Reason heeft toch zo'n soort interface?quote:Op zaterdag 25 december 2004 21:02 schreef Bot13 het volgende:
Kan hier ook iemand zijn ervaringen met Cubase posten?
Ik heb namelijk Reason al geprobeerd, maar ik krijg er nieteens geluid uit!
Ik zoek dus zo'n programma met een time-line en vakjes die je kunt verplaatsen, da's pas overzicht als je 't mij vraagt.
http://img119.exs.cx/img119/7301/reasonsm2sn.jpgquote:Op zondag 26 december 2004 00:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Reason heeft toch zo'n soort interface?
[afbeelding]
Hier, dit is de sequencer van Reason. Met een timeline en vakjes die je kunt verplaatsen.
Evenals de nieuwe Madtracker versie...quote:Op woensdag 29 december 2004 19:18 schreef Reefer het volgende:
Trackerfetisjisten kunnen nu Renoise downloaden en zelfs VST's in deze op fasttracker gebaseerde tracker gebruiken
Ja precies. Een behoorlijk heldere interface, als je het mij vraagtquote:Op vrijdag 31 december 2004 12:40 schreef coz het volgende:
[..]
http://img119.exs.cx/img119/7301/reasonsm2sn.jpg
sequencer + achterkant rack
sequencer + voorkant rack
Kun je vertellen wat je bijvoorbeeld lastig vond in het begin en niet helder vond in de handleiding die bij Reason zit (zowel de getting started guide als de volledige oprations manual met uitleg over ieder apparaat)? Ik heb zelf wel eens gedacht om een tutorial te maken voor Reason, maar elke keer kom ik erachter dat ik eigenlijk gewoon de handleiding opnieuw aan het maken ben en dat lijkt me weinig nut hebben.quote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:54 schreef Gwunnik het volgende:
Ja, maar je raakt wel heel erg snel verdwaald in de mogelijkheden en combinaties. Ik zou zeggen, probeer ergens een goede beginnerstutorial te vinden, waar je stap voor stap uitleg krijgt over de basis-apparaten (Maelstrom, SubTraktor, ReDrum, NN19, etc). Als je daar eenmaal wat begrippen van kent is de rest niet zo moeilijk meer. De truuk is alleen om niet meteen wanhopig te worden bij de aanblik van een vol rack... en dat is niet makkelijk
met gate en notequote:Op donderdag 23 december 2004 16:55 schreef coz het volgende:
8 synthesizer
Gelukkig is er in elk geval het muzikale ideeentopicquote:Op zaterdag 1 januari 2005 23:54 schreef Gwunnik het volgende:
ik hoop dat dit topic ook een beetje voor het uitwisselen/ontwikkelen van muziek, daar zijn erg weinig topics over
Kijk aan, daar kunnen we wat meequote:Op zondag 2 januari 2005 04:20 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig is er in elk geval het muzikale ideeentopic
Dat hangt er vanaf wat je wil met het nummer wat je aan het maken bent. Je kunt bijvoorbeeld een baslijn maken. Je kunt hiervoor 1 van de 2 synthesizers gebruiken (de SubTractor of de Malstrom) om een klank op te wekken. Je kunt ook 1 van de 2 samplers (NN19 en NNXT) gebruiken om een bas-sample te bespelen. Eventueel kun je nog een van de vele effect-apparaten achter je geluidsbron hangen, om de klank te veranderen. Vervolgens kun je de partij van je baspartij invoeren via de sequencer. Je kunt ook gebruik maken van de Matrix Pattern sequencer, wat wellicht handiger is als je een loop-based partij wil maken.quote:Op woensdag 26 januari 2005 20:55 schreef surferr het volgende:
ik heb met de "redrum"in reason nu iets gemaakt.
Maar hoe moet ik nu verder?
Welk onderdeel moet ik nu gebruiken ?
Wat is een logische volgorde?
hoe krijg ik geluid uit NN19?quote:
ik hoor nu wat geluidjesquote:Op woensdag 26 januari 2005 22:14 schreef surferr het volgende:
[..]
hoe krijg ik geluid uit NN19?ja ik ben een totale noob
maar ik moet toch ergens beginnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |