abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 januari 2005 @ 18:36:33 #51
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_24376318
Dat doe ik in het vervolg dus ook. Ik ben wel heel trots op Kai. Toen de dokter zijn luchtpijp met een soort staafje ging controleren heeft hij geen kik gegeven en verder alleen maar gelachen. Hij vond het blijkbaar allemaal wel grappig.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_24376367
Dat had Djulian ook, ik zat te kleiren met hem opschoot en dan proberen zijn rompertje los te krijgen zonder broek uit te doendacht ff makkelijk te doen Djulian heel erg lachen en ik kreeg het alleen erg warm Toen heeft de huisarts maar zijn broek uit getrokken en toen ging het romeprtje netjes open
  maandag 3 januari 2005 @ 22:20:11 #53
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24379913
Noah is vandaag weer flink aan het spugen De eerste dagen dat ie thuis was deed ie dat ook, daarna ging het beter of af en toe spuugde hij nog een beetje. Maar nu komt echt steeds alles er weer uit. Iemand enig idee of daar iets tegen te doen is?
Probeer hem al heel rustig te laten drinken, na het drinken niet te wild te doen, boertje laten, etc. De ene keer gaat het goed, en de andere keer dus helemaal niet. Maar waar het nou aan ligt...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24380250
tex, misschien in etappes laten drinken, en tussendoor gelegenheid geven tot boertjes? als 't lang aanhoudt kun je ook evt. een klein beetje johannesbroodpitmeel door de voeding mengen (nutriton), dat maakt het wat dikker en dan komt het er minder snel weer uit.
pi_24381508
La welkom terug heb je een goede vakantie gehad?
M@x ik ben blij dat het gewoon verkoudheid is,beterschap Kai
over spugen weet ik helaas niet veel af Tex sorry hopelijk gaat het snel over
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 4 januari 2005 @ 08:38:41 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24386573
Tex, kan je ook geen tips geven. Sorry! Succes ermee, mooi mannetje is het, joh!

Ik vraag me af hoe we Maria iets meer aan de vaste voeding gaan krijgen. Wil het heel rustig opbouwen, hoor. Maar las ergens dat je dan pap gaat geven, misschien van een lepeltje.
's Avonds krijgt ze als laatste voeding altijd al een fles met Nutrix (rijstebloem) erin, maar moeten / kunnen we dat dan 's ochtends ook gaan doen? Dat wordt toch bij de meeste kindjes het "pap-moment", of niet?
Hoe doen jullie dat?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24386660
Of de potje(s) die je geeftt op meerdere momenten aanbieden ? of liga erbij ? (pap voeren van een lepeltje als ochtend voeding kan maar is een kostbare tijdsbesteding, dat vonden wij tenminste)

Jayden krijgt vaker tussendoor een potje, bij alicia (die gewoon uit een fles wilde drinken) gaven we naast de potjes uiteindelijk ook pap in de fles.

Jayden's eetschema nu:
7.00 bv
9.30 bv
11.30 fruithap half potje en naar behoefte bv
14.30 resterend fruithap met liga en nar behoete bv (wisseld per dag of hij dan nog wil drinken in deze ronde)
17.00 bv
19.30 wat de pot schaft (op baby niveau - ongeveer een potje)
21.00 bv
23.00 bv
4.00 bv

EN verder kan hij sinds het nieuwe jaar zonder hulpmiddelen als buikrol's etc zichzelf omhoog duwen!!!!! op zijn ellebogen en knuistjes en het ook nog even volhouden ook zonder veel last Zijn nekkie kan steeds meer hebben, echt super. Die twee maanden 'achterstand' halen we gewoon ooit wel weer eens in.
pi_24387058
Pffff zoiezo nog 6 bv's. Dat is best heftig Knorretje.
Maar wat goed dat hij zichzelf omhoog kan duwen als ze eenmaal dingen gaan doen da gaat dat inhalen ineens super snel hoor, dat merk ik nu met Djulian
  dinsdag 4 januari 2005 @ 11:30:11 #59
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24388548
Knor wat goed!
Als je niet lacht, ben je dood.
  † In Memoriam † dinsdag 4 januari 2005 @ 11:32:22 #60
81992 Githa
pi_24388587
Jayden gaat er een super jaar van maken zo te zien go Jayden
  dinsdag 4 januari 2005 @ 13:02:06 #61
106680 AnnieBaby
Mama van Stella!
pi_24390292
Ben met Stella voor het eerst naar het consultatiebureau geweest en alles was goed. Ze is meer dan een kilo aangekomen in de afgelopen 5 weken en goed gegroeid. De pukkeltjes die ze heeft zijn inderdaad hormoonpukkeltjes zoals veel van jullie al eerder hadden aangegeven.
Stella spuugt ook veel, maar dat was volgens de arts niet erg, als ze maar genoeg aankomt.

Tex, ik had wel de tip gekregen, omdat Stella snel dronk, af en toe mijn pink aan te bieden in plaats van melk. Maar ik weet niet of dat met flessenvoeding ook zo werkt?

Ben erg blij dat ze het zo goed doet. Toch wel spannend, zo'n eerste keer.

Max, fijn dat het niet ernstig is met Kai.
pi_24390450
Ik kreeg voor Morris het advies van het CB om pas met 6 maanden zijn eerste hapje te geven, dus we wachten nog even af. Intussen kan ik mooi jullie ervaringen lezen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_24390487
Knorretje, wat goed!! 'k Dacht gisteren nog aan jullie, ga zo eens zien hoe het met Alicia's slapen gaat (als je dat al ergens hebt ge-update). En nog steeds borstvoeding dus.
Maak je over dat inhalen niet te druk 'k las pas een boek over andere culturen waar kinderen tot ze 2 zijn op de rug in een draagdoek worden gedragen, en daarna worden ze eruit gehaald en leren ze in een paar weken lopen enzo. Komt vast wel goed allemaal!

Fijn dat 't met Stella ook goed gaat.

Tex, hou je hem al lang rechtop na een voeding?

Sugar, volgens mij doen ze 's morgens vaak pap ipv brood idd. Maar dat is dan wel pap met granen, en daar lijkt Maria mij toch nog erg jong voor. (Gluten mogen sowieso pas vanaf 9 maanden voor zover ik weet, iig volgens coeliakie-stichting, ook voor kinderen bij wie geen coeliakie in de familie voorkomt.)
pi_24390578
OOL is niet bereikbaar, dus vanuit Google's cache: bijvoeding. Ze vermelden daar dus ook papsoorten zonder gluten (vanaf 6 maanden). Optie nr 1 is rijstepap, en in feite krijgt ze dat nu toch al in haar laatste fles als je daar rijstebloem door doet? Voor de voedingsstoffen hoef je dat iig niet te doen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 15:49:10 #65
24188 Belana
kloon van belana
pi_24393180
Anniebaby, wat fijn dat alles zo goed gaat met Stella!! Altijd fijn om te horen he?

Knorretje, met Jayden gaat het ook alweer hard zie ik, alweer aan de potjes en zich opdrukken, super man!

Sugar, wij zijn toen ook begonnen met rijstepap 's avonds en als je dat 's ochtends wil geven kan dat helemaal geen kwaad toch? Wij geven sowieso vanaf 6/7 maanden pap als ontbijt. (is ook gekomen omdat dat lekker makkelijk was omdat Liam naar de oppas moest) Als je het idee hebt dat Maria wat meer nodig heeft kun je daar best rustig mee beginnen denk ik.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 4 januari 2005 @ 15:56:29 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24393302
Och nee, dan doe ik nog ff niks anders dan af en toe een groente- of fruithapje! Ik dacht dat je begon met pap!

Maar ehm, Anitra en anderen met kindjes op flesvoeding: wat geven jullie op een dag?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:20:45 #67
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24393756
Zat weer ff rechtop

Zoë krijgt nu 6 mnd dus en dit krijgt ze nog maar 2 wk vindt jullie erg snel hoor met 4 mnd al aan de potjes maar dat is mijn mening

8 uur - flesvoeding
10 uur - half potje fruit
12 uur - flesvoeding
16 uur - flesvoeding
18 uur - warme hap ( ongeveer half potje)
20/21 uur - papfles (rijstebloem)
  dinsdag 4 januari 2005 @ 16:25:47 #68
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24393840
Sluit me aan bij Rottdogs schema.
Léon krijgt er echter nog een 22.00 fles bij. Anders slaapt hij dus niet door.
Moet zeggen dat het mij een stuk beter afgaat nu we die late fles weer ingevoerd hebben. Voel me niet meer zo vermoeid.
pi_24394712
Hier is het schema als volgt
9 uur: 180cc melk
13uur: 180cc melk
17uur: 90cc melk
20uur 180cc melk
22uur: potje fruit of groente of een fles papDjulian wil echt eten en we zijn dus begonnen met geven iom huisarts, omdat ook hij zag dat Djulian niet alleen melk wil
Na het badje nog 120 cc

Zo komt het ongeveer uit
hoeveel rijstebloem doen jullie in de papfles? Bij mij word het meestal te dik en dat werkt niet en dat geef ik het maar weer met de lepel
  dinsdag 4 januari 2005 @ 18:07:19 #70
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_24395838
Anitra, ik hield gewoon het pak aan wat betreft de rijstebloem. Uit m'n hoofd 3 of 4 eetlepels met 200 cc melk. Met de gewone speen lukte het ook niet om het met de fles te geven dus heb ik een 3 standen speen gekocht en dat werkte goed.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_24396133
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 16:20 schreef Rottdog het volgende:
vindt jullie erg snel hoor met 4 mnd al aan de potjes maar dat is mijn mening
vonden wij ergens ook, jayden was nog geen 2 maand toen ie rijstebloem voorgeschreven kreeg en met 3 maanden alleen de spercieboon, dus tja je gaat dan makkelijk mee in 4 maand de rest. Maar nou is Jayden een geval apart en vreet ook als een bootwerker

Maar goed, persoonlijk hadden wij ook graag gewacht tot een maand of 6 - 9 maar dat ging helaas niet
pi_24396309
Knorretje, als je eerste-stap-liga gebruikt is dat ook zonder gluten hoor (omdat je zegt dat je tot 6-9 maanden wilde wachten denk ik dat je daarnaar verwijst).
pi_24396748
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:07 schreef Jambo het volgende:
Anitra, ik hield gewoon het pak aan wat betreft de rijstebloem. Uit m'n hoofd 3 of 4 eetlepels met 200 cc melk. Met de gewone speen lukte het ook niet om het met de fles te geven dus heb ik een 3 standen speen gekocht en dat werkte goed.
Ja maar ik krijg die eetlepel niet in de fles Ik zal vanavond eens proberen om het eerst in een andere fles klaar te maken.
Ik zit in eens te bedenken dat Djulian alweer bijna 5 maanden is en dan is het niet zo gek dat hij extra eten wil, toch? Hij heeft net een potje wortelen leeg gegeten en dan wil hij daarna nog 90 melk. Nu hij meer lucht heeft eet hij ook veel meer. Voor morgen staat er brocoli op het menu. Dat hebben wij vanavond gegetenkook toch zoutloos en wat over was heb ik gepureerd samen met iets van het kookvocht en het was precies een potje vol Ben benieuwd hoe hij dat vind.brocoli zo gepureerd smaakt nergens naar
  dinsdag 4 januari 2005 @ 19:15:40 #74
3142 m@x
pi_24397019
Kai krijgt 5 flessen van 200 ml maar drinkt ze niet altijd leeg. Zijn schema is als volgt:

6:45 uur 200 ml
10:45 uur 200 ml
14:45 uur 200 ml
18:45 uur 200 ml (meestal niet helemaal leeg)
ergens tussen 2:30 en 4:00 uur 200 ml (meestal niet helemaal leeg)

Die laatste fles is op een rottijd omdat ik er mijn bed voor uit moet. We hebben geprobeerd om hem om een uur of 11 wakker te maken voor de laatste fles maar dan drinkt hij maar een klein beetje en komt hij vervolgens 's nachts toch nog voor een voeding. Nu laten we hem maar slapen en geven we hem een voeding als hij erom vraagt. Heeft iemand misschien tips hiervoor (hij is pas 3 maanden dus hij mag volgens mij nog geen rijstebloem door zijn voeding en langer laten zitten tussen de dagvoedingen werkt ook niet omdat hij dan ligt te gillen van de honger).

Kai is vandaag trouwens voor het eerst een hele dag naar de opvang geweest. Ging prima volgens de juffen alleen drinkt hij heel slecht. Hij heeft één keer 100 ml en één keer 60 ml gedronken en verder niks. Lijkt me veels te weinig en dat bleek ook wel want eenmaal thuis aangekomen dronk meneer onmiddelijk 100 ml op. Hebben jullie kindjes hier ook last van?
pi_24397067
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:58 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ja maar ik krijg die eetlepel niet in de fles Ik zal vanavond eens proberen om het eerst in een andere fles klaar te maken.
maatschepje van de flesvoeding werkt ook uitstekend

Hier is heerlijk van de rode kool gesmuld (wat gepureerd ook nergens naar smaakt

poemonj: gebruik idd eerste stap liga
pi_24397090
Misschien een kwestie van wennen bij de kinderopvang. Het is er natuurlijk nieuw en druk en dan hebben kindjes het soms veel te druk met andere zaken dan drinken. Als hij een beetje gewend is zal het wel weer goed komen denk ik.
Gebruiken ze daar dezelfde flesjes als thuis?
  dinsdag 4 januari 2005 @ 20:29:55 #77
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24398283
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 15:56 schreef Sugar het volgende:
Maar ehm, Anitra en anderen met kindjes op flesvoeding: wat geven jullie op een dag?
Thomas (nu 4,5 maand) krijgt het volgende (tijden uiteraard bij benadering):
Ongeveer half 7: 200 ml melk (soms met een schepje rijstebloem)
10.00: potje fruit of een gepureerde banaan of peer ofzo
13.00: 200 ml melk
16.00: potje groente (tot nu toe alleen nog maar wortel of wortel/aardappel)
17.00: 200 ml melk
21.30 (gaan we langzaam vervroegen): 200 ml melk met 6 theelepels rijstebloem

Dit wil ik eigenlijk volhouden totdat Thomas 6 maanden is, maar ik ben bang dat hij op korte termijn nog meer bijvoeding nodig heeft.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:37:58 #78
61800 Rottdog
pi_24399416
quote:
Op dinsdag 4 januari 2005 18:23 schreef Knorretje het volgende:

[..]

vonden wij ergens ook, jayden was nog geen 2 maand toen ie rijstebloem voorgeschreven kreeg en met 3 maanden alleen de spercieboon, dus tja je gaat dan makkelijk mee in 4 maand de rest. Maar nou is Jayden een geval apart en vreet ook als een bootwerker
Oke vat ik maar doelde meer op een opmerking die deze week gemaakt is door geen idee meer komt vast nog wel een keer boven drijven. Omdat de baby 4 mnd was gingen we aan de potjes, toen dacht ik even van wat heeft dat ermee te maken. Eten en leeftijd staat toch gewoon los van elkaar, het gaat erom zijn ze er aan toe of niet want anders moet ik me zorgen gaan maken
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:43:34 #79
61800 Rottdog
pi_24399469
Okey voor de potjes eters onder ons

Bij de Action deze week 6 potjes voor 1,29 altijd makkelijk om in huis te hebben mocht met de pot meeëten niet kunnen
  dinsdag 4 januari 2005 @ 21:43:42 #80
3142 m@x
pi_24399471
Ik denk ook dat het voornamelijk een kwestie van wennen is. Ze gebruiken dezelfde flesjes als thuis, dus daar kan het volgens mij niet aan liggen. Omdat hij tijdens de wendagjes ook al zo slecht dronk hebben we benadrukt dat hij een langzame drinker is en dat ze echt de tijd voor een voeding moesten nemen. Dat hebben ze nu gedaan dus dat is ook het probleem niet. Misschien gaat het morgen beter. Meneertje ligt nu in ieder geval heerlijk te maffen en heeft zijn buikje vol gedronken.
pi_24399589
alles kwijt... [poging 2]

thijs krijgt hier normaal gezien om de 3 uur een voeding
6-9-12-15-18 en dan tegen 20 daarna verschilt nog al de ene keer is het 23.00 maar kan ook makkelijk 1 uur of 2 uur worden, en dan weer 6 etc etc

en potjes doen wij ook nog niet aan

voor de rest hier gaat alles zijn gangetje,Thijs doet zijn best om recht te gaan zitten viel me vandaag erg op iedere keer in zijn wipstoel of in de box zich omhoog willen trekken/hijsen/duwen.

We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 5 januari 2005 @ 08:21:57 #82
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24405976
Was ik, Rottdog!
Ik wilde graag eens een keer een potje geven, merkte dat Maria dingen uit mijn mond zit te kijken! Én hield "voor de grap" die 4-maanden-mijlpaal aan. Jammer dat jij dat zo debiel vindt.

Maar we gaan het nog niet echt invoeren, Maria heeft in principe nog genoeg aan de fles, merk ik.
Thanks voor alle reacties.
pi_24407750
m@x, misschien is het een idee om niet meer tijd tussen de flessen overdag te laten, maar juist iets minder?
Lucas heeft nu namelijk ongeveer het volgende schema:
7:30 uur bv
11:00 uur 200 ml fv
14:30 uur 200 ml fv
18:00 uur 200 ml fv
23:30 uur 200 ml fv (tot eergisteren was dit trouwens nog bv, maar dat maakt geen verschil voor Lucas heb ik gemerkt).
Maar elk kind is anders natuurlijk en Lucas heeft dit schema (bijna) helemaal zelf geregeld.

Sugar, Lucas kijkt hier ook het eten uit onze mond Hij vind het zo interessant! Ik wil eigenlijk ook erg graag eens een hapje groente of fruit proberen, maar ik wacht nog even tot ik weer bij het CB ben geweest. Ik wil namelijk graag even hun advies hierover. En Lucas is natuurlijk ook nog geen 4 maanden, dus nu zeker nog te jong
Pap krijgt hij trouwens ook nog niet, maar dat is eigenlijk omdat ik niet eens weet vanaf welke leeftijd ze dat mogen. En hij heeft ook nog genoeg aan wat hij nu krijgt dus is het eigenlijk niet nodig (en hij is ook zwaar genoeg, dus zolang het niet hoeft ).
pi_24407774
het is niet debiel, maar wordt tegenwoordig niet echt aangemoedigd omdat bijvoeding over 't algemeen echt nog niet nodig is met 4 maanden en het voor de ontwikkeling van het spijsverteringsstelsel beter schijnt te zijn om wat langer te wachten. ik vond die link die poemojn laatst plaatste ook erg interessant, over die methode om kinderen meteen ongepureerd te laten eten (maar wel pas na 6 maanden, als ze al wat kunnen kauwen).

[edit]ff gezocht: die link stond in dit topic [/edit]

maar er zit vast en zeker heel veel variatie in wanneer kinderen toe zijn aan iets anders dan melk.
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:12:56 #85
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24407840
Klopt, Bixis. Ik heb het ook zomaar op eigen houtje gedaan en besloten en is vast niet geheel cb-verantwoord enzo. Maar ja, ach, ik wilde het graag. En Maria had een leuk halfuur.
  woensdag 5 januari 2005 @ 11:37:51 #86
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_24408282
Nog even voor de mensen die willen beginnen met hapjes: het is het beste om niet te veel aan te bieden. Thomas krijgt de komende maanden bijvoorbeeld alleen maar wortels, aardappel, appel, peer en banaan. Zo belast ik zijn spijsverteringsstelsel niet te veel en krijgt hij toch wat extra's binnen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_24409236
Vannacht heeft Morris voor het eerst op zijn eigen kamertje in zijn ledikantje geslapen. Ik denk dat hij binnenkort niet meer in zijn hangwiegje past en het moest gewoon maar eens gebeuren.
's avonds heeft hij een tijdje klaarwakker gelegen in dat grote bed Op een gegeven moment hoor ik hem gillen, ligt ie een kwartslag gedraaid helemaal bovenin zijn bed
Maar hij is uiteindelijk toch in slaap gevallen en heeft vannacht keurig doorgeslapen.
Weer een mijlpaal
  woensdag 5 januari 2005 @ 12:36:07 #88
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24409337
Hier is het eerste hapje al gegeven hoor en niet in overleg met het consultatiebureau, ze kunnen mijn rug op met die adviezen, heb in de afgelopen vier jaar al zo veel verschillende adviezen gehoord varierend van:"Absoluut beginnen met 3 maanden hoor, gwoon om de motoriek van het eten te leren, want met zes maanden moeten ze dat echt kunnen, dan hebben ze die bijvoeding echt nodig". Tot:"Nee pas bijvoeden met vijf maanden hoor, ivm allergien". Goed ik kijk dus gewoon naar mijn kind, van de week had hij echt honger, lag constant te smakken op zijn vingers. Heb hem een potje boontjes gegeven en hij vond het de komende tijd geef ik alleen deze smaak totdat ik zeker weet dat hij hierop goed reageert. Aardig verantwoord al zeg ik het zelf
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24409812
verantwoord veranderd inderdaad supersnel. Een vriendin van mij heeft in een ander deel van het land compleet tegenstrijdige adviezen gekregen dan dat ik kreeg.....doe maar lekker wat je zelf vindt.
Ik zit hier weer met een ziek kind. Was D. net lekker opgeknapt, heeft ze nu weer koorts en ziek. Gisteren 39.5.......en laten dan net alle doktoren niet aanwezig zijn hoe dat dan weer kan , magoed: kind pil gegeven, veel laten drinken en morgen mag ik letterlijk bij de gratie gods, uit de goedheid van de dokters harten, mijn kin dweer laten bekijken. Nu ben ik met haar al zes weken aan het klooien met verschillende infecties, ze heeft exceem, ze is afgevallen, ......en nu maar hopen dat men nu eens fatsoenlijk naar haar kijkt en eens misschien een kuur geeft want man-o-man.....
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_24410011
Wat vervelend Catootje. Ik hop dat ze nu eens goed willen kijken en dat D. snel de oude is.
Loena met Djen was het idd totaal anders, toen moest je met 4 maanden bijvoeidng geven en die wou het niet. Die heeft pas met de 7 maanden echt regelematig een potje gekregen en pap gekregen. Pap vond ze helemaal niks en het potje eindigde meestal overal in de huiskamer behalve in haar mond. Djulian daar in tegen wil echt eten, dus hier alleen brocoli, banaan, worteltjes en peer. Dat zijn 4 dingen waar hij zeker tegen kan. Was het met Djen vechten om een half potje binnen te krijgen (ondanks dat ze alles uit je mond keek) Djulian werkt met gemak een heel potje weg. Djen heeft met 7 maanden alles ook ingehaald hoor, toen was melk echt not done en wou ze alleen nog maar vast eten.
Ik heb zoveel andere dingen geleerd 10 jaar geleden dat ik nu totaal met omschakelen. Maar volg toch het meeste mijn eigen gevoel hoor.
  † In Memoriam † woensdag 5 januari 2005 @ 13:41:53 #91
43556 miss_dynastie
pi_24410431

Grappig, al die tegenstrijdige en veranderende adviezen.
pi_24410544
Anitra, volg jij bij Djulian het introductieschema van www.babyallergie.nl? Lijkt me wel eng, stel dat hij ergens op reageert.. Gisteren keek ik nav Knorretje op de site van Liga, en eerste-stap-liga bevat wel soja, dus dat is extra 'link' als je kind al overgevoelig is voor koemelk. Hoe doe je dat, word je begeleid door een dietist? Etiketten lezen is echt lastig, in m'n familie zit iemand met koemelk- en soja-allergie en die kan dus heel veel dingen niet eten. Of dan bakt de bakker het koemelk- en sojavrije brood toch maar met soja..

Mijn moeder zegt ook altijd dat ik nog wel merk dat de adviezen heel erg veranderen. Maar dat vind ik geen reden om dan maar haar adviezen op te volgen, die ze 25 jaar geleden heeft geleerd. Ik probeer eigenlijk het 'waarom' van de adviezen te achterhalen en dan beslissen we of we het advies aanhouden of het anders doen. En waarschijnlijk zal Myrthe over 25 jaar ofzo het bij haar 1e kind heel anders doen, maar dat zien we dan wel weer.

[ Bericht 7% gewijzigd door poemojn op 05-01-2005 13:54:22 ]
pi_24412081
"gelukkig" is het per 1 januari verplicht om digen op de etiketten te zetten. Dus voor later scheelt dat enorm. Ik kijk wat er in elk potje zit en het etiketten lezen ben ik een ster ingeworden omdat ik met Djen dat al gehad heb. kleurstof allergie en chocolade allergie Verder probeer ik zoveel mogelijk vers te makenheb sinds gister weer een hakmolen en ik heb een eigen schema gemaakt. Heb zelf heel veel te maken gehad met dieetleer en voedingsleer dus ik weet er behoorlijk wat vanaf. veel verschillende dieten bij ons in de familie We zijn begonnen met banaan uit noodluiertas vergeten 1e kerstdag en hebben het opgebouwd omdat Djulian heel erg duidelijk aan gaf dat hij "vast"voedsel wil. ontlasting is gelijk een stuk beter!!!! Liga moet je idd mee opassen. Soja heb ik nog niet geprobeerd bij hem, maar hij heeft de volgende allergieen: koemelkeiwit, lactose intolerantie en intolerantie voor lactose vervangers op basis van mais. Zelf kan ik overigens wel tegen soja mits het niet in grote hoeveelheden is, dus hopelijk kan hij daar wel tegen. Huisarts zei dat hij idd ook vond dat Djulian er aan toe was om meer te krijgen en vond het dus geen enkel probleem dat we gingen beginnen. CB vond het in dec ook niet ergwijkverpleger zei ook je merkt het vanzelf als ze er aan toe zijn. We doen dus netjes beetje bij beetje en meerdere dagen hetzelfde om te kijken of er een reactie van komt.
  woensdag 5 januari 2005 @ 15:16:32 #94
61800 Rottdog
pi_24412158
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 08:21 schreef Sugar het volgende:
Was ik, Rottdog!
Ik wilde graag eens een keer een potje geven, merkte dat Maria dingen uit mijn mond zit te kijken! Én hield "voor de grap" die 4-maanden-mijlpaal aan. Jammer dat jij dat zo debiel vindt.
Eerste hapje! er ging bijna niks in! Vandaag precies 4 maanden oud, daarom!
Heb het misschien kort door de bocht samengevoegd maar omdat er zo uitdrukkelijk daarom achter stond had ik zoiets van ja en Dat ze 4 mnd is hoeft toch niet te betekenen dat ze daarom aan het fruit gaat

Dat je experimenteerd vind ik logisch maar omdat het er zo stond begreep ik het ook zo vandaar dat ik er zo op reageerde
  woensdag 5 januari 2005 @ 17:42:11 #95
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24414599
Euhm, Rottdog, er staat toch juist dat ik het voor de grap precies op die mijlpaaldag deed?
pi_24414627
quote:
Op vrijdag 31 december 2004 11:39 schreef miss_dynastie het volgende:
4 januari 2004: Maxim, zoon van Martineke

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
Dat vind ik knap . . .

[ Bericht 69% gewijzigd door Lois op 05-01-2005 19:26:06 (quote ingekort) ]
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
pi_24416016
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:44 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Dat vind ik knap . . .
Dan weten we gelijk wrom het zo'n heerlijke hollandse knul is
pi_24416340
Myrthe kan sinds een paar dagen reduplicerend brabbelen. Klinkt goed he?
Komt neer op mamamamama, papapapapa, bababa, etc. En nog wat klanken waarvan ik de spelwijze niet ken.
  Jubileum moderator woensdag 5 januari 2005 @ 19:23:32 #99
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24416409
quote:
Op woensdag 5 januari 2005 17:44 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Dat vind ik knap . . .
ik heb het aangepast...
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 5 januari 2005 @ 20:28:03 #100
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24417796
Volgens mij hebben wij een potentiëel kruipertje in huis.
Sinds een paar dagen verschijnt er in de box af en toe een wiebelend kontje die na een paar pogingen weer instort. En als je dan gaat kijken wat ie aan het doen is, zie je een kaboutertje die met zijn snuffert op het boxkleed ligt te kwijlen, onderwijl proberend zijn knieën onder zich op te trekken. Wat dus resulteert in dat wiebelende kontje en het kwijlende snuffertje balancerend op het boxkleed.

Is dit het prille begin van een kruipende/tijgerende Léon?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')