abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:53:26 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24795372
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:47 schreef Num het volgende:
Deze uitzending van RTLZ:
http://www.rtl.nl/(channe(...)700.avi_plain.xml/wm
Gaat over dit onderwerp.

Korte samenvatting:

Tekort betalingsbalans VS. Einde dollartijdperk. VS begint te lijken op einde Verenigd Koningkrijk Sterling tijdperk. Invoer 2x groter als uitvoer. Dollar zal heel einde omlaag moeten. Centrale banken zijn al aan het spreiden. Euro zal rol niet overnemen, eerder een combinatie van munten waaronder dollar, euro en chinese munt. Komende jaren zal afkalfing verder doorzetten. Effect NL economie: slechtere concurrentiepositie. Middellang valt het mee.
Soit, en bedenk, dat Pond Sterling niet meer de munstsoort is voor delftstoffen als koper, ijzererts, etc, was niet de reden waarom Engeland het slecht deed, en nu goed doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:53:30 #152
136 V.
Like tears in rain...
pi_24795373
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Verbal, was een peutermeisje dat met haar voetjes stampt en met pop gooit geen beter avatarplaatje geweest?
Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar waar het precies op slaat of vandaan komt is dan weer een tweede...

V.

[ Bericht 4% gewijzigd door V. op 28-01-2005 12:04:29 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24796500
Ik weet niet of iemand van jullie vanochtend CNN heeft zitten kijken. Maar er was iemand voor van World Economic forum in Davos en die gaf zijn mening over het handelstekort. En ik vond het best een interessant opmerking dus ik deel hem maar even hier. Hij stelde dat met het huidige veder roplopende handelstekort de kans op een rente stijging steeds groter wordt omdat de FED de stijgende inflatie gaat bijhouden. Hij zag daarmee het onstaan van een immens probleem voor de Amerikaanse economie vanwege de grote schulden van de consumenten.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:02:27 #154
25850 De_Gelaarsde_Kat
Wake not the dead
pi_24796779
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ja.. het is wel bekend dat erop universiteiten liberal gestemd wordt.
Volgens de Gallup exit-polls kozen universitairen overwegend voor Bush. De percentages waren 56-44 ofzo.
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_24798422
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 02:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is inderdaad te debiel voor woorden, maar van de figuren die dit beweren of enige stelling omhoog houden waar de strekking blame-it-all-on-capitalism uit kan worden getrokken zijn we dit wel gewend

Hun nutteloze en kinderlijke provocaties stranden in een zee van feiten die het tegenovergestelde laten zien.
Dat het communisme keer op keer faalde is volgens dit soort mensen ook de schuld van het kapitalisme en/of amerika. De linkse collectivistische stromingen zijn superieur en wanneer het blijkt te falen moet het dus wel aan het kapitalisme liggen. Sommige gaan zelfs zo ver om Stalin een verkapte kapitalist te noemen.

Maargoed het verbaast me dat er nog zoveel mensen serieus happen als thabit weer een van zijn waanideeen op het forum gooit.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:41:51 #156
45206 Pietverdriet
pi_24798481
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:38 schreef Schepseltje het volgende:

Maargoed het verbaast me dat er nog zoveel mensen serieus happen als thabit weer een van zijn waanideeen op het forum gooit.
Noem het forum humanisme, ook trollen hebben honger, en hebben een recht op voer.
pi_24805818
Pietverdriet je doet me verdriet.

De cijfers zijn ten eerste niet van mij afkomstig en ik geef er juist kritiek op. De aanvullende kritiek is mooi meegenomen maar je noemt niet het feit dat mensen meer werken en daarom de productie hoger komt te liggen, ook die per capita. De cijfers waren allemaal in dollars omgerekend en gecorrigeerd voor prijsverschillen (ppp). Een andere koersverhouding heeft geen invloed op de algemene argumentatie.

Daarnaast produceer je geen welvaart maar ervaar je welvaart. Economie is het maken van keuzes. Nogmaals, de een haalt meer welvaart uit vrije tijd dan uit werk. Trade-offs!!

Heb me niet willen verschuilen achter de cijfers en zal dit in de toekomst ook niet proberen te doen.
  Moderator zondag 30 januari 2005 @ 00:38:43 #158
45833 crew  Fogel
pi_24826269
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 19:47 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Juist ja, dit wilde ik ook vragen. Zo'n beetje alle landen hebben schulden, ergens een keer gehoord dat Noorwegen dat niet heeft?, maar waar komt dat geld vandaan?
Olie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_24895850
Visserij

Precies ook de 2 redenen waarom ze helaas niet bij de EU zitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zaterdag 12 februari 2005 @ 17:37:16 #160
45833 crew  Fogel
pi_25058998
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 03:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Visserij

Precies ook de 2 redenen waarom ze helaas niet bij de EU zitten
De verdiensten met de visserij zijn vele malen kleiner dan met olie. Maar, als Noorwegen bij de EU komt, zullen ze de quota moeten gaan delen met anderen, en daar voelt de bevolking en de regering weinig voor aangezien vele kustplaatsen aan visserij hun bestaan te danken hebben.
Wat mij betreft blijft Noorwegen lekker uit de EU weg, want alleen de EEG regels zorgen op zich al voor genoeg gezeik (maar uiteraard ook een groot aantal voordelen). Verder denk ik dat de huidige levensstandaard niet gehandhaafd kan worden indien Noorwegen bij de EU gaat.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:40:36 #161
45206 Pietverdriet
pi_25059054
Noren hebben groot gelijk.
Belangrijk export product is trouwens ook waterkracht.
pi_25059128
Noren zitten niet bij de EU.
Maar ze geven heel veel geld aan de EU.
  Moderator zaterdag 12 februari 2005 @ 18:40:25 #163
45833 crew  Fogel
pi_25059886
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Noren hebben groot gelijk.
Belangrijk export product is trouwens ook waterkracht.
Waterkracht is niet zo belangrijk als je denkt, er word al jaren meer stroom geimporteerd dan geexporteerd. In 2004 bijvooreeld, importeerde Noorwegen 15 334 GWh en exporteerde 3 842 GWh. Dat die 3842 GWh waarschijnlijk volledig uit waterkracht bestond en de 15334 GWh uit energie van kolen- en nucleaire centrales uit (onder andere) Rusland gehaald werd is dan wel weer zo. Dit zijn dan de gemiddelden van een jaar, in de winter importeert Noorwegen veel stroom (vooral in koude winters: hier worden de meeste huizen voornamelijk via electrische kachels verwarmd), en in de zomer exporteert Noorwegen.
Zie voor volledige overzichten: http://www.ssb.no/elektrisitet/

Maargoed, we beginnen een beetje af te dwalen van het onderwerp wat over de schuld van USA gaat.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 18:52:50 #164
45206 Pietverdriet
pi_25060046
Fogel, Noorwegen importeerd kolenstroom, en verbruikt deze, de waterkracht is groene stroom, en wordt als zodanig bijna allemaal geexporeerd.
pi_25079818
Noorwegen is zowiezo een gidsland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32433789
Met oog op Tegenlicht vanavond post je dit?
  zondag 20 november 2005 @ 20:07:11 #168
45206 Pietverdriet
pi_32433881
Hoe zitten deze getallen eigenlijk voor D, Fr, Japan?
  zondag 20 november 2005 @ 20:17:27 #169
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32434160
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:39 schreef Kaalhei het volgende:
[..]

Het mooie is uiteraard dat de mensen die topics openen zeuren over de staatsschuld van de VS, zelf wel altijd pleiten voor een groter Nederlands begrotingstekort; Er moet immers 'geinvesteerd' worden.
Dat zegt Thabit toch niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 20 november 2005 @ 21:28:03 #170
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_32436342
Jullie zijn gewoon jaloers.
pi_32436978
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Inderdaad veel beroerder, maar ja in Nederland is USA bashen geloof ik verplicht.

pi_32437064
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:47 schreef more het volgende:

[..]

Inderdaad veel beroerder, maar ja in Nederland is USA bashen geloof ik verplicht.

[afbeelding]
Hoeveel beroerder?
pi_32437465
zolang de Amerikaanse economie niet stagneert of in een recessie valt is dat 3 miljard dollar lenen per dag te behappen, zo kan Amerika die leningen iig terugbetalen zonder in inkomen fors erop achteruit te gaan

[ Bericht 8% gewijzigd door zakjapannertje op 20-11-2005 22:20:26 ]
pi_32438434
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:03 schreef zakjapannertje het volgende:
zolang de Amerikaanse economie niet stagneert of in een recessie valt is dat 3 miljard dollar lenen per dag te behappen, zo kan Amerika die leningen iig terugbetalen zonder in inkomen fors erop achteruit te gaan
.
pi_32439197
quote:

[..]

[afbeelding]
Met het verschil dat Amerika als superstaat en onmisbare factor voor de wereldeconomie zich niet alles kan blijven permiteren. Het gaat ooit fout en dat zal niet lang meer op zich laten wachten. Bij Tegenlicht maakte een deskundige zojuist een prachtige vergelijking met die van de herioneverslaafde. Amerika moet door een diep dal om weer gezond te worden, maar Bush wil daar natuurlijk niet aan want de Republikeinen moeten in 2008 de verkiezingen winnen.
pi_32439379
Of Bush laat de volgende keer gewoon een Democraat winnen, bij een crash komen de Democraten de komende 50 jaar niet meer aan de macht .
pi_32439554
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:57 schreef pberends het volgende:
Of Bush laat de volgende keer gewoon een Democraat winnen, bij een crash komen de Democraten de komende 50 jaar niet meer aan de macht .
Amerikaanse kiezers zijn vaak niet de slimsten maar ze zullen zich wel herinneren wie ook alweer begonnen was met dit wanbeleid
  zondag 20 november 2005 @ 23:19:12 #178
38549 dewd
100% pure
pi_32440036
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Met oog op Tegenlicht vanavond post je dit?
Hah ja daar zat ik ook aan te denken. Erg leuk scenario werd daar in besproken. Het fictieve commentaar van verschillende leiders deed mij niet eens zo fictief aan
  zondag 20 november 2005 @ 23:31:03 #179
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_32440381
quote:

[..]

[afbeelding]
In Amerika ook.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_32441648
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Duitsland heeft een behoorlijk groot handelsoverschot. Japan had dit ook, maar dat is dit jaar scherp aan het verkleinen. Frankrijk heeft een relatief beperkt handelstekort.
Cijfers van Eurostat over de Eu.

In Europa wordt een stuk meer gespaard door huishoudens dan in de VS. (rond de 10%)
pi_32442880
Even kijken of ik het goed begrijp.

Om het oplopen van de staatsschuld te stoppen moet de VS 3.5 miljard per dag minder gaan uitgeven cq stoppen met importeren?

En daar ziet niemand van de Hosanna roepers aangaande de VS een probleem in? Goh, mij lijkt dat toch een aardig probleem vooral gezien het feit dat de schuld voornamelijk bij landen liggen die niet per se dezelfde strategische doelen als de VS hebben.
pi_32442967
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:57 schreef pberends het volgende:
Bush heeft niks meer te willen na deze termijn, hij heeft een maximum van 2 termijnen en zijn VP is geen haalbare kaart als President bovendien staat zijn approval rating op een dermate triest nivo dat hij al blij mag zijn als hij de rit uitzingt.

Mag ik je er overigens aan herinneren dat de laatste echte crash de Democraten 20 jaar onafgebroken aan de macht hielpen?
pi_32443949
quote:
Op maandag 21 november 2005 01:13 schreef Tijger_m het volgende:
Even kijken of ik het goed begrijp.

Om het oplopen van de staatsschuld te stoppen moet de VS 3.5 miljard per dag minder gaan uitgeven cq stoppen met importeren?
De staatschuld heeft hier wel mee te maken maar is zeker niet zo bepalend. De betalingsbalans geeft al het geld weer wat van Amerikaanse handen naar buitenlandse vloeit en omgekeerd. Als deze balans negatief is, geven de amerikanen dus meer uit dan dat ze binnen krijgen. De betalingsbalans hangt af van hoeveel er in een bepaald land geïnvesteerd en gespaard wordt. (meer bepaald het verschil hiertussen geeft ruwweg het tekort/overschot weer) Meer sparen resulteert dus in een stijging van de betalingsbalans, meer investeren in een daling. De VS kunnen dus ofwel meer gaan sparen ofwel minder investeren (of beide natuurlijk) willen ze hun tekort op de betalingsbalans doen dalen.

Tot nu toe was er geen probleem omdat de extra investeringen die met het geleende geld gedaan werden, rendabeler waren dan de kosten die erbij gepaard gingen (de VS kan (als dollar-land) erg goedkoop lenen). Deze marge is echter aan het dalen en verwacht wordt dat ze negatief zal worden. Dan is het dus voor de VS niet meer gunstig dit tekort in stand te houden.
Ook is het mogelijk dat andere landen/particulieren niet meer bereid zijn dit tekort te financieren. Uit gebrek aan vertrouwen of omdat ze zelf minder willen sparen. Aangezien een tekort van deze omvang niet op 1-2-3 gedicht wordt, zou het dus niet slecht zijn het nu te beginnen kleiner te maken. Dit kan door als overheid minder uit te geven of door de mensen aan te zetten meer te gaan sparen. Beide zijn natuurlijk niet echt gunstig voor de economie op kortere termijn.

Toch is het mi aangewezen dit te doen. Een worst-case scenario kan echt wel een serieuze economische wereldcrisis veroorzaken. Lage bereidheid door de buitenwereld dit tekort nog te financieren (of sommigen die hun dollarvoorraad beginnen te verkopen) kan de fed dwingen de rente te verhogen wat dan weer kan leiden tot een crash op de huizenmarkt (bubble?) wat de gehele Amerikaanse economie erg hard kan treffen..... Bernanke heeft zeker geen gemakkelijke job geërfd.
quote:
En daar ziet niemand van de Hosanna roepers aangaande de VS een probleem in? Goh, mij lijkt dat toch een aardig probleem vooral gezien het feit dat de schuld voornamelijk bij landen liggen die niet per se dezelfde strategische doelen als de VS hebben.
Mja, die landen hebben idd. de macht om de VS serieus in de problemen te brengen, maar daar hebben ze zelf geen voordeel bij. Landen met grote dollarvoorraden kunnen die niet massaal beginnen te verkopen. Als ze het wel doen, devalueren ze hun eigen voorraad.
pi_32444873
quote:

[..]

[afbeelding]
En terecht, dat land mag wat mij betreft wel worden plat gebombardeerd. Achterlijke Amerikanen, de vlam erin!
pi_32446001
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:28 schreef Vaan_Banaan het volgende:

[..]

Van http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=18272
Kijk en vergelijk
Natuurlijk is het problematisch dat de Amerikaanse staatsschuld per jaar met ruim 400 miljard dollar groeit. Dat is alleen een bedrag en vergeet niet dat de Amerikaanse economie de grootste ter wereld is. Als ik de schuld in een percentage van het bruto nationaal product (bnp) uitdruk, heb ik beter vergelijkingsmateriaal:
  • Japan: 164%,
  • Italië: 117%,
  • België: 101%.
  • EU: 77%.
  • Duitsland: 74%,
  • Frankrijk: 74%,
  • VS: 63%,
  • Nederland: 55%

Nee dus
  • Mja, als ik dit lijsje weer eens zie, vraag ik me altijd af waarom Zalm zo op die staatsschuld van ons loopt te zeiken...die valt dus nog reuze mee
      maandag 21 november 2005 @ 10:20:35 #186
    134223 Mr.Johnson
    Nog steeds zoekende...
    pi_32446665
    In feite zegt dat lijstje nog niet zo heel veel. Wat mij vooral interesseert is hoe de staatsschuld van al deze landen is veranderd de laaste jaren/decenia. Uit dit lijstje blijkt dat Japan een hoge staatsschuld heeft ivm het bnp. Als hun staatsschuld de redelijk constant in gebleven de laatste jaren dan is het niet zo'n probleem. Echter, de VS heeft een staatsschuld die de laatste jaren explosief is gestegen en dan heb je wel een probleem. Dat is veel moeilijker te repareren.
    pi_32450290
    quote:
    Op zondag 20 november 2005 23:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Amerikaanse kiezers zijn vaak niet de slimsten maar ze zullen zich wel herinneren wie ook alweer begonnen was met dit wanbeleid
    Weer zo'n domme opmerking. Als ze zo dom zijn waarom komen de grootste bedrijven nog altijd uit de VS, hebben ze nog steeds een hoger gemiddeld inkomen, hebben ze nog steeds de beste universiteiten. etc. etc. etc.

Je bent gewoon een leiperd die niks van de VS afweet.

pi_32450622
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 12:59 schreef more het volgende:

[..]

Weer zo'n domme opmerking. Als ze zo dom zijn waarom komen de grootste bedrijven nog altijd uit de VS, hebben ze nog steeds een hoger gemiddeld inkomen, hebben ze nog steeds de beste universiteiten. etc. etc. etc.

Je bent gewoon een leiperd die niks van de VS afweet.

[afbeelding]
    De gebieden (Californië, New York, e.d.) waar die grote bedrijven zitten, hebben dan ook op Kerry gestemd:

Blauw = Kerry
    Rood = Bush
    pi_32451144
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 10:20 schreef Mr.Johnson het volgende:
    In feite zegt dat lijstje nog niet zo heel veel. Wat mij vooral interesseert is hoe de staatsschuld van al deze landen is veranderd de laaste jaren/decenia. Uit dit lijstje blijkt dat Japan een hoge staatsschuld heeft ivm het bnp. Als hun staatsschuld de redelijk constant in gebleven de laatste jaren dan is het niet zo'n probleem. Echter, de VS heeft een staatsschuld die de laatste jaren explosief is gestegen en dan heb je wel een probleem. Dat is veel moeilijker te repareren.
    Het verschil met de VS is dat de consumenten in Japan wel veel spaartegoeden hebben. In de VS wordt momenteel de tekorten/schulden van beide consumenten en overheid al decennia door het buitenland gefinancierd.

Was gisteren nog op TV; als het buitenland ophoudt met dollars kopen, met name Japan, China en het Verenigd Koninkrijk, dan zal de waarde van de dollar explosief vallen.
    pi_32451308
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 13:30 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Het verschil met de VS is dat de consumenten in Japan wel veel spaartegoeden hebben. In de VS wordt momenteel de tekorten/schulden van beide consumenten en overheid al decennia door het buitenland gefinancierd.

Was gisteren nog op TV; als het buitenland ophoudt met dollars kopen, met name Japan, China en het Verenigd Koninkrijk, dan zal de waarde van de dollar explosief vallen.
    Gezien de klap die dat ook zal geven aan de economiën van Japan, China en het VK, zal dat dus niet zomaar gebeuren.
    pi_32451440
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 13:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Gezien de klap die dat ook zal geven aan de economiën van Japan, China en het VK, zal dat dus niet zomaar gebeuren.
    Dat is maar de vraag.

Hier is trouwens de aflevering van tegenlicht te zien, waaraan sommige mensen refereerden
      maandag 21 november 2005 @ 13:45:02 #192
    134223 Mr.Johnson
    Nog steeds zoekende...
    pi_32451514
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 13:37 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Het gebeurt ook niet zomaar, maar het is ook niet ondenkbaar dat het wel gebeurt. Op een gegeven moment kom je op een punt dat landen als Japan, China maar ook de EU geen geld meer leent aan de VS. Het scenario zoals dat gepresenteerd werd in Tegenlicht kan gebeuren, wat voor gevolgen zoiets heeft voor Europa en Azie zijn misschien niet positief maar geld pompen in een bodemloze put is ook niet positief
      maandag 21 november 2005 @ 13:59:49 #193
    45206 Pietverdriet
    pi_32451893
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 09:38 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Mja, als ik dit lijsje weer eens zie, vraag ik me altijd af waarom Zalm zo op die staatsschuld van ons loopt te zeiken...die valt dus nog reuze mee
    Die valt relatief mee, omdat daar al jaren op gehamerd wordt, en vergeet niet dat als de Babyboomers met pensioen gaan de kosten daarvan ongeveer gelijk zijn als de staatschuld nu. Als we verstandig zijn is ie dan afgelost.
    pi_32452086
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 13:12 schreef Vhiper het volgende:

[..]

De gebieden (Californië, New York, e.d.) waar die grote bedrijven zitten, hebben dan ook op Kerry gestemd:

[afbeelding]

Blauw = Kerry
    Rood = Bush
    Er zijn anders genoeg grote bedrijven in het Mid-westen en bedrijven zijn wel zo slim over het algemeen om beide kandidaten wat geld toe te schuiven (Nederlandse bedrijven doen dit overigens ook). Denk dus niet dat het door de bedrijven komt dat aan de kusten vnl op Kerry is gestemd.
    pi_32452449
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 13:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Die valt relatief mee, omdat daar al jaren op gehamerd wordt, en vergeet niet dat als de Babyboomers met pensioen gaan de kosten daarvan ongeveer gelijk zijn als de staatschuld nu. Als we verstandig zijn is ie dan afgelost.
    Zodat we dat geld weer aan die babyboomers kunnen spenderen?

Daarnaast valt die staatsschuld van ons dus wel mee en daarnaast heeft de VS een staatsschuld die voor een flink deel uit schulden aan het buitenland bestaat, zoals iemand al noemde, terwijl de Nederlandse staatsschuld een volledig binnenlandse aangelegenheid is.
    pi_32452479
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 14:07 schreef Chewie het volgende:

[..]

Er zijn anders genoeg grote bedrijven in het Mid-westen en bedrijven zijn wel zo slim over het algemeen om beide kandidaten wat geld toe te schuiven (Nederlandse bedrijven doen dit overigens ook). Denk dus niet dat het door de bedrijven komt dat aan de kusten vnl op Kerry is gestemd.
    Dat stel ik ook niet, maar het is wel opvallend dat het de meer ontwikkelde gebieden van de VS zijn, die massaal op Kerry hebben gestemd en het de prarie en bible-belt staten zijn, die massaal op Bush hebben gestemd.
    pi_32452880
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 14:22 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dat stel ik ook niet, maar het is wel opvallend dat het de meer ontwikkelde gebieden van de VS zijn, die massaal op Kerry hebben gestemd en het de prarie en bible-belt staten zijn, die massaal op Bush hebben gestemd.
    Klopt maar de oost en westkust stemmen over het algemeen op de democraten. Ik vind het eigenlijk opmerkelijker dat Bush de laatste keer zo dik gewonnen heeft.
      maandag 21 november 2005 @ 14:41:30 #198
    37777 Sigmund_Freud
    Whats On a Mans Mind
    pi_32452896
    going critical american power and the consequences of fiscal overstretch http://econ.bu.edu/kotlikoff/Going%20Critical.pdf.pdf
    Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
    pi_32453047
    Waarom zijn die babyboomers eigenlijk zo duur? Hebben die niet allemaal voor hun pensioen ooit betaald/gespaard?
      maandag 21 november 2005 @ 14:54:52 #200
    15929 DiRadical
    Everything's ruined
    pi_32453174
    quote:
    Op maandag 21 november 2005 13:30 schreef Bijsmaak het volgende:

[..]

Heb ik ook gezien.
    De waarde van de Dollar was nu weer aan het stijgen (t.o.v. de Euro, Pond, Yen en Zwitserse Frank) omdat Amerikaanse bedrijven hun winsten naar de VS konden halen zonder daar belasting over te betalen. Het belastingpercentage was 35 % geloof ik.
    De regeling geldt alleen dit jaar en er was nu al $ 400 miljard aan bedrijfswinsten naar de VS gehaald. Daardoor stijgt de vraag naar Dollars en daarmee de koers tov andere munteenheden.

Alleen jammer dat Rienk K. de bron van deze informatie was.
    Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
    -Catbert: Evil director of HR
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')