Veel grafische kaarten hebben geen ondersteuning voor een 'backing store', waardoor gebouwen en andere dingen, zoals wegen en golven, raar gaan doen tijdens het scrollen. Een oplossing voor dit probleem is een kleine wijziging in het bestand "Graphic Rules.sgr". Open dit bestand met een tekstverwerker (bijvoorbeeld kladblok), zoek deze regel op en verander false in true.quote:"D:Program FilesMaxisSimCity 4 DeluxeAppsSimCity 4.exe" -intro:off
Het enige nadeel hieraan is dat de scrollsnelheid flink daalt.quote:property noPartialBackingStoreCopies false
Er op stampenquote:
Had ik in het begin ook. Maar na een tijdje begin je het inderdaad door te krijgen en wordt het steeds makkelijker.quote:LePenseur
wat dat betreft is SC4 wel een stukje meer realistisch geworden, maar vergeleken met SC3000 is dit wel even heel wat anders ja. Zelfs een tijd nadat ik SC4 had bleef ik SC3000 spelen omdat de steden met deeltje 4 niet echt wilden vlotten.
Maarja op een gegeven moment valt dat dubbeltje en wil je niet anders meer. Op dit moment is het gewoon mijn doel om een zo realitsch mogelijke stad te maken, en wat Brasco al zei, met de nodige hulp lukt dat ook wel. De levensduur van het spel wordt hierdoor zeker verlengt.
Als je de Shift-knop inhoud als je een zone aanlegt dan komen er geen roads tussen.quote:Op zondag 26 december 2004 00:21 schreef DrDentz het volgende:
bij sc3000 vind ik het steden plannen gewoon veel fijner (zelf je wegen etc aanleggen) bij sc4 gaat het meer automatisch en ziet het er krommer uit![]()
ik wil het recht![]()
Net pas met SC4 zeker?quote:Op zondag 26 december 2004 00:38 schreef DrDentz het volgende:
tnx
nu komen de steden weer recht te liggen![]()
Alleen maar een 'gerucht'.quote:Op zondag 26 december 2004 14:17 schreef Atreidez het volgende:
Weinig kans dat je iets vind, want door Maxis is er nog nooit een woord over SimCity 5 gerept.
Ahhhhquote:Op zondag 26 december 2004 18:22 schreef Cerbie het volgende:
5 Lijkt me wel leuk, maar als het grafisch net zo'n grote vooruitgang is als van 3 naar 4, moet ik dee pc flink wat upgraden, SC4 gaat maar net (niet)
Waar zit je dan doordeweeks?quote:Op zondag 26 december 2004 20:57 schreef Sjoes het volgende:
Hmmm, t wordt sparen dan, voor de aanschaf van SC5 en een nieuwe comp... De huidige op mijn kamertje kan SC4 nog niet eens aan...
Dus SC4 is voor de weekenden bij Pa&Ma![]()
Gewoon ff oude simcity opnieuw kopen kost 15euro krijg je nieuwe cd keyquote:Op woensdag 29 december 2004 23:40 schreef Brasco125 het volgende:
Zijn hier nog mensen die met B.A.T. stoeien? ik zoek de BAT-plugin's. ben mijn wachtwoord kwijt van Simcity.com en ik krijg geen mailtje met mijn account gegevens. Al naar EA gebeld, maar je kan net zogoed met een eikenboom gaan praten, net zo veel resultaat. Als iemand zijn product heeft geregistreert en wel kan inloggen.. kan hij/zij mij dan aan die B .A.T. helpen. ik heb hier al een gmax model klaar liggen die ik niet kan exporteren naar SC4
![]()
![]()
Je moet het inhouden voordat je de zone gaat aanleggen en dan shift in blijven houden totdat het goed ligt. En dan eerst je muisknop los laten en dan shift.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 12:39 schreef DrDentz het volgende:
het lukt niet echt met dat shift inhoudenwerkt zeker niet als je geenr ush hour hebt
Cool. Simtropolis staat vol van de Amsterdamse gebouwen (Vanderaap), eindelijk wat Rotterdam in SC4 zou zeer de moeite waard zijnquote:Op vrijdag 31 december 2004 20:43 schreef Brasco125 het volgende:
Ik heb nu een lot gemaakt met een 4 verdiepingen 19de eeuwse woningencomplex. Met op de begaande vloer een winkel en drie verdiepingen er boven appartementen. Wat je veel in de stad ziet (zoals hier in rotterdam). Ik heb hem nu in mijn plugings alleen kom ik hem nog niet tegen in mijn steden. nog even door testen dus. volgende gebouw wordt willemswerf in rotterdam waarschijnlijk. Ik heb wat rotterdamse gebouwen op het oog. delftse poort, robeco gebouw, de potlood, het witte gebouw.
quote:Op zaterdag 1 januari 2005 12:43 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet het inhouden voordat je de zone gaat aanleggen en dan shift in blijven houden totdat het goed ligt. En dan eerst je muisknop los laten en dan shift.
Ik wist geen eens dat het met de oude niet werkt. Ben al teveel aan Rush Hour gewend.quote:Op zondag 9 januari 2005 13:22 schreef DrDentz het volgende:
[..]
zon mongool ben ik ook weer niet
maar nu lukt het wel, met rush hour, met die oude kan het gewoon niet
vet spel, vooral het U Drive it![]()
je hebt toch tutorial stedenquote:Op zondag 9 januari 2005 12:31 schreef MrDoegewoon het volgende:
Leuke game opzich, maar is er niet ergens een soort van tutorial hoe je moet beginnen of een paar handige tips ofzo??
In Rush Hour zeker??quote:Op zondag 9 januari 2005 13:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
je hebt toch tutorial steden
Getting Started heten die oid,![]()
Ook in de orginele SC4. in een van die regions zitten allerlei tutorials. Maar je hebt op simtropolis allerlei text-tutorials van beginners tot gevorderden. Waarbij er er echt diepgaand ingegaan wordt op specifieke dingen die je zou willen bereiken.quote:Op zondag 9 januari 2005 13:33 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
In Rush Hour zeker??
Trouwens heb hem meteen met de release gekocht, een week gespeeld en toen vergeten. Nu weer is gaan spelen.
Is waar. Ik heb zelf eigenlijk nooit een oliecentrale gehad. Begin eigenlijk altijd met een gascentrale. Misschien wel wat duur, maar wel behoorlijk schoon.quote:Op maandag 10 januari 2005 22:42 schreef Cerbie het volgende:
Ik neem zelf meestal de oliecentrale, en zet die omlaag, die kolencentrale is zo vuil
Moesten volgens mij in de Plugins-map.quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:44 schreef tommiedog het volgende:
laat maar ik had ff over de links heen gelezen
maar dan heb ik nu weer een vraagje
waar moeten die bat files in??
www.simtropolis.com toch?quote:Op woensdag 23 maart 2005 12:32 schreef tommiedog het volgende:
waar kan je al die mods downloade dan
yepquote:
Via GCshop.nl kan je hem nog bestellen in combinatie met Rush Hour (SimCity 4 Deluxe Edition).quote:Op woensdag 23 maart 2005 21:58 schreef Martijn_77 het volgende:
Is dat spel nog ergens te koop eigenlijk?
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:48 schreef Cerbie het volgende:
¤45 bij GCshop?
Ik had hem voor ¤20 bij bartsmit.com besteld
Zag het inderdaad ookquote:Op woensdag 23 maart 2005 22:48 schreef Cerbie het volgende:
¤45 bij GCshop?
quote:Op zondag 26 december 2004 16:20 schreef DrDentz het volgende:
[..]
neh ik wist dat niet joh![]()
kheb ook geen boekje [tss]![]()
quote:Op woensdag 23 maart 2005 22:48 schreef Cerbie het volgende:
¤45 bij GCshop?
Hartstikke bedanktquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:30 schreef Cerbie het volgende:
Kut, zit net het topic vol.
Het grote Sim City 4 - Rush Hour Topic (deel 9)
Daar is je stukje San Fran
Ik heb er zelf niks aan gedaan, dus ik denk dat het een renderfout is.quote:Op je gmail, vergeet niet even een backup te maken van je regio. Dan kijk je hoe het kapotte stukje heet (opslaan en je ziet het), en hernoem je het stukje dat ik stuurde naar die naam, waarna je het in je documenten/simcity 4/regio/san francisco plaatst.
Het lijkt me gewoon een renderfout, of heb je hem zelf zo gemaakt?
Ik heb het nog niet geprobeerd. Ik doe het waarschijnlijk vanavond of morgen.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 14:14 schreef Cerbie het volgende:
Dan zou laden en opslaan eigenlijk al genoeg geweest moeten zijn, maar het is gelukt?
Ik zit nu zelf met iets wat ik niet helemaal snap, of ik zie iets stoms over het hoofd maar in deze stad:
[[url=http://img283.echo.cx/img283/2707/commer8cu.th.jpg]afbeelding][/URL]
Het is een forenzenstad, alleen maar commercie met links een grote stad met veel inwoners, de vraag daar is erg hoog naar de dure commercie, niet de povere enzo.
Nu worden er wel wolkenkrabbers en hoge gebouwen op het eilandje gebouwd, maar het grote stuk land blijft vlak. Ik heb al geprobeerd wat gebouwen plat te gooien, maar dat helpt niet echt.
Wat trouwens ook irritant is, is dat de computer automatisch vlakken van 3x1 neerlegt als je zones neerlegt, en minder snel 3x3 oid zal doen, pas als je een groot gebied neemt.
Komt het soms doordat er een congrescentrum op het eilandje staatEn heeft iemand een oplossing om meer de hoogte in te gaan op het grote stuk land
Je kan ook nog het Chrysler Building neerzetten. En anders krijg je landmarks met wat minder effect zoals de Bank of America/CN Tower/US Capitol/Tokyo Tower/John Hancock Center. Mocht je dat niet willen dan zou ik her en der plaza's neerzetten. Dat helpt als het goed is ook wel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:53 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb nog in geen enkele stad zo'n landmark geplaatst, maar zal die bank of china eens proberen
Edit
Het heeft wel een effect, maar ik vind hem niet echt mooi in de regio staanDus die gaat zo weer plat (weg ~200k, maar toch zat geld
)
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:53 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb nog in geen enkele stad zo'n landmark geplaatst, maar zal die bank of china eens proberen
Edit
Het heeft wel een effect, maar ik vind hem niet echt mooi in de regio staanDus die gaat zo weer plat (weg ~200k, maar toch zat geld
)
Moet je Rush Hour installerenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:28 schreef mschol het volgende:
net eff simcity 3000 geinstalleerd en gespeeld met i am weak
en dan isie best te doen..
vind de SC spellen leuk maar ik kom meestal niet hoger dan 100.000 inwonders
kom altijd geld te kort
Da's inderdaad zondequote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:28 schreef mschol het volgende:
net eff simcity 3000 geinstalleerd en gespeeld met i am weak
en dan isie best te doen..
vind de SC spellen leuk maar ik kom meestal niet hoger dan 100.000 inwonders
kom altijd geld te kort
Dat werkt alleen zo rottig met SC3000quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:29 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Moet je Rush Hour installerenGeld zat in het begin
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 00:29 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Moet je Rush Hour installerenGeld zat in het begin
Ik denk dat hij bedoeld dat je bij Rush Hour kan kiezen tussen: Easy, Medium & Hard. Bij Easy begin je met $500.000 en bij Hard met $100.000.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:28 schreef mschol het volgende:
[..]
* mschol pakt SC4+rushhour erbij
eff kijken wat je bedoeld...
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 09:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik denk dat hij bedoeld dat je bij Rush Hour kan kiezen tussen: Easy, Medium & Hard. Bij Easy begin je met $500.000 en bij Hard met $100.000.
Misschien is deze bank een oplossing. Dan kan je telkens tot maximaal $50.000.000 erbij krijgen. Dat moet je geldtekort denk ik wel oplossen.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:24 schreef mschol het volgende:
[..]dat kan is SC3000 ook, maar dat helpt bar weinig...
Je kan bij Rush Hour met 500.000 beginnenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 08:28 schreef mschol het volgende:
[..]
* mschol pakt SC4+rushhour erbij
eff kijken wat je bedoeld...
Ohw. Die zocht ik nogquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is deze bank een oplossing. Dan kan je telkens tot maximaal $50.000.000 erbij krijgen. Dat moet je geldtekort denk ik wel oplossen.
Is waar. Maar omdat hij (bijna) altijd geldtekort heeft is dit misschien wel wat voor hem.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:52 schreef Cerbie het volgende:
Leuk.. Dan wordt het spel wel erg makkelijk. Als je geld op is reset je gewoon je budget, of je haalt simpelweg het geld uit een stad die 20k winst per maand maakt.
Dat haalt imo wel een deel van het plezier uit het spel
Tja ik hoef het nièt te downloaden. Ik hou veel te veel overquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:52 schreef Cerbie het volgende:
Leuk.. Dan wordt het spel wel erg makkelijk. Als je geld op is reset je gewoon je budget, of je haalt simpelweg het geld uit een stad die 20k winst per maand maakt.
Dat haalt imo wel een deel van het plezier uit het spel
Ik download hem dan ook nietquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:57 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Tja ik hoef het nièt te downloaden. Ik hou veel te veel over
Ik bedoel dus dat ik hem al niet had. Ik kan een stad maken met een winst van 2000 per maand !quote:
denk het ook wel jaquote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Misschien is deze bank een oplossing. Dan kan je telkens tot maximaal $50.000.000 erbij krijgen. Dat moet je geldtekort denk ik wel oplossen.
Bij sommige gebouwen heb je ook nog een aparte plugin nodig. Dat staat dan aangegeven onder de beschrijving van het gebouw. Dus ik denk dat je daarvan iets mist. En misschien werken sommige alleen in combinatie met Rush Hour.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:09 schreef CybErik het volgende:
Ik heb nu allemaal gebouwen gedownload en in m'n plugins map gezet, maar als ik ze in mijn nieuwe stad wil zetten zie ik alleen maar enorme soort kartonnen dozen waarop staat Simcity.com![]()
Je moet dan een (een soort detail pakketje downloadenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:09 schreef CybErik het volgende:
Ik heb nu allemaal gebouwen gedownload en in m'n plugins map gezet, maar als ik ze in mijn nieuwe stad wil zetten zie ik alleen maar enorme soort kartonnen dozen waarop staat Simcity.com![]()
Wat voor detail pakket en waar kan ik die downloaden?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:42 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Je moet dan een (een soort detail pakketje downloaden)
Legale versie, heeeele tijd geleden van iemand geleend en met legale cdkey geinstalleerdquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:56 schreef Cerbie het volgende:
Dat ziet er meer uit als een videokaart die het niet leuk vind? (En een illegale versie?)
Ik zal even voor je opzoekenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:54 schreef CybErik het volgende:
[..]
Wat voor detail pakket en waar kan ik die downloaden?![]()
Goed initiatiefquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:58 schreef Falco het volgende:
Ah dit spel ga ik ook maar weer eens spelen. Is wel geinig
.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:58 schreef CybErik het volgende:
[..]
Legale versie, heeeele tijd geleden van iemand geleend en met legale cdkey geinstalleerd
Die zwarte vlakken horen iig niet en gebouwen die niet op hun plaats staan. Dat zie ik ook, totdat de cpu/videokaart klaar is met rekenen en ze er staanquote:Maar ik kan die cdkey dus niet gebruiken voor de Simcity.com website
En ik denk dat een Nvidia 6600 dit toch wel moet trekken
HET WERKT!quote:
Ik zoek dan nog een andere patch!quote:Op zaterdag 21 mei 2005 18:26 schreef CybErik het volgende:
[..]
HET WERKT!![]()
dankjewel
![]()
![]()
oeps
het werkt een beetje, sommige dingen doen het nu wel maar bepaalde dingen nog steeds niet. toch bedankt![]()
Ik zoek gewoon verderquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:05 schreef CybErik het volgende:
[..]
Weer een gebouw erbij
Maar de meeste gebouwen doen het nog steeds niet
Uhm, dambord?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:12 schreef Cerbie het volgende:
Iemand nog ideeen voor een leuke stadsindeling naast dambord, ik heb niet echt veel inspiratie nu
Ik ga even voor je kijken of ik ze in mijn plugin map hebquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:22 schreef CybErik het volgende:
Volgens het forum van Simtropolis heb ik deze bestanden nodig:
bldgprop_vol1.dat
Plugin_00D_Parthenon.dat
Alleen die kan ik nergens vinden
Weet iemand waar ik ze kan halen of kan iemand ze ff mailen naar het adres in m'n profiel?![]()
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:28 schreef CybErik het volgende:
Hmm... en in Program Files\Maxis\SimCity 4\Plugins ?
Ik hoop het maar. Gewoon even proberen, kan geen kwaad.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:30 schreef CybErik het volgende:
[..]
Okee
Zijn ze misschien toch niet zo nodig![]()
cerbie, heb jij MSN?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:34 schreef Cerbie het volgende:
bldgprop_vol1.dat kan ik wel even mailen, staat in mn mijn documenten/blabla/plugins
Kijk maar of je hem hebt ontvangen, was ~350KB (zit meteen je halve inbox vol)
Ik heb Plugin_00D_Parthenon.dat voor je. Is alleen wel 961kb groot.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:22 schreef CybErik het volgende:
Volgens het forum van Simtropolis heb ik deze bestanden nodig:
bldgprop_vol1.dat
Plugin_00D_Parthenon.dat
Alleen die kan ik nergens vinden
Weet iemand waar ik ze kan halen of kan iemand ze ff mailen naar het adres in m'n profiel?![]()
Kijk is aanquote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb Plugin_00D_Parthenon.dat voor je. Is alleen wel 961kb groot.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb Plugin_00D_Parthenon.dat voor je. Is alleen wel 961kb groot.
quote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:34 schreef Cerbie het volgende:
bldgprop_vol1.dat kan ik wel even mailen, staat in mn mijn documenten/blabla/plugins
Kijk maar of je hem hebt ontvangen, was ~350KB (zit meteen je halve inbox vol)
Ik heb zequote:Op zaterdag 21 mei 2005 19:58 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Kijk is aan
http://www.photography-fo(...)in_00D_Parthenon.dat
Opslaan in: bijvoorbeeld *:/Program Files/EA Games/Simcity 4/Plugins
* = je schijf letter
![]()
Wat mij betreft welquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:24 schreef AMD64 het volgende:
Ok. Dus ik kan hem van mijn server afhalen?
Maar toch ga ik verder zoekenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 22:30 schreef CybErik het volgende:
[..]
Wat mij betreft wel
Verder goed nieuws en slecht nieuws
De problemen van de tweede screenshot zijn weg, en veel van die gebouwen doen het, maar veel andere gebouwen hebben helaas een kartonnen doos (zoals op de eerste screenshot) gekregen. Maar goed, ik ben in ieder geval een stuk verder
Bedankt!
uhh als ik die download krijg ik een hoop bestanden enzo..quote:Op zaterdag 21 mei 2005 10:35 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet deze in je pluginfolder zetten die in je mijn documenten map staat.quote:Op zondag 22 mei 2005 10:03 schreef mschol het volgende:
[..]
uhh als ik die download krijg ik een hoop bestanden enzo..
maar ik snap nie helemaal wat ik er mee moet doen..
en is er nog wat extra's nodig dan alleen simcity 4+rushhour??
LOL. Die heb ik ook nietquote:Op zondag 22 mei 2005 10:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet deze in je pluginfolder zetten die in je mijn documenten map staat.
En je hebt als ik het goed las ook nog deze texture pack nodig.
ok thanks ga ik zo proberen...quote:Op zondag 22 mei 2005 10:09 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet deze in je pluginfolder zetten die in je mijn documenten map staat.
En je hebt als ik het goed las ook nog deze texture pack nodig.
ik kan wel wat screen shots maken.. ik kan ook de stad ter download aan bieden zodat je em kan importeren..quote:Op zondag 22 mei 2005 11:12 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Trouwens. Hoe is jouw stad nu?
Heb jij nog nieuwe screenshots gemaakt?
Die heb ikquote:Op zondag 22 mei 2005 17:43 schreef mschol het volgende:
[..]
ik kan wel wat screen shots maken.. ik kan ook de stad ter download aan bieden zodat je em kan importeren..
moet je wel dat ene bank gebouw hebben
* mschol is benieuwdquote:Op zondag 22 mei 2005 17:57 schreef AMD64 het volgende:
*downloading
En later o de avond een beoordeling
Ik heb je stad ook even snel doorgekeken en wat mij opviel was dat je cartraffic behoorlijk hoog was. Ik probeer ze vanaf het begin altijd zoveel mogelijk het OV in te schoppen d.m.v. busstations. Je moet er dan ook een aantal bij de industriële en commerciële zones neerzetten. Je sims gebruiken de bus/metro eigenlijk nooit om eens naar tante Truus te gaan.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:01 schreef mschol het volgende:
[..]
* mschol is benieuwd
maar acht goed inrichten ben ik slecht in en zeker als je streets, roads, avenue's, wighways en elavated highways hebt
of subway, elevated rails
das nisks voor mij, doe mij dan maar de oude simcity 1 daar kon je 2 dingen en meer was niet nodig![]()
Ik gebruik ook bijna altijd het New Yorkpatroon, maar ik wissel af en toe high en medium residental met elkaar af zodat er niet teveel wolkenkrabbers komen. Dan raken je wegen ook niet zo snel overbelast.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:51 schreef Cerbie het volgende:
Ach, zo slecht als mijn inrichting in een stad zal het niet worden
Het was mooi dambord, maar doordat het uiteindelijk alleen maar wolkenkrabbers waren zaten de wegen nogal heel erg verstopt
ja ik weet het me xcar traffic is echt een rampen plan..quote:Op zondag 22 mei 2005 18:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb je stad ook even snel doorgekeken en wat mij opviel was dat je cartraffic behoorlijk hoog was. Ik probeer ze vanaf het begin altijd zoveel mogelijk het OV in te schoppen d.m.v. busstations. Je moet er dan ook een aantal bij de industriële en commerciële zones neerzetten. Je sims gebruiken de bus/metro eigenlijk nooit om eens naar tante Truus te gaan.
En andere manier om ze de auto uit te trappen is tol heffen op wegen die naar hun werk gaan. Dan zullen ze ook wat sneller op het OV overstappen. En mochten ze dat niet doen dan verdien je er ook nog eens aan.
[..]
Ik gebruik ook bijna altijd het New Yorkpatroon, maar ik wissel af en toe high en medium residental met elkaar af zodat er niet teveel wolkenkrabbers komen. Dan raken je wegen ook niet zo snel overbelast.
die van mijquote:Op zondag 22 mei 2005 20:24 schreef AMD64 het volgende:
Holy shit. die stad is wel netjes C.
Dankquote:Op zondag 22 mei 2005 22:48 schreef Cerbie het volgende:
Oeh die ziet er heel mooi uit.
Die hele grote gebieden zijn ook wel leuk om te doen, daar heb je lekker de ruimte voor alles. Alleen kan m;n pc het niet echt meer aan als die driekwart vol staan
maar ga je dan geen problemen krijgen met de reistijden enzo????quote:Op zondag 22 mei 2005 22:45 schreef ElmarO het volgende:
En als je het in één gebied maakt dan moet je proberen het gescheiden te houden.
Dus zoiets als op onderstaand plaatje.
[[url=http://img181.echo.cx/img181/4719/sc1140nm.th.jpg]afbeelding][/URL]
de mijne begint nu al te haperen op m'n volgebouwde stad van 100.000quote:Op zondag 22 mei 2005 22:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dank
Mijn pc vind mijn 2 steden van 700.000+ ook niet echt heel leuk. Maar goed, hij moet dan ook heel wat informatie verwerken.
Valt wel mee. Ik heb een redelijk goede monorailverbinding er naar toe lopen. En ze kunnen eventueel ook nog via de snelweg of avenue gaan.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:00 schreef mschol het volgende:
[..]
maar ga je dan geen problemen krijgen met de reistijden enzo????
ik ga denk ik die manier wel in een andere map toepassen (of een hele andere regio misschien...)
Die zal ik dan ook eens gaan gebruiken. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:01 schreef Cerbie het volgende:
Ik zie trouwens dat je een vuilnisbelt hebt.
Ik maak zelf gebruik van 'Black hole Wastemanagement' van Simtropolis, vind het nogal stom al die vuilnisbelten, als je lang genoeg speelt heb je gewoon een land vol vuilnis. Dan kun je wel een stad opofferen voor vuilnis, maar dat is ook weer zo zonde
die heb ik gevonden lijkt me verdomde handig...quote:Op zondag 22 mei 2005 23:07 schreef Cerbie het volgende:
PEG had ook een hele leuke gemaakt, dat het afval gewoon over de rand van het level werd gegooidHelaas zijn zijn mods nogal moeilijk te krijgen, ik heb alleen de PEG CDK leveler, wel erg handig.
Ja Ja. Pats maar weer met je stedenquote:Op zondag 22 mei 2005 22:45 schreef ElmarO het volgende:
En als je het in één gebied maakt dan moet je proberen het gescheiden te houden.
Hij kan dat echt goed inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:48 schreef Cerbie het volgende:
Oeh die ziet er heel mooi uit.
Die hele grote gebieden zijn ook wel leuk om te doen, daar heb je lekker de ruimte voor alles. Alleen kan m;n pc het niet echt meer aan als die driekwart vol staan
kan je dan ook in gebied 1 alleen industrie neerzetten en in de map ernaast alleen residential???quote:Op zondag 22 mei 2005 22:45 schreef ElmarO het volgende:
Dat moet mogelijk zijn. De steden kunnen elkaar aanvullen. Zolang je er maar een goede verbinding d.m.v van een snelweg/monorail/rails/metro naar toe legt.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:05 schreef mschol het volgende:
[..]
kan je dan ook in gebied 1 alleen industrie neerzetten en in de map ernaast alleen residential???
(of begrijp ik dat gewoon verkeerd?)
Een Athlon XP2400+ met 512MB geheugen (wel DDR). De videokaart is ook niet echt super, Geforce4MX480quote:Op maandag 23 mei 2005 07:49 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hij kan dat echt goed inderdaad.
Wat heb jij dan? Want het is wel jammer dat je pc het niet aan kan. Ik heb een AMD64 3200+ met 768mb geheugen. Dus trekken doet ie zeker
hier een amd athlon XP 2600+ (barton core dus 1.92GHZ) 786MB ram en een geforce 4ti4800SEquote:Op maandag 23 mei 2005 14:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een Athlon XP2400+ met 512MB geheugen (wel DDR). De videokaart is ook niet echt super, Geforce4MX480![]()
Ik heb nu een Radeon 9700 128MB (volgens mij).quote:Op maandag 23 mei 2005 14:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een Athlon XP2400+ met 512MB geheugen (wel DDR). De videokaart is ook niet echt super, Geforce4MX480![]()
hmm klinkt dus best intressantquote:Op maandag 23 mei 2005 13:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat moet mogelijk zijn. De steden kunnen elkaar aanvullen. Zolang je er maar een goede verbinding d.m.v van een snelweg/monorail/rails/metro naar toe legt.
En qua waterzuivering en levering kunnen deze & deze wel handig zijn. Besparen je weer een hoop ruimte en ze doen hetzelfde als een watertreatment en waterpomp samen.
Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen oplossen. Klinkt in ieder geval vrij raar.quote:Op maandag 23 mei 2005 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm klinkt dus best intressant
en ik heb nu een probleempje:
als ik een water treatment facility weghaal dan verdwijnt hij van de map, maar 1 gebouw blijft staan en de aansluiting in de grond blijft er.. ik kan dat niet weghalen.. en ik kan er niet bouwen![]()
Waarschijnlijk niet oplosbaar helaas. Ik heb het in een stad met de radiotoren (die reward), als ik die wil slopen blijft er een stukje beton over. Je kan proberen er een meteoor op te gooien, maar dat is nogal schadelijkquote:Op maandag 23 mei 2005 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm klinkt dus best intressant
en ik heb nu een probleempje:
als ik een water treatment facility weghaal dan verdwijnt hij van de map, maar 1 gebouw blijft staan en de aansluiting in de grond blijft er.. ik kan dat niet weghalen.. en ik kan er niet bouwen![]()
hmm.. die updat kjan ik niet binnen hevelenquote:Op maandag 23 mei 2005 16:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen oplossen. Klinkt in ieder geval vrij raar.
En ik heb ook nog een nachtclub die maandelijks $220 oplevert. Kan denk ik ook wel handig zijn. Voor de nachteffecten van sommige plugins heb je ook deze update nodig.
Dat is ook een oplossing. Ben ik blij dat ik dit probleem nog nooit heb gehad.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef mschol het volgende:
ik snap niet dat jullie niet weten hoe ik het kan oplossen..
terwijl de oplossing zo simpel is:
de hele stad naar z;n grootje helpen (geeft niet kan ik gelijk wat andere layout proberen...)
Dan moet je een account op Simcity.com hebben anders kan je deze update inderdaad niet downloaden.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm.. die updat kjan ik niet binnen hevelen![]()
tering die van mij is net 20 MBquote:Op maandag 23 mei 2005 18:15 schreef Cerbie het volgende:
de meteooroplossing kwam best dicht in de buurt
De hele stad decimeren is nogal.. radicaal.
Ik was trouwens m'n pluginfolder aan het doorbladeren en kwam 'SimoleonModd $1M.dat' tegenWeet iemand waar die voor dient? Het is niet om geld te krijgen, omdat ik ten eerste liever het geld zelf verdien en ten tweede ik nergens een miljoen erbij heb gekregen.
Hoe komen sommigen van jullie trouwens aan zo'n gigantische pluginfolder, die van mij is maar 125MB
Veel van die gebouwen/mods downloaden. Ik zit nu op 228 MBquote:Op maandag 23 mei 2005 18:15 schreef Cerbie het volgende:
de meteooroplossing kwam best dicht in de buurt
De hele stad decimeren is nogal.. radicaal.
Ik was trouwens m'n pluginfolder aan het doorbladeren en kwam 'SimoleonModd $1M.dat' tegenWeet iemand waar die voor dient? Het is niet om geld te krijgen, omdat ik ten eerste liever het geld zelf verdien en ten tweede ik nergens een miljoen erbij heb gekregen.
Hoe komen sommigen van jullie trouwens aan zo'n gigantische pluginfolder, die van mij is maar 125MB
product registration needed..quote:Op maandag 23 mei 2005 18:17 schreef ElmarO het volgende:
Dan moet je een account op Simcity.com hebben anders kan je deze update inderdaad niet downloaden.
bennik ook wel benieuwd naar lukt mij ook nooit..quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef renz0r het volgende:
Aah Sim city 4...maar weer eens installeren
Vraagje, wat ik ook doe, mijn stad maakt ALTIJD verlies...
Hoe maak ik nou winst...hoe moet ik beginnen en belangrijk, hoe blijf ik winst maken, zodat ik mn stad kan bouwen.
Echt, ik heb nog nooit winst gemaakt en wordt de codes zat
BVD
Heb alleen maar Eurpees en New Yorkquote:Op maandag 23 mei 2005 18:43 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb weer een stadje gecreerd, hieronder staat de complete zoneindeling, nu nog op 'play' drukken
[[url=http://img213.echo.cx/img213/9672/koekje1nj.th.jpg]afbeelding][/URL]
Welke bouwstijlen hebben jullie altijd aan? Ik heb of om de vijf jaar wisselen met alle stijlen of modern europees en new york 1940 door elkaar
Niet meteen heel veel bouwen, en de gebouwen handmatig een budget geven? Mijn stadje van de post hierboven maakt nog maar net verlies, en ben er nog niet zo lang mee bezigquote:
Een collega van mij heeft in 1 avond !?!? 1 GB gedownloadquote:Op maandag 23 mei 2005 18:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Veel van die gebouwen/mods downloaden. Ik zit nu op 228 MB.
Kijk eens hier en vooral hierquote:Op maandag 23 mei 2005 20:34 schreef AMD64 het volgende:
Ziet er heel mooi uit Drakul.
Vooral je idee interesseert me zeer.
Dus al je mensen gaan naar je buurstad als ze in de industrie werkeN?
Yep, voor vervuilende, productie en agrarisch. High tech hou ik in me hoofdsteden. Misschien gooi ik high tech na een tijdje ook naar een buurstad toe, zodat de milieubalk weer een stuk groener wordtquote:Op maandag 23 mei 2005 20:34 schreef AMD64 het volgende:
Ziet er heel mooi uit Drakul.
Vooral je idee interesseert me zeer.
Dus al je mensen gaan naar je buurstad als ze in de industrie werkeN?
Ik gebuik altijd Europees en Houston.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:43 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb weer een stadje gecreerd, hieronder staat de complete zoneindeling, nu nog op 'play' drukken
[[url=http://img213.echo.cx/img213/9672/koekje1nj.th.jpg]afbeelding][/URL]
Welke bouwstijlen hebben jullie altijd aan? Ik heb of om de vijf jaar wisselen met alle stijlen of modern europees en new york 1940 door elkaar
Bij mij moeten ze ook tol betalen als ze naar de industrie in hun eigen stad willenquote:Op maandag 23 mei 2005 21:10 schreef Drakul het volgende:
[..]
Yep, voor vervuilende, productie en agrarisch. High tech hou ik in me hoofdsteden. Misschien gooi ik high tech na een tijdje ook naar een buurstad toe, zodat de milieubalk weer een stuk groener wordt![]()
Ik buit me bewoners wel uit als ze naar hun werk gaan in 1 van me buursteden, want ze moeten namelijk door tolpoortjes heen![]()
Ik begin altijd met de krachtcentrale (olie of gas), waterpomp en een stuk vuilnisbelt. Daarna gooi ik een groot lap grond neer waar huizen, fabrieken, kantoren en winkels kunnen groeien. (in het begin gebruik ik meestal laag/middelbevolkt gebied, later pas de drukbevolkte gebieden)quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef renz0r het volgende:
Aah Sim city 4...maar weer eens installeren
Vraagje, wat ik ook doe, mijn stad maakt ALTIJD verlies...
Hoe maak ik nou winst...hoe moet ik beginnen en belangrijk, hoe blijf ik winst maken, zodat ik mn stad kan bouwen.
Echt, ik heb nog nooit winst gemaakt en wordt de codes zat
BVD
Wow. Er is echt bijna niets meer te plaatsenquote:Op maandag 23 mei 2005 22:37 schreef CybErik het volgende:
Na veel proberen helaas maar gewoon verder gegaan zonder custom gebouwen
Maar ik heb toch wel een leuk lopende region:
[[url=http://img77.echo.cx/img77/1021/mijnregio5yy.th.jpg]afbeelding][/URL]
Al die casino's in Delta is trouwens gelukt omdat als je een reward kan plaatsen je ook shift (of control of rechtermuisknop of zoiets) ingedrukt kan houden terwijl je 'm plaatst, dan kan je hem nog een keer plaatsen
Die stad maakt dus wel veel winst, alleen al die mensen die er wonen natuurlijk boos op mij
Haha ja, meestal begin ik een stad, bouw ik tot 'ie helemaal vol is en dan ram ik er een snelweg in en ga ik door met de volgendequote:Op maandag 23 mei 2005 23:30 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wow. Er is echt bijna niets meer te plaatsen
Ga zo door.
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:20 schreef CybErik het volgende:
[..]
Haha ja, meestal begin ik een stad, bouw ik tot 'ie helemaal vol is en dan ram ik er een snelweg in en ga ik door met de volgende![]()
eerst stad volbouwen en dan naar de volgendequote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:21 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Als ik met mijn eerste stad rond de 20.000 ben, dan ga ik door naar de buurstad
Op mijn manier gaat het ook super.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 00:29 schreef mschol het volgende:
[..]
eerst stad volbouwen en dan naar de volgendeen nu let ik steeds meer op snelwegen enzo.. (moet er niet aandenken om die nu in m'n eerste stad neer te moeten gaan zetten
Zo. Hoelang ben jij daar mee bezig geweest. Mooie indeling en vooral die bruggenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:20 schreef Remqo het volgende:
Ik ben net weer wezen prutsen met een nieuwe stad, ik heb al een half landje vol.
Nieuw Kamelie: 41.000 inwonders en maak ongeveer §1000 winst
[afbeelding]
Ik zou er haast zelf in willen wonen
Ik ben gisteravond begonnen met een beginnetje, paar wijken en wat industrie en het infrastructuur. Na 3 kwartier ben ik er mee gestopt.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:21 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Zo. Hoelang ben jij daar mee bezig geweest. Mooie indeling en vooral die bruggenhulde!
Graag. Ben er benieuwd naar! Tot nu toe. Heel mooi!quote:Op dinsdag 24 mei 2005 02:27 schreef Remqo het volgende:
[..]
Ik ben gisteravond begonnen met een beginnetje, paar wijken en wat industrie en het infrastructuur. Na 3 kwartier ben ik er mee gestopt.
Ik ben ongeveer 23:30 verder gegaan met spelen en zo ver ben ik nu gekomen.
Morgen de rest van het land afmaken. Dan zal ik wel weer een screenie posten
Gewoon op www.simtropolis.comquote:Op dinsdag 24 mei 2005 07:35 schreef mschol het volgende:
waaar halen jullie al die extra plugins vandaan??
ik red de 100MB nog niet eens
De pondkit is wel een aanrader in combinatie met de streamkit.Voor de pondkit is er overigens ook een patch.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 09:54 schreef Falco het volgende:
Ik heb 0 plugins. Maar wat zijn nou echte aanraders qua plugins?
Ook een tip. Bouw nooit een kliniek. Je kan beter gelijk een hospitaal neerzetten. Die is qua maandelijkse uitgaven goedkoper. Bij de kliniek betaal $400 voor 500 patiënten, terwijl je bij het hospitaal $320 betaald voor 960 patiënten.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:30 schreef mschol het volgende:
[..]
bennik ook wel benieuwd naar lukt mij ook nooit..
maar alsvast een tip:
een aantal postds terug is een bank lot gepost die je extra geld kan geven
Dat ziekenhuis ziet er mooi uit. Hij doet gewoon hetzelfde en kost hetzelfde als een gewoon ziekenhuis zo te zien, maar neemt maar de ruimte van eentje in. En ziet er mooi uitquote:Op dinsdag 24 mei 2005 11:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
De pondkit is wel een aanrader in combinatie met de streamkit.Voor de pondkit is er overigens ook een patch.
Deze Microwave Powerplant is ook wel een aanrader als je veel stroom nodig hebt. Enig nadeel is dat je er wel een brandweerkazerne naast moet zetten, omdat hij nogal snel vlam vat.
En ik denk dat dit ziekenhuis ook wel handig kan zijn. Neemt evenveel ruimte in als het standaardhospitaal, maar er kunnen meer mensen in.
En deze toll booth is ook wel handig. Er is dan geen oponthoud en hij kan meer verkeer aan dan de standaard toll booth. En deze staat misschien wat leuker over je avenues in je stad.
Deze marina is denk ik ook wel aardig. Ziet er in ieder geval leuker uit dan de marina uit Rush Hour zelf. En van deze krijg je geld in plaats van dat het je wat kost.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
En hij is evengroot als de kleinere ziekenhuis (qua oppervlak). Maar is veel hoger.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:17 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat ziekenhuis ziet er mooi uit. Hij doet gewoon hetzelfde en kost hetzelfde als een gewoon ziekenhuis zo te zien, maar neemt maar de ruimte van eentje in. En ziet er mooi uit![]()
Hij is inderdaad zeer handig. Ik heb er al een aantal staan in mijn regio. Vlak nadat ik hem had neergezet zaten er al meer dan 5500 patiënten in. Hij ontlastte gelijk de andere ziekenhuizen.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:17 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Dat ziekenhuis ziet er mooi uit. Hij doet gewoon hetzelfde en kost hetzelfde als een gewoon ziekenhuis zo te zien, maar neemt maar de ruimte van eentje in. En ziet er mooi uit![]()
Wheheh. Heel veel succes. En laat ons wel wat van je 'meesterwerk' zien !quote:Op dinsdag 24 mei 2005 17:45 schreef CybErik het volgende:
Olé, ik heb Rush Hour
Ga 'm nu installeren, en dan meteen al mijn dubbelbaans wegen avenues maken en tol heffen en zo
Heel bekend bij mijquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:03 schreef Cerbie het volgende:
Neeee, kutpauperspel, hij crasht net als ik hem wil opslaan, daar gaat een uur werk![]()
Ik heb het al zo vaak gehad. Daarom sla ik het spel nu elke tien minuten opquote:Op dinsdag 24 mei 2005 19:06 schreef Cerbie het volgende:
Dit was pas de eerste keer dat het gebeurde
Nja, weet ik tenminste dat ik vaker moet saven, ik ga mijjn stad opnieuw verbeteren, het liep net een beetje lekker
Even een kleine aanvulling hierop: Als een kliniek meer dan $200 kost dan knal ik er een hospitaal neer, zelfde geld voor de basisschool, dan stap ik over naar die grote basisschool.quote:Op dinsdag 24 mei 2005 15:34 schreef ElmarO het volgende:
Ook een tip. Bouw nooit een kliniek. Je kan beter gelijk een hospitaal neerzetten. Die is qua maandelijkse uitgaven goedkoper. Bij de kliniek betaal $400 voor 500 patiënten, terwijl je bij het hospitaal $320 betaald voor 960 patiënten.
Wow. Wat een stad. Wat ik echt mooi vind. Die grote plaza pleinenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:44 schreef CybErik het volgende:
Jeej, zelfs custom gebouwen werken met Rush Hour
Hier trouwens mijn nieuwste stad:
[img=http://img172.echo.cx/img172/6149/capdist2wu.th.jpg]
Alle kantoorgebouwen (op standaard landmarks na) door de computer neergezet
Ben er wel trots op eigenlijken ik ben nu ook bezig met een nieuwe voorstad van deze stad met elevated railways en zo, wordt ook wel mooi
Dat zijn inderdaad van de $ woningen. Je moet meer belasting vragen voor $--mensen. Als het goed is, gaan je gebouwen vervallen en dat sloop je vervolgens. En wat zie je dan. $$-gebouwenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:46 schreef Falco het volgende:
Dit zijn totnutoe mijn grootste gebouwen (ruim 6000 bewoners per flat), netjes op een rijtje. Maar volgens mij kan het gemakkelijk nog wel wat groter.
[afbeelding]
Het is trouwens wel een beetje jammer dat ze hun werk buiten deze prachtige stad zoeken. Extra sneu is dat aan de andere kant een doodlopende weg zit, waar totaal geen commercie of industrie te vinden is, maar goed!
Zo was ik begonnenquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:49 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Wow. Wat een stad. Wat ik echt mooi vind. Die grote plaza pleinen
* AMD64 komt met een idee!
quote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:51 schreef CybErik het volgende:
[..]
Zo was ik begonneneerst supermooie plaza's en enorm lange straat (was bij het beginnen van de stad al de bedoeling dat daar skyscrapers omheen zouden komen, heeft bijna 100 jaar geduurd
) en mooie landmarks erin en omheen (stock exchange aan het einde met fonteintjes eromheen, witte huis, capitool, operagebouw...) en het is vrij aardig gelukt
Alleen jammer dat 'ie niet is ingericht op Rush Hour, nu loopt er alleen een metro en spoorweg door het centrum en het is een beetje zonde om allemaal skyscrapers tegen de vlakte te gooien voor zo'n monorail
Ik vind het prima hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2005 23:57 schreef AMD64 het volgende:
[..]Ik hou van je bouwstijl
Morgen na het werken ga ik het ook zo proberen, als het van je mag
Dan ga ik echt een hele lange straat maken met in het midden 3×3 parken/plaza's en dan aan de bijde kanten of een weg, of een hoofdweg, en langs die weg alleen commerical. En die straat ga ik misschien "Downtown Street" noemen !
Mooie stad Remqo. Vooral de brug in het zuidenquote:Op woensdag 25 mei 2005 03:42 schreef Remqo het volgende:
Ben je lekker aan het spelen, is het alweer half 4 geweest
Dit is de andere helft van mijn stad, ik heb hem nog niet helemaal vol gebouwd, maar dat komt morgen wel.
Op het moment wonen er 114.000 sims en maak ik ruim §2000 winst.
[afbeelding]
Ik denk dat dit metrostation er dan ook wel bij past.quote:Op woensdag 25 mei 2005 11:23 schreef CybErik het volgende:
ik ga denk ik nog een mooie grote stad maken, maar dan met in het centrum deze gebouwenMooie plaza's ertussen... als 'ie af is post ik wel een screenshotje
alstublieft:quote:Op woensdag 25 mei 2005 07:48 schreef mschol het volgende:
remqo en elmarO
zouden jullie een aantal picks van je stad waar de gebouwen niet te zien zijn, alleen de zones naar mijn emial willen sturen???
en het liefst de full size versie
je kan het natuurlijk ook hier posten...
ikwil eff weten hoe jullie precies zones neerleggen etc (en zonder gebouwen zichtbaar is dat goed te zien)
Die brug zit gewoon in het spel zelfquote:Op woensdag 25 mei 2005 09:10 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Mooie stad Remqo. Vooral de brug in het zuidenZelf gemaakt toch? Of is dat ook een plugin?
Je moet inderdaad een vierkantje maken met one-way road.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:33 schreef mschol het volgende:
hoe kan je die rotondes maken??
gewoon 4 vakjes naast elkaar, in een vierkant, met street bekleden???
Die kleintjes aan het uiteinde van de grijze wegen zijn idd rotondetjes in 4 blokjes.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:33 schreef mschol het volgende:
hoe kan je die rotondes maken??
gewoon 4 vakjes naast elkaar, in een vierkant, met street bekleden???
Ziet er goed uitquote:Op woensdag 25 mei 2005 13:49 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Je moet inderdaad een vierkantje maken met one-way road.
Ik heb je trouwens wat plaatjes gemaild van mijn zones.
Ik ben even bezig geweest met sunken highway.
[[url=http://img179.echo.cx/img179/9890/sunkenhighwayvaujours9xm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Thx, ik zet hem er meteen inquote:Op woensdag 25 mei 2005 11:26 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik dat dit metrostation er dan ook wel bij past.
Daar zat ik ook al naar te kijken, maar dit zijn volgens mij lang niet al zijn creaties.quote:Op woensdag 25 mei 2005 13:51 schreef blieblie het volgende:
Heeft Pegasus zijn lots weer op simtropolis staan?
Die kerel had toch ruzie met de beheerders van Simtropolis oid?
Daar heb ik de Hole Digging Lot voor gebruikt.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:40 schreef CybErik het volgende:
[..]
Ziet er goed uitIs dat een plugin, dat het er allemaal zo gelijkmatig uitziet?
Op welk plaatje doel je precies?quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:54 schreef Cerbie het volgende:
Ziet er leuk uit ElmarO die indeling, maar heb je geen last van luchtvervuiling in de woonwijken met de industrie zo dicht bij. Ik zie ook geen open plekken waar een flink park zou kunnen liggen
En die sunken highway, welke plugin gebruik je voor die schuine wanden? Ik ken wel een plugin om een gelijkmatige geul te krijgen, en dat je met parken een mooie rechtopstaande rand krijgt, maar hoe heb je zo'n mooie schuine wand gekregen
Die plugins voor schuine muren zijn handig, ga ik nog eens gebruiken denk ik.quote:Op woensdag 25 mei 2005 18:20 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Daar heb ik de Hole Digging Lot voor gebruikt.
[..]
Op welk plaatje doel je precies?
Er zijn twee verschillende plugins daarvoor: deze & deze
Doe maar niet lees, die afbeeldingen waren van Remqoquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:10 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Die plugins voor schuine muren zijn handig, ga ik nog eens gebruiken denk ik.
Bedoelde allebei de plaatjes waarop je zones te zien zijn, zonder gebouwen. Je industriezone ligt dicht bij de residentialzone, geeft dat geen problemen met de luchtvervuiling?
Of heb je vooral hightech staan daar.
renz0r: Ik heb hem een tijdje terug voor ¤20 gekocht (Deluxe edition)
Ik heb een half jaar geleden SC4 DeLuxe gekocht voor 20 euro bij de Bart Smit.quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:57 schreef renz0r het volgende:
Hoeveel pleuro is dit spel?
Ga hem maar eens kopen, want nu is die wel afgeprijsd denk ik
Wanneer komt SC5?
je krijg o.a een aantal handige wegen erbij (eenrichting, avenue's)quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:13 schreef renz0r het volgende:
Ik zie SC4 voor ¤15 staan (¤5 maar, omdat ik nog steeds een cdbon heb liggen die ik nooit uitgeef).
Is rush hour nou de moeite waard? Wat houdt het in? Beetje een simmetje erin gooien en volgen?
Als het niks bijzonders is hou ik het lekker op bouwen en onderhouden
Explain me
SC4 deluxe in bartsmit is ¤15quote:Op woensdag 25 mei 2005 19:57 schreef renz0r het volgende:
Hoeveel pleuro is dit spel?
Ga hem maar eens kopen, want nu is die wel afgeprijsd denk ik
Wanneer komt SC5?
Je krijgt er monorail bij en je kan ook tol gaan heffen en ik dacht dat de ground highway ook nieuw was.quote:Op woensdag 25 mei 2005 21:13 schreef renz0r het volgende:
Ik zie SC4 voor ¤15 staan (¤5 maar, omdat ik nog steeds een cdbon heb liggen die ik nooit uitgeef).
Is rush hour nou de moeite waard? Wat houdt het in? Beetje een simmetje erin gooien en volgen?
Als het niks bijzonders is hou ik het lekker op bouwen en onderhouden
Explain me
100% zeker heb em namelijk vanmiddag gehaaldquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:19 schreef renz0r het volgende:
[..]
DELUXE= sc4 EN RH....zeker 15 euro en geen 20?!
nog niet gezien area 51...quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:19 schreef Cerbie het volgende:
http://simcity.ea.com/about/rushhour/overview.php
Ik gebruik dat zelf rijden niet zo vaak, treintje is soms wel leuk (goederentrein laten ontsporen), maar auto's gaat niet op deze pc, die kan de gebouwen niet snel genoeg inladen als je er langs rijdt.
Trouwens, heeft iemand ooit Area 5.1 gehad, dan kun je ook met UFO's vliegen en straaljagers. Het is me nog niet gelukt die te halen
Wat maak jij dan gelijk? Je moet niet gelijk beginnen met Ziekenhuizen, politie, brandweer. (maak het alleen pas als ze erom gaan zeuren)quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:34 schreef renz0r het volgende:
Kan iemand mij nou in stapen uitleggen hoe je een stad vanaf het begin bouwt ZONDER verliezen te draaien. Ik begin, meteen verliezen en mn stad is failliet....
Echt veel last van vervuiling heb ik er niet, om en rond het industrieterrein heb ik een aantal parkjes en grasveldjes geplaatst, zodat de grondwaarde stijgt en er meer Hi-tech industrie groeitquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:37 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Doe maar niet lees, die afbeeldingen waren van Remqo![]()
Ach, waarom ook niet een keertje. Dalijk eens proberenquote:Op woensdag 25 mei 2005 22:24 schreef mschol het volgende:
[..]
nog niet gezien area 51...
maar met ctrl+alt+c you don't deserve it zou het moeten werken
UFO en straaljager zijn cool..quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:56 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ach, waarom ook niet een keertje. Dalijk eens proberen
Die meteorietenquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:53 schreef mschol het volgende:
[..]
UFO en straaljager zijn cool..
wist ik nou maar of je kan herladen en hoe
kan ik me eigen stad plat gooien
neuh is niet leuk. (straal jager is veel cooler dan moet je echt gaan mikkenquote:
Straaljagerquote:Op woensdag 25 mei 2005 23:56 schreef mschol het volgende:
[..]
neuh is niet leuk. (straal jager is veel cooler dan moet je echt gaan mikken
e n ik heb een andere oplossing voor gebouwen die je niet gesloopt krijgt:
de FIK erincontinue linkermuis in drukken met vlammetje totdatie weg is
Ik volg het volgens mij niet meer zo helderquote:Op donderdag 26 mei 2005 00:14 schreef mschol het volgende:
[..]Yup
area 51 geeft je die mogelijkheid om die te vliegen
Nummer 2 in een kort tijdsbestekquote:Op donderdag 26 mei 2005 01:32 schreef CybErik het volgende:
GODVERKUTSPEL
net uren bezig geweest met allemaal landmarks, hele kanalen aangelegd, wil ik gaan saven, LOOPT DAT KUTSPEL VAST
Kanniet. Die zijn heel goed getest. Vooral de bekendste.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:07 schreef mschol het volgende:
hij loopt bij iedereen vaast.. ;')
daar had ik geen lastr van en heb er nog steeds geen last van..
misschien zijn het de plugins????
Ik heb er tot nu toe ook nog geen last van gehad.quote:Op donderdag 26 mei 2005 10:07 schreef mschol het volgende:
hij loopt bij iedereen vaast.. ;')
daar had ik geen lastr van en heb er nog steeds geen last van..
misschien zijn het de plugins????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |