abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_24777885
Meer dan dit krijg ik tot nu toe niet, welk ding moet ik gebruiken om er meer van te maken?

En onthou, de naam van de mp3 heeft niet voor niks deze naam..

http://rapidshare.de/files-en/452655/zeerslecht.mp3.html
sorry voor al m'n typfouten
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:50:09 #102
90061 coz
laat een bericht achter na de
pi_24778478
goede tip lex414

is er ergens een mooi overzichtje met meer van dat soort tips

btw ..... iemand al info over reason 3. ?
zat net ff op de website te loeren en daar gaan een paar leuke dingen inzitten
wat me hetmeest opviel

3.0 browser

With the Reason 3.0 browser, the task of finding and loading sounds and patches becomes just as smooth and intuitive as the process of making good music in Reason.

(jumjumjum .. ondanks dat alles wel netjes gegroepeerd is ...zijn er gewoon te veel samples (waar ik me ook aan erger is het pulldown lijstje die vaak tig keer langers is als het browserscherm (single click ipv dbbl))

The combinator

It's not an effect unit. It's not a synth. It sure isn't a sampler. It's... all of it. And more. The all new Combinator is a sophisticated device that allows you to build elaborate chains of Reason units - instruments, effects, pattern sequencers, you name it - and save as Combi patches.

(jumjum ( waarom weet ik nog niet maar het klinkt goed )

The Mclass mastering unit

Want big, tight, loud sounding tracks? Need extra stereo width, increased clarity, punchier bass? Say hello to MClass, the new mastering suite in Reason 3.0. MClass brings you four separate pro level mastering units designed to add power, presence and an overall professional feel to your Reason mixes.

( jum , hoor van meer mensen dat ze reason dingen later remasteren voor wat extra bass)

+ nog paar dingen ... ach ... klik

+en uit het extra news lijstje
Record automation on multiple tracks.

Copy automation between lanes and tracks in the sequencer.

New and improved Mute and Solo features in sequencer.

Faster loading of samples. Sample playing devices now load five times faster.

Improved sample playback timing and quality.
Leesen verrry carefully, I weel zay zis only once
Ill quit thinking w my dick when u quit fucking with my head
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:51:33 #103
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_24778505
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 12:24 schreef surferr het volgende:
de mensen die hier allemaal mee bezig zijn,

post eens wat van je creaties in reason ?
Sure Dit zijn 2 tracks die ik afgelopen zomer in Reason heb gemaakt op m'n laptop. Ik heb helemaal niks anders gebruikt, omdat ik op vakantie was en verder niks bij me had. Alle samples komen dus uit de Factory of de Orkester en alle nootjes zijn met de hand in geklikt, want ik had ook geen midi-controller bij me.

Ik post behalve de MP3 ook de Reason-file wel, dan kun je kijken hoe het gemaakt is, daar heb je misschien nog wat aan

• A Little Break - MP3 | Reason

• Psycho - MP3 | Reason
  •   donderdag 27 januari 2005 @ 13:54:00 #104
    90061 coz
    pi_24778556
    toch wel op het strand hopelijk ...en niet dat je opvakantie in het hotel op je kamer achter de laptop blijft zitten

*thuis gaat luisteren ..geen audio hier *
      donderdag 27 januari 2005 @ 14:11:33 #105
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_24778894
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:54 schreef coz het volgende:
    toch wel op het strand hopelijk ...en niet dat je opvakantie in het hotel op je kamer achter de laptop blijft zitten
    Zeker op het strand. Dat was juist zo relax eraan
      donderdag 27 januari 2005 @ 14:29:57 #106
    10881 Gwunnik
    TIM the enchanter...
    pi_24779237
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

Sure Dit zijn 2 tracks die ik afgelopen zomer in Reason heb gemaakt op m'n laptop. Ik heb helemaal niks anders gebruikt, omdat ik op vakantie was en verder niks bij me had. Alle samples komen dus uit de Factory of de Orkester en alle nootjes zijn met de hand in geklikt, want ik had ook geen midi-controller bij me.

Ik post behalve de MP3 ook de Reason-file wel, dan kun je kijken hoe het gemaakt is, daar heb je misschien nog wat aan

• Psycho - MP3 | Reason
  • zo werk ik altijd met reason

niet op vakantie op het strand, helaas... alleen het nootjes klikken enzo
    -- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
    pi_24779408
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:51 schreef Tijn het volgende:

[..]

• Psycho - MP3 | Reason
  • knap gedaan hoor !, ook leuk dat je die reason-files erbij heb gezet.

Die laatste ; psycho vind ik wel leuk!, alleen dat vuurpijl geluidje had niet zovaak moeten herhalen.
    En dat vrolijke melodietje mocht afentoe wel ff stoppen, en wat meer R&B sound erbij
    en dan nog een zanger erbij en het is een liedje
    (mijn mening dan )
      donderdag 27 januari 2005 @ 14:44:17 #108
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_24779525
    Leuk Tijn.
    Ik vind overigens de scream distortion echt geniaal. Heerlijke lo-fi geluiden mee te maken.
      donderdag 27 januari 2005 @ 14:49:19 #109
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_24779598
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 14:44 schreef pfaf het volgende:

Ik vind overigens de scream distortion echt geniaal. Heerlijke lo-fi geluiden mee te maken.
    Ja, de Scream4 is inderdaad heerlijk, ik gebruik 'em bijna standaard
    pi_24779993
    [quote]Op donderdag 27 januari 2005 14:49 schreef Tijn het volgende:

[..]

ik heb je psycho ge-remix't op mijn amateurische manier.

Maar nu wil ik "export oudio"doen, en krijg ik een foutmelding dat dat niet kan omdat het al eens gepubliseerd is. En kan het ook niet opslaan?
    Kan ik dat niet omzeilen?
      donderdag 27 januari 2005 @ 15:16:50 #111
    12221 Tijn
    Powered by MS Paint
    pi_24780050
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 15:13 schreef surferr het volgende:

Maar nu wil ik "export oudio"doen, en krijg ik een foutmelding dat dat niet kan omdat het al eens gepubliseerd is. En kan het ook niet opslaan?
    Kan ik dat niet omzeilen?
    Nee, dat klopt, ik heb een Reason published file gepost (.rps) in plaats van een normale Reason file (.rns). Dat betekent dat je bepaalde limitaties hebt, zoals je hierboven al zegt.

Het was ook meer bedoeld om inzicht te geven in hoe Reason werkt, zodat je er misschien zelf wat meer mee kan.
      donderdag 27 januari 2005 @ 20:51:50 #112
    90061 coz
    pi_24784966
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 13:18 schreef surferr het volgende:

Meer dan dit krijg ik tot nu toe niet, welk ding moet ik gebruiken om er meer van te maken?

En onthou, de naam van de mp3 heeft niet voor niks deze naam..

http://rapidshare.de/files-en/452655/zeerslecht.mp3.html
    een paar patterns erbij maken .. ik hoor 1 pattern toch ?
    je kan de hele pattern copy paste naar de volgende pattern(s) en daar steeds een stukje erbij, stukje eraf
    het synthesiser stukje copy paste naar 1/4e vh nummer en daar uitbouwen tot ongeveer 3/4e van het nummer ... (alsin je kan een stuk ervan gebruiken als element van je beat ...als ik het zo mag noemen...lees als je geen piano kan )
    (mits de tonen redelijk kloppen , en dat vind ik twijfelachtig (iig een akkoord ervan( de 5e toon) ) maar uhm ..ik kan geen noot lezen (of horen) dus ik ben al blij dat ik het als akkord kon ontdekken
    en ik zal niet schrikken als het geen akkoord blijkt te zijn )

heeft wel een beetje een reagge soundje
    dit is niet een verplichte methode ofzo maar paar dingen die me te binnenschoten bij de vraag "en hoe verder"
    pi_24785941
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 20:51 schreef coz het volgende:

[..]

een paar patterns erbij maken .. ik hoor 1 pattern toch ?
    je kan de hele pattern copy paste naar de volgende pattern(s) en daar steeds een stukje erbij, stukje eraf
    het synthesiser stukje copy paste naar 1/4e vh nummer en daar uitbouwen tot ongeveer 3/4e van het nummer ... (alsin je kan een stuk ervan gebruiken als element van je beat ...als ik het zo mag noemen...lees als je geen piano kan )
    (mits de tonen redelijk kloppen , en dat vind ik twijfelachtig (iig een akkoord ervan( de 5e toon) ) maar uhm ..ik kan geen noot lezen (of horen) dus ik ben al blij dat ik het als akkord kon ontdekken
    en ik zal niet schrikken als het geen akkoord blijkt te zijn )

heeft wel een beetje een reagge soundje
    dit is niet een verplichte methode ofzo maar paar dingen die me te binnenschoten bij de vraag "en hoe verder"
    dit is 1 pattern ja, maar ik snap niet hoe ik op een goede manier een 2e pattern moet maken?
    want dan kan ik het niet in 1 keer achter elkaar beluisteren(alle patern's achter elkaar) wat het resultaat nou is.
      donderdag 27 januari 2005 @ 22:07:41 #114
    90061 coz
    pi_24786552
    ah
    pre scriptum
    (waar ik a2 a3 a6 of b3 of a 2 of whatever zeg dan zijn dat dus patterns uit bank (letter) en de pattern (getal) en ff ter voorbeeld natuurlijk )
    in plaatje staat de pattern nu op a3

tijdens het maken kun je gewoon het liedje 'stop' hebben en de redrum op 'run' (groen omcirkeld)
    en dan kun je klikken op (a) 1 (a) 2 (a) 3 (b) 2 enzenzenzenz om patterns achter elkaar te luisteren

als je een idee hebt (en de tijdlijn (op geel zetten (rood omcirkeld)) een beetje hebt uitgezoomd kun je als je een goede sequentie hebt gevonden dit handmatig erin tekenen ( dus die a1 met pijltje (roze omcirkeld) aan de linker kant veranderen in a2 of a3 ..stukjes tekenen (roze omcirkeld) dan a4 tekenen dan a5 ...(of chronologisch ..wat je liever hebt dan dus vooraan beginnen en je verloop van a1 naar a2 naar a3 naar a2 , maar dan moet je dus steeds dat dingkie (vooran pijltje) veranderen (roze omcirkeld))

gevorderde versie
    je kan ook per sequence (tijdlijnrij (blauw circkel..maar dan de hele rij met de rode gele blauwe blokken of het piano ding of een nog witte ( rij ) ) het verspringen van bijv patterns opnemen
    dit doe je door het hele lied te stoppen
    te zorgen dat het plugicoontje (blauwe cirkel) voor de benaming van de sequencerij zichtbaar is
    dan op record drukken en daarna play
    (blauwe cirkels)

het nummer speelt nu af en als je nu zou wisselen van pattern zoals eerder in post beschreven bij 'run' mode dan wordt dat netjes opgeslagen

uiteindelijk kun je dus zoiets krijgen

beetje lastig om op te schrijven dit stuk ..als je iets niet snapt moet je het zeggen
      donderdag 27 januari 2005 @ 22:09:22 #115
    90061 coz
    pi_24786586
    dit is wel een erg lange uitleg voor "gewoon een andere aanklikken"
      donderdag 27 januari 2005 @ 22:09:42 #116
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
      donderdag 27 januari 2005 @ 22:12:46 #117
    90061 coz
    pi_24786669
    viel wel mee ..
    .........maar dat kwam omdat ik iemand zat te helpen met ze spyware

donderdag 27 januari 2005 @ 22:28:15 #118
    52164 pfaf
    pfief, pfaf, pfoef!
    pi_24787062
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 22:12 schreef coz het volgende:
    viel wel mee ..
    .........maar dat kwam omdat ik iemand zat te helpen met ze spyware

Was begin deze middag ook al een keer. Heb ik net mijn antwoord klaar, staar er in eens die post van jou met leuke plaatjes.
      donderdag 27 januari 2005 @ 22:49:19 #119
    90061 coz
    pi_24787708
    met zijn velen weet je meer als alleen
    ik zou zeggen, gewoon laten staan
    sorry
    pi_24790135
    heeft iemand hier trouwens nog een goeie NEDERLANDS-talige uitleg van Reason?
      dinsdag 1 februari 2005 @ 22:11:07 #121
    90061 coz
    pi_24871669
    Het (Grote) Propellerheads Reason (2.5) Topic
    ik ga daar nu ook een schaamteloze tvp doen
    pi_24874435
    quote:
    Op donderdag 27 januari 2005 22:09 schreef coz het volgende:
    dit is wel een erg lange uitleg voor "gewoon een andere aanklikken"
    Ik vind het persoonlijk fijner om de boel via een externe sequencer aan te sturen, dan heb je alles mooi full-screen en gebruik je Reason als een doos met geluiden in de achtergrond.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')