abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 december 2004 @ 07:27:44 #1
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_24152797
Vervolg op: Het grote kleine babietjes topic deel 37

24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
26 maart 2004: Ilse, dochter van ezzi
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
19 april 2004: Junah Ileah, dochter van Tan
17 mei 2004: Faith Cathryn, dochter van Psyche2003 (papa)
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
02 juli 2004: Ronja, dochter van RRRobert (papa)
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
04 juli 2004: Steijn, zoon van dolfg (papa)
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
15 juli 2004: Giulia Elisabetta, dochter van BubbleBabe
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
6 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Little-Angel
12 augustus 2004: Djulian, zoon van Anitra
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
6 september 2004: Thijs, zoon van Bar_en_Mar
11 september 2004: Danyel Yohanan, zoon van phluphy
18 september 2004: Lucas Jan, zoon van piglet
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
22 september 2004: Peter Gert, zoon van Reanimatie.com
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's

Laatste post:
quote:
Op woensdag 22 december 2004 22:40 schreef poemojn het volgende: Phluphy, wat ontwikkelt Danyel zich trouwens goed! Ik heb z'n site net bekeken, mooie foto's!!
Ik wil niet negatief overkomen of het enthousiasme temperen, maar de ontwikkelingen tot nu toe zeggen helaas niets over het verdere ontwikkelen. Ik wil mezelf niet rijk rekenen, ik juich liever achteraf om een meevaller dan dat ik een tegenvaller moet verwerken.

Thijsje, rollebollen maar !

Léon, wel drinken knul, we willen niet dat je gaat uitdrogen! Hopelijk knap je vandaag lekker op. Fijn voor je dat mamma vandaag bij je blijft.

[ Bericht 48% gewijzigd door BE op 23-12-2004 16:52:24 ]
... ♥ ik mis je ♥
pi_24153644
quote:
Sugar,

Ik las je stukje over de heupjes van Maria en dat Maria misschien in een spreidbroek moet. Ikzelf ben geboren met een heupluxatie (d.w.z. dat mijn heupen niet alleen verkeerd stonden, maar ook nog eens uit de kom gingen) en ook ik heb in een spreidbroekje gezeten. Bij de meeste kinderen heeft de behandeling met spreidbroekje een goed effect.
Zoals CarOnline al zei, is zo'n spreidbroekje voor jou moeilijker dan voor Maria, want zij is er na korte tijd al aan gewend!

Voor meer informatie kun je kijken op www.heupafwijkingen.nl

Heel veel sterkte ermee, en als je nog meer informatie wilt dan roep je maar hoor !
Liefs, Kittyme.
Hier hetzelfde "probleem" ik heb eerst in een gipsbroek en toen in een tuigje (spreidbroek ) gezeten. En heb er nu eigenlijk bijna geen last meer van. Ik wens jullie suc6 bij de orthopeed .
  donderdag 23 december 2004 @ 09:23:12 #3
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_24153668
Even het lijstje in de OP erbij gezet
  donderdag 23 december 2004 @ 09:49:31 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24153987
Sterkte Sugar, over het algemeen schijnen die kleintjes trouwens weinig last te hebben van die broek, weet ik van een kennis van mij, het is meer voor de ouders lastig, maar ook dat schijnt te wennen?

Phluphy, wat een mooie foto's op je site. Maar dat hij dol is op die speeltjes, zegt dat ook niets over zijn ontwikkeling dan? Straks zie je wat over het hoofd omdat je je juist niet te positief instelt? Of is het een toevallig iets dat hij die speeltjes mooi vindt?
  donderdag 23 december 2004 @ 10:01:42 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24154137
We hebben gisteravond Léon om 22.00 wakker gemaakt, toch nog een keertje proberen of hij wilde drinken. Eerst een zetpilletje erin, zijn neusje opengespoten met zoutoplossing. En hij leefde al een stuk op. Hij heeft met tussenpozen 180 cc gedronken.
Vanochtend was zijn temp alweer gezakt naar 37.5, maar helemaal happy is meneertje nog niet. Hij hoest nog stevig (zal nog wel even blijven denk ik) en hij 'giert' ook nog wat. Ga nu kijken of hij zin heeft in een fruithapje.
Lieve mensen, bedankt voor de lieve reacties.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:03:42 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24154161
Beterschap!!! Wat een boel zieken... hier hebben we het ergste wel gehad nu, maar nog steeds heeft Chinook diarree, dus helemaal virusvrij is huize Tan nog niet.
  donderdag 23 december 2004 @ 10:03:51 #7
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_24154164
Onze jongste heeft ook negen maanden in een spreidbroek gezeten, eerst 24 uur en de laatste drie maanden alleen 's nachts. Zelf heeft ze er nooit last van gehad.
Het went inderdaad heel snel en toen ze hem niet meer om hoefde, moesten we zelfs wennen hoe haar te dragen, ik droeg haar nogal eens op de heup met mijn hand om het stangetje wat in het kruis zit.
Je kunt door het dragen van een spreidbroek in ieder geval heel veel ellende op latere leeftijd voorkomen, wij hebben aan mijn schoonvader gezien hoeveel pijn hij na zijn 45ste van zijn heup had, zo erg dat hij in de WAO terecht kwam.

Sterkte Sugar.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 10:11:49 #8
7074 moussy
kuttekop
pi_24154269
Jeetje.... ik had het er gister met mijn moeder over, dat heupjes gebeuren. Blijk ik als baby ook problemen gehad te hebben met mijn heupen, maar daar is nooit wat aan gedaan. Nu loop ik al sinds de zwangerschap van Cas met pijn in mijn rug en zij, zo erg dat ik soms geen poot kan verzetten. Geen arts heeft tot nu toe wat kunnen vinden, ja spit, spieren uitgerekt, ontsteking in mn heup, ene been korter dan het andere bla bla bla..... na de kerst maar weer eens naar de huisarts.... ik heb hier zelf nooit eerder aan gedacht
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 23 december 2004 @ 10:18:26 #9
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24154364
Die klachten heb ik ook gehad na de zwangerschappen van Cheyenne, Chinook en Jessai, Moussy, eigenlijk precies hetzelfde wat jij zegt, maar voor zover ik weet heb ik nooit wat met mijn heuepen gehad, bij mij was het echt doordat het ene been korter is en daardoor SI gewricht overbelast, overrekte spieren enz.
Vreselijke pijn hè? Ik heb gelukkig tot nu toe na deze zwangerschap nog geen last (klop klop)
  donderdag 23 december 2004 @ 10:19:46 #10
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24154375
Sugar dikke knuf hopelijk komt het snel weer goed met Maria.

ik had dat indd ook al ergens gelezen dat heupdysplasie meer voorkomt bij stuitbaby's dan bij "normale" ligging baby's.
komt toch geloof ik ook omdat ze onderin helemaal klem liggen en bijna geen kant op kunnen met de beentjes en voetjes?? althans zo vertelde de gyn het mij dat beebje vast ligt als het ware, ook een soort van gedwongen stand. mijn beebje zal er ook wel op gecheckt worden, had/heb ik al op gerekend
pi_24154434
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:19 schreef Martineke het volgende:
Sugar dikke knuf hopelijk komt het snel weer goed met Maria.

ik had dat indd ook al ergens gelezen dat heupdysplasie meer voorkomt bij stuitbaby's dan bij "normale" ligging baby's.
komt toch geloof ik ook omdat ze onderin helemaal klem liggen en bijna geen kant op kunnen met de beentjes en voetjes?? althans zo vertelde de gyn het mij dat beebje vast ligt als het ware, ook een soort van gedwongen stand. mijn beebje zal er ook wel op gecheckt worden, had/heb ik al op gerekend
Ik had altijd begrepen dat de beebjes juist door de heupafwijking in een stuit terecht komen(als mogelijke oorzaak van de stuit dan) ?

geen zin om Five uit te loggen
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_24154450
quote:
Op donderdag 23 december 2004 09:21 schreef Bubsel het volgende:

[..]

Hier hetzelfde "probleem" ik heb eerst in een gipsbroek en toen in een tuigje (spreidbroek ) gezeten. En heb er nu eigenlijk bijna geen last meer van. Ik wens jullie suc6 bij de orthopeed .
Bij mij zijn ze begonnen met breed luieren, d.w.z. twee luiers strak over elkaar (meen ik) zodat mijn benen in de goede stand bleven staan. Ook heb ik, net als kozakken, in een tractie gelegen, heb ik meerdere keren gips gehad en heb ik acht operaties ondergaan. En ook een aantal keer die spreidbroek dus (bij mij heette dat nog gewoon beugel)...
Maargoed, ik was dan ook een 'lastig geval' waarbij de behandeling gewoon niet aansloeg, bij verreweg de meeste kindjes slaat de behandeling wél aan!

Sugar, ik had trouwens ooit gelezen dat je uit Eindhoven komt (toch?)... Ga je toevallig naar het ziekenhuis in Veldhoven?
pi_24154467
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik had altijd begrepen dat de beebjes juist door de heupafwijking in een stuit terecht komen(als mogelijke oorzaak van de stuit dan) ?
[/sub]
Ik weet eigenlijk niet... Ikzelf lag wel in een stuit in ieder geval.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 10:28:33 #14
7074 moussy
kuttekop
pi_24154487
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:18 schreef Tan het volgende:
Die klachten heb ik ook gehad na de zwangerschappen van Cheyenne, Chinook en Jessai, Moussy, eigenlijk precies hetzelfde wat jij zegt, maar voor zover ik weet heb ik nooit wat met mijn heuepen gehad, bij mij was het echt doordat het ene been korter is en daardoor SI gewricht overbelast, overrekte spieren enz.
Vreselijke pijn hè? Ik heb gelukkig tot nu toe na deze zwangerschap nog geen last (klop klop)
verhuis je mee naar het moeder-topic?

donderdag 23 december 2004 @ 10:34:18 #15
1624 ayla1
Sizzen is neat
pi_24154569
Onze oudste lag in een stuit, maar die had geen last van luxatie, jongste lag dus niet in een stuit.

Onze kinderen werden extra gecontroleerd omdat mijn schoonvader dus een luxatie had, het schijnt erfelijk te kunnen zijn.

Mousy zijn er nooit rontgenfoto's of een echo van jouw heupen gemaakt, het is heel goed te zien.
  † In Memoriam † donderdag 23 december 2004 @ 10:39:03 #16
7074 moussy
kuttekop
pi_24154645
nee, nooit, niks, nada, noppes
  donderdag 23 december 2004 @ 10:45:05 #17
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_24154734
quote:
Op donderdag 23 december 2004 10:24 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

geen zin om Five uit te loggen
volgens mijn gyn is er geen duidelijke oorzaak waarom kindjes in een stuit liggen
  donderdag 23 december 2004 @ 11:08:43 #18
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24155085
Ik wil toch nog even iest zeggen over m'n berichtje in het vorige deel. Niemand had gereageerd op mijn berichtje dat mijn dochter ziek was. Nou voelde ik me daar best lullig over. Het lijkt maar of ik er maar steeds niet tussen kom in dit groepje. Maar ik heb erover zitten nadenken en het heeft er mee te maken dat ik ook gewoon zelf niet zoveel van me laat horen. Ik wil vaak wel reageren, maar vraag me dan af of iemand wel op mijn verhaal of reactie zit te wachten. Dus uiteindelijk lees ik het forum iedere dag van voor naar achter en reageer niet.
pi_24155185
Misschien heb je daar wel een beetje gelijk in Ezzi Niet dat ik bewust niet reageer op jouw verhaal maar ik ken je gewoon niet zo goed en ik heb al moeite om op iedereen te reageren die ik wel beter ken. Maar goed, nieuwe start... Hoe is het met je meissie inmiddels?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 23 december 2004 @ 11:15:03 #20
83364 heavenswoman
just my point of view
pi_24155186
ezzi.... het is stiekum algemeen bekend dat het lastig is tussen het vaste kliekje te komen (het woord kliekje mag alleen niet gezegd worden, ben zoekend naar een andere omschrijving)
Ik las jouw berichtjes en kan niet meer zeggen dan dat dit erg lullig is!! Ookal reageer je niet altijd. Een steuntje was toch prettig geweest. Maar...iedereen lijkt zo druk met zichzelf of het kliekje waar het bij hoort. Dat is jammer....
Misschien inderdaad toch wat vaker reageren op andere posts. Ookal is het dan onzin wat je uitspuit.... is ook lekker weg te lezen toch?!

Succes met je kleine in ieder geval....!
  donderdag 23 december 2004 @ 11:21:48 #21
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_24155283
Nou Ezzi, ik denk niet dat het echt kliekjesvorming is. Overal waar je komt (ook IRL) heb je mensen die opvallen en daardoor makkelijker aansluiting vinden. Om op te vallen moet je ook veel posten, want op internet heb je niet zoiets als charismatische overdracht dmv uiterlijke kenmerken (hoewel ik heb gemerkt dat een opvallend icoontje ook veel doet) en dan moet het nog eens klikken ook.
Nou wil ik niet zeggen dat het met jou niet klikt, maar je post hier denk ik te weinig om ooit echt op te vallen.

Ik heb zelf de laatste tijd ook zeer weinig tijd om te posten, ik krijg dus ook minder respons op wat ik wél schrijf hier. Maar dat maakt toch niet uit?

Alsnog beterschap hoor
pi_24155787
quote:
Op donderdag 23 december 2004 11:08 schreef ezzi het volgende:
Ik wil toch nog even iest zeggen over m'n berichtje in het vorige deel. Niemand had gereageerd op mijn berichtje dat mijn dochter ziek was. Nou voelde ik me daar best lullig over. Het lijkt maar of ik er maar steeds niet tussen kom in dit groepje. Maar ik heb erover zitten nadenken en het heeft er mee te maken dat ik ook gewoon zelf niet zoveel van me laat horen. Ik wil vaak wel reageren, maar vraag me dan af of iemand wel op mijn verhaal of reactie zit te wachten. Dus uiteindelijk lees ik het forum iedere dag van voor naar achter en reageer niet.
Hier precies hetzelfde, ik lees alles mee.. maar "durf" niet veel te zeggen...
Ik heb ook het gevoel dat men hier op mijn problemen niet zit te wachten, omdat er al een "groepje" is..
Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  donderdag 23 december 2004 @ 11:54:21 #23
26444 ezzi
mama van ilse
pi_24155858
Ik ben vaak te onzeker als ik iets wil posten. Je wilt niet weten hoe vaak ik toch nog iets delete. Misschien is lurken voor mij toch de beste optie. Ik haal wel heel veel info en steun uit deze site en kan het ook niet meer missen.

Is Janet geen leuk icoontje??
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 december 2004 @ 12:09:18 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24156108
Lieve Ezzi (en LA en anderen),

Gewoon posten hoor!!! Ik heb de laatste tijd veel minder mogelijkheid (en eerlijk gezegd ook minder zin) om te Fok!ken. Maar ik blijf alles lezen, alleen reageer ik veel minder. Ik vind het altijd heel leuk om te lezen hoe het gaat met alle kindertjes. Maar soms, in jouw geval nu, raken bepaalde berichtjes ook wel ondergesneeuwd. En dat zijn dan meestal net de berichtjes van posters die niet zo heel vaak posten, jammer genoeg.

Ik hoop dat het met Ilse nu beter gaat. Is schrikken he, als je kindje ineens zo ziekjes is. Enne, weet je al een leuke bijpassende naam voor een eventueel zusje Ik las ergens dat je daarna op zoek was...

Knuffels'
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Licht Ontvlambaar donderdag 23 december 2004 @ 12:12:07 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_24156154
Vergeet ik helemaal te posten dat we gisteren naar het Cb zijn geweest...

Isa weegt 6190 gram (1120 gram bijgekomen in 4 weken), is 62,5 centimeter lang en een alert kindje MamaSjeen is helemaal happy!!!

En een dikke voor alle zieke kindjes en mama's, het weer helpt ook niet echt mee he

Groetjes
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')