bronquote:Nee niet nog een jaaroverzicht. De Keuringsdienst kijkt niet terug, maar vraagt zich af hoe het verder moet. Een avond plaatjes kijken met tussendoor gesprekken met mensen die in de uitzendingen van het afgelopen jaar een rol speelden. Maar zo weinig mogelijk gesprekken en kort ook. Dat zal wel lukken. Want op vragen van de Keuringsdienst is zwijgen in de mode.
morgen of overmorgen te zien op www.kvw.tvquote:Op woensdag 29 december 2004 23:08 schreef Martijn_77 het volgende:
Wanneer komt de nieuwe utizending heb deze van vanavond gemist.
Ik vond het maar een rare kwibus anders, die Bonduelle-dude. Heeft een hele vreemde indruk achtergelaten. Maar goed, het was blijkbaar een uitzending waarbij de gezelligheid voorop stond.quote:Op zondag 2 januari 2005 10:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Kijk, zo moet je met de media omgaan
toch nog iets leuks deze zomer op tvquote:Op woensdag 15 juni 2005 14:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Ja, een rotschop, ik weet het, maar binnenkort weer op TV
Nieuwe KvW reeks in zicht
Op 5 juli om 21.30 op Net3 start het nieuwe seizoen van de Keuringsdienst van Waarde.
Blijf alsjeblieft van die Teddybeer af...quote:Op vrijdag 24 juni 2005 15:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Nog 11 nachtjes slapen!
Ik kan nauwelijks wachten, ik ben zo opgewonden dat ik nauwelijks de controle over mijn lichaamsfuncties kan houden
:-)
Hij is lief, die kleine ijsbeer.quote:Op vrijdag 24 juni 2005 17:43 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Blijf alsjeblieft van die Teddybeer af...![]()
quote:Vanaf vandaag 5 juli 2005 is de Keuringsdienst weer wekelijks te zien op Nederland 3 (21:30 uur). Nieuw seizoen, nieuwe beesten, nieuwe vragen.
De serie start met twee speciale afleveringen getiteld ‘Tony and the Chocolate Factory’. In juli verschijnt in de bioscopen de remake van Roald Dahl’s meesterwerk ‘Charlie and the Chocolate Factory’. De Keuringsdienst van Waarde grijpt deze gelegenheid aan om met de eigen film ‘Tony and the Chocolate Factory’ wereldwijd aandacht te vragen voor het slavernijprobleem in de cacao. Teun van de Keuken (=Tony) wil chocolade kopen waarvan hij zeker weet dat de cacao niet met behulp van slaven is geoogst. Hij daagt topmanagers uit de chocolade-industrie uit om een slaafschone reep te ontwikkelen en deze tijdens de première van de film als speciale Willy Wonka reep uit te brengen.
Nee dus...quote:Op dinsdag 5 juli 2005 18:43 schreef Markster het volgende:
Het is toch 'keuringdienst van waren' ?
Dat andere heet de voedsel en waren authoriteit trouwens.quote:
Precies, trek ik ook niet echtquote:
Het is juist goed dat ze hier aandacht aan besteden. Dat de mensen maar eens bewust worden van het feit dat er achter de mooie verpakkingen vaak minder mooie verhalen schuil gaan.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:01 schreef zoalshetis het volgende:
dat gekut over die derde wereldlanden is prima, maar maak daar een ander programma over.
dat zeg ik ook niet. maar maak daar dan een ander programma over. nationaal is er al genoeg onrecht in de supermarkten.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:04 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Het is juist goed dat ze hier aandacht aan besteden. Dat de mensen maar eens bewust worden van het feit dat er achter de mooie verpakkingen vaak minder mooie verhalen schuil gaan.
Precies. Dat een houtoven-pizza niet echt uit een houtoven komt is vele malen erger dan die 200.000 slaven in Ivoorkust.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet. maar maak daar dan een ander programma over. nationaal is er al genoeg onrecht in de supermarkten.
dat jij, ik, de kvw en de wereld op dit moment niks kunnen doen aan het slavendom, in plaats van de prostitutie zegt idd genoeg. schoenmaker hou je bij je leest.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:49 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Precies. Dat een houtoven-pizza niet echt uit een houtoven komt is vele malen erger dan die 200.000 slaven in Ivoorkust.
Het was ook bepaald niet bedoeld om te lachen, deze aflevering.quote:
Als precies het zelfde programma door de tros op NL2 of op RTL4 werd uitgezonden keken er 10 keer zoveel mensen.quote:Op woensdag 6 juli 2005 11:02 schreef oZner het volgende:
Fijn programma. Best wel gek dat het niet zo'n impact heeft... Ik vind sommige dingen best wel schokkend...
Het enige nadeel is dat er veel dingen herhaald wordt. Een beetje TROS principe, herhaling van een compilatie die al eens herhaald is... Dan kijk je iets nieuws, maar dat is half oud....
Hopen op nieuwe interessante reportages!
Wij kunnen er juist alles aan doen. Als consumenten zouden weigeren om chocola te kopen zolang er niets verandert aan kinderslavernij in de cacoateelt, dan reken er maar op dat fabrikanten vandaag nog in actie komen. Maar het punt is dat het de meeste consumenten koud laat wat er nodig is om chocola of andere artikelen te produceren. Zij willen daar helemaal niets weten van en kopen de gedachte dat ze mogelijk meewerken aan misstanden in de wereld af door zo nu en dan wat bij te dragen aan giro 555.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:12 schreef zoalshetis het volgende:
dat jij, ik, de kvw en de wereld op dit moment niks kunnen doen aan het slavendom, in plaats van de prostitutie zegt idd genoeg. schoenmaker hou je bij je leest.
prachtig om de bureaucratie van bedrijven te zien, in belgie naar zwitserland bellen voor info over het bedrijf in belgie waar je net een afspraak had maar nu voor staat te wachten en je mag niet 1 mm op de parkeerplaatsstaan. En dat allemaal omdat ze blijkbaar bang zijn dat ze ergens door de mand vallenquote:Op dinsdag 12 juli 2005 21:54 schreef tong80 het volgende:
Was aardig. Zie ze liever meer ironisch. Hier viel geen eer te behalen en dat wisten ze.
Dahl TV is gewoon een Nederlandse productiemaatschappij.quote:Op woensdag 13 juli 2005 12:49 schreef Frollo het volgende:
Waarom 'Dahl TV' trouwens? Betekent dit dat de weduwe Dahl het initiatief in principe steunt maar niet méér kan doen vanwege haar contract met Nestlé?
Ófwel het is stom toeval dat een productiemaatschappij met de naam 'Dahl' een documentaire maakt met 'Chocolate Factory' in de titel, ófwel de maatschappij is speciaal voor deze documentaire opgericht en inderdaad naar Roald vernoemd. Maar dan vind ik het weer vreemd dat de weduwe dat zomaar goed vindt.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:08 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Dahl TV is gewoon een Nederlandse productiemaatschappij.
Dahl TV bestaat al wat langer, maar dat sluit niet uit dat de naam is afgeleid van Roald Dahl. Daar hoeft overigens geen toestemming voor gegeven te worden aangezien Dahl op zich geen beschermde naam is.quote:Op woensdag 13 juli 2005 13:18 schreef Frollo het volgende:
Ófwel het is stom toeval dat een productiemaatschappij met de naam 'Dahl' een documentaire maakt met 'Chocolate Factory' in de titel, ófwel de maatschappij is speciaal voor deze documentaire opgericht en inderdaad naar Roald vernoemd. Maar dan vind ik het weer vreemd dat de weduwe dat zomaar goed vindt.
Wij keken Meat machinequote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:07 schreef Asskicker14 het volgende:
Kut gemist, ik zat Mean Machine met Vinnie Jones aan het kijken
Dank je ik had hem ook gemistquote:
quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef tong80 het volgende:
Was dit geen herhaling het kwam me zo bekend voor. En gelukkig eet ik nooit biefstuk, die gaan bij Tong altijd stuk. Maar die gehaktbal uit Botswana laat ik echt niet liggen.
Als ik me niet vergis heeft Kassa ook ooit aandacht geschonken aan de miserabele kwaliteit van biefstuk. Toch zonde dat vlees zo wordt verprutst door slagers.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef tong80 het volgende:
En gelukkig eet ik nooit biefstuk, die gaan bij Tong altijd stuk. Maar die gehaktbal uit Botswana laat ik echt niet liggen.
Het zijn niet de slagers die het verpesten, ik ken een paar slagers, en die hebben allemaal het zelfde, als die mooi vlees in de toonbank leggen, dan wordt het niet verkocht, omdat libelle huisvrouwtjes lopen te miepen dat het vet is, of niet brandweerwagen rood.quote:Op woensdag 20 juli 2005 13:26 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als ik me niet vergis heeft Kassa ook ooit aandacht geschonken aan de miserabele kwaliteit van biefstuk. Toch zonde dat vlees zo wordt verprutst door slagers.
Wat zou je dan precies moeten vragen?quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:55 schreef Rio het volgende:
Je kunt er wel om vragen bij de meeste slagers. Kunnen ze het desnoods voor je bestellen.
Hoe dan ook kon je gisteren duidelijk zien hoe een niet-Libelle-huisvrouw tig biefstukken kocht, keer op keer verkeerd werd voorgelicht, en uiteindelijk aan kwam zetten met vlees dat de naam biefstuk geen eer aan deed. Ik begrijp niet waarom bieflappen onder de naam biefstuk mogen worden verkocht en waarom het wordt toegestaan dat een biefstuk wordt ingesneden of ingeprikt.quote:Op woensdag 20 juli 2005 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zijn niet de slagers die het verpesten, ik ken een paar slagers, en die hebben allemaal het zelfde, als die mooi vlees in de toonbank leggen, dan wordt het niet verkocht, omdat libelle huisvrouwtjes lopen te miepen dat het vet is, of niet brandweerwagen rood.
Je hebt tegenwoordig "extra mager" gehakt bij de AH, dus dat zal dan wel een zuiver ongemengde Botswana-bal kunnen opleveren.quote:Op dinsdag 19 juli 2005 22:05 schreef tong80 het volgende:
Maar die gehaktbal uit Botswana laat ik echt niet liggen.
tsja, niet iedereen heeft een neus voor een mooi productquote:Op woensdag 20 juli 2005 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het zijn niet de slagers die het verpesten, ik ken een paar slagers, en die hebben allemaal het zelfde, als die mooi vlees in de toonbank leggen, dan wordt het niet verkocht, omdat libelle huisvrouwtjes lopen te miepen dat het vet is, of niet brandweerwagen rood.
Zoals ik al vaker heb gepost, het gaat er niet in de eerste plaats om wat te weten te komen, maar om geweldige tv te maken. En amusant is het zeker.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:03 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de presentator van deze aflevering was wel een irritante zuiger ovevrigens, als hij zich anders had opgesteld was hij meer te weten gekomen.
Mjah, en zoals ík al vaker heb gepost, aan de biefstuk-aflevering kan je pas echt zien hoe hoog hun niveau is. Dit was een niveau'tje of vier te laag voor hun doen. Dit was kut.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 22:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik al vaker heb gepost
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:15 schreef At_Fundum het volgende:
Ik vond de aflevering weer leuk hoor, hoewel het onderwerp (genetisch gemodificeerde soja in varkensvoer en de varkenshouderij) me niet echt aanspreekt, wel weer mooi hoe de woordvoerders van de verschillende bedrijven schutteren aan de telefoon en meneer Klootwijk zijn slimme gevlekte biggetje het weiland uit ziet zwemmen
Ongelovelijk, die enorme velden waar het verbouwd wordt en die gigantische hoeveelheden die ze vanuit Argentinië exporteren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Intressant om te zien waar soja vandaan komt, maar voor de rest tamelijk saai.
Vind die varkentjes leuker.
Details?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef turnpike het volgende:
Voor liefhebbers van deze serie is ook het nieuwe programma van Arjen Ederveen aan te raden "Wroeten" over het wel en wee van zijn biologische moestuintje.
Dagelijks, ned 3 19.00uquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:02 schreef TheTh1ng het volgende:
[..]
Details?
Waar wordt dat uitgezonden?
ja en hoe ze erbij stond te lachen hehequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond het trouwens erg grappig dat die argentijnen zeggen, Soja als varkensvoer, gatver, das niet lekker. Nee, varkens die met mais gevoerd zijn, zijn veel lekkerder.
Inderdaad, de vertrouwde praktijk weer. Het smaakt naar kartonquote:
Ja he, die auto komt natuurlijk uit de stad, de vuilnisbelt daar biedt wel vliegjes.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:23 schreef At_Fundum het volgende:
Hoewel dat van de ruiten zonder vliegjes erop niet helemaal waar was, zag toch duidelijk wat geplette beestjes op het ruit zitten.
Ik ga zeker kijken, zal wel over het water in de ham gaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:03 schreef tong80 het volgende:
Vanavond over achterham.
Bij het bevriezen kristaliseerd water en zet uit, dit maakt de celwanden van het vlees kapot, en lekt de celinhoud uit de cellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:25 schreef tong80 het volgende:
Als ik ham ontdooi uit de vriezer is het inderdaad kledder nat. Nooit bij stil gestaan hoe dat komt.
Jij vriest vleeswaren in?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:34 schreef tong80 het volgende:
Ja maar bij andere vleeswaren is het lang niet zo erg. Rosbief bijvoorbeeld is gewoon droog.
Sorry dan begrepen we elkaar verkeerd. Is dat raar dan ? Om vleeswaren in te vriezen ? Ik koop altijd veel tegerlijk. Vooral rosbief.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vriest vleeswaren in?
Ik dacht dat je het over rauw vlees had
Met een lantaarntje, helaasquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:54 schreef SuperRembo het volgende:
Waar vind je nou zo'n goede slager? (Ik zou bijna ambachtelijke slager zeggen)
Je weet nu hoe echte ham eruit ziet, de meeste ambachtelijke slagers hebben deze hammen wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:54 schreef SuperRembo het volgende:
Waar vind je nou zo'n goede slager? (Ik zou bijna ambachtelijke slager zeggen)
Ik vind het altijd knap van de keuringsdienst dat ze deze vakmensen weten te vinden, das best lastig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:57 schreef Black-Hole het volgende:
Hele mooie aflevering weer, vooral die echte slager die even laat zien hoe het wel moet. Echt vakwerk dus.
Die muts van klantenservice die als antwoord op de vraag wat het verschil tussen schouder- en achterham als antwoord en oplossing gaf: "Achterham wordt gemaakt van de achterham en schouderham van de schouderham"quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:17 schreef At_Fundum het volgende:
En ergens blijft het pesten van de klantenservice met vervelende doorvraagvragen ook wel vermakelijk.
Niet schokkend? Ik moet zeggen dat ik er best van stond te kijken wat onze toekomstige slagers wordt geleerd op een vakschool notabene. Nu kun je wel zeggen, de markt vraagt en krijgt, maar de beste mensen hebben dus, als ze van school komen, geen flauw benul hoe je een échte ham maakt - misschien dat er een paragraaf in een boek aan gewijd wordt als we geluk hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:17 schreef At_Fundum het volgende:
Niet zo'n heel schokkende aflevering wat mij betreft
jammer alleen dat slagers als deze man echt uitzondering zijnquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:02 schreef Rio het volgende:
Ik had al veel respect voor slagers ,maar dat is nu alleen nog maar gegroeid. Ik ga na het zien van deze aflevering proberen helemaal nooit meer vlees uit de supermarkt te kopen; ik zet nu mijn principes nog wel eens aan de kant voor gehakt of heel soms een schnitzel.
Eens. Is kwestie van goede slager selecteren door vragen te stellen en je gevoel te laten spreken. Maar naar welke slager je ook gaat: je wordt niet zo keihard voor de gek gehouden als bij vlees uit de supermarkt het geval is.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jammer alleen dat slagers als deze man echt uitzondering zijn
De vakschool waar je het over hebt was, als ik goed opgelet heb, geen slagers opleiding. Het was een of andere opleiding voedseltechnologie en dan vind ik het niet heel vreemd dat ze die arme kinderen dit soort zaken leren, het is tenslotte voedseltechnologie. Niet dat ik het er mee eens ben, maar goed.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:08 schreef kippenek het volgende:
[..]
Niet schokkend? Ik moet zeggen dat ik er best van stond te kijken wat onze toekomstige slagers wordt geleerd op een vakschool notabene. Nu kun je wel zeggen, de markt vraagt en krijgt, maar de beste mensen hebben dus, als ze van school komen, geen flauw benul hoe je een échte ham maakt - misschien dat er een paragraaf in een boek aan gewijd wordt als we geluk hebben.
De opmerking van de échte slager dat het verboden zou moeten worden het product wat als 'ham' verkocht werd onder die naam aan de man te brengen vond ik dan ook geheel terecht. Maar goed, de consument koopt toch wel, of het nou plofkippen, waterfilets of ingespoten ham is.
Bij verpakte vleeswaren staat er op wat er in zit.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:28 schreef Rio het volgende:
[..]
Eens. Is kwestie van goede slager selecteren door vragen te stellen en je gevoel te laten spreken. Maar naar welke slager je ook gaat: je wordt niet zo keihard voor de gek gehouden als bij vlees uit de supermarkt het geval is.
Vreemd, mijn AH heeft juist beter vlees dan de meeste andere supermarkten waar ik geweest ben. Krijgen die het vanuit een centraal punt aangeleverd?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij verpakte vleeswaren staat er op wat er in zit.
Maar je wordt idd bij veel supermarkten beflikkerd met het vlees, AH vind ik echt heel slecht met het vlees bijvoorbeeld.
Adres?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
in Noordwijkerhout zit mijn held in ieder geval. Ik slacht bij hem ook eigen vee en die kerel weet nog hoe het moet. Verder maakt hij bijna alles zelf, van ham tot droge worst.
hij noemde ook een voorbeeld. slagers, daar moet je heen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Vreemd, mijn AH heeft juist beter vlees dan de meeste andere supermarkten waar ik geweest ben. Krijgen die het vanuit een centraal punt aangeleverd?
AFAIK ja, uit Groenlo.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Vreemd, mijn AH heeft juist beter vlees dan de meeste andere supermarkten waar ik geweest ben. Krijgen die het vanuit een centraal punt aangeleverd?
Slager Kleinquote:
Grappig, nooit geweten dat ze die site hadden. Ik ben gewoon blij dat ik er terecht kan. Met name voor grotere diners ideaal als ik op zoek ben naar een mooi stuk vlees. Met een telefoontje kan ik alles krijgen op mijn manier, sommige hele stukken worden nu eenmaal standaard niet meer zo geslacht!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:31 schreef Rapaille het volgende:
http://www.slagerijklein.nlIk zal er eens gaan kijken, is niet zo ver weg voor mij
haha heb een beetje lopen googlenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 07:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Grappig, nooit geweten dat ze die site hadden. Ik ben gewoon blij dat ik er terecht kan. Met name voor grotere diners ideaal als ik op zoek ben naar een mooi stuk vlees. Met een telefoontje kan ik alles krijgen op mijn manier, sommige hele stukken worden nu eenmaal standaard niet meer zo geslacht!
Ik kom zelf ook uit Noordwijk, maar in Noordwijk is simpelweg geen enkele normale slager meer, ze zijn allemaal van een bedenkelijk niveau...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:26 schreef Rapaille het volgende:
[..]
haha heb een beetje lopen googlenIk kom zelf uit Noordwijk dus dat stukje rijden is goed te doen voor een goed stuk vlees
Ik ga er heen binnenkort... wil zelf nog een keer een hele achterpoot pekelen etc...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Slager Klein
vd Weydenln 1
2211JK Noordwijkerhout
Twee broers en allebei gewoon super met vlees!
Enige echt goeie pasta die je in NL redelijk goed kunt krijgen is van Barilla, wat betreft pasta is de plusmarkt trouwens de beste NL supermarkt qua kwaliteit in het assortiment.quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:12 schreef NewOrder het volgende:
Ik koop nooit pasta in zo'n kartonnen doos, die smaakt inderdaad naar karton. En als ik me niet vergis kosten de verschillende pasta's in plastic zakken van AH huismerk en Grand Italia gewoon hetzelfde (per merk), op de tagliatelle na dan.
Overigens een leuke uitzending.
quote:Chocolade en Sinaasappelsap 1
Uitzending: dinsdag 11 oktober
21.25 uur op Nederland 3
Teun van de Keuken is Nederlands eerste chocoladecrimineel. Hij is, tegen zijn zin, nog op vrije voeten. Zijn chocoladekruistocht voert hem van Capitool in Washington tot Binnenhof in Den Haag. Maar hoe lang nog?
De Keuringsdienst heeft inmiddels 's werelds eerste slaafvrije repen in de
kast liggen.
En... de Dienst duikt in de sinaasappelsap. Vanavond het eerste deel.
Het meest gedronken sap ter wereld is jus d’orange. Vers geperst juicht het
pak sap. Maar wat is dat dan? En kun je ook niet vers persen? Ook mooi: direct geperst. De Keuringsdienst van Waarde kijkt waar het sap vandaan komt en raakt verzeild in een Braziliaanse sinaasappelsapfabriek die groter is dan de hoogovens.
Honderdduizend sinaasappels per minuut direct en vers geperst. Vierentwintig uur per dag. Maar hoelang duurt het voordat de sap uit het pak in het glas zit? Wat is sinaasappelsap zonder sap? En is Coolbest koel beter?
Sinaasappelsap deel 2: dinsdag 18 oktober 21.25, Net3
Dat verhaal ken ik ook, misschien onthullen ze het vanavond. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:29 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat ze ook het verhaal behandelen waar sprake is van bietenpulp als 'vruchtvlees'. kan ik eindelijk zien of het een broodje aap is.
En van Coolbest... die mag je voortaan uit de koelkast laten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:54 schreef golfer het volgende:
Volgende week dus de ontknoping van het 'Geheim van Tropicana'
Precies, is voornamelijk marketing. Wat wel waar is dat Coolbest in blinde smaaktests beter in de smaak valt bij mensen. Ik dacht dat dit te maken heeft met de kwaliteit van de sinaasappels maar zeker weten doe ik het nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:55 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En van Coolbest... die mag je voortaan uit de koelkast laten.
zoetigheid (langer laten rijpen) en smaak zal best een belangrijk punt zijn bij smaaktests. het zal wel te maken hebben met de mate van verdunning nadat het als 'geconcentreerd' weer wordt verdunt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:46 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Precies, is voornamelijk marketing. Wat wel waar is dat Coolbest in blinde smaaktests beter in de smaak valt bij mensen. Ik dacht dat dit te maken heeft met de kwaliteit van de sinaasappels maar zeker weten doe ik het niet
Noordwijk is niet echt in de buurt voor mij, maar gelukkig staat er op die website een lijst met leden van dezelfde "ambachtelijke" slagers en worstmakers vereniging. In ben bij Slagerij Mulder in Wijk bij Duurstede geweest. De ham is in ieder geval erg lekkerquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:31 schreef Rapaille het volgende:
http://www.slagerijklein.nlIk zal er eens gaan kijken, is niet zo ver weg voor mij
Haha, steun de ambachtelijke slager!!! Maar serieus, was het een beetje een goeie zaak?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:57 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Noordwijk is niet echt in de buurt voor mij, maar gelukkig staat er op die website een lijst met leden van dezelfde "ambachtelijke" slagers en worstmakers vereniging. In ben bij Slagerij Mulder in Wijk bij Duurstede geweest. De ham is in ieder geval erg lekker![]()
Ja, voor zover je in 1 bezoek kan beoordelen. De ham is smaakvol, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ze die daar zelf gemaakt hadden. Niet eens duur trouwens. Ik had ook een droge worst die ze daar zelf gemaakt hadden (smaakte ook goed) en een rookworst (nog niet geproefd).quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haha, steun de ambachtelijke slager!!! Maar serieus, was het een beetje een goeie zaak?
Ha, die ken ik ook! Daar gingen we vroeger heen, tegenwoordig dus meer naar slager Klein. Goed dat je hem even hierop zet, ik zit tegenwoordig vaak in de buurt en dan is het makkelijk!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga een keer per week naar deze slager: http://www.slagerij-scholtes.nl/over%20scholtes.htm
En afgelopen zaterdag zag ik net Erica Terpstra weggaan met haar chauffeur toen ik er naar binnen ging
Ging toch alleen maar over sinaasappelsap? Hoe dan ook, ik kijk vanavond weerquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
*kick*
Vanavond weer, over sjokkola en sinasssapppelsap
Die reactie van Coolbest: het kan prima buiten de koelingquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:53 schreef k_man het volgende:
Wie koopt er nog 'koelverse' vruchtensappen...?
Viel me alleen op hoe fel rood dat spul was en hoe rood de tomaten daar waren (en wat voor snelle ogen die dames aan de band moesten hebben), kun je nagaan wat een rommel wij hier voorgeschoteld krijgen, al zijn de Roma's van Appie Heijn redelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:59 schreef rubbereend het volgende:
prachtig ja daar in Italië
je moet gewoon je eigen tomaten verbouwenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Viel me alleen op hoe fel rood dat spul was en hoe rood de tomaten daar waren (en wat voor snelle ogen die dames aan de band moesten hebben), kun je nagaan wat een rommel wij hier voorgeschoteld krijgen, al zijn de Roma's van Appie Heijn redelijk.
heerlijk hoe ze altijd de kromme dingen naar voren halen bij KVWquote:Vond ik op zich wel een leuke stelling: Hoe komt het dat 1 tomaat in de winkel duurder is dan dit blikje waar 420 gram tomaten in zit?
Vind ik ook, gewon af en toe iets bestellen uit een stuk vlees dat niet al voorgesneden is en dan kijken hoe hij het behandeld en hoe het vlees er uitziet wat ie heeft.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:28 schreef Rio het volgende:
[..]
Eens. Is kwestie van goede slager selecteren door vragen te stellen en je gevoel te laten spreken. Maar naar welke slager je ook gaat: je wordt niet zo keihard voor de gek gehouden als bij vlees uit de supermarkt het geval is.
Ik heb momenteel weinig plaats voor een groentetuintje, dus ik hou het even bij de kruiden..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je moet gewoon je eigen tomaten verbouwen
[..]
heerlijk hoe ze altijd de kromme dingen naar voren halen bij KVW
ik vind het ook hoogst merkwaardig dat een simpel programma met gezond verstand als dit de kinderarbeid die met chocolade gepaard gaat moet aankaarten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:12 schreef rubbereend het volgende:
t valt me sowieso altijd op dat ze in t buitenland veel vaker mogen komen kijken dan in Nederland.
Lijkt me weer een bijzonder informatieve uitzending te wordenquote:Op dinsdag 1 november 2005 20:12 schreef okee6 het volgende:
Vanavond over paneermeel (wederom in Duitsland gefilmd) en wat er op de schnitzel zit
Zelf even ei klutsen, vlees erdoor en paneren.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Whehehe
Iemand nog verbaasd waarom ik altijd hamer op zelfmaken?
Die 'kabouter' was heerlijke tv om te zien, ik heb erg gelachen om deze aflevering. Maar ik denk dat ik de schnitzel voortaan zelf maar weer paneerquote:Op dinsdag 1 november 2005 21:57 schreef BBQ-kip het volgende:
Die kabouter van Dumeco was er echt trots op, ook wel weer mooi om te zien
Lijkt me een korte termijn planning van de levensmiddelenindustrie. Ze vallen er mee door de mand.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef kippenek het volgende:Piet.
Mensen willen gewoon zo graag voor de gek gehouden worden, lijkt het.
Hmmm... Op vakantie in Oostenrijk (in een gewoon woonhuis bij een vriendin) hebben we regelmatig zelf schnitzels gemaakt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Whehehe
Iemand nog verbaasd waarom ik altijd hamer op zelfmaken?
Over dat eerlijk zijn: moest denken aan die kipgehakt fabriek aflevering. Geeen hoogstaand culinair product maar ze waren er tenminste wel eerlijk en open over!quote:Op woensdag 2 november 2005 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me een korte termijn planning van de levensmiddelenindustrie. Ze vallen er mee door de mand.
Precies, het is gewoon een basisproduct voor de levensmiddelen industrie die er bv worst mee maakt. Niets mis mee, zonde om weg te gooien.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:12 schreef kippenek het volgende:
[..]
Over dat eerlijk zijn: moest denken aan die kipgehakt fabriek aflevering. Geeen hoogstaand culinair product maar ze waren er tenminste wel eerlijk en open over!
of fond en bouillonquote:Op woensdag 2 november 2005 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, het is gewoon een basisproduct voor de levensmiddelen industrie die er bv worst mee maakt. Niets mis mee, zonde om weg te gooien.
In de ouderwetse keuken maakte je van de karkassen soep.
Nou inderdaad, een schnitzeltje van 100 gram mag geen schnitzel hetenquote:Op woensdag 2 november 2005 11:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hmmm... Op vakantie in Oostenrijk (in een gewoon woonhuis bij een vriendin) hebben we regelmatig zelf schnitzels gemaakt.
't schijnt normaal te zijn om daar een bak paneermeel gereed te hebben staan in de keuken... En zelfs in de kleine buurtsuper lagen geweldige stukken schnitzelvlees van anderhalf à twee kilo, ofzo, aan één stuk... Gewoon bij het voorverpakte vlees. Da's wel het betere werk.
quote:Op woensdag 2 november 2005 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, het is gewoon een basisproduct voor de levensmiddelen industrie die er bv worst mee maakt. Niets mis mee, zonde om weg te gooien.
In de ouderwetse keuken maakte je van de karkassen soep.
of dat hun varkens lekkerder zijn. ja logisch. trouwens ik zie bij uitzending gemist nog steeds die uitzending over bedden, heb het varken programma gemist...quote:Op woensdag 16 november 2005 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap alleen niet waarom ze nu de hoeveelheid vlees kochten bij AH die gelijk staat aan 1 varken.
Gaan ze daarmee lopen miepen dat het varken in stukjes duurder is dan het te slachte varken opbrengt?
De enige die behoorlijk aan het vlees verdient is de supermarkt. Ik vermoed dat ze daar aandacht aan gaan besteden.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap alleen niet waarom ze nu de hoeveelheid vlees kochten bij AH die gelijk staat aan 1 varken.
Gaan ze daarmee lopen miepen dat het varken in stukjes duurder is dan het te slachte varken opbrengt?
Ik moet 'pas' donderdag naar het westen (woon in groningen). Om nou daarvoor al morgen heen te gaan....Nee... Zal niet te hard lopen, hopelijk...quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:00 schreef TheTh1ng het volgende:
, Ik ga d'r morgen een paar halen
![]()
Ik hoop dat ze niet zijn uitverkocht...
Die verkopen de slaafvrije tony's sjokkoloonlyquote:Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef bibi het volgende:
Wat is er dan met die shakie's?
www.kvw.tv staat ie onlinequote:Wanneer is de herhaling?
Geweldig inderdaad! alleen is zijn de verkooppunten me wat te ver van Groningen afquote:Op woensdag 30 november 2005 00:44 schreef Kimsomnia het volgende:
Teun was zo trots....
Ik hoop echt dat er een run op die chocolade komt.
nou aj tis natuurlijk wel een beetje een rare zaak als je afspreekt de hele partij te kopen en vervolgens komt er een Nederlander een flink stuk van je aankoop weghalen en er shirts voor in Nederland van makenquote:Op woensdag 30 november 2005 00:34 schreef golfer het volgende:
Grappige aflevering weer.
Moest vooral lachen om die familie van Marktplaats.nl die probeerde een stokje te steken voor de productie van die brandnetel T-shirts.
Beetje Bros-smaak qua chocolade, wel lekkerquote:Tony's Chocolonely, de 'slaafvrije' chocoladereep die het RVU-consumentenprogramma 'Keuringsdienst van Waarde' woensdag op de markt heeft gebracht, blijkt een zeer gewilde lekkernij.
Donderdag had de redactie van het programma onder meer via internet 15000 repen verkocht, terwijl er slechts 5000 in voorraad waren. "We hadden gehoopt die rond de kerst kwijt te zijn, maar het gaat boven verwachting"; zegt redacteur Maurice Dekkers. "We zijn nu met man en macht bezig om aan de vraag te voldoen. Maandag gaat het Belgische fabriekje waar ze worden gemaakt de nieuwe bestelling verwerken.";
De Tony's Chocolonely-reep ('Slaafvrij snaaien') heeft het Max Havelaar Keurmerk: het snoepgoed is gemaakt van cacao waarvoor de boeren van coöperatie Kuapa Kokoo in Ghana een eerlijke prijs krijgen. 'Keuringsdienst van waarde' verkoopt het product bij wijze van aanklacht tegen het wanbeleid van de cacaoproducenten die gebruikmaken van kinderarbeid. Eerder probeerde een redacteur van het programma zich te laten berechten, omdat hij als chocoladeconsument een crimineel zou zijn. Tot op heden is dat niet gelukt.
...
Om te achterhalen wat de Ghanese coöperatie er financieel precies mee opschiet, zet 'Keuringsdienst van Waarde' zijn onderzoek in de cacaowereld voort. Dat gaat volgens redacteur Maurice Dekkers makkelijker dan voorheen. "Omdat we nu zelf chocoladeproducent zijn, hebben we toegang tot de Vereniging van Zoetwaren. We kunnen dan vragen stellen tijdens vergaderingen waarbij Nestlé ook aan tafel zit."
Er zit weinig cacao in, begreep ik. Net zoiets als koetjesrepen.quote:Op zondag 4 december 2005 19:43 schreef okee6 het volgende:
[..]
Beetje Bros-smaak qua chocolade, wel lekker
Kan ook, die heb ik al een tijd niet meer gegeten. Wel in de richtingquote:Op zondag 4 december 2005 19:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zit weinig cacao in, begreep ik. Net zoiets als koetjesrepen.
Goed opletten, die man had het over de ophokplicht, normaal liepen de beesten allemaal buiten.quote:Op donderdag 8 december 2005 02:23 schreef Bluezz het volgende:
Die fietshet ziet er niet erg gezellig uit voor de kippen in die flat
En die bio-kippen... wat was er nou zo bio aan
Is er geen rietsuiker gebruikt in de chocola? Da's wel echt iets voor Max Havelaar...quote:Op zondag 4 december 2005 19:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zit weinig cacao in, begreep ik. Net zoiets als koetjesrepen.
Je kunt je afvragen of productiviteit daadwerkelijk een goede graadmeter is voor het welzijn van de kippen...quote:Op donderdag 8 december 2005 02:02 schreef NoSigar het volgende:
En? Allemaal weer aan de legbatterij-eieren?
|Mij leek er in die uitzending althans niks mis mee, dus waarom niet.
Ja ok, das waar.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed opletten, die man had het over de ophokplicht, normaal liepen de beesten allemaal buiten.
'k gebruik daar WM-recorder voor...quote:Op donderdag 8 december 2005 15:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja ok, das waar.
Ik heb verder bij hem niets gehoord over ander voer e.d.![]()
(ik heb online met grote buffering zitten kijken...)
Het is hun programma, niet die van jou.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet. maar maak daar dan een ander programma over.
Klopt, maar het lijkt me voor de hand liggendend dat elkaar doodpikken en kannibalisme wel een graadmeter is. En als je dan deze wetenschap combineerd met het feit dat er minder ziekten en infecties in een legbatterij voorkomen en de eieren veiliger zijn, dan lijkt me veel voor de kippenflat pleiten.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of productiviteit daadwerkelijk een goede graadmeter is voor het welzijn van de kippen...
die "kippenexpert" was bioindustrie pur sang, die had het over het zo optimaal houden van kippen met zo steriel mogelijke eieren.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef NoSigar het volgende:
Daar dacht de kippenexpert dus anders over volgens mij.
Wat ik begreep uit de aflevering vond die man, van de eieren die verkrijgbaar zijn voor de consument, de legbatterij-eieren het lekkerst en ook het veiligst om aan zijn kleinkinderen te geven met het oog op bacteriën, virussen en verontreinigingen enzo.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
die "kippenexpert" was bioindustrie pur sang, die had het over het zo optimaal houden van kippen met zo steriel mogelijke eieren.
Dat heeft niets maar dan ook niets met natuur te maken, maar is puur kunstmatig.
Een kip die lekker in de tuin of wei kan lopen en veel verschillende dingen kan eten, beestjes, plantjes, etensresten, graantjes en erwtjes leveren veel lekkerder eieren.
Ik had een tijdje terug scharreleieren gekocht, met allerlei natuur predicaten erop, die smaakten heel erg naar vismeel. Nee dank je, voor mij alleen maar eieren van eigen kip.
Dat kan ook wel met dat aparte voer. Veel mais voeren geeft bijvoorbeeld een meer oranje dooier. Maar dat zal wel duurder zijn dan het standaard voer, dus is het voordeliger met zo'n toevoeging.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:27 schreef Jordy-B het volgende:
Dat van die kleurstoffen wist ik niet, trouwens... Ik dacht dat ze dat gewoon met een aparte samenstelling van het voer konden doen, ipv met een synthetisch stofje (wat van nature wel in het voedsel voorkomt, maar niet in dergelijke hoeveelheden)...
Uiteraard. Het is gewoon oplichting.quote:Het gesjoemel met de legbatterij-eieren had ik stiekem wel verwacht, eigenlijk... Neemt niet weg dat het niet door de beugel kan om een goedkoop product op zo'n manier duur te verkopen. Da's net zoiets als etiketten van dure wijnen op flessen goedkope tafelwijn plakken en ze voor ¤50 de fles verkopen aan nietsvermoedende klanten...
Mooi hoor, zo'n hertquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Teun een beetje van zijn stuk door het dode hert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |