ja ik weet het me xcar traffic is echt een rampen plan..quote:Op zondag 22 mei 2005 18:59 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb je stad ook even snel doorgekeken en wat mij opviel was dat je cartraffic behoorlijk hoog was. Ik probeer ze vanaf het begin altijd zoveel mogelijk het OV in te schoppen d.m.v. busstations. Je moet er dan ook een aantal bij de industriële en commerciële zones neerzetten. Je sims gebruiken de bus/metro eigenlijk nooit om eens naar tante Truus te gaan.
En andere manier om ze de auto uit te trappen is tol heffen op wegen die naar hun werk gaan. Dan zullen ze ook wat sneller op het OV overstappen. En mochten ze dat niet doen dan verdien je er ook nog eens aan.
[..]
Ik gebruik ook bijna altijd het New Yorkpatroon, maar ik wissel af en toe high en medium residental met elkaar af zodat er niet teveel wolkenkrabbers komen. Dan raken je wegen ook niet zo snel overbelast.
die van mijquote:Op zondag 22 mei 2005 20:24 schreef AMD64 het volgende:
Holy shit. die stad is wel netjes C.
Dankquote:Op zondag 22 mei 2005 22:48 schreef Cerbie het volgende:
Oeh die ziet er heel mooi uit.
Die hele grote gebieden zijn ook wel leuk om te doen, daar heb je lekker de ruimte voor alles. Alleen kan m;n pc het niet echt meer aan als die driekwart vol staan
maar ga je dan geen problemen krijgen met de reistijden enzo????quote:Op zondag 22 mei 2005 22:45 schreef ElmarO het volgende:
En als je het in één gebied maakt dan moet je proberen het gescheiden te houden.
Dus zoiets als op onderstaand plaatje.
[[url=http://img181.echo.cx/img181/4719/sc1140nm.th.jpg]afbeelding][/URL]
de mijne begint nu al te haperen op m'n volgebouwde stad van 100.000quote:Op zondag 22 mei 2005 22:50 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dank
Mijn pc vind mijn 2 steden van 700.000+ ook niet echt heel leuk. Maar goed, hij moet dan ook heel wat informatie verwerken.
Valt wel mee. Ik heb een redelijk goede monorailverbinding er naar toe lopen. En ze kunnen eventueel ook nog via de snelweg of avenue gaan.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:00 schreef mschol het volgende:
[..]
maar ga je dan geen problemen krijgen met de reistijden enzo????
ik ga denk ik die manier wel in een andere map toepassen (of een hele andere regio misschien...)
Die zal ik dan ook eens gaan gebruiken. Bedankt voor de tip.quote:Op zondag 22 mei 2005 23:01 schreef Cerbie het volgende:
Ik zie trouwens dat je een vuilnisbelt hebt.
Ik maak zelf gebruik van 'Black hole Wastemanagement' van Simtropolis, vind het nogal stom al die vuilnisbelten, als je lang genoeg speelt heb je gewoon een land vol vuilnis. Dan kun je wel een stad opofferen voor vuilnis, maar dat is ook weer zo zonde
die heb ik gevonden lijkt me verdomde handig...quote:Op zondag 22 mei 2005 23:07 schreef Cerbie het volgende:
PEG had ook een hele leuke gemaakt, dat het afval gewoon over de rand van het level werd gegooidHelaas zijn zijn mods nogal moeilijk te krijgen, ik heb alleen de PEG CDK leveler, wel erg handig.
Ja Ja. Pats maar weer met je stedenquote:Op zondag 22 mei 2005 22:45 schreef ElmarO het volgende:
En als je het in één gebied maakt dan moet je proberen het gescheiden te houden.
Dus zoiets als op onderstaand plaatje.
[[url=http://img181.echo.cx/img181/4719/sc1140nm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Hij kan dat echt goed inderdaad.quote:Op zondag 22 mei 2005 22:48 schreef Cerbie het volgende:
Oeh die ziet er heel mooi uit.
Die hele grote gebieden zijn ook wel leuk om te doen, daar heb je lekker de ruimte voor alles. Alleen kan m;n pc het niet echt meer aan als die driekwart vol staan
kan je dan ook in gebied 1 alleen industrie neerzetten en in de map ernaast alleen residential???quote:Op zondag 22 mei 2005 22:45 schreef ElmarO het volgende:
En als je het in één gebied maakt dan moet je proberen het gescheiden te houden.
Dus zoiets als op onderstaand plaatje.
[[url=http://img181.echo.cx/img181/4719/sc1140nm.th.jpg]afbeelding][/URL]
Dat moet mogelijk zijn. De steden kunnen elkaar aanvullen. Zolang je er maar een goede verbinding d.m.v van een snelweg/monorail/rails/metro naar toe legt.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:05 schreef mschol het volgende:
[..]
kan je dan ook in gebied 1 alleen industrie neerzetten en in de map ernaast alleen residential???
(of begrijp ik dat gewoon verkeerd?)
Een Athlon XP2400+ met 512MB geheugen (wel DDR). De videokaart is ook niet echt super, Geforce4MX480quote:Op maandag 23 mei 2005 07:49 schreef AMD64 het volgende:
[..]
Hij kan dat echt goed inderdaad.
Wat heb jij dan? Want het is wel jammer dat je pc het niet aan kan. Ik heb een AMD64 3200+ met 768mb geheugen. Dus trekken doet ie zeker
hier een amd athlon XP 2600+ (barton core dus 1.92GHZ) 786MB ram en een geforce 4ti4800SEquote:Op maandag 23 mei 2005 14:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een Athlon XP2400+ met 512MB geheugen (wel DDR). De videokaart is ook niet echt super, Geforce4MX480![]()
Ik heb nu een Radeon 9700 128MB (volgens mij).quote:Op maandag 23 mei 2005 14:55 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een Athlon XP2400+ met 512MB geheugen (wel DDR). De videokaart is ook niet echt super, Geforce4MX480![]()
hmm klinkt dus best intressantquote:Op maandag 23 mei 2005 13:29 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dat moet mogelijk zijn. De steden kunnen elkaar aanvullen. Zolang je er maar een goede verbinding d.m.v van een snelweg/monorail/rails/metro naar toe legt.
En qua waterzuivering en levering kunnen deze & deze wel handig zijn. Besparen je weer een hoop ruimte en ze doen hetzelfde als een watertreatment en waterpomp samen.
Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen oplossen. Klinkt in ieder geval vrij raar.quote:Op maandag 23 mei 2005 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm klinkt dus best intressant
en ik heb nu een probleempje:
als ik een water treatment facility weghaal dan verdwijnt hij van de map, maar 1 gebouw blijft staan en de aansluiting in de grond blijft er.. ik kan dat niet weghalen.. en ik kan er niet bouwen![]()
Waarschijnlijk niet oplosbaar helaas. Ik heb het in een stad met de radiotoren (die reward), als ik die wil slopen blijft er een stukje beton over. Je kan proberen er een meteoor op te gooien, maar dat is nogal schadelijkquote:Op maandag 23 mei 2005 16:24 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm klinkt dus best intressant
en ik heb nu een probleempje:
als ik een water treatment facility weghaal dan verdwijnt hij van de map, maar 1 gebouw blijft staan en de aansluiting in de grond blijft er.. ik kan dat niet weghalen.. en ik kan er niet bouwen![]()
hmm.. die updat kjan ik niet binnen hevelenquote:Op maandag 23 mei 2005 16:34 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe je dat zou kunnen oplossen. Klinkt in ieder geval vrij raar.
En ik heb ook nog een nachtclub die maandelijks $220 oplevert. Kan denk ik ook wel handig zijn. Voor de nachteffecten van sommige plugins heb je ook deze update nodig.
Dat is ook een oplossing. Ben ik blij dat ik dit probleem nog nooit heb gehad.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef mschol het volgende:
ik snap niet dat jullie niet weten hoe ik het kan oplossen..
terwijl de oplossing zo simpel is:
de hele stad naar z;n grootje helpen (geeft niet kan ik gelijk wat andere layout proberen...)
Dan moet je een account op Simcity.com hebben anders kan je deze update inderdaad niet downloaden.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:11 schreef mschol het volgende:
[..]
hmm.. die updat kjan ik niet binnen hevelen![]()
tering die van mij is net 20 MBquote:Op maandag 23 mei 2005 18:15 schreef Cerbie het volgende:
de meteooroplossing kwam best dicht in de buurt
De hele stad decimeren is nogal.. radicaal.
Ik was trouwens m'n pluginfolder aan het doorbladeren en kwam 'SimoleonModd $1M.dat' tegenWeet iemand waar die voor dient? Het is niet om geld te krijgen, omdat ik ten eerste liever het geld zelf verdien en ten tweede ik nergens een miljoen erbij heb gekregen.
Hoe komen sommigen van jullie trouwens aan zo'n gigantische pluginfolder, die van mij is maar 125MB
Veel van die gebouwen/mods downloaden. Ik zit nu op 228 MBquote:Op maandag 23 mei 2005 18:15 schreef Cerbie het volgende:
de meteooroplossing kwam best dicht in de buurt
De hele stad decimeren is nogal.. radicaal.
Ik was trouwens m'n pluginfolder aan het doorbladeren en kwam 'SimoleonModd $1M.dat' tegenWeet iemand waar die voor dient? Het is niet om geld te krijgen, omdat ik ten eerste liever het geld zelf verdien en ten tweede ik nergens een miljoen erbij heb gekregen.
Hoe komen sommigen van jullie trouwens aan zo'n gigantische pluginfolder, die van mij is maar 125MB
product registration needed..quote:Op maandag 23 mei 2005 18:17 schreef ElmarO het volgende:
Dan moet je een account op Simcity.com hebben anders kan je deze update inderdaad niet downloaden.
bennik ook wel benieuwd naar lukt mij ook nooit..quote:Op maandag 23 mei 2005 18:23 schreef renz0r het volgende:
Aah Sim city 4...maar weer eens installeren
Vraagje, wat ik ook doe, mijn stad maakt ALTIJD verlies...
Hoe maak ik nou winst...hoe moet ik beginnen en belangrijk, hoe blijf ik winst maken, zodat ik mn stad kan bouwen.
Echt, ik heb nog nooit winst gemaakt en wordt de codes zat
BVD
Heb alleen maar Eurpees en New Yorkquote:Op maandag 23 mei 2005 18:43 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb weer een stadje gecreerd, hieronder staat de complete zoneindeling, nu nog op 'play' drukken
[[url=http://img213.echo.cx/img213/9672/koekje1nj.th.jpg]afbeelding][/URL]
Welke bouwstijlen hebben jullie altijd aan? Ik heb of om de vijf jaar wisselen met alle stijlen of modern europees en new york 1940 door elkaar
Niet meteen heel veel bouwen, en de gebouwen handmatig een budget geven? Mijn stadje van de post hierboven maakt nog maar net verlies, en ben er nog niet zo lang mee bezigquote:
Een collega van mij heeft in 1 avond !?!? 1 GB gedownloadquote:Op maandag 23 mei 2005 18:21 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Veel van die gebouwen/mods downloaden. Ik zit nu op 228 MB.
Kijk eens hier en vooral hierquote:Op maandag 23 mei 2005 20:34 schreef AMD64 het volgende:
Ziet er heel mooi uit Drakul.
Vooral je idee interesseert me zeer.
Dus al je mensen gaan naar je buurstad als ze in de industrie werkeN?
Yep, voor vervuilende, productie en agrarisch. High tech hou ik in me hoofdsteden. Misschien gooi ik high tech na een tijdje ook naar een buurstad toe, zodat de milieubalk weer een stuk groener wordtquote:Op maandag 23 mei 2005 20:34 schreef AMD64 het volgende:
Ziet er heel mooi uit Drakul.
Vooral je idee interesseert me zeer.
Dus al je mensen gaan naar je buurstad als ze in de industrie werkeN?
Ik gebuik altijd Europees en Houston.quote:Op maandag 23 mei 2005 18:43 schreef Cerbie het volgende:
Ik heb weer een stadje gecreerd, hieronder staat de complete zoneindeling, nu nog op 'play' drukken
[[url=http://img213.echo.cx/img213/9672/koekje1nj.th.jpg]afbeelding][/URL]
Welke bouwstijlen hebben jullie altijd aan? Ik heb of om de vijf jaar wisselen met alle stijlen of modern europees en new york 1940 door elkaar
Bij mij moeten ze ook tol betalen als ze naar de industrie in hun eigen stad willenquote:Op maandag 23 mei 2005 21:10 schreef Drakul het volgende:
[..]
Yep, voor vervuilende, productie en agrarisch. High tech hou ik in me hoofdsteden. Misschien gooi ik high tech na een tijdje ook naar een buurstad toe, zodat de milieubalk weer een stuk groener wordt![]()
Ik buit me bewoners wel uit als ze naar hun werk gaan in 1 van me buursteden, want ze moeten namelijk door tolpoortjes heen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |