abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:53:26 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_24795372
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 11:47 schreef Num het volgende:
Deze uitzending van RTLZ:
http://www.rtl.nl/(channe(...)700.avi_plain.xml/wm
Gaat over dit onderwerp.

Korte samenvatting:

Tekort betalingsbalans VS. Einde dollartijdperk. VS begint te lijken op einde Verenigd Koningkrijk Sterling tijdperk. Invoer 2x groter als uitvoer. Dollar zal heel einde omlaag moeten. Centrale banken zijn al aan het spreiden. Euro zal rol niet overnemen, eerder een combinatie van munten waaronder dollar, euro en chinese munt. Komende jaren zal afkalfing verder doorzetten. Effect NL economie: slechtere concurrentiepositie. Middellang valt het mee.
Soit, en bedenk, dat Pond Sterling niet meer de munstsoort is voor delftstoffen als koper, ijzererts, etc, was niet de reden waarom Engeland het slecht deed, en nu goed doet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 11:53:30 #152
136 V.
Like tears in rain...
pi_24795373
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 00:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Verbal, was een peutermeisje dat met haar voetjes stampt en met pop gooit geen beter avatarplaatje geweest?
Ik begrijp wat je probeert te zeggen, maar waar het precies op slaat of vandaan komt is dan weer een tweede...

V.

[ Bericht 4% gewijzigd door V. op 28-01-2005 12:04:29 ]
Ja inderdaad, V. ja.
pi_24796500
Ik weet niet of iemand van jullie vanochtend CNN heeft zitten kijken. Maar er was iemand voor van World Economic forum in Davos en die gaf zijn mening over het handelstekort. En ik vond het best een interessant opmerking dus ik deel hem maar even hier. Hij stelde dat met het huidige veder roplopende handelstekort de kans op een rente stijging steeds groter wordt omdat de FED de stijgende inflatie gaat bijhouden. Hij zag daarmee het onstaan van een immens probleem voor de Amerikaanse economie vanwege de grote schulden van de consumenten.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 13:02:27 #154
25850 De_Gelaarsde_Kat
Wake not the dead
pi_24796779
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:27 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ja.. het is wel bekend dat erop universiteiten liberal gestemd wordt.
Volgens de Gallup exit-polls kozen universitairen overwegend voor Bush. De percentages waren 56-44 ofzo.
Sint dat die coninc sinen ban / Hevet gheboden ende sinen vrede / So weetic wel dat hine dede / Dinc ne gheene dan of hi ware / Hermite ofte clusenare.
pi_24798422
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 02:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Het is inderdaad te debiel voor woorden, maar van de figuren die dit beweren of enige stelling omhoog houden waar de strekking blame-it-all-on-capitalism uit kan worden getrokken zijn we dit wel gewend

Hun nutteloze en kinderlijke provocaties stranden in een zee van feiten die het tegenovergestelde laten zien.
Dat het communisme keer op keer faalde is volgens dit soort mensen ook de schuld van het kapitalisme en/of amerika. De linkse collectivistische stromingen zijn superieur en wanneer het blijkt te falen moet het dus wel aan het kapitalisme liggen. Sommige gaan zelfs zo ver om Stalin een verkapte kapitalist te noemen.

Maargoed het verbaast me dat er nog zoveel mensen serieus happen als thabit weer een van zijn waanideeen op het forum gooit.
  vrijdag 28 januari 2005 @ 14:41:51 #156
45206 Pietverdriet
pi_24798481
quote:
Op vrijdag 28 januari 2005 14:38 schreef Schepseltje het volgende:

Maargoed het verbaast me dat er nog zoveel mensen serieus happen als thabit weer een van zijn waanideeen op het forum gooit.
Noem het forum humanisme, ook trollen hebben honger, en hebben een recht op voer.
pi_24805818
Pietverdriet je doet me verdriet.

De cijfers zijn ten eerste niet van mij afkomstig en ik geef er juist kritiek op. De aanvullende kritiek is mooi meegenomen maar je noemt niet het feit dat mensen meer werken en daarom de productie hoger komt te liggen, ook die per capita. De cijfers waren allemaal in dollars omgerekend en gecorrigeerd voor prijsverschillen (ppp). Een andere koersverhouding heeft geen invloed op de algemene argumentatie.

Daarnaast produceer je geen welvaart maar ervaar je welvaart. Economie is het maken van keuzes. Nogmaals, de een haalt meer welvaart uit vrije tijd dan uit werk. Trade-offs!!

Heb me niet willen verschuilen achter de cijfers en zal dit in de toekomst ook niet proberen te doen.
  Moderator zondag 30 januari 2005 @ 00:38:43 #158
45833 crew  Fogel
pi_24826269
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 19:47 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

Juist ja, dit wilde ik ook vragen. Zo'n beetje alle landen hebben schulden, ergens een keer gehoord dat Noorwegen dat niet heeft?, maar waar komt dat geld vandaan?
Olie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_24895850
Visserij

Precies ook de 2 redenen waarom ze helaas niet bij de EU zitten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator zaterdag 12 februari 2005 @ 17:37:16 #160
45833 crew  Fogel
pi_25058998
quote:
Op donderdag 3 februari 2005 03:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Visserij

Precies ook de 2 redenen waarom ze helaas niet bij de EU zitten
De verdiensten met de visserij zijn vele malen kleiner dan met olie. Maar, als Noorwegen bij de EU komt, zullen ze de quota moeten gaan delen met anderen, en daar voelt de bevolking en de regering weinig voor aangezien vele kustplaatsen aan visserij hun bestaan te danken hebben.
Wat mij betreft blijft Noorwegen lekker uit de EU weg, want alleen de EEG regels zorgen op zich al voor genoeg gezeik (maar uiteraard ook een groot aantal voordelen). Verder denk ik dat de huidige levensstandaard niet gehandhaafd kan worden indien Noorwegen bij de EU gaat.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 12 februari 2005 @ 17:40:36 #161
45206 Pietverdriet
pi_25059054
Noren hebben groot gelijk.
Belangrijk export product is trouwens ook waterkracht.
pi_25059128
Noren zitten niet bij de EU.
Maar ze geven heel veel geld aan de EU.
  Moderator zaterdag 12 februari 2005 @ 18:40:25 #163
45833 crew  Fogel
pi_25059886
quote:
Op zaterdag 12 februari 2005 17:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Noren hebben groot gelijk.
Belangrijk export product is trouwens ook waterkracht.
Waterkracht is niet zo belangrijk als je denkt, er word al jaren meer stroom geimporteerd dan geexporteerd. In 2004 bijvooreeld, importeerde Noorwegen 15 334 GWh en exporteerde 3 842 GWh. Dat die 3842 GWh waarschijnlijk volledig uit waterkracht bestond en de 15334 GWh uit energie van kolen- en nucleaire centrales uit (onder andere) Rusland gehaald werd is dan wel weer zo. Dit zijn dan de gemiddelden van een jaar, in de winter importeert Noorwegen veel stroom (vooral in koude winters: hier worden de meeste huizen voornamelijk via electrische kachels verwarmd), en in de zomer exporteert Noorwegen.
Zie voor volledige overzichten: http://www.ssb.no/elektrisitet/

Maargoed, we beginnen een beetje af te dwalen van het onderwerp wat over de schuld van USA gaat.
  zaterdag 12 februari 2005 @ 18:52:50 #164
45206 Pietverdriet
pi_25060046
Fogel, Noorwegen importeerd kolenstroom, en verbruikt deze, de waterkracht is groene stroom, en wordt als zodanig bijna allemaal geexporeerd.
pi_25079818
Noorwegen is zowiezo een gidsland
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32433789
Met oog op Tegenlicht vanavond post je dit?
  zondag 20 november 2005 @ 20:07:11 #168
45206 Pietverdriet
pi_32433881
Hoe zitten deze getallen eigenlijk voor D, Fr, Japan?
  zondag 20 november 2005 @ 20:17:27 #169
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32434160
quote:
Op maandag 3 januari 2005 12:39 schreef Kaalhei het volgende:
[..]

Het mooie is uiteraard dat de mensen die topics openen zeuren over de staatsschuld van de VS, zelf wel altijd pleiten voor een groter Nederlands begrotingstekort; Er moet immers 'geinvesteerd' worden.
Dat zegt Thabit toch niet?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 20 november 2005 @ 21:28:03 #170
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_32436342
Jullie zijn gewoon jaloers.
pi_32436978
quote:
Op zondag 20 november 2005 20:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe zitten deze getallen eigenlijk voor D, Fr, Japan?
Inderdaad veel beroerder, maar ja in Nederland is USA bashen geloof ik verplicht.

pi_32437064
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:47 schreef more het volgende:

[..]

Inderdaad veel beroerder, maar ja in Nederland is USA bashen geloof ik verplicht.

[afbeelding]
Hoeveel beroerder?
pi_32437465
zolang de Amerikaanse economie niet stagneert of in een recessie valt is dat 3 miljard dollar lenen per dag te behappen, zo kan Amerika die leningen iig terugbetalen zonder in inkomen fors erop achteruit te gaan

[ Bericht 8% gewijzigd door zakjapannertje op 20-11-2005 22:20:26 ]
pi_32438434
quote:
Op zondag 20 november 2005 22:03 schreef zakjapannertje het volgende:
zolang de Amerikaanse economie niet stagneert of in een recessie valt is dat 3 miljard dollar lenen per dag te behappen, zo kan Amerika die leningen iig terugbetalen zonder in inkomen fors erop achteruit te gaan
.
pi_32439197
quote:
Op zondag 20 november 2005 21:47 schreef more het volgende:

[..]

[afbeelding]
Met het verschil dat Amerika als superstaat en onmisbare factor voor de wereldeconomie zich niet alles kan blijven permiteren. Het gaat ooit fout en dat zal niet lang meer op zich laten wachten. Bij Tegenlicht maakte een deskundige zojuist een prachtige vergelijking met die van de herioneverslaafde. Amerika moet door een diep dal om weer gezond te worden, maar Bush wil daar natuurlijk niet aan want de Republikeinen moeten in 2008 de verkiezingen winnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')