quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:15 schreef At_Fundum het volgende:
Ik vond de aflevering weer leuk hoor, hoewel het onderwerp (genetisch gemodificeerde soja in varkensvoer en de varkenshouderij) me niet echt aanspreekt, wel weer mooi hoe de woordvoerders van de verschillende bedrijven schutteren aan de telefoon en meneer Klootwijk zijn slimme gevlekte biggetje het weiland uit ziet zwemmen
Ongelovelijk, die enorme velden waar het verbouwd wordt en die gigantische hoeveelheden die ze vanuit Argentinië exporteren.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:55 schreef Pietverdriet het volgende:
Intressant om te zien waar soja vandaan komt, maar voor de rest tamelijk saai.
Vind die varkentjes leuker.
Details?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:04 schreef turnpike het volgende:
Voor liefhebbers van deze serie is ook het nieuwe programma van Arjen Ederveen aan te raden "Wroeten" over het wel en wee van zijn biologische moestuintje.
Dagelijks, ned 3 19.00uquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:02 schreef TheTh1ng het volgende:
[..]
Details?
Waar wordt dat uitgezonden?
ja en hoe ze erbij stond te lachen hehequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Vond het trouwens erg grappig dat die argentijnen zeggen, Soja als varkensvoer, gatver, das niet lekker. Nee, varkens die met mais gevoerd zijn, zijn veel lekkerder.
Inderdaad, de vertrouwde praktijk weer. Het smaakt naar kartonquote:
Ja he, die auto komt natuurlijk uit de stad, de vuilnisbelt daar biedt wel vliegjes.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 01:23 schreef At_Fundum het volgende:
Hoewel dat van de ruiten zonder vliegjes erop niet helemaal waar was, zag toch duidelijk wat geplette beestjes op het ruit zitten.
Ik ga zeker kijken, zal wel over het water in de ham gaanquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:03 schreef tong80 het volgende:
Vanavond over achterham.
Bij het bevriezen kristaliseerd water en zet uit, dit maakt de celwanden van het vlees kapot, en lekt de celinhoud uit de cellen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:25 schreef tong80 het volgende:
Als ik ham ontdooi uit de vriezer is het inderdaad kledder nat. Nooit bij stil gestaan hoe dat komt.
Jij vriest vleeswaren in?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:34 schreef tong80 het volgende:
Ja maar bij andere vleeswaren is het lang niet zo erg. Rosbief bijvoorbeeld is gewoon droog.
Sorry dan begrepen we elkaar verkeerd. Is dat raar dan ? Om vleeswaren in te vriezen ? Ik koop altijd veel tegerlijk. Vooral rosbief.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 14:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij vriest vleeswaren in?
Ik dacht dat je het over rauw vlees had
Met een lantaarntje, helaasquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:54 schreef SuperRembo het volgende:
Waar vind je nou zo'n goede slager? (Ik zou bijna ambachtelijke slager zeggen)
Je weet nu hoe echte ham eruit ziet, de meeste ambachtelijke slagers hebben deze hammen wel.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:54 schreef SuperRembo het volgende:
Waar vind je nou zo'n goede slager? (Ik zou bijna ambachtelijke slager zeggen)
Ik vind het altijd knap van de keuringsdienst dat ze deze vakmensen weten te vinden, das best lastig.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:57 schreef Black-Hole het volgende:
Hele mooie aflevering weer, vooral die echte slager die even laat zien hoe het wel moet. Echt vakwerk dus.
Die muts van klantenservice die als antwoord op de vraag wat het verschil tussen schouder- en achterham als antwoord en oplossing gaf: "Achterham wordt gemaakt van de achterham en schouderham van de schouderham"quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:17 schreef At_Fundum het volgende:
En ergens blijft het pesten van de klantenservice met vervelende doorvraagvragen ook wel vermakelijk.
Niet schokkend? Ik moet zeggen dat ik er best van stond te kijken wat onze toekomstige slagers wordt geleerd op een vakschool notabene. Nu kun je wel zeggen, de markt vraagt en krijgt, maar de beste mensen hebben dus, als ze van school komen, geen flauw benul hoe je een échte ham maakt - misschien dat er een paragraaf in een boek aan gewijd wordt als we geluk hebben.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:17 schreef At_Fundum het volgende:
Niet zo'n heel schokkende aflevering wat mij betreft
jammer alleen dat slagers als deze man echt uitzondering zijnquote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:02 schreef Rio het volgende:
Ik had al veel respect voor slagers ,maar dat is nu alleen nog maar gegroeid. Ik ga na het zien van deze aflevering proberen helemaal nooit meer vlees uit de supermarkt te kopen; ik zet nu mijn principes nog wel eens aan de kant voor gehakt of heel soms een schnitzel.
Eens. Is kwestie van goede slager selecteren door vragen te stellen en je gevoel te laten spreken. Maar naar welke slager je ook gaat: je wordt niet zo keihard voor de gek gehouden als bij vlees uit de supermarkt het geval is.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
jammer alleen dat slagers als deze man echt uitzondering zijn
De vakschool waar je het over hebt was, als ik goed opgelet heb, geen slagers opleiding. Het was een of andere opleiding voedseltechnologie en dan vind ik het niet heel vreemd dat ze die arme kinderen dit soort zaken leren, het is tenslotte voedseltechnologie. Niet dat ik het er mee eens ben, maar goed.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:08 schreef kippenek het volgende:
[..]
Niet schokkend? Ik moet zeggen dat ik er best van stond te kijken wat onze toekomstige slagers wordt geleerd op een vakschool notabene. Nu kun je wel zeggen, de markt vraagt en krijgt, maar de beste mensen hebben dus, als ze van school komen, geen flauw benul hoe je een échte ham maakt - misschien dat er een paragraaf in een boek aan gewijd wordt als we geluk hebben.
De opmerking van de échte slager dat het verboden zou moeten worden het product wat als 'ham' verkocht werd onder die naam aan de man te brengen vond ik dan ook geheel terecht. Maar goed, de consument koopt toch wel, of het nou plofkippen, waterfilets of ingespoten ham is.
Bij verpakte vleeswaren staat er op wat er in zit.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:28 schreef Rio het volgende:
[..]
Eens. Is kwestie van goede slager selecteren door vragen te stellen en je gevoel te laten spreken. Maar naar welke slager je ook gaat: je wordt niet zo keihard voor de gek gehouden als bij vlees uit de supermarkt het geval is.
Vreemd, mijn AH heeft juist beter vlees dan de meeste andere supermarkten waar ik geweest ben. Krijgen die het vanuit een centraal punt aangeleverd?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij verpakte vleeswaren staat er op wat er in zit.
Maar je wordt idd bij veel supermarkten beflikkerd met het vlees, AH vind ik echt heel slecht met het vlees bijvoorbeeld.
Adres?quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:35 schreef Drive-r het volgende:
[..]
in Noordwijkerhout zit mijn held in ieder geval. Ik slacht bij hem ook eigen vee en die kerel weet nog hoe het moet. Verder maakt hij bijna alles zelf, van ham tot droge worst.
hij noemde ook een voorbeeld. slagers, daar moet je heen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Vreemd, mijn AH heeft juist beter vlees dan de meeste andere supermarkten waar ik geweest ben. Krijgen die het vanuit een centraal punt aangeleverd?
AFAIK ja, uit Groenlo.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 19:48 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Vreemd, mijn AH heeft juist beter vlees dan de meeste andere supermarkten waar ik geweest ben. Krijgen die het vanuit een centraal punt aangeleverd?
Slager Kleinquote:
Grappig, nooit geweten dat ze die site hadden. Ik ben gewoon blij dat ik er terecht kan. Met name voor grotere diners ideaal als ik op zoek ben naar een mooi stuk vlees. Met een telefoontje kan ik alles krijgen op mijn manier, sommige hele stukken worden nu eenmaal standaard niet meer zo geslacht!quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:31 schreef Rapaille het volgende:
http://www.slagerijklein.nlIk zal er eens gaan kijken, is niet zo ver weg voor mij
haha heb een beetje lopen googlenquote:Op zaterdag 8 oktober 2005 07:07 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Grappig, nooit geweten dat ze die site hadden. Ik ben gewoon blij dat ik er terecht kan. Met name voor grotere diners ideaal als ik op zoek ben naar een mooi stuk vlees. Met een telefoontje kan ik alles krijgen op mijn manier, sommige hele stukken worden nu eenmaal standaard niet meer zo geslacht!
Ik kom zelf ook uit Noordwijk, maar in Noordwijk is simpelweg geen enkele normale slager meer, ze zijn allemaal van een bedenkelijk niveau...quote:Op zaterdag 8 oktober 2005 18:26 schreef Rapaille het volgende:
[..]
haha heb een beetje lopen googlenIk kom zelf uit Noordwijk dus dat stukje rijden is goed te doen voor een goed stuk vlees
Ik ga er heen binnenkort... wil zelf nog een keer een hele achterpoot pekelen etc...quote:Op vrijdag 7 oktober 2005 18:17 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Slager Klein
vd Weydenln 1
2211JK Noordwijkerhout
Twee broers en allebei gewoon super met vlees!
Enige echt goeie pasta die je in NL redelijk goed kunt krijgen is van Barilla, wat betreft pasta is de plusmarkt trouwens de beste NL supermarkt qua kwaliteit in het assortiment.quote:Op dinsdag 13 september 2005 22:12 schreef NewOrder het volgende:
Ik koop nooit pasta in zo'n kartonnen doos, die smaakt inderdaad naar karton. En als ik me niet vergis kosten de verschillende pasta's in plastic zakken van AH huismerk en Grand Italia gewoon hetzelfde (per merk), op de tagliatelle na dan.
Overigens een leuke uitzending.
quote:Chocolade en Sinaasappelsap 1
Uitzending: dinsdag 11 oktober
21.25 uur op Nederland 3
Teun van de Keuken is Nederlands eerste chocoladecrimineel. Hij is, tegen zijn zin, nog op vrije voeten. Zijn chocoladekruistocht voert hem van Capitool in Washington tot Binnenhof in Den Haag. Maar hoe lang nog?
De Keuringsdienst heeft inmiddels 's werelds eerste slaafvrije repen in de
kast liggen.
En... de Dienst duikt in de sinaasappelsap. Vanavond het eerste deel.
Het meest gedronken sap ter wereld is jus d’orange. Vers geperst juicht het
pak sap. Maar wat is dat dan? En kun je ook niet vers persen? Ook mooi: direct geperst. De Keuringsdienst van Waarde kijkt waar het sap vandaan komt en raakt verzeild in een Braziliaanse sinaasappelsapfabriek die groter is dan de hoogovens.
Honderdduizend sinaasappels per minuut direct en vers geperst. Vierentwintig uur per dag. Maar hoelang duurt het voordat de sap uit het pak in het glas zit? Wat is sinaasappelsap zonder sap? En is Coolbest koel beter?
Sinaasappelsap deel 2: dinsdag 18 oktober 21.25, Net3
Dat verhaal ken ik ook, misschien onthullen ze het vanavond. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 17:29 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop dat ze ook het verhaal behandelen waar sprake is van bietenpulp als 'vruchtvlees'. kan ik eindelijk zien of het een broodje aap is.
En van Coolbest... die mag je voortaan uit de koelkast laten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:54 schreef golfer het volgende:
Volgende week dus de ontknoping van het 'Geheim van Tropicana'
Precies, is voornamelijk marketing. Wat wel waar is dat Coolbest in blinde smaaktests beter in de smaak valt bij mensen. Ik dacht dat dit te maken heeft met de kwaliteit van de sinaasappels maar zeker weten doe ik het nietquote:Op dinsdag 11 oktober 2005 21:55 schreef NewOrder het volgende:
[..]
En van Coolbest... die mag je voortaan uit de koelkast laten.
zoetigheid (langer laten rijpen) en smaak zal best een belangrijk punt zijn bij smaaktests. het zal wel te maken hebben met de mate van verdunning nadat het als 'geconcentreerd' weer wordt verdunt.quote:Op dinsdag 11 oktober 2005 22:46 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Precies, is voornamelijk marketing. Wat wel waar is dat Coolbest in blinde smaaktests beter in de smaak valt bij mensen. Ik dacht dat dit te maken heeft met de kwaliteit van de sinaasappels maar zeker weten doe ik het niet
Noordwijk is niet echt in de buurt voor mij, maar gelukkig staat er op die website een lijst met leden van dezelfde "ambachtelijke" slagers en worstmakers vereniging. In ben bij Slagerij Mulder in Wijk bij Duurstede geweest. De ham is in ieder geval erg lekkerquote:Op vrijdag 7 oktober 2005 19:31 schreef Rapaille het volgende:
http://www.slagerijklein.nlIk zal er eens gaan kijken, is niet zo ver weg voor mij
Haha, steun de ambachtelijke slager!!! Maar serieus, was het een beetje een goeie zaak?quote:Op woensdag 12 oktober 2005 20:57 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Noordwijk is niet echt in de buurt voor mij, maar gelukkig staat er op die website een lijst met leden van dezelfde "ambachtelijke" slagers en worstmakers vereniging. In ben bij Slagerij Mulder in Wijk bij Duurstede geweest. De ham is in ieder geval erg lekker![]()
Ja, voor zover je in 1 bezoek kan beoordelen. De ham is smaakvol, maar ik weet eigenlijk niet zeker of ze die daar zelf gemaakt hadden. Niet eens duur trouwens. Ik had ook een droge worst die ze daar zelf gemaakt hadden (smaakte ook goed) en een rookworst (nog niet geproefd).quote:Op woensdag 12 oktober 2005 21:09 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Haha, steun de ambachtelijke slager!!! Maar serieus, was het een beetje een goeie zaak?
Ha, die ken ik ook! Daar gingen we vroeger heen, tegenwoordig dus meer naar slager Klein. Goed dat je hem even hierop zet, ik zit tegenwoordig vaak in de buurt en dan is het makkelijk!quote:Op donderdag 13 oktober 2005 11:48 schreef BBQ-kip het volgende:
Ik ga een keer per week naar deze slager: http://www.slagerij-scholtes.nl/over%20scholtes.htm
En afgelopen zaterdag zag ik net Erica Terpstra weggaan met haar chauffeur toen ik er naar binnen ging
Ging toch alleen maar over sinaasappelsap? Hoe dan ook, ik kijk vanavond weerquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 19:11 schreef Pietverdriet het volgende:
*kick*
Vanavond weer, over sjokkola en sinasssapppelsap
Die reactie van Coolbest: het kan prima buiten de koelingquote:Op dinsdag 18 oktober 2005 21:53 schreef k_man het volgende:
Wie koopt er nog 'koelverse' vruchtensappen...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |