Viel me alleen op hoe fel rood dat spul was en hoe rood de tomaten daar waren (en wat voor snelle ogen die dames aan de band moesten hebben), kun je nagaan wat een rommel wij hier voorgeschoteld krijgen, al zijn de Roma's van Appie Heijn redelijk.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 22:59 schreef rubbereend het volgende:
prachtig ja daar in Italië
je moet gewoon je eigen tomaten verbouwenquote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:03 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Viel me alleen op hoe fel rood dat spul was en hoe rood de tomaten daar waren (en wat voor snelle ogen die dames aan de band moesten hebben), kun je nagaan wat een rommel wij hier voorgeschoteld krijgen, al zijn de Roma's van Appie Heijn redelijk.
heerlijk hoe ze altijd de kromme dingen naar voren halen bij KVWquote:Vond ik op zich wel een leuke stelling: Hoe komt het dat 1 tomaat in de winkel duurder is dan dit blikje waar 420 gram tomaten in zit?
Vind ik ook, gewon af en toe iets bestellen uit een stuk vlees dat niet al voorgesneden is en dan kijken hoe hij het behandeld en hoe het vlees er uitziet wat ie heeft.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:28 schreef Rio het volgende:
[..]
Eens. Is kwestie van goede slager selecteren door vragen te stellen en je gevoel te laten spreken. Maar naar welke slager je ook gaat: je wordt niet zo keihard voor de gek gehouden als bij vlees uit de supermarkt het geval is.
Ik heb momenteel weinig plaats voor een groentetuintje, dus ik hou het even bij de kruiden..quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:05 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je moet gewoon je eigen tomaten verbouwen
[..]
heerlijk hoe ze altijd de kromme dingen naar voren halen bij KVW
ik vind het ook hoogst merkwaardig dat een simpel programma met gezond verstand als dit de kinderarbeid die met chocolade gepaard gaat moet aankaarten.quote:Op donderdag 27 oktober 2005 23:12 schreef rubbereend het volgende:
t valt me sowieso altijd op dat ze in t buitenland veel vaker mogen komen kijken dan in Nederland.
Lijkt me weer een bijzonder informatieve uitzending te wordenquote:Op dinsdag 1 november 2005 20:12 schreef okee6 het volgende:
Vanavond over paneermeel (wederom in Duitsland gefilmd) en wat er op de schnitzel zit
Zelf even ei klutsen, vlees erdoor en paneren.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Whehehe
Iemand nog verbaasd waarom ik altijd hamer op zelfmaken?
Die 'kabouter' was heerlijke tv om te zien, ik heb erg gelachen om deze aflevering. Maar ik denk dat ik de schnitzel voortaan zelf maar weer paneerquote:Op dinsdag 1 november 2005 21:57 schreef BBQ-kip het volgende:
Die kabouter van Dumeco was er echt trots op, ook wel weer mooi om te zien
Lijkt me een korte termijn planning van de levensmiddelenindustrie. Ze vallen er mee door de mand.quote:Op woensdag 2 november 2005 11:36 schreef kippenek het volgende:Piet.
Mensen willen gewoon zo graag voor de gek gehouden worden, lijkt het.
Hmmm... Op vakantie in Oostenrijk (in een gewoon woonhuis bij een vriendin) hebben we regelmatig zelf schnitzels gemaakt.quote:Op dinsdag 1 november 2005 21:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Whehehe
Iemand nog verbaasd waarom ik altijd hamer op zelfmaken?
Over dat eerlijk zijn: moest denken aan die kipgehakt fabriek aflevering. Geeen hoogstaand culinair product maar ze waren er tenminste wel eerlijk en open over!quote:Op woensdag 2 november 2005 11:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me een korte termijn planning van de levensmiddelenindustrie. Ze vallen er mee door de mand.
Precies, het is gewoon een basisproduct voor de levensmiddelen industrie die er bv worst mee maakt. Niets mis mee, zonde om weg te gooien.quote:Op woensdag 2 november 2005 12:12 schreef kippenek het volgende:
[..]
Over dat eerlijk zijn: moest denken aan die kipgehakt fabriek aflevering. Geeen hoogstaand culinair product maar ze waren er tenminste wel eerlijk en open over!
of fond en bouillonquote:Op woensdag 2 november 2005 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, het is gewoon een basisproduct voor de levensmiddelen industrie die er bv worst mee maakt. Niets mis mee, zonde om weg te gooien.
In de ouderwetse keuken maakte je van de karkassen soep.
Nou inderdaad, een schnitzeltje van 100 gram mag geen schnitzel hetenquote:Op woensdag 2 november 2005 11:49 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Hmmm... Op vakantie in Oostenrijk (in een gewoon woonhuis bij een vriendin) hebben we regelmatig zelf schnitzels gemaakt.
't schijnt normaal te zijn om daar een bak paneermeel gereed te hebben staan in de keuken... En zelfs in de kleine buurtsuper lagen geweldige stukken schnitzelvlees van anderhalf à twee kilo, ofzo, aan één stuk... Gewoon bij het voorverpakte vlees. Da's wel het betere werk.
quote:Op woensdag 2 november 2005 12:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Precies, het is gewoon een basisproduct voor de levensmiddelen industrie die er bv worst mee maakt. Niets mis mee, zonde om weg te gooien.
In de ouderwetse keuken maakte je van de karkassen soep.
of dat hun varkens lekkerder zijn. ja logisch. trouwens ik zie bij uitzending gemist nog steeds die uitzending over bedden, heb het varken programma gemist...quote:Op woensdag 16 november 2005 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap alleen niet waarom ze nu de hoeveelheid vlees kochten bij AH die gelijk staat aan 1 varken.
Gaan ze daarmee lopen miepen dat het varken in stukjes duurder is dan het te slachte varken opbrengt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |