abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24418289
grrrrr fok doet weer raar

het lijkt me een erg lachwekkend gebeuren Dutchie maar het zou idd wel es het begin kunnen zijn van het kruipen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 5 januari 2005 @ 21:06:02 #102
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24418447
ja hoor dutch, begin je huis maar vast te beveiligen en 'baby-proof' te maken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24418698
Wat leuk, Dutchie!
pi_24419634
jaaaa, dutch leuk hoor!

Hier zit ik met een kind dat net in bed een temperatuur had van 35 graden....wat moet ikd aar nu weer mee
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:26:22 #105
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24420290
Catootje, dat vind ik wel een hele lage temperatuur. Heb je nog een tweede thermometer om nog een keer te meten? Ik weet wel dat Job de eerste week na zijn geboorte ook wel eens zo laag zat en dan moest ik hem van de verloskundige en de kraamverpleegster helemaal uitkleden en naakt tegen mijn eigen naakte lichaam houden. Dat was de beste manier om hem weer op te warmen.

toevoeging: Ik heb mijn babyboek erbij gepakt en daar staat het volgende:

"Ondertemperatuur
Voelt het kind koud aan, leg haar dan bloot op je eigen blote buik -de warmste plek op je lichaam- en dek jullie beiden toe, maar zorg dat het kind wel lucht krijgt.
Laat een ander de dokter waarschuwen."

Als je dus zeker weet dat die temperatuur inderdaad klopt, moet je echt actie ondernemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 5 januari 2005 @ 22:54:53 #106
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24421002
Bij babies kan ondertemp ook wijzen op een infectie, gek genoeg. Weet niet of dat ook zo is voor wat oudere babies en kindertjes
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24421638
Dutchie bij jou verhaal moet ik denken aan een jacht hond met zjn oren over de grond en snuffeld naar een konijnen hol. Die hebben ook wiebelkontjes en kwijlen ook Je omschrijft het zo leuk!!! Maar denk idd dat Léon een poging aan het doen is tot kruipen
  donderdag 6 januari 2005 @ 07:04:41 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_24427041
Hoe is het nou catoot?
stormy waters...
sailin'
pi_24427155
Inderdaad... hoe gaat het met Danielle?
pi_24428673
nou het gaat hier goed en niet goed: vanochtend heb ik Danielle uit bed gehaald met een temp van 35,9...redelijk zou je zeggen ware het niet dat ze met twee truien heeft geslapen EN de verwarming de hele nacht aan. Vanochtend bij de arts geweest (invaller, zul je altijd zien): mwah, ze is nu toch actief genoeg (ja maar...), kon geen kwaad, haalde ze wel in, moest ik me niet druk om maken, ga nog es naar je eigen huisarts (met haar exceem, die nu dus echt heeel erg is en ze krijgt van invaller GEEN zalf ervoor want dat was alleen maar esthetisch en dat was geen spoed)...heb zitten praten als brugman en ik heb niks njente nakkes nada voor elkaar gekregen. Ze is op zich schoon qua longen en hart en zo, dus het was niks ernstigs en hij ging niet zomaar (hele diepe zucht) antibiotica geven.....
DANYEL EN THIJS
  donderdag 6 januari 2005 @ 10:53:31 #111
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24428749
Wat afschuwelijk stom, catoot! Ik vind het zielig voor jou en Danielle!!!!
Sterkte ermee! Vind het echt stom! Weet ook niet wat je eraan kunt doen, maar dat ik het stom vind mag wel even gezegd worden. Stom, stom, stom!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24428811
jaaa, stom he ik zit heir ook heul kwaad te wezen. Want waar mag je dan tegenwoordig wel antibiotica voor krijgen? Want een consequente ondertemperatuur is ook niet goed toch....maar Danielle al haar energie in vrolijk zitten doen bij de dokter gegeven, dus rest van de dag ligt ze weer voor pampus zoals ze al bijna zes weken is maar "haalt ze allemaal wel in" ....
DANYEL EN THIJS
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:11:17 #113
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24428996
Catoot, wanneer is je eigen arts weer terug? En waarom laat je bijv. niet de cb-arts even naar haar kijken? Leg je verhaal uit en zeg dat je je echt zorgen maakt en zekerheid wilt.
Volgens mij mag je dan echt wel even langskomen.
Wat een rotstituatie zeg.

Ik denk trouwens dat we nu idd Léons bedje maar naar beneden moeten doen evt. op tussenstand. En de box ook maar. Jeetje wat gaat het ineens weer hard!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_24429203
ik mag niet naar de cb arts omdat Danielle ziek is en dan andere kindjes kan aansteken.....
DANYEL EN THIJS
pi_24429329
Meen je dat Catootje? Heeft het CB dat gezegd? Wat gek.
Sterkte met Daniëlle.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:42:40 #116
103793 kozakken
Living the life
pi_24429538
Tjee catootje.... -zucht-
zit hier gewoon met afgrijnzen je verhaal te lezen. Wat een stupide, stomme mensen!
Wat dacht je van nogmaals een telefoontje naar de invaller en zeggen dat je je als moeder zorgen maakt omdat je kind 'anders is en doet'. (en meteen zeggen dat je teleurgesteld bent dat je je niet serieus genomen voelt)
Kan misschien helpen. En anders roepen dat je een doorverwijzing wilt naar een kinderarts omdat jij dit te verontrustend vind en dat de invaller je kind niet genoeg kent om de situatie goed in te schatten.

Nu ik dit typ denk ik: das leuk. maar daar help ik je geen barst mee.
nou ja, ik laat het toch maar even staan. Al is het alleen maar om je hopenlijk te helpen bij een volgend bezoek aan de oh-zo-niet-meewerkende-dokters. Grrrrrr....
  donderdag 6 januari 2005 @ 11:47:29 #117
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24429635
Dan komt die cb-arts toch fijn ff langs? Wat een onzin zeg! Waar is een arts anders voor, alleen maar om mooi op te zitten ofzo?
pi_24429942
CB-arts kan ook niets doen, die moet je doorverwijzen naar een huisarts. Mij werd iig gezegd dat zij geen medicijnen mogen voorschrijven ed, alleen preventief mogen werken.

Sterkte Catootje. Kun je niet een andere huisarts bellen evt (2nd opinion)?
pi_24429981
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 11:47 schreef dutchie het volgende:
Dan komt die cb-arts toch fijn ff langs? Wat een onzin zeg! Waar is een arts anders voor, alleen maar om mooi op te zitten ofzo?
Sja, blijkbaar mogen er alleen gezonde kindjes bij die arts langskomen Lekker makkelijk
pi_24430120
Kijk, dit is een vacaturebeschrijving voor een cb-arts:
quote:
Consultatiebureauarts Jeugdgezondheidszorg
Je voert werkzaamheden uit voor epidemiologisch onderzoek. Je biedt zorg aan 0 tot 4-jarigen door te vaccineren, hun groei en ontwikkeling te volgen en pathologie te signaleren. Het is jouw taak de gezondheidstoestand van deze kinderen in lichamelijk, emotioneel en psychosociaal opzicht te beoordelen en ouders te begeleiden. Je overlegt met het consultatiebureauteam en rapporteert relevante signalen aan de stafarts.

Opleiding: artsendiploma met de applicatiecursus CB-arts of de opleiding jeugdarts.
Het is alleen een basisarts (= gewoon 6 jr studie Geneeskunde op universitair niveau) met een extra cursus, dus 'minder' dan een huisarts (= na Geneeskunde nog een 3-jarige opleiding), al zijn in sommige plaatsen ook wel huisartsen werkzaam als consultatiebureau-arts.

[ Bericht 1% gewijzigd door poemojn op 06-01-2005 12:26:56 ]
  donderdag 6 januari 2005 @ 12:23:33 #121
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_24430345
Dan maar bij een andere arts een second opinion vragen, ookal verwacht ik wel dat ze boot af zullen houden. Heb soms het gevoel alsof ze elkaar de hand boven het hoofd houden.
pi_24430617
Catootje wat een kl*te arts zeg. Er is duidelijk wat met Danielle aan de hand en dan niks doen. Kan me er zo kwaad om makenmaar daar heb jij niks aan Ik denk aan je en hoop dat je snel iemand te pakken krijgt die je wel wilt helpen.
pi_24430799
nou, wat in ieder geval wel gelukt is (met elke kruimel blij tegenwoordig): het consultatiebureau gebeld en gevraagd of dat normaal is zo'n lage temp. nou nee dus op zich niet. Dus extra aankleden (en ze zei nog een beetje ongerust: ......en je wil hier niet mee naar een huisarts???" nou wel dus mevrouw aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah), warm houden en in de gaten houden of ze wel vooruit gaat en niet blijft steken. Nu is het wel zo dat ze elke dag beter wordt, maar net als gisteravond dat ze dan onderkoeld in haar bedje ligt... dat vinden mama's en papa's eng. Maar, zo de vervanger al jolig zei, als ze ernstig ziek was hadden we dat wel gemerkt hahahahaha..... ..... Dus warmhouwewarmhouwe....!
DANYEL EN THIJS
pi_24430820
(over naar een andere arts toegaan: om deze te spreken te krijgen heb ik al hevig huilend aan de telefoon moeten hangen....meerdere malen)
DANYEL EN THIJS
  donderdag 6 januari 2005 @ 13:30:59 #125
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24431314
Tjeetje soms he heel soms denk je afschieten die zooi

Sterkte met Daniëlle

het is ook niet makkelijk om het warm te krijgen als je eenmaal zo koud bent misschien een warm bad iets roep ik ook zomaar wat
  donderdag 6 januari 2005 @ 14:01:52 #126
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_24431819
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 13:30 schreef Rottdog het volgende:
Tjeetje soms he heel soms denk je afschieten die zooi

Sterkte met Daniëlle

het is ook niet makkelijk om het warm te krijgen als je eenmaal zo koud bent misschien een warm bad iets roep ik ook zomaar wat
De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...

Misschien een warme kruik?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_24432282
Catootje, als je het echt niet vertrouwt, bel dan gewoon het ziekenhuis en leg de situatie uit. Ook dat ze zich bij de huisarts anders gedroeg dan normaal (vreemde omgeving enzo). Het kan nl op een infectie wijzen, zoals Loena ook al zei. Heeft ze ook andere symptomen (meer apatisch, slapper, overgeven/buikpijn/diarree, koude handen en voeten)?

[ Bericht 0% gewijzigd door poemojn op 06-01-2005 14:56:33 ]
pi_24432637
ik dacht ook aan een kruik erbij, cato. en verder inderdaad toch aan de bel blijven trekken hoor, als je je zulke zorgen maakt. dan maar naar 't ziekenhuis. beterschap voor daantje!
pi_24432811
Ze is verder wel redelijk en elke dag wat beter. Maar ik wil wel dat ze morgen een wat meer normale temp heeft want zo ga ik het weekeinde niet in. Kruik is idd een idee. In bad is ze al dagen niet geweest en ze ruikt nogal ehmmm *tis eigen kind* naar ziek....tactvol, zeeeer tactvol gezegd. Maar wat ik nog het aller, allerzieligste vind is dat haar schaamlippen zooo schraal zijn (tandjes) dat ze net zijn opengesprongen en een beetje bloeden dus dan voel je je echt rot, hebt allerlei klachten, exceem, koud, en dan bloeden je schaamlippen ook nog es (en je hebt een beetje diarree...kun je nagaan hoe dat moet voelen)...maar ik hou haar goed in de smiezen en als er ook nog maar iets bijkomt dan ga ik naar het ziekenhuis. Linea recta.
DANYEL EN THIJS
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 15:11:17 #130
43556 miss_dynastie
pi_24433001
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 15:00 schreef Catootje het volgende:
als er ook nog maar iets bijkomt dan ga ik naar het ziekenhuis. Linea recta.
Goed zo.
Dikke kus voor Daantje
pi_24433334
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 14:01 schreef texelonia het volgende:

[..]

De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...
ik weet wel dat met die regel mijn kids nooit in bad zouden mogen. (hadden we in de kraamweek al 'heibel' om) Onze temperatuurtjes zijn standaard 'te laag' (alicia rond de 36,1 en jayden 35.7) wat ik wel weet is dat als we jayden na zijn bad temperaturen dat hij iets hoger komt twee tot 3 tiende. Dus misschien dat het bij Danielle ook zo werkt, bij alicia nooit uitgeprobeerd, dus weet niet of het kan opgaan voor ieder kind.
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:31:49 #132
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_24437529
Danielle

Mag ik hier ff ongegeneerd de trotse mama uithangen?
Ik doe 't lekker gewoon

Saskia loopt achter de blokkenkar!!!!
Ze trekt zichzelf op en wandelt de hele kamer door! Totdat ze weer ergens tegenaan staat en dan moet mama de kar omkeren en dan gaat ze weer verder..

Ze loopt al best 'stabiel' ook achter dat ding.. Had verwacht dat 't veel wiebeliger zou zijn. Die paar stenen erin voor het gewicht was net wat ze nodig had.

Mama is trots
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_24437670
Wat goed Saskia en daar mag mama best trots op zijn
  † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 19:45:33 #134
43556 miss_dynastie
pi_24437735
Saskia
Wow
  Jubileum moderator donderdag 6 januari 2005 @ 19:45:36 #135
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_24437738
Saskia!!! Wat goed
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 6 januari 2005 @ 19:52:36 #136
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_24437844
saskia wat goed van je
pi_24437969
Saskia wat goed!!!
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:08:50 #138
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_24438132
WOW Saskia!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_24438144
saskia wooooeeiii!!!! top zeg!!

Danielle deed het vanavond echt supergoed; gillen (van plezier dit keer), spelen en knuffelen, heerlijk!
DANYEL EN THIJS
pi_24438200
He fijn Catoot dat het wat beter gaat met Danielle.

Saskia Wat goed!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  donderdag 6 januari 2005 @ 20:32:45 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_24438621
Jeetje Saskia!! Wat knap!!

Catootje, gelukkig is Daan wat opgeknapt zeg.

Liam heeft een dubbele oorontsteking en heeft nu toch antibiotica. Maar hij is niet zielig hoor, je merkt eigenlijk niks aan hem De dokter vond hem ook blaken van gezondheid
stormy waters...
sailin'
pi_24439146
och arme Liam... beterschap! (en belana tnx voor de post, heb 't ontvangen)

Saskia wow dat ziet er stoer uit zeg!
  FOK!fossiel donderdag 6 januari 2005 @ 21:03:16 #143
2628 Karin
pi_24439190
Wouw Saskia Ziet er goed uit!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 januari 2005 @ 22:29:26 #144
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_24440948
Nu moet pa dus niet alleen de tafel in de gaten houden, maar het hele huis
  donderdag 6 januari 2005 @ 22:32:49 #145
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_24441025
Saskia, wat zie je er stoer uit, zo achter die wagen. Of om met Dutchie te spreken "You make my son look bad!" (en Job is zelfs niet eens een babietje meer ).

Liam, ook al zo stoer doorlopen met een oorontsteking.

Catootje, ik ben blij dat het weer wat beter gaat met Daniëlle. Ik maakte me gisteravond best wel ongerust. Vooral ook omdat ze eerder op de dag ook verhoging had (dacht ik). Hou haar alsjeblieft goed in de gaten en als je weer die stomme arts treft, rij je gewoon rechtstreeks door naar het ziekenhuis, hoor.
Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig en knapt ze gewoon weer helemaal op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_24442023
Saskia wat goed E.T. ik kan me voorstellen dat je apetrots bent op je dochter

Daniellie hopelijk ben je snel weer beter
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  donderdag 6 januari 2005 @ 23:27:48 #147
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_24442123
Ach papa Swets zo hou je je conditie op peil

Geweldig Saskia

Gelukkig heeft hij er geen last van Belana het kan vreselijk pijnlijk zijn
  vrijdag 7 januari 2005 @ 11:09:16 #148
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_24449096
Saskia!!!

Catoot, hoe is het nu met je dochtertje?

Maria slaapt nu overdag redelijk makkelijk. Thuis althans. Op het kinderdagverblijf vinden ze haar wel lastig; ze wil niet weggelegd worden en huilt dan hard. Ze stribbelt ook echt tegen.
Daardoor durven ze haar niet in een bedje bij de andere babies te leggen, bang dat niemand meer kan slapen. Dus leggen ze haar in de kinderwagenbak wat verder weg. Thuis gaat het slapen dus over het algemeen wel goed. Ik vind het best rot om te horen dat het zo lastig gaat en vind het ook raar dat ze het niet meer "durven".

Hoe gaan in godsnaam andere babietjes dan slapen? Die slapen toch niet hup, patsboem, meteen? Of wel?

En zo ook met de fles drinken. Ik krijg vaak te horen dat ze dat niet zo goed doet op het kdv. Ook gek, als je zelf de ervaring hebt dat je kindje altijd hooguit 40 cc laat staan...
Hebben jullie ook dit soort ervaringen?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_24449211
Dat van die fles klinkt haast alsof ze het er niet naar haar zin heeft.. Bijv toen ik 6 maanden was en eenkennig werd dronk ik niets uit de fles als m'n vader die gaf, maar alleen als m'n moeder de fles gaf.
Wat dat slapen betreft schijnt het beleid per kdv te wisselen. Sommige vinden dat baby's in het schema van het kdv moeten passen, andere gaan veel meer mee in de behoefte/het ritme van de baby. Hoe doet jouw kdv dat verder? Er zijn nl ook kdv's waar baby's gewoon bij de leidster op schoot mogen slapen als ze anders niet slapen. Dat soort dingen schijnen erg te verschillen.
pi_24449333
Saskia, stoere meid hoor

Sugar, vervelend is dat zeg. Bij Morris op de creche zijn zat kindjes die 10 minuten (of langer) bleren voordat ze in slaap vallen. Als het echt te erg wordt leggen ze wel een kindje apart maar dat is in dezelfde ruimte zeg maar. Daar hebben ze een apart hoekje met een hangwiegje en het is daar een beetje schemerig. Zo kan een babietje daar even lekker rustig liggen.
En als een kindje de fles niet helemaal leegdrinkt proberen ze een kwartiertje of half uurtje later of het wel lukt. Misschien kan je een gesprek aanvragen als je je zorgen maakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')