abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 11:39:22 #1
43556 miss_dynastie
pi_24316297
vervolg op: Het grote kleine baby'tjes topic # 38

24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 49% gewijzigd door Karin op 11-01-2005 12:18:13 ]
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 11:41:18 #2
43556 miss_dynastie
pi_24316354
En mijn laatste post:

Maria, wat fijn

Tex, over maxicosi's op de fiets is er eerder een topic geweest, misschien kan je daar iets uit halen? Maxicosi mee op fiets?
pi_24316462
Het vervelende is, ik ben ingeknipt en lopen en staan wordt al gauw vervelend/pijnlijk. Hopen maar dat het gauw allemaal genezen is dus...

En maxicosi op de fiets, is dat niet heel zwaar, en wordt de fiets dan niet heel wankel?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24316496
oja, inderdaad, er zijn ook van die beugels om een maxicosi achterop je fiets te zetten. een vriendin van mij vond dat ideaal. ik vond 't wat te eng maar het schijnt op zich wel safe te zijn (veiliger dan met de draagzak fietsen in ieder geval).

ezzi, volgens mij is er geen topic over buggy's. als de buggy mee moet op de fiets is 't belangrijk dat ie niet te zwaar is.

en ook van mij een hoera voor maria!
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:48:44 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24316525
Maria!
pi_24316615
Fijn zeg, Sugar, dat je een oplossing hebt gevonden! En nu je het zegt, bij mij stopte mijn moeder ook zachte stofjes / kledingstukken tussen de beugel of het gips en mijn lichaam!
Kei goed joh!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 december 2004 @ 12:06:14 #7
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_24316984
Hee dan wil ik er ook nog wel bij
Krijgen wij ook drie * dan? (gaat sneller dan Michelin)
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_24317406
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:06 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Hee dan wil ik er ook nog wel bij
Krijgen wij ook drie * dan? (gaat sneller dan Michelin)
Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet? Want alleen stellen die elkaar via Fok ontmoet hebben en een baby gekregen hebben krijgen die 3 sterren.

Maria wat fijn zeg!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 december 2004 @ 13:23:24 #9
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_24318785
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:22 schreef Karin het volgende:

[..]

Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet? Want alleen stellen die elkaar via Fok ontmoet hebben en een baby gekregen hebben krijgen die 3 sterren.

Maria wat fijn zeg!
Nee dat niet. Dan maar voor de Michelin ster gaan.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_24318844
Maria, wat goed zeg

Morris heeft nu gelukkig bijna geen koorts meer en de billetjes beginnen weer roze te worden
Verder slaapt hij erg veel maar dat ik alleen maar goed denk ik. Kan hij weer een beetje aansterken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!fossiel vrijdag 31 december 2004 @ 13:29:59 #11
2628 Karin
pi_24318930
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:23 schreef Days-Of-Wild het volgende:

[..]

Nee dat niet. Dan maar voor de Michelin ster gaan.
Hahahaha veel succes

Heb je ook nog een foto? Zijn we gek op hier Kids fototopic #38 !! Prettige feestdagen :)
En ze staat erbij
pi_24319195
*O* Maria ben blij dat je weer lekker kan slapen en kan genieten *O*

Morris vandaag lekker helemaal beter worden

Thijs slaapt in zijn maxi-cosi net terug van schootbappen doen. en sjonge sjonge wat een vuurwerk straten liggen al helemaal rood..... en Thijs sliep er weer dwars doorheen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:18:25 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24325913
Maria
Wat heerlijk voor jullie Sugar, hopelijk is het ergste leed nu geleden

Morris gaat ook alweer een beetje beter lees ik, houden zo!

Danyel is sinds vanmiddag thuis. Hij is nog erg verkouden en heeft last van snot en hoest. Maar tot nu toe zijn de voedingen binnen gebleven

Allemaal een fijne jaarwisseling gewenst. Ik hoop dat jullie een gezellige avond hebben, die de start van een fantastisch en gezond nieuw jaar zal inluiden
... ♥ ik mis je ♥
pi_24325967
Oh wat heerlijk dat jullie de jaarwisseling samen kunnen vieren Genietse en hopelijk blijft zin voeding binnen. Een hele dikke voor jullie 3tjes
pi_24326305
O fijn Plhuphy dat Danyel thuis is. Compleet t nieuwe jaar in
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:06:13 #16
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24326878
heerlijk dat danyel thuis is kunnen jullie samen het nieuwe jaar in gaan echt geweldig
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:15:00 #17
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24327036
Zojuist heeft ie de voeding uitgespuugd, inclusief de sonde. Hij is ontroostbaar en moet straks dus ook nog eens enorm geplaagd worden bij het opnieuw inbrengen van de sonde.

Een klotejaar moet blijkbaar in stijl (klote dus) afgesloten worden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24327100
Phluphy, balen zeg Maar ik ben ook blij dat jullie weer met z'n drieën zijn
Komt er nu iemand om de sonde er weer in te doen?
pi_24327129
Jakkes wat naar Phluphy
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:21:33 #20
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24327147
Hè Phlups er kan ook nooit iets gewoon gaan bij jullie Dikke kus voor jullie drietjes!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2005 @ 00:15:58 #21
43556 miss_dynastie
pi_24330362
He shit fluf
Hoe is het nu met jullie, is het goed gegaan met het inbrengen van de sonde?
pi_24330569
Maria en Sugar wat fijn dat het nu beter gaat, had zo met jullie te doen, je was zo radeloos

He Pluphy, wat fijn dat Danyel toch thuis oud-en-nieuw kon vieren maar wat balen dat het dan weer mis gaat met de sonde. Zo worden jullie toch wel echt levenskunstenaars hoor, dat heen en weer gebalanceer. Laten we hopen dat 2005 een fantastisch jaar gaat worden voor jullie drietjes, het is jullie zó gegund !!!!
pi_24331433
Fam van Pluphy een heel erg gelukkig 2005 !!! het is jullie van harte gegund

Piglet hoe is het met jullie ook al lang niet meer van jullie vernomen iig een heel fijn en voorspoedig 2005

en alle anderen een heel gezond voorspoedig gelukkig en bijzonder 2005 !!!!! en nog veel plezier op oud
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 januari 2005 @ 01:46:23 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24331801
Namens Isa wens ik jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2005!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 08:25:37 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24333859
De allerbeste wensen voor jullie allemaal en voor jullie grote kleine baby'tjes
Overige info in moeders-topic
... ♥ ik mis je ♥
pi_24334390
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Lucas zat vannacht met grote ogen op m'n arm naar het vuurwerk te kijken. Maar ik merkte dat hij het toch ook wel een beetje eng vond, want hij ging heel dicht tegen me aanliggen
Verder gaat het allemaal prima. Hij heeft de eerste werkweek van z'n moeder prima overleefd (en z'n moeder ook ) Dat laatste is ook de reden dat ik al een tijdje niet gepost had. Als ik op m'n werk inlog, sta ik op alle computers ingelogd. Dus kan in principe iedereen onder mijn naam reageren Doen we dus maar niet meer

Phluph, ik hoop dat dit jaar voor Danyel wat beters in petto heeft dan het afgelopen jaar
pi_24335568
Iedereen de allerbeste wensen voor 2005

Djulian heeft overal door heen geslapen, ook door de meest harde knallen.
Phluphy, voor jullie ook de allerbeste wensen en we bidden voor Danyel en voor jullie
Piglet blij dat je je werkweek overleeft heb Viel het mee?
pi_24337704
Iedereen een goed 2005 toegewenst..

Myrthe was natuurlijk wakker om 12 uur (is ze altijd, omdat we dan allemaal naar bed gaan) dus jas aan, muts op, en naar buiten. We hebben even naar het vuurwerk gekeken, ze vond het allemaal erg interessant, en toen weer naar binnen en naar bed.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:52:43 #29
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24339138
De beste wensen voor alle mama's, papa's, babietjes en grotere kindjes

Wij hebben gisteren bij mijn ouders gebivakkeerd. Kai heeft heerlijk geslapen (kennelijk is zijn goede voornemen doorslapen want dat doet hij nu al twee nachten achter elkaar ). Om ongeveer half één 's nachts werd hij even wakker en heeft hij met grote ogen naar het vuurwerk gekeken, de knallen vond hij alleen een beetje eng. Daarna is hij weer lekker verder gaan slapen.

Kai is verder nog steeds verkouden, maar zijn ontlasting is een stuk minder dun en ik heb er ook geen slijm meer aangetroffen. Het lijkt dus wat beter te gaan. Meneer is supervrolijk, lacht tegen alles en iedereen, hangt hele verhalen op en lijkt heel goed in zijn vel te zitten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24339358
M@x wat fijn allemaal

Morris hebben we vannacht even voor 12 uur uit zijn bedje gehaald. Hij moest toch eten
Ik heb hem lekker in de voetenzak van de maxi-cosi gestopt en vanuit de stuurhut naar het vuurwerk gekeken. Hij vond het helemaal niet eng ofzo. Zelfs bij de hardste knallen knipperde hij niet eens met z'n oogjes Vrienden die hier om de hoek wonen kwamen nog even langs en toen hebben we zelfs nog even buiten staan kijken. Morris heeft alles heel relaxed bekeken en lichtjes vindt hij sowieso prachtig dus dat was super
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:49:29 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_24341275
Sjonge, Liam staat hier alweer bovenaan het lijstje....
Wij gaan maandag ook maar weer even met Liam naar de ha want hij blijft zo'n fijn roggeltje houden en na 2 maanden vind ik het wel eens mooi geweest hoor...

Het gaat beter met Maria begrijp ik Sugar?
stormy waters...
sailin'
pi_24344031
Iemand enig idee ofdat het "normaal"is dat ik bij elke verschoning/voeding een poepluier heb?

het klinkt misschien maar raar maar ik heb nog nooit zoveel en zo vaak poepluiers gehad als de laatste paar dagen, de urine is ook goed aanwezig maar dat is hier normaal
pi_24344146
Wat krijgt-ie ook alweer, bv of fv? Bij bv is alles normaal. Maar het kan ook op dingen als diarree of tandjes wijzen.
quote:

Diarree

Baby-diarree is echt waterig. Als de ontlasting zalfachtig is, wil dat niet zeggen dat uw kind diarree heeft. De eerste twee levensjaren zijn de ingewanden van kinderen erg gevoelig. Meestal is diarree daarom het gevolg van bijvoorbeeld een nieuwe groente, suiker in de melkvoeding of een lichte verkoudheid. Natuurlijk is voorzichtigheid geboden bij deze darmstoornis, want het kan snel verergeren.

Uitdroging is eigenlijk het grootste gevaar. Probeer uw kind daarom regelmatig iets te laten drinken. Zorg in elk geval dat u altijd wat ORS (orale rehydratatie-substantie, te koop bij de drogist) in huis heeft. Dat levert een suiker/zout-oplossing die u geeft ter vervanging van de flesvoeding. (Het zout in de ORS zorgt ervoor dat de suiker beter opgenomen wordt.)

Geeft u uw kind borstvoeding, dan kunt u het bij diarree rustig aanleggen. Als er ook sprake is van hevig overgeven, of als de diarree echt zorgwekkend blijft omdat het kind er ook heel ziek uitziet, dan kunt u het beste de dokter bellen.
Bron
pi_24344275
Thijs krijgt bv
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:14:14 #35
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24344950
M@x, mijn schoonmoeder vertelde me juist dat slijm in de ontlasting niet erg was. Als ze moeten hoesten en ze slikken het opgehoeste slijm door, komt dat dus met de ontlasting eruit.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:44:48 #36
3142 m@x
pi_24346798
Daar zat ik zelf ook al aan te denken ezzi. Klinkt best logisch. Nu heb ik het idee dat het met zijn verkoudheid iets beter gaat. Misschien dat ie daardoor niet meer zoveel slijm inslikt en het dus ook niet in zijn ontlasting terecht komt.
  zondag 2 januari 2005 @ 00:16:14 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24347379
Noa wil de hele avond al drinken. Ze heeft niet genoeg aan een speentje, daar zuigt ze een tijdje op, gooit hem eruit en wil vervolgens weer zuigen. De borst is een dilemmsa, ze wil er graag aan drinken maar is wel gefrustreerd onder het drinken (volgens mij wil ze alleen zuigen en geen melk binnenkrijgen) zodat ze weer lucht naar binnen slikt en dus weer moet boeren....daar wordt ze ook weer onrustig en gefrustreerd van dus in slaap vallen doet ze niet.
Momenteel is ze druk op haar speentje aan het zuigen maar is klaarwakker. Ik heb er nu maar iets tegenaangelegd zodat ze hem niet gelijk uit kan spugen, maar dat helpt meestal ook maar zo'n twee minuten (als het niet minder is) zodat ze weer gaat huilen.

Wat is hiervan de reden? Als ik haar toch aan de borst laat drinken gaat het ook niet goed, want dan krijgt ze teveel melk binnen (ze gaat melk teruggeven en veel boeren, en heeft ook krampjes t.g.v. veel melk, heb ik het idee).
Ze heeft ook spruw, kan dat er ook mee te maken hebben? Ik heb er nu wel iets voor, maar natuurlijk zie ik nog geen resultaten.

Graag advies...
  zondag 2 januari 2005 @ 10:54:58 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24351579
Suzanna, ik kan je niet helpen, sorry! Hoop dat Noa snel weer wat lekkerder drinkt en slaapt!

Belana, ja, met Maria gaat het écht beter! Heel fijn. Slapen lukt nog lang niet altijd, maar soms wel en da's al heel wat!!!! We zijn blij!

Flufje, hoe is het nu met Danyel?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24352201
zou best met de spruw te maken kunnen hebben suzanna. ik weet ook niet wat je er nu concreet aan kunt doen, wat een gezoek he. sterkte ermee. hopelijk gaat 't snel beter.

sugar, fijn dat het zoveel beter gaat met maria.

kai door aan 't slapen, wow!
  zondag 2 januari 2005 @ 12:32:30 #40
3142 m@x
pi_24352947
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:49 schreef bixister het volgende:

kai door aan 't slapen, wow!
Helaas, te vroeg ge- . Vannacht was het weer feest
  zondag 2 januari 2005 @ 15:15:48 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_24355102
Lekker Sugar dat het beter gaat! Het is zo erg als je kindje zich rot voelt, dan voel je jezelf ook echt vreselijk...
M@x, misschien toch het begin van doorslapen, zou wel lekker zijn he?

Suzanna, sorry, ik zou het niet weten. Sommige beebies hebben gewoon erg veel zuigbehoefte en dan is het gewoon toestand met zo'n speen. Ik kan me herinneren dat we met Liam ook steeds de speen aan het geven waren. Das beter dan te veel melk en kramp denk ik. Zoals Bix al zegt, het blijft een beetje zoeken met die kleintjes, sterkte!
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 januari 2005 @ 11:24:18 #42
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24368961
Ze had gewoon honger !! Daar zijn we achter gekomen nadat ze eerst altijd genoeg had aan één borst en nu niet meer...(tenminste, tot ze weer genoeg aangemaakt hebben neem ik aan).
Maar ja, als je honger hebt dan wil je drinken...en het speentje helpt dan inderdaad niet lang.
  maandag 3 januari 2005 @ 11:54:34 #43
3142 m@x
pi_24369446
Wat betreft Kai's verkoudheid hebben we ook te vroeg ge- . Vanmiddag om 3 uur hebben we een afspraak bij de huisarts omdat het alleen maar erger lijkt te worden
pi_24369740
Heel goed M@x. Beter het zekere voor het onzekere. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Succes.
pi_24370313
s6 M@x hopelijk valt het met Kai mee
pi_24372461
Suzanne, Morgaine had tot een week of wat geleden ook spruw maar helemaal niet zo'n enorme zuigbehoefte, niet anders dan normaal dan. En ik heb Morgaine toen ze 6 weken oud was overvoert door iedere keer maar eten te geven (gaf borstvoeding toen) maar een baby zuigt als het pijn heeft. Zij had toen veel krampjes en ik dacht dat ze steeds honger had. Tot ze dus bleef huilen, spugen etc en ik 's avonds laat nog naar de spoedarts ben geweest. Deze wees mij erop dat een baby zeker 3 uur tussen een voeding moet hebben zitten. En tussendoor kan je gewoon een speen proberen te geven, en helaas net als bij de mijne moet je dat steeds blijven doen tot ze uit gewoonte op de speen willen sabbelen.
pi_24373372
Ehm.. rond 6 weken zijn regeldagen normaal, dan zal een baby vaak juist vaker willen drinken dan om de 3 uur, om zo de productie op te krikken.
Bij een overproductie is het ook normaal dat een baby vaker wil drinken. Hij krijgt dan nl in verhouding veel voormelk binnen, en dat bevat niet veel vet (verzadigt minder) en meer suiker (alles relatief, vergeleken met achtermelk). Door die grotere hoeveelheid suiker krijgt hij krampjes, doordat het niet goed verzadigt wil hij al snel weer drinken. Je komt dan dus in een cirkeltje terecht, dat je kunt doorbreken met bijv. blokvoeden. Maar ook als een baby niet goed drinkt zal hij sneller weer honger hebben (en lang over een voeding doen). Een lactatiekundige of vrijwilliger van LLL/VBN zal waarschijnlijk kunnen zien waardoor de problemen veroorzaakt worden en oplossingen kunnen aanreiken.
  maandag 3 januari 2005 @ 15:56:36 #48
3142 m@x
pi_24373542
We zijn weer terug van de huisarts en het is gewoon een neusverkoudheid. Zijn longetjes zijn schoon en zijn symptomen komen niet overeen met die van het RS-virus. Het enige wat we kunnen doen is zijn neusje schoonhouden en met zoutoplossing sprayen.
pi_24374769
Gelukkig maar M@x, niks ernstigs
Heb hier net 2 rekeningen binnen van de huisarts vanwege telefonisch consult. Als ik twijfel met Morris bel ik gewoon. Geeft toch een prettiger gevoel
pi_24376272
Blij dat met Kai alles oke is m@x!!!
Ik ben zelf ook een late beller maar weet wel da ik volgende keer eerder bel
  maandag 3 januari 2005 @ 18:36:33 #51
3142 m@x
pi_24376318
Dat doe ik in het vervolg dus ook. Ik ben wel heel trots op Kai. Toen de dokter zijn luchtpijp met een soort staafje ging controleren heeft hij geen kik gegeven en verder alleen maar gelachen. Hij vond het blijkbaar allemaal wel grappig.
pi_24376367
Dat had Djulian ook, ik zat te kleiren met hem opschoot en dan proberen zijn rompertje los te krijgen zonder broek uit te doendacht ff makkelijk te doen Djulian heel erg lachen en ik kreeg het alleen erg warm Toen heeft de huisarts maar zijn broek uit getrokken en toen ging het romeprtje netjes open
  maandag 3 januari 2005 @ 22:20:11 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24379913
Noah is vandaag weer flink aan het spugen De eerste dagen dat ie thuis was deed ie dat ook, daarna ging het beter of af en toe spuugde hij nog een beetje. Maar nu komt echt steeds alles er weer uit. Iemand enig idee of daar iets tegen te doen is?
Probeer hem al heel rustig te laten drinken, na het drinken niet te wild te doen, boertje laten, etc. De ene keer gaat het goed, en de andere keer dus helemaal niet. Maar waar het nou aan ligt...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24380250
tex, misschien in etappes laten drinken, en tussendoor gelegenheid geven tot boertjes? als 't lang aanhoudt kun je ook evt. een klein beetje johannesbroodpitmeel door de voeding mengen (nutriton), dat maakt het wat dikker en dan komt het er minder snel weer uit.
pi_24381508
La welkom terug heb je een goede vakantie gehad?
M@x ik ben blij dat het gewoon verkoudheid is,beterschap Kai
over spugen weet ik helaas niet veel af Tex sorry hopelijk gaat het snel over
  dinsdag 4 januari 2005 @ 08:38:41 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24386573
Tex, kan je ook geen tips geven. Sorry! Succes ermee, mooi mannetje is het, joh!

Ik vraag me af hoe we Maria iets meer aan de vaste voeding gaan krijgen. Wil het heel rustig opbouwen, hoor. Maar las ergens dat je dan pap gaat geven, misschien van een lepeltje.
's Avonds krijgt ze als laatste voeding altijd al een fles met Nutrix (rijstebloem) erin, maar moeten / kunnen we dat dan 's ochtends ook gaan doen? Dat wordt toch bij de meeste kindjes het "pap-moment", of niet?
Hoe doen jullie dat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24386660
Of de potje(s) die je geeftt op meerdere momenten aanbieden ? of liga erbij ? (pap voeren van een lepeltje als ochtend voeding kan maar is een kostbare tijdsbesteding, dat vonden wij tenminste)

Jayden krijgt vaker tussendoor een potje, bij alicia (die gewoon uit een fles wilde drinken) gaven we naast de potjes uiteindelijk ook pap in de fles.

Jayden's eetschema nu:
7.00 bv
9.30 bv
11.30 fruithap half potje en naar behoefte bv
14.30 resterend fruithap met liga en nar behoete bv (wisseld per dag of hij dan nog wil drinken in deze ronde)
17.00 bv
19.30 wat de pot schaft (op baby niveau - ongeveer een potje)
21.00 bv
23.00 bv
4.00 bv

EN verder kan hij sinds het nieuwe jaar zonder hulpmiddelen als buikrol's etc zichzelf omhoog duwen!!!!! op zijn ellebogen en knuistjes en het ook nog even volhouden ook zonder veel last Zijn nekkie kan steeds meer hebben, echt super. Die twee maanden 'achterstand' halen we gewoon ooit wel weer eens in.
pi_24387058
Pffff zoiezo nog 6 bv's. Dat is best heftig Knorretje.
Maar wat goed dat hij zichzelf omhoog kan duwen als ze eenmaal dingen gaan doen da gaat dat inhalen ineens super snel hoor, dat merk ik nu met Djulian
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:30:11 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24388548
Knor wat goed!
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 11:32:22 #60
81992 Githa
pi_24388587
Jayden gaat er een super jaar van maken zo te zien go Jayden
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:02:06 #61
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24390292
Ben met Stella voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en alles was goed. Ze is meer dan een kilo aangekomen in de afgelopen 5 weken en goed gegroeid. De pukkeltjes die ze heeft zijn inderdaad hormoonpukkeltjes zoals veel van jullie al eerder hadden aangegeven.
Stella spuugt ook veel, maar dat was volgens de arts niet erg, als ze maar genoeg aankomt.

Tex, ik had wel de tip gekregen, omdat Stella snel dronk, af en toe mijn pink aan te bieden in plaats van melk. Maar ik weet niet of dat met flessenvoeding ook zo werkt?

Ben erg blij dat ze het zo goed doet. Toch wel spannend, zo'n eerste keer.

Max, fijn dat het niet ernstig is met Kai.
pi_24390450
Ik kreeg voor Morris het advies van het CB om pas met 6 maanden zijn eerste hapje te geven, dus we wachten nog even af. Intussen kan ik mooi jullie ervaringen lezen
pi_24390487
Knorretje, wat goed!! 'k Dacht gisteren nog aan jullie, ga zo eens zien hoe het met Alicia's slapen gaat (als je dat al ergens hebt ge-update). En nog steeds borstvoeding dus.
Maak je over dat inhalen niet te druk 'k las pas een boek over andere culturen waar kinderen tot ze 2 zijn op de rug in een draagdoek worden gedragen, en daarna worden ze eruit gehaald en leren ze in een paar weken lopen enzo. Komt vast wel goed allemaal!

Fijn dat 't met Stella ook goed gaat.

Tex, hou je hem al lang rechtop na een voeding?

Sugar, volgens mij doen ze 's morgens vaak pap ipv brood idd. Maar dat is dan wel pap met granen, en daar lijkt Maria mij toch nog erg jong voor. (Gluten mogen sowieso pas vanaf 9 maanden voor zover ik weet, iig volgens coeliakie-stichting, ook voor kinderen bij wie geen coeliakie in de familie voorkomt.)
pi_24390578
OOL is niet bereikbaar, dus vanuit Google's cache: bijvoeding. Ze vermelden daar dus ook papsoorten zonder gluten (vanaf 6 maanden). Optie nr 1 is rijstepap, en in feite krijgt ze dat nu toch al in haar laatste fles als je daar rijstebloem door doet? Voor de voedingsstoffen hoef je dat iig niet te doen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 15:49:10 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_24393180
Anniebaby, wat fijn dat alles zo goed gaat met Stella!! Altijd fijn om te horen he?

Knorretje, met Jayden gaat het ook alweer hard zie ik, alweer aan de potjes en zich opdrukken, super man!

Sugar, wij zijn toen ook begonnen met rijstepap 's avonds en als je dat 's ochtends wil geven kan dat helemaal geen kwaad toch? Wij geven sowieso vanaf 6/7 maanden pap als ontbijt. (is ook gekomen omdat dat lekker makkelijk was omdat Liam naar de oppas moest) Als je het idee hebt dat Maria wat meer nodig heeft kun je daar best rustig mee beginnen denk ik.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 januari 2005 @ 15:56:29 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24393302
Och nee, dan doe ik nog ff niks anders dan af en toe een groente- of fruithapje! Ik dacht dat je begon met pap!

Maar ehm, Anitra en anderen met kindjes op flesvoeding: wat geven jullie op een dag?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:20:45 #67
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24393756
Zat weer ff rechtop

Zoë krijgt nu 6 mnd dus en dit krijgt ze nog maar 2 wk vindt jullie erg snel hoor met 4 mnd al aan de potjes maar dat is mijn mening

8 uur - flesvoeding
10 uur - half potje fruit
12 uur - flesvoeding
16 uur - flesvoeding
18 uur - warme hap ( ongeveer half potje)
20/21 uur - papfles (rijstebloem)
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:25:47 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24393840
Sluit me aan bij Rottdogs schema.
Léon krijgt er echter nog een 22.00 fles bij. Anders slaapt hij dus niet door.
Moet zeggen dat het mij een stuk beter afgaat nu we die late fles weer ingevoerd hebben. Voel me niet meer zo vermoeid.
pi_24394712
Hier is het schema als volgt
9 uur: 180cc melk
13uur: 180cc melk
17uur: 90cc melk
20uur 180cc melk
22uur: potje fruit of groente of een fles papDjulian wil echt eten en we zijn dus begonnen met geven iom huisarts, omdat ook hij zag dat Djulian niet alleen melk wil
Na het badje nog 120 cc

Zo komt het ongeveer uit
hoeveel rijstebloem doen jullie in de papfles? Bij mij word het meestal te dik en dat werkt niet en dat geef ik het maar weer met de lepel
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:07:19 #70
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24395838
Anitra, ik hield gewoon het pak aan wat betreft de rijstebloem. Uit m'n hoofd 3 of 4 eetlepels met 200 cc melk. Met de gewone speen lukte het ook niet om het met de fles te geven dus heb ik een 3 standen speen gekocht en dat werkte goed.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_24396133
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:20 schreef Rottdog het volgende:
vindt jullie erg snel hoor met 4 mnd al aan de potjes maar dat is mijn mening
vonden wij ergens ook, jayden was nog geen 2 maand toen ie rijstebloem voorgeschreven kreeg en met 3 maanden alleen de spercieboon, dus tja je gaat dan makkelijk mee in 4 maand de rest. Maar nou is Jayden een geval apart en vreet ook als een bootwerker

Maar goed, persoonlijk hadden wij ook graag gewacht tot een maand of 6 - 9 maar dat ging helaas niet
pi_24396309
Knorretje, als je eerste-stap-liga gebruikt is dat ook zonder gluten hoor (omdat je zegt dat je tot 6-9 maanden wilde wachten denk ik dat je daarnaar verwijst).
pi_24396748
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:07 schreef Jambo het volgende:
Anitra, ik hield gewoon het pak aan wat betreft de rijstebloem. Uit m'n hoofd 3 of 4 eetlepels met 200 cc melk. Met de gewone speen lukte het ook niet om het met de fles te geven dus heb ik een 3 standen speen gekocht en dat werkte goed.
Ja maar ik krijg die eetlepel niet in de fles Ik zal vanavond eens proberen om het eerst in een andere fles klaar te maken.
Ik zit in eens te bedenken dat Djulian alweer bijna 5 maanden is en dan is het niet zo gek dat hij extra eten wil, toch? Hij heeft net een potje wortelen leeg gegeten en dan wil hij daarna nog 90 melk. Nu hij meer lucht heeft eet hij ook veel meer. Voor morgen staat er brocoli op het menu. Dat hebben wij vanavond gegetenkook toch zoutloos en wat over was heb ik gepureerd samen met iets van het kookvocht en het was precies een potje vol Ben benieuwd hoe hij dat vind.brocoli zo gepureerd smaakt nergens naar
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:15:40 #74
3142 m@x
pi_24397019
Kai krijgt 5 flessen van 200 ml maar drinkt ze niet altijd leeg. Zijn schema is als volgt:

6:45 uur 200 ml
10:45 uur 200 ml
14:45 uur 200 ml
18:45 uur 200 ml (meestal niet helemaal leeg)
ergens tussen 2:30 en 4:00 uur 200 ml (meestal niet helemaal leeg)

Die laatste fles is op een rottijd omdat ik er mijn bed voor uit moet. We hebben geprobeerd om hem om een uur of 11 wakker te maken voor de laatste fles maar dan drinkt hij maar een klein beetje en komt hij vervolgens 's nachts toch nog voor een voeding. Nu laten we hem maar slapen en geven we hem een voeding als hij erom vraagt. Heeft iemand misschien tips hiervoor (hij is pas 3 maanden dus hij mag volgens mij nog geen rijstebloem door zijn voeding en langer laten zitten tussen de dagvoedingen werkt ook niet omdat hij dan ligt te gillen van de honger).

Kai is vandaag trouwens voor het eerst een hele dag naar de opvang geweest. Ging prima volgens de juffen alleen drinkt hij heel slecht. Hij heeft één keer 100 ml en één keer 60 ml gedronken en verder niks. Lijkt me veels te weinig en dat bleek ook wel want eenmaal thuis aangekomen dronk meneer onmiddelijk 100 ml op. Hebben jullie kindjes hier ook last van?
pi_24397067
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:58 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ja maar ik krijg die eetlepel niet in de fles Ik zal vanavond eens proberen om het eerst in een andere fles klaar te maken.
maatschepje van de flesvoeding werkt ook uitstekend

Hier is heerlijk van de rode kool gesmuld (wat gepureerd ook nergens naar smaakt

poemonj: gebruik idd eerste stap liga
pi_24397090
Misschien een kwestie van wennen bij de kinderopvang. Het is er natuurlijk nieuw en druk en dan hebben kindjes het soms veel te druk met andere zaken dan drinken. Als hij een beetje gewend is zal het wel weer goed komen denk ik.
Gebruiken ze daar dezelfde flesjes als thuis?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:29:55 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24398283
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:56 schreef Sugar het volgende:
Maar ehm, Anitra en anderen met kindjes op flesvoeding: wat geven jullie op een dag?
Thomas (nu 4,5 maand) krijgt het volgende (tijden uiteraard bij benadering):
Ongeveer half 7: 200 ml melk (soms met een schepje rijstebloem)
10.00: potje fruit of een gepureerde banaan of peer ofzo
13.00: 200 ml melk
16.00: potje groente (tot nu toe alleen nog maar wortel of wortel/aardappel)
17.00: 200 ml melk
21.30 (gaan we langzaam vervroegen): 200 ml melk met 6 theelepels rijstebloem

Dit wil ik eigenlijk volhouden totdat Thomas 6 maanden is, maar ik ben bang dat hij op korte termijn nog meer bijvoeding nodig heeft.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:37:58 #78
61800 Rottdog
pi_24399416
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:23 schreef Knorretje het volgende:

[..]

vonden wij ergens ook, jayden was nog geen 2 maand toen ie rijstebloem voorgeschreven kreeg en met 3 maanden alleen de spercieboon, dus tja je gaat dan makkelijk mee in 4 maand de rest. Maar nou is Jayden een geval apart en vreet ook als een bootwerker
Oke vat ik maar doelde meer op een opmerking die deze week gemaakt is door geen idee meer komt vast nog wel een keer boven drijven. Omdat de baby 4 mnd was gingen we aan de potjes, toen dacht ik even van wat heeft dat ermee te maken. Eten en leeftijd staat toch gewoon los van elkaar, het gaat erom zijn ze er aan toe of niet want anders moet ik me zorgen gaan maken
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:43:34 #79
61800 Rottdog
pi_24399469
Okey voor de potjes eters onder ons

Bij de Action deze week 6 potjes voor 1,29 altijd makkelijk om in huis te hebben mocht met de pot meeëten niet kunnen
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:43:42 #80
3142 m@x
pi_24399471
Ik denk ook dat het voornamelijk een kwestie van wennen is. Ze gebruiken dezelfde flesjes als thuis, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Omdat hij tijdens de wendagjes ook al zo slecht dronk hebben we benadrukt dat hij een langzame drinker is en dat ze echt de tijd voor een voeding moesten nemen. Dat hebben ze nu gedaan dus dat is ook het probleem niet. Misschien gaat het morgen beter. Meneertje ligt nu in ieder geval heerlijk te maffen en heeft zijn buikje vol gedronken.
pi_24399589
alles kwijt... [poging 2]

thijs krijgt hier normaal gezien om de 3 uur een voeding
6-9-12-15-18 en dan tegen 20 daarna verschilt nog al de ene keer is het 23.00 maar kan ook makkelijk 1 uur of 2 uur worden, en dan weer 6 etc etc

en potjes doen wij ook nog niet aan

voor de rest hier gaat alles zijn gangetje,Thijs doet zijn best om recht te gaan zitten viel me vandaag erg op iedere keer in zijn wipstoel of in de box zich omhoog willen trekken/hijsen/duwen.

woensdag 5 januari 2005 @ 08:21:57 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24405976
Was ik, Rottdog!
Ik wilde graag eens een keer een potje geven, merkte dat Maria dingen uit mijn mond zit te kijken! Én hield "voor de grap" die 4-maanden-mijlpaal aan. Jammer dat jij dat zo debiel vindt.

Maar we gaan het nog niet echt invoeren, Maria heeft in principe nog genoeg aan de fles, merk ik.
Thanks voor alle reacties.
pi_24407750
m@x, misschien is het een idee om niet meer tijd tussen de flessen overdag te laten, maar juist iets minder?
Lucas heeft nu namelijk ongeveer het volgende schema:
7:30 uur bv
11:00 uur 200 ml fv
14:30 uur 200 ml fv
18:00 uur 200 ml fv
23:30 uur 200 ml fv (tot eergisteren was dit trouwens nog bv, maar dat maakt geen verschil voor Lucas heb ik gemerkt).
Maar elk kind is anders natuurlijk en Lucas heeft dit schema (bijna) helemaal zelf geregeld.

Sugar, Lucas kijkt hier ook het eten uit onze mond Hij vind het zo interessant! Ik wil eigenlijk ook erg graag eens een hapje groente of fruit proberen, maar ik wacht nog even tot ik weer bij het CB ben geweest. Ik wil namelijk graag even hun advies hierover. En Lucas is natuurlijk ook nog geen 4 maanden, dus nu zeker nog te jong
Pap krijgt hij trouwens ook nog niet, maar dat is eigenlijk omdat ik niet eens weet vanaf welke leeftijd ze dat mogen. En hij heeft ook nog genoeg aan wat hij nu krijgt dus is het eigenlijk niet nodig (en hij is ook zwaar genoeg, dus zolang het niet hoeft ).
pi_24407774
het is niet debiel, maar wordt tegenwoordig niet echt aangemoedigd omdat bijvoeding over 't algemeen echt nog niet nodig is met 4 maanden en het voor de ontwikkeling van het spijsverteringsstelsel beter schijnt te zijn om wat langer te wachten. ik vond die link die poemojn laatst plaatste ook erg interessant, over die methode om kinderen meteen ongepureerd te laten eten (maar wel pas na 6 maanden, als ze al wat kunnen kauwen).

[edit]ff gezocht: die link stond in dit topic [/edit]

maar er zit vast en zeker heel veel variatie in wanneer kinderen toe zijn aan iets anders dan melk.
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:12:56 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24407840
Klopt, Bixis. Ik heb het ook zomaar op eigen houtje gedaan en besloten en is vast niet geheel cb-verantwoord enzo. Maar ja, ach, ik wilde het graag. En Maria had een leuk halfuur.
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:37:51 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24408282
Nog even voor de mensen die willen beginnen met hapjes: het is het beste om niet te veel aan te bieden. Thomas krijgt de komende maanden bijvoorbeeld alleen maar wortels, aardappel, appel, peer en banaan. Zo belast ik zijn spijsverteringsstelsel niet te veel en krijgt hij toch wat extra's binnen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_24409236
Vannacht heeft Morris voor het eerst op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje geslapen. Ik denk dat hij binnenkort niet meer in zijn hangwiegje past en het moest gewoon maar eens gebeuren.
's avonds heeft hij een tijdje klaarwakker gelegen in dat grote bed Op een gegeven moment hoor ik hem gillen, ligt ie een kwartslag gedraaid helemaal bovenin zijn bed
Maar hij is uiteindelijk toch in slaap gevallen en heeft vannacht keurig doorgeslapen.
Weer een mijlpaal
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:36:07 #88
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24409337
Hier is het eerste hapje al gegeven hoor en niet in overleg met het consultatiebureau, ze kunnen mijn rug op met die adviezen, heb in de afgelopen vier jaar al zo veel verschillende adviezen gehoord varierend van:"Absoluut beginnen met 3 maanden hoor, gwoon om de motoriek van het eten te leren, want met zes maanden moeten ze dat echt kunnen, dan hebben ze die bijvoeding echt nodig". Tot:"Nee pas bijvoeden met vijf maanden hoor, ivm allergien". Goed ik kijk dus gewoon naar mijn kind, van de week had hij echt honger, lag constant te smakken op zijn vingers. Heb hem een potje boontjes gegeven en hij vond het de komende tijd geef ik alleen deze smaak totdat ik zeker weet dat hij hierop goed reageert. Aardig verantwoord al zeg ik het zelf
Hyves!
pi_24409812
verantwoord veranderd inderdaad supersnel. Een vriendin van mij heeft in een ander deel van het land compleet tegenstrijdige adviezen gekregen dan dat ik kreeg.....doe maar lekker wat je zelf vindt.
Ik zit hier weer met een ziek kind. Was D. net lekker opgeknapt, heeft ze nu weer koorts en ziek. Gisteren 39.5.......en laten dan net alle doktoren niet aanwezig zijn hoe dat dan weer kan , magoed: kind pil gegeven, veel laten drinken en morgen mag ik letterlijk bij de gratie gods, uit de goedheid van de dokters harten, mijn kin dweer laten bekijken. Nu ben ik met haar al zes weken aan het klooien met verschillende infecties, ze heeft exceem, ze is afgevallen, ......en nu maar hopen dat men nu eens fatsoenlijk naar haar kijkt en eens misschien een kuur geeft want man-o-man.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_24410011
Wat vervelend Catootje. Ik hop dat ze nu eens goed willen kijken en dat D. snel de oude is.
Loena met Djen was het idd totaal anders, toen moest je met 4 maanden bijvoeidng geven en die wou het niet. Die heeft pas met de 7 maanden echt regelematig een potje gekregen en pap gekregen. Pap vond ze helemaal niks en het potje eindigde meestal overal in de huiskamer behalve in haar mond. Djulian daar in tegen wil echt eten, dus hier alleen brocoli, banaan, worteltjes en peer. Dat zijn 4 dingen waar hij zeker tegen kan. Was het met Djen vechten om een half potje binnen te krijgen (ondanks dat ze alles uit je mond keek) Djulian werkt met gemak een heel potje weg. Djen heeft met 7 maanden alles ook ingehaald hoor, toen was melk echt not done en wou ze alleen nog maar vast eten.
Ik heb zoveel andere dingen geleerd 10 jaar geleden dat ik nu totaal met omschakelen. Maar volg toch het meeste mijn eigen gevoel hoor.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 13:41:53 #91
43556 miss_dynastie
pi_24410431

Grappig, al die tegenstrijdige en veranderende adviezen.
pi_24410544
Anitra, volg jij bij Djulian het introductieschema van www.babyallergie.nl? Lijkt me wel eng, stel dat hij ergens op reageert.. Gisteren keek ik nav Knorretje op de site van Liga, en eerste-stap-liga bevat wel soja, dus dat is extra 'link' als je kind al overgevoelig is voor koemelk. Hoe doe je dat, word je begeleid door een dietist? Etiketten lezen is echt lastig, in m'n familie zit iemand met koemelk- en soja-allergie en die kan dus heel veel dingen niet eten. Of dan bakt de bakker het koemelk- en sojavrije brood toch maar met soja..

Mijn moeder zegt ook altijd dat ik nog wel merk dat de adviezen heel erg veranderen. Maar dat vind ik geen reden om dan maar haar adviezen op te volgen, die ze 25 jaar geleden heeft geleerd. Ik probeer eigenlijk het 'waarom' van de adviezen te achterhalen en dan beslissen we of we het advies aanhouden of het anders doen. En waarschijnlijk zal Myrthe over 25 jaar ofzo het bij haar 1e kind heel anders doen, maar dat zien we dan wel weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door poemojn op 05-01-2005 13:54:22 ]
pi_24412081
"gelukkig" is het per 1 januari verplicht om digen op de etiketten te zetten. Dus voor later scheelt dat enorm. Ik kijk wat er in elk potje zit en het etiketten lezen ben ik een ster ingeworden omdat ik met Djen dat al gehad heb. kleurstof allergie en chocolade allergie Verder probeer ik zoveel mogelijk vers te makenheb sinds gister weer een hakmolen en ik heb een eigen schema gemaakt. Heb zelf heel veel te maken gehad met dieetleer en voedingsleer dus ik weet er behoorlijk wat vanaf. veel verschillende dieten bij ons in de familie We zijn begonnen met banaan uit noodluiertas vergeten 1e kerstdag en hebben het opgebouwd omdat Djulian heel erg duidelijk aan gaf dat hij "vast"voedsel wil. ontlasting is gelijk een stuk beter!!!! Liga moet je idd mee opassen. Soja heb ik nog niet geprobeerd bij hem, maar hij heeft de volgende allergieen: koemelkeiwit, lactose intolerantie en intolerantie voor lactose vervangers op basis van mais. Zelf kan ik overigens wel tegen soja mits het niet in grote hoeveelheden is, dus hopelijk kan hij daar wel tegen. Huisarts zei dat hij idd ook vond dat Djulian er aan toe was om meer te krijgen en vond het dus geen enkel probleem dat we gingen beginnen. CB vond het in dec ook niet ergwijkverpleger zei ook je merkt het vanzelf als ze er aan toe zijn. We doen dus netjes beetje bij beetje en meerdere dagen hetzelfde om te kijken of er een reactie van komt.
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:16:32 #94
61800 Rottdog
pi_24412158
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 08:21 schreef Sugar het volgende:
Was ik, Rottdog!
Ik wilde graag eens een keer een potje geven, merkte dat Maria dingen uit mijn mond zit te kijken! Én hield "voor de grap" die 4-maanden-mijlpaal aan. Jammer dat jij dat zo debiel vindt.
Eerste hapje! er ging bijna niks in! Vandaag precies 4 maanden oud, daarom!
Heb het misschien kort door de bocht samengevoegd maar omdat er zo uitdrukkelijk daarom achter stond had ik zoiets van ja en Dat ze 4 mnd is hoeft toch niet te betekenen dat ze daarom aan het fruit gaat

Dat je experimenteerd vind ik logisch maar omdat het er zo stond begreep ik het ook zo vandaar dat ik er zo op reageerde
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:42:11 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24414599
Euhm, Rottdog, er staat toch juist dat ik het voor de grap precies op die mijlpaaldag deed?
pi_24414627
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
4 januari 2004: Maxim, zoon van Martineke

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
Dat vind ik knap . . .

[ Bericht 69% gewijzigd door Lois op 05-01-2005 19:26:06 (quote ingekort) ]
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24416016
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:44 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Dat vind ik knap . . .
Dan weten we gelijk wrom het zo'n heerlijke hollandse knul is
pi_24416340
Myrthe kan sinds een paar dagen reduplicerend brabbelen. Klinkt goed he?
Komt neer op mamamamama, papapapapa, bababa, etc. En nog wat klanken waarvan ik de spelwijze niet ken.
  Jubileum moderator woensdag 5 januari 2005 @ 19:23:32 #99
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24416409
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:44 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Dat vind ik knap . . .
ik heb het aangepast...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:28:03 #100
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24417796
Volgens mij hebben wij een potentiëel kruipertje in huis.
Sinds een paar dagen verschijnt er in de box af en toe een wiebelend kontje die na een paar pogingen weer instort. En als je dan gaat kijken wat ie aan het doen is, zie je een kaboutertje die met zijn snuffert op het boxkleed ligt te kwijlen, onderwijl proberend zijn knieën onder zich op te trekken. Wat dus resulteert in dat wiebelende kontje en het kwijlende snuffertje balancerend op het boxkleed.

Is dit het prille begin van een kruipende/tijgerende Léon?
pi_24418289
grrrrr fok doet weer raar

het lijkt me een erg lachwekkend gebeuren Dutchie maar het zou idd wel es het begin kunnen zijn van het kruipen
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:06:02 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24418447
ja hoor dutch, begin je huis maar vast te beveiligen en 'baby-proof' te maken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24418698
Wat leuk, Dutchie!
pi_24419634
jaaaa, dutch leuk hoor!

Hier zit ik met een kind dat net in bed een temperatuur had van 35 graden....wat moet ikd aar nu weer mee
DANYEL EN THIJS
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:26:22 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24420290
Catootje, dat vind ik wel een hele lage temperatuur. Heb je nog een tweede thermometer om nog een keer te meten? Ik weet wel dat Job de eerste week na zijn geboorte ook wel eens zo laag zat en dan moest ik hem van de verloskundige en de kraamverpleegster helemaal uitkleden en naakt tegen mijn eigen naakte lichaam houden. Dat was de beste manier om hem weer op te warmen.

toevoeging: Ik heb mijn babyboek erbij gepakt en daar staat het volgende:

"Ondertemperatuur
Voelt het kind koud aan, leg haar dan bloot op je eigen blote buik -de warmste plek op je lichaam- en dek jullie beiden toe, maar zorg dat het kind wel lucht krijgt.
Laat een ander de dokter waarschuwen."

Als je dus zeker weet dat die temperatuur inderdaad klopt, moet je echt actie ondernemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:54:53 #106
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24421002
Bij babies kan ondertemp ook wijzen op een infectie, gek genoeg. Weet niet of dat ook zo is voor wat oudere babies en kindertjes
Hyves!
pi_24421638
Dutchie bij jou verhaal moet ik denken aan een jacht hond met zjn oren over de grond en snuffeld naar een konijnen hol. Die hebben ook wiebelkontjes en kwijlen ook Je omschrijft het zo leuk!!! Maar denk idd dat Léon een poging aan het doen is tot kruipen
  donderdag 6 januari 2005 @ 07:04:41 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_24427041
Hoe is het nou catoot?
stormy waters...
sailin'
pi_24427155
Inderdaad... hoe gaat het met Danielle?
pi_24428673
nou het gaat hier goed en niet goed: vanochtend heb ik Danielle uit bed gehaald met een temp van 35,9...redelijk zou je zeggen ware het niet dat ze met twee truien heeft geslapen EN de verwarming de hele nacht aan. Vanochtend bij de arts geweest (invaller, zul je altijd zien): mwah, ze is nu toch actief genoeg (ja maar...), kon geen kwaad, haalde ze wel in, moest ik me niet druk om maken, ga nog es naar je eigen huisarts (met haar exceem, die nu dus echt heeel erg is en ze krijgt van invaller GEEN zalf ervoor want dat was alleen maar esthetisch en dat was geen spoed)...heb zitten praten als brugman en ik heb niks njente nakkes nada voor elkaar gekregen. Ze is op zich schoon qua longen en hart en zo, dus het was niks ernstigs en hij ging niet zomaar (hele diepe zucht) antibiotica geven.....
DANYEL EN THIJS
  donderdag 6 januari 2005 @ 10:53:31 #111
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24428749
Wat afschuwelijk stom, catoot! Ik vind het zielig voor jou en Danielle!!!!
Sterkte ermee! Vind het echt stom! Weet ook niet wat je eraan kunt doen, maar dat ik het stom vind mag wel even gezegd worden. Stom, stom, stom!
pi_24428811
jaaa, stom he ik zit heir ook heul kwaad te wezen. Want waar mag je dan tegenwoordig wel antibiotica voor krijgen? Want een consequente ondertemperatuur is ook niet goed toch....maar Danielle al haar energie in vrolijk zitten doen bij de dokter gegeven, dus rest van de dag ligt ze weer voor pampus zoals ze al bijna zes weken is maar "haalt ze allemaal wel in" ....
DANYEL EN THIJS
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:11:17 #113
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24428996
Catoot, wanneer is je eigen arts weer terug? En waarom laat je bijv. niet de cb-arts even naar haar kijken? Leg je verhaal uit en zeg dat je je echt zorgen maakt en zekerheid wilt.
Volgens mij mag je dan echt wel even langskomen.
Wat een rotstituatie zeg.

Ik denk trouwens dat we nu idd Léons bedje maar naar beneden moeten doen evt. op tussenstand. En de box ook maar. Jeetje wat gaat het ineens weer hard!
pi_24429203
ik mag niet naar de cb arts omdat Danielle ziek is en dan andere kindjes kan aansteken.....
DANYEL EN THIJS
pi_24429329
Meen je dat Catootje? Heeft het CB dat gezegd? Wat gek.
Sterkte met Daniëlle.
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:42:40 #116
103793 kozakken
Living the life
pi_24429538
Tjee catootje.... -zucht-
zit hier gewoon met afgrijnzen je verhaal te lezen. Wat een stupide, stomme mensen!
Wat dacht je van nogmaals een telefoontje naar de invaller en zeggen dat je je als moeder zorgen maakt omdat je kind 'anders is en doet'. (en meteen zeggen dat je teleurgesteld bent dat je je niet serieus genomen voelt)
Kan misschien helpen. En anders roepen dat je een doorverwijzing wilt naar een kinderarts omdat jij dit te verontrustend vind en dat de invaller je kind niet genoeg kent om de situatie goed in te schatten.

Nu ik dit typ denk ik: das leuk. maar daar help ik je geen barst mee.
nou ja, ik laat het toch maar even staan. Al is het alleen maar om je hopenlijk te helpen bij een volgend bezoek aan de oh-zo-niet-meewerkende-dokters. Grrrrrr....
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:47:29 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24429635
Dan komt die cb-arts toch fijn ff langs? Wat een onzin zeg! Waar is een arts anders voor, alleen maar om mooi op te zitten ofzo?
pi_24429942
CB-arts kan ook niets doen, die moet je doorverwijzen naar een huisarts. Mij werd iig gezegd dat zij geen medicijnen mogen voorschrijven ed, alleen preventief mogen werken.

Sterkte Catootje. Kun je niet een andere huisarts bellen evt (2nd opinion)?
pi_24429981
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:47 schreef dutchie het volgende:
Dan komt die cb-arts toch fijn ff langs? Wat een onzin zeg! Waar is een arts anders voor, alleen maar om mooi op te zitten ofzo?
Sja, blijkbaar mogen er alleen gezonde kindjes bij die arts langskomen Lekker makkelijk
pi_24430120
Kijk, dit is een vacaturebeschrijving voor een cb-arts:
quote:
Consultatiebureauarts Jeugdgezondheidszorg
Je voert werkzaamheden uit voor epidemiologisch onderzoek. Je biedt zorg aan 0 tot 4-jarigen door te vaccineren, hun groei en ontwikkeling te volgen en pathologie te signaleren. Het is jouw taak de gezondheidstoestand van deze kinderen in lichamelijk, emotioneel en psychosociaal opzicht te beoordelen en ouders te begeleiden. Je overlegt met het consultatiebureauteam en rapporteert relevante signalen aan de stafarts.

Opleiding: artsendiploma met de applicatiecursus CB-arts of de opleiding jeugdarts.
Het is alleen een basisarts (= gewoon 6 jr studie Geneeskunde op universitair niveau) met een extra cursus, dus 'minder' dan een huisarts (= na Geneeskunde nog een 3-jarige opleiding), al zijn in sommige plaatsen ook wel huisartsen werkzaam als consultatiebureau-arts.

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 06-01-2005 12:26:56 ]
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:23:33 #121
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24430345
Dan maar bij een andere arts een second opinion vragen, ookal verwacht ik wel dat ze boot af zullen houden. Heb soms het gevoel alsof ze elkaar de hand boven het hoofd houden.
pi_24430617
Catootje wat een kl*te arts zeg. Er is duidelijk wat met Danielle aan de hand en dan niks doen. Kan me er zo kwaad om makenmaar daar heb jij niks aan Ik denk aan je en hoop dat je snel iemand te pakken krijgt die je wel wilt helpen.
pi_24430799
nou, wat in ieder geval wel gelukt is (met elke kruimel blij tegenwoordig): het consultatiebureau gebeld en gevraagd of dat normaal is zo'n lage temp. nou nee dus op zich niet. Dus extra aankleden (en ze zei nog een beetje ongerust: ......en je wil hier niet mee naar een huisarts???" nou wel dus mevrouw aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah), warm houden en in de gaten houden of ze wel vooruit gaat en niet blijft steken. Nu is het wel zo dat ze elke dag beter wordt, maar net als gisteravond dat ze dan onderkoeld in haar bedje ligt... dat vinden mama's en papa's eng. Maar, zo de vervanger al jolig zei, als ze ernstig ziek was hadden we dat wel gemerkt hahahahaha..... ..... Dus warmhouwewarmhouwe....!
DANYEL EN THIJS
pi_24430820
(over naar een andere arts toegaan: om deze te spreken te krijgen heb ik al hevig huilend aan de telefoon moeten hangen....meerdere malen)
DANYEL EN THIJS
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:30:59 #125
61800 Rottdog
pi_24431314
Tjeetje soms he heel soms denk je afschieten die zooi

Sterkte met Daniëlle

het is ook niet makkelijk om het warm te krijgen als je eenmaal zo koud bent misschien een warm bad iets roep ik ook zomaar wat
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:01:52 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24431819
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 13:30 schreef Rottdog het volgende:
Tjeetje soms he heel soms denk je afschieten die zooi

Sterkte met Daniëlle

het is ook niet makkelijk om het warm te krijgen als je eenmaal zo koud bent misschien een warm bad iets roep ik ook zomaar wat
De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...

Misschien een warme kruik?
©Dumbo
pi_24432282
Catootje, als je het echt niet vertrouwt, bel dan gewoon het ziekenhuis en leg de situatie uit. Ook dat ze zich bij de huisarts anders gedroeg dan normaal (vreemde omgeving enzo). Het kan nl op een infectie wijzen, zoals Loena ook al zei. Heeft ze ook andere symptomen (meer apatisch, slapper, overgeven/buikpijn/diarree, koude handen en voeten)?

[ Bericht 0% gewijzigd door poemojn op 06-01-2005 14:56:33 ]
pi_24432637
ik dacht ook aan een kruik erbij, cato. en verder inderdaad toch aan de bel blijven trekken hoor, als je je zulke zorgen maakt. dan maar naar 't ziekenhuis. beterschap voor daantje!
pi_24432811
Ze is verder wel redelijk en elke dag wat beter. Maar ik wil wel dat ze morgen een wat meer normale temp heeft want zo ga ik het weekeinde niet in. Kruik is idd een idee. In bad is ze al dagen niet geweest en ze ruikt nogal ehmmm *tis eigen kind* naar ziek....tactvol, zeeeer tactvol gezegd. Maar wat ik nog het aller, allerzieligste vind is dat haar schaamlippen zooo schraal zijn (tandjes) dat ze net zijn opengesprongen en een beetje bloeden dus dan voel je je echt rot, hebt allerlei klachten, exceem, koud, en dan bloeden je schaamlippen ook nog es (en je hebt een beetje diarree...kun je nagaan hoe dat moet voelen)...maar ik hou haar goed in de smiezen en als er ook nog maar iets bijkomt dan ga ik naar het ziekenhuis. Linea recta.
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 15:11:17 #130
43556 miss_dynastie
pi_24433001
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:00 schreef Catootje het volgende:
als er ook nog maar iets bijkomt dan ga ik naar het ziekenhuis. Linea recta.
Goed zo.
Dikke kus voor Daantje
pi_24433334
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 14:01 schreef texelonia het volgende:

[..]

De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...
ik weet wel dat met die regel mijn kids nooit in bad zouden mogen. (hadden we in de kraamweek al 'heibel' om) Onze temperatuurtjes zijn standaard 'te laag' (alicia rond de 36,1 en jayden 35.7) wat ik wel weet is dat als we jayden na zijn bad temperaturen dat hij iets hoger komt twee tot 3 tiende. Dus misschien dat het bij Danielle ook zo werkt, bij alicia nooit uitgeprobeerd, dus weet niet of het kan opgaan voor ieder kind.
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:31:49 #132
3011 E.T.
pi_24437529
Danielle

Mag ik hier ff ongegeneerd de trotse mama uithangen?
Ik doe 't lekker gewoon

Saskia loopt achter de blokkenkar!!!!
Ze trekt zichzelf op en wandelt de hele kamer door! Totdat ze weer ergens tegenaan staat en dan moet mama de kar omkeren en dan gaat ze weer verder..

Ze loopt al best 'stabiel' ook achter dat ding.. Had verwacht dat 't veel wiebeliger zou zijn. Die paar stenen erin voor het gewicht was net wat ze nodig had.

Mama is trots
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24437670
Wat goed Saskia en daar mag mama best trots op zijn
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 19:45:33 #134
43556 miss_dynastie
pi_24437735
Saskia
Wow
  Jubileum moderator donderdag 6 januari 2005 @ 19:45:36 #135
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24437738
Saskia!!! Wat goed
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:52:36 #136
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24437844
saskia wat goed van je
pi_24437969
Saskia wat goed!!!
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:08:50 #138
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24438132
WOW Saskia!!!
Hyves!
pi_24438144
saskia wooooeeiii!!!! top zeg!!

Danielle deed het vanavond echt supergoed; gillen (van plezier dit keer), spelen en knuffelen, heerlijk!
DANYEL EN THIJS
pi_24438200
He fijn Catoot dat het wat beter gaat met Danielle.

Saskia Wat goed!!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:32:45 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_24438621
Jeetje Saskia!! Wat knap!!

Catootje, gelukkig is Daan wat opgeknapt zeg.

Liam heeft een dubbele oorontsteking en heeft nu toch antibiotica. Maar hij is niet zielig hoor, je merkt eigenlijk niks aan hem De dokter vond hem ook blaken van gezondheid
stormy waters...
sailin'
pi_24439146
och arme Liam... beterschap! (en belana tnx voor de post, heb 't ontvangen)

Saskia wow dat ziet er stoer uit zeg!
  FOK!fossiel donderdag 6 januari 2005 @ 21:03:16 #143
2628 Karin
pi_24439190
Wouw Saskia Ziet er goed uit!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 januari 2005 @ 22:29:26 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24440948
Nu moet pa dus niet alleen de tafel in de gaten houden, maar het hele huis
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:32:49 #145
37150 livelink
pi_24441025
Saskia, wat zie je er stoer uit, zo achter die wagen. Of om met Dutchie te spreken "You make my son look bad!" (en Job is zelfs niet eens een babietje meer ).

Liam, ook al zo stoer doorlopen met een oorontsteking.

Catootje, ik ben blij dat het weer wat beter gaat met Daniëlle. Ik maakte me gisteravond best wel ongerust. Vooral ook omdat ze eerder op de dag ook verhoging had (dacht ik). Hou haar alsjeblieft goed in de gaten en als je weer die stomme arts treft, rij je gewoon rechtstreeks door naar het ziekenhuis, hoor.
Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig en knapt ze gewoon weer helemaal op.
pi_24442023
Saskia wat goed E.T. ik kan me voorstellen dat je apetrots bent op je dochter

Daniellie hopelijk ben je snel weer beter
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:27:48 #147
61800 Rottdog
pi_24442123
Ach papa Swets zo hou je je conditie op peil

Geweldig Saskia

Gelukkig heeft hij er geen last van Belana het kan vreselijk pijnlijk zijn
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:09:16 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24449096
Saskia!!!

Catoot, hoe is het nu met je dochtertje?

Maria slaapt nu overdag redelijk makkelijk. Thuis althans. Op het kinderdagverblijf vinden ze haar wel lastig; ze wil niet weggelegd worden en huilt dan hard. Ze stribbelt ook echt tegen.
Daardoor durven ze haar niet in een bedje bij de andere babies te leggen, bang dat niemand meer kan slapen. Dus leggen ze haar in de kinderwagenbak wat verder weg. Thuis gaat het slapen dus over het algemeen wel goed. Ik vind het best rot om te horen dat het zo lastig gaat en vind het ook raar dat ze het niet meer "durven".

Hoe gaan in godsnaam andere babietjes dan slapen? Die slapen toch niet hup, patsboem, meteen? Of wel?

En zo ook met de fles drinken. Ik krijg vaak te horen dat ze dat niet zo goed doet op het kdv. Ook gek, als je zelf de ervaring hebt dat je kindje altijd hooguit 40 cc laat staan...
Hebben jullie ook dit soort ervaringen?
pi_24449211
Dat van die fles klinkt haast alsof ze het er niet naar haar zin heeft.. Bijv toen ik 6 maanden was en eenkennig werd dronk ik niets uit de fles als m'n vader die gaf, maar alleen als m'n moeder de fles gaf.
Wat dat slapen betreft schijnt het beleid per kdv te wisselen. Sommige vinden dat baby's in het schema van het kdv moeten passen, andere gaan veel meer mee in de behoefte/het ritme van de baby. Hoe doet jouw kdv dat verder? Er zijn nl ook kdv's waar baby's gewoon bij de leidster op schoot mogen slapen als ze anders niet slapen. Dat soort dingen schijnen erg te verschillen.
pi_24449333
Saskia, stoere meid hoor

Sugar, vervelend is dat zeg. Bij Morris op de creche zijn zat kindjes die 10 minuten (of langer) bleren voordat ze in slaap vallen. Als het echt te erg wordt leggen ze wel een kindje apart maar dat is in dezelfde ruimte zeg maar. Daar hebben ze een apart hoekje met een hangwiegje en het is daar een beetje schemerig. Zo kan een babietje daar even lekker rustig liggen.
En als een kindje de fles niet helemaal leegdrinkt proberen ze een kwartiertje of half uurtje later of het wel lukt. Misschien kan je een gesprek aanvragen als je je zorgen maakt.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:25:59 #151
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24449345
Poemojn, ze is sowieso een beetje eenkennig nu al. Maar als we er niet zijn, gaat het verder wel, geloof ik. Maar idd, die fles zegt misschien wel wat... Wat doen we daar dan weer aan?

Ik weet niet precies wat hun beleid is, maar voor op schoot slapen is er soms gewoon geen tijd. Anders vinden ze dat wel oké, maar dus niet altijd.
Ik vind het gewoon zo raar dat ze blijkbaar niet opgewassen zijn tegen een baby die echt even flink huilt als ze in bed wordt gelegd. Ik dacht dat dat ook wel een beetje "gewoon" was.
  vrijdag 7 januari 2005 @ 16:26:35 #152
3142 m@x
pi_24453202
Jeetje Saskia, wat zie je er stoer uit achter die blokkenkar! Echt al een grote meid

Hoe gaat het nu met Daantje?

Bij Kai op de creche werkt het hetzelfde als bij Morris. Ze gaan ook mee in het ritme van de baby. Als ze merken dat hij moe is dan gaat hij even slapen en als hij zijn fles niet leegdrinkt dan proberen ze het later weer eens. Kai drinkt ook moeilijk op de creche, maar nu we hem zijn eigen fles hebben meegegeven gaat het een stuk beter (terwijl het dezelfde fles is als die ze daar gebruiken )

Vandaag heeft Kai zijn tweede prik gekregen (nieuw vaccin). Tot nu toe heeft hij helemaal nergens last van. Hij heeft zijn flesje lekker leegedronken en ligt nu in zijn mandje te knorren. Met het groeien gaat het ook goed. Hij is nu 61,5 cm en 6355 gram. Ze vonden hem erg snel qua lichamelijke ontwikkeling. Hij babbelt veel, schaterlacht, drukt zichzelf goed op, etc. Omdat hij zoveel spuugt moet ik nu Nutriton door zijn voeding gaan mengen. Hopelijk helpt het want hij heeft best veel last van het spugen en ik vind het zo zielig (en ik ben het zat om de hele dag door naar babyspuug te stinken )

Gisteren kwam meneerm@x er trouwens achter dat Kai al een beetje kan tijgeren. Hij lag plat op zijn buik en duwde zichzelf met zijn armpjes een stuk vooruit
pi_24455703
Fijn hoor M@x dat alles zo lekker loopt
Hopelijk gaat het spugen snel over
pi_24456553
blij te horen/lezen dat het met Kai zo lekker gaat
  zaterdag 8 januari 2005 @ 01:12:29 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_24457540
Sugar, over baby's die slapen in de slaapzaal van het kdv ik werk als invalkracht al jaren her en der:
Als er net een paar kinderen liggen te slapen en er moet iemand bij die heel hard huilt, dan leggen wie die ook wel eens ergens anders. In de grote ruimte in een box (die mandjes aan een veer mogen niet meer!), of bijv. in een slaapzaal van een andere groep die toevallig leeg is (wel vaak kijken dan natuurlijk). Het is gewoon heel lastig als ze elkaar echt wakker huilen. Je wil toch zoveel mogelijk hun eigen ritme aanhouden. Een alternatief is kinderen tegelijk op bed leggen (zoals bij peuters bijv. wel kan), maar dat gaat simpelweg niet bij baby's. De tijden/frequenties verschillen zo per leeftijd....

Ik denk dat de leidsters er wel tegen kunnen dat Maria huilt, maar minder dat ze iedereen wekt
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_24457867
removed

[ Bericht 94% gewijzigd door HocusPocus op 09-01-2005 12:19:00 (privacy) ]
pi_24461596
Het gaat lekker met Kai dus? Heb je al die nutriton geprobeerd? Zo ja hoe gaat dat?

HocusPocus wat een mooie meid, meer info mag hoor
pi_24462031
quote:
Op zaterdag 8 januari 2005 01:12 schreef Lemijn het volgende:

Ik denk dat de leidsters er wel tegen kunnen dat Maria huilt, maar minder dat ze iedereen wekt
Maar goed, dan kunnen ze haar toch wel apart leggen? Of is daar geen ruimte voor Sugar?
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:01:40 #159
62233 Jelief
ikke lief!
pi_24462491
Sugar, vervelend dat Maria niet zo ged slaapt op het kdv. Bij mij op de groep slapen de nieuwe baby's bijna allemaal de eerste tijd in een kinderwagen of in de box, of -als daar ruimte voor is- alleen in een slaapkamer (wij hebben twee slaapkamers met 8 en 7 bedjes). Zoals al eerder gezegd kun je een baby die moet slapen niet in een slaapkamer erbij leggen als de anderen al slapen. Zodra de baby's enigzins in het ritme mee kunnen gan ze bij ons wel gewoon mee in de slaapkamer. Even huilen voor het slapen is heel gewoon, als het te lang aanhoudt halen we de huiler wel uit de slaapkamer omdat de anderen dan niet kunnen slapen. slapen op schoot doen wij eigenlijk nooit omdat je dan verder niets meer kunt doen (en er zijn ook nog andere kindjes).
Het probleem is dat nieuwe kindjes vaak erg moeten wennen aan de geluiden op het kdv. Mijn ervaring is dat ze er na een maand of twee toch wel goed aan gewend zijn.

Heb je al geprobeerd om een doekje of kledingstuk met jouw lichaamsgeur eraan mee te geven? Of een slaapzak van thuis? succes ermee, en vraag gerust aan de leidsters wat je wilt weten!!!!!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_24462795
Sugar, wat lastig! Geen oplossingen hier..geen idee.

Hier was het gisteren ineens weer helemaal goed!! Onze Danielle was weer helemala de oude en het was net alsof deze hele week er neit geweest was..zo gek met die kinders he! Zo liggen ze nog een beetje raar in je armen en zo tijgeren ze rond in huis. Heul gek. Moeders blij maar wat was ik moe gisteren!! Alle spanning kwam er uit. Maar relaxed was het ook weer, heb de hele dag zitten spelen met de kleine meid . (en de exceemvlekken zijn ook ineens een stuk minder, duidelijk een verband tussen ziekzijn en die vlekken)

Vanochtend heeft daan voor het eerst geschommeld ze vond het heerlijk!
DANYEL EN THIJS
pi_24462808
Wat ze bij Jadey op het kdv wel deden is op schoot in slaap laten vallen en dan voorzichtig in een wagenbak of bedje leggen. Heb je ook een schriftje liggen bij het kdv Sugar? Bieden ze hat drinken echt niet opnieuw aan bij Maria, kan me het haast niet voorstellen. Mijn kleine neefje gaat ook naar zo'n debiel kdv, daar zijn ze tot 2 keer aan toe helemaal vergeten om hem een flesje te geven, hij was zo rustig zeiden ze, grmbl#@)*# Mijn schoonzus was erachter gekomen omdat ze nog voeding over had (zij moeten hun eigen voeding meenemen daar) Erg hè!
pi_24462844
Wat lekker dat Danielle weer zichzelf is
Catoot niet gek hoor die moeheid, je hebt zo enorm in spanning gezeten, je bent zo rot behandeld door de arts en dan ook nog eens 24 uur per dag een ziek kind. Dat vergt veel van je hoor. Dus laat het er maar lekker uit komen
pi_24463249
(tnx anitra)

Danosa, wat een rotverhaal, ik ken een verhaal van iemand die eens onverwachts vroeg haar kind kwam ophalen en die bleek in de schuur gereden te zijn met kinderwagen en al...ja want 'hij huilde zoveel' ...(gebeurt niet met jouw kindje hoor Sugar!!! Ik moes tineens denken aan dit verhaal maar dat kdv zit niet eens bij jouw in de buurt...) Het enige wat ik bedenken akn is idd een kledingstuk of favo speeltje mee..
DANYEL EN THIJS
  zaterdag 8 januari 2005 @ 13:50:26 #164
62233 Jelief
ikke lief!
pi_24463305
ow sugar ik bedenk mij ineens nog wat, slaapt maria thuis in een ledikantje of een wiegje?
Sommige kindjes bij ons hebben ook moeite met het slapen in een bedje dat andere formaten heeft dan thuis. Dus meestal als ze thuis in (nog) in een wiegej liggen en dan bij ons in een ledikantformaat bedje slapen. Dan is en kinderwagen echt een uitkomst!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_24463428
in de schuur

Bij ons houden ze precies op een whiteboard bij hoe laat en wat het kind gegeten heeft en hoe lang en wanneer het kind heeft geslapen. Als je je kindje ophaalt kan ja=e dat bekijken zodat je weet hoe laat je kind thuis weer moet eten.

Catootje, fijn dat Daniëlle weer de oude is
  zondag 9 januari 2005 @ 12:56:00 #166
3142 m@x
pi_24482413
Bij ons hebben ze een vel papier waar van alle kinderen de eet- en slaaptijden en de vieze luiers worden bijgehouden.

De nutriton werkt overigens geweldig. Het spugen is zo goed als over en Kai is een stuk rustiger geworden. Kennelijk had hij er dus best veel last van.
  zondag 9 januari 2005 @ 14:07:02 #167
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24483515
Mensen, dank voor alle reacties op mijn kinderdagverblijf-perikelen!

Allereerst: ze bieden de fles wel nog een keer aan, hoor! En soms lukt het ook wel om haar dan nog "genoeg" te laten drinken. Maar soms ook niet. Nu drinkt ze de afgelopen dagen ook bij ons slecht, dus wie weet is het gewoon ff niet anders en ligt het niet aan "daar".

Ze hebben bij ons 2 slaapkamertjes met elk 5 bedjes ofzo. En ik snap best dat het vervelend is als Maria de boel wakker huilt en tuurlijk leggen ze haar dan ergens anders. Maar volgens mij probéren ze het nu niet; dat maakte ik op uit het verslag in het schriftje (dat we inderdaad hebben, mét alle eet- en slaaptijden erin vermeld) en van mijn vriend (die gaat haar altijd brengen en halen). Ze hadden gezegd dat ze het "volgende week vrijdag" gaan proberen, het in bed slapen.

Maar ik ben ook steeds een beetje bang dat ze haar een lastpakje vinden en dat kan mijn moederhart gewoon niet aan. Hoop maar dat het dan wel snel goed gaat met slapen daar.

Eigen trappelzakje mee is een goed idee! Was ik nèt van plan, gaan we deze week proberen!!!!

Hier is het 's nachts (zie topic "Leren doorslapen") best vaak raak en ik was er gisteren echt helemaal kapot van. Maar ja, echt aanpakken kunnen we dat toch niet.
We proberen nu Forte als laatste fles te geven en kijken wat dat na een paar dagen aan slaapritme oplevert. Vannacht hebben we haar een héle tijd laten liggen en horen jengelen en huilen, nou, dáár werd niemand vrolijk van! We will see.

M@x, fijn dat het zo goed helpt!!!!

Fluf, hoest nu met Danyel?
  maandag 10 januari 2005 @ 07:11:17 #168
24188 Belana
kloon van belana
pi_24497275
Liam moet morgen voor zijn 4e prik en ik geloof dat ie nu eindelijk een "nieuwe" gaat krijgen!
stormy waters...
sailin'
pi_24501278
Benieuwd hoe hij er nu op reageert Belana.

Hier is het een verschrikking. Djulian ligt al vanaf 10 uur te krijssen. We denken dat het zijn tandjes zijn. Maar door het huilen voel ik nu hoe zijn longen zijn. Je voelt echt dat hij dus weinig adem kan halen. Heel raar gevoel.
pi_24501427
Dachten jullie al niet eerder dat Djulian tandjes kreeg? Maar nog niks dus?
Hopelijk is hij inmiddels stil
pi_24501478
Hier is de pukkeleritus toegeslagen in Benthe haar gezichtje. Gaat dit nou vanzelf over????

Overigens moet ze 24 jan. voor haar eerste prikje. Nu had een buurvrouw tegen mij gezegd dat je ook een zetpilletje prefentief kan geven. Iemand dit gedaan???
  maandag 10 januari 2005 @ 13:39:07 #172
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24501684
Stiekemurd, de kinderarts (vriendin van mijn schoonzus) die bij Léons bevalling was deed dit ook bij haar dochtertje. Dus als de kinderarts het zelf al doet, kan het geen kwaad lijkt mij. Heb het zelf echter nooit gedaan.

Sugar, voel je niet bezwaard naar de leidsters toe. Die hebben echt wel voor hetere vuren gestaan hoor.

Daantje, grote meid! Ben blij dat je er weer overheen bent.

Vanmorgen met Léon naar het cb geweest. Compleet nieuw voedingsschema meegekregen, we gaan dit weekend wel kijken wat we hiervan doorvoeren. Ze wilden nl. dat we toch die laatste fles weer gingen afbouwen en ik sta daar zelf nog niet echt achter. We hebben 'm net weer ingevoerd, omdat hij de nachten niet doorkwam, dus om nu al weer af te gaan bouwen. Denk het niet.
Léon weegt nu 8210 gram en is 70.5 cm lang. Hij is dus wel gegroeid.
We hadden er nl. niet veel van verwacht, omdat hij ziek is geweest en zo heeft lopen klieren met zijn voedingen (nog steeds soms). Maar hij was toch wel gegroeid gelukkig. Niet dat we gelijk een stilstand hadden verwacht, maar je probeert jezelf toch een beetje te hoeden voor een teleurstelling.
pi_24501752
quote:
Op maandag 10 januari 2005 13:25 schreef snoopy het volgende:
Dachten jullie al niet eerder dat Djulian tandjes kreeg? Maar nog niks dus?
Hopelijk is hij inmiddels stil
Met 7 weken kwamen ze idd ook door. Helaas zijn ze toen na een week of 2 weer onder het tandvlees verdwenen. Kwamen toen weer terug en weer weg. Dit al een paar keer. Maar nu lijkt het erop dat ze echt doorzetten.
Overigens ligt hij nu boven te huileneven onze oren rust geven
  maandag 10 januari 2005 @ 15:06:45 #174
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24502123
Ik heb vanmiddag eindelijk Noah laten wegen. Zijn startgewicht was 3290, daarna is ie afgevallen tot 3090, en vandaag woog ie 3860!!!
©Dumbo
pi_24502437
Oh das heel netjes Tex!!!!
pi_24502510
Netjes hoor Tex!!! Lekker gevoel geeft dat he
  maandag 10 januari 2005 @ 15:40:10 #177
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24502598
He Stiekemurd, jouw meisje ook last van pukkels. Bij Stella wordt het iets minder, maar is ook nog steeds aanwezig. Wacht rustig af, want op het consultatiebureau verzekerde ze mij ook dat het weg zou gaan.

En mooi hoor, Tex, dat Noah lekker aangekomen is. Een teken dat het goed gaat.

Ik denk dat Stella vandaag een beetje last heeft van een regeldag. Ze is een beetje huilierig en valt direct in slaap tegen mij aan. Vind ik helemaal niet erg, want ik heb zelf wel veel zin in knuffelen.
pi_24506238
Hee Phluphy, hoe gaat 't nu met jullie?
'k Las net ergens op een andere site over een baby die ook sondevoeding krijgt, sinds kort met een pomp. Voor die tijd moesten de ouders alles met de hand met een spuitje toedienen, duurde 45 minuten per voeding, ook 's nachts. Nu is ze 10 maanden en mag ze met een pomp gevoed worden. Hoe doen jullie dat? Kan/Mag Danyel wel (al) via een pomp gevoed worden? Sterkte..

[ Bericht 11% gewijzigd door poemojn op 10-01-2005 21:11:47 ]
pi_24506270
Poemonj heb je me mail gekregen?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_24509187
quote:
Op zondag 9 januari 2005 14:07 schreef Sugar het volgende:
Mensen, dank voor alle reacties op mijn kinderdagverblijf-perikelen!

Allereerst: ze bieden de fles wel nog een keer aan, hoor! En soms lukt het ook wel om haar dan nog "genoeg" te laten drinken. Maar soms ook niet. Nu drinkt ze de afgelopen dagen ook bij ons slecht, dus wie weet is het gewoon ff niet anders en ligt het niet aan "daar".
Sugar kan het niet zijn dat Maria de omgeving enorm interesant vind en daardoor misschien slecht drinkt?
Ik heb hier met Thijs de afgelopen 2 weken ook lopen sukkelen, en het is nog steeds niet helemaal okay.
S6 ermee
  dinsdag 11 januari 2005 @ 07:48:42 #181
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24512970
quote:
Op maandag 10 januari 2005 20:25 schreef poemojn het volgende:
Hee Phluphy, hoe gaat 't nu met jullie?
'k Las net ergens op een andere site over een baby die ook sondevoeding krijgt, sinds kort met een pomp. Voor die tijd moesten de ouders alles met de hand met een spuitje toedienen, duurde 45 minuten per voeding, ook 's nachts. Nu is ze 10 maanden en mag ze met een pomp gevoed worden. Hoe doen jullie dat? Kan/Mag Danyel wel (al) via een pomp gevoed worden? Sterkte..
Met Danyel gaat het prima. In het weekend is hij lekker even thuis geweest. We zijn verder giga-druk met gesprekken, gesprekken en nog eens gesprekken, i.v.m. zorg-regelingen etc.
Wat pompvoeding betreft: dat kan in principe vanaf dag 1. Bij ons gaat het niet op, omdat wij de voeding i.v.m. het spugen indikken met Nutriton. De voeding is dan te dik om door de pomp te kunnen dus blijven we op handmatig spuiten aangewezen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24514613
Fijn te horen Phluph
  dinsdag 11 januari 2005 @ 11:25:52 #183
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24515191
Noah en ik testen de draagzak:

Hij moest eventjes wennen, maar nu ligt ie lekker te snurken
©Dumbo
  dinsdag 11 januari 2005 @ 13:05:10 #184
24188 Belana
kloon van belana
pi_24516601
Noah

Vandaag waren wij weer naar het cb, Liam is 5,5 cm gegroeid vanaf november hij is alleen bijna niks aangekomen, maargoed, dat hadden we ook niet verwacht. (Hij is altijd zo verschrikkelijk druk bezig) Hij is nu 78,5 cm (en daarmee lang voor zijn leeftijd) en 9100 gram.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 januari 2005 @ 14:59:43 #185
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24518149
Ziet er schattig uit, Tex...Het lijkt wel of hij even groot is als Noa .. ik ga morgen naar het consultatiebureau voor het onderzoek, dus dan wordt ze ook gewogen, ik ben benieuwd.

Bevalt de draagzak je wel tot nu toe?
  dinsdag 11 januari 2005 @ 15:08:08 #186
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24518234
Oh ja, nog even iets stoms:
Tot nu toe heb ik Noa bijna altijd in slaap gewiegd of is ze op schoot of bij ons in bed (na de voeding) in slaap gevallen en legde ik haar daarna pas in haar eigen bedje, maar ze zou toch ook zelf in slaap moeten kunnen komen als ik haar in haar bedje leg? Dat proberen we nu al een tijdje, maar dat lukt gewoon niet. Ze begint dan te huilen en dat gaat ook zo door tot we haar weer pakken en in slaap wiegen. Dan lukt het vaak wel om haar in bedje te laten slapen.
Is dat gewoon normaal en doen jullie dat meestal ook? Lijkt me namelijk niet?
pi_24519031
Tex heerlijk is dat he? als ze tegen je aan in slaap vallen. Het is wel een moppei hoor suzanne, anniebaby en stiekemurd er mag best meer gespammed worden hoor

Suzanna Djulian viel eerst ook alleen maar in slaap bij je. Nu gaat hij wel slapen als hij op bed ligt. Het heeft even zijn tijd nodig om te wennen denk ik.

Phluphy lekker dat Danyel van het weekend even thuis was.

Djulian is vandaag bij de kinderarts geweest. Zijn heupen zijn idd oke. Maar we waren nog niet binnen of ze zag al dat hij erg allergisch aan gelegd is. De kinderarts wil wel een allergie test doen, al is het alleen maar om vast aan te wijzen waar hij wel al op reageerd. Ook wil ze dat doen omdat hij die puf echt nodig heeft en ze wil graag weten wat dat veroorzaakt. Ze heeft nog even naar zijn longen geluisterd om te kijken hoe het nu is, maar het is nog niet goed. Mochten we van de huisarts geen verwijzing krijgen voor de test dan kunnen we gewoon bij haar een afspraak maken we hadden vandaag echt alleen een afspraak voor de heupen. Hij is ook nog gewogen 6930 gram is hij nu en 65,5 cm Dus hij doet het nog steeds goed. Hij is in 3 weken 300 gram aan gekomen en 1,5 cm gegroeid Maar ben heel blij dat de kinderarts achter ons staat en dat we haar altijd kunnen bellen.
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:28:20 #188
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24519198
Anitra, ik heb helaas (nog) geen website waar ik foto's op kan zetten, anders zou ik wel foto's spammen!! Mijn kleine meisje is zo schattig...
  dinsdag 11 januari 2005 @ 16:33:43 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24519280
De draagzak bevalt tot nu toe prima, maar heb hem alleen binnen eventjes om gehad. Ik ga morgen eventjes de stad in, dus ben benieuwd hoe het dan gaat. Wat is dan trouwens handiger? Hem met winterpak en al in de draagzak over mijn jas heen? Of gewoon in zn gewone kleertjes over mijn gewone kleren, en dan mijn jas over ons allebei heen? Het laatste lijkt me handiger, maar krijgt ie dan nog wel genoeg frisse lucht?

Suzanna, wat bij Noah nog wel wil helpen als ie in zn wiegje niet wil slapen, is hem wel gewoon laten liggen, maar hem dan een tijdje over z'n bolletje aaien. Als ie echt moe is valt dan vrij rap in slaap, maar wordt ie toch een beetje getroost zeg maar.
©Dumbo
pi_24519547
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 16:28 schreef Suzanna het volgende:
Anitra, ik heb helaas (nog) geen website waar ik foto's op kan zetten, anders zou ik wel foto's spammen!! Mijn kleine meisje is zo schattig...
ik heb een msngroups site en die is gewoon gratis en makkelijk. Kan je veel foto's op kwijt. Als je hem niet op gesloten neerzet kan je die foto's gewoon hier plaatsen
pi_24519685
suzanna, dat alleen in slaap kunnen vallen moeten de meeste babietjes eerst leren, dus het is niet gek dat dat niet meteen vanzelf gaat. wat tex doet werkte hier ook heel goed, af en toe even troosten in bed (dus door bijv. even je hand op 't bolletje te leggen) en er dan toch weer bij weglopen zodat je kindje langzamerhand wel wat oefent in het alleen in slaap vallen.

tex, heel voorzichtig zijn met je kind onder je jas te dragen hoor, dat kan behoorlijk gevaarlijk zijn ivm te weinig zuurstof inderdaad. ik zou als 't even kan voor de buiten-optie kiezen. dus met winterpak, maar dan niet onder jouw jas.

Liam, wow!
en de rest ook goed gegroeid zie ik, mooi zo!
  dinsdag 11 januari 2005 @ 20:52:15 #192
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24520925
Dubbel...sorry!

[ Bericht 96% gewijzigd door Suzanna op 11-01-2005 20:56:44 (Dubbel) ]
  dinsdag 11 januari 2005 @ 20:55:52 #193
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24520997

Ik heb een website gevonden Dit is Noa (van vorige week)...

Tex: dat over het bolletje aaien helpt wel als ze al slaperig is inderdaad...maar als ze nog niet eens echt slaperig is valt ze gewoon niet vanzelf in slaap. Natuurlijk wel logisch opzich...maar 's avonds is het soms moeilijk om haar moe te krijgen omdat ze wakker wordt tegen de tijd dat wij naar bed willen meestal :S ...

Ik draag Noa meestal wel onder mijn jas, maar alleen de jas over haar voetjes heen. Dat is vooral tegen de wind. Zo krijgt ze wel genoeg zuurstof (de jas zit maar tot de helft van de draagzak) maar het is wel lekker warm voor haar. Het is trouwens zowiezo moeiljik om een jas te vinden die groot genoeg is ;-)...

Bixister: je hebt wel gelijk inderdaad, dat ze het eerst moeten leren...ik denk dat ik het gewoon vermoeiend vind en daarom graag wil dat ze dat makkelijk doet, maar het is een leerproces! (zoals alles als je nog maar net geboren bent ;-) )
  FOK!fossiel dinsdag 11 januari 2005 @ 20:57:16 #194
2628 Karin
pi_24521023
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 20:52 schreef Suzanna het volgende:
[afbeelding]

Ik heb een website gevonden Dit is Noa (van vorige week)...
Wat een liefie
  dinsdag 11 januari 2005 @ 21:02:45 #195
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24521093
Thnx Karin...ik snap niet waar ze de 'looks' vandaan heeft ... Moeten foto's trouwens eigenlijk niet in het fototopic?
  FOK!fossiel dinsdag 11 januari 2005 @ 21:05:57 #196
2628 Karin
pi_24521158
quote:
Op dinsdag 11 januari 2005 21:02 schreef Suzanna het volgende:
Thnx Karin...ik snap niet waar ze de 'looks' vandaan heeft ... Moeten foto's trouwens eigenlijk niet in het fototopic?
Eigenlijk horen ze inderdaad in het fototopic maar af en toe een fotootje ergens anders hebben we nooit zo'n probleem van gemaakt.
pi_24523859
wat een prachtmeid suzanna! mooie haartjes!
pi_24532654
Thijs is vandaag naar het cb geweest, hij weegt nu 7 kilo en is 65,5 cm lang
hij heeft de laatste voorlopige prik gehad met het nieuwe vaccin en meneertje heeft nergens last van
  Admin woensdag 12 januari 2005 @ 16:12:42 #199
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_24533176
quote:
Op woensdag 12 januari 2005 15:28 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Thijs is vandaag naar het cb geweest, hij weegt nu 7 kilo en is 65,5 cm lang
hij heeft de laatste voorlopige prik gehad met het nieuwe vaccin en meneertje heeft nergens last van
wij zijn vandaag ook geweest. Meneer sliep toen er geprikt werd en bleef slapen tot we thuis waren. Daarna was het mis helaas.

wij zijn aan kilo´s nu beland op de 6715 gr bij 62,3 cm
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  woensdag 12 januari 2005 @ 17:26:05 #200
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24534144
Noa, mijn schoonmoeder en ik zijn vanmiddag ook naar het CB geweest, ze is een kilo gegroeid (weegt nu (als ik het goed heb) 4000 nog wat gram - ben het groeiboekje vergeten in m'n schoonmoeders tas en ze is al weg...
Maar Noa is dus goed gegroeid, ze is al 5 centimeter langer, dus nu 55 cm!! Echt leuk.
Ze ligt nu op de bank te slapen en was ineens écht aan het gillen - helemaal vanuit diepe slaap. Ik schrok wel even! Het was ook weer gelijk voorbij...is dat dan gewoon een 'enge droom' o.i.d???
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:10:26 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24535675
Ik las hoorde laatst dat baby's pas kunnen dromen als ze een half jaar zijn. Tot die tijd hebben ze geen dromen, dus ook geen nachtmerries neem ik aan.

Ik ben vandaag met Noah in de draagzak naar de stad geweest. Toch maar met Noah in z'n winterpak over mijn jas heen. Had meteen het gevoel dat hij er steviger in zat. Noah vond alles prima, die heeft lekker liggen tukken
Ik vond het ook prima gaan, al voelde ik het wel een beetje in m'n schouders, maar heb nu nergens meer last van. Het was ook nog eens uitverkoop dus heb voor mezelf 2 truien gekocht, en voor Noah 3 broekjes, daar hadden we niet zoveel van in kleine maatjes. En foto's opgehaald, dus kan ik ook weer verder met het fotoboek
Al met al wel geslaagd dus!
©Dumbo
  woensdag 12 januari 2005 @ 19:33:51 #202
24188 Belana
kloon van belana
pi_24535988
wat een goed groeiende kindjes allemaal
stormy waters...
sailin'
pi_24542668
wat een lekkere verse moppies!! Enw at groeit iedereen hard zeg!!! (het gaat te snel!!)
DANYEL EN THIJS
pi_24551730
Oww, Mijn Danielle is een Chucky geworden.....zowel vriendje als ik hebben bijtwonden in vingers en armen. Zodra ze iets voor haar mond heeft bijt ze erin en HARD!!!
DANYEL EN THIJS
pi_24552421
quote:
Op donderdag 13 januari 2005 21:48 schreef Catootje het volgende:
Oww, Mijn Danielle is een Chucky geworden.....zowel vriendje als ik hebben bijtwonden in vingers en armen. Zodra ze iets voor haar mond heeft bijt ze erin en HARD!!!

Lekker he, die kleintjes ?? Het zijn net kleine pirahna's . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24553198
ja het gaat snel maar ook wel fijn hoor, klein is fijn maar wat groter ook leuk hoor
pi_24556132
Wij hebben vandaag de povocatie test gehad. We zouden 10cc nutrilon geven op het cb en daar een uur blijven om te kijken welke reactie er kwam. Dan zouden we een schema mee krijgen om de nutrilon op te voeren. Alleen dat hele schema was niet nodig. Na 5 minuten kreeg hij roode opgezette ogen, na 10 minuten begon hij te tappen, na 15 minuten was het krijssen en na 20 minuten uitslag op zijn buik. De ats zei meteen dat het overduidelijk was en dat de rest van de test niet nodig is. Hijj heeft dus ernstige koemelk allergie. Dus nu naar de dieetiste en over 7 maanden weer een provocatietest en de kinderats van het ziekenhuis opbellen en een afspraak maken voo een grote allergie test.
pi_24558272
Ach Djulian.. Op zich wel fijn dat 't nu echt zeker is. Sterkte met die grote allergietest.
't Zou toch fijn zijn als ze bij pasgeboren baby's al het navelstrengbloed op allergieen zouden testen, he.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 10:03:30 #209
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24558722
Oh, echt zo leuk! Stella maakt geluidjes! Ze zit nu in de box te brabbelen en te trappelen. Zo schattig. Ga er gauw weer naar toe.
pi_24559327
Heb je nog een leuke foto van haar Annie?? Ben wel weer benieuwd naar Stella.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:19:57 #211
45621 Suzanna
Mama van...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:34:18 #212
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24560312
ik ook Annie!!
Noa maakt vaak ook geluidjes, schattig om te horen is het he!

Gisteren heb ik een fotoreportage van Noa gemaakt, echt heel mooie foto's!!

Hier eentje:
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:42:45 #213
3142 m@x
pi_24560474
Wat een snoezig klein meisje Suzanna!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:47:06 #214
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24560558
Dank je M@x!!
Ik heb trouwens net een 'memorabel' moment meegemaakt:
Voor het eerst legde ik Noa WAKKER in bed en SLIEP ZE GELIJK!!!!
Is nog nooit voorgekomen...ze huilde niet eens, maakte geen geluiden, en nu ligt ze heerlijk ontspannen te slapen. Heerlijk, zo hoort het ...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 11:50:39 #215
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24560632
Ik heb teveel gezegd ... net huilde ze weer eventjes...en nu ligt ze weer geluiden te maken...
pi_24560963
hehehe Suzanna ik herken het helemaal.... Ik leg Benthe overdag zo veel mogelijk in haar ledikantje, zodat ze daar alvast aan kan wennen. De ene keer slaapt ze daar langer dan de andere keer. Nu slaapt ze er al vanaf half 11 ofzo.

Over slaapzakken gesproken in Martineke haar topic. (wil haar topic niet bevuilen met mijn vragen)
Nu is het zo dat Benthe ook zo maait met haar armpjes en beentjes en in de wieg schopt ze haar dekentjes weg. Is een slaapzak dan een goede optie?? En hoeveel cm moet ik dan nemen?
Wat doe je verder met dat slaapzakje?? Vouw je dat dan om het matrasje? Of is dat onveilig??? Ik heb werkelijk geen idee......

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiekemurd op 14-01-2005 12:07:07 (schrijf gewoon de naam van mijn kind verkeerd...) ]
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:05:57 #217
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24562203
Ik kom nu echt nergens aan toe, want Noa is constant aan het huilen, zelfs als ik haar vasthoud...Pff...ze is wel moe volgens mij (is aan het gapen...) maar wat kan er nou aan de hand zijn als het duidelijk geen:
- honger
- krampjes
- vuile broek
- warm /koud
is?

Pff...

Gisteren was het ook zo overigens en toen kreeg ik een mailtje van m'n man (ik had hem verteld dat Noa zo veel huilde):

even kijken...wat zou er aan de hand kunnen zijn met Noa..... :-P
- in luier gepoept
- in luier geplast\
- in luier gepoept EN geplast
- verstopping waardoor ze niet kan poepen.
- honger
- te veel gedronken
- boertje zit in de weg
- gassen in haar darmpjes en daardoor krampjes
- ze wil haar favoriete tv-programma zien
- ze wil graag naar buiten toe
- ze wil slapen maar lijdt aan slapeloosheid
- ze moet slapen maar wil eigenlijk wakker blijven om te leren praten en te lopen en zindelijk worden
- ze wil een spelletje sim2 spelen
- ze heeft de oplossing voor alle wereldproblemen maar kan jammer genoeg nog niet praten en ze moet daarom huilen.

maar....
ik denk dat het de volgende reden is
- ze mist papa!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:08:56 #218
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24562273
Suzanna, kan het écht geen honger zijn?

En hoe oud is Noa nu? Ik wil met je meedenken!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:12:45 #219
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24562355
Oh, Suzanna, wat heb je een leuke vent!!!!!
  vrijdag 14 januari 2005 @ 13:26:53 #220
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24562595
ik heb haar nu in de draagzak gedaan en ze sliep gelijk...ik ga lekker met haar naar buiten!!

En mijn vent is inderdaad leuk!! vooral erg lief, maar ook erg leuk... (bedankt voor het compliment overigens!)

Ik wist dat het geen honger kon zijn omdat ze net nog twee keer achter elkaar had gedronken en zelfs een beetje melk had teruggegeven...
Ik weet het ook niet, maar ze slaapt nu heerlijk!! (en bedankt dat je wilde meedenken!!)

Ze is overigens 5 weken nu (maandag 6 )...
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:45:30 #221
61800 Rottdog
pi_24563796
Noa

Zou gewoon een slaapzak (winterslaapzak als ze dan nog trappelt ligt ze wel warm) kopen van 80/90 cm dat is groot genoeg en nee niet omlaan onder het matras.

Als ze zich zelf wakker houdt door dat maaien zou ik inbakeren is overdenken als ik jou was, zijn genoeg dames hier waar je info aan kunt vragen.

Suzanna duidelijk een regeldagje waarbij ze gewoon heerlijk bij haar moeder wil zijn, zal nog wel vaker gebeuren . Wauw ook alweer 5 wk wat gaat het hard
  vrijdag 14 januari 2005 @ 14:54:33 #222
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24563926
Is het niet juist 'zielig' om een kindje in te bakeren die erg houdt van bewegen? Ik ben een leek op dat gebied hoor...maar het LIJKT zielig. Ik weet trouwens niet eens precies wat het inhoudt...maar ik ga eens kijken .

Ik was net op het winkelcentrum (helemaal naartoe gelopen met Noa in de draagzak en weer terug) en toen zei een andere moeder : 'Ze is zeker nog maar een paar dagen oud, he?'
Ik vond dat nogal een onzinnige opmerking....ten eerste ga je niet met een kindje van een paar dagen oud gelijk op het winkelcentrum lopen als moeder, toch? ten tweede is ze toch niet abnormaal klein? is nu 55 cm en 4 kilo...
pi_24565282
er zijn er die groter geboren worden hoor! hoever is 't lopen voor jou naar dat winkelcentrum?

inbakeren lijkt misschien wat zielig, maar het schijnt juist rust te geven en een veilig gevoel. 't lijkt me ook een kwestie van uitproberen of 't wat is voor jouw kindje. succes ermee.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:17:58 #224
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24565312
Noah is ook erg beweeglijk, en ik heb wel het idee dat ie beter slaapt als ie beetje stevig ingestopt is. Door z'n drukke bewegingen houdt/maakt ie zichzelf wakker volgens mij. Nu wurmt ie nog weleens z'n handjes boven de dekens, dus misschien moeten wij dat inbakeren ook eens proberen. Het in z'n eigen wiegje slapen gaat ook steeds slechter trouwens. Valt ie op schoot in slaap, leg ik hem al slapende in zn wieg, en even later issie wakker en valt pas weer op schoot in slaap
©Dumbo
pi_24565578
ik zal eens ff gaan vragen bij het cb...
tis best allemaal uitproberen zo he...en je wilt alleen maar het beste natuurlijk en dan twijfel je weer of je het allemaal wel goed doet.. *zucht*
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:40:12 #226
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24565621
oh, dat twijfelen of je het goed doet, zo herkenbaar. Gisteren had we hier ook zo'n dag met veel huilen en vandaag hoor je haar niet. Dat vind ik dan ook wel weer jammer, maar ze ziet er tevreden uit.
Over het plaatsen van foto's: ik weet niet hoe dat moet en heb ook geen site. Wil het nog steeds gaan uitzoeken maar daar heb ik de tijd nog niet voor gevonden. Staat er ergens een goede uitleg?
  vrijdag 14 januari 2005 @ 16:57:52 #227
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24565803
Ik kan in 15 minuten op het winkelcentrum zijn . Dus een lekker wandeltochtje!! Voor mij wel aardig lang omdat ik voor het eerst weer zo lang heb gelopen sinds ik Noa heb. Eigenlijk nog langer geleden...want de laatste weken van de zwangerschap kwam ik bijna niet buiten. Nu bijna wel elke dag eigenlijk, vind ik best goed van mezelf ...
Ik heb Noa nu in haar slaapzakje gelegd en ze schijnt het wel goed te vinden. Misschien scheelt dat al een beetje vergeleken met alleen de dekens.
  vrijdag 14 januari 2005 @ 17:01:50 #228
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24565877
Het plaatsen van de foto's zelf is heel makkelijk, Annie. Je hoeft alleen maar vóór de link [img] te zetten en direct erna [/img]. Dus een voorbeeld: [img]...http://www.blablabla.nl/plaatje.jpg...[/img]
Je kunt ook foto's zetten op een groep van MSN. Heb je daar een emailadres van? Dan kun je makkelijk een groep aanvragen en daar kun je weer foto's plaatsen. Dan kun je de link naar de foto kopieren en in het bovenstaande voorbeeld plakken tussen de [img] en [/img].
pi_24569246
Ik had hier ook te maken met een drukmakend jochie in bedje hij trapte zichzelf gelukkig wel niet 1 2 3 wakker maar hij sliep onrustiger naar mijn idee.
Na overleg met een paar moeders hier op het forum heb ik ook een slaapzak gekocht voor Thijs eentje van 70/80 cm en sindsdien slaapt mijn jochie een stuk rustiger en houd hij de dekentjes iig op zijn plek zodat hij niet weer bovenin zijn bedje te vinden is
  vrijdag 14 januari 2005 @ 22:23:18 #230
61800 Rottdog
pi_24570961
Je hebt kinderen die dan gewoon niet rustig kunnen slapen waardoor ze voor de rest ook zwaar geirriteerd raken. Dan kan inbakeren een hele rustgeving zijn voor babies zou je alleen wel heel goed laten voorlichten.

Dames het is gewoon je weg vinden in het hele geheel en twijvel of je het goed doet zal er altijd zijn. Ook de mensen met alle weet en raadgevingen luisteren naar je eigen intuitie dat is het belangrijkst.
pi_24577373
Bar_en_Mar, Benthe ligt hier ook helemaal bovenin haar bedje. We gaan eerst wel ff met een slaapzakje proberen
Vanmorgen was ze weer zo aan het trappelen, ut was net een gabbermeissie
  zaterdag 15 januari 2005 @ 11:02:23 #232
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_24577529
Ik heb een aantal keren in het grote buik topic foto's van de buik van mijn vriendin gepost.
Vorige week Zaterdag hebben wij een zoontje gekregen, genaamd Mateja.

For those involved, No explanation is necessary
For those who are not, No explanation is possible
pi_24577789
heel hartelijk gefeliciteerd PapaPyth! wat ziet Mateja er gezond uit! alles goed gegaan?
pi_24577893
wat een poepie
pi_24578499
Gefeliciteerd Pyth Wat een moppie zeg Krabbelt hij zoveel?ivm handje in sok
  zaterdag 15 januari 2005 @ 13:07:28 #236
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_24579502
Dank jullie wel!
Het is echt een Schatje

Hij heeft al flinke nageltjes en had zich al wat gekrabt, vandaar de handschoentjes.
Is zo zonde van dat mooie koppie als ie zich opkrabt.
pi_24579810
Dat is niet fijn nee. En hij laat ze goed zitten aan zijn handen? Djulian wou dat echt niet en had dus wel krassen.

Overigens is Djulian zijn eerste tandje echt op weg, het hoekje ervan is al door. Meneer beet even op mijn vinger, precies waar ik me verbrand had dus dat was niet fijn Maar ben blij dat ze nu eindelijk echt door zetten
pi_24579813
Ach wat een liefie zeg
pi_24579834
quote:
Op zaterdag 15 januari 2005 13:24 schreef Anitra het volgende:
Overigens is Djulian zijn eerste tandje echt op weg, het hoekje ervan is al door.
FOTO!!!!
pi_24580254
PyTh gefeliciteerd! Wat een lief jochie.

Heeft Djulian er nog veel last van Anitra?
pi_24580474
Hahaha Snoop zodra het lukt om hem op de foto te zetten dan doe ik dat, nu gaat alles nog in de mond wat in de buurt komet en camera is niet waterdicht

Djulian heeft nog wat krampen en verschrikkelijk veel uitslag. En het was "maar"10cc. De arts schrok toch wel want koemelk allergie was ze al een tijdje niet meer tegen gekomen en zo heftige reactie had ze nog niet gezien. Ik hoop echt dat het snel over is en dan die tandjes er nog bij is best zielig
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:10:57 #242
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24580503
PyTH + vrouw van harte gefeliciteerd met Mateja. Mooi jochie hoor!
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zaterdag 15 januari 2005 @ 14:13:53 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_24580541
Gefeliciteerd Pyth!! Wat een liefie!!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 15 januari 2005 @ 16:34:37 #244
61800 Rottdog
pi_24582648
Pyth wat een lekkertje

Mateja appart wat betekend het
pi_24582836
Je hebt volgens mij de voetballer: Mateja Kezman
pi_24582981
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht
  zaterdag 15 januari 2005 @ 18:28:41 #247
17103 PyTh
The Few, The Proud
pi_24584445
Nogmaals heel erg bedankt voor de leuke reacties (ook namens vriendin en Mateja)

Ben inderdaad op de naam gekomen via de voetballer Kezman maar het is ook een combinatie van de namen van onze opa's; Mathijs en Janos
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:25:34 #248
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24585317
PyTh en vriendin gefeliciteerd Wat een droppie!!
©Dumbo
  zaterdag 15 januari 2005 @ 19:28:54 #249
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24585363
Noah heeft vandaag zijn dag niet geloof ik. Hij is al vanaf half 5 wakker en heeft eigenlijk amper geslapen vandaag. Hij heeft verder niet echt last van iets ofzow, dus waar het nou door komt... Hopen dat ie vannacht dan lekker doorslaapt
©Dumbo
  zaterdag 15 januari 2005 @ 23:57:30 #250
61800 Rottdog
pi_24590211
Hmmm ook al een tijdje niet over Danyel gelezen Pluphy meis hoe gaat het
  † In Memoriam † zondag 16 januari 2005 @ 13:48:58 #251
43556 miss_dynastie
pi_24596403
Gefeliciteerd met Mateja
  zondag 16 januari 2005 @ 15:23:19 #252
24188 Belana
kloon van belana
pi_24597525
mensjes, Liam is bijna een jaar, jawel
Hebben jullie tips voor leuke cadeau's?
Van mijn ouders krijgt hij een houten loopkar met blokken, maar zelf weten we het nog niet en mijn schoonouders willen ook weten wat ze moeten kopen
Doe mij tips!
stormy waters...
sailin'
pi_24597946
Little People? Schijnt erg leuk te zijn, is niet goedkoop (30 euro voor een boerderij ed).
  zondag 16 januari 2005 @ 20:08:04 #254
3011 E.T.
pi_24601466
Wij gaan hier voor de zandbak Belana
Alleen zijn die nu nog niet te koop, dus die houdt ze nog even tegoed

Verder heb ik idd Little People gevraagd, vormenstoof (die heeft ze nog niet, tenminste geen 'goede') en leuke boekjes (boekjes met een verhaal om voor te lezen, maar waar mooie tekeningen bij staan waar een hoop op te 'bekijken' valt.. aanwijzen -> benoemen)
En de 'paddestoel' bij BartSmit vind ik ook heel leuk. (23,50 ofzo.. zit vanalles op, aan en in)
  Jubileum moderator zondag 16 januari 2005 @ 20:15:07 #255
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24601567
Als ik even kijk waar Iris mee speelt kom ik toch tot een hele lijst:

Een pop met flesje en (dat is echt megaleuk) luiertjes om te verschonen.
Een buggy om achter te lopen
Een loopfietsje
Een blokkendoos
Een vormenstoof
Little People
Zandbak
Schommel
Glijbaantje
Ballen in alle vormen en maten
Puzzels
Bellenblaas
Boekjes, vooral boekjes met foto's van dieren en dingen in en om het huis zijn geweldig
Zo'n stok met een beestje erop die je kan voortduwen (Zeeman)
Een dier of ding aan een touwtje wat je kan voorttrekken
Zo'n popupding (moeilijk uit te leggen, een rechthoekig ding waar poppetjes uit springen als je aan het knopje draait of het knopje indrukt of een schakelaar omzet)
Een spiegel
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 16 januari 2005 @ 20:20:05 #256
3011 E.T.
pi_24601621
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:15 schreef Lois het volgende:

Zo'n popupding (moeilijk uit te leggen, een rechthoekig ding waar poppetjes uit springen als je aan het knopje draait of het knopje indrukt of een schakelaar omzet)
Kijk, hier hebben we wat aan

Maar doe hier 'ns een foto van? Ik heb geen idee wat je bedoelt..
  zondag 16 januari 2005 @ 20:21:56 #257
37150 livelink
pi_24601643
Als ik naar Job kijk, kom ik tot het volgende lijstje;

Met stip op nummer 1
De ballenbaan die door middel van een ventilatortje de ballen eruit spuugt.
Verder:
Alles wat muziek of lawaai maakt als je op knopjes drukt
Stapelbekers blijven favoriet
Liittle People

Daarnaast speelt hij het liefst met de dingen waar Katja net mee is aan het spelen , gegarandeerd ruzie dus.
  Jubileum moderator zondag 16 januari 2005 @ 20:23:18 #258
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24601659
Even een foto geleend van Marktplaats:

Hier is Iris helemaal weg van!

Ow en ik vergat nog iets heel leuks: Stapelbekers! Ook zo'n topper.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 16 januari 2005 @ 20:43:33 #259
24188 Belana
kloon van belana
pi_24601971
dankjulliewel!! dat helpt enorm. zeker de stapelbekers moeten er maar komen geloof ik
alleen....wat is een vormenstoof in hemelesnaam?

boekjes is ie ook wel aan toe denk ik idd.

ik ga even alles opschrijven!
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel zondag 16 januari 2005 @ 20:44:03 #260
2628 Karin
pi_24601986
quote:
Op zondag 16 januari 2005 20:21 schreef livelink het volgende:
Als ik naar Job kijk, kom ik tot het volgende lijstje;

Met stip op nummer 1
De ballenbaan die door middel van een ventilatortje de ballen eruit spuugt.
Verder:
Alles wat muziek of lawaai maakt als je op knopjes drukt
Stapelbekers blijven favoriet
Liittle People

Daarnaast speelt hij het liefst met de dingen waar Katja net mee is aan het spelen , gegarandeerd ruzie dus.
Ja die ballenbaan is ook helemaal geweldig!! Weet nog dat je zat te twijfelen om hem te kopen, blij dat hij zo in de smaak valt.
V-tech spul doet het hier ook altijd heel goed. En die stapelbekers, echt geweldig.
Zandbak heeft hier ook al zijn geld opgebracht, wat heeft hij er deze zomer veel ingezeten.
Owja Bram had ook voor zijn 1e verjaardag een slee gekregen, vond ik ook een heel leuk kado.
  Jubileum moderator zondag 16 januari 2005 @ 20:53:37 #261
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24602119
vormenstoof:

Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 16 januari 2005 @ 21:12:36 #262
37150 livelink
pi_24602394
Ik ben ook erg blij dat we uiteindelijk die ballenbaan hebben gekocht, want het is ook het enige speelgoed waar Job en Katja heel goed samen mee spelen. Job heeft meer dan genoeg aan één bal en Katja kan dan mooi achter de overgebleven ballen aan.
pi_24604123
Piet vindt de ballenbaan ook leuk (en hij weet inmiddels dat de ballen er niet uit maar in moeten. ) maar is er toch meestal ook vrij snel weer op uitgekeken. bovendien vind ik 't ding vreselijk veel lawaai maken.

wat 't hier momenteel goed doet: een kralenspel, boekjes, een loopwagen (aanrader: BigBobbyCar!!!), een kiep-auto van FisherPrice waar diverse blokken bij horen die in de wielen en in de bak passen, ook allerlei andere auto's, en ballen. houten puzzels begint hij nu ook leuk te vinden en een beetje te begrijpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door bixister op 17-01-2005 11:47:05 ]
  maandag 17 januari 2005 @ 07:11:07 #264
24188 Belana
kloon van belana
pi_24608047
Jeetje zeg, wat een boel tips, echt geweldig!! Ik kan nu niet meer kiezen natuurlijk, hahaha.
Wat is die ballenbaan precies en van wat voor merk?
Ik vind die BigBobbyCar ook errug!! leuk!!! Bij de speelgoedwinkel gewoon??

Ik moet nog slingers kopen ook en een taart bestellen Ik vind het helemaal spannend...
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 januari 2005 @ 07:40:34 #265
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24608131
Liam, volgens mij ga jij verwend worden!
Belaantje, ben je al mooshy?

Maria moet vandaag foto's laten maken en dan horen we ook of ze "gewoon" de spreidbeugel mag houden of dat er een tractie nodig is... Help ons hopen op 't eerste!
pi_24608542
Ik ga ontzettend voor jullie duimen Sugar
  maandag 17 januari 2005 @ 09:04:49 #267
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24608583
Sugar, ik duim al !! do37kwn3s o9066dsddd (toch maar even niet duimen, typen gaat dan lastig)
Maar de rest van de tijd zal ik duimen

Piglet hoe gaat het met Lucas?

Belana, alleen al de voorpret klinkt geweldig, dat zal me 'n feest worden

Rottdogje Met Danyel gaat het wel redelijk goed, al is hij weer giga verkouden .
Maar hij lijkt verder redelijk vrolijk
... ♥ ik mis je ♥
pi_24608648
Het gaat lekker met Lucas Alleen heeft hij sinds een tijdje weer heel erg last van een snotoogje en daar wil misschien toch even mee naar de huisarts. Het is namelijk echt af en toe een beetje ontstoken
We gaan trouwens zo naar het CB en het zal mij benieuwen hoe de statistieken er deze keer uitzien. En natuurlijk hoe hij zal reageren op het nieuwe vaccin...

Goed om te horen dat het wel goed gaat met Danyel! Lacht 'ie ook nog af en toe naar je?
  maandag 17 januari 2005 @ 09:49:06 #269
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24608956
Noa is nu 6 weken!!!
Ik ben trouwens net op stap geweest met haar, naar de dokter (voor mij hoor!), naar de apotheek en naar het postkantoor. Ben toch zeker wel twee uur weggeweest en ben doodmoe. Best zwaar, achter zo'n wagen lopen!!
Ik heb overigens een wagen waar je een soort maxi-cosi op bevestigd (merk Graco), heel erg superhandig ding vind ik het. Het is geen buggy maar een wandelwagen, dus niet zo'n wankel ding.
Hoe lang laten jullie je baby's in een maxi cosi meestal? Als Noa lekker slaapt heb ik de neiging om haar lekker te laten zitten, zo vaak zit ze er toch niet in.
  maandag 17 januari 2005 @ 09:53:50 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24608999
Sugar succes vandaag!

En Pyth! Wat een heerlijk mannetje!
  maandag 17 januari 2005 @ 10:20:16 #271
3011 E.T.
pi_24609330
quote:
Op maandag 17 januari 2005 07:11 schreef Belana het volgende:
Ik moet nog slingers kopen ook en een taart bestellen Ik vind het helemaal spannend...
Hier ook, maar ik heb nog een paar weken

Iemand verder nog do's en dont's voor een eerste verjaardag? En leuke tips? (handige tips zijn ook meer dan welkom.. )
pi_24609552
We hebben een slaapzakje gekocht voor Benthe en de eerste nacht heeft ze geslapen van 1900 uur tot 23.00 (moest haar wakker maken voor laatste voeding en luier). Zelfs in haar wiegje gelegen!! En toen kwam ze om half 2 en om kwart voor 4.....
Gisteravond van 20.00 uur tot 01.30 uur in 1 ruk doorgeslapen!!!
Ik heb nu toch wel het idee dat het voor haar veel beter is en nu wat rust heeft gevonden... (de papa en mama ook)..
Hopelijk gaat ze doorslapen tegen de tijd dat ik weer ga werken en dat is al over 4 weken!
pi_24609713
do's en dont's heb ik niet echt voor een eerste verjaardag. Alleen de camera's bij de hand houden en genieten.Djen d'r 1e verjaardag hebben we in het ziekenhuis moeten vieren omdat ik daar lag Ik kan me voorstellen dat jullie het heel spannend vinden Belana en E.T..

Sugar ik ga mee duimen!!!!!

Djulian zijn uitslag begint eindelijk minder te worden. Het tandje komt steeds meer door en hij vermaakt zich steeds beter in de box. Morgen even de dieetiste bellen.
  maandag 17 januari 2005 @ 11:04:50 #274
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24609958
Ow... E.T nog maar een maandje.
Ik kan me het nog als de dag van gister herinneren die off-linedag.
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 11:11:31 #275
43556 miss_dynastie
pi_24610043
Jeej, Liam en Saskia alweer bijna één............ mén

Mariaatje, ik duim voor je vandaag, meiske
pi_24610631
sugar, succes vandaag. spannend hoor, ik hoop heel hard dat een tractie niet nodig zal zijn.
  maandag 17 januari 2005 @ 14:15:40 #277
61800 Rottdog
pi_24612498
Meeeeen Liam bijna een jaar wat gaat het allemaal snel

Sugar zal zeker gaan duimen dat de spreidbeugel voldoende zijn werk doet

He getsie Lucas een snotoogje is zijn traanbuisje ontstoken ?

Gelukkig Stiekemerd dat de slaapzak voldoende is

Belana misschien een taartje waar Liam in mag flatsten, kneden en smeren erg leuk
  maandag 17 januari 2005 @ 14:58:27 #278
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24612952
Dat duimen heeft geholpen!!!!!!

Maria mag met spreidbeugel verder! Eind maart weer een foto, dus nog bijna 3 maanden. Misschien dan nog een tijdje daarna, maar dat is helemaal niet zo erg! We zijn blij!
pi_24612997
quote:
Op maandag 17 januari 2005 14:58 schreef Sugar het volgende:
Dat duimen heeft geholpen!!!!!!

Maria mag met spreidbeugel verder! Eind maart weer een foto, dus nog bijna 3 maanden. Misschien dan nog een tijdje daarna, maar dat is helemaal niet zo erg! We zijn blij!
Goed zo Maria!
  maandag 17 januari 2005 @ 15:19:12 #280
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_24613133
Hoera! Hoera!
Goed zo!
Meisjes wanneer gaan we nu wat leuks doen?! x

Belana, de dierendroomboom van V tech is erg leuk voor een 1jarige, wel aan de prijs.
  maandag 17 januari 2005 @ 15:27:54 #281
24361 Neva
Mania lovin'
pi_24613255
maria en sugar en sugarman wat fijn nieuws
  maandag 17 januari 2005 @ 15:32:13 #282
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24613300
wat een goed nieuws zeg sugar!!!! word er blij van
pi_24613993
Die dierenboom van V-Tech was eerst met airmiles te kopen in de airmilesshop, nu niet meer?

Maria wat fijn!!

Liam en Saskia alweer bijna 1 jaar.. gaat echt snel inderdaad.
  Jubileum moderator maandag 17 januari 2005 @ 19:30:22 #284
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24614006
Wat een geweldig nieuws Sugar
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 17 januari 2005 @ 19:33:26 #285
43556 miss_dynastie
pi_24614032
M A R I A
pi_24614239
Sugar heel fijn voor jullie enne vooral voor Maria natuurlijk
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel maandag 17 januari 2005 @ 20:50:59 #287
2628 Karin
pi_24614716
Wouw goedzo Maria

Wij hebben het vrij rustig gehouden met Brams verjaardag. Alleen van 3 tot 5 visite (en 's avonds nog wat vrienden van ons maar toen lag hij al op bed). Zo was het goed te behappen. Maar wij zijn dan ook gezegend met een kleine familie dus dan is alles in 1 x ook niet al te druk. De slingers en balonnen vond hij echt prachtig.
  maandag 17 januari 2005 @ 21:51:31 #288
24188 Belana
kloon van belana
pi_24614995
Jullie zijn allemaal erg lief

Maria wat fijn!! Ben heel blij voor jullie Sugar!!
En ja....ik ben een emo-doos....lach me maar uit....
Vandaag een jaar geleden begonnen de voorweeën wel erg serieus te worden en heb ik de verloskundige erbij gehaald :emo

Rottdog, ik zat wel al te denken aan een taartbodem met slagroom ofzo (dat heb ik hier eens van iemand gezien, dat is wel top natuurlijk!)

Lucas, sterkte met je oogje, het hoort er dan wel bij zeggen ze, maar echt ontstoken lijkt me niet goed

Spannend he ET!! (dom he tegelijkertijd ) Maar de 1e verjaardag heeft echt iets bijzonders!
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 januari 2005 @ 22:03:27 #289
3011 E.T.
pi_24615166
quote:
Op maandag 17 januari 2005 21:51 schreef Belana het volgende:
Spannend he ET!! (dom he tegelijkertijd ) Maar de 1e verjaardag heeft echt iets bijzonders!
Ik vind 't ook echt onwijs leuk (en emo en spannend en.. en... )

Karin, we houden het hier ook rustig, ik zit zelf alleen te denken aan van 12 tot 3. Dat is mooi tussen de slaapjes door.
En idd, de taartbodem met slagroom heb ik van moussy gezien, vond ik ook wel een leuk idee

Maria, goed zo! Niet al te gekke, rare dingen!
  maandag 17 januari 2005 @ 22:19:29 #290
61800 Rottdog
pi_24615408
Maria wat lekker sugar dat de spreidbeugel zijn werk doet.

das idd ook een idee van die taartbodem kun je er nog leuke versiersels op doen
  dinsdag 18 januari 2005 @ 05:58:16 #291
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24619956
Anitra, wat fijn dat Djulian's uitslag minder wordt

Snoopy hoe gaat het met Morris en zijn diarree probleempjes?

Maria Supergirl Goed gedaan meissie
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 18 januari 2005 @ 07:08:21 #292
24188 Belana
kloon van belana
pi_24620044
Er komen hier ook niet verschrikkelijk veel mensen hoor. We houden geen speciale tijd aan, maar we houden het wel redelijk rustig. Ook hier geen grote families, dus dat scheelt

Liam had gisteren een spuitbroek tot aan zijn oren
We denken dat ie erg met, jawel..... tanden bezig is
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 18 januari 2005 @ 08:15:51 #293
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24620293
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 07:08 schreef Belana het volgende:
Er komen hier ook niet verschrikkelijk veel mensen hoor. We houden geen speciale tijd aan, maar we houden het wel redelijk rustig. Ook hier geen grote families, dus dat scheelt

Liam had gisteren een spuitbroek tot aan zijn oren
We denken dat ie erg met, jawel..... tanden bezig is
Altijd weer die tandjes hè?
Belana, betrap je jezelf er al op dat je de laatste tijd het afgelopen jaar wel vaak in je hoofd laat passeren? Of heb je nog geen last van dit sentiment?
  Admin dinsdag 18 januari 2005 @ 09:06:09 #294
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_24620731
ET. Wij hadden een hele grote kaart gekocht en iedereen die kwam heeft daar iets opgeschreven voor 'later' en ingelijst (nu doe je er misschien niet veel mee, maar voor later kan het leuk zijn) We hebben het aangevuld met foto's van het eerste jaar en een gedichtje van ons passend bij de foto's (alle 1e keren van haar leven, dus eerste schoentjes, eerste jurkje, eerste tandje etc etc wat we trouwens ook allemaal bewaard hebben in een doosje erbij)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 09:10:35 #295
37843 lady-wrb
kortaf
pi_24622927
Maria wat lekker dat je geen tractie hoeft

Liam al bijna een jaar, daar word je moosy van idd. Zo'n eerste verjaardag is zo spannend.
pi_24625028
Goezzo Maria!!

En ook hier al moosy van de bijna-jairg...wat is ze grooott!! Owww, belana, jij bent echt bijna aan de beurt. ik moet al huilen als ik er aan denk....

Stapelbekers zijn hier het enige speelgoed dat ze echt heeeeeel leuk vindt en verder houdt ze van tiktakdvd'tjes. Verder is het meer een kind van voelen aan stofjes en knoopjes en zo...is daar ook speelgoed voor? D. raakt helemaal gefascineerd door dat soort gedoe. Volgens mij zou ik haar het meest blij maken met ene koffertje vol stofjes met knoopjes en dergelijke. En ik wil Nina, van nijntje. Danielle is namelijk gek op Nijntje en donkere mensen, moet ze helemaal bekijken en enthousiast tegen gillen (tot schaamte van mama)......
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † dinsdag 18 januari 2005 @ 14:40:18 #298
7074 moussy
kuttekop
pi_24625108
quote:
Op dinsdag 18 januari 2005 09:06 schreef Danny het volgende:
ET. Wij hadden een hele grote kaart gekocht en iedereen die kwam heeft daar iets opgeschreven voor 'later' en ingelijst (nu doe je er misschien niet veel mee, maar voor later kan het leuk zijn) We hebben het aangevuld met foto's van het eerste jaar en een gedichtje van ons passend bij de foto's (alle 1e keren van haar leven, dus eerste schoentjes, eerste jurkje, eerste tandje etc etc wat we trouwens ook allemaal bewaard hebben in een doosje erbij)
Ach gos, heeft dat kind een eerste tandje, rukken jullie het er uit om in een doosje te doen
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:50:57 #299
3011 E.T.
pi_24625244
Wij zijn net bij het cb geweest.. we krijgen een klein, dik proppie!
Saskia is nu 9640 gram en 72 cm. Ze is 1,5 kilo gegroeid in 2 maanden en 2 cm. Niet verwonderlijk met wat dat kind wegstouwt op een dag...
Vond 't wel jammer dat 'mijn eigen wvk' er niet was.. Had nu een invaller en die was niet zo leuk.
Ze vond dat Saskia te veel opvolgmelk dronk (och.. zo'n 4 a 5 flessen per dag ) en daardoor te veel calorieen binnenkreeg. Mijn antwoord was dat Saskia dus echt stelselmatig elke andere vorm van drinken weigert en dat ik overdag de flessen 'dunner' maak (meer water, minder poeder) en elke dag wel de hele dag door sap aanbiedt.
Nou moet ik de 'overdag' flessen verder verdunnen en aanvullen met halfvolle melk, net zo lang tot ze melk met water drinkt en dan eventueel water eruit laten en dan weer verder met sap enzo.
Eerst maar 'ns de overbodige opvolgmelk elimineren.
Ook goed. Ze dronk net een fles met 40cc gewone melk erin heerlijk leeg, dus zal wel goed komen.

Maar dit was echt zo'n wvk die altijd wel wat aan te merken heeft.. Terwijl mijn vaste wvk zo'n lief mens is.. Maar ja, voorlopig ben ik er weer vanaf.
  dinsdag 18 januari 2005 @ 14:57:57 #300
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24625338
Wat spannend zeg, al die eerste verjaardagen! Ben blijdat het voor ons nog even duurt. Noah was gisteren precies 1 maand, en dat vond ik al snel gegaan

Noah had vandaag 1e afspraak op consultatiebureau. Hij weegt nu 4110! En is 53,5 cm 250 gram aangekomen in 1 week tijd dus De bedoeling was dat ie ongeveer 150 gram aan zou komen per week, zeiden ze vorige keer
Verder was alles goed, alleen moeten we het weigje regelmatig draaien zodat ie vaker op de andere kant van zn hoofd gaat liggen, omdat de ene kant nu ietsje platter is.

Noah vond er niks aan trouwens, hij heeft alleen maar lopen blèren
©Dumbo
pi_24625348
Myrthe is ook te dik: 10.440 gram bij 70,5 cm. Nu mocht het nog maar over 2 maanden niet meer. Ze volgt nu wel de bovenste lijn, wordt dus niet meer zo explosief snel zwaarder als eerst. De groeisnelheid lijkt mij nu dus normaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')