Bron: Frontpagequote:In Indonesië weigeren radicale moslims in Atjeh de aangereikte hulp van christenen en christelijke organisaties. Ook hulp van Amerikanen en Europeanen wordt door deze groep structureel geweigerd, terwijl de lokale bevolking in acute nood verkeert als gevolg van de zeebeving. Dat zegt de bisschop van Medan, mgr. Anicetus Sinaga.
Het bisdom in het rampgebied heeft twee ploegen met hulpverleners naar de getroffen streek gezonden. Die hebben inmiddels duizenden gevluchte mensen opgevangen. "Zij komen uit Banda Atjeh. Die stad is een spookstad. De stank van de lijken is er niet te harden. Mensen willen er dan ook weg. Ze willen alles zo snel mogelijk vergeten en doorgaan met hun leven", zo zegt Sinaga.
De meeste lokale bewoners verwelkomen de buitenlandse hulp van harte. Bij de radicale moslims is dat niet het geval. Sinaga: "Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Atjeh te kerstenen. Als wij mensen helpen, doen wij dat maar omwille van één ding: humaniteit en niet om zieltjes te winnen."
Je moet het toch eigenlijk wel eens zijn met de stelling dat bovenstaand nieuwsbericht nu een schoolvoorbeeld is van niet-parasiteren.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:34 schreef Compile het volgende:
Achja, zal weer eens niet. Moslims? Waarom verbaasd me dit niet
Dat kutvolk doet ook echt overal moeilijk over! Parasieten
Erm, het gaat over radicale moslims en niet over de gemiddelde moslim. Er wonen een miljard moslims en hoeveel daarvan plegen aanslagen of hebben haat tegen het westen? Ik kan het je verzekeren. Dat is hooguit een paar procent.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:44 schreef Compile het volgende:
Achja, maar dit is nou hoe een gemiddelde moslim in elkaar zitRonduit schandalig
Droom lekker verderquote:Op maandag 3 januari 2005 22:14 schreef WarSnake het volgende:
[..]
Erm, het gaat over radicale moslims en niet over de gemiddelde moslim. Er wonen een miljard moslims en hoeveel daarvan plegen aanslagen of hebben haat tegen het westen? Ik kan het je verzekeren. Dat is hooguit een paar procent.![]()
Ah. Dus jij vindt het niet accepteren van hulp een voorbeeld van parasiteren. Briljant.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:24 schreef Compile het volgende:
Aha, links Nederland is weer vertegenwoordigd in dit topic
Hoi
Is toch wel eens anders geweestquote:Als wij mensen helpen, doen wij dat maar omwille van één ding: humaniteit en niet om zieltjes te winnen
Hoe wil je het anders noemen dan?quote:Op maandag 3 januari 2005 22:30 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ah. Dus jij vindt het niet accepteren van hulp een voorbeeld van parasiteren. Briljant.
Ehm, hulp weigeren, misschien?quote:Op maandag 3 januari 2005 22:33 schreef Compile het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders noemen dan?
Doe ff normaal zeg
Dus nee, parasiteren zou ik het niet willen noemen. En dan doe ik best normaal.quote:paˇraˇsiˇteˇren op (ww.)
1 op schadelijke wijze profiteren van => klaplopen
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:33 schreef Compile het volgende:
[..]
Hoe wil je het anders noemen dan?
Doe ff normaal zeg
Hij is eng ende gevaarlijk en immer op uw centen belust.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:29 schreef Monidique het volgende:
Waakt voor den Eeuwige Moslim, broeders.
quote:Op maandag 3 januari 2005 22:53 schreef Compile het volgende:
Achja, ik heb nergens het woordje parasiteren genoemd. Enkel dat ze gewoon obstandig zijn. Weer een leuk voorbeeld van hoe woorden je in de mond wordt gelegd
quote:Op maandag 3 januari 2005 21:34 schreef Compile het volgende:
In strikte zin heb je gelijk:quote:Op maandag 3 januari 2005 22:53 schreef Compile het volgende:
Achja, ik heb nergens het woordje parasiteren genoemd. Enkel dat ze gewoon obstandig zijn. Weer een leuk voorbeeld van hoe woorden je in de mond wordt gelegd
Maar voor vrijspraak is het wat karig.quote:Op maandag 3 januari 2005 21:34 schreef Compile het volgende:
Wat een virtuoos! Eerst ontkennen dat je iets gezegd hebt, al is het nog geen etmaal geleden, en dan de draad weer oppakken!quote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Compile het volgende:
Oh, bovendien is het toch echt wel een vorm van parasiteren, omdat het toch in hun voordeel is. Ze gaan dan namelijk naar allah toen omdat ze hun werk goed hebben gedaan!
sukkel!
Nee, het bericht spreekt nergens over dwang om de hulp te stoppen, enkel over het feit dat een aantal radicalen de hulp niet wil. Even goede vrienden, denk ik, voor hun 10 anderen.quote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dus omdat een groepje in die regio geen hulp wil, moeten we alle hulp aan die gebieden maar stoppen?
Door de hulpverleners aldaar zijn al duizenden mensen opgevangen. Die willen de hulp dus wel. Maar die moeten we dan ook maar aan hun lot overlaten?
allah bestaat nietquote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Compile het volgende:
Oh, bovendien is het toch echt wel een vorm van parasiteren, omdat het toch in hun voordeel is. Ze gaan dan namelijk naar allah toen omdat ze hun werk goed hebben gedaan!
sukkel!
Ga jij het woord 'parasiteren' vanavond nog begrijpen of continueer je liever met losse flodders zoals bovenstaand gedrocht?quote:Op maandag 3 januari 2005 22:59 schreef Compile het volgende:
sukkel!
idd, het probleem lost zichzelf wel op zo...quote:Op maandag 3 januari 2005 23:05 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Nee, het bericht spreekt nergens over dwang om de hulp te stoppen, enkel over het feit dat een aantal radicalen de hulp niet wil. Even goede vrienden, denk ik, voor hun 10 anderen.
"Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Atjeh te kerstenen.''quote:Op maandag 3 januari 2005 23:05 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Nee, het bericht spreekt nergens over dwang om de hulp te stoppen, enkel over het feit dat een aantal radicalen de hulp niet wil. Even goede vrienden, denk ik, voor hun 10 anderen.
Ik reageerde even op de 'stelling' in de topictitel.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:05 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dat men zich opwindt over een stelletje randgroepfundamentalisten. En dat met verve.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:07 schreef tommytheman het volgende:
En wat is nu de conclusie?
Ja, dreigend klinken kunnen ze als geen ander. Vooral gezien de middelen die ze, zeker op dit moment, hebbenquote:Op maandag 3 januari 2005 23:08 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
"Maar de moslimfundamentalisten zijn kleingeestig. Zij waarschuwen hun mensen voor de noodhulp van Amerika, Europa en de Kerk. Die moet geweigerd worden, omdat het slechts een middel zou zijn om Atjeh te kerstenen.''
Ik vind dit toch behoorlijk dreigend klinken.
Ja, ik zag later dat je het zo bedoelde. Ik dacht dat je het over de groep zelf had.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:13 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja, dreigend klinken kunnen ze als geen ander. Vooral gezien de middelen die ze, zeker op dit moment, hebben. Of wat, gaan ze hun huis kapot maken? Of misschien familieleden laten verdwijnen?
Natuurlijk is het een vervelend bericht maar ik lees niet meer dan dat ze binnen hun eigen groep deze ongein uithalen. Mij best, denk ik dan, zolang ze de mainstream hulp niet verstoren..
Ga jij nog een keer snappen dat het wel degelijk parasieten zijn, ookal is het niet in de context? begrijpend lezen is voor jou moeilijk mongooltjequote:Op maandag 3 januari 2005 23:06 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ga jij het woord 'parasiteren' vanavond nog begrijpen of continueer je liever met losse flodders zoals bovenstaand gedrocht?
zo is het dus hoe de gemiddelde fokker in elkaar zit....quote:Op maandag 3 januari 2005 21:44 schreef Compile het volgende:
Achja, maar dit is nou hoe een gemiddelde moslim in elkaar zitRonduit schandalig
Juist niet, want anders was iedereen het wel met me eensquote:Op maandag 3 januari 2005 23:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
zo is het dus hoe de gemiddelde fokker in elkaar zit....![]()
Pleur toch een eind op met je nikszeggende beledigende oneliners, stakkerquote:Op maandag 3 januari 2005 23:17 schreef Compile het volgende:
[..]
Ga jij nog een keer snappen dat het wel degelijk parasieten zijn, ookal is het niet in de context? begrijpend lezen is voor jou moeilijk mongooltje
Dat we dit gespuis niet moeten helpen!quote:Op maandag 3 januari 2005 23:07 schreef tommytheman het volgende:
En wat is nu de conclusie?
Nog iets zinnis te zeggen? Argumentatie enzo ipv zeiken?quote:Op maandag 3 januari 2005 23:19 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
De enige die droomt ben jij DrWolffenstein. No-Brainer.
Sterker nog, ze willen niet eens worden geholpen!quote:Op maandag 3 januari 2005 23:23 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Dat we dit gespuis niet moeten helpen!
Anders leer je eerst even Nederlands. Over no-brainers gesproken.quote:Op maandag 3 januari 2005 23:17 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
zo is het dus hoe de gemiddelde fokker in elkaar zit....![]()
Begin jij eerst maar eens te beargumenteren waar je het hele parasietenverhaal vandaan haaltquote:Op maandag 3 januari 2005 23:23 schreef Compile het volgende:
[..]
Nog iets zinnis te zeggen? Argumentatie enzo ipv zeiken?
Is goed schatjequote:Op maandag 3 januari 2005 23:23 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Pleur toch een eind op met je nikszeggende beledigende oneliners, stakker.
Ga eerst maar eens de vierde klas afmaken, dan praten we verder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |