abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 15:59:15 #251
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32317133
Dag Ot, dag Sien 1/2
Herhaling: donderdag 17 november
13.20-13.43, Nederland 1
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 november 2005 @ 17:15:53 #252
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_32319266
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Snap alleen niet waarom ze nu de hoeveelheid vlees kochten bij AH die gelijk staat aan 1 varken.
Gaan ze daarmee lopen miepen dat het varken in stukjes duurder is dan het te slachte varken opbrengt?
De enige die behoorlijk aan het vlees verdient is de supermarkt. Ik vermoed dat ze daar aandacht aan gaan besteden.
  dinsdag 29 november 2005 @ 17:02:12 #253
102469 BoomBoom
Can you hear me?
pi_32675031
Vanavond weer:

Van katoen kun je geen chocolade maken
21.30-22.00, Nederland 3
pi_32681982
Welke Shakies was dat?

De site www.chocolonely.nl ligt plat Nu al

super uitzending overigens
pi_32682052
Elke shakies

Op de volgende adressen wordt Tony's Chocolonely® los verkocht:

Shakie's
NS Station Amsterdam Amstel
(naast C'est du Pain)

Shakie's
NS Station Amsterdam Centraal
(in de westtunnel aan de IJ-zijde naast de trappen naar perron 10 en 11)

Shakie's
NS Station Leiden Centraal
(naast de roltrappen naar perron 8b)

Shakie's
NS Station Utrecht Centraal
(in de stationshal, in het ronde paviljoen achter de roltrappen naar perron 8 en 9)

Shakie's
NS Station Eindhoven Centraal
(tegenover de trappen naar perron 3 en 4)
pi_32682140
, Ik ga d'r morgen een paar halen
Ik hoop dat ze niet zijn uitverkocht...
pi_32682273
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:00 schreef TheTh1ng het volgende:
, Ik ga d'r morgen een paar halen
Ik hoop dat ze niet zijn uitverkocht...
Ik moet 'pas' donderdag naar het westen (woon in groningen). Om nou daarvoor al morgen heen te gaan....Nee... Zal niet te hard lopen, hopelijk...
  woensdag 30 november 2005 @ 00:34:46 #258
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_32686678
Grappige aflevering weer.
Moest vooral lachen om die familie van Marktplaats.nl die probeerde een stokje te steken voor de productie van die brandnetel T-shirts.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_32686834
Als ik tijd heb morgen tussen bus en trein (NS ) ga ik er wel 1tje kopen natuurlijk.
En dat liedje krijg ik dus ook niet meer uit mijn hoofd
pi_32686885
Teun was zo trots... .
Ik hoop echt dat er een run op die chocolade komt.
pi_32719719
Wat is er dan met die shakie's?

Wanneer is de herhaling?
  donderdag 1 december 2005 @ 10:00:12 #262
45206 Pietverdriet
pi_32720014
quote:
Op donderdag 1 december 2005 09:46 schreef bibi het volgende:
Wat is er dan met die shakie's?
Die verkopen de slaafvrije tony's sjokkoloonly
quote:
Wanneer is de herhaling?
www.kvw.tv staat ie online
  donderdag 1 december 2005 @ 14:14:31 #263
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_32725889
leuk dat het ze gelukt is. wel mooi om te zien dat ze ipv het alleen maar aan de kaak te zetten er ook iets mee doen.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_32726066
Teun van der Keuken
Tony's Chocolonely's.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_32727222
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:44 schreef Kimsomnia het volgende:
Teun was zo trots... .
Ik hoop echt dat er een run op die chocolade komt.
Geweldig inderdaad! alleen is zijn de verkooppunten me wat te ver van Groningen af .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 1 december 2005 @ 15:17:58 #266
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_32727226
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:34 schreef golfer het volgende:
Grappige aflevering weer.
Moest vooral lachen om die familie van Marktplaats.nl die probeerde een stokje te steken voor de productie van die brandnetel T-shirts.
nou aj tis natuurlijk wel een beetje een rare zaak als je afspreekt de hele partij te kopen en vervolgens komt er een Nederlander een flink stuk van je aankoop weghalen en er shirts voor in Nederland van maken
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_32815563
quote:
Tony's Chocolonely, de 'slaafvrije' chocoladereep die het RVU-consumentenprogramma 'Keuringsdienst van Waarde' woensdag op de markt heeft gebracht, blijkt een zeer gewilde lekkernij.

Donderdag had de redactie van het programma onder meer via internet 15000 repen verkocht, terwijl er slechts 5000 in voorraad waren. "We hadden gehoopt die rond de kerst kwijt te zijn, maar het gaat boven verwachting"; zegt redacteur Maurice Dekkers. "We zijn nu met man en macht bezig om aan de vraag te voldoen. Maandag gaat het Belgische fabriekje waar ze worden gemaakt de nieuwe bestelling verwerken.";

De Tony's Chocolonely-reep ('Slaafvrij snaaien') heeft het Max Havelaar Keurmerk: het snoepgoed is gemaakt van cacao waarvoor de boeren van coöperatie Kuapa Kokoo in Ghana een eerlijke prijs krijgen. 'Keuringsdienst van waarde' verkoopt het product bij wijze van aanklacht tegen het wanbeleid van de cacaoproducenten die gebruikmaken van kinderarbeid. Eerder probeerde een redacteur van het programma zich te laten berechten, omdat hij als chocoladeconsument een crimineel zou zijn. Tot op heden is dat niet gelukt.
...

Om te achterhalen wat de Ghanese coöperatie er financieel precies mee opschiet, zet 'Keuringsdienst van Waarde' zijn onderzoek in de cacaowereld voort. Dat gaat volgens redacteur Maurice Dekkers makkelijker dan voorheen. "Omdat we nu zelf chocoladeproducent zijn, hebben we toegang tot de Vereniging van Zoetwaren. We kunnen dan vragen stellen tijdens vergaderingen waarbij Nestlé ook aan tafel zit."
Beetje Bros-smaak qua chocolade, wel lekker
pi_32815778
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:43 schreef okee6 het volgende:

[..]

Beetje Bros-smaak qua chocolade, wel lekker
Er zit weinig cacao in, begreep ik. Net zoiets als koetjesrepen.
pi_32816083
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Kan ook, die heb ik al een tijd niet meer gegeten. Wel in de richting
pi_32909361
En? Allemaal weer aan de legbatterij-eieren?
|Mij leek er in die uitzending althans niks mis mee, dus waarom niet.
Helpt waar hij kan!
pi_32909697
Die fiets het ziet er niet erg gezellig uit voor de kippen in die flat
En die bio-kippen... wat was er nou zo bio aan
  donderdag 8 december 2005 @ 07:08:01 #272
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32910750
Ik vond het een stuk rustiger in die "flat" dan in die scharrelschuur...
Beestjes waren volgens mij prima op hun gemak en zagen er een stuk beter uit ook.
Niet te vergeten dat die man van "de flat" ook gewoon zijn verhaal eerlijk deed en trots was op zijn werk, niet dat gedraai van bio-dit en eko-dat...

* BBQ-kip legbatterij-eitjes gaat halen
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 8 december 2005 @ 13:06:16 #273
45206 Pietverdriet
pi_32916220
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:23 schreef Bluezz het volgende:
Die fiets het ziet er niet erg gezellig uit voor de kippen in die flat
En die bio-kippen... wat was er nou zo bio aan
Goed opletten, die man had het over de ophokplicht, normaal liepen de beesten allemaal buiten.
pi_32916600
quote:
Op zondag 4 december 2005 19:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Is er geen rietsuiker gebruikt in de chocola? Da's wel echt iets voor Max Havelaar...

En dat geeft er een typische smaak aan...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32916745
quote:
Op donderdag 8 december 2005 02:02 schreef NoSigar het volgende:
En? Allemaal weer aan de legbatterij-eieren?
|Mij leek er in die uitzending althans niks mis mee, dus waarom niet.
Je kunt je afvragen of productiviteit daadwerkelijk een goede graadmeter is voor het welzijn van de kippen...

Dat van die kleurstoffen wist ik niet, trouwens... Ik dacht dat ze dat gewoon met een aparte samenstelling van het voer konden doen, ipv met een synthetisch stofje (wat van nature wel in het voedsel voorkomt, maar niet in dergelijke hoeveelheden)...

Het gesjoemel met de legbatterij-eieren had ik stiekem wel verwacht, eigenlijk... Neemt niet weg dat het niet door de beugel kan om een goedkoop product op zo'n manier duur te verkopen. Da's net zoiets als etiketten van dure wijnen op flessen goedkope tafelwijn plakken en ze voor ¤50 de fles verkopen aan nietsvermoedende klanten...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_32919208
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:06 schreef Pietverdriet het volgende:

Goed opletten, die man had het over de ophokplicht, normaal liepen de beesten allemaal buiten.
Ja ok, das waar.
Ik heb verder bij hem niets gehoord over ander voer e.d.
(ik heb online met grote buffering zitten kijken... )
pi_32919336
quote:
Op donderdag 8 december 2005 15:08 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ja ok, das waar.
Ik heb verder bij hem niets gehoord over ander voer e.d.
(ik heb online met grote buffering zitten kijken... )
'k gebruik daar WM-recorder voor...

Kan je de aflevering in alle rust downloaden (dus ook de breedband-versie als je eigenlijk niet zo'n goeie verbinding hebt) en vervolgens vanaf je harde schijf gaan kijken.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:18:16 #278
45206 Pietverdriet
pi_32919458
Hebben Golfer en jij een tuin, Bluezz? Neem dan zelf een paar kipjes, die zijn heel gezellig, leggen de lekkerste eieren, en kan je voeren met etensresten, granen, mais en peulvruchten.
pi_32919534
Ja piet wij hebben een (redelijk grote) tuin en heb het al wel eens voorgesteld zelfs
Maar hij is nog niet zover

Dán heb je bio-kippen, dat wil je er mee zeggen he

Tnx Jordy, via WMP gaat het redelijk, maar af en toe...
  donderdag 8 december 2005 @ 15:24:30 #280
45206 Pietverdriet
pi_32919621
Dat bio intresseerd me niet zo, je hebt gezellige huisdieren, en erg lekkere eieren.
Ik ben geen eiereter, behalve van onze kipjes.
pi_32919624
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 22:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat zeg ik ook niet. maar maak daar dan een ander programma over.
Het is hun programma, niet die van jou.

En als zij ook thema's vanuit de Derde Wereld er in willen hebben, is dat hun een goed recht, want dat soort dingen zijn er veel te weinig in de media tegenwoordig.
  donderdag 8 december 2005 @ 15:46:52 #282
45206 Pietverdriet
pi_32920187
Als alle of zelfs maar een kwart van de programma´s op de Publieke omroep zo goed waren als KVW, dan zou ik de PO veel meer recht van bestaan geven.
pi_32920639
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:27 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Je kunt je afvragen of productiviteit daadwerkelijk een goede graadmeter is voor het welzijn van de kippen...
Klopt, maar het lijkt me voor de hand liggendend dat elkaar doodpikken en kannibalisme wel een graadmeter is. En als je dan deze wetenschap combineerd met het feit dat er minder ziekten en infecties in een legbatterij voorkomen en de eieren veiliger zijn, dan lijkt me veel voor de kippenflat pleiten.
Helpt waar hij kan!
  donderdag 8 december 2005 @ 16:07:14 #284
45206 Pietverdriet
pi_32920689
Ziektes en pikken hoort nu eenmaal bij kippen, de kip die het laagste in de groep staat is de lul en wordt gepakt, dat zit in de natuur van het beestje.
pi_32920842
Daar dacht de kippenexpert dus anders over volgens mij.
Helpt waar hij kan!
  donderdag 8 december 2005 @ 16:18:56 #286
45206 Pietverdriet
pi_32921002
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:12 schreef NoSigar het volgende:
Daar dacht de kippenexpert dus anders over volgens mij.
die "kippenexpert" was bioindustrie pur sang, die had het over het zo optimaal houden van kippen met zo steriel mogelijke eieren.
Dat heeft niets maar dan ook niets met natuur te maken, maar is puur kunstmatig.
Een kip die lekker in de tuin of wei kan lopen en veel verschillende dingen kan eten, beestjes, plantjes, etensresten, graantjes en erwtjes leveren veel lekkerder eieren.
Ik had een tijdje terug scharreleieren gekocht, met allerlei natuur predicaten erop, die smaakten heel erg naar vismeel. Nee dank je, voor mij alleen maar eieren van eigen kip.
  donderdag 8 december 2005 @ 16:54:11 #287
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32921827
quote:
Op donderdag 8 december 2005 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

die "kippenexpert" was bioindustrie pur sang, die had het over het zo optimaal houden van kippen met zo steriel mogelijke eieren.
Dat heeft niets maar dan ook niets met natuur te maken, maar is puur kunstmatig.
Een kip die lekker in de tuin of wei kan lopen en veel verschillende dingen kan eten, beestjes, plantjes, etensresten, graantjes en erwtjes leveren veel lekkerder eieren.
Ik had een tijdje terug scharreleieren gekocht, met allerlei natuur predicaten erop, die smaakten heel erg naar vismeel. Nee dank je, voor mij alleen maar eieren van eigen kip.
Wat ik begreep uit de aflevering vond die man, van de eieren die verkrijgbaar zijn voor de consument, de legbatterij-eieren het lekkerst en ook het veiligst om aan zijn kleinkinderen te geven met het oog op bacteriën, virussen en verontreinigingen enzo.

Natuurlijk zijn kipjes die je zelf houdt of een boer kleinschalig houdt, met veel liefde behandeld en gevoerd met lekker voer het lekkerst, maar zo kunnen niet alle eieren geproduceerd worden natuurlijk he...
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  donderdag 8 december 2005 @ 16:58:01 #288
45206 Pietverdriet
pi_32921922
Kan me niet herinneren dat de man het over lekker had.
Wel over veiligheid, het zelfde soort denken dat ons kaas van gepasteuriseerde melk heeft opgedwongen.
En nee, de eierproductie kan niet door kippen in tuintjes worden gemaakt, maar zelf kippen houden heeft veel voordelen, je eieren zijn lekkerder, de kippen hebben een beter leven en de afvalberg wordt kleiner.
  donderdag 8 december 2005 @ 17:02:35 #289
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_32922039
Oh ja klopt, hij had het niet over lekker, maar over "de beste eieren" naar zijn mening.
Herinner het me nu weer (dat geheugen van mij )

* BBQ-kip net een stuk toast met rauwmelkse kaas wegwerkt

Eigen kipjes houden lijkt me wel erg leuk, maar ja, ik mag al niet eens BBQ-en of frituren op het balkon volgens het huishoudvoorschrift ( ), dus ik denk dat kippen houden op het balkon (6 m2) het al helemaal niet gaat halen
pi_32950275
Ik heb net even 2 afleveringen terug gekeken. Over de plofkip, en over separatorvlees. Met de plofkip vond ik het net te oppervlakkig (Maar is ook al van 2003).

De aflevering over separatorvlees was wel erg informatief. Die voorlichter die zo een rauw stuk separatorvlees in z'n mond stopt en dat vervolgens ook de interviewer aanbiedt

Hij was wel heel eerlijk over zijn product!

Ik ga zeker meer afleveringen terug kijken, het geeft een heldere blik op de levensmiddelen industrie.
  zaterdag 10 december 2005 @ 00:32:24 #291
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32960454
quote:
Op donderdag 8 december 2005 13:27 schreef Jordy-B het volgende:

Dat van die kleurstoffen wist ik niet, trouwens... Ik dacht dat ze dat gewoon met een aparte samenstelling van het voer konden doen, ipv met een synthetisch stofje (wat van nature wel in het voedsel voorkomt, maar niet in dergelijke hoeveelheden)...
Dat kan ook wel met dat aparte voer. Veel mais voeren geeft bijvoorbeeld een meer oranje dooier. Maar dat zal wel duurder zijn dan het standaard voer, dus is het voordeliger met zo'n toevoeging.
quote:
Het gesjoemel met de legbatterij-eieren had ik stiekem wel verwacht, eigenlijk... Neemt niet weg dat het niet door de beugel kan om een goedkoop product op zo'n manier duur te verkopen. Da's net zoiets als etiketten van dure wijnen op flessen goedkope tafelwijn plakken en ze voor ¤50 de fles verkopen aan nietsvermoedende klanten...
Uiteraard. Het is gewoon oplichting.
pi_33001820
Ingrediënten van Tony's Chocolonely® reep:

Gewicht 1 reep 200 gram
Ingrediënten rietsuiker, vollemelkpoeder, cacaoboter, cacaomassa, natuurlijke vanille, emulgator: soyalecitine (gegarandeerd gentech vrij), cacao: tenminste 30%.
  maandag 12 december 2005 @ 06:30:47 #293
45206 Pietverdriet
pi_33006438
WUK
Melkchocolade, hoe smerig.
  maandag 12 december 2005 @ 06:41:09 #294
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_33006449
Mijn vriend had het gekocht bij Shakie's, maar ik vind het geen lekkere chocolade...
Teveel rietsuikersmaak, te zoet en te weinig cacaodeeltjes
Jammer hoor, het leek wel een goed idee

* BBQ-kip toch voortaan weer cote d'or puur koopt.
  Trouwste user 2022 dinsdag 13 december 2005 @ 21:16:10 #295
7889 tong80
Spleenheup
pi_33054420
Vanavond lijkt me erg interessant.Gaat over wijn.Misschien gaan snobisten met de billen bloot.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 13 december 2005 @ 21:24:46 #296
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33054745
Neem het vanavond op, want ik kijk naar Herman den Blijker met Herrie in de keuken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  woensdag 14 december 2005 @ 00:44:53 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33061479
Leuk om te zien hoe de Lidl de boel belazert met die etiketten op hun zogenaamde chateau-wijnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_33079732
Weer één van de leukere delen. Hilarisch dat mens van de Hema wijnafdeling. Die had net zo'n tik als de AH-voorlichtster, die eerder langskwam. Mooi gezicht ook bij de "bedrogen" eigenaar En de nuchterheid aan de telefoon "Tafelwijn? Kan ik die ook op de bank drinken"
  dinsdag 20 december 2005 @ 21:48:25 #299
45206 Pietverdriet
pi_33258388
Teun een beetje van zijn stuk door het dode hert?
  dinsdag 20 december 2005 @ 22:11:13 #300
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_33259264
quote:
Op dinsdag 20 december 2005 21:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Teun een beetje van zijn stuk door het dode hert?
Mooi hoor, zo'n hert
Ook het schieten en villen enzo (ook die Pool achterin met die rode wangetjes gezien? ), erg mooi.
En superzonde natuurlijk dat er van de rug goulash wordt gemaakt
Ik dacht juist dat Engelsen en met name Schotten hert erg waardeerden... blijkbaar niet dus, jammer jammer jammer... misschien vinden ze deep-fried-marsbars lekkerder?

Maar de beelden van Schotland waren weer top
Afgelopen week al 3 of 4 programma's gezien waarin mooie landschapjes uit Schotland waren te zien
En damn, wat wil ik er graag heen
Misschien na februari, heerlijk in de koud, heb er nu al zin in
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')