quote:
Op woensdag 26 januari 2005 23:37 schreef surferr het volgende:nog een andere vraag:
Als ik nou wil beginnen met muziek maken enz. Is dan met reason beginnen een goede start. Of is het eigenlijk makkelijker om een mixer, midi keyboard,drum-computer, enz. in het echt te gaan aanschaffen?
nou ken ik dus alleen reason , mss niet zo goed om dan te proberen de vraag te beantwoorden
maar , uhm imo is reason een relatief makkelijke studio waar je zonder extra kosten allerlei apparaten in kan hangen
en in die studio gebruik je digitale instrumenten om muziek te maken
voorzover ik het kan beoordelen hebben ze elementen uit een analoge studio goed vertaalt
draden,functies enzenz maar met een meerwaarde ,de tijdlijn
als je analoog wil beginnen zou ik dat doen met (lessen) drumstel en/of gitaar en/of piano
{ mental note ...hmmm dat staat al veel te lang op mijn to do list )
maar uhm ... als je werkelijk wil beginnen met een drumcomputer en je hebt al reason dan zou IK zeggen
bij reason ben je vrij om 10 mixers en 100 drumcomputers aan elkaar te knopen (bij wijze van)
als je pc het trekt
je kan het afspelen van patterns ( tot aan bijna alle knoppen toe (!) van alle instrumenten in reason) automatiseren (dus op een bepaalde tijd er iets aan veranderen)
als je een paar nummers hebt gemaakt en je wil optreden is het wel handig (iig voor de show)om een mixer, keyboard en drum comp te hebben
(flauw)
maar tja .. concreet zou ik zeggen ;zeker als je geen postcodemiljonair bent, om te beginnen met reason (en een keyboard) als je niet zeker weet dat je er ooit volle zalen mee trekt
(semi flauw)
maarja ik heb geen ervaring met een echte drumcomputer
ikhoop dat je daarbij ook dingen kan opslaan , dus dat als je een drumlijn klaar hebt op een paar patterns dat je dan nog wel op hetzelfde apparaat een andere drumlijn kan maken (dus niet alleen andere volgorde van tonen maar ook met andere geluiden enz --> in reason kom ik er dan op uit dat ik een nieuwe redrum toevoeg )
maarja ..uhm ..ben nog noobish dus ... beetje mijn gevoel maar hoeft niet zo te zijn