een stoere jongen zeg! Hulde!
Nog niet door waarom ze dit doen? Ojee, ze parasiteren nu een keer niet dus ze parasiteren daar nooitquote:Op maandag 3 januari 2005 23:41 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Je zegt dat ze parasiteren. Maar ze nemen niets aan. Dat is toch een behoorlijk verschil met de moslims in Nederland, bijvoorbeeld.
Oh, is dit een moslimafzeiktopic? Dat had ik niet begrepen. Bij mij blijft vooral hangen dat deze groep consequent hulp weigert. En dat vind ik mooi. En volgens mij heb ík dan het bericht wél begrepen.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:53 schreef Compile het volgende:
[..]
Nog niet door waarom ze dit doen? Ojee, ze parasiteren nu een keer niet dus ze parasiteren daar nooitAchja, blijf lekker in die waan zou ik zo zeggen.
Voor de rest van de taalpuristen, lees zometeen weer een dik boek en kijk nog even de herhaling van nova ofzo :0 Want echt argumenten heb ik nog niet gezien.![]()
![]()
Ach, laat Complie toch. Diens verzoeken om ''argumenten'' en ''onderbouwing'' doen nog het meeste denken aan de muziekliefde van een doofstomme aap.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:56 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Oh, is dit een moslimafzeiktopic? Dat had ik niet begrepen. Bij mij blijft vooral hangen dat deze groep consequent hulp weigert. En dat vind ik mooi. En volgens mij heb ík dan het bericht wél begrepen.
Wat jij wel of niet mooi vind zal me echt niet interesserenquote:Op maandag 3 januari 2005 23:56 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Oh, is dit een moslimafzeiktopic? Dat had ik niet begrepen. Bij mij blijft vooral hangen dat deze groep consequent hulp weigert. En dat vind ik mooi. En volgens mij heb ík dan het bericht wél begrepen.
quote:Op maandag 3 januari 2005 23:54 schreef Tup het volgende:
Wel hulp blijven aanbieden; het is schandalig dat ze de hulp weigeren maar dat moet niet betekenen dat we ze maar laten verrotten. Inentingen op de Veluwe worden ook nog steeds aangeboden, al weigeren funda christenen deze "hulp".
Er moet altijd ruimte zijn om "tot inkeer" te kunnen komen, ook al weet een aantal users ons te vertellen dat "alle moslims zo zijn".
Om maar niet te spreken over jouw bijdrage, dat veel wegheeft van een mongolide. Dan ben ik nog liever doofquote:Op maandag 3 januari 2005 23:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, laat Complie toch. Diens verzoeken om ''argumenten'' en ''onderbouwing'' doen nog het meeste denken aan de muziekliefde van een doofstomme aap.
Het is zo spijtig dat een topic met discussiepotentie wordt neergesabeld door kleinburgerlijke angst.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:58 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ach, laat Complie toch. Diens verzoeken om ''argumenten'' en ''onderbouwing'' doen nog het meeste denken aan de muziekliefde van een doofstomme aap.
Nopequote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:00 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het is zo spijtig dat een topic met discussiepotentie wordt neergesabeld door kleinburgerlijke angst.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:00 schreef Compile het volgende:
[..]
Om maar niet te spreken over jouw bijdrage, dat veel wegheeft van een mongolide. Dan ben ik nog liever doof![]()
Jammer dat je mijn woorden verdraait.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:59 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Consequent hulp weigeren terwijl er mensen weg liggen te rotten daar omdat dit stelletje fundamentalisten alle hulp tegenwerkt. Dat is mooi volgens jou?
Dan moet je je toch echt even na laten kijken.
Hier baseer ik mijn 'dat vind ik mooi' op. Omdat hieruit spreekt dat degenen die de hulp weigeren dat voor zichzelf doen en diegenen die de hulp wel willen ('De meeste lokale bewoners') de hulp 'verwelkomen'.quote:De meeste lokale bewoners verwelkomen de buitenlandse hulp van harte. Bij de radicale moslims is dat niet het geval.
Helaas hebben het merendeel van jou reacties geen reet te maken met het artikel waarover dit topic gaat. Jij begint het riedeltje wat in elk soortgelijke topic als dit maar steeds weer naar voren komt. En ja, dan is het logisch dat je op dat riedeltje weer dezelfde reactis terug krijgt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:01 schreef Compile het volgende:
[..]
Nope
Het word neergesabeld door mongolen en je soortgenoten/kloontjes die mensen graag afzeiken die anti islam zijn, ookal word zijn mening onderbouwd.
Nietquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:04 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn woorden verdraait.
quote:Hier baseer ik mijn 'dat vind ik mooi' op. Omdat hieruit spreekt dat degenen die de hulp weigeren dat voor zichzelf doen en diegenen die de hulp wel willen ('De meeste lokale bewoners') de hulp 'verwelkomen'.
Geen reden om me te laten nakijken dus.
Jawel, door het gedoe van die radicale moslims wordt de hulpverlening danig gefrustreerd, waardoor mensen die wel hulp willen minder hulp krijgen of worden afgeschilders als "slechte Moslims" door dat zootje radicale Moslims.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:04 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Jammer dat je mijn woorden verdraait.
[..]
Hier baseer ik mijn 'dat vind ik mooi' op. Omdat hieruit spreekt dat degenen die de hulp weigeren dat voor zichzelf doen en diegenen die de hulp wel willen ('De meeste lokale bewoners') de hulp 'verwelkomen'.
Geen reden om me te laten nakijken dus.
Mij minder vertonen, anders is het geen Nederlands.quote:
Ik heb dat voorbeeld niet gegeven, hoor.quote:onder sukkels zoals jij die het voorbeeld geven van iemand met een IQ van de sociale werkplaats
Er is in dit topic verdomd weinig reden om anti-moslim te zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:01 schreef Compile het volgende:
[..]
Nope
Het word neergesabeld door mongolen en je soortgenoten/kloontjes die mensen graag afzeiken die anti islam zijn, ookal word zijn mening onderbouwd.
Ga ff lekker ergens anders huilen zeg
Daar ga je weer.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:06 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Mij minder vertonen, anders is het geen Nederlands.
[..]
Ik heb dat voorbeeld niet gegeven, hoor.
Van mij mag jij iedere avond plezier komen maken.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:07 schreef Compile het volgende:
[..]
Hoezo, ben er niet elke avond hoor. Maar als je dat zo graag wilt?
Wel opvallend dat er nu onder allerleie stenen kloontjes en mongolen vandaan kruipen die koste wat het kost de islam willen verdedigen![]()
Heren toch?Wat zit hier nog meer achter? Word anders buurman achmed boos op jullie? Of is vannacht je autoradio weer weg?
Je zegt weer ongeveer hetzelfde als in je vorige post. En nee, ik ben nog niet overtuigd van het feit dat de overige hulpverlening wordt gefrustreerd hierdoor. Het lijkt me dat ze genoeg te doen hebben om zich niet te laten frustreren door een groep onwelwillenden. Zoals in het bericht staat nemen de meesten de hulp wel gewoon aan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:06 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jawel, door het gedoe van die radicale moslims wordt de hulpverlening danig gefrustreerd, waardoor mensen die wel hulp willen minder hulp krijgen of worden afgeschilders als "slechte Moslims" door dat zootje radicale Moslims.
Als dat mooi is dan wordt het echt tijd voor een onderzoekje.
Nee, sorry, mijn autoradio wordt net gejat. Bovendien kan ik nog beter tegen de moskeedeur lullen, geloof ik. Sterf ze!quote:
Koekje dr bij?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:14 schreef mvdlubbe het volgende:
En volgens mij bevat die post een behoorlijke dosis racisme.
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Bepaalde mensen worden hierdoor uitgesloten van hulp, terwijl ze die hulp nodig hebben. Da's niet mooi.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:10 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Je zegt weer ongeveer hetzelfde als in je vorige post. En nee, ik ben nog niet overtuigd van het feit dat de overige hulpverlening wordt gefrustreerd hierdoor. Het lijkt me dat ze genoeg te doen hebben om zich niet te laten frustreren door een groep onwelwillenden. Zoals in het bericht staat nemen de meesten de hulp wel gewoon aan.
Ik ga op een vliegend paard naar de hemel, denk ik, net als mijn Profeet (VZMH), al was het maar voor een avond.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:14 schreef Compile het volgende:
[..]
Ga gauw achter je autoradio aan dan loserIk pis over je graf, of ga je liever in een urn?
Die schijt ik dan wel ff vol
Ach laat dat geval maarquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Bepaalde mensen worden hierdoor uitgesloten van hulp, terwijl ze die hulp nodig hebben. Da's niet mooi.
Dit is de 3e keer dat ik het gepoogd heb uit te leggen en ik vind het wel mooi geweest zo.
Ik vind deze opmerking nog meer bekrompen dan alle opmerkingen van dat andere randfiguur bij elkaar. Ben een beetje huiverig geworden voor mensen die te pas en te onpas waarchuwen voor racisme.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:14 schreef mvdlubbe het volgende:
En volgens mij bevat die post een behoorlijke dosis racisme.
Absoluutquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:18 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Met zo'n topic leer je weer nieuwe mensen kennen. Leuk hoor.
Ja, dat is nu al de derde keer dat je dat zegt, ja. Maar dat neemt niet weg dat je hiervoor geen aanwijzingen aandraagt. Er staat toch duidelijk dat de meesten de hulp verwelkomen en alleen de moslimradicalen dit niet doen? Ja, er zal ongetwijfeld ergens wel een kind zijn dat hier niet voor gekozen heeft en toch de dupe wordt hiervan. Daarvoor geldt dan hetzelfde als voor kinderen van Jehova's getuigen of gristenen die niet laten inenten of niet kiezen voor een medische ingreep waar nodig: de ouders dragen de verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp jij het niet helemaal. Bepaalde mensen worden hierdoor uitgesloten van hulp, terwijl ze die hulp nodig hebben. Da's niet mooi.
Dit is de 3e keer dat ik het gepoogd heb uit te leggen en ik vind het wel mooi geweest zo.
Relkloon van wie danquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:19 schreef sjun het volgende:
[..]
Een echte relkloon. Jammer dat je racistische uitspraken gebruikt om de zaken wat op te schudden. Kan het niet zonder of doe ik hiermee mogelijk een te groot beroep op je bagage?
Ben alleen bang dat ze iemand van ons gaan wegnemen.quote:
Dus jij keurt racisme goed?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:19 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Ik vind deze opmerking nog meer bekrompen dan alle opmerkingen van dat andere randfiguur bij elkaar. Ben een beetje huiverig geworden voor mensen die te pas en te onpas waarchuwen voor racisme.
Mooi, dus hou dan een keer op met zeikenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:20 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja, dat is nu al de derde keer dat je dat zegt, ja.
Ach, ben er over n tijdje wel weer. Ofnee, ik ben een relkloon. Dus ik heb mn andere account nogquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:20 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ben alleen bang dat ze iemand van ons gaan wegnemen.![]()
Voortdurend te gaan huilen dat iets racisme is begint me en vele anderen aardig te vermoeien. Daarnaast is Islamiet niet eens een ras.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:21 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Dus jij keurt racisme goed?
Alsof moslims niet racistisch zijnquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:21 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Het gaat hier om de uitspraakquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:19 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Ik vind deze opmerking nog meer bekrompen dan alle opmerkingen van dat andere randfiguur bij elkaar. Ben een beetje huiverig geworden voor mensen die te pas en te onpas waarchuwen voor racisme.
Dat lijkt me nou niet een voorbeeld van 'te onpas waarschuwen'...quote:2. Moslims zijn kakkerlakken, sla je er vandaag 1 dood, krijg je er morgen 100 voor terug. Uitdunning? Druppel op de gloeiende plaat
Mag ik hier even op reageren ?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:19 schreef sjun het volgende:
[..]
Een echte relkloon. Jammer dat je racistische uitspraken gebruikt om de zaken wat op te schudden. Kan het niet zonder of doe ik hiermee mogelijk een te groot beroep op je bagage?
Volgens mij bevat [betreffende post] een gevaarlijke dosis godsdienstdiscriminatie.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:22 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Voortdurend te gaan huilen dat iets racisme is begint me en vele anderen aardig te vermoeien. Daarnaast is Islamiet niet eens een ras.
want als je er één hebt gezien heb je ze allemaal wel al gezien, net als moslims zelf...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:22 schreef Compile het volgende:
[..]
Alsof moslims niet racistisch zijnKom maar eens in een Islamitische slager
Ik weet heus wel hoe zij er over denken
Kijk, jij bent een voorbeeld van hoe het moetquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:23 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Mag ik hier even op reageren ?
Wat ik persoonlijk bij jou dan weer erg op prijs zou stellen is dat je eens wat reageert op reakties of vragen die mensen aan je stellen naar aanleiding van je post(s). Je schrijft over het algemeen goede inhoudelijke monologen, maar op het communicatieve vlak valt er nog veel te verbeteren!
Tussendoor verricht ik ook nog 'wel eens' werk. Zodra een draad gesloten is zie ik er uit tijdnood niet meer naar om. ZO houd je het vol naast FOK! voldoende aandacht te hebben voor een leven.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:23 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Mag ik hier even op reageren ?
Wat ik persoonlijk bij jou dan weer erg op prijs zou stellen is dat je eens reageert op rakties of vragen die mensen aan je stellen naar aanleiding van je post(s). Je schrijft over het algemeen goede inhoudelijke monologen, maar op het communicatieve vlak valt er nog veel te verbeteren!
Daar is niets mis mee. In het Midden Oosten hebben ze het niet zo op Christenen, hier moeten we niets hebben van Moslims. Zo werkt het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:25 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Volgens mij bevat [betreffende post] een gevaarlijke dosis godsdienstdiscriminatie.
Yep, wat mij betreft welquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:25 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
want als je er één hebt gezien heb je ze allemaal wel al gezien, net als moslims zelf...
Maar het is dus gewoon pure discriminatie. Niet echt iets om voor te pleiten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:22 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Voortdurend te gaan huilen dat iets racisme is begint me en vele anderen aardig te vermoeien. Daarnaast is Islamiet niet eens een ras.
Vertel eens waar je je toeschrijving van het te grote ego vandaan haalt. Misschien vallen me dan de schellen van de ogen...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:26 schreef Compile het volgende:
[..]
Kijk, jij bent een voorbeeld van hoe het moet
Jammer dat de rest hier gewoon door blijft zeiken en zichzelf te belangrijk vinden ipv de topic zelf. En ach, iemand als sjun heeft een té groot ego. Dat schijnt hier normaal te zijn
En jij bentquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:26 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Maar het is dus gewoon pure discriminatie. Niet echt iets om voor te pleiten.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:26 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Maar het is dus gewoon pure discriminatie. Niet echt iets om voor te pleiten.
Ik kom liever in iets anders dan een Islamitische slager. Maar dat hoort niet in POL. En dan heb ik het niet over appeltaart.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:22 schreef Compile het volgende:
[..]
Alsof moslims niet racistisch zijnKom maar eens in een Islamitische slager
Ik weet heus wel hoe zij er over denken
Ik keur racisme net zo af als de mensen die er spastisch voor waarschuwen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:21 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
[..]
Door o.a. te stellen dat ik een relkloon benquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:27 schreef sjun het volgende:
[..]
Vertel eens waar je je toeschrijving van het te grote ego vandaan haalt. Misschien vallen me dan de schellen van de ogen...
Gih, je spreekt jezelf wel erg tegen dan.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:27 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik kom liever in iets anders dan een Islamitische slager. Maar dat hoort niet in POL. En dan heb ik het niet over appeltaart..
Ik koop regelmatig bij een "Islamitisch Slagerij" ja. Niks mis mee, aardige mensen en goed vlees, ook.
Wat is daar mis mee volgens jou? Ben benieuwd naar je onderbouwing.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:28 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
en daar is volgens jou helemaal niks mis mee...
mooie gast ben jij...
Weerom wijs ik op het feit dat het hier niet gaat om wat 'we' vinden van Moslims maar om een groepje dat de hulp uit het Westen niet accepteert.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:26 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Daar is niets mis mee. In het Midden Oosten hebben ze het niet zo op Christenen, hier moeten we niets hebben van Moslims. Zo werkt het nu eenmaal.
Anders moet je mijn topic over Christenenvervolgingen eens lezen.
Omdat je er mensen onnodig mee kwetst misschien?quote:
Ik geloof dat je mijn post niet helemaal hebt begrepenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:29 schreef Compile het volgende:
[..]
Gih, je spreekt jezelf wel erg tegen dan.Niet graag in een Islamitische slager komen, maar zogenaamd wel wat kopen daar. Jaja
Hee, als je het niet erg vind, ga een ander eens in de maling nemen ofzo
Kijk, precies dit lees ik dan dus niet, dat ze de emmer zouden omschoppen. Eerder dat ze hun vloer niet gedweild willen hebben door christenen. Nouja, dan lopen we toch door naar de buren?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:30 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik ben wel voor het stoppen van hulp aan vlerken. Genoeg andere gebieden waar ze het wel op prijs stellen. Met de kraan open dweilen is al lastig, maar als ze je emmer ook nog steeds omschoppen...
Het gaat niet alleen om dat groepje. Dat groepje blokkeert ook voor andere mensen de hulp. Dat dat groepje zelf niet geholpen wil worden zal me aan m'n reet roesten. Waar het om ging is dat we geen hulp moeten geven als die knuppels dat zelf niet willen. Dat was het doel van het topic en ben je het daar mee eens of oneens?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:30 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Weerom wijs ik op het feit dat het hier niet gaat om wat 'we' vinden van Moslims maar om een groepje dat de hulp uit het Westen niet accepteert.
Los daarvan wijs ik op de uitspraak van de christelijke hulpverleners die zeggen geen zieltjes te willen winnen: Hun gedrag straalt duidelijk uit dat ze jouw 'we moeten niets hebben van Moslims' niet delen. Zij helpen daar eenieder die dat wil. En nee, degenen die niet willen helpen ze niet.
Nu is het ineens een 'groepje'. Je praat al net als een 'gematigde' imam, zoals op de dag van de moord op van Gogh. Volgens mij zit je achter een scherm met een hoofddoekjequote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:30 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Weerom wijs ik op het feit dat het hier niet gaat om wat 'we' vinden van Moslims maar om een groepje dat de hulp uit het Westen niet accepteert.
En jij bent daar bij geweest ?quote:Los daarvan wijs ik op de uitspraak van de christelijke hulpverleners die zeggen geen zieltjes te willen winnen: Hun gedrag straalt duidelijk uit dat ze jouw 'we moeten niets hebben van Moslims' niet delen. Zij helpen daar eenieder die dat wil. En nee, degenen die niet willen helpen ze niet.
Snap ik, maar op een forum moet je (vind ik persoonlijk) ook de tijd nemen om te reageren op vragen/reakties die mensen stellen aan de hand van je posts. Wat overigens niet wegneemt dat ik vind dat je over een zeer grote kennis van zaken en inhoudelijke visie beschikt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:26 schreef sjun het volgende:
[..]
Tussendoor verricht ik ook nog 'wel eens' werk. Zodra een draad gesloten is zie ik er uit tijdnood niet meer naar om. ZO houd je het vol naast FOK! voldoende aandacht te hebben voor een leven.
Ja, maar de emmer willen ze houden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:32 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Kijk, precies dit lees ik dan dus niet, dat ze de emmer zouden omschoppen. Eerder dat ze hun vloer niet gedweild willen hebben door christenen. Nouja, dan lopen we toch door naar de buren?
Dat vind ik niet zo gek, gezien duidelijkheid niet echt je sterkste kant isquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:31 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik geloof dat je mijn post niet helemaal hebt begrepen.
Die christenen helpen moslims. Punt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:33 schreef Compile het volgende:
[..]
En jij bent daar bij geweest ?Wie ben jij ? In jouw beleving stralen ze iets uit, wil nog niet zeggen dat dit dan ook zo is. Jammer. Nou, blijf je het proberen of donder je nou een keer op?
Wie boeit dat nu? Klonenjacht is geen hobby van me. Wel bekijk ik nog wel eens een postgeschiedenis om te bezien of het zin heeft al te veel tijd te besteden aan verheldering van informatie.quote:
Het zijn dan ook heel mooie, nieuwe, glimmende VN emmers he.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:34 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, maar de emmer willen ze houden.
Da's dus het punt waar het om gaat in dit topic. Ein-de-lijk.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:32 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Nouja, dan lopen we toch door naar de buren?
een complete mensenmassa veroordelen voor de daden van een kleine minderheid... hoezo kortzichtig....quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:30 schreef Compile het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee volgens jou? Ben benieuwd naar je onderbouwing.
Dat is geen antwoord op de vraag. Je lijkt wel een ambtenaarquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:35 schreef sjun het volgende:
[..]
Wie boeit dat nu? Klonenjacht is geen hobby van me. Wel bekijk ik nog wel eens een postgeschiedenis om te bezien of het zin heeft al te veel tijd te besteden aan verheldering van informatie.
Het is alles of niks, hier met die emmer, die is voor de Christenen!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:36 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het zijn dan ook heel mooie, nieuwe, glimmende VN emmers he.
Ja. Maar maak die schifting op basis van individu. Niet op basis van 'bepaade gebieden'.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:36 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Da's dus het punt waar het om gaat in dit topic. Ein-de-lijk.
Dat wordt ze onmogelijk gemaakt. Daarnaast wordt het tijd dat die Christenen de waarheid eens onder ogen zien en niet zo naief zijn.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:35 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Die christenen helpen moslims. Punt.
Wat naar voor je dat de mensen niet doen wat je wilt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:36 schreef Compile het volgende:
[..]
Dat is geen antwoord op de vraag. Je lijkt wel een ambtenaar
En voor de gematigde Moslims die helpen dweilen, natuurlijk, he!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:36 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Het is alles of niks, hier met die emmer, die is voor de Christenen!![]()
Het wordt ze onmogelijk gemaakt bepaalde fundamentalistische individuen te helpen. Dat is de keuze van die individuen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:37 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Dat wordt ze onmogelijk gemaakt. Daarnaast wordt het tijd dat die Christenen de waarheid eens onder ogen zien en niet zo naief zijn.
Okay, maar blijf van die kraan af.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:38 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
En voor de gematigde Moslims die helpen dweilen, natuurlijk, he!
Mag ik, als atheïst, niet heel eventjes aan die kraan frummelen?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Okay, maar blijf van die kraan af.
En daar had je een half uur voor nodig?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:36 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
een complete mensenmassa veroordelen voor de daden van een kleine minderheid... hoezo kortzichtig....
bij deze nog maar eens een keer.quote:en wanneer ga jij eens jouw posts onderbouwen?
Nee, maar jij praat over een kleine groep. De groeten aan achmed, of heet je zelf zo?quote:en nee, die islamitische slagerij en die paar gekken in indonesie vind ik niet echt een onderbouwing voor jouw mening dat alle moslims kakkerlakken zijn...
Ik deel de kortzichtige onderbouwing van deze persoon niet. Wel vind ik dat een groot deel van de moslims gehoor geeft aan het zogenaamde "minachten van het westen, en het zich gedragen daarnaar". Persoonlijk geloof ik ook niet zo in het welbekende rotte appelen verhaal. Er is naar mijn mening iets structureel fout met de - selectief strikte- Intrepretatie van de koran die veel Moslims er op nahouden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:36 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
een complete mensenmassa veroordelen voor de daden van een kleine minderheid... hoezo kortzichtig....
Wel als atheist, dan lijk je je verstand meer te benutten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:40 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Mag ik, als atheïst, niet heel eventjes aan die kraan frummelen?
Eerst wil je in een Islamitische slager komen en nu wil je aan een kraan frummelen. Wat ben jij voor een vunzig figuur?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:40 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Mag ik, als atheïst, niet heel eventjes aan die kraan frummelen?
Onsamenhangendheid is wel een van je sterkere punten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:41 schreef Compile het volgende:
[..]
En daar had je een half uur voor nodig?
Ik denk dat het de schuld is van deze 'massa' zoals jij stelt. Het doodsimpele feit al dat Mohammed B. geen moslim zou zijn, en het allemaal niets met Islam had te maken zoals de gematigde moslim stelde. Maar zo zijn er talloze andere voorbeelden. Ook de Nederlandse oberheid heeft hier een aandeel in.
Dus van een minderheid kan ik toch echt niet spreken. Schrap een voordeelregeltje voor deze parasieten hier, en al gauw roepen ze termen als discriminatieWat te denken van dat 'kleine groepje' wat vrouwen lopen te onderdrukken? Maar nee, dat is niet de islam natuurlijk
Geloof jij maar wat jij wilt geloven. Ik vind het best. Ik heb moslims van dichtbij meegemaakt, en weet hoe ze zijn knul
[..]
bij deze nog maar eens een keer.
[..]
Nee, maar jij praat over een kleine groep. De groeten aan achmed, of heet je zelf zo?
Tuurlijk hebben ze geen invloed, want het is zogenaamd toch een kleine groep?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:42 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
"De meeste lokale bewoners verwelkomen de buitenlandse hulp van harte. Bij de radicale moslims is dat niet het geval"
Is de hulp er al of nog niet?
Over hoeveel van deze fundi's hebben we het eigenlijk?
Welke invloed hebben deze fundi's?
Ik kan nergens uit de beginpost opmaken of er echt daadwerkelijk mensen zijn die in nood ztten door moslimfundi's.
Een atheïst, dus.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:44 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Eerst wil je in een Islamitische slager komen en nu wil je aan een kraan frummelen. Wat ben jij voor een vunzig figuur?
Begrijpend lezen is dan weer niet een van je sterke punten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Onsamenhangendheid is wel een van je sterkere punten.
Maak jij uit dit artikel op dat het om een grotere groep gaat?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:44 schreef Compile het volgende:
[..]
Tuurlijk hebben ze geen invloed, want het is zogenaamd toch een kleine groep?
Het herhalen van aantijgingen getuigt van een gebrek aan creativiteit en intelligentie.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:45 schreef Compile het volgende:
[..]
Begrijpend lezen is dan weer niet een van je sterke punten.
Alsof jij daar niet mee bezig bent, getuige je eerdere postquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:46 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Het herhalen van aantijgingen getuigt van een gebrek aan creativiteit en intelligentie.
Je begrijpt dat dit soort posts je toch al twijfelachtige geloofwaardigheid verder onderuit halen?quote:
"Nietes."quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:47 schreef Compile het volgende:
[..]
Alsof jij daar niet mee bezig bent, getuige je eerdere post
Volgens mij ligt dat niet aan jou, volgens Compile waarschijnlijk wel.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ligt het aan mij of kan ik nergens vinden dat er grote groepen mensen geen hulp krijgen door fundamentalistische moslims?
Iets waar je niets van weet, daar kan je beter niet over beginnen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:48 schreef Compile het volgende:
[..]
Steek die bezem dan maar lekker in je reet, dit zijn dus jouw hobby's begrijp ik?
Doe even niet zo kinderachtig. Een topic dat een leuke discussie had kunnen opleveren is door jouw geklootviool compleet vernaggeld.quote:
Oh, mijn geklootviool? Het feit dat ik niet geloof dat het hier om grote groepen gaat, omdat dat uit het artikel niet is af te leiden? Mijn stelling dat de keuze van deze fundamentalisten hun goede recht is? Zelfs te verdedigen is?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:49 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Doe even niet zo kinderachtig. Een topic dat een leuke discussie had kunnen opleveren is door jouw geklootviool compleet vernaggeld.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Ligt het aan mij of kan ik nergens vinden dat er grote groepen mensen geen hulp krijgen door fundamentalistische moslims?
Er wordt je wat respijt gegund.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:41 schreef Compile het volgende:
[..]
Zou echt alles met alles samenhangen?quote:Ik denk dat het de schuld is van deze 'massa' zoals jij stelt. Het doodsimpele feit al dat Mohammed B. geen moslim zou zijn, en het allemaal niets met Islam had te maken. Maar zo zijn er talloze andere voorbeelden. Ook de Nederlandse oberheid heeft hier een aandeel in.
Dat gaat wat moeilijk want de islam is geen entiteit met een eigen wil. Het gat om wat bedachte leefregels uit een bepaalde periode die door wat mensen worden gedeeld./ Verder gaat het dan nog om een aanname van een entitei waaraan een min of meer verplichte voorstelling zit vastgeplakt. Zoiets is niet in staat tot onderdrukken. Onderdrukken doen hooguit zelfbenoemde hulpjes van een vermeende entiteit die de overgeleverde boeken niet helemaal begrepen hebben. Waarom zouden alle moslims gaan onderdrukken? Ze hebben vast wel iets anders te doen dan een ander het leven zuur te maken.quote:Dus van een minderheid kan ik toch echt niet spreken. Schrap een voordeelregeltje voor deze parasieten hier, en al gauw roepen ze termen als discriminatieWat te denken van dat 'kleine groepje' wat vrouwen lopen te onderdrukken? Maar nee, dat is niet de islam natuurlijk
Ik ken er ook wat die niet aan het beeld voldoen dat jij met verve uitdraagt. Het blijft natuurlijk wat moeilijk putten uit een minder uitgebreide voorstelling van zaken. Wie zal een mens de aangeboren gebreken euvel duiden?quote:
Geloof jij maar wat jij wilt geloven. Ik vind het best. Ik heb moslims van dichtbij meegemaakt, en weet hoe ze zijn knul
Hoi....quote:bij deze nog maar eens een keer.
Je krijgt de groeten van Achmed terug. Hij wenst je alle goeds toe waaronder een behoorlijke algemene ontwikkeling.quote:Nee, maar jij praat over een kleine groep. De groeten aan achmed, of heet je zelf zo?
Misschien moet je eens lezen. Zelfs 'n naam letterlijk overtikken is al teveel gevraagd voor je.quote:
Je ziet het punt niet. Niet de eerste keer vandaag helaas.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:51 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Oh, mijn geklootviool? Het feit dat ik niet geloof dat het hier om grote groepen gaat, omdat dat uit het artikel niet is af te leiden? Mijn stelling dat de keuze van deze fundamentalisten hun goede recht is? Zelfs te verdedigen is?
Ja. Dit soort posts draagt gelukkig bij aan het niveau van de discussie.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:54 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Je ziet het punt niet. Niet de eerste keer vandaag helaas.
Misschien zou je eens een wat minder vage bron moeten plaatsen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:53 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Misschien moet je eens lezen. Zelfs 'n naam letterlijk overtikken is al teveel gevraagd voor je.
zes minuten om precies te zijn en ja, ik ben met andere dingen bezig dan dit topic...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:41 schreef Compile het volgende:
[..]
Mohammed B was geen moslim? Misschien niet volgens de begrippen van de echte gematigde moslims die zich hier van distantieren. Dat vind ik een goed signaal en toont aan dat dus niet alle moslims het zelfde zijn (maar volgens jou is het natuurlijk allemaal toneelquote:Ik denk dat het de schuld is van deze 'massa' zoals jij stelt. Het doodsimpele feit al dat Mohammed B. geen moslim zou zijn, en het allemaal niets met Islam had te maken. Maar zo zijn er talloze andere voorbeelden. Ook de Nederlandse oberheid heeft hier een aandeel in.
Het zal wel aan mij liggen, ik ken ook genoeg moslims en ik heb er totaal geen problemen mee. En dat vrouwen-onderdrukking, 40 jaar geleden was hier het enige recht van de vrouw het aanrecht, dus nu niet doen alsof Nederland een supergeëmancipeerd land is.quote:Dus van een minderheid kan ik toch echt niet spreken. Schrap een voordeelregeltje voor deze parasieten hier, en al gauw roepen ze termen als discriminatieWat te denken van dat 'kleine groepje' wat vrouwen lopen te onderdrukken? Maar nee, dat is niet de islam natuurlijk
Mja, vind het toch matig...quote:[..]
bij deze nog maar eens een keer.
Het is Ahmet en het is niet mijn roepnaamquote:[..]
Nee, maar jij praat over een kleine groep. De groeten aan achmed, of heet je zelf zo?
Goed, verder nog iets inhoudelijks te melden? Want je bent behoorlijk offtopicquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:52 schreef sjun het volgende:
[..]
Er wordt je wat respijt gegund.
[..]
Zou echt alles met alles samenhangen?
[..]
Dat gaat wat moeilijk want de islam is geen entiteit met een eigen wil. Het gat om wat bedachte leefregels uit een bepaalde periode die door wat mensen worden gedeeld./ Verder gaat het dan nog om een aanname van een entitei waaraan een min of meer verplichte voorstelling zit vastgeplakt. Zoiets is niet in staat tot onderdrukken. Onderdrukken doen hooguit zelfbenoemde hulpjes van een vermeende entiteit die de overgeleverde boeken niet helemaal begrepen hebben. Waarom zouden alle moslims gaan onderdrukken? Ze hebben vast wel iets anders te doen dan een ander het leven zuur te maken.
[..]
Ik ken er ook wat die niet aan het beeld voldoen dat jij met verve uitdraagt. Het blijft natuurlijk wat moeilijk putten uit een minder uitgebreide voorstelling van zaken. Wie zal een mens de aangeboren gebreken euvel duiden?
[..]
Hoi....
[..]
Je krijgt de groeten van Achmed terug. Hij wenst je alle goeds toe waaronder een behoorlijke algemene ontwikkeling.
![]()
Jammer dat je op zeer inhoudelijke posts zo reageert. Zwaktebod ook.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:57 schreef Compile het volgende:
[..]
Goed, verder nog iets inhoudelijks te melden? Want je bent behoorlijk offtopic
Jammer.
Ik breng in beeld dat het hoog tijd is om hulp op bepaalde gebieden te stoppen. Wat is er volgens jou mis mee?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:57 schreef Compile het volgende:
[..]
Goed, verder nog iets inhoudelijks te melden? Want je bent behoorlijk offtopic
Jammer.
Er dreigt een gevaar. Namelijk het gevaar dat het bashen stopt. En dat kan natuurlijk nooit goed zijn, in een topic als deze.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Jammer dat je op zeer inhoudelijke posts zo reageert. Zwaktebod ook.. Je laat je wel erg kennen zo, ga er eens op in zou ik zeggen.. Of is de manier waarop Sjun praat je iets te moeilijk en heb je niets zinnigs terug te zeggen?.
.
Die komma hoort daar niet.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:57 schreef HeyFreak het volgende:
Het is Ahmet, en het is niet mijn roepnaam![]()
Meen me te herinneren dat ik dit toch wel zei andersquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:57 schreef HeyFreak het volgende:
Mohammed B was geen moslim? Misschien niet volgens de begrippen van de echte gematigde moslims die zich hier van distantieren. Dat vind ik een goed signaal en toont aan dat dus niet alle moslims het zelfde zijn (maar volgens jou is het natuurlijk allemaal toneel)
Maar aangezien zelfs mijn woorden in een quote worden vedraaid is dit eerder een zwaktebod te noemen, dus bekijk het lekkerquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:41 schreef Compile het volgende:
[..]
Ik denk dat het de schuld is van deze 'massa' zoals jij stelt. Het doodsimpele feit al dat Mohammed B. geen moslim zou zijn, en het allemaal niets met Islam had te maken zoals de gematigde moslim stelde. Maar zo zijn er talloze andere voorbeelden. Ook de Nederlandse oberheid heeft hier een aandeel in.
Een rechtgeaarde Nederlander hoort zoiets te begrijpen, anders ga je maar tussen de Moslims een inburgeringscursus doen..quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:01 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, nu moet ik bekennen dat, als het gaat om sjun's "moeilijkheid", ook ik... ach.....
Natuurlijk is die inburgeringscursus alleen voor Moslims.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een rechtgeaarde Nederlander hoort zoiets te begrijpen, anders ga je maar tussen de Moslims een inburgeringscursus doen.. [afbeelding].
Tja, weet wie het zegtquote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:11 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Natuurlijk is die inburgeringscursus alleen voor Moslims.
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ie tussen Moslims moet gaan zitten.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:11 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Natuurlijk is die inburgeringscursus alleen voor Moslims.
Neej, tuurlijk ga je om die reden de hulp niet stopzetten. Die mensen hebben hun principes - of het nou discriminerende principes zijn of niet - en je principes maken je tot wie je bent. We moeten ze dus gewoon lekker wel of niet hulp laten aannemen, en hulp blijven aanbieden - ze zien vanzelf wel waar ze komen als ze van veel mensen hulp weigeren.quote:
wat zei je wel, dat Mohammed B een moslim was of dat het allemaal toneel is... (te lui om topic door te lezen, lui zwijn weet je nog?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:08 schreef Compile het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat ik dit toch wel zei anders
Ach, maar dit is dan wat je veel belangerijker vind dan een inhoudelijke discussie.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Ik zeg alleen dat ie tussen Moslims moet gaan zitten.
Er zullen er vast wel een aantal zitten die ons xenofoobje iets kunnen leren. Hoe je werkwoorden vervoegt bijvoorbeeld..
Dan heb je pechquote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:17 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
wat zei je wel, dat Mohammed B een moslim was of dat het allemaal toneel is... (te lui om topic door te lezen, lui zwijn weet je nog?)
Over inhoudelijk moet je helemaal je mond houden, je negeert simpelweg alles waar je geen antwoord op hebt.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:17 schreef Compile het volgende:
[..]
Ach, maar dit is dan wat je veel belangerijker vind dan een inhoudelijke discussie.![]()
![]()
Oeh, nu voel ik me minder zegquote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Een allochtoon die de Nederlandse taal stukken beter beheerst dan jij?.
Dat zijn jouw bevindingenquote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Over inhoudelijk moet je helemaal je mond houden, je negeert simpelweg alles waar je geen antwoord op hebt.!
ff gezocht:quote:
Dus die gematigde imam heeft deze daad veroordeeld zoals zoveel moslims. Goede zaakquote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:33 schreef Compile het volgende:
Nu is het ineens een 'groepje'. Je praat al net als een 'gematigde' imam, zoals op de dag van de moord op van Gogh.
Zouden er helemaal geen anderen zitten?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:08 schreef Compile het volgende:
[..]
Meen me te herinneren dat ik dit toch wel zei anders
[..]
Maar aangezien zelfs mijn woorden in een quote worden vedraaid is dit eerder een zwaktebod te noemen, dus bekijk het lekker(bovendien zitten hier alleen maar mensen die elkaar hebben opgetrommeld
Nee.quote:, je snapt wel dat ik er dan tussenuit knijp.
Ach, geen mens is volmaakt...quote:Zwak he?
Had je die spiegel niet ff kunnen schoonmaken?quote:Maar zeg nou eerlijk, doen jullie toch ook?
Ik hou nu gewoon een spiegel voor.
)
Dat zij een masker opzetten maar zich niet durven uit te spreken tegen deze lui die het verkeerd doen zoaqls mohammed B., dat noem jij een goede zaak?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:27 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
ff gezocht:
[..]
Dus die gematigde imam heeft deze daad veroordeeld zoals zoveel moslims. Goede zaak
niet alleen zijn bevindingen, vanaf het begin heb je al de toon gezet door moslims als "parasieten" te beschouwen...quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:20 schreef Compile het volgende:
[..]
Dat zijn jouw bevindingenIk heb je echter niet eerder inhoudelijk op dit topic zien reageren, maar je houd je meer bezig met wat anderen volgens jou fout doen.
Jammer.
Kloptquote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:31 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Als er iemand hier is die geen toegevoegde waarde is dan ben jij het wel.
volgens mij hebben ze zich toch echt wel uitgesproken hoor.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:30 schreef Compile het volgende:
[..]
Dat zij een masker opzetten maar zich niet durven uit te spreken tegen deze lui die het verkeerd doen zoaqls mohammed B., dat noem jij een goede zaak?
Hou eens op
Ah, die linkse mediapropaganda?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:41 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze zich toch echt wel uitgesproken hoor.
Britse moslims willen helpen met verzoenen
Marokkaans protest in Den Haag
70% moslims wil af van extreme scholen
Moslims geschokt na moord op Van Gogh
Nederlandse moslims ageren tegen ontvoering hulpverleenster
Zelfkritiek moslims na wandaden in Beslan
Duits protest tegen islamitisch terrorisme
Verzoening betekend niet per definitie afstand nemen van radicalisme.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:41 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
volgens mij hebben ze zich toch echt wel uitgesproken hoor.
[quote]
Britse moslims willen helpen met verzoenen
quote:
Georganiseerd door het MCI die de rest heeft opgetrommeld. Hulde!quote:Het protest was georganiseerd door onder meer de multiculturele instelling MCI, de Nederlandse Amazigh-beweging (Berbers) en de Marokkaanse Buurtvaders Schilderswijk, naar aanleiding van de moord op film- en opiniemaker Theo van Gogh.
In ieder geval een goed begin!quote:
quote:
Dit zegt me bar weinig, de gebruikelijke multiculturele excuus-moslims en organisaties worden hier weer van stal gehaald om hun gebruikelijke zegje te doen. Denk je trouwens zelf dat dit representatief is voor de gehele molslimgemeenschap ?quote:Reacties moslims
Voorzitter A. Tonca van het Contactorgaan Moslims en Overheid noemde in een eerste reactie de moord op Van Gogh verschrikkelijk: ''Ik vind zijn opvattingen over de islam afschuwelijk en zeer kwetsend voor de islamitische gemeenschap, maar geen enkel motief rechtvaardigt moord.''
Directeur H. Karacaer van de Turkse sociaal-religieuze beweging Milli Görüs noemt de aanslag op Theo van Gogh ''een aanslag op de vrijheid van meningsuiting, de vrijheid van religie, de vrijheid die voor ons allen in dit land het leven mogelijk maakt.'' Die verklaring werd ook gedaan namens de Marokkaanse moskeekoepel UMMON en de directeur M. van Diggelen van het Amsterdams Centrum Buitenlanders.
Het Landelijk Overleg Minderheden (LOM), dat organisaties van onder anderen Turken, Marokkanen, Surinamers en Molukkers bundelt, zegt diep geschokt te zijn over de ''aanslag op de fundamenten van onze beschaving'', de vrijheid van meningsuiting. Het LOM vreest dat de moord de verhouding tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Nederland verder onder spanning zal zetten.
De organisatie van ahmadiyya-moslims Ulamon, die de moord ook afschuwelijk vindt, wijst erop dat de islam tegen elke vorm van geweld is : ''Helaas zien wij dat veel moslims zich niet gedragen conform de leer en daarmee de islam zelfs een slechte naam bezorgen.'
quote:
Wel 40!quote:40 Nederlandse moslims hebben een verklaring doen uitgaan waarin zij hun ''diepe verslagenheid'' uiten over de ontvoering van de Brits-Iraakse hulpverleenster Margaret Hassan in Irak.
Vaag artikel waarin weinig over de moslimgemeenschap in het algemeen naar voren komt. Er worden enkel een paar wereldwijde moslim-prominenten aangehaald die een en ander afkeuren. Kortom: totaal niet relevant!quote:
Wederom een goed gebaar vanuit de gemeenschap zelf!quote:
Had ik jou niet gevraagt om met een warme kom melk en een kruik je bed in te duiken ?quote:Op dinsdag 4 januari 2005 01:59 schreef Monidique het volgende:
Het is natuurlijk belachelijk dat Nederlanders zich moeten verantwoorden voor de daden van Irakezen of terroristische Arabieren, maar daar het liberalisme steeds meer uitsterft, verbaast het mij niets dat veel mensen verwachten of eisen dat Nederlanders dit toch doen..
Ja, maar Hitler wilde ook alle Europese Joden dood hebben,quote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:02 schreef dekrakeling het volgende:
[..]
Had ik jou niet gevraagt om met een warme kom melk en een kruik je bed in te duiken ?
Guttegut........quote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar Hitler wilde ook alle Europese Joden dood hebben,.
.
Dat zouden een hoop Moslims ook erg prettig vinden.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:03 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar Hitler wilde ook alle Europese Joden dood hebben,.
.
Sorry, dit was inderdaad een wat Bolkesteineske vergelijking, laat ik dan maar iets zeggen over Stalin, held der hedendaagse Sovjet-liberalen, en zijn Eindoplossing van het probleem der Kapitalisten of Tsjetjenen.quote:
Game -> set ->> match!quote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:05 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Dat zouden een hoop Moslims ook erg prettig vinden.
quote:Op dinsdag 4 januari 2005 02:09 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik wist dat jullie niveau bijzonder laag was, maar zo laag had ik het niet geschat,.
[afbeelding].
Hier lees ik dat de niet-radicale in het gebied moslims de buitenlandse hulp verwelkomen en de radicale moslims niet. Hier lees ik dus NIET dat radicale moslims ook de hulp tegenhouden voor de rest van de gemeenschap. Weet dan ook niet waar dat vandaan komt. Misschien van de quote erna? Maar daar staat slechts dat ze mensen waarschuwen en niet dat ze de hulp tegenhouden.quote:De meeste lokale bewoners verwelkomen de buitenlandse hulp van harte. Bij de radicale moslims is dat niet het geval.
Maar goed. Als mensen de hulp niet willen, dan kun je ze moeilijk dwingen.. net als hier in Nederland christenfundamentalisten zijn die alle vormen van hulpverlening weigeren..quote:Hulp weigeren
Het merendeel van de bevolking van Atjeh voelt zich gesteund door de regering in Jakarta en door buitenlandse hulporganisaties. "Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Aceh te kerstenen", aldus Sinaga.[/b]
terwijl hij eerder in het stuk zei:
[quote]
Sinaga: "Als wij mensen helpen, doen wij dat maar omwille van één ding: humaniteit en niet om zieltjes te winnen."
Inderdaad. Als ze perse geen hulp willen is er weinig wat je voor ze kan doen denk ik. Voor de rest van de mensen is het natuurlijk wel goed nieuws omdat zij dan meer hulp krijgen.quote:Op dinsdag 4 januari 2005 00:48 schreef Dagblad_De_Limburger het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |