De enige die behoorlijk aan het vlees verdient is de supermarkt. Ik vermoed dat ze daar aandacht aan gaan besteden.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap alleen niet waarom ze nu de hoeveelheid vlees kochten bij AH die gelijk staat aan 1 varken.
Gaan ze daarmee lopen miepen dat het varken in stukjes duurder is dan het te slachte varken opbrengt?

Ik moet 'pas' donderdag naar het westen (woon in groningen). Om nou daarvoor al morgen heen te gaan....Nee... Zal niet te hard lopen, hopelijk...quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:00 schreef TheTh1ng het volgende:
, Ik ga d'r morgen een paar halen
![]()
Ik hoop dat ze niet zijn uitverkocht...

Die verkopen de slaafvrije tony's sjokkoloonlyquote:Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef bibi het volgende:
Wat is er dan met die shakie's?
www.kvw.tv staat ie onlinequote:Wanneer is de herhaling?

Geweldig inderdaad! alleen is zijn de verkooppunten me wat te ver van Groningen afquote:Op woensdag 30 november 2005 00:44 schreef Kimsomnia het volgende:
Teun was zo trots....
Ik hoop echt dat er een run op die chocolade komt.

nou aj tis natuurlijk wel een beetje een rare zaak als je afspreekt de hele partij te kopen en vervolgens komt er een Nederlander een flink stuk van je aankoop weghalen en er shirts voor in Nederland van makenquote:Op woensdag 30 november 2005 00:34 schreef golfer het volgende:
Grappige aflevering weer.
Moest vooral lachen om die familie van Marktplaats.nl die probeerde een stokje te steken voor de productie van die brandnetel T-shirts.

Beetje Bros-smaak qua chocolade, wel lekkerquote:Tony's Chocolonely, de 'slaafvrije' chocoladereep die het RVU-consumentenprogramma 'Keuringsdienst van Waarde' woensdag op de markt heeft gebracht, blijkt een zeer gewilde lekkernij.
Donderdag had de redactie van het programma onder meer via internet 15000 repen verkocht, terwijl er slechts 5000 in voorraad waren. "We hadden gehoopt die rond de kerst kwijt te zijn, maar het gaat boven verwachting"; zegt redacteur Maurice Dekkers. "We zijn nu met man en macht bezig om aan de vraag te voldoen. Maandag gaat het Belgische fabriekje waar ze worden gemaakt de nieuwe bestelling verwerken.";
De Tony's Chocolonely-reep ('Slaafvrij snaaien') heeft het Max Havelaar Keurmerk: het snoepgoed is gemaakt van cacao waarvoor de boeren van coöperatie Kuapa Kokoo in Ghana een eerlijke prijs krijgen. 'Keuringsdienst van waarde' verkoopt het product bij wijze van aanklacht tegen het wanbeleid van de cacaoproducenten die gebruikmaken van kinderarbeid. Eerder probeerde een redacteur van het programma zich te laten berechten, omdat hij als chocoladeconsument een crimineel zou zijn. Tot op heden is dat niet gelukt.
...
Om te achterhalen wat de Ghanese coöperatie er financieel precies mee opschiet, zet 'Keuringsdienst van Waarde' zijn onderzoek in de cacaowereld voort. Dat gaat volgens redacteur Maurice Dekkers makkelijker dan voorheen. "Omdat we nu zelf chocoladeproducent zijn, hebben we toegang tot de Vereniging van Zoetwaren. We kunnen dan vragen stellen tijdens vergaderingen waarbij Nestlé ook aan tafel zit."

Er zit weinig cacao in, begreep ik. Net zoiets als koetjesrepen.quote:Op zondag 4 december 2005 19:43 schreef okee6 het volgende:
[..]
Beetje Bros-smaak qua chocolade, wel lekker

Kan ook, die heb ik al een tijd niet meer gegeten. Wel in de richtingquote:Op zondag 4 december 2005 19:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zit weinig cacao in, begreep ik. Net zoiets als koetjesrepen.

Goed opletten, die man had het over de ophokplicht, normaal liepen de beesten allemaal buiten.quote:Op donderdag 8 december 2005 02:23 schreef Bluezz het volgende:
Die fietshet ziet er niet erg gezellig uit voor de kippen in die flat
En die bio-kippen... wat was er nou zo bio aan

Is er geen rietsuiker gebruikt in de chocola? Da's wel echt iets voor Max Havelaar...quote:Op zondag 4 december 2005 19:49 schreef k_man het volgende:
[..]
Er zit weinig cacao in, begreep ik. Net zoiets als koetjesrepen.

Je kunt je afvragen of productiviteit daadwerkelijk een goede graadmeter is voor het welzijn van de kippen...quote:Op donderdag 8 december 2005 02:02 schreef NoSigar het volgende:
En? Allemaal weer aan de legbatterij-eieren?
|Mij leek er in die uitzending althans niks mis mee, dus waarom niet.

Ja ok, das waar.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Goed opletten, die man had het over de ophokplicht, normaal liepen de beesten allemaal buiten.

'k gebruik daar WM-recorder voor...quote:Op donderdag 8 december 2005 15:08 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja ok, das waar.
Ik heb verder bij hem niets gehoord over ander voer e.d.![]()
(ik heb online met grote buffering zitten kijken...)

Het is hun programma, niet die van jou.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 22:07 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet. maar maak daar dan een ander programma over.

Klopt, maar het lijkt me voor de hand liggendend dat elkaar doodpikken en kannibalisme wel een graadmeter is. En als je dan deze wetenschap combineerd met het feit dat er minder ziekten en infecties in een legbatterij voorkomen en de eieren veiliger zijn, dan lijkt me veel voor de kippenflat pleiten.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:27 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of productiviteit daadwerkelijk een goede graadmeter is voor het welzijn van de kippen...

die "kippenexpert" was bioindustrie pur sang, die had het over het zo optimaal houden van kippen met zo steriel mogelijke eieren.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef NoSigar het volgende:
Daar dacht de kippenexpert dus anders over volgens mij.

Wat ik begreep uit de aflevering vond die man, van de eieren die verkrijgbaar zijn voor de consument, de legbatterij-eieren het lekkerst en ook het veiligst om aan zijn kleinkinderen te geven met het oog op bacteriën, virussen en verontreinigingen enzo.quote:Op donderdag 8 december 2005 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
die "kippenexpert" was bioindustrie pur sang, die had het over het zo optimaal houden van kippen met zo steriel mogelijke eieren.
Dat heeft niets maar dan ook niets met natuur te maken, maar is puur kunstmatig.
Een kip die lekker in de tuin of wei kan lopen en veel verschillende dingen kan eten, beestjes, plantjes, etensresten, graantjes en erwtjes leveren veel lekkerder eieren.
Ik had een tijdje terug scharreleieren gekocht, met allerlei natuur predicaten erop, die smaakten heel erg naar vismeel. Nee dank je, voor mij alleen maar eieren van eigen kip.

Dat kan ook wel met dat aparte voer. Veel mais voeren geeft bijvoorbeeld een meer oranje dooier. Maar dat zal wel duurder zijn dan het standaard voer, dus is het voordeliger met zo'n toevoeging.quote:Op donderdag 8 december 2005 13:27 schreef Jordy-B het volgende:
Dat van die kleurstoffen wist ik niet, trouwens... Ik dacht dat ze dat gewoon met een aparte samenstelling van het voer konden doen, ipv met een synthetisch stofje (wat van nature wel in het voedsel voorkomt, maar niet in dergelijke hoeveelheden)...
Uiteraard. Het is gewoon oplichting.quote:Het gesjoemel met de legbatterij-eieren had ik stiekem wel verwacht, eigenlijk... Neemt niet weg dat het niet door de beugel kan om een goedkoop product op zo'n manier duur te verkopen. Da's net zoiets als etiketten van dure wijnen op flessen goedkope tafelwijn plakken en ze voor ¤50 de fles verkopen aan nietsvermoedende klanten...

Mooi hoor, zo'n hertquote:Op dinsdag 20 december 2005 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Teun een beetje van zijn stuk door het dode hert?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |