Sja, blijkbaar mogen er alleen gezonde kindjes bij die arts langskomenquote:Op donderdag 6 januari 2005 11:47 schreef dutchie het volgende:
Dan komt die cb-arts toch fijn ff langs? Wat een onzin zeg! Waar is een arts anders voor, alleen maar om mooi op te zitten ofzo?![]()
Het is alleen een basisarts (= gewoon 6 jr studie Geneeskunde op universitair niveau) met een extra cursus, dus 'minder' dan een huisarts (= na Geneeskunde nog een 3-jarige opleiding), al zijn in sommige plaatsen ook wel huisartsen werkzaam als consultatiebureau-arts.quote:Consultatiebureauarts Jeugdgezondheidszorg
Je voert werkzaamheden uit voor epidemiologisch onderzoek. Je biedt zorg aan 0 tot 4-jarigen door te vaccineren, hun groei en ontwikkeling te volgen en pathologie te signaleren. Het is jouw taak de gezondheidstoestand van deze kinderen in lichamelijk, emotioneel en psychosociaal opzicht te beoordelen en ouders te begeleiden. Je overlegt met het consultatiebureauteam en rapporteert relevante signalen aan de stafarts.
Opleiding: artsendiploma met de applicatiecursus CB-arts of de opleiding jeugdarts.
De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...quote:Op donderdag 6 januari 2005 13:30 schreef Rottdog het volgende:
Tjeetje soms he heel soms denk je afschieten die zooi
Sterkte met Daniëlle
het is ook niet makkelijk om het warm te krijgen als je eenmaal zo koud bentmisschien een warm bad iets roep ik ook zomaar wat
Goed zo.quote:Op donderdag 6 januari 2005 15:00 schreef Catootje het volgende:
als er ook nog maar iets bijkomt dan ga ik naar het ziekenhuis. Linea recta.
ik weet wel dat met die regel mijn kids nooit in bad zouden mogen. (hadden we in de kraamweek al 'heibel' om) Onze temperatuurtjes zijn standaard 'te laag' (alicia rond de 36,1 en jayden 35.7) wat ik wel weet is dat als we jayden na zijn bad temperaturen dat hij iets hoger komt twee tot 3 tiende. Dus misschien dat het bij Danielle ook zo werkt, bij alicia nooit uitgeprobeerd, dus weet niet of het kan opgaan voor ieder kind.quote:Op donderdag 6 januari 2005 14:01 schreef texelonia het volgende:
[..]
De kraamverzorgster zei tegen ons dat als een baby een te hoge óf te lage temp heeft hij/zij niet in bad mag. Maar weet eigenlijk niet of dat ook voor grotere baby's geldt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |