abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 11:39:22 #1
43556 miss_dynastie
pi_24316297
vervolg op: Het grote kleine baby'tjes topic # 38

24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of-Wild
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

[ Bericht 49% gewijzigd door Karin op 11-01-2005 12:18:13 ]
  † In Memoriam † vrijdag 31 december 2004 @ 11:41:18 #2
43556 miss_dynastie
pi_24316354
En mijn laatste post:

Maria, wat fijn

Tex, over maxicosi's op de fiets is er eerder een topic geweest, misschien kan je daar iets uit halen? Maxicosi mee op fiets?
pi_24316462
Het vervelende is, ik ben ingeknipt en lopen en staan wordt al gauw vervelend/pijnlijk. Hopen maar dat het gauw allemaal genezen is dus...

En maxicosi op de fiets, is dat niet heel zwaar, en wordt de fiets dan niet heel wankel?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24316496
oja, inderdaad, er zijn ook van die beugels om een maxicosi achterop je fiets te zetten. een vriendin van mij vond dat ideaal. ik vond 't wat te eng maar het schijnt op zich wel safe te zijn (veiliger dan met de draagzak fietsen in ieder geval).

ezzi, volgens mij is er geen topic over buggy's. als de buggy mee moet op de fiets is 't belangrijk dat ie niet te zwaar is.

en ook van mij een hoera voor maria!
  vrijdag 31 december 2004 @ 11:48:44 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24316525
Maria!
pi_24316615
Fijn zeg, Sugar, dat je een oplossing hebt gevonden! En nu je het zegt, bij mij stopte mijn moeder ook zachte stofjes / kledingstukken tussen de beugel of het gips en mijn lichaam!
Kei goed joh!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 december 2004 @ 12:06:14 #7
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_24316984
Hee dan wil ik er ook nog wel bij
Krijgen wij ook drie * dan? (gaat sneller dan Michelin)
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_24317406
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:06 schreef Days-Of-Wild het volgende:
Hee dan wil ik er ook nog wel bij
Krijgen wij ook drie * dan? (gaat sneller dan Michelin)
Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet? Want alleen stellen die elkaar via Fok ontmoet hebben en een baby gekregen hebben krijgen die 3 sterren.

Maria wat fijn zeg!
  Redactie Frontpage vrijdag 31 december 2004 @ 13:23:24 #9
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_24318785
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 12:22 schreef Karin het volgende:

[..]

Hebben jullie elkaar via Fok ontmoet? Want alleen stellen die elkaar via Fok ontmoet hebben en een baby gekregen hebben krijgen die 3 sterren.

Maria wat fijn zeg!
Nee dat niet. Dan maar voor de Michelin ster gaan.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
pi_24318844
Maria, wat goed zeg

Morris heeft nu gelukkig bijna geen koorts meer en de billetjes beginnen weer roze te worden
Verder slaapt hij erg veel maar dat ik alleen maar goed denk ik. Kan hij weer een beetje aansterken
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  FOK!fossiel vrijdag 31 december 2004 @ 13:29:59 #11
2628 Karin
pi_24318930
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 13:23 schreef Days-Of-Wild het volgende:

[..]

Nee dat niet. Dan maar voor de Michelin ster gaan.
Hahahaha veel succes

Heb je ook nog een foto? Zijn we gek op hier Kids fototopic #38 !! Prettige feestdagen :)
En ze staat erbij
pi_24319195
*O* Maria ben blij dat je weer lekker kan slapen en kan genieten *O*

Morris vandaag lekker helemaal beter worden

Thijs slaapt in zijn maxi-cosi net terug van schootbappen doen. en sjonge sjonge wat een vuurwerk straten liggen al helemaal rood..... en Thijs sliep er weer dwars doorheen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 31 december 2004 @ 19:18:25 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24325913
Maria
Wat heerlijk voor jullie Sugar, hopelijk is het ergste leed nu geleden

Morris gaat ook alweer een beetje beter lees ik, houden zo!

Danyel is sinds vanmiddag thuis. Hij is nog erg verkouden en heeft last van snot en hoest. Maar tot nu toe zijn de voedingen binnen gebleven

Allemaal een fijne jaarwisseling gewenst. Ik hoop dat jullie een gezellige avond hebben, die de start van een fantastisch en gezond nieuw jaar zal inluiden
... ♥ ik mis je ♥
pi_24325967
Oh wat heerlijk dat jullie de jaarwisseling samen kunnen vieren Genietse en hopelijk blijft zin voeding binnen. Een hele dikke voor jullie 3tjes
pi_24326305
O fijn Plhuphy dat Danyel thuis is. Compleet t nieuwe jaar in
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:06:13 #16
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24326878
heerlijk dat danyel thuis is kunnen jullie samen het nieuwe jaar in gaan echt geweldig
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:15:00 #17
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24327036
Zojuist heeft ie de voeding uitgespuugd, inclusief de sonde. Hij is ontroostbaar en moet straks dus ook nog eens enorm geplaagd worden bij het opnieuw inbrengen van de sonde.

Een klotejaar moet blijkbaar in stijl (klote dus) afgesloten worden.
... ♥ ik mis je ♥
pi_24327100
Phluphy, balen zeg Maar ik ben ook blij dat jullie weer met z'n drieën zijn
Komt er nu iemand om de sonde er weer in te doen?
pi_24327129
Jakkes wat naar Phluphy
  vrijdag 31 december 2004 @ 20:21:33 #20
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24327147
Hè Phlups er kan ook nooit iets gewoon gaan bij jullie Dikke kus voor jullie drietjes!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  † In Memoriam † zaterdag 1 januari 2005 @ 00:15:58 #21
43556 miss_dynastie
pi_24330362
He shit fluf
Hoe is het nu met jullie, is het goed gegaan met het inbrengen van de sonde?
pi_24330569
Maria en Sugar wat fijn dat het nu beter gaat, had zo met jullie te doen, je was zo radeloos

He Pluphy, wat fijn dat Danyel toch thuis oud-en-nieuw kon vieren maar wat balen dat het dan weer mis gaat met de sonde. Zo worden jullie toch wel echt levenskunstenaars hoor, dat heen en weer gebalanceer. Laten we hopen dat 2005 een fantastisch jaar gaat worden voor jullie drietjes, het is jullie zó gegund !!!!
pi_24331433
Fam van Pluphy een heel erg gelukkig 2005 !!! het is jullie van harte gegund

Piglet hoe is het met jullie ook al lang niet meer van jullie vernomen iig een heel fijn en voorspoedig 2005

en alle anderen een heel gezond voorspoedig gelukkig en bijzonder 2005 !!!!! en nog veel plezier op oud
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  Licht Ontvlambaar zaterdag 1 januari 2005 @ 01:46:23 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24331801
Namens Isa wens ik jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2005!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zaterdag 1 januari 2005 @ 08:25:37 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24333859
De allerbeste wensen voor jullie allemaal en voor jullie grote kleine baby'tjes
Overige info in moeders-topic
... ♥ ik mis je ♥
pi_24334390
Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Lucas zat vannacht met grote ogen op m'n arm naar het vuurwerk te kijken. Maar ik merkte dat hij het toch ook wel een beetje eng vond, want hij ging heel dicht tegen me aanliggen
Verder gaat het allemaal prima. Hij heeft de eerste werkweek van z'n moeder prima overleefd (en z'n moeder ook ) Dat laatste is ook de reden dat ik al een tijdje niet gepost had. Als ik op m'n werk inlog, sta ik op alle computers ingelogd. Dus kan in principe iedereen onder mijn naam reageren Doen we dus maar niet meer

Phluph, ik hoop dat dit jaar voor Danyel wat beters in petto heeft dan het afgelopen jaar
pi_24335568
Iedereen de allerbeste wensen voor 2005

Djulian heeft overal door heen geslapen, ook door de meest harde knallen.
Phluphy, voor jullie ook de allerbeste wensen en we bidden voor Danyel en voor jullie
Piglet blij dat je je werkweek overleeft heb Viel het mee?
pi_24337704
Iedereen een goed 2005 toegewenst..

Myrthe was natuurlijk wakker om 12 uur (is ze altijd, omdat we dan allemaal naar bed gaan) dus jas aan, muts op, en naar buiten. We hebben even naar het vuurwerk gekeken, ze vond het allemaal erg interessant, en toen weer naar binnen en naar bed.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 16:52:43 #29
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24339138
De beste wensen voor alle mama's, papa's, babietjes en grotere kindjes

Wij hebben gisteren bij mijn ouders gebivakkeerd. Kai heeft heerlijk geslapen (kennelijk is zijn goede voornemen doorslapen want dat doet hij nu al twee nachten achter elkaar ). Om ongeveer half één 's nachts werd hij even wakker en heeft hij met grote ogen naar het vuurwerk gekeken, de knallen vond hij alleen een beetje eng. Daarna is hij weer lekker verder gaan slapen.

Kai is verder nog steeds verkouden, maar zijn ontlasting is een stuk minder dun en ik heb er ook geen slijm meer aangetroffen. Het lijkt dus wat beter te gaan. Meneer is supervrolijk, lacht tegen alles en iedereen, hangt hele verhalen op en lijkt heel goed in zijn vel te zitten.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24339358
M@x wat fijn allemaal

Morris hebben we vannacht even voor 12 uur uit zijn bedje gehaald. Hij moest toch eten
Ik heb hem lekker in de voetenzak van de maxi-cosi gestopt en vanuit de stuurhut naar het vuurwerk gekeken. Hij vond het helemaal niet eng ofzo. Zelfs bij de hardste knallen knipperde hij niet eens met z'n oogjes Vrienden die hier om de hoek wonen kwamen nog even langs en toen hebben we zelfs nog even buiten staan kijken. Morris heeft alles heel relaxed bekeken en lichtjes vindt hij sowieso prachtig dus dat was super
  zaterdag 1 januari 2005 @ 18:49:29 #31
24188 Belana
kloon van belana
pi_24341275
Sjonge, Liam staat hier alweer bovenaan het lijstje....
Wij gaan maandag ook maar weer even met Liam naar de ha want hij blijft zo'n fijn roggeltje houden en na 2 maanden vind ik het wel eens mooi geweest hoor...

Het gaat beter met Maria begrijp ik Sugar?
stormy waters...
sailin'
pi_24344031
Iemand enig idee ofdat het "normaal"is dat ik bij elke verschoning/voeding een poepluier heb?

het klinkt misschien maar raar maar ik heb nog nooit zoveel en zo vaak poepluiers gehad als de laatste paar dagen, de urine is ook goed aanwezig maar dat is hier normaal
pi_24344146
Wat krijgt-ie ook alweer, bv of fv? Bij bv is alles normaal. Maar het kan ook op dingen als diarree of tandjes wijzen.
quote:

Diarree

Baby-diarree is echt waterig. Als de ontlasting zalfachtig is, wil dat niet zeggen dat uw kind diarree heeft. De eerste twee levensjaren zijn de ingewanden van kinderen erg gevoelig. Meestal is diarree daarom het gevolg van bijvoorbeeld een nieuwe groente, suiker in de melkvoeding of een lichte verkoudheid. Natuurlijk is voorzichtigheid geboden bij deze darmstoornis, want het kan snel verergeren.

Uitdroging is eigenlijk het grootste gevaar. Probeer uw kind daarom regelmatig iets te laten drinken. Zorg in elk geval dat u altijd wat ORS (orale rehydratatie-substantie, te koop bij de drogist) in huis heeft. Dat levert een suiker/zout-oplossing die u geeft ter vervanging van de flesvoeding. (Het zout in de ORS zorgt ervoor dat de suiker beter opgenomen wordt.)

Geeft u uw kind borstvoeding, dan kunt u het bij diarree rustig aanleggen. Als er ook sprake is van hevig overgeven, of als de diarree echt zorgwekkend blijft omdat het kind er ook heel ziek uitziet, dan kunt u het beste de dokter bellen.
Bron
pi_24344275
Thijs krijgt bv
  zaterdag 1 januari 2005 @ 22:14:14 #35
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24344950
M@x, mijn schoonmoeder vertelde me juist dat slijm in de ontlasting niet erg was. Als ze moeten hoesten en ze slikken het opgehoeste slijm door, komt dat dus met de ontlasting eruit.
  zaterdag 1 januari 2005 @ 23:44:48 #36
3142 m@x
pi_24346798
Daar zat ik zelf ook al aan te denken ezzi. Klinkt best logisch. Nu heb ik het idee dat het met zijn verkoudheid iets beter gaat. Misschien dat ie daardoor niet meer zoveel slijm inslikt en het dus ook niet in zijn ontlasting terecht komt.
  zondag 2 januari 2005 @ 00:16:14 #37
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24347379
Noa wil de hele avond al drinken. Ze heeft niet genoeg aan een speentje, daar zuigt ze een tijdje op, gooit hem eruit en wil vervolgens weer zuigen. De borst is een dilemmsa, ze wil er graag aan drinken maar is wel gefrustreerd onder het drinken (volgens mij wil ze alleen zuigen en geen melk binnenkrijgen) zodat ze weer lucht naar binnen slikt en dus weer moet boeren....daar wordt ze ook weer onrustig en gefrustreerd van dus in slaap vallen doet ze niet.
Momenteel is ze druk op haar speentje aan het zuigen maar is klaarwakker. Ik heb er nu maar iets tegenaangelegd zodat ze hem niet gelijk uit kan spugen, maar dat helpt meestal ook maar zo'n twee minuten (als het niet minder is) zodat ze weer gaat huilen.

Wat is hiervan de reden? Als ik haar toch aan de borst laat drinken gaat het ook niet goed, want dan krijgt ze teveel melk binnen (ze gaat melk teruggeven en veel boeren, en heeft ook krampjes t.g.v. veel melk, heb ik het idee).
Ze heeft ook spruw, kan dat er ook mee te maken hebben? Ik heb er nu wel iets voor, maar natuurlijk zie ik nog geen resultaten.

Graag advies...
  zondag 2 januari 2005 @ 10:54:58 #38
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24351579
Suzanna, ik kan je niet helpen, sorry! Hoop dat Noa snel weer wat lekkerder drinkt en slaapt!

Belana, ja, met Maria gaat het écht beter! Heel fijn. Slapen lukt nog lang niet altijd, maar soms wel en da's al heel wat!!!! We zijn blij!

Flufje, hoe is het nu met Danyel?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24352201
zou best met de spruw te maken kunnen hebben suzanna. ik weet ook niet wat je er nu concreet aan kunt doen, wat een gezoek he. sterkte ermee. hopelijk gaat 't snel beter.

sugar, fijn dat het zoveel beter gaat met maria.

kai door aan 't slapen, wow!
  zondag 2 januari 2005 @ 12:32:30 #40
3142 m@x
pi_24352947
quote:
Op zondag 2 januari 2005 11:49 schreef bixister het volgende:

kai door aan 't slapen, wow!
Helaas, te vroeg ge- . Vannacht was het weer feest
  zondag 2 januari 2005 @ 15:15:48 #41
24188 Belana
kloon van belana
pi_24355102
Lekker Sugar dat het beter gaat! Het is zo erg als je kindje zich rot voelt, dan voel je jezelf ook echt vreselijk...
M@x, misschien toch het begin van doorslapen, zou wel lekker zijn he?

Suzanna, sorry, ik zou het niet weten. Sommige beebies hebben gewoon erg veel zuigbehoefte en dan is het gewoon toestand met zo'n speen. Ik kan me herinneren dat we met Liam ook steeds de speen aan het geven waren. Das beter dan te veel melk en kramp denk ik. Zoals Bix al zegt, het blijft een beetje zoeken met die kleintjes, sterkte!
stormy waters...
sailin'
  maandag 3 januari 2005 @ 11:24:18 #42
45621 Suzanna
Mama van...
pi_24368961
Ze had gewoon honger !! Daar zijn we achter gekomen nadat ze eerst altijd genoeg had aan één borst en nu niet meer...(tenminste, tot ze weer genoeg aangemaakt hebben neem ik aan).
Maar ja, als je honger hebt dan wil je drinken...en het speentje helpt dan inderdaad niet lang.
  maandag 3 januari 2005 @ 11:54:34 #43
3142 m@x
pi_24369446
Wat betreft Kai's verkoudheid hebben we ook te vroeg ge- . Vanmiddag om 3 uur hebben we een afspraak bij de huisarts omdat het alleen maar erger lijkt te worden
pi_24369740
Heel goed M@x. Beter het zekere voor het onzekere. Ben benieuwd wat de huisarts zegt. Succes.
pi_24370313
s6 M@x hopelijk valt het met Kai mee
pi_24372461
Suzanne, Morgaine had tot een week of wat geleden ook spruw maar helemaal niet zo'n enorme zuigbehoefte, niet anders dan normaal dan. En ik heb Morgaine toen ze 6 weken oud was overvoert door iedere keer maar eten te geven (gaf borstvoeding toen) maar een baby zuigt als het pijn heeft. Zij had toen veel krampjes en ik dacht dat ze steeds honger had. Tot ze dus bleef huilen, spugen etc en ik 's avonds laat nog naar de spoedarts ben geweest. Deze wees mij erop dat een baby zeker 3 uur tussen een voeding moet hebben zitten. En tussendoor kan je gewoon een speen proberen te geven, en helaas net als bij de mijne moet je dat steeds blijven doen tot ze uit gewoonte op de speen willen sabbelen.
pi_24373372
Ehm.. rond 6 weken zijn regeldagen normaal, dan zal een baby vaak juist vaker willen drinken dan om de 3 uur, om zo de productie op te krikken.
Bij een overproductie is het ook normaal dat een baby vaker wil drinken. Hij krijgt dan nl in verhouding veel voormelk binnen, en dat bevat niet veel vet (verzadigt minder) en meer suiker (alles relatief, vergeleken met achtermelk). Door die grotere hoeveelheid suiker krijgt hij krampjes, doordat het niet goed verzadigt wil hij al snel weer drinken. Je komt dan dus in een cirkeltje terecht, dat je kunt doorbreken met bijv. blokvoeden. Maar ook als een baby niet goed drinkt zal hij sneller weer honger hebben (en lang over een voeding doen). Een lactatiekundige of vrijwilliger van LLL/VBN zal waarschijnlijk kunnen zien waardoor de problemen veroorzaakt worden en oplossingen kunnen aanreiken.
  maandag 3 januari 2005 @ 15:56:36 #48
3142 m@x
pi_24373542
We zijn weer terug van de huisarts en het is gewoon een neusverkoudheid. Zijn longetjes zijn schoon en zijn symptomen komen niet overeen met die van het RS-virus. Het enige wat we kunnen doen is zijn neusje schoonhouden en met zoutoplossing sprayen.
pi_24374769
Gelukkig maar M@x, niks ernstigs
Heb hier net 2 rekeningen binnen van de huisarts vanwege telefonisch consult. Als ik twijfel met Morris bel ik gewoon. Geeft toch een prettiger gevoel
pi_24376272
Blij dat met Kai alles oke is m@x!!!
Ik ben zelf ook een late beller maar weet wel da ik volgende keer eerder bel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')