Reason heeft toch zo'n soort interface?quote:Op zaterdag 25 december 2004 21:02 schreef Bot13 het volgende:
Kan hier ook iemand zijn ervaringen met Cubase posten?
Ik heb namelijk Reason al geprobeerd, maar ik krijg er nieteens geluid uit!
Ik zoek dus zo'n programma met een time-line en vakjes die je kunt verplaatsen, da's pas overzicht als je 't mij vraagt.
http://img119.exs.cx/img119/7301/reasonsm2sn.jpgquote:Op zondag 26 december 2004 00:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reason heeft toch zo'n soort interface?
[afbeelding]
Hier, dit is de sequencer van Reason. Met een timeline en vakjes die je kunt verplaatsen.
Evenals de nieuwe Madtracker versie...quote:Op woensdag 29 december 2004 19:18 schreef Reefer het volgende:
Trackerfetisjisten kunnen nu Renoise downloaden en zelfs VST's in deze op fasttracker gebaseerde tracker gebruiken
Ja precies. Een behoorlijk heldere interface, als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:40 schreef coz het volgende:
[..]
http://img119.exs.cx/img119/7301/reasonsm2sn.jpg
sequencer + achterkant rack
sequencer + voorkant rack
Kun je vertellen wat je bijvoorbeeld lastig vond in het begin en niet helder vond in de handleiding die bij Reason zit (zowel de getting started guide als de volledige oprations manual met uitleg over ieder apparaat)? Ik heb zelf wel eens gedacht om een tutorial te maken voor Reason, maar elke keer kom ik erachter dat ik eigenlijk gewoon de handleiding opnieuw aan het maken ben en dat lijkt me weinig nut hebben.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:54 schreef Gwunnik het volgende:
Ja, maar je raakt wel heel erg snel verdwaald in de mogelijkheden en combinaties. Ik zou zeggen, probeer ergens een goede beginnerstutorial te vinden, waar je stap voor stap uitleg krijgt over de basis-apparaten (Maelstrom, SubTraktor, ReDrum, NN19, etc). Als je daar eenmaal wat begrippen van kent is de rest niet zo moeilijk meer. De truuk is alleen om niet meteen wanhopig te worden bij de aanblik van een vol rack... en dat is niet makkelijk
met gate en notequote:Op donderdag 23 december 2004 16:55 schreef coz het volgende:
8 synthesizer
Gelukkig is er in elk geval het muzikale ideeentopicquote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:54 schreef Gwunnik het volgende:
ik hoop dat dit topic ook een beetje voor het uitwisselen/ontwikkelen van muziek, daar zijn erg weinig topics over
Kijk aan, daar kunnen we wat meequote:Op zondag 2 januari 2005 04:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig is er in elk geval het muzikale ideeentopic
Dat hangt er vanaf wat je wil met het nummer wat je aan het maken bent. Je kunt bijvoorbeeld een baslijn maken. Je kunt hiervoor 1 van de 2 synthesizers gebruiken (de SubTractor of de Malstrom) om een klank op te wekken. Je kunt ook 1 van de 2 samplers (NN19 en NNXT) gebruiken om een bas-sample te bespelen. Eventueel kun je nog een van de vele effect-apparaten achter je geluidsbron hangen, om de klank te veranderen. Vervolgens kun je de partij van je baspartij invoeren via de sequencer. Je kunt ook gebruik maken van de Matrix Pattern sequencer, wat wellicht handiger is als je een loop-based partij wil maken.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:55 schreef surferr het volgende:
ik heb met de "redrum"in reason nu iets gemaakt.
Maar hoe moet ik nu verder?
Welk onderdeel moet ik nu gebruiken ?
Wat is een logische volgorde?
hoe krijg ik geluid uit NN19?quote:
ik hoor nu wat geluidjesquote:Op woensdag 26 januari 2005 22:14 schreef surferr het volgende:
[..]
hoe krijg ik geluid uit NN19?ja ik ben een totale noob
maar ik moet toch ergens beginnen.
bedankt voor je hulp!,quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:31 schreef coz het volgende:
geluid .
(ik ga ff uit van nieuw nummer)
1 mixer toevoegen
2 nn19 toevoegen
3 patch laden voor nn19 (blauwe balk linksboven) (Pickbasssoft in plaatje)
4 op het tijdlijn geval op de piano rossen
muziek
4 op de tijdlijn piano tonen dumpen ..
drumlijntje
4 matrix toevoegen
5 tab drukken ..kijk even naar de draadjes ... gate van matrix loopt nu naar gate van nn19 ...note naar cv (je kan ook met curve)
6 [afbeelding]
heel simpel gezegd
anders vraag maar welke stap je niet snapt
Het makkelijkst is natuurlijk met een MIDI-keyboard.quote:Op woensdag 26 januari 2005 22:40 schreef surferr het volgende:
[..]
bedankt voor je hulp!,
De mixer, NN19 te voorschijn krijgen lukt. En een patch laden ook.
Maar ik snap niet hoe ik het ding moet bedienen,
Op de tijdlijn van de piano rossen?, als je dat blauwe pianootje bedoeld. als ik daar een toets aan klik en vervolgens nog een dan verspringt ie gewoon weer![]()
Of bedoel je onder aan de tijdlijn?, dat lukt me ook wel een beetje dan.
Maar zomaar wat streepjes en balkjes in die tijdlijn maken bij NN19, op die manier maak je toch geen liedje. Ik wil weten wat ik dan aan het doen ben?, ja ik hoor wat geluidjes dan,maar ik weet niet hoe ik die geluiden zo kan krijgen hoe ik ze wil, ik klik maar een end heen, en dat is niet de bedoeling neem ik aan
![]()
maar op deze manier kan je toch niet echt een piano stuk invoeren? dat is toch veel te omslachtigquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:08 schreef coz het volgende:
midi keyboard lijkt mij ook wel leuk om te hebben lol
argh ... het pending vergeten te omcirkelen ..sorry
met pijl kun je weer stukken die je selecteerd slepen (met crtl = copy)
[afbeelding]
piano rossen![]()
Dat valt best mee hoor, als je er gewend aan raaktquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:37 schreef surferr het volgende:
[..]
maar op deze manier kan je toch niet echt een piano stuk invoeren? dat is toch veel te omslachtig
Tsja, met een decenium aan piano-ervaring gaat het denk ik wel wat makkelijker en sneller. Zonder noten te kunnen lezen lijkt het me vrij pittig. Loops werken dan misschien in het begin wat leuker om snel resultaat te krijgen, daarvan uitgaande kun je wellicht wat NN19 werk toevoegen.quote:Op donderdag 27 januari 2005 08:45 schreef coz het volgende:
ik moet er zelf ook nog aan wennen
en zoals gezegd , een keyboard is aan te raden (als je serieus bezig wilt) (iig icm piano)
een tip kan zijn om niet meteen het hele nummer te vullen maar kleine stapjes te nemen (als je gaat tekenen)
(klein stukje van nummer 'markeren' tussen de <L> en <R> schuif , met play blijft ie dan dat herhalen...kun je meestal tonen beter afstemmen)
en copy is best handig![]()
ondanks dat je aan mijn tips mss wel wat aan hebt is het mijzelfnog niet gelukt om een (fatsoendelijk) stukje piano er uit te krijgen, mhja dat komt ook omdat ik geen piano speel en geen noot kan lezen
![]()
( als je net begint en geen piano speelt,kent enz zou ik aanraden de synthesiser voor 'een mooi geluid' te gebruiken en daarmee te oefenen ipv piano... ( de tijdlijn waarmee je werkt blijft wel 'de piano mode' (vandaar piano rossen en vandaar de waarschijnlijke verwarring)) om beter bekend te geraken met het programma ... anders, vergelijk het met meteen van het kinderbadje verder gaan met duiken ...dat werkt gewoon niet)
mhja als je bladmuziek hebt voor een pianostuk en noten kan lezen kun je volgens mij ondanks dat het omslachtig lijkt vrij snel iets knutselen
nou ken ik dus alleen reason , mss niet zo goed om dan te proberen de vraag te beantwoordenquote:Op woensdag 26 januari 2005 23:37 schreef surferr het volgende:
nog een andere vraag:
Als ik nou wil beginnen met muziek maken enz. Is dan met reason beginnen een goede start. Of is het eigenlijk makkelijker om een mixer, midi keyboard,drum-computer, enz. in het echt te gaan aanschaffen?
quote:Op zaterdag 25 december 2004 21:37 schreef pfaf het volgende:
[..]
2 uurtjes Reason en ik kan drummen en de piano composities klinken beter dan na 6 jaar pianoles.
De aanhouder wint, Bot13. Een beetje knooien en het lukt zo.
quote:Op donderdag 27 januari 2005 12:20 schreef lex414 het volgende:
Ik doe zelf best veel met arpeccio's.
enige wat ik in het engels kon vinden....quote:To play chords, you do superfast arpeccios, like C-E-G, and if you play the arpeccio fast enough, it will trick your ear into hearing a chord. The idea to use really fast arpeccios to play chords is very common in chip music,
zoiets ?..... resultaat na het allereerste avondjequote:Op donderdag 27 januari 2005 12:24 schreef surferr het volgende:
de mensen die hier allemaal mee bezig zijn,
post eens wat van je creaties in reason?
wel grappig ,maar ik denk dat je zelf geen idee heb wat je gedaan hebt, en gewoon van alles aangeklikt hebtquote:Op donderdag 27 januari 2005 12:48 schreef coz het volgende:
[..]
zoiets ?..... resultaat na het allereerste avondje![]()
![]()
kans dus dat de link niet al te lang blijft![]()
![]()
de naam is niet voor niets patterntest
voornamelijk redrum dus
gewoon beetje om te klooien ..maar ik kreeg ook van iemand de reactie dat ie het wilde doorsturen naar iemand (die dus al 10+ jaar met muziek bezig is ) waarvan ik zoiets had van![]()
![]()
beetje caribean soundje, beetje wazigheid
en een technobass omdat ik eigenlijk met reason begonnen ben met het idee , als ik nou eens iets ga maken waar ik een teringhekel aan heb (computergegenereerdetechnomuziekenditobasslijntjes) , mss dat ik het wat meer kan waarderen
!
en omdat ik al jaren loop te blaten dat als je iemand 2 weken achter een computer (met muzieksoftware en die ermee overweg kan) zet daar best een 'gemiddeld top40 techno nummer' ( als je begrijpt wat ik bedoel ) uit kan komen - nee zo ver was ik nog niet ,dit is gemaakt in een avond![]()
opbouwende reacties zijn okay![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |