en kun je met Fruity loops ook een compleet "semi-professioneel" liedje uit krijgen?quote:Op woensdag 22 december 2004 23:50 schreef Burner2000 het volgende:
Fruity Loops is dan een programma om aan te raden. Versie 5 is net uit trouwens.
Dance\Rave etc. van Edjay is het aller makkelijkst, maar daar kun je lang zoveel niet dingen mee doen als FL.
Hoezo niet? Reason is juist erg gebruiksvriendelijk. Heel uitgebreid maar de basics zijn juist erg simpel. En met alle beschikbare apparaten in Reason (synths, drums, effecten etc.) heb je eigenlijk al een bijna complete virtuele studio. FL is ook wel geschikt maar wat mij betreft niet erg gebruiksvriendelijk. Wel weer VST-support en dat heeft Reason weer niet.quote:Ook heb ik Reason eens geprobeerd ,maar als beginner kan ik daar echt niks mee.
Wat voor muziek wil je gaan maken?quote:Op woensdag 22 december 2004 23:54 schreef surferr het volgende:
eerst de beats en dan?, ik wil er ook zang bij.
ik heb wel een redelijk goede microfoon, ik was er ooit al eens aanbegonnen, maar ik had geen idee waar ik nou mee bezig was in reason en waar ik nou het beste mee kan beginen.quote:Op donderdag 23 december 2004 12:22 schreef teknomist het volgende:
[..]
Wat voor muziek wil je gaan maken?
Als je een "semi-professioneel" nummer met zang wilt gaan maken... heb je dan een goede microfoon? Overigens zijn er geen vaste richtlijnen omtrent het componeren van een nummer. Dat vergt veel oefening voordat je daar handigheid in krijgt.
Op de website van de makers van kun je bij downloads een handleiding vinden: http://www.propellerheads.se/download/index.cfm?fuseaction=get_article&article=reason_docquote:Op donderdag 23 december 2004 15:42 schreef surferr het volgende:
[..]
ik heb wel een redelijk goede microfoon, ik was er ooit al eens aanbegonnen, maar ik had geen idee waar ik nou mee bezig was in reason en waar ik nou het beste mee kan beginen.
En worden er ook complete "top 40"liedjes gemaakt met een programma als ; reason?
Eigenlijk wil ik iemand wel eens bezig zien met reason zodat ik een beetje weet hoe en wat, zijn hier trouwens cursussen/opleidingen in te volgen?
die handleiding heb ik al, uitgeprint en wel , zit al een jaar lang netjes in een map opgeborgenquote:Op donderdag 23 december 2004 15:45 schreef teknomist het volgende:
[..]
Op de website van de makers van kun je bij downloads een handleiding vinden: http://www.propellerheads.se/download/index.cfm?fuseaction=get_article&article=reason_doc
thanx!, ik ga het vanavond, of morgen eens uitproberen, aangezien ik eerst de cd's van reason moet opzoeken, en instaleren.quote:Op donderdag 23 december 2004 16:55 schreef coz het volgende:
Groot reason uitleg verhaal
quote:Op donderdag 23 december 2004 17:04 schreef Bot13 het volgende:
*mengt zich in gesprek*
Nergens reason te downloaden?? Alleen op de site ja... Maar da's een 20 minuten demo, zonder save functie![]()
quote:Op donderdag 23 december 2004 17:29 schreef surferr het volgende:
[..]
thanx!, ik ga het vanavond, of morgen eens uitproberen, aangezien ik eerst de cd's van reason moet opzoeken, en instaleren.
Ik hoop dat ik je verhaal ga snappen want tot nu toe is dat nog niet het geval![]()
Maar morgen of vanavond al ga ik er iets mee doen, ik zal ook wel ff een mp3tje uploaden dan met wat ik dan uit reason krijg.
"Echte" Top40-muziek wordt wel degelijk met apparaten als drumcomputers gemaakt en de werking ervan ontloopt een virtueel ding als de ReDrum helemaal niet veel. Maar ondanks de soms wat lage dunk die mensen hebben van popmusici, -producers en -componisten, geloof ik er persoonlijk niet zo in dat er veel hits worden gescoord door mensen die geen idee hebben wat ze nou eigenlijk aan het doen zijn. Ik denk dat je zelf ook wel zult merken dat je misschien nu nog erg aan het experimenteren bent, maar dat als je een jaartje of wat verder bent, je heel doelgericht met dit soort apparaten kunt werken in plaats van maar te kutten en te hopen dat er wat leuks uitkomtquote:Op vrijdag 24 december 2004 19:51 schreef surferr het volgende:
Maar ik weet nu ongeveer hoe "redrum computer"werkt
Ookal vind ik het wel een beetje raar, je weet niks van muziek maar drukt op wat knopjes enz. en toch krijg je zo'n beat-line". Worden top40-liedjes nou echt op zo'n manier gemaakt ?!
Helemaal thuis ben ik er niet in, maar geloof dat "the hottest thing" qua software voor profi muzikanten op dit moment Pro Tools is. Ik weet iig dat Jan Hammer en Imogen Heap er behoorlijk idolaat van zijn (Er is een gratis LE versie van te downloaden, maar heb geen idee of dat met virtuele synths is of niet)quote:Op vrijdag 24 december 2004 19:51 schreef surferr het volgende:
ik weet nog niet waar ik dat mp3tje ga uploaden eig :p
maar ik merk al dat je er wel echt even voor moet gaan zitten, helaas heb ik nog niks geproduceerd
Maar ik weet nu ongeveer hoe "redrum computer"werkt
Ookal vind ik het wel een beetje raar, je weet niks van muziek maar drukt op wat knopjes enz. en toch krijg je zo'n beat-line". Worden top40-liedjes nou echt op zo'n manier gemaakt ?!
Digidesign ProTools zou je inderdaad de industry-standard kunnen noemen, al draaien er genoeg andere studio's op systemen als bijvoorbeeld Steinberg Nuendo.quote:Op zaterdag 25 december 2004 03:11 schreef _martijn_ het volgende:
[..]
Helemaal thuis ben ik er niet in, maar geloof dat "the hottest thing" qua software voor profi muzikanten op dit moment Pro Tools is. Ik weet iig dat Jan Hammer en Imogen Heap er behoorlijk idolaat van zijn (Er is een gratis LE versie van te downloaden, maar heb geen idee of dat met virtuele synths is of niet)
Reason vind ik wel degelijk een goed programma om mee te beginnen, omdat het heel "tastbaar" is. Je werkt echt met apparaten die knoppen hebben en je met snoertjes aan elkaar moet hangen, net als in het echt. Dat werkt denk ik een stuk helderder dan kloten met menuutjes en dergelijken.quote:Op donderdag 23 december 2004 15:42 schreef surferr het volgende:
[..]
ik heb wel een redelijk goede microfoon, ik was er ooit al eens aanbegonnen, maar ik had geen idee waar ik nou mee bezig was in reason en waar ik nou het beste mee kan beginen.
Reason is voornamelijk bedoeld als compositie-programma, om het idee in je hoofd om te zetten naar klanken die uit je speakers komen. Als je eenmaal door hebt hoe het werkt, kun je er vrij snel een idee mee uitwerken en zonder een al te hoge drempel te hoeven nemen iets kunnen laten horen. Al gaat de volgende versie van Reason, versie 3.0 die begin volgend jaar uitkomt, wel meer virtuele apparaten bevatten om je geluid ook goed af te maken. Je kunt ook nu al een behoorlijk goeie sound neerzetten met Reason en die functie willen de makers blijkbaar uitbreiden.quote:En worden er ook complete "top 40"liedjes gemaakt met een programma als ; reason?
Ik vind een Reason-cursus in het Muziek-forum wel een goed idee. Ik kom er morgen even op terugquote:Eigenlijk wil ik iemand wel eens bezig zien met reason zodat ik een beetje weet hoe en wat, zijn hier trouwens cursussen/opleidingen in te volgen?
Je vergeet de Prodigyquote:Je moet natuurlijk wel realistisch blijven. "Echte muziek" (als in: de CD's die je bij de platenzaak koopt), is zelden of nooit helemaal in Reason gemaakt. Wellicht hebben de muzikanten en/of producer wel veel ideeen uitgewerkt in Reason, maar de uiteindelijke productie gebeurt toch in een studio en zeer zelden komt een hele CD uit 1 computer waaraan 1 persoon heeft gewerkt met 1 programma.
Die CD is gecomponeerd in Reason, maar ook uitgewerkt in een studio met ProTools en veel hardware. Dat is precies wat ik bedoelquote:
Ik ben al blij als ik ooit eens ergens een EP mag uitbrengen. Wat dat betreft zal ik toch niet de enige zijn met Reason?quote:Op zaterdag 25 december 2004 03:33 schreef Tijn het volgende:
[..]
Die CD is gecomponeerd in Reason, maar ook uitgewerkt in een studio met ProTools en veel hardware. Dat is precies wat ik bedoel
Ach, in de meer underground-scene komen er vast ook wel producties uit die wel helemaal in Reason zijn gemaakt. Misschien zijn ze (dat hoop ik eigenlijk wel) achteraf nog apart gemasterd, maar hoe dat allemaal gaat, weet ik niet precies.quote:Op zaterdag 25 december 2004 03:35 schreef teknomist het volgende:
[..]
Ik ben al blij als ik ooit eens ergens een EP mag uitbrengen. Wat dat betreft zal ik toch niet de enige zijn met Reason?
Dat gebeurt altijd toch? Volgens mij zit dat meestal in de prijs van een EP inbegrepen.quote:Misschien zijn ze (dat hoop ik eigenlijk wel) achteraf nog apart gemasterd, maar hoe dat allemaal gaat, weet ik niet precies.
Ik zou het echt niet weten, ik zit totaal niet in die scenequote:Op zaterdag 25 december 2004 03:42 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dat gebeurt altijd toch? Volgens mij zit dat meestal in de prijs van een EP inbegrepen.
die zou ik ook wel willen hebbenquote:Op zaterdag 25 december 2004 04:20 schreef ClioSporT het volgende:
Ik heb een 3 uur durende tutorial filmpje van reason.
nee, dat weet je niet... dan kun je beter een synthesizer gaan kopen en noten leren lezen ofzo.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:21 schreef surferr het volgende:
nog 1 vraag:
Als ik nouw eet hoe Reason werkt, en daarmee dus ook een liedje weet te maken,
Weet ik dan echt iets van muziek af?, en als ik dan een studio binnenloop weet ik dan ook in het echt die apparaten te bedienen of weet ik dan eigenlijk nog niks, behalve hoe reason werkt?
Ik wil eigenlijk echt leren hoe je muziek maakt enzo, maar als ik alleen maar reason ken,en dan eigenlijk nog niks van "echte"muziek dan vind ik het een beetje "zonde".
Engels gesproken en te vinden op emule.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:19 schreef surferr het volgende:
[..]
die zou ik ook wel willen hebben
Reason geeft je absoluut een goeie introductie op hoe echte studio apparatuur werkt. Het is alleen allemaal wat eenvoudig, maar het idee is hetzelfde.quote:Op zaterdag 25 december 2004 12:21 schreef surferr het volgende:
nog 1 vraag:
Als ik nouw eet hoe Reason werkt, en daarmee dus ook een liedje weet te maken,
Weet ik dan echt iets van muziek af?, en als ik dan een studio binnenloop weet ik dan ook in het echt die apparaten te bedienen of weet ik dan eigenlijk nog niks, behalve hoe reason werkt?
Ik wil eigenlijk echt leren hoe je muziek maakt enzo, maar als ik alleen maar reason ken,en dan eigenlijk nog niks van "echte"muziek dan vind ik het een beetje "zonde".
Dat blijf ik raar vinden, want het werkt hier supergoed. Misschien moet je eens kijken of er nieuwe ASIO-drivers voor je geluidskaart zijn ofzo? Zeker met Cubase SX kun je echt prima ReWiren met Reason.quote:Op zaterdag 25 december 2004 13:35 schreef MaartenHG het volgende:
En ja Tijn voordat je weer begint: ReWire is ook een oplossing (maar dat werkt niet zo soepel bij mij).
In de underground scene zijn genoeg platen te vinden die volledig in Reason zijn gemaakt (er zijn zelfs Rebirth only producties uitgebracht). Op zich is het een prima tool en als je het maar goed weet te gebruiken, zal een ander het niet eens horen.quote:Op zaterdag 25 december 2004 03:38 schreef Tijn het volgende:
Ach, in de meer underground-scene komen er vast ook wel producties uit die wel helemaal in Reason zijn gemaakt.
FastTracker of FT2?quote:Op zaterdag 25 december 2004 03:20 schreef Nickthedick het volgende:
Ik had vroeger fasttracker (tha bomb was dat). Nu kun je die nog steeds dllen maar hij werkt niet in windows. Alternatief is Madtracker alhoewel die wel een stuk minder is.
Je kunt in Reason het rack en de sequencer loskoppelen van elkaar he. Dan past het misschien al wat beterquote:Op zaterdag 25 december 2004 14:10 schreef surferr het volgende:
wel jammer dat je het allemaal niet op me beeldscherm past(reason)
quote:Op zaterdag 25 december 2004 15:05 schreef surferr het volgende:
misschien doet ie 't
maar dit is wat ik tot nu toe uit reason krijg![]()
http://surferr.no-ip.info/1.mp3
ja nouja, ik zou wat posten, eigenlijk gister.quote:
Een programma met beperkingen nodigt vaak uit tot experimenteren om het onmogelijke mogelijk te maken. Dat hoor je vaak ook terug in veel van de oude MOD/XM/S3M modules.quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:10 schreef LintuxCx het volgende:
In de tijd van FT1 was bij de meesten ST/ST3 nog helemaal de bom, voor zover ik weet. Ik mis het eigenlijk wel een heel klein beetje, dat ST3. Het had misschien z'n beperkingen, maar d'r werd toch veel leuks mee gemaakt.
2 uurtjes Reason en ik kan drummen en de piano composities klinken beter dan na 6 jaar pianoles.quote:Op zaterdag 25 december 2004 21:02 schreef Bot13 het volgende:
Kan hier ook iemand zijn ervaringen met Cubase posten?
Ik heb namelijk Reason al geprobeerd, maar ik krijg er nieteens geluid uit!
Ik zoek dus zo'n programma met een time-line en vakjes die je kunt verplaatsen, da's pas overzicht als je 't mij vraagt.
Dus ik ben Cubase aan het downloaden, omdat die dat geloof ik heeftWie heeft ervaringen met dit programma?
FT2 met s3m-format, ik had toen nog een cd-tje op de kop kunnen tikken met eindeloos veel samples, o.a. van de prodigy (levensecht).quote:Op zaterdag 25 december 2004 14:10 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
FastTracker of FT2?
In de tijd van FT1 was bij de meesten ST/ST3 nog helemaal de bom, voor zover ik weet. Ik mis het eigenlijk wel een heel klein beetje, dat ST3. Het had misschien z'n beperkingen, maar d'r werd toch veel leuks mee gemaakt.
Later IT/Impulse Tracker, die probeerde de functionaliteit van FT2 in een ST3-achtige interface te stoppen. Op zich wel een goed idee, al vond ik het zelf nooit erg fantastisch... Maar goed, veel heb ik er ook niet mee gemaakt.
Anyway, blij dat iemand de trackers nog even noemt, was even bang dat ik de eerste zou zijn die erover begint.
*jeugdsentiment*
True, de kracht van FT2 was, dat het er voor die tijd behoorlijk ingewikkeld uitzag, maar toch kon je na wat prutsen een redelijk nummer in elkaar flansen. Daarna kon je van zoveel opties gebruik maken als je wilde.quote:Op zaterdag 25 december 2004 20:56 schreef MSXUser het volgende:
[..]
Een programma met beperkingen nodigt vaak uit tot experimenteren om het onmogelijke mogelijk te maken. Dat hoor je vaak ook terug in veel van de oude MOD/XM/S3M modules.
Ik merk zelf dat ik juist wordt beperkt door de enorme vrijheid van de programma's van tegenwoordig (je krijgt niet meer die sterke prikkel om zelf op zoek te gaan).
Reason heeft toch zo'n soort interface?quote:Op zaterdag 25 december 2004 21:02 schreef Bot13 het volgende:
Kan hier ook iemand zijn ervaringen met Cubase posten?
Ik heb namelijk Reason al geprobeerd, maar ik krijg er nieteens geluid uit!
Ik zoek dus zo'n programma met een time-line en vakjes die je kunt verplaatsen, da's pas overzicht als je 't mij vraagt.
http://img119.exs.cx/img119/7301/reasonsm2sn.jpgquote:Op zondag 26 december 2004 00:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reason heeft toch zo'n soort interface?
[afbeelding]
Hier, dit is de sequencer van Reason. Met een timeline en vakjes die je kunt verplaatsen.
Evenals de nieuwe Madtracker versie...quote:Op woensdag 29 december 2004 19:18 schreef Reefer het volgende:
Trackerfetisjisten kunnen nu Renoise downloaden en zelfs VST's in deze op fasttracker gebaseerde tracker gebruiken
Ja precies. Een behoorlijk heldere interface, als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:40 schreef coz het volgende:
[..]
http://img119.exs.cx/img119/7301/reasonsm2sn.jpg
sequencer + achterkant rack
sequencer + voorkant rack
Kun je vertellen wat je bijvoorbeeld lastig vond in het begin en niet helder vond in de handleiding die bij Reason zit (zowel de getting started guide als de volledige oprations manual met uitleg over ieder apparaat)? Ik heb zelf wel eens gedacht om een tutorial te maken voor Reason, maar elke keer kom ik erachter dat ik eigenlijk gewoon de handleiding opnieuw aan het maken ben en dat lijkt me weinig nut hebben.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:54 schreef Gwunnik het volgende:
Ja, maar je raakt wel heel erg snel verdwaald in de mogelijkheden en combinaties. Ik zou zeggen, probeer ergens een goede beginnerstutorial te vinden, waar je stap voor stap uitleg krijgt over de basis-apparaten (Maelstrom, SubTraktor, ReDrum, NN19, etc). Als je daar eenmaal wat begrippen van kent is de rest niet zo moeilijk meer. De truuk is alleen om niet meteen wanhopig te worden bij de aanblik van een vol rack... en dat is niet makkelijk
met gate en notequote:Op donderdag 23 december 2004 16:55 schreef coz het volgende:
8 synthesizer
Gelukkig is er in elk geval het muzikale ideeentopicquote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:54 schreef Gwunnik het volgende:
ik hoop dat dit topic ook een beetje voor het uitwisselen/ontwikkelen van muziek, daar zijn erg weinig topics over
Kijk aan, daar kunnen we wat meequote:Op zondag 2 januari 2005 04:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig is er in elk geval het muzikale ideeentopic
Dat hangt er vanaf wat je wil met het nummer wat je aan het maken bent. Je kunt bijvoorbeeld een baslijn maken. Je kunt hiervoor 1 van de 2 synthesizers gebruiken (de SubTractor of de Malstrom) om een klank op te wekken. Je kunt ook 1 van de 2 samplers (NN19 en NNXT) gebruiken om een bas-sample te bespelen. Eventueel kun je nog een van de vele effect-apparaten achter je geluidsbron hangen, om de klank te veranderen. Vervolgens kun je de partij van je baspartij invoeren via de sequencer. Je kunt ook gebruik maken van de Matrix Pattern sequencer, wat wellicht handiger is als je een loop-based partij wil maken.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:55 schreef surferr het volgende:
ik heb met de "redrum"in reason nu iets gemaakt.
Maar hoe moet ik nu verder?
Welk onderdeel moet ik nu gebruiken ?
Wat is een logische volgorde?
hoe krijg ik geluid uit NN19?quote:
ik hoor nu wat geluidjesquote:Op woensdag 26 januari 2005 22:14 schreef surferr het volgende:
[..]
hoe krijg ik geluid uit NN19?ja ik ben een totale noob
maar ik moet toch ergens beginnen.
bedankt voor je hulp!,quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:31 schreef coz het volgende:
geluid .
(ik ga ff uit van nieuw nummer)
1 mixer toevoegen
2 nn19 toevoegen
3 patch laden voor nn19 (blauwe balk linksboven) (Pickbasssoft in plaatje)
4 op het tijdlijn geval op de piano rossen
muziek
4 op de tijdlijn piano tonen dumpen ..
drumlijntje
4 matrix toevoegen
5 tab drukken ..kijk even naar de draadjes ... gate van matrix loopt nu naar gate van nn19 ...note naar cv (je kan ook met curve)
6 [afbeelding]
heel simpel gezegd
anders vraag maar welke stap je niet snapt
Het makkelijkst is natuurlijk met een MIDI-keyboard.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:40 schreef surferr het volgende:
[..]
bedankt voor je hulp!,
De mixer, NN19 te voorschijn krijgen lukt. En een patch laden ook.
Maar ik snap niet hoe ik het ding moet bedienen,
Op de tijdlijn van de piano rossen?, als je dat blauwe pianootje bedoeld. als ik daar een toets aan klik en vervolgens nog een dan verspringt ie gewoon weer![]()
Of bedoel je onder aan de tijdlijn?, dat lukt me ook wel een beetje dan.
Maar zomaar wat streepjes en balkjes in die tijdlijn maken bij NN19, op die manier maak je toch geen liedje. Ik wil weten wat ik dan aan het doen ben?, ja ik hoor wat geluidjes dan,maar ik weet niet hoe ik die geluiden zo kan krijgen hoe ik ze wil, ik klik maar een end heen, en dat is niet de bedoeling neem ik aan
![]()
maar op deze manier kan je toch niet echt een piano stuk invoeren? dat is toch veel te omslachtigquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:08 schreef coz het volgende:
midi keyboard lijkt mij ook wel leuk om te hebben lol
argh ... het pending vergeten te omcirkelen ..sorry
met pijl kun je weer stukken die je selecteerd slepen (met crtl = copy)
[afbeelding]
piano rossen![]()
Dat valt best mee hoor, als je er gewend aan raaktquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:37 schreef surferr het volgende:
[..]
maar op deze manier kan je toch niet echt een piano stuk invoeren? dat is toch veel te omslachtig
Tsja, met een decenium aan piano-ervaring gaat het denk ik wel wat makkelijker en sneller. Zonder noten te kunnen lezen lijkt het me vrij pittig. Loops werken dan misschien in het begin wat leuker om snel resultaat te krijgen, daarvan uitgaande kun je wellicht wat NN19 werk toevoegen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 08:45 schreef coz het volgende:
ik moet er zelf ook nog aan wennen
en zoals gezegd , een keyboard is aan te raden (als je serieus bezig wilt) (iig icm piano)
een tip kan zijn om niet meteen het hele nummer te vullen maar kleine stapjes te nemen (als je gaat tekenen)
(klein stukje van nummer 'markeren' tussen de <L> en <R> schuif , met play blijft ie dan dat herhalen...kun je meestal tonen beter afstemmen)
en copy is best handig![]()
ondanks dat je aan mijn tips mss wel wat aan hebt is het mijzelfnog niet gelukt om een (fatsoendelijk) stukje piano er uit te krijgen, mhja dat komt ook omdat ik geen piano speel en geen noot kan lezen
![]()
( als je net begint en geen piano speelt,kent enz zou ik aanraden de synthesiser voor 'een mooi geluid' te gebruiken en daarmee te oefenen ipv piano... ( de tijdlijn waarmee je werkt blijft wel 'de piano mode' (vandaar piano rossen en vandaar de waarschijnlijke verwarring)) om beter bekend te geraken met het programma ... anders, vergelijk het met meteen van het kinderbadje verder gaan met duiken ...dat werkt gewoon niet)
mhja als je bladmuziek hebt voor een pianostuk en noten kan lezen kun je volgens mij ondanks dat het omslachtig lijkt vrij snel iets knutselen
nou ken ik dus alleen reason , mss niet zo goed om dan te proberen de vraag te beantwoordenquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:37 schreef surferr het volgende:
nog een andere vraag:
Als ik nou wil beginnen met muziek maken enz. Is dan met reason beginnen een goede start. Of is het eigenlijk makkelijker om een mixer, midi keyboard,drum-computer, enz. in het echt te gaan aanschaffen?
quote:Op zaterdag 25 december 2004 21:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
2 uurtjes Reason en ik kan drummen en de piano composities klinken beter dan na 6 jaar pianoles.
De aanhouder wint, Bot13. Een beetje knooien en het lukt zo.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:20 schreef lex414 het volgende:
Ik doe zelf best veel met arpeccio's.
enige wat ik in het engels kon vinden....quote:To play chords, you do superfast arpeccios, like C-E-G, and if you play the arpeccio fast enough, it will trick your ear into hearing a chord. The idea to use really fast arpeccios to play chords is very common in chip music,
zoiets ?..... resultaat na het allereerste avondjequote:Op donderdag 27 januari 2005 12:24 schreef surferr het volgende:
de mensen die hier allemaal mee bezig zijn,
post eens wat van je creaties in reason?
wel grappig ,maar ik denk dat je zelf geen idee heb wat je gedaan hebt, en gewoon van alles aangeklikt hebtquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:48 schreef coz het volgende:
[..]
zoiets ?..... resultaat na het allereerste avondje![]()
![]()
kans dus dat de link niet al te lang blijft![]()
![]()
de naam is niet voor niets patterntest
voornamelijk redrum dus
gewoon beetje om te klooien ..maar ik kreeg ook van iemand de reactie dat ie het wilde doorsturen naar iemand (die dus al 10+ jaar met muziek bezig is ) waarvan ik zoiets had van![]()
![]()
beetje caribean soundje, beetje wazigheid
en een technobass omdat ik eigenlijk met reason begonnen ben met het idee , als ik nou eens iets ga maken waar ik een teringhekel aan heb (computergegenereerdetechnomuziekenditobasslijntjes) , mss dat ik het wat meer kan waarderen
!
en omdat ik al jaren loop te blaten dat als je iemand 2 weken achter een computer (met muzieksoftware en die ermee overweg kan) zet daar best een 'gemiddeld top40 techno nummer' ( als je begrijpt wat ik bedoel ) uit kan komen - nee zo ver was ik nog niet ,dit is gemaakt in een avond![]()
opbouwende reacties zijn okay![]()
Surequote:Op donderdag 27 januari 2005 12:24 schreef surferr het volgende:
de mensen die hier allemaal mee bezig zijn,
post eens wat van je creaties in reason?
Zeker op het strand. Dat was juist zo relax eraanquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:54 schreef coz het volgende:
toch wel op het strand hopelijk ...en niet dat je opvakantie in het hotel op je kamer achter de laptop blijft zitten![]()
![]()
zo werk ik altijd met reasonquote:Op donderdag 27 januari 2005 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
SureDit zijn 2 tracks die ik afgelopen zomer in Reason heb gemaakt op m'n laptop. Ik heb helemaal niks anders gebruikt, omdat ik op vakantie was en verder niks bij me had. Alle samples komen dus uit de Factory of de Orkester en alle nootjes zijn met de hand in geklikt, want ik had ook geen midi-controller bij me.
Ik post behalve de MP3 ook de Reason-file wel, dan kun je kijken hoe het gemaakt is, daar heb je misschien nog wat aanA Little Break - MP3 | Reason Psycho - MP3 | Reason
knap gedaan hoor !, ook leuk dat je die reason-files erbij heb gezet.quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:51 schreef Tijn het volgende:
[..]
SureDit zijn 2 tracks die ik afgelopen zomer in Reason heb gemaakt op m'n laptop. Ik heb helemaal niks anders gebruikt, omdat ik op vakantie was en verder niks bij me had. Alle samples komen dus uit de Factory of de Orkester en alle nootjes zijn met de hand in geklikt, want ik had ook geen midi-controller bij me.
Ik post behalve de MP3 ook de Reason-file wel, dan kun je kijken hoe het gemaakt is, daar heb je misschien nog wat aanA Little Break - MP3 | Reason Psycho - MP3 | Reason
Ja, de Scream4 is inderdaad heerlijk, ik gebruik 'em bijna standaardquote:Op donderdag 27 januari 2005 14:44 schreef pfaf het volgende:
Ik vind overigens de scream distortion echt geniaal. Heerlijke lo-fi geluiden mee te maken.
Nee, dat klopt, ik heb een Reason published file gepost (.rps) in plaats van een normale Reason file (.rns). Dat betekent dat je bepaalde limitaties hebt, zoals je hierboven al zegt.quote:Op donderdag 27 januari 2005 15:13 schreef surferr het volgende:
Maar nu wil ik "export oudio"doen, en krijg ik een foutmelding dat dat niet kan omdat het al eens gepubliseerd is. En kan het ook niet opslaan?
Kan ik dat niet omzeilen?
een paar patterns erbij maken .. ik hoor 1 pattern toch ?quote:Op donderdag 27 januari 2005 13:18 schreef surferr het volgende:
Meer dan dit krijg ik tot nu toe niet, welk ding moet ik gebruiken om er meer van te maken?
En onthou, de naam van de mp3 heeft niet voor niks deze naam..
http://rapidshare.de/files-en/452655/zeerslecht.mp3.html
dit is 1 pattern ja, maar ik snap niet hoe ik op een goede manier een 2e pattern moet maken?quote:Op donderdag 27 januari 2005 20:51 schreef coz het volgende:
[..]
een paar patterns erbij maken .. ik hoor 1 pattern toch ?
je kan de hele pattern copy paste naar de volgende pattern(s) en daar steeds een stukje erbij, stukje eraf
het synthesiser stukje copy paste naar 1/4e vh nummer en daar uitbouwen tot ongeveer 3/4e van het nummer ... (alsin je kan een stuk ervan gebruiken als element van je beat ...als ik het zo mag noemen...lees als je geen piano kan )
(mits de tonen redelijk kloppen , en dat vind ik twijfelachtig (iig een akkoord ervan( de 5e toon) ) maar uhm ..ik kan geen noot lezen (of horen) dus ik ben al blij dat ik het als akkord kon ontdekken![]()
en ik zal niet schrikken als het geen akkoord blijkt te zijn)
heeft wel een beetje een reagge soundje![]()
dit is niet een verplichte methode ofzo maar paar dingen die me te binnenschoten bij de vraag "en hoe verder"
Was begin deze middag ook al een keer. Heb ik net mijn antwoord klaar, staar er in eens die post van jou met leuke plaatjes.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:12 schreef coz het volgende:
viel wel mee ..
.........maar dat kwam omdat ik iemand zat te helpen met ze spyware![]()
![]()
Ik vind het persoonlijk fijner om de boel via een externe sequencer aan te sturen, dan heb je alles mooi full-screen en gebruik je Reason als een doos met geluiden in de achtergrond.quote:Op donderdag 27 januari 2005 22:09 schreef coz het volgende:
dit is wel een erg lange uitleg voor "gewoon een andere aanklikken"![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |