Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet? Want alleen stellen die elkaar via Fok ontmoet hebben en een baby gekregen hebben krijgen die 3 sterren.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:06 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Hee dan wil ik er ook nog wel bij
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild
Krijgen wij ook drie * dan? (gaat sneller dan Michelin)
Nee dat niet. Dan maar voor de Michelin ster gaan.quote:Op vrijdag 31 december 2004 12:22 schreef Karin het volgende:
[..]
Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet? Want alleen stellen die elkaar via Fok ontmoet hebben en een baby gekregen hebben krijgen die 3 sterren.Maria
wat fijn zeg!
Hahahaha veel succesquote:Op vrijdag 31 december 2004 13:23 schreef Days-Of-Wild het volgende:
[..]
Nee dat niet. Dan maar voor de Michelin ster gaan.
quote:
Diarree
Baby-diarree is echt waterig. Als de ontlasting zalfachtig is, wil dat niet zeggen dat uw kind diarree heeft. De eerste twee levensjaren zijn de ingewanden van kinderen erg gevoelig. Meestal is diarree daarom het gevolg van bijvoorbeeld een nieuwe groente, suiker in de melkvoeding of een lichte verkoudheid. Natuurlijk is voorzichtigheid geboden bij deze darmstoornis, want het kan snel verergeren.
Uitdroging is eigenlijk het grootste gevaar. Probeer uw kind daarom regelmatig iets te laten drinken. Zorg in elk geval dat u altijd wat ORS (orale rehydratatie-substantie, te koop bij de drogist) in huis heeft. Dat levert een suiker/zout-oplossing die u geeft ter vervanging van de flesvoeding. (Het zout in de ORS zorgt ervoor dat de suiker beter opgenomen wordt.)
Geeft u uw kind borstvoeding, dan kunt u het bij diarree rustig aanleggen. Als er ook sprake is van hevig overgeven, of als de diarree echt zorgwekkend blijft omdat het kind er ook heel ziek uitziet, dan kunt u het beste de dokter bellen.
Bron
Helaas, te vroeg ge-quote:
vonden wij ergens ook, jayden was nog geen 2 maand toen ie rijstebloem voorgeschreven kreeg en met 3 maanden alleen de spercieboon, dus tja je gaat dan makkelijk mee in 4 maand de rest. Maar nou is Jayden een geval apart en vreet ook als een bootwerkerquote:Op dinsdag 4 januari 2005 16:20 schreef Rottdog het volgende:
vindt jullie erg snel hoor met 4 mnd al aan de potjesmaar dat is mijn mening
Ja maar ik krijg die eetlepel niet in de flesquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:07 schreef Jambo het volgende:
Anitra, ik hield gewoon het pak aan wat betreft de rijstebloem. Uit m'n hoofd 3 of 4 eetlepels met 200 cc melk. Met de gewone speen lukte het ook niet om het met de fles te geven dus heb ik een 3 standen speen gekocht en dat werkte goed.
maatschepje van de flesvoeding werkt ook uitstekendquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:58 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ja maar ik krijg die eetlepel niet in de flesIk zal vanavond eens proberen om het eerst in een andere fles klaar te maken.
Thomas (nu 4,5 maand) krijgt het volgende (tijden uiteraard bij benadering):quote:Op dinsdag 4 januari 2005 15:56 schreef Sugar het volgende:
Maar ehm, Anitra en anderen met kindjes op flesvoeding: wat geven jullie op een dag?
Oke vat ik maar doelde meer op een opmerking die deze week gemaakt is doorquote:Op dinsdag 4 januari 2005 18:23 schreef Knorretje het volgende:
[..]
vonden wij ergens ook, jayden was nog geen 2 maand toen ie rijstebloem voorgeschreven kreeg en met 3 maanden alleen de spercieboon, dus tja je gaat dan makkelijk mee in 4 maand de rest. Maar nou is Jayden een geval apart en vreet ook als een bootwerker
Eerste hapje! er ging bijna niks in! Vandaag precies 4 maanden oud, daarom!quote:Op woensdag 5 januari 2005 08:21 schreef Sugar het volgende:
Was ik, Rottdog!![]()
Ik wilde graag eens een keer een potje geven, merkte dat Maria dingen uit mijn mond zit te kijken! Én hield "voor de grap" die 4-maanden-mijlpaal aan. Jammer dat jij dat zo debiel vindt.
Dat vind ik knap . . .quote:Op vrijdag 31 december 2004 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
4 januari 2004: Maxim, zoon van Martineke
*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
Sja, blijkbaar mogen er alleen gezonde kindjes bij die arts langskomenquote:Op donderdag 6 januari 2005 11:47 schreef dutchie het volgende:
Dan komt die cb-arts toch fijn ff langs? Wat een onzin zeg! Waar is een arts anders voor, alleen maar om mooi op te zitten ofzo?![]()
Het is alleen een basisarts (= gewoon 6 jr studie Geneeskunde op universitair niveau) met een extra cursus, dus 'minder' dan een huisarts (= na Geneeskunde nog een 3-jarige opleiding), al zijn in sommige plaatsen ook wel huisartsen werkzaam als consultatiebureau-arts.quote:Consultatiebureauarts Jeugdgezondheidszorg
Je voert werkzaamheden uit voor epidemiologisch onderzoek. Je biedt zorg aan 0 tot 4-jarigen door te vaccineren, hun groei en ontwikkeling te volgen en pathologie te signaleren. Het is jouw taak de gezondheidstoestand van deze kinderen in lichamelijk, emotioneel en psychosociaal opzicht te beoordelen en ouders te begeleiden. Je overlegt met het consultatiebureauteam en rapporteert relevante signalen aan de stafarts.
Opleiding: artsendiploma met de applicatiecursus CB-arts of de opleiding jeugdarts.
De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:30 schreef Rottdog het volgende:
Tjeetje soms he heel soms denk je afschieten die zooi
Sterkte met Daniëlle
het is ook niet makkelijk om het warm te krijgen als je eenmaal zo koud bentmisschien een warm bad iets roep ik ook zomaar wat
Goed zo.quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:00 schreef Catootje het volgende:
als er ook nog maar iets bijkomt dan ga ik naar het ziekenhuis. Linea recta.
ik weet wel dat met die regel mijn kids nooit in bad zouden mogen. (hadden we in de kraamweek al 'heibel' om) Onze temperatuurtjes zijn standaard 'te laag' (alicia rond de 36,1 en jayden 35.7) wat ik wel weet is dat als we jayden na zijn bad temperaturen dat hij iets hoger komt twee tot 3 tiende. Dus misschien dat het bij Danielle ook zo werkt, bij alicia nooit uitgeprobeerd, dus weet niet of het kan opgaan voor ieder kind.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...
Maar goed, dan kunnen ze haar toch wel apart leggen? Of is daar geen ruimte voor Sugar?quote:Op zaterdag 8 januari 2005 01:12 schreef Lemijn het volgende:
Ik denk dat de leidsters er wel tegen kunnen dat Maria huilt, maar minder dat ze iedereen wekt
Met 7 weken kwamen ze idd ook door. Helaas zijn ze toen na een week of 2 weer onder het tandvlees verdwenen. Kwamen toen weer terug en weer weg. Dit al een paar keer. Maar nu lijkt het erop dat ze echt doorzetten.quote:Op maandag 10 januari 2005 13:25 schreef snoopy het volgende:
Dachten jullie al niet eerder dat Djulian tandjes kreeg? Maar nog niks dus?
Hopelijk is hij inmiddels stil![]()
Sugar kan het niet zijn dat Maria de omgeving enorm interesant vind en daardoor misschien slecht drinkt?quote:Op zondag 9 januari 2005 14:07 schreef Sugar het volgende:
Mensen, dank voor alle reacties op mijn kinderdagverblijf-perikelen!
Allereerst: ze bieden de fles wel nog een keer aan, hoor! En soms lukt het ook wel om haar dan nog "genoeg" te laten drinken. Maar soms ook niet. Nu drinkt ze de afgelopen dagen ook bij ons slecht, dus wie weet is het gewoon ff niet anders en ligt het niet aan "daar".
Met Danyel gaat het prima. In het weekend is hij lekker even thuis geweest. We zijn verder giga-druk met gesprekken, gesprekken en nog eens gesprekken, i.v.m. zorg-regelingen etc.quote:Op maandag 10 januari 2005 20:25 schreef poemojn het volgende:
Hee Phluphy, hoe gaat 't nu met jullie?
'k Las net ergens op een andere site over een baby die ook sondevoeding krijgt, sinds kort met een pomp. Voor die tijd moesten de ouders alles met de hand met een spuitje toedienen, duurde 45 minuten per voeding, ook 's nachts. Nu is ze 10 maanden en mag ze met een pomp gevoed worden. Hoe doen jullie dat? Kan/Mag Danyel wel (al) via een pomp gevoed worden? Sterkte..
ik heb een msngroups site en die is gewoon gratis en makkelijk. Kan je veel foto's op kwijt. Als je hem niet op gesloten neerzet kan je die foto's gewoon hier plaatsenquote:Op dinsdag 11 januari 2005 16:28 schreef Suzanna het volgende:
Anitra, ik heb helaas (nog) geen website waar ik foto's op kan zetten, anders zou ik wel foto's spammen!!Mijn kleine meisje is zo schattig...
quote:Op dinsdag 11 januari 2005 20:52 schreef Suzanna het volgende:
[afbeelding]
Ik heb een website gevondenDit is Noa (van vorige week)...
Eigenlijk horen ze inderdaad in het fototopic maar af en toe een fotootje ergens anders hebben we nooit zo'n probleem van gemaakt.quote:Op dinsdag 11 januari 2005 21:02 schreef Suzanna het volgende:
Thnx Karin...ik snap niet waar ze de 'looks' vandaan heeft... Moeten foto's trouwens eigenlijk niet in het fototopic?
wij zijn vandaag ook geweest. Meneer sliep toen er geprikt werd en bleef slapen tot we thuis waren. Daarna was het mis helaas.quote:Op woensdag 12 januari 2005 15:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Thijs is vandaag naar het cb geweest, hij weegt nu 7 kilo en is 65,5 cm lang
hij heeft de laatste voorlopige prik gehad met het nieuwe vaccin en meneertje heeft nergens last van
quote:Op donderdag 13 januari 2005 21:48 schreef Catootje het volgende:
Oww, Mijn Danielle is een Chucky geworden.....zowel vriendje als ik hebben bijtwonden in vingers en armen. Zodra ze iets voor haar mond heeft bijt ze erin en HARD!!!
FOTO!!!!quote:Op zaterdag 15 januari 2005 13:24 schreef Anitra het volgende:
Overigens is Djulian zijn eerste tandje echt op weg, het hoekje ervan is al door.
Kijk, hier hebben we wat aanquote:Op zondag 16 januari 2005 20:15 schreef Lois het volgende:
Zo'n popupding (moeilijk uit te leggen, een rechthoekig ding waar poppetjes uit springen als je aan het knopje draait of het knopje indrukt of een schakelaar omzet)
Ja die ballenbaan is ook helemaal geweldig!! Weet nog dat je zat te twijfelen om hem te kopen, blij dat hij zo in de smaak valt.quote:Op zondag 16 januari 2005 20:21 schreef livelink het volgende:
Als ik naar Job kijk, kom ik tot het volgende lijstje;
Met stip op nummer 1
De ballenbaan die door middel van een ventilatortje de ballen eruit spuugt.
Verder:
Alles wat muziek of lawaai maakt als je op knopjes drukt
Stapelbekers blijven favoriet
Liittle People
Daarnaast speelt hij het liefst met de dingen waar Katja net mee is aan het spelen, gegarandeerd ruzie dus.
Hier ook, maar ik heb nog een paar wekenquote:Op maandag 17 januari 2005 07:11 schreef Belana het volgende:
Ik moet nog slingers kopen ook en een taart bestellenIk vind het helemaal spannend...
Goed zo Maria!quote:Op maandag 17 januari 2005 14:58 schreef Sugar het volgende:
Dat duimen heeft geholpen!!!!!!
![]()
Maria mag met spreidbeugel verder! Eind maart weer een foto, dus nog bijna 3 maanden. Misschien dan nog een tijdje daarna, maar dat is helemaal niet zo erg! We zijn blij!![]()
Ik vind 't ook echt onwijs leuk (en emo en spannend en.. en... )quote:Op maandag 17 januari 2005 21:51 schreef Belana het volgende:
Spannend he ET!! (dom he tegelijkertijd) Maar de 1e verjaardag heeft echt iets bijzonders!
quote:Op dinsdag 18 januari 2005 07:08 schreef Belana het volgende:
Er komen hier ook niet verschrikkelijk veel mensen hoor. We houden geen speciale tijd aan, maar we houden het wel redelijk rustig. Ook hier geen grote families, dus dat scheelt
Liam had gisteren een spuitbroek tot aan zijn oren
We denken dat ie erg met, jawel..... tanden bezig is
Ach gos, heeft dat kind een eerste tandje, rukken jullie het er uit om in een doosje te doenquote:Op dinsdag 18 januari 2005 09:06 schreef Danny het volgende:
ET. Wij hadden een hele grote kaart gekocht en iedereen die kwam heeft daar iets opgeschreven voor 'later' en ingelijst (nu doe je er misschien niet veel mee, maar voor later kan het leuk zijn) We hebben het aangevuld met foto's van het eerste jaar en een gedichtje van ons passend bij de foto's (alle 1e keren van haar leven, dus eerste schoentjes, eerste jurkje, eerste tandje etc etc wat we trouwens ook allemaal bewaard hebben in een doosje erbij)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |